• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:02
dbzfan schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 18:48:
Mijn G4 kraakt als een malle...Hangt aan de muur. Zowel bij opwarmen als afkoelen.
Hoe storend is het?
Ik wil namelijk een 65" G5 of G6 kopen dit jaar en aan de muur hangen, maar als dit echt een showstopper is...

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
ViNOK16Bit schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 19:09:
[...]

Hoe storend is het?
Ik wil namelijk een 65" G5 of G6 kopen dit jaar en aan de muur hangen, maar als dit echt een showstopper is...
Het kan behoorlijk storend zijn op mijn 77G3, popt en kraakt constant als hij aan staat. Hij hangt hier 10cm van de muur en dat geeft geen verschil. Vooral in rustigere series/films kan het storend zijn.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026 - 09-03-2026 Officieel 🪦🪦🪦

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:08
dbzfan schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 18:48:
Mijn G4 kraakt als een malle...Hangt aan de muur. Zowel bij opwarmen als afkoelen.
Mijn G4 is werkelijk muisstil. Nog nooit een kraakje gehoord. Hangt wel gemonteerd op een voet met VESA mount, dus los van de muur en ook niet via de tv's eigen ophangsysteem. Misschien scheelt dat ook.

• stin00
  • Niet online
jesco_white schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 19:30:
[...]
Mijn G4 is werkelijk muisstil. Nog nooit een kraakje gehoord. Hangt wel gemonteerd op een voet met VESA mount, dus los van de muur en ook niet via de tv's eigen ophangsysteem. Misschien scheelt dat ook.
Nee dat maakt niks uit, je hebt gewoon geluk of pech. LG Benelux ziet het niet als een defect of probleem, maar een Reddit user heeft wel een LG reparatie gekregen. Bij hem hebben ze de binnenkant deels getaped waardoor het probleem weg leek te zijn. Het is deels teruggekomen. Een andere gebruiker raadt de tape mod juist weer af omdat het niks helpt. Irritant probleem dus.

[ Voor 18% gewijzigd door stin00 op 25-03-2026 19:35 ]

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:32

dbzfan

Nee.

Het maakt denk ik niets uit waaraan hij hangt.. Het lijkt de alluminium rand rondom het scherm te zijn die kraakt bij uitzetten/krimpen..

Ik stoor me er niet echt aan...

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Mfn073 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 14:24:
Hallo allemaal,
Ik ben van plan om een LG G5 55 inch aan te schaffen, maar ik maak me zorgen om poppende geluiden ook bekend als “popcorn” geluiden. Dit zou kunnen komen door de warmte van de TV. Wat ik heb begrepen is dat dit veel voorkwam bij de G4. Ik zie dat sommige G5 eigenaren hier ook last van hebben. Heeft iemand hier een G5 en ook last van dit geluid of komt dit bijna niet meer voor?
https://www.reddit.com/r/LGOLED/s/OleBBSHvgu
Hier hangt nu zo'n 5 maanden een G5 83 inch aan de muur met het eigen ophangsysteem. Geen pop-geluiden of kraken. Ik heb het geluid lopen via een receiver.

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17:52
Ik denk dat ik toch maar voor de G5 65inch ga.
Scheelt 1600euro met de G6 en na de update van februari is de G5 het beste wat je kan kopen na de G6 en als ze niet naast elkaar hangen ga je het verschil niet zien.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:10
Ruud888 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 00:26:
Ik denk dat ik toch maar voor de G5 65inch ga.
Scheelt 1600euro met de G6 en na de update van februari is de G5 het beste wat je kan kopen na de G6 en als ze niet naast elkaar hangen ga je het verschil niet zien.
Gelijk heb je. Dat is met de meeste elektronica zo.
Weet niet wat je nu hebt, maar de G5 zal een flinke stap vooruit zijn.
Toen ik van de GX naar de G2 ging (noodgedwongen en gratis ivm garantiegeval) merkte ik weinig verschil.
OLED geeft sowieso al een top beeld, de veranderingen per jaar zijn subtieler dan de reviews je doen geloven.

• Ruud888
CyBeRSPiN schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 06:01:
[...]

Gelijk heb je. Dat is met de meeste elektronica zo.
Weet niet wat je nu hebt, maar de G5 zal een flinke stap vooruit zijn.
Toen ik van de GX naar de G2 ging (noodgedwongen en gratis ivm garantiegeval) merkte ik weinig verschil.
OLED geeft sowieso al een top beeld, de veranderingen per jaar zijn subtieler dan de reviews je doen geloven.
Ik heb nu de Panasonic 65 ZW1004 oled van 2020.
Deze staat bekend om zijn zwartwaarde en upscalen.

Ik hoop dat de G5 een flinke upgrade gaat worden.

Ik heb geen last van weerkaatsing van ramen of lampen.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:40

The Zep Man

🏴‍☠️

Ruud888 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 09:01:
Ik heb last van weerkaatsing van ramen of lampen.
Komt dat niet gewoon omdat je een glimmende glasplaat in een felle omgeving gebruikt? Dat kan je sowieso niet voorkomen. Zelfs sommige LCD-schermen van ~15 jaar oud hebben hier tot een zekere hoogte last van.

Ik heb een CX in een thuisbioscoop staan. Zoveel generaties oud, maar die kamer is goed te verduisteren en alles spat nog steeds van het scherm af zonder reflecties.

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 26-03-2026 11:24 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• OcmerK
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 01-04 17:31
Hier ook een krakende en knallende 77G4. Bij aanschaf van bijna €4K gelijk last van en tv is toen na veel gezeur omgeruild. Helaas begon het na een paar weken weer en heb ik ce repair laten komen, de monteur wist gelijk waar ik het over had, zoveel klachten hierover ook met de G3 en ik hoefde de tv niet eens aan te zetten. Ze gingen er een nieuw paneel inzetten en dat is ook gebeurd.
Ik dacht de eerste weken hoera.
De vreugde was echter van korte duur en kraakt en knalt hij er vrolijk oplos. Vooral bij witte en geelachtige beelden schrik je je elke weer kapot. Bij de slimste mens hebben ze van die gele vlakken en gaat ie helemaal los. Gewoon HDR en Dolby Vision kijk ik al helemaal niet meer en de helderheid staat nu op 20.
Uiteraard weer contact met ce repair opgenomen maar geven nu niet meer thuis want ze mogen van LG (die mij nu een link van hun voorwaarden stuurden waarin staat dat kraken en knallen er gewoon bij hoort) er niets meer aan doen.
Kan hem ook niet op mp zetten want dit kan ik een ander ook niet aandoen.
Voel me gewoon bestolen van bijna €4000 . Hiervoor 12 jaar een Panasonic vt60 aan de muur gehad en nog nooit één tikje. Er komt hier nooit maar dan ook nooit meer iets van LG in huis.
OcmerK schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 19:54:
Hier ook een krakende en knallende 77G4. Bij aanschaf van bijna €4K gelijk last van en tv is toen na veel gezeur omgeruild. Helaas begon het na een paar weken weer en heb ik ce repair laten komen, de monteur wist gelijk waar ik het over had, zoveel klachten hierover ook met de G3 en ik hoefde de tv niet eens aan te zetten. Ze gingen er een nieuw paneel inzetten en dat is ook gebeurd.
Ik dacht de eerste weken hoera.
De vreugde was echter van korte duur en kraakt en knalt hij er vrolijk oplos. Vooral bij witte en geelachtige beelden schrik je je elke weer kapot. Bij de slimste mens hebben ze van die gele vlakken en gaat ie helemaal los. Gewoon HDR en Dolby Vision kijk ik al helemaal niet meer en de helderheid staat nu op 20.
Uiteraard weer contact met ce repair opgenomen maar geven nu niet meer thuis want ze mogen van LG (die mij nu een link van hun voorwaarden stuurden waarin staat dat kraken en knallen er gewoon bij hoort) er niets meer aan doen.
Kan hem ook niet op mp zetten want dit kan ik een ander ook niet aandoen.
Voel me gewoon bestolen van bijna €4000 . Hiervoor 12 jaar een Panasonic vt60 aan de muur gehad en nog nooit één tikje. Er komt hier nooit maar dan ook nooit meer iets van LG in huis.
Vreemd verhaal maar als dit klopt heb je recht op garantie.
Een G4 is niet oud.
Neem contact op met de verkoper.
Je hebt in principe niets te maken met LG en ook niet met CE repair.
CE repair is alleen de uitvoerende reparateur.
Als de monteur eerder de fout heeft erkend is dat wel een voordeel.
Die kennis kun je gebruiken.

