• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19:12
Dagarkin schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 21:51:
Ik heb trouwens ook nog een reperatie verzoek. In het panel een beschading die je alleen ziet wanneer de zon erop schijnt, ben benieuwd evt compensatie of het scherm vervangen. Wacht dit af mits het geen andere gevolgen heeft, dan zou ik prima compensatie willen anders weer heel gedonder om het scherm te vervangen.
Wel een bijzonder traject medewerkers die het ingang hebben gezet ontslagen, waardoor er vertraging en miscommunicatie is ontstaan.

Bij het reperatie verzoek is gewoon een monteur gestuurd, zonder overleg, waarbij de monteur niks heeft ondernomen, aangezien er inslag lijkt te zijn en hij van mening was, dat lg op mijn fotos prima zelf dit kon beoordelen. Ik hoefde dan ook geen voorrijkosten te betalen waar ik sowieso ook niks van af wist.

Lg heeft telefonisch nu toegezegd van een nieuwe panel, hiermee maar akkoord, terwijl ze gewoon compensatie hadden gegeven het probleem direct was opgelost, ipv traject van onnodige monteur en heen en weer gebel.

Achteraf ben ik misschien dan ook wel een pixel foob, aangezien je het probleem 99 van de 100 keren nooit ziet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lg1fjwBCzokeSW22haD56iHvlxI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HWvP51ZBqVgwCV1eihMlLmly.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Dagarkin op 12-08-2026 11:04 ]

• SDiver
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
LG OLED TV – van het kastje naar de muur en uiteindelijk €1.000 voor een fabricagefout?

Op 30-7-2020 heb ik een LG OLED-tv gekocht. Helaas kreeg ik te maken met delaminatie van het scherm. Voor mij was al snel duidelijk dat dit geen schade door gebruik is, maar een probleem dat volgens mij bij de fabricage van de tv ligt.

Wat mij vervolgens vooral heeft gestoord, is de manier waarop ik als klant van het kastje naar de muur werd gestuurd. Zowel de winkel als LG verwezen naar elkaar, terwijl ik uiteindelijk degene was die met het probleem bleef zitten.

Daarna kreeg ik een prijsopgave van maar liefst €1.000 voor het oplossen van de delaminatie. Na contact met LG werd mij uiteindelijk een lager aanbod gedaan, maar daar kon ik mij niet in vinden.

Op dat moment dacht ik: laat maar zitten. Al die moeite en energie en ergernis is het niet waard.

Maar het bleef toch knagen. Vooral het feit dat de winkel zich zo gemakkelijk van de zaak leek af te willen maken, zat mij niet lekker. Ik ben daarom wat verder gaan kijken en heb mij verdiept in de regels rondom non-conformiteit en de daarbij behorende jurisprudentie.

Toen gebeurde er iets wat voor mij uiteindelijk de druppel was.

Ik kreeg van de winkel opeens een e-mail met de vraag hoe ik hun klantenafhandeling vond. Ik heb deze enquête uiteraard eerlijk en zeer negatief ingevuld. Ik dacht vervolgens: nu nemen ze waarschijnlijk wel contact met mij op om te bespreken wat er mis is gegaan.

Maar uiteindelijk hoorde ik helemaal niets meer.

En daarmee was voor mij de emmer vol.

Ik heb de winkel inmiddels een e-mail gestuurd waarin ik mijn standpunt en mijn eisen duidelijk heb uiteengezet. Ik ben benieuwd hoe zij hierop gaan reageren.

Mochten zij hier niet serieus op reageren, dan ben ik van plan om de zaak verder voor te leggen aan de bevoegde geschillencommissie.

Ik houd jullie op de hoogte van de verdere afloop.

Heeft iemand hier ervaring met non-conformiteit bij een OLED-tv, delaminatie of een vergelijkbare situatie met LG en/of een winkel? Dan hoor ik graag hoe dit bij jullie is afgelopen

Begrijpelijk dat je een plek zoekt om je ervaringen te delen, maar:

Algemene vragen en opmerkingen over defecten en reparaties mogen in dit topic, echter je garantietraject hoort niet hier. Zie Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" waar je je verhaal het beste kwijt kunt.

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 18-08-2026 16:33 ]

• Minimalist1
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 18:28
Je geeft zelf toch gewoon het antwoord al…. Non-conformiteit. Claimen via de winkel en niet bij LG.

Genoeg voorbeelden hier te vinden, sommigen zelfs inclusief voorbeeldbrieven.

En ook niet naar een geschillencommissie….

[ Voor 11% gewijzigd door Minimalist1 op 13-08-2026 16:08 ]

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:58
Even zoeken op non conformiteit en je komt erachter dat er genoeg over te vinden is.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:18
benchMarc schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 14:05:
[...]

Crap, dit heb ik dus ook sinds kort op mijn 77CX. Elke keer als de TV een tijdje uit is geweest en ik hem inschakel een groene flits en schakelt zichzelf uit (met een wazig zoemend geluidje erbij). De 2e keer gaat hij wel aan. Helaas is mijn TV 5,5 jaar oud want hier in Noorwegen zit er 5 jaar garantie op alle TV's. Als ik het goed begrijp is dit dus voedinggerelateerd en zou het voldoende moeten zijn om het voedingboard te vervangen? Zal eens contact opnemen met LG maar ik vrees dat dat een lieve duit gaat kosten... Het probleem op zichzelf is zo erg niet, maar dit is natuurlijk het begin van het proces waarin de TV op den duur de geest gaat geven.
Update: Inmidels valt de TV ook uit zijn standby-modus na een tijdje. De enige manier om hem dan weer aan te krijgen is de power kabel er een paar minuten uit te laten en dan weer terug erin en aanzetten. Inmiddels heb ik wat meer opgezocht over dit probleem en echt het hele internet staat vol met berichten van mensen die precies hetzelfde probleem hebben. Ook op youtube staan er diverse filmpjes van mensen die uitgevonden hebben dat bepaalde condensatoren van erg slechte kwaliteit zijn en na het solderen van nieuwe condensatoren was het probleem opgelost.

Ik heb nog contact met LG opgenomen maar die geven totaal niet thuis. Hier in Noorwegen heb je 5 jaar garantie op producten die een lange tijd mee zouden moeten gaan. Die is verlopen en daar houdt LG zich dan stug aan vast. Geen coulance, terwijl het probleem duidelijk heel veel voorkomt door slechte, of beter gezegd, goedkope productie.
Millert schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 15:50:
@benchMarc

Ik ga er vanuit dat het opgelost is met een nieuwe voeding. Het onderdeel staat als volgt op de factuur van de reparatie: EAY65689423 Power Supply Assembly.
Ik weet niet precies of het dezelfde is, maar hier heb ik en power supply board gevonden dat op mijn model (OLED77CX6LA.BEUWLJP) zou moeten passsen: https://fixpart.no/produk...-lcd-fjernsyn?apl=3491450

Ik ga denk ik de gok maar wagen, die kaart bestellen en hem erin flatsen en maar hopen dat het werkt. Zo niet, dan heb ik eigenlijk geen andere keus dan een nieuwe TV te moeten kopen. Er zijn wel van die service bedrijfjes die het kunnen fixen, maar het uurloon en de voorrijkosten hier in Noorwegen word je echt niet blij van. Plus de kaart zelf nog (240 eur), dan kom je in de buurt van wat dit model TV werkend nog 2e hands waard is.

Mocht dit het probleem niet oplossen dan twijfel ik toch ernstig om nog voor LG te gaan. Eind 2019 kocht ik een 55C9 en eind 2020 dus deze 77CX. Bij de C9 heb ik 2x het paneel moeten laten vervangen doordat er allerlei dode pixels aan de randen begonnen te verschijnen. Het 3e paneel begon ook al snel genoeg kuren te vertonen. Geen dode pixels, maar de randen boven, links en rechts geven een lichter beeld (ongeveer 8px breed). Eerst was dat een paar pixels, maar het is erger geworden nadat hij een pixel refresh deed (automatische, dus niet ingeschaked door mezelf). Die is allang voorbij de garantie dus ik ga niet eens proberen LG erop aan te spreken. En nu dit probleem met mijn CX.

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:59

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

benchMarc schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 17:14:
[...]
Update: Inmidels valt de TV ook uit zijn standby-modus na een tijdje. De enige manier om hem dan weer aan te krijgen is de power kabel er een paar minuten uit te laten en dan weer terug erin en aanzetten. Inmiddels heb ik wat meer opgezocht over dit probleem en echt het hele internet staat vol met berichten van mensen die precies hetzelfde probleem hebben. Ook op youtube staan er diverse filmpjes van mensen die uitgevonden hebben dat bepaalde condensatoren van erg slechte kwaliteit zijn en na het solderen van nieuwe condensatoren was het probleem opgelost.

Ik heb nog contact met LG opgenomen maar die geven totaal niet thuis. Hier in Noorwegen heb je 5 jaar garantie op producten die een lange tijd mee zouden moeten gaan. Die is verlopen en daar houdt LG zich dan stug aan vast. Geen coulance, terwijl het probleem duidelijk heel veel voorkomt door slechte, of beter gezegd, goedkope productie.

[...]

Ik weet niet precies of het dezelfde is, maar hier heb ik en power supply board gevonden dat op mijn model (OLED77CX6LA.BEUWLJP) zou moeten passsen: https://fixpart.no/produk...-lcd-fjernsyn?apl=3491450

Ik ga denk ik de gok maar wagen, die kaart bestellen en hem erin flatsen en maar hopen dat het werkt. Zo niet, dan heb ik eigenlijk geen andere keus dan een nieuwe TV te moeten kopen. Er zijn wel van die service bedrijfjes die het kunnen fixen, maar het uurloon en de voorrijkosten hier in Noorwegen word je echt niet blij van. Plus de kaart zelf nog (240 eur), dan kom je in de buurt van wat dit model TV werkend nog 2e hands waard is.

