Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
sheepdog schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:07:
TV strak tegen de muur ziet er top uit, maar vinden jullie het niet zonde dat je kijkafstand daardoor ook weer groter wordt ten opzichte van de TV op een standaard?

Mijn tv op een tv meubel staat zo'n 40cm van de muur af. Volgens van die online grootte/afstand calculators "verlies" ik al ruim 10 inch tv als ik deze tegen de muur plak :'(
‘Die online grootte/afstand calculators’ zijn natuurlijk leidend voor je kijkgenot….. 8)7

do or do not, there is no try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 13:33
Harkelaar schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:23:
[...]

‘Die online grootte/afstand calculators’ zijn natuurlijk leidend voor je kijkgenot….. 8)7
Tja het zijn maar richtlijnen natuurlijk, maar wel met een wetenschappelijke basis: https://www.rtings.com/tv...-to-distance-relationship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:50
EddoH schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:23:
[...]

Dit wil ik ook graag weten!
Ik wil graag een G4, maar het stopcontact zit achter de tv, dus de stekker moet daar wel in kunnen en dus moet de TV een centimeter of 3-4 van de wand afkomen. Kan dat met de standaard beugel?

Mijn C1 is maar voor de helft 'dik' en heeft zodoende aan de bovenste helft ruimte om de stekker in het wcd te plaatsen.
Hoe heeft de rest van de G4 eigenaren dat hier gedaan?
Ik heb een voorzetwand gemaakt, door wat houten balken tegen de muur te schroeven, daaroverheen 18 mm OSB platen en afgewerkt met laminaat.
De kabels lopen netjes achter de voorzetwand en de G4 hangt hier perfect vlak tegen de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:09
Ik heb een 77 inch G2 en heb van de week voor een maandje F1TV pro premium genomen. Nu blijkt dat het hele premium verhaal geen meerwaarde heeft als je geen Apple TV of ROKU hebt. Op zich vind ik dit niet erg. Wat wel vervelend is, is dat de uitzending niet opstart. Ik krijg de melding dat er te weinig geheugen is. Ik kan me niet voorstellen dat mijn TV niet geschikt is. Iemand enig idee wat eraan de hand is? Mijn internetverbinding is snel zat. Bij de streamingdiensten heb ik totaal geen probleem met de 4K HDR uitzendingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Baumans schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 14:07:
[...]

Ik heb een voorzetwand gemaakt, door wat houten balken tegen de muur te schroeven, daaroverheen 18 mm OSB platen en afgewerkt met laminaat.
De kabels lopen netjes achter de voorzetwand en de G4 hangt hier perfect vlak tegen de muur.
Het is net allemaal glad gestuct inclusief buis voor de kabels en extra elektra ingefreesd... Dus een voorzetwand ga ik nu niet meer maken.
Volgende keer eerst de tv uitzoeken en daarna pas verbouwen dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:06
cassiekai schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 18:50:
Ik heb een 77 inch G2 en heb van de week voor een maandje F1TV pro premium genomen. Nu blijkt dat het hele premium verhaal geen meerwaarde heeft als je geen Apple TV of ROKU hebt. Op zich vind ik dit niet erg. Wat wel vervelend is, is dat de uitzending niet opstart. Ik krijg de melding dat er te weinig geheugen is. Ik kan me niet voorstellen dat mijn TV niet geschikt is. Iemand enig idee wat eraan de hand is? Mijn internetverbinding is snel zat. Bij de streamingdiensten heb ik totaal geen probleem met de 4K HDR uitzendingen.
Via een app of de browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
Wren schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 21:38:
[...]

Via een app of de browser?
Via de browser. Er is volgens mij helaas nog steeds geen app beschikbaar voor het OS van LG. Ik snap niet waarom deze er nog niet is, Voor Samsung TV’s is er wel een app beschikbaar zover ik weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-06 04:09
RTL Videoland is nu ook beschikbaar op de 2025 modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:00
cassiekai schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 18:50:
Hier helaas hetzelfde sinds dit seizoen, afgelopen jaren werkte het prima in de browser van de G2. Zal wel een nieuw DRM ding zijn van F1tv.
Ook casten naar de ingebouwde chromecast is buggy door een “known issue” van F1tv.
Airplay werkt wel stabiel, maar dan moet je wel een iphone of ipad hebben. Nadeel van airplay is dat je dan niet meer tegelijk wat anders kan doen op je mobiel zonder de stream te onderbreken.

Misschien maar eens een Apple TV op de kop tikken, maar ergens wel belachelijk dat dat nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:32

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 04:27:
[...]

Hier helaas hetzelfde sinds dit seizoen, afgelopen jaren werkte het prima in de browser van de G2. Zal wel een nieuw DRM ding zijn van F1tv.
Ook casten naar de ingebouwde chromecast is buggy door een “known issue” van F1tv.
Airplay werkt wel stabiel, maar dan moet je wel een iphone of ipad hebben. Nadeel van airplay is dat je dan niet meer tegelijk wat anders kan doen op je mobiel zonder de stream te onderbreken.

Misschien maar eens een Apple TV op de kop tikken, maar ergens wel belachelijk dat dat nodig is.
Nvidia Shield? Goede upscaling, werkt tot nu toe gewoon erg goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:39

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik gebruik alleen nog maar de AppleTV voor mijn C9 en vind het de beste aankoop ooit geweest (terwijl ik verder totaal geen Apple producten in huis heb). Als ik de apps op de C9 gebruikten had ik nog wel is haperingen bij snelle beelden, en dat is nu totaal weg met de AppleTV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:10
[...]

Op mijn C2 werkt het nog wel via de browser. Op een G2 zou het dan toch ook moeten werken lijkt mij? Alleen irritant dat je voor elk GP weekend weer opnieuw moet inloggen. Kijken via de ingebouwde chromecast is een beetje ‘hit and miss’, soms werkt het ineens wel, soms helemaal niet.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
PatrickC schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:12:
[...]

Op mijn C2 werkt het nog wel via de browser. Op een G2 zou het dan toch ook moeten werken lijkt mij?
Ok, ja dat verwacht ik dan wel. Misschien moet ik mn browser eens resetten.

Update: na wissen alle browserhistorie lijkt het te werken. In elk geval voor de videos, even wachten tot de volgende live stream.

Update2: helaas, bij kijken van de VT2 is alsnog de browser gecrasht ivm geheugenprobleem, lijkt dus ergens een memoryleak te zitten. Vreemd dag het dan bij jou op de C2 wel werkt?

