• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 09:12:
[...]

Klopt. De C9 had het voor het laatst, in de CX, C1, C2 is DTS support afwezig. Bij de C3 en C4 was het weer toegevoegd. Vanaf de 5-serie is het er weer uitgesloopt. Dus jouw C6 zal het ook niet gaan kunnen helaas.
Dus idd die Shield moet je aanhouden en rechtstreeks op de AVR aansluiten. Want als je de Shield op de tv aansluit werkt DTS ook niet, tenzij je de shield de DTS laat decoden naar PCM.
Maakt voor de kwaliteit niet uit maar dan mis je de bevestiging dat het om DTS gaat wat vaak afbreuk doet aan de beleving.
Thnx.

Niet dat het een ramp is, maar een doosje minder was ik ook niet rauwig om :P

LG 77C69H | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:58
Hier hangt de 77G5 trouwens sinds 2 weken. Gekocht bij Smits voor €2500 en met cashback €2300. Daar wilde ik hem toch maar gewoon voor hebben uiteindelijk.

Nog niet heel veel HDR content gekeken wegens tijdgebrek. Maar dat komt vast nog wel. Hij hangt mooi, maar helaas moet ik hem nog een keer van de muur halen. De HDMI kabels zijn toch net iets te kort. Ik ga nog twee stukjes goot gebruiken. Als we dan de muur achter de tv opnieuw sauzen of behangen komend jaar neem ik de gootjes mee.

ik heb trouwens de oldschool afstandsbediening met nummerieke toetsen. Gewoon een Benelux model TV en nieuw in doos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bbDWGIFvQLRO1j2Lej3w5cu90-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OcoEfQcj1J2DTll7V49hKvYQ.jpg?f=fotoalbum_large

• Renegade666
  • Nu online
[url=https://ibb.co/YFhchvV1][img]https://i.ibb.co/q3pNpb2c/20260613-192900.jpg[/img][/url]

[url=https://ibb.co/vCZD99Rz][img]https://i.ibb.co/20g5JJHK/20260613-231236.jpg[/img][/url]

Die van staat er ook. Beeld is top.

Zeker 4k hdr😁

Had alleen wat audio sync issue, maar dat heb ik nu handmatig aangepast op de marantz. Blijkbaar ging dst bij de panasonic wel goed automatisch.

CEC lijkt helaas niet te werken met de shield/marantz.. dst is toch wel wat jammer.

En zal de beugel moeten verhangen of ander meubel hebben. Anders past de speaker er niet onder. Dus eerst maar op de poot gezet. En de speaker op een doos ervoor😅 zorgen voor later deze week.

LG 77C69H | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:27
@Renegade666 heb je eARC wel aan staan? Sync issues zou je niet moeten hebben met zo’n nieuwe setup. Anders even je tv en Marantz van de stroom af.

• Renegade666
  • Nu online
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 23:30:
@Renegade666 heb je eARC wel aan staan? Sync issues zou je niet moeten hebben met zo’n nieuwe setup. Anders even je tv en Marantz van de stroom af.
Ja earc staat aan. Maar de bron is mijn shield. Die stuurde de panasonic qua volume ook aan. Want de marantz luistert ook niet naar de shield, maar wel naar de panasonic. Die werkte ook weer goed met de marantz😅
Toch wel jammer dat elke fabrikant anders met CEC omgaat🤔

Gistrravond alles uit gezet, en op bedd gegaan.
Vanmorgen weer aan lijkt wat te doen nu qua cec.

Vanmorgen de beugel even verhangen, zodat die wat rechter hangt..
Wouden we hem even ophangen, krijgen we de poot niet meer van de tv af... 4 schroeven zijn er uit, maar wil niet los laten... en nergens wat te vinden in de handleiding hier over. Lijkt dat hij er in vast geklikt is, maar nergens kun je dat los halen...
Iemand een idee?

[ Voor 29% gewijzigd door Renegade666 op 14-06-2026 14:05 ]

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:29
Goed nieuws voor de bezitters van een LG OLED B4: er is zojuist een nieuwe firmware-update verschenen

Oude Softwareversie: 33.31.25

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/biVJy3p78jtci0KcQHUkMueMb60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Oi6IPANGi78PiAhLuDU89rl.jpg?f=fotoalbum_large

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• CyBeRSPiN
Is algemene update niet enkel voor de B4, op mn G2 kreeg ik deze ook.
Zonder release notes niet echt een zinnig woord over te zeggen, denk dat de meesten deze updates zonder nadenken accepteren en dan weinig merken van wat er anders is.

Volgens deze video wordt er een WK voetbal optie aan het menu toegevoegd:

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeRSPiN op 15-06-2026 13:06 ]

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:32
Update: 33.31.61
Reference
Detailed applicable model list : Please check with reference Tab exactly

* SW information

1. Improvement

1) The DAFC sound settings process has been improved to be more simple and intuitive, allowing for easier configuration.

2) The Easy TV remote control functionality has been enhanced for better clarity and usability, making it more convenient to use.

3) A new feature within the Sports Portal allows users to more intuitively access match information and analytical content, with seamless integration to the Playbook service.

4) During the World Cup period, a dedicated feature is provided to enable quick access from the home screen to the World Cup page, where related information can be easily viewed.

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-06 21:51

OmeJoyo

This is me

Van der Berg schreef op maandag 15 juni 2026 @ 12:57:
Goed nieuws voor de bezitters van een LG OLED B4: er is zojuist een nieuwe firmware-update verschenen

Oude Softwareversie: 33.31.25

[Afbeelding]
Nou goed. Ik heb nog nooit problemen met de G3 gehad, hij liep het voor het eerst vast na deze update vanacht en hij is behoorlijk traag met alles eigenlijk.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sinds zaterdag staat hier een OLED65C56LB.AEU. ik krijg de ingebouwde Chromecast maar niet aan de gang. Mezelf rot gezocht, maar kom er niet uit.

Ergens een handleiding?
ThinIQ app device al toegevoegd, maar als ik hem in Google Home wil koppelen vindt ie het device niet.
In de home Hub van de TV wil ie als ik op google Home klik iedere keer downloaden maar duurt lang / gebeurt niks. Dat kan de pihole zijn die blokt, maar als ik die uitschakel zie ik ook niks gebeuren / duurt nog steeds lang / dan maar cancel.

Chromecast op de hdmi werkt gelukkig naar behoren maar dit schiet niet op zo.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• CyBeRSPiN
@The Eagle het is geen volwaardige chromecast. Het is enkel een “streaming target”. Je kan niks koppelen qua Google Home oid.
Dus een app op je telefoon starten en dan zou de tv in de lijst moeten komen van apparaten waar je naartoe wilt streamen.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 15-06-2026 21:45 ]

• The Eagle

The Eagle

CyBeRSPiN schreef op maandag 15 juni 2026 @ 21:44:
@The Eagle het is geen volwaardige chromecast. Het is enkel een “streaming target”. Je kan niks koppelen qua Google Home oid.
Dus een app op je telefoon starten en dan zou de tv in de lijst moeten komen van apparaten waar je naartoe wilt streamen.
In YT kan ik hem wel vinden idd. Maar dat is de zelfde YT integratie die ik op mijn vorige 2011 LG ook al had :+
Google cast device gewoon niet te vinden. Nergens.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Renegade666
  • Nu online
Tv hangt :)
Wat blijkt, je moet de TV naar achter tilten om los te komen van de poot. Daarna was ophangen en klaar.
Al is het wel lastig ivm formaat en grotendeels wel erg dun.
Maar is gelukt.

