• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

flugelisoke schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 21:16:
Ik trek altijd wel de stekker eruit na de klik als ik weg ga of 's nachts.
Doe je dat met al je apparaten thuis? Het is echt waanzin om dat te doen. Je beschadigt er eerder je electronica mee dan dat het je ergens tegen beschermt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:28
iemand ervaring met een G5 montage op een muur met een "Akoestisch wandpaneel/ lattenwand met vilt"?

Het is ongeveer 2cm dik en zit niet op zijn manier vast aan de muur dat je het daar op kan bevestigen. (je moet sowieso goed uitkomen met de schroeven......(??)

Oftewel, het moet er doorheen en dan zoveel mogelijk cm pakken in de beton muur.

Hoelang zijn de pluggen/schroeven die je bij de G5 krijgt?

iRacing Profiel

• Minimalist1
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 14:13
Dan hang je toch eerst het paneel op en boor je daar doorheen voor de wandbeugel…. Niet heel spannend.

En de standaard bouten zijn mega dus iets minder kan ook prima.

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 13:10
Ik wil heel graag een nieuwe televisie kopen. Maar zijn mijn zorgen over de privacy van LG legitiem? Of zijn het toch alleen de Amerikaanse versies?

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:36
mrstylo schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 23:39:
Ik wil heel graag een nieuwe televisie kopen. Maar zijn mijn zorgen over de privacy van LG legitiem? Of zijn het toch alleen de Amerikaanse versies?
Of je zorgen legitiem zijn is aan jezelf om te bepalen. Maar er is nog nergens voorbij gekomen dat er een verschil tussen EU en US versies zit. Dus ga er van uit dat alles wat gemeld is (waar heel veel grijs gebied bij zit IMHO) ook van toepassing is op EU modellen.

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 20:06
mrstylo schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 23:39:
Als je hem niet aan het net hangt heb je op zich niets te vrezen lijkt me. Zodra je hem verbindt met Internet is het een ander verhaal. Of je ervan wakker ligt is de vraag die je jezelf moet stellen.

Specifiek LG ligt nu onder vuur (terecht) maar ik twijfel of het bij Google, Samsung en consoorten beter is.

YouTube

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:04
Ik heb sinds vorige week een groene streep aan de bovenkant van mijn LG Oled, is dit een veel voorkomend probleem toevallig? Want ik wil mij beroepen op non conformiteit.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZAYsDdedYLQoeTiOFE7LG34xybE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8fbjdR0I3gBUT6ThNOwlKO1a.jpg?f=fotoalbum_large

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:20
dropkikker schreef op zondag 20 september 2026 @ 19:12:
Ik heb sinds vorige week een groene streep aan de bovenkant van mijn LG Oled, is dit een veel voorkomend probleem toevallig? Want ik wil mij beroepen op non conformiteit.[Afbeelding]
Veel voorkomend of niet, dit hoort niet dus gewoon melden bij je winkel voor reparatie.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 13:00

The Zep Man

🏴‍☠️Certified Cyber Pirate

Wren schreef op zondag 20 september 2026 @ 19:16:
Veel voorkomend of niet, dit hoort niet dus gewoon melden bij je winkel voor reparatie.
Ik zou hem aanmelden voor garantie. Hoe zij daar invulling aan gaan geven is stap 2.

You best start believing in cyberpunk dystopias. You're in one.

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:34
PressPlayOnTape schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 10:11:
Sinds ongeveer anderhalve week hangt hier de 83" W6 te pronken aan de muur. Komende van een > 10 jaar oude Panasonic LCD is dit toch wel echt genieten hoor! Had hem aan de wifi hangen en direct een update gedraaid. Daarna van de wifi af en de Apple TV aangesloten. Ik kijk alles via de Apple TV en heb heel dat WebOS niet nodig. Alles lijkt prima te werken, dus vraag me ook af waarom ik de tv überhaupt nog aan het internet zou moeten hangen. Updates van het besturingssysteem, maar waarom eigenlijk? Als de tv het prima doet en verder niet aan het internet hangt, lijken me die ook overbodig. De komende jaren kom ik hier wel mee door!
Waar heb je de zero connect box geplaatst? Ik heb er ook eentje besteld afgelopen weekend (wordt helaas pas 21 oktober geleverd en opgehanden). En ik vroeg me af of ik die zero connect box ook in het dressoir (tv meubel) onder de tv zou kunnen plaatsen. Volgens de documentatie niet. Heb er wel een van beide deuren uitgehaald.

Een alternatief zou het verplaatsen van de subwoofer kunnen zijn, van de hoek van de kamer naar een plek naast de dressoir (waardoor die rechts van mijn linker staande speaker komt te staan) - dan kan ik ook de kabels hergebruiken die nu op mijn G3 zijn aangesloten.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:03
Kreeg vanochtend op mn G2 een popup om webOS26 te installeren. Weggeklikt, maar blijkbaar blijft die popup dan steeds terugkomen
https://www.reddit.com/r/LGOLED/s/3VsWWnyC0r

[ Voor 26% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-09-2026 10:40 ]

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:34
Perenor schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 10:29:
[...]

Waar heb je de zero connect box geplaatst? Ik heb er ook eentje besteld afgelopen weekend (wordt helaas pas 21 oktober geleverd en opgehanden). En ik vroeg me af of ik die zero connect box ook in het dressoir (tv meubel) onder de tv zou kunnen plaatsen. Volgens de documentatie niet. Heb er wel een van beide deuren uitgehaald.

Een alternatief zou het verplaatsen van de subwoofer kunnen zijn, van de hoek van de kamer naar een plek naast de dressoir (waardoor die rechts van mijn linker staande speaker komt te staan) - dan kan ik ook de kabels hergebruiken die nu op mijn G3 zijn aangesloten.
Ik heb de zero connect box in het tv meubel geplaatst. Deze is aan de achterkant (kant naar de muur) bij mij grotendeels open en aan de voorkant dicht met klapbare deurtjes. Dit werkt bij mij uitstekend. Hij staat dus niet in het zicht.

• Perenor
PressPlayOnTape schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 10:40:
[...]

Ik heb de zero connect box in het tv meubel geplaatst. Deze is aan de achterkant (kant naar de muur) bij mij grotendeels open en aan de voorkant dicht met klapbare deurtjes. Dit werkt bij mij uitstekend. Hij staat dus niet in het zicht.
Bedankt voor die info (en snelle reactie)!

Bij mij heb ik de achterkant ook opengezaagd, en zoals gezegd de deur eruitgehaald (zodat ik mijn AV receiver en 4k blu-ray speler met de afstandbedieningen kan bedienen). Dan is het toch interessant dat ik wat kortere hdmi kabels erbij ga bestellen. Heb nu ook mijn nvidia shield op de blu-ray speler staan. Daar past de zero connect box nog makkelijk bij. En het is ook mooier als die niet in het zicht staat ;) .

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:42
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 10:39:
Kreeg vanochtend op mn G2 een popup om webOS26 te installeren. Weggeklikt, maar blijkbaar blijft die popup dan steeds terugkomen
https://www.reddit.com/r/LGOLED/s/3VsWWnyC0r
Ik kreeg hem vanochtend ook op m'n C2. Normaal update ik wel vrij snel maar ben nu toch een beetje huiverig voor niet werkende functies, bugs etc. als ik de verhalen hier lees.

• refused81
[...]

Deze post kan voor mij als geroepen, vroeg ik me ook al af. Net de 77W69 besteld voor 3099 na cashback. Ok deal lijkt me.

iRacing Profiel

• Probydoby
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:54
Heeft iemand hier ook last van wegvallende HDMI input sinds de webos26 update (LG C3 hier).

Wilde helemaal niet updaten maar de prompts waren echt super irritant. Ik gebruik eigenlijk niks van WEBOS (Shield & PS5 aangesloten op Denon en via Denon naar de C3). Maar merk nu, dat zowel bij shield als bij de ps5, incidenteel (bv. 1 keer in de paar uur), het scherm even op zwart gaat. Soms loopt de audio door en soms niet, en de TV moet even schakelen om weer van SDR naar HDR terug te schakelen als ik naar HDR content zat te kijken.

