• Amoon
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 01-03 19:02
HoppyF schreef op maandag 27 februari 2023 @ 22:23:
[...]

Ziet er inderdaad uit als zonlicht op het scherm.
Laat de Pixel refresh lopen en kijk morgen of het beeld weer normaal is.
Probeer zonlicht te vermijden, zal niet altijd perfect lukken maar sluit zonwering waar mogelijk.
Na de pixel refresh inderdaad verdwenen. Was me niet bewust dat zonlicht zo'n invloed had. Jammer dat tv net hangt voor grootste raam met meeste zonlicht ;)

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:14
Amoon schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 19:27:
[...]

Na de pixel refresh inderdaad verdwenen. Was me niet bewust dat zonlicht zo'n invloed had. Jammer dat tv net hangt voor grootste raam met meeste zonlicht ;)
Wellicht toch geen overbodige luxe de tv af te dekken bij geen gebruik. De levensduur van een OLED gaat echt hard achteruit bij direct zonbeeld op het scherm. Zoek anders maar eens op zonlicht op het forum. Zijn genoeg voorbeelden van.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:59
Pricing nu officieel bekend gemaakt ... die zijn behoorlijk :| zo veel hoger dan in de US...

Bron

[Voor 58% gewijzigd door G4mert op 28-02-2023 20:20]

• MrBas
G4mert schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:16:
Pricing nu officieel bekend gemaakt ... die zijn behoorlijk :| zo veel hoger dan in de US...

[Afbeelding]

Bron
Dit zijn hopelijk de adviesprijzen? Winkels zijn over het algemeen geneigd hieronder te zitten natuurlijk. Best stevige prijzen.

Echter als je om je heen kijkt is alle elektronica veel duurder geworden laatste tijd (inflatie?).

2+2=4-1=3 QUICKMATH

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:35
5-10% stijging kun je best onder inflatie samenvatten inderdaad. Het is alleen wel iets meer. De g2 65 inch is 500 euro gestegen tov vorig jaar

• MrBas
Blik1984 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:26:
5-10% stijging kun je best onder inflatie samenvatten inderdaad. Het is alleen wel iets meer. De g2 65 inch is 500 euro gestegen tov vorig jaar
Grondstoffen worden ook duurder natuurlijk, is niet geheel aan inflatie te wijten. Hoop dus wel dat het adviesprijzen zijn en dat de winkelprijzen lager zullen uitvallen, gezien meerdere tweakers hier op de G3 aan het wachten zijn.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:59
MrBas schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:23:
[...]

Dit zijn hopelijk de adviesprijzen? Winkels zijn over het algemeen geneigd hieronder te zitten natuurlijk. Best stevige prijzen.

Echter als je om je heen kijkt is alle elektronica veel duurder geworden laatste tijd (inflatie?).
De prijzen zijn niet eens zoveel hoger dan vorig jaar. De 77G2 had een adviesprijs van 6000 euro. In juli 2022 was deze al voor 3200 te koop (zie oled aanbiedingen topic hier op tweakers).

Dusja hopelijk dalen ze nu ook binnen enkele maanden met 40 % O-)

• MrBas
G4mert schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:27:
[...]

De prijzen zijn niet eens zoveel hoger dan vorig jaar. De 77G2 had een adviesprijs van 6000 euro. In juli 2022 was deze al voor 3200 te koop (zie oled aanbiedingen topic hier op tweakers).

Dusja hopelijk dalen ze nu ook binnen enkele maanden met 40 % O-)
Glazenbol :).

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-03 09:03
Vooral geen haast hebben, maar 40% onder deze adviesprijzen lijkt me historisch gezien realistisch.

Kan zijn dat je dan tot november moet wachten, maar misschien komt er al eerder iets leuks bij bijvoorbeeld de firma Hofma uit Drachten. Gewoon ff bellen want ze mogen van LG niet een te lage prijs op hun site zetten.

[Voor 10% gewijzigd door Volkert op 01-03-2023 13:09]

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:04
3.34.70 nieuwe WebOS op mijn G1 zonet geïnstalleerd. Geen problemen. Geen idee welke wijzigingen maar zullen wel de nodige vage termen zijn die sowieso niets zeggen :)

Edit: zeer gedetailleerde changelog :
https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button

[Voor 39% gewijzigd door daffie82 op 02-03-2023 19:46]

LG OLED65G1RLA / Sennheiser Ambeo Max + SVS SB-1000 Pro / Oppo BDP-103EU / Zidoo Z9X / Bluesound Node 2 / Mi 9T Pro V12.5.1 (RFKEUXM)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:29
Zeer positief geluid over de G3:
https://www.techradar.com/reviews/lg-g3-oled

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01:03
Ik probeer F1TV te Airplayen naar mijn G2 en ik zie allemaal gekleurde blokjes en hoor normaal geluid. Enkel het beeld komt er dus niet door.

Iemand dezelfde ervaring? YouTube werkt bijvoorbeeld wel prima met AirPlay, dus ik snap het niet goed.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11400kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:44

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Broodro0ster schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 15:16:
Ik probeer F1TV te Airplayen naar mijn G2 en ik zie allemaal gekleurde blokjes en hoor normaal geluid. Enkel het beeld komt er dus niet door.

Iemand dezelfde ervaring? YouTube werkt bijvoorbeeld wel prima met AirPlay, dus ik snap het niet goed.
Airplay F1TV via de iPad wil bij ons ook niet. Via de iPhone geen probleem.

Me.

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-03 17:39
Broodro0ster schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 15:16:

Klopt, had dit alleen bij fp2. De rest doet het allemaal goed. Ik denk dat het probleem bij F1tv ligt en niet zozeer je tv.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• Broodro0ster
GerCor schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 15:53:
[...]

Airplay F1TV via de iPad wil bij ons ook niet. Via de iPhone geen probleem.
Krijg je dan ook die vreemde kleuren blokjes te zien of krijg je helemaal geen beeld?

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11400kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Broodro0ster schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 21:10:
[...]

Krijg je dan ook die vreemde kleuren blokjes te zien of krijg je helemaal geen beeld?
Nee, een foutmelding BM2101

Me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:07
Over enkele maanden (mei 2023) willen wij de LG G2 65" kopen, echter moet ik over 3 weken de tv goot al in de muur installeren, want vlak daarna wordt er gestuct.

Dat betekend dat ik de plek van de goot al moet bepalen zonder dat we de tv hebben. Ik probeer tekeningen met maatvoeringen te vinden van de G2, maar nog steeds niet kunnen vinden.

Wel heb ik het volgende gevonden, maar dat zijn tekeningen van de GX en niet G2.

