Afgelopen zondag heb ik de LG G5 besteld bij Smits Arnhem en dinsdag had ik hem al in huis. Wat een goed bedrijf! Veel sneller dan gedacht.
Deze video heeft me geholpen met het uitpakken, ik wist niet dat je het piepschuim als standaard kon gebruiken om de stand te monteren. Super handig!
YouTube: How To Unbox The 2024 LG G4 OLED And Install The Pedestal
Meteen ook even de laatste updates geïnstalleerd, zelfs voor de afstandbediening zijn er nu updates. En met de verbeterde Filmmaker modus hoef je niet heel veel instellingen meer aan te passen. Ik doe dit volgens de beste instellingen volgens het YouTube kanaal van HDTVTest.
Ik heb ook gelezen op Reddit dat iemand contact heeft opgenomen met LG en LG vanaf 11 Juni updates gaat uitrollen om de HDR problemen aan te pakken. Je kan hier meer over lezen in de OLED subreddit.
Ik moet de TV nog ophangen, ik dacht dat er een muurbeugel bijzat zoals bij de G4, maar dat heeft LG veranderd. Het is wel een hele fijne stand die je ook in hoogte kan verstellen, dus de soundbar past er mooi onder. Misschien laat ik de TV wel zo staan.
Ik mis op de afstandsbediening alleen een knop om tussen de HDMI ingangen te wisselen, weet iemand hoe ik direct naar HDMI 1 of 2 kan springen? Ik moet nu best diep de menu's in. Ik heb al even vlug door de handleiding gebladerd, volgens mij is het de bedoeling dat je nu een knop langer ingedrukt houdt, maar ik vind het jammer dat er geen aparte knop voor is. Ik heb een externe SSD met Dolby Vision films en op de C2 was het gewoon een druk op de knop en kon ik er naartoe. Dat mis ik nu wel.
Hier ga ik voorlopig heel erg veel plezier van hebben!
LG OLED C2 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5