Hebben meer mensen hier last van? Als dit verholpen is ga ik mooi de internet toegang blokkeren voor de C3.

[ Voor 3% gewijzigd door Probydoby op 23-09-2026 12:42 ]

• TFX77
  • Nu online
Probydoby schreef op woensdag 23 september 2026 @ 12:41:
Heeft iemand hier ook last van wegvallende HDMI input sinds de webos26 update (LG C3 hier).

Wilde helemaal niet updaten maar de prompts waren echt super irritant. Ik gebruik eigenlijk niks van WEBOS (Shield & PS5 aangesloten op Denon en via Denon naar de C3). Maar merk nu, dat zowel bij shield als bij de ps5, incidenteel (bv. 1 keer in de paar uur), het scherm even op zwart gaat. Soms loopt de audio door en soms niet, en de TV moet even schakelen om weer van SDR naar HDR terug te schakelen als ik naar HDR content zat te kijken.

Hebben meer mensen hier last van? Als dit verholpen is ga ik mooi de internet toegang blokkeren voor de C3.
Hier een C3 ook helaas WebOS26 (Waarschijnlijk 1 van de kinderen).

Geen problemen met het beeld. Mijn oplossing hiervoor is stroom er een keer hard van af dan de stekker uit het stopcontact voor een tijdje en ondertussen ALLE HDMI loshalen aan beide kanten en opnieuw aansluiten na een paar minuten.

Ik krijg alleen Developer Mode met geen mogelijkheid meer aan de gang. Beetje jammer.

EV VW ID.4 77 kWh | EV VW e-UP! 32kWh | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | Oost 3x375 Jinko Solar 2x325W Technaxx | Drie HomeWizard PiBs 8,1 kWh | Voltdeer SR5000 (5,12 kWh) | LG 3,5 kW Dualcool Plus | 100L QH Boiler

• Probydoby
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:54
TFX77 schreef op woensdag 23 september 2026 @ 15:47:
[...]

Hier een C3 ook helaas WebOS26 (Waarschijnlijk 1 van de kinderen).

Geen problemen met het beeld. Mijn oplossing hiervoor is stroom er een keer hard van af dan de stekker uit het stopcontact voor een tijdje en ondertussen ALLE HDMI loshalen aan beide kanten en opnieuw aansluiten na een paar minuten.

Ik krijg alleen Developer Mode met geen mogelijkheid meer aan de gang. Beetje jammer.
Maar begrijp ik hieruit dat je wel problemen had maar die op deze manier hebt opgelost?

Het is namelijk echt een drama voor mij om bij de hdmi kabels te komen omdat alles is wegstopt in kasten enz. maar wel het proberen waard.

• CyBeRSPiN
TFX77 schreef op woensdag 23 september 2026 @ 15:47:
[...]

Dat is wel jammer ja. Hier wordt Youtube AdFree volop gebruikt.
Ik zoek nog een manier om mn G2 te rooten, maar ben daar ook te laat mee vrees ik.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-09-2026 16:20 ]

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 18:56
refused81 schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 16:57:
iemand ervaring met een G5 montage op een muur met een "Akoestisch wandpaneel/ lattenwand met vilt"?

Het is ongeveer 2cm dik en zit niet op zijn manier vast aan de muur dat je het daar op kan bevestigen. (je moet sowieso goed uitkomen met de schroeven......(??)

Oftewel, het moet er doorheen en dan zoveel mogelijk cm pakken in de beton muur.

Hoelang zijn de pluggen/schroeven die je bij de G5 krijgt?
Volgens mij gaan de schroeven en pluggen richten de 65mm. De gaten moet je met een boorgrootte 8 doen. Als er achter die wand een stevige muur zit, dan krijg je de beugel echt wel goed vast. Zitten 8 bevestigingspunten en 8 pluggen/schroeven bij de officiële LG beugel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2uMPIAcg97aBEitAKKJHAeregZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p47QZFMPl6gluKJm61cE1xmC.jpg?f=fotoalbum_largeJe ziet nog de oude boorgaten/pluggen van de LG G1 beugel. De bevestiging achterop de LG G5 zit 1,5cm lager, dus al ik de beugel op dezelfde plak zou monteren, dan kwam mijn TV 1,5cm hoger te zitten en wilde hem juist 2,5 tot 3cm lager. De oude boorgaten zie je toch niet meer, omdat de TV ervoor hangt

• TFX77
  • Nu online
Probydoby schreef op woensdag 23 september 2026 @ 15:57:
[...]

Maar begrijp ik hieruit dat je wel problemen had maar die op deze manier hebt opgelost?

Het is namelijk echt een drama voor mij om bij de hdmi kabels te komen omdat alles is wegstopt in kasten enz. maar wel het proberen waard.
In het verleden, klopt. Ooit nieuwe 8K UGreen kabels gekocht en daarna volgens mij niet meer gehad. Met de 4K kabels wel.

EV VW ID.4 77 kWh | EV VW e-UP! 32kWh | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | Oost 3x375 Jinko Solar 2x325W Technaxx | Drie HomeWizard PiBs 8,1 kWh | Voltdeer SR5000 (5,12 kWh) | LG 3,5 kW Dualcool Plus | 100L QH Boiler

• refused81
Hotzenwalder schreef op woensdag 23 september 2026 @ 18:06:
[...]

Volgens mij gaan de schroeven en pluggen richten de 65mm. De gaten moet je met een boorgrootte 8 doen. Als er achter die wand een stevige muur zit, dan krijg je de beugel echt wel goed vast. Zitten 8 bevestigingspunten en 8 pluggen/schroeven bij de officiële LG beugel.
[Afbeelding]Je ziet nog de oude boorgaten/pluggen van de LG G1 beugel. De bevestiging achterop de LG G5 zit 1,5cm lager, dus al ik de beugel op dezelfde plak zou monteren, dan kwam mijn TV 1,5cm hoger te zitten en wilde hem juist 2,5 tot 3cm lager. De oude boorgaten zie je toch niet meer, omdat de TV ervoor hangt
Dank, ik ben toch voor de W6 gegaan ipv van de G5.

Maar idd dezelfde pluggen/schroeven. Doordat je muurplaat links en rechts hebt iets lastiger om het goed uit te meten, zeker met uitkomen op de latjes, maar gelukt! Plat aan de muur, en idd door de lengte van de schroeven heb ik geen twijfel dat die blijft hangen 🤡

Beeld kwaliteit is stunning tov mijn LG oled 55 CS van 2022. Die staat nu in de slaapkamer.

En geloof het of niet… de 77 inch in mijn eentje opgehangen 😎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YONdwGYU7m4SAcMMHCoy_tESO34=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ETp1lmk63HGRe9XnjTFQXSnh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QbwZTSsWMPe2-2f-4Mg_vDb9xdw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ulIF4eWgdqDuNU7NAxEbM4zo.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

• Hotzenwalder
refused81 schreef op woensdag 23 september 2026 @ 18:23:
[...]

Dank, ik ben toch voor de W6 gegaan ipv van de G5.

Maar idd dezelfde pluggen/schroeven. Doordat je muurplaat links en rechts hebt iets lastiger om het goed uit te meten, zeker met uitkomen op de latjes, maar gelukt! Plat aan de muur, en idd door de lengte van de schroeven heb ik geen twijfel dat die blijft hangen 🤡

Beeld kwaliteit is stunning tov mijn LG oled 55 CS van 2022. Die staat nu in de slaapkamer.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Strak... de kabels zitten ook achter de panelen, want ik zie geen kabels lopen?

• refused81
Hotzenwalder schreef op woensdag 23 september 2026 @ 21:41:
[...]

