Ik heb het ook. Dit op een g4. Balen!hijskraan schreef op zondag 22 februari 2026 @ 19:33:
Ik heb dat audioprobleem ineens met de Sonos Beam, het geluid komt even uit de Beam, dan is het weer zachter, en zie je dat de tv speakers geactiveerd zijn, is heel kort, dan weer terug naar de Beam, enzovoort.
Bijzonder vervelend dit, heb de HDMI kabel maar uit de Beam getrokken, want dit is niet te doen zo.
LG C5
Heb hier al jaren een C1 aan de muur hangen. Kwam vandaag bij iemand binnen die een G5 had hangen.
Nu ben ik verpest en moet er ook een nieuwe komen
Even de aanbiedingen in de gaten gaan houden.
Nu ben ik verpest en moet er ook een nieuwe komen
Ik krijg zo wel het idee dat ik wat mis met mijn plasma uit 2011. Maar met grotendeels kijkend naar NLziet valt dat misschien ook wel weer mee.kaanmijo schreef op zondag 22 februari 2026 @ 22:26:
Heb hier al jaren een C1 aan de muur hangen. Kwam vandaag bij iemand binnen die een G5 had hangen.
Nu ben ik verpest en moet er ook een nieuwe komenEven de aanbiedingen in de gaten gaan houden.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Nee hoor. Staat hier nog een Pana Plasma op slaapkamer. Verschil van dag en nacht.Morpheusk schreef op zondag 22 februari 2026 @ 22:39:
[...]
Ik krijg zo wel het idee dat ik wat mis met mijn plasma uit 2011. Maar met grotendeels kijkend naar NLziet valt dat misschien ook wel weer mee.
Buiten dat ze initieel al niet geweldig fel waren, gaan de pixels ook langzaam achteruit. Na 15 jaar is dat significant. Maar dat gaat geleidelijk, dus dat merk je pas als er wat anders staat.MotorBeast schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 16:18:
[...]
Nee hoor. Staat hier nog een Pana Plasma op slaapkamer. Verschil van dag en nacht.
Ik merk sinds de laatste update dat de CEC problemen in de combinatie van mijn G3 en Denon AVRX2800H steeds bizarder worden. Het was al rampzalig maar nu.. Het gaat vooral om de dominantie waarbij andere bronnen zegmaar het signaal 'stelen'. Vooral mijn raspi5 heeft daar last van. De Denon springt in die zin niet over maar het is vooral de TV die dan zegt geen signaal te ontvangen. Daarbij, als het wel lukt, gaat sinds de laatste update het beeld na 5 seconden weer een paar seconden op zwart om een seconde later weer aan te springen, de TV schiet dan meestal weer in de modus geen signaal gedetecteerd. Ik heb de combinatie al lang in gebruik en ook voor de G3 dus ik weer zeker dat de ellende in de gebrekkige software van de LG zit. Het lijkt erop dat de enige mogelijkheid is om CEC helemaal uit te zetten in het hele systeem maar dan mis ik best veel functionaliteit in domotica gedreven setup... Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb in mijn Denon een Libreelec raspi5, XSX, Ziggo mediabox.
@JimmyNL heb je alles al eens helemaal spanningsloos gemaakt?
Anders een fabrieksreset van de tv proberen, vrij rigoureus maar het heeft bij mij wel eens rare problemen opgelost.
Anders een fabrieksreset van de tv proberen, vrij rigoureus maar het heeft bij mij wel eens rare problemen opgelost.
Na nog eens nadenken over wat ik veranderd had,ik heb ook een Strong Google tv speler, en deze had ik na langere tijd weer ingesteld, en gebruiksklaar gemaakt, daarna kwam het geluidsprobleem.
Deze weer afgekoppeld,probleem verdwenen, de tv blijft nu stabiel het geluid via de Sonos Beam weergeven.
Ik heb ook een G3 met (inmiddels) de laatste firmware/sw updates erop. En gebruik tevens ook een Denon AVR-X2800H (hier eigenlijk geen recente sw updates voor gedaan), aangesloten op HDMI-2 van de G3.JimmyNL schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 11:25:
Ik merk sinds de laatste update dat de CEC problemen in de combinatie van mijn G3 en Denon AVRX2800H steeds bizarder worden. Het was al rampzalig maar nu.. Het gaat vooral om de dominantie waarbij andere bronnen zegmaar het signaal 'stelen'. Vooral mijn raspi5 heeft daar last van. De Denon springt in die zin niet over maar het is vooral de TV die dan zegt geen signaal te ontvangen. Daarbij, als het wel lukt, gaat sinds de laatste update het beeld na 5 seconden weer een paar seconden op zwart om een seconde later weer aan te springen, de TV schiet dan meestal weer in de modus geen signaal gedetecteerd. Ik heb de combinatie al lang in gebruik en ook voor de G3 dus ik weer zeker dat de ellende in de gebrekkige software van de LG zit. Het lijkt erop dat de enige mogelijkheid is om CEC helemaal uit te zetten in het hele systeem maar dan mis ik best veel functionaliteit in domotica gedreven setup... Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb in mijn Denon een Libreelec raspi5, XSX, Ziggo mediabox.
Op de AVR zit verder geen andere rand-apparatuur.
De problemen die jij aangeeft ervaar ik niet. Heel sporadisch (2x nu sinds december 2025) gaat het beeld 1sec op zwart tijdens het gebruik van de NSW2 op de G3.
G3 gaat hier altijd als eerste aan, en na enkel seconden wachten totdat de Denon ook geheel is opgestart (en de juiste modus heeft ingeschakeld) wordt pas de NSW2 aangezet, de TV springt dan naar HDMI-1 (de port waarop de NSW2 is aangesloten).
Ik heb de 2600. Ooit problemen gehad. Compleet spanningsloos was de oplossing. Maar sinds nieuwe goede HDMI kabels nooit meer last van gehad.JimmyNL schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 11:25:
77 kWh EV | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | 2x Technaxx 300W Solar | Drie HomeWizard PiBs | LG 3,5 kW Standaard Plus | 100 liter QH Boiler
Hier een 77G3 met Denon X1700H die voorheen nooit problemen gaf. Nu sinds 1 maand heb ik constant problemen met geen geluid, nooit eerder gehad. Zwaar irritant.JimmyNL schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 11:25:
Nou, ik ben benieuwd. Als het goed is komt morgen de 65G56LS binnen. Dus ben ik dit topic een beetje aan het volgen. Maar de G5 moet dus samen gaan werken met de Denon X2800H. Nu heb ik de 55C16LA staan en die geeft geen problemen icm de Denon. De Denon heb ik toen aangeschaft omdat ik juist veel van deze problemen had met m'n Onkyo TX-NR656 i.c.m. de C1.
Van de laatste paar berichten in dit topic over de G serie i.c.m. de Denon krijg ik een beetje déjà vu gevoelens.
Hopelijk gaat het gewoon werken.
Verwacht trouwens wel dat de tv een goede upgrade gaat zijn.
Van de laatste paar berichten in dit topic over de G serie i.c.m. de Denon krijg ik een beetje déjà vu gevoelens.
Hopelijk gaat het gewoon werken.
Verwacht trouwens wel dat de tv een goede upgrade gaat zijn.
