Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Duinday
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 09:52
Bundin schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 21:07:
Aye, ik ben sowieso wel van het enthousiaste zwaaiwerk. Makkelijker om in een flow te komen en nog een aardige workout ook (voor iemand als ik die nóóit sport) :p

Toch vind ik scores niet heel relevant, maar ik merk dat ik maar een paar nummers echt lekker vind om te spelen. Daarom: meer is beter.
Idem. Punten vind ik (nog) niet zo interessant, er zal altijd iemand met een hogere score zijn. Het full combo halen en lekker bezig zijn vind ik mans zat voorlopig. O+

• Predje
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 15:22
Predje schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:08:
Borderlands 2 nu met AIM support!!

Direct dit weekend kopen!!

Zit inmiddels helemaal in Skyrim VR (nu met m'n pro + grafische patch is het geweldig!!)!!
Er gaat niets boven fireballs schieten met moves..
Wellicht BL2 met aim! :P
Nu ook nog met 40% korting!!
https://store.playstation...13946_00-000000000000BLVR

• Dxue
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 17:29

Dxue

PSN:EvilDrunk

dat maakt het 30 euro. hmm, het wordt nu wel erg interessant om te kopen...

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• MikeWazowski
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23-05 12:17

MikeWazowski

Look into my eye

Ik heb nog maar een keer of 2 geVRed, moet er erg aan wennen. Het valt me op dat de Move Controllers op Marktplaats nog sneller op gereserveerd staan dan dat ze er op komen. Ik vraag me nu af of de Move Controllers echt een bijdrage leveren aan de gameplay als ik er echt mee aan de gang ga (grote backlog..). Er staat hier al wel een Aim Controller in de doos (:/), is het aan te raden een setje Move Controllers aan te schaffen voor een betere ervaring?

• Cyphax
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19:10

Cyphax

Moderator NOS
MikeWazowski schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 14:23:
Ik heb nog maar een keer of 2 geVRed, moet er erg aan wennen. Het valt me op dat de Move Controllers op Marktplaats nog sneller op gereserveerd staan dan dat ze er op komen. Ik vraag me nu af of de Move Controllers echt een bijdrage leveren aan de gameplay als ik er echt mee aan de gang ga (grote backlog..). Er staat hier al wel een Aim Controller in de doos (:/), is het aan te raden een setje Move Controllers aan te schaffen voor een betere ervaring?
Sommige games hebben ze gewoon nodig. Je kunt niet met een dualshockcontroller gaan BeatSaberen bijvoorbeeld. Wel shit dat die dingen nog steeds waardeloos verkrijgbaar zijn.

Saved by the buoyancy of citrus

• Deshmir
  • Registratie: februari 2012
  • Nu online
Persoonlijk word ik minder snel misselijk met de Move controllers.
Het 'zien' van 'twee handen' helpt enorm bij mij.
MikeWazowski schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 14:23:

Te koop: GSX-R 600 L1

• Duinday
Cyphax schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 14:44:
[...]

Sommige games hebben ze gewoon nodig. Je kunt niet met een dualshockcontroller gaan BeatSaberen bijvoorbeeld. Wel shit dat die dingen nog steeds waardeloos verkrijgbaar zijn.
Dit!

Veel goede VR games hebben Move controllers nodig: Beat Saber, Super Hot. Maar er zijn ook uitzonderingen zoals Astro Bot. Geef het een kans of probeer het een keer ergens uit.

Zojuist behaald na wat oefenen..
YouTube: Beat Saber - POP/STARS - K/DA - Expert - Full Combo

Volgende keer probeer ik het met twee dualshocks :+

Duinday wijzigde deze reactie 21-03-2019 22:32 (4%)

Acties:
  • +3Henk 'm!
Duinday schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 22:31:
[...]

Dit!

Veel goede VR games hebben Move controllers nodig: Beat Saber, Super Hot. Maar er zijn ook uitzonderingen zoals Astro Bot. Geef het een kans of probeer het een keer ergens uit.

Zojuist behaald na wat oefenen..
YouTube: Beat Saber - POP/STARS - K/DA - Expert - Full Combo

Volgende keer probeer ik het met twee dualshocks :+
Netjes man!
Ik heb gisteren eindelijk Overkill op Expert gehaald, maar net geen Full Combo :P
Vond ik toch wel de moeilijkste plaat van de MonsterCat DLC.

Staan nog meer Beat Saber filmpjes op mijn youtube kanaal, o.a. een complete playlist met allemaal Expert Fulll Combo filmpjes YouTube: ThaBEN84 8)

Als het je leuk lijkt kan je me toevoegen op PSN. Kunnen we elkaars scores proberen te verbreken >:)

PSN: ThaBEN_NL

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Duinday
ThaBEN schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:17:
[...]

Netjes man!
Ik heb gisteren eindelijk Overkill op Expert gehaald, maar net geen Full Combo :P
[YouTube: Overikill - Expert (Picture-in-picture)]
Staan nog meer Beat Saber filmpjes op mijn youtube kanaal, o.a. een complete playlist met allemaal Expert Fulll Combo filmpjes YouTube: ThaBEN84 8)

Als het je leuk lijkt kan je me toevoegen op PSN. Kunnen we elkaars scores proberen te verbreken >:)

Nice! Overkill vind ik ook lastig! Ga je wel even toevoegen. 8)

Zou tof zijn als er een multiplayer functie komt trouwens. Dan kunnen we een wedstrijdje doen :+

Duinday wijzigde deze reactie 22-03-2019 18:46 (6%)

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20:29

The Inquisitor

Greetings weaklings

Vandaag begonnen met Super Hot. Gaaf, maar irritant dat je telkens opnieuw moet beginnen.

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik ben begonnen aan RE7, damn wat scary... bevalt tot nu toe heel goed, alleen jammer dat je je hoofd niet kunt bewegen, maar alles met de DS doet...

i7 3770k + XSPC Raystorm | Asus Maximus V Formula | GTX1080 EK | Samsung 850 Pro 256GB | 2x8GB DDR3 2400Mhz | Seasonic Platinum 660W | Coolermaster Cosmos S | Liang DDC-1T + XSPC top | Thermochill PA120.3 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• LaFleche
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21:09
Ik kan er niet zoveel over vinden (ook enige luiheid :-) ) maar zo'n VR bril, kan je deze ook verstellen zodat je geen bril hoef te dragen? (dus zoals een verrekijker waar je met + en - kan spelen)

Wat ik namelijk wel lees is dat brildragers last kunnen krijgen van krassen, zowel op de lens als op de bril zelf.