Mocht dit het probleem niet oplossen dan twijfel ik toch ernstig om nog voor LG te gaan. Eind 2019 kocht ik een 55C9 en eind 2020 dus deze 77CX. Bij de C9 heb ik 2x het paneel moeten laten vervangen doordat er allerlei dode pixels aan de randen begonnen te verschijnen. Het 3e paneel begon ook al snel genoeg kuren te vertonen. Geen dode pixels, maar de randen boven, links en rechts geven een lichter beeld (ongeveer 8px breed). Eerst was dat een paar pixels, maar het is erger geworden nadat hij een pixel refresh deed (automatische, dus niet ingeschaked door mezelf). Die is allang voorbij de garantie dus ik ga niet eens proberen LG erop aan te spreken. En nu dit probleem met mijn CX.
Gezien al u problemen vind ik het opmerkelijk dat u nog voor LG blijft gaan. Keur het niet af maar kan me ook voorstellen dat na alle problemen met LG dit merk als opvolger uit beeld is verdwenen.

GT7 ID: ONYX_PdeG69

• benchMarc
vdr01 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 17:18:
[...]

Gezien al u problemen vind ik het opmerkelijk dat u nog voor LG blijft gaan. Keur het niet af maar kan me ook voorstellen dat na alle problemen met LG dit merk als opvolger uit beeld is verdwenen.
Ik snap je reactie niet zo goed. Dat is toch ook precies wat ik zei? Ik kocht in 2019 de C9 en in 2020 de CX. Toen had ik nog nul problemen. Die problemen met de C9 kwamen pas in 2021, een jaar nadat ik de CX had gekocht dus.

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

benchMarc schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 17:20:
[...]

Ik snap je reactie niet zo goed. Dat is toch ook precies wat ik zei? Ik kocht in 2019 de C9 en in 2020 de CX. Toen had ik nog nul problemen. Die problemen met de C9 kwamen pas in 2021, een jaar nadat ik de CX had gekocht dus.
Het zal de hitte geweest zijn. Mijn excuses.

• rickb23
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-08 11:44
Hallo,

Ik ben ook aan het rondkijken op het internet voor een nieuwe tv voor mijn zoon.

We komen uit op een 48 inch de rest is veel te groot voor zijn kamer en zit hij echt te dicht op het beeldscherm

Hij kijkt veel sport en wil hem gaan gebruiken in combinatie met een ps5. Deze moet nog gekocht worden maar ja de GTA hype is actief haha

Misschien heb ik het internet teveel aan het afstruinen geweest en dingen gelezen.

Oog is gevallen op de LG 48 inch C6 oled ( 2026 )

Maar nou lees ik ( misschien ook omdat LG meest verkocht wordt ) best wel veel problemen met deze oleds moet ik zeggen, Vooral voedingen die kapot gaan, niet juist geplaatste panelen waardoor er strepen komen, bij laatste modellen ook veel uniformity / dirty screen issues en dan lees ik ook nog eens dat ze zomaar kunnen uitschakelen bij opeens een heel helder beeld of explosies. Veel problemen die na 5jr optreden bij LG

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Was ook aan kijken naar Samsung maar ja daar is de motion weer een negatief punt wat ik overal lees, En motion vind ik wel belangrijkste bij tv

Algemene vragen over een techniek of de problemen daarmee mogen in dit topic. Voor aankoopadvies moet je een nieuw eigen topic aanmaken in: Beeld en geluid koopadvies

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 18-08-2026 16:30 ]

• Wren
rickb23 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 09:42:
Hallo,

Ik ben ook aan het rondkijken op het internet voor een nieuwe tv voor mijn zoon.

We komen uit op een 48 inch de rest is veel te groot voor zijn kamer en zit hij echt te dicht op het beeldscherm

Hij kijkt veel sport en wil hem gaan gebruiken in combinatie met een ps5. Deze moet nog gekocht worden maar ja de GTA hype is actief haha

Misschien heb ik het internet teveel aan het afstruinen geweest en dingen gelezen.

Maar nou lees ik ( misschien ook omdat LG meest verkocht wordt ) best wel veel problemen met deze oleds moet ik zeggen, Vooral voedingen die kapot gaan, niet juist geplaatste panelen waardoor er strepen komen, bij laatste modellen ook veel uniformity / dirty screen issues en dan lees ik ook nog eens dat ze zomaar kunnen uitschakelen bij opeens een heel helder beeld of explosies. Veel problemen die na 5jr optreden bij LG

Was ook aan kijken naar Samsung maar ja daar is de motion weer een negatief punt wat ik overal lees, En motion vind ik wel belangrijkste bij tv
Hoi,

Als je zoekt naar Samsung modellen zal je ongetwijfeld ook genoeg problemen en treurigheid tegenkomen :) Als men klaagt laat men het horen, zijn ze tevreden dan zijn ze stil.

LG oled's worden veel verkocht en dan zal je ook wat meer online kunnen gaan vinden. Voor zover ik weet is er niks specifieks fout aan de C6 waar dat, zeker vroeger, bij andere modellen soms wel eens het geval is.
Hallo,

Zoals gewoon lees je over allerlei producten veel meer negatieve ervaringen dan positieve.
Dit komt omdat mensen nu eenmaal geneigd zijn eerder een negatieve dan een positieve ervaring van zich af te schrijven.
Dit geeft dus een sterk vertekend beeld van de werkelijkheid.
Dat wil niet zeggen dat er bij LG OLEDs niets stuk kan gaan want dat is wel zo.
Alles kan stuk ook een OLED.
Daar staat tegenover dat OLEDs nog steeds een geweldige kijkervaring bieden voor een redelijke prijs. Garantie is zoals vaker besproken zeker 6 jaar.
Je kunt de pech hebben dat nu net na 6 jaar je TV stuk gaat, dat wel.
Maar in feite is dit niet veel anders dan met een mobiele telefoon of een stofzuiger.
Zelf heb ik een C9 die veel gebruikt wordt en waar ik nog steeds blij mee ben.
Gaat deze stuk komt er zeker weer een OLED terug of er moet inmiddels een nieuwere betere techniek bestaan dan OLED èn in dezelfde prijs range vallen.

• rickb23
Wren schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 09:53:
[...]

Hoi,

Als je zoekt naar Samsung modellen zal je ongetwijfeld ook genoeg problemen en treurigheid tegenkomen :) Als men klaagt laat men het horen, zijn ze tevreden dan zijn ze stil.
Dat klopt inderdaad je ziet het bij Sony en Samsung enz

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Hallo,

Tja, de perfecte TV bestaat helaas niet en elk merk/ model heeft zo zijn minpunten. Daarnaast moet je ook een beetje geluk hebben, en is het deels afhankelijk van hoe je de TV gebruikt.

In 48'' biedt de LG G5 de meeste geavanceerde paneel in dit formaat, en hiermee ook de meeste bang for the buck. Daarnaast krijg je vijf jaar garantie vanuit LG op het paneel, wellicht dat dit voor meer geruststelling zorgt.

• rickb23
Freshouttheoven schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 11:54:
[...]

Tja, de perfecte TV bestaat helaas niet en elk merk/ model heeft zo zijn minpunten. Daarnaast moet je ook een beetje geluk hebben, en is het deels afhankelijk van hoe je de TV gebruikt.

In 48'' biedt de LG G5 de meeste geavanceerde paneel in dit formaat, en hiermee ook de meeste bang for the buck. Daarnaast krijg je vijf jaar garantie vanuit LG op het paneel, wellicht dat dit voor meer geruststelling zorgt.
Ja ook al naar gekeken de G5, maar volgens mijn zoon heeft deze last van dithering. Dit moet veel beter zijn bij de c6 en g6 modellen en ook banding moet beter zijn.

We moeten zeker nog een keer naar winkel waar ze gewoon beeld laten zien op de tv van bijv Ziggo. Willen zeker weten dat het vloeiend is bij kijken voetbal en tennis ook. Geen grotere ergenis dan als dat niet het geval is

• Wren
rickb23 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 12:08:
[...]

Ja ook al naar gekeken de G5, maar volgens mijn zoon heeft deze last van dithering. Dit moet veel beter zijn bij de c6 en g6 modellen en ook banding moet beter zijn.

We moeten zeker nog een keer naar winkel waar ze gewoon beeld laten zien op de tv van bijv Ziggo. Willen zeker weten dat het vloeiend is bij kijken voetbal en tennis ook. Geen grotere ergenis dan als dat niet het geval is
Daar heb je al eerder over gevraagd en zo te zien is daar al uitgebreid op ingegaan:

Dithering LG Oled

Ga gewoon eens kijken en dan is de kans ws. 99,9999999% dat jij en je zoon er niks van gaan zien.

• Freshouttheoven
  • Nu online
[...]

Dithering is in bepaalde settings en voor het kritische oog ook zichtbaar op de '26 modellen, weliswaar in mindere mate. Kleurengradatie is inderdaad verbeterd.

Het een en ander is natuurlijk afhankelijk van hoe kritisch je bent en of je het gaat zien, door alle ervaringen op fora's en reviews wordt je al vrij snel 'gek' gemaakt. De kans is dan ook groot dat jullie zaken zoals dithering niet eens gaan opmerken.

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:56
Ik heb sinds een paar dagen dat mijn C2 een soort van statisch geluid maakt als ik mijn tv en / of chromecast uitzet.

