Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:28
Zojuist is mijn G3 upgraded naar firmware 33.22.52

Dit is schijnbaar de beruchte WebOS25 update als ik op andere sites de reacties mag geloven.
Na de update (en de noodzakelijke TV herstart) waren meteen de netflix, youtube en Google home app (2x) ook toe aan een update.

Vooralsnog werkt volgens mij alles nog zoals voorheen. eARC / HDMI CEC naar mijn Denon AVR-X2800H werkt ook prima. Screensaver doet het ook weer na 3 minuten. Het lijkt allemaal wel wat vlotter te werken.

Iemand ergens de release notes gezien?

[ Voor 5% gewijzigd door Chris12 op 19-11-2025 15:34 ]

Mijn PVOutput

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:14
DON PAPA schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:31:
[...]

Op de AppleTV afstandbediening zit toch gewoon een mute knop, of bedoel je die niet?
Ah, het ging inderdaad over de AppleTV. Niet goed gelezen. Over AppleTV lees ik veel goede dingen. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Ik dacht dat het ging over de nieuwe generatie afstandsbedieningen van LG. Ook die hebben de optie om verschillende apparaten te koppelen. Dat is uiteraard wel handig, alleen hebben ze dus geen mute knop :(

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:15
Gonadan schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:12:
Eerder mee gaan met de tijd zou ik zeggen. Verreweg de meeste consumenten zitten gewoon op bluetooth en degenen die meer met audio bezig zijn hebben vast wel een receiver staan met en 6,35 gat voor de hoofdtelefoon. ;)
Het gaat met name om het principe dat op een TV in deze prijsklasse gewoon DTS ondersteuning hoort te zitten.

Net als @Nougat gebruik ik uitstekende ingebouwde mediaplayer van mijn oude LG C8 die perfect content vanaf mijn nas afspeelt. Ik heb hier een heleboel films en series op staan met DTS geluid. Die zou ik op een nieuwe G5 niet kunnen afspelen. Het is bizar dat ik hiervoor een aparte mediaspeler zoals een Shield o.i.d. zou moeten aanschaffen. Met de hoofdtelefoon geef ik je gelijk en is tegenwoordig alles bluetooth en zou zelf ook geen bedrade hoofdtelefoon meer willen gebruiken.

Maar geen DTS ondersteuning vind ik gewoon niet kunnen voor een topmodel TV.

• Tranquility
Nougat schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:19:
Ik gebruik de mediaplayer van mijn LG G3 en speel op mijn Denon receiver als het bestand DTS heeft geluid in DTS af... dus is zou niet blij zijn zonder DTS op m'n tv.
Hier idem op een oude 65" LG C8, waar ik overigens nog steeds zeer content mee ben.
Dat zou dus niet meer kunnen als deze de pijp aan Maarten zou geven ik een nieuwe LG OLED zou willen kopen.

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:03

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

XFlame schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:38:
[...]

Ah, het ging inderdaad over de AppleTV. Niet goed gelezen. Over AppleTV lees ik veel goede dingen. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Ik dacht dat het ging over de nieuwe generatie afstandsbedieningen van LG. Ook die hebben de optie om verschillende apparaten te koppelen. Dat is uiteraard wel handig, alleen hebben ze dus geen mute knop :(
Even volume down langer ingedrukt houden is mute. Net als de knop boven het huisje even langer inhouden, dan kun je gelijk schakelen van ingangsbron ipv via de Hub.

• Tranquility
Gonadan schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:23:
DTS als argument tegen een post over met de tijd mee gaan vind ik niet een heel sterke. ;)

Mijn receiver heeft gewoon nog DTS, maar dat heb ik echt zelden nodig. Hooguit als ik er nog eens een DVD in gooi.
Mijn oude Yamaha RX-V2700 heeft ook gewoon DTS, maar die zal niks doen als de TV het niet doorgeeft (passthrough) Het gaat niet om de techniek, maar het is puur een licentie kwestie en dat vind ik gewoon mehhh voor een topmodel als de G5. Aan de andere kant kun je je ook afvragen waarom DTS nog steeds licentiekosten vraagt voor een oude audiostandaard die tegenwoordig niet meer gebruikt wordt. Geef het dan vrij zou ik zeggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Tranquility op 19-11-2025 16:07 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Tranquility schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:58:
[...]

Het gaat met name om het principe dat op een TV in deze prijsklasse gewoon DTS ondersteuning hoort te zitten.

Net als @Nougat gebruik ik uitstekende ingebouwde mediaplayer van mijn oude LG C8 die perfect content vanaf mijn nas afspeelt. Ik heb hier een heleboel films en series op staan met DTS geluid. Die zou ik op een nieuwe G5 niet kunnen afspelen. Het is bizar dat ik hiervoor een aparte mediaspeler zoals een Shield o.i.d. zou moeten aanschaffen. Met de hoofdtelefoon geef ik je gelijk en is tegenwoordig alles bluetooth en zou zelf ook geen bedrade hoofdtelefoon meer willen gebruiken.

Maar geen DTS ondersteuning vind ik gewoon niet kunnen voor een topmodel TV.
Gevoelsmatig snap ik je helemaal, maar wanneer mag een fabrikant dan wel van dergelijke archaïsche formaten af stappen? Maar advocaat van de duivel: moeten ze dan echt alles tot in den eeuwigheid blijven ondersteunen?

Want wees eerlijk, er is geen streamingdienst die DTS doet, geen van je TV apps zal het zelf produceren, fysieke dragers die het nog hebben bevatten ook altijd DD en krijg je toch tranen in je ogen van als je daar zo'n moderne TV voor gaat gebruiken. Feitelijk is de enige doelgroep de mensen die een stevige verzameling aan digitale kopieën thuis hebben staan. Is dat dan de doelgroep waar de fabrikant het allemaal voor moet doen?

En ik geef toe, ik heb ook nog wat concerten op DVD staan met DTS en ben dan blij dat mijn receiver dat nog kan. Maar echt met plezier kijken doe je dat ook niet meer tegenwoordig. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Gonadan, Disney+ heeft Imax Enhanced DTS-X Profile 2 beschikbaar en dat is toch DTS? 😉

Testing, one, two ...

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
Wreckerrm schreef op woensdag 19 november 2025 @ 16:03:
[...]

Even volume down langer ingedrukt houden is mute. Net als de knop boven het huisje even langer inhouden, dan kun je gelijk schakelen van ingangsbron ipv via de Hub.
Jep, maar dat vind ik veel onhandiger dan een mute knop. Zie mijn eerdere bericht in dit topic, even hierboven.
Waarom veranderen wat geen verandering nodig heeft? Was er werkelijk iemand die naar de mute knop keek en dacht 'wat onhandig, laten we die weghalen'?
Pagina: 1 ... 570 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.