[ Voor 35% gewijzigd door CyBeRSPiN op 17-05-2025 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:13:
[...]

Update: na wissen alle browserhistorie lijkt het te werken. In elk geval voor de videos, even wachten tot de volgende live stream.

Update2: helaas, bij kijken van de VT2 is alsnog de browser gecrasht ivm geheugenprobleem, lijkt dus ergens een memoryleak te zitten. Vreemd dag het dan bij jou op de C2 wel werkt?
Zou het probleem zich ook voordoen bij het goedkopere abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
cassiekai schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:45:
[...]

Zou het probleem zich ook voordoen bij het goedkopere abonnement?
Er is hier geen onderscheid van 4K resolutie werkt sowieso niet via de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:13:
[...]

Heb je de memory optimizer al eens gedraaid? Verder, hoeveel geheugen is er vrij op je TV?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
PatrickC schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 10:42:
[...]

Heb je de memory optimizer al eens gedraaid? Verder, hoeveel geheugen is er vrij op je TV?
Ja al gedraaid, en hoe kun je het geheugen zien? De opslag voor apps wordt denk ik niet bedoeld, maar eerder het RAM/werkgeheugen voor het OS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OcmerK
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18-05 13:14
Na al een omruiling en al een nieuw paneel begint ook deze g4 nu na een maandje weer te kraken bij heldere beelden. Wat een ellende met deze tv, mijn eerste lg maar zeker weten mijn laatste.
Exact het zelfde probleem als op dit filmpje.
YouTube: LG G4 OLED popping noises. Known defect with no fix. Buyer beware.
Hij is nog geen 8 maanden oud maar nog geen dag plezier aan gehad. Nu maar weer eens contact opnemen en als er geen definitieve oplossing komt ga ik de koop ontbinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@OcmerK hoe erg is dat kraken? Mijn 77G2 kraakt ook wel een beetje af en toe, kwestie van je audiosysteem voldoende hard zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grlk
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 04-06 22:08
dutchrick schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 14:15:
[Afbeelding]

Zoals je kunt zien is het best een heftige inbranding
Op rtings staan duurtesten, recente oleds doen het een stuk beter. Overigens, de backlight van led tv's gaat ook regelmatig kapot volgens rtings.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:37

dbzfan

Nee.

Mijn G4 kraakt soms ook.. lekker boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchrick
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-05 18:27
Jullie bedoelen het geluid met kraken? Want geluid zou mijn een worst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

dutchrick schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 19:47:
Jullie bedoelen het geluid met kraken? Want geluid zou mijn een worst zijn.
Nee de behuizing geeft soms een zacht kraakje door warmte/afkoelen. Maar ik vind het totaal niet storend dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 11:34:
[...]

Ja al gedraaid, en hoe kun je het geheugen zien? De opslag voor apps wordt denk ik niet bedoeld, maar eerder het RAM/werkgeheugen voor het OS?
Op de C2 via Ondersteuning, TV Informatie, Beschikbare interne opslag.
Bij mij geeft deze 0.96/2.69GB aan.

Vanmiddag de kwalificatie zonder problemen gekeken via de Browser op de C2.

[ Voor 9% gewijzigd door PatrickC op 17-05-2025 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
PatrickC schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 21:00:
[...]

Op de C2 via Ondersteuning, TV Informatie, Beschikbare interne opslag.
Bij mij geeft deze 0.96/2.69GB aan.

Vanmiddag de kwalificatie zonder problemen gekeken via de Browser op de C2.
Ok. Ja opslag, maar de foutmelding gaat over geheugen.. geen idee wat er bij mij mis gaat dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 21:15:
[...]

Ok. Ja opslag, maar de foutmelding gaat over geheugen.. geen idee wat er bij mij mis gaat dan.
Ik neem aan dat er gecached wordt en daarbij deze opslag wordt gebruikt? Wat voor error krijg je precies dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:07
dbzfan schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 20:02:
[...]

Nee de behuizing geeft soms een zacht kraakje door warmte/afkoelen. Maar ik vind het totaal niet storend dus.
Heb je de tv hangen of op de voet staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

robert22nh schreef op zondag 18 mei 2025 @ 05:56:
[...]

Heb je de tv hangen of op de voet staan?
Hangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OcmerK
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18-05 13:14
Hier hangt hij ook aan de muur maar het zijn bij mij is het geen zacht kraakje af en toe.
Het zijn keiharde tikken die uit de tv komen, meestal zo’n 3 achter elkaar en dan elk kwartier of zo, beetje afhankelijk van de content, het verpest elke HDR film, zelf met de versterker op standje 10. Van mijn leven nog niet eerder meegemaakt met een tv in deze prijsklasse, überhaupt niet.
Als je een nieuwe merdeces koopt en er zit een tik in de motor accepteer je toch ook niet.
Lijk mij gewoon een productie fout in sommige batches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
OcmerK schreef op zondag 18 mei 2025 @ 13:14:
Hier hangt hij ook aan de muur maar het zijn bij mij is het geen zacht kraakje af en toe.
Het zijn keiharde tikken die uit de tv komen, meestal zo’n 3 achter elkaar en dan elk kwartier of zo, beetje afhankelijk van de content, het verpest elke HDR film, zelf met de versterker op standje 10. Van mijn leven nog niet eerder meegemaakt met een tv in deze prijsklasse, überhaupt niet.
Als je een nieuwe merdeces koopt en er zit een tik in de motor accepteer je toch ook niet.
Lijk mij gewoon een productie fout in sommige batches.
Heeft mijn 77G3 ook. Ze zijn knetterhard, veel vaker dan elk kwartier. Ligt inderdaad aan de slechte bouwkwaliteit van de TV.

