• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Renegade666 , dat zou je 30 idd wel moeten zijn (mag ik hopen) ;)

Testing, one, two ...

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
hardware-lover schreef op woensdag 2 september 2026 @ 12:26:
[...]

Indien je een mediaspeler en een TV met QMS ondersteuning in gebruik zou hebben, dan is de route door de receiver sowieso uit de boze, dan werkt QMS namelijk niet ;)
Dat dus. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dan gaat het omschakelen nog wat sneller (en vaak seamless) idd, maar de mediaspeler die ik standaard gebruik heeft daar geen ondersteuning voor. Mogelijk zijn opvolger wel, maar dat zal de tijd leren ;)

Testing, one, two ...

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
hardware-lover schreef op woensdag 2 september 2026 @ 12:46:
[...]

Dan gaat het omschakelen nog wat sneller (en vaak seamless) idd, maar de mediaspeler die ik standaard gebruik heeft daar geen ondersteuning voor. Mogelijk zijn opvolger wel, maar dat zal de tijd leren ;)
Mja die van mij ook niet, en mijn TV ook niet. Het zal vast prettig zijn maar ik stoor me ook zelden aan het omschakelen. Dan zie je het bufferen van Netflix ook niet meer. ;)
Geen idee of ik het in de toekomst ga krijgen, ik denk het gemak van alles aan de receiver uiteindelijk toch belangrijker vind op dit moment dus geloof het wel.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 14:44

SteveV

Schtiefv Meister

Sow, de kogel is door de kerk.
In onze vakantie aan het window shoppen geweest voor een 77 inch Oled aangezien onze oude Sony A8 van 65 inch wordt verbannen naar de hobbykamer (Man Cave).

We gingen in eerste instantie kijken naar een C67 maar we zijn toch voor de G67 gegaan voor een kleine meerprijs (Toevallig zat net de meneer van LG aan tafel en kregen we het toestel voor de Black Friday prijs voor komende November 2026). De prijs mag ik niet noemen maar wel het voordeel van 1500 euro (reken zelf maar uit :) ).
Juist vanwege de betere reflectie filters etc (lees veel minder reflectie) is het toch de G67 geworden. Levering over +- 2 weken (Half September).

Enige waar ik nog mee worstel is of ik er een Google TV Streamer 4k aan hang of de oudere Nvidia Shield Pro die ik al heb uit 2019 ga gebruiken wat het WebOS vind ik echt verschrikkelijk maar dat is persoonlijk.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:40
SteveV schreef op woensdag 2 september 2026 @ 15:52:
In onze vakantie aan het window shoppen geweest voor een 77 inch Oled aangezien onze oude Sony A8 van 65 inch wordt verbannen naar de hobbykamer (Man Cave).

We gingen in eerste instantie kijken naar een C67 maar we zijn toch voor de G67 gegaan voor een kleine meerprijs (Toevallig zat net de meneer van LG aan tafel en kregen we het toestel voor de Black Friday prijs voor komende November 2026). De prijs mag ik niet noemen maar wel het voordeel van 1500 euro (reken zelf maar uit :) ).
Juist vanwege de betere reflectie filters etc (lees veel minder reflectie) is het toch de G67 geworden. Levering over +- 2 weken (Half September).

Enige waar ik nog mee worstel is of ik er een Google TV Streamer 4k aan hang of de oudere Nvidia Shield Pro die ik al heb uit 2019 ga gebruiken wat het WebOS vind ik echt verschrikkelijk maar dat is persoonlijk.
Gefeliciteerd met je aankoop! Hier een gelukkige eigenaar van de 77G2 sinds juni 2022. Ik heb ook een Shield Pro, maar ik vind dat ding niet geweldig. Ik gebruik dat ding alleen voor F1TV Pro en mijn eigen Youtube account (de kids kijken YouTube via WebOS). Verder doe ik alles via WebOS (Netflix, Prime, AppleTV+, Disney+ etc) en de realiteit is dat je eigenlijk niks met WebOS te maken hebt. Al je apps staan op de 'homepage' en daar start je de app die je nodig hebt en dat was het alweer wat WebOS betreft. Ik zie het nooit langer dan 5 seconde. De ingebouwde mediaspeler van WebOS vind ik ook stukken fijner dan VLC bijvoorbeeld. Alleen jammer dat DTS niet ondersteund wordt, maar daar heb ik een Zidoo Z9x voor.

Some infinities are bigger than others.

• Largamelion
  • Laatst online: 11:12
SteveV schreef op woensdag 2 september 2026 @ 15:52:

Wat is er dan zo verschrikkelijk aan WebOS? Ik gebruik daarvan alleen de home page en daar staan al mijn apps netjes op een rij. Eenvoudig en erg gebruiksvriendelijk imo, de apps werken ook gewoon goed al vind ik de meeste apps op Google TV wel beter qua layout/opties.

YouTube

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Major_ton schreef op woensdag 2 september 2026 @ 16:07:
[...]

Gefeliciteerd met je aankoop! Hier een gelukkige eigenaar van de 77G2 sinds juni 2022. Ik heb ook een Shield Pro, maar ik vind dat ding niet geweldig. Ik gebruik dat ding alleen voor F1TV Pro en mijn eigen Youtube account (de kids kijken YouTube via WebOS). Verder doe ik alles via WebOS (Netflix, Prime, AppleTV+, Disney+ etc) en de realiteit is dat je eigenlijk niks met WebOS te maken hebt. Al je apps staan op de 'homepage' en daar start je de app die je nodig hebt en dat was het alweer wat WebOS betreft. Ik zie het nooit langer dan 5 seconde. De ingebouwde mediaspeler van WebOS vind ik ook stukken fijner dan VLC bijvoorbeeld. Alleen jammer dat DTS niet ondersteund wordt, maar daar heb ik een Zidoo Z9x voor.
Ik kom gelukkig nooit meer op de Homepage van LG WebOS. Alle apps/inputs die ik gebruik zitten als snelkoppeling gemapped op de numerieke toetsen 1 tm 8. Dat werkt echt veel fijner dan dat trage homeschem benaderen :) Lange leve de grote magic remote!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:09
Largamelion schreef op donderdag 3 september 2026 @ 10:41:
[...]

Wat is er dan zo verschrikkelijk aan WebOS? Ik gebruik daarvan alleen de home page en daar staan al mijn apps netjes op een rij. Eenvoudig en erg gebruiksvriendelijk imo, de apps werken ook gewoon goed al vind ik de meeste apps op Google TV wel beter qua layout/opties.
Even los van de privacy perikelen, is het UX design niet wat je bij een high end TV mag verwachten. Je moet onnodig vaker klikken om instellingen te wijzigen waarbij sommige instellingen ook een onlogische locatie hebben.

Om het positief af te sluiten; gelukkig is het de laatste paar jaar wel aardig verbeterd. Daarvoor was het imo slecht.

Sony doet het bijvoorbeeld met de eigen Google TV implementatie veel beter.

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 06:17
stin00 schreef op donderdag 3 september 2026 @ 10:53:
[...]

Ik kom gelukkig nooit meer op de Homepage van LG WebOS. Alle apps/inputs die ik gebruik zitten als snelkoppeling gemapped op de numerieke toetsen 1 tm 8. Dat werkt echt veel fijner dan dat trage homeschem benaderen :) Lange leve de grote magic remote!
Welke remote gebruik je dan nu? Ik overweeg binnenkort mijn -nog steeds perfecte- C8 te gaan vervangen door een G5 of G6, maar kijk niet uit naar de remote die daarbij geleverd wordt...

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13:55
Ruud2007 schreef op donderdag 3 september 2026 @ 15:55:
[...]

Welke remote gebruik je dan nu? Ik overweeg binnenkort mijn -nog steeds perfecte- C8 te gaan vervangen door een G5 of G6, maar kijk niet uit naar de remote die daarbij geleverd wordt...
Zelf ook van c8 naar g5 en kreeg onderstaande remote https://www.lg.com/nl/tel...rs/tv-accessoires/mr25gb/

Op de site leek het of je https://www.lg.com/eg_en/...e-controller/akb76046607/ kreeg, maar in Nederland gelukkig de bovenstaande en voelt voor mij erg vertrouwd en gelijkwaardig tov van de c8. Zelf erg fijn dat je cijfers hebt en deze naar wens kunt herprogrammeren als sneltoetst naar anders apps.

[ Voor 7% gewijzigd door Dagarkin op 03-09-2026 19:12 ]

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:34
Ik heb op mijn c3 na de upgrade naar webos26 in combinatie met plex problemen dat hij de server als remote beschouwd. Maar op hetzlefde moment had plex ook een aanbevelen update, ben bang dat het eerder aan de server versie ligt.

Amazon Prime app wou eerst niet installeren, uiteindelijk toch gelukt.na switchen ander wifi ssid. Dus misschien dat ook iets te maken met het plex gedoe. Eerst maar eens zo laten staan.

Audioswttings waren gereset. WOW Orchestra aanzetten zit anders in elkaar (toggle) en terug naar standaard ipv cinema waardoor niet alle speakers van de ds9 gebruikt worden bij de meeste content.