Vervolgens de marantz verhuist naar kastje, volledige achterkant en plankje er uitgehaald, heeft hij genoeg ruimte om zich heen. Center Speaker op de marantz zijn, plankje scheef er ingezet zodat hij naar boven richt om zo niet het geluid tegen de salon tafel te pushen.

CEC werkt ondertussen ook normaal, blijkbaar moet ze elkaar leren kennen of zo XD

PS: foto is niet bepaald scherp vreemd genoeg...
PS2: kast en tv zijn ondertussen nog beetje opgeschoven zodat het wel in het midden zit :P

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/DgsYkfgs/20260617-141309.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Renegade666 op 17-06-2026 14:40 ]

• I_am_I
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12:50
Renegade666 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 14:38:
Tv hangt :)
Wat blijkt, je moet de TV naar achter tilten om los te komen van de poot. Daarna was ophangen en klaar.
Al is het wel lastig ivm formaat en grotendeels wel erg dun.
Maar is gelukt.

Vervolgens de marantz verhuist naar kastje, volledige achterkant en plankje er uitgehaald, heeft hij genoeg ruimte om zich heen. Center Speaker op de marantz zijn, plankje scheef er ingezet zodat hij naar boven richt om zo niet het geluid tegen de salon tafel te pushen.

CEC werkt ondertussen ook normaal, blijkbaar moet ze elkaar leren kennen of zo XD

PS: foto is niet bepaald scherp vreemd genoeg...
PS2: kast en tv zijn ondertussen nog beetje opgeschoven zodat het wel in het midden zit :P

[Afbeelding]
Wat een drukke achterwand met die verticale plankjes en lijstjes. Da's niks voor mij; de TV dan wel weer ;)

• Renegade666
  • Nu online
I_am_I schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 15:09:
[...]

Wat een drukke achterwand met die verticale plankjes en lijstjes. Da's niks voor mij; de TV dan wel weer ;)
Zonder die lijstjes etc is het verschrikkelijk saai :P
En ik heb er geen last van :P

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CyBeRSPiN schreef op maandag 15 juni 2026 @ 21:44:
Er lijken uitzonderingen te zijn? Mijn G4 is toegevoegd aan Google Home? Casten en screen mirroring zijn beschikbaar in de Home app. Of je bedoelt wat anders?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/34fzq5ptNlEdJjsV-Rse1_8LxwU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JjPFlwDSFwYmBu6Ht6ILuKgR.png?f=fotoalbum_large

Testing, one, two ...

• hijskraan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:16
Renegade666 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 15:40:
[...]

plus: het hangt netjes op 1 lijn😀

• CyBeRSPiN
hardware-lover schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 17:50:
[...]

Er lijken uitzonderingen te zijn? Mijn G4 is toegevoegd aan Google Home? Casten en screen mirroring zijn beschikbaar in de Home app. Of je bedoelt wat anders?

[Afbeelding]
Meer dat je er geen android apps op kan draaien. Heb zelf een Chromecast met Google TV waarbij dat wel kan.

• Largamelion
  • Laatst online: 14:26
Deze week nieuw filmpje van een van m'n favoriete YouTubers en dan valt m'n mond letterlijk open bij het kijken op m'n 77" G2. De meeste content die ik kijk via de apps van WebOS komen niet in de buurt van deze kwaliteit, zeker de Vlaamse zenders zijn echt erbarmelijk, zoals het voetbal op VRT Max momenteel, kwaliteit is echt ondermaats anno 2026. Ook Netflix en Prime halen niet deze kwaliteit, dat doet YouTube niet slecht als een van de weinige apps met echte 4k resolutie. Ik mag werkelijk op een meter van het scherm staan en het ziet er nog haarscherp uit... genieten!

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-06 17:27
Renegade666 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 15:40:
[...]

Lijstjes OK, maar bij mij geen zooi (als in niets) op de speakers.

• Renegade666
  • Nu online
Marcel Br schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 20:57:
[...]

Lijstjes OK, maar bij mij geen zooi (als in niets) op de speakers.
Welke zooi? Zijn atmos speakers die er op staan, en een homewizars schermpje en draakje. Ik zie geen zooi...

Soms moet iets kwijt als je niet te veel ruimte hebt.. ieder moet toch zelf weten wat je ermee doet.. het is niet dat het iets doet qua geluid qua geluid..

• CyBeRSPiN
Largamelion schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 20:56:
Deze week nieuw filmpje van een van m'n favoriete YouTubers en dan valt m'n mond letterlijk open bij het kijken op m'n 77" G2. De meeste content die ik kijk via de apps van WebOS komen niet in de buurt van deze kwaliteit, zeker de Vlaamse zenders zijn echt erbarmelijk, zoals het voetbal op VRT Max momenteel, kwaliteit is echt ondermaats anno 2026. Ook Netflix en Prime halen niet deze kwaliteit, dat doet YouTube niet slecht als een van de weinige apps met echte 4k resolutie. Ik mag werkelijk op een meter van het scherm staan en het ziet er nog haarscherp uit... genieten!
Ja je moet echt eens wat UHD materiaal gaan kijken. Is niet goedkoop maar de kwaliteit van beeld en geluid is echt heel veel beter dan streaming.
Jammer dat er geen videotheken meer zijn waar je fysieke schijfjes kan huren of het originele Netflix die nog per post schijfjes rondstuurden om te huren.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CyBeRSPiN schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 18:22:
[...]

Meer dat je er geen android apps op kan draaien. Heb zelf een Chromecast met Google TV waarbij dat wel kan.
Yep, WebOS natuurlijk. Dan had het een andere TV moeten zijn met een Android TV OS 😁

Maar goed, aan Google Home toevoegen kan, er Android TV apps op draaien vanzelfsprekend niet 😉

Testing, one, two ...

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
CyBeRSPiN schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 22:35:
[...]

Ja je moet echt eens wat UHD materiaal gaan kijken. Is niet goedkoop maar de kwaliteit van beeld en geluid is echt heel veel beter dan streaming.
Jammer dat er geen videotheken meer zijn waar je fysieke schijfjes kan huren of het originele Netflix die nog per post schijfjes rondstuurden om te huren.
Kon het maar. Er zijn maar een handjevol spelers die een beetje actuele formate aan kunnen en die lopen gierend hard in de papieren. En dan moet je nog op zoek naar de UHD schijfjes.
Van veel content is dat er überhaupt niet en als je het vindt is de prijs inderdaad niet grappig.
En tegen de tijd dat je verzameling een beetje op peil begint te komen is er vast weer een betere techniek. :P

Films kijk ik bij voorkeur via de AppleTV, dat vind ik er best goed uit zien. Maar ook dat haalt het uiteindelijk gewoon niet bij een lokale fysieke schijf.
Jammer dat er geen digitale videotheek bestaat met hoge bitrate.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Renegade666
  • Nu online
Gonadan schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 23:26:
[...]

