Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Nu online
https://static.tweakers.net/ext/f/y7uKxAqTtFm0Yy3kfJ1sGV4P/full.png

PlayStation VR discussie-topic

Welkom in het discussie topic over de PlayStation VR. In deze eerste post zul je wat informatie vinden over de PlayStation VR. Daarnaast kun je in dit topic natuurlijk al je ervaringen die je hebt gehad met de PlayStation VR posten of simpelweg discussiëren over de PSVR.

Aanverwant topic:

https://static.tweakers.net/ext/f/M7ljhoPjpFdJtRDre5bUmHvV/full.png

De officiele PSVR site van Sony.

Als je de PlayStation 4 koopt, dan zit het volgende in de doos:
  • PlayStation VR headset
  • Processorbox
  • Stereo hoofdtelefoon
  • HDMI-kabel
  • USB-kabel
  • AC-adapter en netsnoer
  • Aansluitadapter voor VR-headset
  • Demodisk met 8 verschillende VR demo's

Bij de Amerikaanse PSVR zit een disk met 18 demo's. Waarschijnlijk kan je de overige 10 demo's in Europa ook downloaden als je een Amerikaans PSN-account aanmaakt.

Kenmerken

Scherm
De PSVR maakt gebruik van een 5,7" OLED-scherm met een RGB-subpixel matrix resolutie van 1080p, dat wil zeggen: 960 × 1080 per oog.

Audio
De PSVR maakt gebruik van 3D audio, die door de bijgeleverde processorbox naar de hoofdtelefoon gestuurd wordt. Je heb geen speciale hoofdtelefoon nodig, al is het aan te raden om wel een "goede" hoofdtelefoon te gebruiken. Er zit een standaard 3.5mm aansluiting op.

Controllers
Alle spellen kunnen bediend worden met de standaard DualShock Controller. Er zijn een aantal spellen die "gemaakt zijn" om met de Move-Controller te bedienen. Batman Arkham VR is hier een voorbeeld van.

Camera
Je kunt de PS Camera weer afstoffen, want PSVR werkt alleen in combinatie met de camera. Voor degenen die hem nog niet hebben is er vanaf 13 oktober een nieuwe versie van de camera te koop.

Noemenswaardige spellen

Launchgames
Bij de launch zijn er een aantal spellen beschikbaar. De meeste zijn veredelde techdemo's en de uitspeeltijd zal daardoor niet heel lang zijn.

• EVE: Valkyrie
  • Demodisk met 8 verschillende VR demo's

Aanschafprijs

PlayStation VR
De PSVR is vanaf 13 oktober verkrijgbaar en kost 399 euro.

Camera
De PS Camera heeft een adviesprijs van 59,99.

PlayStation Move dual set
De move controller is optioneel. Een set van twee is verkrijgbaar voor 79,99.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: augustus 2011
  • Nu online
quote:
matthijst schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 16:04:

Welkom in het discussie topic over de PlayStation VR. In deze eerste post zul je wat informatie vinden over de PlayStation VR. Daarnaast kun je in dit topic natuurlijk al je ervaringen die je hebt gehad met de PlayStation VR posten of simpelweg discusïeren over de
Typfout: discusïeren moet discussiëren zijn.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

• KlaasjeNL
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 16-05 22:01
Meer mensen die hier meer naar uitkijken dan naar de release van een nieuwe console? Bij de PS4 waren mijn verwachtingen helemaal niet zo hooggespannen. Op een gegeven moment weet je wel een beetje wat je kan verwachten. Maar nu we een compleet andere speelervaring krijgen, kriebelt het veel meer. Met zo'n bril op je kop in een ander wereld treden is iets wat toch al wel sinds de jaren '80 tot de verbeelding spreekt en dit jaar is het dan eindelijk zover.

Ik verwacht geen perfectie, verre van, maar wel een eerste stap in een ontwikkeling die de komende jaren heel bepalend zou zijn. Naast games ook virtuele werkplekken etc. Virtuele vergaderingen. Virtueel boodschappen doen enz. enz. Of het op lange termijn een positieve ontwikkeling zal zijn moet nog blijken, maar ik stap graag mee op deze trein.

• woytek
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 07-05 11:52
Ach vrijwel alle andere reviewers zijn positief dus ik maak me geen zorgen. Ze hadden beter na een tijdje kunnen stoppen en accepteren dat hun PSVR unit niet deugt in plaats van 8 uur lang te zeiken. :F

Natuurlijk zijn er wel negatieve kanten aan de PSVR maar deze zullen wat mij betreft niet opwegen tegen wat het te bieden heeft: VR! We zullen het donderdag gaan zien :)

woytek wijzigde deze reactie 10-10-2016 23:46 (21%)

flickr | webdesign

• woytek
quote:
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 07:59:
De reden waarom ik hem bij coolblue wil bestellen is dat zij niet moeilijk doen met uitproberen.
Heb hetbze zelf gevraagd en het was geen probleem nadat je hem uitgeprobeerd had om hem terug te sturen.

Bij bol.com of andere sites staat dat de verpakking dicht moet blijven.
Vind je dit heel gek? Je draagt dit ding op je hoofd, zweet er in, maakt de headset misschien wat vies en dan wil je hem terug sturen... :/

Wet koop op afstand is wat mij betreft niet de manier om de headset uit te proberen. Als je zo erg twijfelt ga dan komende zaterdag naar een Game Mania of andere winkel die demo's doet en beslis daarna of het iets voor je is. Eventueel kan je altijd iemand in dit topic vragen of je een middagje langs kan komen met een sixpack bier en wat snacks.

flickr | webdesign

• Aaargh!
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 13-05 16:49

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

quote:
woytek schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:57:
[...]
Wet koop op afstand is wat mij betreft niet de manier om de headset uit te proberen.
Dat is echter precies de reden waarom die wet bestaat: als je online besteld kan je het product niet in het echt bekijken/testen en daarom heb je het recht het terug te sturen.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• FreakGIB
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14-12-2018
quote:
BamSlam_ schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:05:
[...]