MyPage moet je verplicht 1 privacy setting accepteren, maar als je ook allewn dat doet werkt de hele pagina niet. Toch niet van plan om te gebruiken, maar wel vreemd.

• Tom vd Berg
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 12:28
Wat is dat toch steeds met die audio drops bij televisies? LG heeft er veel last van ook Sony Bravia tvs na de update in Juni. Drama

Ik ben wel aan het rondkijken af en toe voor een nieuwe tv maar dit soort dingen maken me wel wat angstig.

Welk merk tv moet je in vredesnaam kopen. Je moet volgens mij gewoon geluk hebben qua tv en ook met de soundbar enz die je eraan hangt. Het is puur geluk of het gaat werken via hdmi of optical dat je geen audio drops krijgt

Dit is bij LG al jaren het geval dat is toch ook gewoon belachelijk dat dit niet opgelost wordt

Ook de Sony update is al 3 maand geleden uitgebracht en nog steeds geen oplossing in de tussentijd.

Koop je een setje tussen de 1500 en 4000 euro is het maar een gok of je fatsoenlijk tv kan kijken of games spelen zonder ergenissen qua geluid. Heel eerlijk gezegd is als mijn tv dit doet een absolute dealbreaker,. En als je er last van hebt kom je er blijkbaar niet meer vanaf ook want lees nergens een oplossing

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-09 16:12
Oppassen met NETFLIX als je HDR peak brightness hoog staat. Netflix heeft haar titels op maximale brightness staan, waardoor letterlijk je coating kan wegbranden binnen enkele minuten.

https://www.reddit.com/r/LGOLED/comments/1w2q4e4/ultra_fast_burnin_on_new_lg_g6_from_a_few_minutes/

en https://www.reddit.com/r/LGOLED/comments/1sobq6y/ive_had_this_65_c5_for_less_than_a_week_is_this/?share_id=sXkQUIB2WkdhIkJKBdTI9&utm_medium=ios_app&utm_name=ioscss&utm_source=share&utm_term=1

Vandaag de G6 65 inch aangeschaft, mooie deal bij Plasmavisie voor 2.148,- fwiw. Upgrade van de C3 :-)
Hopelijk weet ik dit te voorkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Basxt op 04-09-2026 19:20 ]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
@Basxt wil bizar dat het bij beide gevallen om dezelfde ingebrande titel gaat: “Roommates”.
Heb net even gecheckt maar de film zelf heeft dat logo niet op die positie staan. Mogelijk heeft de Netflix app zelf die titel langdurig weergegeven in het menu?

Zit er op de 5 en 6 serie dan een bijzonder gevoelige coating? Nog niet eerder over gelezen..

Of zou het gaan om de befaamde beschermfolie die beschadigd is maar eigenlijk gewoon al verwijderd had moeten zijn?

[ Voor 43% gewijzigd door CyBeRSPiN op 04-09-2026 19:29 ]

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:40
Basxt schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 19:17:
Oppassen met NETFLIX als je HDR peak brightness hoog staat. Netflix heeft haar titels op maximale brightness staan, waardoor letterlijk je coating kan wegbranden binnen enkele minuten.

https://www.reddit.com/r/LGOLED/comments/1w2q4e4/ultra_fast_burnin_on_new_lg_g6_from_a_few_minutes/

en https://www.reddit.com/r/LGOLED/comments/1sobq6y/ive_had_this_65_c5_for_less_than_a_week_is_this/?share_id=sXkQUIB2WkdhIkJKBdTI9&utm_medium=ios_app&utm_name=ioscss&utm_source=share&utm_term=1

Vandaag de G6 65 inch aangeschaft, mooie deal bij Plasmavisie voor 2.148,- fwiw. Upgrade van de C3 :-)
lijkt wat anders:

That's not burn in, that's some kind of other fault. Burn in is only visible when the affected pixels are on. You wouldn't even see burn in that second photo you provided, as those pixels are basically off in that area. At the very most it wouldn't be anywhere near that bright. So definitely just make a warranty claim and get a replacement.

• Basxt
TweakerVincent schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 19:27:
[...]

lijkt wat anders:

That's not burn in, that's some kind of other fault. Burn in is only visible when the affected pixels are on. You wouldn't even see burn in that second photo you provided, as those pixels are basically off in that area. At the very most it wouldn't be anywhere near that bright. So definitely just make a warranty claim and get a replacement.
Niet de gebruikelijke burn in, dat klopt, maar het lijkt wel iets te hebben weggebrand op de oppervlakte van het scherm, waardoor ook als de tv uit staat dit zichtbaar is.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hardware-lover schreef op woensdag 2 september 2026 @ 10:06:
[...]

Ik heb die bootloop/crash 1x gehad sinds er WebOS 26 op staat, beeld viel weg maar schakelde niet mijn externe mediaspeler en receiver uit. Knipperend rood lampje voor zo'n 10 seconden en daarna kwam het beeld weer terug en het afspelen van de film ging verder of er niets was gebeurd 🤷‍♂️ Ik heb een G4.
Nu net voor een 2e keer, hetzelfde gedrag.

Testing, one, two ...

• Minimalist1
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 13:08
Tom vd Berg schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 15:36:
Wat is dat toch steeds met die audio drops bij televisies? LG heeft er veel last van ook Sony Bravia tvs na de update in Juni. Drama
Helemaal geen drama…. Waarschijnlijk gewoon prutswerk in je aansluitingen of een cheap-ass soundbar. Het is geen klacht die je veel tegenkomt.

• Tom vd Berg
Minimalist1 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 21:27:
[...]

Helemaal geen drama…. Waarschijnlijk gewoon prutswerk in je aansluitingen of een cheap-ass soundbar. Het is geen klacht die je veel tegenkomt.
Onzin. 2 collega's op werk de ene een G5 de andere een C6 met samsung q600f soundbar en de andere een Sonos beide drop outs. Laten aansluiten door expert en de andere Ep winkel. Kennis na Sony update ( juni ) problemen drop out en syncs op Bravia 8 ii met een theatre bar dus helemaal geen goedkope sounbars. En het lijkt me ook of het nu een sounbar van 100 euro is of 1500 dat ze het gewoon beide moeten doen!! Sterker nog het is zelfs in de EP winkel een bekend probleem met de LG tvs.

Problemen via optical meer dan hdmi, maar ze zijn er zekers

En zoek op audio drops voor bijv g4 g5 c5 en het staat er vol mee qua links enz. Bij de ene is het ps5 andere sounbar weer bij andere interne apps bij weer andere interne speakers.

Het is gewoon een soort loterij met je aankopen of het goed werkt of niet

En de sony firmware update is ook gewoon een feit. Zelfs meldingen van op whathifi

[ Voor 11% gewijzigd door Tom vd Berg op 04-09-2026 22:00 ]

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:51
Ik heb gister een LG G6 55" (waarvan ik dacht SKU:OLED55G69LS gezien de koppeling van tweakers naar de webwinkel PlasmaTelevisie.nl). Nu kreeg ik vandaag de TV binnen en heeft deze een andere SKU, namelijk OLED55G63LS.

Ik kan weinig vinden waar de TVs met deze verschillende SKU's in verschillen. Betreft dit een ander land van assemblage of afzetmarkt? Of daadwerkelijk andere specificaties?

Display Specifications geeft aan dat de specificaties van de OLED55G63LS en OLED55G69LS in de zelfde model-range liggen.

Ik twijfel of ik nu de TV ga terugsturen; ook omdat deze op PlasmaTelevisie.nl geadverteerd staat zonder duidelijk SKU notering dus kon ik niet weten dat dit een ander model betrof dan geadverteerd.

• Thinlanet
Basxt schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 19:17:

Heb jij jouw SKU gecheckt met wat je geleverd hebt gekregen (of nog krijgt)? Ben benieuwd of dat op de 65" variant ook verschilt.

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:48
Thinlanet schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 10:55:
Ik heb gister een LG G6 55" (waarvan ik dacht SKU:OLED55G69LS gezien de koppeling van tweakers naar de webwinkel PlasmaTelevisie.nl). Nu kreeg ik vandaag de TV binnen en heeft deze een andere SKU, namelijk OLED55G63LS.

Ik kan weinig vinden waar de TVs met deze verschillende SKU's in verschillen. Betreft dit een ander land van assemblage of afzetmarkt? Of daadwerkelijk andere specificaties?

Display Specifications geeft aan dat de specificaties van de OLED55G63LS en OLED55G69LS in de zelfde model-range liggen.

Ik twijfel of ik nu de TV ga terugsturen; ook omdat deze op PlasmaTelevisie.nl geadverteerd staat zonder duidelijk SKU notering dus kon ik niet weten dat dit een ander model betrof dan geadverteerd.
Als ik wat rond klik, dan lijkt de OLED55G69LS een NL/West europees model. de andere kom ik voornamelijk oostelijke europeens uit (romeens,hongaars,russich).
DUs zal wel de zelfde tv zijn, alleen voor de andere regio.