Strak... de kabels zitten ook achter de panelen, want ik zie geen kabels lopen?
Het is de w6, dus wireless box… dus alleen stroom kabel… die na veel uitmeten precies uitkwam tussen het houtwerk op het zwarte vilt… daarom zie het (bijna) niet (moet het nog even perfect wegwerken morgen 😎

iRacing Profiel

• CyBeRSPiN
refused81 schreef op woensdag 23 september 2026 @ 18:23:
[...]

Hoe dan? Heb je zoveel spanwijdte met je armen of heb je een creatieve manier gevonden met een krik oid?
Mn vorige 65” vond ik al tricky, maar mn 77” zal ik nooit alleen proberen :)

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:02
CyBeRSPiN schreef op woensdag 23 september 2026 @ 22:24:
[...]

Hoe dan? Heb je zoveel spanwijdte met je armen of heb je een creatieve manier gevonden met een krik oid?
pff, zelf 65" is tricky. 55 is te doen (ook gedaan met mijn panasonic oled toen naar de slaapkamer ging).
Maar 77", ik gok dat hij 2.5m is en zijn armen de grond bereiken :P

LG 77C69H | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Hotzenwalder
[...]

Niet in de hele breedte pakken, maar in het midden boven en onder van de TV en dan op zijn plek tillen?

• refused81
[...]

In het midden oppakken, klein beetje spierkracht, klein beetje inzichtelijk vermogen, klein beetje geluk, en enorm veel wilskracht 😎

iRacing Profiel

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Mij LG OLED55B6V uit 2017 had 2 jaar geleden al last van inbranden nu zijn aantal kleuren met name geel niet echt geel gaat meer naar groentinten.

Heb deze tv 9 jaar ik vindt dat voor een tv toch een langere levensduur mag verwachten.

Hoe zit het met inbranden bij nieuwe oled models op langere termijn?

• Minimalist1
Evertt schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 21:52:
Mijn G4 uit 2024 heeft na 10jr nog steeds geen last van inbranden…..

• CyBeRSPiN
@Evertt inbranden is niet zo’n ding meer geloof ik, maar nu zie je geregeld panelen die vanuit de rand beginnen te delamineren. Soort van “pixelrot”, wat minstens ze storend is.
Lijkt erop dat ondanks beloftes van LG over lange levensduur er na 6-8 jaar het beste wel vanaf is. Precies de periode dat je ook minder kans van slagen hebt om op basis van Wettelijke Garantie en non-conformiteit kosteloze reparatie bij de verkoper te eisen.
We leven in een wegwerpmaatschappij.

Maar zoals hierboven ook terecht wordt opgemerkt is er nog maar weinig bekend hoe de panelen van 2024 er in 2034 aan toe zullen zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeRSPiN op 25-09-2026 22:31 ]

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18:07
Evertt schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 21:52:
Mij LG OLED55B6V uit 2017 had 2 jaar geleden al last van inbranden nu zijn aantal kleuren met name geel niet echt geel gaat meer naar groentinten.

Heb deze tv 9 jaar ik vindt dat voor een tv toch een langere levensduur mag verwachten.

Heel herkenbaar. De LG B6 uit 2016 zat nog in een veel vroegere fase van OLED. Sindsdien is OLED natuurlijk flink doorontwikkeld. Moderne panelen zijn efficiënter geworden en er zijn verbeteringen gekomen in de gebruikte materialen, de warmteafvoer en de aansturing van het paneel. Ook hebben moderne tv's betere technieken om langdurige statische beelden tegen te gaan, zoals het dimmen van logo's, pixel shifting en automatische compensatiecycli.

Dat betekent overigens niet dat inbranden tegenwoordig onmogelijk is. Bij langdurig dezelfde zender met een vast logo, veel statische beelden of jarenlang gebruik als pc-monitor blijft er ook bij moderne OLED's een risico bestaan.

Uit langdurige tests van RTINGS blijkt wel dat moderne OLED's bij gevarieerd gebruik, zoals films, series en verschillende tv-zenders, duizenden uren kunnen draaien zonder duidelijke zichtbare inbranding. Bij langdurig statische beelden is het risico echter duidelijk groter.

Ik heb zelf een LG E9 uit 2019 en die heeft tot nu toe geen zichtbare burn-in. Dat is natuurlijk maar één toestel en geen bewijs dat iedere OLED zich hetzelfde gedraagt, maar het is wel mijn eigen ervaring.

Het kleurverschil dat je beschrijft "geel dat richting groen gaat" past bij ongelijke veroudering van het OLED-paneel. De B6 komt uit 2016/2017 en is inmiddels bijna negen jaar oud.

Hoe de huidige OLED-generaties zich na 8 à 10 jaar normaal gebruik zullen houden, weten we simpelweg nog niet. Daarvoor zijn ze nog niet lang genoeg op de markt. De techniek is duidelijk verder ontwikkeld en behoorlijk verbeterd, maar ik zou daarom ook niet durven te beweren dat burn-in tegenwoordig verleden tijd is.

[ Voor 75% gewijzigd door Snake_Eye op 25-09-2026 23:01 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Minimalist1 schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 22:24:
[...]

Mijn G4 uit 2024 heeft na 10jr nog steeds geen last van inbranden…..
offtopic:
Back to the Future of een tikfoutje?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• CyBeRSPiN
Jorgen schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 23:44:
[...]
offtopic:
Back to the Future of een tikfoutje?
offtopic:
Ik neem aan sarcastisch bedoeld om aan te geven dat het zinloos is om te vragen naar de lange termijn ervaringen mbt inbranden voor de recente modellen.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 23:54:
[...]
offtopic:
Ik neem aan sarcastisch bedoeld om aan te geven dat het zinloos is om te vragen naar de lange termijn ervaringen mbt inbranden voor de recente modellen.
offtopic:
Sarcasme heeft geen plaats in dit topic. De opmerking ging met een knipoog over een tien jaar oude tv uit 2024...

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 26-09-2026 03:06 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Evertt en allen: de inbranddiscussie is nu zo vaak geweest... gebruik de zoekfunctie om zelf meer te lezen hierover. Een linkje naar de zoekopdracht staat zelfs kant en klaar in de topicwarning.

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:07
Gerwin89 schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 11:28:
[...]

Ik kreeg hem vanochtend ook op m'n C2. Normaal update ik wel vrij snel maar ben nu toch een beetje huiverig voor niet werkende functies, bugs etc. als ik de verhalen hier lees.
Ik heb hem ook een flink aantal keren weggeklikt, super irritant.

Maar sinds gisteren komt hij niet meer, hopelijk zat er een teller in, maar ik ben de popup nu kwijt. Duimen dat hij niet terug komt.

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:42
frank_b schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 20:16:
[...]

Ik heb hem ook een flink aantal keren weggeklikt, super irritant.

Maar sinds gisteren komt hij niet meer, hopelijk zat er een teller in, maar ik ben de popup nu kwijt. Duimen dat hij niet terug komt.
Volgens mij wordt de update niet meer aangeboden. Bij mij was de pop-up ook ineens weg en bij handmatig zoeken naar updates worden er geen updates gevonden. Wellicht toch teruggetrokken naar aanleiding van klachten?

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Probydoby schreef op woensdag 23 september 2026 @ 12:41:

Probeer even een andere HDMI kabel tussen de Denon en de TV. Ik verdacht ook eerst de TV, echter laatst zat ik in de setup van de Denon, knipperde het beeld de hele tijd. Kabel vervangen en toen was het weg. Wel vaag, de kabel is nog geen half jaar oud. Beetje vaag dat ie "ineens" kapot gaat. Maar het is het proberen waard.

Mocht dat het probleem niet oplossen probeer de receiver dan een keer op ntsc te zetten, was laatst iemand met een Marantz die handshake issues hier mee op loste.

[ Voor 7% gewijzigd door CPM op 26-09-2026 22:22 ]

Hier tekenen aub ......

• Elac
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:34
Ik heb sinds een paar weken soms onder in het scherm de melding dat spraakherkenning binnenkort beschikbaar komt. Mijn tv mag helemaal niet het internet op, dat is geblokkeerd in de router. Hangt wel aan de wifi om met homey aan te kunnen sturen. Weet iemand waar ik dat uit kan zetten?