Het klinkt als wanneer je een vlieg raakt met een elektrische vliegenmepper. Soort van geknisper. Beetje gek maar dit verwoord het wel goed.

Iemand die hier ook last van heeft (gehad)? Ben soms bang dat mijn redelijk nieuwe LG ineens kapot gaat.

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-08 19:25
LGCX heeft dit sinds een paar dagen

Begin van het einde zeker?

https://imgur.com/a/sxud45O

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:16

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ik heb sinds een half jaar een LG OLED evo C55 42" als monitor. Dat werkte prima op 4K@120, maar ergens tussen toen en nu ben ik teruggevallen naar 4K@60. Dat komt zeer waarschijnlijk doordat er nu een Generic PNP Monitor herkend wordt. Ik heb van alles geprobeerd, maar kom er niet uit. Mijn concrete vraag: zijn er wellicht firmware updates voor de LG uitgekomen die dit veroorzaakt kunnen hebben? Want er is verder niets (bewust) verandert.

De huidige stand van zaken.
Ik heb een PowerColor Hellhound AMD Radeon RX 7900 GRE 16GB GDDR6, met een LG OLED evo C55 42". Ik heb een korte HDMI kabel, Ultra High speed HDMI, waarmee deze combinatie eerder wel succesvol heeft gedraaid. De HDR Picture mode staat op Game Optimiser. Onder General staat de Game Optimiser aan. Daar staat AMD FreeSync Premium aan, 144Hz Mode uit, ALLM staat aan. Bij General/External Devices/HDMI Settings staat 444 Pass through aan, net als quick Media switching,. HDMI Deep colour staat op 4K SIMPLINK (HDMI-CEC) staat aan, Dobly Vision PC staat uit. De Input is HDMI 1 en heeft als naam PC. Ik heb in Adrenaline VRR aangezet, maar ook met uit getest. Verder staat er volgens mij niets raars of relevants aan of uit. Generic monitor gedeïnstalleerd. TV uitgezet met afstandsbediening, van de stroom gehaald, en weer aangezet om een nieuwe onderhandeling te forceren. Met DDU de drivers verwijderd en daarna opnieuw geïnstalleerd.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Milmoor schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 21:59:
Ik heb sinds een half jaar een LG OLED evo C55 42" als monitor. Dat werkte prima op 4K@120, maar ergens tussen toen en nu ben ik teruggevallen naar 4K@60. Dat komt zeer waarschijnlijk doordat er nu een Generic PNP Monitor herkend wordt. Ik heb van alles geprobeerd, maar kom er niet uit. Mijn concrete vraag: zijn er wellicht firmware updates voor de LG uitgekomen die dit veroorzaakt kunnen hebben? Want er is verder niets (bewust) verandert.

De huidige stand van zaken.
Ik heb een PowerColor Hellhound AMD Radeon RX 7900 GRE 16GB GDDR6, met een LG OLED evo C55 42". Ik heb een korte HDMI kabel, Ultra High speed HDMI, waarmee deze combinatie eerder wel succesvol heeft gedraaid. De HDR Picture mode staat op Game Optimiser. Onder General staat de Game Optimiser aan. Daar staat AMD FreeSync Premium aan, 144Hz Mode uit, ALLM staat aan. Bij General/External Devices/HDMI Settings staat 444 Pass through aan, net als quick Media switching,. HDMI Deep colour staat op 4K SIMPLINK (HDMI-CEC) staat aan, Dobly Vision PC staat uit. De Input is HDMI 1 en heeft als naam PC. Ik heb in Adrenaline VRR aangezet, maar ook met uit getest. Verder staat er volgens mij niets raars of relevants aan of uit. Generic monitor gedeïnstalleerd. TV uitgezet met afstandsbediening, van de stroom gehaald, en weer aangezet om een nieuwe onderhandeling te forceren. Met DDU de drivers verwijderd en daarna opnieuw geïnstalleerd.
Al eens een andere HDMI poort getest in je TV en/of Videokaart?

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:16

Milmoor

Footsteps and pictures.

stin00 schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 22:09:
[...]
Al eens een andere HDMI poort getest in je TV en/of Videokaart?
Beide, dat hielp niet. Ik zal er eens een gewone monitor aanhangen. Eens kijken of die wel als specifieke monitor herkend wordt.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:17

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Modbreak:Let iedereen nog even op de juiste plaatsing van je berichten?

Voor vragen over een defect, kan je prima hier in dit topic terecht. Gaat je bericht vooral over de aankoop van een nieuw apparaat, of de garantie op je huidige apparaat? Check dan hier: Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" waar je jouw bericht het beste kunt plaatsen.

Wil je juist reageren op een vraag die eigenlijk niet in dit topic hoort? Dat is hartstikke aardig, maar ook dat hoort op de juiste plek en niet hier.

Zo houden we alle discussie overzichtelijk, vindbaar en bij elkaar.

[ Voor 21% gewijzigd door Jorgen op 18-08-2026 16:36 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• benchMarc
benchMarc schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 17:14:
[...]

[...]

Update: gisterenavond kwam het power supply board binnen. TV op zijn kant gelegd en open geschroefd. Dat plastic blok op achterkant zit wat irritant vastgeklikt bovenin, maar met wat lomp beleid ging het toch goed. Kapotte printplaat eruit geschroefd, nieuwe erin en alles terug. Werkte meteen, maar als ik voorheen de stekker een tijdje eruit had gelaten dan deed hij het daarna ook meteen. Vanmorgen dus even gekeken en het standbylampje stond nog steeds aan en hij ging ook direct aan bij power on. Missie geslaagd!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:49
@benchMarc mooi dat het gelukt is. Voor dat bedrag is het nog de moeite.

Als het paneel stuk aan het gaan is, zoals dat delamineren wat je hier toch geregeld ziet, denk ik niet dat DIY een optie is. Of biedt ifixit ook reservepanelen aan?

• benchMarc
CyBeRSPiN schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:10:
@benchMarc mooi dat het gelukt is. Voor dat bedrag is het nog de moeite.

Als het paneel stuk aan het gaan is, zoals dat delamineren wat je hier toch geregeld ziet, denk ik niet dat DIY een optie is. Of biedt ifixit ook reservepanelen aan?
Zeker, die 230eur is het wel waard aangezien ik 5,5 jaar geleden nog 40.000 noorse kronen voor dat ding betaald heb. Het panel zelf is na 5085 branduren nog helemaal top gelukkig. Ik kan geen reservepaneel vinden, dus als er problemen zijn met het paneel zit er niks anders op dan of een dure reparatie door LG, of een nieuwe TV.
benchMarc schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 08:57:
[...]

Update: gisterenavond kwam het power supply board binnen. TV op zijn kant gelegd en open geschroefd. Dat plastic blok op achterkant zit wat irritant vastgeklikt bovenin, maar met wat lomp beleid ging het toch goed. Kapotte printplaat eruit geschroefd, nieuwe erin en alles terug. Werkte meteen, maar als ik voorheen de stekker een tijdje eruit had gelaten dan deed hij het daarna ook meteen. Vanmorgen dus even gekeken en het standbylampje stond nog steeds aan en hij ging ook direct aan bij power on. Missie geslaagd!
Goed verhaal, hoop dat het probleem hiermee definitief is opgelost.
Voor doe het zelf reparatie na de garantie termijn is dit wel een oplossing.
Bij het vervangen van een heel paneel kan het wel complexer worden.
Het is bekend dat panelen soms iets wijzigen waardoor je meer moet vervangen en het daarom duurder maar ook complexer wordt en je meer nodig hebt dan één onderdeel.
Maar ook met het oog op duurzaamheid en de plicht dat fabrikanten moeten meewerken om onderdelen en kennis over reparaties te delen is het een goed plan.

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-08 20:40
uitvoering: LG OLED evo G6 65" (G69, met standaard) Zwart

uitvoering: LG OLED evo G6 65" (G67, geen standaard) Zwart

Kan iemand me uitleggen wat het verschil nou is tussen deze 2 TV's behalve 800 euro en een andere afstandsbediening? Is het puur die standaard?

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
jorgen83 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 16:39:

Kan iemand me uitleggen wat het verschil nou is tussen deze 2 TV's behalve 800 euro en een andere afstandsbediening? Is het puur die standaard?
Ja OLED prijzen zijn nogal volatiel en niet zelden krijg je in shops een veel lagere prijs als je er naar vraagt. De 800 Euro verschil in de PW is ook wat arbitrair.

Toen ik in Oktober 2025 bij HelloTV naar binnen liep kreeg ik de G5 77 inch voor 1300 minder mee dan op het prijskaartje stond.

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:48

PeepPeepPeep

Ik zei het nog!

Ja, en:

De G68 en G69 worden met een de standaard afstandsbediening geleverd, met numerieke toetsen. De G67 heeft een plattere afstandsbediening, zonder numerieke toetsen.

• Freshouttheoven
  • Nu online

Verschil in verkoopkanaal, waarbij kanaal Y meer marge hanteert dan kanaal X.

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:33
Zow, f1tv is met de nieuwe web layout noet vooruit te branden op een c3.

Als de stream eenmaal loopt is het stabiel, maar vooral noet te veel aan de knoppen en sliders komen.

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:04
Yeah meld mij in dit topic. Gisteren lg g6 77 inch ontvangen en geinstalleerd. Top tv!

• TweakerVincent
Ik heb wel iets raars. Ik gebruik optical out voor geluid, met hdmi devices gaat geluid goed, maar met apps op de lg tv zelf krijg ik enorm gekraak en herrie en geen geluid. Chatgpt geeft aan dat dat een bug is in de laatste firmware update (van 20 aug), hebben jullie dat ook?