• OcmerK
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 01-04 17:31
Helaas reageert de mediamarkt op geen enkele mail betreffende dit probleem, dus zelf naar de winkel geweest voor garantie , dan wordt er een home serve tickets of zoiets aangemaakt en krijg je van ce repair een link waar je een filmpje van de klacht en de bon moet uploaden.
Vervolgens krijg je een negatieve reactie dat dit normaal is en geen garantie. Ook na een telefoontje van waarom dan de eerste keer wéleen monteur komt die het erkent wordt het vaag en verwijzen ze naar de link van de LG voorwaarden.

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
OcmerK schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 20:55:
Helaas reageert de mediamarkt op geen enkele mail betreffende dit probleem, dus zelf naar de winkel geweest voor garantie , dan wordt er een home serve tickets of zoiets aangemaakt en krijg je van ce repair een link waar je een filmpje van de klacht en de bon moet uploaden.
Vervolgens krijg je een negatieve reactie dat dit normaal is en geen garantie. Ook na een telefoontje van waarom dan de eerste keer wéleen monteur komt die het erkent wordt het vaag en verwijzen ze naar de link van de LG voorwaarden.
Rechtsbijstand en je hebt over een paar weken een nieuwe.

77 kWh EV | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | 2x Technaxx 300W Solar | Drie HomeWizard PiBs | LG 3,5 kW Standaard Plus | 100 liter QH Boiler

OcmerK schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 20:55:
Mediamarkt moet de claim zelf afhandelen en jou niet van het kastje naar de muur sturen.
Gaat ook om een aanzienlijk bedrag. Je hebt gewoon recht op een kosteloze reparatie en als repareren niet kan dan een vervangende TV, wellicht dan een nieuwe model zelfde grootte.
De winkel bezoeken kan maar je krijgt daar vermoedelijk niet de juiste persoon te spreken.

• JustRob
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:52
Ik heb een 7 jaar oude Philips 803 OLED waar een LG paneel in zit waar opeens verticale strepen over het beeld lopen. Via de Philips fora wordt ik niet veel wijzer, dus hopelijk hier wel.

Ik heb al een power cycle gedaan, alle apparaten los gehaald en residual image gecleared, maar het lijkt blijvend. Ik vermoed dat het paneel of de aansturing ervan defect is, maar mogelijk kan iemand hier helpen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IYohfppxvzWSWiV31cqnJF0vgJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FPm1vWodfaNyp73P9rwcJG3d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3QpcOku68hJy0ILQavqy7-rZlqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R7bJ6WhmF5fb84gWDXhWohhC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aa6b5cMYC6pWboBM7uQDFvj6YSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nP9oMet5a5nHQ14d3G49JjbJ.jpg?f=fotoalbum_large

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:59

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

JustRob schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 19:03:
Ik heb een 7 jaar oude Philips 803 OLED waar een LG paneel in zit waar opeens verticale strepen over het beeld lopen. Via de Philips fora wordt ik niet veel wijzer, dus hopelijk hier wel.

Ik heb al een power cycle gedaan, alle apparaten los gehaald en residual image gecleared, maar het lijkt blijvend. Ik vermoed dat het paneel of de aansturing ervan defect is, maar mogelijk kan iemand hier helpen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie het al, tijd voor een nieuwe LG OLED tv ;)

• JustRob
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:52
Xqlus1ve schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 19:31:
[...]

Ik zie het al, tijd voor een nieuwe LG OLED tv ;)
Als hij defect is dan gaat het dat wel worden ja, maar stiekem hoop ik er niet op. Weinig zin om nu >€1500 uit te geven voor een nieuwe TV… enig idee wanneer de G6 uit komt? Mogelijk komt de huidige serie dan in de uitverkoop.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Ruud888
JustRob schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 19:37:
[...]

Als hij defect is dan gaat het dat wel worden ja, maar stiekem hoop ik er niet op. Weinig zin om nu >€1500 uit te geven voor een nieuwe TV… enig idee wanneer de G6 uit komt? Mogelijk komt de huidige serie dan in de uitverkoop.
In mei of Juni.
Een G5 65inch is er al vanaf 1600euro.

Volgens deze wel onafhankelijke reviewer is de G5 of de Samsung beter dan de G6 !
Het zijn door LG gesponsorde reviews.

YouTube: Don't Fall For Brian's BS On The LG G6 vs LG G5 !

[ Voor 23% gewijzigd door Ruud888 op 28-03-2026 07:51 ]

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:51
Ruud888 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 21:36:
[...]

In mei of Juni.
Een G5 65inch is er al vanaf 1600euro.

Volgens deze wel onafhankelijke reviewer is de G5 of de Samsung beter dan de G6 !
Het zijn door LG gesponsorde reviews.

YouTube: Don't Fall For Brian's BS On The LG G6 vs LG G5 !
Die Quantum TV is echt een overdreven contrarian, dus wat hij zegt zou ik met een korreltje zout nemen. Maar de verschillen tussen de G5 en G6 lijken inderdaad maar klein te zijn.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:25
Zou zowiezo voor de G5 gaan. Het meest significante en in het oog springende verschil is de nog betere anti glare op de G6 tov de G5. En dan was de G5 ook al heel goed.

Maar daar ga je geen honderden euro's extra voor neerleggen lijkt me.

YouTube: LG G6 VS LG G5! See The Differences Here!

[ Voor 19% gewijzigd door DutchOwnage op 28-03-2026 13:44 ]

• Sogree
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-04 23:57

Sogree

..::te huur::..

Mfn073 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 14:24:
Hallo allemaal,
Ik ben van plan om een LG G5 55 inch aan te schaffen, maar ik maak me zorgen om poppende geluiden ook bekend als “popcorn” geluiden. Dit zou kunnen komen door de warmte van de TV. Wat ik heb begrepen is dat dit veel voorkwam bij de G4. Ik zie dat sommige G5 eigenaren hier ook last van hebben. Heeft iemand hier een G5 en ook last van dit geluid of komt dit bijna niet meer voor?
https://www.reddit.com/r/LGOLED/s/OleBBSHvgu
Ik heb de G3 77" gehad en het gekraak was ondragelijk. (er staat een filmpje van mij hier nog ergens in deze thread). Na heeeeeeeeeel lang gezeur met verkoper/LG en juridische dreiging is de koop ongedaan gemaakt. Dat was pas nadat de G5 al een tijdje op de markt was (kraken merkte ik na een maandje of 3). Omdat ik het beeld van de G3 al goed vond (en de G5 nóg beter) heb ik toch weer een LG gekocht.... ditmaal de 83". Ook omdat ik al begrepen had dat sommige wél last hadden van kraken... andere dus niet. Dus het was een gok/loterij. Mijn huidige LG G5 kraakt dus nagenoeg niet. Ja... bij beeld met mute geluid.... ooit hele kleine zachte popjes.... maar die komen niet boven normaal geluid uit als dat aan zou staan. (bij mij dus hè.... op Reddit lees je dus ook weer andere verhalen). Wel is de G5 een stuk koeler 1cm van het scherm dan een G3.... dus hij hoeft theoretisch minder de koelen. Hij hangt trouwens op exact dezelfde plek en manier dus daar zat het verschil zeker niet in (sommige mensen suggereren dat). Hoe dan ook.... het blijft een loterij. Ditmaal had ik geluk. Ik blijf het trouwens schandalig slecht vinden dat LG dit kraken als "normaal" onderschrijft (en je hoort (vast door LG betaalde reviewers) in reviews nooit wat over helaas).

• Sogree
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-04 23:57

Sogree

..::te huur::..

HoppyF schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 20:18:
[...]

Vreemd verhaal maar als dit klopt heb je recht op garantie.
Een G4 is niet oud.
Neem contact op met de verkoper.
Je hebt in principe niets te maken met LG en ook niet met CE repair.
CE repair is alleen de uitvoerende reparateur.
Als de monteur eerder de fout heeft erkend is dat wel een voordeel.
Die kennis kun je gebruiken.
Het "probleem" is dat LG tegen de winkelier/verkoper zegt: Dit is normaal/geen probleem. En als je dan een slechte/onwelwillende verkopende partij hebt dan nemen zij dit argument maar al te graag over & zeur je volgens hem om niks..... en moet je juridische stappen ondernemen om de koop ontbonden te krijgen. Schandalig!
Sogree schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 18:28:
[...]

Het "probleem" is dat LG tegen de winkelier/verkoper zegt: Dit is normaal/geen probleem. En als je dan een slechte/onwelwillende verkopende partij hebt dan nemen zij dit argument maar al te graag over & zeur je volgens hem om niks..... en moet je juridische stappen ondernemen om de koop ontbonden te krijgen. Schandalig!
Is zeker schandalig als je klacht niet serieus genomen wordt.
Je kunt het probleem immers aantonen, het zit dus niet bij jou tussen je oren.
Maar je zegt het al de verkoper moet het oplossen.
Repareren, vervangen of de koop ontbinden.
Welke optie het ook wordt het mag jou, als klant, geen geld kosten.
Je koopt een dure TV en deze moet gewoon voldoen.
Het ook niets met zeuren te maken. Degene die zeurt is eerder de verkoper of LG.

