Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

SmooK schreef op donderdag 20 december 2018 @ 21:31:
Tientje makkelijk verdient lijkt mij. Daarnaast is dat zo'n enorme dooddoener. Denk bijvoorbeeld aan de bijstandsgezinnen met kinderen. Die kinderen willen ook gamen maar die ouders kunnen dat tientje goed gebruiken op jaarbasis. Jullie ivoren toren gedachten zegt veel over jullie inlevingsvermogen van minder bevoorrechte mensen.
Nee de tering naar de nering zetten heet dat ik ben opgegroeid in een bijstands gezin, dus ik had ook geen fucking console. Wel hard gewerkt voor mijn eigen pc en ik kocht alle spellen ook nog eens. En ik heb me geen moment zielig gevoeld en zou verdomd kwaad worden als zo'n sukkel me gaan zou zitten verdedigen met de echte dooddoeners als ivoren toren en inleveningsvermogen.

Dus ga eens ff heel snel opzouten met je "ivoren toren" tot je weet waar je het over hebt ipv denken dat je het weet.

Wat heb ik toch een kuthekel (hoop dat het niet heel erg opvalt) aan mensen die de moraal high ground kiezen maar geen idee hebben wat ze aan het balken zijn.

Als je opgroeit in een bijstands gezin kan je je niet hetzelfde veroorloven als kinderen in een financieel ruimere positie. En hoe sneller je je dat in je oren knoopt hoe beter af je bent ipv die kinderen proberen een rad voor ogen te draaien dat iedereen gelijk zou moeten zijn.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 15:55
Maar je kunt wel je PS4 volledig uitschakelen om een tientje te besparen. Moral high ground? Ok ik had jouw achtergrond anders ingeschat als dat jij zojuist beschrijft maar zo ken jij ook de mijne niet. Makkelijk te stellen dat tientjes werk niets voorstelt. Als het uitzetten van je console. Altijd netjes het licht uit doet. Niet te lang douchen. Altijd de fiets nemen. Enz enz enz. Het mogelijk maakt dat je je beperkte budget kunt inzetten voor vermaak waar je al zo weinig van hebt maar wel behoefte aan hebt waarom zou je dit dan niet doen?

En ja, als ik lees dat iemand bepaald voor iemand anders waar zijn of haar prioriteiten horen te liggen dan noem ik dat ivoren toren gedachten. Ook als je vroeger Eve and Adams droeg ipv Nike.

[ Voor 15% gewijzigd door RaijRaij op 20-12-2018 22:29 . Reden: Frustratie typo's ]

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Zag deze ook voorbij komen, klinkt wel leuk. Enige nadeel voor deze game is dat ie 4 dagen na Sekiro uitkomt ;)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

SmooK schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:02:
Maar je kunt wel je PS4 volledig uitschakelen om een tientje te besparen. Moral high ground? Ok ik had jouw achtergrond anders ingeschat als dat jij zojuist beschrijft maar zo ken jij ook de mijne niet. Makkelijk te stellen dat tientjes werk niets voorstelt. Als het uitzetten van je console. Altijd netjes het licht uit doet. Niet te lang douchen. Altijd de fiets nemen. Enz enz enz. Het mogelijk maakt dat je je beperkte budget kunt inzetten voor vermaak waar je al zo weinig van hebt maar wel behoefte aan hebt waarom zou je dit dan niet doen?

En ja, als ik lees dat iemand bepaald voor iemand anders waar zijn of haar prioriteiten horen te liggen dan noem ik dat ivoren toren gedachten. Ook als je vroeger Eve and Adams droeg ipv Nike.
Je leest slecht je, ik zei niet dat tientjes niet voorstellen, ik zei dat als die wel iets voorstellen je überhaupt geen geld in een console moet steken.

Maar het is idd makkelijker om woorden te verdraaien als je op je onwetendheid gewezen wordt.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

zullen we on-topic gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:34
Flagg schreef op donderdag 20 december 2018 @ 21:55:
[...]

Nee de tering naar de nering zetten heet dat ik ben opgegroeid in een bijstands gezin, dus ik had ook geen fucking console. Wel hard gewerkt voor mijn eigen pc en ik kocht alle spellen ook nog eens. En ik heb me geen moment zielig gevoeld en zou verdomd kwaad worden als zo'n sukkel me gaan zou zitten verdedigen met de echte dooddoeners als ivoren toren en inleveningsvermogen.

Dus ga eens ff heel snel opzouten met je "ivoren toren" tot je weet waar je het over hebt ipv denken dat je het weet.

Wat heb ik toch een kuthekel (hoop dat het niet heel erg opvalt) aan mensen die de moraal high ground kiezen maar geen idee hebben wat ze aan het balken zijn.

Als je opgroeit in een bijstands gezin kan je je niet hetzelfde veroorloven als kinderen in een financieel ruimere positie. En hoe sneller je je dat in je oren knoopt hoe beter af je bent ipv die kinderen proberen een rad voor ogen te draaien dat iedereen gelijk zou moeten zijn.
Ben ook opgegroeid met een alleenstaande bijstandsmoeder, maar we hadden toch ook wat consoles naast de Commodore 64 hoor. Misschien moet jij niet denken dat omdat jij zo opgegroeid bent dat het voor iedereen met een soortgelijke situatie hetzelfde was?
Veel games had ik overigens niet nee, maar we konden vaker games lenen. En tegenwoordig is het juist, ook op console, veel makkelijker om goedkoop games te scoren. Dus ik zie een jochie met een bijstandsmoeder die daardoor heeft leren sparen best een PS4 in de sale of tweedehands oppikken en wat games van 5 of 10 euro kopen van zijn zakgeld. Waarom niet? En ja, in die situatie kan ik me voorstellen dat je ook aan de stroom van zo'n apparaat denkt ja.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:18
Flagg schreef op donderdag 20 december 2018 @ 21:55:
[...]

Je klaagt over een hekel hebben aan mensen die niet weten waar ze het over hebben, maar ik zie in jouw post anders ook meerdere aannames.

Snap ook niet zo goed waarom je het zo persoonlijk opvat en fel reageert, want onderaan de streep heeft hij gewoon gelijk.

"veel" is ook relatief, ik vind 10 euro op jaar basis ook niet veel geld, maar als je met alles zo gemakkelijk bent tikt het toch aardig aan. Daarom staat mijn ps4 dus ook nooit in restmode, terwijl ik het geld wel kan missen.