Ik ga zal het volgende week eens opnemen en kijken wat LG's repair afdeling erover zegt. Waarschijnlijk valt het 'binnen de specs' en doen ze niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prostie34
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-05 23:26
Bij ons is het alleen de 65inch welke kraakt maar alleen de eerste 10 minuten als je dt inschakelt. De 77inch is zo goed als stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:48
Vanavond valt me opeens iets op op mijn G3. Bij het afspelen van HDR materiaal, in dit geval de serie Andor, lijkt het alsof mijn beeld lichter en donkerder wordt. Alsof er een wolk voor de zon trekt. Bijvoorbeeld een scene met een dialoog, meerdere camera standpunten. Als dat wisselt lijkt de algemene helderheid te verschuiven. Dat fluctueert van scene tot scene maar met een nuance. Je ziet het licht langzaam dimmen en weer toenemen in de hele scene, dus niet alleen in details. Welke instelling is hier verantwoordelijk voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:54
Bij mij, op mijn 65-inch B4 hoor ik geen gekraakt en is erg stil aan de muur :)

[ Voor 22% gewijzigd door Van der Berg op 19-05-2025 10:59 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@JimmyNL alle automatische en AI-meuk al uitgezet in de settings? Genoeg dat standaard aan staat en dat dan kan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:48
CyBeRSPiN schreef op zondag 18 mei 2025 @ 22:16:
@JimmyNL alle automatische en AI-meuk al uitgezet in de settings? Genoeg dat standaard aan staat en dat dan kan veroorzaken.
Ja zover ik weet wel, het valt me ook voor het eerst op zo.. misschien zit het wel in het bro materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-05 19:46

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Heeft even geduurd, maar dank voor alle inputs, en hierbij mijn ervaringen over de refresh rate
CyBeRSPiN schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:10:
@Sparhawk zit er geen game mode in de laatste WebOs? Op mn G2 toont ie dan volgens mij de refreshrate.
Yep, na wat uitproberen is dat gelukt
Farabi schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:13:
[...]

7x op het groene knopje drukken.
Yes, dat is dus inderdaad de truc. Maar ik heb een nieuwe afstandsbediening, dus dat werkt niet. Uiteindelijk met een harmony remote een oudere LG oled toegevoegd, en ik kan bevestigen dat het dan wel werkt. Keurig een display met refresh rate. En ja, na nieuwe kabels trekken, en ruzie met de PS5 is het gelukt, en heb ik 120 Hz op 4K :9
CyBeRSPiN schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 19:01:
@Sparhawk of probeer dit:
Ga naar het instellingen menu, algemeen, kanalen, en blijf op de optie “kanaalafstelling en instellingen” staan.
Druk dan 5x op 1, dus 1 1 1 1 1.
Dan krijg je een speciale pagina.

[Afbeelding]
Zie hierboven, 7x op groen werkt dus altijd. Dank voor de tip

[ Voor 3% gewijzigd door Sparhawk op 19-05-2025 09:41 ]

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:21
Sparhawk schreef op maandag 19 mei 2025 @ 09:41:

Uiteindelijk met een harmony remote een oudere LG oled toegevoegd, en ik kan bevestigen dat het dan wel werkt.
Je had ook de LG Thinq app kunnen gebruiken als afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Laatst online: 31-05 19:46

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Mirx_NL schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:57:
[...]

Je had ook de LG Thinq app kunnen gebruiken als afstandsbediening.
Yes, maar daarvoor moest ik me weer registeren ....:)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voor een paar euro heb je een SVC serviceremote op ali. Dan kun je bij alle schermen en instellingen waar nodig. Vind ik zelf wel een prettig dat ik deze altijd achter de hand heb.

do or do not, there is no try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Mijn G2 kraakte/tikte ook als een jewelste als ie warm was. Het paneel is echte een paar weken terug vervangen vanwege een witte verticale streep in het beeld en het nieuwe paneel is wel muisstil (tot nu toe). Misschien omdat alle electronica opnieuw gemonteerd is op het paneel of omdat je gewoon geluk/pech kunt hebben. Het is wel beter want dat gekraak was niet om aan te horen voor een dergelijke dure tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:25

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Weet iemand hoe ik het volume op bv 40 max kan zetten. Ik heb de familie stand al geactiveerd maar die staat als default op max 60.

Type: OLED42C45LA

[ Voor 7% gewijzigd door kromme op 19-05-2025 12:45 ]

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Laatst online: 02-06 14:54
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 21:15:
[...]

wellicht de cache clearen via de developer mode app?

Mijn PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 20:47
Kan iemand mij wellicht een kant en klaar setje aanbevelen ten behoeve van het reinigen van het scherm, of gebruiken jullie gewoon gedestilleerd water en een microvezeldoekje?

Er zitten wat vingerafdrukken op die ik niet goed wegkrijg eigenlijk, en ik wil de coating van mijn G4 natuurlijk niet beschadigen.

[ Voor 27% gewijzigd door DutchOwnage op 22-05-2025 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
DutchOwnage schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:57:
Kan iemand mij wellicht een kant en klaar setje aanbevelen ten behoeve van het reinigen van het scherm, of gebruiken jullie gewoon gedestilleerd water en een microvezeldoekje?

Er zitten wat vingerafdrukken op die ik niet goed wegkrijg eigenlijk, en ik wil de coating van mijn G4 natuurlijk niet beschadigen.
Ik gebruik Screen Cleaning Spray met doekje van Grundig. De monteurs hebben mij verteld na her plaatsen van mijn nieuwe OLED televisie, eerst op het doekje te spuiten en dan pas over de televisie. Niet direct op de televisie spuiten. In principe kan je elke spray wel gebruiken. Het zal volgens mij geen verschil uit maken voor de spray tussen een B4 en een G4.

Doekje zit er standaard bij in het dopje

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Hier eerst voorzichtig met een schoon en droog microvezeldoekje, daarmee krijg ik vingerafdrukken er vaak al wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
CyBeRSPiN schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:18:
Hier eerst voorzichtig met een schoon en droog microvezeldoekje, daarmee krijg ik vingerafdrukken er vaak al wel af.
Had ik ook eerst gedaan, maar niet geheel tevreden over het resultaat. Vandaar dat ik een iets robuustere methode overweeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Van der Berg schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:16:
[...]

Ik gebruik Screen Cleaning Spray met doekje van Grundig. De monteurs hebben mij verteld na her plaatsen van mijn nieuwe OLED televisie, eerst op het doekje te spuiten en dan pas over de televisie. Niet direct op de televisie spuiten. In principe kan je elke spray wel gebruiken. Het zal volgens mij geen verschil uit maken voor de spray tussen een B4 en een G4.

Doekje zit er standaard bij in het dopje
https://www.bol.com/nl/nl...3wlCgCEAQYASABEgINxfD_BwE

Deze waarschijnlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:18
DutchOwnage schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:57:

Met een microvezel stofdoekje zoals bijv. deze of deze (ook elders te koop) + eventueel gedistilleerd water heb ik goede ervaring mee. Meer heb je niet nodig voor vingerafdrukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Van der Berg
Ja dat is hem. Ik had hem via Action goedkoper gekocht. Precies dezelfde setje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:37

delorean7

Let's take the Aston toni

Iemand een idee hoe je op een G3 Alexa 'echt' kan uitschakelen? Alle AI opties geprobeerd uit te vinken maar Alexa blijft af het scherm overnemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyraxz
  • Laatst online: 19:46
Sinds deze week eigenaar van een G5 77 inch. Kom van een 55 inch CX.
Scherm is prachtig, tot nu erg tevreden.

