• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Mijn 77G3 is geroot en ik heb wat lopen customizen met het LG Homescherm om alle onzinnige dingen weg te halen. Via https://github.com/mareklarek/webos10-homescreen-customization heb ik nu nog maar 3 dingen: datum/tijd + custom afbeelding + al m'n apps in een rijtje. En met de custom app Glasshouse kon ik veel telemtry en ads van LG uitschakelen via een handige interface https://github.com/rorygallagher2024/lg-webos-dashboard :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s8i3K9TdFVZ5RLmZSs4CCqfbSoA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HFVhbbnSqQMZcmVPkJdyzuA8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0pINlwP4LblyFYu0DMk1Jh8Ub0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LrrzIHkJCIesrkTrzJML8ETz.jpg?f=fotoalbum_tile
Best leuk om hier mee te klooien zonder enige kennis, Gemini geeft heel eenvoudig alle stappen + testen + troubleshooten. Dit blijft ook allemaal aanstaan met een herstart. En heb een back-up bestand om alles terug te draaien mocht het ooit stuk gaan :+

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:45
@stin00 ik zag het op Reddit ook al voorbijkomen. Heb je een analyse gedraaid op dat opensource project? Want met zomaar een random project als root draaien beland je wellicht van de regen in de drup qua security/privacy. En qua garantie ben je ook de sjaak als ie niet meer op kan starten bijvoorbeeld.
Zit er wel sterk overna te denken dit ook te doen met de G2. Na WebOS26 upgrade is er nog manier om te rooten las ik. Met de opkomst van AI om betere software te maken zal het rooten mogelijk ook steeds lastiger worden in de toekomst.

[ Voor 42% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-09-2026 12:45 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op maandag 28 september 2026 @ 12:17:
@stin00 ik zag het op Reddit ook al voorbijkomen. Heb je een analyse gedraaid op dat opensource project? Want met zomaar een random project als root draaien beland je wellicht van de regen in de drup qua security/privacy. En qua garantie ben je ook de sjaak als ie niet meer op kan starten bijvoorbeeld.
Ja ik heb een diepte analyse laten uitvoeren op de app + code. Het project is veilig, mits je wat veiligheidsmaatregelen neemt. Zo heb ik de host file aangepast dat de dashboard app alleen via de TV is te bereiken, niet via een browser extern. Daarnaast werkt alleen een SSH verbinding met mijn authenticatiesleutel via Homebrew. Dat timmert het netwerkgedeelte dicht zodat niemand erin kan van buitenaf.

Maar je hebt gelijk hoor: het is allemaal op eigen risico en zeker niet handig qua garantie. Dat is een enorme disclaimer :) Vooral het rooten biedt natuurlijk een kwetsbare ingang in de TV.

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 28-09-2026 12:57 ]

Pagina: 1 ... 583 584 Laatste

Let op:
Welkom in het LG OLED Ervaringen & Discussie Topic.

In dit topic bespreken we de laatste stand van de techniek rondom deze LG televisies; de beste instellingen voor het mooiste beeld; de ideale manier van aansluiten en je ervaringen met jouw televisie, inclusief defecten en problemen. De meeste andere zijdelings gerelateerde zaken (zoals aankoopadvies, korting en garantie) zijn hier off topic. Hoe beter we de onderwerpen op het forum gesorteerd houden, hoe makkelijker jij relevante informatie kan terugvinden.

Vragen over welk bericht nu waar hoort? Lees Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Vragen over inbranden of stekkers, lichtinval en verschillen tussen OLED en andere technieken? Deze onderwerpen zijn al regelmatig besproken. Gebruik de zoekfunctie!

🔎 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Lichtinval: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Verschil OLED met...: [LG OLED] Ervaringen & Discussie (vul de zoekopdracht aan met jouw zoekterm)

Alsnog wat vragen daarover? Doe dat op de goede plaats en lees eerst het topic goed door. Zie ook Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] Cashback - Ervaringen & Discussie
Garantieafhandeling bespreken? Shopping forum

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6

Wil je graag iemand helpen, maar hoort diens vraag hier eigenlijk niet? Dan hoort het antwoord ook niet in dit topic.
Iemand post iets op een verkeerde manier? Gebruik de rapporteer-knop.