• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04:43

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Van der Berg schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:52:
Zojuist de nieuwste update geïnstalleerd op onze LG OLED-tv, waarmee de softwareversie nu op 33.31.68 staat. Na de installatie is hier meteen de pixel-refresh voltooid en zijn alle apps weer up-to-date gebracht.
Hartstikke fijn dat het werkt.

Denk je er nog even aan dat 'lief dagboek' niet nodig is hier in dit topic?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-07 10:03
Jorgen schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 18:11:
[...]

Hartstikke fijn dat het werkt.

Denk je er nog even aan dat 'lief dagboek' niet nodig is hier in dit topic?
Het ging mij puur om de melding van softwareversie 33.31.68 voor andere LG OLED-bezitters, niet om een dagboekverhaal. Fijn dat het werkt in elk geval!

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

amboly schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:03:
[...]

Ik durf het bijna niet te vragen, maar weet je zeker, echt heel zeker dat je het beschermfolie eraf getrokken hebt?
Goede vraag, maar ja die is er af.

Dit zijn de verschillen. Wel wat lastiger te zien op de fotos en zeker om op twee TV's bijna hetzelfde beeld vast te leggen. Beeld instellingen zijn op beide TV's identiek. En hier gaat het nog om een lichte scène. Pixel helderheid 100, contrast 100, kleur 50, etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MY2eITkfeOES-NRJgCdq9Jmvpcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZKAd5MA8S822xU7KTGAih1Gr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J9UgF9YM33RGbaFAp12zYEMF5PY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Smnbu1ICfHduWjaQ4Hqzx3P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gZuRehocoXMKiXIwA3MXnrwlJ8c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wX1F0XPwjeXxC3o8YzM1JIeU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eUs5LkmAr7rlxDZAHss7n6J6u58=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MzWJB3wRjugRgitpyKUbfwAJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door CPM op 24-06-2026 09:23 ]

Hier tekenen aub ......

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:10
Links en centraal zie ik niet zo heel veel verschil, maar de rechterkant van het beeld lijkt me op die onderste tv echt niet oké, zit serieuze waas overheen precies, daar valt het echt op. Heb je diezelfde indruk ook of is het verschil in werkelijkheid zichtbaar over heel de tv?

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:10

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ook de lichte delen zijn helderder bij de bovenste TV, dus wellicht zijn de instellingen wel identiek maar de uitwerking verschilt? Een waarde hoeft bij verschillende panelen niet per se hetzelfde resultaat te geven. Maar dan nog lijken de donkere delen inderdaad in verhouding wel donkerder. Zitten ze ook op dezelfde uitgang van het apparaat wat de video weergeeft?

Ik zie ook wel wat meer reflectie, maar dat zal aan de locatie van de TV liggen vermoed ik.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Waar zou ik een nieuwe originele afstandsbediening voor mijn G4 kunnen kopen voor een redelijke prijs? Hoe vind ik de artikelcode van mijn AB?

[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 24-06-2026 15:55 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Farabi schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:51:
Waar zou ik een nieuwe originele afstandsbediening voor mijn G4 kunnen kopen voor een redelijke prijs? Hoe vind ik de artikelcode van mijn AB?
Aan de onderzijde van je huidige?

Testing, one, two ...

• Farabi
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:59:
[...]

Aan de onderzijde van je huidige?
ah oke, ben niet thuis ff kijken zo :9

edit: staat niet op de achterkant. Er is een sticker maar die is helemaal vervaagd. Ik weet niet of daar het model op stond.

[ Voor 23% gewijzigd door Farabi op 24-06-2026 18:29 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Farabi schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 16:03:
[...]

ah oke, ben niet thuis ff kijken zo :9

edit: staat niet op de achterkant. Er is een sticker maar die is helemaal vervaagd. Ik weet niet of daar het model op stond.
Staat er...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uM1PEwq_HBV4t4D4Zod-a2YBWyo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Dptm6ZuvoX5KFsrPer7o2kwn.png?f=fotoalbum_large

Testing, one, two ...

• Farabi
  • Niet online
Is dit van jouw G4? (of van een G4?)

besteld, thnx!

[ Voor 39% gewijzigd door Farabi op 24-06-2026 20:20 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Farabi mijn G4 😉 Afstandsbediening wordt vrijwel niet gebruikt.

Testing, one, two ...

• pascalcartigny
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17-07 11:21
Ik heb reeds sinds afgelopen november een LG OLED EVO 65C54LA. Tot op heden beviel hij top. Afgelopen weekend zijn we verhuist, en wilde hij in eerste instantie apps niet maar opstarten, apps zoals Netflix bleven aangeven dat er geen werkende internet vebinding was. Terwijl de TV zelf aangaf dat dit wel gewoon het geval was (bekabelde verbinding).

Na een reset naar fabrieksinstellingen is dat opgelost en heb ik nu de volgende uitdaging. Netflix stond er al op(?) doet het in ieder geval probleemloos. Maar hij weigert iedere andere app die ik aan klik te downloaden. De balk begint nooit te lopen en uiteindelijk komt er de melding: "app kon niet worden geinstalleerd probeer het later nog eens". Internet verbinding werkt, daar ligt het niet aan.

Als last resort kan ik natuurlijk weer een fabrieksreset proberen. Maar ik vraag me af of iemand eerder dit probleem heeft gehad en/of een mogelijke oplossing weet.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@pascalcartigny toevallig een pihole of andere dns block draaien? Met pihole enabled wilde ie bij mij ook niet installeren, alles faalde.

Stelletje faalhazen daarzo bij LG.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:55

PeepPeepPeep

Ik zei het nog!

pascalcartigny schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:32:
Ik heb reeds sinds afgelopen november een LG OLED EVO 65C54LA. Tot op heden beviel hij top. Afgelopen weekend zijn we verhuist, en wilde hij in eerste instantie apps niet maar opstarten, apps zoals Netflix bleven aangeven dat er geen werkende internet vebinding was. Terwijl de TV zelf aangaf dat dit wel gewoon het geval was (bekabelde verbinding).

Na een reset naar fabrieksinstellingen is dat opgelost en heb ik nu de volgende uitdaging. Netflix stond er al op(?) doet het in ieder geval probleemloos. Maar hij weigert iedere andere app die ik aan klik te downloaden. De balk begint nooit te lopen en uiteindelijk komt er de melding: "app kon niet worden geinstalleerd probeer het later nog eens". Internet verbinding werkt, daar ligt het niet aan.

Als last resort kan ik natuurlijk weer een fabrieksreset proberen. Maar ik vraag me af of iemand eerder dit probleem heeft gehad en/of een mogelijke oplossing weet.
Melding dat er bekabelde verbinding is, wil niet zeggen dat je een werkende internetverbinding hebt. Ik denk dat je dus een brakke kabel hebt.

• pascalcartigny
The Eagle schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 23:09:
@pascalcartigny toevallig een pihole of andere dns block draaien? Met pihole enabled wilde ie bij mij ook niet installeren, alles faalde.

Nee helemaal niets, of KPN moet out of the box iets in zijn Fritzbox als dusdanig hebben ingesteld.
PeepPeepPeep schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 23:10:
[...]

Melding dat er bekabelde verbinding is, wil niet zeggen dat je een werkende internetverbinding hebt. Ik denk dat je dus een brakke kabel hebt.
Netflix staat installed. Die app kon ik wel gewoon installeren en ik kan gewoon afleveringen kijken. Als ik dezelfde kabel in mijn TP Link Deco E4 stop doet ie het ook. De kabel is het probleem niet. Een speedtest op de TV laat ook gewoon een stabiele werkende connectie zien.

[ Voor 4% gewijzigd door pascalcartigny op 24-06-2026 23:24 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
@pascalcartigny je zou in de instellingen eens Quick Start+ uit kunnen zetten, dat veroorzaakt regelmatig gekke problemen.

