• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Ik kan er gewoon niet bij, hoe kan LG na 10 jaar nog steeds green tinting niet hebben opgelost op hun oleds. Ik had een C1, helemaal perfect. Dus ik dacht haal een upgrade omdat mijn ruimte vaak verlicht is, LG G5 gehaald en ja die heeft dus tinting..

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-04 16:34
Hey Tweakers,

Ik ben ook aan het kijken voor een 77inch van LG en ik las dat de G-serie het meest 'strak' tegen de muur hangt.

Nu zit ik in een situatie dat ik mijn bekabeling niet kan wegwerken in de muur. Ik moet dus een smalle kabelgoot op de muur kleven die van mijn tv-meubel naar de onderkant (midden) van de tv loopt. Zo doet ik dat ook met mijn huidige televisie en an sich oogt dat ook nog zeer netjes.

Maar die kabelgoot loopt dus ook een centimetertje door achter de televisie - dat gaat bij zo'n G-serie al geen optie zijn denk ik hé? Maar kan je daar überhaupt met kabels (stroom en HDMI) weggeraken achter de televisie? Ik bedoel dan onderaan en in het midden van de tv hé. Want ik las wel iets over ingebouwde kabelgootjes maar die zouden de kabels dan naar de zijkant van de televisie leiden? Terwijl ik wil echt wel dat ze onderaan en netjes in het midden vanachter de televisie komen.

Ik vermoed dat de gemakkelijkste optie gewoon gaat zijn dat ik een muurbeugel koop waarbij de tv een centimetertje van de muur komt te hangen?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Brick Top, zelf al eens gezocht naar hoe zo'n achterzijde van de 77" G serie, voor het model wat je op het oog hebt, eruit ziet?

Testing, one, two ...

• Brick Top
  • Laatst online: 30-04 16:34
hardware-lover schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 11:39:
@Brick Top, zelf al eens gezocht naar hoe zo'n achterzijde van de 77" G serie, voor het model wat je op het oog hebt, eruit ziet?
Ja momenteel staat deze bovenaan m'n lijstje:

uitvoering: LG OLED evo G55LW 77" Zwart

Die lijkt zo'n kabelgoot te hebben die ook effectief naar het midden van de onderkant loopt. Maar gaat deze voldoende breed zijn voor stroomkabel + HDMI-kabel? Internet zoek ik via WIFI te doen.

En wat mijn eigen kabelgoot betreft (die over de muur van tv-meubel naar tv loopt); ik vermoed dat ik die hooguit tot TEGEN de tv ga kunnen schuiven en niet een centimeter ofzo eronder?

Bedankt voor je antwoord alvast!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:29
Brick Top schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 13:14:
[...]

Ja momenteel staat deze bovenaan m'n lijstje:

uitvoering: LG OLED evo G55LW 77" Zwart

Die lijkt zo'n kabelgoot te hebben die ook effectief naar het midden van de onderkant loopt. Maar gaat deze voldoende breed zijn voor stroomkabel + HDMI-kabel? Internet zoek ik via WIFI te doen.

En wat mijn eigen kabelgoot betreft (die over de muur van tv-meubel naar tv loopt); ik vermoed dat ik die hooguit tot TEGEN de tv ga kunnen schuiven en niet een centimeter ofzo eronder?

Bedankt voor je antwoord alvast!
Breed genoeg voor stroomkabel en paar HDMI kabels

• Largamelion
  • Laatst online: 21:31
Brick Top schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 11:19:
Hey Tweakers,

Ik ben ook aan het kijken voor een 77inch van LG en ik las dat de G-serie het meest 'strak' tegen de muur hangt.

Nu zit ik in een situatie dat ik mijn bekabeling niet kan wegwerken in de muur. Ik moet dus een smalle kabelgoot op de muur kleven die van mijn tv-meubel naar de onderkant (midden) van de tv loopt. Zo doet ik dat ook met mijn huidige televisie en an sich oogt dat ook nog zeer netjes.

Maar die kabelgoot loopt dus ook een centimetertje door achter de televisie - dat gaat bij zo'n G-serie al geen optie zijn denk ik hé? Maar kan je daar überhaupt met kabels (stroom en HDMI) weggeraken achter de televisie? Ik bedoel dan onderaan en in het midden van de tv hé. Want ik las wel iets over ingebouwde kabelgootjes maar die zouden de kabels dan naar de zijkant van de televisie leiden? Terwijl ik wil echt wel dat ze onderaan en netjes in het midden vanachter de televisie komen.

Ik vermoed dat de gemakkelijkste optie gewoon gaat zijn dat ik een muurbeugel koop waarbij de tv een centimetertje van de muur komt te hangen?
Met de originele beugel van LG die bij de tv zit kan hij makkelijk 1 of 2 cm van de muur hangen. De mijne hangt ook niet meer 100% strak tegen de muur nadat ik een kabel had vervangen maar het stoort me zodanig weinig dat ik het eigenlijk niet zie en nooit de moeite gedaan heb om hem weer perfect tegen de muur te hangen.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 26-04 22:16
Ruud888 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:27:
Ik heb het idee dat Panasonic een veel beter bouwkwaliteit heeft.
Klopt dat?
Zijn ze daarom ook duurder?
Nog is uitgebreid mij ingelezen over de bouwkwaliteit van een TV.
Dan lijkt Loewe en Panasonic op 1 en 2 te staan.
Sony de laatste jaren zeer matig en bij LG veel verschillende berichten.

Maar om nu 1000euro meer uit te geven voor alleen een betere bouwkwaliteit!
LG geeft het zelfde beeld en is flink goedkoper.

• Ruud888
Wat ik tot nu toe over de upscaling van de G6 weet , is dat het zeer goed moet zijn.
720p ziet er uit als 4k !

• Ruud888
Vanaf 23-4 is de G6 leverbaar bij Hello TV.
Met de korting 2800euro

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:10

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ruud888 schreef op zondag 12 april 2026 @ 13:59:
Vanaf 23-4 is de G6 leverbaar bij Hello TV.
Met de korting 2800euro
48"?

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:01
Yonix schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 21:25:
Kan iemand bevestigen dat dit dode pixels zijn?

[Afbeelding]
Zie linker bovenhoek - en de grijze. horizontale lijn die van links naar rechts loopt bovenin het scherm.

Betreft een C1. Viel mij laatst al een klein cluster op, was toen nog niet zo erg. Echter, sinds vanavond valt mij deze groep op - en op normale kijkafstand. :(
Update: inmiddels is het probleem erger geworden en loopt er een hele rij dode pixels van links naar rechts bovenin het scherm van mijn 55” C1. Tijdens normaal gebruik valt het niet op, maar ik stoor mij er wel aan.

Ben nu dus aan het kijken naar een vervanger, de 55” C5 lijkt dan een logische keuze. Echter, zowel mijn oude C9 als de C1 hebben vrij snel last gekregen van dode pixel-defecten. Ik heb geen zin om over drie jaar weer een nieuwe televisie te moeten kopen … :s
Yonix schreef op zondag 12 april 2026 @ 16:34:
[...]

Update: inmiddels is het probleem erger geworden en loopt er een hele rij dode pixels van links naar rechts bovenin het scherm van mijn 55” C1. Tijdens normaal gebruik valt het niet op, maar ik stoor mij er wel aan.

Ben nu dus aan het kijken naar een vervanger, de 55” C5 lijkt dan een logische keuze. Echter, zowel mijn oude C9 als de C1 hebben vrij snel last gekregen van dode pixel-defecten. Ik heb geen zin om over drie jaar weer een nieuwe televisie te moeten kopen … :s
Maar dit is toch te repareren?
Heb je dit ook geprobeerd?
Niet zelf natuurlijk maar via de verkoper.
Mocht dit niets zijn en je toch wat anders wil is een G5 wellicht een alternatief.
Over 10 dagen is er een cashback actie op. Zie mijn topic van vanmiddag hierover.