8* sunpower max5ac 415 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW; Homey Pro2026

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Elac schreef op zondag 27 september 2026 @ 12:55:
Ik heb sinds een paar weken soms onder in het scherm de melding dat spraakherkenning binnenkort beschikbaar komt. Mijn tv mag helemaal niet het internet op, dat is geblokkeerd in de router. Hangt wel aan de wifi om met homey aan te kunnen sturen. Weet iemand waar ik dat uit kan zetten?
Heb je ook IPv6? Want dan is blokkeren wat lastiger.

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Elac
@Vorkie Ik heb wel ipv6 enabled maar de tv is gewoon geblokkeerd, dat is volgens mij onafhankelijk van ipv4 of 6. Ik heb een asus RT-AX86U router, achter de ziggo staan.

[ Voor 19% gewijzigd door Elac op 27-09-2026 13:47 ]

8* sunpower max5ac 415 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW; Homey Pro2026

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Elac schreef op zondag 27 september 2026 @ 13:46:
@Vorkie Ik heb wel ipv6 enabled maar de tv is gewoon geblokkeerd, dat is volgens mij onafhankelijk van ipv4 of 6. Ik heb een asus RT-AX86U router, achter de ziggo staan.
Ik zou daar nog eens goed naar kijken, grote kans dat ie daarom nog naar internet kan.

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Elac
@Vorkie Net even gechecked maar ipv6 staat uit op de asus, dat is degene welke ik gebruik. Op het ziggo modem is ipv6 helaas niet uit te zetten maar dat moet volgens mij niet uitmaken als de asus geen ipv6 toestaat.

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:34
Elac schreef op zondag 27 september 2026 @ 20:31:
@Vorkie Net even gechecked maar ipv6 staat uit op de asus, dat is degene welke ik gebruik. Op het ziggo modem is ipv6 helaas niet uit te zetten maar dat moet volgens mij niet uitmaken als de asus geen ipv6 toestaat.
Wie routeert er in je netwerk? De Ziggo of de Asus? Dus met andere woorden, wie deelt de IP's uit?

Als dat je Ziggo is en je Asus in Access Point modus staat maakt het weinig uit wat je daar op instelt aangezien de Ziggo dat allemaal regelt. Dus dan moet je daar dingen op gaan uitzetten, maar ik ken je situatie niet helemaal natuurlijk.

• Elac
Jeffoz schreef op maandag 28 september 2026 @ 00:42:
[...]

Wie routeert er in je netwerk? De Ziggo of de Asus? Dus met andere woorden, wie deelt de IP's uit?

Als dat je Ziggo is en je Asus in Access Point modus staat maakt het weinig uit wat je daar op instelt aangezien de Ziggo dat allemaal regelt. Dus dan moet je daar dingen op gaan uitzetten, maar ik ken je situatie niet helemaal natuurlijk.
Ziggo doet niets, werkt alleen als modem naar het internet. De asus is de router en deelt de IP’s uit. Heeft ook een andere ip range dan standaard en het ziggo modem. Heb ook elk device in mijn netwerk een eigen vast IP gegeven zodat daar ook eenvoudig restriyaan gehangen kunnen worden, en een MAC filter.

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Heb de knop doorgehakt en besloten om toch weer voor een lg oled te gaan ondanks dat mij oude kast heeft van inbranden.

Nu heb ik een c5 uit 2025 en C6 gezien waar de C6 ongeveer €100 is dan 2025 model. Is die € 100 het waard met cachback van LG?

En hoeveel verschil zit er tussen de 2025 en 2026 in?

[ Voor 4% gewijzigd door Evertt op 28-09-2026 07:04 ]

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-10 21:42

PeepPeepPeep

Ik zei het nog!

Evertt schreef op maandag 28 september 2026 @ 06:24:
Heb de knop doorgehakt en besloten om toch weer voor een lg oled te gaan ondanks dat mij oude kast heeft van inbranden.

Nu heb ik een c5 uit 2025 en C6 gezien waar de C6 ongeveer €100 is dan 2025 model. Is die € 100 het waard met cachback van LG?

Check YouTube eens zou ik zeggen.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Evertt schreef op maandag 28 september 2026 @ 06:24:

Als je die €100 kan missen is een C6 het zeker waard, checks wat sites voor vergelijkingen, maar op dat soort bedragen is het een klein verschil.

iPhone 18 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • LG OLED G4 • Marstek Venus E 3.0 • Kia EV3 GT-Line

THE_BASE schreef op maandag 28 september 2026 @ 07:41:
[...]

Als je die €100 kan missen is een C6 het zeker waard, checks wat sites voor vergelijkingen, maar op dat soort bedragen is het een klein verschil.
Inderdaad voor €100 verschil zou ik voor het laatste model gaan.
De cashback loopt volgens mij nog maar kort tot eind deze maand.
Ook iets om rekening mee te houden.
Omdat Black Friday en eind van het jaar in zicht komen verwacht ik geen nieuwe cashback actie maar uitgesloten is dit ook niet.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Hebben jullie ook dat de HDMI-poort namen die jullie benoemen weer naar standaard (HDMI) gaan na een tijdje? Is dit te voorkomen?

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 28-09-2026 09:33 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Farabi schreef op maandag 28 september 2026 @ 09:32:
Hebben jullie ook dat de HDMI-poort namen die jullie benoemen weer naar standaard (HDMI) gaan na een tijdje? Is dit te voorkomen?
Ik heb een G4 met WebOS26 met recentelijk nog een update daarvoor. Tot dit moment worden de opgegeven namen gerespecteerd door de TV en zelfs correct geïdentificeerd indien er "iets anders" actief wordt met eenzelfde apparaat. Ik doel op switchen van Android TV naar CoreElec en weer terug.

Ik heb enkel voor het Android TV gedeelte de naam in WebOS aangepast, in CoreElec identificeert de G4 deze ook als "CoreElec".

Maar ook de rest van de aangesloten apparaten blijven hun juiste naam houden. Kortom, hier werkt het zonder problemen.

Testing, one, two ...

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Mijn 77G3 is geroot en ik heb wat lopen customizen met het LG Homescherm om alle onzinnige dingen weg te halen. Via https://github.com/mareklarek/webos10-homescreen-customization heb ik nu nog maar 3 dingen: datum/tijd + custom afbeelding + al m'n apps in een rijtje. En met de custom app Glasshouse kon ik veel telemtry en ads van LG uitschakelen via een handige interface https://github.com/rorygallagher2024/lg-webos-dashboard :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s8i3K9TdFVZ5RLmZSs4CCqfbSoA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HFVhbbnSqQMZcmVPkJdyzuA8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0pINlwP4LblyFYu0DMk1Jh8Ub0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LrrzIHkJCIesrkTrzJML8ETz.jpg?f=fotoalbum_tile
Best leuk om hier mee te klooien zonder enige kennis, Gemini geeft heel eenvoudig alle stappen + testen + troubleshooten. Dit blijft ook allemaal aanstaan met een herstart. En heb een back-up bestand om alles terug te draaien mocht het ooit stuk gaan :+

• CyBeRSPiN
@stin00 ik zag het op Reddit ook al voorbijkomen. Heb je een analyse gedraaid op dat opensource project? Want met zomaar een random project als root draaien beland je wellicht van de regen in de drup qua security/privacy. En qua garantie ben je ook de sjaak als ie niet meer op kan starten bijvoorbeeld.
Zit er wel sterk overna te denken dit ook te doen met de G2. Na WebOS26 upgrade is er nog geen manier om te rooten las ik. Met de opkomst van AI om betere software te maken zal het rooten mogelijk ook steeds lastiger worden in de toekomst.