Dat is nou juist de enorme service van CoolBlue: de klant gewoon koning laten zijn (behalve bij pre-orders ;) ).
En de reden dat het mijn "preferred supplier" is als consument. Ik heb er de afgelopen jaren voor duizenden Euro's besteed. Heb twee keer een geopend en voorzichtig uitgeprobeerd product retour gestuurd en dat werd zonder problemen retour genomen. Het aankoopbedrag wordt ook niet pas na twee weken teruggestort maar gewoon binnen enkele dagen. De producten die retour komen zet CoolBlue dan als "tweede kansje" op de site, tegen een lagere prijs. Er wordt duidelijk bij vermeld waarom de prijs lager is.
Dus als ik het goed begrijp koop ik iets bij coolBlue probeer het stuur het terug en iemand anders kan dat zelfde product met iets korting weer kopen.
dus bv.. als je slecht wil ik koop probeer stuur terug een en vriend wacht tot hij als gebruikt artikel weer te koop word aangeboden en heeft dus eigenlijk korting gekregen via mij.
Hebben ze bij CoolBlue dan zulke dikke marges dat ze nog lager kunnen.

PSN: FreakGIB

• Jumpman
  • Laatst online: 16-05 00:17
quote:
KlaasjeNL schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:43:
Bij Bol is de PSVR ook weer te reserveren met levering op verschijningsdatum. Headsets zullen dus wel binnen zijn en voldoende om alle reserveringen tot nu toe weg te werken.
Die heb ik net geannuleerd. ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Dsquared35
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 19-12-2016
Weet iemand of de PS-VR echt pas vanaf morgen worden vrijgegeven voor verkoop of dat ze vandaag eind van de dag ook al opgehaald kunnen worden heb er zelf 1 bij de Mediamarkt ge-preorder

• Gurty
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15-05 15:49
quote:
FreakGIB schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:04:
[...]

Zijn die beugels ook los te koop want ik zag op internet ook foto's waar zowel de oude als nieuwe camera op een beugel stonden en ik heb de oude al maar geen beugel.
Er zijn genoeg gelijkmatige beugels te verkrijgen voor de oude PS Camera. Zelf heb ik de mount van het merk 4Gamers.

• swv
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16:50
quote:
RawChild schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:28:
[...]

Ik noem dat niet echt ruim voldoende.
Sommige mensen zijn nou eenmaal met de studententienmentaliteit opgegroeid :+

• BamSlam_
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

Ladies & Gentlemen: I got 'em! Met dank aan Bart Smit. :) Aangesloten en een half uur mee gespeeld en het is een killer. Echt helemaal te gek. Ik stuur hem niet terug ;)

Installeren ging prima, duidelijke handleiding die beschrijft hoe je de diverse snoeren moet aansluiten. Wanneer je de bril aanzet wordt eerst de firmware van de bril bijgewerkt, in mijn geval van v1.50 naar v2.00. Ook komt op je homescreen meteen een download-icoon voor VR Playroom. Een wizard op het scherm en in de bril loodst je door het opzetten en afregelen van de bril.

OK, de beeldscherpte kan, zoals bij alle VR-brillen, beter, maar het is prima te doen. Er is wel redelijk wat light-leakge van buitenaf. Maar daar moet nog wel wat aan te doen zijn denk ik.

Echt bizar als je om je heen kijkt in een virtuele ruimte zoals bij Playroom VR en helemaal als je je beweegt, naar voren en naar achteren, omhoog en omlaag: je beweegt echt door de ruimte. Kan niet wachten om Batman Arkham VR uit te proberen. Zometeen ga ik de meegeleverde demodisc eens uitproberen. Update: v1.02 van de demodisc wordt nu gedownload, 6GB.

Ferraris, de Ferrari onder de meters.

• Wootism
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 18:18

Wootism

aaibaar

quote:
Svennie schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:53:
[...]

dat klopt maar het gebeurt al dan niet per ongeluk soms wel. Ik heb ooit een spel via de post gekregen op zaterdag wat dinsdag pas release had. Bij Fallout 4 waren er ook een aantal winkels die al eerder verkochten. Het kan dus wel.
Aan je bovenbuurman te zie gebeurd het inderdaad wel. :)
Niet handig aangezien Sony nu kan kiezen om andere retailers voorrang te geven t.o.v. Bart Smit bij volgende leveringen.

• BamSlam_
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

Het afgelopen uur heb ik wat demo's uitgeprobeerd: Rigs Mechanized Combat League, Playstation VR worlds, Driveclub VR en Wayward Sky. Het is echt bizar om om je heen te kunnen kijken en te kunnen interacteren met allerlei objecten. Vooral bij Rigs en Wayward Sky is de sense van stereoscopische diepte enorm. Helemaal als je bij Rigs weer eens door een andere speler het stadion uit wordt geschoten en je een tijdje in de lucht blijft hangen: je ziet dan in de verte een stad en onder je in de diepte het stadion. Wayward Sky is ook erg de moeite waard: een game waarbij je een poppetje bestuurd dat puzzels moet oplossen maar bv. ook met een hijskraan objecten kan wegslingeren. Bij de intro van dat spel zit je achter een soort tafel met objecten die je kan oppakken, aan- en uitzetten maar ook weggooien. Er zijn vele harde kreten van verbazing en sensatie uit mijn mond gekomen. Dit is écht vet.

Driveclub is ook wel gaaf in die zin dat je om je heen kunt kijken in de auto en kunt kijken wat de auto's naast je doen. Ook lekker de bocht door slippen is gaaf. Wel zijn de graphics vrij onscherp bij dat spel. Het is wel leuk om een paar keer te spelen, maar ik zal eerder verdergaan met Rigs of Wayward Sky. En ik ben erg benieuwd naar de VR-update van Trackmania Turbo, die binnenkort uitkomt.

Oh, bij v1.02 van de demodisc blijft het aantal demo's beperkt tot 8 verschillende games. Ik heb geen US store-account, maar ga zometeen maar eens even kijken hoe ik dat voor elkaar kan krijgen.

BamSlam_ wijzigde deze reactie 12-10-2016 14:34 (23%)

• matthijst
  • Nu online
quote:
dunn0w schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:10:
Weet iemand hoe het zit met het retour beleid van Bol.com?
Ik heb hem daar besteld maar wil hem eerst wel een paar uurtjes uit proberen voordat ik tot de koop over ga.
Op hun site staat dat het geopend niet retour mag.
Weet niet of ze daar heel erg streng in zijn?
Voor 400 euro zou ik de gok niet wagen als dat op hun site staat.
Ook al zou je wettelijk misschien gelijk hebben, dan wordt het vast een fijne discussie.