Ik ervaarde dezelfde issues i.c.m. met een X2300W en een BX. Wat bleek, Universal Control / Universal Remote was de oorzaak (dus niet CEC, maar specifiek het kunnen besturen van bijv. een muis op een laptop). Wellicht waard om te checkenJimmyNL schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 11:25:
Volgens mij kunnen de meeste van die apparaten m.b.v. lokale API's via thuisautomatisering aangestuurd worden.JimmyNL schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 11:25:
Het lijkt erop dat de enige mogelijkheid is om CEC helemaal uit te zetten in het hele systeem maar dan mis ik best veel functionaliteit in domotica gedreven setup... Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb in mijn Denon een Libreelec raspi5, XSX, Ziggo mediabox.
Zelf gebruik ik geen CEC. Heb een goede universele afstandsbediening om het geheel aan te sturen (power on/off, inputs wisselen, volume bedienen, etc.).
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Ik was helemaal van de Libreelec/Coreelec devices maar ik gebruik nu de Jellyfin WebOS app op mijn G5 en bijbehorende Jellyfin server. Werkt heel fijn en is ook goed te customizen. Scheelt weer een device op HDMI en potentiële CEC storingen. Kun je ook met de LG ab bedienen.
Ik heb mijn OLED G5 binnen en prachtig beeld. Het instellen is wel pittig. 😅
Elk beeld is HDR Select Mode, of het nu SDR is of Dolby Vision via mijn Apple TV 4K kastje, het maakt niks uit. Ik doe denk ik wat fout.
De ene keer heb ik geluid, de andere keer niet. Ook raar.
Ik heb nu mijn Apple TV aangesloten op mijn Sennheiser Ambeo Max soundbar en via de eARC aangesloten op de eARC van mijn televisie. Het geluid (en alle randapparatuur) wil ik op mijn Soundbar aansluiten, zodat er maar één extra kabel naar de televisie loopt. Blijkbaar moet ik nog wat verborgen instellingen doen.
Lastig.
Elk beeld is HDR Select Mode, of het nu SDR is of Dolby Vision via mijn Apple TV 4K kastje, het maakt niks uit. Ik doe denk ik wat fout.
Ik heb nu mijn Apple TV aangesloten op mijn Sennheiser Ambeo Max soundbar en via de eARC aangesloten op de eARC van mijn televisie. Het geluid (en alle randapparatuur) wil ik op mijn Soundbar aansluiten, zodat er maar één extra kabel naar de televisie loopt. Blijkbaar moet ik nog wat verborgen instellingen doen.
Lastig.
Even testen hoe de ATV zich gedraagt als je hem direct in de TV prikt. Kijk ook in de ATV naar match content in de settings en zet alle drie de opties daar aan en zet bij format 4K Dolby Vision aan. Als alles dan wel goed werkt kun je het via de soundbar proberen. Maar in iedergeval QMS gaat dan niet werken.honey schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 23:06:
Ik heb mijn OLED G5 binnen en prachtig beeld. Het instellen is wel pittig. 😅
Lastig.
Op de TV hoef je alleen de filmmakers modus te selecteren en staat alles wel goed.
Dank voor je tips. Ik ben er ook uit gekomen. Het bleek dat zowel de Apple TV als mijn KPN TV kastje niet goed stonden.HEY_DUDE schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 20:47:
[...]
Even testen hoe de ATV zich gedraagt als je hem direct in de TV prikt. Kijk ook in de ATV naar match content in de settings en zet alle drie de opties daar aan en zet bij format 4K Dolby Vision aan. Als alles dan wel goed werkt kun je het via de soundbar proberen. Maar in iedergeval QMS gaat dan niet werken.
Op de TV hoef je alleen de filmmakers modus te selecteren en staat alles wel goed.
Gisteren moest ik tijdens het bekijken van de WK Sprint (schaatsen) op NPO op de G5 bijna een zonnebril opzetten. Erg onplezierig om naar het beeld te kijken met veel witte delen. Het beeld (eigenlijk alles) was in Dolby Vision. Het bleek dus dat mijn Apple TV én KPN TV instellingen niet goed stonden. Het viel bij mijn vorige OLED (2018 LG C8) waarschijnlijk niet op, misschien omdat de maximale helderheid veel lager is. Verder dacht ik dat de ATV eerder wel goed was ingesteld. Enfin.
Mochten anderen hetzelfde ervaren, mijn aanpassingen:
Instellingen Apple TV onder ‘Video en Beeld’ —>
- Structuur op 4K SDR zetten (effect is enkel voor het menu)
- ‘Maak materiaal passend’ —-> ‘Maak dynamisch bereik passend’ én ‘Maak beeldsnelheid passend’ beiden op ‘Aan’.
- ‘Apparaat | Open algemene instellingen’ —-> ‘Apparaatvoorkeuren’ —-> ‘Weergave en geluid’ ——> ‘Schermresolutie’ ——> ‘HDR instelling’ gezet op HDR - automatisch.
SDR-helderheid staat standaard veel te hoog ingesteld, zoals bij alle nieuwe televisies. In SDR hoort een wit vlak ongeveer 100 nits (cd/m²) te meten, al geldt dat vooral wanneer je het echt nauwkeurig wilt afstellen in een donkere kamer. In de meeste woonkamers, waar er vaak wat meer omgevingslicht aanwezig is, mag dat gerust iets hoger liggen. Films en series bekijken we wel in een donkerder kamer.
Mijn instellingen:
SDR
- Filmmaker Mode (FFM) + OLED Pixel Brightness: 15. Dat geeft bij mij 130 nits. (Gemeten wit vlak met een Sekonic Speedmaster L-858D). Voor mijn kijkomgeving werkt 130 nits als maximale helderheid prima.
- Filmmaker Mode (FFM)
- Filmmaker Mode (FFM)
==> Vraag:
Voor mij is de beste en meest authentieke weergave van het beeld belangrijk. Als ik kijk naar ‘de beste settings’, dan kom je erg veel meningen tegen. Erg populair (op Reddit) zijn de settings van P40L0.
De meeste puristen geven toch aan dat FMM de voorkeur heeft. Ik vind het er ook prima uitzien (met de hele recente Firmware 33.30.97).
Hebben jullie nog andere instellingen geactiveerd, met name zoals gesuggereerd door P40L0?
Met name de suggesties van …
White Balance 45
Sharpness 14
Super Resolution | Low
Smooth Gradient | Low
TruMotion | Cinematic Movement
Is hier wat consensus over voor de G5? Vincent van HDTVTest zet alles in FMM en verder alles uit. Ik neig daar ook naar.
Twijfel om een G5 te halen of wachten op de 6 serie... Heb nu nog een CX.
De G6 is nauwelijks beter dan de G5, prijzen van de G6 worden pas tegen het eind van het jaar gunstig.Arnos88 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 08:50:
Twijfel om een G5 te halen of wachten op de 6 serie... Heb nu nog een CX.
Ziet er prima uit. Voor alle content of het nou SDR, HDR of DV is is Filmmaker (FMM) de beste uitgangspositie. Ik heb het dan wel over een verduisterde ruimte. In een heldere ruimte kan je voor SDR ook prima FMM gebruiken maar dan kan je Oled Light wat hoger zetten. Voor DV en HDR gebruik ik in een heldere ruimte geen FMM, maar Cinema of Cinema Home. Dat zijn nog steeds vrij accurate presets, maar geeft wel een helderder beeld. Vermijd in ieder geval de Standard en Vivid modes.honey schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 10:15:
[...]