🪦🪦RIP Pricewatch design 19-01-2026 🪦🪦

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

The Eagle schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 23:09:

Dat ligt aan lg? Lol

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-06 11:41
Ik ben benieuwd of er G6 eigenaren zijn die mij kunnen vertellen of de quirks en kinkjes uit de kabel zijn gepatcht. Ik weet dat de TV met een hobbelige launch (evenals de G5) kampte.

Ik wilde een 83G5, maar heb voor 3499 een 83G6 kunnen kopen, en ben toch wel heel erg excited voor volgende week, als hier een moker van een kartonnen doos het huis in wordt getild. Toch wel benieuwd naar de issues die nog niet gepatcht zijn. Ik kom van een 77G3, wat al een fantastische TV is, maar de color banding zat me altijd dwars, gradients die er niet mooi uitzagen. Dat lijkt nu eindelijk aangepakt, wat echt heel erg nice is.

Benieuwd naar G6 ervaringen hier!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
hijskraan schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 17:04:
[...]

Ik heb de 42 inch C5, en heb dus dezelfde a.b. zonder nummertoetsen.

Ik heb bij ali een afstandsbediening besteld met de nummer toetsen voor weinig om uit te proberen.

Dit werkt, alleen spraakopdrachten doet ie niet, maar dat hoeft van mij toch niet.
Dit is de enige post die ik kon vinden mbt een alternatieve remote voor een C5, maar de poster heeft er niet bijgezegd welke...
Heb zelf een andere afstandsbediening bij Ali besteld die zou werken met een C5 maar daar deed de pointer het niet van en het bevestigen/middelste balletje van scrollwheel (ok doorgeven zeg maar). Dus die is weer retour. Weet iemand een werkend alternatief voor een C5 waarbij je fysieke numerieke toetsen hebt en ook een mute knop (spraakbesturing interesseert me niet)??

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:06
Fuku-San schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:45:
Ik ben benieuwd of er G6 eigenaren zijn die mij kunnen vertellen of de quirks en kinkjes uit de kabel zijn gepatcht. Ik weet dat de TV met een hobbelige launch (evenals de G5) kampte.

Ik wilde een 83G5, maar heb voor 3499 een 83G6 kunnen kopen, en ben toch wel heel erg excited voor volgende week, als hier een moker van een kartonnen doos het huis in wordt getild. Toch wel benieuwd naar de issues die nog niet gepatcht zijn. Ik kom van een 77G3, wat al een fantastische TV is, maar de color banding zat me altijd dwars, gradients die er niet mooi uitzagen. Dat lijkt nu eindelijk aangepakt, wat echt heel erg nice is.

Benieuwd naar G6 ervaringen hier!
Volgens mij is sinds dat laatste update meeste opgelost. Maar moet zeggen dat ik nergens last van heb op mijn 77C6.

Maar 3500 voor de 83" . Dat is verdomd goeie prijs!!

LG 77C69H | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-06 18:47
Ik heb de 83G6 nu 2 weken(zelfde prijs gekocht😀) en ik ben er zeer tevreden mee.

Het anti reflectiefilter werkt top en ik zou niet meer zonder kunnen. Qua uniformiteit het beste oled scherm dat ik heb gehad. SDR beeld is beter dan mijn vorige LG oled de 77CS, HDR verschil is enorm.

Er zijn nog problemen in HDR met ruisend beeld bij near black. Alleen storend bij donkere scenes. Er zijn nog wat meer zaken; o.a. HDR niet goed kunnen kalibreren, spelmodus te donker. Maar ik heb er vertrouwen in dat dit met updates wordt verholpen.

Helaas is het bij LG zo, maar ik denk meerdere merken, dat de tv niet perfect in de markt wordt gezet. De G5 had bij aanvang ook problemen en zijn bijna allemaal met updates verholpen.

De afstandbediening vind ik een stuk prettiger in de hand liggen dan die halve banaan afstandsbediening van LG. Wel irritant is dat er geen mute knop op zit. Mute is geluid zachter zetten en dan springt ie op mute. Geluid harder zetten, mute off. Soms springt tv bij zachter zetten op mute. Ook herkent mijn versterker niet dat het geluid weer van mute af is. Gelukkig oplossing gevonden: de knop rechtsboven(hartje) is instelbaar. Dat is nu mijn mute knop en mijn versterker herkend dat signal wel.

• pascalcartigny
stin00 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 23:28:
@pascalcartigny je zou in de instellingen eens Quick Start+ uit kunnen zetten, dat veroorzaakt regelmatig gekke problemen.
Uiteindelijk werkte dit ook niet. Ik heb een volledige power cycle gedaan, stekker eruit, aan/uit knop op de tv 15 sec ingedrukt houden, daarna 10 minuten volledig van het stroom afgelaten.

Vervolgens opnieuw ingelogd met mijn LG account en alles werkte weer naar behoren.

Blijft een vaag verhaal, maar goed. Blij dat het weer werkt.

• rowicom
  • Laatst online: 23:16
Vraag aan de mensen die op hun LG Oled de tv app van Ziggo gebruiken. Ik lees in het Ziggo communityforum dat de Ziggo Go tv app nogal eens haperingen en vastlopers vertoont. En dat dan bijna altijd op Oled's van LG. Ter plaatse geroepen Ziggo monteurs hebben geconcludeerd dat het in de app moet zitten, niet in de infra van Ziggo in ieder geval. Hebben jullie daar ervaring mee?

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17-07 14:09
Marcel9970 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:18.

De afstandbediening vind ik een stuk prettiger in de hand liggen dan die halve banaan afstandsbediening van LG. Wel irritant is dat er geen mute knop op zit. Mute is geluid zachter zetten en dan springt ie op mute. Geluid harder zetten, mute off. Soms springt tv bij zachter zetten op mute. Ook herkent mijn versterker niet dat het geluid weer van mute af is. Gelukkig oplossing gevonden: de knop rechtsboven(hartje) is instelbaar. Dat is nu mijn mute knop en mijn versterker herkend dat signal wel.
Volume down ingedrukt houden is mute.

• hijskraan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-07 09:31
Vhond schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:15:
[...]

Dit is de enige post die ik kon vinden mbt een alternatieve remote voor een C5, maar de poster heeft er niet bijgezegd welke...
Heb zelf een andere afstandsbediening bij Ali besteld die zou werken met een C5 maar daar deed de pointer het niet van en het bevestigen/middelste balletje van scrollwheel (ok doorgeven zeg maar). Dus die is weer retour. Weet iemand een werkend alternatief voor een C5 waarbij je fysieke numerieke toetsen hebt en ook een mute knop (spraakbesturing interesseert me niet)??
Dat ben ik, zoek op MR24GA , dan heb je kwa prijs wat opties, ik heb de goedkoopste, is de MR25GA,op dit moment 12,19 ex.verzendkosten

• Vhond
  • Niet online
hijskraan schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:30:
[...]

Dat ben ik, zoek op MR24GA , dan heb je kwa prijs wat opties, ik heb de goedkoopste, is de MR25GA,op dit moment 12,19 ex.verzendkosten
Maar ik had er zo 1 en die deed het dus niet compleet (en daarom retour)?
De omschrijvingen zijn ook niet altijd gelijk (de 1 zegt wel dat het voor 2025 modellen geschikt is, de ander weer niet)??
En er zijn ook universelere LG remotes te koop die op alle LG tv's zouden werken??
Nogmaals mij gaat het niet om spraakbesturing, maar ik wil wel selecties kunnen bevestigen (of dat nou een fysieke knop is of een scroll wieltje wat je in kan drukken).

En heb je de MR24GA of MR25GA? Ik neem aan dat die getallen op het jaar slaan? en zou die 24 dan wel een c5 (tv uit 2025) ondersteunen??

• hijskraan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-07 09:31
Vhond schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:52:
[...]