Kon het maar. Er zijn maar een handjevol spelers die een beetje actuele formate aan kunnen en die lopen gierend hard in de papieren. En dan moet je nog op zoek naar de UHD schijfjes.
Van veel content is dat er überhaupt niet en als je het vindt is de prijs inderdaad niet grappig.
En tegen de tijd dat je verzameling een beetje op peil begint te komen is er vast weer een betere techniek. :P

Films kijk ik bij voorkeur via de AppleTV, dat vind ik er best goed uit zien. Maar ook dat haalt het uiteindelijk gewoon niet bij een lokale fysieke schijf.
Jammer dat er geen digitale videotheek bestaat met hoge bitrate.
Zijn andere manieren dan alleen schijfjes. Maar dan komen we in een grjs gebied😅

Draaai hier plex met 4k hdr rips, ziet precies her zelfde uit😁

• Gonadan

Gonadan

Renegade666 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 07:42:
[...]

Zijn andere manieren dan alleen schijfjes. Maar dan komen we in een grjs gebied😅

Draaai hier plex met 4k hdr rips, ziet precies her zelfde uit😁
Die manieren zijn mij gerust bekend, maar een grijs gebied bestaat daarin niet. Dat vereist overigens nog wel dat de content die je wil kijken populair genoeg is om UHD schijfjes van uit te brengen én populair genoeg om ergens digitaal aanbod te vinden.
Voor wat oudere films en zeker series is dat vaak lastig. Of je moet erg opletten dat je geen upscale UHD krijgt want dat kan je speler zelf ook wel. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-06 17:27
Renegade666 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 22:18:
[...]

Welke zooi? Zijn atmos speakers die er op staan, en een homewizars schermpje en draakje. Ik zie geen zooi...

Soms moet iets kwijt als je niet te veel ruimte hebt.. ieder moet toch zelf weten wat je ermee doet.. het is niet dat het iets doet qua geluid qua geluid..
Helemaal niets erop zeg ik toch. Je hebt zo te zien wel maatregelen genomen om de speakers te isoleren van de vloer maar zet vervolgens er wl dingen op (wat dan ook) die kunnen meetrillen.

• Renegade666
  • Nu online
Marcel Br schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 09:09:
[...]

Helemaal niets erop zeg ik toch. Je hebt zo te zien wel maatregelen genomen om de speakers te isoleren van de vloer maar zet vervolgens er wl dingen op (wat dan ook) die kunnen meetrillen.
Kan je vertellen, dat gebeurd niet.. dus zou je er niet druk over maken..

• Gonadan

Gonadan

In de Beeld & Geluid hoek zitten ook Tweakers die qua audio alles perfectioneren, die zouden die hele kamerindeling op de schop gooien want als je voor audio gaat is er echt wel verbetering mogelijk.

Gelukkig is het hun kamer niet en gaat het hier over TV's dus laten we die audiodiscussie hier maar even rusten. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ZlatanIbracada
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-06 16:44
Heeft er toevallig iemand ervaring met een 60hz Oled van LG in combinatie met het kijken van sport?

Sinds ik een dochter heb ben ik veel meer op de slaapkamer waar ik nu WK kijk maar op termijn andere sporten en series. Nu kwam ik een relatief goedkope LG Oled uit 2024 van 48" tegen op marktplaats voor op de slaapkamer die ook niet te groot is, maar deze heeft wel "maar" 60hz. Ga ik daar wat van merken aangezien ik beneden een LG Oled heb van 120hz en straks een LG gamingscherm van 240hz.

• Gonadan

Gonadan

De sportuitzendingen zijn over het algemeen zelf ook geen 120 Hz dus daar hoef je het niet voor te doen. Het kan wel zo zijn dat je huidige TV het zelf opkrikt naar 120Hz door er dingen bij te verzinnen met de beeldverbeteraars.

Sport kijken op ene 60 Hz kan prima, maar of je het prettig vindt hangt af van welke instellingen je nu gebruikt en wat die andere dan zou ondersteunen. Als je nu vol gas interpolatie gebruikt om die 120 Hz te benutten dan gaat een 60 Hz tv wellicht tegen vallen, doe je dat nu niet ga je mogelijk niets merken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Largamelion
Het is vooral het 'pannen' in het begin wanneer de cameraman langs alle spelers loopt waarbij een OLED nog altijd veel moeite heeft om het beeld scherp te houden. Tijdens de match zelf heb ik nergens last van, buiten de kwaliteit van de stream die imo ondermaats is op bv. VRT Max. Via IPTV heb ik dikwijls betere kwaliteit, dat zegt al veel ...

• The Eagle

The Eagle

hardware-lover schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 17:50:
[...]

[Afbeelding]
Vinden in de home app lukt al niet, laat staan toevoegen dus.
Zelfs niet als ik ThinIQ koppel met Google Home. Die koppeling lukt, en Google Home zegt dat als ThinIQ nieuwe apparaten vindt ze automatisch toegevoegd worden. Maar dat gebeurt dus mooi niet. ThinIQ app zig ie wel in, home niet.

• The Eagle

The Eagle

overtones schreef op maandag 14 april 2025 @ 12:02:
[...]

HDR en DV klappen er pas in als de bron ook echt dat materiaal is.
De beeldmodi verschillen dan ook, of ik moet zeggen per type bron materiaal onthoud de tv een eigen beeldmodus.

Ik denk dan ook dat je het daar gewoon in moet zoeken.
https://www.rtings.com/tv...settings#general-settings
Zijn deze ook integraal van toepassing op de C5 of moet ik daar andere voor hebben?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@The Eagle tja? Hij zit er bij mij in, maar ik doe er verder niets mee in de Home app. Het lijkt mij geen echt gemis als het niet lukt om deze toegevoegd te krijgen.

Ik gebruik mijn G4 zoveel mogelijk als dom apparaat, als een soort van luxe monitor zeg maar 😁

Testing, one, two ...

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:58
Ik ben aan het kijken naar een 65" tv (of dat denk ik toch dat de beste maat is, ik ziet 3-3.5m van de tv). Ik twijfel tussen de LG C6 of de LG G5.
  1. Welke zouden jullie mij aanraden? Het is vooral voor films en series waarvoor de tv gebruikt zal worden. Niet voor gamen.
  2. Wanneer vind ik de beste deals? Doorheen het jaar prijsalerts volgen (bvb topic prijsalerts oled tv's) of black friday is nog steeds voordeligste?

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:28
Flipking94 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:31:
Ik ben aan het kijken naar een 65" tv (of dat denk ik toch dat de beste maat is, ik ziet 3-3.5m van de tv). Ik twijfel tussen de LG C6 of de LG G5.
  1. Welke zouden jullie mij aanraden? Het is vooral voor films en series waarvoor de tv gebruikt zal worden. Niet voor gamen.
  2. Wanneer vind ik de beste deals? Doorheen het jaar prijsalerts volgen (bvb topic prijsalerts oled tv's) of black friday is nog steeds voordeligste?
Wij hebben dezelfde kijkafstand en hebben sinds donderdag een 65 inch G5 in de woonkamer staan. Nog wel in doos. Eerdaags maar uitpakken en installeren. In mijn ogen zit de G5 nu op z’n laagste prijs en en bespaar je grofweg 700 euro tov een G6. Ik vind het zelf dat niet waard, maar dat is zeer persoonlijk.

• jonathan9
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-06 02:21
Hey,

Ik wens een G56LS 65" aan te kopen, en vervolgens de LG muurbeugel WB22EGB.

immers, de LW versie was niet beschikbaar?

Lukt dat? Heeft iemand hetzelfde gedaan?

Merci,

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:58
meesje schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 15:32:
[...]