De 1 kiest voor gemak, de ander voor een besparing, zuinig leven betekent niet altijd dat je arm bent. ;-)

Iedereen heeft andere prioriteiten, who are we to judge?

[ Voor 3% gewijzigd door Ambition88 op 20-12-2018 23:09 ]

• RaijRaij
Flagg schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:32:
[...]

Je leest slecht je, ik zei niet dat tientjes niet voorstellen, ik zei dat als die wel iets voorstellen je überhaupt geen geld in een console moet steken.

Maar het is idd makkelijker om woorden te verdraaien als je op je onwetendheid gewezen wordt.
Ik zeg nergens dat jij zegt dat tientjes niets voorstellen. Maar goed. Jij komt momenteel boos en gefrustreerd over en begint mij zelfs uit te schelden dus laten we het hierbij houden voordat moderatie in moet grijpen. Deze discussie kent geen winnaars omdat de materie te treurig is. Back on topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:54

• RaijRaij
Omg, abort abort, distract. Weet iemand nog een goede headset voor de PS4? ;-)

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:48

g0tanks

Moderator CSA
SmooK schreef op donderdag 20 december 2018 @ 23:30:
Omg, abort abort, distract. Weet iemand nog een goede headset voor de PS4? ;-)
Ja: categorie: Gaming headsets

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaijRaij
Ah de afleidingsmanoeuvre is mislukt. Had ik toch moeten gaan voor de heeft een pro meerwaarde op een fhd tv discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 20:21
SmooK schreef op donderdag 20 december 2018 @ 23:34:
Ah de afleidingsmanoeuvre is mislukt. Had ik toch moeten gaan voor de heeft een pro meerwaarde op een fhd tv discussie.
Die discussie is ook zo klaar, het antwoord is: ja

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Ok dan maar een echte vraag. Ik sta op het punt om morgen een psvr te kopen. Ik ben toe aan wat nieuws en ben al lange tijd geïnteresseerd in vr. Grafisch geloof ik het allemaal wel. Minder mooi maar met mijn pro wel te doen. Levert het echt een nieuwe ervaring op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:22
Dat antwoord is heel simpel: ja!
Eén keer een PS VR op gehad en het is echt totaal niet vergelijkbaar met het kijken naar een plat scherm.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dit een vervroegde 1 April grap?

:X

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik gebruik die restmode niet. Doe het niet om elektriciteitsverbruik of sluipverbruik tegen te gaan. Maar ik schakel mijn pc/tv/consoles sowieso uit voor ik naar bed ga. Dat is een gewoonte geworden zonder na te denken of restmode voor mij iets toevoegt of niet.

Want nu ik er over na denk erger ik mij kapot aan de momenten dat ik na lange tijd niet gamen de PS4 pro aanslinger en het ding eerst zelf moet updaten. En daarna de game die ik wil spelen. Tot zover plug en play zoals vroeger. Gewoon disc erin en gaan.

Dus misschien toch handig om downloads in restmode toe te staan en die te gaan gebruiken. Ze bieden de optie niet voor niks. Het is geen verplichting maar net wat het beste uitkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubenSaurus
Hoezo? Is toch prima voor de jongere gamers?

En de januari sale is ook live 8)7

https://blog.eu.playstati...anuary-sale-starts-today/

[ Voor 17% gewijzigd door RubenSaurus op 21-12-2018 02:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-10 17:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

SmooK schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 00:06:
Levert het echt een nieuwe ervaring op?
Zeker. Niet elke game even erg, maar sommige doen het heel goed om je 'er in te zuigen' en dat is wel gaaf. London Heist (op de PSVR World voucher) is erg leuk, en ik heb al menig wat mensen laten schrikken met Rush of Blood, op je afstormende clowns vindt niet iedereen even tof ;)

En daarna natuurlijk even RE7 doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:51

Tijntje

Hello?!

Heb net Hidden Agenda voor een tientje thuis gekregen.
Ben benieuwd, keer op een avond samen met mijn vrouw er door heen spelen.

Iemand er hier ervaring mee?
Weet iemand nog andere story games die je in coop kan spelen?

[ Voor 16% gewijzigd door Tijntje op 21-12-2018 08:58 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Tijntje schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 08:46:
Heb net Hidden Agenda voor een tientje thuis gekregen.
Ben benieuwd, keer op een avond samen met mijn vrouw er door heen spelen.

Iemand er hier ervaring mee?
Weet iemand nog andere story games die je in coop kan spelen?
Ja, die heb ik ook, alleen nog niet uitgespeeld. Ik vond hm leuk, maar de replay waarde schijnt matig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:14
Ik schakel al mijn apparatuur ook uit als ik het niet gebruik, zelf nog d.m.v. de knop op de stekkerdoos.
Alle apparatuur in standby tikt toch best aan qua stroom en dan wordt dat tientje van de PS4 alleen misschien al wel 20eu.

Kijk ook maar eens naar je Ziggo Horizonbox, die staat standaard ook zo ingesteld dat je direct beeld hebt maar trekt dan 24/7 wel iets van 50W dacht ik. Die staat bij mij dus ook in ECO modus, daarmee kan ik nog wel opnemen, maar duur het een minuutje voordat ik beeld heb.

Uiteraard schelt ik ook wel eens op de PS4 als er weer eens een update binnen gehengeld moet worden als ik wil spelen, maar dan zet ik hem bijv. voor het eten aan zodat ik na het eten kan spelen.

Voor mij werkt het prima (voor alle apparatuur) aangezien ik weinig thuis ben en de TV niet eens elke avond aan staat, laat staan de PS4. Toch weer een paar euro makkelijk verdiend bespaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:51

Tijntje

Hello?!

The Inquisitor schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 09:04:
[...]

Ja, die heb ik ook, alleen nog niet uitgespeeld. Ik vond hm leuk, maar de replay waarde schijnt matig te zijn.
Kan me inderdaad voorstellen dat de replay waarde bijna 0 is aangezien je dan het verhaal al kent.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Tijntje schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 09:24:
[...]

Kan me inderdaad voorstellen dat de replay waarde bijna 0 is aangezien je dan het verhaal al kent.
Sowieso is het nog 1x te spelen, want je maakt telkens keuzes ;) Het verhaal verandert wel als je de andere keus doet, maar het hoofdverhaal schijnt dus vooral uit 2 verhalen te bestaan met hier en daar een paar kleine details.