• bhartman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
De gereviewde G6 TV’s gebruikten een development firmware waar nog een bug inzat:
YouTube: LG G6 OLED First Test — Something Didn't Look Quite Right…

[ Voor 3% gewijzigd door bhartman op 29-03-2026 10:48 ]

• Arnos88
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08:15
In Vincent I trust. Ik wacht lekker tot de G6 in prijs is gedaald eind dit jaar.

• Ruud888
Arnos88 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 12:32:
In Vincent I trust. Ik wacht lekker tot de G6 in prijs is gedaald eind dit jaar.
Ik heb nu de Samsung S90F en de LG G5 op mijn lijstje staan.

Lees steeds meer berichten dat de G6 niet zichtbaar beter is en door de te hoge nits minder mooi beeld geeft. Te fel.
Daardoor ook minder diepere en heldere kleuren.

Ze vinden hem de 1600euro meer niet waard.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-03 08:24
Hoi,

Ondanks enkele zoekopdrachten heb ik niet kunnen vinden wat ik zocht.
Binnenkort wil ik een 65" G5 aangschaffen en deze wil ik zo plat mogelijk tegen de muur hangen.
Daaronder wil ik ook een LG DSG10TY soundbar hangen.

Dit wil ik alleen gaan doen zonder zichtbare kabels, dus dat wordt in de muur slijpen.
Op zich geen probleem en prima te doen, maar ik vroeg me af of er ergens ook een mal beschikbaar is waar ik mee kan uitmeten of aftekenen waar de buizen precies naartoe moeten bij een dergelijke opstelling.

Indien mogelijk zou ik nameijk graag e.e.a. klaar willen hebben voordat de TV zelf komt.

Ik hoop dat er iets voor is.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
Bart© schreef op maandag 30 maart 2026 @ 12:19:
Hoi,

Ondanks enkele zoekopdrachten heb ik niet kunnen vinden wat ik zocht.
Binnenkort wil ik een 65" G5 aangschaffen en deze wil ik zo plat mogelijk tegen de muur hangen.
Daaronder wil ik ook een LG DSG10TY soundbar hangen.

Dit wil ik alleen gaan doen zonder zichtbare kabels, dus dat wordt in de muur slijpen.
Op zich geen probleem en prima te doen, maar ik vroeg me af of er ergens ook een mal beschikbaar is waar ik mee kan uitmeten of aftekenen waar de buizen precies naartoe moeten bij een dergelijke opstelling.

Indien mogelijk zou ik nameijk graag e.e.a. klaar willen hebben voordat de TV zelf komt.

Ik hoop dat er iets voor is.
Bedoel je dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DRZfiR0-lw208PzhbJUqeS-DXIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e1X6TAj0IU0DFOU03mCPBrKL.jpg?f=fotoalbum_large

• Bart©
Een dergelijke afbeelding heb ik inderdaad al wel gevonden. Is er ook zoiets alleen dan met de afstanden tussen bijvoorbeeld muurbeugel en het deel midden onder, waar ik waarschijnlijk het gat in de muur uit wil laten komen?

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Bart© schreef op maandag 30 maart 2026 @ 12:28:
[...]

Een dergelijke afbeelding heb ik inderdaad al wel gevonden. Is er ook zoiets alleen dan met de afstanden tussen bijvoorbeeld muurbeugel en het deel midden onder, waar ik waarschijnlijk het gat in de muur uit wil laten komen?
Middels deze afbeelding en de afmetingen van de TV kun je wel een gefundeerde schatting (of eigenlijk zelfs berekening) maken van waar het gat moet komen toch?

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Bart© schreef op maandag 30 maart 2026 @ 12:28:
[...]

deze? https://www.lge.co.kr/kr/tv/tv_size_2025.pdf (pagina 6)

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• Bart©

• Ruud888
Ik ga voor de G5.

Eerst mijn 65inch Panasonic OLED HZW1004 nog verkopen 😌

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:57
Sinds vandaag blije bezitter van een 48” C5 LG OLED, €728 open doos bij HelloTV :) tot nu toe heel tevreden mee.

• MonkeySleeve
  • Laatst online: 17:42

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Gisteren blijkt mijn LG OLED55CX6LA defect te zijn: hij start wel op maar na paar seconden hangt het beeld even vast en met een klik sluit die dan af. Je ziet ook het beeld een beetje glitch worden voordat die afsluit. Lijkt me een hardware issue. Heb hem in juni 2021 gekocht bij coolblue dus maar reparatie verzoek ingediend, hopelijk kunnen ze er nog wat mee. Niet zo zin om een volledig nieuwe tv te moeten kopen...

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:39

TTLCrazy

Listen to Frankie

MonkeySleeve schreef op zondag 5 april 2026 @ 13:36:
Gisteren blijkt mijn LG OLED55CX6LA defect te zijn: hij start wel op maar na paar seconden hangt het beeld even vast en met een klik sluit die dan af. Je ziet ook het beeld een beetje glitch worden voordat die afsluit. Lijkt me een hardware issue. Heb hem in juni 2021 gekocht bij coolblue dus maar reparatie verzoek ingediend, hopelijk kunnen ze er nog wat mee. Niet zo zin om een volledig nieuwe tv te moeten kopen...
Lijkt mij gewoon een garantie geval waar je niets zelf hoeft te betalen. Economische levensduur is meer dan 5 jaar, laat je niet afschepen.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• stin00
  • Niet online
MonkeySleeve schreef op zondag 5 april 2026 @ 13:36:
Defecte voeding, moederbord of paneel. Coolblue gaat proberen CE Repair/LG in te schakelen die met een absurde offerte komen inclusief 'coulance korting'. Jij gaat niet akkoord en Coolblue blijft bij hun aanbod. Op dat moment kan je duur laten repareren of voet bij stuk houden en een maand lang met Coolblue corresponderen totdat het wel kosteloos wordt gerepareerd. Makkelijkste weg is rechtsbijstand, maar dat hebben weinig mensen.

stin00 schreef op zondag 5 april 2026 @ 15:56:
[...]

Defecte voeding, moederbord of paneel. Coolblue gaat proberen CE Repair/LG in te schakelen die met een absurde offerte komen inclusief 'coulance korting'. Jij gaat niet akkoord en Coolblue blijft bij hun aanbod. Op dat moment kan je duur laten repareren of voet bij stuk houden en een maand lang met Coolblue corresponderen totdat het wel kosteloos wordt gerepareerd. Makkelijkste weg is rechtsbijstand, maar dat hebben weinig mensen.
Hoop wel dat het wel soepeler zal verlopen bij Coolblue dan dit verhaal.
Wellicht is het verstandig meteen met de reparatie claim al duidelijk te maken dat je kosteloze reparatie wenst.
Dit voorkomt een hoop heen en weer e-mailen of bellen.

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YEG4XjvtWY7tOn4hDu3hG8EX52Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eVEObaZH04RzIE5WoheRPF2V.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds vandaag ineens deze lijnen die het beeld. Aan de bovenrand van het scherm zaten al langer gekke plekken.

Het is een LG OLED65GX6LA uit juli 2020. Verwachtte levensduur is ook voorbij. Wat kan ik hier nu nog mee?

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

[...]

Toevallig heb ik nog een rechtsbijstand verzekering lopen :P Maar zal eerst maar eens kijken wat Coolblue gaat zeggen.

kwaazaar schreef op zondag 5 april 2026 @ 16:03:
[Afbeelding]

Sinds vandaag ineens deze lijnen die het beeld. Aan de bovenrand van het scherm zaten al langer gekke plekken.

Het is een LG OLED65GX6LA uit juli 2020. Verwachtte levensduur is ook voorbij. Wat kan ik hier nu nog mee?
Nog geen 6 jaar oud dus nog garantie.
Zie overige topics hier over garantie van de afgelopen week.

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-04 18:59
Ik ben een tevreden bezitter van een 77 inch LG OLED G4. Nu loop ik echter tegen een uitdaging aan waar ik hoop dat andere G-serie bezitters ervaring mee hebben.

Vanwege de indeling van de kamer is het helaas erg lastig om een HDMI-kabel door de muur of via een goot te trekken. Daarom ben ik op zoek naar een draadloze HDMI transmitter. Voeding is via los kabeltje op plek stopcontact geregeld.