• SmooK
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21:33
Nee dat gaat helaas niet en ik lees ook die verhalen dus ben maar extra voorzichtig.

PSN: raysmook

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 21:39
SmooK schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 19:28:
Nee dat gaat helaas niet en ik lees ook die verhalen dus ben maar extra voorzichtig.
Ik draag al een tijdje mijjn bril door omstandigheden, dus mijn VR-headset ligt nu in de kast. Als ik straks mijn lenzen weer in kan, dan gaat ook de VR-bril weer op.

• TeunVR
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21:44
Het is wel te doen met bril, niet helemaal optimaal maar het wil echt wel.
Heb zelf paar “bumpers” besteld op ebay, die zorgen ervoor dat je bril de lenzen niet kan raken. Is wel nodig, had dag 1 een krasje van mn bril op de linker lens.
Maar gebruik m altijd met mn bril op.

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 16:57
LaFleche schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 18:44:
Ik kan er niet zoveel over vinden (ook enige luiheid :-) ) maar zo'n VR bril, kan je deze ook verstellen zodat je geen bril hoef te dragen? (dus zoals een verrekijker waar je met + en - kan spelen)
Neen, dat gaat niet. Bij een verrekijker kijk je per definitie door verstelbare lenzen. Bij de VR bril zijn dat gewoon vaste lenzen om de focus te verleggen zodat je ogen dieper kunnen focussen dan dat de bril diep is. Ik denk echter dat die diepte nog altijd vrij beperkt is, waardoor het goed mogelijk is dat je nog scherp ziet, als je geen al te hoge dioptrie hebt.

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Twixie schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 20:53:
[...]
...
Ik denk echter dat die diepte nog altijd vrij beperkt is, waardoor het goed mogelijk is dat je nog scherp ziet, als je geen al te hoge dioptrie hebt.
Dat valt behoorlijk tegen, zonder bril (of lenzen) is voor mij echt niet te doen. En mijn dioptrie is niet al te hoog B)

• SmooK
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21:33
-1,50, niet te doen

PSN: raysmook

• Twixie
Hmm, ok, dan is die virtuele afstand toch veel groter dan ik dacht. Met mijn -6, moet ik sowieso geen poging ondernemen :).

• Marselaar
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 21-05 07:34
Ik ben sinds gisteren over van PSVR v1 naar v2. Prima verbetering, vooral wat betreft HDR passthrough natuurlijk maar klopt het dat het design ook net anders is? Ik heb namelijk nu veel meer lichtinval waardoor ik als het spel laat heel veel reflectie zie. Ook is het beeld een tikkie minder scherp lijkt het. Zijn er meer die hier last van hebben? Anders ga ik mijn v1 nog weer eens aansluiten om te dubbelchecken

PSN: Marselaar

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Marselaar schreef op zondag 24 maart 2019 @ 11:19:
Ik ben sinds gisteren over van PSVR v1 naar v2. Prima verbetering, vooral wat betreft HDR passthrough natuurlijk maar klopt het dat het design ook net anders is? Ik heb namelijk nu veel meer lichtinval waardoor ik als het spel laat heel veel reflectie zie. Ook is het beeld een tikkie minder scherp lijkt het. Zijn er meer die hier last van hebben? Anders ga ik mijn v1 nog weer eens aansluiten om te dubbelchecken
Ja ik heb precies hetzelfde gevoel. Bril sluit net iets minder goed af en scherpstellen lijkt veel moeilijker. Moet echt wat tijd nemen om het ding precies goed op mijn hoofd te zetten, iets wat me met de v1 veel makkelijker afging.

i7 3770k + XSPC Raystorm | Asus Maximus V Formula | GTX1080 EK | Samsung 850 Pro 256GB | 2x8GB DDR3 2400Mhz | Seasonic Platinum 660W | Coolermaster Cosmos S | Liang DDC-1T + XSPC top | Thermochill PA120.3 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Sp33dFr34k schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:37:
Ik ben begonnen aan RE7, damn wat scary... bevalt tot nu toe heel goed, alleen jammer dat je je hoofd niet kunt bewegen, maar alles met de DS doet...
Beste VR game ever :+ Maar wat bedoel je met je hoofd niet kunnen bewegen? Controls gaan inderdaad met de DS (speelt erg lekker overigens vind ik) maar je kunt toch wel gewoon om hoekjes kijken enzo? Dat is juist zo cool wanneer je achtervolgd wordt.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

.GoO schreef op zondag 24 maart 2019 @ 21:35:
[...]

Beste VR game ever :+ Maar wat bedoel je met je hoofd niet kunnen bewegen? Controls gaan inderdaad met de DS (speelt erg lekker overigens vind ik) maar je kunt toch wel gewoon om hoekjes kijken enzo? Dat is juist zo cool wanneer je achtervolgd wordt.
Klopt, ik had de 1e keer de VR headset te laat aangezet, waardoor niet alle functionaliteit lekker werkte. Maar damn, nog steeds een scary game, die Jack laat me elke keer bijna in mijn broek poepen :+

• Marselaar
  • Laatst online: 21-05 07:34
Sp33dFr34k schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:16:
[...]
Ja ik heb precies hetzelfde gevoel. Bril sluit net iets minder goed af en scherpstellen lijkt veel moeilijker. Moet echt wat tijd nemen om het ding precies goed op mijn hoofd te zetten, iets wat me met de v1 veel makkelijker afging.
Ah ok, hmm, dat is wel jammer. Kan je de V1 eigenlijk aansluiten op de breakout box van de V2?

PSN: Marselaar

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Marselaar schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:38:
[...]

Ah ok, hmm, dat is wel jammer. Kan je de V1 eigenlijk aansluiten op de breakout box van de V2?
Helaas gaat dat niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 22-05 10:39
https://www.nu.nl/games/5...-voor-playstation-vr.html

No man's sky gaat een update krijgen voor VR, update komt deze zomer _/-\o_ _/-\o_

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Predje
Svennie schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 07:27:
https://www.nu.nl/games/5...-voor-playstation-vr.html

No man's sky gaat een update krijgen voor VR, update komt deze zomer _/-\o_ _/-\o_
Ja echt geweldig!!!