Wij hebben dezelfde kijkafstand en hebben sinds donderdag een 65 inch G5 in de woonkamer staan. Nog wel in doos. Eerdaags maar uitpakken en installeren. In mijn ogen zit de G5 nu op z’n laagste prijs en en bespaar je grofweg 700 euro tov een G6. Ik vind het zelf dat niet waard, maar dat is zeer persoonlijk.
Ok, maar G5 is dus qua kijken aangenamer/beter dan de C6, want daar twijfelde ik dus aan. De G6 vind ik de meerprijs op dit moment inderdaad niet waard.

• meesje
Flipking94 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 22:21:
[...]

Ok, maar G5 is dus qua kijken aangenamer/beter dan de C6, want daar twijfelde ik dus aan. De G6 vind ik de meerprijs op dit moment inderdaad niet waard.
Sorry, niet goed gelezen. Je noemde inderdaad de C6 en niet de G6. Bij dit formaat zou ik gaan voor de G5 en niet de C6. Bij 77 inch kan het anders zijn, want dan heb je de C6H welke hetzelfde beeldscherm heeft als de G5. Hier heb ik me verder weinig in verdiept omdat ik dat formaat te groot vind.

Het kan overigens soms helpen om via Google een ‘LG C6 VS G5’ in te geven. AI (Gemini) levert dan vaak wel wat mooie eerste inzichten.

[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 20-06-2026 22:25 ]

• Renegade666
  • Nu online
meesje schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 22:23:
[...]

Sorry, niet goed gelezen. Je noemde inderdaad de C6 en niet de G6. Bij dit formaat zou ik gaan voor de G5 en niet de C6. Bij 77 inch kan het anders zijn, want dan heb je de C6H welke hetzelfde beeldscherm heeft als de G5. Hier heb ik me verder weinig in verdiept omdat ik dat formaat te groot vind.

Het kan overigens soms helpen om via Google een ‘LG C6 VS G5’ in te geven. AI (Gemini) levert dan vaak wel wat mooie eerste inzichten.
Volgrns mij heeft de c6h het zelfde scherm als de g6. Niet g5. Al was hij geloof ik niet veel anders.

• meesje
Renegade666 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 22:54:
[...]

Volgrns mij heeft de c6h het zelfde scherm als de g6. Niet g5. Al was hij geloof ik niet veel anders.
Dat zou best kunnen dan. Rtings zegt in ieder geval:

The LG G5 OLED is slightly better than the LG C6H OLED. The G5 is slightly brighter in both SDR and HDR, especially when more of the screen is supposed to be bright at once. Combined with its much better reflection handling, this makes the G5 a much better choice for bright room viewing, as glare isn't nearly as distracting during the day.

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 20-06-2026 23:02 ]

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-06 16:27
Flipking94 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:31:
Als je de keuze hebt tussen de LG C6 (2026) en de LG G5 (2025), dan zou ik in de meeste gevallen de LG G5 kiezen. Onafhankelijke tests laten zien dat de G5 duidelijk helderder is, betere HDR-prestaties heeft en beter omgaat met reflecties in een lichte woonkamer.

• meesje
Snake_Eye schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 23:28:
[...]

Als je de keuze hebt tussen de LG C6 (2026) en de LG G5 (2025), dan zou ik in de meeste gevallen de LG G5 kiezen. Onafhankelijke tests laten zien dat de G5 duidelijk helderder is, betere HDR-prestaties heeft en beter omgaat met reflecties in een lichte woonkamer.
Heb je nu gewoon vertaald wat hiervoor al stond? :)

• Snake_Eye
meesje schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 23:39:
[...]

Heb je nu gewoon vertaald wat hiervoor al stond? :)
Dat had ik nog niet eens gezien, de vraag stond op de pagina daarvoor. Ik heb gewoon ingetypt wat ik dacht en ondervonden heb.

• meesje
Snake_Eye schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 23:46:
[...]

Dat had ik nog niet eens gezien, de vraag stond op de pagina daarvoor. Ik heb gewoon ingetypt wat ik dacht en ondervonden heb.
Herkenbaar. En maakt ook niks uit. Vandaar smiley. 👍

• DTwice
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:24
Hier hangt sinds vorige week vrijdag een OLED77G67LW. Deze vervangt zijn oudere vloerstaande broer uit 2018 de OLED55C8PLA.

Origineel had ik de G5 besteld echter deze was op de dag van levering helaas niet leverbaar. Voor een kleine meerprijs, (coulance) gratis installatie, een jaar extra garantie en de langere levertijd voor lief nemend kon ik de G6 kiezen. Geen moeilijke keuze.

Voor onze kijkafstand plus min 5 meter is deze grootte perfect. Daarnaast heb ik deze keer expres gekozen voor een muurbeugel die draaibaar is omdat wij niet recht voor de TV zitten. Dit zorgt ervoor dat het beeld veel beter tot zijn recht komt en minimaliseert reflecties. Over reflecties gesproken de C8 kon je letterlijk gebruiken als spiegel. Dit is bij de G6 verleden tijd. Als reflecties je storen dan is de G6 een uitstekende keuze. En mochten er toch reflecties zijn bijvoorbeeld bij vol zonlicht dan zijn deze veel minder storend dus dat heeft LG echt goed voor elkaar i.c.m. het glossy scherm.

Het beeld is zoals je van een premium OLED TV mag verwachten prachtig. Diep zwart, prachtige kleuren en een helderheid waar je u tegen zegt. Filmmaker mode heeft voor mij de voorkeur voorlopig maar ik ben nog volop aan het experimenteren.

Apparatuur dat erop aangesloten zit: Nvidia Shield Pro, LGSN11RG Soundbar, Nintendo Switch

Gewone TV kijk ik via de NLZiet app op de Shield ook dit ziet er prima uit op de LG. Daarbij heb ik AI enhancement aan op medium (default).

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/YFvXRC9T/PXL-20260612-190230015-MP.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/B5PmhgLW/IMG-20260613-WA0000.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/15VqJM3/IMG-20260617-WA0000.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/NdC7ZyQH/IMG-20260612-WA0000.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door DTwice op 21-06-2026 14:48 ]

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Ik heb nu al een tijdje een C5 77" aan de muur hangen. Deze verving mijn C1 65". Het probleem is dat de TV, met name overdag veel te donker is. Vooral Netflix content, Film Maker mode (Dolby Vision) is echt donker. Ik schakel nu vaak over naar Cinema Home (iets lichter) of Levendig (veel lichter maar niet mijn voorkeur).

Alle AI meuk, power saving, ect, staan uit. Pixel helderheid en contrast 100 en maximale helderheid op hoog. Veel settings geprobeerd (R-Tings aanbevelingen hier ) maar het valt echt tegen. Deze issues had ik niet met de C1 en het is bloed irritant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xf6mcEZ4bLSrFJoMGLvSfQUsDp4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BaYaolxm8mSd6LL2Oww19h37.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Hier tekenen aub ......

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
Dat je bepaalde content te donker vindt, met name dus Dolby Vision, dat had je gegarandeerd ook al met je C1. Kan niet anders.

Maar je keuze voor Cinema Home voor overdag ( en bij bepaalde echt donkere content ook s'avonds) is de juiste. Filmmaker is echt en alleen geschikt voor een volledig verduisterde ruimte, daar is het voor gemaakt.

• DTwice
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:24
Je hebt niet iets van Ambient light mode aan staan oid? Dat is een setting onder brightness.

• CPM
  • Niet online

CPM

DutchOwnage schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:12:
Dat je bepaalde content te donker vindt, met name dus Dolby Vision, dat had je gegarandeerd ook al met je C1. Kan niet anders.