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
TweakerVincent schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 23:24:
Ik heb wel iets raars. Ik gebruik optical out voor geluid, met hdmi devices gaat geluid goed, maar met apps op de lg tv zelf krijg ik enorm gekraak en herrie en geen geluid. Chatgpt geeft aan dat dat een bug is in de laatste firmware update (van 20 aug), hebben jullie dat ook?
Heb je al gekeken naar je "digital sound output"?

Hier heb je drie verschillende opties, daar moet je even kijken wat het beste werkt. Ik had dit ook en dacht eerst dat de kabel de verhuizing niet had overleefd... Al een nieuwe kabel besteld, bleek het gewoon deze optie te zijn...

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:27
Ik hoop dat het goed te zien is mijn heb bij mijn 6 jaar oude LG OLED en soort van vage baan boven aan het scherm die naar beneden lijkt te zakken en daardoor steeds groter wordt. Natuurlijk net 1 jaar buiten de garantie. Het is nu nog niet heel irritant maar als dit verder doorzet gaat dat het wel worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rs84lr9lMiPp4wPBn6clu7PGEkY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RJK5CXV4RiayVh9JOF9qTl04.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UmUTPrOoYDBTcSWmfm3nbT3chs4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SASBYwNyaHiry243MFahbHX5.jpg?f=fotoalbum_large

• CyBeRSPiN
Lijkt erop dat het delamineren het nieuwe inbranden is. Van inbranden hoor je weinig meer, maar van het scherm dat aan de randen los laat des te meer.
Goed in de gaten houden dus, met name voor de G-serie bezitters met 5 jaar paneelgarantie. Het begint vaak subtiel.

• Tom vd Berg
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 24-08 13:34
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 10:33:
Lijkt erop dat het delamineren het nieuwe inbranden is. Van inbranden hoor je weinig meer, maar van het scherm dat aan de randen los laat des te meer.
Goed in de gaten houden dus, met name voor de G-serie bezitters met 5 jaar paneelgarantie. Het begint vaak subtiel.
Dat is inderdaad een groot probleem aan het worden je leest het meer en meer, En vooral lees je het bij LG tv's tot nu toe, Nu worden die ook het meest verkocht dus misschien ook wel logisch,

En natuurlijk hebben Samsung en Sony ook deze panelen, maar lees het daar tot nu toe nog niet zoveel

Hoor het ook via kennis die er wel verstand van heeft dat dit heel veel optreed bij modellen van jaar of 5 a 6 oud. Lekker dan

• Tom vd Berg
Wren schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 09:53:
[...]

Hoi,

LG oled's worden veel verkocht en dan zal je ook wat meer online kunnen gaan vinden. Voor zover ik weet is er niks specifieks fout aan de C6 waar dat, zeker vroeger, bij andere modellen soms wel eens het geval is.
Deze tv is nog maar net op de markt dus de problemen die komen straks wel tevoorschijn.

Waarschijnlijk zal de audio bug ook hier weer een heel irritant probleem zijn.

• Tom vd Berg
[...]

Dithering dat is een feit inderdaad, Hoe goed je het ziet is heel erg persoons afhankelijk en hoe dicht je op het scherm zit. bij tv kijken zal je het niet snel gaan zien ( sommige wel ) . Bij gamen is de kans al iets groter omdat je dichter bij de pc zit en als monitor gebruiken dan is de kans het allergrootst.

In de winkels heb ik het nooit echt gezien moet ik zeggen. Maar het beeld wat ze daar laten zien is natuurlijk wel anders dan tijdens het gamen. En je kan wel filmpjes hier op internet vinden hierover maar ja als je opneemt met iets dan wordt het ook juist nog duidelijker in beeld gebracht dan dat het vaak is. En sommige zetten het beeld stil tja......

Dit is iets wat je waarneemt of niet. Moet je uitproberen
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 10:33:
Is inderdaad wel zorgelijk als dit probleem gaat optreden.
De vraag is dan of het een bepaalde serie is of een reeks panelen die bij bepaalde modellen gebruikt is.
Dat het probleem pas na een paar jaar optreedt is wel logisch als dit met een productie fout of proces te maken heeft.
Ik zou dit hoe dan ook zeker bij de verkoper onder garantie gaan claimen.
Omdat het dan over garantie gaat en de opvolging ervan moet dit niet in dit topic maar elders gemeld worden.

• TweakerVincent
Zeara schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 09:43:
[...]

Heb je al gekeken naar je "digital sound output"?

Hier heb je drie verschillende opties, daar moet je even kijken wat het beste werkt. Ik had dit ook en dacht eerst dat de kabel de verhuizing niet had overleefd... Al een nieuwe kabel besteld, bleek het gewoon deze optie te zijn...
Heel raar, niks gedaan en nu werkt het goed :-)

• TweakerVincent
Ik heb een xbox series x die bluray 4k kan afspelen. Is dat echt een upgrade tov streaming films/series?

Ik las wel dat de xbox bluray speler alleen hdr10 kan afspelen en niet dolby vision. Of kan ik net zo goed gewoon netflix ultra nemen?

Ik las net dat apple tv betere bitrate heeft. Mss ook interessant?

[ Voor 12% gewijzigd door TweakerVincent op 22-08-2026 16:20 ]

• Freshouttheoven
  • Nu online
GoEV6 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 10:19:
Ik hoop dat het goed te zien is mijn heb bij mijn 6 jaar oude LG OLED en soort van vage baan boven aan het scherm die naar beneden lijkt te zakken en daardoor steeds groter wordt. Natuurlijk net 1 jaar buiten de garantie. Het is nu nog niet heel irritant maar als dit verder doorzet gaat dat het wel worden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Delaminatie is een vaker voorkomend probleem en een productiefout. Je hebt recht op wettelijke garantie en kosteloos herstel via de verkoper. Vaak dien je hier wel tijd en energie in te steken doordat verkopers niet happig zijn om direct hun verantwoording te nemen. Zie voor meer info het shopping subforum.

• Freshouttheoven
  • Nu online
TweakerVincent schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 15:26:
Ik heb een xbox series x die bluray 4k kan afspelen. Is dat echt een upgrade tov streaming films/series?

Ik las wel dat de xbox bluray speler alleen hdr10 kan afspelen en niet dolby vision. Of kan ik net zo goed gewoon netflix ultra nemen?

Bitrate bij Blu-ray is veel hoger waardoor de beeldkwaliteit ook merkbaar beter/ scherper is, ook kan de kleurengamma en volume breder zijn. Zelfs een HD film op Blu-ray ziet er mooier uit dan via streaming.

Test het uit, wellicht ben je al tevreden met Netflix Ultra.

Apple TV heeft de beste bitrate/ codec van alles streaming diensten gevolgd door Disney al heb je aan laast genoemde momenteel niets doordat deze verwikkeld zit in een patentzaak en alle Dolby Vision titels offline zijn gehaald.

• TweakerVincent
Freshouttheoven schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 16:48:
[...]

Bitrate bij Blu-ray is veel hoger waardoor de beeldkwaliteit ook merkbaar beter/ scherper is, ook kan de kleurengamma en volume breder zijn. Zelfs een HD film op Blu-ray ziet er mooier uit dan via streaming.

Test het uit, wellicht ben je al tevreden met Netflix Ultra.

Apple TV heeft de beste bitrate/ codec van alles streaming diensten gevolgd door Disney al heb je aan laast genoemde momentele niets doordat deze verwikkeld zit in een patentzaak en alle Dolby Vision titels offline zijn gehaald.
Tnx, straks komt mijn apple 4k device binnen, dan even apple tv testen :-)

• Freshouttheoven
  • Nu online
TweakerVincent schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 17:17:
[...]

Tnx, straks komt mijn apple 4k device binnen, dan even apple tv testen :-)
Zet de video structuur bij de instellingen 'Video en Audio' op 4k SDR en bij 'Maak materiaal passend' vink je beide opties aan.

Voor een dicht bij reference weergave gebruik je de Filmmaker modus of Cinema modus wanneer je HDR overdag te donker vindt.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Freshouttheoven schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 16:48:
[knip]

Apple TV heeft de beste bitrate/ codec van alles streaming diensten gevolgd door Disney al heb je aan laast genoemde momenteel niets doordat deze verwikkeld zit in een patentzaak en alle Dolby Vision titels offline zijn gehaald.
Disney heeft op dit moment een bedroevend aanbod aan 4K media, los van dat HDR sowieso al niet beschikbaar is. Het overgrote deel wordt nu enkel in HD aangeboden, dus er zijn betere streaming diensten beschikbaar die dat beter voor elkaar hebben op dit moment. AppleTV is idd zonder twijfel een van de besten vwb streaming kwaliteit.

Maar tegen een daadwerkelijke Blu-Ray kwaliteit is weinig kruid gewassen 😉

Testing, one, two ...

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:34
Mijn 77" B1 lijkt vandaag de geest gegeven te hebben ;(

Lampje knippert en elke paar seconden hoor je het relais van de voeding maar dat is het. Vanmorgen deed hij dat toen ik hem aan probeerde te zetten maar moest de deur uit dus na een korte troubleshoot de stekker er uit gelaten... Nu nog eens echt alle hdmi kabels er uit, alleen stroom nog aangesloten, zelfs ook even met een verlengkabel op een hele andere groep aangesloten, maar blijft hetzelfde doen.

Iemand anders toevallig dit wel eens gezien? Met zoeken in dit topic zag ik zo snel alleen een soortgelijk verhaal bij een 1 week oude tv, dan is het natuurlijk een relatief makkelijk garantie geval. Zo'n dure tv hoort wel een langere verwachte levensduur te hebben dan de 4,5 jaar oud die mijn tv is, maar betwijfel dat ik nog iets bij MediaMarkt gedaan krijg...