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Heb net update 33.31.20 op mijn C54 gezet. Ik las de volgende patchnotes, best wel veel:

LG-software-update 33.31.20 is een kritieke patch voor stabiliteit en prestaties, ontworpen om de webOS 25-ervaring op 2024 en 2025 OLED- en QNED-modellen te verfijnen. De meest significante verbetering is een herkalibratie van de helderheids curve van Dolby Vision, die specifiek de zichtbaarheid van donkere scènes in de "Cinema Home"-modus oplost om ervoor te zorgen dat details duidelijk zijn zonder de zwartniveaus op te blazen. Naast visuele aanpassingen lost de update systeemwijde traagheid van de gebruikersinterface op door beter geheugengebruik, stabiliseert VRR en HDMI 2.1a handshakes voor high-performance gamen, en repareert eARC audio "handshake"-problemen met externe soundbars. Het wordt ten zeerste aangeraden voor gebruikers die de kleine bugs en luminantiefluctuaties in eerdere versies van de 33.xx.xx firmware-reeks willen elimineren.

This title is for sale, please send me a PM

• Ruud888
De 65inch.
Anders moet je ze ff een chatbericht sturen ;)

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-05 08:36
Ik heb de LG OLED65B42LA nu precies een jaar in gebruik. Ik ben zeer tevreden over de televisie en de prestaties; ik heb bijvoorbeeld nauwelijks last van reflecties op het scherm. Ook de software-updates blijven goed binnenkomen, wat waarschijnlijk zo blijft tot 2029. Ik mis het duurdere C4-model (dat destijds € 600 meer kostte) totaal niet; de beeldkwaliteit van deze B4 is uitstekend en het paneel is erg goed.

Achteraf gezien had ik misschien toch liever de 77-inch B4 gehad, maar al met al ben ik zeer tevreden. Hopelijk gaat dit toestel net zo lang mee als mijn oude LG 55EG910V Full-HD OLED, die ik maar liefst 9,5 jaar heb gehad (2016-2025). Mijn ouders gebruiken die televisie inmiddels dagelijks. Eén ding weet ik zeker: mijn volgende televisie wordt groter dan 65 inch!

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• mucuracat
  • Laatst online: 21:12
Van der Berg schreef op maandag 13 april 2026 @ 15:31:
Ik heb de LG OLED65B42LA nu precies een jaar in gebruik. Ik ben zeer tevreden over de televisie en de prestaties; ik heb bijvoorbeeld nauwelijks last van reflecties op het scherm. Ook de software-updates blijven goed binnenkomen, wat waarschijnlijk zo blijft tot 2029. Ik mis het duurdere C4-model (dat destijds € 600 meer kostte) totaal niet; de beeldkwaliteit van deze B4 is uitstekend en het paneel is erg goed.

Achteraf gezien had ik misschien toch liever de 77-inch B4 gehad, maar al met al ben ik zeer tevreden. Hopelijk gaat dit toestel net zo lang mee als mijn oude LG 55EG910V Full-HD OLED, die ik maar liefst 9,5 jaar heb gehad (2016-2025). Mijn ouders gebruiken die televisie inmiddels dagelijks. Eén ding weet ik zeker: mijn volgende televisie wordt groter dan 65 inch!
Je mist C4 als je ze naast elkaar gezien hebt. Wat je niet weet, mis je niet :D

Ik vind mijn C9 ook nog steeds prachtig :9

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-05 20:05

TTLCrazy

Listen to Frankie

mucuracat schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:35:
[...]

Je mist C4 als je ze naast elkaar gezien hebt. Wat je niet weet, mis je niet :D

Ik vind mijn C9 ook nog steeds prachtig :9
Ik heb de destijds de B4, C4, G4 naast elkaar gezien, zag weinig tot geen verschil. Zeker in een tv winkel is het moeilijk beoordelen omdat je niet weet hoe elke tv is ingesteld. Dat gezegd ben ik nog steeds blij met mij 65C4.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-05 08:36
@mucuracat @TTLCrazy
Ik heb uren in de winkel zitten vergelijken en mocht er ook echt voor gaan zitten; ik zag bijna geen verschil. Op YouTube heb ik de review van RTINGS.com bekeken over de B4 vs. C4. Tot mijn verbazing kwam de B4 nagenoeg even goed uit de test als de C4. Ik had liever een 77-inch B4 gekocht voor de aanbiedingsprijs van € 1.799, maar toen ik wilde toeslaan, was de actie voorbij en kostte hij ineens € 2.199. Die extra € 1.000 (ten opzichte van de 65-inch) vond ik het niet waard. Uiteindelijk heb ik mijn LG OLED65B42LA in een aanbieding gekocht voor € 1.199.

De aanbiedingsprijs van mijn LG OLED65B42LA van € 1.199 was ook ineens voorbij; het toestel kostte daarna weer € 1.399.

[ Voor 10% gewijzigd door Van der Berg op 13-04-2026 20:00 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• Ruud888
Ik kijk voor 70% gewone TV en Youtube.
Dus ik ga voor de zeer goed upscalende G5 en ga dan de apps van de TV gebruiken. Dan krijg je de beste upscaling.

Ik overweeg wel een betere afstandsbediening er bij te kopen.

Nu ff wachten tot volgende week de cashback actie start.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ruud888 schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:18:
[...]

De 65inch.
Anders moet je ze ff een chatbericht sturen ;)
Helder (y) , mijn glazen bol zei dit ook al maar vroeg het even voor de meelezers :P

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
the-body schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:18:
Heb net update 33.31.20 op mijn C5 gezet. Ik las de volgende patchnotes, best wel veel:

LG-software-update 33.31.20 is een kritieke patch voor stabiliteit en prestaties, ontworpen om de webOS 25-ervaring op 2024 en 2025 OLED- en QNED-modellen te verfijnen. De meest significante verbetering is een herkalibratie van de helderheids curve van Dolby Vision, die specifiek de zichtbaarheid van donkere scènes in de "Cinema Home"-modus oplost om ervoor te zorgen dat details duidelijk zijn zonder de zwartniveaus op te blazen. Naast visuele aanpassingen lost de update systeemwijde traagheid van de gebruikersinterface op door beter geheugengebruik, stabiliseert VRR en HDMI 2.1a handshakes voor high-performance gamen, en repareert eARC audio "handshake"-problemen met externe soundbars. Het wordt ten zeerste aangeraden voor gebruikers die de kleine bugs en luminantiefluctuaties in eerdere versies van de 33.xx.xx firmware-reeks willen elimineren.
Mijn G3 en C4 hebben dezelfde update gekregen. Ik meende altijd dat er een WebOS-versie/jaar tussen zat. Volgens mij voor het eerst dat mijn beide tvs op dezelfde versie draaien. En jouw 5 dus ook. Opvallend.
Van der Berg schreef op maandag 13 april 2026 @ 15:31:
Ik heb de LG OLED65B42LA nu precies een jaar in gebruik. bla blabla
Ik mis het duurdere C4-model (dat destijds € 600 meer kostte) totaal niet enz enz enz.
Als je op jouw naam zoekt in dit topic, heb je dit echt al tig keer toegelicht. En heel vaak ook het commentaar gehad op je overtuiging dat de B4 net zo goed is als de C4, terwijl je ze niet beide in huis hebt. Mooi dat je blij met met je TV, maar van mij hoef je dat niet nog een keer te herhalen in deze mate van overtuiging en detail. En de bijbehorende youtube-video's ook niet.

do or do not, there is no try

• the-body
  • Niet online

the-body

Harkelaar schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 09:25:
[...]
Mijn G3 en C4 hebben dezelfde update gekregen. Ik meende altijd dat er een WebOS-versie/jaar tussen zat. Volgens mij voor het eerst dat mijn beide tvs op dezelfde versie draaien. En jouw 5 dus ook. Opvallend.
Sorry, je hebt gelijk. Ik heb een C4, foutje.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 15:22

qless

...vraag maar...