State of Play gister was bijna geheel voor VR!

Iron Man VR!!
Blood and Thruth!

2019 gaat weer een heel goed VR jaar worden!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• LaFleche
Sjiiit.... Ben verkocht.... Vr bril van collega geleend... Nou wil ik er ook een 😀

• DaTimMan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:25
Predje schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 08:55:
[...]

Ja echt geweldig!!!

State of Play gister was bijna geheel voor VR!

Iron Man VR!!
Blood and Thruth!

2019 gaat weer een heel goed VR jaar worden!
2018 viel me wel iets tegen. Blood and truth zou 2018 uitkomen, hoop dat de uitstel tot mooie resultaten leid

Psn: timmeltje

• Predje
DaTimMan schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 20:24:
[...]

2018 viel me wel iets tegen. Blood and truth zou 2018 uitkomen, hoop dat de uitstel tot mooie resultaten leid
Beatsaber, Astrobot, Firewall en wellicht tetris.. om maar wat te noemen.
Wat viel dan precies tegen?

• Lasmibalsingh
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21:18
edit: ah verkeerde topic, excuses.

Lasmibalsingh wijzigde deze reactie 27-03-2019 11:34 (105%)

PSN: KADR777

• DaTimMan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:25
Predje schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:08:
[...]

Beatsaber, Astrobot, Firewall en wellicht tetris.. om maar wat te noemen.
Wat viel dan precies tegen?
Astrobot was gaaf, echter de rest viel me wat tegen, had meer toffe games gehoopt.

Psn: timmeltje

• Flexcat
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 08:50
Hallo mensen! hier een nieuwe tevreden PSVR gebruiker!
Met wat geluk op MP een V2 gevonden voor €150. en eergisteren op MP, 2 move controllers voor €30 gevonden :D

Ben nu nog wat demo's checken, en heb Astrobot gekocht (om vriendin wat te overtuigen van de aankoop, en gelukt :)

• LaFleche
Van het weekend (na een test met een geleende) ook een VR bril gehaald.
Volgens mij wel een goede deal voor 248 euro (helemaal nieuw bij een gameshop) met 5 games als digital download : Astrobots, Doom VR, Skyrim VR, Wipeout en VR Worlds. Toch wel zo'n 80 a 100 euro aan games (alhowel ik Skyrim nooit gekocht zou hebben....not my kind of game).

Moet wel contactlenzen in doen (draag ik al een paar jaar niet meer maar ik had nog wat daglenzen liggen) want met een bril krijg ik toch teveel vervorming aan de randen waardoor onscherpte en colorbleed (rode rand boven het wit) ontstaat.

Astrobots is ongeloofelijk leuk maar af-en-toe toch echt wel even het evenwicht hernemen :-)

• tuxken
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 14:40
Ben me aan het inlezen om een vr set te kopen maar kan deze in de buurt niet testen. Zijn er hier ervaringen van personen die geen oog correctie nodig hebben voor ver en intermediaire afstand maar voor de korte afstand een leesbril gebruiken. Klopt het dat het focus punt eigenlijk in de 'verte' is als je deze gebruikt en je dus de bril kan gebruiken zonder leesbril ?

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:15
@LaFleche Let er wel op dat lenzen een houdbaarheidsdatum hebben. Met je ogen moet je voorzichtig zijn.

En je moet inderdaad wel even wennen en je evenwichtsorgaan kan in het begin lastig doen :)

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• LaFleche
Catch22 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:47:
@LaFleche Let er wel op dat lenzen een houdbaarheidsdatum hebben. Met je ogen moet je voorzichtig zijn.

En je moet inderdaad wel even wennen en je evenwichtsorgaan kan in het begin lastig doen :)
Houdbaarheid datum?....daar was ik me niet zo van bewust....

Even checken en nu moet ik toch naar de opticien van de week....gelijk nieuwe (helaas ouder dus iets sterkere :( ) daglenzen kopen.
Catch22 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:47:

Houdbaarheidsdatum?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Contactlenzen, niet de lenzen van de PSVR. ;)
Las eerste keer er ook snel over en dacht wtf? :)

• LaFleche
Overigens bizar.... Bij de winkel waar ik van de week het vr megapack voor 249 heb gekocht staat ie nu voor 349.....zou het een foutje in mijn voordeel zijn geweest?
(weet niet of ik de naam vd. winkel mag noemen).

• Catch22
LaFleche schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:52:
Overigens bizar.... Bij de winkel waar ik van de week het vr megapack voor 249 heb gekocht staat ie nu voor 349.....zou het een foutje in mijn voordeel zijn geweest?
Kan een tijdelijke of lokale actie zijn. Ik heb hem voor 229 gekocht toen (zelfde pack)

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 16:06

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

LaFleche schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:52:
Neuh, set heeft weken te koop gestaan voor 229,- een paar maanden geleden. Ik heb hem toen ook gekocht.
Moet eerlijk bekennen dat hoewel ik het leuk speelgoed vind, het voor mij ook niet meer is dan dat. Ik heb het misschien 20 uur gebruikt en nu licht (tjongejonge) ligt het al een maand of 2 ongebruikt stof te happen.

Skyrim en Doom VR lijkt leuk, maar de controls zijn erbarmelijk in mijn optiek. Enige echt leuke spel vond ik Astrobot. Daarnaast Gran Turismo gekocht omdat VR daar mee zou werken, kun je er maar op een heel specifieke modus gebruik van maken 8)7.

Ik zou niet snel nog een VR bril kopen in ieder geval. Ik heb héél lang getwijfeld om er een te kopen, en voor 229,- wilde ik de gok wel wagen, maar hetgeen waar ik altijd al bang voor was is ook uitgekomen. Het is een dure stofvreter :+

i7 6700K - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Catch22
@Kuusj beat saber kan je misschien over de streep trekken

• LaFleche
Kuusj schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:07:
[...]

Ik zou niet snel nog een VR bril kopen in ieder geval. Ik heb héél lang getwijfeld om er een te kopen, en voor 229,- wilde ik de gok wel wagen, maar hetgeen waar ik altijd al bang voor was is ook uitgekomen. Het is een dure stofvreter :+
Ik beschouw het ook niet meer dan dat... Een leuk prijzig stukje speelgoed
Zoals zoveel dingen... Waarom heb ik een psp, psvita, ps2, ps3 en een ps4? Op de ps4 na staat alles stof te happen.