• Sovereign
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11-05 10:42
Zo slecht vind ik Driveclub er nog niet eens uitzien in dat filmpje.

HP Z840 12-core Xeon 32GB 2x NVIDIA TITAN X |  nMac Pro late 2013 8-core 3,33 Ghz Xeon 64 GB |  Macbook Pro 2014 |  Mac Mini late 2012 |  iPhone 7+ 128GB | Apple TV4 |  iPad Air 2 64GB | PS4 Pro + VR |

• robinez
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 18:22
quote:
Nieuwevolger schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:14:
YouTube: DriveClub VR [PSVR] First mins
Dit is driveclub vr gameplay, dit is inderdaad wel wat anders dan wat ze bij ps acces lieten zien.
na al die extreem slechte verhalen over de graphics met opmerkingen in reviews dat autos er uit zien als kloddertjes verf en dat de bochten niet zichtbaar zijn door de pixelbrij en dat 1 speelronde je gegarandeerd kotsend naar de wc laat rennen, had ik er niks meer van verwacht.

Maar als ik dit zie vind ik het eerlijk gezegd er best goed uitzien (Zeker nu mijn verwachtingspatroon van deze game tot het nulpunt is gedaald).

Als dit een rechtstreekse feed is van het beeld wat je in vr bril ziet dan zou ik al zeer tevreden zijn, maar als ik dan afga op wat ik allemaal lees, dan moet het haast wel volledig verziekt worden door de resolutie in de bril.

Ik heb hem nog maar niet gekocht dus totdat ik hem morgen zelf beoordeeld heb via de demo disc.

• spaceboy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17:36

spaceboy

emoties zijn voor mietjes

quote:
RawChild schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:48:
[...]

Ik mag toch hopen dat playstation vr vele malen beter is dan gear vr.. de vr die ik op mijn telefoon heb georobeerd was even leuk. Maar vooral lelijk en misselijkmakend
Maar voor pr0n is het prima. :P
(niet "50-euro-prima", maar toch...)

succes is een keuze

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 01:29
Ik wil echt niet moeilijk doen. Maar heb bijna alle winkels gebeld met de mogelijkheden omtrent het retourzenden na gebruik.

De 2 winkels die het wel deden waren Coolblue en Wehkamp.
Daar kon je ze bril eerst proberen en zonder opgaaf van reden terugsturen.

Bij de andere kreeg ik telkens te horen dat als de verzegeling van de doos verbroken was hij niet retour aangenomen werd.

Ik ben slechts de messenger dus don't shoot me.

Ikzelf heb hem vanochtend via CoolBlue kunnen bestellen en heb mijn verzendbevesting binnen.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

quote:
Verschilt per persoon. Ik werd er wel een beetje misselijk van, heb dan ook soms last van wagenziekte. Een vriend van had 0 problemen ermee. Je kan gewoon eraan wennen, als je het vaak genoeg speelt althans. Wordt je misselijk van VR en wil je dat je direct niet misselijk wordt, dan is het niks voor je. Als je hoogtevrees hebt of misselijk wordt in de achtbaan, dan zijn achtbanen ook niks voor je.

Kan in ieder geval niet wachten tot morgen, lekker emmertje erbij voor de zekerheid en gaan :+

Enigzins relevant :+

ASNNetworks wijzigde deze reactie 12-10-2016 22:37 (4%)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• Hedgy
  • Laatst online: 18-05 07:43
Psvr bevalt so far zeker!

Kijkhoeken : mischien vrij klein lijkt het in het begin (ik draag een bril wat het misschien nog wat erger maakt), maar zodra je in je spel zit heb je dat niet meer zo snel door (ligt soms aan het spel). Verder ervoor zorgen dat de bril goed zit voor optimale kijkhoeken.

Resolutie : je ziet de pixels, maar ook dit vind ik niet erg als "1st gen vr" als je er niet op let (en gewoon lekker gamed) valt het allemaal wel mee. (de kwaliteit van het spel ligt natuurlijk lager dan normale ps4 titels. Niks buiten verwachting lijkt me. )

Until dawn rush of blood is een geweldig leuke titel. Hier merk je dat je lichaam toch reageert, met name op de rollercoaster stukjes. Verder gewoon horror. (denk ik tenminste, t is mijn eerste horror game en heb dan ook nog maar 1 level durven spelen XD). Zeker spelen met de move controllers! Ook geweldig dat je soms je hooft moet verplaatsen dan voel je je nog meer in het wereldje. Zie dat graag terug in meer games.
(verder dood eng ;))

Playroom vr is geweldig leuk. Wel het enige spel dat ik af en toe uit mijn "play zone" ging, dit komt omdat je veel kan rond kijken en ik hierdoor soms wat te dicht bij de ps camera kwam (om in die kleine huisjes te kijken) . 360graden rondkijken in dit spel gaat wel erg goed! Moet de 2+ player spelen nog spelen maar de platformer vond ik erg leuk, ook leuk hoe ze die controller er in verwerken. Ik zie zeker graag meer van dit soort (single player) mini games.

De jittering valt reuze mee. Sterker nog ik heb het nog minder dan ik had met de gamescom move controllers, die bewogen soms nogal terwijl ik daar nu geen last van had. Headset vond ik in beide gevallen prima. Als je hem heel stil kan houden zie je het mischien een klein beetje, ik vind het zeker verwaarloosbaar.. Wellicht helpt het wel dat ik psvr op de donkere zolder heb aangesloten. Daar staan wel 2 lampen aan maar deze staan niet binnen de range van de playstation camera.

Van de demo disc heb ik alleen rigs en driveclub vr nog kort gespeeld. Die vond ik alle 2 niet zo. Rigs snapte ik in ieder geval niks van en had ik liever een simpele maar leuk tutorial level van gehad dan dat het je gelijk in het diepe gooit...
Driveclub vr was niet zo immersive als de andere games.
Ik werd dan ook zeker niet ziek ofzo van de drive club demo. Ik had een stuk minder het gevoel van beweging en diepte.