[ Voor 42% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-09-2026 14:35 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op maandag 28 september 2026 @ 12:17:
@stin00 ik zag het op Reddit ook al voorbijkomen. Heb je een analyse gedraaid op dat opensource project? Want met zomaar een random project als root draaien beland je wellicht van de regen in de drup qua security/privacy. En qua garantie ben je ook de sjaak als ie niet meer op kan starten bijvoorbeeld.
Ja ik heb een diepte analyse laten uitvoeren op de app + code. Het project is veilig, mits je wat veiligheidsmaatregelen neemt. Zo heb ik de host file aangepast dat de dashboard app alleen via de TV is te bereiken, niet via een browser extern. Daarnaast werkt alleen een SSH verbinding met mijn authenticatiesleutel via Homebrew. Dat timmert het netwerkgedeelte dicht zodat niemand erin kan van buitenaf.

Maar je hebt gelijk hoor: het is allemaal op eigen risico en zeker niet handig qua garantie. Dat is een enorme disclaimer :) Vooral het rooten biedt natuurlijk een kwetsbare ingang in de TV.

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 28-09-2026 12:57 ]

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-10 16:37
Gerwin89 schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 20:26:
[...]

Volgens mij wordt de update niet meer aangeboden. Bij mij was de pop-up ook ineens weg en bij handmatig zoeken naar updates worden er geen updates gevonden. Wellicht toch teruggetrokken naar aanleiding van klachten?
vorig week op mijn 77C2 geïnstalleerd zonder problemen. Na de update even wat tijd nodig om de apps te updaten leek alsof ze bleven hangen, even memoryclean gedaan en daarna werkte alles. Ook nog geen bugs tegenkomen.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:07
Oei, is dit pixelrot? Op mijn mooie LG A7 oled met een full HD scherm van bijna 10 jaar oud :+
Rechtsboven en linksonder zag ik net een aantal uitstulpingen bij licht beeld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHvEeS6emVbI-VD6j03sHtZmD1A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pJrgoCUIShGcPzUCUcCCvW6J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eU67HmYX9OJFCRMb2g800L9mYWo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/02e9ONTS20UxQttpyjzulYLB.jpg?f=fotoalbum_large

• CyBeRSPiN
@Trichoglossus delaminatie / delamination. Ik had het zelf eens gekscherend pixelrot genoemd maar dat is mijn eigen verzinsel ;)
Er laat dan een laag los van het paneel met dit tot gevolg en het wordt waarschijnlijk steeds een beetje erger.

• Trichoglossus
CyBeRSPiN schreef op maandag 28 september 2026 @ 17:12:
@Trichoglossus delaminatie / delamination. Ik had het zelf eens gekscherend pixelrot genoemd maar dat is mijn eigen verzinsel ;)
Er laat dan een laag los van het paneel met dit tot gevolg en het wordt waarschijnlijk steeds een beetje erger.
Begin van het einde dus voor deze zeldzame 55" oled >:)
Tijd voor een upgrade naar een 65" C5 wellicht.. De tv wordt alleen als domme tv in een verduisterde ruimte gebruikt.

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05:01
Op mijn C8 werkt de NPO Start app sinds een tijdje niet meer naar behoren, het afspelen wordt zeer regelmatig verstoord door 'bufferen'. Hij heeft altijd normaal gefunctioneerd. Heb de app al een paar keer opnieuw geïnstalleerd, de stroom van het toestel gehad etc., maar zonder resultaat. Mijn downloadsnelheid is 80-90 Mbps, alle andere apps (incl. Netflix UHD) werken dan ook soepel. Iemand enig idee?

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:20
Ruud2007 schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 07:09:
Op mijn C8 werkt de NPO Start app sinds een tijdje niet meer naar behoren, het afspelen wordt zeer regelmatig verstoord door 'bufferen'. Hij heeft altijd normaal gefunctioneerd. Heb de app al een paar keer opnieuw geïnstalleerd, de stroom van het toestel gehad etc., maar zonder resultaat. Mijn downloadsnelheid is 80-90 Mbps, alle andere apps (incl. Netflix UHD) werken dan ook soepel. Iemand enig idee?
Ligt aan NPO en is bekend, ze geven echter aan dat ze tot webos 5 geen officiële ondersteuning geven en dus hebben we pech.

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05:01
Wren schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 07:18:
[...]

Ligt aan NPO en is bekend, ze geven echter aan dat ze tot webos 5 geen officiële ondersteuning geven en dus hebben we pech.
Slecht is dat zeg, dat komt van het ene op het andere moment uit de lucht vallen, een paar weken geleden werkte alles nog probleemloos! Misschien dan maar de overstap naar NL Ziet maken, of lopen we dan weer tegen hetzelfde probleem aan?

[ Voor 6% gewijzigd door Ruud2007 op 29-09-2026 12:58 ]

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-10 15:32
Ruud2007 schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 07:09:
Ik heb dit ook met de Ziggo Go app. Maar heel duidelijk sinds update 33.xx.xx van juli dit jaar. Bufferen en vastlopen. Andere streaming apps geen probleem. Ik heb een oled55C5 en die zit bekabeld op de router.

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:14
Ik heb een 77" C1, die is nu 5 jaar oud, en hij is stuk. De TV hangt sinds aanschaf aan de muur, en zit met dezelfde kabels, in kabelgoten, aangesloten op dezelfde versterker, etc etc. Wat ik nu sinds 2 weken heb is dat als de TV aan staat, en ik zet hem uit, dan gaat het rode standby lampje onder de TV aan.

Na 20 sec gaat dat lampje uit, en de TV reageert dan nergens meer op. Stroom er af halen en weer er op lost het op, maar dat kan niet de bedoeling zijn. Dus LG Service gebeld. Die vroeg of ik via HDMI dingen had aangesloten, nou, trek die HDMI kabel er eens uit, dus het makkelijkste was hem uit de versterker trekken, en hoppa, lampje ging acuut weer aan, en de TV reageert dan ook weer.

Nou, vervolgens ook nog HDMI CEC uitgezet, en issue was opgelost. Tot eergisteren. Toen was er weer hetzelfde issue, terwijl er dus nu niets meer via HDMI zit aangesloten, dus ik gok dat er iets met de voeding is. Nu ga ik dus morgen terugbellen, en die service afspraak zal wel te maken zijn, maar ik vraag me af waar ik op moet rekenen qua kosten?, en daarnaast vraag ik me af of 5 jaar niet wat karig is voor een TV van destijds 3100 euro?

Als ik de TV aan zet na dat ik de stroom er weer op gezet heb dan is er niks aan de hand. Kan 4 uur of whatever aan staan, geen enkel issue. Maar zodra ik hem uit zet gaat binnen 20 sec dat lampje uit.

Sinds eergisteren dus ook als ik de TV niét heb aangezet. Dus stroom er op, standby lampje gaat aan, ik doe verder niks, en 20 sec later gaat het lampje uit. Lijkt mij iets met de voeding dan?

Als ik wat op internet zoek dan staat daar iets van 5 a 6 jaar. Nou, 5 jaar oud is ie, 6 jaar niet, en 'hoe duurder de TV hoe langer je mag verwachten dat ie mee gaat'. Ik weet niet of dat klopt, en er staat ook geen sleutel bij qua hoeveel langer je dan mag verwachten bij elke X euro dat een TV duurder wordt.

Heeft het zin om daar met de verkopende winkel over in conclaaf te gaan uberhaupt?

[ Voor 11% gewijzigd door Just_A_User op 29-09-2026 19:10 ]

Och ja, je moet toch wat he.

Just_A_User schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 19:08:
Ik heb een 77" C1, die is nu 5 jaar oud, en hij is stuk. De TV hangt sinds aanschaf aan de muur, en zit met dezelfde kabels, in kabelgoten, aangesloten op dezelfde versterker, etc etc. Wat ik nu sinds 2 weken heb is dat als de TV aan staat, en ik zet hem uit, dan gaat het rode standby lampje onder de TV aan.

Na 20 sec gaat dat lampje uit, en de TV reageert dan nergens meer op. Stroom er af halen en weer er op lost het op, maar dat kan niet de bedoeling zijn. Dus LG Service gebeld. Die vroeg of ik via HDMI dingen had aangesloten, nou, trek die HDMI kabel er eens uit, dus het makkelijkste was hem uit de versterker trekken, en hoppa, lampje ging acuut weer aan, en de TV reageert dan ook weer.