Van wat ik toen heb gelezen heb je na 2x vrijwel alles wel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
The Inquisitor schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 08:30:
[...]

Zeker. Niet elke game even erg, maar sommige doen het heel goed om je 'er in te zuigen' en dat is wel gaaf. London Heist (op de PSVR World voucher) is erg leuk, en ik heb al menig wat mensen laten schrikken met Rush of Blood, op je afstormende clowns vindt niet iedereen even tof ;)

En daarna natuurlijk even RE7 doen :9
Ja daar zit het hem nou juist. Ik ben niet zo van de horror games hoewel re7 mij wel heel vet lijkt ben ik allergisch voor jump scares. ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

SmooK schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 09:29:
[...]

Ja daar zit het hem nou juist. Ik ben niet zo van de horror games hoewel re7 mij wel heel vet lijkt ben ik allergisch voor jump scares. ;(
Dan kun je je nog prima vermaken met Wipeout, Dirt VR, DriveClub VR, Astrobot, GunJack, Superhot VR...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Stiekem ga ik dan toch re7 kopen om elke dag met hartkloppingen naar het doosje te kijken en de hele dag drang te hebben om toch te spelen. Een WipeOut bijvoorbeeld, gaat dat lekker op vr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:30

Oxigeon

En zo is dat!

DigitalError schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 02:17:
[...]

Hoezo? Is toch prima voor de jongere gamers?

En de januari sale is ook live 8)7

https://blog.eu.playstati...anuary-sale-starts-today/
Ze tikken niet. Noem het gewoon de half december deals. Ik vraag me steeds meer hardop af of ik games nog op de release in huis moet halen als ze bijna een maand later voor nog maar de helft te krijgen zijn. Op release voor 59,- Battlefield V in huis gehaald. Hij staat nu dus in de store voor €35,-.

Helaas geen PUBG in de korting. Wil deze graag proberen maar niet voor de volle mep van €30,-. Dat wil ik er eigenlijk net niet aan uitgeven aangezien ik de laatste tijd genoeg gekocht heb.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hundreds of games. Massive discounts.

The PlayStation Store January Sale starts now. Yes, in December:

https://blog.eu.playstati...starts-today/#sf204645290

Store Link:

https://store.playstation...E-MSF75508-JANSALE19PS4/1

Merry X-mas and a gaming happy 2019.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
SmooK schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 09:33:
Een WipeOut bijvoorbeeld, gaat dat lekker op vr?
Dat moet je @bram1984 even vragen ;)
Als je een stuurtje hebt is GT Sport ook wel aan te raden, al ben je daar dan wel beperkt tot het rijden tegen slechts maximaal één tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb net de eerste paar pagina's met "aanbiedingen" even gezien, maar ik word er niet warm of koud van. Ja, sommige games zijn nu van € 100 afgeprijsd naar € 50, maar dan nog zijn het hoge prijzen. Zou mooi zijn als je de playstation store met meer filters zou kunnen bekijken.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-10 00:06
Jorgen schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 10:43:
Ik heb net de eerste paar pagina's met "aanbiedingen" even gezien, maar ik word er niet warm of koud van. Ja, sommige games zijn nu van € 100 afgeprijsd naar € 50, maar dan nog zijn het hoge prijzen. Zou mooi zijn als je de playstation store met meer filters zou kunnen bekijken.
Ik denk dat er in de Amerikaanse store wel goeie aanbiedingen komen in januari tijdens de flash sale. Heb daar een paar jaar terug last of us remastered voor 7 dollar gekocht en batman arkham knight voor 9 dollar oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb ook zitten wachten op de 'december sales', maar het is niet zo spectaculairder als ik gehoopt had :P Zit te azen op Destiny 2 Forsaken DLC, maar dat ligt misschien ook aan Activision.

En het is dat ik niet wachten kon dat ik laatst PS+ 12maanden voor €40 heb gekocht, maar is die gebruikelijk ook niet €40 in december? Dat zie ik nu ook niet terug..

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:26
shenmue i & ii aanrader? Vroeger PS2 gehad dus helaas nooit kunnen doen maar toch spreekt me het wel aan en die prachtige muziek YouTube: Shenmue [OST] -01- Shenmue ~ Sedge Tree :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SmooK schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 09:33:
Stiekem ga ik dan toch re7 kopen om elke dag met hartkloppingen naar het doosje te kijken en de hele dag drang te hebben om toch te spelen. Een WipeOut bijvoorbeeld, gaat dat lekker op vr?
Ja joh, ziet er ook nog eens vet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 10:53:
Ik heb ook zitten wachten op de 'december sales', maar het is niet zo spectaculairder als ik gehoopt had :P Zit te azen op Destiny 2 Forsaken DLC, maar dat ligt misschien ook aan Activision.

En het is dat ik niet wachten kon dat ik laatst PS+ 12maanden voor €40 heb gekocht, maar is die gebruikelijk ook niet €40 in december? Dat zie ik nu ook niet terug..
Destiny 2 DLC is nu ook met korting, maar niet echt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 20:07
Zo dalijk eens een ssd in de pw4 pro mikken.
Heb idee dat originele hdd het niet meer goed doet. Gebruik ook een externe hdd maar de os enz staat op interne hdd. Plus wat ik zag toen ik ging backuppen, is dat sommige games gewoon nog data op interne hdd zetten, zoals gt sport is 90gb op externe hdd en ook 5gb op interne. En dat is niet de savegame ofzo. Die is weer apart 32mb ofzo.
Dus hoop dat met de kingston a400 480gb ssd het wat beter draait dalijk!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaijRaij
dvdkiwi schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 10:27:
[...]

Dat moet je @bram1984 even vragen ;)
Als je een stuurtje hebt is GT Sport ook wel aan te raden, al ben je daar dan wel beperkt tot het rijden tegen slechts maximaal één tegenstander.
Ik heb ook nog een g29 bijna ongebruikt liggen maar de combinatie met vr klinkt dan wel heel erg vet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metallize
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-10 11:30
v8power67 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:12:
Zo dalijk eens een ssd in de pw4 pro mikken.
Heb idee dat originele hdd het niet meer goed doet. Gebruik ook een externe hdd maar de os enz staat op interne hdd. Plus wat ik zag toen ik ging backuppen, is dat sommige games gewoon nog data op interne hdd zetten, zoals gt sport is 90gb op externe hdd en ook 5gb op interne. En dat is niet de savegame ofzo. Die is weer apart 32mb ofzo.
Dus hoop dat met de kingston a400 480gb ssd het wat beter draait dalijk!
Helaas is de PS4 pro gebottlenecked kwa data-transfers dus je zal niet veel er van merken 40 seconden laadtijd in plaats van 55 ofzo, t is beter om er een 2terabyte er in te gooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Metallize schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:17:
[...]