LG 77C69H | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Freshouttheoven
Thinlanet schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 10:55:

Plasmavisie doet inderdaad aan grijze import, ze importeren modellen uit Oost of Midden-Europa. Specificaties kunnen minimaal verschillen. Alle LG EU modellen komen uit dezelfde assemblagefabriek.

Dit gezegd hebbende zijn er drie goede redenen om niet bij Plasmavisie te kopen;

- Geen transparantie

- Eventuele garantieafwikkelingen zijn zeer moeizaam.

- Doordat het geen Benelux model is heb je ook geen recht op de vijf jaar paneelgarantie vanuit LG.

Ik zou het terug sturen en voor hetzelfde bedrag een Benelux model kopen bij bijv. Smits of Tvspecialisten. Met de cashback ben je ook nog eens voordeliger uit.

• Thinlanet
Freshouttheoven schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 11:44:
[...]

Plasmavisie doet inderdaad aan grijze import, ze importeren modellen uit Oost of Midden-Europa. Specificaties kunnen minimaal verschillen. Alle LG EU modellen komen uit dezelfde assemblagefabriek.

Dit gezegd hebbende zijn er drie goede redenen om niet bij Plasmavisie te kopen;

- Geen transparantie

- Eventuele garantieafwikkelingen zijn zeer moeizaam.

- Doordat het geen Benelux model is heb je ook geen recht op de vijf jaar paneelgarantie vanuit LG.

Ik zou het terug sturen en voor hetzelfde bedrag een Benelux model kopen bij bijv. Smits of Tvspecialisten. Met de cashback ben je ook nog eens voordeliger uit.
Dank voor de helderheid, ik als "luie" consument was blind voor de referentie via Tweakers gegaan. Jammer dat price-watch geen extra check doet op de volledige SKU codering (al hoeft dit bij andere artikelen geen issue te zijn), maar geen idee hoe de data aanlevering/verwerking van Price-watch uberhaupt werkt. Plasmavisie lijkt bewust de SKU af te kappen, bij mij op de factuur staat "SKU: LG OLED55G6 LS" dus zonder een 3 of 9 tav de te leveren markt.

Goed om te weten dat er andere condities gelden voor de geimporteerde modellen van een andere submarkt binnen de EU. Ik zal hier voortaan wat waakzamer op zijn. Het retour is aangevraagd (eerlijk gezegd ben ik het niet eens dat de consument voor dit retour moet opdraaien ivm transparantie) en zal een bestelling via Smits laten doen.

Update: Reactie van Plasma Visie:

"Al ruim 22 jaar worden onze LG modellen ingekocht via Nederlandse en Europese distribiteurs/groothandelaren.

Verschil tussen Benelux-model versus een EU-model is er niet. Bijvoorbeeld een OLED55G6 is maar 1 model van en erachter is een distribiteurcode.

Door onze manier van inkopen kunnen wij u als consument hierdoor scherpe prijzen aanbieden en zijn wij niet verplicht de adviesprijs of een hogere prijs te hanteren, maar wel uitgesloten van acties.

LG maakt niet voor elk land een apart model met allemaal verschillende functies, software en hardware. Ze zijn allemaal voorzien van dezelfde hardware, software en functies.

De software van de tv is helemaal voorgeprogrammeerd voor elk Europees land. Afhankelijk van welk land u kiest stelt de tv zichzelf helemaal op het gekozen land in. Als u dus voor Nederland kiest stelt de tv zich in en krijgt u alle Nederlandse Apps beschikbaar en o.a. Ziggo en Canal Digitaal staan helemaal klaar om zenders te installeren en dus geschikt voor CI+ en alle overige functies voor Nederland worden geactiveerd waaronder ook een volledig uitgebreide Nederlandse digitale handleiding in het menu.

U heeft 2 jaar garantie aan huis van LG en 5 jaar op het panel inbranden."

[ Voor 29% gewijzigd door Thinlanet op 05-09-2026 13:02 ]

• Freshouttheoven
Thinlanet schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 12:52:
[...]

Dank voor de helderheid, ik als "luie" consument was blind voor de referentie via Tweakers gegaan. Jammer dat price-watch geen extra check doet op de volledige SKU codering (al hoeft dit bij andere artikelen geen issue te zijn), maar geen idee hoe de data aanlevering/verwerking van Price-watch uberhaupt werkt. Plasmavisie lijkt bewust de SKU af te kappen, bij mij op de factuur staat "SKU: LG OLED55G6 LS" dus zonder een 3 of 9 tav de te leveren markt.

Goed om te weten dat er andere condities gelden voor de geimporteerde modellen van een andere submarkt binnen de EU. Ik zal hier voortaan wat waakzamer op zijn. Het retour is aangevraagd (eerlijk gezegd ben ik het niet eens dat de consument voor dit retour moet opdraaien ivm transparantie) en zal een bestelling via Smits laten doen.
Het afkappen op de factuur doen ze uiteraard bewust.

Je hebt overigens recht op een kosteloos retour omdat je misleid bent. In de URL staat namelijk duidelijk dat het om de lg-oled55g69ls betreft. Je zult hiervoor wel op je strepen moeten staan en er tijd en energie insteken, een afweging waar je over kunt nadenken.

• Freshouttheoven
@Thinlanet, zo te zien zijn de aansluitingen hetzelfde echter heeft de 69LS een traditionele afstandbediening met met nummertoetsen en de 56LS de compactere versie zonder nummertoetsen. Er is dus wel degelijk een technisch verschil waar je het op kunt gooien. ;)

Ook is de claim m.b.t. de vijf jaar paneel garantie onjuist. Deze is afhankelijk van de verkoop regio waarbij andere voorwaarden en eisen vanuit de fabrikant kunnen gelden.

• Thinlanet
Freshouttheoven schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 13:27:
@Thinlanet, zo te zien zijn de aansluitingen hetzelfde echter heeft de 69LS een traditionele afstandbediening met met nummertoetsen en de 56LS de compactere versie zonder nummertoetsen. Er is dus wel degelijk een technisch verschil waar je het op kunt gooien. ;)

Ook is de claim m.b.t. de vijf jaar paneel garantie onjuist. Deze is afhankelijk van de verkoop regio waarbij andere voorwaarden en eisen vanuit de fabrikant kunnen gelden.
Ok, de gene die ik nu heb betreft de 63, heeft deze ook de compactere versie zonder nummertoetsen?

Ivm evt retour heb ik verpakking nog niet open gemaakt of de plastic strap om de doos verwijderd.

Al met al voldoende reden om te retourneren.
Thinlanet schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 12:52:
[...]

Update: Reactie van Plasma Visie:

"Al ruim 22 jaar worden onze LG modellen ingekocht via Nederlandse en Europese distribiteurs/groothandelaren.

Verschil tussen Benelux-model versus een EU-model is er niet. Bijvoorbeeld een OLED55G6 is maar 1 model van en erachter is een distribiteurcode.

Door onze manier van inkopen kunnen wij u als consument hierdoor scherpe prijzen aanbieden en zijn wij niet verplicht de adviesprijs of een hogere prijs te hanteren, maar wel uitgesloten van acties.

LG maakt niet voor elk land een apart model met allemaal verschillende functies, software en hardware. Ze zijn allemaal voorzien van dezelfde hardware, software en functies.

De software van de tv is helemaal voorgeprogrammeerd voor elk Europees land. Afhankelijk van welk land u kiest stelt de tv zichzelf helemaal op het gekozen land in. Als u dus voor Nederland kiest stelt de tv zich in en krijgt u alle Nederlandse Apps beschikbaar en o.a. Ziggo en Canal Digitaal staan helemaal klaar om zenders te installeren en dus geschikt voor CI+ en alle overige functies voor Nederland worden geactiveerd waaronder ook een volledig uitgebreide Nederlandse digitale handleiding in het menu.

U heeft 2 jaar garantie aan huis van LG en 5 jaar op het panel inbranden."
Als je dit topic vaker gelezen hebt zul je het fenomeen “grijze import” vast en zeker meer gezien hebben. Het is erg vervelend voor kopers dat ze hier intrappen.
De Pricewatch doet ook vrolijk mee helaas ondanks het feit dat we Tweakers hier al heel vaak op gewezen hebben.
Gelukkig bestaat er ook het OLED prijstopic maar het is en blijft niet prettig zo.

De bewuste winkel is heel bekend/berucht om hun werkwijze. Juridisch gezien mag dit ook nog.
Maar goed je hebt iets anders gekregen dan gekocht dus kun je dit retour sturen.
Kijk verder in het Prijstopic voor officiële LG dealers en vergeet het Cashback topic ook niet.
Deze hele maand geldt er nog een cashback op veel modellen.

• Freshouttheoven
Thinlanet schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 13:36:
[...]

Ok, de gene die ik nu heb betreft de 63, heeft deze ook de compactere versie zonder nummertoetsen?

Ivm evt retour heb ik verpakking nog niet open gemaakt of de plastic strap om de doos verwijderd.

Al met al voldoende reden om te retourneren.
Sorry, er is iets verkeerd gegaan met de modelnummers.