Maar je keuze voor Cinema Home voor overdag ( en bij bepaalde echt donkere content ook
[...]
s'avonds) is de juiste. Filmmaker is echt en alleen geschikt voor een volledig verduisterde ruimte, daar is het voor gemaakt.
Zoals ik al aangaf, met de C1 nooit het issue gehad dat het te donker was. Soms met licht inval wel wat lastiger kijken maar nooit hoeven aanpassen. En altijd de Filmmaker mode aan (behalve met gamen). Dit valt gewoon echt op. Zelfs de WAF veranderd de beeldmodus terwijl ze anders niet eens wist hoe dat moest.

De AI helderheidsinstellingen staan uit. Net als energiebesparing.

Ik zal de Pixel opschoning nog eens draaien. En als ik de tijd heb zal ik eens fotos maken, ook van de C1.

Hier tekenen aub ......

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
Tja, het scheelt 300 tot 500 nits in peak brightness in HDR in het voordeel van de C5. Dat is toch best aanzienlijk. Blijf het apart vinden dat het dan zo opvalt in negatieve zin op je C5.

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
DutchOwnage schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:12:

Maar je keuze voor Cinema Home voor overdag ( en bij bepaalde echt donkere content ook s'avonds) is de juiste. Filmmaker is echt en alleen geschikt voor een volledig verduisterde ruimte, daar is het voor gemaakt.
Dit valt goed te verklaren. De C1 van @CPM is verre van accuraat waardoor DV en (schaduw)details altijd veel te licht werd weergegeven.

LG hecht sinds een jaar of 3 meer aandacht aan accuraatheid.

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
CPM schreef op zondag 21 juni 2026 @ 12:53:

Zijn er meer mensen met dit probleem?
Zoals gezegd leverde LG in de tijd van de C1 verre van accurate TV's af.

Films en series worden in SDR gemasterd op ~ 100 nits, en zijn dus bedoelt om te kijken in een donkere ruimte. De gemiddelde consument kijkt niet in een donkere ruimte of bij weinig omgevingslicht, hierdoor hebben we een vertekend beeld van hoe SDR eruit hoort te zien.

HDR gaat ook uit van dit principe, waarbij de basis ~ 100 nits is en de highlights tot 4000 nits gemasterd kunnen worden. Ook hierbij wordt uitgegaan van kijken in een donkere ruimte of bioscoop.

Doordat de C1 vanuit de fabriek slecht gekalibreerd was, werd HDR te helder weer gegeven waardoor je minder last had van donkere scenes in een ruimte met de hoeveelheid omgevingslicht zoals te zien op jouw foto.

[ Voor 4% gewijzigd door Freshouttheoven op 21-06-2026 15:46 ]

• Snake_Eye
Netflix gebruikt dynamische metadata in Dolby Vision en HDR10+, waarmee piekhelderheden tot wel 4000 nits kunnen worden gehaald. Echter, de meeste content wordt maar meestal beperkt tot een piek van 1000 nits.

• CPM
  • Niet online

CPM

Freshouttheoven schreef op zondag 21 juni 2026 @ 15:44:
[...]

Zoals gezegd leverde LG in de tijd van de C1 verre van accurate TV's af.
Bijzonder, heb destijds ook de "guide" van Vincent Teoh gevolgd om voor alle content de juiste instellingen te zetten. Volgens hem kwam LG C1 juist erg goed vanaf fabriek afgesteld.

Moet zeggen dat ik dus wel wat teleurgesteld ben in de C5.

Hier tekenen aub ......

• Van der Berg
Zojuist de nieuwste update geïnstalleerd op onze LG OLED-tv, waarmee de softwareversie nu op 33.31.68 staat. Na de installatie is hier meteen de pixel-refresh voltooid en zijn alle apps weer up-to-date gebracht.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-06 22:27
CPM schreef op zondag 21 juni 2026 @ 12:53:
Ik heb nu al een tijdje een C5 77" aan de muur hangen. ... Het probleem is dat de TV, met name overdag veel te donker is.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar weet je zeker, echt heel zeker dat je het beschermfolie eraf getrokken hebt?

• kayjay
  • Laatst online: 26-06 21:48
Heeft iemand hier nog problemen met de LG cashcback te claimen? Ik krijg telkens een algemeen bericht dat de images niet correct zijn. Zowat alles geprobeerd waar ik kan aan denken: privacy mode, png, jpeg, jpg, kleinere formaten,... Niets lijkt te werken.

Nochtans 1 file per uploadveldje en ruim onder de 5mb max file size..

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
kayjay schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 17:47:
Heeft iemand hier nog problemen met de LG cashcback te claimen? Ik krijg telkens een algemeen bericht dat de images niet correct zijn. Zowat alles geprobeerd waar ik kan aan denken: privacy mode, png, jpeg, jpg, kleinere formaten,... Niets lijkt te werken.

Nochtans 1 file per uploadveldje en ruim onder de 5mb max file size..
[LG OLED] Cashback - Ervaringen & Discussie

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:35

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Van der Berg schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:52:
Zojuist de nieuwste update geïnstalleerd op onze LG OLED-tv, waarmee de softwareversie nu op 33.31.68 staat. Na de installatie is hier meteen de pixel-refresh voltooid en zijn alle apps weer up-to-date gebracht.
Hartstikke fijn dat het werkt.

Denk je er nog even aan dat 'lief dagboek' niet nodig is hier in dit topic?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Van der Berg
Jorgen schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 18:11:
[...]

Hartstikke fijn dat het werkt.

Denk je er nog even aan dat 'lief dagboek' niet nodig is hier in dit topic?
Het ging mij puur om de melding van softwareversie 33.31.68 voor andere LG OLED-bezitters, niet om een dagboekverhaal. Fijn dat het werkt in elk geval!

• CPM
  • Niet online

CPM

amboly schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:03:
[...]

Ik durf het bijna niet te vragen, maar weet je zeker, echt heel zeker dat je het beschermfolie eraf getrokken hebt?
Goede vraag, maar ja die is er af.

Dit zijn de verschillen. Wel wat lastiger te zien op de fotos en zeker om op twee TV's bijna hetzelfde beeld vast te leggen. Beeld instellingen zijn op beide TV's identiek. En hier gaat het nog om een lichte scène. Pixel helderheid 100, contrast 100, kleur 50, etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MY2eITkfeOES-NRJgCdq9Jmvpcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZKAd5MA8S822xU7KTGAih1Gr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J9UgF9YM33RGbaFAp12zYEMF5PY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Smnbu1ICfHduWjaQ4Hqzx3P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gZuRehocoXMKiXIwA3MXnrwlJ8c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wX1F0XPwjeXxC3o8YzM1JIeU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eUs5LkmAr7rlxDZAHss7n6J6u58=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MzWJB3wRjugRgitpyKUbfwAJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door CPM op 24-06-2026 09:23 ]

Hier tekenen aub ......

• Largamelion
Links en centraal zie ik niet zo heel veel verschil, maar de rechterkant van het beeld lijkt me op die onderste tv echt niet oké, zit serieuze waas overheen precies, daar valt het echt op. Heb je diezelfde indruk ook of is het verschil in werkelijkheid zichtbaar over heel de tv?