Maar ik had er zo 1 en die deed het dus niet compleet (en daarom retour)?
De omschrijvingen zijn ook niet altijd gelijk (de 1 zegt wel dat het voor 2025 modellen geschikt is, de ander weer niet)??
En er zijn ook universelere LG remotes te koop die op alle LG tv's zouden werken??
Nogmaals mij gaat het niet om spraakbesturing, maar ik wil wel selecties kunnen bevestigen (of dat nou een fysieke knop is of een scroll wieltje wat je in kan drukken).

En heb je de MR24GA of MR25GA? Ik neem aan dat die getallen op het jaar slaan? en zou die 24 dan wel een c5 (tv uit 2025) ondersteunen??
ben nu op vakantie, dus kan dat niet bevestigen, zal maandagavond voor je kijken.

• Vhond
  • Niet online
hijskraan schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 13:47:
[...]

ben nu op vakantie, dus kan dat niet bevestigen, zal maandagavond voor je kijken.
bedankt

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:26
Ik heb deze voor mijn LG G5: https://nl.aliexpress.com/item/1005010030306985.html

Had deze voor 15 euro (was een Choice item, dacht ik). Werkt prima (ook muis, voice gebruik ik niet) alleen is het niet mogelijk twee muisbedieningen actief te hebben (1 bluetooth verbinding mogelijk). Dus bij 1 ab moet je met de cursortoetsen navigeren.

Heb deze erbij gekocht omdat de LG app erg traag is regelmatig opnieuw moet connecten.., nu hebben mijn partner en beide een ab onder handbereik.

• Vhond
  • Niet online
BigSurf schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:43:
Ik heb deze voor mijn LG G5: https://nl.aliexpress.com/item/1005010030306985.html

Had deze voor 15 euro (was een Choice item, dacht ik). Werkt prima (ook muis, voice gebruik ik niet) alleen is het niet mogelijk twee muisbedieningen actief te hebben (1 bluetooth verbinding mogelijk). Dus bij 1 ab moet je met de cursortoetsen navigeren.

Heb deze erbij gekocht omdat de LG app erg traag is regelmatig opnieuw moet connecten.., nu hebben mijn partner en beide een ab onder handbereik.
Bedankt, maar zo 1 heb ik. Ik wilde er juist 1 met numerieke toetsen en een mute knop (ipv volume down de hele tijd ingedrukt te houden).

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07 12:47
Vhond schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:46:
[...]

Bedankt, maar zo 1 heb ik. Ik wilde er juist 1 met numerieke toetsen en een mute knop (ipv volume down de hele tijd ingedrukt te houden).
Waarop werken nummerieke toetsenbord tegenwoordig?

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• stin00
  • Niet online
mucuracat schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 15:26:
[...]

Ik gebruik dagelijks de numerieke toetsen als snelkoppeling voor applicaties/input wisselen. Dus 1 lang indrukken is HDMI 1, 2 lang indrukken is NPO start etc. Dan hoef ik dat vreselijke home scherm nooit te bekijken.

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-06 11:41
Marcel9970 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:18:
Ik heb de 83G6 nu 2 weken(zelfde prijs gekocht😀) en ik ben er zeer tevreden mee.

Het anti reflectiefilter werkt top en ik zou niet meer zonder kunnen. Qua uniformiteit het beste oled scherm dat ik heb gehad. SDR beeld is beter dan mijn vorige LG oled de 77CS, HDR verschil is enorm.

Er zijn nog problemen in HDR met ruisend beeld bij near black. Alleen storend bij donkere scenes. Er zijn nog wat meer zaken; o.a. HDR niet goed kunnen kalibreren, spelmodus te donker. Maar ik heb er vertrouwen in dat dit met updates wordt verholpen.

Helaas is het bij LG zo, maar ik denk meerdere merken, dat de tv niet perfect in de markt wordt gezet. De G5 had bij aanvang ook problemen en zijn bijna allemaal met updates verholpen.

Goed om te horen. Hoe bevalt de sprong van 77 naar 83? Ik verwacht inderdaad updates die alles fixen in de loop der tijd. Wel fijn aan de game mode is, dat sinds de G3 je in principe in elke beeldmodus low latency kan gamen!

• mucuracat
stin00 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 15:30:
[...]

Ik gebruik dagelijks de numerieke toetsen als snelkoppeling voor applicaties/input wisselen. Dus 1 lang indrukken is HDMI 1, 2 lang indrukken is NPO start etc. Dan hoef ik dat vreselijke home scherm nooit te bekijken.
Oja, dat had ik vergeten :)

Ik gebruik shield er bij. Dus 1 hdmi

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Sensai
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:17
Ik ben van plan een LG OLED evo C55 42" te bestellen om als computer monitor te gebruiken. Ik heb een 43" Philips BDM4350 die wat kuren begint te vertonen.

Ik wil de monitor zo dicht mogelijk tegen de muur bevestigen met een niet vrstelbare muurbeugel. Welke muurbeugel is geschikt hiervoor, mag lekker goedkoop zijn!

5DM3 16-35/2.8 28-70/2.8 70-200/2.8 300/2.8 600/4.0 600EX-RT

• Vhond
  • Niet online
mucuracat schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 15:26:
[...]

Zenders switchen (ipv Guide opstarten naar beneden scrollen en selecteren/bevestigen om een andere zender op te zetten), scheelt veel handelingen. (ook numerieke pad openen vergt meer handelingen).

Hierover gesproken. Is het ook mogelijk om de TV altijd op te laten starten met TV signaal ipv opstarten met Home scherm??

[ Voor 5% gewijzigd door Vhond op 27-06-2026 12:41 ]

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:06
Vhond schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 12:40:
[...]

Zenders switchen (ipv Guide opstarten naar beneden scrollen en selecteren/bevestigen om een andere zender op te zetten), scheelt veel handelingen. (ook numerieke pad openen vergt meer handelingen).

Hierover gesproken. Is het ook mogelijk om de TV altijd op te laten starten met TV signaal ipv opstarten met Home scherm??
Volgens mij kon je in het menu instellen opstarten met laatste bron, maar weet niet dat TV daar bij staat.
Ik kijk namelijk geen TV via de zenders :)
Maar die van mij start nu altijd op met HDMI 2, daar zit mijn shield op. Dus krijg eerst screensaver, en als de shield is opgestart gaat hij er heen. Maar geen homescreen :)

LG 77C69H | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Yonix
  • Laatst online: 23:10
Hmmz, meer mensen die last hebben van een probleem met de HDMI-handshake / HDMI-CEC? Ik heb, zo nu en dan, last van geluid dat wegvalt via mijn Sonos ARC-setup of dat de tv opeens automatisch schakelt naar een bepaalde input - toevallig altijd de PlayStation 5, ook wanneer deze uitstaat.

Het betreft een LG C5.

• Vhond
  • Niet online
Renegade666 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 13:14:
[...]

Volgens mij kon je in het menu instellen opstarten met laatste bron, maar weet niet dat TV daar bij staat.
Ik kijk namelijk geen TV via de zenders :)
Maar die van mij start nu altijd op met HDMI 2, daar zit mijn shield op. Dus krijg eerst screensaver, en als de shield is opgestart gaat hij er heen. Maar geen homescreen :)
Ok, bedankt ga ik proberen.

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-06 18:47
Fuku-San schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 17:10:
[...]

Goed om te horen. Hoe bevalt de sprong van 77 naar 83? Ik verwacht inderdaad updates die alles fixen in de loop der tijd. Wel fijn aan de game mode is, dat sinds de G3 je in principe in elke beeldmodus low latency kan gamen!
Erg fijn en binnen een minuut gewend. Hoewel de stap niet enorm is(16% meer beeldoppervlak) geeft het toch meer beleving bij film kijken.

Maar de betere beeldkwaliteit en het anti reflectiescherm zijn voor mij de grootste veranderingen.

• Vhond
  • Niet online
Weet iemand hoe je teletekst (ondertiteling, 888) kan aanzetten bij Live TV (in WebOS)?