Het probleem:
De ruimte achter de G4 is nagenoeg nihil. Je hebt alleen die ondiepe kabel-uitsparingen (max. 1 tot 1,5 cm diep) op de achterkant. Standaard draadloze HDMI-ontvangers zijn al snel kastjes van 3 tot 5 cm dik, wat betekent dat de tv van de muur af komt te staan, en dat is nou net niet de bedoeling van de G4.
Wat ik zelf al gevonden heb:
Ik ben in mijn zoektocht uitgekomen op dongle-systemen zoals de Marmitek Stream S2 Pro of de EZCast Pocket. De ontvanger hiervan is lekker dun (zo'n 13mm) en kun je met een kort, flexibel HDMI-kabeltje plat in de uitsparing leggen, terwijl hij voeding krijgt via de USB van de tv.
Het nadeel, als het al past: deze compacte dongles ondersteunen maximaal 1080p @ 60Hz. Dat voelt toch wel als zonde op een 77 inch 4K HDR paneel.

Mijn vragen aan jullie:
Heeft iemand hier een draadloze HDMI setup achter een G-serie (G2/G3/G4) hangen die wél 4K ondersteunt en compact genoeg is voor in de uitsparing?

Of ontkom ik (voor 4K) simpelweg niet aan het in de muur frezen van een 'recessed media box' (inbouwdoos) achter de tv om een dikkere ontvanger in weg te werken?

Zijn er nog andere creatieve oplossingen die ik over het hoofd zie?

• CyBeRSPiN
@SvenVis ik zou er niet aan beginnen.
Zoek een mooie kabelgoot of maak een mooi wandpaneel die iets groter is dan je tv en werk daar de kabels in weg.

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:47
@SvenVis Je hebt volgens mij ook een HDMI in de vorm van USB-STICK, geen ervaring mee overigens.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17:37
Mijn LG C4 vertoont ZWARTE flikkerende beelden (na uurtje spelen ong.) op alle inputs én OS. Reparateur is 4x langs geweest om oorzaken te vinden en zelfs het hele moederbord is vervangen geweest maar tot nu geen succes. Aangezien de TV nog geen jaar oud is denk ik erover om retour te sturen.

Beetje jammere ervaring dit…het scherm is zó mooi

• kwaazaar
HoppyF schreef op maandag 6 april 2026 @ 15:58:
[...]

Nog geen 6 jaar oud dus nog garantie.
Zie overige topics hier over garantie van de afgelopen week.
Maar wel bijna aan zn eind, dus moet ik alsnog het grootste deel van de kosten betalen. Ik ga het zelf wel uitzoeken dus. T-con board vervangen probeer ik als eerst.
kwaazaar schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 19:43:
[...]

Maar wel bijna aan zn eind, dus moet ik alsnog het grootste deel van de kosten betalen. Ik ga het zelf wel uitzoeken dus. T-con board vervangen probeer ik als eerst.
Hoezo zelf betalen?
Je hebt nog steeds recht op kosteloze reparatie ook al is de economische levensduur bijna bereikt.
Claim bij de verkoper leggen is de normale gang van zaken.

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

kwaazaar schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 19:43:
[...]

De verwachtte levensduur is echt nog niet voorbij met 6 jaar. Dit is gewoon een defect wat niet mag voorkomen en we zijn in NL goed beschermd wat dat betreft. Als jezelf gaat repareren is er maar 1 iemand je dankbaar en dat is de fabrikant. Apparaat moet gewoon kosteloos onder garantie gefixt worden, klaar. Winkels en fabrikanten zullen proberen om "onder coulance" je toch laten betalen maar dat is onzin. Gewoon voet bij stuk houden en ze hebben geen keus. Er zijn voorbeeldbrieven te vinden die je precies zo kan overnemen.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003

The Zep Man

🏴‍☠️

TTLCrazy schreef op woensdag 8 april 2026 @ 08:05:
De verwachtte levensduur is echt nog niet voorbij met 6 jaar. Dit is gewoon een defect wat niet mag voorkomen en we zijn in NL goed beschermd wat dat betreft. Als jezelf gaat repareren is er maar 1 iemand je dankbaar en dat is de fabrikant.
Het is de winkel waar je hem gekocht hebt die je dankbaar is. Die moet dergelijke wettelijke garantie afhandelen, niet de fabrikant.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

[...]

Prijsopgave gekregen, €891 voor een OLED Module Assembly 8)7 Paneel lijkt dan stuk te zijn i guess?

• stin00
  • Niet online
MonkeySleeve schreef op woensdag 8 april 2026 @ 13:07:
[...]
Prijsopgave gekregen, €891 voor een OLED Module Assembly 8)7 Paneel lijkt dan stuk te zijn i guess?
Ja het hele OLED paneel vervangen ter waarde van een compleet nieuwe OLED TV... gekkenwerk. Sterkte met de afhandeling 8)7

MonkeySleeve schreef op woensdag 8 april 2026 @ 13:07:
[...]

Met of zonder arbeidsloon?
Maar ik neem aan dat JIJ niet om een prijsopgave gevraagd hebt maar alleen een reparatie verzoek bij de verkoper heeft gedaan. De prijsopgave moet naar de opdrachtgever en dat ben jij niet.
Dat is de winkel/verkoper.
Het komt vaker voor dat de prijsopgave bij de klant terecht komt maar vreemd is het wel.
Maar goed, komt de monteur (CE repair?) binnenkort langs of moet dit nog geregeld worden?
Ga in ieder geval NOOIT akkoord met coulance of dergelijke bewoordingen.
Ga ook niet akkoord met afschrijving ivm gebruik.
Dat geldt alleen bij vervanging van de gehele TV.

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

HoppyF schreef op woensdag 8 april 2026 @ 13:17:
[...]

Met of zonder arbeidsloon?
Maar ik neem aan dat JIJ niet om een prijsopgave gevraagd hebt maar alleen een reparatie verzoek bij de verkoper heeft gedaan. De prijsopgave moet naar de opdrachtgever en dat ben jij niet.
Dat is de winkel/verkoper.
Het komt vaker voor dat de prijsopgave bij de klant terecht komt maar vreemd is het wel.
Maar goed, komt de monteur (CE repair?) binnenkort langs of moet dit nog geregeld worden?
Ga in ieder geval NOOIT akkoord met coulance of dergelijke bewoordingen.
Ga ook niet akkoord met afschrijving ivm gebruik.
Dat geldt alleen bij vervanging van de gehele TV.
Dit is inclusief arbeidsloon, behandelingskosten, transport. Totaal bedrag excl btw was 909 euro met een coulance van -172 euro. Ik moet een akkoord geven voor 15-4 hierop. Ben hier niet mee akkoord gegaan en heb mijn rechtsbijstand verzekering even gebeld. Zij gaan dossier opzetten en jurist neemt contact op.

MonkeySleeve schreef op woensdag 8 april 2026 @ 13:59:
[...]

Dit is inclusief arbeidsloon, behandelingskosten, transport. Totaal bedrag excl btw was 909 euro met een coulance van -172 euro. Ik moet een akkoord geven voor 15-4 hierop. Ben hier niet mee akkoord gegaan en heb mijn rechtsbijstand verzekering even gebeld. Zij gaan dossier opzetten en jurist neemt contact op.
Paneel vervangen van een 55 inch ligt wel rond de €1000.
Vreemd genoeg duurder dan een nieuwe TV.
Maar goed, als dat voor jou kosteloos is maakt het niet veel uit hoe dit verrekend wordt.
Coolblue heeft een naam hoog te houden en kent de garantieregelingen echt wel.
Laat je dus niet afschepen en je rechtsbijstandverzekering zal dit ook kunnen bevestigen en indien nodig, de verkoper hier op wijzen.

[ Voor 0% gewijzigd door HoppyF op 08-04-2026 17:02 . Reden: Typo! ]

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MonkeySleeve schreef op woensdag 8 april 2026 @ 13:59:
[...]

Ik heb het idee dat je met het invullen van het garantieformulier in het standaard fabrieksgarantie proces terecht bent gekomen. Dus gaat er na 2 jaar een offerte jouw kant op. De kern van dit soort afhandelingen zit erin dat je als klant de verkoper actief gaat wijzen op wettelijke garantie en het gebruik hiervan. Dan gaan er vaak andere processen lopen. Ik heb die ervaring niet met mijn tv maar wel met een defect geraakte koffiemachine van 2,5 jaar oud en een wasmachine defect 4 jaar na aanschaf, beiden kostenloos gerepareerd. Je rechtsbijstand zal je ook deze kant op wijzen. Er is daarnaast voldoende voorbeeldcommunicatie te vinden. In het geval van mijn koffiemachine heb ik gebeld met de klantenservice; deze gaf eerst aan dat de garantie verlopen was en ik het apparaat moest inleveren en een offerte zou volgen. Toen ik aangaf dat ik dat ik daarmee niet akkoord ging en er iets is als wettelijke garantie en wat ik als consument zou kunnen verwachten van een apparaat (met een gesloten systeem), ging er direct een ander 'script' lopen aan de andere kant van de lijn. Ik kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk in dat proces wil komen bij coolblue en niet met ce repair oid wil gaan steggelen.

do or do not, there is no try

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Harkelaar schreef op woensdag 8 april 2026 @ 16:43:
[...]