De 63 heeft ook een numerieke afstandbediening, en is zo te zien gericht op de Roemeense markt. https://www.lg.com/ro/tv/lg-oled55g63ls

Ik zou het dan op de URL gooien, aangezien daar duidelijk 69 in vermeld staat. Ook is de doos ongeopend, ze kunnen 'm dus weer als nieuw verkopen zou je kunnen aandragen.

[ Voor 7% gewijzigd door Freshouttheoven op 05-09-2026 14:07 ]

• Thinlanet
HoppyF schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 13:37:
[...]

Als je dit topic vaker gelezen hebt zul je het fenomeen “grijze import” vast en zeker meer gezien hebben. Het is erg vervelend voor kopers dat ze hier intrappen.
De Pricewatch doet ook vrolijk mee helaas ondanks het feit dat we Tweakers hier al heel vaak op gewezen hebben.
Gelukkig bestaat er ook het OLED prijstopic maar het is en blijft niet prettig zo.

De bewuste winkel is heel bekend/berucht om hun werkwijze. Juridisch gezien mag dit ook nog.
Maar goed je hebt iets anders gekregen dan gekocht dus kun je dit retour sturen.
Kijk verder in het Prijstopic voor officiële LG dealers en vergeet het Cashback topic ook niet.
Deze hele maand geldt er nog een cashback op veel modellen.
De koe maar meteen bij de horens gepakt en gevraagd bij Smits om een Smitsprijs; nog los van de cashback promotie heb ik voor 2029,- een 65" exemplaar van de G6 (69) LS kunnen krijgen.

• Basxt
Jammer, ik ben er ook ingetrapt.

Voor mij een leermoment om nog scherper te zijn.
De TV (OLED65G63LS) uitgepakt en werkt tot dusver prima.
Ik heb geen zin in de rompslomp en eieren voor mijn geld gekozen.

Wel de laatste keer dat ik ooit via PLASMAVISIE een tv koop.

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 17:26:
Nog een handige tip: als je de LG channels (en daarmee ook een hele hoop (ad) zooi) kwijt wilt: even je locatie voor LG services op Overige zetten :)
Dit schakelt (nu?) Airplay uit trouwens. Of dat samenhangt met de recente nieuwe gebruikersovereenkomsten weet ik niet. Ik heb de locatie weer op Nederland moeten zetten om Airplay terug te krijgen.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Thinlanet schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 16:47:
[...]

De koe maar meteen bij de horens gepakt en gevraagd bij Smits om een Smitsprijs; nog los van de cashback promotie heb ik voor 2029,- een 65" exemplaar van de G6 (69) LS kunnen krijgen.
Haha ook meteen even van 55 naar 65 gegaan. Ga je geen spijt van krijgen :)
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 18:40:
[...]

Haha ook meteen even van 55 naar 65 gegaan. Ga je geen spijt van krijgen :)
Mmm opvallend ja!
Geen schrijffoutje? 55 en 65 inch door elkaar gebruikt?
Los daarvan 55 of 65, een G6 is verder een prima aankoop.
We gaan langzaam weer naar BF maar de prijzen zijn nu met nog cashback, best goed.

• Mirx_NL
Nog steeds gekke zaken met de netwerkverbinding op mijn c3 na de upgrade naar webos26. Veel lossen zich op na switchen tussen wifi SSID (verder zelfde netwerk alleen de ene heeft alleen 5ghz).

Plex, maar ook upgraden van apps, connecten met LG Thinq etc.

Zag dat na de upgrade quickstart+ aan stond. Die maar uitgezet kijken of het dan wat soepeler loopt.

• Thinlanet
HoppyF schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 19:48:
[...]

Mmm opvallend ja!
Geen schrijffoutje? 55 en 65 inch door elkaar gebruikt?
Los daarvan 55 of 65, een G6 is verder een prima aankoop.
We gaan langzaam weer naar BF maar de prijzen zijn nu met nog cashback, best goed.
Klopt, met deze deal van Smit kwam een 65" ook binnen budget. Ik twijfelde zelf al een beetje met 55" maar m'n vrouw wilde niet groter (we hebben op dit moment een 55" LG). Eenmaal vanmiddag de dimensies uitgetekend viel het haar allemaal wel mee en zijn we voor de 65" gegaan.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:08
Gisteravond op AppleTV (app) een film gekeken, maar mijn LG C5 vond het nodig om elke X aantal minuten over te schakelen naar HDMI 1 (PlayStation 5 Pro). Rete-irritant. :s

Het bijzondere is, is dat de PS5 niet eens aanstond - ook niet in standby - en dat HDMI 3 (PC) de laatste input was die ik actief had gebruikt.

Op de PS5 staat HDMI-CEC uit, maar op de tv lukt het niet om deze setting - en ‘Simplink’ - volledig uit te schakelen i.v.m. de Sonos ARC die via eARC aan de tv hangt.

Tevens had ik opeens twee HDMI 1-inputs in mijn lijst van inputs staan: PS5 én PC. Raar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yh9aCyVkIU3yaJJ2v8Ww5iMa-4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1XVPXei6sd7ypEyqRhzkiZAc.jpg?f=fotoalbum_large
Twee keer HDMI 1, ook na een goede herstart en ‘cold boot’ van de tv.

Trouwens, dit ‘geintje’ flikt mijn tv wel vaker: dat hij overschakelt naar HDMI 1, zonder dat daar aanleiding toe is. Daarnaast valt het geluid ook wel eens weg wanneer ik Dolby Atmos wil gebruiken, dus ergens gaat er iets niet lekker met de handshake.

Eén ding weet ik wel: dit is mijn laatste LG, want de C5 is echt een slechte tv.

[ Voor 18% gewijzigd door Yonix op 06-09-2026 05:31 ]

• Tom vd Berg
Yonix schreef op zondag 6 september 2026 @ 04:45:
Gisteravond op AppleTV (app) een film gekeken, maar mijn LG C5 vond het nodig om elke X aantal minuten over te schakelen naar HDMI 1 (PlayStation 5 Pro). Rete-irritant. :s

Het bijzondere is, is dat de PS5 niet eens aanstond - ook niet in standby - en dat HDMI 3 (PC) de laatste input was die ik actief had gebruikt.

Op de PS5 staat HDMI-CEC uit, maar op de tv lukt het niet om deze setting - en ‘Simplink’ - volledig uit te schakelen i.v.m. de Sonos ARC die via eARC aan de tv hangt.

Tevens had ik opeens twee HDMI 1-inputs in mijn lijst van inputs staan: PS5 én PC. Raar.

[Afbeelding]

Trouwens, dit ‘geintje’ flikt mijn tv wel vaker: dat hij overschakelt naar HDMI 1, zonder dat daar aanleiding toe is. Daarnaast valt het geluid ook wel eens weg wanneer ik Dolby Atmos wil gebruiken, dus ergens gaat er iets niet lekker met de handshake.

Eén ding weet ik wel: dit is mijn laatste LG, want de C5 is echt een slechte tv.
En alweer iemand met geluidsproblemen en een LG!! Is vast wel weer een handshake probleem als gevolg van hoge clock jitter van LG

Geluid helemaal weg of de bekende audio drops?

Hdmi probleem:

In je ps5 : Zoek naar instellingen zoals HDMI-CEC, Automatische bronselectie, of Auto Power en zet deze uit

maar zo te lezen heb je dat al gedaan.

• Drials
  • Nu online
Yonix schreef op zondag 6 september 2026 @ 04:45:

[Afbeelding]

Misschien andere kabels proberen? Heb ook een c5 maar heb nergens last van, ook niet met Dolby Atmos.

• Tom vd Berg
Drials schreef op zondag 6 september 2026 @ 11:49:
[...]

Misschien andere kabels proberen? Heb ook een c5 maar heb nergens last van, ook niet met Dolby Atmos.
Ja dat is het probleem bij de ene werkt het goed en bij andere totaal niet om onverklaarbare redenen. Toch raar als standaard hdmi kabels die je bij je apparatuur krijgt niet gewoon werken bij LG!!! LG moet gewoon hun jitter eindelijk eens oplossen gaat al jaren zo!! En niemand die er ook maar melding van maakt!! Ja avforums heeft het gemeld maar blijkbaar niet serieus genoeg voor LG.

En het rare is dat ze bij tv winkels ook van niets weten!! Er zijn hier echt veel meldingen van drop outs enz lijkt me toch dat er mensen naar de winkel gaan dan mer hun probleem!! Maar bij verkoop melden ze het niet of weten ze van niets. Slecht.

Net als Sony met hun juni update!! Is een groot probleem maar ze in de tv winkel weten ze het zogenaamd niet

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:05

PeepPeepPeep

Ik zei het nog!

Tom vd Berg schreef op zondag 6 september 2026 @ 13:37:
[...]

Ja dat is het probleem bij de ene werkt het goed en bij andere totaal niet om onverklaarbare redenen. Toch raar als standaard hdmi kabels die je bij je apparatuur krijgt niet gewoon werken bij LG!!! LG moet gewoon hun jitter eindelijk eens oplossen gaat al jaren zo!! En niemand die er ook maar melding van maakt!! Ja avforums heeft het gemeld maar blijkbaar niet serieus genoeg voor LG.