[ Voor 6% gewijzigd door Vhond op 29-06-2026 09:17 ]

• CPM
  • Niet online

CPM

Largamelion schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:48:
Links en centraal zie ik niet zo heel veel verschil, maar de rechterkant van het beeld lijkt me op die onderste tv echt niet oké, zit serieuze waas overheen precies, daar valt het echt op. Heb je diezelfde indruk ook of is het verschil in werkelijkheid zichtbaar over heel de tv?
Die waas is een stukje licht inval. Ik heb verder gewoon in algehele zin de indruk dat de C5 echt minder helder is.
Gonadan schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:52:
Ook de lichte delen zijn helderder bij de bovenste TV, dus wellicht zijn de instellingen wel identiek maar de uitwerking verschilt? Een waarde hoeft bij verschillende panelen niet per se hetzelfde resultaat te geven. Maar dan nog lijken de donkere delen inderdaad in verhouding wel donkerder. Zitten ze ook op dezelfde uitgang van het apparaat wat de video weergeeft?

Ik zie ook wel wat meer reflectie, maar dat zal aan de locatie van de TV liggen vermoed ik.
Ik zou verwachten dat de C5 betere prestaties heeft dan de C1. Beide gebruiken in het voorbeeld de Netflix app.

En inderdaad komt de reflectie door de ruimte.

Maarja hoe ga je dit aanpakken richting de verkoper of leverancier? Is dit door hen te meten oid?

Ook merk ik meer problemen met HDMI-CEC. De C1 heeft een aantal jaar probleemloos de Denon receiver in geschakeld. Bij de C5 gebeurt het regelmatig dat de Denon niet inschakelt. Sowieso stuurt de C5 CEC sneller door dan de C1. Bij het uitschakelen stuurt de C5 direct een uitschakel signaal naar de Denon terwijl het bij de C1 pas gebeurd zodra het LG logo weg is.

Hier tekenen aub ......

• Gonadan

Gonadan

CPM schreef op maandag 29 juni 2026 @ 12:55:
[...]

Die waas is een stukje licht inval. Ik heb verder gewoon in algehele zin de indruk dat de C5 echt minder helder is.

[...]

Ik zou verwachten dat de C5 betere prestaties heeft dan de C1. Beide gebruiken in het voorbeeld de Netflix app.

En inderdaad komt de reflectie door de ruimte.

Maarja hoe ga je dit aanpakken richting de verkoper of leverancier? Is dit door hen te meten oid?

Ook merk ik meer problemen met HDMI-CEC. De C1 heeft een aantal jaar probleemloos de Denon receiver in geschakeld. Bij de C5 gebeurt het regelmatig dat de Denon niet inschakelt. Sowieso stuurt de C5 CEC sneller door dan de C1. Bij het uitschakelen stuurt de C5 direct een uitschakel signaal naar de Denon terwijl het bij de C1 pas gebeurd zodra het LG logo weg is.
Dan blijf ik nog steeds bij de opmerkingen en vragen die ik eerder stelde. Wat doe je precies met instellingen? Gericht aanpassen of zet je getalletjes gelijk en hoop je dat het dan vanzelf goed komt? Gebruik je dezelfde in- en uitgangen, hoe zit het met de instellingen daar op, etc. etc.
Je kunt tegenwoordig op zoveel plekken dingen instellen dat het vrij makkelijk is ergens iets te missen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ik ben van plan om een C5 of G5 te gaan bestellen. Een prima combi met een PS5 Pro wat ik lees.

Nu heb ik een ingestucte, (5x10cm) kabelgoot, en de 1.5 kabel die vastzit aan de LG gaat te kort zijn om deze door de kabelgoot te leiden. Een verlengkabel met een platte stekker heeft echt maar max 2.5a. Heeft iemand een goede oplossing? Een dikkere stekker gaat waarschijnlijk net die door de kabelgoot passen.

The best is yet to come

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dean Martin schreef op maandag 29 juni 2026 @ 14:30:
Ik ben van plan om een C5 of G5 te gaan bestellen. Een prima combi met een PS5 Pro wat ik lees.

Nu heb ik een ingestucte, (5x10cm) kabelgoot, en de 1.5 kabel die vastzit aan de LG gaat te kort zijn om deze door de kabelgoot te leiden. Een verlengkabel met een platte stekker heeft echt maar max 2.5a. Heeft iemand een goede oplossing? Een dikkere stekker gaat waarschijnlijk net die door de kabelgoot passen.
Ik snap niet wat die 2,5A er mee te maken heeft tbh. Verder ook niks met LG te maken, had bij elke tv kunnen zijn. Maar om je toch te helpen: wat dacht je van een trekveel en gewoon een stk snoer door de buis heen trekken, en daarna een platte contrastekker er aan vast maken waar dan de snoer van de LG weer op gaat?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Dean Martin
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 29 juni 2026 @ 15:22:
[...]

Ik snap niet wat die 2,5A er mee te maken heeft tbh. Verder ook niks met LG te maken, had bij elke tv kunnen zijn. Maar om je toch te helpen: wat dacht je van een trekveel en gewoon een stk snoer door de buis heen trekken, en daarna een platte contrastekker er aan vast maken waar dan de snoer van de LG weer op gaat?
Omdat bij deze LG modellen de stroomkabel vastzit aan het toestel en dus niet te verwisselen is voor een langere kabel.
Ik lees dat een kabel die minimaal 10A aankan wordt aangeraden te gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Dean Martin op 29-06-2026 15:37 ]

The best is yet to come

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-07 21:58
Al 1000 keer gemeld dat je er een andere stekker aan kunt (laten) plaatsen.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:36
En neem de C5 als het je om het even is of de tv superstrak tegen de muur kan. De C serie heeft een hoop ruimte achter het scherm om een koppelstekker kwijt te kunnen.
De specs van de C zijn wel iets minder dan van de G serie maar geen idee in hoeverre je daar wat van merkt.

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-06-2026 16:40 ]

• CPM
  • Niet online

CPM

Gonadan schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:37:
[...]

Dan blijf ik nog steeds bij de opmerkingen en vragen die ik eerder stelde. Wat doe je precies met instellingen? Gericht aanpassen of zet je getalletjes gelijk en hoop je dat het dan vanzelf goed komt? Gebruik je dezelfde in- en uitgangen, hoe zit het met de instellingen daar op, etc. etc.
Je kunt tegenwoordig op zoveel plekken dingen instellen dat het vrij makkelijk is ergens iets te missen.
Zoals in mijn eerdere posts is aangegeven zijn de instellingen identiek. Ik ben mij bewust van de diverse instellingen per input/content.

De C1 gebruikt de aanbevelingen van Vincent Teoh Gaming: LG C1 Best settings Die andere van hem kon ik zou gauw niet vinden. Ook heb ik die van R-Tings gebruikt, deze verschillen niet/nauwelijks van Vincent. Beiden geven aan dat out of the box the settings gewoon al erg goed zijn. Ook de guide gekeken van AVforums, deze vind ik minder sterk omdat ze interpolatie aan zetten.

Komt er eigenlijk op neer:
  • Netflix app als input
  • Dolby Vision content
  • FilmMaker mode
  • Helderheid 100
  • Contrast 100
  • Auto Dyn Contrast: laag (was een issue mee op de C5)
  • Expressie verbeteraar uit
  • Maximale helderheid hoog
  • FilmMaker mode omgevingslicht Aan, deze setting is alleen beschikbaar op de C5. Aan geeft een iets hogere helderheid. Heb beide geprobeerd.
  • Alle beeldverbeteraars onder zuiverheid uit. (Super resolutie, ruis, mpeg, soepele gradatie, trumotion)
  • Alle power save settings uit
  • Motion Eye Care uit
  • Kleur diepte 50
  • Kleur temperatuur Warm 40 (deze kom ik nog wel eens verschillend tegen 40 of 50).
Ik begrijp dat accurate kleur afstelling alleen kan met specifieke apparatuur, en dat verschil zie je ook in de fotos, maar dat verklaart toch niet het helderheid probleem? De C5 zou gewoon echt veel beter moeten performen dan de C1. En als mensen zeggen dat Cinema home lichter is dan klopt dat, maar ik kijk altijd FilmMaker mode. En het viel meteen op dat de C1 gewoon beter lijkt in een heldere ruimte.