• Gonadan

Gonadan

Ook de lichte delen zijn helderder bij de bovenste TV, dus wellicht zijn de instellingen wel identiek maar de uitwerking verschilt? Een waarde hoeft bij verschillende panelen niet per se hetzelfde resultaat te geven. Maar dan nog lijken de donkere delen inderdaad in verhouding wel donkerder. Zitten ze ook op dezelfde uitgang van het apparaat wat de video weergeeft?

Ik zie ook wel wat meer reflectie, maar dat zal aan de locatie van de TV liggen vermoed ik.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Farabi
  • Niet online
Waar zou ik een nieuwe originele afstandsbediening voor mijn G4 kunnen kopen voor een redelijke prijs? Hoe vind ik de artikelcode van mijn AB?

[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 24-06-2026 15:55 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Farabi schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:51:
Waar zou ik een nieuwe originele afstandsbediening voor mijn G4 kunnen kopen voor een redelijke prijs? Hoe vind ik de artikelcode van mijn AB?
Aan de onderzijde van je huidige?

Testing, one, two ...

• Farabi
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:59:
[...]

Aan de onderzijde van je huidige?
ah oke, ben niet thuis ff kijken zo :9

edit: staat niet op de achterkant. Er is een sticker maar die is helemaal vervaagd. Ik weet niet of daar het model op stond.

[ Voor 23% gewijzigd door Farabi op 24-06-2026 18:29 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Farabi schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 16:03:
[...]

ah oke, ben niet thuis ff kijken zo :9

edit: staat niet op de achterkant. Er is een sticker maar die is helemaal vervaagd. Ik weet niet of daar het model op stond.
Staat er...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uM1PEwq_HBV4t4D4Zod-a2YBWyo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Dptm6ZuvoX5KFsrPer7o2kwn.png?f=fotoalbum_large

Testing, one, two ...

• Farabi
  • Niet online
Is dit van jouw G4? (of van een G4?)

besteld, thnx!

[ Voor 39% gewijzigd door Farabi op 24-06-2026 20:20 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Farabi mijn G4 😉 Afstandsbediening wordt vrijwel niet gebruikt.

Testing, one, two ...

• pascalcartigny
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 26-06 11:30
Ik heb reeds sinds afgelopen november een LG OLED EVO 65C54LA. Tot op heden beviel hij top. Afgelopen weekend zijn we verhuist, en wilde hij in eerste instantie apps niet maar opstarten, apps zoals Netflix bleven aangeven dat er geen werkende internet vebinding was. Terwijl de TV zelf aangaf dat dit wel gewoon het geval was (bekabelde verbinding).

Na een reset naar fabrieksinstellingen is dat opgelost en heb ik nu de volgende uitdaging. Netflix stond er al op(?) doet het in ieder geval probleemloos. Maar hij weigert iedere andere app die ik aan klik te downloaden. De balk begint nooit te lopen en uiteindelijk komt er de melding: "app kon niet worden geinstalleerd probeer het later nog eens". Internet verbinding werkt, daar ligt het niet aan.

Als last resort kan ik natuurlijk weer een fabrieksreset proberen. Maar ik vraag me af of iemand eerder dit probleem heeft gehad en/of een mogelijke oplossing weet.

• The Eagle

The Eagle

@pascalcartigny toevallig een pihole of andere dns block draaien? Met pihole enabled wilde ie bij mij ook niet installeren, alles faalde.

Stelletje faalhazen daarzo bij LG.

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:44

PeepPeepPeep

Ik zei het nog!

pascalcartigny schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:32:
Ik heb reeds sinds afgelopen november een LG OLED EVO 65C54LA. Tot op heden beviel hij top. Afgelopen weekend zijn we verhuist, en wilde hij in eerste instantie apps niet maar opstarten, apps zoals Netflix bleven aangeven dat er geen werkende internet vebinding was. Terwijl de TV zelf aangaf dat dit wel gewoon het geval was (bekabelde verbinding).

Na een reset naar fabrieksinstellingen is dat opgelost en heb ik nu de volgende uitdaging. Netflix stond er al op(?) doet het in ieder geval probleemloos. Maar hij weigert iedere andere app die ik aan klik te downloaden. De balk begint nooit te lopen en uiteindelijk komt er de melding: "app kon niet worden geinstalleerd probeer het later nog eens". Internet verbinding werkt, daar ligt het niet aan.

Als last resort kan ik natuurlijk weer een fabrieksreset proberen. Maar ik vraag me af of iemand eerder dit probleem heeft gehad en/of een mogelijke oplossing weet.
Melding dat er bekabelde verbinding is, wil niet zeggen dat je een werkende internetverbinding hebt. Ik denk dat je dus een brakke kabel hebt.

• pascalcartigny
The Eagle schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 23:09:
@pascalcartigny toevallig een pihole of andere dns block draaien? Met pihole enabled wilde ie bij mij ook niet installeren, alles faalde.

Nee helemaal niets, of KPN moet out of the box iets in zijn Fritzbox als dusdanig hebben ingesteld.
PeepPeepPeep schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 23:10:
[...]

Melding dat er bekabelde verbinding is, wil niet zeggen dat je een werkende internetverbinding hebt. Ik denk dat je dus een brakke kabel hebt.
Netflix staat installed. Die app kon ik wel gewoon installeren en ik kan gewoon afleveringen kijken. Als ik dezelfde kabel in mijn TP Link Deco E4 stop doet ie het ook. De kabel is het probleem niet. Een speedtest op de TV laat ook gewoon een stabiele werkende connectie zien.

[ Voor 4% gewijzigd door pascalcartigny op 24-06-2026 23:24 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
@pascalcartigny je zou in de instellingen eens Quick Start+ uit kunnen zetten, dat veroorzaakt regelmatig gekke problemen.

🪦🪦RIP Pricewatch design 19-01-2026 🪦🪦

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 23:09:

Dat ligt aan lg? Lol

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-06 18:20
Ik ben benieuwd of er G6 eigenaren zijn die mij kunnen vertellen of de quirks en kinkjes uit de kabel zijn gepatcht. Ik weet dat de TV met een hobbelige launch (evenals de G5) kampte.

Ik wilde een 83G5, maar heb voor 3499 een 83G6 kunnen kopen, en ben toch wel heel erg excited voor volgende week, als hier een moker van een kartonnen doos het huis in wordt getild. Toch wel benieuwd naar de issues die nog niet gepatcht zijn. Ik kom van een 77G3, wat al een fantastische TV is, maar de color banding zat me altijd dwars, gradients die er niet mooi uitzagen. Dat lijkt nu eindelijk aangepakt, wat echt heel erg nice is.

Benieuwd naar G6 ervaringen hier!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
hijskraan schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 17:04:
[...]

Ik heb de 42 inch C5, en heb dus dezelfde a.b. zonder nummertoetsen.

Ik heb bij ali een afstandsbediening besteld met de nummer toetsen voor weinig om uit te proberen.

Dit werkt, alleen spraakopdrachten doet ie niet, maar dat hoeft van mij toch niet.
Dit is de enige post die ik kon vinden mbt een alternatieve remote voor een C5, maar de poster heeft er niet bijgezegd welke...
Heb zelf een andere afstandsbediening bij Ali besteld die zou werken met een C5 maar daar deed de pointer het niet van en het bevestigen/middelste balletje van scrollwheel (ok doorgeven zeg maar). Dus die is weer retour. Weet iemand een werkend alternatief voor een C5 waarbij je fysieke numerieke toetsen hebt en ook een mute knop (spraakbesturing interesseert me niet)??