En het rare is dat ze bij tv winkels ook van niets weten!! Er zijn hier echt veel meldingen van drop outs enz lijkt me toch dat er mensen naar de winkel gaan dan mer hun probleem!! Maar bij verkoop melden ze het niet of weten ze van niets. Slecht.

Net als Sony met hun juni update!! Is een groot probleem maar ze in de tv winkel weten ze het zogenaamd niet
Jaja!!! Nu weten we het wel!! Genoeg gemekkerd!! Advies: als het je niet beval, gooi!! hem!! uit!! je!! raam!! en koop een ander!!! Maar geen Sony!! want daar schiet je niets mee op!!!

• Tom vd Berg
PeepPeepPeep schreef op zondag 6 september 2026 @ 15:31:
[...]

Jaja!!! Nu weten we het wel!! Genoeg gemekkerd!! Advies: als het je niet beval, gooi!! hem!! uit!! je!! raam!! en koop een ander!!! Maar geen Sony!! want daar schiet je niets mee op!!!
Helemaal niet genoeg gemekkerd. Dit is gewoon een LG probleem !! Dat jou dat niet bevalt of jij er geen last van hebt dan kan ik dat niet helpen!! Zijn genoeg met hun dure lg tv met soundbar die er wel last van hebben!!! Die hebben dik geld betaald voor iets wat niet werkt.

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@Tom vd Berg geen generiek issue, maar iets wat jou en een handvol anderen blijkbaar treft.
Niet perse aanleiding om allemaal uitroeptekens aan je bericht toe te voegen. Neem contact op met je verkoper voor een oplossing zou ik zeggen.

• Tom vd Berg
CyBeRSPiN schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:14:
@Tom vd Berg geen generiek issue, maar iets wat jou en een handvol anderen blijkbaar treft.
Niet perse aanleiding om allemaal uitroeptekens aan je bericht toe te voegen. Neem contact op met je verkoper voor een oplossing zou ik zeggen.
Handvol is niet waar. Check het zelf en vul audio drops en lg in en je krijgt een zeer grote hoeveelheid threads. Dat het komt door de jitter van LG is wel degelijk generiek

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:05
Tom vd Berg schreef op zondag 6 september 2026 @ 13:37:
[...]

Wat werkt er dan precies zo slecht? Hier een C2 welke optisch uit gaat naar de streamer/DAC en heb echt nog nooit een probleem gehad. Geluid is compleet in sync met het beeld, geen enkele hapering en alles is kraakhelder

• Tom vd Berg
Gerwin89 schreef op zondag 6 september 2026 @ 18:07:
[...]

Wat werkt er dan precies zo slecht? Hier een C2 welke optisch uit gaat naar de streamer/DAC en heb echt nog nooit een probleem gehad. Geluid is compleet in sync met het beeld, geen enkele hapering en alles is kraakhelder
Audio drops zowel optical als hdmi!! Bij zowel c4 c5 en g5. Verschillende soundbars / receiver / ps5 enz. Bij alle 3 de tvs. Lg monteur ook geweest , andere instellingen, had andere kabels bij zich zelfs moederbord bij 2 vervangen en niets veranderd.

• Minimalist1
Modbreak:Dit bericht is geledigd. Hou de toon vriendelijk en respecteer je discussieparter.

[ Voor 125% gewijzigd door dmantione op 06-09-2026 20:46 ]

• dmantione
  • Registratie: April 2003

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Er mag van mij echt wel wat gezegd worden, maar bovenstaand bericht kon echt niet. Voel je vrij om opnieuw te reageren, maar ditmaal op vriendelijke toon.

• Tom vd Berg
Modbreak:Ook deze is geledigd, er is al ingegrepen en daarmee is dit nu off-topic.

[ Voor 94% gewijzigd door dmantione op 06-09-2026 20:50 ]

• Minimalist1
dmantione schreef op zondag 6 september 2026 @ 20:48:
Er mag van mij echt wel wat gezegd worden, maar bovenstaand bericht kon echt niet. Voel je vrij om opnieuw te reageren, maar ditmaal op vriendelijke toon.
En wat was precies het probleem dan?

Iemand die 2 weken geleden alleen een account heeft gemaakt om in verschillende tv onderwerpen elke keer hetzelfde riedeltje af te draaien over LG zonder ook maar een beetje concreet te worden. En continu te roepen, bijna schreeuwen, dat het een enorm probleem zou zijn terwijl het hooguit incidenteel een keer gebeurt en bijna altijd komt door onkunde, oude spullen of gedoe met CEC. Totaal ongeloofwaardig toch….

[ Voor 28% gewijzigd door Minimalist1 op 06-09-2026 20:56 ]

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Wij spelen altijd op de bal en nimmer op de man. Je gaat iemand niet voor wat dan ook uitmaken. Het kan zijn dat een gebruiker frustraties oproept, maar geef inhoudelijk antwoord en probeer altijd vriendelijk te blijven. Als iets te erg wordt roep je er een moderator bij.

• IceFox
  • Registratie: Maart 2023
Tom vd Berg schreef op zondag 6 september 2026 @ 18:26:
[...]

Audio drops zowel optical als hdmi!! Bij zowel c4 c5 en g5. Verschillende soundbars / receiver / ps5 enz. Bij alle 3 de tvs. Lg monteur ook geweest , andere instellingen, had andere kabels bij zich zelfs moederbord bij 2 vervangen en niets veranderd.
Heb een G5 hangen met uitgebreide set-up. Blu-ray speler, Apple TV, Switch, PlayStation 5, Ugoos AM6b, game pc. Voor de goede rekenaar sommige met switch vanwege gebrek aan HDMI poorten. Met een soundbar, de Sonos ARC ultra, Era 300’s en sub. In het begin wat problemen gehad met de HDMI switch omdat ik een oude die ik nog had liggen gebruikte met Action kabels die nog rondslingerde. Sinds ik die vervangen heb voor een HMDI 2.1 switch met fatsoenlijke (niet bij maanlicht gesmede) kabels nergens meer last van. De kabel naar de game pc is zelfs 5 meter lang en haalt gewoon 4k op 120hz met HDR.

Weet je 100% zeker dat jouw set-up niet het probleem is? Gare kabel, instelling of apparaat? Wel heel toevallig dat duizenden mensen die tv’s gebruiken en jij last hebt van een specifiek issue in 3 series.

• Tom vd Berg
IceFox schreef op zondag 6 september 2026 @ 23:03:
[...]

Heb een G5 hangen met uitgebreide set-up. Blu-ray speler, Apple TV, Switch, PlayStation 5, Ugoos AM6b, game pc. Voor de goede rekenaar sommige met switch vanwege gebrek aan HDMI poorten. Met een soundbar, de Sonos ARC ultra, Era 300’s en sub. In het begin wat problemen gehad met de HDMI switch omdat ik een oude die ik nog had liggen gebruikte met Action kabels die nog rondslingerde. Sinds ik die vervangen heb voor een HMDI 2.1 switch met fatsoenlijke (niet bij maanlicht gesmede) kabels nergens meer last van. De kabel naar de game pc is zelfs 5 meter lang en haalt gewoon 4k op 120hz met HDR.

Weet je 100% zeker dat jouw set-up niet het probleem is? Gare kabel, instelling of apparaat? Wel heel toevallig dat duizenden mensen die tv’s gebruiken en jij last hebt van een specifiek issue in 3 series.
Zal het proberen te verduidelijken , maar hierna zal ik met dit audio gedoe stoppen

C4 + sony theatre bar 6: audio drops via hmdi earc. Vooral via de interne apps. tv winkel paar x geweest qua instellingen en kabels

C5 + samsung q600f: audio drops via hdmi earc, zowel interne apps als kabel tv. Moederbord vervangen door lg monteur + door monteur alle audio instellingen ingesteld zoals het volgens lg hoort te zijn ( optical nog erger )

G5 + sony hts 2000: audio drops via hdmi earc. Interne apps kabel tv en ps5. Daarnaast ook via de yamaha s501 stereo receiver. Nieuw moederbord , monteur alles opnieuw ingesteld en aangesloten ( 2x geweest ) daarnaast 3 verschillende hdmi kabels door monteur aangesloten.

De c4 heeft collega van me , maar zijn puur zijn woorden wat hij mij verteld heeft wat voor problemen hij heeft en wat er gebeurd is.