• Predje
Ironman VR was tijdens state of play gigantisch gaaf in theorie.. maar wat werd getoond was nog wat underwelming..

Maar... OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG!!!!! HYYYYYPPEEDD!!!!
https://blog.eu.playstati...with-marvels-iron-man-vr/

Dit + No Mans Sky + alles wat er al is voor PSVR.. het is een gigantisch succes!! Meer dan een gimmick! (voor mij IMHO :P)
Predje schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:07:
Ironman VR was tijdens state of play gigantisch gaaf in theorie.. maar wat werd getoond was nog wat underwelming..

Maar... OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG!!!!! HYYYYYPPEEDD!!!!
https://blog.eu.playstati...with-marvels-iron-man-vr/

Dit + No Mans Sky + alles wat er al is voor PSVR.. het is een gigantisch succes!! Meer dan een gimmick! (voor mij IMHO :P)
Haha ik heb een kleine thuis die helemaal lijp is van Avengers en Iron Man. Die ging helemaal los toen ik de trailer liet zien, gisteren. Denk alleen dat het te moeilijk is voor hem met die grote headset. op. Als hij de Move controllers vast heeft, dan botsen de lichtbollen bijna tegen de bril aan met zijn korte armpjes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Catch22
https://blog.eu.playstati...ks-off-today/#sf210315053

Er is een sale in de store, aantal vr games zitten er bij

Thanks. Eindelijk The Inpatient maar eens aangeschaft.
Vergeet ook niet dat bij Driveclub & Driveclub VR de online servers binnenkort zullen sluiten en de game zal verdwijnen uit de store. Wil je hem nog aanschaffen dan is het nu of nooit.

• Flexcat
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 08:50
Dit is nu mijn wishlist :

Sports Bar VR 2.0

Racket Fury (tafel tennis)

18 Floors (escape room)

Drunkn Bar Fight (nu in aanbieding)

Surgeon Simulator

Tumble VR

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
ThaBEN schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:34:
Vergeet ook niet dat bij Driveclub & Driveclub VR de online servers binnenkort zullen sluiten en de game zal verdwijnen uit de store. Wil je hem nog aanschaffen dan is het nu of nooit.
En wat werkt er nog na sluiten servers?

I like bacon!

• Brad Pitt
  • Nu online
Bundin schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:48:
[...]
"Je kunt nog wel:
• je season pass gebruiken in alle single player en offline speltypen
• doorgaan met het offline spelen van alle single player-speltypen van de game (DRIVECLUB™, DRIVECLUB™ VR en DRIVECLUB™ Bikes) en bijbehorende DLC
• trofeeën verdienen in speltype single player / offline"

Nickname does not reflect reality

Bundin schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:48:
[...]

De online servers voor DRIVECLUB™, DRIVECLUB™ VR en DRIVECLUB™ Bikes worden op 31 maart 2020 (om 23.59 BST) afgesloten. Alle online-onderdelen (inclusief de online multiplayer-speltypen) houden vanaf dan op te bestaan. Je kunt deze games nog wel spelen in de single player offline-speltypen. Deze games bevatten echter aanzienlijke hoeveelheden online gameplay, dus vanaf 31 maart 2020 zal het functioneren van de games op de volgende manier worden beïnvloed:

Je zult niet meer:
• je season pass online kunnen gebruiken
• jouw Club online kunnen vertegenwoordigen in multiplayer-events of toernooien
• online multiplayer spelen en in uitdagingen tegen elkaar spelen
• je eigen events aanmaken
• strijden in een klassement, of statistieken en spelersvoortgang delen

PlayStation® zal vanaf 31 augustus 2019 (om 23.59 BST) stoppen met het verkopen van DRIVECLUB™, DRIVECLUB™ VR, DRIVECLUB™ Bikes, alle DLC en season passes die gerelateerd zijn aan deze games.

Zie @Brad Pitt zijn post voor wat je wel nog kan gebruiken ;)

• Bundin
  • Niet online
Catch22 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:19:
@Kuusj beat saber kan je misschien over de streep trekken
Voor mij is Beat Saber inderdaad de titel die ervoor zorgt dat de headset meerdere keren per week opgezet wordt. Ik heb er lol in om songs foutloos af te ronden terwijl ik lekker in een flow zit, de score vind ik niet zo relevant. Daarom speel ik vooral op Normal of Hard met de Fast Song modifier aan.

Op die manier is het ook nog een lichte workout, als je tenminste lekker los meezwaait ipv alles vanuit je polsen te doen. Ik doe er sinds kort ook nog polsgewichtjes bij om, zodat de belasting net iets zwaarder wordt.

I like bacon!

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Bundin schreef op donderdag 4 april 2019 @ 22:29:
[...]

Op die manier is het ook nog een lichte workout, als je tenminste lekker los meezwaait ipv alles vanuit je polsen te doen. Ik doe er sinds kort ook nog polsgewichtjes bij om, zodat de belasting net iets zwaarder wordt.
Dat met die gewichtjes wordt wel heel erg afgeraden over het algemeen; je overbelast je polsen al gauw. Wees voorzichtig!

• Bundin
  • Niet online
Cyphax schreef op donderdag 4 april 2019 @ 22:31:
[...]

Dat met die gewichtjes wordt wel heel erg afgeraden over het algemeen; je overbelast je polsen al gauw. Wees voorzichtig!
Goed punt. Een meer correcte naam is in dit geval armgewichtjes, het zijn van die manchetten die je om je onderarmen (of benen) doet. Mijn polsen hebben dus nog steeds alleen de controllers te handlen, dus dat komt goed.

hmm, beetje meer lezen en hget blijkt toch niet zo'n goed idee. Dan blijven ze enkel in gebruik voor het wandelen :)

Bundin wijzigde deze reactie 04-04-2019 22:38 (14%)

I like bacon!

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Bundin schreef op donderdag 4 april 2019 @ 22:35:
[...]

Goed punt. Een meer correcte naam is in dit geval armgewichtjes, het zijn van die manchetten die je om je onderarmen (of benen) doet. Mijn polsen hebben dus nog steeds alleen de controllers te handlen, dus dat komt goed.

hmm, beetje meer lezen en hget blijkt toch niet zo'n goed idee. Dan blijven ze enkel in gebruik voor het wandelen :)
Als je meer wil zweten is denk ik met Beat Saber de beste manier je schouders te gebruiken als voornaamste drijfmiddel. Dan maak je vanzelf grote bewegingen maar het kost best veel energie. Zweten geblazen, vooral op hogere snelheid! :)

• dm-dutchman
  • Registratie: juni 2017
Gisteren to the top gekocht en voor het eerst gespeeld. Wat een briljante game is dat met move controllers, echt een aanrader.