• Renegade666
  • Nu online
Fuku-San schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:45:
Ik ben benieuwd of er G6 eigenaren zijn die mij kunnen vertellen of de quirks en kinkjes uit de kabel zijn gepatcht. Ik weet dat de TV met een hobbelige launch (evenals de G5) kampte.

Ik wilde een 83G5, maar heb voor 3499 een 83G6 kunnen kopen, en ben toch wel heel erg excited voor volgende week, als hier een moker van een kartonnen doos het huis in wordt getild. Toch wel benieuwd naar de issues die nog niet gepatcht zijn. Ik kom van een 77G3, wat al een fantastische TV is, maar de color banding zat me altijd dwars, gradients die er niet mooi uitzagen. Dat lijkt nu eindelijk aangepakt, wat echt heel erg nice is.

Benieuwd naar G6 ervaringen hier!
Volgens mij is sinds dat laatste update meeste opgelost. Maar moet zeggen dat ik nergens last van heb op mijn 77C6.

Maar 3500 voor de 83" . Dat is verdomd goeie prijs!!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:56
Ik heb de 83G6 nu 2 weken(zelfde prijs gekocht😀) en ik ben er zeer tevreden mee.

Het anti reflectiefilter werkt top en ik zou niet meer zonder kunnen. Qua uniformiteit het beste oled scherm dat ik heb gehad. SDR beeld is beter dan mijn vorige LG oled de 77CS, HDR verschil is enorm.

Er zijn nog problemen in HDR met ruisend beeld bij near black. Alleen storend bij donkere scenes. Er zijn nog wat meer zaken; o.a. HDR niet goed kunnen kalibreren, spelmodus te donker. Maar ik heb er vertrouwen in dat dit met updates wordt verholpen.

Helaas is het bij LG zo, maar ik denk meerdere merken, dat de tv niet perfect in de markt wordt gezet. De G5 had bij aanvang ook problemen en zijn bijna allemaal met updates verholpen.

De afstandbediening vind ik een stuk prettiger in de hand liggen dan die halve banaan afstandsbediening van LG. Wel irritant is dat er geen mute knop op zit. Mute is geluid zachter zetten en dan springt ie op mute. Geluid harder zetten, mute off. Soms springt tv bij zachter zetten op mute. Ook herkent mijn versterker niet dat het geluid weer van mute af is. Gelukkig oplossing gevonden: de knop rechtsboven(hartje) is instelbaar. Dat is nu mijn mute knop en mijn versterker herkend dat signal wel.

• pascalcartigny
stin00 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 23:28:
@pascalcartigny je zou in de instellingen eens Quick Start+ uit kunnen zetten, dat veroorzaakt regelmatig gekke problemen.
Uiteindelijk werkte dit ook niet. Ik heb een volledige power cycle gedaan, stekker eruit, aan/uit knop op de tv 15 sec ingedrukt houden, daarna 10 minuten volledig van het stroom afgelaten.

Vervolgens opnieuw ingelogd met mijn LG account en alles werkte weer naar behoren.

Blijft een vaag verhaal, maar goed. Blij dat het weer werkt.

• rowicom
  • Laatst online: 06:32
Vraag aan de mensen die op hun LG Oled de tv app van Ziggo gebruiken. Ik lees in het Ziggo communityforum dat de Ziggo Go tv app nogal eens haperingen en vastlopers vertoont. En dat dan bijna altijd op Oled's van LG. Ter plaatse geroepen Ziggo monteurs hebben geconcludeerd dat het in de app moet zitten, niet in de infra van Ziggo in ieder geval. Hebben jullie daar ervaring mee?

• amboly
  • Laatst online: 26-06 22:27
Marcel9970 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:18.

De afstandbediening vind ik een stuk prettiger in de hand liggen dan die halve banaan afstandsbediening van LG. Wel irritant is dat er geen mute knop op zit. Mute is geluid zachter zetten en dan springt ie op mute. Geluid harder zetten, mute off. Soms springt tv bij zachter zetten op mute. Ook herkent mijn versterker niet dat het geluid weer van mute af is. Gelukkig oplossing gevonden: de knop rechtsboven(hartje) is instelbaar. Dat is nu mijn mute knop en mijn versterker herkend dat signal wel.
Volume down ingedrukt houden is mute.

• hijskraan
Vhond schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:15:
[...]

Dit is de enige post die ik kon vinden mbt een alternatieve remote voor een C5, maar de poster heeft er niet bijgezegd welke...
Heb zelf een andere afstandsbediening bij Ali besteld die zou werken met een C5 maar daar deed de pointer het niet van en het bevestigen/middelste balletje van scrollwheel (ok doorgeven zeg maar). Dus die is weer retour. Weet iemand een werkend alternatief voor een C5 waarbij je fysieke numerieke toetsen hebt en ook een mute knop (spraakbesturing interesseert me niet)??
Dat ben ik, zoek op MR24GA , dan heb je kwa prijs wat opties, ik heb de goedkoopste, is de MR25GA,op dit moment 12,19 ex.verzendkosten

• Vhond
  • Niet online
hijskraan schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:30:
[...]

Dat ben ik, zoek op MR24GA , dan heb je kwa prijs wat opties, ik heb de goedkoopste, is de MR25GA,op dit moment 12,19 ex.verzendkosten
Maar ik had er zo 1 en die deed het dus niet compleet (en daarom retour)?
De omschrijvingen zijn ook niet altijd gelijk (de 1 zegt wel dat het voor 2025 modellen geschikt is, de ander weer niet)??
En er zijn ook universelere LG remotes te koop die op alle LG tv's zouden werken??
Nogmaals mij gaat het niet om spraakbesturing, maar ik wil wel selecties kunnen bevestigen (of dat nou een fysieke knop is of een scroll wieltje wat je in kan drukken).

En heb je de MR24GA of MR25GA? Ik neem aan dat die getallen op het jaar slaan? en zou die 24 dan wel een c5 (tv uit 2025) ondersteunen??

• hijskraan
Vhond schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:52:
[...]

Maar ik had er zo 1 en die deed het dus niet compleet (en daarom retour)?
De omschrijvingen zijn ook niet altijd gelijk (de 1 zegt wel dat het voor 2025 modellen geschikt is, de ander weer niet)??
En er zijn ook universelere LG remotes te koop die op alle LG tv's zouden werken??
Nogmaals mij gaat het niet om spraakbesturing, maar ik wil wel selecties kunnen bevestigen (of dat nou een fysieke knop is of een scroll wieltje wat je in kan drukken).

En heb je de MR24GA of MR25GA? Ik neem aan dat die getallen op het jaar slaan? en zou die 24 dan wel een c5 (tv uit 2025) ondersteunen??
ben nu op vakantie, dus kan dat niet bevestigen, zal maandagavond voor je kijken.

• Vhond
  • Niet online
hijskraan schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 13:47:
[...]

ben nu op vakantie, dus kan dat niet bevestigen, zal maandagavond voor je kijken.
bedankt

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 15:02
Ik heb deze voor mijn LG G5: https://nl.aliexpress.com/item/1005010030306985.html

Had deze voor 15 euro (was een Choice item, dacht ik). Werkt prima (ook muis, voice gebruik ik niet) alleen is het niet mogelijk twee muisbedieningen actief te hebben (1 bluetooth verbinding mogelijk). Dus bij 1 ab moet je met de cursortoetsen navigeren.