Aangezien onze oude 55" lg b6 (uit 2017) flink wat inbranding heeft (youtube logo's etc) aan het kijken voor een nieuwe tv.

Ik ben fan van oled, dus dacht aan een 65" g5 of zelfs 77" g5. We zitten er ruim 3.5 meter vanaf. Is dan 77" overkill? En zou een C5 ook al meer dan genoeg zijn?

Is de aankomende cashback ook van toepassing in Belgie?

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 21:29
qless schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 11:44:
Aangezien onze oude 55" lg b6 (uit 2017) flink wat inbranding heeft (youtube logo's etc) aan het kijken voor een nieuwe tv.

Ik ben fan van oled, dus dacht aan een 65" g5 of zelfs 77" g5. We zitten er ruim 3.5 meter vanaf. Is dan 77" overkill? En zou een C5 ook al meer dan genoeg zijn?

77 inch is fantastadtisch op 3,5 meter

• sheepdog
  • Laatst online: 02-05 17:54
qless schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 11:44:

Ga zeker voor 77". Ik zit op dezelfde afstand en je bent binnen een paar weken gewend aan dat formaat. Eigenlijk heb ik nog steeds het idee dat ik dichter bij de tv moet zitten om alle details van 4K echt goed te zien.

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-04 12:45
kwaazaar schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 10:29:
Mijn tv komt ook van Kamera Express, incl 5j garantie. Maar daar heb ik na 5,5j niks meer aan natuurlijk. De ACM beschrijft zelfs dat bijkopen van garantie maar heel beperkt zin heeft.
Ik heb ze inmiddels meegedeeld dat ik wettelijke garantie van ze verwacht, met een link naar de ACM-site erbij, op jullie aangeven. Rechtsbijstand heb ik niet, dus zal zelf het gevecht aan moeten.

Mijn LG was 2600 euro (65" GX). Ik koop nooit meer zo'n dure TV. Ik heb inmiddels een laser beamer op m'n slaapkamer waar ik veel meer op kijk. Kostte maar EUR 550 en heb ik veel meer plezier van. M'n vriendin heeft een 65" TV van 600 euro. Geen OLED, beeld is een stuk minder, maar als je midden in een spannende film/serie zit, dan merk ik daar niet zo veel van, eerlijk gezegd. Is persoonlijk natuurlijk, maar voor mij ben ik erachter dat ik zo'n topmodel niet echt nodig heb. Ik kijk momenteel zelfs gewoon films terwijl die horizontale strepen in beeld zitten en vergeet na een tijdje dat ze er zitten :-D
Kamera-Express reageert niet meer op m'n e-mail. Typisch... Wat is de volgende stap? Moet ik al meteen een aangetekende brief gaan sturen?

• boyette
  • Laatst online: 23:08
kwaazaar schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 15:40:
[...]

Kamera-Express reageert niet meer op m'n e-mail. Typisch... Wat is de volgende stap? Moet ik al meteen een aangetekende brief gaan sturen?
wat is er aan de hand met je tv ?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:49

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
PatrickC schreef op donderdag 9 april 2026 @ 20:35:
[...]

De gebruiksduur in dat lijstje zegt toch weinig over de levensduur? Het is alleen een indicatie wanneer mensen een TV van dat merk vervangen. Dat vervangen gebeurt ook omdat mensen een grotere TV willen, of een TV met weer een betere beeldkwaliteit. Dat je een vaak goedkopere LG dan eerder vervangt dan b.v. een duurdere Loewe (die bovenaan dat lijstje staat), lijkt me meer dan logisch.
Terwijl Loewe ook gewoon LG panels gebruikt toch? Alleen dan met minder digitale opsmuk en richten zij zich meer op een degelijk ding met goed beeld en geluid. Als je weinig om alle moderne standaarden geeft ben je ook minder snel geneigd te vervangen.

Wel jammer dat je die nooit in reviews naast elkaar tegen komt. Ben wel benieuwd wat daar uit gaat komen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ruud888
Yessss oOo

Vandaag de bestelling gedaan van de 65inch G6.
Levering eind volgende week.
Uiteindelijke prijs 2350euro inclusief verzenden.

De verkoper vanmorgen gesproken en die gaf aan dat vanmiddag LG Nederland langs kwam.
Hij zou extra informeren over de levertijd en de prijs.
LG Nederland heeft door de oliecrisis weinig G6 in de startvoorraad. Dus ze gaan veel winkels voorlopig maar circa 4x een G6 leveren.

Helaas moet ik de verdere details en goed aangeschreven winkel nog ff 1 of 2dagen geheim houden.

Dus wil je snel een G6 informeer dan telefonisch bij je speciaalzaak.
Veel winkels weten dit nog niet 😬

• Ruud888
Gonadan schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 17:09:
[...]

Terwijl Loewe ook gewoon LG panels gebruikt toch? Alleen dan met minder digitale opsmuk en richten zij zich meer op een degelijk ding met goed beeld en geluid. Als je weinig om alle moderne standaarden geeft ben je ook minder snel geneigd te vervangen.

Wel jammer dat je die nooit in reviews naast elkaar tegen komt. Ben wel benieuwd wat daar uit gaat komen.
Wel bizar duur.
Deze 77 gebruikt een Woled scherm.

YouTube: LOEWE STELLAR TV! LUXURY 77" OLED

• Gonadan

Gonadan

Ja 't is prijzig spul inderdaad.

lol, die knakker zegt ook gewoon letterlijk Loewe. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Ruud888 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 18:12:
Yessss oOo

Vandaag de bestelling gedaan van de 65inch G6.
Levering eind volgende week.
Uiteindelijke prijs 2350euro inclusief verzenden.

De verkoper vanmorgen gesproken en die gaf aan dat vanmiddag LG Nederland langs kwam.
Hij zou extra informeren over de levertijd en de prijs.
LG Nederland heeft door de oliecrisis weinig G6 in de startvoorraad. Dus ze gaan veel winkels voorlopig maar circa 4x een G6 leveren.

Helaas moet ik de verdere details en goed aangeschreven winkel nog ff 1 of 2dagen geheim houden.

Dus wil je snel een G6 informeer dan telefonisch bij je speciaalzaak.
Veel winkels weten dit nog niet 😬
Raar verhaal.
Wat heeft de oliecrisis met LG OLED TVs te maken?
De onderdelen komen echt niet uit de Golf regio.
Verder is het vrij normaal dat de levering van nieuwe modellen in het begin even op gang moet komen.
De oude voorraad moet eerst op.
Vandaar dat er eerst nog een cashback op de G5 komt.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

HoppyF schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 22:49:
[...]

Raar verhaal.
Verder is het vrij normaal dat de levering van nieuwe modellen in het begin even op gang moet komen.
Onderdelen komen uit Azie, Azie heeft een ontzettende uitdaging om hun olie te verkrijgen uit de straat van Hormuz momenteel? Verder vind ik het ook wat vroeg, maar aan de andere kant speelt dit al een maand.

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:04
Echt aan het twijfelen tussen 77C6H en 77G5.. beide zelfde paneel, al staat brightnessboost bij G5 hoger en dus hogere helderheid en piek heldereid HDR. Maar C6H heeft een stuk betere processor voor upscaling en 165hz paneel.

Heb momenteel een 55CX uit 2020.. dus ga er sowieso flink op vooruit. Maar met een TV wil je vele jaren mee doen en dus is snellere processor meer toekomst bestendig. Mja wel een prijs verschil van 1000euro (zonder kortingen)

[ Voor 4% gewijzigd door SuperVeloce op 14-04-2026 23:40 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Ruud888
HoppyF schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 22:49:
[...]

Raar verhaal.
Als alles uit Azië moet komen dan begrijp ik de vertraging wel.

Ik krijg ook de cashback al op de G6. 150euro.
Ruud888 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 00:47:
[...]

Als alles uit Azië moet komen dan begrijp ik de vertraging wel.