• Pixelmagic
  • Registratie: september 2002
  • Nu online
Weet niet of hij al voorbij gekomen is, maar er komt een controller voor je voeten uit voor de pSVR: https://gamer.nl/artikele...oor-playstation-vr-games/

Visual Pinball project: pinball.pixelmagic.nl Informatie over mijn PV installatie PVoutput van mijn 2760Wp

Ik post hem hier ook maar eens voor de PSVR 3D Blu-ray liefhebbers.

Avengers Endgame 3D of 4K Blu-ray Exclusieve Steelbook van Zavvi.nl

Wees er op tijd bij, want meestal zijn deze binnen enkele dagen uitverkocht.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Bijna een maand dood geweest hier :D

• LaFleche
Tja....als er niets te melden valt :-)

Zit zelf nog midden in Astro Bot en Moss en daar word ik heel blij van.
en dan wachten op Blood and Truth ...vond de Heist in VR Worlds een van de leukste games van de set maar erg kort....ben dus erg benieuwd naar een full blown vergelijkbaar spel.

Valt me op dat ik langer kan spelen dan in het begin zonder er super misselijk van te worden. Alhoewel ik blij was dat het rollercoaster level door een vulkaan in Astro Bot klaar was..*burk* :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Iemand BOXVR gespeeld? Indien ja, hoe bevalt deze als fitness app?
Deze lijkt me interessant als afwisseling met Beat Saber. Met name omdat dit puur gericht is op daadwerkelijk fitness en caloriën verbranden.

ThaBEN wijzigde deze reactie 07-05-2019 09:11 (32%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dat ziet er wel leuk uit @ThaBEN . Nu ben ik ook beniewd. Ik gebruik de VR set erg weinig intussen (gelukkig issie compatible met de ps5, scheelt weer), maar gebruiken als fitness zou hm weer uit de doos halen.

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

Acties:
  • 0Henk 'm!
The Inquisitor schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:12:
Dat ziet er wel leuk uit @ThaBEN . Nu ben ik ook beniewd. Ik gebruik de VR set erg weinig intussen (gelukkig issie compatible met de ps5, scheelt weer), maar gebruiken als fitness zou hm weer uit de doos halen.
Hier een van de betere reviews welke ik ben tegengekomen. Alleen lees ik op reddit verschillende berichten van tracking issues, waarbij niet geregistreerd wordt wanneer je op zo een bol slaat. Anderen ontkrachten dit weer en geven aan dat je gewoon moet wennen aan de hitboxes, dat die veel nauwkeuriger zijn dan in Beat Saber.

Zou natuurlijk wel funest zijn als een rhytm game geen goede hitdetectie heeft. Vandaar dat ik benieuwd ben of mensen hier de game gespeeld hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Michiel_Aerts
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 07-05 13:53
*snip*

Dit is niet de bedoeling, zoals ook te lezen in Het algemeen beleid #verbodenspam

Gropah wijzigde deze reactie 07-05-2019 13:27 (82%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
ThaBEN schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:18:
Iemand BOXVR gespeeld? Indien ja, hoe bevalt deze als fitness app?
Deze lijkt me interessant als afwisseling met Beat Saber. Met name omdat dit puur gericht is op daadwerkelijk fitness en caloriën verbranden.
[YouTube: BOXVR | Gameplay Trailer | PSVR]
Ik heb de PC-versie ervan. Het is best leuk, maar niet zo intensief als Beat Saber. Qua workout op zich wel, denk ik, maar qua gameplay niet. Denk dat het de moeite is om ze allebei te hebben voor de afwisseling. Het zijn wel iets andere bewegingen. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
Beat Saber sinds vorige week in bezit. Wat een gave game is dat! Heeft iemand de DLC geprobeerd? Die vond ik dan nog wel best duur en de intro's van de liedjes, lieten me nu niet met het gevoel achter dat ik die perse moet aanschaffen.

Acties:
  • +5Henk 'm!
Cyphax schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:25:
[...]

Ik heb de PC-versie ervan. Het is best leuk, maar niet zo intensief als Beat Saber. Qua workout op zich wel, denk ik, maar qua gameplay niet. Denk dat het de moeite is om ze allebei te hebben voor de afwisseling. Het zijn wel iets andere bewegingen. :)
Thanks! Dat is inderdaad waardoor ik het moeilijk vind om in te schatten. Ik speel tot nu toe veel Beat Saber en ben er redelijk goed in (al zeg ik het zelf O-)). Heb alle platen inclusief DLC op Expert in Full Combo voltooid en ben momenteel met Expert+ bezig.
In combinatie met beter eten heeft het mij zeker geholpen om een aantal kilo's te verliezen. Zit nu op zo'n punt dat Beat Saber op Expert niet meer zo heel uitdagend is en Expert+ nog wel eens te hectisch. Dan is het niet zo leuk om telkens tientallen keren achter elkaar hetzelfde liedje te proberen waar je maar niet doorheen komt.

Dan lijkt BOXVR mij een leuke optie als afwisseling. Ook al is het niet zo intensief als Beat Saber, lijkt het mij wel fijn dat deze zich meer op fitness focust en je gemakkelijk sessie van een uur ofzo kan inplannen zonder constant af te gaan of om de 5 minuten opnieuw een liedje moet kiezen waardoor je uit de flow gehaald wordt. Ook dat er in de PSVR versie 110 liedjes zitten spreekt mij wel aan.

Denk dat ik hem dan toch maar ga aanschaffen :)
Jorgen schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:55:
Beat Saber sinds vorige week in bezit. Wat een gave game is dat! Heeft iemand de DLC geprobeerd? Die vond ik dan nog wel best duur en de intro's van de liedjes, lieten me nu niet met het gevoel achter dat ik die perse moet aanschaffen.
DLC is net zo geweldig als de overige nummers in de game. Enkel luisteren naar de liedjes geeft een ander beeld dan wanneer je eenmaal zelf de liedjes aan het spelen bent en blokjes moet hakken. Absoluut een aanrader wanneer je de nummers uit de basisgame nu wel vaak genoeg gehoord hebt.