Hier trouwens nog een sheet met voorbeeld instellingen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sVR28xi.png

[ Voor 5% gewijzigd door CPM op 30-06-2026 10:39 ]

Hier tekenen aub ......

• CyBeRSPiN
@CPM geen antwoord op je probleem, maar misschien is “filmmaker mode” simpelweg niet bedoeld om te kijken in een heldere ruimte?
Een regisseur heeft dat zo niet bedoeld, films horen in een verduisterde ruimte te worden bekeken.

• Vhond
  • Niet online
Niemand??
Weet iemand hoe je teletekst (ondertiteling, 888) kan aanzetten bij Live TV (in WebOS)?

• Gonadan

Gonadan

CPM schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 10:31:
[...]

Zoals in mijn eerdere posts is aangegeven zijn de instellingen identiek. Ik ben mij bewust van de diverse instellingen per input/content.

De C1 gebruikt de aanbevelingen van Vincent Teoh Gaming: LG C1 Best settings Die andere van hem kon ik zou gauw niet vinden. Ook heb ik die van R-Tings gebruikt, deze verschillen niet/nauwelijks van Vincent. Beiden geven aan dat out of the box the settings gewoon al erg goed zijn. Ook de guide gekeken van AVforums, deze vind ik minder sterk omdat ze interpolatie aan zetten.

Komt er eigenlijk op neer:
  • Netflix app als input
  • Dolby Vision content
  • FilmMaker mode
  • Helderheid 100
  • Contrast 100
  • Auto Dyn Contrast: laag (was een issue mee op de C5)
  • Expressie verbeteraar uit
  • Maximale helderheid hoog
  • FilmMaker mode omgevingslicht Aan, deze setting is alleen beschikbaar op de C5. Aan geeft een iets hogere helderheid. Heb beide geprobeerd.
  • Alle beeldverbeteraars onder zuiverheid uit. (Super resolutie, ruis, mpeg, soepele gradatie, trumotion)
  • Alle power save settings uit
  • Motion Eye Care uit
  • Kleur diepte 50
  • Kleur temperatuur Warm 40 (deze kom ik nog wel eens verschillend tegen 40 of 50).
Ik begrijp dat accurate kleur afstelling alleen kan met specifieke apparatuur, en dat verschil zie je ook in de fotos, maar dat verklaart toch niet het helderheid probleem? De C5 zou gewoon echt veel beter moeten performen dan de C1. En als mensen zeggen dat Cinema home lichter is dan klopt dat, maar ik kijk altijd FilmMaker mode. En het viel meteen op dat de C1 gewoon beter lijkt in een heldere ruimte.

Hier trouwens nog een sheet met voorbeeld instellingen:

[Afbeelding]
Ik weet niet zo goed wat ik nog extra moet zeggen. Jij gebruikt nu de verkeerde modus voor een heldere kamer, gaat er vanuit dat als je de beoogde instellingen voor een C1 kopieert dat alles goed komt, en klaagt dan dat het aan de C5 ligt.

Film maker mode is bedoeld voor een verduisterde ruimte en de kans is aanzienlijk dat de C5 dat daadwerkelijk beter weergeeft dan de C1. Jij bent echter gewend dat je er wel mee weg komt bij de C1 om bij een heldere kamer film maker mode te gebruiken, dat is dan meer geluk dan wijsheid want zo is hij niet bedoeld.
Dat film maker mode te donker is lees je heel veel als klacht, daar zijn soms wat oplossingen voor maar meestal ligt het gewoon aan omgevingslicht.

Als ik dan zie in je foto's dat ook lichtere delen verschillen dan trek ik de conclusie dat de beelden op alle vlakken verschillen en niet alleen de donkere delen. Dan zou ik gewoon even af stappen van wat je gewend bent en een andere modus proberen zo te configureren dat je er blij van wordt. Grote kans dat je dan wel prima resultaten gaat krijgen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Vhond schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 13:07:
Niemand??
Hoe zou dat concept moeten werken?
De LG Live TV is toch een aparte streaming app die compleet los staat van teletekst?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• CyBeRSPiN
Vhond schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 13:07:
Niemand??
De […] knop, dan ondertitel (naar beneden scrollen), dan Nederlands 2.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGg3G41scVGGDiw54sbCcsRHtJQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pJud3Ay9mCLBNa1sYch9y82c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vlWvlOdbPaP4onmMyNoE2Zu6DRU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CdPFz8JUcXBw6KbHoPphfBWo.jpg?f=fotoalbum_large
Althans zo werkt dat op mijn G2 met laatste WebOS.

@YakuzA live tv is de tuner gebruiken. Via Ziggo met CI+ kaart bijvoorbeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 30-06-2026 14:18 ]

• Vhond
  • Niet online
@CyBeRSPiN : Dank voor je poging. De 3 stipjes op mijn AB geeft niet deze uitbreiding. In de algemene settings kan je wel ondertiteling instellen (taal ed), maar ik vroeg me af of er niets zo iets was als een 'generieke' teletekst functionaliteit waarbij je bij live tv ondertiteling aan kan zetten als je dat zou willen?

De functionaliteit die jij lijkt te hebben lijkt meer op het 'always on' principe voor altijd aan hebben staan van ondertiteling (ongeacht wat je op je tv aan het kijken bent)??

@YakuzA : zie het commentaar van CyBerSPIN: ik doel inderdaad op de gebruik van de kabel tv tuner icm met een CI+ module.

• CyBeRSPiN
@Vhond dat is exact dit: je ziet de 888 ondertiteling als je het aan zet.
Als je tv kijkt en dan op de scrollwheel klikt, dan zie je als het goed is ook 3 verticale puntjes rechts van de programmainfo, geeft dat wellicht een ander menu?
Je kan ook naar teletekst pagina 888 gaan, dat geeft voor mij hetzelfde resultaat.

Maar wie weet heeft de G5 helemaal geen teletekst support meer?

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeRSPiN op 30-06-2026 16:56 ]

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:31
Dean Martin schreef op maandag 29 juni 2026 @ 15:36:
[...]

Omdat bij deze LG modellen de stroomkabel vastzit aan het toestel en dus niet te verwisselen is voor een langere kabel.
Ik lees dat een kabel die minimaal 10A aankan wordt aangeraden te gebruiken.
10A is 2300W, als mijn TV zoveel door de kabel trekt dan koop ik wel iets anders.... Hier een G5 55" met een andere platte stekker erop, gaat prima. FYI gaat om Evoline op de standaard kabel van LG en is geschikt tot 16A :)

[ Voor 12% gewijzigd door dajappie op 30-06-2026 17:21 ]

• Dean Martin
  • Niet online
dajappie schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 17:02:
[...]

10A is 2300W, als mijn TV zoveel door de kabel trekt dan koop ik wel iets anders.... Hier een G5 55" met een andere platte stekker erop, gaat prima. FYI gaat om Evoline op de standaard kabel van LG en is geschikt tot 16A :)
Ja, alleen gaat deze niet door de koof. Met platte stekker doelde ik het gedeelte waar je de stekker van de tv vervolgens weer insteekt.

The best is yet to come

• Vhond
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 16:54:
@Vhond dat is exact dit: je ziet de 888 ondertiteling als je het aan zet.
Als je tv kijkt en dan op de scrollwheel klikt, dan zie je als het goed is ook 3 verticale puntjes rechts van de programmainfo, geeft dat wellicht een ander menu?
Je kan ook naar teletekst pagina 888 gaan, dat geeft voor mij hetzelfde resultaat.

Maar wie weet heeft de G5 helemaal geen teletekst support meer?
Het is overigens een C5 geen G5, maar een generieke teletekst-app zit er niet op (dus bv. geen algemene index, pagina 100 oid).