Iemand tips of advies?

https://www.lg.com/us/PDF...echanical_Drawings_v4.pdf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Nu online
c-nan schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:34:
Over enkele maanden (mei 2023) willen wij de LG G2 65" kopen, echter moet ik over 3 weken de tv goot al in de muur installeren, want vlak daarna wordt er gestuct.

Dat betekend dat ik de plek van de goot al moet bepalen zonder dat we de tv hebben. Ik probeer tekeningen met maatvoeringen te vinden van de G2, maar nog steeds niet kunnen vinden.

Wel heb ik het volgende gevonden, maar dat zijn tekeningen van de GX en niet G2.

Iemand tips of advies?

https://www.lg.com/us/PDF...echanical_Drawings_v4.pdf
Hou er rekening mee dat de stekker/netsnoer vast zit aan de TV. Dus óf een hele ruime pijp of het snoer doorknippen (en met kroonsteentje weer monteren.

Zie: product: LG G2 OLED evo Gallery Edition

Acties:
  • +1Henk 'm!

• c-nan
Brains Bush schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:43:
[...]

Hou er rekening mee dat de stekker/netsnoer vast zit aan de TV. Dus óf een hele ruime pijp of het snoer doorknippen (en met kroonsteentje weer monteren.

Kan je de snoer aan de stopcontact zijde niet gewoon losschroeven? En anders aan die zijde losknippen en er een nieuwe opzetten zodat een kroonsteen niet nodig is?

[Voor 9% gewijzigd door c-nan op 05-03-2023 11:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:02
Brains Bush schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:43:
[...]

Zullen toch ook hdmi kabels dezelfde route moeten volgen, dus wat speelruimte is uberhaupt wenselijk…

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Nu online
c-nan schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:45:
[...]

Kan je de snoer aan de stopcontact zijde niet gewoon losschroeven? En anders aan die zijde losknippen en er een nieuwe opzetten zodat een kroonsteen niet nodig is?
Vanaf 10 minuten:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:41
Ik heb inmiddels F1TV PRO en het werkt prima. Wat mij wel weer opvalt is iets waar ik bij ViaPlay ook last van had. De gezichten/huid van mensen zien er raar uit. Net of het getekend/ingekleurd is. Iemand idee of dit te verhelpen is met een instelling? De rest van het beeld is op zich wel prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrBas
c-nan schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:45:
[...]

Eerder terug las ik ook een post dat het netsnoer los te koppelen was van de TV door een klepje te openen. Dan kan je gewoon een langer snoer aansluiten.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Broodro0ster
cassiekai schreef op zondag 5 maart 2023 @ 17:49:
Ik heb inmiddels F1TV PRO en het werkt prima. Wat mij wel weer opvalt is iets waar ik bij ViaPlay ook last van had. De gezichten/huid van mensen zien er raar uit. Net of het getekend/ingekleurd is. Iemand idee of dit te verhelpen is met een instelling? De rest van het beeld is op zich wel prima.
Wellicht van alle enhancers die meer kwaad als goed doen.
Ik kijk in de filmmaker mode. Die staat zo goed als perfect denk ik. Sharpening zet ik ook uit maar zou kunnen dat die standaard al zo is in de filmmaker mode.
Monition flow heb ik op het standje cinema staan voor net iets vloeiender beeld. Dat is echt perfect voor F1 vind ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Race bij kunstlicht kan ook de kleuren veranderen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

cassiekai schreef op zondag 5 maart 2023 @ 17:49:
Klinkt als idd als wat rare instellingen.
Waar staat die op?

Verder helpt een foto vaak ook.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:41
YakuzA schreef op zondag 5 maart 2023 @ 21:09:
[...]

Klinkt als idd als wat rare instellingen.
Waar staat die op?

Verder helpt een foto vaak ook.
Ik kom hierop terug👍.

• Hettiehamster
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-03 16:35
* knip *
Off-topic dus weg; evenals de reactie daarop.

[Voor 81% gewijzigd door D vd V op 07-03-2023 20:01]

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:56
Is er iets te doen tegen inbranders?
Heb een 55c7 uit 2018 zo uit mijn hoofd en zie op bepaalde momenten telkens het RTL4 logo links boven in beeld (wel in het grijs dan) en nog wat andere grijze vlekken.

Heb pixel refresher al geprobeerd, maar enkel je tv gaat uit en voor de rest gebeurt er na mijn idee niks.
Ook toestel resetten naar fabrieksinstellingen heeft geen effect.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-03 22:06
G.Scholtens schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:01:
Heb een 55c7 uit 2018 zo uit mijn hoofd en zie op bepaalde momenten telkens het RTL4 logo links boven in beeld (wel in het grijs dan) en nog wat andere grijze vlekken.

Heb pixel refresher al geprobeerd, maar enkel je tv gaat uit en voor de rest gebeurt er na mijn idee niks.
nee,dat gedeelte van het scherm is sneller versleten dan de rest van het scherm, vooral met de kleuren geel, oranje en rood, is niets aan te doen.
ik heb het ook met mijn c7, onderin thv. de ondertitels.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:56
pwh53 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:30:
[...]

nee,dat gedeelte van het scherm is sneller versleten dan de rest van het scherm, vooral met de kleuren geel, oranje en rood, is niets aan te doen.
ik heb het ook met mijn c7, ondering thv. de ondertitels.
Het valt ook inderdaad het meest op met gele achtergronden.
Kan je het minderen ofzo dan, om nu nieuwe tv aan te schaffen voor zoiets vind ik ook zo zonde

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-03 15:15
@G.Scholtens Pixelrefresher werkt volgens mij alleen tegen retention die je kunt krijgen als de TV lang aan gestaan heeft.

Burn in (eigenlijk burn out) is niets tegen te doen, de OLEDs hebben meer slijtage op die plekken waardoor ze minder fel branden dan de anderen. Door dat je werkt met meerdere OLEDs om 1 pixel te creëren is de verhouding dus niet meer goed voor bepaalde kleuren.

Volgens mij is de enige manier om dit te compenseren precies weten hoeveel ligt een OLED nog geeft en het hele display er naar kalibreren, zo dat elk groepje subpixels weer een zelfde pixel kleur produceert. Maar dat moet je TV dan wel zelf kunnen, wat niet het geval is.

Volgens mij is dit wel iets wat in de nieuwste panelen zit. Door de weerstand van de OLEDS te meten zou je er achter kunnen komen hoeveel slijtage er is en dan met complexe algoritmes het scherm er voor compenseren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pwh53
G.Scholtens schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:35:
[...]