Als laatste motion sickness. Ziek werd ik er niet echt van, maar je voelt het soms wel, vooral als de camera anders beweegt, dus zeker bij rush of blood waar je soms harder gaat en dan weer stil staat. Persoonlijk vind ik het nog meevallen, maar ik heb nog geen langere play sessies gehouden.

• Wootism

Wootism

aaibaar

quote:
joblamie schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:15:
[...]

Wat willen ze doen dan? Je hebt toch nog niet betaald? Althans als je slim bent, dan kies je bij bol.com voor achteraf betalen. Ik ga hem uitproberen, houd hem uiterst netjes, maar als ie niet bevalt stuur ik hem terug en zal nooit betalen.
quote:
BoomTree schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:21:
[...]

Hier idem dito, heb hem met acceptgiro besteld en krijg hem morgen binnen. Eerst even testen of hij bevalt en zo niet dan gaat ie gewoon terug (WKOA).

Retourzendingen:
bla bla
Bla.

Maar zou persoonlijk niet te lang wachten met het retourzenden mocht het niet bevallen.
Ronduit asociaal.....
Ga gewoon naar de winkel om dat ding uit te proberen, maar ga een webshop niet lastigvallen met je eigen luiheid....

Wootism wijzigde deze reactie 13-10-2016 00:12 (27%)

Rush of blood is wel lekker actueel met die horror clownen.

• woytek
Bol.com bevestiging gehad, morgen komt ie binnen! :D

Denk zelf aan de volgende games:
  • Keep Talking and Nobody Explodes
  • Until Dawn: Rush of Blood
  • Thumper
Wil heel graag The London Heist spelen maar heb daar geen 40 euro voor over. Als deze voor 10 euro los te kopen was had ik die ook gehaald.

Daarnaast lijken Battlezone, RIGS en Headmaster mij heel leuk maar de eerste zijn aan de prijs en de laatste weet ik niet hoe lang deze interessant blijft.

En als laatste nog een tip voor degenen die morgen met de headset aan de slag gaan: gebruik de calibratie tool in de PS4 opties voordat je begint. Deze is anders dan het scherm dat je krijgt als je de headset voor de eerste keer gebruikt. Zie: https://www.reddit.com/r/...n_options_within_the_ps4/

woytek wijzigde deze reactie 13-10-2016 00:52 (56%)

flickr | webdesign

• BamSlam_
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

quote:
pooyan schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:10:
Ik ben brildragend, dus het zou mooi zijn als gebruikers met een bril hier af en toe wat vertellen over hun VR ervaring, met name inzake draagcomfort en extra licht lekkage door het dragen van een bril.
De psvr past prima over mijn bril heen. Ik heb geen hele grote glazen in mijn bril en heb de indruk dat aan de linker en rechter kant wat reflecties in mijn brillenglazen zichtbaar zijn. Of dat licht van buiten is of van het scherm van de bril daar ga ik vanavond eens induiken.

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

quote:
henkyyyyyyy schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:47:
Oke misschien een beetje offtopic....

Maar hoe groot is de kans dat als de track and trace aangeeft dat het pakketje tussen 18:30 en 20:30 komt, hij 2 uur eerder kan komen?
Ik moet namelijk werken tot 5 dus dat zou niet zo leuk zijn :+
Hangt nogal van de bezorger/route af. Bij mij klopt het 8 van de 10 keer, maar afgelopen vrijdag werd er gezegd tussen 11:00 en 13:00 en hij was er uiteindelijk om 20:00 pas, iets met pech onderweg. Maar dat ze (veel) eerder komen gebeurt niet zo gek vaak bij mij, dus ik denk dat je wel goed zit. :)

Aan deze post kunnen geen rechten ontleend worden. :+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

• Aaargh!
  • Laatst online: 13-05 16:49

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

quote:
Maar hoe groot is de kans dat als de track and trace aangeeft dat het pakketje tussen 18:30 en 20:30 komt, hij 2 uur eerder kan komen?
De bezorgtijden zijn volgens mij gebaseerd op de tijd van eerdere bezorgingen in dezelfde postcode, het is geen planning oid.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Hedgy
  • Laatst online: 18-05 07:43
quote:
pooyan schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:10:
Geweldige thread wordt dit. Ik heb zelf nog geen PS4 (of andere current-gen console), maar ik ben letterlijk al tientallen jaren aan het 'wachten' op VR. Dus zodra de PS4 Pro op de markt komt, over een paar maanden, zal ik zeker de VR set erbij aanschaffen. Hopelijk hebben ze dan mooie kerstbundels in de aanbieding.

En de plaatjes (lees zichtbare pixels) hoeven van mij niet perfect te zijn, verwacht ik ook niet, zolang ik binnenkort maar in mijn X-Wing kan gaan dogfighten met Tie-fighters is alles goed. 8)

Tot die tijd zal ik vooral reviews lezen en gebruikerservaringen tot me nemen, onder andere hier.

Ik ben brildragend, dus het zou mooi zijn als gebruikers met een bril hier af en toe wat vertellen over hun VR ervaring, met name inzake draagcomfort en extra licht lekkage door het dragen van een bril.
Ik heb vrij grote glazen en het past makkelijk. Als ik de psvr bril goed op mijn hoofd zet zie ik niks meer van de buitenwereld, dus geen lichtlekkage of iets dergelijks. :)

• ralph075
  • Niet online
quote:
robinez schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:45:
[...]

na al die extreem slechte verhalen over de graphics met opmerkingen in reviews dat autos er uit zien als kloddertjes verf en dat de bochten niet zichtbaar zijn door de pixelbrij en dat 1 speelronde je gegarandeerd kotsend naar de wc laat rennen, had ik er niks meer van verwacht.

Maar als ik dit zie vind ik het eerlijk gezegd er best goed uitzien (Zeker nu mijn verwachtingspatroon van deze game tot het nulpunt is gedaald).

Als dit een rechtstreekse feed is van het beeld wat je in vr bril ziet dan zou ik al zeer tevreden zijn, maar als ik dan afga op wat ik allemaal lees, dan moet het haast wel volledig verziekt worden door de resolutie in de bril.

