TweakGP schreef op maandag 22 september 2025 @ 15:43:
Als ik je verhaal zo lees dan zou ik gewoon mijn C7 nog jaren houden…. Je hebt een G4 nog niet eens gezien lijkt het maar alle duidelijke verbeteringen zijn blijkbaar voor je niet relevant of vindt je onzin

.
Waarom reageer je op deze manier? Je kunt ook inhoudelijk aan de gang en mij vertellen welke enorme verschillen jij ervaart waarvan je zeker weet dat ik ze ook ga ervaren.
Voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat er geen verbeteringen tussen de generaties zitten, ik stel alleen dat ik ze in verhouding een stuk minder relevant vind om voor te upgraden. Ik kijk met name naar beeldkwaliteit.
Ik vergelijk het nu met de stap van een 37 cm draagbaar TV-tje naar een strakke platte beeldbuis TV, of de stap van die beeldbuis naar een goede HDTV, of later de stap naar OLED met UHD/HDR.
Dat zijn stappen die ik 'een wereld van verschil' noem en zonder twijfel een upgrade waard zijn.
Binnen acht jaar LG OLED generaties kan ik echt wel een hoop functionaliteiten noemen die toegevoegd of verbeterd zijn, ik houd dat uiteraard gewoon bij en zie die TV's dan ook in het echt. Je ziet echter wel dat het meeste 'secundaire' features zijn en dat de stappen qua beeldkwaliteit in verhouding met hierboven genoemde scenario's relatief gezien klein zijn. Nu zijn veel kleine stapjes opgeteld ook een grote stap, dus na zoveel jaar zit er gerust wel een verschil in, maar nog steeds van een ander niveau.
Misschien beledig ik hiermee mensen die regelmatig upgrade en dat ook echt nodig vinden, dat is niet mijn bedoeling. Maar ik vind het meestal te veel geld voor wat je krijgt, ook al willen fabrikanten en veel reviewers je anders doen geloven. Als ik die zou geloven dan zou ik nu per se de G5 moeten en niet de G4, terwijl het verschil met name wat extra helderheid is waarvan ik denk dat je het in de praktijk amper merkt (tenzij je nu al tegen problemen aan loopt wellicht). Dus ik bedoel het niet vervelend, maar het is allemaal relatief.
En na zoveel jaar mag het ook wel weer eens een keer, dus vandaar dat ik weer actiever aan het neuzen ben.

Of koop gewoon een B4.
Waarom zou ik dat doen? De G4 heeft een beter paneel, is beter tegen de reflecties en is wél ontworpen om zo strak mogelijk tegen de muur te zitten. Qua design is de G4 gewoon een stuk mooier vind ik.
Als ik dan nu toch voor een nieuwe ga dan vind ik het zetten van alle vinkjes belangrijker dan de prijs.