• CyBeRSPiN
Vhond schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 08:10:
[...]

Het is overigens een C5 geen G5, maar een generieke teletekst-app zit er niet op (dus bv. geen algemene index, pagina 100 oid).
Dan houdt het op. De ondertitels zijn afhankelijk van teletekst. Mogelijk hebben ze het achterwege gelaten omdat in steeds meer landen teletekst is uitgefaseerd. Dan zal je toch een Next (mini) aan de hdmi moeten hangen, of de Ziggo app installeren en daarmee kijken.

• Vhond
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 10:41:
[...]

Dan houdt het op. De ondertitels zijn afhankelijk van teletekst. Mogelijk hebben ze het achterwege gelaten omdat in steeds meer landen teletekst is uitgefaseerd. Dan zal je toch een Next (mini) aan de hdmi moeten hangen, of de Ziggo app installeren en daarmee kijken.
Ok, dan houdt het waarschijnlijk op. Ik kijk via Jonaz (provider die gebruikmaakt van het Ziggo netwerk, maar wel via andere frequentie)

Gisteren was er overigens weer een nieuwe software update: kon de release notes niet vinden. Iemand een idee wat de veranderingen zijn?

• Farabi
  • Niet online
kan ik een draadloze headset gebruiken op mijn G4? Dus verbinden via de bluetooth van de tv en gebruiken? iemand ervaring?

[ Voor 17% gewijzigd door Farabi op 06-07-2026 10:40 ]

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-07 09:12

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Eigen inzet is op Tweakers verplicht. Over draadloze koptelefoons en LG-televisies is met een simpele Google-opdracht heel veel te vinden en je geeft in je vraag geen blijk dat gedaan te hebben, dus jouw vraag is in deze vorm niet welkom. Zoek eerst even zelf en stel dan de vragen die over blijven.

• Farabi
  • Niet online
dmantione schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:05:
Eigen inzet is op Tweakers verplicht. Over draadloze koptelefoons en LG-televisies is met een simpele Google-opdracht heel veel te vinden en je geeft in je vraag geen blijk dat gedaan te hebben, dus jouw vraag is in deze vorm niet welkom. Zoek eerst even zelf en stel dan de vragen die over blijven.
oke, sorry :)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-07 09:12

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik heb even drie reacties weggehaald. Gaarne weer discussie op thema.

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04:01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Farabi schreef op maandag 6 juli 2026 @ 10:34:
kan ik een draadloze headset gebruiken op mijn G4? Dus verbinden via de bluetooth van de tv en gebruiken? iemand ervaring?
Op mijn C4 kan ik mijn Bose Quiet Comfort II gebruiken via bluetooth. De eerste keer moet je deze uiteraard wel even koppelen via het instellingen menu van de TV. Instellingen -> Sound -> Sound Out -> Use wireless speaker -> bij optie Bluetooth Device op de 3 bolletjes klikken -> vervolgens kan je daar je bluetooth device koppelen (op mijn C4!)

[ Voor 17% gewijzigd door vdr01 op 09-07-2026 13:12 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
vdr01 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 12:28:
[...]

Op mijn C4 kan ik mijn Bose Quiet Comfort II gebruiken via bluetooth. De eerste keer moet je deze uiteraard wel even koppelen via het instellingen menu van de TV. Instellingen -> Sound Out -> Use wireless speaker -> bij optie Bluetooth Device op de 3 bolletjes klikken -> vervolgens kan je daar je bluetooth device koppelen (op mijn C4!)
Op mijn C1 met Sonos Arc wordt na koppelen en selecteren van mijn Bose headset na 1 seconde weer teruggeschakeld naar de Arc.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Boeryepes schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:12:
[...]

Op mijn C1 met Sonos Arc wordt na koppelen en selecteren van mijn Bose headset na 1 seconde weer teruggeschakeld naar de Arc.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mlgkVbHW8ctrJud_GDOuJoF2ZrQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8BF0A8NwdSWj0I3FLNZGG9oh.jpg?f=fotoalbum_large Als ik mijn koptelefoon aanzet krijg ik bovenstaande in beeld en daarna doet de koptelefoon het gewoon. Ik durf niet te zeggen of dat komt door verschil tussen C1 en C4. Op mijn vorige LG Oled C uit 2017 werkte het ook gewoon zonder problemen bij mij. Wellicht nog ergens een instelling die anders staat dan hier maar ik zou helaas niet weten welke op dit moment. Ik denk er nog even over na.

[ Voor 12% gewijzigd door vdr01 op 09-07-2026 13:25 ]

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:04

The Zep Man

🏴‍☠️

Boeryepes schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:12:
Mogelijk dat HDMI-CEC roet in het eten gooit. Stel de TV eens (tijdelijk) in op geluid via eigen speakers, ontkoppel eventueel de Sonos Arc even, en koppel daarna je Bose headset.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 09-07-2026 13:29 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:22
Volgens mij gaan er weer wat reacties verwijderd worden….. :) Wat ik overigens zeer flauw vind, maar dat terzijde. We zijn toch geen kleuterklas. En ongetwijfeld zal mijn reactie ook verwijderd worden.

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-07 13:22
Sinds vorige week ben ik een tevreden eigenaar van de LG G5.
Super TV!

Enige ding waar ik tot nu toe tegenaan loop: dat in de HBO MAX app (de app in WebOS) verschiet het beeld van de stream af en toe in felle paars/roze/gele kleuren, ook wordt de app heel traag in gebruik. Ik moet de stream dan sluiten en opnieuw openen, en meestal werkt het daarna weer normaal. Irritant en storend in de kijkbeleving.

Hebben anderen dit ook?
Weet iemand een oplossing?

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Een losse mediaspeler gebruiken.

• Nopreview
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-07 20:36
Hoi allemaal!

Ik heb mijn oog laten vallen op een Evo C5, alleen twijfel ik nog wat over het formaat. Ik en mijn vrouw vinden 55" eigenlijk iets te groot. We zitten ook niet ver van de tv af (kijkafstand is tussen de 2-2.5 meter).

48" zouden we een mooie maat vinden. Ik lees echter her en der dat er verschillen zijn bij tv's in de hardware/software als ze een ander formaat hebben, en dat je eigenlijk niet altijd af kan gaan op reviews van een ander formaat.

Is het verschil nou echt zo groot dat de 48" af te raden is tov de 55" als het gaat om beeldkwaliteit en verversingssnelheid en dergelijke of niet? Is een review van 55" relevant als je een ander formaat zoekt of moet je naar een aparte review zoeken bij het exacte formaat?

Alvast bedankt!

• Boeryepes
  • Niet online
Nopreview schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:58:
Hoi allemaal!

Ik heb mijn oog laten vallen op een Evo C5, alleen twijfel ik nog wat over het formaat. Ik en mijn vrouw vinden 55" eigenlijk iets te groot. We zitten ook niet ver van de tv af (kijkafstand is tussen de 2-2.5 meter).

48" zouden we een mooie maat vinden. Ik lees echter her en der dat er verschillen zijn bij tv's in de hardware/software als ze een ander formaat hebben, en dat je eigenlijk niet altijd af kan gaan op reviews van een ander formaat.

Is het verschil nou echt zo groot dat de 48" af te raden is tov de 55" als het gaat om beeldkwaliteit en verversingssnelheid en dergelijke of niet? Is een review van 55" relevant als je een ander formaat zoekt of moet je naar een aparte review zoeken bij het exacte formaat?

Alvast bedankt!
Dit is mijn setup: C1 op 2-2,5 meter met 48inch. De 48 went erg snel is dan toch aan de krappe kant. Een Sonos Arc is net zo breed als een 55 en dat staat mi. ook mooier

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:27
Mocht je voor de 48 inch willen gaan, die zijn bij ibood in de aanbieding welke niet in de pricewatch voorkomt :)

• mucuracat
Hoi allemaal!