Helaas is de PS4 pro gebottlenecked kwa data-transfers dus je zal niet veel er van merken 40 seconden laadtijd in plaats van 55 ofzo, t is beter om er een 2terabyte er in te gooien ;)
Valt best tegen zo te lezen ja, al is die 15 seconden winst voor sommigen al de moeite waard.

Ik laat mijn Pro lekker zoals die is, goed zat en ruimte zat voor mij.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metallize
Geteisem schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:45:
[...]

Valt best tegen zo te lezen ja, al is die 15 seconden winst voor sommigen al de moeite waard.

Ik laat mijn Pro lekker zoals die is, goed zat en ruimte zat voor mij.
Mwa ik heb gisteren mn m3 2tb van samsung open gemaakt , en omgewisseld met mn ps4 hdd .. mwa waarom niet ;) t is maar een muziek opslag usb disk voor op reis ... daar heb ik geen 2tb voor nodig :D

Mischien in de toekomst moet ik wel een backup systeem er voor moeten verzinnen voor als sony de download servers er uit gooit , dan kan ik geen retro-ps4 games meer spelen :o ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik had online wel vaker gelezen dat een SSHD toch wel een mooie verbetering is voor loadtimes. Toen ook op YouTube een vergelijking zien staan. Zal misschien per game ook nog wel verschillen, plsu dat 15 seconden best veel is.

Heeft iemand tips voor digital-only games in de aanbieding, die een relatief nieuwe PS4 gebruiker niet missen moet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
[...]

Weet nog met gt6 op ps3 dat menus heel snel werden en laadtijden toen echt gigantisch laag werden met ssd in ps3.
Dus ik verwacht hetzelfde nu met gt sport.
Plus heb veel videos gezien waar ook gewoon de os van ps4 sneller word met een ssd. Dit is waar ik juist nu problemen heb.
Plus heb al een 2tb externe erop. Wil juist de ssd voor een paar games die ik vaak speel. En er echt profijt van hebben. Want ja er zijn echt games die de laadtijden meer dan halveren. Ondanks het usb sata systeem wat sony gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-10 16:19

s0kkie

Cowabunga

v8power67 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:32:
[...]

Weet nog met gt6 op ps3 dat menus heel snel werden en laadtijden toen echt gigantisch laag werden met ssd in ps3.
Dus ik verwacht hetzelfde nu met gt sport.
Plus heb veel videos gezien waar ook gewoon de os van ps4 sneller word met een ssd. Dit is waar ik juist nu problemen heb.
Plus heb al een 2tb externe erop. Wil juist de ssd voor een paar games die ik vaak speel. En er echt profijt van hebben. Want ja er zijn echt games die de laadtijden meer dan halveren. Ondanks het usb sata systeem wat sony gebruikt.
Ik heb nu 1,5 jaar een SSD in mijn Pro zitten en ik moet zeggen dat er niet echt groot verschil is, maar er is zeker een verbetering :)
Ik game vaak met een vriend samen (hij heeft een Slim) en ik ben gewoon in alle spellen sneller in een game.
Dus zeker een aanrader als je het geld er ook voor over hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
s0kkie schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:35:
[...]

Ik heb nu 1,5 jaar een SSD in mijn Pro zitten en ik moet zeggen dat er niet echt groot verschil is, maar er is zeker een verbetering :)
Ik game vaak met een vriend samen (hij heeft een Slim) en ik ben gewoon in alle spellen sneller in een game.
Dus zeker een aanrader als je het geld er ook voor over hebt!
Klopt ligt echt aan de game. Daarom hoop ik op gt sport ivm dat gt6 al zo een groot verschil was.
En ja ach het zal altijd beter zijn dan de trage 5400rpm 1tb standaard schijf die erin zat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
[...]

20% vind ik behoorlijk anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metallize
Cardwizard schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:46:
[...]

20% vind ik behoorlijk anders
https://www.youtube.com/watch?v=duJeBN3Tfyo

Hmmmm verrekt :o yeap ik had ongelijk ;)
Mischien toch er maar eens over nadenken, alleen kun je dan bijvoorbeeld de games overzetten naar een hdd als je ze niet meer dagelijks speelt ?

[ Voor 21% gewijzigd door Metallize op 21-12-2018 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
Metallize schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:55:
[...]

https://www.youtube.com/watch?v=duJeBN3Tfyo

Hmmmm verrekt :o yeap ik had ongelijk ;)
Mischien toch er maar eens over nadenken, alleen kun je dan bijvoorbeeld de games overzetten naar een hdd als je ze niet meer dagelijks speelt ?
Ja je kan gewoon bij opslag in settings games verplaatsen van ssd naar externe enz.
Maar kan je zeggen home menu is nu echt silky smooth. En bv openen van je vrienden tab is echt instant ipv laden laden laden.
Alleen kan geen games testen want broertje zn account moet geactiveerd worden en hij is werken..
Maar echt voel zelfde als destijds met ps3 en ssd. Veel smoother en reageert sneller enz.
Tot nu toe zeer blij ermee haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:26
Seroczynski schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:20:
Ik had online wel vaker gelezen dat een SSHD toch wel een mooie verbetering is voor loadtimes. Toen ook op YouTube een vergelijking zien staan. Zal misschien per game ook nog wel verschillen, plsu dat 15 seconden best veel is.
Ik heb er 1, kan het je zeker aanraden!
Wel opvallend dat de Seagate Firecuda eigenlijk nog steeds de enige is. Heeft Seagate nog een patent lopen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton1
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09-10 15:47
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 10:07:
Hundreds of games. Massive discounts.

The PlayStation Store January Sale starts now. Yes, in December:

https://blog.eu.playstati...starts-today/#sf204645290

Store Link:

https://store.playstation...E-MSF75508-JANSALE19PS4/1

Merry X-mas and a gaming happy 2019.
The Witcher 3 GOTY voor 20 euro is wel mooie deal toch? Vind hem nergens goedkoper op 't web

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Lipton1 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:42:
[...]