SDR-helderheid staat standaard veel te hoog ingesteld, zoals bij alle nieuwe televisies. In SDR hoort een wit vlak ongeveer 100 nits (cd/m²) te meten, al geldt dat vooral wanneer je het echt nauwkeurig wilt afstellen in een donkere kamer. In de meeste woonkamers, waar er vaak wat meer omgevingslicht aanwezig is, mag dat gerust iets hoger liggen. Films en series bekijken we wel in een donkerder kamer.
Mijn instellingen:
SDRHDR
- Filmmaker Mode (FFM) + OLED Pixel Brightness: 15. Dat geeft bij mij 130 nits. (Gemeten wit vlak met een Sekonic Speedmaster L-858D). Voor mijn kijkomgeving werkt 130 nits als maximale helderheid prima.
Dolby Vision
- Filmmaker Mode (FFM)
Verder staat bij alle modi FFM Ambient Light op ‘Aan’, en natuurlijk energy savings uit.
- Filmmaker Mode (FFM)
==> Vraag:
Voor mij is de beste en meest authentieke weergave van het beeld belangrijk. Als ik kijk naar ‘de beste settings’, dan kom je erg veel meningen tegen. Erg populair (op Reddit) zijn de settings van P40L0.
De meeste puristen geven toch aan dat FMM de voorkeur heeft. Ik vind het er ook prima uitzien (met de hele recente Firmware 33.30.97).
Hebben jullie nog andere instellingen geactiveerd, met name zoals gesuggereerd door P40L0?
Met name de suggesties van …
White Balance 45
Sharpness 14
Super Resolution | Low
Smooth Gradient | Low
TruMotion | Cinematic Movement
Is hier wat consensus over voor de G5? Vincent van HDTVTest zet alles in FMM en verder alles uit. Ik neig daar ook naar.
Verder zou ik sharpness voor 4K content op 0 zetten, voor HD op max 10. Alle andere meuk zoals super resolution gewoon uit. Zelfde geldt voor Ai spul.
Klopt. Dan zou ik eerder voor een C6H gaan in 77 of 88"HEY_DUDE schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 08:53:
[...]
De G6 is nauwelijks beter dan de G5, prijzen van de G6 worden pas tegen het eind van het jaar gunstig.
Ik hou het bij 65inch. Dat de 6 weer iets beter wordt is logisch maar nog geen Dolby Vision 2 of hdmi 2.2. G5 is in ieder wel een upgrade tov mijn oude CX haha.
Audio probleem na de laatste update, G3 icm DS95QR, ik had het ook de laatste weken maar het lijkt opgelost. Er is een instelling die zogenaamd helpt met het snel schakelen tussen verschillende resoluties, die heb ik van de week uitgezet en er tot nu toe geen last meer van gehad, ik kan alleen nu niet terug vinden waar die waar die instelling onder stond. (AI geluid en beeld stond na de update ook allemaal weer aan terwijl ik die had uitgezet).
Goedemiddag,
Gisteren de LG C5 65 inch binnengekregen gezamenlijk met de Sonos arc ultra. Sonos arc ultra in hdmi 2 (eARC) geplugd en de Apple TV in HDMI 1.
Bij mijn vorige tv was ik het zo gewend dat ik de afstandsbediening van de tv weg kon leggen en alles via de afstandsbediening van de Apple TV kon doen. Nu werkt dit met de nieuwe tv ook prima op 1 ding na. Ik moet eerst de TV aan doen met de afstandsbediening van LG en dan handmatig HDMI poort 1 selecteren in webOS —> Apple TV. Vanaf dat moment kan ik alles met de afstandsbediening van de Apple TV doen. De tv uitzetten idem: ik zet de Apple TV uit en na enkele seconden komt webOS er weer voor en het laatste zetje om alles uit te doen wederom via de LG afstandsbediening.
Erg irritant. Ik wil alles met de afstandsbediening van de Apple TV doen en sowieso dat hele webOS en HDMI poort selecteren achterwege laten.
Heeft iemand hier de oplossing voor? Of komt het omdat ik de Sonos arc in de HDMI eARC heb gedaan (wat volgens Sonos de juiste poort is ivm atmos en dergelijke)?
Dank.
Gisteren de LG C5 65 inch binnengekregen gezamenlijk met de Sonos arc ultra. Sonos arc ultra in hdmi 2 (eARC) geplugd en de Apple TV in HDMI 1.
Bij mijn vorige tv was ik het zo gewend dat ik de afstandsbediening van de tv weg kon leggen en alles via de afstandsbediening van de Apple TV kon doen. Nu werkt dit met de nieuwe tv ook prima op 1 ding na. Ik moet eerst de TV aan doen met de afstandsbediening van LG en dan handmatig HDMI poort 1 selecteren in webOS —> Apple TV. Vanaf dat moment kan ik alles met de afstandsbediening van de Apple TV doen. De tv uitzetten idem: ik zet de Apple TV uit en na enkele seconden komt webOS er weer voor en het laatste zetje om alles uit te doen wederom via de LG afstandsbediening.
Erg irritant. Ik wil alles met de afstandsbediening van de Apple TV doen en sowieso dat hele webOS en HDMI poort selecteren achterwege laten.
Heeft iemand hier de oplossing voor? Of komt het omdat ik de Sonos arc in de HDMI eARC heb gedaan (wat volgens Sonos de juiste poort is ivm atmos en dergelijke)?
Dank.
.
CEC correct instellen op je appleTV en op de hdmi1 waar je de appleTV in hebt geplugd. .
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik dacht dat je enkel afzonderlijke instellingen kunt doen voor SDR, HDR en DV, maar niet tussen de verschillende resoluties. Ik had ook ergens gelezen dat een Sharpness van 10 niks doet voor 4K content, maar dat het een anti-aliasing setting is alleen voor lagere resoluties. Pas boven de 10 treedt er een sharpening effect in.DutchOwnage schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 09:02:
[...]
Verder zou ik sharpness voor 4K content op 0 zetten, voor HD op max 10.
Nu net nieuwe firmware 33.23.05 op mijn LG C4 geïnstalleerd. Alles lijkt een stukje sneller te reageren. Maar ik moet zeggen dat ie ook wel heel traag was met reageren op input van de remote.
This title is for sale, please send me a PM
Waarmee kan ik het beste de TV (een G5) goed schoonmaken? Lauw water en micro fiber doekje werken ook niet zo goed merk ik en de specialistische vloeistoffen icm microfiber doekjes (die je ook op monitoren zou kunnen gebruiken) halen mijn vieze vetvlekken die erop kwamen door het installeren en goed hangen nou ook niet echt weg, sterker nog, die zijn nu juist beter dan ooit zichtbaar...
(Geen water nodig)CH4OS schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 12:58:
Waarmee kan ik het beste de TV (een G5) goed schoonmaken? Lauw water en micro fiber doekje werken ook niet zo goed merk ik en de specialistische vloeistoffen icm microfiber doekjes (die je ook op monitoren zou kunnen gebruiken) halen mijn vieze vetvlekken die erop kwamen door het installeren en goed hangen nou ook niet echt weg, sterker nog, die zijn nu juist beter dan ooit zichtbaar...