Nou, vervolgens ook nog HDMI CEC uitgezet, en issue was opgelost. Tot eergisteren. Toen was er weer hetzelfde issue, terwijl er dus nu niets meer via HDMI zit aangesloten, dus ik gok dat er iets met de voeding is. Nu ga ik dus morgen terugbellen, en die service afspraak zal wel te maken zijn, maar ik vraag me af waar ik op moet rekenen qua kosten?, en daarnaast vraag ik me af of 5 jaar niet wat karig is voor een TV van destijds 3100 euro?

Als ik de TV aan zet na dat ik de stroom er weer op gezet heb dan is er niks aan de hand. Kan 4 uur of whatever aan staan, geen enkel issue. Maar zodra ik hem uit zet gaat binnen 20 sec dat lampje uit.

Sinds eergisteren dus ook als ik de TV niét heb aangezet. Dus stroom er op, standby lampje gaat aan, ik doe verder niks, en 20 sec later gaat het lampje uit. Lijkt mij iets met de voeding dan?

Als ik wat op internet zoek dan staat daar iets van 5 a 6 jaar. Nou, 5 jaar oud is ie, 6 jaar niet, en 'hoe duurder de TV hoe langer je mag verwachten dat ie mee gaat'. Ik weet niet of dat klopt, en er staat ook geen sleutel bij qua hoeveel langer je dan mag verwachten bij elke X euro dat een TV duurder wordt.

Heeft het zin om daar met de verkopende winkel over in conclaaf te gaan uberhaupt?
Geen idee waarom je LG hebt benaderd, je moet de verkoper/winkel/webshop bellen.
Waarschijnlijk is het de voeding, gelukkig niet het duurste onderdeel maar de insteek is reparatie onder garantie.
Lees dit topic anders nog even door vwb garantie claims.
En anders in het juiste topic een bericht plaatsen.

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:14
HoppyF schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 20:29:
[...]

Geen idee waarom je LG hebt benaderd, je moet de verkoper/winkel/webshop bellen.
Waarschijnlijk is het de voeding, gelukkig niet het duurste onderdeel maar de insteek is reparatie onder garantie.
Lees dit topic anders nog even door vwb garantie claims.
En anders in het juiste topic een bericht plaatsen.
Omdat het me logisch leek, aangezien de tv van LG is, maar pas later, toen ik begon te zoeken, dacht ik dat ik wellicht ook bij de betreffende winkel terecht kon.

Wat is dan het juiste topic? :)

Och ja, je moet toch wat he.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Just_A_User schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 22:15:
[...]

Omdat het me logisch leek, aangezien de tv van LG is, maar pas later, toen ik begon te zoeken, dacht ik dat ik wellicht ook bij de betreffende winkel terecht kon.

Wat is dan het juiste topic? :)
Zie het gigantisch grote geweldige gele vak onder de berichten.

• SultanofKings
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 03-10 08:29
Ik heb de laatste weken dat de youtube app crashed op mijn 77"c4 2024.

het is zo erg dat mijn scherm zwart word en ik de tv niet meer aan kan doen terwijl het led lampje van de tv 3 keer knippert.

Enige fix is de voeding kabel eruit halen en later weer er indoen. Ik lees op Reddit dat dit de laatste tijd veel voorkomt, ervaren jullie dit ook?

• Trichoglossus
Inmiddels besloten om een C5 te gaan kopen en de full HD oled naar de stort. De Marantz SR7008 die er staat heeft HDMI 1.4. Passthrough 4k @30 fps, geen HDR.
Er hangt alleen een nvidia shield en een blue-rayspeler aan de versterker.

Is de workaround van HDMI van de shield rechtstreeks op C5 aansluiten, en earc HDMI terug naar de Marantz werkbaar? Of mis ik aspecten in dit geheel?
Alternatief is een cinema 60 kopen. Die zijn nu aardig aan het dalen in prijs. Voor mijn 7.1 systeem voldoende.

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:02
Trichoglossus schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 08:21:
Inmiddels besloten om een C5 te gaan kopen en de full HD oled naar de stort. De Marantz SR7008 die er staat heeft HDMI 1.4. Passthrough 4k @30 fps, geen HDR.

Is de workaround van HDMI van de shield rechtstreeks op C5 aansluiten, en earc HDMI terug naar de Marantz werkbaar? Of mis ik aspecten in dit geheel?
Alternatief is een cinema 60 kopen. Die zijn nu aardig aan het dalen in prijs. Voor mijn 7.1 systeem voldoende.
dat zou moeten werken, maar als je het geld hebt voor de cinema 60, dan zou ik dat doen.
Ik ben van 7010 naar cinema 30 gegaan, was een goeie upgrade, zeker als je het ze even kalibreert met wat software :D (staat ergens in het marantz forum wel wat)

LG 77C69H | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• CyBeRSPiN
@Trichoglossus werkbaar, maar je zal waarschijnlijk een converter nodig hebben om earc -> arc te doen. Op mijn GX had ik last van lipsync issues icm de SR5008. Met een “Thenaudio Sharc” was het voor mij gefixt.
Heb inmiddels een SR6015 wat het allemaal mooier laat werken. Dan kun je de receiver ook weer als “hub” gebruiken zodat aangesloten video via je receiver naar de tv gaat. Alleen relevant als je meer devices dan HDMI poorten op je tv hebt.
Dan is er nog een ander mogelijk nadeel: de C5 doet geen passthrough van DTS.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Trichoglossus schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 08:21:

Met de juiste HDMI splitter kan je de huidige receiver nog prima blijven gebruiken. Video vanaf de Shield naar TV, audio signaal rechtstreeks naar de receiver zodat alles wat de Shield TV aan audio codecs ondersteund ook nog als zodanig af te spelen blijft.

Testing, one, two ...

• Trichoglossus
Het blijft dus wel behelpen met wat extra stappen/apparatuur. Dan maar op zoek naar een cinema 60. Die zijn inmiddels al gedaald tot rond of onder de 1000 euro.

@Renegade666 Dat is nogal een stap van een 7010 naar een cinema 30 ;)

@CyBeRSPiN Dat DTS zag ik dus even over het hoofd in mijn oplossing :X

• Minimalist1
Trichoglossus schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 09:54:
Het blijft dus wel behelpen met wat extra stappen/apparatuur. Dan maar op zoek naar een cinema 60. Die zijn inmiddels al gedaald tot rond of onder de 1000 euro.
Zag ‘m net al bij Smits voor €888 :-).

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:27

FeaR

In GoT we trust

Trichoglossus schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 09:54:

@CyBeRSPiN Dat DTS zag ik dus even over het hoofd in mijn oplossing :X
Daarnaast, jouw volledige 7.1 aansturen via HDMI ARC, daarvoor heb je eARC nodig.

Aanvullend: HDMI eARC Audio Extractor zou beide problemen wel oplossen. Je gaat van eARC naar een gewone HDMI dus de beperking van ARC is er niet meer. Nvidia Shield kan je DTS laten decoderen zodat dit als 5.1 PCM aan wordt geboden, LG zet dit wel door.

HDMI 2.1 receiver is de mooiste oplossing. Een eARC Extractor hoeft de hoofdprijs niet te kosten versus een geheel nieuwe receiver om dit op te lossen.

[ Voor 43% gewijzigd door FeaR op 02-10-2026 12:02 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Trichoglossus
FeaR schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 11:52:
[...]

Daarnaast, jouw volledige 7.1 aansturen via HDMI ARC, daarvoor heb je eARC nodig.

Aanvullend: HDMI eARC Audio Extractor zou beide problemen wel oplossen. Je gaat van eARC naar een gewone HDMI dus de beperking van ARC is er niet meer. Nvidia Shield kan je DTS laten decoderen zodat dit als 5.1 PCM aan wordt geboden, LG zet dit wel door.