Ik krijg ook de cashback al op de G6. 150euro.
Vertraging zou kunnen maar het conflict is pas van de laatste weken.
Onderdelen voor de TV’s worden al lang eerder geproduceerd en verscheept naar EU.
Volgens mij zit de assemblage nog steeds in Polen voor de Benelux modellen die hier verkocht worden.

Cashback op een G6?
Ja, misschien wel maar bij mij is er nog geen 2026 modellen cashback actie bekend.

• Ruud888
HoppyF schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:21:
[...]

Vertraging zou kunnen maar het conflict is pas van de laatste weken.
Onderdelen voor de TV’s worden al lang eerder geproduceerd en verscheept naar EU.
Volgens mij zit de assemblage nog steeds in Polen voor de Benelux modellen die hier verkocht worden.

Cashback op een G6?
Ja, misschien wel maar bij mij is er nog geen 2026 modellen cashback actie bekend.
Ik krijg vertraagde cashback op mijn G6.
Die cashback start 1juni.
150euro.

Eerst krijgt de G5 een maand lang 100euro cashback.

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:20

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Update van mijn kant; de jurist van mijn rechtsbijstand had niet echt een oplossing gezien ik nog niet in contact was geweest met de CoolBlue klantenservice direct dus heb dat eerst maar even gedaan. En daar kwam opzicht wel een positief verhaal van:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:55
MonkeySleeve schreef op woensdag 15 april 2026 @ 13:34:
Update van mijn kant; de jurist van mijn rechtsbijstand had niet echt een oplossing gezien ik nog niet in contact was geweest met de CoolBlue klantenservice direct dus heb dat eerst maar even gedaan. En daar kwam opzicht wel een positief verhaal van:

***members only***
Dit is waarom ik graag bij Coolblue koop. Het is meestal iets duurder maar je krijgt er goede service voor terug.

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:37
Gerwin89 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 13:51:
[...]

Dit is waarom ik graag bij Coolblue koop. Het is meestal iets duurder maar je krijgt er goede service voor terug.
Dit zou ik niet zo stelling brengen.

Genoeg Tweakers die zijn afgewimpeld door Coolblue, zelfs de lokale vakhandel probeert je in dit soort situaties af te wimpelen.

Helaas dien je, in de regel, sterk in je schoenen te staan en te beschikken over voldoende tijd, kennis en geduld.

• Freshouttheoven

***members only***
Ik zou aansturen om het reparatiebedrag als korting te krijgen bij aanschaf van een nieuwe TV.

900 euro reparatiekosten bij een TV uit 2020 is imo gekkenwerk, de kans dat er binnen een paar jaar -na de gebruiksduurverwachting- iets anders kapot gaat wordt steeds groter. Dan is nu een paar honderd euro bijbetalen voor een C5 imo een logischere oplossing mits je natuurlijk hetzelfde beeldformaat wenst.

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Freshouttheoven schreef op woensdag 15 april 2026 @ 14:07:
[...]

Genoeg Tweakers die zijn afgewimpeld door Coolblue, zelfs de lokale vakhandel probeert je in dit soort situaties af te wimpelen.

Helaas dien je, in de regel, sterk in je schoenen te staan en te beschikken over voldoende tijd, kennis en geduld.
Als ik het bedrag zelf zou moeten betalen ja, maar ik wil eerst eens kijken of de tv ook echt zo stuk is als zij denken. Zo niet, dan kan ik nog paar jaar genieten ervan zonder nu gelijk een nieuwe te moeten kiezen en zij een terugbetaling geven. Dan wil ik daar best gebruik van maken ipv het eerst een poging te geven voor reparatie :)

• Gonadan

Gonadan

Freshouttheoven schreef op woensdag 15 april 2026 @ 14:07:
[...]

Minder florissante casussen zullen er altijd zijn, ook een Coolblue die een bewezen ambitie voor goede service heeft zal de plank gerust wel eens mis slaan.
En omdat veel winkels met standaardprocessen werken is de kans groot dat een klant in een verkeerd proces terecht komt (zoals hierboven) en dan vreest zijn rechten niet te halen.
Ik begrijp dat dat soms als afwimpelen gezien wordt, maar ik vind dat er ook wel erg snel van kwade wil uitgegaan wordt en men wel heel snel begint over rechten en juridische stappen.

Nu wil ik zeker niet gaan beweren dat er geen retailers zijn die niet onder garantieafhandeling proberen uit te komen, maar het komt onderhand over alsof bijna elke winkelier tot de as van het kwaad behoort en dat lijkt me ook weer niet helemaal accuraat. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Harkelaar
  • Niet online

***members only***
fijn dat ze hier iets mee doen. Maar wacht even; je hebt toch via coolblue reparatieverzoek gedaan en de offerte van de reparatiepartner van coolblue is hier uitgekomen, toch? Dan zou ik eea niet gaan voorschieten, maar dan moet Coolblue via het ordersysteem het vinkje 'onder garantie repareren' aanvinken. En als ze zeggen dat dat niet kan, dan voorstellen om een nieuw reparatieverzoek aan te maken en de mailcorrespondentie met de klantenservice toe te voegen. CE-repair en coolblue kunnen dan lekker aan elkaar gaan factureren. En als Coolblue bang is dat de reparatie te hoog uitvalt, kunnen ze je nu ook prima een voorstel doen (voor een nieuwe tv bijv). Ik zou niet met de monteur in huis prijsopgaves willen weigeren, terwijl Coolblue al heeft toegezegd dat ze je volledig tegemoet komen.

• Freshouttheoven
Gonadan schreef op woensdag 15 april 2026 @ 15:38:
[...]

Minder florissante casussen zullen er altijd zijn, ook een Coolblue die een bewezen ambitie voor goede service heeft zal de plank gerust wel eens mis slaan.
En omdat veel winkels met standaardprocessen werken is de kans groot dat een klant in een verkeerd proces terecht komt (zoals hierboven) en dan vreest zijn rechten niet te halen.
Ik begrijp dat dat soms als afwimpelen gezien wordt, maar ik vind dat er ook wel erg snel van kwade wil uitgegaan wordt en men wel heel snel begint over rechten en juridische stappen.

Nu wil ik zeker niet gaan beweren dat er geen retailers zijn die niet onder garantieafhandeling proberen uit te komen, maar het komt onderhand over alsof bijna elke winkelier tot de as van het kwaad behoort en dat lijkt me ook weer niet helemaal accuraat. :)
Helaas is/ was dit wel accuraat, de ervaringen op o.a. het shopping subforum evenals elders en wat ik zelf meermaals heb meegemaakt kan ik helaas enkel tot de eerder door mij benoemde conclusie komen.

De processen worden door het bedrijf zelf opgesteld, ze kunnen dit makkelijk aanpassen. De klantenservice werkt met een werkhandleiding waarbij duidelijk aangegeven wordt dat bij probleem X je aan de klant Y moet communiceren of in gang moet zetten. Het is niet zo moeilijk om dan in de werkhandleiding op te nemen dat bij een garantiemelding buiten de twee jaar fabrieksgarantie je een casus moet aanmaken voor klant en deze vervolgens doorzet naar afdeling X.