Voor stof
https://www.neweco.nl/stofdoek-microvezel.html
Voor scherm, ook goed voor brilglazen
https://www.neweco.nl/microvezel-glasdoek-silky.html
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Thanks, zojuist dit microvezel doek besteld. Ik ben benieuwd, het ziet er nu namelijk echt niet uitAmaze86 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 13:02:
[...]
(Geen water nodig)
Voor stof
Geen kraanwater maar gedemineraliseerd water gebruiken, icm een microvezeldoekje. Werkt perfect.CH4OS schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 12:58:
This title is for sale, please send me a PM
Ik wil mn 65 LG G5 gaan ophangen. Inmiddels heb ik de WB22EGB.AEU steun binnen. Hoe zouden jullie dit oplossen?
Ik heb een pvc buis met boven en onder een opening in de muur.
Net boven de bovenste opening heb ik een stopcontact zitten van de vorige bewoners. Deze is ca 6mm diep. (Zonder stekker) Zou dit gaan passen om via deze sockets de tv van spanning te voorzien?
Andere optie is stekker afknippen, door de pvc buis laten lopen en achter het tv meubel aansluiten.:strip_exif()/f/image/4qxGtjFicJdctwCPgsF8Ps6A.jpg?f=fotoalbum_large)
Net boven de bovenste opening heb ik een stopcontact zitten van de vorige bewoners. Deze is ca 6mm diep. (Zonder stekker) Zou dit gaan passen om via deze sockets de tv van spanning te voorzien?
Andere optie is stekker afknippen, door de pvc buis laten lopen en achter het tv meubel aansluiten.
:strip_exif()/f/image/4qxGtjFicJdctwCPgsF8Ps6A.jpg?f=fotoalbum_large)
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Had vergelijkbare situatie, na verbouwing zowel gat met pijp als stopcontact laten aanleggen, maar de LG G5 steun bekeken maar die ligt volgens mij echt plat tegen de muur. Deels uitgeklapt laten leek me geen goed idee. Uiteindelijk een steun van HelloTV met 1,8 cm afstand icm een platte wcd en draad afgeknipt en een extra platte stekker gebruikt, dat ziet er nog altijd strak uit. Achteraf gezien net zo goed de LG steun kunnen kopen omdat de TV-stekker er toch af moest.....dreameater schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 14:13:
Ik wil mn 65 LG G5 gaan ophangen. Inmiddels heb ik de WB22EGB.AEU steun binnen. Hoe zouden jullie dit oplossen?
Andere optie is stekker afknippen, door de pvc buis laten lopen en achter het tv meubel aansluiten. [Afbeelding]
[Afbeelding]
Het openingsmenu wordt idd sneller getoond, maar een gemaakte keuze geeft nog steeds een tijdelijk draaiende cirkel bij menige menu selectie met mijn G4.the-body schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 09:46:
Nu net nieuwe firmware 33.23.05 op mijn LG C4 geïnstalleerd. Alles lijkt een stukje sneller te reageren. Maar ik moet zeggen dat ie ook wel heel traag was met reageren op input van de remote.
Maakt me niet echt heel veel uit, ik kom nauwelijks in het menu, en het gaat daarbij nog steeds maar om enkele seconden 😁
Testing, one, two ...
Ik durf het bijna niet te suggereren maar... Is de folie eraf ?CH4OS schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 12:58:
Ja, die was er vrij gauw al af.Marcel Br schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 15:31:
Ik durf het bijna niet te suggereren maar... Is de folie eraf ?
Tijd gaat rap, ik heb de TV ook alweer bijna een jaar...
[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 11-03-2026 16:26 ]
Best gek, ik vind de LG oleds heel eenvoudig proper maken. Gewoon wat gedemineraliseerd water op een propere, liefst nieuwe microvezeldoek en zachtjes wrijven.CH4OS schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 12:58:
Het zijn de QD oleds die naar het schijnt echt moeilijk proper te krijgen zijn.
Ik had aanvankelijk dus de instructies van LG geprobeerd, om met een microvezel doek en lauw water eea te doen, maar dat deed dus niet zoveel. Vervolgens op allerlei andere manieren geprobeerd, met wisselend resultaat. Ik heb nu dus een microvezel doek besteld die hier geadviseerd werd en binnenkort zal ik even demi-water scoren, hopelijk gaat het daarmee een stuk beter.FlameDB schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 16:28:
Best gek, ik vind de LG oleds heel eenvoudig proper maken. Gewoon wat gedemineraliseerd water op een propere, liefst nieuwe microvezeldoek en zachtjes wrijven.
Vorig jaar de TV gekocht, de vorige was eind 2024 stuk gegaan, die ik in 2013 kocht, dus was heel andere manier van schoonmaken gewend.
[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 11-03-2026 16:36 ]
Moest je toch geen succes hebben, ik heb deze set op Amazon besteld en hiermee gaat het sowieso lukken je scherm proper te krijgen:CH4OS schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 16:35:
[...]
Ik had aanvankelijk dus de instructies van LG geprobeerd, om met een microvezel doek en lauw water eea te doen, maar dat deed dus niet zoveel. Vervolgens op allerlei andere manieren geprobeerd, met wisselend resultaat. Ik heb nu dus een microvezel doek besteld die hier geadviseerd werd en binnenkort zal ik even demi-water scoren, hopelijk gaat het daarmee een stuk beter.
Vorig jaar de TV gekocht, de vorige was eind 2024 stuk gegaan, die ik in 2013 kocht, dus was heel andere manier van schoonmaken gewend.
PRINOX Screen Cleaner Set 250 ml with Microfibre Cloth and Brush - Screen Cleaner for Mobile Phones, Laptops and TV Displays (LCD, LED, OLED, QLED, TFT) Against Grease Stains and Fingerprints
Ze noemen dit ook wel een 'suèdedoek'. Drie kwartjes bij ActionAmaze86 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 13:02:
[...]
(Geen water nodig)
Voor stof
Je moet ook best wel veel kracht zetten om het schoon te maken. Ik gebruik lensdoekjes, maar als je niet veel kracht zet doet het weinig. Gewoon flink hard duwen. (en dan hopen dat er geen zandkorrel op zitCH4OS schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 12:58:
[ Voor 5% gewijzigd door Hazalnootpuur op 12-03-2026 15:23 . Reden: aanpassing cirkeltjes ]
Niet om flauw te doen maar bij een nieuwe tv voor aan de muur folie laten zitten tot alles goed staat en hangt en dan pas de folie er af. Dan zitten de vingerafdrukken op de folie en na verwijdering is het scherm schoon.CH4OS schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 15:55:
[...]
Ja, die was er vrij gauw al af.
Tijd gaat rap, ik heb de TV ook alweer bijna een jaar...
Mocht je er later toch nog bij moeten schone handschoenen aantrekken.
[ Voor 6% gewijzigd door vdr01 op 13-03-2026 10:02 ]
GT7 ID: ONYX_PdeG69
Yes, dat had ik ook precies gedaan, alleen de beugel waar de TV aan hangt is redelijk beweeglijk. Dus na een jaar moet je dan nog wel eens de TV weer netjes instellen. Als je dus zoals ik behoorlijke zweethanden hebt, gaan de vingerafdrukken dan (helaas) snel.vdr01 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:59:
Niet om flauw te doen maar bij een nieuwe tv voor aan de muur folie laten zitten tot alles goed staat en hangt en dan pas de folie er af. Dan zitten de vingerafdrukken op de folie en na verwijdering is het scherm schoon.