Ik heb hem nog maar niet gekocht dus totdat ik hem morgen zelf beoordeeld heb via de demo disc.
Idem hier. Heb er zelfs mijn pre-order door geannuleerd. Ben zeer benieuwd naar jouw ervaring vandaag. Wil je dat laten weten, als je een mening hebt gevormd?

• FreakGIB
quote:
Oke misschien een beetje offtopic....

Ik had hem bij Bol besteld en daar stond gisteren tussen 14:00 en 16:00
vanmorgen stond er tussen 12:00 en 14:00
en ik zie nu dat hij om 10:26 afgeleverd was ?
zal wel bij de buren zijn hoop ik.

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 17:55
quote:
remcheese schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:28:
[...]

hier ook geen problemen :)

Ik moet wel zeggen dat het scherm van een 'non vr'game voor je neus niet extreem scherp is (beetje beamer niveau maar helderder). Het is echter wel GRUWELIJK GROOT! <-- gamen op een tripple XXXL scherm, zeg maar...
Ja, best vet is dat. Ik had mijn PlayStation 4 echter al sinds Uncharted 4 niet meer aangehad, dus moet nu weer updaten als een malle.

• m0nk
  • Laatst online: 19:27

m0nk

16-09-2003 15.15

quote:
Mitchell-CWD schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:46:
[...]

Oke dat is goed nieuws. Was het al druk / moest je lang wachten?
Nee ik was de enige.. Wellicht dat het vanmiddag drukker is.

Ik vond het overigens best grappig, stukken beter dan mijn ervaring met de Galaxy VR. Maar toch ben ik bang dat als ik zo'n ding koop inclusief de camera, 2 move controllers en nog een of 2 games ik er 2 weken mee speel en deze daarna niet meer aanraak. Ik sla hem vooralsnog nog even over.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30

• Sovereign
quote:
ditani360 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:58:
ik kan m al ophalen...maar goed om 15.00 pas naar huis, overigens zijn er op reddit genoeg ervaringen te lezen, vooral heel positief over Rez en Thumper

wellicht nog handig als je scherm blurry overkomt:

"When I first tried my headset it was a bit blurry, so I went into the settings/devices/PlayStation VR/Measure eye to eye distance and went through the procedure, but it didn't work first time. Turns out that the 70cm distance you need to sit from the camera when you take the photo to measure your eye to eye distance is really important and surprisingly hard to guess so I carefully measured the distance between my face and the camera and tried the IPD settings again and now have perfect crystal clear focus... :)
Tldr: If your headset is blurry, use 'measure your eye to eye distance' in the settings and make sure you measure the 70cm from your face to the camera when you take the picture as it makes a big difference to the result you will get.
Edit: Clarified my instructions a bit... :)"
Ik zie op Reddit enorm veel positief commentaar over PSVR.

HP Z840 12-core Xeon 32GB 2x NVIDIA TITAN X |  nMac Pro late 2013 8-core 3,33 Ghz Xeon 64 GB |  Macbook Pro 2014 |  Mac Mini late 2012 |  iPhone 7+ 128GB | Apple TV4 |  iPad Air 2 64GB | PS4 Pro + VR |

• LoadedBaton
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 10:15
Kan niet wachten.... alleen zelfs nog geen mail gehad van mijn Pre-order....

Heb de Rift al dus kan ook goed vergelijken...

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton PS4: BF1 + GT Sport Xbox One: Forza 7 + GoW4 - Steam: LoadedBaton - PUBG + Spintires

• Qweridee
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:23
Ik kan de eerste voorspelde review van mijn vriendin wel geven:

Wat is dat nou weer voor ding? Geld teveel? Onzinnige rommel....

Zoiets ;-)

• Geteisem
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 17-05 17:10

Geteisem

Tech cvlt

quote:
Rebel-Rebel schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:39:
Zolang er geen "open world" games in top resolutie komen sla ik hem vooralsnog over
Laat dat vooralsnog dan maar weg :)

http://www.gevoeligeplaten.nl - 

• ralph075
  • Niet online
quote:
Ragnar9999 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:26:
[...]

3 previews te zien, verder niets
Verder naar beneden scrollen, ik zie de review wel gewoon staan.

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

quote:
Qweridee schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:41:
Ik kan de eerste voorspelde review van mijn vriendin wel geven:

Wat is dat nou weer voor ding? Geld teveel? Onzinnige rommel....

Zoiets ;-)
En jou reaktie is dan:

Hou op, schei uit, dat hoor ik mijn hele leven al. Vooral door mijn vrienden nadat ik jou aan ze voorgesteld had.

I dare you, I double dare you. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

• woytek
Demo van SuperHyperCube kan gedownload worden via de product pagina op de store: https://store.playstation...05331_00-SUPERHYPERCUBE01 :D

flickr | webdesign

• Geteisem

Geteisem

Tech cvlt

quote:
matthijst schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:42:
Wat stinkt die rubberen bende die er boven je neus hangt. Hopelijk verdwijnt die lucht een beetje :D
Logisch he is de nieuwigheid. Je lijf/zweetlucht gaat er vanzelf inzitten. Wees maar niet bang :o

• BamSlam_
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

quote:
breagor schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:57:
Vanmiddag ontvangen en zojuist een uurtje getest met de demo's, 2 vragen:

- zaten er bij jullie plastic protectors op de lenzen die verwijdert moesten worden voor gebruik? Ik heb de indruk dat bij mij die er niet op zaten, of ze zijn zo dun dat ik ze niet opmerk.
Op reddit lees ik echter wel posts mbt "niet vergeten de screen protector te verwijderen".
Lenzen waren ook heel vies out-of-the box.....durf eigenlijk niet met een nagel te checken of er wellicht van dat hele dunne plastic op zit omdat ik dan wellicht de lenzen beschadig........vandaar deze vraag of ze normaal zonder zo'n plastic bescherm laagje worden geleverd.
Dat klinkt alsof je een gebruikt exemplaar hebt gekregen. Bij mij zaten er grote protectors op met een uitsteeksel om ze eraf te trekken.
quote:
- valt me op dat de lenzen heel snel beslaan, meer mensen hier last van? En is daar iets aan te doen?
Geen last van gehad in de 5 uur die ik inmiddels met de PSVR heb doorgebracht.
quote:
Tot nu toe bevalt hij, maar het is echt even wennen dat je zit en geen spullen kunt pakken met de controler etc. tov de Vive...
Ik heb nog niet met de Vive gespeeld, maar bij spellen als Wayward Sky en Tumble kan ik wel degelijk objecten pakken en manipuleren met de controller.
quote:
.GoO schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 17:18:
Wat slecht zeg. Zeker op Tweakers willen veel bezoekers toch gewoon bij de launch weten of het een must-buy is of juist niet. Volgende week is een beetje mosterd na de maaltijd.
Gewoon eigenlijk overbodig om het review dan nog te plaatsen, gezien de enorme hoeveelheid reviews die inmiddels beschikbaar zijn.