Het valt ook inderdaad het meest op met gele achtergronden.
Kan je het minderen ofzo dan, om nu nieuwe tv aan te schaffen voor zoiets vind ik ook zo zonde
nee niet echt, je gaat er nu waarschijnlijk zelfs nog meer op letten.
je kunt oled-lampje wat lager zetten dat het misschien iets minder opvalt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
G.Scholtens schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:01:

Oplossing is om ALTIJD RTL4 te kijken. Het logo wordt dan vanzelf steeds donkerder... ;)

Als dat geen optie is, dan zoveel mogelijk voorkomen dat het nog erger wordt door:

- Geen RTL4 meer kijken (raad ik aan ;)) maar naar andere programma's of een zender met een andere kleur logo dat de boel weer op een andere manier doet slijten.

- OLED lampje wat verlagen, logo dim aanzetten als het nog niet aan staat en adjust logo brightness op hoog zetten. Ook kan je het beeld wat verschuiven middels middels Just scan On/Off, of inzoomen, het logo zal dan meer naar de rand van het scherm komen (en dan daar in de loop van tijd gaan inbranden).

Maar het blijven lapmiddeltjes, het zal zichtbaar blijven.

Het wordt hierboven burn-in genoemd, maar het betere woord is slijtage. Hoe langer en harder pixels moeten oplichten, des te sneller ze slijten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LOTG
  • Laatst online: 19-03 15:15
@Cap
Het wordt hierboven burn-in genoemd, maar het betere woord is slijtage. Hoe langer en harder pixels moeten oplichten, des te sneller ze slijten.
Dat is exact wat ik zeg, burn out is het.
OLED heeft geen burn in, dat zou namelijk ook zichtbaar zijn als het scherm uit staat. Wel image retention waarbij er een soort tijdelijke ghosting is van iets wat er eerst heeft gestaan. Pixel refresh helpt daar bij.
Maar burn out is permanent helaas.

• squaadgras
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Iemand toevallig (ook) problemen connectivity m.b.t. de G2? Betreft 5Ghz netwerk. Gisteren was streamen niet te doen met een rate van 2 Mbps. Nu iets beter á 80 Mbps. Heb het proberen te pinpointen, maar geen succes. Rest van apparaten heeft nergens last van, en bijv. mobieltje naast TV haalt makkelijk 400 Mbps+. Iemand een idee? Sowieso een kabel trekken binnenkort, maar zou graag weten waar het fout gaat.

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:55

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

squaadgras schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:28:
Iemand toevallig (ook) problemen connectivity m.b.t. de G2? Betreft 5Ghz netwerk. Gisteren was streamen niet te doen met een rate van 2 Mbps. Nu iets beter á 80 Mbps. Heb het proberen te pinpointen, maar geen succes. Rest van apparaten heeft nergens last van, en bijv. mobieltje naast TV haalt makkelijk 400 Mbps+. Iemand een idee? Sowieso een kabel trekken binnenkort, maar zou graag weten waar het fout gaat.
Op welk kanaal staat je 5ghz ingesteld? heb weleens begrepen dat te hoge kanalen de LG soms in het nadeel werkt.

[Voor 3% gewijzigd door Xqlus1ve op 09-03-2023 14:38]

• pwh53
squaadgras schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:28:
quick-start uitzetten en even de stroom eraf.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:33
Ik ben nog wat aan het proberen om mijn beeld soepeler te maken op m'n G2 met Nvidea Shield.

In Plex staat de optie aan om de framerate te matchen met de content. Deze 24Hz.
Onderstaande video is met De-Judder op 2 en De-Blur op 2.

Voor mij is dat stukje heel erg onrustig voor m'n ogen. Mijn vrienden zegt: ik moet goed kijken om het 'geflikker' te zien.

Deze video is met TrueMotion op de stand 'vloeiend'.

Dit is voor mij al veel beter maar geeft wel artifacts bij drukke beelden (logisch).
Zijn mijn ogen zo gevoelig? Of zijn er nog tips om uit te proberen?
Beide filmpjes zijn in Dolby Vision op de setting Home Cinema.

• Vermaeson
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:00
[b]Binnetie in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

In Plex staat de optie aan om de framerate te matchen met de content. Deze 24Hz.
Onderstaande video is met De-Judder op 2 en De-Blur op 2.
Ik denk dat het heel persoonlijk is. Maar waarom zou je de-judder niet op 3 of zelfs 4 zetten als je nog steeds geflikker ziet?

• Cap
  • Niet online
Ik noem het zelf eerder geschok of gestotter geen geflikker. Althans, ik denk dat dat is wat je bedoelt?

Geflikker associeer ik meer met wat je ziet als je de verversingsfrequentie van het scherm onder de 60 Hz laat komen, daar had je bij lichte beelden met plasma bijvoorbeeld nog wel eens last van. Maar waar jij het over hebt gaat volgens mij niet over dit geknipper maar over de lage framerate van de bron, het OLED paneel knippert ook in 24Hz stand immers gewoon op 120 Hz (Real cinema 24p = 120Hz 5:5 pulldown).

Dat geschok/gestotter zie ik ook, en bij bepaalde beelden heel erg als de beeldjesfrequentie maar 24 frames per second is. Met name langzamer bewegende objecten in beeld zijn erom berucht, en dan specifiek de horizontale component van de beweging.

Bij film is het de opdracht van de regisseur om rekening te houden met dit gegeven, je wéét immers dat wanneer je een langzaam horizontaal panning shot hebt waar bijvoorbeeld een gezicht close-up in beeld komt, er een enorm geschok te zien zal zijn. (Tenzij je een extreem langzaam paneel gebruikt, dan zie je een en al smearing. :)) Dit geschok kan je als regisseur naar gelang de situatie bewust proberen te gebruiken of voorkomen.

Maar wat als je het als kijker onaangenaam vindt? Motion interpolation lost het deels op, maar kan (zal) inderdaad bij bepaalde content weer artefacten geven, want interpolatie blijft guesswork en dus is geen enkele motion interpolation perfect.

Zelf heb ik TruMotion op Natural gezet, dit geeft voor mij net de goede balans: een zekere beperking van het geschok, maar buiten het overduidelijke 'soap opera' territory van Smooth Movement. En het aantal artefacten blijft beperkt.

Overigens begrijp ik de keuze voor Smooth ook prima, het afkeuren van een hoge framerate met bijbehorend "personage staat in de kamer" (oftewel levensecht) effect en per se '24fps geschok' conform "director's intent" willen zien is ook maar een acquired taste. :P

[Voor 4% gewijzigd door Cap op 11-03-2023 21:53]

• nMad
  • Nu online
Ik heb nu 2,5 jaar een LG OLED65GX6LA hangen.

Sindskort spelen videos via Plex niet meer lekker af. Kwam erachter dat de WiFi snelheid erg laag is. Via speedtest.net (ingebouwde browser) krijg ik maar 10 Mbps download.