Zie hier mijn playtrough van de gehele Monsterpack DLC op Expert in Full Combo :)

ThaBEN wijzigde deze reactie 07-05-2019 14:28 (23%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gfhoihoi72
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 00:15
schumi1986 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:00:
Vanaf het moment dat ik een psvr v2 Heb aangesloten stoort het beeld regelmatig of valt het helemaal weg als ik de headset niet gebruik.

Heb sterk het vermoeden dat de vr box stoort. Heb de hdmi kabel van de box naar de ps4 al vervangen maar het probleem is niet weg. Nu kan ik ook nog de hdmi van de tv naar de box vervangen maar die is altijd op mijn ps4 aangesloten geweest en heedt nooit problemen veroorzaakt.

Nog meer mensen met dit probleem hier?
Ik heb precies hetzelfde probleem. Als ik full RGB bereik of deep colours aan zet krijg ik zelfs helemaal geen beeld meer via de processor unit. Ik dacht dat het misschien aan mijn TV zou liggen die geen HDMI 2.0 ondersteund, maar nu doet hij soms ook gek met opstarten zonder dat die opties aan staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Ik zat gisteren een hdr game te spelen en zat tijdens het gamen met hdr aan en uit tr spelen. Dat was precies hetzelfde als wanneer het beeld tijdens het gamen even wegviel en daarna weer terugkomt. Zou de vr box af en toe het hdr signaal niet goed doorgeven? Ik ga wel even de box er tussen uit halen en kijken of ik nog steeds het probleem heb(het het amper bij deze game, maar wel 2x gehad in 24 uur dat de game aan stond)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorgen
@ThaBEN wat ongelooflijk knap... Ik heb op het eerste en tweede niveau al genoeg moeite om alles te halen :+

Acties:
  • 0Henk 'm!
Jorgen schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:10:
@ThaBEN wat ongelooflijk knap... Ik heb op het eerste en tweede niveau al genoeg moeite om alles te halen :+
Dankjewel! Ik moet zeggen dat ik ook nooit gedacht had expert te kunnen voltooien, laat staan met Full Combo. Maar hoe meer je speelt (en goed naar de muziek luistert) hoe meer het lijkt alsof je armen vanzelf beginnen te hakken :)

Overigens BOXVR inmiddels ook gekocht. Geweldig als fitness app. Ik heb meteen na 1 sessie 3 dagen niet meer kunnen spelen vanwege spierpijn. Vanavond maar weer eens proberen op te pakken. Ik vond het in elk geval veel leuker dan ik had verwacht! Maar je moet het wel in eerste plaats zien als een echte fitness app, welke toevallig zeer leuke gameplay mechanieken erin heeft gebouwd.

Beat Saber is de betere game, maar bij BOXVR zweet je echt 100x meer en voel je echt dat je spieren daadwerkelijk getraind worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23-05 16:18
Iemand de Everybody's Golf VR demo al geprobeerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
ThaBEN schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:24:
[...]

Dankjewel! Ik moet zeggen dat ik ook nooit gedacht had expert te kunnen voltooien, laat staan met Full Combo. Maar hoe meer je speelt (en goed naar de muziek luistert) hoe meer het lijkt alsof je armen vanzelf beginnen te hakken :)
Je leert gewoon die patronen steeds sneller lezen. Probeer maar eens Expert+. In eerstse instantie gaat dat veel te snel ($100 bills is een van de makkelijkere) maar na genoeg oefenen kan je dat ook gewoon volgen. :)
Beat Saber is de betere game, maar bij BOXVR zweet je echt 100x meer en voel je echt dat je spieren daadwerkelijk getraind worden.
Ik weet niet of dat bij mij nu nog geldt (in Beat Saber zweet ik na 2 of 3 liedjes ook wel als een otter tegenwoordig) maar in eerste instantie was BoxVR qua workout ook intensiever. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Cyphax schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:10:
[...]

Je leert gewoon die patronen steeds sneller lezen. Probeer maar eens Expert+. In eerstse instantie gaat dat veel te snel ($100 bills is een van de makkelijkere) maar na genoeg oefenen kan je dat ook gewoon volgen. :)

>:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Kudos voor de tracking zeg, dat ie dat bijhoudt, men klaagt weleens over inferieure tracking van de PSVR, maar lijkt alles mee te vallen!

• R2
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 16:04

R2

Mijn zoontje van 9 jaar is helemaal weg van Beat Saber (Ja ik weet dat de advies leeftijd 12 jaar is), hij speelt alle songs op expert, en komt de meeste door op full combo, hij is nu bezig met expert+, en hij doet dingen die ik onmogelijk vind. Ik kijk naar de kleuren en de richting waarop ik moet slaan, en merk dat ik meestal te laat bent om te zien wat ik moet doen. Bij mijn zoontje lijkt het alsof hij de bewegingen opslaat, en niet zozeer de kleuren en richtingen, hij gaat al dansend door de songs, en haalt op expert+ combo's van ver boven de 100. Hoe doen jullie het?, kijken jullie naar kleuren en richtingen, of wordt het ook een soort van automatisme naar mate je vaker speelt?. Hard lukt mij nog wel, maar heb al moeite met expert.

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
R2 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:52:
Bij mijn zoontje lijkt het alsof hij de bewegingen opslaat, en niet zozeer de kleuren en richtingen, hij gaat al dansend door de songs, en haalt op expert+ combo's van ver boven de 100. Hoe doen jullie het?, kijken jullie naar kleuren en richtingen, of wordt het ook een soort van automatisme naar mate je vaker speelt?.
Je zoontje kan gewoon sneller leren lezen dan jij en ik. :) Mijn kinderen vinden het ook leuk; mijn dochter is 5 en speelt het liefst een specifieke map (Let It Go, uiteraard), die is er alleen op Expert en ik verbaas me over hoeveel ze er kan raken. En dan mogen ze alleen in het weekend spelen, dus vaak doen ze dat niet. 't Is gewoon niet eerlijk. :)
Verder wordt het ook voor jou steeds meer een automatisme; op gegeven moment weet je lichaam wel hoe het moet reageren op zo'n patroon van blokken.

• Trent900
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 14:20
Voor de liefhebbers, Creed: Rise to Glory is deze maand weer in de aanbieding voor een tientje.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:47
ThaBEN schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:17:
[...]