Alvast bedankt!
https://www.consumentenbond.nl/tv/ideale-kijkafstand

• Nopreview
Bedankt voor de reacties, dat is allemaal heel nuttige info. Ik ben echter nog steeds benieuwd naar het antwoord op de kern van mijn vraag: als je voor een kleiner model gaat, is de review van 55" dan nog wel kloppend of zijn er behalve het verschil in formaat nog andere verschillen die veel impact hebben?

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:59
Nopreview schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 11:18:
Bedankt voor de reacties, dat is allemaal heel nuttige info. Ik ben echter nog steeds benieuwd naar het antwoord op de kern van mijn vraag: als je voor een kleiner model gaat, is de review van 55" dan nog wel kloppend of zijn er behalve het verschil in formaat nog andere verschillen die veel impact hebben?
Grootste verschil is dat 48” en kleiner een lagere (piek)helderheid heeft en dus minder HDR impact.

Dit gezegd hebbende sluit ik me aan bij de andere Tweakers om voor een 55” te kiezen bij jullie kijkafstand. Zoals gezegd wend het formaat erg snel.

• Nopreview
Bedankt! Dus eigenlijk is het enige verschil een wat lagere helderheid. Is dat verschil echt zo groot om het mee te laten wegen in de keuze of valt dat eigenlijk wel mee?

Verder zal ik jullie advies over een groter formaat nog eens overdenken. Besef wel dat we nu 32 inch hebben en dat eigenlijk maar net aan te klein vinden, dus voor ons voelt een scherm al snel gigantisch haha 😅

• Boeryepes
  • Niet online
Nopreview schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:04:
Bedankt! Dus eigenlijk is het enige verschil een wat lagere helderheid. Is dat verschil echt zo groot om het mee te laten wegen in de keuze of valt dat eigenlijk wel mee?

Verder zal ik jullie advies over een groter formaat nog eens overdenken. Besef wel dat we nu 32 inch hebben en dat eigenlijk maar net aan te klein vinden, dus voor ons voelt een scherm al snel gigantisch haha 😅
zoals gezegd, een kwalitatief OLED scherm en beeldkwaliteit went erg snel.

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Boeryepes schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:11:
[...]

zoals gezegd, een kwalitatief OLED scherm en beeldkwaliteit went erg snel.
Maar hij twijfelt over de maat 48" of 55". Over het algemeen wen je binnen 1 tot 2 weken aan het grotere formaat van de nieuwe TV. Ken er genoeg die daarna zeggen nou ja maatje groter had ook nog wel gekund. Maar als jullie allebei 48" groot genoeg vinden gewoon voor dat formaat gaan naar mijn mening.

[ Voor 10% gewijzigd door vdr01 op 10-07-2026 12:16 ]

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:52
Hij twijfelt in 1ste instantie over de gebruikte techniek en impact op de beeldkwaliteit.

En zoals iemand hierboven al eerder heeft aangegeven zijn de panelen niet identiek. Bij de 48" staan de pixels dichter op elkaar en heeft LG bepaalde functies softwarematig terug geschroefd om onder andere oververhitting tegen te gaan. De 48" geeft dus een minder mooi plaatje dan de 55".

O.a. hier te lezen https://www.whathifi.com/...not-just-about-brightness

[ Voor 16% gewijzigd door Mirx_NL op 10-07-2026 12:39 ]

• Nopreview
Bedankt, dit is goede info! Ik neem het mee in ons besluit.
Nopreview schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 13:01:
Bedankt, dit is goede info! Ik neem het mee in ons besluit.
Het is al gezegd een 55 inch is in jouw geval de beste keuze.
Ik ben een tegenstander van “hoe groter hoe beter” want dat is dus ook niet zo.
Maar op zo’n afstand kun je best een 55 inch gebruiken.
Ik heb zelf ook een 55 inch (C9) en dat bevalt prima.
Hopelijk blijft deze het ook nog even goed doen want hij wordt dagelijks best veel gebruikt.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:12

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik sta op het punt om de G5 of C5 aan te schaffen, maatje 77inch. Groter wil niet echt op de muur waar hij komt te hangen. We zitten er 5.2m vanaf, dus best een eindje.
Eigenlijk zegt elke maat tabel dat we wel groter kunnen kopen, maar dat kan dus niet aan de muur dus geen optie

Ik twijfel tussen de G en C omdat ik niet weet of ik feller wel mooier vind. Onze huidige high end Qled kan ook flink fel en staat daardoor op brightness 30 van 50 en contrast ook wat lager. De upgrade is primair om van 65 naar 77inch te gaan en naar Oled over te stappen, met een meer natuurgetrouw contrast ipv max saturatie e.d.

Iemand nog gedachtes over C vs G (2025 modellen dus) Prijs is ook maar 300 verschil, dat is niet heel noemenswaardig.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• stin00
  • Niet online
Nomad schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 13:19:
Ik sta op het punt om de G5 of C5 aan te schaffen, maatje 77inch. Groter wil niet echt op de muur waar hij komt te hangen. We zitten er 5.2m vanaf, dus best een eindje.
Eigenlijk zegt elke maat tabel dat we wel groter kunnen kopen, maar dat kan dus niet aan de muur dus geen optie

Ik twijfel tussen de G en C omdat ik niet weet of ik feller wel mooier vind. Onze huidige high end Qled kan ook flink fel en staat daardoor op brightness 30 van 50 en contrast ook wat lager. De upgrade is primair om van 65 naar 77inch te gaan en naar Oled over te stappen, met een meer natuurgetrouw contrast ipv max saturatie e.d.

Iemand nog gedachtes over C vs G (2025 modellen dus) Prijs is ook maar 300 verschil, dat is niet heel noemenswaardig.
Ik zou voor dat prijsverschil het G-model pakken:

- Hangt prachtig plat aan de muur, komt met muurbeugel (al is er ook een stand model?)
- Hogere piekhelderheid is voor HDR leuk
- Heatsink verdeelt hitte beter, minder agressieve ABL
- Iets snellere CPU
- Betere anti-reflectie coating
- LG biedt 5 jaar paneelgarantie aan op G-series, dus minder getouwtrek bij garantie.

Dat is die €300 extra echt meer dan waard vind ik.

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:34
Onlangs g5 gekocht en sinds vandaag geen dolby vision op netflix?

Wel bizar overige diensten werken wel normaal. Herinstallatie helpt allemaal niet.

• stin00
  • Niet online
Dagarkin schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 00:14:
Onlangs g5 gekocht en sinds vandaag geen dolby vision op netflix?

Wel bizar overige diensten werken wel normaal. Herinstallatie helpt allemaal niet.
Vreemd. Heb je wel Netflix Premium? Dat is het enige abonnement met Dolby Vision.

• Dagarkin
stin00 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 00:15:
[...]

Vreemd. Heb je wel Netflix Premium? Dat is het enige abonnement met Dolby Vision.
Ja, eergisteren werkte het nog allemaal prima. Zal eens kijken, wel ironisch met mijn vorige Lg c8 had ik een 1.5 jaar geen dolby vision bij HBO Max, maar goed een tv van 1 jaar verwacht je wel, dat deze dit goed ondersteunt.

Morgen voor de zekerheid stroom eraf en de hele hdmi keten opnieuw, dit kan soms blijkbaar ook een trigger zijn. Lees helaas ook nog geen verhalen van andere g5 eigenaren.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Dagarkin schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 00:21:
Morgen voor de zekerheid stroom eraf en de hele hdmi keten opnieuw,
Gebruik je Netflix op de TV zelf of via wwn aangesloten apparaat?

• Dagarkin
The Zep Man schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 07:30:
[...]

Gebruik je Netflix op de TV zelf of via wwn aangesloten apparaat?
Ja via tv. Altijd via webos, daarom ook weer voor Lg gegaan qua software voor tv erg tevreden.

Ook tv van de stroom, denon opnieuw ingesteld, maar goed helaas. Netflix inmiddels een paar keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Via menu help ook diverse reloads.