Het enige wat me stoort is dat als de TV uitstaat dat er op sommige plekken een soort bolling / deuk ontstaat (aan de randen) die het licht / reflectie 'ombuigd' is dat iets wat bij grotere formaten voorkomt?
Bij mijn 55 inch zag ik dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Hier ook sinds vandaag de eigenaar van een 77" G4, ik moet nog een beetje aan de kleuren wennen.

Ik vind Film maker mode erg gelig, maar ik las dat je daaraan moest wennen.

Voor standaard SDR content, kijk ik op "Standard" wat ze bij Rtings schrijven "Expert Nighttime" vind ik ook erg gelig.

@Phyraxz ik zie geen bolling? of hoe bedoel je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:24
Phyraxz schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:09:
Sinds deze week eigenaar van een G5 77 inch. Kom van een 55 inch CX.
Scherm is prachtig, tot nu erg tevreden.

Het enige wat me stoort is dat als de TV uitstaat dat er op sommige plekken een soort bolling / deuk ontstaat (aan de randen) die het licht / reflectie 'ombuigd' is dat iets wat bij grotere formaten voorkomt?
Bij mijn 55 inch zag ik dit niet.
Wat je bedoeld is waarschijnlijk normaal, check de FAQ van LG;

https://www.lg.com/us/sup...ed-screen--20153241483231

Maar als je het niet vertrouwd gewoon even contact opnemen met de leverancier.

LG OLED C2 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DaYwaLkUr schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 14:53:
Ik vind Film maker mode erg gelig, maar ik las dat je daaraan moest wennen.
Als het te gelig is, heb je zelf de mogelijkheid om dat gewoon een beetje bij te stellen?
waarom moet je 'wennen' aan beeld dat te gelig is? :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyraxz
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:58:
[...]

Wat je bedoeld is waarschijnlijk normaal, check de FAQ van LG;

https://www.lg.com/us/sup...ed-screen--20153241483231

Maar als je het niet vertrouwd gewoon even contact opnemen met de leverancier.
Ah top, ja dit is het inderdaad. Gelukkig niets om zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice1066
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19:45
Phyraxz schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 20:20:
[...]

Ah top, ja dit is het inderdaad. Gelukkig niets om zorgen te maken.
Hier op een 77G4 ook last van. Als hij uitstaat zie ik het en vind ik het zozo. Als ik recht voor de tv zit zie je het niet en is het beeld prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 20:55
Oei… via Smits Arnhem (zie het OLED aanbiedingen topic) een mooie aanbieding gekregen voor een 65 inch G5. Nu begint de twijfel toe te slaan. Doe ik er wijs aan? HDR10 issue, color banding, hoge inputlag, etc.
Aan de ene kant denk ik van zie ik deze dingen? Zo ja, dan balen. Zo nee, dan moet ik wellicht een minder goede tv kopen en ben ik een dergelijke high end tv het niet waard. :)
Wat is jullie ervaring? Wordt het net als de groene zweem overtrokken, of zijn de huidige issues echt wel serieus? Ook gelezen dat de C5 er last van heeft. Dan maar voor een overjarige C3 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Het is zeker voor G5 en C5 eigenaren hopen op de blote knieën dat LG die HDR issues snel fixt met een firmware update. Maar ook voor potentiële toekomstige kopers zoals jij is het erg belangrijk dat ze dit gaan fixen. Ik begrijp ook eerlijk gezegd niet dat ze de tv's in deze staat op de markt hebben gebracht. Blijkbaar is de strijd om de hoogste helderheid erg heftig...

Die aanbieding van jou zal toch niet weglopen? Ik zou echt wachten op die firmeare update, ALS die al komt.

Het is jammer dat de C5 er ook last van heeft, ondanks het ontbreken van een 4 stack paneel :?
Anders had dat ook een goede keuze geweest, omdat die erg dicht bij de G4 komt. Zie Rtings review van vanavond.

[ Voor 17% gewijzigd door DutchOwnage op 27-05-2025 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
meesje schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 23:05:
Oei… via Smits Arnhem (zie het OLED aanbiedingen topic) een mooie aanbieding gekregen voor een 65 inch G5. Nu begint de twijfel toe te slaan. Doe ik er wijs aan? HDR10 issue, color banding, hoge inputlag, etc.
Aan de ene kant denk ik van zie ik deze dingen? Zo ja, dan balen. Zo nee, dan moet ik wellicht een minder goede tv kopen en ben ik een dergelijke high end tv het niet waard. :)
Wat is jullie ervaring? Wordt het net als de groene zweem overtrokken, of zijn de huidige issues echt wel serieus? Ook gelezen dat de C5 er last van heeft. Dan maar voor een overjarige C3 gaan?
Ja ik zit dus met precies hetzelfde probleem. Nu staat er een goede review van de Samsung S95D online en aangezien ik een PlayStation gamer ben is het wel belangrijk voor mij dat HDR goed werkt. Op de Samsung S95D gaat dat geen probleem zijn, maar ik vind het zo ontzettend jammer dat die TV geen Dolby Vision ondersteund. Eigenlijk wil ik dus ook gewoon voor de LG G5 gaan, maar ik zit redelijk dicht voor de TV en met name de HDR problemen maken me bang. Wat ik er op Reddit van begrepen heb speelde dit al bij de LG G4 en is de kans klein dat dit definitief opgelost gaat worden. Een kleine verbetering door middel van een firmware update is misschien nog wel mogelijk. Laten we het hopen, dan hak ik meteen de knoop door en koop ik de G5!

LG OLED C2 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 23:50:
[...]