The Witcher 3 GOTY voor 20 euro is wel mooie deal toch? Vind hem nergens goedkoper op 't web
20 euro voor 300++++ uur van de beste RPG ooit? Het zou door kunnen voor diefstal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01:06
Predje schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:45:
[...]

20 euro voor 300++++ uur van de beste RPG ooit? Het zou door kunnen voor diefstal :)
Let op: Nog een "beste" RPG Claimer!

alhoewel the witcher 3 wel echt gaaf is.... heb hem zelf op pc gespeeld.
is Spiderman de prijs waard trouwens?

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
energydrank schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:47:
[...]

Let op: Nog een "beste" RPG Claimer!

alhoewel the witcher 3 wel echt gaaf is.... heb hem zelf op pc gespeeld.
is Spiderman de prijs waard trouwens?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
The Witcher III is wel echt enorm goed, en zeker een titel waar je over kan discussiëren of het behoort tot de beste RPG's aller tijden.

Niemand die goede digital-only titels aan te bevelen heeft? :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Heb net een post gemaakt op Pepper met een beetje de boeiendste aanbiedingen:

https://nl.pepper.com/aan...-januari-uitverkoop-89389

FIFA 19 - 69.99 naar 34.99 (Laagste 45.95)
God of War - 69.99 naar 29.99 (Laagste 29,- maar zie hieronder)
God of War Digital Deluxe - 69.99 naar 24.99 (PS Plus, uitzonderling)
Battlefield V - 69.99 naar 34.99 (Laagste 39.95)
The Sims 4 - 39.99 naar 9.99 (Laagste onbekend)
GTA V - 54.99 naar 14.99 (Laagste 18.99)
Crash Bandicoot N.Sane - 39.99 naar 21.99 (Laagste 27.99)
Gran Turismo - 39.99 naar 19.99 (Laagste 19.99)
PES 2019 - 69.99 naar 29.99 (Laagste 28.99)
Rocket League - 19.99 naar 9.99 (Laagste onbekend, +/- 20euro, aanrader!)
Tekken 7 - 49.99 naar 19.99 (Laagste onbekend +/- 30euro)
Diablo 3 - 69.99 naar 19.99 (Laagste onbekend, +/- 25euro)
Dirt 4 - 69.99 naar 14.99 (Laagste onbekend , +/- 30euro)
Burnout Paradise remastered - 29.99 naar 11.99 (Laagste 18.89)
Witcher 3 GOTYE - 49.99 naar 19.99 (Laagste 26.99)
Horizon Zero Dawn - 39.99 naar 19.99 (Laagste 22.48, NL bodem aanrader!)
F1 2018 - 69.99 naar 24.99 (Laagste 39.98)
Persona 5 - 69.99 naar 24.99 (Laagste 36.99)
The Crew 2 - 69.99 naar 19.99 (Laagste 19.99)
Monster Hunter World - 49.99 naar 24.99 (Laagste 26.95)

Nog niet alles dubbel gecheckt, was even een werkje.

Signature

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• energydrank
Seroczynski schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:55:
The Witcher III is wel echt enorm goed, en zeker een titel waar je over kan discussiëren of het behoort tot de beste RPG's aller tijden.

dat hoor je me ook niet roepen, The Witcher 3 is inderdaad echt enorm goed (zoals ik ook al zei) maar een game kan niet de beste zijn omdat iedereen zijn eigen smaak heeft, waar een persoon bijvoorbeeld Final Fantasy leuker vindt dan The Witcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Predje schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:45:
[...]

20 euro voor 300++++ uur van de beste RPG ooit?
Nou niet al te veel overdrijven he ;)
Ik heb de game redelijk op het gemakje gespeeld en was in zo'n 180u door de game + beide dlc's heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
dvdkiwi schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:04:
[...]

Nou niet al te veel overdrijven he ;)
Ik heb de game redelijk op het gemakje gespeeld en was in zo'n 180u door de game + beide dlc's heen.
Dat is dan toch een goede 5cent per uur haha. Denk dat je dan wel vooral gefocussed hebt op de main story?

Signature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Nee, dat vind ik zonde. Heb ook (bijna) alle side missies gedaan en veel rondgelopen zonder iets te doen.
Enige wat ik niet heb gedaan zijn al die vraagtekentjes op het meer van Skellige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:57

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Even een vraagje over de PS VR Mega Pack die ik net heb binnengekregen. Er zit al een best aardige scheur in de verpakking met 'gekreukeld' karton, en de lip om de doos open te maken is ook 'niet fabrieks-af' gevouwen. De sticker zat er wel gewoon overheen.

Ik had voor het doorsnijden van de sticker al de klantenservice aan de telefoon, maar nu ik hem open heb gemaakt zit de doos (met ik denk accessoires met alles dus) verkeerd om erin, het playstation logo zit ondersteboven.

Is het normaal dat dit ondersteboven zit? Mij bekruipt het gevoel dat deze al eens open is geweest namelijk.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:23
v8power67 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:06:
[...]

Ja je kan gewoon bij opslag in settings games verplaatsen van ssd naar externe enz.
Maar kan je zeggen home menu is nu echt silky smooth. En bv openen van je vrienden tab is echt instant ipv laden laden laden.
Alleen kan geen games testen want broertje zn account moet geactiveerd worden en hij is werken..
Maar echt voel zelfde als destijds met ps3 en ssd. Veel smoother en reageert sneller enz.
Van sommige (veel?) spellen zijn er wel vergelijksfilmpjes te vinden.
Zo was Monster Hunter World was voor mij de reden om een SSD in de PS4 te zetten: YouTube: Quick Tip: SSD in your PS4 Pro
en Bloodborne ook veel gespeeld YouTube: Bloodborne HDD SSD loading time
Bizar hoeveel het scheelt en dat in spellen waar je toch best veel naar laadschermen zit te kijken.
Ik snap dat ze geen 1TB SSD standaard in de PS4 stoppen, maar iets van een ~16GB SSD cache zou ook al heel veel schelen en dat moet makkelijk kunnen voor de huidige prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 04:07
Kuusj schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:25:
Even een vraagje over de PS VR Mega Pack die ik net heb binnengekregen. Er zit al een best aardige scheur in de verpakking met 'gekreukeld' karton, en de lip om de doos open te maken is ook 'niet fabrieks-af' gevouwen. De sticker zat er wel gewoon overheen.