Kijk vanavond wel weer ff.

Edit account werkt ook niet op een philips oled, zal met netflix contact opnemen. Bijzonder waarom opeens het dan niet meer werkt, maar goed Lg is uitgesloten.

[ Voor 40% gewijzigd door Dagarkin op 17-07-2026 10:30 ]

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-07 12:33
Hoi allemaal!

Alvast bedankt!
Hier zitten we op 2,6m van 83" geen moment spijt, alles went en je moet het goed kunnen zien :)

Wat ook een optie is die men niet vaak overweegt: koop een vogels muurbeugel die 70cm naar voren kan, dan kun je de beleving van het scherm aanpassen aan de behoefte. Haal je hem naar je toe als je een goede film gaat kijken.

• CyBeRSPiN
Of ga gewoon zelf dichterbij zitten als je 4K UHD kijkt en meer beleving wil.
Voor gewone tv is zo’n heel groot scherm minder fijn vind ik. De resolutie is bij 83” hetzelfde als van een 55”. Die pixels zitten verder uit elkaar.

• OcmerK
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17-07 14:48
Over Netflix gesproken, klopt het dat het niet automatisch starten van iets niet werkt met de app op de tv (g4).

Uiteraard in het profiel uitgezet en dat werkt prima op de shield, maar niet met de Netflix app (deze gebruik ik liever omdat ik de beeldkwaliteit van de shield ietwat minder vind en dan geen gedoe heb met de automatische framerate).

Nu begint de film meteen af te spelen terwijl je de plot nog aan het lezen bent, helemaal irritant met een HDR film.

Volgens Netflix ligt dit probleem bij LG??

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:50
MaltaSoron schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:37:
Sinds vorige week ben ik een tevreden eigenaar van de LG G5.
Super TV!

Enige ding waar ik tot nu toe tegenaan loop: dat in de HBO MAX app (de app in WebOS) verschiet het beeld van de stream af en toe in felle paars/roze/gele kleuren, ook wordt de app heel traag in gebruik. Ik moet de stream dan sluiten en opnieuw openen, en meestal werkt het daarna weer normaal. Irritant en storend in de kijkbeleving.

Hebben anderen dit ook?
Weet iemand een oplossing?
Settings > Settings > General > System > Location > LG services country > Automatisch uitzetten > België selecteren.

Blijven de issues, ga naar NL.

Dat lost vreemd genoeg veel dingen op.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 || Laadpaal: VoltTime One Business || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-07 16:31

On_E

Housemusic

YouTube: DO NOT BUY: LG’s Spyware TVs, Monitors, and Wiretapping Concerns

Vraag me nu toch af of ik mijn tv van de Wifi af moet halen… :o

[quote]d. Voice Recognition and Privacy Compliance. Depending on the environment in which a product with voice recognition functionality is used, the voices and utterances of third parties (including family members, guests, children, and bystanders) in the vicinity may be recorded and analyzed to provide the AI-Based Services.

i. CONSENT REQUIREMENT: You acknowledge and agree that it is your sole responsibility to obtain all necessary consents from any third parties whose voices may be captured by the Product and to notify household members and guests that their voices may be captured and processed, in compliance with applicable wiretapping, eavesdropping, and privacy laws. If anyone does not consent, you should disable the microphone or voice features in the settings. LGE disclaims any liability for your failure to obtain such consent or provide such notification.[/quote]

Blijkbaar luistert je tv de hele dag mee? En worden er apps geïnstalleerd zonder dat je het weet.

[ Voor 71% gewijzigd door On_E op 17-07-2026 16:34 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

On_E schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 16:30:
YouTube: DO NOT BUY: LG’s Spyware TVs, Monitors, and Wiretapping Concerns

[quote]d. Voice Recognition and Privacy Compliance. Depending on the environment in which a product with voice recognition functionality is used, the voices and utterances of third parties (including family members, guests, children, and bystanders) in the vicinity may be recorded and analyzed to provide the AI-Based Services.

i. CONSENT REQUIREMENT: You acknowledge and agree that it is your sole responsibility to obtain all necessary consents from any third parties whose voices may be captured by the Product and to notify household members and guests that their voices may be captured and processed, in compliance with applicable wiretapping, eavesdropping, and privacy laws. If anyone does not consent, you should disable the microphone or voice features in the settings. LGE disclaims any liability for your failure to obtain such consent or provide such notification.[/quote]

Blijkbaar luistert je tv de hele dag mee? En worden er apps geïnstalleerd zonder dat je het weet.
Er staat ook wat je moet doen als je het niet wil. "If anyone does not consent, you should disable the microphone or voice features in the settings."

Ik ben zelf erg privacy minded maar heb het inmiddels ook wel een beetje opgegeven. Mijn LG hangt niet aan het internet maar wie zegt mij dat mijn mediaspeler en mijn telefoon niet hetzelfde doen? En anders lekt Odido mijn gevoelige data wel. M.a.w. of mobieltje en internet weg of het maar tandenknarsend accepteren en hopen dat het meevalt.

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
On_E schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 16:30:
Lees mijn posts in dit topic maar eens, dat moest je al láng gedaan hebben.

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:46
vdr01 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 16:46:
[...]

Er staat ook wat je moet doen als je het niet wil. "If anyone does not consent, you should disable the microphone or voice features in the settings."

Ik ben zelf erg privacy minded maar heb het inmiddels ook wel een beetje opgegeven. Mijn LG hangt niet aan het internet maar wie zegt mij dat mijn mediaspeler en mijn telefoon niet hetzelfde doen? En anders lekt Odido mijn gevoelige data wel. M.a.w. of mobieltje en internet weg of het maar tandenknarsend accepteren en hopen dat het meevalt.
Ik vind het evengoed belangrijk dat iedereen die hier komt om informatie op te zoeken over een LG product weet dat je bespioneerd gaat worden. En ja dan zijn er wellicht manieren om het uit te zetten, maar dat is altijd gelinkt met features die je dan niet meer hebt. LG is zeer goed in alles aan elkaar plakken om zo hun zin te krijgen en naar mijn mening illegaal bezig te zijn.

Dus ja, die Gamers Nexus video is best wel belangrijk. Geen LG producten meer voor mij, na de OLED B4 TV dan. Prima ding verder als paneel. En momenteel hangt ie nog aan het internet omdat de Odido TV app dat uiteraard nodig heeft (eventjes een maandje genomen voor het WK).

Mijn YouTube

• Dagarkin
Netflix heeft probleem opgelost, de medewerker noemde we gaan je account herstellen en nu werkt het weer.

Hopelijk gebeurt het niet vaker en anders zouden ze die functionaliteit wel standaard mogen imbouwen.

Ik heb trouwens ook nog een reperatie verzoek. In het panel een beschading die je alleen ziet wanneer de zon erop schijnt, ben benieuwd evt compensatie of het scherm vervangen. Wacht dit af mits het geen andere gevolgen heeft, dan zou ik prima compensatie willen anders weer heel gedonder om het scherm te vervangen.
Pagina: 1 ... 579 580 Laatste

Let op:
Welkom in het LG OLED Ervaringen & Discussie Topic.

In dit topic bespreken we de laatste stand van de techniek rondom deze LG televisies; de beste instellingen voor het mooiste beeld; de ideale manier van aansluiten en je ervaringen met jouw televisie, inclusief defecten en problemen. De meeste andere zijdelings gerelateerde zaken (zoals korting en garantie) zijn hier off topic. Hoe beter we de onderwerpen op het forum gesorteerd houden, hoe makkelijker jij relevante informatie kan terugvinden.

Vragen over welk bericht nu waar hoort? Lees Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Vragen over inbranden of stekkers? Deze onderwerpen zijn al regelmatig besproken. Gebruik de zoekfunctie!
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Alsnog wat vragen daarover? Zie ook S1NN3D in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.

Iemand post iets op een verkeerde manier? Gebruik de TR-knop.