Mocht je er later toch nog bij moeten schone handschoenen aantrekken.
Ik heb nu dus de onderste microvezel glasdoek besteld. Gisteren is het geleverd. Schoonmaken was nu echt een eitje en mijn vette vingers zijn er af!Amaze86 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 13:02:
[...]
(Geen water nodig)
Voor stof
Meer mensen opgevallen dat er een update was van de built-in chromecast?
Op mn G2 werkt het casten van F1TV nu probleemloos waar het voorheen hit or miss was. Helaas wel een paar seizoenen te laat want mn interesse in F1 is nu wat minder, maar toch positief van LG dat ze dit gefixt hebben
Op mn G2 werkt het casten van F1TV nu probleemloos waar het voorheen hit or miss was. Helaas wel een paar seizoenen te laat want mn interesse in F1 is nu wat minder, maar toch positief van LG dat ze dit gefixt hebben
Tip, haal een setje katoenen munthandschoenen —> https://www.knm.nl/katoenen-munthandschoenenCH4OS schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:10:
[...]
Yes, dat had ik ook precies gedaan, alleen de beugel waar de TV aan hangt is redelijk beweeglijk. Dus na een jaar moet je dan nog wel eens de TV weer netjes instellen. Als je dus zoals ik behoorlijke zweethanden hebt, gaan de vingerafdrukken dan (helaas) snel.
Hier hangt een 77C3 aan een draaibare / kantelbare Vögelbeugel, en als ik dat logge ding wil verhangen vanwege kijken in de serre dan doe ik dat altijd met die handschoentjes aan. 2 sec werk maar het bespaart een hoop poetsbeurten!
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Heeft hier al iemand WebOS 25 op een LG C2 geïnstalleerd? Ik ben altijd voorzichtig met de major WebOS releases en zie of verschillende forums nogal wat problemen gemeld worden, meestal met CEC. Ik krijg nu bij elke keer opstarten die upgrade melding namelijk, die niet is uit te schakelen.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Misschien nog een interessant document gevonden op Reddit, met de ‘beste settings’ voor OLED. Ik heb niet alles bekeken, maar ziet er wel goed uit:
LG OLED Recommended Settings Guide for PC, Gaming, and Video
LG OLED Recommended Settings Guide for PC, Gaming, and Video
[ Voor 21% gewijzigd door honey op 14-03-2026 19:14 ]
Dit werkt al weer minimaal zo’n 1,5 jaar goed op mijn C2. En ik zit nog op WebOS 24, dus al een tijdje geen firmware update gedaan.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 08:58:
Meer mensen opgevallen dat er een update was van de built-in chromecast?
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ok hier altijd alle updates meegepakt en vorig F1 seizoen was het nog gedoe.PatrickC schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 20:23:
[...]
Dit werkt al weer minimaal zo’n 1,5 jaar goed op mijn C2. En ik zit nog op WebOS 24, dus al een tijdje geen firmware update gedaan.
De eerste paar maanden van het vorige seizoen werkte het niet goed bij mij, maar sinds ongeveer de 2e helft van vorig seizoen werkte het ineens weer. Dit jaar, inclusief winter tests, ook probleemloos.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 20:47:
[...]
Ok hier altijd alle updates meegepakt en vorig F1 seizoen was het nog gedoe.
Nog niet geprobeerd, zal ik eens testen binnenkort.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 20:47:
[...]
Ok hier altijd alle updates meegepakt en vorig F1 seizoen was het nog gedoe.
Onlangs de Hue startersset met extra lampen van de actie ontvangen. Ik begrijp dat er voor LG ook een Hue Sync app beschikbaar is. Ik heb dus de LG G5, nieuwste firmware erop, maar het lukt niet om die Hue sync app te installeren. Mijn adblocker staat ook uit en heb de TV ook herstart. Als foutmelding krijg ik een algemene ‘app niet gedownload, probeer opnieuw’. Geen idee wat ik nog meer kan doen, jullie een idee?
Kan enkel beamen dat de app probleemloos te installeren en te gebruiken is op de G4, maar de internetverbinding moet wel probleemloos werken voor de TV, anders gaat WebOS met de geïnstalleerde apps raar doen.CH4OS schreef op zondag 15 maart 2026 @ 16:16:
Onlangs de Hue startersset met extra lampen van de actie ontvangen. Ik begrijp dat er voor LG ook een Hue Sync app beschikbaar is. Ik heb dus de LG G5, nieuwste firmware erop, maar het lukt niet om die Hue sync app te installeren. Mijn adblocker staat ook uit en heb de TV ook herstart. Als foutmelding krijg ik een algemene ‘app niet gedownload, probeer opnieuw’. Geen idee wat ik nog meer kan doen, jullie een idee?
Testing, one, two ...
Ik zie wel dat andere apps content kunnen ophalen, dus internet is geen probleem lijkt me.hardware-lover schreef op zondag 15 maart 2026 @ 16:21:
Kan enkel beamen dat de app probleemloos te installeren en te gebruiken is op de G4, maar de internetverbinding moet wel probleemloos werken voor de TV, anders gaat WebOS met de geïnstalleerde apps raar doen.
Heb hier ook een G5 inclusief de Hue app (en sync box, die pleuris app kwam natuurlijk 2 maanden na aanschaf van die ineens uithardware-lover schreef op zondag 15 maart 2026 @ 16:21:
[...]
Kan enkel beamen dat de app probleemloos te installeren en te gebruiken is op de G4, maar de internetverbinding moet wel probleemloos werken voor de TV, anders gaat WebOS met de geïnstalleerde apps raar doen.
Installatie ging meteen eerste keer goed, en had alles met paar minuten gekoppeld.
Voor de grap al eens een power cycle van alles apparatuur geprobeerd?
Ik zie niet waarom het herstarten van de Hue apparatuur voorkomt dat ik de Hue Sync app installeer op de TV. Ik kan wel een herstart van de TV proberen, stand-by alleen was niet voldoende.SpeedyNick schreef op zondag 15 maart 2026 @ 16:45:
Voor de grap al eens een power cycle van alles apparatuur geprobeerd?
Vond ik ook.. en toen kwam ik erachter dat de app voor mijn 77G3 niet eens beschikbaar is. Alleen vanaf 2024 modellen, dus de software support is ook weer om te huilen.CH4OS schreef op zondag 15 maart 2026 @ 19:19:
Na opnieuw verbinden met de wifi werkte het ineens. Wel jammer dat er een subscriptie model op zit of eenmalig even €130,- aftikken om de app/functionaliteiten te activeren, boel geld voor wat licht…
Ik heb nu wel een 77" Hue Gradient ledstrip gekocht, maar de software is allemaal third party. Ik gebruik nu WebOS Homebrew om de apps Hyperion en PicCap te installeren voor 'gratis' ambilight. Kostte wel even wat moeite met uitvogelen, maar het draait nu stabiel
Ja. Ik betaal daarom maar per maand. Als het om een of andere reden niet lekker meer zou werken ben ik er ook zo weer vanaf.CH4OS schreef op zondag 15 maart 2026 @ 19:19:
Na opnieuw verbinden met de wifi werkte het ineens. Wel jammer dat er een subscriptie model op zit of eenmalig even €130,- aftikken om de app/functionaliteiten te activeren, boel geld voor wat licht…
Ik moet zeggen, gaat over het algemeen best wel aardig met de G4, het aantal kleur zones met die Philips LED strip houdt niet echt over, maar alla, er moet altijd wat te wensen overblijven natuurlijk 😁
Testing, one, two ...