Ging er vanuit dat dit aan de WiFi router lag. Deze vervangen door een goede WiFi router die maar 2 meter van de TV vandaan hangt. Dit heeft niks geholpen, download is nog steeds rond de 10 Mbps indien verbonden via 5 Ghz.

Verbonden via 2.4 Ghz krijg ik iets meer, namelijk 40 Mbps.

Heb het idee dat de 5 Ghz WiFi radio / chip in de TV niet meer lekker is. TV helaas buiten de garantieperiode. Meer mensen waar dit probleem speelt?

[Voor 3% gewijzigd door nMad op 12-03-2023 15:39]

PV: 10,4 kWp | WP: Daikin FVXM35A + FTXM25R | EV: Tesla M3 LR

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:10
nMad schreef op zondag 12 maart 2023 @ 15:38:

Sindskort spelen videos via Plex niet meer lekker af. Kwam erachter dat de WiFi snelheid erg laag is. Via speedtest.net (ingebouwde browser) krijg ik maar 10 Mbps download.

Ging er vanuit dat dit aan de WiFi router lag. Deze vervangen door een goede WiFi router die maar 2 meter van de TV vandaan hangt. Dit heeft niks geholpen, download is nog steeds rond de 10 Mbps indien verbonden via 5 Ghz.

Heb het idee dat de 5 Ghz WiFi radio / chip in de TV niet meer lekker is. TV helaas buiten de garantieperiode. Meer mensen waar dit probleem speelt?
En wat doet ‘de kabel’ …

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:33

Probeer je router eens in te stellen op een laag kanaal op de 5Ghz band. Bijvoorbeeld 38 of 40.

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-03 14:33
MilesD. schreef op zondag 12 maart 2023 @ 15:48:
[...]

En wat doet ‘de kabel’ …
'De kabel' is bij dit soort 'high end' TVs maar 100Mbps, dus ook niet genoeg voor fatsoenlijk streamen :)

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrBas
Da Fox schreef op zondag 12 maart 2023 @ 16:45:
[...]

'De kabel' is bij dit soort 'high end' TVs maar 100Mbps, dus ook niet genoeg voor fatsoenlijk streamen :)
Altijd beter dan 10mbps toch?

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • +3Henk 'm!

• pwh53

quickstart uitzetten en even de stroom eraf, 9 vd 10 keer zijn dan de wifi problemen voorbij

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nMad
  • Nu online
Ethernetkabel tussen TV en router wordt heel lastig om netjes weg te werken. Dus toch wel wat afhankelijk van WiFi.
pwh53 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 17:41:
[...]

quickstart uitzetten en even de stroom eraf, 9 vd 10 keer zijn dan de wifi problemen voorbij
Dit heeft gewerkt!! Na stroom eraf was het gelijk al goed. Stom dat ik hier zelf niet aan heb gedacht.. Is wel de klassieke oplossing voor IT problemen ;) Nu quickstart ook uitgezet zodat dit hopelijk niet weer gebeurd.

Ook gelijk op router zichtbaar dat connectie nu sneller is. Hiervoor stond hier iets van 10-20 Mbps RX en TX.

[Voor 4% gewijzigd door nMad op 12-03-2023 18:23]

PV: 10,4 kWp | WP: Daikin FVXM35A + FTXM25R | EV: Tesla M3 LR

Acties:
  • +3Henk 'm!
nMad schreef op zondag 12 maart 2023 @ 18:22:
Ethernetkabel tussen TV en router wordt heel lastig om netjes weg te werken. Dus toch wel wat afhankelijk van WiFi.

[...]

Dit heeft gewerkt!! Na stroom eraf was het gelijk al goed. Stom dat ik hier zelf niet aan heb gedacht.. Is wel de klassieke oplossing voor IT problemen ;) Nu quickstart ook uitgezet zodat dit hopelijk niet weer gebeurd.

Ook gelijk op router zichtbaar dat connectie nu sneller is. Hiervoor stond hier iets van 10-20 Mbps RX en TX.

[Afbeelding]
Zoals altijd: QuickStart uitzetten!
Zoek nog maar eens in dit topic. :P
Is al jaren zo.

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:03
Sinds enkele dagen een donker vlak in mijn scherm die vooral bij donkere tinten erg goed zichtbaar is, heeft iemand hier een oplossing voor?

Ik had gelezen dat het met zonlicht te maken had, maar de vorm komt niet overeen hoe de zon al 4 jaar op het scherm valt overdag. Het lijkt ook te zijn ontstaan afgelopen weken toen het juist bewolkt was.

Het gaat om een LG55c8 van 4 jaar oud, vooral gebruikt om series en films te kijken.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• pwh53
REDSD schreef op zondag 12 maart 2023 @ 20:34:
Sinds enkele dagen een donker vlak in mijn scherm die vooral bij donkere tinten erg goed zichtbaar is, heeft iemand hier een oplossing voor?

Ik had gelezen dat het met zonlicht te maken had, maar de vorm komt niet overeen hoe de zon al 4 jaar op het scherm valt overdag. Het lijkt ook te zijn ontstaan afgelopen weken toen het juist bewolkt was.

Het gaat om een LG55c8 van 4 jaar oud, vooral gebruikt om series en films te kijken.
[Afbeelding]
dit lijkt heel erg op zonlicht, kan ook een reflectie van zonlicht zijn (vooral de vorm er van)
na 1 x handmatige pixelrefresh zou het weg moeten zijn

• OMD
  • Registratie: September 2003

OMD

Valar dohaeris

Da Fox schreef op zondag 12 maart 2023 @ 16:45:
[...]

Define fatsoenlijk streamen?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:03
pwh53 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 20:44:
[...]

dit lijkt heel erg op zonlicht, kan ook een reflectie van zonlicht zijn (vooral de vorm er van)
na 1 x handmatige pixelrefresh zou het weg moeten zijn
Dank dat werkte inderdaad, het donkere vlak was achteraf het enigste juist gekleurde blijkbaar 😅
REDSD schreef op maandag 13 maart 2023 @ 08:15:
[...]

Dank dat werkte inderdaad, het donkere vlak was achteraf het enigste juist gekleurde blijkbaar 😅
Wel opvallend dat je dit na 4 jaar nu pas ervaart.
Wellicht is de zon via reflectie op je TV terecht gekomen.
Blijft wel even schrikken omdat je denkt dat er echt wat mis is.

• Da Fox
OMD schreef op maandag 13 maart 2023 @ 07:51:
[...]

Define fatsoenlijk streamen?
Vincent legt het toch prima uit? Streamen zonder dat het beeld schokt, buffert, of terugvalt naar lagere kwaliteit.