Netjes man!
[YouTube: Overikill - Expert (Picture-in-picture)]

Erg knap wat je voor elkaar gekregen hebt! Ik heb een paar van je filmpjes bekeken. Nice!
't is al weer een tijdje dat je deze post maakte, maar ik vond recentelijk een filmpje van iemand die Overkill op Expert+ speelde. Blijkbaar is dat een mod voor op de PC. Misschien heb je deze al eens gezien:

Door de hoeveelheid blokjes zie ik af en toe niet eens welke richting ze in moet slaan.

Ik heb Beat Saber zelf nog niet, maar staat wel hoog op m'n lijstje - inclusief de uitbreiding. Moet eerst nog die Move Controllers aanschaffen. Ik wacht - tevergeefs - op een leuke aanbieding. Misschien moet ik toch gewoon die 80 euro neertellen. Maar ja, dat is dan denk ik alleen voor dit spel.

PSN ID: MrMichel_75

• R2

R2

Cyphax schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:40:
[...]

Je zoontje kan gewoon sneller leren lezen dan jij en ik. :) Mijn kinderen vinden het ook leuk; mijn dochter is 5 en speelt het liefst een specifieke map (Let It Go, uiteraard), die is er alleen op Expert en ik verbaas me over hoeveel ze er kan raken. En dan mogen ze alleen in het weekend spelen, dus vaak doen ze dat niet. 't Is gewoon niet eerlijk. :)
Verder wordt het ook voor jou steeds meer een automatisme; op gegeven moment weet je lichaam wel hoe het moet reageren op zo'n patroon van blokken.
Ik sta vol verwondering te kijken hoe hij door de songs heen gaat :)
Ik ga zeker wat vaker proberen om songs door te krijgen, kijken of ik het inderdaad in mn systeem kan opslaan, zal die kleine wel weer gaan lachen omdat papa het niet kan. ;)

• Twixie
MisterMichel schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:55:
[...]
't is al weer een tijdje dat je deze post maakte, maar ik vond recentelijk een filmpje van iemand die Overkill op Expert+ speelde. Blijkbaar is dat een mod voor op de PC. Misschien heb je deze al eens gezien:
Haha, die ziet er zo sexy uit terwijl ze speelt :D. Maar vraag me inderdaad ook af of er mods zijn. Want die heeft daar ook filmpjes met tracks van Billie Eilish, Alan Walker, etc... Toch wel zonde dat je op de PS4 gewoon enkel onbekende game-specifieke tracks hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Twixie schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 18:55:
[...]

Haha, die ziet er zo sexy uit terwijl ze speelt :D. Maar vraag me inderdaad ook af of er mods zijn. Want die heeft daar ook filmpjes met tracks van Billie Eilish, Alan Walker, etc... Toch wel zonde dat je op de PS4 gewoon enkel onbekende game-specifieke tracks hebt.
alleen de pc versie kan je zelf muziek toevoegen via een mod. M.a.w. je hebt een library van duizenden nummers op de pc beschikbaar

• LaFleche

• Jorgen
Jullie laten je kinderen wel de PSVR gebruiken? Sony raadt het met klem af (onder 12 jaar).

Die meid haalde op dat niveau een combo van 200+. Enorm knap!

• R2

R2

Jorgen schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:21:
Jullie laten je kinderen wel de PSVR gebruiken? Sony raadt het met klem af (onder 12 jaar).

Bedrijven zoals Sony krijgen altijd met claims te maken, zij zullen dus een veiligheidsmarge moeten hanteren denk ik om zichzelf in te dekken. Het is ook niet zo dat mijn zoontje elke dag uren lang aan het spelen is, en zolang er niets vreemds met hem gebeurd geloof ik het allemaal wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Daarentegen is de advies leeftijd van Nintendo voor Labo VR weer vanaf 7 jaar en ouder. Moeilijk dus om te achterhalen waar deze bedrijven nou exact hun leeftijdsgrens op baseren. Heeft dit echt te maken met gezondheid? Of puur om zichzelf in te dekken tegen schadeclaims?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R2

R2

Dat laatste denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Oplossing voor BOXVR tracking issues.

Indien je moeite hebt om hooks en uppercuts consistent te raken, doe dan het volgende:

Ga naar opties --> Adjust Gloves.

Plaats nu de lichtbol van de virtuele move controller op zo een wijze dat deze in de handschoen verdwijnt en exact komt te zitten op het gedeelte van de handschoen waar je in real life contact mee zou maken op je doel. Ik kan bevestigen dat tracking perfect werkt zodra je dit gedaan hebt.

Het lijkt erop alsof de 'hitbox' van de virtuele move controller enkel in de lichtbol verwerkt zit. En in de standaard positie heb je de (virtuele) move controller zo vast dat de lichtbol naast je vuist uitsteekt. Hierdoor gebeurd het regelmatig dat je hooks en uppercut mist omdat je hitbox dus op een andere plek zit dan verwacht.

Bron: https://www.reddit.com/r/...ter_i_adjusted_my_gloves/

ThaBEN wijzigde deze reactie 20-05-2019 12:57 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Twixie
Gewoon een gevalletje 'cover my ass', en bovendien heb ik nog nergens gezien dat ze het 'met klem' afraden.
Ik heb destijds wat rond gegoogled en er is geen wetenschappelijk bewijs dat VR schadelijk is voor jongere kinderen. Mijn zoon van 7 amuseert zich prima met PSVR (Playroom VR, Astrobot...) en heeft ook nergens last van. Ik laat hem natuurlijk ook geen uren spelen. Denk niet dat hij gemiddeld aan meer dan een uur per week zit.
Die meid is natuurlijk ook geen kind meer, tenzij je het hierbij ook niet meer had over de minimum leeftijd.

Twixie wijzigde deze reactie 20-05-2019 13:23 (18%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

ThaBEN schreef op zondag 19 mei 2019 @ 01:25:
[...]

Daarentegen is de advies leeftijd van Nintendo voor Labo VR weer vanaf 7 jaar en ouder. Moeilijk dus om te achterhalen waar deze bedrijven nou exact hun leeftijdsgrens op baseren. Heeft dit echt te maken met gezondheid? Of puur om zichzelf in te dekken tegen schadeclaims?
Er is te weinig onderzoek om daar een goed antwoord op te geven, dus ja, het is sowieso om zichzelf in te dekken. Maar daarnaast zijn er wel aanwijzingen dat VR niet goed is voor de ontwikkeling van kinderen. Als je je bedenkt dat zelfs volwassenen soms rare dingen ervaren na VR, dan is het logisch dat het effect op een nog te ontwikkelen brein veel groter is.