Ik had voor het doorsnijden van de sticker al de klantenservice aan de telefoon, maar nu ik hem open heb gemaakt zit de doos (met ik denk accessoires met alles dus) verkeerd om erin, het playstation logo zit ondersteboven.

Is het normaal dat dit ondersteboven zit? Mij bekruipt het gevoel dat deze al eens open is geweest namelijk.
Gewoon terugsturen als je er niet tevreden over bent. Ik zou niet weten wat wij hierover moeten zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• energydrank
Kuusj schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:25:

[Playstation VR] Ervaringen & Discussie
Probeer je vraag hier eens te stellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metallize
v8power67 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:06:
[...]

Ik vond het al diep-treurig die laadtijden, zeker als je nvme ssd's bent (ver)gewend >:) van de PC gaming, het was altijd lachen als je de witcher 3 aant laden was, je nam een hap uit je boterham en .. ooh hij begint al ... maarja ps4-exclusives he :D

[ Voor 7% gewijzigd door Metallize op 21-12-2018 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Seroczynski schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:55:

Wat ouder, maar ik vermaak me momenteel opperbest met Alienation. Heerlijke Diablo achtige twin stick shooter. Als je dat soort games leuk vindt en deze nog niet hebt zou ik hem voor de 7 euro die hij nu is niet laten liggen :)

Ben zelf aan het denken of ik zijn voorganger, dead nation, nog mee zou pikken. Die is nu zelfs maar 4 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Finraziel schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:00:
[...]

Wat ouder, maar ik vermaak me momenteel opperbest met Alienation. Heerlijke Diablo achtige twin stick shooter. Als je dat soort games leuk vindt en deze nog niet hebt zou ik hem voor de 7 euro die hij nu is niet laten liggen :)

Ben zelf aan het denken of ik zijn voorganger, dead nation, nog mee zou pikken. Die is nu zelfs maar 4 euro.
Doen, dat is money well spent kan ik je zeggen. Die heb ik echt heeeeelemaal kapot gespeeld, als je Alienation leuk vindt ga je dit ook prachtig vinden. Spelen in een donkere kamer met het geluid flink hard ;)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
dvdkiwi schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:22:
Nee, dat vind ik zonde. Heb ook (bijna) alle side missies gedaan en veel rondgelopen zonder iets te doen.
Enige wat ik niet heb gedaan zijn al die vraagtekentjes op het meer van Skellige.
Ik heb tot in den treuren elke vierkante cm van het spel bekeken. Elk kastje opgetrokken, elk stukje brood uit elke keuken geloot. Ieder boek/brief gelezen, met elke npc, elke optie besproken, met iedereen en zijn moeder Gwent gespeeld. Ieder vraagteken bezocht. En elke elf-hoer alle hoeken van het bordeel laten zien. Zo heb ik vele korte sessies van 30-60 min gedaan. De langere sessies gingen dan naar quests.
Gewoon de muziek en de sfeer. Ik ben ieder huisje binnen geweest en heb alles bekeken. Kon er geen genoeg van krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-10 18:28
Gratis TLoU II dynamische thema: The Last of Us Part II – Thema 'Brandende auto'

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
@Lasmibalsingh De vorige was beter, die gebruik ik nog steeds.
Maar als een echte TLOU fanboy ga ik deze ook downloaden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-10 17:18
Joosie200 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 01:49:
Ik gebruik die restmode niet. Doe het niet om elektriciteitsverbruik of sluipverbruik tegen te gaan. Maar ik schakel mijn pc/tv/consoles sowieso uit voor ik naar bed ga. Dat is een gewoonte geworden zonder na te denken of restmode voor mij iets toevoegt of niet.

Want nu ik er over na denk erger ik mij kapot aan de momenten dat ik na lange tijd niet gamen de PS4 pro aanslinger en het ding eerst zelf moet updaten. En daarna de game die ik wil spelen. Tot zover plug en play zoals vroeger. Gewoon disc erin en gaan.

Dus misschien toch handig om downloads in restmode toe te staan en die te gaan gebruiken. Ze bieden de optie niet voor niks. Het is geen verplichting maar net wat het beste uitkomt.
Ik was in eerste instantie ook zo, maar de PS4 is inmiddels al een jaar niet uitgeschakeld geweest. En mijn rekening is nog niet in de hoogte gegaan (maar dat komt wellicht ook omdat de elektriciteit wanneer de zon schijnt 0 euro is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Le Enfant! schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 16:54:
[...]

Ik was in eerste instantie ook zo, maar de PS4 is inmiddels al een jaar niet uitgeschakeld geweest. En mijn rekening is nog niet in de hoogte gegaan (maar dat komt wellicht ook omdat de elektriciteit wanneer de zon schijnt 0 euro is).
Gelet op de maanden waarin de PS4 aan het stof happen was issie dit jaar vaker uit dan ingeschakeld geweest bij mij. Maarja is ook de schuld van Netflix series en Pathe Unlimited. En een lange aanhoudende fijne zomer. Dus tja geheid dat ie nu tot april vaker aangeslingerd zal gaan worden. Herfst en winter is meer de periode waarin ik game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Net spiderman en gt sport getest met de ssd.
Gt sport start sneller op en is smoother.
Spiderman start heel snel op en bijna geen laadschermen meer. Bijvoorbeeld met fast travellen etc. Echt een flinke verbetering. Maar vooral hoe smooth alles is. Geen happersnde schermen gewoon instant doen wat ik vraag ervan.
Ben zeer blij met de upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
@v8power67 Wat bedoel je precies met smoother? Dat menu's sneller laden ofzo?
In-game merk je geen verschillen neem ik aan?

SSD (of toch tenminste een deel cache/flash geheugen) zou sowieso een mooie stap zijn voor de ps5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:58
Zojuist RDDR2 uit de verpakking gehaald maar de PS kan de disc niet lezen.
Er zit ook een leuke kras op de data disc wat overeenkomt met hoe deze op een randje in de verpakking zit (twee discs in een houder overelkaar).

Aangezien het een postorder is zou deze retour/omruil moeten wat vervelend is ivm kerst etc, tenzij er nog mogelijkheden zijn om te installeren zonder disc (e.g. activeren en dan downloaden ofzo)?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Anton.net schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 19:17:
@v8power67 Wat bedoel je precies met smoother? Dat menu's sneller laden ofzo?
In-game merk je geen verschillen neem ik aan?