HDMI 2.1 receiver is de mooiste oplossing. Een eARC Extractor hoeft de hoofdprijs niet te kosten versus een geheel nieuwe receiver om dit op te lossen.
Een cinema 60 dan dus. De SR7008 gaat ook alweer richting 14 jaar. Hopelijk nu weer 10 jaar verder voordat er zo'n zelfde stap nodig is.

De 7.1 was meer een experiment, ik had nog 2x focal 716V over van een andere ruimte. Nu staan er nog steeds 6 van die dingen in V en W uitvoering :+

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:50
Voor dat we OFFTOPIC allert krijgen.... :P

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Trichoglossus
mucuracat schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 15:35:
Voor dat we OFFTOPIC allert krijgen.... :P
Mag toch gewoon? Mijn oude versterker kan dus niet fatsoenlijk aan een C5 :+
In dit topic bespreken we de ideale manier van aansluiten
Ik ga een C5 bestellen, en bij nieuwe vragen kom ik over weekje wel weer eens langs ;)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:27

FeaR

In GoT we trust

Trichoglossus schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 12:56:
[...]

De 7.1 was meer een experiment, ik had nog 2x focal 716V over van een andere ruimte. Nu staan er nog steeds 6 van die dingen in V en W uitvoering :+
Schroef de 716V aan het plafond en ga naar 5.1.2 met de nieuwe receiver :P

Semi same hier: Chorus 826W als surround speakers in de 5.1.4 en een paar 816W in doos op zolder O-)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• peterx1
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:21
Ik heb na de laatste update van het OS bijhet afspelen van live kanalen via iptv voortdurend dropouts. Heb een 65' G.

Vandaag heeft mijn zoon een update gehad, en je raad het al. Vanaf herstart ook dropouts op live streaming van iptv.

Hij heeft een 83'

Zijn wij de enigen?

• peterx1
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:21
Ter aanvulling op mijn bericht betreffende dropouts: Vandaag heeft mijn zoon wéér een update gekregen, heraas geen resultaat.

Hij heeft op de slaapkamer een ouder type lg oled zonder probleem!!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Geronimous

Moderator Spielerij
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 22:25:
@Evertt [...] nu zie je geregeld panelen die vanuit de rand beginnen te delamineren. Soort van “pixelrot”, wat minstens ze storend is.
Lijkt erop dat ondanks beloftes van LG over lange levensduur er na 6-8 jaar het beste wel vanaf is. Precies de periode dat je ook minder kans van slagen hebt om op basis van Wettelijke Garantie en non-conformiteit kosteloze reparatie bij de verkoper te eisen.
[...]
Wat treffend verwoord. Mijn CX 65" heeft -op de kop af- na 6 jaar ineens een issue met horizontale lijnen. Zover ik kan vinden een issue met mogelijke gate drivers, het main board, of ribbonkabels. Niet echt te repareren. Zonde om zo'n apparaat, dat het verder nog prima doet, te moeten wegdoen.

De lijnen zijn overigens eventjes weg na een pixel refresh, of een powercycle, maar komen binnen enkele seconden weer opzetten. Het wordt ook steeds erger, eerst waren de lijnen in sets van twee te zien op een kwart van het scherm in de linkerbovenhoek, inmiddels beslaan ze 90% van het scherm.
Verder: ja, ook al factory reset enzo geprobeerd, en is op alle inputs te zien, incl de setup en home.

De lijnen gaan soms nog wel op in de details van het beeld, maar op effen vlakken zijn ze storend aanwezig. Maar eens kijken wat de opvolger wordt, en misschien black friday afwachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OUh1SAj-ZLDpeQ14UgNauM480WY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/skFnFVHI3fsPgOvREJOWirSW.jpg?f=fotoalbum_large

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• TFX77
  • Nu online
Geronimous schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 15:41:
[...]

Wat treffend verwoord, nu mijn CX 65" er op de kop af na 6 jaar ineens een issue heeft met horizontale lijnen. Zover ik kan vinden een issue met mogelijke gate drivers, het main board, of ribbonkabels. Niet echt te repareren. Zonde om zo'n apparaat, dat het verder nog prima doet, te moeten wegdoen.

De lijnen zijn overigens eventjes weg na een pixel refresh, of een powercycle, maar komen binnen enkele seconden weer opzetten. Het wordt ook steeds erger, eerst waren de lijnen in sets van twee te zien op een kwart van het scherm in de linkerbovenhoek, inmiddels beslaan ze 90% van het scherm.
Verder: ja, ook al factory reset enzo geprobeerd, en is op alle inputs te zien, incl de setup en home.

De lijnen gaan soms nog wel op in de details van het beeld, maar op effen vlakken zijn ze storend aanwezig. Maar eens kijken wat de opvolger wordt, en misschien black friday afwachten.

[Afbeelding]
Niet naar effen vlakken staren. Ik denk dat de meeste OLEDs dit hebben. Ik heb het op al mijn drie of vier OLEDs gehad. Vooral bij 5 to 15% grijswaarden. Echter bij een LCD TV zou je de hele dag tegen grijs aan zitten kijken.

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Geronimous

Moderator Spielerij
TFX77 schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 18:00:
[...]

Niet naar effen vlakken staren. Ik denk dat de meeste OLEDs dit hebben. Ik heb het op al mijn drie of vier OLEDs gehad. Vooral bij 5 to 15% grijswaarden. Echter bij een LCD TV zou je de hele dag tegen grijs aan zitten kijken.
Misschien maakt de foto het niet helemaal duidelijk, maar deze strepen waren er voorheen niet, er is duidelijk iets mis met de TV.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8BfED7us6B5as7BIRwN47GazUZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qNgy0p8uGF4LdBVrOHUo7Hzh.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rur49W9oSyxaCBo9JsAxoOyLiyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yn0o6hG3AKKgB67tXlJCb5fS.jpg?f=fotoalbum_large

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• TFX77
  • Nu online
Geronimous schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 19:21:
[...]

Misschien maakt de foto het niet helemaal duidelijk, maar deze strepen waren er voorheen niet, er is duidelijk iets mis met de TV.

[Afbeelding][Afbeelding]
*Knip* Volledig door AI gegenereerde antwoorden zijn op Tweakers niet toegestaan.

[ Voor 39% gewijzigd door Jorgen op 04-10-2026 00:31 ]

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 22:04
Mijn zoon was vanochtend mijn wekker. Gisteravond nog heerlijk voetbal gekeken en vanochtend was er stroomstoring.

conclusie: mijn oled65c16 heeft spontaan kortsluiting. Het toestel is van augustus 2021. Heeft dit nog zin om te laten maken?

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Modbreak:Ik begrijp heel goed dat jullie garantieclaims en verzekeringswerk willen bespreken, maar lees svp de topicwaarschuwing in het gigantische grote gele vak. Daarin staat o.a.:

"De meeste andere zijdelings gerelateerde zaken (zoals aankoopadvies, korting en garantie) zijn hier off topic."

"Wil je graag iemand helpen, maar hoort diens vraag hier eigenlijk niet? Dan hoort het antwoord ook niet in dit topic."
@TFX77 @Deef_K @refused81 @Minimalist1

Algemeen een defect bespreken en de technische oplossing daarvan? Prima.
Garantie en verzekeringswerk, advies daaromtrent, of daarna advies rondom de vervanging door een nieuw apparaat? Logische gespreksstof, maar NIET in dit topic.

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 22:08

Davidson

Porsche fan

Sinds juni dit jaar in het bezit van een mooie LG Oled 5G56LS (2025). Maar sinds een maand of twee gebeurt bijna elke keer wanneer de tv aan staat (of zelfs net opstart) het op een random moment even als het ware 'reset'.

Op dat moment ontkoppelt de soundbar (te zien aan de volumeregeling in beeld voor de tv speakers), het beeld blijft zwart voor 1 a 2 seconden en daarna is er weer beeld. Het probleem is tijdelijk weg wanneer de stroom van de tv is geweest.