Ja ik zit dus met precies hetzelfde probleem. Nu staat er een goede review van de Samsung S95D online en aangezien ik een PlayStation gamer ben is het wel belangrijk voor mij dat HDR goed werkt. Op de Samsung S95D gaat dat geen probleem zijn, maar ik vind het zo ontzettend jammer dat die TV geen Dolby Vision ondersteund. Eigenlijk wil ik dus ook gewoon voor de LG G5 gaan, maar ik zit redelijk dicht voor de TV en met name de HDR problemen maken me bang. Wat ik er op Reddit van begrepen heb speelde dit al bij de LG G4 en is de kans klein dat dit definitief opgelost gaat worden. Een kleine verbetering door middel van een firmware update is misschien nog wel mogelijk. Laten we het hopen, dan hak ik meteen de knoop door en koop ik de G5!
De G4, en daarmee de hele 2024 lijn, heeft geen last van HDR issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
net de nieuwste firmware update (23.22.45) geinstalleerd op mijn G4. ARC werkt nu niet meer. gaan we weer. iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
  • Laatst online: 13:28
Farabi schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 00:26:
net de nieuwste firmware update (23.22.45) geinstalleerd op mijn G4. ARC werkt nu niet meer. gaan we weer. iemand anders?
Helaas hier vergelijkbare problemen. Mocht je een oplossing vinden, hoor ik het zeer graag!

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Sven2912 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 00:28:
[...]

Helaas hier vergelijkbare problemen. Mocht je een oplossing vinden, hoor ik het zeer graag!
Nadat ik mijn tv een half uur heb uitgezet, werkt het weer. Nu even aankijken of het weer gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:07
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 23:50:
[...]

Ik heb nu een week de 55G5 en het beeld is echt top moet ik zeggen.
De HDR problemen ik zie het niet of ik heb nog geen HDR10 gezien.
Speel veel op de PS5 maar ik zie het niet.
Voordeel is wel dat ik met COD veel meer kills maak mede door de inputlag en beter contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:22

ye-roon

knaak

Sinds gisteren heb ik een LG G5 48". En ja voordat er grappen komen over de grootte, ik woon heel klein en bij 55" merkte ik micro bewegingen in m'n nek tijdens het gamen. Dus stapje kleiner gegaan.

Dit is mijn eerste stap in HDR en boy, have i been missing out. M'n PS5 zag direct dat die shiny nieuwe kabel HDMI 2.1 en HDR ondersteunde en bracht me door de settings heen. Iets met "Barely visible". Geen idee of ze bedoelen dat het 1 tikje van zichtbaar af moet zijn of ietsje meer zichtbaar, maar daar kom ik wel uit.

Anyways, waarom ik hier ben, het wit van de tv is wel HEEL ERG WIT. Ik heb veel last van chromatische abberatie in m'n ogen, wat er vooral voor zorgt dat witte tekst die te fel is, niet te lezen is. Dit is schijnbaar iets wat ik moet accepteren met ouder worden. Maar goed, jullie hier zijn vast meer bedreven in de wereld van LG TV's en dus een vraag. Weet iemand hoe het wit en dan specifiek het wit, iets minder fel kan maken? Door het grijs te maken bv? Want tenzij tekst een mooie zwarte rand heeft is het niet te lezen voor mij. Zelfs niet met m'n 2meter computer bril, en ik zit binnen 2 meter van de tv.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19:49
ye-roon schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:01:
Sinds gisteren heb ik een LG G5 48". En ja voordat er grappen komen over de grootte, ik woon heel klein en bij 55" merkte ik micro bewegingen in m'n nek tijdens het gamen. Dus stapje kleiner gegaan.

Dit is mijn eerste stap in HDR en boy, have i been missing out. M'n PS5 zag direct dat die shiny nieuwe kabel HDMI 2.1 en HDR ondersteunde en bracht me door de settings heen. Iets met "Barely visible". Geen idee of ze bedoelen dat het 1 tikje van zichtbaar af moet zijn of ietsje meer zichtbaar, maar daar kom ik wel uit.

Anyways, waarom ik hier ben, het wit van de tv is wel HEEL ERG WIT. Ik heb veel last van chromatische abberatie in m'n ogen, wat er vooral voor zorgt dat witte tekst die te fel is, niet te lezen is. Dit is schijnbaar iets wat ik moet accepteren met ouder worden. Maar goed, jullie hier zijn vast meer bedreven in de wereld van LG TV's en dus een vraag. Weet iemand hoe het wit en dan specifiek het wit, iets minder fel kan maken? Door het grijs te maken bv? Want tenzij tekst een mooie zwarte rand heeft is het niet te lezen voor mij. Zelfs niet met m'n 2meter computer bril, en ik zit binnen 2 meter van de tv.
witbalans > warmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Hier sinds gister een G4 65". My God, toen de bezorger de doos bracht leek het wel een 2-persoonsbed, zo groot.
Maar sinds die aan de muur hangt went dat erg snel. Wat hangt die prachtig strak aan de muur zeg. Wel soms ff duizelig met kijken, omdat mijn hersenen nog niet in de gaten hebben dat schommelingen op de tv zijn en niet in het echt (zit op 2,5 mtr)
Door de verkoop van de C2 48" kost deze G4 nog maar iets meer dan 1000 euro. Kijk, das leuk tv kopen! Over 2 jr weer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
robert22nh schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 06:14:
[...]

Ik heb nu een week de 55G5 en het beeld is echt top moet ik zeggen.
De HDR problemen ik zie het niet of ik heb nog geen HDR10 gezien.
Speel veel op de PS5 maar ik zie het niet.
Voordeel is wel dat ik met COD veel meer kills maak mede door de inputlag en beter contrast.
Precies dezelfde ervaring op mijn 65-inch B4 model. Ik speel op 120Hz in COD en ik merkte dat ik veel meer kills maakte en was inderdaad door de zeer lage inputlag en toegangstijdens en de televisie ondersteunt echt G-Sync van nVidia naast FreeSync Premium Pro. Op 65-inch spelen vind ik erg leuk en ik zit midden in het spel. Op mijn 32-inch 165Hz MSI MAG 321-UP QD-OLED een zelfde ervaring door de 0.03ms reactietijd met FreeSync Premium Pro (Doet ook G-Sync).

[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 28-05-2025 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuntoXII
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-06 23:18
(ik zat eerst op verkeerde topic, daarom nu hier) ik ben in de markt voor een OLED65G46LW, bij HelloTV geen aanbieding, prijs 1929, ze willen er niets af doen, want net aanbieding week gehad, blabla. Wel 2025 model, maar die wil ik niet.

Ze geven onderstaande aan, koop niet bij Plasmavisie (daar is hij 1729 euro) zeggen ze, omdat:
- Omdat ze geen dealer zijn van LG Nederland (kan je ook controleren bij LG Nederland zelf uiteraard)
- Daarom kunnen ze dus geen Nederlandse modellen inkopen.
- Ze kopen buitenlandse modellen in en passen de software aan.

Is dit waar denken jullie? Zou je geen TV bij plasmavisie moeten kopen om deze reden?