Gamertag: FinrazielNL

• CyBeRSPiN
@Finraziel ik denk dat je in overleg met de mods “het grote LG OLED garantietopic” ergens moet openen want men heeft liever niet meer dat we elkaar hier in het topic helpen om je recht te halen. Met 4,5 jaar moet dat geen punt zijn.

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-08 20:05
Volgens mij kan mijn vraag wel in de topic. Zo niet hoor ik het wel.

Ik heb bij Smits een lg 77inch c5 gekocht. Nu zie ik dat ik bij lg een premium care plus kan afsluiten. Dit verlengd de garantie naar 5 jaar. En geloof ook bij ongelukken. Heeft iemand hier ervaring mee? Het kost eenmalig €250 Ben vooral bang voor delamination. Overigens doet mijn oude oled een b55inch b9 het nog prima die hangt nu in de slaapkamer.

En ja ik weet dat je recht hebt op langer dan 2 jaar garantie maar zie dat maar eens te krijgen. Nou niet echt een goedkope tv.

Daarnaast wel echt lekkerder om op een groot scherm te kijken. Jammer dat 97inch oled zo graf duur is.

• Freshouttheoven
  • Nu online
vangoghnl schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 22:36:

En ja ik weet dat je recht hebt op langer dan 2 jaar garantie maar zie dat maar eens te krijgen.
Dit is toch het antwoord op jouw vraag?

Als het je een beter gevoel geeft en je geen tijd en energie in eventuele garanties claims wilt steken lijkt het afsluiten van de verzekering voor jou een goede optie.

• estiemer
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:37
@Finraziel ik heb dit afgelopen week ook exact gehad met mijn G1 van 4,5 jaar oud. Ik heb hem weggebracht in Rotterdam naar een reparateur en die heeft hem voor €150,- kunnen maken. Het zat hem in de voeding (powersupply) en die heeft jij vervangen. Ik ben bij Alfa Tronics geweest!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-08 20:05
Freshouttheoven schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 09:20:
[...]

Dit is toch het antwoord op jouw vraag?

Als het je een beter gevoel geeft en je geen tijd en energie in eventuele garanties claims wilt steken lijkt het afsluiten van de verzekering voor jou een goede optie.
Dat klopt. Echter ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met deze service. Als ik vervolgens nog geen garantie zou krijgen is het weggegooid geld.

• Boszie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:03
Boszie schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 22:13:
[...]

Vandaag het defect gemeld bij de winkel. Er is gevraagd om een foto met typenummer en een filmpje van de klacht. Wordt vervolgd.
Even een update, er is de volgende dag met mij opgenomen door de winkel waar ik de LG gekocht heb. Ze hebben het defect bij LG neergelegd. Deze nemen contact met mij op wat twee tot drie weken kon duren. Door het gesprek met de verkoper wel vertrouwen in een goede afloop maar het is nog afwachten.

• TweakerVincent
Ik heb apple tv 4k 2022 en kijk foundation, alles op 4k hdr etc ingesteld (g6 2026) maar ik vind het niet scherp? Ik gebruik film hdr modus.

Chatgpt zegt dat dit normaal is bij films. Is dit echt zo? Ik had haarscherp beeld verwacht?

Andere 4k content is top! Youtube/xbox/f1 pro premium etc

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:59
TweakerVincent schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 15:13:
Ik heb apple tv 4k 2022 en kijk foundation, alles op 4k hdr etc ingesteld (g6 2026) maar ik vind het niet scherp? Ik gebruik film hdr modus.

Chatgpt zegt dat dit normaal is bij films. Is dit echt zo? Ik had haarscherp beeld verwacht?

Andere 4k content is top! Youtube/xbox/f1 pro premium etc
Als je filmmaker mode gebruikt, wordt het meer zoals het hoort, en dan kan het wat zachter zijn qua beeld. En volgens mij scherpte slider een stuk lager. Wat vind je er van als je een andere modus probeert? normaal/standaard bv?

Ik heb net even wat stukjes gezien op mijn oled pc scherm, maar het is gewone een zachte look van de serie.

[ Voor 8% gewijzigd door Renegade666 op 23-08-2026 16:36 ]

LG 77C69H | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Scherpte zou je zowiezo op 0 (of hoogstens 10) moeten zetten voor 4K content. Die slider is alleen handig voor matige resolutie bronmateriaal, zoals 576p content en dergelijke.

Maar goed, dat is allemaal "zoals het schijnt te horen". Als jij 'm lekker hoog wil opschroeven, vooral doen.

• TweakerVincent
DutchOwnage schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 16:38:
Scherpte zou je zowiezo op 0 (of hoogstens 10) moeten zetten voor 4K content. Die slider is alleen handig voor matige resolutie bronmateriaal, zoals 576p content en dergelijke.

Maar goed, dat is allemaal "zoals het schijnt te horen". Als jij 'm lekker hoog wil opschroeven, vooral doen.
Bij filmaker dolby vision staat hij default op 10, met 0 zie ik geen verschil

• DutchOwnage
  • Nu online
Ik kijk ook Foundation op AppleTV+, via de app op m'n G4. Zoals eerder ook gemeld, de kwaliteit op AppleTV+ is erg goed. Ik.zie geen probleem met de scherpte.

Kwam je van een andere preset af misschien? Standaard of Vivid?

• TweakerVincent
DutchOwnage schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 20:57:
Ik kijk ook Foundation op AppleTV+, via de app op m'n G4. Zoals eerder ook gemeld, de kwaliteit op AppleTV+ is erg goed. Ik.zie geen probleem met de scherpte.

Kwam je van een andere preset af misschien? Standaard of Vivid?
Ik gebruik apple tv 4k 2022 editie. Ik vind de gezichten erg soft

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:12
Gisteren kon ik nog prima films kijken via de jellyfin app. Vanaf vandaag krijg ik alleen maar errorcode -27. Van alles geprobeerd tot aan een factoryreset toe, maar ik krijg het niet meer werkend. Of in ieder geval niet met adguard home aan (en die kan niet uit want ik gebruik dns rewrites om bij de jellyfin server uit te komen, tijdelijk block lijsten uitzetten hielp ook niet). Iemand een idee waar dit vandaan komt? Voorlopig maar weer de HTPC in gebruik genomen; daarop werkt jellyfin prima.

• TweakerVincent
Is het aan te bevelen om hdmi 4:4:4 pass through aan te zetten op mijn devices? (Xbox series x/switch 2/apple tv 4k 2022/kpn tv +? Lg g6

En de andere opties zoals bv snel schakelen en hdmi cec?

• benchMarc
Boszie schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 12:20:
[...]

Even een update, er is de volgende dag met mij opgenomen door de winkel waar ik de LG gekocht heb. Ze hebben het defect bij LG neergelegd. Deze nemen contact met mij op wat twee tot drie weken kon duren. Door het gesprek met de verkoper wel vertrouwen in een goede afloop maar het is nog afwachten.
Ben benieuwd of de winkel het wel voor elkaar krijgt bij LG. Bij mijn 5,5 jaar oude scherm (CX) zei LG dat ik het maar zelf moest uitzoeken.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

benchMarc schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 23:24:
[...]

Ben benieuwd of de winkel het wel voor elkaar krijgt bij LG. Bij mijn 5,5 jaar oude scherm (CX) zei LG dat ik het maar zelf moest uitzoeken.
Er zijn mensen die het voor elkaar kregen hier op t forum, alleen vergt het altijd wel veel moeite en juridische inzet, helaas.

• Hazalnootpuur
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 27-08 14:08
Munchkin schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 21:55:
Gisteren kon ik nog prima films kijken via de jellyfin app. Vanaf vandaag krijg ik alleen maar errorcode -27. Van alles geprobeerd tot aan een factoryreset toe, maar ik krijg het niet meer werkend. Of in ieder geval niet met adguard home aan (en die kan niet uit want ik gebruik dns rewrites om bij de jellyfin server uit te komen, tijdelijk block lijsten uitzetten hielp ook niet). Iemand een idee waar dit vandaan komt? Voorlopig maar weer de HTPC in gebruik genomen; daarop werkt jellyfin prima.
Infuse proberen?

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18:47
418O2 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 23:38:
[...]

Er zijn mensen die het voor elkaar kregen hier op t forum, alleen vergt het altijd wel veel moeite en juridische inzet, helaas.
Ik heb het ook voor elkaar gekregen, na de fabrieksgarantie. De verkoper is er dan verantwoordelijk voor.

Betreft: beroep op wettelijke garantie wegens non-conformiteit – LG OLED-tv

Geachte heer/mevrouw,

Op [datum aankoop] heb ik bij u een LG OLED [model/type] gekocht voor een bedrag van € [bedrag]. De televisie is inmiddels defect geraakt op [datum], terwijl deze bij normaal gebruik is gebruikt.

De fabrieksgarantie is inmiddels verstreken. Ik wil u er echter op wijzen dat het verstrijken van de fabrieksgarantie niet betekent dat daarmee ook mijn wettelijke rechten als consument zijn vervallen.

Op grond van artikel 7:17 van het Burgerlijk Wetboek heb ik recht op een product dat aan de overeenkomst beantwoordt. Een product moet onder meer de eigenschappen bezitten die de consument bij een dergelijk product redelijkerwijs mag verwachten.

Gezien het type product, de aanschafprijs en het normale gebruik mag van een LG OLED-televisie worden verwacht dat deze gedurende een aanzienlijk langere periode naar behoren functioneert. Het feit dat de televisie kort na het verstrijken van de fabrieksgarantie een defect vertoont, betekent daarom niet zonder meer dat dit defect voor mijn rekening behoort te komen.