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

• OMD

OMD

Valar dohaeris

Da Fox schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:15:
[...]

Vincent legt het toch prima uit? Streamen zonder dat het beeld schokt, buffert, of terugvalt naar lagere kwaliteit.
Streamen gaat bijna altijd goed met 100mbps met 90% van alle content die gebruikt wordt voor streamen. H265, h264 en alle anderen doen het allemaal zonder enig probleem.

Een 4k UHD blu-ray zonder compressie doet 80-140mbps. Dat wordt dus een beetje lastig maar hoeveel mensen doen dit nou op echte videofielen na (zoals Vincent dus)

De opmerking fatsoenlijk streamen is dus in mijn ogen een beetje misplaatst. Wellicht in jouw geval maar ik weet zeker dat meer dan 80% van de mensen hier voornamelijk beeldmateriaal streamt wat niet meer dan 100mbps netwerkverbinding nodig hebt.

Kan je streamen 100% benutten als je 100mbps aansluiting hebt? Nee, dat niet en Bravia Core laat zien dat er boven de 100mbps behaalt kan worden. Dit zijn echter maar enkele films en die halen het niet eens altijd. Ze geven ook zelf aan 80 of 90mbps volgens mij omdat hun tv’s ook 100mbps doen en dan is het lastig een dienst aanbieden op tv’s die dat niet kunnen :)

Ik stream al jaren remuxen bekabeld op mijn GX zonder enig probleem. Maar goed, ik ben niet de beste graadmeter. Ik houd van een mooie tv maar ik vind de 4K kwaliteit van bijvoorbeeld Apple TV+ gewoon goed. Echte Blu-Rays kijken wij niet meer sinds we de speler hebben weg gedaan. Wellicht ben ik ook niet kritisch genoeg voor dit soort dingen :)

[Voor 16% gewijzigd door OMD op 13-03-2023 21:44]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Da Fox
OMD schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:34:
[...]
De opmerking fatsoenlijk streamen is dus in mijn ogen een beetje misplaatst. Wellicht in jouw geval maar ik weet zeker dat meer dan 80% van de mensen hier voornamelijk beeldmateriaal streamt wat niet meer dan 100mbps netwerkverbinding nodig hebt.
Ergens heb je natuurlijk gelijk, maar ik was nogal teleurgesteld toen ik mijn mooie nieuwe tv net met moeite van een netwerkkabel had voorzien en ik er vervolgens achterkwam dat de eerste de beste 4k blu-ray die ik van mijn NAS wilde streamen niet vloeiend afspeelde. Helemaal toen ik er achter kwam dat dat was omdat er maar een 100Mbit ethernetpoort op zit. Zelfs de goedkoopste €9,95 router van de Action heeft 4x1Gbit poorten, op een high-end tv verwacht ik niets minder. Een 100Mbit poort is gewoon echt niet meer van deze tijd, het verbaasd me dat ze nog gemaakt worden eigenlijk.

Maar goed, voor een beetje YouTube streamen is 100Mbit meer dan genoeg (maar waarom koop je dan een OLED?)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erniebert
  • Laatst online: 19-03 23:57
Om 4K Bluray’s van de schijf af te spelen!

• OMD

OMD

Valar dohaeris

Da Fox schreef op maandag 13 maart 2023 @ 22:26:
[...]

Ergens heb je natuurlijk gelijk, maar ik was nogal teleurgesteld toen ik mijn mooie nieuwe tv net met moeite van een netwerkkabel had voorzien en ik er vervolgens achterkwam dat de eerste de beste 4k blu-ray die ik van mijn NAS wilde streamen niet vloeiend afspeelde. Helemaal toen ik er achter kwam dat dat was omdat er maar een 100Mbit ethernetpoort op zit. Zelfs de goedkoopste €9,95 router van de Action heeft 4x1Gbit poorten, op een high-end tv verwacht ik niets minder. Een 100Mbit poort is gewoon echt niet meer van deze tijd, het verbaasd me dat ze nog gemaakt worden eigenlijk.

Maar goed, voor een beetje YouTube streamen is 100Mbit meer dan genoeg (maar waarom koop je dan een OLED?)
Dat zeg ik, jij bent een slecht voorbeeld. Het gros van de mensen streamt geen blu-ray van zijn Nas maar streamt diensten of een h264 (of iets anders) via Plex waarbij 100mbps gewoon helemaal prima is.

Keur het niet goed hè, die 2 tientjes die een gigabit poortje kost hadden ze en moeten ze op elke tv plakken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Da Fox schreef op maandag 13 maart 2023 @ 22:26:
[...]

Zelfs de goedkoopste €9,95 router van de Action heeft 4x1Gbit poorten, op een high-end tv verwacht ik niets minder.
Da's geen router maar een switch. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
OMD schreef op maandag 13 maart 2023 @ 22:47:
[...]

Keur het niet goed hè, die 2 tientjes die een gigabit poortje kost hadden ze en moeten ze op elke tv plakken.
Je moet eerder 2 euro rekenen, het 4-poorts TP-Link switchje bij de Action kost inderdaad een tientje incl behuizing. :P

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13:53
Cap schreef op maandag 13 maart 2023 @ 23:06:
[...]
Je moet eerder 2 euro rekenen, het 4-poorts TP-Link switchje bij de Action kost inderdaad een tientje incl behuizing. :P
Tuurlijk.... allemaal productontwerpers hier natuurlijk.

Voor LG zal de afweging wel zijn dat ze het niet de moeite vinden het netwerkdeel opnieuw te ontwerpen met een nieuwe chipset en daardoor het inkoop en productieproces te raken en ook nog te moeten testen terwijl het voor het gros niets toevoegt, zeker niet met de snellere wifi die ook aanwezig is.

Allemaal werk dat ze nu ergens ander aan kunnen besteden.

Heeft verder weinig met de centen/dubbeltjes prijsverschil voor de chip zelf te maken.

[Voor 4% gewijzigd door CirclDigital op 16-03-2023 10:23]

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:50
En als je serieus wilt streamen doe je dat toch niet met de app van de tv zelf….

(No true Scotsman)

• CirclDigital
Deleon78 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:07:
En als je serieus wilt streamen doe je dat toch niet met de app van de tv zelf….
Zo slecht zijn anders die "ingebouwde" apps van de LG OLED's niet.

Voor de bulk van wat ik kijk gebruik ik ze gewoon, ook al staat er een Shield naast. En als ik voor de hoge kwaliteit ga dan is een USB stick zo gemaakt en ook 2160 HDR met een hele hoge bitrate draait prima op de ingebouwde mediaspeler. Doet een Shield of Apple TV helemaal niet beter.