[ Voor 3% gewijzigd door PuntoXII op 30-05-2025 09:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:06
PuntoXII schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 09:50:
(ik zat eerst op verkeerde topic, daarom nu hier) ik ben in de markt voor een OLED65G46LW, bij HelloTV geen aanbieding, prijs 1929, ze willen er niets af doen, want net aanbieding week gehad, blabla. Wel 2025 model, maar die wil ik niet.

Ze geven onderstaande aan, koop niet bij Plasmavisie (daar is hij 1729 euro) zeggen ze, omdat:
- Omdat ze geen dealer zijn van LG Nederland (kan je ook controleren bij LG Nederland zelf uiteraard)
- Daarom kunnen ze dus geen Nederlandse modellen inkopen.
- Ze kopen buitenlandse modellen in en passen de software aan.

Is dit waar denken jullie? Zou je geen TV bij plasmavisie moeten kopen om deze reden?
HelloTV is een zure partij die nog steeds concurrenten afzeikt, doe ermee wat je wil.

Het is wel zo dat Plasmavisie aan grijze import doet. De software zal echt niet anders zijn en binnen de garantieperiode (de fabrieksgarantie) komt het ook wel goed. Daarbuiten kan het een ander verhaal zijn en dat zou ik niet willen gokken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:18
@PuntoXII, je dient inderdaad ver weg te blijven van Plasmavisie. Niet zo zeer omdat ze grijze import verkopen maar omdat ze hierin vals adverteren, de service matig is en na twee jaar men moeilijk doet.

Ook dien je met een grote bocht om HelloTV te lopen, doordat dit bedrijf nare verkooptechnieken hanteert en ook hier na twee jaar men zeer moeilijk doet met betrekking tot garantie.

Zoek in het OLED aanbiedingen topic naar winkels die vaker voorbij komen en neem met ze contact op voor korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-06 10:53
Wat zijn jullie ervaringen met het kopen via ING rentepunten?
Waar ik niet achter kom is waar de tv vandaan komt, of het een NL product is of een grijze import partij is die ze op hebben gekocht.

Hoor graag jullie meningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I_am_I
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19:53
Thijs2012 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 11:15:
Wat zijn jullie ervaringen met het kopen via ING rentepunten?
Waar ik niet achter kom is waar de tv vandaan komt, of het een NL product is of een grijze import partij is die ze op hebben gekocht.

Hoor graag jullie meningen.
Ik heb al vaker met ING punten dingen gekocht. Nog nooit problemen mee gehad. Televisie heb ik op die manier nog nooit gekocht. TV is een NL product en geen grijze import. Er zit namelijk een cash back bij die via NL loopt. ING staat ook op de lijst van verkopers die hieraan mee mogen doen. Die lijst kun je downloaden als je op de cashback link klikt. Grijze importeurs staan hier niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Niet online
Meer mensen die een probleem ondervinden bij het registreren van hun tv op de LG-site? Ik kom steeds in een loop terecht. Na aanmelden (had al 1 account) ga ik na productregistratie. Daar moet je je opnieuw aanmelden en moet je productregistratie opnieuw aanklikken, waarna weer opniew aanmelden etc etc. Ookal geprobeerd met prive-browser (firefox en safari) met alle plug-ins uitgeschakeld, maar probleem blijft. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:11

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Philo Melos schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:09:
Meer mensen die een probleem ondervinden bij het registreren van hun tv op de LG-site? Ik kom steeds in een loop terecht. Na aanmelden (had al 1 account) ga ik na productregistratie. Daar moet je je opnieuw aanmelden en moet je productregistratie opnieuw aanklikken, waarna weer opniew aanmelden etc etc. Ookal geprobeerd met prive-browser (firefox en safari) met alle plug-ins uitgeschakeld, maar probleem blijft. Iemand?
Even met de app LG Thinq. Als je die app al gebruikt is het zo gepiept.

Niet goed gelezen. My bad.

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 31-05-2025 13:09 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-06 22:17

n8n

Ik sta op het punt een nieuwe tv te kopen om mijn 14 jaar oude pana plasma te vervangen (sniff) en mijn oog is gevallen op een LG G4. Ik heb nog wat vraagjes omdat ik eindelijk totaal geen ervaring heb met smart tv’s en alles wat daarbij hoort.

Voor LG zoek ik specifiek ervaring met;
1) kan je de tv geheel zonder internet of webos/account gebruiken, dus als ‘domme’ monitor?
2) ik gebruik een Apple TV 4K als mediaplayer en gebruik momenteel ook alleen deze afstandsbediening voor alles, werkt dit met een LG ook vlekkeloos?
3) werkt earc goed? Ik weet dat deze spec een beetje natte vinger werk gevolgd wordt. Met m’n Panasonic + Harman Kardon versterker werkt het perfect, is dit iets om me zorgen over te maken?

Bedankt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Niet online
GerCor schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 20:23:
[...]

Even met de app LG Thinq. Als je die app al gebruikt is het zo gepiept.

Niet goed gelezen. My bad.
Toch ff de Thinq app gedownload en jawel, registratie ging vrij makkelijk. Nu alleen nog hopen dat dat automatisch naar onine account wordt doorgezet. (Is nu nog niet gedaan)
n8n schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 22:23:
Ik sta op het punt een nieuwe tv te kopen om mijn 14 jaar oude pana plasma te vervangen (sniff) en mijn oog is gevallen op een LG G4.

Voor LG zoek ik specifiek ervaring met;
1) kan je de tv geheel zonder internet of webos/account gebruiken, dus als ‘domme’ monitor?
2) ik gebruik een Apple TV 4K als mediaplayer en gebruik momenteel ook alleen deze afstandsbediening voor alles, werkt dit met een LG ook vlekkeloos?
3) werkt earc goed? Ik weet dat deze spec een beetje natte vinger werk gevolgd wordt. Met m’n Panasonic + Harman Kardon versterker werkt het perfect, is dit iets om me zorgen over te maken?

Bedankt
Ja, doet alles wat jij wil.
Earc is merk/ apparaat afhankelijk. Try & error.