Ik heb het idee dat je met het invullen van het garantieformulier in het standaard fabrieksgarantie proces terecht bent gekomen. Dus gaat er na 2 jaar een offerte jouw kant op. De kern van dit soort afhandelingen zit erin dat je als klant de verkoper actief gaat wijzen op wettelijke garantie en het gebruik hiervan. Dan gaan er vaak andere processen lopen. Ik heb die ervaring niet met mijn tv maar wel met een defect geraakte koffiemachine van 2,5 jaar oud en een wasmachine defect 4 jaar na aanschaf, beiden kostenloos gerepareerd. Je rechtsbijstand zal je ook deze kant op wijzen. Er is daarnaast voldoende voorbeeldcommunicatie te vinden. In het geval van mijn koffiemachine heb ik gebeld met de klantenservice; deze gaf eerst aan dat de garantie verlopen was en ik het apparaat moest inleveren en een offerte zou volgen. Toen ik aangaf dat ik dat ik daarmee niet akkoord ging en er iets is als wettelijke garantie en wat ik als consument zou kunnen verwachten van een apparaat (met een gesloten systeem), ging er direct een ander 'script' lopen aan de andere kant van de lijn. Ik kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk in dat proces wil komen bij coolblue en niet met ce repair oid wil gaan steggelen.
Thanks, denk dat je gelijk hebt; ik heb zelf via Coolblue dat reparatie verzoek ingediend ipv via de klantenservice lopen klagen. Zal even afwachten waar mijn verzekeraar mee aankomt, maar misschien zal ik inderdaad met de klantenservice moeten praten hierover.

• kwaazaar
TTLCrazy schreef op woensdag 8 april 2026 @ 08:05:
[...]

De verwachtte levensduur is echt nog niet voorbij met 6 jaar. Dit is gewoon een defect wat niet mag voorkomen en we zijn in NL goed beschermd wat dat betreft. Als jezelf gaat repareren is er maar 1 iemand je dankbaar en dat is de fabrikant. Apparaat moet gewoon kosteloos onder garantie gefixt worden, klaar. Winkels en fabrikanten zullen proberen om "onder coulance" je toch laten betalen maar dat is onzin. Gewoon voet bij stuk houden en ze hebben geen keus. Er zijn voorbeeldbrieven te vinden die je precies zo kan overnemen.
Realiteit is anders:

Garantie is helaas niet meer van toepassing. De fabrieksgarantie van 2 jaar is verstreken. Wel zullen wij namens Kamera Express coulance bieden op de kostenopgave voor de reparatie op basis van het UNETO VNI tabel. Meer hierover zullen wij toelichten zodra de prijsopgave voor de herstelling bekend is.

Wat ik kan vinden als "verwachte levensduur" voor een "dure" tv is 6j. Je kunt m.i. niet verwachten dat je dan 6j lang 100% garantie krijgt. Aangezien de TV in het laatste jaar zit, zou ik nog 1/6e van de kosten vergoed krijgen, lijkt mij. Ik heb dit eerder zo begrepen uit consumentenprogramma's. Zijn er mensen met andere ervaringen?

Wat zelf repareren betreft: zo'n Tcon-board is betaalbaar (15-75 euro) en eenvoudig zelf te vervangen. Combi met hoofdboard kwam ik voor 250 euro tegen, dus ook te doen. Nog altijd veel goedkoper dan 1/6e van de reparatiekosten, vermoed ik.

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

kwaazaar schreef op donderdag 9 april 2026 @ 10:21:
[...]

Realiteit is anders:

Garantie is helaas niet meer van toepassing. De fabrieksgarantie van 2 jaar is verstreken. Wel zullen wij namens Kamera Express coulance bieden op de kostenopgave voor de reparatie op basis van het UNETO VNI tabel. Meer hierover zullen wij toelichten zodra de prijsopgave voor de herstelling bekend is.

Wat ik kan vinden als "verwachte levensduur" voor een "dure" tv is 6j. Je kunt m.i. niet verwachten dat je dan 6j lang 100% garantie krijgt. Aangezien de TV in het laatste jaar zit, zou ik nog 1/6e van de kosten vergoed krijgen, lijkt mij. Ik heb dit eerder zo begrepen uit consumentenprogramma's. Zijn er mensen met andere ervaringen?

Wat zelf repareren betreft: zo'n Tcon-board is betaalbaar (15-75 euro) en eenvoudig zelf te vervangen. Combi met hoofdboard kwam ik voor 250 euro tegen, dus ook te doen. Nog altijd veel goedkoper dan 1/6e van de reparatiekosten, vermoed ik.
Tja, ze proberen het gewoon, ik vind dat een TV na 6 jaar niet zo een gebrek mag hebben. Deze is gewoon onbruikbaar. Heb je al eens naar een voorbeeldbrief van ACM gekeken?
edit:
Als je kijkt naar de lijst met termijnen van Branchevereneiging techniek Nederland is deze voor TV's van €1000,- en meer 6 jaar. Nou ja, ik zou in ieder geval zo'n voorbeeldbrief proberen, kijken hoever je komt.

[ Voor 11% gewijzigd door TTLCrazy op 09-04-2026 10:31 ]

[...]

Realiteit is anders:

Nee, de realiteit is dat je gewoon recht hebt op kosteloze reparatie.
Of de TV nu naar 1 maand of na 5 jaar defect raakt is niet relevant en er geldt ook geen afschrijving bij reparatie.
Het is ook niet gegarandeerd dat je TV na vervanging van het duurste onderdeel bv het paneel, weer 6 jaar of langer mee gaat. Het paneel is dan weliswaar splinternieuw maar de rest van de TV is ondertussen wel ouder geworden en er kan een ander onderdeel defect raken.

Als een relatief goedkoop onderdeel stuk is zou je dit zelf kunnen gaan vervangen maar je moet dan wel zeker weten dat dit ook het defect oplost. De meeste gebruikers hebben deze kennis niet en zullen aan zo’n reparatie niet beginnen.

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Realiteit is anders:

Dit is ook gewoon een bericht waaruit blijkt dat de verkoper aangeeft dat er geen sprake meer is van fabrieksgarantie en wat ze je kunnen aanbieden. Dat is geen andere realiteit, maar dezelfde. Je moet als klant wijzen op wettelijke garantie. Ook die woorden gebruiken. Dan gaan ze je vragen om aannemelijk te maken dat je er geen rare dingen mee hebt gedaan enz. Dus je moet er als consument zelf werk van maken en de verkoper wijzen op de rechten. Er is veel over te vinden (ACM, consumentbond, radar).

do or do not, there is no try

Harkelaar schreef op donderdag 9 april 2026 @ 16:04:
[...]

Dit is ook gewoon een bericht waaruit blijkt dat de verkoper aangeeft dat er geen sprake meer is van fabrieksgarantie en wat ze je kunnen aanbieden. Dat is geen andere realiteit, maar dezelfde. Je moet als klant wijzen op wettelijke garantie. Ook die woorden gebruiken. Dan gaan ze je vragen om aannemelijk te maken dat je er geen rare dingen mee hebt gedaan enz. Dus je moet er als consument zelf werk van maken en de verkoper wijzen op de rechten. Er is veel over te vinden (ACM, consumentbond, radar).
Maar er is geen mens die expliciet vraagt om “fabrieksgarantie”.
Als je TV defect is vraag je de verkoper om de TV kosteloos onder garantie te repareren.
Je vraagt niet om fabrieksgarantie of wettelijke garantie.
Als de verkoper zo bijdehand gaat doen kun je je wel afvragen waar ze mee bezig zijn.
De regels zijn immers al jaren het zelfde.
Onder een garantieclaim proberen uit te komen is niet erg professioneel.

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:04
Het valt me wel op dat er toch regelmatig posts zijn hier waarbij een tv het spontaan begeeft. Soms zelfs al na enkele jaren. Ook op de consumentenbond is er een lijstje met gebruiksduur van TV's en daar bungelt LG ook keihard onderaan de lijst. Ik ben ontzettend tevreden over m'n LG tv maar heb wel echt serieuze twijfels over de kwaliteit en duurzaamheid ervan. Ik vind persoonlijk dat een tv makkelijk 10 jaar mee moet gaan. En volgens mij haalden tv's dat vroeger makkelijk

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:51
Gerwin89 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 20:03:
Het valt me wel op dat er toch regelmatig posts zijn hier waarbij een tv het spontaan begeeft. Soms zelfs al na enkele jaren. Ook op de consumentenbond is er een lijstje met gebruiksduur van TV's en daar bungelt LG ook keihard onderaan de lijst. Ik ben ontzettend tevreden over m'n LG tv maar heb wel echt serieuze twijfels over de kwaliteit en duurzaamheid ervan. Ik vind persoonlijk dat een tv makkelijk 10 jaar mee moet gaan. En volgens mij haalden tv's dat vroeger makkelijk
De gebruiksduur in dat lijstje zegt toch weinig over de levensduur? Het is alleen een indicatie wanneer mensen een TV van dat merk vervangen. Dat vervangen gebeurt ook omdat mensen een grotere TV willen, of een TV met weer een betere beeldkwaliteit. Dat je een vaak goedkopere LG dan eerder vervangt dan b.v. een duurdere Loewe (die bovenaan dat lijstje staat), lijkt me meer dan logisch.