BamSlam_ wijzigde deze reactie 13-10-2016 17:22 (15%)

• swv
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16:50
quote:
matthijst schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 19:29:
Een meter lang zo'n beetje gok ik (zit al achter de TV weggepropt hier).

Net Batman ff getest, wel mooie graphics, introfilmpje is mooi gemaakt.
En zo'n stuk waar je op een liftplatform staat, dat je echt denkt: wow, moet nu ff geen pasje naar rechts doen want dan donder ik naar beneden :D

't is nog ff wennen dat je voor de TV staat; als je naar een rand toe wilt "lopen" ofzo, bang dat je dan door de TV heen gaat (zal wel meevallen, maar...).
Oplossing voor jou:

• BamSlam_
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

Mensen, laten we wel zijn: de huidige brillen zijn de eerste serieuze generatie. Zeg maar wat het SD-tijdperk was voor televisie. We hebben nu goed refreshrates. De resolutie laat inderdaad nog te wensen over. Maar na een uur of 8 gamen sinds ik de psvr gisteren ontving, ben ik helemaal om. Je zit middenin de actie. Kunt interacteren met objecten. Je kunt over de rand en om het hoekje heenkijken. Het is een kwestie van tijd tot de resolutie zodanig verhoogd wordt dat we zeggen "Wow, wat scherp!". Zoals bij de overgang van SDTV naar HDTV. Het is ook een kwestie van tijd tot de brillen draadloos zullen zijn en we van die rottige kabels af zijn. Dit is zóóó gaaf!

Wat een supergaaf ding is de PSVR! Verschillende demo's geprobeerd en ik ben echt enorm onder de indruk. Zelfs het spelen van normale games op een megahuge scherm is fantastisch. Hier ga ik me echt enorm mee vermaken. Nu hopen dat er veel goede games komen.

Ik ben er van overtuigd dat dit de toekomst is. Games (en ook films) worden in VR zo enorm veel intenser. En dit is nog maar de eerste generatie. Het beeld zal scherper worden, de brillen draadloos. Geweldig :D

• jaspov
  • Laatst online: 17-05 15:54
Hier ook flink onder de indruk. Ja als je er naar gaat zoeken zie je pixels, maar in de ervaring is dat een non issue. Een schilderij heeft ook klodders als je van dichtbij kijkt maar je focust niet op een cm2 maar op het hele beeld.

The descent als eerste geprobeerd. Mooi om de vrijheid te ervaren.

Van Heist the schootging gallery demo. Werkt al aardig met de gewone controller maar die wordt zwaar.

Rush of blood is intens. Je kijkt continue om je heen en ook als er iets vlak langs je komt ervaar je dat en duik je opzij. De clowns op het einde zijn ronduit scary. Op een plat scherm komt dat niet over.

Rigs ging me nog wat te snel voor een eerste keer.

Ook playroom VR om draak te spelen is leuk gedaan en de cartoony graphics zijn prima.

Praktisch ding: de extra kast moet in het stopcontact blijven als je normaal wilt gamen (moet zelf nog een extra stekkerdoos regelen).
quote:
Turfschipper schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 05:12:
Ik lees een beetj terug, maar begrijp ik nu ook dat je ene film op kan zetten, bv bluray, en dan via die bril kijken alsof je in de bioscoop zit?

Zoja, dan heb ik ineens toch interesse vrees ik. Dat wil ik wel eens zien.
Klopt. Je kunt normale games en films waaronder Netflix kijken op een enorm bioscoopscherm, heel erg tof.

• matthijst
  • Nu online
quote:
RawChild schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:13:
[...]

Echt he. Hele toffe ervaring vond ik dat. Ik zette voor de grap tijdens die game mijn headset af. Dat was echt raar. ineens was ik weer in mijn woonkamer. Playroom VR is echt een heel goed voorbeeld van hoe VR kan en moet zijn.
Ook grappig dat in Playroom na een level een foto van je wordt gemaakt. Dat je opeens ziet: oh ja, fuck, dat ben ik met dat ding op m'n kop in de huiskamer :D

• robinez
quote:
matthijst schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:09:
[...]

Ben wel benieuwd welke camerapositie je gebruikt?
Volledig scherm, dashboard inbeeld of 3rd person?
Vanavond nog maar weer 's een poging wagen :)

Tot nu toe misselijk geworden bij RIGS en Driveclub. De rest gaat allemaal wel.
ik heb de full game nu en gebruik de in car dashboard view. Het is simpelweg mega vet om opzij te kijken en dan die auto's aan de zijkant met jouw te zien battlen in de bocht.

Het misselijk worden heb ik zelf nauwelijks last van, maar ik kijk ook gewoon in de bocht mee. Ik vermoed dat toch best nog veel gamers hun hoofd uit gewoonte stil houden maar dat is echt af te raden, zodra je je hoofd wat meer gaat bewegen in de game zelf vervalt het hele misselijkheidsgevoel bij mij, dat geldt eigenlijk voor alle games van eve valkerie tot rigs tot driveclub.

Probeer het maar eens opnieuw en kijk actief rond en de bochten in (zoals in het echt), waarschijnlijk gaat het dan al een stuk beter en het lost ook direct het VR euvel op van de minder scherpe beelden aan de randen van het scherm (daar kijk je dan immers in je focus punt heen nu, in plaats van het via je ogen bewegen naar de hoeken)

• Njay
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18-05 11:27
Leuk dat iedereen met PSVR zovee lol heeft dit is erg positief voor de VR markt.. ook voor de Rift en Vive users.