C5 hebben mijn buren. 100% audio drops heb ze zelf gehoord en ben er ook elke x bijgeweest als monteur er was . Daarnaast mijn eigen sonos arc die bij mij perfect is aangesloten op hun lg en dan ook audio drops

G5 van mijn kameraad. Ook daar heb ik ze zelf gehoord de drops en was er ook bij toen monteur moederbord verving en alles weer ingesteld heeft. Via tv winkel expert ook paar x iemand erbij gehad en ook mochten ze 3 verschillende hdmi kabels van hun proberen maar zonder oplossing!!! De tv heeft nog een poosje bij expert zelf gestaan omdat ze zelf wilden testen. Ook zij hadden de drops. Alleen bij 2 soundbars waarvan ik niet meer weet welke het waren ( rond de 1000 euro ) was het probleem weg ( weet niet hoeveel ze geprobeerd hebben en welke allemaal volgens hun een aantal )

De lg monteurs zeiden zelf dat ze vaak audio drop problemen tegenkwamen en dat het door verkeerde instellingen vaak kwam maar ook wel degelijk vaak door de lg tv zelf. ( 2 monteurs zeiden het, een 3e heb ik gevraagd en die wilde niet echt antwoorden maar ik ontken het niet zei hij). Dit verzin ik niet

Daarnaast heb ik mijn Sony Bravia 8 aangesloten bij zowel mijn buren als mijn kameraad met hun kabels en soundbar en geen audio drops!!!

Ik weet ook dat LG meeste oleds verkopen dus ook kans het grootst is dat je er meer problemen over leest dan anderen of mee kan hebben.

Hoe groot het probleem echt is geen idee. Weet alleen omdat ik deze gevallen ken en heb meegemaakt dat ik op internet ben gaan zoeken en dan vind ik dat er veel topics over audio problemen bij LG zijn. ( (misschien) juist omdat ik gericht ben gaan zoeken op dit probleem om te kijken of ik oplossing kon vinden )

Lg heeft wel degelijk al jaren een hoge audio clock jitter waardoor deze audio drops sneller kunnen ontstaan.

Ik wil LG helemaal niet belachelijk maken of wat dan ook want dan kan ik het ook wel bij Sony nu gaan doen. Zelf ook LG producten gehad zonder problemen

Maar voor de mensen ( zoals deze 3 voorbeelden ) is het wel heel vervelend. Want ondanks inzet tv winkel en lg monteurs kon het dus niet opgelost worden. En ze hebben wel x bedrag betaald voor die tvs en soundbars. ( en dat vind ik sneu, zonde en niet helemaal terecht )

Bij collega valt het dan nog mee die heeft de drops 1x in 20min volgens hem , maar bij buren en kameraad is het zeker om de 5 min. En geloof me dan is het luister en kijplezier snel weg hoor ondanks dat het geluid maar fractie wegvalt steeds ( enkele x is het zelfs paar x per minuut )

bij deze heb ik het nog even x proberen uit te leggen. Maar zal het verder laten rusten. Excuses voor misschien teveel reacties hierover , waardoor reactie op reactie kwam.

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De discussie over de onthullingen van Gamers Nexus wordt te dominant voor dit thema. Ik heb ze afgesplitst in een nieuw thema:

Onthullingen aangaande LG-smarttelevisies door Gamers Nexus

• michelehv
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 09-09 20:55
Ik heb ook de nieuwe update gedaan, maar vind het geen verbetering op de g5.

Mijn kanalen heten nu weer allemaal hdmi 1 2 enz.

In de lijst geeft die wel decoder en xbox enz aan, mqar bij wisselen enkel hdmi.

Iemand weet hoe dit probleem op te lossen?

Zou er nog een fix komen of zo, vind de update niet echt fijn helaas.

• TweakerVincent
  • Laatst online: 10:40
michelehv schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 13:55:

In de lijst geeft die wel decoder en xbox enz aan, mqar bij wisselen enkel hdmi.

mijn g6 heeft een optie om die namen aan te passen. Bij jou wss ook. Ergens in settings kan je dat doen

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 23:07
michelehv schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 13:55:

Kijk even bij Thuis-hub, 3 puntjes rechtsbovenin, Ingangen bewerken. Je kan daar de iconen en benaming van je HDMI ingangen veranderen. Niet vergeten om op opslaan te klikken alsnje klaar bent.

• michelehv
red1 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 16:29:
[...]

Kijk even bij Thuis-hub, 3 puntjes rechtsbovenin, Ingangen bewerken. Je kan daar de iconen en benaming van je HDMI ingangen veranderen. Niet vergeten om op opslaan te klikken alsnje klaar bent.
Er is geen thuis hub meer

• michelehv
TweakerVincent schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 13:58:
[...]

mijn g6 heeft een optie om die namen aan te passen. Bij jou wss ook. Ergens in settings kan je dat doen
Met de nieuwe update dus niet meer dat deed je in de hub

• Thinlanet
Ik verwacht eerdaags m'n G6; kan ik dit soort updates nog even blokkeren/uitstellen? Of gaat dit automatisch. Als een eerdere build "beter" werkte dan de nieuwe...

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:48
Thinlanet schreef op woensdag 9 september 2026 @ 09:40:
[...]

Ik verwacht eerdaags m'n G6; kan ik dit soort updates nog even blokkeren/uitstellen? Of gaat dit automatisch. Als een eerdere build "beter" werkte dan de nieuwe...
Er zit een auto update vinkje die je uit kan zetten.

LG 77C69H | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Minimalist1
Thinlanet schreef op woensdag 9 september 2026 @ 09:40:
[...]

Gewoon updates draaien, er zijn altijd mensen die niet tegen verandering kunnen. Zeker voor een nieuw model verbetert er het eerste jaar het nodige.

Dingen veranderen, maar inputs kan je in WebOS 26 ook gewoon een naampje geven. Input knop, naar rechts scrollen en de edit functie gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Minimalist1 op 09-09-2026 11:33 ]

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

dbzfan

Nee.

Ik zie gewoon nog een thuis hub hoor..

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Modbreak:Reacties betreffende de onthullingen van Gamers Nexus gaarne in het daarvoor aangewezen thema.

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 23:07
dbzfan schreef op woensdag 9 september 2026 @ 12:04:
[...]

Ik zie gewoon nog een thuis hub hoor..
Hier ook gewoon een thuishub.

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Wat zijn de ervaringen met WebOS 26 tot nu toe (en in het bijzonder oudere tv's zoals een C5)?
Heeft het echt voordelen boven WebOS 25? De verhalen die ik tot nu lees zijn heel verschillend.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:10

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Hebben meer mensen last van apps die niet willen updaten of installeren?
Sinds gisteren weigert mijn G5 apps van updates te voorzien, download start gewoon niet.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Rubman schreef op donderdag 10 september 2026 @ 12:53:
Sinds gisteren weigert mijn G5 apps van updates te voorzien, download start gewoon niet.
Ik heb 2 apps, waaronder 'Google Home', die al een jaar lang niet kunnen updaten. WebOS is echt enorm brakke software :+

• Mirx_NL
Keer van wifi wisselen (en quickstart+) uitzetten hielp bij mij na upgrade naar webos26.

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:46

Vuurvoske

Nunquam cede!

Ik heb een mooie lijst gemaakt in adguard waarmee je zo goed als alles kunt blokkeren wat je niet nodig hebt, wellicht doe ik er jullie ook een plezier mee:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
# LG TV ANTI ADS
! Uitzonderingen
@@||ngfts.lge.com^
@@||eic.service.lgtvcommon.com^
@@||nl.tvsdp.lgeapi.com^$important^
@@||nl.lgtvsdp.com^
@@||nrdp.prod.cloud.netflix.com^
@@||occ-0-7176-769.1.nflxso.net^
@@||eic.homeprv.lgtvcommon.com^
@@||fr.security.lgtvsdp.com^
@@||nl.lgrecommends.lgappstv.com
! Brede blokkades (inclusief alle subdomeinen)
||lgsmartad.com^
||lgtvsdp.com^
||nextlgsdp.com^
||adsdtvc.com^
||castoola.tv^
||alphonso.tv^
||ueiwsp.com^
||smart.adtvc.app^
! lgtvcommon.com
||ads.lgtvcommon.com^
||cdpbeacon.lgtvcommon.com^
||homeprv.lgtvcommon.com^
||recommend.lgtvcommon.com^
||eic.cdpsvc.lgtvcommon.com^
||eic.nudge.lgtvcommon.com^
||eic.rdl.lgtvcommon.com^
||eic.wiseconfig.lgtvcommon.com^
||eic.netflixvoice.lgtvcommon.com^
||eic.recommend.lgtvcommon.com^
! lgappstv.com
||lgappstv.com^
||ad.lgappstv.com^
||nl.ibs.lgappstv.com^
||de.ibs.lgappstv.com^
||ibs.lgappstv.com^
||de.lgrecommends.lgappstv.com^
||lgrecommends.lgappstv.com^
! Overig LG
||tv.wiselg.com^
||eic.tv.wiselg.com^
||nl.tv.wiselg.com^
||de.emp.lgsmartplatform.com^
||de.tvsdp.lgeapi.com^
||eic-connect-client.lgthinq.com^
||lgtvonline.lge.com^
||nl.lgeapi.com^
||de-lgtvsdp-com.aws-prd.net^
||initscr.lge.com^
! Overig
||connectivitycheck.platform.hicloud.com^$important
||lgtviot.com^
||eic.lgtviot.com^
||lg-tv-2019.prod.partner.netflix.net^

[ Voor 32% gewijzigd door Vuurvoske op 12-09-2026 12:29 ]

Beroeps brabander

• Dagarkin
  • Laatst online: 13:55
Kan nog steeds niet update van g5 via ota.