Heb net ook even deze weg bestudeerd, maar voor de G5 is blijkbaar nog geen root methode. Ik vraag me aan de andere kant af in hoeverre het een meerwaarde is, of het dus zijn geld dan rechtvaardigt.stin00 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 19:24:
Vond ik ook.. en toen kwam ik erachter dat de app voor mijn 77G3 niet eens beschikbaar is. Alleen vanaf 2024 modellen, dus de software support is ook weer om te huilen.
Ik heb nu wel een 77" Hue Gradient ledstrip gekocht, maar de software is allemaal third party. Ik gebruik nu WebOS Homebrew om de apps Hyperion en PicCap te installeren voor 'gratis' ambilight. Kostte wel even wat moeite met uitvogelen, maar het draait nu stabiel
[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 15-03-2026 21:18 ]
Oke dit is vast door het feit dat de tv net hangt en we er dus net naar aan het kijken zijn (hoop ik 😬), want ik heb een vraag mbt Dolby Vision content op onze nieuwe LG G5 77 inch.
Lang verhaal kort: het ziet er niet uit 🫣. Zodra ik iets op Netflix kies met Dolby Vision label is het beeld verschrikkelijk, alsof je kijkt naar een film met 480p resolutie. Heel veel artifacts ook.
Zet ik in de Netflix app HDR uit dan is het veel scherper, maar ik koop geen tv van zoveel geld om niet naar HDR content te kijken 🥲.
Tv is bedraad aangesloten op het netwerk dus dat is het niet (en ook via wifi getest en daar hetzelfde resultaat). De laatste updates voor zowel de tv als de Netflix app binnen gehaald en ik kan er helaas verdomd weinig over vinden op het internet, dus ik hoop dat dit nog te fixen is. Wat zie ik over het hoofd? Is dit specifiek Netflix?
Is er nog een snelle/handige test met een andere film via een andere streamingsdienst?
EDIT: het is de Netflix app blijkbaar, Avatar 2 op Disney+ is wél scherp met Dolby Vision. Meer mensen dit issue?
Lang verhaal kort: het ziet er niet uit 🫣. Zodra ik iets op Netflix kies met Dolby Vision label is het beeld verschrikkelijk, alsof je kijkt naar een film met 480p resolutie. Heel veel artifacts ook.
Zet ik in de Netflix app HDR uit dan is het veel scherper, maar ik koop geen tv van zoveel geld om niet naar HDR content te kijken 🥲.
Tv is bedraad aangesloten op het netwerk dus dat is het niet (en ook via wifi getest en daar hetzelfde resultaat). De laatste updates voor zowel de tv als de Netflix app binnen gehaald en ik kan er helaas verdomd weinig over vinden op het internet, dus ik hoop dat dit nog te fixen is. Wat zie ik over het hoofd? Is dit specifiek Netflix?
Is er nog een snelle/handige test met een andere film via een andere streamingsdienst?
EDIT: het is de Netflix app blijkbaar, Avatar 2 op Disney+ is wél scherp met Dolby Vision. Meer mensen dit issue?
[ Voor 5% gewijzigd door FireSonus op 15-03-2026 21:55 ]
@FireSonus, Netflix heeft nogal een wisselend aanbod vwb de bitrate. Mogelijk heb je iets uitgekozen met een lagere bitrate? Normaal gesproken zou het met Netflix tot ~18-19Mbit moeten gaan maar het is zonder twijfel dat sommige streamingdiensten een betere kwaliteit geven, vooral AppleTV heeft (over het algemeen) een prima beeldkwaliteit.
Testing, one, two ...
@hardware-lover ik ben door verschillende content heen gegaan op Netflix maar nog geen 1 met Dolby Vision gevonden die wel te pruimen was. Ik snap niet dat dit niet meer aanwezig is op internet, wat een dramatische kwaliteit, ik kan toch niet de enige zijn die dit merkt?🙈. War Machine is net uit, lijkt me dat dat state of the art moet zijn. Ook die film is helaas alleen scherp als ik HDR uit zet in de Netflix app. Dan zie ik geen DV icoontje meer en is t wel scherp. Maar damn, wat een tegenvaller 😫
@FireSonus klinkt alsof er iets niet lekker is met die app. Probeer eens fabrieksreset en download alles opnieuw?
@FireSonus, kan het zijn dat je Oled TV grootte, en je kijkafstand tot die TV, het beroerder voor je maakt?
Nu heb ik die War Machine ook gekeken, en met mijn 55" op zo'n 3 meter kijkafstand, zag het er eigenlijk wel prima uit.
Ik gebruik echter geen LG streaming apps maar een externe mediaspeler, misschien zit daar ook nog een verschil in, kan het niet met zekerheid zeggen.
Nu heb ik die War Machine ook gekeken, en met mijn 55" op zo'n 3 meter kijkafstand, zag het er eigenlijk wel prima uit.
Ik gebruik echter geen LG streaming apps maar een externe mediaspeler, misschien zit daar ook nog een verschil in, kan het niet met zekerheid zeggen.
Testing, one, two ...
War Machine zag er voor Netflix begrippen juist goed uit in Dolby Vision. Ik heb echt wel minder gezien.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 23-03 19:01
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG E8
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED B1
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Inderdaad.hardware-lover schreef op maandag 16 maart 2026 @ 09:23:
@FireSonus, kan het zijn dat je Oled TV grootte, en je kijkafstand tot die TV, het beroerder voor je maakt?
Groter betekent niet meteen beter.
Maar goed, je zou de Netflix netwerk test kunnen doen en controleren wat de snelheid is.
Pfff ik hoop dat dit op te lossen is. Ik heb inmiddels:
-Netwerk test gedaan, alle vinkjes groen (glasvezel is ook snel zat he).
- Netflix app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd: geen verschil
- Hele tv naar fabrieksinstellingen gereset en daarna Netflix app weer geïnstalleerd: geen verschil
.
In de Netflix app heb je bij ondersteuning -> Video een toggle om HDR aan of uit te zetten. Zet ik dat uit dan is het beeld wel scherp en lijkt hij daadwerkelijk een 4k stream te openen, zet ik HDR aan dan lijkt het te cappen op 480p ofzo
.
@hardware-lover als de stream zonder HDR nou ook niet scherp zou zijn dan zou ik idd zeggen dat het aan de grootte van de TV ligt, maar die stream is wel scherp, alleen dus geen DV. Avatar 2 op Disney+ is met DV ook scherp dus het kán wel en het moet daardoor wel aan de communicatie liggen tussen de Netflix app en de Dolby Vision verweking van de TV.
Ik denk dat ik ben overgeleverd aan de Support van Netflix want ik zou niet weten hoe ik dit nog aan moet passen. Weet iemand of het mogelijk is met de Netflix app op de LG tv om de 'overlay' te activeren waarmee je kunt zien naar welke stream je kijkt en dergelijke?
-Netwerk test gedaan, alle vinkjes groen (glasvezel is ook snel zat he).