Reddit staat vol met mensen die bijv rare dromen hebben na het spelen van VR:
https://www.reddit.com/r/...ly_weird_dreams_after_vr/
https://www.reddit.com/r/...ird_dreams_after_initial/
https://www.reddit.com/r/...tting_weird_dreams_since/

"In a 2014 study in rats, researchers at the University of California found that the neurons in a brain region associated with spatial learning behaved completely differently in virtual environments compared to in real ones, with more than half of the neurons shutting down while in VR. What this means for humans is unclear, but the scientists said it highlighted the need for more research on the long-term effects of VR.

Gotsis said VR could have an even bigger impact on the developing brains of children. "
Een willekeurige bron

En zo valt er een hoop te vinden over dit onderwerp. Ik denk dat het niet erg is als je kinderen het even laat proberen (afhankelijk van de leeftijd), maar ik denk dat de 12 jaar grens wel safe is. En zelfs dan zou een paar uur per dag veel zijn naar mijn mening

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snippertje
  • Laatst online: 21:06
Ik hoop stiekem op een beat Saber aanbieding of demo. Weet iemand of dat eraan zit te komen?

PSN: Snippertje1989 | Steam: Sniper004

Acties:
  • 0Henk 'm!
Snippertje schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:24:
Ik hoop stiekem op een beat Saber aanbieding of demo. Weet iemand of dat eraan zit te komen?
Het is een van de meest populaire games ooit, zelfs in vergelijking met non-VR games. Er lijkt mij geen reden om hierdoor binnenkort een prijsdaling te verwachten.

Mogelijk geven ze je een eurootje of 2 korting tijdens de release van de nieuwe DLC-pack. Dat was de vorige keer het geval, wanneer je de game in combinatie met de DLC pack kocht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
Twixie schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:21:
[...]

Gewoon een gevalletje 'cover my ass', en bovendien heb ik nog nergens gezien dat ze het 'met klem' afraden.
Ik heb destijds wat rond gegoogled en er is geen wetenschappelijk bewijs dat VR schadelijk is voor jongere kinderen. Mijn zoon van 7 amuseert zich prima met PSVR (Playroom VR, Astrobot...) en heeft ook nergens last van. Ik laat hem natuurlijk ook geen uren spelen. Denk niet dat hij gemiddeld aan meer dan een uur per week zit.
Hersenen en ogen nog in ontwikkeling icm met indekken denk ik zelf
[...]

Die meid is natuurlijk ook geen kind meer, tenzij je het hierbij ook niet meer had over de minimum leeftijd.
Nee daar had ik het puur over haar prestatie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Snippertje
  • Laatst online: 21:06
ThaBEN schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:29:
[...]

Het is een van de meest populaire games ooit, zelfs in vergelijking met non-VR games. Er lijkt mij geen reden om hierdoor binnenkort een prijsdaling te verwachten.

Mogelijk geven ze je een eurootje of 2 korting tijdens de release van de nieuwe DLC-pack. Dat was de vorige keer het geval, wanneer je de game in combinatie met de DLC pack kocht.
Je hebt waarschijnlijk gelijk en heb hem daarom gekocht. Man wat een vette game.

PSN: Snippertje1989 | Steam: Sniper004

Acties:
  • 0Henk 'm!
ThaBEN schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:57:
Oplossing voor BOXVR tracking issues.

Indien je moeite hebt om hooks en uppercuts consistent te raken, doe dan het volgende:

Ga naar opties --> Adjust Gloves.

Plaats nu de lichtbol van de virtuele move controller op zo een wijze dat deze in de handschoen verdwijnt en exact komt te zitten op het gedeelte van de handschoen waar je in real life contact mee zou maken op je doel. Ik kan bevestigen dat tracking perfect werkt zodra je dit gedaan hebt.

Het lijkt erop alsof de 'hitbox' van de virtuele move controller enkel in de lichtbol verwerkt zit. En in de standaard positie heb je de (virtuele) move controller zo vast dat de lichtbol naast je vuist uitsteekt. Hierdoor gebeurd het regelmatig dat je hooks en uppercut mist omdat je hitbox dus op een andere plek zit dan verwacht.

Bron: https://www.reddit.com/r/...ter_i_adjusted_my_gloves/
Onderstaand ter illustratie een foto hoe de move controller calibratie, waarmee ik perfecte tracking lijk te hebben, er bij mij ingame uitziet. Het gaat dus met name om de plaatsing van de lichtbol bovenop de move controller in je handschoen.
http://oi67.tinypic.com/mlp9z.jpg
Tevens een gameplay video toegevoegd waarin ik 3 tracks speel na het uitvoeren van deze calibratie. Ik mis af en toe nog een target, maar ben ervan overtuigd dat dit in die gevallen puur mijn eigen fouten betreft. Voor deze calibratie miste ik veel meer targets waarbij ik regelmatig het gevoel had dat verschillende stoten raak hadden moeten zijn.

Snippertje schreef op maandag 20 mei 2019 @ 16:21:
[...]

Je hebt waarschijnlijk gelijk en heb hem daarom gekocht. Man wat een vette game.
Blij te horen dat je ervan geniet. Is inderdaad een top game ervaring O+

Acties:
  • +1Henk 'm!
Om nog maar eens de vergelijking te maken met Beat Saber heb ik 2 filmpjes toegevoegd. Behalve dan dat het beide "Rhytm games" zijn is de ervaring totaal anders.

De eerste betreft BoxVR op de hoogste moeilijkheidsgraad. De game bevat in totaal 110 nummers welke ik bij lange na nog niet allemaal gespeeld heb. Er zullen dus vast wel lastigere nummers in de game zitten.

En de 2e is om te laten zien dat BoxVR in vergelijking met Beat Saber ook bewust je benen traint. Elke keer als je van die oranje balken voorbij ziet komen moet je een squat maken. Dit liedje was overigens op de moeilijkheidsgraad "Normal"

ThaBEN wijzigde deze reactie 24-05-2019 16:28 (20%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorgen
@ThaBEN Dat ziet eruit als een leuke game. Vind hem nu nog te duur, maar in de aanbieding komt ie er wellicht wel.
Pagina: 1 ... 67 68 69 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True