Het komt zowel voor met mijn Apple TV als PS5. De soundbar heeft het met de vorige tv prima gedaan, dus het kan volgens mij niet aan de externe devices liggen. Software updates, een reset van instellingen en legen van de cache mochten ook helaas niet helpen. Ik gebruik overigens WebOS niet.

Heb dit euvel ook al aan AI voorgelegd en die wijst naar een hardware issue. Maar voordat ik die conclusie trek ben ik benieuwd wie dit euvel herkent en weet wat de oorzaak kan zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door Davidson op 05-10-2026 20:44 ]

Desktop config | YouTube kanaal

• Minimalist1
Grote kans dat het te maken heeft met een (e)arc handshake issue…. Koppel je ps5 eens af en kijk of het dan blijft gebeuren.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Klinkt als een handshake / HDCP issue. Je kunt kijken of het verschil maakt als je een kabel met een hogere bandbreedte koopt (hoeft geen dure te zijn) en of het verschil maakt als je de apparaten in een andere volgorde opstart.

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 22:08

Davidson

Porsche fan

Dank voor de reacties, ik ga nader onderzoek doen op de handshake issue :)

Desktop config | YouTube kanaal

• Tom vd Berg
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 14:43
Davidson schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 19:04:
Dank voor de reacties, ik ga nader onderzoek doen op de handshake issue :)
benieuwd of je het gaat vinden !! en laat het ons even weten of niet of wel gelukt is en wat je gedaan hebt

• Gonadan
  • Laatst online: 17:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 22:25:
@Evertt inbranden is niet zo’n ding meer geloof ik, maar nu zie je geregeld panelen die vanuit de rand beginnen te delamineren. Soort van “pixelrot”, wat minstens ze storend is.

Maar zoals hierboven ook terecht wordt opgemerkt is er nog maar weinig bekend hoe de panelen van 2024 er in 2034 aan toe zullen zijn.
Het is andersom. De periode is bepaald op wat je zou mogen verwachten van hoelang een product mee gaat. Langer dan dat is mooi mee genomen, niets iets wat je realistisch gezien kunt verwachten.

Sowieso wordt het ook steeds lastiger om er lang mee te doen met al die verschuivende standaarden. Tenminste, als je een beetje bij wilt blijven.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• CyBeRSPiN
@Gonadan volgens mij heeft LG wel eens geclaimd dat een paneel 100.000 uur mee moet kunnen. Afhankelijk van hoe lang de tv aan staat gaat dat wel over langer dan 7 jaar.

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10:09
In een grote Shootout met experts en liefhebbers heeft de Samsung S99H ruimschoots gewonnen.

De LG6 was duidelijk 4e.

YouTube: LG OLED vs Samsung QD-OLED vs Sony True RGB: Who Won Our 2026 TV Shootout?

• Tom vd Berg
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 14:43
Ruud888 schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 10:01:
In een grote Shootout met experts en liefhebbers heeft de Samsung S99H ruimschoots gewonnen.

De LG6 was duidelijk 4e.

YouTube: LG OLED vs Samsung QD-OLED vs Sony True RGB: Who Won Our 2026 TV Shootout?
Klopt en ook ruimschoots. Nr2 verrassend de bravia 9 mark 2.

Het belangrijkste voor een tv vind ik persoonlijk motion en video processing. Nu was de Lg slecht met processing en had de samsung stotters bij motion. Dat zou voor mij al een reden zijn om de Samsung links te laten liggen, maar is natuurlijk allemaal persoonlijk.

dus lijstjes zeggen naar mijn mening niet altijd alles.

Maar dat LG laatste is..... had hem eerlijk gezegd boven de bravia 8 en 9 verwacht.

• Perenor
[...]

@PressPlayOnTape: Nog een vraag trouwens. Hoe dik en breed is het stroomsnoer? Ik krijg de tv over 2 weken en wil al vast een kabelgootje ervoor gaan aanschaffen (en twee hdmi 2.1 kabels en een cat 6a kabel van 0.5 meter).

• Gonadan
  • Laatst online: 17:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
CyBeRSPiN schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 09:58:
@Gonadan volgens mij heeft LG wel eens geclaimd dat een paneel 100.000 uur mee moet kunnen. Afhankelijk van hoe lang de tv aan staat gaat dat wel over langer dan 7 jaar.
Dat is meer dan 11 jaar 24/7. Claimen ze dat nu ook over de TV's die wij kopen? Ik gok van niet. :P

Ik ken die uitspraak wel, dat is ooit één keer ergens gezegd en ging in principe over de vooruitgang op OLED technieken en wat die voor stappen gemaak hebben. In de basis zouden die onderdelen nu dus veel langer mee gaan dan vroeger en dat klopt.
Dat wordt natuurlijk online heel enthousiast door iedereen vertaald naar 'een LG OLED TV moet 100.000 uur mee gaan', zeker wanneer het niet gehaald wordt is het natuurlijk leuk om aan te halen. Maar dat trekt de stelling wel aardig uit context. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Gonadan schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 15:17:
[...]

Dat is meer dan 11 jaar 24/7. Claimen ze dat nu ook over de TV's die wij kopen? Ik gok van niet. :P

Ik ken die uitspraak wel, dat is ooit één keer ergens gezegd en ging in principe over de vooruitgang op OLED technieken en wat die voor stappen gemaak hebben. In de basis zouden die onderdelen nu dus veel langer mee gaan dan vroeger en dat klopt.
Dat wordt natuurlijk online heel enthousiast door iedereen vertaald naar 'een LG OLED TV moet 100.000 uur mee gaan', zeker wanneer het niet gehaald wordt is het natuurlijk leuk om aan te halen. Maar dat trekt de stelling wel aardig uit context. :)
Een paneel wordt genoemd maar dat betekent nog niet dat de rest van de componenten van een OLED ook zo lang mee gaat als het paneel zelf.
Een paneel is verreweg het duurste onderdeel van een TV, dat wel.
Het lijkt mij handiger de levensduur voor garantie op 6 jaar te blijven aanhouden.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

HoppyF schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 15:24:
[...]

Een paneel wordt genoemd maar dat betekent nog niet dat de rest van de componenten van een OLED ook zo lang mee gaat als het paneel zelf.
Een paneel is verreweg het duurste onderdeel van een TV, dat wel.
Het lijkt mij handiger de levensduur voor garantie op 6 jaar te blijven aanhouden.
Het zijn ook meestal de moederborden en voedingen die het begeven in de praktijk. Dat rekenen ze vast niet mee
Pagina: 1 ... 583 584 Laatste

Let op:
Welkom in het LG OLED Ervaringen & Discussie Topic.

In dit topic bespreken we de laatste stand van de techniek rondom deze LG televisies; de beste instellingen voor het mooiste beeld; de ideale manier van aansluiten en je ervaringen met jouw televisie, inclusief defecten en problemen. De meeste andere zijdelings gerelateerde zaken (zoals aankoopadvies, korting en garantie) zijn hier off topic. Hoe beter we de onderwerpen op het forum gesorteerd houden, hoe makkelijker jij relevante informatie kan terugvinden.

Vragen over welk bericht nu waar hoort? Lees Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Vragen over inbranden of stekkers, lichtinval en verschillen tussen OLED en andere technieken? Deze onderwerpen zijn al regelmatig besproken. Gebruik de zoekfunctie!

🔎 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Lichtinval: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Verschil OLED met...: [LG OLED] Ervaringen & Discussie (vul de zoekopdracht aan met jouw zoekterm)

Alsnog wat vragen daarover? Doe dat op de goede plaats en lees eerst het topic goed door.

Bij twijfel lees nogmaals Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] Cashback - Ervaringen & Discussie
Garantieafhandeling bespreken? Shopping forum

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6

Wil je graag iemand helpen, maar hoort diens vraag hier eigenlijk niet? Dan hoort het antwoord ook niet in dit topic.
Iemand post iets op een verkeerde manier? Gebruik de rapporteer-knop.