• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-12 07:59
Krizna in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Ook ik heb LG gewezen op de wettelijke garantie (op een tv van >1000 euro heb je 7 jaar recht op een deugdelijk product)
Je hebt in Nederland ongeacht levensduur recht op een deugdelijk product. De Nederlandse wet stelt de verkoper hiervoor blijvend aansprakelijk. Wij kennen geen limiet aan deze aansprakelijkheidsperiode. Wat wel zo is, is dat binnen de definitie van een deugdelijk product valt of de klacht in kwestie redelijkerwijs te verwachten was of niet. En daar komt dan pas het concept slijtage en opgebouwde levensduur om de hoek kijken.
Dat er standaardlijstjes aan afschrijvingstermijnen voor diverse klassen aan elektronicaproducten te vinden zijn, waaronder er een of meer zijn die zeggen "7 jaar voor een TV >1000 EUR," zal vast zo zijn. Maar de wettelijke waarde ervan is nagenoeg nul. Ten hoogste informerend, niet normatief. Er moet altijd gekeken worden naar de invididuele aard van een defect en of dat probleem gegeven stand van zaken een niet-deugdelijk product betreft, of dat het een defect was dat te verwachten viel.

Daarnaast - hierover bij LG beginnen heb je niets aan tenzij jij direct bij LG gekocht hebt. Want anders zijn zij niet de verkoper. En deze aansprakelijkheid geldt alleen voor de verkoper. Niet voor de fabrikant. Voor de fabrikant geldt enkel de contractuele fabrieksgarantie en daar kunnen ze zo ongeveer in zetten wat ze willen.

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-12 23:24
Zou LG overschakelen naar primary RGB tandem OLED panelen de in de volgende C reeks? Of zijn ze zo bang van de miniRGB led toestellen die op CES aangekondigd zullen worden? De prijzen van de huidige C reeks lijken nl een bodem te hebben bereikt (55 <900€, 65 <1250€, 77 <1400€ en 83 <2000€), dit is toch ongezien?

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:39
edonkey-boy schreef op zondag 7 december 2025 @ 00:51:
[...]

lg g5 65inch word voor 1500€ verkocht, hebben geen dts en de stacked display heeft diagonaal-ruis. dit ligt aan de display techniek en is van kortbij zichtbaar. mischien lag het aan de kontent en kun je de ruis onderdrukking en mpeg onderdrukking op low zetten. de ruis op low doet meestal zichtbaar meer als de mpeg. zet ook eens ai picture pro aan en de overige ai uit. Ik wou ook upgraden van een G3 naar G5 maar op rtings een vergelijk bekeken en ik vind het de upgrade niet waard door verlies van dts etc. G3 was een stuk duurder destijds en moet een reden hebben dat de G5 zo goedkoop is terwijl alles duurder word. ps hoe hoog heb je de helderheid staan? niet te hoog voor sdr? en dynamisch kontrast uit? als die aanstaat dan versterkt dat ook de ruis in het bron materiaal.
Zijn de typenamen voor de VS (rtings) en hier gelijk?
In het verleden was er vaak verschil. Dus dat een G5 technisch verschillend is

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
road rebel schreef op maandag 8 december 2025 @ 09:15:
Zou LG overschakelen naar primary RGB tandem OLED panelen de in de volgende C reeks? Of zijn ze zo bang van de miniRGB led toestellen die op CES aangekondigd zullen worden? De prijzen van de huidige C reeks lijken nl een bodem te hebben bereikt (55 <900€, 65 <1250€, 77 <1400€ en 83 <2000€), dit is toch ongezien?
Ik verwacht eerlijk gezegd geen tandem in de 2026 C-series, dan wordt het verschil met de G-series te klein. Of er wordt tandem gebruikt maar de helderheid wordt teruggeschroefd.. maar dat zal ook afhangen van het productieproces. Ik weet niet wat het prijsverschil is in productie. Zo was MLA veel te duur en zijn ze daar snel van afgestapt.

Waarschijnlijk weer een incrementele update met nieuwe processor, hogere helderheid, nog meer AI geneuzel en support voor 165Hz. Upgrades zoals WiFi 7 en 1Gbit LAN poort verwacht ik niet, daar lijkt LG vrij conservatief in. De C-series zal wel de mainstream series blijven met goede prijs/prestaties. Wel verwarrend als het echt de C6 gaat heten, dat model hebben we in 2016 ook al gehad 8)7

LG is niet bang voor miniRGB. Er zijn weinig modellen aangekondigd en dat productieproces is nog rete duur.. dat worden hele dure TVs in alleen zeer grote formaten. Denk aan €12.000 voor 100". Daarnaast blijft de achilleshiel daar het beperkte aantal dimming zones tov OLED.. zo'n 3000*3. En LG produceert nu zo efficiënt dat ze alleen op prijs al veel interessanter zijn.

• sturtiebe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:11
Wat zitten prutsen met de instellingen.

Cinema mode is voor mij toch beter voor hdr beelden...

Ik moet wel zeggen of wel is het een gevoel maar opvallend meer film grain precies. Had gevoel dat met de c1 minder was.

En ook de ondertiteling van netflix en hbo is te wit en te helder om 1 of andere reden. Heb het in geel gezet zodat het minder pijn deed aan me ogen.

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:06
sturtiebe schreef op woensdag 10 december 2025 @ 10:50:
Wat zitten prutsen met de instellingen.

Cinema mode is voor mij toch beter voor hdr beelden...

Ik moet wel zeggen of wel is het een gevoel maar opvallend meer film grain precies. Had gevoel dat met de c1 minder was.

En ook de ondertiteling van netflix en hbo is te wit en te helder om 1 of andere reden. Heb het in geel gezet zodat het minder pijn deed aan me ogen.
Zoals vaak hier geweest, meestal kun je de ondertitelingen via pc app of telefoon aanpassen. Via tv gaat het niet altijd (Prime wel dacht ik). Dan kun je kleur grijs kiezen ipv wit of geel. En dan pak ik meestal ook een doorzichtig zwart achtergrond. Want bij te felle beelden is grijs minder zichtbaar anders.

En er is ook verschil tussen HDR of DolbyVision. HDR maakt alles bijna altijd feller hele afspeeltijd. HDR+ en DolbyVision wanneer nodig (Meta data info per frame).

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• sturtiebe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:11
Idd enkel bij dolby de ondertiteling te fel wit. Beetje jammer dat dit niet.uptedaten valt

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:23

dbzfan

Nee.

sturtiebe schreef op woensdag 10 december 2025 @ 12:42:
Idd enkel bij dolby de ondertiteling te fel wit. Beetje jammer dat dit niet.uptedaten valt
Bij G4 geen te felle ondertiteling.
Pagina: 1 ... 571 572 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.