Verder als we het hebben over levensduur… de Panasonic Plasma TV die ik ooit kocht, kostte €2500. De LG C2 die ik een paar jaar terug kocht, €1250. Dat is de helft. Dat die TV dan eerder stuk gaat, snap ik. Datzelfde geldt wel voor meer apparaten zoals b.v. wasmachines… ze zijn goedkoper, maar gaan ook sneller stuk dan vroeger.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:04
PatrickC schreef op donderdag 9 april 2026 @ 20:35:
[...]

De gebruiksduur in dat lijstje zegt toch weinig over de levensduur? Het is alleen een indicatie wanneer mensen een TV van dat merk vervangen. Dat vervangen gebeurt ook omdat mensen een grotere TV willen, of een TV met weer een betere beeldkwaliteit. Dat je een vaak goedkopere LG dan eerder vervangt dan b.v. een duurdere Loewe (die bovenaan dat lijstje staat), lijkt me meer dan logisch.

Verder als we het hebben over levensduur… de Panasonic Plasma TV die ik ooit kocht, kostte €2500. De LG C2 die ik een paar jaar terug kocht, €1250. Dat is de helft. Dat die TV dan eerder stuk gaat, snap ik. Datzelfde geldt wel voor meer apparaten zoals b.v. wasmachines… ze zijn goedkoper, maar gaan ook sneller stuk dan vroeger.
Klopt hoor wat je zegt. Ik zag ook dat de gebruiksduur geen levensduur is. Ook al zal de levensduur wel invloed hebben op de gebruiksduur. Veel mensen zullen een tv toch pas vervangen als deze kapot is. Ik vond het in ieder geval opvallend dat LG stevig onderaan de lijst staat.

Dat in jouw voorbeeld de LG tv goedkoper is en daardoor eerder stuk mag gaan kan ik niet volgen. Mogelijk zijn de kosten wel gedrukt door schaalvergroting of simpelere productie processen? Het is mij in ieder geval een doorn in het oog dat producten steeds minder lang meegaan en we daardoor eigenlijk gedwongen worden tot nieuwe aanschaf. Alles draait op de consumptiemaatschappij

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

• CyBeRSPiN
Ja ik ben ook ervaringsdeskundige (kapotte 65GX na 3 jaar, uiteindelijk volledige aankoopbedrag terug en een nieuwe 77G2 gekocht).
Mijn oude Samsung LED tv’s zijn allemaal nog in uitstekende staat, en toen ik destijds in die topics actief was veel minder gelezen over issues.

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:43
Als ik een voorbeeld mag geven: vorig jaar ben ik overgestapt op een nieuwe LG OLED65B42LA. Mijn tien jaar oude televisie heb ik toen aan mijn ouders gegeven: een LG 55EG910V OLED Full HD (55-inch) model 2015, die ik eind mei 2016 had gekocht. Hij doet het nog steeds zonder kuren; er is niets mee aan de hand. Mijn ouders hadden hiervoor een Samsung LE32R41B LCD HD-Ready televisie uit 2006, die destijds nieuw was gekocht bij de MediaMarkt. Die Samsung deed het nog wel, maar begon langzamerhand kuren te vertonen wat betreft de kleuren via de kijkhoeken.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• Marcel a
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 18:27
TTLCrazy schreef op donderdag 9 april 2026 @ 10:26:
[...]

Tja, ze proberen het gewoon, ik vind dat een TV na 6 jaar niet zo een gebrek mag hebben. Deze is gewoon onbruikbaar. Heb je al eens naar een voorbeeldbrief van ACM gekeken?
edit:
Als je kijkt naar de lijst met termijnen van Branchevereneiging techniek Nederland is deze voor TV's van €1000,- en meer 6 jaar. Nou ja, ik zou in ieder geval zo'n voorbeeldbrief proberen, kijken hoever je komt.
Als je na 6 jaar een dergelijk gebrek hebt kan je natuurlijk proberen dit te betogen maar erg realistisch is het niet. Je hebt al 6 jaar genoten van dit scherm. Als de winkel je een voorstel zou doen waarbij je de kosten deelt zou ik dat al redelijk coulant vinden.

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:51
Gerwin89 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 20:53:
[...]
Veel mensen zullen een tv toch pas vervangen als deze kapot is.
Ik heb het nog even opgezocht en kwam alleen een Duits onderzoek tegen van meer dan 10:jaar geleden waarin staat dat voor TV’s maar in 25% de TV wordt vervangen omdat deze defect is. Dat is maar één onderzoek en al wat langer geleden, maar ik persoonlijk denk ook dat veel TV’s vervangen worden om andere redenen dan dat deze kapot is. Groter beeld, beter beeld (Full HD naar 4K, LCD/ LED naar OLED/QLED/miniLED), energiezuiniger.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-04 22:28
CyBeRSPiN schreef op donderdag 9 april 2026 @ 21:42:
[...]

Ja ik ben ook ervaringsdeskundige (kapotte 65GX na 3 jaar, uiteindelijk volledige aankoopbedrag terug en een nieuwe 77G2 gekocht).
Mijn oude Samsung LED tv’s zijn allemaal nog in uitstekende staat, en toen ik destijds in die topics actief was veel minder gelezen over issues.
Hoe heb je dat aangepakt?
Mijn LGC1 van net 4j is ook kapot.
Ik heb de verkoper gecontacteerd en die geeft mij een prijs voor herstelling, maar spreekt niet over garantie.
Rechtstreeks LG contacteren?

• CyBeRSPiN
Drossie schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 08:25:
[...]

Hoe heb je dat aangepakt?
Mijn LGC1 van net 4j is ook kapot.
Ik heb de verkoper gecontacteerd en die geeft mij een prijs voor herstelling, maar spreekt niet over garantie.
Rechtstreeks LG contacteren?
Ik had mazzel, Kamera Express verkocht destijds nog televisies en die hadden een “5 jaar garantie” certificaat. Dus daar zonder gedoe aanspraak op gemaakt. Maar feitelijk heb je dat niet nodig. Sowieso t/m 5 jaar moet het kosteloos repareren en anders aankoopbedrag terug worden, daarboven wordt het wat lastiger denk ik omdat er ook ergens wel een grens zit aan de “verwachte levensduur”.

Je moet even op ACM zoeken naar voorbeeldbrieven. Het gaat erom dat je de juiste tekst gebruikt om het op non-conformiteit en de unieke Nederlandse wettelijke garantie te gooien.

Altijd via de verkoper spelen, desnoods via rechtsbijstand. LG heeft geen rol in de wettelijke garantie en zal je ook gewoon naar CE repair doorsturen die je een fikse offerte zullen voorschotelen.
Ik blijf het hier herhalen dat het qua shopreview fijn zou zijn om te weten welke winkels hier gewoon zonder morren gehoor aan geven. De allergoedkoopste dozenschuiver bespaart je een paar tientjes maar service is ook wat waard.

[ Voor 30% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-04-2026 08:44 ]

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-04 22:28
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 08:38:
[...]

Ik had mazzel, Kamera Express verkocht destijds nog televisies en die hadden een “5 jaar garantie” certificaat. Dus daar zonder gedoe aanspraak op gemaakt. Maar feitelijk heb je dat niet nodig. Sowieso t/m 5 jaar moet het kosteloos repareren en anders aankoopbedrag terug worden, daarboven wordt het wat lastiger denk ik omdat er ook ergens wel een grens zit aan de “verwachte levensduur”.

Je moet even op ACM zoeken naar voorbeeldbrieven. Het gaat erom dat je de juiste tekst gebruikt om het op non-conformiteit en de unieke Nederlandse wettelijke garantie te gooien.