- Netflix app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd: geen verschil
- Hele tv naar fabrieksinstellingen gereset en daarna Netflix app weer geïnstalleerd: geen verschil
In de Netflix app heb je bij ondersteuning -> Video een toggle om HDR aan of uit te zetten. Zet ik dat uit dan is het beeld wel scherp en lijkt hij daadwerkelijk een 4k stream te openen, zet ik HDR aan dan lijkt het te cappen op 480p ofzo
@hardware-lover als de stream zonder HDR nou ook niet scherp zou zijn dan zou ik idd zeggen dat het aan de grootte van de TV ligt, maar die stream is wel scherp, alleen dus geen DV. Avatar 2 op Disney+ is met DV ook scherp dus het kán wel en het moet daardoor wel aan de communicatie liggen tussen de Netflix app en de Dolby Vision verweking van de TV.
Ik denk dat ik ben overgeleverd aan de Support van Netflix want ik zou niet weten hoe ik dit nog aan moet passen. Weet iemand of het mogelijk is met de Netflix app op de LG tv om de 'overlay' te activeren waarmee je kunt zien naar welke stream je kijkt en dergelijke?
Oke ik ben 1 ontdekking verder: ik heb de overlay met informatie gevonden en daar zie ik dat de stream blijft steken op 0.85Mbps. Nu uitzoeken waarom dit is.... :strip_exif()/f/image/Wibtk26MniGxIBX95xbRHawx.jpg?f=fotoalbum_large)
EDIT: shit, ook als ik HDR in de app uitzet blijft het bij 0.86mbps, dan wordt het ook een 1080p stream (die er gek genoeg dus wel scherper uit ziet maar nu ik er wat langer naar kijk idd nog scherper moet kunnen). Heb al gekeken of het via wifi beter is en zelfs de hotspot van m'n telefoon geprobeerd maar helaas, hij blijft steken op 0.86mbps
:strip_exif()/f/image/Wibtk26MniGxIBX95xbRHawx.jpg?f=fotoalbum_large)
EDIT: shit, ook als ik HDR in de app uitzet blijft het bij 0.86mbps, dan wordt het ook een 1080p stream (die er gek genoeg dus wel scherper uit ziet maar nu ik er wat langer naar kijk idd nog scherper moet kunnen). Heb al gekeken of het via wifi beter is en zelfs de hotspot van m'n telefoon geprobeerd maar helaas, hij blijft steken op 0.86mbps
[ Voor 25% gewijzigd door FireSonus op 16-03-2026 12:41 ]
Duidelijk, er is een probleem. Nu nog de oorzaak en de oplossing daarvoorFireSonus schreef op maandag 16 maart 2026 @ 12:32:
[knip]
Testing, one, two ...
OPGELOST! Ik ben in de chat gegaan met Netflix support en het is echt iets heel stoms...
In je account kun je (via browser, niet via de tv app) naar 'Afspeelinstellingen' gaan, daar zie je dan dit:
/f/image/4B4oFmKv9KZf1pNJBDa1dXAx.png?f=fotoalbum_large)
Als die onderste toggle niet op Hoog of automatisch staat dan gaat de stream dus gewoon niet verder dan 0.85mbps. En hij stond dus op Normaal....
Waarom zet Netflix die zelf niet op Automatisch als hij doorheeft dat je een 4k enabled abonnement hebt en kijkt op een tv die DV ondersteunt....of dat je op z'n minst een pop up krijgt met iets van: "het lijkt erop dat je instellingen niet helemaal goed staan"
In je account kun je (via browser, niet via de tv app) naar 'Afspeelinstellingen' gaan, daar zie je dan dit:
/f/image/4B4oFmKv9KZf1pNJBDa1dXAx.png?f=fotoalbum_large)
Als die onderste toggle niet op Hoog of automatisch staat dan gaat de stream dus gewoon niet verder dan 0.85mbps. En hij stond dus op Normaal....
Waarom zet Netflix die zelf niet op Automatisch als hij doorheeft dat je een 4k enabled abonnement hebt en kijkt op een tv die DV ondersteunt....of dat je op z'n minst een pop up krijgt met iets van: "het lijkt erop dat je instellingen niet helemaal goed staan"
[ Voor 16% gewijzigd door FireSonus op 16-03-2026 13:43 ]
Net zoals de subtitle kleur aanpassen wat niet via de app kanFireSonus schreef op maandag 16 maart 2026 @ 13:42:
OPGELOST! Ik ben in de chat gegaan met Netflix support en het is echt iets heel stoms...
[Afbeelding]
Same shit 10 jaar verder
BMTN in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
maandag 20 november 2017
PSN
- Sta je in account/profiel/afspelen op auto of hoog? Evt eens switchen.
- Gebruik je IPv6 ? Lees dat dat wel eens buggy kan zijn op de LG TV. Evt even uitzetten in TV settings en testen.
Sinterklaas wil bier !
Even een bladzijde omslaan 😁ParaWM schreef op maandag 16 maart 2026 @ 19:17:
- Sta je in account/profiel/afspelen op auto of hoog? Evt eens switchen.
- Gebruik je IPv6 ? Lees dat dat wel eens buggy kan zijn op de LG TV. Evt even uitzetten in TV settings en testen.
Testing, one, two ...
Oops! Zat wel goed 😀
Sinterklaas wil bier !
Netflix is bij mij perfect in FMM via het Apple TV kastje.FireSonus schreef op zondag 15 maart 2026 @ 23:53:
@hardware-lover ik ben door verschillende content heen gegaan op Netflix maar nog geen 1 met Dolby Vision gevonden die wel te pruimen was. Ik snap niet dat dit niet meer aanwezig is op internet, wat een dramatische kwaliteit, ik kan toch niet de enige zijn die dit merkt?🙈. War Machine is net uit, lijkt me dat dat state of the art moet zijn. Ook die film is helaas alleen scherp als ik HDR uit zet in de Netflix app. Dan zie ik geen DV icoontje meer en is t wel scherp. Maar damn, wat een tegenvaller 😫
Heb je de instellingen allemaal correct? Bekijk anders even het document paar posts eerder en mijn eerdere posts voor mijn settings op het Apple TV kastje.
Edit: ah, al opgelost zie ik. 👍🏻
Een gekleurd LED licht als effect heeft geen zin om de kwaliteit te verbeteren. Kleuren beïnvloeden negatief je kleurperceptie. Een heel zacht (5-10 nits) neutraal 6500K licht achter het scherm kan wel prettig zijn, als je geen andere lichtbron hebt in het donker. Je kunt dan denken aan Bias Lighting van MediaLight.CH4OS schreef op zondag 15 maart 2026 @ 21:15:
[...]
Heb net ook even deze weg bestudeerd, maar voor de G5 is blijkbaar nog geen root methode. Ik vraag me aan de andere kant af in hoeverre het een meerwaarde is, of het dus zijn geld dan rechtvaardigt.
Mogelijk is de LG developer mode aanzetten nog wel een optie die werkt? Daarmee is ook veel mogelijk.CH4OS schreef op zondag 15 maart 2026 @ 21:15:
[...]
Heb net ook even deze weg bestudeerd, maar voor de G5 is blijkbaar nog geen root methode. Ik vraag me aan de andere kant af in hoeverre het een meerwaarde is, of het dus zijn geld dan rechtvaardigt.