Ik doe hierbij dan ook een beroep op mijn wettelijke recht op conformiteit en verzoek u om het ontstane gebrek kosteloos op te lossen. Ik verzoek u de televisie kosteloos te onderzoeken en, afhankelijk van de uitkomst daarvan, kosteloos te repareren of een passende andere oplossing te bieden.

Ik verzoek u binnen 14 dagen na ontvangst van deze brief aan te geven hoe u dit gebrek kosteloos zult oplossen.

Indien u niet bereid bent het gebrek binnen een redelijke termijn kosteloos op te lossen, behoud ik mij uitdrukkelijk het recht voor om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, voor zover aan de wettelijke voorwaarden daarvoor is voldaan. In dat geval ben ik niet langer aan de overeenkomst gebonden en kan ik aanspraak maken op terugbetaling van het daarvoor betaalde bedrag.

De wettelijke regels omtrent garantie en conformiteit zijn onder meer terug te vinden bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

Bij voorbaat dank voor uw medewerking. Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

[Naam]
[Adres]
[Postcode en woonplaats]
[Telefoonnummer/e-mailadres]

Gegevens aankoop:
  • Product: LG OLED [model]
  • Aankoopdatum: [datum]
  • Aankoopbedrag: € [bedrag]
  • Order-/factuurnummer: [nummer]
  • Datum ontstaan defect: [datum]
  • Omschrijving defect: [duidelijke omschrijving]
Heel goed bedoelde post, dat meen ik oprecht. :) Echter is dit een discussie-/ervaringentopic en het posten van volledige brieven voor garantiekwesties is daarin niet handig voor de doorloop van een reguliere discussie. We zien liever dat een user een eigen topic opend over een kwestie of specifiek een garantiekwestie in een apart topic bespreekt. Daar kan dan uitgebreid op gereageerd worden. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Michael Knight op 26-08-2026 18:27 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De webOS26 update is beschikbaar voor mijn G4. Iemand de stoute schoenen al aangetrokken en deze erop gezet? Ik kijk het eerst eens even aan voor nu, 25 doet het prima voor mij op dit moment 😉

Testing, one, two ...

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-08 20:36

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

hardware-lover schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 23:26:
De webOS26 update is beschikbaar voor mijn G4. Iemand de stoute schoenen al aangetrokken en deze erop gezet? Ik kijk het eerst eens even aan voor nu, 25 doet het prima voor mij op dit moment 😉
Draait hier als een zonnetje op m’n G4, voor zover ik kan zien. M’n Hue app op de tv vertoonde eerst wat kuren, maar een app reset werkt het weer naar behoren.

• DutchOwnage
  • Nu online
hardware-lover schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 23:26:
Geen problemen hier. Ook geen wereldschokkende veranderingen verder. Een extra pagina als je op je Home scherm naar links drukt. Settings menu heeft een iets ander kleurtje, ander lettertype. Dat was het wel volgens mij. Na de update werden ook Netfllix, Prime, AppleTV+ en YouTube van een update voorzien. Geen problemen met opnieuw moeten inloggen ofzo.

Heb wel het idee dat het allemaal net wat trager reageert, maar niet het vermelden waard eigenlijk.

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:11
Gisteren al direct op mijn G3 gezet en ik vind het een strakke vooruitgang vooral bij de settings!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Elias2020 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 23:30:
[...]

Draait hier als een zonnetje op m’n G4, voor zover ik kan zien. M’n Hue app op de tv vertoonde eerst wat kuren, maar een app reset werkt het weer naar behoren.
Hue app reset op je LG bedoel je? Ik gebruik deze namelijk ook.

Aangezien ik de G4 ook gebruik als HD audio doorgeefluik naar mijn (eARC aangesloten) receiver, ben ik een beetje huiverig dat daar wat mis mee gaat. Nu draait dat probleemloos met 25.

Testing, one, two ...

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:52

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
TweakerVincent schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 15:26:

@Freshouttheoven gaf het theoretische antwoord al, wat jij moet bepalen is wat voor jou de grens is en hoe hoog je eisen zijn. Zie jij de verschillen?
Ik zie de verschillen wel duidelijk maar ze storen me niet altijd. Wanneer ik het niet naast elkaar zit te vergelijken vind ik het materiaal van Apple over het algemeen heel prima, ook voor mooie beelden. De fanatieker comprimerende streamingdiensten word ik niet altijd blij van, dat hangt er een beetje van af wat ik kijk.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• CyBeRSPiN
@TweakerVincent heb je ook al een goede audio opstelling voor bij deze top tv?
Met name audio is een stuk beter op UHD discs dan via streaming, maar dan heb je wel een goede set nodig om het te kunnen horen (geen soundbar of de ingebouwde speakers).

Koop eens een UHD en vergelijk het.
En toegegeven, het placebo effect zal ook meespelen. Weten dat je de maximale bitrate gebruikt ipv zwaar gecomprimeerde streams doet ook wat met de beleving, ook al is de compressie echt niet zodanig dat je continu artifacts ziet of dingen mist.

• TweakerVincent
Gonadan schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 15:06:
[...]

@Freshouttheoven gaf het theoretische antwoord al, wat jij moet bepalen is wat voor jou de grens is en hoe hoog je eisen zijn. Zie jij de verschillen?
Ik zie de verschillen wel duidelijk maar ze storen me niet altijd. Wanneer ik het niet naast elkaar zit te vergelijken vind ik het materiaal van Apple over het algemeen heel prima, ook voor mooie beelden. De fanatieker comprimerende streamingdiensten word ik niet altijd blij van, dat hangt er een beetje van af wat ik kijk.
Ik heb oppenheimer gekocht, ultra 4k bluray. Gisteren heel snel even getest, maar ik schrok van filmgrain. Lijkt wel 1080p :(

Met gamen op xbox is dolby vision 4k echt super mooi :)

Apple tv 4k met foundation ook echt softe gezichten (zoals hierboven besproken),

Ga vrijdag even de volledige film bekijken
CyBeRSPiN schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 15:49:
@TweakerVincent heb je ook al een goede audio opstelling voor bij deze top tv?
Met name audio is een stuk beter op UHD discs dan via streaming, maar dan heb je wel een goede set nodig om het te kunnen horen (geen soundbar of de ingebouwde speakers).

Koop eens een UHD en vergelijk het.
En toegegeven, het placebo effect zal ook meespelen. Weten dat je de maximale bitrate gebruikt ipv zwaar gecomprimeerde streams doet ook wat met de beleving, ook al is de compressie echt niet zodanig dat je continu artifacts ziet of dingen mist.
Ja ik heb via optical out een versterker met goede boxen eraan gehangen. Zal daar vrijdag op letten.

Maar om eerlijk te zijn vind ik films/series erg tegenvallen op mijn g6, de youtube hdr 4k filmpjes zijn wel super mooi en gamen op xbox dus ook :)

• Renegade666
TweakerVincent schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 19:14:
[...]

Ik heb oppenheimer gekocht, ultra 4k bluray. Gisteren heel snel even getest, maar ik schrok van filmgrain. Lijkt wel 1080p :(

Apple tv 4k met foundation ook echt softe gezichten (zoals hierboven besproken),

[...]

Ja ik heb via optical out een versterker met goede boxen eraan gehangen. Zal daar vrijdag op letten.

Maar om eerlijk te zijn vind ik films/series erg tegenvallen op mijn g6, de youtube hdr 4k filmpjes zijn wel super mooi en gamen op xbox dus ook :)
Probeer eens een marvel film, avengers ofzo, of een animatie, dan zie je het wel.👍
En staar je niet blind op filmmaker mode. Ik wissel ook wel eens naar een andere (cinema/standaard).

Zit nu how to train a dragon te zien (2010). Ziet er gewoon top uit (ondanks de wat gedateerde textures😅)

[ Voor 6% gewijzigd door Renegade666 op 26-08-2026 20:11 ]

LG 77C69H | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• TweakerVincent
Renegade666 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 20:10:
[...]

Probeer eens een marvel film, avengers ofzo, of een animatie, dan zie je het wel.👍
En staar je niet blind op filmmaker mode. Ik wissel ook wel eens naar een andere (cinema/standaard).

Zit nu how to train a dragon te zien (2010). Ziet er gewoon top uit (ondanks de wat gedateerde textures😅)
Ik ben nu oppenheimer aan het kijken en ik denk dat het vooral komt door al die gezichten die ze niet scherp willen tonen omdat dat niet echt eruit ziet oid. (Gaf chatgpt aan)

Zal andere films checken tnx

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-08 20:36

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

hardware-lover schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:22:
[...]

Hue app reset op je LG bedoel je? Ik gebruik deze namelijk ook.

Aangezien ik de G4 ook gebruik als HD audio doorgeefluik naar mijn (eARC aangesloten) receiver, ben ik een beetje huiverig dat daar wat mis mee gaat. Nu draait dat probleemloos met 25.
Helaas vandaag de hele dag problemen met de Hue app op de LG G4. Krijg telkens de ‘er is iets mis gegaan’ melding. Onlangs een C5 op zolder geplaatst met de Play lightstrip erachter en geregistreerd als tweede Hue tv. Daar geen problemen, die heeft de update nog niet gehad. De tv’s staan niet tegelijkertijd aan.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Elias2020 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 21:50:
[...]