[Voor 4% gewijzigd door CirclDigital op 16-03-2023 11:20]

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-03 16:32
(jarig!)
CirclDigital schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:19:
[...]

Zo slecht zijn anders die "ingebouwde" apps van de LG OLED's niet.

Voor de bulk van wat ik kijk gebruik ik ze gewoon, ook al staat er een Shield naast. En als ik voor de hoge kwaliteit ga dan is een USB stick zo gemaakt en ook 2160 HDR met een hele hoge bitrate draait prima op de ingebouwde mediaspeler. Doet een Shield of Apple TV helemaal niet beter.
Sterker nog. Ik gebruik op mijn LG OLED alleen maar de native apps voor streaming. Die hebben tenminste frame rate matching. Dus film content wordt netjes op 24 frames weergegeven. In plaats van door de Shield op 50 / 60 frames terwijl de content 24 frames is wat stutters veroorzaakt, zeer storend daar koop ik geen dure OLED voor om naar non native frame rates te kijken.

De framerate matching op de Shield is echt diep triest, werkt alleen in Netflix en F1 TV voor zover ik weet. Disney, Prime, HBO etc. die crashen allemaal. Ook Netflix schiet vaak naar menu en moet je het overnieuw doen, voor F1 TV na framerate matching moet je eerst op pauze zetten en daarna weer op play, anders heb je ook een gigantische stutter ipv een vloeiend beeld voor het kijken naar de races. Zonder de frame rate matching is F1 TV niet te doen ook, stutter fest.

De AppleTV (en geloof me, ik wil hier niet vloeken) dat is pas een goed streaming device wat betreft beeld kwaliteit en framerate matching. Mijn broertje heeft er een, op dezelfde TV en alles gaat eigenlijk perfect.

Het wordt hoog tijd dat nVidia de Shield update naar de nieuwste AndroidTV versie, wat een veel betere implementatie van frame rate matching ondersteund, waardoor apps als Netflix zelf hun framerate kunnen doorgeven aan de API en de Shield dus zelf switched (ala wat AppleTV al die tijd al heeft). Echter ben ik bang, gezien nVidia geen nieuwe Shield gaat maken, dat ook de ondersteuning gaat ophouden.

AMD Ryzen 7 5800X3D - G.Skill Ripjaws V 32 GB DDR4 @ 3600 MHz C16 - ASUS ROG Strix B550-E - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 980 Pro 2TB - Samsung 970 EVO Plus 2TB - 860 EVO 1TB - 850 EVO 1TB - 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GN850

• CirclDigital
BarryS schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:45:
[...]
De AppleTV (en geloof me, ik wil hier niet vloeken) dat is pas een goed streaming device wat betreft beeld kwaliteit en framerate matching. Mijn broertje heeft er een, op dezelfde TV en alles gaat eigenlijk perfect.
Maar zelfs dan..... ook dat is niet beter dan wat de ingebouwde apps doen. Hooguit kan je de bediening en interface wat prettiger vinden.

Buiten het feit dat F1 TV niet draait op de tv zie ik de noodzaak van een externe streamer eigenlijk zelden of nooit :-). In een complete HT set wellicht wat meer maar in de standaard situatie van tv met soundbar amper. En ik heb nog een oudere E8.

• Deleon78
CirclDigital schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:02:
[...]

Maar zelfs dan..... ook dat is niet beter dan wat de ingebouwde apps doen. Hooguit kan je de bediening en interface wat prettiger vinden.

Buiten het feit dat F1 TV niet draait op de tv zie ik de noodzaak van een externe streamer eigenlijk zelden of nooit :-). In een complete HT set wellicht wat meer maar in de standaard situatie van tv met soundbar amper. En ik heb nog een oudere E8.
Je bevestigt precies wat ik zeg :)
Het gaat om die extreem kleine niche van mensen die alles om kwaliteit geven maar toch net niet, door een ingebouwde app te gebruiken.

[Voor 10% gewijzigd door Deleon78 op 16-03-2023 12:08]

• Cap
  • Niet online
Ik quote hem er ff bij want ik haal het er niet uit. Waar zegt ie dat? :P
Deleon78 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:07:
(Voor de groep mensen die F1 TV wil kijken is het natuurlijk duidelijk, maar dat lijkt me niet per se de definitie van serieus streamen. En het is natuurlijk ook niet zo dat alleen die mensen of mensen met een HT set serieus streamen. Je kan m.i. prima serieus streamen zonder HT set of multikanaals geluid.)

[Voor 6% gewijzigd door Cap op 16-03-2023 12:13]

• CirclDigital
Serieus streamen is natuurlijk ook een onzinnige kreet :-).

• Cap
  • Niet online
Deleon78 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:04:
[...]

Je bevestigt precies wat ik zeg :)
Het gaat om die extreem kleine niche van mensen die alles om kwaliteit geven maar toch net niet, door een ingebouwde app te gebruiken.
Hoe weet je dat dit een extreem kleine niche is? En wat in de interne apps is aan kwaliteit (ik neem aan dat het hier gaat om beeldkwaliteit) "net niet"? :)

[Voor 5% gewijzigd door Cap op 16-03-2023 12:16]

• Cap
  • Niet online
CirclDigital schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:13:
Als je onder serieus streamen verstaat dat je allerlei extra externe apparatuur gebruikt, is het natuurlijk de waarheid als een koe. :)

Ik snap overigens prima dat iemand beperkingen ervaart met de interne apps en voor een externe oplossing gaat, er is nooit sprake van een one-size-fits-all-needs solution.

[Voor 21% gewijzigd door Cap op 16-03-2023 12:19]

• CirclDigital
Cap schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:15:
[...]
Als je onder serieus streamen verstaat dat je allerlei extra externe apparatuur gebruikt, is het natuurlijk de waarheid als een koe. :)
Nee, dat is duur streamen :-).

Heb ik ook veel gedaan met een hele uitgebreide HT set en met media servers. Uiteindelijk ben je dan regelmatig aan het klooien met instellingen en heb je af en toe toch last van wat beeld- en audio drop-outs.

Als ik nu wat fatsoenlijks wil kijken dan is vaak de USB stick en de interne app gewoon voldoende of als ik echt voor de complete geluids ervaring in mijn HT ga dan werkt dat via de Shield en wat instellen ook meer dan prima. Maar in mijn optiek zijn die mogelijke beperkingen in de interne apps er eigenlijk niet of amper.

Voor de rest is bedraad of wifi gewoon meer dan prima (daar begon het mee).

[Voor 5% gewijzigd door CirclDigital op 16-03-2023 12:23]

• Cap
  • Niet online
CirclDigital schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:22:
[...]

Tuurlijk.... allemaal productontwerpers hier natuurlijk.