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Rift CV1

• robinez
quote:
Twixie schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:17:
...

Nu, heb nog wel enkele vragen waar ik nog niets over teruggevonden heb:
* Je kan het bekijken van gewone 2D content blijkbaar op 3 verschillende schermgroottes bekijken. Ik neem echter aan dat de kleinere schermgroottes ook gewoon op lagere resolutie zijn, maw dat ze gewoon alles naar beneden schalen en op de OLED displays dus gewoon een zwart kader errond zetten ?
klopt
quote:
* Kan je ook 3D films bekijken met de VR ? Dit moet de beleving toch wel een pak beter maken, daar waar ik met een 3D-brilleke van verschillende dingen last heb (draag zelf een bril, crosstalk, donkerder beeld...).
nee dat kan niet, er is wel een tweet dat ze er misschien mee bezig gaan, maar op dit moment kan het niet.
quote:
* En kan je ook 3D games spelen met de VR ? Ik denk bvb aan Trine 2, Fez, ...
geen idee, niet geprobeerd
quote:
* Ik lees ook over een soort calibratie die de afstand tussen je ogen meet. Betekent dit dat de VR dan fysisch/gemotorizeerd de afstand van de lenzen wijzigt ? Ik lees immers dat bij slechte calibratie het beeld wazig is, wat me iets puur optisch lijkt en dus niet software-matig te corrigeren valt.
nee, het gaat software matig
quote:
* En wordt die calibratie bewaard per PlayStation profiel zodat elke speler zijn eigen calibratie heeft ?
ja wordt bij je profiel gekoppeld

• Denman
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
Erg verleidelijk om ook een PSVR te halen. Dit is eigenlijk iets waar ik al 20 jaar naar uit kijk, en nu wordt het wel heel makkelijk gemaakt op het PS platform.

Maar waarom moet het uitgerekend nu uitkomen, 2 maanden voor de oplevering van ons huis? Daar kan ik alle centjes wel voor gebruiken :+

Ik probeer mezelf in te houden en het wellicht uit te stellen samen met een PS4 Pro, maar het kan maar zo zijn dat ik dit weekend toch bij de plaatselijke MM sta :P

Join het GoT Pulse-Team!

• robinez
quote:
Ragnar9999 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:51:
De camera heeft voldoende licht nodig neem ik aan
Problemen met tracking als je kamer te donker is?
ja, die problemen zijn er wel maar alleen met de move controllers, ik had bijvoorbeeld alle lichten uit in de kamer en zat in het donker, maar in dat geval zag de camera de move controllers niet voor de calibratie. Zodra ik een beetje licht in de kamer zette werkte het foutloos.

in volledig donker tracken van de headset en de dual shock werkte wel foutloos hier.

de berichten die ik gelezen heb online van springende of driftende tracking heb ik in ieder geval niet meegemaakt. De move controllers worden via een calibratie op een kleur gezet die past bij je omgeving en dan werkt het gewoon goed. Er staat duidelijk in beeld dat er geen andere lichtbronnen in het cameravenster mogen staan voor de tracking, dus als je gamed met een move controller onder een lamp die in de camera schijnt dan zal dat waarschijnlijk wel voor problemen gaan zorgen. Maar als je die lampen buiten het camera bereik hebt staan dan werkt het hier in ieder geval goed.

Wat ik overigens verschrikkelijk slecht vindt aan de breakout box die je erbij krijgt, die blijft aanstaan (met een harde ventilator) als je de ps4 in rust-stand hebt. Hij gaat alleen maar uit als de ps4 compleet uitgezet wordt.

• BamSlam_
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

quote:
Ragnar9999 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:51:
De camera heeft voldoende licht nodig neem ik aan
Problemen met tracking als je kamer te donker is?
Lijkt me niet, de camera reageert immers op de verlichting van de headset en controller(s). Teveel omgevingslicht zal eerder een probleem zijn.
quote:
robinez schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:56:
ja, die problemen zijn er wel maar alleen met de move controllers, ik had bijvoorbeeld alle lichten uit in de kamer en zat in het donker, maar in dat geval zag de camera de move controllers niet voor de calibratie. Zodra ik een beetje licht in de kamer zette werkte het foutloos.
Hmm, merkwaardig. Ik heb de moves nog niet gebruikt icm mijn psvr, zal het vanavond eens in het donker proberen en kijken of dat probleem met de moves bij mij ook optreedt.

BamSlam_ wijzigde deze reactie 14-10-2016 09:03 (44%)

• Geteisem

Geteisem

Tech cvlt

quote:
Denman schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:56:
Erg verleidelijk om ook een PSVR te halen. Dit is eigenlijk iets waar ik al 20 jaar naar uit kijk, en nu wordt het wel heel makkelijk gemaakt op het PS platform.

Maar waarom moet het uitgerekend nu uitkomen, 2 maanden voor de oplevering van ons huis? Daar kan ik alle centjes wel voor gebruiken :+

Ik probeer mezelf in te houden en het wellicht uit te stellen samen met een PS4 Pro, maar het kan maar zo zijn dat ik dit weekend toch bij de plaatselijke MM sta :P
Ik zit met hetzelfde 'dilemma' wat betreft aanschaf dan. Moet mij echt inhouden. Zeker al die positieve en vrolijke verhalen helpen niet mee. oOo

• gday
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 11:47

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Achterop de PSVR zit zo'n grote witte ronde knop, die je zogenaamd in moet drukken om de hoofdband te verstellen. Maar dat verstellen gaat ook net zo makkelijk zónder het indrukken. Hoort dat? Of moet die witte knop iets anders doen?
quote:
Denman schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:56:

Meefinancieren ;)

gday wijzigde deze reactie 14-10-2016 09:52 (65%)

ingen vill veta var du köpt din tröja

• Chiii
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 17-05 15:35
Over de 'beeldkwaliteit' van de PS VR in cinematic mode lees ik verschillende verhalen. Maar ik kan er niet zoveel mee zonder vergelijkingsmateriaal. Kunnen jullie hier iets over vertellen?
Bijvoorbeeld is het vergelijkbaar met PS2 graphics, DVD-R afspelen op een 1080p scherm, 480p youtube full screen op een 1080p monitor (of erger)?