Helaas vandaag de hele dag problemen met de Hue app op de LG G4. Krijg telkens de ‘er is iets mis gegaan’ melding. Onlangs een C5 op zolder geplaatst met de Play lightstrip erachter en geregistreerd als tweede Hue tv. Daar geen problemen, die heeft de update nog niet gehad. De tv’s staan niet tegelijkertijd aan.
Ik heb ondertussen de update uitgevoerd, maar hoefde daarna niets te resetten, enkel wat apps die een update nodig hadden.

Tot nu toe, geen probleem met de Hue sync app, en hopelijk blijft dat ook zo. Passthrough audio ook nog steeds zoals het hoort, dus ... 🤞

Testing, one, two ...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]

Dat gaat je niet de allerbeste audio geven, enkel DD via optical indien aangesloten op de TV optische uitgang. Zelfs geen DTS want dat ondersteund de TV niet.

Maar misschien kan je audio installatie ook maar een beperkt aantal audio codecs aan, dan maakt het niet perse wat uit.

Testing, one, two ...

• TweakerVincent
hardware-lover schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 22:05:
[...]

Dat gaat je niet de allerbeste audio geven, enkel DD via optical indien aangesloten op de TV optische uitgang. Zelfs geen DTS want dat ondersteund de TV niet.

Maar misschien kan je audio installatie ook maar een beperkt aantal audio codecs aan, dan maakt het niet perse wat uit.
Net de hele film gezien (oppenheimer bluray ultrahd) . Geluid is goed, maar beeld had ik veel meer van verwacht. Dit voelt als een normale film op mijn oude samsung q90r uit 2019. Lijkt eerlijk gezegd wel 1080 resolutie

Veel te soft filter enzo. Binnenkort die andere films eens checken.

Wat dus wel super strak is, is gamen met dolby vision xbox series x en youtube 4k hdr films

[ Voor 4% gewijzigd door TweakerVincent op 26-08-2026 22:59 ]

• Gordian Knot
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:01
Ik heb webos26 geïnstalleerd en Jellyfin lijkt nog te werken al was deze wel uit mijn shortcut gewist (lang drukken 3). Audio en werking met Onkyo receiver moet ik nog testen, maav erder kan het me allemaal gestolen worden. Ik vind webos afgrijselijk, onoverzichtelijk, traag en logica is ver te zoeken en allemaal teveel clicks. Vorige week nog even een TCL bij iemand geïnstalleerd met google tv en dat is zoveel beter. Maar goed, deze G4 zal ik nog moeten uitzitten, daarna nooit meer LG! Helemaal niets, nog geen waterkoker. Mooi beeld tegen een goede prijs, maar het actief verwijderen van google home zodat ik mijn tv niet meer uit kan zetten met voice command, verregaande spyware tot aan de screenshots iedere minuut, en het moeten vervangen van mijn receiver omdat ie met de meeste simpele zaken niet meer overweg kon. De vorige LG ging eruit vanwege burnin, maar het was 1 grote deceptie. Er is dan ook maar 1 straf en hoop dat vele volgen; koop niets maar dan ook helemaal NIETS van LG!

• Wren
Gordian Knot schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 07:27:
Ik heb webos26 geïnstalleerd en Jellyfin lijkt nog te werken al was deze wel uit mijn shortcut gewist (lang drukken 3). Audio en werking met Onkyo receiver moet ik nog testen, maav erder kan het me allemaal gestolen worden. Ik vind webos afgrijselijk, onoverzichtelijk, traag en logica is ver te zoeken en allemaal teveel clicks. Vorige week nog even een TCL bij iemand geïnstalleerd met google tv en dat is zoveel beter. Maar goed, deze G4 zal ik nog moeten uitzitten, daarna nooit meer LG! Helemaal niets, nog geen waterkoker. Mooi beeld tegen een goede prijs, maar het actief verwijderen van google home zodat ik mijn tv niet meer uit kan zetten met voice command, verregaande spyware tot aan de screenshots iedere minuut, en het moeten vervangen van mijn receiver omdat ie met de meeste simpele zaken niet meer overweg kon. De vorige LG ging eruit vanwege burnin, maar het was 1 grote deceptie. Er is dan ook maar 1 straf en hoop dat vele volgen; koop niets maar dan ook helemaal NIETS van LG!
Nou kan je best teleurgesteld zijn in LG maar is TCL beter op het gebied van spyware? Daar liepen/lopen ook wel wat onderzoeken en rechtszaken naar.

• Gonadan

Gonadan

[...]

[...]

Oppenheimer is dan wellicht ook niet de beste keuze om beeldkwaliteit te testen. Die heeft ook gewoon veel grain. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:11

ParaWM

Pro Prutser

Alle privacy settings uitzetten, android kastje eraan en je snelkoppelingen op die remote zetten. We OS negeren. Werkt ook goed met de Onkyo passthrough. Done.

Sinterklaas wil bier !

• Freshouttheoven
  • Nu online
TweakerVincent schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 22:53:
[...]

Net de hele film gezien (oppenheimer bluray ultrahd) . Geluid is goed, maar beeld had ik veel meer van verwacht. Dit voelt als een normale film op mijn oude samsung q90r uit 2019. Lijkt eerlijk gezegd wel 1080 resolutie

Veel te soft filter enzo. Binnenkort die andere films eens checken.

Wat dus wel super strak is, is gamen met dolby vision xbox series x en youtube 4k hdr films
Klinkt als dat jouw verwachtingen niet matchen met wat Blu-rays te bieden hebben. Tel hierbij op dat je nu naar een 77'' TV kijkt, waarbij de PPi veel lager is terwijl de kijkafstand hetzelfde blijft. Misschien dat je ook gewend bent om beeld'verbeteraars' aan te hebben staan waarbij gezichten een onnatuurlijke scherpte krijgen.

Films zijn zelden scherper op Blu-ray, en hebben vaak doordat er op film geschoten is film grain. Of door de later toegevoegde filmische look. De algehele look is mooier dan de zwaar gecomprimeerde versies op streaming diensten. Daarnaast is de geluidskwaliteit ook een verschil van bijna dag en nacht.

Je zou het even kunnen aankijken, mocht je er na een week nog niet aan gewend zijn zou je met de beeldverbeteraars kunnen spelen.

Ted Lasso ziet er wel scherp uit, al zijn de gezichten in deze serie ook zacht.

• rickb23
Wat waren de problemen met de receiver dan? en wat voor receiver heb je nu dan en dat werkt wel goed? hdmi of via optical...... ?

• TweakerVincent
Freshouttheoven schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 11:07:
[...]

Klinkt als dat jouw verwachtingen niet matchen met wat Blu-rays te bieden hebben. Tel hierbij op dat je nu naar een 77'' TV kijkt, waarbij de PPi veel lager is terwijl de kijkafstand hetzelfde blijft. Misschien dat je ook gewend bent om beeld'verbeteraars' aan te hebben staan waarbij gezichten een onnatuurlijke scherpte krijgen.

Films zijn zelden scherper op Blu-ray, en hebben vaak doordat er op film geschoten is film grain. Of door de later toegevoegde filmische look. De algehele look is mooier dan de zwaar gecomprimeerde versies op streaming diensten. Daarnaast is de geluidskwaliteit ook een verschil van bijna dag en nacht.

Je zou het even kunnen aankijken, mocht je er na een week nog niet aan gewend zijn zou je met de beeldverbeteraars kunnen spelen.

Ted Lasso ziet er wel scherp uit, al zijn de gezichten in deze serie ook zacht.
Ppi verhaal is logisch, maar dat klopt niet helemaal met wat ik zie.

Als ik een oled demo op youtube kijk of mortal kombat 1 op xbox series x speel, is het beeld haarscherp. Dus het kan wel gewoon

• Renegade666
TweakerVincent schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 12:14:
[...]

Als ik een oled demo op youtube kijk of mortal kombat 1 op xbox series x speel, is het beeld haarscherp. Dus het kan wel gewoon
Het kan ook wel, maar het hangt gewoon per film af. Oppenheimer gisteren ook even stukje gezien, die is idd niet erg scherp.
Ik heb een kast met blurays/uhd, maar heb er eigenlijk nog geen 1 aangeraakt sinds da tik de 77c6 heb. ik speel alles via Plex (via shield) af (wat voornamelijk bluray rips zijn in mijn geval), en die zien er echt goed uit. Maar verschilt per film.

• Freshouttheoven
  • Nu online
[...]

Dan komen we toch weer terug bij de conclusie dat het om de creators intent gaat?

Het kan wel maar de maker kiest er zelf -bewust- voor om de film, serie of demo een bepaalde feeling te geven.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Freshouttheoven schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 12:30:
[...]

Dan komen we toch weer terug bij de conclusie dat het om de creators intent gaat?

Het kan wel maar de maker kiest er zelf -bewust- voor om de film, serie of demo een bepaalde feeling te geven.
Idd, Christopher Nolan is niet de eerste de beste als het gaat voor zijn keuze voor video én audio formaten. De film heeft ook een geweldige DTS-HD audio track (nee, geen Atmos), dus alleen afrekenen op het beeld doet de film simpelweg tekort.

https://www.avforums.com/reviews/oppenheimer-4k-blu-ray-review.21337/

Testing, one, two ...

• Hazalnootpuur
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 27-08 14:08
Hahaha, als je die Gordiaanse knoop gewoon had doorgehakt en er een Apple TV aan had gehangen, had je nu niet zo dramatisch hoeven te jammeren.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hazalnootpuur schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 13:57:
[...]

Hahaha, als je die Gordiaanse knoop gewoon had doorgehakt en er een Apple TV aan had gehangen, had je nu niet zo dramatisch hoeven te jammeren.
Gordian Reloaded ;)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Testing, one, two ...