SSD (of toch tenminste een deel cache/flash geheugen) zou sowieso een mooie stap zijn voor de ps5
Smoother als in de menus happeren niet meer. Als ik op vriendenlijst klik voorheen was het hakelen enz en dan pas de lijst nu bam meteen de lijst open. Tuurlijk moet hij dan via internet nog een en ander binnenhalen dus zie je soms nog dingen inladen.
Maar de hele UI van de ps4 is nu gewoon echt heel vloeiend.
Ingame merk ik verschillen als in laadtijden verkort etc. En mogelijk zijn er games die bv texture popin hadden door trage hardeschijf dat zou nu dus verminderd of geheel weg kunnen zijn.
Maar het geen geen framerate voordelen ofzo nee.
Ik ben er wel echt zeer tevreden over. Had ik eigenlijk meteen moeten doen..
Nu nog een mooie aanbieding voor een snelle sshd 2tb voor in de externe behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-10 15:01
de ps4 slim is toch de stillere variant?

is het dan normaal dat hij bij the nathan drake collection zo blaast?

bij gta v is het een stuk minder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-10 20:14
Hmmm

Zou ook gewoon "brandende auto theme" kunnen heten. Zie er geen elementen van The Last of Us in terug.

Maar goed, misschien ben ik ook wel 1 grote zeikerd.
Ik pak hem ook even mee, want een gratis thema is altijd mooi meegenomen. :D

Dit blijft nog altijd mijn favoriete theme

_/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Sefaex op 22-12-2018 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

joey82 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 09:13:
de ps4 slim is toch de stillere variant?

is het dan normaal dat hij bij the nathan drake collection zo blaast?

bij gta v is het een stuk minder....
De meeste consoles maken ventilator geluiden, als je hier elke week aan gaat ergeren is mijn advies:

Zoek een andere hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:02:
[...]
Sorry, dit is op de console zelf ja.
Is er een reden waarom je de Store op de console zelf gebruikt ? Ik vind gewoon de website, via PC of tablet, gewoon stukken handiger. Voor Chrome (en ook Firefox, dacht ik) heb je zelfs een plugin (PSDLE) waar je enorm gemakkelijk mee door al je downloadable files (games, DLC, themes, ...) kunt browsen.

Alleen al voor paswoorden of andere betaalinfo in te geven, is een toetsenbord al stukken gemakkelijker, maar ook gewoon het rondstruinen in de store is gewoon veel eenvoudiger via de website.

Ivm de discussie over Rest Mode. Is gewoon jammer dat ze het PS3 mechanisme niet implementeren, waarbij je een tijdstip kan instellen waarop de console vanzelf aangaat voor het downloaden van updates/aankopen en het uploaden van game saves.
Hoedanook is het automatisch downloaden van updates/aankopen voor mij de #1 reden om altijd Rest Mode te gebruiken. Game kopen via de website, en dan achteraf de PS4 aan en je kan de game direct beginnen spelen. Enige stomme is dat hij qua updates alleen van de laatste x gespeelde games de updates downloadt, en er is ook nergens een optie om dat voor alle games te doen (wat je bij de PS3 wel hebt, dacht ik).

[ Voor 33% gewijzigd door Twixie op 22-12-2018 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Bossie schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 20:39:
Zojuist RDDR2 uit de verpakking gehaald maar de PS kan de disc niet lezen.
Er zit ook een leuke kras op de data disc wat overeenkomt met hoe deze op een randje in de verpakking zit (twee discs in een houder overelkaar).

Aangezien het een postorder is zou deze retour/omruil moeten wat vervelend is ivm kerst etc, tenzij er nog mogelijkheden zijn om te installeren zonder disc (e.g. activeren en dan downloaden ofzo)?
Je zal moeten ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Twixie

Ik deed sinds de launch van de PS4 ook alle aankopen via de browser op mijn laptop en dat ging toen met geld op mijn account zetten via iDeal. Het laatste jaar zoek ik alles over mijn te kopen game op mijn laptop op en doe ik de aankoop op de PS4 Pro in de Store via iDeal.

Beide methodes zijn handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wel raar hoe het zoekfilter werkt in de store. Ik sorteer de januari-aanbiedingen op volgorde van prijs laag naar hoog. Dan sorteert ie op originele prijs en niet op huidige prijs.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
The Inquisitor schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:08:
[...]

Herkenbaar, ik vond de Uncharted trilogie ook niet zo fantastisch en heb het uiteindelijk ook niet afgemaakt. Smaken verschillen, terwijl ik wel uitkijk naar de nieuwe Tomb Raider. Maar goed, deze discussie was al gevoerd :p

Heavy Rain is super! heb hm gespeeld op de PS3 en heb nu de Beyond/Heavy Rain bundel. Ben bezig met Beyond en Heavy Rain wil ik daarna herspelen. Kijken of ik het even goed kan doen als op de PS3... :) Detroit komt komende maand mijn kant op, daar zie ik ook enorm naar uit.

Oja en op de PC doe ik Fahrenheit nog even opnieuw, hou van Quantic Dream :9
Nou, eindelijk heavy rain gespeeld... Maar ik vond deze echt heel veel zwakker dan beyond hoor. Hij begint echt erg vervelend (hielp ook niet dat ik een bug had waardoor ik een half uur doelloos door het appartement doolde waar je voor je kind moet zorgen, voor ik een video keek en bleek dat het onmogelijk was door te gaan en ik maar terug naar vorige checkpoint ging). Uiteindelijk wordt het verhaal wel interessanter, maar aan het einde valt het zo zwaar op zijn gezicht. Het was niet slim, de game bleek gewoon steeds tegen je gelogen te hebben. Een enorme tegenvaller zo aan het einde (zal er niet dieper op ingaan voor wie hem nog niet gespeeld heeft, hij is op zich nog steeds wel leuk om eens te doen als je hem met ps+ al in je library hebt).

Maar Detroit ligt klaar, die binnenkort maar proberen. Afgaande op Beyond heb ik het gevoel dat ze daar de kunst echt meter geworden zijn. Kijken of Detroit dat kan overtreffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:58
Daar was ik al bang voor helaas, retour is gisteren al aangevraagd maar aangezien ze het aankoopbedrag retournen ipv omruilen haal ik hem dadelijk uit de PS Store.