Altijd via de verkoper spelen, desnoods via rechtsbijstand. LG heeft geen rol in de wettelijke garantie en zal je ook gewoon naar CE repair doorsturen die je een fikse offerte zullen voorschotelen.
Ik blijf het hier herhalen dat het qua shopreview fijn zou zijn om te weten welke winkels hier gewoon zonder morren gehoor aan geven. De allergoedkoopste dozenschuiver bespaart je een paar tientjes maar service is ook wat waard.
Ik woon helaas in België. Ik vrees dat het hier een ander verhaal wordt :-(

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:47
Er wordt ook gezegd dat de huidige televisies maar 6/7 jaar mee gaan, het is dus niet meer zo als vroeger.
Als er in procentuele meer LG televisies worden verkocht dan sta je automatisch ergens in het rijtje bovenaan.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

• kwaazaar
Mijn tv komt ook van Kamera Express, incl 5j garantie. Maar daar heb ik na 5,5j niks meer aan natuurlijk. De ACM beschrijft zelfs dat bijkopen van garantie maar heel beperkt zin heeft.
Ik heb ze inmiddels meegedeeld dat ik wettelijke garantie van ze verwacht, met een link naar de ACM-site erbij, op jullie aangeven. Rechtsbijstand heb ik niet, dus zal zelf het gevecht aan moeten.

Mijn LG was 2600 euro (65" GX). Ik koop nooit meer zo'n dure TV. Ik heb inmiddels een laser beamer op m'n slaapkamer waar ik veel meer op kijk. Kostte maar EUR 550 en heb ik veel meer plezier van. M'n vriendin heeft een 65" TV van 600 euro. Geen OLED, beeld is een stuk minder, maar als je midden in een spannende film/serie zit, dan merk ik daar niet zo veel van, eerlijk gezegd. Is persoonlijk natuurlijk, maar voor mij ben ik erachter dat ik zo'n topmodel niet echt nodig heb. Ik kijk momenteel zelfs gewoon films terwijl die horizontale strepen in beeld zitten en vergeet na een tijdje dat ze er zitten :-D

• CyBeRSPiN
Drossie schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 08:53:
[...]

Ik woon helaas in België. Ik vrees dat het hier een ander verhaal wordt :-(
Ja dat verandert de zaak. Ik weet niks van je rechten dan. Kan zijn dat je dan idd pech hebt en afhankelijk bent van een coulance waar je altijd meebetaalt.
kwaazaar schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 10:29:
Mijn tv komt ook van Kamera Express, incl 5j garantie. Maar daar heb ik na 5,5j niks meer aan natuurlijk. De ACM beschrijft zelfs dat bijkopen van garantie maar heel beperkt zin heeft.
Ik heb ze inmiddels meegedeeld dat ik wettelijke garantie van ze verwacht, met een link naar de ACM-site erbij, op jullie aangeven. Rechtsbijstand heb ik niet, dus zal zelf het gevecht aan moeten.

Mijn LG was 2600 euro (65" GX). Ik koop nooit meer zo'n dure TV. Ik heb inmiddels een laser beamer op m'n slaapkamer waar ik veel meer op kijk. Kostte maar EUR 550 en heb ik veel meer plezier van. M'n vriendin heeft een 65" TV van 600 euro. Geen OLED, beeld is een stuk minder, maar als je midden in een spannende film/serie zit, dan merk ik daar niet zo veel van, eerlijk gezegd. Is persoonlijk natuurlijk, maar voor mij ben ik erachter dat ik zo'n topmodel niet echt nodig heb. Ik kijk momenteel zelfs gewoon films terwijl die horizontale strepen in beeld zitten en vergeet na een tijdje dat ze er zitten :-D
Beetje zonde om je dure GX zomaar af te schrijven.
Is ook niet nodig want de TV is immers nog geen 6 jaar oud.
Ik begrijp Kamera Express ook niet zo. Zij kennen de regels echt wel.
En zoals je zelf al zegt, bieden zelf altijd al 5 jaar garantie aan.
Beetje overbodig want dit overlapt de 6 jaar maar het geeft wel aan dat ze normaal gesproken wel vertrouwen in hun producten hebben.
Gewoon volharden en wachten waar ze mee gaan komen.
Rechtsbijstand is echt niet nodig in zo’n garantie geval als dit.

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Coolblue en KameraExpress zijn aangesloten bij het waarborg Thuiswinkel.

Mijn ervaring met het escaleren is dat het absoluut loont om een eventueel oordeel vanuit Thuiswinkel aan te vechten bij de zogenoemde Geschillencommissie.

Ik zie zo snel wat eerdere uitspraken die ik hieronder deel maar in principe heb je echt wel wat te verwachten qua garantie, eventueel met aftrek naar redelijk ivm type product en verwachtte levensduur.

Uitspraak "Defecte LG-televisie"
Uitspraak "Terugbetaling na defect"
Uitspraak "defecte televisie en wettelijke garantie"

Kijk ook even op Naast verkopersgarantie, hebt u ook wettelijke garantie.

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:37
Ik zie bij plasmavisie voor het eerst de LG G6 bestelbaar(geen voorraad). Ik wacht zelf eerst de reviews even af om te zien wat het verschil is met de G5. Heb zelf de G5 tijdelijk als gaming monitor gebruikt maar stoorde me behoorlijk aan dithering.

• Ruud888
Ik heb het idee dat Panasonic een veel beter bouwkwaliteit heeft.
Klopt dat?
Zijn ze daarom ook duurder?

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ruud888 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:27:
Klopt dat?
Nee en nee :P

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Ik kan er gewoon niet bij, hoe kan LG na 10 jaar nog steeds green tinting niet hebben opgelost op hun oleds. Ik had een C1, helemaal perfect. Dus ik dacht haal een upgrade omdat mijn ruimte vaak verlicht is, LG G5 gehaald en ja die heeft dus tinting..

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:20
Hey Tweakers,

Ik ben ook aan het kijken voor een 77inch van LG en ik las dat de G-serie het meest 'strak' tegen de muur hangt.

Nu zit ik in een situatie dat ik mijn bekabeling niet kan wegwerken in de muur. Ik moet dus een smalle kabelgoot op de muur kleven die van mijn tv-meubel naar de onderkant (midden) van de tv loopt. Zo doet ik dat ook met mijn huidige televisie en an sich oogt dat ook nog zeer netjes.

Maar die kabelgoot loopt dus ook een centimetertje door achter de televisie - dat gaat bij zo'n G-serie al geen optie zijn denk ik hé? Maar kan je daar überhaupt met kabels (stroom en HDMI) weggeraken achter de televisie? Ik bedoel dan onderaan en in het midden van de tv hé. Want ik las wel iets over ingebouwde kabelgootjes maar die zouden de kabels dan naar de zijkant van de televisie leiden? Terwijl ik wil echt wel dat ze onderaan en netjes in het midden vanachter de televisie komen.

Ik vermoed dat de gemakkelijkste optie gewoon gaat zijn dat ik een muurbeugel koop waarbij de tv een centimetertje van de muur komt te hangen?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Brick Top, zelf al eens gezocht naar hoe zo'n achterzijde van de 77" G serie, voor het model wat je op het oog hebt, eruit ziet?

Testing, one, two ...

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:20
hardware-lover schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 11:39:
@Brick Top, zelf al eens gezocht naar hoe zo'n achterzijde van de 77" G serie, voor het model wat je op het oog hebt, eruit ziet?
Ja momenteel staat deze bovenaan m'n lijstje:

uitvoering: LG OLED evo G55LW 77" Zwart

Die lijkt zo'n kabelgoot te hebben die ook effectief naar het midden van de onderkant loopt. Maar gaat deze voldoende breed zijn voor stroomkabel + HDMI-kabel? Internet zoek ik via WIFI te doen.

En wat mijn eigen kabelgoot betreft (die over de muur van tv-meubel naar tv loopt); ik vermoed dat ik die hooguit tot TEGEN de tv ga kunnen schuiven en niet een centimeter ofzo eronder?

Bedankt voor je antwoord alvast!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:02
Brick Top schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 13:14:
[...]

Ja momenteel staat deze bovenaan m'n lijstje:

uitvoering: LG OLED evo G55LW 77" Zwart

Die lijkt zo'n kabelgoot te hebben die ook effectief naar het midden van de onderkant loopt. Maar gaat deze voldoende breed zijn voor stroomkabel + HDMI-kabel? Internet zoek ik via WIFI te doen.

En wat mijn eigen kabelgoot betreft (die over de muur van tv-meubel naar tv loopt); ik vermoed dat ik die hooguit tot TEGEN de tv ga kunnen schuiven en niet een centimeter ofzo eronder?

Bedankt voor je antwoord alvast!
Breed genoeg voor stroomkabel en paar HDMI kabels

• Largamelion
  • Laatst online: 17:30
Brick Top schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 11:19:
Hey Tweakers,

Ik ben ook aan het kijken voor een 77inch van LG en ik las dat de G-serie het meest 'strak' tegen de muur hangt.

Nu zit ik in een situatie dat ik mijn bekabeling niet kan wegwerken in de muur. Ik moet dus een smalle kabelgoot op de muur kleven die van mijn tv-meubel naar de onderkant (midden) van de tv loopt. Zo doet ik dat ook met mijn huidige televisie en an sich oogt dat ook nog zeer netjes.