Voor LG zal de afweging wel zijn dat ze het niet de moeite vinden het netwerkdeel opnieuw te ontwerpen met een nieuwe chipset en daardoor het inkoop en productieproces te raken en ook nog te moeten testen terwijl het voor het gros niets toevoegt, zeker niet met de snellere wifi die ook aanwezig is.

Allemaal werk dat ze nu ergens ander aan kunnen besteden.

Heeft verder weinig met de centen/dubbeltjes prijsverschil voor de chip zelf te maken.
Dat begrijp ik wel hoor, het was maar een grapje. :) Hoewel TP-Link dus wel een product kan ontwerpen waarbij ze die chip gebruiken (als je verstand hebt van productontwerp dan zul je weten, zelfs bij een switch is het product meer dan de chip) en het product dan incl 4 poorten voor een tientje kunnen verkopen. Ook is er natuurlijk goede kans dat het herontwerpen van het netwerkdeel best zal meevallen als het om een stap van 100 mbit LAN naar gigabit LAN gaat, maar inderdaad... we weten het niet. Net zoals we niet weten of het ze 2 euro, 20 euro of X euro per tv zou gaan kosten om dit te veranderen. :)

• Cap
  • Niet online
CirclDigital schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:22:
[...]

Nee, dat is duur streamen :-).

Heb ik ook veel gedaan met een hele uitgebreide HT set en met media servers. Uiteindelijk ben je dan regelmatig aan het klooien met instellingen en heb je af en toe toch last van wat beeld- en audio drop-outs.

Als ik nu wat fatsoenlijks wil kijken dan is vaak de USB stick en de interne app gewoon voldoende of als ik echt voor de complete geluids ervaring in mijn HT ga dan werkt dat via de Shield en wat instellen ook meer dan prima. Maar in mijn optiek zijn die mogelijke beperkingen in de interne apps er eigenlijk niet of amper.

Voor de rest is bedraad of wifi gewoon meer dan prima (daar begon het mee).
Ja ik ken het. Ben al sinds 2000 in de weer geweest met beamers, receivers, blu-ray spelers, HT Pc's, multikanaals geluid, kalibratie van zowel beeld als geluid, en geklooi met madVR wat vervolgens vooral als resultaat heeft dat het beeld ánders is, maar niet per se beter, natuurgetrouwer of meer conform 'artistic intent'. ;) Het gros van de zooi heb ik aan de kant geschoven simpelweg omdat eenvoudige oplossingen als interne media streamers of Apple TV's de dingen zo prima doen, alleen de kalibratie doe ik nog.

• CirclDigital
Cap schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:26:
[...]
we weten het niet. Net zoals we niet weten of het ze 2 euro, 20 euro of X euro per tv zou gaan kosten om dit te veranderen. :)
Wat we natuurlijk wel weten is dat het nu niets kost (niet in geld en niet in capaciteit) en ook geen echt probleem is voor 99+% van de mensen. Zeker niet omdat wifi een goed alternatief is.

• Deleon78
Cap schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:14:
[...]

Hoe weet je dat dit een extreem kleine niche is? En wat in de interne apps is aan kwaliteit (ik neem aan dat het hier gaat om beeldkwaliteit) "net niet"? :)
1) niet bluray gebruikers
2) wel bluray uncompressed downloaden/rippen
3) niet de filosofie om de tv als dom scherm te gebruiken
4) wel streamen via netwerk

Die combinatie zal tov de volledige gebruikersgroep echt maar een kleine niche zijn.
Denk ik dan, ik heb geen cijfers :)

[Voor 5% gewijzigd door Deleon78 op 16-03-2023 12:53]

• Deleon78
CirclDigital schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:13:
Vandaar de No true Scotsman toevoeging :)
Heb het hierboven nog even expliciet gemaakt!

• Deleon78
Cap schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:11:
Ik quote hem er ff bij want ik haal het er niet uit. Waar zegt ie dat? :P

[...]

(Voor de groep mensen die F1 TV wil kijken is het natuurlijk duidelijk, maar dat lijkt me niet per se de definitie van serieus streamen. En het is natuurlijk ook niet zo dat alleen die mensen of mensen met een HT set serieus streamen. Je kan m.i. prima serieus streamen zonder HT set of multikanaals geluid.)
Het gaat over de 100mbps poort.

(Viel mij ook tegen hoor, dat die er niet op zit)

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:05
BvanOsch schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:15:
Meer mensen die handshake issues hebben met LG C1 en de Xbox Series X?
Van tijd tot tijd start hij op in 480p..

Lees op internet dat er aardig wat gedoe is tussen de C1 en de Series X.
Hier ook helaas last van af en toe HDMI handshake issues met mijn nieuwe C2 en de Series X. Lees online dat dit probleem er al is sinds de CX helaas, en al die tijd zonder oplossing.

Ben nog in overweging wat te doen, maar vind de tv verder heel erg goed dus omruilen voor heel wat anders wil ik ook liever niet. Heb jij toevallig al een werkbare oplossing gevonden?

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Ik heb alleen met m'n PS5 op m'n A1 dat op random momenten het beeld helemaal zwart wordt en daarna terugkomt met HDR in beeld.

Is daar al een goede oplossing voor? Gebruik de originele kabels en uitzetten heeft niet gewerkt.

• d0s
  • Laatst online: 12:01

d0s

sssst

BarôZZa schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 22:19:
Ik heb alleen met m'n PS5 op m'n A1 dat op random momenten het beeld helemaal zwart wordt en daarna terugkomt met HDR in beeld.

Is daar al een goede oplossing voor? Gebruik de originele kabels en uitzetten heeft niet gewerkt.
Hier was een kwaliteits hdmi kabel de oplossing

• BvanOsch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-03 07:25
DeLyon schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 19:10:
[...]

Hier ook helaas last van af en toe HDMI handshake issues met mijn nieuwe C2 en de Series X. Lees online dat dit probleem er al is sinds de CX helaas, en al die tijd zonder oplossing.

Ben nog in overweging wat te doen, maar vind de tv verder heel erg goed dus omruilen voor heel wat anders wil ik ook liever niet. Heb jij toevallig al een werkbare oplossing gevonden?
Nog geen oplossing gevonden. Ik heb de C1 afgelopen jaar gekocht, beetje zonde om de tv om te ruilen, hij functioneert verder prima.

Jammer dat het nog steeds niet opgelost is.

LG C1 '55

• aaronito
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:44
Goedemorgen Medetweakers,

Vanmorgen zag ik helaas dat mijn C9 rond het frame last had van dode pixel, kan ik hiervoor nog mijn garantie claimen of waar kan ik dit het best doen? bij fabrikant of aankoop leverancier?

hieronder nog een link naar video van de dode pixels

YouTube: lg c9 dead pixels?