Normaal koop ik sowieso alles digital, maar had nog een aantal cadeaubonnen liggen :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Jorgen schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 11:55:
Wel raar hoe het zoekfilter werkt in de store. Ik sorteer de januari-aanbiedingen op volgorde van prijs laag naar hoog. Dan sorteert ie op originele prijs en niet op huidige prijs.
de zoekfilters van de store zijn sowieso niet meer van deze tijd, op de mobiele browser en in de store op de ps4 zelf is het zoeken al helemaal een drama, en dan vooral thema's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:44
De store is ook irritant/buggy dat een login nu standaard mislukt in safari-iOS hier en dat zonder foutmelding. Van arren moede maar de PlayStation app geïnstalleerd om de store op mijn mobiel te kunnen browsen.
En inderdaad, de filter en sorteer opties zijn tegen-intuïtief :(

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
psych schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 12:24:
De store is ook irritant/buggy dat een login nu standaard mislukt in safari-iOS hier en dat zonder foutmelding. Van arren moede maar de PlayStation app geïnstalleerd om de store op mijn mobiel te kunnen browsen.
Aanmelden in Chrome op Android werkt ook niet meer zoals zou moeten. Gelukkig werkt het via Firefox wel.

Het lijkt erop alsof de Store gewoon nog op een oud(erwets) platform draait, ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
ralph075 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 12:37:
[...]

Aanmelden in Chrome op Android werkt ook niet meer zoals zou moeten. Gelukkig werkt het via Firefox wel.
Hier heb ik dan weer totaal geen last van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Finraziel schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 11:59:
[...]

Nou, eindelijk heavy rain gespeeld... Maar ik vond deze echt heel veel zwakker dan beyond hoor. Hij begint echt erg vervelend (hielp ook niet dat ik een bug had waardoor ik een half uur doelloos door het appartement doolde waar je voor je kind moet zorgen, voor ik een video keek en bleek dat het onmogelijk was door te gaan en ik maar terug naar vorige checkpoint ging). Uiteindelijk wordt het verhaal wel interessanter, maar aan het einde valt het zo zwaar op zijn gezicht. Het was niet slim, de game bleek gewoon steeds tegen je gelogen te hebben. Een enorme tegenvaller zo aan het einde (zal er niet dieper op ingaan voor wie hem nog niet gespeeld heeft, hij is op zich nog steeds wel leuk om eens te doen als je hem met ps+ al in je library hebt).

Maar Detroit ligt klaar, die binnenkort maar proberen. Afgaande op Beyond heb ik het gevoel dat ze daar de kunst echt meter geworden zijn. Kijken of Detroit dat kan overtreffen :)
Hmm... ik heb heavy Rain voor Beyond gespeeld en daar zit jaren tussen dus dat durf ik niet meer te zeggen. Maar in mijn herinnering is heavy Rain erg goed. Dus ben benieuwd hoe ik erover denk wanneer ik hm heb herspeeld...

Heb je niet gewoon een ruk einde omdat je “slechte” keuzes hebt gemaakt?

spoiler:
Ik had bijvoorbeeld alle personages nog in leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-10 11:06
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 11:22:
[...]

De meeste consoles maken ventilator geluiden, als je hier elke week aan gaat ergeren is mijn advies:

Zoek een andere hobby.

Ja Joey! En met jou al dat tuig dat zijn ps pro heeft geupdate om geluids redenen, HOE DURVEN ZE ;) :+
(Ok extra garantie zal vast ook megespeeld hebben)

Oftewel je mag prima klagen over het geluid van een ps. Ik zou zelf ook pissig zijn als een slim (wat ook volgens mij de stilste zou behoren te zijn) veel herrie ging maken. Dus als je terug naar de winkel kan of webshop, zeker doen ( maar misschien eerst even cross testen met andere slim bezitters, sommige spellen zijn simpelweg erg goed in het aansturen van de ventilatoren).

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-10 20:36

Aight!

'A toy robot...'

[...]

Zoek een andere hobby.

Gewoon het geluid harder zetten! Dolby Surroundgeluid op maximaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vens
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-08 20:57
Met black friday een PS4 pro gekocht , model CUH-7216b, en helaas moet ik deze terug sturen voor garantie. De PS blijft maar crashen met de error melding CE-34878-0. Heeft er iemand ervaring met terug sturen en of je dan hetzelfde model terug krijgt? Ze geven bij support namelijk aan dat je niet altijd je eigen PS terug krijgt, maar ik zit er niet op te wachten dat ik een 71xx model terug krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@vens

Het beste is terug naar de (web)winkel, dan krijg je je geld terug en kun je van dat geld een andere uitzoeken.
Daar zit wel een maximale tijd aanvast bij de verschillende (web)winkels. Dus zoek het zsm op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
psych schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 12:24:
Geen problemen hier met Safari/iOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-10 15:01
[...]

Zoek een andere hobby.

Wie zegt dat ik mij erger?

Ik vraag t gewoon meer niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

joey82 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 16:32:
[...]

Wie zegt dat ik mij erger?

Ik vraag t gewoon meer niet....
Ligt inderdaad een beetje aan het spel heb ik t idee. Bij sommige spellen lijkt het of de PS4 of de PS4 Pro opstijgt (heb beide consoles) en bij andere spellen hoor je ze niet. Nooit echt verder in verdiept.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Voor zo ver ik heb begrepen ligt dat aan de ontwikkelaar en hoeveel fucks die geeft. Bij horizon was geloof ik de map met een unlocked framerate wat zorgde voor windturbines in je tv kast. Hetzelfde geldt voor het startscherm van Uncharted 4. Die eerste is gepatched, die 2e weet ik niet. Wel draaide de fans op zowel mijn launch PS4 als launch PS4 pro overuren. Mijn pro maakt in basis niet overdreven veel geluid. Tenminste niet zoveel dat het storend wordt. Ondanks dat deze slecht geventileerd in een kast staat.

[ Voor 28% gewijzigd door RaijRaij op 22-12-2018 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Hmm toch wat aparts tegen gekomen met de ssd.
Jurassic world evolution draait met minder framrate drops op externe hdd( 2tb 7200rpm) dan op de interne ssd.
Heb echt even lopen testen en nunweer terug op externe hdd en jahoor minder lage framedrops.
Apart.
De rest die ik getest heb gt sport en spiderman beide laden veel sneller en verder niks.
Jurassic world had ik ook niet het idee dat hij sneller lade.

Pagina: 1 ... 67 ... 180 Laatste

Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.