Maar die kabelgoot loopt dus ook een centimetertje door achter de televisie - dat gaat bij zo'n G-serie al geen optie zijn denk ik hé? Maar kan je daar überhaupt met kabels (stroom en HDMI) weggeraken achter de televisie? Ik bedoel dan onderaan en in het midden van de tv hé. Want ik las wel iets over ingebouwde kabelgootjes maar die zouden de kabels dan naar de zijkant van de televisie leiden? Terwijl ik wil echt wel dat ze onderaan en netjes in het midden vanachter de televisie komen.

Ik vermoed dat de gemakkelijkste optie gewoon gaat zijn dat ik een muurbeugel koop waarbij de tv een centimetertje van de muur komt te hangen?
Met de originele beugel van LG die bij de tv zit kan hij makkelijk 1 of 2 cm van de muur hangen. De mijne hangt ook niet meer 100% strak tegen de muur nadat ik een kabel had vervangen maar het stoort me zodanig weinig dat ik het eigenlijk niet zie en nooit de moeite gedaan heb om hem weer perfect tegen de muur te hangen.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• Ruud888
Ruud888 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:27:
Klopt dat?
Nog is uitgebreid mij ingelezen over de bouwkwaliteit van een TV.
Dan lijkt Loewe en Panasonic op 1 en 2 te staan.
Sony de laatste jaren zeer matig en bij LG veel verschillende berichten.

Maar om nu 1000euro meer uit te geven voor alleen een betere bouwkwaliteit!
LG geeft het zelfde beeld en is flink goedkoper.

• Ruud888
Wat ik tot nu toe over de upscaling van de G6 weet , is dat het zeer goed moet zijn.
720p ziet er uit als 4k !

• Ruud888
Vanaf 23-4 is de G6 leverbaar bij Hello TV.
Met de korting 2800euro

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ruud888 schreef op zondag 12 april 2026 @ 13:59:
Vanaf 23-4 is de G6 leverbaar bij Hello TV.
Met de korting 2800euro
48"?

• Yonix
  • Registratie: April 2004
Yonix schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 21:25:
Kan iemand bevestigen dat dit dode pixels zijn?

[Afbeelding]
Zie linker bovenhoek - en de grijze. horizontale lijn die van links naar rechts loopt bovenin het scherm.

Betreft een C1. Viel mij laatst al een klein cluster op, was toen nog niet zo erg. Echter, sinds vanavond valt mij deze groep op - en op normale kijkafstand. :(
Update: inmiddels is het probleem erger geworden en loopt er een hele rij dode pixels van links naar rechts bovenin het scherm van mijn 55” C1. Tijdens normaal gebruik valt het niet op, maar ik stoor mij er wel aan.

Ben nu dus aan het kijken naar een vervanger, de 55” C5 lijkt dan een logische keuze. Echter, zowel mijn oude C9 als de C1 hebben vrij snel last gekregen van dode pixel-defecten. Ik heb geen zin om over drie jaar weer een nieuwe televisie te moeten kopen … :s
Yonix schreef op zondag 12 april 2026 @ 16:34:
[...]

Update: inmiddels is het probleem erger geworden en loopt er een hele rij dode pixels van links naar rechts bovenin het scherm van mijn 55” C1. Tijdens normaal gebruik valt het niet op, maar ik stoor mij er wel aan.

Ben nu dus aan het kijken naar een vervanger, de 55” C5 lijkt dan een logische keuze. Echter, zowel mijn oude C9 als de C1 hebben vrij snel last gekregen van dode pixel-defecten. Ik heb geen zin om over drie jaar weer een nieuwe televisie te moeten kopen … :s
Maar dit is toch te repareren?
Heb je dit ook geprobeerd?
Niet zelf natuurlijk maar via de verkoper.
Mocht dit niets zijn en je toch wat anders wil is een G5 wellicht een alternatief.
Over 10 dagen is er een cashback actie op. Zie mijn topic van vanmiddag hierover.

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Heb net update 33.31.20 op mijn C5 gezet. Ik las de volgende patchnotes, best wel veel:

LG-software-update 33.31.20 is een kritieke patch voor stabiliteit en prestaties, ontworpen om de webOS 25-ervaring op 2024 en 2025 OLED- en QNED-modellen te verfijnen. De meest significante verbetering is een herkalibratie van de helderheids curve van Dolby Vision, die specifiek de zichtbaarheid van donkere scènes in de "Cinema Home"-modus oplost om ervoor te zorgen dat details duidelijk zijn zonder de zwartniveaus op te blazen. Naast visuele aanpassingen lost de update systeemwijde traagheid van de gebruikersinterface op door beter geheugengebruik, stabiliseert VRR en HDMI 2.1a handshakes voor high-performance gamen, en repareert eARC audio "handshake"-problemen met externe soundbars. Het wordt ten zeerste aangeraden voor gebruikers die de kleine bugs en luminantiefluctuaties in eerdere versies van de 33.xx.xx firmware-reeks willen elimineren.

This title is for sale, please send me a PM

• Ruud888
De 65inch.
Anders moet je ze ff een chatbericht sturen ;)

• Van der Berg
Ik heb de LG OLED65B42LA nu precies een jaar in gebruik. Ik ben zeer tevreden over de televisie en de prestaties; ik heb bijvoorbeeld nauwelijks last van reflecties op het scherm. Ook de software-updates blijven goed binnenkomen, wat waarschijnlijk zo blijft tot 2029. Ik mis het duurdere C4-model (dat destijds € 600 meer kostte) totaal niet; de beeldkwaliteit van deze B4 is uitstekend en het paneel is erg goed.

Achteraf gezien had ik misschien toch liever de 77-inch B4 gehad, maar al met al ben ik zeer tevreden. Hopelijk gaat dit toestel net zo lang mee als mijn oude LG 55EG910V Full-HD OLED, die ik maar liefst 9,5 jaar heb gehad (2016-2025). Mijn ouders gebruiken die televisie inmiddels dagelijks. Eén ding weet ik zeker: mijn volgende televisie wordt groter dan 65 inch!

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:35
Van der Berg schreef op maandag 13 april 2026 @ 15:31:
Ik heb de LG OLED65B42LA nu precies een jaar in gebruik. Ik ben zeer tevreden over de televisie en de prestaties; ik heb bijvoorbeeld nauwelijks last van reflecties op het scherm. Ook de software-updates blijven goed binnenkomen, wat waarschijnlijk zo blijft tot 2029. Ik mis het duurdere C4-model (dat destijds € 600 meer kostte) totaal niet; de beeldkwaliteit van deze B4 is uitstekend en het paneel is erg goed.

Achteraf gezien had ik misschien toch liever de 77-inch B4 gehad, maar al met al ben ik zeer tevreden. Hopelijk gaat dit toestel net zo lang mee als mijn oude LG 55EG910V Full-HD OLED, die ik maar liefst 9,5 jaar heb gehad (2016-2025). Mijn ouders gebruiken die televisie inmiddels dagelijks. Eén ding weet ik zeker: mijn volgende televisie wordt groter dan 65 inch!
Je mist C4 als je ze naast elkaar gezien hebt. Wat je niet weet, mis je niet :D

Ik vind mijn C9 ook nog steeds prachtig :9

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

mucuracat schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:35:
[...]

Je mist C4 als je ze naast elkaar gezien hebt. Wat je niet weet, mis je niet :D

Ik vind mijn C9 ook nog steeds prachtig :9
Ik heb de destijds de B4, C4, G4 naast elkaar gezien, zag weinig tot geen verschil. Zeker in een tv winkel is het moeilijk beoordelen omdat je niet weet hoe elke tv is ingesteld. Dat gezegd ben ik nog steeds blij met mij 65C4.

• Van der Berg
@mucuracat @TTLCrazy
Ik heb uren in de winkel zitten vergelijken en mocht er ook echt voor gaan zitten; ik zag bijna geen verschil. Op YouTube heb ik de review van RTINGS.com bekeken over de B4 vs. C4. Tot mijn verbazing kwam de B4 nagenoeg even goed uit de test als de C4. Ik had liever een 77-inch B4 gekocht voor de aanbiedingsprijs van rond de € 1.799, maar toen ik wilde toeslaan, was de actie voorbij en kostte hij ineens € 2.199. Die extra € 1.000 (ten opzichte van de 65-inch) vond ik het niet waard. Uiteindelijk heb ik mijn LG OLED65B42LA in een aanbieding gekocht voor € 1.199.

• Ruud888
Ik kijk voor 70% gewone TV en Youtube.
Dus ik ga voor de zeer goed upscalende G5 en ga dan de apps van de TV gebruiken. Dan krijg je de beste upscaling.

Ik overweeg wel een betere afstandsbediening er bij te kopen.

Nu ff wachten tot volgende week de cashback actie start.
Pagina: 1 ... 575 576 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.