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

"Nu, enkele maanden na de release van de nieuwe modellen en webOS 26, is het de beurt aan oudere smart-tv’s. Dat gebeurt overigens gefaseerd. Het eerste oudere model dat de update krijgt, is de LG G5 OLED uit 2025. Vervolgens komen ook de C5, B5 en verschillende lcd-modellen uit 2025 aan de beurt. Daarna volgen geschikte televisies uit 2024, 2023 en 2022. Wanneer dat precies is, verschilt per model en regio."

Volledige artikel: https://www.want.nl/lg-smart-tv-gratis-update-2026/

• Gonadan

Gonadan

[...]

Wanneer je wilt vergelijken moet je dat met dezelfde bron doen. Dus kies een film die bekend staat om de haarscherpe en indrukwekkend mooie beelden, én die je op zowel blu-ray als via de streaming mogelijkheden kunt bekijken. En ga die eens lekker rustig zitten vergelijken.

Als je het echt goed wilt doen ook even opletten of het allemaal wel dezelfde uitgave is, studio's lopen er ook nog wel eens mee te kloten. (bijv. Matrix is een bekend voorbeeld)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

vdr01 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 15:05:
"Nu, enkele maanden na de release van de nieuwe modellen en webOS 26, is het de beurt aan oudere smart-tv’s. Dat gebeurt overigens gefaseerd. Het eerste oudere model dat de update krijgt, is de LG G5 OLED uit 2025. Vervolgens komen ook de C5, B5 en verschillende lcd-modellen uit 2025 aan de beurt. Daarna volgen geschikte televisies uit 2024, 2023 en 2022. Wanneer dat precies is, verschilt per model en regio."

Volledige artikel: https://www.want.nl/lg-smart-tv-gratis-update-2026/
Achterhaalde informatie? Er zijn er al diversen in dit topic met een 2024 model die de update naar 26 al hebben ontvangen. Zoals ik (zei de gek) 😉

Testing, one, two ...

• Snake_Eye
TweakerVincent schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 21:44:
[...]

Ik ben nu oppenheimer aan het kijken en ik denk dat het vooral komt door al die gezichten die ze niet scherp willen tonen omdat dat niet echt eruit ziet oid. (Gaf chatgpt aan)

Zal andere films checken tnx
Ik kom nog even terug op wat ik eerder schreef over de G5 en G6. Hoe meer ik die directe vergelijkingen zie, hoe meer ik het gevoel krijg dat mijn eerdere opmerking eigenlijk nog sterker geldt.

In die video die ik eerder linkte, wordt de G5 rechtstreeks naast de G6 gezet en daar zie je naar mijn mening echt een behoorlijk verschil. De G6 komt daarbij opvallend flets/uitgewassen over, terwijl de G5 veel meer kleur en contrast lijkt te hebben. Vooral bij HDR springt het beeld van de G5 er voor mijn gevoel veel meer uit.

Dat vind ik eigenlijk best opvallend, omdat je bij een nieuwere generatie juist verwacht dat het beeld op alle vlakken duidelijk beter wordt. De G6 lijkt inderdaad meer te mikken op een natuurlijkere en nauwkeurigere weergave, maar dat betekent blijkbaar niet automatisch dat iedereen die weergave ook mooier vindt.

Dus als iemand zegt dat zijn G6 nauwelijks beter oogt dan zijn oude tv, kan ik me dat eerlijk gezegd wel voorstellen. Zeker als je gewend bent aan een beeld met wat meer verzadiging, contrast en 'wow-effect'. In een directe vergelijking zoals in die video vind ik de G5 persoonlijk zelfs overtuigender ogen.

[ Voor 4% gewijzigd door Snake_Eye op 27-08-2026 19:17 ]

• Minimalist1
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 18:28
Altijd een strak plan om je mening te bepalen op basis van YT filmpje…. Waar je geen enkel idee van hebt hoe er echt is vergeleken. Als je ze nou eens zelf had vergeleken.

De echte reviewers geven meestal aan dat ze redelijk identiek zijn behalve de extra peak brightness en de anti-reflectie. Met wat minimale verschillen in INSTELLINGEN in de standaard profielen. Instelljngen die je gewoon zelf ook kan aanpassen.

[ Voor 41% gewijzigd door Minimalist1 op 27-08-2026 22:22 ]

• Snake_Eye
Minimalist1 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 22:16:
Altijd een strak plan om je mening te bepalen op basis van YT filmpje…. Waar je geen enkel idee van hebt hoe er echt is vergeleken. Als je ze nou eens zelf had vergeleken.

De echte reviewers geven meestal aan dat ze redelijk identiek zijn behalve de extra peak brightness en de anti-reflectie. Met wat minimale verschillen in INSTELLINGEN in de standaard profielen. Instelljngen die je gewoon zelf ook kan aanpassen.
Ik baseer mijn mening niet alleen op een YouTube-video. Ik heb de G5 en G6 ook daadwerkelijk naast elkaar gezien.

Natuurlijk is dat geen wetenschappelijke test en instellingen spelen zeker een rol, maar mijn persoonlijke indruk was dat de G5 een levendiger en indrukwekkender beeld gaf. De G6 oogde voor mij juist wat neutraler en daardoor minder spectaculair.

Dat betekent niet dat de G6 een slechte tv is of technisch inferieur. Integendeel, veel reviewers prijzen juist de hogere helderheid en accuratere weergave. Maar accuratesse en persoonlijke voorkeur zijn niet altijd hetzelfde. Ik kan dan ook goed begrijpen dat iemand de G6 prefereert, maar voor mijn smaak vond ik de G5 aantrekkelijker ogen.

Ik vraag me juist af of de G6 in bepaalde lichte gebieden niet wat visuele informatie laat wegvallen doordat hij die gebieden neutraler of anders weergeeft. Het detail kan technisch nog aanwezig zijn, maar als contrasten en kleurverschillen minder sterk worden weergegeven, kan het voor het oog toch minder duidelijk zichtbaar zijn. Dat is ook precies wat ik in sommige vergelijkingen meen te zien.

[ Voor 15% gewijzigd door Snake_Eye op 28-08-2026 00:10 ]

• Gordian Knot
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:01
Wren schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 07:59:
[...]

Nou kan je best teleurgesteld zijn in LG maar is TCL beter op het gebied van spyware? Daar liepen/lopen ook wel wat onderzoeken en rechtszaken naar.
Werd in ander topic ook al benoemd; ongetwijfeld zal LG niet de enige zijn en waarschijnlijk doen ze het allemaal in meer of mindere mate. Na de TCL geen onderzoek gedaan, nl niet mijn aankoop. Voor de rest nog een hoop andere punten om geen LG te kopen.

• Renegade666
Snake_Eye schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 00:00:
[...]

Ik baseer mijn mening niet alleen op een YouTube-video. Ik heb de G5 en G6 ook daadwerkelijk naast elkaar gezien.

Natuurlijk is dat geen wetenschappelijke test en instellingen spelen zeker een rol, maar mijn persoonlijke indruk was dat de G5 een levendiger en indrukwekkender beeld gaf. De G6 oogde voor mij juist wat neutraler en daardoor minder spectaculair.

Dat betekent niet dat de G6 een slechte tv is of technisch inferieur. Integendeel, veel reviewers prijzen juist de hogere helderheid en accuratere weergave. Maar accuratesse en persoonlijke voorkeur zijn niet altijd hetzelfde. Ik kan dan ook goed begrijpen dat iemand de G6 prefereert, maar voor mijn smaak vond ik de G5 aantrekkelijker ogen.

Ik vraag me juist af of de G6 in bepaalde lichte gebieden niet wat visuele informatie laat wegvallen doordat hij die gebieden neutraler of anders weergeeft. Het detail kan technisch nog aanwezig zijn, maar als contrasten en kleurverschillen minder sterk worden weergegeven, kan het voor het oog toch minder duidelijk zichtbaar zijn. Dat is ook precies wat ik in sommige vergelijkingen meen te zien.
Wat wel even duidelijk moet zijn, De G6 (ook de andere van dit jaar), hadden firmware issues waardoor bepaalde helderheid niet goed was. dus de g6 die zag die oude firmware had, kan het idd zijn dat het minder vel/licht was.
En afhankelijk welke modus natuurlijk gebruikt werd.

Pagina: 1 ... 580 581 Laatste

Let op:
Welkom in het LG OLED Ervaringen & Discussie Topic.

In dit topic bespreken we de laatste stand van de techniek rondom deze LG televisies; de beste instellingen voor het mooiste beeld; de ideale manier van aansluiten en je ervaringen met jouw televisie, inclusief defecten en problemen. De meeste andere zijdelings gerelateerde zaken (zoals aankoopadvies, korting en garantie) zijn hier off topic. Hoe beter we de onderwerpen op het forum gesorteerd houden, hoe makkelijker jij relevante informatie kan terugvinden.

Vragen over welk bericht nu waar hoort? Lees Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Vragen over inbranden of stekkers, lichtinval en verschillen tussen OLED en andere technieken? Deze onderwerpen zijn al regelmatig besproken. Gebruik de zoekfunctie!

🔎 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Lichtinval: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Verschil OLED met...: [LG OLED] Ervaringen & Discussie (vul de zoekopdracht aan met jouw zoekterm)

Alsnog wat vragen daarover? Doe dat op de goede plaats en lees eerst het topic goed door. Zie ook Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] Cashback - Ervaringen & Discussie
Garantieafhandeling bespreken? Shopping forum

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6

Wil je graag iemand helpen, maar hoort diens vraag hier eigenlijk niet? Dan hoort het antwoord ook niet in dit topic.
Iemand post iets op een verkeerde manier? Gebruik de rapporteer-knop.