Consumenten zijn jarenlang moedwillig afgescheept met, 'Jammer joh, uw garantietermijn van twee jaar is verstreken. We kunnen niets voor u betekenen'. Niet voor niets dat de ACM vorig jaar actie heeft ondernomen en de winkeliers op de vingers heeft getikt na een veelvoud aan meldingen. Sindsdien geven winkels ook een andere weergave van de garantie op betreffende productpagina weer. Eerst stond er '2 jaar fabrieksgarantie' vermeld, dit is nu aangepast naar 'Minimaal 2 jaar garantie op je product' bij Coolblue en bij bol.com 'Wettelijke garantie via bol/ externe verkoper'.
Harkelaar schreef op woensdag 15 april 2026 @ 15:59:
[...]

fijn dat ze hier iets mee doen. Maar wacht even; je hebt toch via coolblue reparatieverzoek gedaan en de offerte van de reparatiepartner van coolblue is hier uitgekomen, toch? Dan zou ik eea niet gaan voorschieten, maar dan moet Coolblue via het ordersysteem het vinkje 'onder garantie repareren' aanvinken. En als ze zeggen dat dat niet kan, dan voorstellen om een nieuw reparatieverzoek aan te maken en de mailcorrespondentie met de klantenservice toe te voegen. CE-repair en coolblue kunnen dan lekker aan elkaar gaan factureren. En als Coolblue bang is dat de reparatie te hoog uitvalt, kunnen ze je nu ook prima een voorstel doen (voor een nieuwe tv bijv). Ik zou niet met de monteur in huis prijsopgaves willen weigeren, terwijl Coolblue al heeft toegezegd dat ze je volledig tegemoet komen.
Inderdaad.
Laat Coolblue en CE onderling maar uitzoeken hoe het met de betaling van de reparatie gaat.
Ik zou ook niets voorschieten.
Als klant ben je immers niet de opdrachtgever voor reparatie dat is de winkel/verkoper.
Om achteraf geen gezeur te krijgen zou ik het ook zo afspreken.
Misschien moet de reparatie aanvraag opnieuw gedaan worden ivm het interne proces maar dat is dan maar zo.

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

HoppyF schreef op woensdag 15 april 2026 @ 16:43:
[...]

Inderdaad.
Laat Coolblue en CE onderling maar uitzoeken hoe het met de betaling van de reparatie gaat.
Als klant ben je immers niet de opdrachtgever voor reparatie dat is de winkel/verkoper.
Misschien moet de reparatie aanvraag opnieuw gedaan worden ivm het interne proces maar dat is dan maar zo.
Mmh ja opzich wel mee eens, als hebben ze als het ware al toegezegd nu dat ik een terugbetaling krijg. Maar is inderdaad beetje raar dat het zo geregeld is. Zal nog eens mailtje sturen of dit misschien anders kan.

• Harkelaar
  • Niet online
MonkeySleeve schreef op woensdag 15 april 2026 @ 16:52:
[...]

Mmh ja opzich wel mee eens, als hebben ze als het ware al toegezegd nu dat ik een terugbetaling krijg. Maar is inderdaad beetje raar dat het zo geregeld is. Zal nog eens mailtje sturen of dit misschien anders kan.
Ik zou niet vragen of het anders kan, maar een voorstel doen hoe je het graag wil hebben. Dat gaat sneller en voorkomt eerder dat je het bos in wordt gestuurd. Maar ik proef aan je reactie ook dat je een terugbetaling wel prima vindt, dus de keuze is aan jou.

• Gonadan

Gonadan

HoppyF schreef op woensdag 15 april 2026 @ 16:43:
[...]

Inderdaad.
Laat ze het maar uitzoeken? De vraagsteller heeft zelf gewoon de verkeerde ingang gebruikt en wordt nu geholpen om via die route alsnog een nette oplossing te krijgen.
Dan kan je wel weer vol in de ankers gaan maar daar kan de winkels zelf ook niet zoveel aan doen.
Hooguit kan je nu als vraagsteller bij Coolblue aangeven dat je niet wist dat je het verkeerde proces had en of het dan makkelijk via het juiste kan zodat je zelf niets voor hoeft te schieten. Met een beetje mazzel is dat geen probleem.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Freshouttheoven schreef op woensdag 15 april 2026 @ 16:01:
[...]

Helaas is/ was dit wel accuraat, de ervaringen op o.a. het shopping subforum evenals elders en wat ik zelf meermaals heb meegemaakt kan ik helaas enkel tot de eerder door mij benoemde conclusie komen.
Daar kan ik weinig aan veranderen, maar ik vind dat een vrij cynische blik. Ik ken en heb genoeg ervaringen om te stellen dat dit helemaal niet zo accuraat is als velen willen doen voorkomen.

Daarbij ben ik ook van mening dat je als consument zelf ook goed moet snappen hoe de wereld werkt en niet blind mag verwachten dat alles en iedereen automatisch de beste optie voor jou kiest. Daar heb je zelf ook gewoon een aandeel in, je kunt niet verwachten dat retailers altijd 100% voor jouw voordeel gaan.
Om een simpel voorbeeld te noemen, als jij je belastingaangifte onhandig invult gaan ze je ook niet vertellen hoe je er meer uit kunt halen. Dat is je eigen verantwoordelijkheid. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-05 02:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoewel bovenstaande discussie(s) zeer interessant kunnen zijn, passen ze minder goed in dit topic en veel beter in het Shopping forum alwaar iedereen naar hartenlust over aankoopperikelen en garantieafhandeling kan praten. Mocht er daar nog geen dedicated LG garantietopic zijn, dan kun je even overleggen met de moderators in dat subforum of je beter een algemeen topic aanmaakt, of juist een topic voor je specifieke case.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Jorgen schreef op woensdag 15 april 2026 @ 21:08:
Hoewel bovenstaande discussie(s) zeer interessant kunnen zijn, passen ze minder goed in dit topic en veel beter in het Shopping forum alwaar iedereen naar hartenlust over aankoopperikelen en garantieafhandeling kan praten. Mocht er daar nog geen dedicated LG garantietopic zijn, dan kun je even overleggen met de moderators in dat subforum of je beter een algemeen topic aanmaakt, of juist een topic voor je specifieke case.
Op zich wel een goed idee want de discussie over garantie en afhandeling komt meestal direct nadat hier een mogelijk defect is gemeld en men tot de conclusie komt dat er reparatie noodzakelijk is.
De leeftijd van de TV wordt er dan bijgehaald enz.
Maar het zou ook heel fijn zijn als de Shop Reviews een garantie/reparatie onderdeel krijgen.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@HoppyF Dat laatste zou je kunnen voorstellen in Mooie features

• Ruud888
Zie vanaf 6min.
Spionage.
Hij geeft ook aan hoe het uit te zetten.

YouTube: It's Officially Over. This is How China Won.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ruud888 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 18:21:
Zie vanaf 6min.
Spionage.
Hij geeft ook aan hoe het uit te zetten.

YouTube: It's Officially Over. This is How China Won.
Specifiek voor Samsung modellen, of mis ik iets?

In ieder geval, staat bij mij enkel de gebruiksovereenkomt aan, inzage in kijkersgedrag en alle overige staan bij mij uit.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Mocht men het willen controleren, staat wel in Engels mijn LG:

Settings > Support > Privacy & Terms > User agreements

• Marcel a
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 22:14
Samsung is toch Koreaans?

• Ruud888
Xqlus1ve schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 19:48:
Mocht men het willen controleren, staat wel in Engels mijn LG:

Settings > Support > Privacy & Terms > User agreements
Ook LG.

De instelling zit bij de meeste verstopt onder een vreemde nietszeggende benaming.

• dbz1985
  • Laatst online: 03-05 10:33
Hier een probleem met de Earc op mijn lg oled 65c9 icm onkyo rz-30. Geluid stuurt ie af en toe helemaal niet meer door en weet nu niet waar dit aan ligt. Heb ook al de rv uit en aangezet en dat mocht 2 dagen geleden niet helpen. Gister deed ie het weer alleen in de avond was het geluid weer weg en heb ook in de instellingen van de tv de Earc paar x aan uit gedaan en toen deed ie het weer.
Daarnaast heb ik ook mijn lg 4k blurayspeler getest toen het probleem er was maar die deed het gewoon (beeld doorsturen vanaf de onkyo werkt dus gewoon) dus nu denk ik dat het of de hdmi poort van lg is of de kabel. Benieuwd wat jullie gedachten is hierover

• Largamelion
dbz1985 schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 10:22:
Hier een probleem met de Earc op mijn lg oled 65c9 icm onkyo rz-30. Geluid stuurt ie af en toe helemaal niet meer door en weet nu niet waar dit aan ligt. Heb ook al de rv uit en aangezet en dat mocht 2 dagen geleden niet helpen. Gister deed ie het weer alleen in de avond was het geluid weer weg en heb ook in de instellingen van de tv de Earc paar x aan uit gedaan en toen deed ie het weer.
Daarnaast heb ik ook mijn lg 4k blurayspeler getest toen het probleem er was maar die deed het gewoon (beeld doorsturen vanaf de onkyo werkt dus gewoon) dus nu denk ik dat het of de hdmi poort van lg is of de kabel. Benieuwd wat jullie gedachten is hierover
Probeer de audiobron eens te switchen op jouw receiver terwijl er iets afspeelt. Op mijn Yamaha moet ik dit elke keer doen na het inschakelen, die kan blijkbaar niet goed overweg met het type geluid dat de tv terugstuurt over de eARC, dus switch ik gewoon even naar bv. AV3 en weer terug, dan werkt het weer en blijft het werken tot ik de tv of receiver herstart.

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-05 01:22

faust2016

You yes have my shirt

Zit met de cashbacks straks te kijken naar aanschaf van een 65" of 77" G5.

Heb nu 15 jaar een 50" plasma TV gehad en wil een maatje groter. De logische stap leek 65". Maar als ik reddit ed. lees wordt voor mijn kijkafstand, woonkamer van 4 meter breed, toch vaak 65 al als klein genoemd. En 77 aangeraden als optimale formaat.

Wat ik me nu afvraag: zijn er mensen (of partners van) met spijt van hun 77"? Ben vooral bang voor het 'grote zwarte gat' als de tv uit staat. Als hij aan staat zal het vast allemaal prachtig zijn.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:27
faust2016 schreef op zondag 19 april 2026 @ 11:33:

Heb nu 15 jaar een 50" plasma TV gehad en wil een maatje groter. De logische stap leek 65". Maar als ik reddit ed. lees wordt voor mijn kijkafstand, woonkamer van 4 meter breed, toch vaak 65 al als klein genoemd. En 77 aangeraden als optimale formaat.

Wat ik me nu afvraag: zijn er mensen (of partners van) met spijt van hun 77"? Ben vooral bang voor het 'grote zwarte gat' als de tv uit staat. Als hij aan staat zal het vast allemaal prachtig zijn.
Geen spijt. Hier over de jaren van 55 naar 65 nu naar 77” gegaan.
Bij 65” was de eerste reactie dat ie nog wel een slagje groter kon.
Blij met 77” voor nu. Het went allemaal snel. Uiteindelijk als de film of serie boeiend genoeg is ga je daar in op en doet het formaat er eigenlijk wat minder toe.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online

Dit is natuurlijk heel persoonlijk, en daardoor is advies eigenlijk zinloos. Het is jullie woonkamer en jullie TV! Ik heb een op tweakers veel voorkomend upgrade pad bewandeld: van 55" naar 65 naar 77. De 55 was ik heel erg blij mee omdat het m'n eerste OLED was en ze toen nog erg duur waren. Toen ik de 65" kocht had ik na een tijdje echter spijt dat ik niet voor 77" was gegaan. Nu ik deze heb wil ik eigenlijk 83" hebben.

Ik zit nu ook op ruim 4 meter afstand en dan is 77" echt wel van grote meerwaarde. Maargoed wij geven ook weinig om het esthetische zwarte gat als hij uit staat. We kijken vrijwel dagelijks een serie en dan blijft het grote scherm genieten.

Ik zou vooral shoppen wat binnen je budget past en bedenken dat je, gezien je 15 jaar plasma geschiedenis, je deze TV ook weer voor heel wat jaren gaat gebruiken. Dus ik zou mooi die 77G5 bestellen en ophangen 8)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026 - 09-03-2026 Officieel 🪦🪦🪦

• Largamelion

Ik ben 2 jaar geleden van een 50" plasma naar een 77" G2 gegaan. Initieel plan was ook om een 65" OLED te kopen maar toen ik de grotere schermen in de winkel zag leek een 65" snel te klein. Ik zit zelf ook op bijna 5m van de tv dus het scherm voelt zeker niet te groot en het zwarte vlak als de tv uitstaat stoort mij totaal niet.

De prijs is natuurlijk ook een factor want de sprong van 65" naar 77" is best groot. Als budget een factor is dan kan je de prijs behoorlijk wat drukken door een ouder model te pakken. Ik kocht daarom een 2 jaar oud model waardoor die eigenlijk de helft van de adviesprijs kostte. Scheelt je een kleine 2000€.

• Ruud888
Als je de TV ophangt dan kan 77 ook eerder.

Ik ga weer naar een 65.
Volgende week komt mijn G6 binnen.
Deze gaat ook aan de muur op 3.5m

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:07

PeepPeepPeep

Ik zei het nog!

65 cm breder en 35 cm hoger zwart vlak vergeleken met je plasma. (bijna) Een breed 1 persoons bed tegen je muur….

Maar heb je met je plasma wel eens gedacht: wat klein allemaal, ik mis een hoop…..

[ Voor 5% gewijzigd door PeepPeepPeep op 19-04-2026 17:03 ]

Daikin single split woonk. + dual split in slaapk./zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16x385Wp IQ7+ 12xZ, 4xO/W / 6x410Wp IQ8MC 6xZ / System Controller 3INT / 3x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Blijft een rare discussie over de grootte van de TV’s.
Als je niet verhuisd bent en je woonkamer gelijk is gebleven dan is de kijkafstand nog steeds hetzelfde,
Dan kunnen er twee dingen zijn.
Je oude TV was te klein tov de kijkafstand dus is nu een 55/65/77 inch de logische keuze.
Of je oude TV had al de juiste grootte, dan is groter kopen dus zinloos.

• kwaazaar
Antwoord van Kamera-Express:

Prijsopgave (buiten de garantie periode)
Uw televisie heeft een verwachte levensduur van 72 maanden. U heeft 69 maanden gebruik
gemaakt van uw televisie. Dit is 95% van de totale levensduur. Uw televisie heeft dus een
afschrijving van 95%. Kamera Express zal daarom op basis van de Uneto VNI regeling 5% van
de totale reparatiekosten dragen. Ook zullen we €200 extra coulance aanbieden op de
reparatiekosten
De totale reparatiekosten zijn €1401.75
De kosten voor u komen daarmee uit op €1131.66

Totaal niet meer waard natuurlijk...

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 23:27
@kwaazaar het wordt dan tijd dat ze met de verwachte levensduur van apparaten gaan adverteren.
“Koop nu deze geweldige tv, een wonder der techniek!”*
*) is wel na 6 jaar compleet afschreven dus ons niet bellen

• Enforcer
  • Niet online
kwaazaar schreef op woensdag 22 april 2026 @ 11:43:

Uw televisie heeft een verwachte levensduur van 72 maanden. U heeft 69 maanden gebruik
gemaakt van uw televisie. Dit is 95% van de totale levensduur. Uw televisie heeft dus een
afschrijving van 95%. Kamera Express zal daarom op basis van de Uneto VNI regeling 5% van
de totale reparatiekosten dragen. Ook zullen we €200 extra coulance aanbieden op de
reparatiekosten

De Uneto VNI regeling is ook maar gewoon een richtlijn en inmiddels al 12jaar oud toen deze werd opgesteld. Ik zou hier niet mee akkoord gaan en er fel op inhaken en het gooien op non-conformiteit. Een tv met een dergelijk prijskaartje kan je niet vergelijken met een tv waarvan in de Uneto VNI regeling uit wordt gegaan van de prijsklasse >€1000,-. Dat zou mooi zijn zeg met alle aankopen die 2/3/4/5/.....duizend euro kosten...

Aangezien ze zelf met de Uneto VNI regeling komen (althans ik ga er van uit dat jij dat niet hebt geopperd?) weten ze ook prima hoe ze moeten handelen, echter proberen ze je nu door die tabel in de zeik te nemen. Als je de tabel zelf doorrekent mag je een gebruikersduur verwachten van minimaal >10jaar, kortom, je tv is nog lang niet aan het einde van zijn levensduur!

-edit-
Kijk ook even in het speciale menu op je TV met hoeveel branduren je TV heeft gemaakt, dat maakt je positie nog sterker. LG zelf claimt een levensduur van 100.000 branduren voor een OLED-tv.

[ Voor 8% gewijzigd door Enforcer op 22-04-2026 13:29 ]

kwaazaar schreef op woensdag 22 april 2026 @ 11:43:

reparatiekosten

Dit antwoord is natuurlijk lachwekkend.
Er geldt helemaal geen afschrijving bij reparatie.
Je hebt gewoon recht op kosteloze reparatie.
Ik geef nog even aan waarom.
Stel dat je ingaat op dit voorstel, reparatie €1131,66.
Nieuw paneel neem ik aan. Dan nog loop je een groot risico want het paneel is dat weliswaar splinternieuw maar de rest van je TV niet.
Het zou dan zomaar kunnen dat je TV bijvoorbeeld over 6 maanden een defecte voeding krijgt.
Wat dan? Weer een paar honderd euro zelf betalen.
Gaat niemand doen op deze manier.
Wat wel zou kunnen is dat je deze TV als “Total loss” beschouwd en de winkel je een aanzienlijke korting geeft op een nieuwe TV. Dit alleen als het reparatie traject helemaal vastloopt en je niet verder komt.

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:25
Het is een beetje wat inboedelverzekeringen ook doen. Gaat je 6 jaar oude TV stuk door bijvoorbeeld blikseminslag, dan vergoeden ze de dagwaarde van de TV. Maar ja, dagwaarde bij verzekeringen is natuurlijk iets anders dan garantie.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• kwaazaar
Heb ze nu een ACM-gegenereerde email gestuurd. Ben benieuwd wat de reactie is. Toch vind ik het zelf wel een starre houding van de ACM. OLED tv's gaan gewoon niet lang mee, lijkt het. Die reparatiekosten zijn net zo hoog als de prijs van de LGOLED65G45, dus ze weten sowieso dat niemand dat laat repareren.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik snap dat garantie een hot topic is en dat heeft ook zeker een plaatsje nodig - maar dat is niet dít topic. Ik ben daarom even in overleg met mijn collega van het Shoppingforum om jullie een goede plek voor de garantieafhandelingsperikelen te geven.

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:27
Sinds januari 2016 geniet ik van het beeld van de LG EF950V 55". Het beeld is nog mooi, maar is wel minder geworden. Zie foto's. 19547 uur gespeelt in de woonkamer en verhuist nu naar zolder. Hij gaat plaats maken voor de LG G5 65".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J_drZExFrXEKqQf61cykU-j3k2w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o8ZF8ABoqmx43IUPaLsVUbVg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4lzLrf8Vt1R5La6S0Mts4KV-5ZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YSj6hfe1MQhivUsD8csFrrMa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5EZf2hnJbstWq1BAve-7kXSXgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s3d5xjCXZAwysmHf4hUJ1C28.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NK0yad1ZqPpsOFeWJ3NeWuPsx5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X3x1y1gdpXt0qeYt8PHdpbj5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_QMkrVSjXYF67BqN3IsTisptjvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HGq9WeH3ZyJs3DUvVrloLC66.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-BoccVjxN3Kzka8GD_tjRRLedsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8DDvbGnFebDh1y3rN0ynkcVk.jpg?f=fotoalbum_large

• kwaazaar

• ViNOK16Bit
kwaazaar schreef op donderdag 23 april 2026 @ 08:07:
[...]

Hoe kom je in dat menu/scherm?
Dat is het service menu. Ik heb een sneltoets op de logitech afstandsbediening, maar hier staat het uitgelegd: https://www.wikihow.com/Display-the-Secret-Menu-in-LG-TVs

Bij deze TV is de code 0413

[ Voor 3% gewijzigd door ViNOK16Bit op 23-04-2026 08:52 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ViNOK16Bit schreef op woensdag 22 april 2026 @ 22:18:
Sinds januari 2016 geniet ik van het beeld van de LG EF950V 55". Het beeld is nog mooi, maar is wel minder geworden. Zie foto's. 19547 uur gespeelt in de woonkamer en verhuist nu naar zolder. Hij gaat plaats maken voor de LG G5 65".
Ik heb er ook nog eentje staan, vind het wat moeilijk om hem van de hand te doen. De mijne heeft nog een nieuw 3D panel gekregen in 2018 met een verbeterde inbrandbeveiliging techniek. Volgens mij is de mijne ook nog aardig schoon vwb beeld.

Wel een wereld van verschil met mijn G4, ben toch blij de stap gemaakt te hebben vorig jaar.

Testing, one, two ...

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:49
ViNOK16Bit schreef op woensdag 22 april 2026 @ 22:18:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Merk je iets van een verminderde lichtopbrengst na die 20.000 branduren?

• ViNOK16Bit
DutchOwnage schreef op donderdag 23 april 2026 @ 09:28:
[...]

Niet echt merkbaar kwa lichtopbrengst. Het is sowieso niet echt een super helder paneel vergeleken met de nieuwere TV's. Wat me wel opvalt is dat de uniformiteit achteruit is gegaan wat merkbaar is bij tekenfilms met grote eenkleuringe vlakken. Met films en series ziet het er verder nog perfect uit. En ik zie een Netflix logo rechts onder in beeld (foto gele scherm). Dat was de druppel natuurlijk :D

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DutchOwnage schreef op donderdag 23 april 2026 @ 09:28:
Dat lijkt erg mee te vallen, maar zoals @ViNOK16Bit al aangeeft, de maximale helderheid stelde al niet veel voor met deze TV. 3D support is de reden waarom ie hier nog steeds in huis is, niet dat dit heel vaak wordt ingezet, maar de beleving is uitstekend met deze TV.

HDR10/HLG only en het wow effect daarvan was sowieso al vrij beperkt. Wat dat betreft is Oled echt niet meer te vergelijken met 10 jaar terug, en dan heb ik "enkel maar" een G4 om mee te vergelijken ;)

Testing, one, two ...

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:49
De reden dat ik hier even naar vroeg, is omdat dit specifieke onderwerp nauwelijks terugkomt in de officiële reviews en bij techsites. Naar mijn weten heeft alleen Rtings een langlopende test lopen met echt heel veel tv', maar ook daar gaat het vaak alleen over unfiformity issues en algehele defecten. Lichtopbrengst degradatie na verloop van tijd zie ik nauwelijks voorbij komen.

Overigens tikt mijn G4 ook alweer de 5000 uur aan na 2 jaar :o

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:55
Iemand ervaring met de LG G series muurbeugels?
Ik heb een 65GX aan de muur, is de beugel van de 65G5 hetzelfde?

• the-body
  • Niet online

the-body

the-body schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:10:
Sinds kort heb ik regelmatig een horizontale groene lijn met daaromheen een wat groene waas op mijn LG 55C7. De lijn zit op zo'n 1/4 hoogte van de onderkant. Is dit het begin van het einde of valt er nog iets te fixen? Ik heb de TV sinds 2018, vind 6 jaar toch wel jong voor zo'n duur apparaatje. Op internet lees ik vooral over verticale groene lijnen, vandaar mijn vraag hier.
Om nog even hierop terug te komen... Ik heb in de woonkamer allang een vervanger hangen, een 65C4. De 55C7 stond in de opslag te wachten op een plek in de slaapkamer. Nu heb ik 2 weken geleden eindelijk de C7 weer aangesloten, verwachtende dat de groene waas alleen maar erger zou zijn. Echter, beeld is perfect en heeft er al wat uurtjes opzitten.... Typisch, maar voor wie ook dit probleem heeft, gooi hem nog niet weg maar wacht een kleine 2 jaar en je kunt weer verder.

• Freshouttheoven
fonias schreef op donderdag 23 april 2026 @ 14:56:
Iemand ervaring met de LG G series muurbeugels?
Ik heb een 65GX aan de muur, is de beugel van de 65G5 hetzelfde?
De muurbeugel van de GX is anders, denk ook lastig te vinden. Wellicht tweedehands?