Heb deze erbij gekocht omdat de LG app erg traag is regelmatig opnieuw moet connecten.., nu hebben mijn partner en beide een ab onder handbereik.

• Vhond
  • Niet online
BigSurf schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:43:
Ik heb deze voor mijn LG G5: https://nl.aliexpress.com/item/1005010030306985.html

Had deze voor 15 euro (was een Choice item, dacht ik). Werkt prima (ook muis, voice gebruik ik niet) alleen is het niet mogelijk twee muisbedieningen actief te hebben (1 bluetooth verbinding mogelijk). Dus bij 1 ab moet je met de cursortoetsen navigeren.

Heb deze erbij gekocht omdat de LG app erg traag is regelmatig opnieuw moet connecten.., nu hebben mijn partner en beide een ab onder handbereik.
Bedankt, maar zo 1 heb ik. Ik wilde er juist 1 met numerieke toetsen en een mute knop (ipv volume down de hele tijd ingedrukt te houden).

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-06 19:07
Vhond schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:46:
[...]

Bedankt, maar zo 1 heb ik. Ik wilde er juist 1 met numerieke toetsen en een mute knop (ipv volume down de hele tijd ingedrukt te houden).
Waarop werken nummerieke toetsenbord tegenwoordig?

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
mucuracat schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 15:26:
[...]

Ik gebruik dagelijks de numerieke toetsen als snelkoppeling voor applicaties/input wisselen. Dus 1 lang indrukken is HDMI 1, 2 lang indrukken is NPO start etc. Dan hoef ik dat vreselijke home scherm nooit te bekijken.

🪦🪦RIP Pricewatch design 19-01-2026 🪦🪦

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-06 18:20
Marcel9970 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:18:
Ik heb de 83G6 nu 2 weken(zelfde prijs gekocht😀) en ik ben er zeer tevreden mee.

Het anti reflectiefilter werkt top en ik zou niet meer zonder kunnen. Qua uniformiteit het beste oled scherm dat ik heb gehad. SDR beeld is beter dan mijn vorige LG oled de 77CS, HDR verschil is enorm.

Er zijn nog problemen in HDR met ruisend beeld bij near black. Alleen storend bij donkere scenes. Er zijn nog wat meer zaken; o.a. HDR niet goed kunnen kalibreren, spelmodus te donker. Maar ik heb er vertrouwen in dat dit met updates wordt verholpen.

Helaas is het bij LG zo, maar ik denk meerdere merken, dat de tv niet perfect in de markt wordt gezet. De G5 had bij aanvang ook problemen en zijn bijna allemaal met updates verholpen.

Goed om te horen. Hoe bevalt de sprong van 77 naar 83? Ik verwacht inderdaad updates die alles fixen in de loop der tijd. Wel fijn aan de game mode is, dat sinds de G3 je in principe in elke beeldmodus low latency kan gamen!

• mucuracat
  • Laatst online: 26-06 19:07
stin00 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 15:30:
[...]

Ik gebruik dagelijks de numerieke toetsen als snelkoppeling voor applicaties/input wisselen. Dus 1 lang indrukken is HDMI 1, 2 lang indrukken is NPO start etc. Dan hoef ik dat vreselijke home scherm nooit te bekijken.
Oja, dat had ik vergeten :)

Ik gebruik shield er bij. Dus 1 hdmi

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Sensai
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:02
Ik ben van plan een LG OLED evo C55 42" te bestellen om als computer monitor te gebruiken. Ik heb een 43" Philips BDM4350 die wat kuren begint te vertonen.

Ik wil de monitor zo dicht mogelijk tegen de muur bevestigen met een niet vrstelbare muurbeugel. Welke muurbeugel is geschikt hiervoor, mag lekker goedkoop zijn!

5DM3 16-35/2.8 28-70/2.8 70-200/2.8 300/2.8 600/4.0 600EX-RT

• Vhond
  • Niet online
mucuracat schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 15:26:
[...]

Zenders switchen (ipv Guide opstarten naar beneden scrollen en selecteren/bevestigen om een andere zender op te zetten), scheelt veel handelingen. (ook numerieke pad openen vergt meer handelingen).

Hierover gesproken. Is het ook mogelijk om de TV altijd op te laten starten met TV signaal ipv opstarten met Home scherm??

[ Voor 5% gewijzigd door Vhond op 27-06-2026 12:41 ]

• Renegade666
  • Nu online
Vhond schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 12:40:
[...]

Zenders switchen (ipv Guide opstarten naar beneden scrollen en selecteren/bevestigen om een andere zender op te zetten), scheelt veel handelingen. (ook numerieke pad openen vergt meer handelingen).

Hierover gesproken. Is het ook mogelijk om de TV altijd op te laten starten met TV signaal ipv opstarten met Home scherm??
Volgens mij kon je in het menu instellen opstarten met laatste bron, maar weet niet dat TV daar bij staat.
Ik kijk namelijk geen TV via de zenders :)
Maar die van mij start nu altijd op met HDMI 2, daar zit mijn shield op. Dus krijg eerst screensaver, en als de shield is opgestart gaat hij er heen. Maar geen homescreen :)

• Yonix
  • Laatst online: 15:03
Hmmz, meer mensen die last hebben van een probleem met de HDMI-handshake / HDMI-CEC? Ik heb, zo nu en dan, last van geluid dat wegvalt via mijn Sonos ARC-setup of dat de tv opeens automatisch schakelt naar een bepaalde input - toevallig altijd de PlayStation 5, ook wanneer deze uitstaat.

Het betreft een LG C5.

• Vhond
  • Niet online
Renegade666 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 13:14:
[...]

Volgens mij kon je in het menu instellen opstarten met laatste bron, maar weet niet dat TV daar bij staat.
Ik kijk namelijk geen TV via de zenders :)
Maar die van mij start nu altijd op met HDMI 2, daar zit mijn shield op. Dus krijg eerst screensaver, en als de shield is opgestart gaat hij er heen. Maar geen homescreen :)
Ok, bedankt ga ik proberen.

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:56
Fuku-San schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 17:10:
[...]

Goed om te horen. Hoe bevalt de sprong van 77 naar 83? Ik verwacht inderdaad updates die alles fixen in de loop der tijd. Wel fijn aan de game mode is, dat sinds de G3 je in principe in elke beeldmodus low latency kan gamen!
Erg fijn en binnen een minuut gewend. Hoewel de stap niet enorm is(16% meer beeldoppervlak) geeft het toch meer beleving bij film kijken.

Maar de betere beeldkwaliteit en het anti reflectiescherm zijn voor mij de grootste veranderingen.
Pagina: 1 ... 578 579 Laatste

Let op:
Welkom in het LG OLED Ervaringen & Discussie Topic.

In dit topic bespreken we de laatste stand van de techniek rondom deze LG televisies; de beste instellingen voor het mooiste beeld; de ideale manier van aansluiten en je ervaringen met jouw televisie, inclusief defecten en problemen. De meeste andere zijdelings gerelateerde zaken (zoals korting en garantie) zijn hier off topic. Hoe beter we de onderwerpen op het forum gesorteerd houden, hoe makkelijker jij relevante informatie kan terugvinden.

Vragen over welk bericht nu waar hoort? Lees Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Vragen over inbranden of stekkers? Deze onderwerpen zijn al regelmatig besproken. Gebruik de zoekfunctie!
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Alsnog wat vragen daarover? Zie ook S1NN3D in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.

Iemand post iets op een verkeerde manier? Gebruik de TR-knop.