[ Voor 50% gewijzigd door Philo Melos op 31-05-2025 15:19 . Reden: aanvuling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Wat is jullie ervaring met Smits Arnhem? Ik heb een prijs van €2399,- gekregen voor een 65” LG G5 en de beste prijs bij HelloTV is op dit moment €2650,- voor een 65” LG G5. Dus ik wil wel bij ze bestellen maar ze bieden geen verzekering aan zoals HelloTV. Heb je zo iets eigenlijk wel nodig? Op een G model zit al 5 jaar garantie van LG.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

ZesBarkiePK schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 16:03:
Wat is jullie ervaring met Smits Arnhem? Ik heb een prijs van €2399,- gekregen voor een 65” LG G5 en de beste prijs bij HelloTV is op dit moment €2650,- voor een 65” LG G5. Dus ik wil wel bij ze bestellen maar ze bieden geen verzekering aan zoals HelloTV. Heb je zo iets eigenlijk wel nodig? Op een G model zit al 5 jaar garantie van LG.
shop: Smits Arnhem
Ervaringen genoeg, gewoon op deze site ;)

Hoi!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• I_am_I
Ik koop nooit extra verzekeringen of garantie op welke apparatuur dan ook. De enige die hier beter van wordt is de winkel. Hoe vaak heb je in het verleden aanspraak moeten op een dergelijke verzekering? Vaak valt dit soort apparatuur ook (deels) onder andere verzekeringen. Denk aan inboedelverzekering, reisverzekering, e.d. Als je het geld voor deze extra verzekeringen eens apart zet hou je een aardig bedrag over om te gebruiken in geval het niet gedekt wordt door een verzekering. Nederlanders zijn volgens mij kampioen in verzekeringen afsluiten. Schijnzekerheid als je het mij vraagt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
in mijn optiek: de beste tv-winkel die er is. heb al mijn oleds daar gehaald en heb buitengewone service gekregen in sommige gevallen. ook terwijl mijn tv geen garantie meer had. een extra verzekering is totaal onnodig.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 31-05-2025 18:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Bedankt voor jullie reacties! Het leek even te mooi om waar te zijn, dus ik denk ik vraag het beter maar even. Ik heb de G5 inmiddels besteld en ben heel erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-06 10:53
Goedenavond allen,

Sinds vandaag de OLED48G56LS in huis en direct opgehangen, prachtig!

Ik heb direct ook een HUE Gradient Lightstrip aangeschaft maar krijg deze niet verbonden.
Wanneer ik op de website kijk zie ik een handleiding daarvoor met daarin dat ik naar Apps moet gaan, daar Philips HUE moet invoeren en dat er dan de app naar voren komt.
Echter verschijnt deze niet bij mij, iemand hier ook ervaringen mee?

Hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Nu online
Hier ook een tevreden gebruiker van dr 77G4 was nog ff wennen met de juiste picture settings, kodi gaf soms “gaming mode”. Ipv “filmmaker mode”. Maar gefixt!

Ik ben wel een beetje bang voor burn-in dat de kids het home screen een uurtje laten staan, is er nu echt geen screen saver op de LG?

Als het input kanaal op de Nvidia Shield staat dan heb ik de screen saver vanuit Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
DaYwaLkUr schreef op maandag 2 juni 2025 @ 09:11:

Ik ben wel een beetje bang voor burn-in dat de kids het home screen een uurtje laten staan, is er nu echt geen screen saver op de LG?
Op het home screen kickt de screensaver (vuurwerk) er gewoon in na een paar minuutjes. Enkel bij apps niet. Ik heb mezelf aangeleerd om de tv op home screen te zetten als ik even wat moet doen. Dus niet Netflix en dergelijke op pauze laten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Nu online
DutchOwnage schreef op maandag 2 juni 2025 @ 09:35:
[...]

Op het home screen kickt de screensaver (vuurwerk) er gewoon in na een paar minuutjes. Enkel bij apps niet. Ik heb mezelf aangeleerd om de tv op home screen te zetten als ik even wat moet doen. Dus niet Netflix en dergelijke op pauze laten staan.
Yes maar blijft tricky met andere family members :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:40

Fl0yd

Dovahkiin

Ik zie op bol.com de G4 te koop als buitenlands model, de 'normale' is momenteel niet leverbaar. Weet iemand het verschi en wat je er van zou merken?

Ik zie op de afbeelding bij deze ook niet de 5 jaar OLED garantie.

https://www.bol.com/nl/nl...hKuQ.4_48.49.ProductImage

[ Voor 47% gewijzigd door Fl0yd op 02-06-2025 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Laatst online: 19:32
Fl0yd schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:21:
Ik zie op bol.com de G4 te koop als buitenlands model, de 'normale' is momenteel niet leverbaar. Weet iemand het verschi en wat je er van zou merken?

Zoek gij zult vinden. Zoek bijvoorbeeld op import en/of grijs import.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_I
Fl0yd schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:21:

Benelux is gewoon leverbaar bij mij als ik in de bol app kijk. Hij is wel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Laatst online: 19:32
I_am_I schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:20:
[...]

Benelux is gewoon leverbaar bij mij als ik in de bol app kijk. Hij is wel duurder.
Daarom is een grijs import aantrekkelijker. Zijn soms goedkoper.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:40

Fl0yd

Dovahkiin

I_am_I schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:20:
[...]

Klopt, idd, dat is echter degene met standaard, ik zoek degene met wallmount. Sorry, was ik niet duidelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Weet iemand hoe je de melding 'netwerk is niet verbonden' nooit meer te zien krijgt?

Mijn LG C2 heeft geen internet en krijgt ook geen internet

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:21
NicoHF schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 18:43:
Weet iemand hoe je de melding 'netwerk is niet verbonden' nooit meer te zien krijgt?

Mijn LG C2 heeft geen internet en krijgt ook geen internet

Bedankt
Er een grote sticker overheen plakken :+

LG heeft er belang bij dat jij je TV connect, dus maken het vervelend als je dat niet doet.

Netjes, nee... Doet de gemiddelde andere leverancier (ook buiten tv's) dat ook, ja...

Lijkt gewoon iets van deze tijd te zijn waar je weinig tegen kunt doen.

In het topic vind je er genoeg discussie over, ook hoe mensen het hele home-screen proberen te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Weet iemand of de G5-reeks allemaal even goed ontspiegeld zijn?

In onze kast aan de muur past alleen de 48 inch, en die heeft niet het nieuwe 4-stack-paneel, maar 'gewoon' hetzelfde als de C5 begrijp ik. Maar betekent dat dat de reflecties ook hetzelfde zijn?

De enige reden waarom ik voor de (duurdere) G5 zou gaan en niet de C5 (of C4) is dat de G-serie bekend staat om de betere ontspiegeling. Onze woonkamer heeft ramen aan alle kanten met nogal wat reflectie in onze huidige (10 jaar oude) TV.