Heel gedonder om via usb te doen, maar bijzonder dat het zo lang duurt, aangezien ik zie hoevele hier al deze update binnen halen. Las goede verhalen, dat de audio drops gefixed zijn met de interne apps zoals hbo en sky.

• Thinlanet
Sinds gister de G6 65" LS mogen ontvangen. Er was wat mis met de sortering bij Smits waardoor het even langer duurde. Gisteravond na de plaatsing niet al te veel lopen "hannesen" met de settings. Vandaag even de PS4 aangesloten; hoewel hij oppopt met direct een Gaming profiel lijkt deze setting erg blauw en van een grijze laag voorzien (tov mijn C8 uit 2019); geel is niet diep geel/eerder vaal geel. Dus daar maar een gepersonaliseerd profiel voor opstellen. Enige issue is dat de TV mijn Ziggo Next decoder niet altijd vind (als deze al aan staat). Ik dien dan even de Next opnieuw op te starten voor deze in de hub/source zichtbaar wordt.

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03:56
Ik kom er net achter dat ik ook niet meer kan installeren of updaten op mijn C9...

• SpardaSpeed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 11:16
Ik kan verschillende apps ook niet meer updaten, geeft aan "update niet geinstalleerd" ik had nog een oude os versie draaien en die kon ook niet updaten, dus heb dit handmatig gedaan via een usb stick, maar nog steeds kunnen de apps niet updaten, dus kan ze ook niet meer gebruiken. Ik hoop dat LG dit snel oplost.

RuudBoi

• Mirx_NL
Bij mij hielp het uitzetten van quickstart+ en tussen wifi netwerken wisselen. Leek of er iets bleef hangen. Maar kan ook puur toeval geweest zijn (op 2 momenten) dat de store er 5 minuten later wel ineens zin in had.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:10

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Het lijkt hier hit or miss te zijn. Nu weer wat kunnen updaten naar andere app weer niet.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vuurvoske schreef op donderdag 10 september 2026 @ 19:49:
Ik heb een mooie lijst gemaakt in adguard waarmee je zo goed als alles kunt blokkeren wat je niet nodig hebt, wellicht doe ik er jullie ook een plezier mee:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
# LG TV ANTI ADS
! Uitzonderingen
@@||ngfts.lge.com^
@@||nl.lgtvsdp.com^
||lgsmartad.com^
||lgtvsdp.com^
||nextlgsdp.com^
||adsdtvc.com^
||castoola.tv^
||alphonso.tv^
||ueiwsp.com^
||smart.adtvc.app^
! lgtvcommon.com
||ads.lgtvcommon.com^
! lgappstv.com
||lgappstv.com^
||ad.lgappstv.com^
||nl.ibs.lgappstv.com^
||de.ibs.lgappstv.com^
||ibs.lgappstv.com^
! Overig LG
||tv.wiselg.com^
||eic.tv.wiselg.com^
||nl.tv.wiselg.com^
||de.tvsdp.lgeapi.com^
||lgtvonline.lge.com^
||nl.lgeapi.com^
||initscr.lge.com^
! Overig
||lgtviot.com^
||eic.lgtviot.com^
Ik gebruik sinds een tijdje deze (via pihole ), werkt ook heel goed:
https://cdn.jsdelivr.net/...dblock/native.lgwebos.txt

Aanrader. Maar gewoon je tv van het netwerk afhalen werkt nog beter ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verder:
https://store.google.com/nl/product/google_tv_streamer is algemeen verkrijgbaar en kan in principe de combi Android telefoon en Chromecast vervangen in 1. Hoef je niet meer te casten en dus je TV ook niet meer aan het netwerk. Lost een hoop ellende met LG qua sniffing op :)

En dan zul je zeggen dat Google niet perse minder luister. Kan zijn, maar dat verandert niet als je al een Android TV en GC had ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 17:08
Mijn C3 is goed naar de knoppen sinds de update, netwerk problemen, apps die gewoon niet opstarten/laden.

Ik krijg bij het openen van YouTube de foutmelding "Controleer de tijdsinstellingen" en dan sluit hij af.

Dingen aanpassen in het menu is ook niet altijd mogelijk want die opent soms ook gewoon niet of extreem traag.

TV is haast onbruikbaar geworden, op webos25 was het de beste TV die ik tot nu toe gehad heb, zonde.

[ Voor 14% gewijzigd door vinno86 op 13-09-2026 14:03 ]

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:54

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

vinno86 schreef op zondag 13 september 2026 @ 14:00:
Mijn C3 is goed naar de knoppen sinds de update, netwerk problemen, apps die gewoon niet opstarten/laden.

Ik krijg bij het openen van YouTube de foutmelding "Controleer de tijdsinstellingen" en dan sluit hij af.

Dingen aanpassen in het menu is ook niet altijd mogelijk want die opent soms ook gewoon niet of extreem traag.

TV is haast onbruikbaar geworden, op webos25 was het de beste TV die ik tot nu toe gehad heb, zonde.
Bedoel je met C3, OLED C uit 2023? Op mijn OLED C4 uit 2024 is deze update nog niet beschikbaar via TV menu settings. Terwijl 2024 eerder dan 2023, of hooguit tegelijkertijd, live hoort te gaan. Heb je de update via het settings menu op de TV gedaan of via een USB stick?

[ Voor 7% gewijzigd door vdr01 op 13-09-2026 15:13 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

• Archioak
  • Registratie: September 2022
vdr01 schreef op zondag 13 september 2026 @ 14:55:
[...]

Bedoel je met C3, OLED C uit 2023? Op mijn OLED C4 uit 2024 is deze update nog niet beschikbaar via TV menu settings. Terwijl 2024 eerder dan 2023, of hooguit tegelijkertijd, live hoort te gaan. Heb je de update via het settings menu op de TV gedaan of via een USB stick?
Misschien dat het in fases gaat?

Ik heb ook een C4, en de update is al een paar dagen beschikbaar. (Nog niet geïnstalleerd.)

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:54

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Archioak schreef op zondag 13 september 2026 @ 15:15:
[...]

Misschien dat het in fases gaat?

Ik heb ook een C4, en de update is al een paar dagen beschikbaar. (Nog niet geïnstalleerd.)
Okay, bedankt voor de tip. Ik was een beetje bang dat OP via USB wellicht een verkeerde firmware gepushed had. Geen idee of onze LG's een waarschuwing of weigering tonen als er ongeschikte firmware via USB gepushed wordt. Ik mag hopen van wel.

[ Voor 9% gewijzigd door vdr01 op 13-09-2026 15:20 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Ook ik heb problemen met het updaten en installeren van apps.

Tevens schakelt de TV mijn Denon receiver niet altijd meer goed in en gaat ie op TV speaker. Bloed irritant.

Hier tekenen aub ......

• vinno86
vdr01 schreef op zondag 13 september 2026 @ 15:17:
[...]

Okay, bedankt voor de tip. Ik was een beetje bang dat OP via USB wellicht een verkeerde firmware gepushed had. Geen idee of onze LG's een waarschuwing of weigering tonen als er ongeschikte firmware via USB gepushed wordt. Ik mag hopen van wel.
Nope, ik heb hem gewoon officieel OTA gedaan.

Maar goed, grote fout geweest dus.

• CyBeRSPiN
  • Nu online
vinno86 schreef op zondag 13 september 2026 @ 14:00:

Denk dat je een fabrieksreset moet doen. Heb er ooit eens gekke dingen mee opgelost. Wel alles weer opnieuw instellen maar best kans dat je van de issues af bent.

• CPM
  • Niet online

CPM

Mirx_NL schreef op donderdag 10 september 2026 @ 15:09:
[...]

Keer van wifi wisselen (en quickstart+) uitzetten hielp bij mij na upgrade naar webos26.
Dit heb ik ook geprobeerd. Ik dacht eerst dat mijn pihole iets blokkeerde. Hielp niet. Toen weer terug geswitcht, UELA opnieuw geaccepteerd en ineens wilde Disney+ weer installeren. Daarna UELA weer beperkt geaccepteerd en daarna was het weer mis. Exact dezelfde stappen opnieuw gedaan maar het probleem bleef.

Hier tekenen aub ......

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12:03
vdr01 schreef op zondag 13 september 2026 @ 15:17:
[...]

Ja, LG OLED-televisies weigeren ongeschikte firmware via USB en tonen een foutmelding. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat de tv zomaar crasht door een verkeerd bestand.

LG heeft hiervoor de volgende ingebouwde beveiligingen:
  • Modelcheck: De tv controleert de unieke modelcode in het firmwarebestand. Als deze niet exact overeenkomt met jouw type tv (bijvoorbeeld een firmware voor een C3-model op een G3-tv), wordt de installatie direct afgebroken.
  • Regiocheck: Firmware uit een andere regio (bijvoorbeeld de VS) wordt door Europese modellen geweigerd.
  • Bestandsstructuur: De tv herkent de update alleen als deze in een specifiek benoemde map (LG_DTV) staat en de juiste bestandsextensie heeft (meestal .epk). Zo niet, dan negeert de tv het bestand volledig.