Alvast bedankt

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

aaronito schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:06:

Vanmorgen zag ik helaas dat mijn C9 rond het frame last had van dode pixel, kan ik hiervoor nog mijn garantie claimen of waar kan ik dit het best doen? bij fabrikant of aankoop leverancier?

Alvast bedankt
4 jaar oud, denk eerder dat je mogelijk van een LG coulanceregeling gebruik kan maken dan garantie. Maar er zijn mensen hier die andere ervaringen hebben dacht ik.

• aaronito
Xqlus1ve schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:09:
[...]

4 jaar oud, denk eerder dat je mogelijk van een LG coulanceregeling gebruik kan maken dan garantie. Maar er zijn mensen hier die andere ervaringen hebben dacht ik.
Coulanceregeling?

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:38
aaronito schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:06:

Alvast bedankt
Melden bij de winkel,daar heb je een contract mee en aangeven dat je een oplossing van hen wenst

• aaronito
Xqlus1ve schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:09:
[...]

Wren schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:24:
[...]

Melden bij de winkel,daar heb je een contract mee en aangeven dat je een oplossing van hen wenst
hoe oud de tv is weet ik niet. maar ben al heel de ochtend opzoek naar waar ik tv gekocht heb, maar kan het niet terug vinden.

• Wren
aaronito schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:38:
[...]

[...]

hoe oud de tv is weet ik niet. maar ben al heel de ochtend opzoek naar waar ik tv gekocht heb, maar kan het niet terug vinden.
En je weet ook niet wanneer je deze (ongeveer) gekocht hebt? Dan even goed terugscrollen op je rekeningoverzicht

• aaronito
Wren schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:44:
[...]

En je weet ook niet wanneer je deze (ongeveer) gekocht hebt? Dan even goed terugscrollen op je rekeningoverzicht
bedankt voor de tip, had niet verwacht te betalen gehad met mijn gewone rekening

ik heb iets gevonden omtrent 1295 euro via BuyMi.nl, maar deze website bestaat niet meer.
al wordt ik wel doorverwezen naar andere website.
en vindt ook niets terug in mijn mails.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hou-m-nat
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:19
aaronito schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:52:
[...]

bedankt voor de tip, had niet verwacht te betalen gehad met mijn gewone rekening

ik heb iets gevonden omtrent 1295 euro via BuyMi.nl, maar deze website bestaat niet meer.
al wordt ik wel doorverwezen naar andere website.
en vindt ook niets terug in mijn mails.
Buymi.nl verwijst nu naar Kijoo.nl. Deze twee website lijken aan elkaar gelieerd te zijn. Als je zoekt op kvk.nl dan zijn ze gevestigd op hetzelfde adres. Je kan proberen deze partij aan te schrijven, maar ik verwacht niet dat ze je daar met open armen zullen ontvangen.

Garantie zal geen sprake meer van zijn. Je zal hen op basis van non-conformiteit moeten aanspreken. Je hebt wel iets van een bon of aankoopbewijs nodig hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:17
Was eind van het jaar in de markt voor een gallery edition. Check ik net de prijzen… Valt toch tegen.
Enorm gestegen.
LG OLED65G26LA

psn: NL-SosuA-

• Daniel85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:18
Sosua schreef op zondag 19 maart 2023 @ 10:34:
Was eind van het jaar in de markt voor een gallery edition. Check ik net de prijzen… Valt toch tegen.
Enorm gestegen.
LG OLED65G26LA
[Afbeelding]
Hier ook. Maar de nieuwe modellen zijn aanstaande. Dus ik hoop op een prijsverlaging binnenkort.
Sosua schreef op zondag 19 maart 2023 @ 10:34:
Enorm gestegen.
LG OLED65G26LA
[Afbeelding]
Je hebt niets aan de Pricewatch voor OLED prijzen.
Kijk gewoon hier.
OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

• c-nan
Eind mei (of eventueel begin juni) wil ik de G2 65" kopen. Echter komt de G3 binnenkort uit, zal de G2 tot die tijd nog leverbaar zijn? En slimmer om nu te kopen of tot die tijd te wachten?

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

c-nan schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:17:
Eind mei (of eventueel begin juni) wil ik de G2 65" kopen. Echter komt de G3 binnenkort uit, zal de G2 tot die tijd nog leverbaar zijn? En slimmer om nu te kopen of tot die tijd te wachten?
1 ding is zeker, niets is zeker. Als je nu koopt is die misschien nog te verkrijgen voor een lagere prijs straks. Wacht je tot Mei is die misschien overal uitverkocht. :)

Overigens zijn modellen van vorig jaar meestal tot black friday beschikbaar van dit jaar.

[Voor 8% gewijzigd door Xqlus1ve op 20-03-2023 10:37]

• Wren
c-nan schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:17:
Laten we allemaal even de glazen bol afstoffen.

We weten niet wat LG nog voor voorraad heeft en de winkels ook niet. En wachten,je kan altijd wachten, tot de volgende en dan de volgende etc.

• c-nan
Wren schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:36:
[...]

Laten we allemaal even de glazen bol afstoffen.

We weten niet wat LG nog voor voorraad heeft en de winkels ook niet. En wachten,je kan altijd wachten, tot de volgende en dan de volgende etc.
Wij gaan in juni verhuizen, vandaar dat ik wil wachten. Als ik 'm nu koop, dan ga ik 'm sowieso niet uitpakken tot aan de verhuizing.

• Wren
c-nan schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:40:
[...]

Wij gaan in juni verhuizen, vandaar dat ik wil wachten. Als ik 'm nu koop, dan ga ik 'm sowieso niet uitpakken tot aan de verhuizing.
Je kan even naar het prijsverloop van de g1 toen de g2 werd geintroduceerd kijken en daar je conclusie uit trekken.
Mocht je em nu al kopen,controleer altijd de tv even of ie goed is voordat je em weer opbergt en het een paar maanden laat staan ivm de verhuizing.

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:36
[...]

Als je het eerder koopt, zou ik sowieso uitpakken en testen. Voor het geval dat het niet werkt of pixels kapot. Gelijk terug is dan makkelijker.

Edit:Zie ook bericht van @Wren

[Voor 4% gewijzigd door mucuracat op 20-03-2023 11:51]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CirclDigital
[...]
Gewoon nu helemaal niks aanschaffen....

Electronica kopen op voorraad is gewoon niet slim. Voor een mogelijke kleine besparing loop je allerlei extra risico's op beschadiging en het niet meer kunnen terugsturen onder WKOA.
Pagina: 1 ... 493 494 495 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2 dan wel Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee