Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

JJmac schreef op donderdag 18 september 2025 @ 09:57:
Misschien interessant bij LG.com met deze code, CB_Korting_HE2024_15 om een LG.COM OLED evo G5 55 te scoren voor 1509,17 euro.
Zie het gele vak.

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

[ Voor 19% gewijzigd door Jorgen op 18-09-2025 19:55 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

twowheeler schreef op donderdag 18 september 2025 @ 09:38:
Gaan we zeker doen. Zag wel dat prime nu UHD en HDR heeft maar niet dolby vision. Dat kan ik sowieso uitbreiden. Zeker zo'n donkere film als batman was dan ook perfect. Misschien alleen nog dat ene aanzetten dat beelden wat soepeler lopen.
Je bedoelt dat je het advertentievrije Prime Video abonnement gaat activeren om Dolby Vision vrij te schakelen?

Testing, one, two ...

• Astr0blaster
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-09 22:42
Een cross-post van mijn eigen topic: we hebben een LG B9 en meerder uren direct zonlicht in de hele woonkamer (HR++ glas). Ik overweeg dit deels op te lossen door een cover erover heen te gooien, zoiets. Kan dit daadwerkelijk kwaad als de tv op standby staat?

Ik sta ook open voor andere ervaringen/tips!

Het zijn hoge, grote ramen dus raambeschutting wordt hem niet (voorlopig).

[ Voor 49% gewijzigd door Astr0blaster op 18-09-2025 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Astr0blaster schreef op donderdag 18 september 2025 @ 22:24:
Een cross-post van mijn eigen topic: we hebben een LG B9 en meerder uren direct zonlicht in de hele woonkamer (HR++ glas). Ik overweeg dit deels op te lossen door een cover erover heen te gooien, zoiets. Kan dit daadwerkelijk kwaad als de tv op standby staat?

Hangt er van af of je de handleiding van je LG B9 OLED wel of niet wil volgen. Pagina 3, warning & safety instructions:

Ventilation
- Install your TV where there is proper ventilation. Do not install in
a confined space such as a bookcase.
- Do not install the product on a carpet or cushion.
- Do not block or cover the product with cloth or other materials
while unit is plugged in.

Verder qua ervaringen.. ik heb slechte ervaringen met direct zonlicht op een LG 55B6, het paneel was onherstelbaar beschadigd. Toen werd er nog niet zo veel over geschreven als nu.

Tips zijn nogal lastig in dit geval omdat ze vrij standaard zijn:

- Neem toch raambekleding
- Neem zonwering (screens/rolluik)
- Hang de TV op een plek waar géén direct zonlicht komt
- Koop een TV zonder organische LEDs
- Doe elke dag die stoffen sok eroverheen en hoop dat het goed gaat (geen brand of defecte TV)

Ik heb zelf m'n 77G3 opgehangen op een plek waar geen zonlicht komt, dan hoef ik er nooit meer over na te denken. Maar het klinkt alsof je een hele lastige woonkamer hebt met heel veel hoog glas en geen raambekleding. Waarschijnlijk zou ik dan een mini-led TV aanschaffen wanneer je B9 het begeeft, dat zal meer rust en minder gedoe geven. Mini-LED kan voor een niet verduisterbare woonkamer ook een voordeel zijn vanwege de hogere helderheid.

Edit: dit verhaal kwam me al bekend voor, is van je andere account: Overal in de kamer zonlicht op OLED tv: wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Astr0blaster schreef op donderdag 18 september 2025 @ 22:24:

Crossposten en het hebben van 2 accounts is op Tweakers niet toegestaan.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:05
Voor de bezitters van een LG B4 model. Er is een update verschenen omvang 1525MB / versie 23.23.30 (hiervoor 23.23.10)

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• hstrr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-10 18:41
Ik vraag me af of er een muurbeugel bij de G serie zit 2025 model , het gaat over een 65 inch.
De G 4 van vorig jaar in de 65 inch zit een muurbeugel bij in de doos.
Heb begrepen dat het model nummer met LS op het einde betekent inclusief standaard, en LW inclusief muurbeugel.
Zie op de site van LG twee verschillende 65 inch modellen de 65G55LW en de 65G56LS .
Dan zou de LW met muurbeugel zijn en de LS met standaard.
Dit kan ik niet terug vinden in de specificaties.
Er staat bij accessoires inbegrepen afstandsbediening en stroomkabel.
Zou dat betekenen dat er geen muurbeugel zit bij de G serie in de 65 inch?
Zou hem graag met muurbeugel willen in 65 inch.
Weet iemand het verschil tussen deze twee modellen?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:24
@hstrr LW is met muurbeugel (Wall) inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:23
Flinke update voor het nieuwe webOS rolt hier binnen voor de G4. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Op dit moment heb ik een C7 staan op mijn dressoir. Het beestje is onderhand zo'n acht jaar oud maar heeft het altijd heel prima gedaan.
Hij heeft echter ook last van de bekende LG 25% rechthoek, en lijkt wel wat inbrand symptomen te hebben op een plek die ik niet zo goed kan verklaren.
Nu heb ik er met gewoon gebruik in principe geen last van, niet voor niets ben ik er pas na jaren achter gekomen dat hij dit issue had. Voorheen dacht ik dat het vierkant gewoon onderdeel van het Nintendo menu was, want daar zag ik het het duidelijkst. :+

Het heeft echter wel een beetje een 'what has been seen cannot be unseen' principe. Niet voor niets heb ik nooit gecheckt op banding of andere afwijkingen, want zolang je dat met gewoon gebruik niet ziet dan zie je het niet. Maar dit zie ik nu soms wel, met name in wat egalere beelden zoals een zee of veld of iets dergelijks. Ergens zonde, maar ook weer niet onoverkomelijk.
Hoe strikt zijn jullie in dat soort dingen? Moet het beeld perfect zijn of gaat het om het algeheel gebruik en zit je er wat pragmatischer in?

Zelf heb ik overwogen om te kijken of LG nu nog zou willen fixen, maar ik heb daar een hard hoofd in. En omdat ik ondertussen mijn mediahoek aan het opkalefateren ben is mijn interesse ook wel aardig gewekt door de G4.
Muur een andere kleur, een G4 strak tegen de muur. Dan kan 'ie stiekem een stapje groter dan de 55 die ik nu heb zonder dat het nog veel meer aanwezig is. Een 55 op een flink stuk van de witte muur af op een dressoir staat gevoelsmatig een stuk meer 'in your face' dan een 65 strak tegen een gekleurde muur. Kijken of mijn wederhelft het daar mee eens is maar dat mag ze bepalen als hij al hangt. O-)

Op zich vind ik het meestal zonde om binnen een techniek te upgraden, de verschillen zijn simpelweg te klein. Maar mijn vorige TV (LCD) had ik ook strak tegen de muur en dat beviel heel goed. Die heb ik pas vervangen toen OLED serieus werd want binnen LCD upgraden bracht te weinig.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:24
Lekkerboeie86 schreef op maandag 22 september 2025 @ 08:31:
Flinke update voor het nieuwe webOS rolt hier binnen voor de G4. Ben benieuwd!
Heb 'm ook net draaien. Merk jij nog specifieke veranderingen die echt in het oog springen ten opzichte van WebOS24?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 09-10 13:20
Gonadan schreef op maandag 22 september 2025 @ 12:20:
Zelf heb ik overwogen om te kijken of LG nu nog zou willen fixen, maar ik heb daar een hard hoofd in.

Op zich vind ik het meestal zonde om binnen een techniek te upgraden, de verschillen zijn simpelweg te klein.
Niet heel vreemd dat een tv van 2017 inmiddels economisch (en ook technisch) wel zo'n beetje afgeschreven is toch? Niemand gaat daar nog veel geld aan een reparatie uitgeven als je voor minder dan 1.000 een hele nieuwe koopt (zoals de B4)....

En in naam is het nog steeds allemaal WOLED maar er zitten wel degelijk flinke verschillen tussen een C7 en een G4 als je niet alleen naar SDR content kijkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-10 14:10
Het schijnt dat de screensaver in WebOS25 weer na 3 minuten actief wordt (voor native apps). Er is nu een keuzemenu waarmee je zelf de duur kunt instellen. Een super welkome verandering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Is er toevallig al iets bekend wanneer wij de update krijgen naar WebOS25? Voor de LG's modellen uit 2024

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

TweakGP schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:24:
Niet heel vreemd dat een tv van 2017 inmiddels economisch (en ook technisch) wel zo'n beetje afgeschreven is toch? Niemand gaat daar nog veel geld aan een reparatie uitgeven als je voor minder dan 1.000 een hele nieuwe koopt (zoals de B4)....
Precies. Ik zeg dan ook niet dat het vreemd is, ik verwacht dat ze het niet meer gratis doen en ik ga geen geld uitgeven voor een reparatie van een TV van die leeftijd. ;)
En in naam is het nog steeds allemaal WOLED maar er zitten wel degelijk flinke verschillen tussen een C7 en een G4 als je niet alleen naar SDR content kijkt....
Dan doel je op betere processingmogelijkheden en verhoogde helderheid. Sure, daar zit verschil tussen, maar dat is allemaal totaal verwaarloosbaar met het verschil tussen LCD en OLED als technieken toentertijd.

De verbeterde antispiegel is wel iets wat mij aantrekt, want daar waren die oudjes niet best in. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Van der Berg schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:40:
Is er toevallig al iets bekend wanneer wij de update krijgen naar WebOS25? Voor de LG's modellen uit 2024
Die rolt al uit voor de 2024 modellen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Van der Berg schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:40:
G4 == 2024 :+
Lekkerboeie86 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagles
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 23-09 02:55
Hoi iedereen, zojuist via BOL voor 2399 euro inclusief verzending de LG C4 OLED 83 inch gekocht van vorig jaar. Ik denk dat dit de beste prijs is die je kunt betalen voor dit model als je niet tot mei volgend jaar wilt wachten. Ik had ruim een jaar geleden de 77 LG C3 gekocht maar na een paar maanden vond ik die al te klein, en de 88 inch is buiten budget, dus hopelijk is de 6,5 inch meer een groot genoeg verschil het te rechtvaardigen.

Ben heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Mandarijntje schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:26:
Het schijnt dat de screensaver in WebOS25 weer na 3 minuten actief wordt (voor native apps). Er is nu een keuzemenu waarmee je zelf de duur kunt instellen. Een super welkome verandering!
Dan ga ik op zoek naar dat keuzemenu. Of weet jij waar ik die kan vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gonadan schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:48:
[knip]
Dan doel je op betere processingmogelijkheden en verhoogde helderheid. Sure, daar zit verschil tussen, maar dat is allemaal totaal verwaarloosbaar met het verschil tussen LCD en OLED als technieken toentertijd.

De verbeterde antispiegel is wel iets wat mij aantrekt, want daar waren die oudjes niet best in. :P
Mijn stap was nog ietsje groter, komende vanaf een 2015 model 4K Oled en nu een 2024 G4, in dezelfde beeldgrootte.

Voor mij, wereld van verschil, en dan heb ik het niet over de toegenomen helderheid. SDR weergave is ook stukken beter geworden. Ik heb geen idee hoe groot het verschil tussen een 2015 en 2017 model zou zijn, maar ik had niet gedacht dat ik er zo op vooruit zou gaan met de G4. Goede keuze, hoewel mijn "oude" Oled het nog prima deed (en nog doet).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
DutchOwnage schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:57:
[...]

Dan ga ik op zoek naar dat keuzemenu. Of weet jij waar ik die kan vinden?
Werkt hier in ieder geval niet. Getest met Netflix en Prime Video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

hardware-lover schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:57:
Mijn stap was nog ietsje groter, komende vanaf een 2015 model 4K Oled en nu een 2024 G4, in dezelfde beeldgrootte.

Voor mij, wereld van verschil, en dan heb ik het niet over de toegenomen helderheid. SDR weergave is ook stukken beter geworden. Ik heb geen idee hoe groot het verschil tussen een 2015 en 2017 model zou zijn, maar ik had niet gedacht dat ik er zo op vooruit zou gaan met de G4. Goede keuze, hoewel mijn "oude" Oled het nog prima deed (en nog doet).
Ja die lijkt mij nu wat op de 'sweet spot' te zitten. De G5 is in theorie beter, maar niet het prijsverschil beter wat mij betreft. Plus het is een nieuw paneel wat zich nog moet bewijzen op de langere termijn en de 'kleine' modellen worden met voet geleverd. Ik schat het verschil tussen C7 en G4 sowieso groter dan G4 en G5.

De allereerste OLEDs heb ik bewust overgeslagen, vandaar dat ik op de 7-serie kwam toen. Er zal allicht van alles verbeterd zijn sinds die tijd maar als je je terug haalt wat voor verlept beeld die LCD's van 2015 en eerder hadden dan was ik dolgelukkig dat OLED eindelijk te krijgen was.
Waarin merk jij nu verschil tussen je oude en de G4?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Gonadan, op alle vlakken beter, dus daarin kan ik kort zijn 😉

Mijn keuze voor de G4 was bewust. Ik heb die hogere helderheid helemaal niet nodig, maar de ondersteuning voor alle HD audio codecs via passthrough vond ik wel belangrijk, vandaar het 2024 model en niet de G5. Was geen kwestie van centen, dat stond buiten mijn keuze.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

hardware-lover schreef op maandag 22 september 2025 @ 14:13:
@Gonadan, op alle vlakken beter, dus daarin kan ik kort zijn 😉

Mijn keuze voor de G4 was bewust. Ik heb die hogere helderheid helemaal niet nodig, maar de ondersteuning voor alle HD audio codecs via passthrough vond ik wel belangrijk, vandaar het 2024 model en niet de G5. Was geen kwestie van centen, dat stond buiten mijn keuze.
Audio doe ik via mijn receiver, daarin eis ik minder van mijn TV, die ontvangt alleen nog het beeld. Die helderheidsoorlog doet mij ook niet zoveel inderdaad. Overdag heb ik meestal andere dingen te doen en als ik echt iets met aandacht wil kijken is meestal wel donker buiten.
Gamen is voor ons op de Nintendo, dus dat is meestal zo vrolijk en kleurrijk vormgegeven dat je dat overdag ook prima kunt zien. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gonadan schreef op maandag 22 september 2025 @ 14:31:
Audio doe ik via mijn receiver, daarin eis ik minder van mijn TV, die ontvangt alleen nog het beeld. Die helderheidsoorlog doet mij ook niet zoveel inderdaad. Overdag heb ik meestal andere dingen te doen en als ik echt iets met aandacht wil kijken is meestal wel donker buiten.
Gamen is voor ons op de Nintendo, dus dat is meestal zo vrolijk en kleurrijk vormgegeven dat je dat overdag ook prima kunt zien. :P
Audio doe ik bewust NIET rechtstreeks via mijn receiver, ik gebruik nog steeds een externe mediaspeler en de G4 is veel sneller met het verwerken van een gewijzigde framerate/resolutie en/of HDR activeren, vergeleken met mijn 2024 receiver, die dat minder snel doet. Daarnaast is er ook geen QMS/VRR mogelijk indien het video signaal via de receiver zou gaan. Op papier ondersteund de mijne dat wel, in de praktijk, door een fout in de HDMI specificatie, ondersteund geen enkele receiver dat op dit moment.

De G4, hoewel redelijk rap bij app gebruik, moet het nog steeds afleggen als mediaspeler tegen degene die ik hier gebruik. Kortom, ik heb zo mijn redenen zoals je kunt lezen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

hardware-lover schreef op maandag 22 september 2025 @ 14:39:
Audio doe ik bewust NIET rechtstreeks via mijn receiver, ik gebruik nog steeds een externe mediaspeler en de G4 is veel sneller met het verwerken van een gewijzigde framerate/resolutie en/of HDR activeren, vergeleken met mijn 2024 receiver, die dat minder snel doet. Daarnaast is er ook geen QMS/VRR mogelijk indien het video signaal via de receiver zou gaan. Op papier ondersteund de mijne dat wel, in de praktijk, door een fout in de HDMI specificatie, ondersteund geen enkele receiver dat op dit moment.

De G4, hoewel redelijk rap bij app gebruik, moet het nog steeds afleggen als mediaspeler tegen degene die ik hier gebruik. Kortom, ik heb zo mijn redenen zoals je kunt lezen ;)
Zo heeft ieder zijn use cases, ik wilde ook niet zeggen dat jij het ook via je receiver moet doen hè?

Zelf heb ik ook een externe mediaspeler, software op een TV gebruik ik zo weinig mogelijk. QMS/VRR hecht ik niet zoveel waarde aan, voor zover dat in de praktijk überhaupt al prettig werkt.
Ik heb zelfs een aparte SDR preset gemaakt waardoor het via een andere uitgang naar mijn TV gaat als ik youtube ga kijken, dan wil hij bij zo'n beetje elke reclame opnieuw schakelen en dat hoeft van mij niet zo.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
Gonadan schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:48:
[...]
Als ik je verhaal zo lees dan zou ik gewoon mijn C7 nog jaren houden…. Je hebt een G4 nog niet eens gezien lijkt het maar alle duidelijke verbeteringen zijn blijkbaar voor je niet relevant of vindt je onzin :-(.

Of koop gewoon een B4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:23
DutchOwnage schreef op maandag 22 september 2025 @ 12:59:
[...]

Heb 'm ook net draaien. Merk jij nog specifieke veranderingen die echt in het oog springen ten opzichte van WebOS24?
Visueel weinig verandering, maar hieronder lees ik over de screensaver wat ik wel een mooie verandering vind. Wellicht wat ik komende tijd nog tegen kom, maar ben sowieso erg tevreden met webOS en mijn G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
De screensaver voor native apps werkt hier in ieder geval niet, ook al heb ik het op 3 minuten gezet. Gelukkig werkt ie nog wel gewoon voor het Home screen.

Ik lees graag de bevindingen van andere G4 eigenaren die inmiddels ook WebOS25 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcmerK
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-09 19:26
Bij de g4 is de dv versie van 32.22 teruggegaan naar 28.10.
Vooralsnog zie ik geen verschil.
Het achterpaneel blijft uitzetten en kraken bij hdr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op maandag 22 september 2025 @ 14:08:
[...]

Ja die lijkt mij nu wat op de 'sweet spot' te zitten. De G5 is in theorie beter, maar niet het prijsverschil beter wat mij betreft. Plus het is een nieuw paneel wat zich nog moet bewijzen op de langere termijn en de 'kleine' modellen worden met voet geleverd. Ik schat het verschil tussen C7 en G4 sowieso groter dan G4 en G5.

De allereerste OLEDs heb ik bewust overgeslagen, vandaar dat ik op de 7-serie kwam toen. Er zal allicht van alles verbeterd zijn sinds die tijd maar als je je terug haalt wat voor verlept beeld die LCD's van 2015 en eerder hadden dan was ik dolgelukkig dat OLED eindelijk te krijgen was.
Waarin merk jij nu verschil tussen je oude en de G4?
De 7 serie was niet eens zo’n best jaar.
Maar goed dan kun je niet weten als je op dat moment een TV wilde gaan vervangen.
De C9 bv was van een betere generatie,
Los daarvan kun je een 5 serie overwegen als je nu nog niet meteen wilt gaan vervangen zolang je C7 het nog doet.
We lopen aan richting einde van het jaar en BF straks.
Dit betekent toch dat de 5 modellen verder zullen dalen.
Wat 2026 gaat brengen is misschien nog even te ver weg.
Hoe dan ook blijft een nieuwe OLED van 7 of 8 jaar later een flinke upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

TweakGP schreef op maandag 22 september 2025 @ 15:43:
Als ik je verhaal zo lees dan zou ik gewoon mijn C7 nog jaren houden…. Je hebt een G4 nog niet eens gezien lijkt het maar alle duidelijke verbeteringen zijn blijkbaar voor je niet relevant of vindt je onzin :-(.
Waarom reageer je op deze manier? Je kunt ook inhoudelijk aan de gang en mij vertellen welke enorme verschillen jij ervaart waarvan je zeker weet dat ik ze ook ga ervaren. :)

Voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat er geen verbeteringen tussen de generaties zitten, ik stel alleen dat ik ze in verhouding een stuk minder relevant vind om voor te upgraden. Ik kijk met name naar beeldkwaliteit.
Ik vergelijk het nu met de stap van een 37 cm draagbaar TV-tje naar een strakke platte beeldbuis TV, of de stap van die beeldbuis naar een goede HDTV, of later de stap naar OLED met UHD/HDR.
Dat zijn stappen die ik 'een wereld van verschil' noem en zonder twijfel een upgrade waard zijn.

Binnen acht jaar LG OLED generaties kan ik echt wel een hoop functionaliteiten noemen die toegevoegd of verbeterd zijn, ik houd dat uiteraard gewoon bij en zie die TV's dan ook in het echt. Je ziet echter wel dat het meeste 'secundaire' features zijn en dat de stappen qua beeldkwaliteit in verhouding met hierboven genoemde scenario's relatief gezien klein zijn. Nu zijn veel kleine stapjes opgeteld ook een grote stap, dus na zoveel jaar zit er gerust wel een verschil in, maar nog steeds van een ander niveau.

Misschien beledig ik hiermee mensen die regelmatig upgrade en dat ook echt nodig vinden, dat is niet mijn bedoeling. Maar ik vind het meestal te veel geld voor wat je krijgt, ook al willen fabrikanten en veel reviewers je anders doen geloven. Als ik die zou geloven dan zou ik nu per se de G5 moeten en niet de G4, terwijl het verschil met name wat extra helderheid is waarvan ik denk dat je het in de praktijk amper merkt (tenzij je nu al tegen problemen aan loopt wellicht). Dus ik bedoel het niet vervelend, maar het is allemaal relatief. ;)

En na zoveel jaar mag het ook wel weer eens een keer, dus vandaar dat ik weer actiever aan het neuzen ben. :P
Of koop gewoon een B4.
Waarom zou ik dat doen? De G4 heeft een beter paneel, is beter tegen de reflecties en is wél ontworpen om zo strak mogelijk tegen de muur te zitten. Qua design is de G4 gewoon een stuk mooier vind ik.
Als ik dan nu toch voor een nieuwe ga dan vind ik het zetten van alle vinkjes belangrijker dan de prijs. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

HoppyF schreef op maandag 22 september 2025 @ 21:43:
De 7 serie was niet eens zo’n best jaar.
Maar goed dan kun je niet weten als je op dat moment een TV wilde gaan vervangen.
De C9 bv was van een betere generatie,
Los daarvan kun je een 5 serie overwegen als je nu nog niet meteen wilt gaan vervangen zolang je C7 het nog doet.
We lopen aan richting einde van het jaar en BF straks.
Dit betekent toch dat de 5 modellen verder zullen dalen.
Wat 2026 gaat brengen is misschien nog even te ver weg.
Hoe dan ook blijft een nieuwe OLED van 7 of 8 jaar later een flinke upgrade.
Inderdaad, toentertijd had je liever 7 dan 6, maar later bleek ook die wel beter te kunnen. Dat blijft altijd wel een beetje het ding, met de kennis van nieuwere generaties vallen de oudere altijd tegen. Maar die oudere heb je dan al wel jaren van kunnen genieten voordat de nieuwere uit komen.

Wachten op BF is wel door mijn hoofd geschoten inderdaad, maar ik ga er vanuit dat de 5 serie alsnog dik boven de 4 serie blijft zitten. Zeker omdat je bij de 5 serie zelf nog de wallmount moet kopen.
Daarnaast is de 5 serie weer een nieuw type paneel waarvan we nog niet weten hoe dat uit pakt. Voor hetzelfde geld zeggen we daar over een tijd van dat het eigenlijk toch niet zo'n beste serie was. Je weet het niet. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-10 10:59
Zo zie ik het ook wel. Binnen een techniek upgraden vind ik zelf ook minder zinvol. Zelf ben ik van een budget LCD naar een LG Oled C1 overgestapt. Een wereld van verschil natuurlijk en dan is het geld ook dubbel en dwars waard. Als ik nu zou overstappen betaal ik net zoveel of meer, maar dan is de stap veel kleiner. Voor 1000+ Euro koop ik een tv die jaren, minimaal 10 jaar mee moet gaan. Dus hopelijk gaat mijn C1 nog 6 jaar mee en zijn ze weer stukken verder met de techniek. Zo is LG bijvoorbeeld bezig met een nieuwe Oled techniek (Pholed) die veel feller kan, zuiniger is en bovendien goedkoper te produceren is. Eerst zijn de kleine formaten aan beurt (smartphones etc.) en kunnen we de techniek daarna in TV's verwachten. Dat gaat dus nog wel een aantal jaren duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
Gonadan schreef op maandag 22 september 2025 @ 22:14:
[...]
Je kunt ook inhoudelijk aan de gang en mij vertellen welke enorme verschillen jij ervaart waarvan je zeker weet dat ik ze ook ga ervaren. :)
Je reageert op 3 berichten waar duidelijke verschillen en verbeteringen instaan en mensen aangeven dat er een flinke stap is gemaakt met alles als opmerking dat je dat niet nodig of interessant vindt. Betere PIEK helderheid voor HDR, VRR, audio passthrough, allemaal onzin/niet nodig. En dat zonder de TV ook maar gezien te hebben..... Daarom dus.

Dus waarom dan de vraag over een upgrade als de antwoorden niet boeien? Als het alleen is om het inbranden van je huidige dan ben je met een B'serie het beste af als de rest je toch niet interesseert. En als de meerprijs ook niet spannend is koop je gewoon een G4 want dat lijkt vanaf het begin toch al het plan. Slechter dan wat je nu hebt is die zeker niet. En er is altijd nog een Samsung.....

Dus koop gewoon die G4 als je huidige tv versleten is :-).

[ Voor 14% gewijzigd door TweakGP op 23-09-2025 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

TweakGP schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:21:
Je reageert op 3 berichten waar duidelijke verschillen en verbeteringen instaan en mensen aangeven dat er een flinke stap is gemaakt met alles als opmerking dat je dat niet nodig of interessant vindt. Betere PIEK helderheid voor HDR, VRR, audio passthrough, allemaal onzin/niet nodig. En dat zonder de TV ook maar gezien te hebben..... Daarom dus.
Dat ik de TV niet gezien heb verzin je zelf, en dat ik het 'onzin' noem ook. Met @hardware-lover had ik een leuke discussie waarin je ziet dat wij beiden op andere plekken het zwaartepunt leggen. Hij had ook punten waar hij weer geen waarde aan hecht. Dat is geen goed of slecht, maar gewoon een verschil van voorkeur/use case.

Jij hebt echter niets inhoudelijks gepost anders dan 'flink verschil' en gaat me nu zo op de huid zitten. Ik snap je houding niet zo goed, je trekt het puur naar een metadiscussie. :)
Dus waarom dan de vraag over een upgrade als de antwoorden niet boeien? Als het alleen is om het inbranden van je huidige dan ben je met een B'serie het beste af als de rest je toch niet interesseert. En als de meerprijs ook niet spannend is koop je gewoon een G4 want dat lijkt vanaf het begin toch al het plan. Slechter dan wat je nu hebt is die zeker niet. En er is altijd nog een Samsung.....

Dus koop gewoon die G4 als je huidige tv versleten is :-).
Als je goed had gelezen dan had je gezien dat ik een vraag stel over hoe jullie kijken naar perfectie van het scherm. Is voor jullie wat je ziet in het dagelijks gebruik of wil je dat het ook bij tests allemaal piekfijn in orde is? Kan je leven met imperfecties wanneer je die bij gewoon kijken niet ziet, of blijft dat dan toch knagen?

De rest was puur mijn eigen overwegingen als context, daar zat geen vraag in. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

bRuud83 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 09:53:
Zo zie ik het ook wel. Binnen een techniek upgraden vind ik zelf ook minder zinvol. Zelf ben ik van een budget LCD naar een LG Oled C1 overgestapt. Een wereld van verschil natuurlijk en dan is het geld ook dubbel en dwars waard. Als ik nu zou overstappen betaal ik net zoveel of meer, maar dan is de stap veel kleiner. Voor 1000+ Euro koop ik een tv die jaren, minimaal 10 jaar mee moet gaan. Dus hopelijk gaat mijn C1 nog 6 jaar mee en zijn ze weer stukken verder met de techniek. Zo is LG bijvoorbeeld bezig met een nieuwe Oled techniek (Pholed) die veel feller kan, zuiniger is en bovendien goedkoper te produceren is. Eerst zijn de kleine formaten aan beurt (smartphones etc.) en kunnen we de techniek daarna in TV's verwachten. Dat gaat dus nog wel een aantal jaren duren.
Ja ze zitten niet stil. De 5-serie zou ook al flink uit maken qua verbruik en helderheid, als ze dat doorzetten zal je na zo'n 10 jaar wel een flink verschil hebben. Qua stroomverbruik zijn TVs geen lieverdjes wat dat betreft.

Haal jij echt tien jaar met je TV normaal gesproken? Ik zou het moeten nakijken maar ik denk dat ik wel op minder zit dan dat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:10
Gonadan schreef op maandag 22 september 2025 @ 22:14:
[...]
Voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat er geen verbeteringen tussen de generaties zitten, ik stel alleen dat ik ze in verhouding een stuk minder relevant vind om voor te upgraden. Ik kijk met name naar beeldkwaliteit.
Ik vergelijk het nu met de stap van een 37 cm draagbaar TV-tje naar een strakke platte beeldbuis TV, of de stap van die beeldbuis naar een goede HDTV, of later de stap naar OLED met UHD/HDR.
Dat zijn stappen die ik 'een wereld van verschil' noem en zonder twijfel een upgrade waard zijn.
Sinds twee jaar (vanaf de C3 /G3) zijn de LG OLED TV's veel accurater zowel in SDR als in HDR, waarbij kleuren, highlights en schaduwdetails veel dichter in de buurt komen van reference evenals de PQFT. Voorheen scoorde LG hier matig in. Dit is met het blote oog ook goed merkbaar voor een enthousiast en zeker voor een connaisseur.

Betreft helderheid hoor je regelmatig, 'Dat heb ik niet nodig'. Echter zorgt een hogere piekhelderheid ervoor dat tone mapping voortaan overbodig is bij content dat op 1000 nits is gemasterd. En 4000 nits wordt de nieuwe standaard, dit betreft puur om de highlights. Andere elementen in de scene zijn 100-120 nits, dit is ook de reden waarom de gemiddelde consument Dolby Vision series en films over het algemeen als 'te donker' ervaart doordat men gewend is om SDR bij een veel hogere helderheid te kijken terwijl het bewust gemasterd wordt om in een donkere ruimte of ruimte met weinig omgevingslicht te kijken.

Dan hebben we ook nog het gedeelte processing, ook hierin heeft LG de laatste jaren flinke stappen gezet en komt met de G serie nu meer in de buurt van Panasonic en Sony. Imo zeer welkom doordat de gemiddelde beeldgrootte steeds verder toeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Laatst online: 07:32
Gonadan schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 12:03:
[...]

Ja ze zitten niet stil. De 5-serie zou ook al flink uit maken qua verbruik en helderheid, als ze dat doorzetten zal je na zo'n 10 jaar wel een flink verschil hebben. Qua stroomverbruik zijn TVs geen lieverdjes wat dat betreft.

Haal jij echt tien jaar met je TV normaal gesproken? Ik zou het moeten nakijken maar ik denk dat ik wel op minder zit dan dat.
Ik heb 16 jaar met mijn 50" Samsung plasma gedaan vooraleer ik vorige zomer overstapte naar een 77" G2. Het verschil is enorm maar het went ongelooflijk snel imo. De overgang van mijn beeldbuis destijds naar die 50" plasma was echt veel indrukwekkender.

Die plasma werkt overigens nog steeds maar is een energiezuiper. Verbruikt makkelijk 400W t.o.v. de 100W die de veel grotere G2 ongeveer verbruikt. Daar kwam ik pas echt achter toen ik mijn zonnepanelen/thuisbatterij had en echt op mijn energieverbruik begon te letten.

Ben verder erg tevreden met de G2, maar qua reflectie is die net zo erg als de plasma. Op die 16 jaar tijd is er op dat gebied dus amper wat verbeterd. Bij de nieuwere G-modellen is daar meer op ingezet hoorde ik, maar ik wou niet zo hoog gaan met mijn budget en was het toch gewoon van de kamer te verduisteren. Achteraf bekeken zou een techniek zoals Samsung gebruikt tegen reflectie op hun nieuwe OLED wel interessant zijn, maar ik ga er niet van wakker liggen.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

De G4 had al wat betere anti-reflectie en de G5 schijnt dat nog meer te hebben, maar vaak gaat die beoordeling hand in hand met de hogere helderheid. Veel gebruikers kiezen er namelijk voor om met veel omgevingslicht naar de TV te gaan kijken en dan loop je veel sneller tegen dat soort beperkingen aan.
Wanneer je met name 's avonds kijkt heb je daar veel minder last van en zal je er ook minder waarde aan hechten.

Al moet ik zeggen dat ik persoonlijk er wel wat waarde aan zo hechten, al is het maar omdat ik mijn verlichtingsindeling en -scenes thuis minder hoef af te stemmen op het TV-gebruik.
Freshouttheoven schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 12:10:
[...]

Sinds twee jaar (vanaf de C3 /G3) zijn de LG OLED TV's veel accurater zowel in SDR als in HDR, waarbij kleuren, highlights en schaduwdetails veel dichter in de buurt komen van reference evenals de PQFT. Voorheen scoorde LG hier matig in. Dit is met het blote oog ook goed merkbaar voor een enthousiast en zeker voor een connaisseur.

Betreft helderheid hoor je regelmatig, 'Dat heb ik niet nodig'. Echter zorgt een hogere piekhelderheid ervoor dat tone mapping voortaan overbodig is bij content dat op 1000 nits is gemasterd. En 4000 nits wordt de nieuwe standaard, dit betreft puur om de highlights. Andere elementen in de scene zijn 100-120 nits, dit is ook de reden waarom de gemiddelde consument Dolby Vision series en films over het algemeen als 'te donker' ervaart doordat men gewend is om SDR bij een veel hogere helderheid te kijken terwijl het bewust gemasterd wordt om in een donkere ruimte of ruimte met weinig omgevingslicht te kijken.

Dan hebben we ook nog het gedeelte processing, ook hierin heeft LG de laatste jaren flinke stappen gezet en komt met de G serie nu meer in de buurt van Panasonic en Sony. Imo zeer welkom doordat de gemiddelde beeldgrootte steeds verder toeneemt.
In de schaduwen verwacht ik onderhand wel wat verbetering inderdaad, dat zijn wel dingen die doorontwikkeld zijn. De Dolby Vision klacht herken ik mij niet in, maar dat is waarschijnlijk omdat ik bewuster bezig ben met omgevingslicht en instellingen van de TV dan een gemiddelde consument (heb er zelf mijn kalibratiesysteem tegenaan gehangen).

Qua processing ben ik ook wel benieuwd. In de generatie die ik heb zie je vrij snel artefacts en is het advies vaak om het laag of zelfs uit te zetten. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendol95
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-10 20:37
Ik heb de G3 en zou hierop graag kodi willen gebruiken, mensen hier ervaring met Kodi sideloaden op hun LG tv WEBOS? werkt dit goed of beter een mediaspeler ervoor nemen. Wil voornamelijk alleen films kijken ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:21
@Rendol95 Kan je makkelijk via WebOs brew installeren: https://repo.webosbrew.org/apps/org.xbmc.kodi/
Ik doe dit via dev-manager-desktop, ik raad je aan om ook gelijk de Auto Dev Token app te installeren op je TV, zo hoef je niet na elke 99 uur weer de developer mode aan te zetten (Devmode is noodzakelijk om Kodi op je TV te houden).
Houdt er wel rekening mee dat Kodi niet echt snel is op WebOs, Kodi op een los apparaat is veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_I
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22:21
Rendol95 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:59:
Ik heb de G3 en zou hierop graag kodi willen gebruiken, mensen hier ervaring met Kodi sideloaden op hun LG tv WEBOS? werkt dit goed of beter een mediaspeler ervoor nemen. Wil voornamelijk alleen films kijken ermee.
Ja, technisch kan het. Ik heb het ook even geïnstalleerd op een G4. Was niet vooruit te branden. Ik heb het gewoon weer draaien op een mediaspeler (Xiaomi TV stick 4K).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zoals hierboven gezegd. Technisch kan het. Draaide bij mij op G3 ook niet goed. Gebruik daarom ook een externe speler.

do or do not, there is no try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcmerK
Ik heb het ook geprobeerd maar gebruik nu ook weer een losse mediaspeler.
Met een grote database loopt de beperkte opslagruimte al snel vol.
Ook de stremio app geeft vaak een “kan bestand niet afspelen” fout en niet
op de mediaspeler.

Nu met de Webbs 25 update constant audio drops met de odido tv app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
OcmerK schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 20:14:
[...]

Nu met de Webbs 25 update constant audio drops met de odido tv app.
Hier met de Skyshowtime app ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 08:15
OcmerK schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 20:14:
[...]

Ook de stremio app geeft vaak een “kan bestand niet afspelen” fout en niet
op de mediaspeler.
Ik heb Plex geinstalleerd, welliswaaar plexpass nodig maar het werkt werl. Ik speel dan via mijn NAS af en bij de instellingen direct play zodat de NAS niets hoeft te doen behalve de data doorsturen. Dit werkt bij mij goed op mijn C1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-10 17:23
Vroem schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 21:13:
[...]

Ik heb Plex geinstalleerd, welliswaaar plexpass nodig maar het werkt werl.
Heb je geen plexpass voor nodig hoor. Doe het al jaren zonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-10 19:37
DutchOwnage schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 20:27:
[...]

Hier met de Skyshowtime app ook.
Ik had het met de Disney+ app, maar heb de hele boel hier even van het stroom gehaald & was hierna verdwenen 🙂
Zal morgen ook even met de andere streaming apps checken!

• Gonadan

Gonadan

Mirx_NL schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 22:29:
Heb je geen plexpass voor nodig hoor. Doe het al jaren zonder.
Zolang het je eigen spul op je eigen netwerk is alleen een account toch? Ik heb ook geen pass met mijn AppleTV inderdaad.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik het WebOS van mijn huidige TV maar zeer beperkt gebruikt heb. Ik vind het te rommelig en te veel vervuiling, plus ik houd mijn TV liever van de domme. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirx_NL
Gonadan schreef op woensdag 24 september 2025 @ 07:51:
[...]

Zolang het je eigen spul op je eigen netwerk is alleen een account toch? Ik heb ook geen pass met mijn AppleTV inderdaad.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik het WebOS van mijn huidige TV maar zeer beperkt gebruikt heb. Ik vind het te rommelig en te veel vervuiling, plus ik houd mijn TV liever van de domme. :P
Ja, zelfs met de laatste wijziging is lokaal streamen gratis.

(En er is nog geen geforceerde server update, dus de plex pass of streaming abbo kun je nog omzeilen door een oudere versie te installeren.)

• Gonadan

Gonadan

Mirx_NL schreef op woensdag 24 september 2025 @ 08:30:
Ja, zelfs met de laatste wijziging is lokaal streamen gratis.

(En er is nog geen geforceerde server update, dus de plex pass of streaming abbo kun je nog omzeilen door een oudere versie te installeren.)
Als het zo ver komt ga ik wel naar alternatieven kijken. Ik heb Plex wel staan maar gebruik het zeer zelden, dus zou daar wel overheen komen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Morion
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-10 16:55
Mijn bijna 10 jaar oude LG OLED (uitvoering: LG OLED55B6V Zwart) is inmiddels toe aan vervanging en ik ben voornemens over te stappen naar de uitvoering: LG OLED evo G55LW 65" Zwart . Naast het feit dat die dus een maatje groter is ga ik vermoedelijk ook een hoop merken van de techniek die 10 jaar verder is dan toen ik deze heb aangeschaft. Inmiddels heeft de oude OLED heel veel moeite met vrijwel alle apps (vaak vastlopen/crashen), ingebrande stukjes van gaming en begint een lijntje aan leds het te begeven.

Volgens mij heb ik wel, toen ik deze jaren terug aan heb geschaft en opgehangen, direct een aantal instellingen aangepast omdat die fabriek-af niet altijd optimaal zijn voor een redelijk verlichte kamer (buitenlicht). Is er toevallig nog een tip voor een nieuwe gebruiker qua instellingen voor een nieuwe LG OLED? Mijn kennis van TVs is beperkt helaas, maar zal dit topic ook even in de gaten houden en teruglezen de komende dagen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-10 10:59
Gonadan schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 12:03:
[...]

Nouja dat is mijn intentie. Mijn vorige tv had ik 9 jaar. De C1 had ik tegelijk met de PS5 gekocht vanwege de nieuwe technieken en resolutie. Ik denk dat de C1 nog prima meekan met de PS6, want daar verwacht ik betreft resolutie geen vernieuwingen en met 120fps zou ik meer dan tevreden zijn. HDMI 2.2 komt er ook nog aan, maar dat zou vooral baat hebben bij het synchroon lopen van geluid en beeld met gebruik van een extern geluidsbron via hdmi en een hoger fps dan 120 of zelfs 140 wat nu al mogelijk is op een LG Oled tv. Voor mij nog geen reden om dan te upgraden. Misschien zijn er over 2 jaar wel Pholed tv's op de markt en heb ik de prikkel dan toch voor een nieuwe tv te gaan. We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:00

The Zep Man

🏴‍☠️

Mirx_NL schreef op woensdag 24 september 2025 @ 08:30:
Als je je daarom al druk moet maken als gebruiker dan zou ik gewoon meteen overstappen op een alternatief waarbij dit probleem zich niet afspeelt. Jellyfin is best wel volwassen. Het speelt voor mij alles prima af.

Er is een officiële (gratis) Jellyfin applicatie voor WebOS. Geen ervaring mee. Ik draai alles onder Android TV en/of Kodi. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:11
Hebben jullie ook af en toe dat NPO Start kortstondig naar lage kwaliteit overschakelt?
Heb de TV al op verschillende AP's 'vastgezet', waarvan 1 vlakbij de TV. Met Netflix nooit problemen, maar NPO Start start ten eerste heel traag en ten tweede is dus het probleem dat af en toe, midden in een aflevering, de kwaliteit ineens omschakelt naar het laagste en de seconden daarna weer langzaam opbouwt tot 1080. Best irritant. Gebeurt toch met enige regelmaat. Ik kan ook bekabeld aansluiten, wil ik ook nog proberen, maar wilde even checken of mensen dit herkennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik gebruik de plex,jellyfin en alle overige apps als een gek op mijn webos. vreemd dat het zo ondergewaardeerd is hier :9 werkt allemaal harstikke goed.

• Mirx_NL
Farabi schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:44:
Ik gebruik de plex,jellyfin en alle overige apps als een gek op mijn webos. vreemd dat het zo ondergewaardeerd is hier :9 werkt allemaal harstikke goed.
Ik ook. Alle apps zijn een schil om de interne media speler en daar is weinig mis mee.

• Gonadan

Gonadan

Haha de laagste prijs voor het model waar ik naar had gekeken is alweer omhoog als ik het goed zie. :D

Nee dat zie ik niet goed. :+

[ Voor 16% gewijzigd door Gonadan op 25-09-2025 13:04 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Die laatste WebOS update bevalt me prima.

"Dolby Atmos via audio device" i.p.v. "soundbar" 😁

(een kinderhand is snel gevuld, gebruik geen soundbar) 😉

Testing, one, two ...

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:16
Sinds de laatste WebOS update op mijn G4 krijg ik telkens na inschakelen tv de melding "LG voice recognition feature has been turned on..." en dan verdwijnt de melding vanzelf weer.

Heeft iemand een idee hoe die melding uitgeschakeld kan worden? Uiteraard even gezocht op internet maar beide opties leiden tot niets.

Zowel onder "Settings -> General -> AI service" als "Settings > Accessibility > Voice Guide" heb ik niets staan over Voice Recognition. Alle overige audio guidance achtige settings staan al uitgeschakeld.

De tv hangt niet aan internet, hooguit even kortstondig voor een check op update en het binnenhalen daarvan.

Edit: ik lees wel iets over het opnieuw moeten her-accepteren van de gebruikersvoorwaarden van spraakgebruik. Als ik op het microfoonknopje druk op afstandbediening krijg ik de melding dat voice recognition beschikbaar wordt nadat ik de tv aan internet hang en de voorwaarden accepteer. Als ik de tv dan even aan internet koppel kan ik inderdaad aanvinken dat ik de voorwaarden accepteer (heb ik niet gedaan).
Maar ik heb dus eigenlijk niet zo'n zin om eerst voorwaarden te accepteren voor een functie die ik niet wens te gebruiken. Echter de melding dat het al ingeschakeld is blijft wel telkens terugkomen na opstarten van tv. Raar.

[ Voor 33% gewijzigd door jesco_white op 27-09-2025 09:50 ]

• jesco_white
Waar ik trouwens ook "last" van heb, al sinds ik de G4 in gebruik heb, is dat de tv na inschakelen telkens een keer of 3 switched naar input HDMI1 waar de chromecast op zit, terwijl ik naar mijn Ziggo Mediabox op HDMI3 wil kijken.

Op HDMI1 zit mijn Google Streamer chromecast. Op HDMI3 zit mijn Ziggo Mediabox Next decoder.

Als ik de Ziggo Mediabox inschakel (met Ziggo afstandbediening) om tv te kijken dan schakelt de tv ook in. Dan zie ik ook even een paar seconden de Ziggo zender op HDMI3. Vervolgens schakelt de tv dan naar HDMI1 en zie ik uiteraard het Chromecast beeld. Dan schakel ik de input weer terug naar HDMI3 maar de tv blijft totaal zo'n 3 keer terugspringen naar HDMI1.

Pas de 4e keer blijft hij hangen op HDMI3, de mediabox van Ziggo.

Zou het kunnen dat na inschakelen van tv de chromecast zich meldt bij de tv waardoor de tv automatisch naar die ingang schakelt, en dat dan enkele keren doet? De chromecast lijkt de Mediabox daarin te over-rulen. Het is nooit andersom, dat de tv naar HDMI3 springt terwijl ik naar HDMI1 wil kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@jesco_white, CEC instelling op je Chromecast wijzigen.

Testing, one, two ...

• Frolow
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:48
Vraagje aan voetbalkijkende LG B4 eigenaren:

Ik heb deze week een Philips 48OLED759 aangeschaft maar het beeld bij voetbal is niet om aan te zien. De bal rolt gewoonweg niet vloeiend genoeg, ook na vele aanpassingen in het vrij onvolwassen ogende Titan OS weliswaar iets minder maar nog steeds niet zoals het zou horen. Ik zit eraan te denken deze terug te sturen en voor een B4 te gaan, zodoende de vraag:

Hoe is de voetbalkijkervaring op de LG B4? Is de bal met de juiste instellingen gewoon vloeiend? Neem als bijvoorbeeld deze aanval vanaf 1:54, is de assist en het schot gewoon 'smooth' of zijn er duidelijke haperingen of judder te zien?

Ik snap dat judder ook te maken heeft met de aangeleverde content qua resolutie/fps/etc, maar geen enkel stukje voetbalcontent dat ik geprobeerd heb op die Philips krijg ik vloeiend genoeg om niet storend te zijn, dus ik hoop dat het besturingssysteem van LG wat volwassener is en wel de juiste instelmogelijkheden heeft.

• Gonadan

Gonadan

Normaal gesproken zou je voetbal op elke tv wel vloeiend moeten kunnen krijgen, weet je zeker dat je de instellingen niet gewoon verkeerd hebt aangepast?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Frolow schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 14:59:
Vraagje aan voetbalkijkende LG B4 eigenaren:

Ik heb deze week een Philips 48OLED759 aangeschaft maar het beeld bij voetbal is niet om aan te zien. De bal rolt gewoonweg niet vloeiend genoeg, ook na vele aanpassingen in het vrij onvolwassen ogende Titan OS weliswaar iets minder maar nog steeds niet zoals het zou horen. Ik zit eraan te denken deze terug te sturen en voor een B4 te gaan, zodoende de vraag:

Hoe is de voetbalkijkervaring op de LG B4? Is de bal met de juiste instellingen gewoon vloeiend? Neem als bijvoorbeeld deze aanval vanaf 1:54, is de assist en het schot gewoon 'smooth' of zijn er duidelijke haperingen of judder te zien?

Ik snap dat judder ook te maken heeft met de aangeleverde content qua resolutie/fps/etc, maar geen enkel stukje voetbalcontent dat ik geprobeerd heb op die Philips krijg ik vloeiend genoeg om niet storend te zijn, dus ik hoop dat het besturingssysteem van LG wat volwassener is en wel de juiste instelmogelijkheden heeft.
Ik kan jouw uit mijn eigen ervaring meedelen dat dit op mijn LG B4 65-inch (OLED65B42LA) Voetbal kijken er prettig is en fantastische beeld geeft :D

Ik maak al sinds 2010 gebruik bij Ziggo van High-End Coax aansluiting van Profigold 10m voor de TV. Deze hebben 24K gouden poorten aan beide uiteinde, en dit bijdraagt aan een goede doorvoer van het signaal. Deze kabel heeft een extra dikke omhulsel dubbellaags om storing ect te voor komen en 100Hz gecertificeerd. Kabel heeft ook invloed op de kwaliteit. Ook HDMI kabel. Ik gebruik CI+ 1.3 kaartje rechtstreeks op de TV.

De kleuren op mijn B4 zien er goed uit en eveneens de bal. Ook kan je veel instellen op de B4. Ik ben zelf zeer tevreden als ik naar een wedstrijd zit te kijken alsof ik daar zelf aanwezig ben. Nog 1 tip ga langs in de winkels om dit te ervaren, dit doe ik meerdere keren voor aankoop.

Verder adviseer ik jouw een 55-inch meestal hebben kleinere panelen een iets andere opbouw qua paneel.

[ Voor 10% gewijzigd door Van der Berg op 27-09-2025 17:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Als het op een nieuwe tv ineens niet meer soepel loopt zou ik niet over kabels beginnen, het is dan veel aannemelijker dat het aan instellingen ligt.
Ook al ben ik zelf meer fan van LG, het lijkt me sterk dat het op een Philips niet zou kunnen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Van der Berg
Gonadan schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:36:
Als het op een nieuwe tv ineens niet meer soepel loopt zou ik niet over kabels beginnen, het is dan veel aannemelijker dat het aan instellingen ligt.
Ook al ben ik zelf meer fan van LG, het lijkt me sterk dat het op een Philips niet zou kunnen.
Ik bedoelde daarmee ongeacht welke merk, goede kabels zijn zeer zeker van belang voor een goede signaal. Ik kocht die kabel van Profigold over de €100 toen der tijd en is wel verschil met een coaxkabel van €5 a €10 kost. Naast instellingen helpt dat.

[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 27-09-2025 17:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:12
Van der Berg schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:48:
[...]

Ik bedoelde daarmee ongeacht welke merk, goede kabels zijn zeer zeker van belang voor een goede signaal. Ik kocht die kabel van Profigold over de €100 toen der tijd en is wel verschil met een coaxkabel van €5 a €10 kost. Naast instellingen helpt dat.
24k gouden poorten? Dat zal slap zijn dan

• OcmerK
Ik vind het maar een slechte update, dat voice recognition heb ik ook en natuurlijk ga ik niet akkoord.
Nog steeds veel audio drops en dus stotteren. Ook YouTube (adfree) werkt niet meer.
Dolby Vision ineens oudere versie.
Helaas kan je niet snel even terug naar os24.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frolow
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:48
Gonadan schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 15:29:
Normaal gesproken zou je voetbal op elke tv wel vloeiend moeten kunnen krijgen, weet je zeker dat je de instellingen niet gewoon verkeerd hebt aangepast?
Ik moet tot mijn spijt toegeven dat je helemaal gelijk hebt, de Profielinstellingen zijn net even minder intuïtief dan ik gewend ben van mijn vorige (Google) TV.

Lijkt erop dat ik toch geen B4 nodig heb :P Dank voor de reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Gonadan schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:36:
Bij HDMI kabels is het een beetje alles of niets. Je hebt goed beeld of je hebt geen beeld. Ruis is geen issue op HDMI.

Bij analoog signaal kan een goede kabel wel uitmaken, maar dat ga je terug zien in ruis. Zeker niet of een beeld wel of niet soepel loopt.

Die dure HDMI kabels bij de electronica boeren zijn echt niet nodig.

• Gonadan

Gonadan

Frolow schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 19:46:
[...]

Ik moet tot mijn spijt toegeven dat je helemaal gelijk hebt, de Profielinstellingen zijn net even minder intuïtief dan ik gewend ben van mijn vorige (Google) TV.

Lijkt erop dat ik toch geen B4 nodig heb :P Dank voor de reacties!
Hoezo tot je spijt? Scheelt een hoop geld en gedoe toch alles het nu werkt? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdv
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-10 11:48

wdv

Heeft er al iemand ervaring met de OLED77G55LW uit 2025? Ik vraag me af of je na het ophangen met de meegeleverde muurbeugel nog fatsoenlijk bij de aansluitingen kunt komen om kabels te wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:24
@wdv die beugel zal hetzelfde zijn als eerdere jaargangen. Je kunt de tv een stukje naar voren trekken en aan de linker zijkant net voldoende ruimte creëren om bij de aansluitingen te kunnen.
Tenzij je een kabelgoot precies op de juiste plek in de muur hebt is het wel veel gekloot om de tv strak aan de muur te krijgen, zeker als je meer dan stroom en een enkele hdmi gebruikt.

[ Voor 34% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-09-2025 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
Lijkt te werken. Moet dan ff beetje meer spelen met meerdere afstandsbedieningen. Het is niet anders denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 14:48
Zooo B9 krijgt een update

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Voor de bezitters van een LG B4 model. Ik heb zojuist een update ontvangen. Softwareversie 23.23.30 naar 33.22.15 (1536MB) + app update

Ik ben erg benieuwd

[ Voor 12% gewijzigd door Van der Berg op 30-09-2025 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:57
jesco_white schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 09:43:
Sinds de laatste WebOS update op mijn G4 krijg ik telkens na inschakelen tv de melding "LG voice recognition feature has been turned on..." en dan verdwijnt de melding vanzelf weer.

Zowel onder "Settings -> General -> AI service" als "Settings > Accessibility > Voice Guide" heb ik niets staan over Voice Recognition. Alle overige audio guidance achtige settings staan al uitgeschakeld.
Bij mijn C4 had ik onder instellingen, algemeen, Ai-service, spraakherkenningsinstellingen de optie LG-spraakherkenning "aan" staan, deze heb ik uitgezet en na het opnieuw aanzetten van de tv kreeg ik geen melding meer. (stemherkenning had ik nooit gekoppeld aan mijn LG account)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Van der Berg schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 12:38:
Voor de bezitters van een LG B4 model. Ik heb zojuist een update ontvangen. Softwareversie 23.23.30 naar 33.22.15 (1536MB) + app update

Ik ben erg benieuwd
Dat is je upgrade naar WebOS25.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
DutchOwnage schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 19:29:
[...]

Dat is je upgrade naar WebOS25.
Oh dus ik heb nu WebOS 25 leuk. Ik ga me daar vanavond verder in verdiepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
Megapaul schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 18:57:
[...]

Bij mijn C4 had ik onder instellingen, algemeen, Ai-service, spraakherkenningsinstellingen de optie LG-spraakherkenning "aan" staan, deze heb ik uitgezet en na het opnieuw aanzetten van de tv kreeg ik geen melding meer. (stemherkenning had ik nooit gekoppeld aan mijn LG account)
Ik heb die optie niet in het menu. Mogelijk omdat ik vanaf dag 1 bij ingebruikname tv die voorwaardes niet heb geaccepteerd. Misschien doen veel mensen standaard doorklikken op "Alles accepteren" bij eerste in gebruikname van de tv?

Door/sinds die WebOS25 denkt en zegt de tv dat de optie "Voice recognition" aanstaat terwijl deze nooit aan stond en ook nooit geaccepteerd was dus niet aangeboden werd in het menu.

Ik krijg de indruk dat ik, als ik dit op wil lossen, alle voorwaarden alsnog moet accepteren, dan in het menu kijken of de optie dan aangeboden wordt, en dan de optie vervolgens via menu weer uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:03
Megapaul schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 18:57:
[...]

Ik probeer nu al twee dagen de spraakherkenings popup uit te schakelen. Ik moet hiervoor eerst de voorwaarden accepteren (zeer omslachtig), maar wanneer ik dit probeer te doen, krijg ik deze foutmelding:

"Er is een tijdelijk probleem opgetreden tijdens het verbinden met de server. Probeer het later nogmaals."

Meer mensen die hier tegenaan lopen?

Heb de tv al met wifi verbonden, met de 5g verbinding van mijn telefoon, bedraad. Steeds dezelfde melding. Gaat om een 77C4 Benelux model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
red1 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:17:
[...]

Ik probeer nu al twee dagen de spraakherkenings popup uit te schakelen. Ik moet hiervoor eerst de voorwaarden accepteren (zeer omslachtig), maar wanneer ik dit probeer te doen, krijg ik deze foutmelding:

"Er is een tijdelijk probleem opgetreden tijdens het verbinden met de server. Probeer het later nogmaals."

Meer mensen die hier tegenaan lopen?

Heb de tv al met wifi verbonden, met de 5g verbinding van mijn telefoon, bedraad. Steeds dezelfde melding. Gaat om een 77C4 Benelux model.
Ander internet werkt wel op je TV? Weet niet of je Netflix etc gebruikt van de tv?

Ik had een update gedaan van WebOS en schijnbaar is automatisch IP6 aan gegaan. Bij mij werkte heel internet dus ook niet. Had wel verbinding maar niets kon laden. Kleine kans maar mogelijk dat dat bij jouw ook het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:03
Utoka schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 07:48:
[...]

Ander internet werkt wel op je TV? Weet niet of je Netflix etc gebruikt van de tv?

Ik had een update gedaan van WebOS en schijnbaar is automatisch IP6 aan gegaan. Bij mij werkte heel internet dus ook niet. Had wel verbinding maar niets kon laden. Kleine kans maar mogelijk dat dat bij jouw ook het probleem is?
Bedankt voor je reactie. Ja alle overige netwerk gerelateerde zaken werken gewoon prima, zoals Netflix. Ik weet ook niet waarom hij deze foutmelding blijft geven, heb ook niet zo'n zin in een factory reset eerlijk gezegd. Het blijft gek dat je eerst voorwaarden moet accepteren alvorens je deze melding kan uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
red1 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 16:33:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ja alle overige netwerk gerelateerde zaken werken gewoon prima, zoals Netflix. Ik weet ook niet waarom hij deze foutmelding blijft geven, heb ook niet zo'n zin in een factory reset eerlijk gezegd. Het blijft gek dat je eerst voorwaarden moet accepteren alvorens je deze melding kan uitzetten.
Dat is het nadeel van updates doorvoeren. Je weet nooit wat er nu weer verandert. Mijn G4 blijft fijn een dom apparaat (Apple tv 4K eraan). Ook geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het probleem is alleen dat er ook wel updates zijn die wel zinvol zijn, dus als je er volledig van wegblijft kan het ook weer in je nadeel zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Heb nog steeds audio dropouts met bepaalde interne apps na de update naar WebOS25. Enige wat helpt is de stroom er even af, en dan gaat het weer een tijdje goed maar na verloop van tijd komt het weer terug. Erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07:10
Hier sinds vorige week eigenaar van de 65C5, prachtige TV en een enorme upgrade ten opzichte van mijn 8 jaar oude 60 inch Samsung LED.

TV besteld bij Smits Arnhem, wat mij nog wel opviel bij Smits is het model nummer, ik heb namelijk de OLED65C56LB.DEU ontvangen en is dat nu een duitse import of niet? :+ Vanuit de Smits website adverteren ze met het EU model. In de pricewatch staat de C5 er ook onder LB.EU of LA.EU in.... verschil tussen LA of LB is mij ook niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Linkser schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:16:
Hier sinds vorige week eigenaar van de 65C5, prachtige TV en een enorme upgrade ten opzichte van mijn 8 jaar oude 60 inch Samsung LED.

TV besteld bij Smits Arnhem, wat mij nog wel opviel bij Smits is het model nummer, ik heb namelijk de OLED65C56LB.DEU ontvangen en is dat nu een duitse import of niet? :+ Vanuit de Smits website adverteren ze met het EU model. In de pricewatch staat de C5 er ook onder LB.EU of LA.EU in.... verschil tussen LA of LB is mij ook niet duidelijk.
Duitsland ligt in de EU dus het is een EU model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07:10
HEY_DUDE schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:23:
[...]

EU of DEU model zijn wel twee verschillende types/modelnummers ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HEY_DUDE schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:23:
[...]

Uhhhh….
Ja, Benelux ligt ook in de EU.
En Duitsland heeft eigen modellen ook al ligt Duitsland in de EU.
Er zijn dus wel degelijk verschillen.
Maar goed officiële LG dealers hier zullen de modellen aanbieden uit de Benelux.
Officiële LG dealers doen ook mee met cashback acties.

O ja de LG cashback actie is VANDAAG ingegaan.
Zie het Cashback topic voor de details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Linkser schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:16:

van de '6LB' is de 6 de sales region als het goed is. wat er nu weer achteraan geplakt is aan 'DEU' geen idee wat dat exact voor moet stellen tegenwoordig ? :D

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _beg
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 09-10 10:47
Hi,

Ik overweeg een LG OLED G serie te kopen. Kan iemand toelichten wat het verschil is tussen G56LS ''55, G55LW 55'' en dan heb je ook G54LW 55''? Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinho96
_beg schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:22:
Hi,

Ik overweeg een LG OLED G serie te kopen. Kan iemand toelichten wat het verschil is tussen G56LS ''55, G55LW 55'' en dan heb je ook G54LW 55''? Thanks.
LS staat voor "stand", dus een voet (zoals de C-serie ongeveer)
LW staat voor "wandbeugel" (om aan de muur te hangen)
Het verschil in cijfer staat vaak voor een model uit een ander land (dacht ik). Maar dat zou normaal niet moeten uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robinho96 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:27:
[...]

LS staat voor "stand", dus een voet (zoals de C-serie ongeveer)
LW staat voor "wandbeugel" (om aan de muur te hangen)
Het verschil in cijfer staat vaak voor een model uit een ander land (dacht ik). Maar dat zou normaal niet moeten uitmaken.
Het verschil in modelnummers maakt wèl uit als je nu een OLED wilt kopen en gebruik wilt maken van de lopende cashback actie. Zie ook het Cashback topic voor de details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 15:31

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik heb een LG C3 48" Nederlands model en bij mij werkt Videoland niet.
Als ik de app op de tv open, komt het Videoland-logo, die fade't uit en vervolgens blijft het beeld zwart.
De netwerkverbinding is bekabeld, ik heb 1Gbps glasvezel.
De tv heb ik al een paar keer herstart (dus niet aan en uit maar echt rebooten dmv een minuut van het stroom halen). Herstart en opnieuw geinstalleerd, geinstalleerd en herstart. Niets werkt.
Kan ik nog iets anders proberen? Volgens de tv is er nog voldoende schijfruimte (5100 van de 5900 GB). Andere apps die geinstalleerd zijn, zijn alleen Netflix, NPO-start, Youtube en Disney+
Edit: ook alle firmware is up-to-date

[ Voor 3% gewijzigd door Arjan A op 08-10-2025 13:53 ]

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-10 13:53

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Arjan A schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:52:
Ik heb een LG C3 48" Nederlands model en bij mij werkt Videoland niet.
Als ik de app op de tv open, komt het Videoland-logo, die fade't uit en vervolgens blijft het beeld zwart.
De netwerkverbinding is bekabeld, ik heb 1Gbps glasvezel.
De tv heb ik al een paar keer herstart (dus niet aan en uit maar echt rebooten dmv een minuut van het stroom halen). Herstart en opnieuw geinstalleerd, geinstalleerd en herstart. Niets werkt.
Kan ik nog iets anders proberen? Volgens de tv is er nog voldoende schijfruimte (5100 van de 5900 GB). Andere apps die geinstalleerd zijn, zijn alleen Netflix, NPO-start, Youtube en Disney+
Edit: ook alle firmware is up-to-date
Misschien maakt iemand anders gebruik van jouw account op dat moment? Wat ook kan is dat jouw netwerk te druk is. Ik heb het ook met andere apps als mijn zoon op zijn kamer aan het streamen is. De app start en dan niks.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 15:31

Arjan A

Cenosillicafoob

GerCor schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 02:14:
[...]

Misschien maakt iemand anders gebruik van jouw account op dat moment? Wat ook kan is dat jouw netwerk te druk is. Ik heb het ook met andere apps als mijn zoon op zijn kamer aan het streamen is. De app start en dan niks.
Netwerk was niet te druk (ik was als enige thuis). Maar ik heb de boosdoener al gevonden: Pi-Hole. Ik heb die nu bij de eerste keer opstarten uitgezet en zodra alles geladen was, weer aangezet. Het werkt nu prima.
Ik moet alleen de query-log van Pi-Hole nog eens uitlezen om te zien welke domeinen Videoland op de tv nodig heeft, want de app en in de browser werkt het allemaal wel gewoon.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Pagina: 1 ... 568 569 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.