[ Voor 37% gewijzigd door Snake_Eye op 13-09-2026 22:57 ]

• vinno86
CyBeRSPiN schreef op zondag 13 september 2026 @ 21:08:
[...]

Denk dat je een fabrieksreset moet doen. Heb er ooit eens gekke dingen mee opgelost. Wel alles weer opnieuw instellen maar best kans dat je van de issues af bent.
Ja dat begint de enige optie te worden, maar ik lees ook weer berichten (op Reddit o.a.) dat dat niet heeft geholpen dus dan ben je nog verder van huis.

Een power cycle wil nog wel eens tijdelijk wat helpen maar duurt niet lang voordat er weer rare dingen gebeuren.

• CPM
  • Niet online

CPM

Vuurvoske schreef op donderdag 10 september 2026 @ 19:49:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
# LG TV ANTI ADS
! Uitzonderingen
@@||ngfts.lge.com^
@@||nl.lgtvsdp.com^
||lgsmartad.com^
||lgtvsdp.com^
||nextlgsdp.com^
||adsdtvc.com^
||castoola.tv^
||alphonso.tv^
||ueiwsp.com^
||smart.adtvc.app^
! lgtvcommon.com
||ads.lgtvcommon.com^
! lgappstv.com
||lgappstv.com^
||ad.lgappstv.com^
||nl.ibs.lgappstv.com^
||de.ibs.lgappstv.com^
||ibs.lgappstv.com^
! Overig LG
||tv.wiselg.com^
||eic.tv.wiselg.com^
||nl.tv.wiselg.com^
||de.tvsdp.lgeapi.com^
||lgtvonline.lge.com^
||nl.lgeapi.com^
||initscr.lge.com^
! Overig
||lgtviot.com^
||eic.lgtviot.com^
Mensen die dit soort systemen gebruiken dienen wel alle overige DNS (+DOH+DOT) verzoeken van clients naar buiten te blokkeren op hun firewall. En dan nog is dit geen 100% oplossing.

Hier tekenen aub ......

• Van der Berg
  • Nu online
Er is sinds vanochtend een nieuwe update verschenen voor mijn LG OLED65B42LA (B4-model). Deze is waarschijnlijk beschikbaar voor alle recente LG-modellen:
  • Huidige softwareversie: 33.31.68
  • Nieuwe softwareversie:

33.31.75 (grootte: 1563 MB)

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra 2 - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@Van der Berg wat zijn de wijzigingen en zijn er al ervaringen bekend van anderen?

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:23
Sinds ongeveer anderhalve week hangt hier de 83" W6 te pronken aan de muur. Komende van een > 10 jaar oude Panasonic LCD is dit toch wel echt genieten hoor! Had hem aan de wifi hangen en direct een update gedraaid. Daarna van de wifi af en de Apple TV aangesloten. Ik kijk alles via de Apple TV en heb heel dat WebOS niet nodig. Alles lijkt prima te werken, dus vraag me ook af waarom ik de tv überhaupt nog aan het internet zou moeten hangen. Updates van het besturingssysteem, maar waarom eigenlijk? Als de tv het prima doet en verder niet aan het internet hangt, lijken me die ook overbodig. De komende jaren kom ik hier wel mee door!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@PressPlayOnTape, soms komen er updates beschikbaar die "fouten" voor de beeld- en geluidsweergave corrigeren, maar dat is een kwestie het nieuws daarover in de gaten houden en dan die update installeren die deze fixed.

Voor een gebruiker van de HUE Ambilight app op de LG, die houdt op met de werken zonder verbinding met de HUE bridge, dus dan moet de internet verbinding naar buitenshuis actief geblokkeerd worden voor de LG, mocht een gebruiker dat niet toe willen staan.

Testing, one, two ...

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:28

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Van der Berg schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 08:44:
Er is sinds vanochtend een nieuwe update verschenen voor mijn LG OLED65B42LA (B4-model). Deze is waarschijnlijk beschikbaar voor alle recente LG-modellen:
  • Huidige softwareversie: 33.31.68
  • Nieuwe softwareversie:

33.31.75 (grootte: 1563 MB)
Zonder releasenotes erbij hebben dit soort berichten niet zoveel zin.

Wat is er verbeterd/veranderd/toegevoegd/opgelost?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Jorgen schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 11:35:
[...]

Zonder releasenotes erbij hebben dit soort berichten niet zoveel zin.

Wat is er verbeterd/veranderd/toegevoegd/opgelost?
Volgens mij is dit al een oude firmware van juli.
Er is een nieuwere Version 33.31.75 van gisteren 14 september.
LG is niet zo scheutig met het vermelden van de updates.
Je kunt het beste de ZIP downloaden en de bijbehorende documentatie lezen en dan de firmware installeren.

Link
https://www.lg.com/nl/ond...LED65B42LA.AEU#manual-tab

[ Voor 9% gewijzigd door HoppyF op 15-09-2026 11:52 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:28

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

HoppyF schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 11:52:
[...]

Volgens mij is dit al een oude firmware van juli.
Er is een nieuwere Version 33.31.75 van gisteren 14 september.
LG is niet zo scheutig met het vermelden van de updates.
Je kunt het beste de ZIP downloaden en de bijbehorende documentatie lezen en dan de firmware installeren.

Link
https://www.lg.com/nl/ond...LED65B42LA.AEU#manual-tab
Goede toevoeging, dank!

Your Friendly Neighborhood Moderator

• CPM
  • Niet online

CPM

Hier ook de nieuwste update binnen. Apps installeren en updaten is nu ook weer mogelijk. Firmware: 33.31.68

Maar nog steeds gedoe met het aansturen via CeC van mijn Denon. TV speaker is standaard geselecteerd en de receiver schakelt niet automatisch in. Met mijn C1 nooit problemen gehad.

[ Voor 54% gewijzigd door CPM op 15-09-2026 12:10 ]

Hier tekenen aub ......

• Van der Berg
  • Nu online
Ik heb even uitgezocht wat de verschillen zijn tussen de LG OLED-firmwareversies 33.31.68 en 33.31.75.

Waar versie 33.31.68 eerder nog een specifieke functie toevoegde voor snelle toegang tot sportinformatie op het startscherm, is de overstap naar versie 33.31.75 een pure onderhoudsupdate. Volgens de documentatie bevat deze nieuwere firmware geen nieuwe features, maar richt het zich volledig op algemene stabiliteitsverbeteringen, prestatie-optimalisaties en bugfixes achter de schermen. Je kunt hem dus zonder problemen installeren voor de nodige systeemoptimalisaties.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra 2 - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• Boszie
  • Laatst online: 12:42
HoppyF schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 16:53:
[...]

Voordat je zelf gaat klussen zou ik adviseren eerst met de winkel/webshop/verkoper contact op te nemen en het probleem voor te leggen.
Wellicht kun je dit onder garantie laten repareren. Scheelt je veel gedoe (en geld).
Vandaag is de 77C1 hersteld door CErepair. Een deel onder coulance. Het heeft wel lang geduurt maar ben tevreden over de geboden oplossing. Het was al snel duidelijk dat de voeding defect was.
Werkzaamheden:PSU vervangen. Kosten via PIN voldaan

OmschrijvingAantalKosten
Arbeidsloon € 83,00
Power Supply Assembly1,00 € 169,49
Totaal € 252,49
Behandelingskosten € 25,41
Transport € 56,45
Coulance van LG - € 106,99
Totaal € 227,36
BTW 21% € 47,75
Totaal incl. BTW € 275,10
Pagina: 1 ... 582 583 Laatste

Let op:
Welkom in het LG OLED Ervaringen & Discussie Topic.

In dit topic bespreken we de laatste stand van de techniek rondom deze LG televisies; de beste instellingen voor het mooiste beeld; de ideale manier van aansluiten en je ervaringen met jouw televisie, inclusief defecten en problemen. De meeste andere zijdelings gerelateerde zaken (zoals aankoopadvies, korting en garantie) zijn hier off topic. Hoe beter we de onderwerpen op het forum gesorteerd houden, hoe makkelijker jij relevante informatie kan terugvinden.

Vragen over welk bericht nu waar hoort? Lees Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Vragen over inbranden of stekkers, lichtinval en verschillen tussen OLED en andere technieken? Deze onderwerpen zijn al regelmatig besproken. Gebruik de zoekfunctie!

🔎 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Lichtinval: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Verschil OLED met...: [LG OLED] Ervaringen & Discussie (vul de zoekopdracht aan met jouw zoekterm)

Alsnog wat vragen daarover? Doe dat op de goede plaats en lees eerst het topic goed door. Zie ook Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] Cashback - Ervaringen & Discussie
Garantieafhandeling bespreken? Shopping forum

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6

Wil je graag iemand helpen, maar hoort diens vraag hier eigenlijk niet? Dan hoort het antwoord ook niet in dit topic.
Iemand post iets op een verkeerde manier? Gebruik de rapporteer-knop.