Er zijn prima universele muurbeugels op de markt waarmee je de GX strak tegen de muur aan kunt hangen met een minimale gap.

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Monteur is langs geweest en heeft bevestigd dat het probleem in het paneel zit. Deze heeft die nu vervangen en nu werkt die weer :) Nu maar even de werkbon doorsturen naar CoolBlue zodat die terugbetaling geregeld kan worden.

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:55
Freshouttheoven schreef op donderdag 23 april 2026 @ 15:29:
[...]

De muurbeugel van de GX is anders, denk ook lastig te vinden. Wellicht tweedehands?

Er zijn prima universele muurbeugels op de markt waarmee je de GX strak tegen de muur aan kunt hangen met een minimale gap.
Mogelijk heb ik het niet duidelijk omschreven maar ik heb de 64GX al strak aan de muur hangen met de bijgeleverde beugel.
Ik overweeg een 65G5 aan te schaffen en vroeg me af of de bijgeleverde beugel exact hetzelfde is.
Als dat het geval is kan de beugel blijven zitten 8)

• Freshouttheoven
fonias schreef op donderdag 23 april 2026 @ 17:19:
[...]

Mogelijk heb ik het niet duidelijk omschreven maar ik heb de 64GX al strak aan de muur hangen met de bijgeleverde beugel.
Ik overweeg een 65G5 aan te schaffen en vroeg me af of de bijgeleverde beugel exact hetzelfde is.
Als dat het geval is kan de beugel blijven zitten 8)
Mogelijk ook te vluchtig door mij gelezen haha.

Helaas blijft het antwoord hetzelfde, de muurbeugels zijn niet volledig identiek. Ik meen me wel te herinneren dat de gehanteerde VESA bevestigingsgaten evenredig zijn en hiermee dus een kwestie van oude muurbeugel demonteren en de nieuwe vastschroeven aan de bestaande gaten in de muur.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 15:22

qless

...vraag maar...

Freshouttheoven schreef op donderdag 23 april 2026 @ 17:28:
[...]

Mogelijk ook te vluchtig door mij gelezen haha.

Helaas blijft het antwoord hetzelfde, de muurbeugels zijn niet volledig identiek. Ik meen me wel te herinneren dat de gehanteerde VESA bevestigingsgaten evenredig zijn en hiermee dus een kwestie van oude muurbeugel demonteren en de nieuwe vastschroeven aan de bestaande gaten in de muur.
De VESA kan gaat toch voor tussen tv en muurbeugel? de muurbeugel zelf heeft meerdere gaten voor schroeven in de muur.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

LG OLED - Wat post je waar?

Er zijn veel onderwerpen die je kunt bespreken over deze televisies, zoals aanbiedingen, instellingen, jouw ervaringen en garantie. Niet alles past in dit topic. Zie hieronder wat je op welke plek kunt posten - en wat we liever niet willen.

Beste topicbezoekers,

We blijven het vooralsnog zo doen:
Wel in dit topic:
Algemene discussie over je OLED televisie blijft allemaal in dit topic, zoals
  • ervaringen met het gebruik
  • problemen
  • instellingen
  • defecten
  • wat de meerwaarde is van een nieuwe techniek
  • etc
Dit hoort op een andere plek:
Aankoopadvies, ook 'even tussendoor' hoort in Beeld en geluid koopadvies

Grote specifieke eigen technische problemen? Die horen in een eigen topic in dit subforum. Televisies, projectors & mediaspelers

Topicwaardige specifieke eigen garantieproblemen? Die horen in een eigen topic in Shopping forum

Blijkt er een terugkerend garantiefenomeen te zijn waar veel users mee te maken hebben, neem dan contact op met @Perkouw en @Yorinn van het Shopping Forum om te zien of er voldoende discussiewaarde is voor een verzameltopic.

Aanbiedingen en korting horen in: OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Cashback hoort in: [LG OLED] Cashback - Ervaringen & Discussie
Dit willen we niet zien:
Volledige off topic sporen zijn uitdrukkelijk niet de bedoeling, daaronder vallen bijv. "ik heb hem ook besteld", "ik heb ook slechte ervaringen met winkel A", "rant blablabla", "toen mijn tante garantie had..." etc. Die berichten worden weggehaald.
Gebruik de zoekfunctie van het forum
Zoals altijd geldt: gebruik de zoekfunctie om te zien of iets vaker gemeld wordt en dus al besproken is. Dan weet je meteen waar je verder kunt lezen/praten.

[ Voor 14% gewijzigd door Jorgen op 25-04-2026 00:58 ]

• Yonix
  • Laatst online: 21:01
Yonix schreef op zondag 12 april 2026 @ 16:34:
[...]

*knip* Zie uitleg

Mijn moeder was wel geïnteresseerd in de C1, ondanks het defect, dus die gaat naar haar. #TweedeLeven

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 28-04-2026 11:23 ]

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-05 13:30
Kan een muur beugel van een G4 55 inch ook gebruikt worden bij een G6 65 inch?

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Egbert Jan schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 12:10:
Kan een muur beugel van een G4 55 inch ook gebruikt worden bij een G6 65 inch?
Deze? https://www.lg.com/ca_en/tv-soundbars/tv-accessory/wb22egb/

Compatible with the following 2025 TV’s: 83/77/65/55 OLED G5 Series
Compatible with the following 2024 TV's: 83/77/65/55 OLED G4 Series

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• Egbert Jan
Boeryepes schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 13:32:
[...]

Deze? https://www.lg.com/ca_en/tv-soundbars/tv-accessory/wb22egb/

Compatible with the following 2025 TV’s: 83/77/65/55 OLED G5 Series
Compatible with the following 2024 TV's: 83/77/65/55 OLED G4 Series
Ik weet niet zeker of het deze is. Hij zat bij een G4 55 inch tv. Die tv staat nu op een Nedis voet dus heb hem over en ,omdat geen beugel, maar een voet zit bij de g6 65 inch zit en ik een G6 65 inch wil ophangen vandaar deze vraag.

• Boeryepes
  • Niet online
Egbert Jan schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 20:26:
[...]

Ik weet niet zeker of het deze is. Hij zat bij een G4 55 inch tv. Die tv staat nu op een Nedis voet dus heb hem over en ,omdat geen beugel, maar een voet zit bij de g6 65 inch zit en ik een G6 65 inch wil ophangen vandaar deze vraag.
Is dat dan niet na te gaan? Visueel, productcode en/of handleiding?

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• Egbert Jan
Boeryepes schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 21:16:
[...]

Is dat dan niet na te gaan? Visueel, productcode en/of handleiding?
In de handleiding staat dat hij op een 55 65 77 en 83 kan en er staat dat het voor een g model is. Veder kom ik geen bruikbare product nummers tegen. Dit nummer staat op de doos van de beugel MEC63567342.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/POYo7f02SgFMy_nJnDKahhIb_70=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MQDRYmMTSOmPLXoQhx1ynIKB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Egbert Jan op 28-04-2026 22:56 ]

• Boeryepes
  • Niet online
Egbert Jan schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 22:37:
[...]

In de handleiding staat dat hij op een 55 65 77 en 83 kan en er staat dat het voor een g model is. Veder kom ik geen bruikbare product nummers tegen. Dit nummer staat op de doos van de beugel MEC63567342.

[Afbeelding]
Op typenummer kun je dus zoeken ... bijv. dezelfde site en fixparts.be. Succes!

• Hazalnootpuur
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 03-05 14:44
Egbert Jan schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 22:37:
[...]

[Afbeelding]
Dan heb je je antwoord toch al?

• Arnos88
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20:36
Toch een G5 gekocht, zal hem morgen installeren. Benieuwd naar de upgrade tov mijn ouwe CX.
Pagina: 1 ... 576 577 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.

Vragen over welk bericht nu waar hoort? Lees Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"