Ambilight is wel geinig, maar voor mij geen must-have. Vond het wel leuk om het werkend te krijgen en het voegt wel wat toe, maar je moet ervan houden.
[ Voor 15% gewijzigd door stin00 op 17-03-2026 23:45 ]
De genoemde apps om Hue Sync na te bootsen hebben root nodig en werken niet met de dev modus aan.stin00 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 23:44:
[...]
Mogelijk is de LG developer mode aanzetten nog wel een optie die werkt? Daarmee is ook veel mogelijk.
Ambilight is wel geinig, maar voor mij geen must-have. Vond het wel leuk om het werkend te krijgen en het voegt wel wat toe, maar je moet ervan houden.
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB
Zonder problemen de update kunnen installeren?Van der Berg schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 20:30:
Voor bezitters van een LG B4 OLED-televisie: er is een nieuwe update beschikbaar.
Ik heb de update zonder problemen kunnen installerenBaggioo schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 21:16:
[...]
Zonder problemen de update kunnen installeren?
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB
Ja OLED panel warp is normaal, hoort bij een productieproces. Het is geen defect. Geniet van je mooie OLEDCPM schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 16:56:
Even een vraagje:
Is het normaal dat er bobbels in een nieuwe C5 77inch zitten?
Kijk vooral naar de luidspreker, dan zie je hoe de lijnen afwijken. Een bobbel midden in de TV.
Op de tweede foto zie je de bobbels aan de onderkant van het scherm zitten.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die is echt veel vlakker dan de mijne iigCPM schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 16:56:
Even een vraagje:
Is het normaal dat er bobbels in een nieuwe C5 77inch zitten?
Kijk vooral naar de luidspreker, dan zie je hoe de lijnen afwijken. Een bobbel midden in de TV.
Op de tweede foto zie je de bobbels aan de onderkant van het scherm zitten.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
(ja dit is normaal
PSN
Wel apart, had ik met de C1 65" helemaal geen last van. Had bijna gebeld dat ze hem moesten komen omruilen. 😂
Verder een prima TV. Jammer dat de oude Magic Remote pointer niet werkt. Die nieuwe afstandsbediening vind ik niet echt fijn. Stomme AI knop erop en geen nummers.
Verder een prima TV. Jammer dat de oude Magic Remote pointer niet werkt. Die nieuwe afstandsbediening vind ik niet echt fijn. Stomme AI knop erop en geen nummers.
Hier tekenen aub ......
Ik heb sinds een paar dagen 65 inch G5 hangen en nu word je natuurlijk lekker gemaakt met die art gallery en een mooi plaatje als de TV "uit" staat.
Maar ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar dat hij daar naartoe gaat het is altijd of screensaver na zoveel minuten of iedere keer weer opnieuw van alles moeten selecteren om een soort van playlist te laten lopen en ik wil eigenlijk gewoon een paar stukken kunst laten zien.
Is dit überhaupt mogelijk? Desnoods met een andere app ofzo
Maar ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar dat hij daar naartoe gaat het is altijd of screensaver na zoveel minuten of iedere keer weer opnieuw van alles moeten selecteren om een soort van playlist te laten lopen en ik wil eigenlijk gewoon een paar stukken kunst laten zien.
Is dit überhaupt mogelijk? Desnoods met een andere app ofzo
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
De Oleds 55c5 en 55g5 , verschillen in gewicht , g5 is 5 kg zwaarder , waar ligt dat aan ?
Dual stack panel? Dunner vraagt wellicht ook steviger zwaarder materiaal? Vanwaar je vraag?oledlover schreef op zondag 22 maart 2026 @ 09:25:
De Oleds 55c5 en 55g5 , verschillen in gewicht , g5 is 5 kg zwaarder , waar ligt dat aan ?
Uit de losse pols:HEY_DUDE schreef op zondag 22 maart 2026 @ 11:30:
[...]
Dual stack panel? Dunner vraagt wellicht ook steviger zwaarder materiaal? Vanwaar je vraag?
Meer metaal voor de koeling van het paneel vanwege de hogere piekhelderheid en om de dunnere constructie te verstevigen?
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Een C serie is dunner, het enige stuk wat dikker is is waar alle elektronica in zit. Mijn gevoel zegt dat je een C serie met meer gemak dubbel vouwt dan een G serie.Boeryepes schreef op zondag 22 maart 2026 @ 11:42:
[...]
Uit de losse pols:
Meer metaal voor de koeling van het paneel vanwege de hogere piekhelderheid en om de dunnere constructie te verstevigen?
Volgens mij zat het gewicht in het koellichaam en glazen paneel? Althans voorheen waren de G series uitgevoerd met een glaspaneel.
*knip* Dat kan je ook zelf opzoeken.
[ Voor 80% gewijzigd door Jorgen op 23-03-2026 19:34 ]
Ik heb een LG G1 van augustus 2021 waar helaas nu een defecte verticale streep in aanwezig is. Zijn er meerdere mensen die hier last van hebben gehad en zo ja hoe is dit opgepakt?
Conform het huidige Nederlandse garantiebeleid, heb ik alleen nog maar recht op 25 procent tegemoetkoming in de reparatie.
Vind ik toch wat mager voor een TV die dik 2000 euro heeft gekost in 2021. En vermoedelijk is het paneel defect dus dat zal dan neer komen op economisch totaal loss. Het wrange is ook nog dat de G1 buiten de benelux wel 5 jaar garantie heeft.
Is er iemand die wat handvatten heeft hoe ik dit het beste kan oppakken?
Conform het huidige Nederlandse garantiebeleid, heb ik alleen nog maar recht op 25 procent tegemoetkoming in de reparatie.
Vind ik toch wat mager voor een TV die dik 2000 euro heeft gekost in 2021. En vermoedelijk is het paneel defect dus dat zal dan neer komen op economisch totaal loss. Het wrange is ook nog dat de G1 buiten de benelux wel 5 jaar garantie heeft.
Is er iemand die wat handvatten heeft hoe ik dit het beste kan oppakken?
Mr. T.
Verdiep je even in het non-conformiteitsbeginsel, je hebt recht op kosteloos herstel echter zul je dit onderbouwd moeten afdwingen bij de verkoper. Aan jou de vraag of je hier tijd en energie in wil steken. Dat LG buiten de Belenux wel vijf jaar garantie geeft op het G1 paneel werkt enkel in jouw voordeel met het onderbouwen.TTommie schreef op maandag 23 maart 2026 @ 23:02:
Conform het huidige Nederlandse garantiebeleid de afschrijvingstabel van Techniek Nederland, heb ik alleen nog maar recht op 25 procent tegemoetkoming in de reparatie.
Zie shopping forum voor vergelijkbare cases waarbij Tweakers uiteindelijk kosteloze herstel of het aankoopbedrag hebben terug gekregen.
Waar kan ik dat vinden dan?Ruud888 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:24:
[mbr]*knip* Dat kan je ook zelf opzoeken.[/mbr]
Via google geen resultaat!
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
:strip_exif()/f/image/4GMPuUSt5o0MI1JRzVzbgd2j.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HhNwi9UwGJSPe7pSWnMrmJVb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2csSpBdLAU7gpIndu2x9gOnj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JNTA9UIOCqym0Gxu0Nr0ZJUG.jpg?f=fotoalbum_large)