Alle reviews die ik kan vinden van de G5, gaan alleen over de grotere maten, dus vandaar mijn vraag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Afgelopen zondag heb ik de LG G5 besteld bij Smits Arnhem en dinsdag had ik hem al in huis. Wat een goed bedrijf! Veel sneller dan gedacht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HjUWOt0soGbwzdsOZRYiwDdoBuA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/057SlfJKqJRUHioVcc4BUQkM.jpg?f=fotoalbum_large

Deze video heeft me geholpen met het uitpakken, ik wist niet dat je het piepschuim als standaard kon gebruiken om de stand te monteren. Super handig!

YouTube: How To Unbox The 2024 LG G4 OLED And Install The Pedestal

Meteen ook even de laatste updates geïnstalleerd, zelfs voor de afstandbediening zijn er nu updates. En met de verbeterde Filmmaker modus hoef je niet heel veel instellingen meer aan te passen. Ik doe dit volgens de beste instellingen volgens het YouTube kanaal van HDTVTest.

Ik heb ook gelezen op Reddit dat iemand contact heeft opgenomen met LG en LG vanaf 11 Juni updates gaat uitrollen om de HDR problemen aan te pakken. Je kan hier meer over lezen in de OLED subreddit.

Ik moet de TV nog ophangen, ik dacht dat er een muurbeugel bijzat zoals bij de G4, maar dat heeft LG veranderd. Het is wel een hele fijne stand die je ook in hoogte kan verstellen, dus de soundbar past er mooi onder. Misschien laat ik de TV wel zo staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ChsxnIEpdfuGN4bvzRXs_wQV0lc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QRobgDWdptxWaYqe4cX8Je6O.jpg?f=fotoalbum_large

Ik mis op de afstandsbediening alleen een knop om tussen de HDMI ingangen te wisselen, weet iemand hoe ik direct naar HDMI 1 of 2 kan springen? Ik moet nu best diep de menu's in. Ik heb al even vlug door de handleiding gebladerd, volgens mij is het de bedoeling dat je nu een knop langer ingedrukt houdt, maar ik vind het jammer dat er geen aparte knop voor is. Ik heb een externe SSD met Dolby Vision films en op de C2 was het gewoon een druk op de knop en kon ik er naartoe. Dat mis ik nu wel.

Hier ga ik voorlopig heel erg veel plezier van hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yousif
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:07
ZesBarkiePK schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 10:51:
Ik mis op de afstandsbediening alleen een knop om tussen de HDMI ingangen te wisselen, weet iemand hoe ik direct naar HDMI 1 of 2 kan springen? Ik moet nu best diep de menu's in. Ik heb al even vlug door de handleiding gebladerd, volgens mij is het de bedoeling dat je nu een knop langer ingedrukt houdt, maar ik vind het jammer dat er geen aparte knop voor is.
Dat kan met quick access:
https://www.lg.com/us/sup...s-buttons--20153207569609

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
ZesBarkiePK schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 10:51:
Afgelopen zondag heb ik de LG G5 besteld bij Smits Arnhem en dinsdag had ik hem al in huis. Wat een goed bedrijf! Veel sneller dan gedacht.

[Afbeelding]

Deze video heeft me geholpen met het uitpakken, ik wist niet dat je het piepschuim als standaard kon gebruiken om de stand te monteren. Super handig!

YouTube: How To Unbox The 2024 LG G4 OLED And Install The Pedestal

Meteen ook even de laatste updates geïnstalleerd, zelfs voor de afstandbediening zijn er nu updates. En met de verbeterde Filmmaker modus hoef je niet heel veel instellingen meer aan te passen. Ik doe dit volgens de beste instellingen volgens het YouTube kanaal van HDTVTest.

Ik heb ook gelezen op Reddit dat iemand contact heeft opgenomen met LG en LG vanaf 11 Juni updates gaat uitrollen om de HDR problemen aan te pakken. Je kan hier meer over lezen in de OLED subreddit.

Ik moet de TV nog ophangen, ik dacht dat er een muurbeugel bijzat zoals bij de G4, maar dat heeft LG veranderd. Het is wel een hele fijne stand die je ook in hoogte kan verstellen, dus de soundbar past er mooi onder. Misschien laat ik de TV wel zo staan.

[Afbeelding]

Ik mis op de afstandsbediening alleen een knop om tussen de HDMI ingangen te wisselen, weet iemand hoe ik direct naar HDMI 1 of 2 kan springen? Ik moet nu best diep de menu's in. Ik heb al even vlug door de handleiding gebladerd, volgens mij is het de bedoeling dat je nu een knop langer ingedrukt houdt, maar ik vind het jammer dat er geen aparte knop voor is. Ik heb een externe SSD met Dolby Vision films en op de C2 was het gewoon een druk op de knop en kon ik er naartoe. Dat mis ik nu wel.

Hier ga ik voorlopig heel erg veel plezier van hebben!
Wat mooi heel veel plezier ermee! Ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyraxz
Ik vind het toch gek dat bij de G5 77 inch de externe kabels aan de linkerzijde naar beneden komen als je de reguliere kabelgoten volgt. De stroomkabel zit netjes in het midden maar de 2 HDMI"s komen nu linksbeneden uit...

Deze zomer toch maar een frees in de muur gaan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:16
Phyraxz schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 15:36:
Ik vind het toch gek dat bij de G5 77 inch de externe kabels aan de linkerzijde naar beneden komen als je de reguliere kabelgoten volgt. De stroomkabel zit netjes in het midden maar de 2 HDMI"s komen nu linksbeneden uit...

Deze zomer toch maar een frees in de muur gaan zetten.
Ik heb mijn HDMI en mijn netwerkkabel via de uitsparing voor de stroomkabel naar het midden lopen want mijn kabelgoot zit ook centraal achter de wand. Mijn 77 G2 hangt op die manier toch netjes tegen de muur en ik heb niets nieuws moeten voorzien. Ik heb het geluk dat er maar 1 HDMI-kabel nodig is naar de TV dankzij eARC en het feit dat al de rest op mijn receiver toekomt.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mussov
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-06 23:08
Harkelaar schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:37:
[...]

https://support.apple.com...sed%20on%20your%20devices.

Heb je geprobeerd om te spelen met de settings vd apple remote op de apple tv?
Ja, van alles geprobeerd maar lijkt niet te werken. Van wat ik zo allemaal gevonden heb lijkt het ook gewoon niet door de tv ondersteund te worden. Toch wel erg jammer en verwacht je eigenlijk niet van zo’n tv.
Pagina: 1 ... 561 562 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.