• Wootism

Wootism

aaibaar

quote:
Twixie schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:12:
PS: wel eens benieuwd wanneer de eerste Fail filmpjes op YouTube gaan verschijnen met spelers die per ongeluk een toeschouwer een mep verkopen, over hun salontafel vallen, etc. Cfr de eerste Wii filmpjes destijds. :p
Ik gaf gisteren mijn poes een mep met mijn Move-controller toen ik een donut wilde kopieren in Job Simulator ;(

• BamSlam_
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

quote:
gday schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:49:
Achterop de PSVR zit zo'n grote witte ronde knop, die je zogenaamd in moet drukken om de hoofdband te verstellen. Maar dat verstellen gaat ook net zo makkelijk zónder het indrukken. Hoort dat? Of moet die witte knop iets anders doen?
Dat lijkt me niet goed, die knop is om te ontgrendelen zodat je de hoofdband kunt verschuiven.

quote:
PeevdTee schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:44:
[...]

Mja, maar dan moet die ervaring (Thumper doet dat wel goed btw) dan wel zó goed zijn dat dat gebeurt. Die Alumette film was bijvoorbeeld prachtig. Maar doordat het gewoon niet scherp was, was ik constant aan het turen en kutten met die bril om het dan maar zo scherp mogelijk te zien.

Snap dan ook niet zo goed dat niemand echt miept over de graphics. Met al die prachtige spellen die nu op de PS4 uitkomen is het verschil wel redelijk groot met wat er op VR op je scherm getoverd wordt. Of ben ik de enige die dat echt zonde vindt :*)
Jouw verwachtingen waren/zijn gewoon onrealistisch voor een eerste generatie VR product. Het gaat om de beleving die totaal nieuw is, niet om hoeveel pixels er getoond worden. Als je meer geeft om de pixels dan om de beleving, dan kan je (met de huidige technologie) inderdaad beter op een 4K tv spelen. Als je de beleving belangrijker vindt, dan komt een 4K tv niet eens in de buurt van de PSVR.

• Geteisem

Geteisem

Tech cvlt

Dat eeuwige gezeur over de graphics. Meer dan goed genoeg voor goede ervaring. Vind het knap wat ze tevoorschijn kunnen toveren met deze hardware. En ik was behoorlijk sceptisch vooraf.

Voor degenen die het grafisch niet goed genoeg vinden en hadden verwacht dat het net zo strak als de TV was (met een VR bril van €399 en PS4 als base power): stuur je PSVR terug en wacht zo'n 4-5 jaar tot er 4K schermen in zitten en de games op console 4k@60fps kunnen draaien met degelijke graphics. Maar ook dan ga je pixels zien, maar dan kun je wel nog eens 4-5 jaar wachten tot er 8K panelen in zitten.

Ondertussen geniet ik wel de komende tijd met wat er wél is :).

Oh en voor wie steeds zegt: uhhgg resolutie is zo laag vergeleken met de Rift/Vive. Die hebben ook niet zoveel hoger hoor: 2160x1200 vs 1920x1080 (25% meer normale pixels), daarmee ga je dus echt niet 4x zo scherpe resolutie krijgen en is te verwaarlozen. Bovendien hebben ze een field of view van 110 tegenover 100 van de PSVR, dus je hebt meer pixels maar ook meer "scherm" wat ingevuld wordt. En dan nog RGB (3 subpixels per pixel) van PSVR vs pentile (2 subpixels per pixel). Voor ~€500 voor PSVR+accessoires heb je echt een goed VR systeem, waar bovendien een ding veel beter voor elkaar zit: de games.

Denk dat mensen even moeten beseffen dat VR een hele andere ontwikkeling is dan traditioneel gamen. Ook dat is ergens begonnen met lage resolutie en minder shaders/effecten. Ja, de graphics zijn minder dan traditioneel gamen, maar vind ik dat erg? Nee, want het biedt dingen die traditioneel gamen echt nooit kan bieden. Zo kan je het ook omdraaien: leuk zo'n spel op je TV, lekker strak en mooie animaties. Maar beetje saai maar naar een scherm de hele tijd staren.

Overigens raad ik Gnoc aan (staat op de demo disc). Het is een hele aparte puzzel game, maar na de eerste puzzel word je in een soort psychedellic tunnel gegooid, dan zie je echt wat VR is en een normaal TV (hoe strak dan ook) never nooit zo een ervaring kan bieden.

Wil je de "kwaliteit" van wat je gewend bent op TV maar dan in VR: wacht dan een paar jaar tot de techniek ver genoeg is (displays die het kunnen draaien maar belangrijker de consoles die het kunnen draaien.) Ik kan niet wachten en ga nu al aan de slag dus!

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• LoadedBaton
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 10:15
quote:
technoaddict schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:50:
[...]

33, huis wordt nu gebouwd, net getrouwd (DUUR), op vakantie geweest, vrouw boos als ik de bril aanschaf... Toch ook maar even wachten.... Snik..
TechnoAddict maakt de verkeerde keuzes...

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton PS4: BF1 + GT Sport Xbox One: Forza 7 + GoW4 - Steam: LoadedBaton - PUBG + Spintires

• ralph075
  • Niet online
quote:
LoadedBaton schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:07:
[...]

TechnoAddict maakt de verkeerde keuzes...
TechnoAddict heeft een verkeerde usernaam... :+

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 01:29
quote:
Geteisem schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:10:
[...]

Nostalgie! Ik heb t vooral na de eerste VR achtige toepassingen in Arcadehallen vroeger. Dat was zeer basic maar erg gaaf. Volgens mij 5 gulden voor even spelen toendertijd. :)
Oow ja die ken ik ook nog wel, stonden in Scheveningen.
2 grote ronde "kooien" waar je in kon staan en dan zo'n groot ding op je kop. :)

Edit: plaatje erbij gevonden

henkyyyyyyy wijzigde deze reactie 14-10-2016 14:16 (12%)

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• Geteisem

Geteisem

Tech cvlt

quote:
henkyyyyyyy schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:12:
[...]

Oow ja die ken ik ook nog wel, stonden in Scheveningen.
2 grote ronde "kooien" waar je in kon staan en dan zo'n groot ding op je kop. :)
Die bedoel ik inderdaad. De ouderwetse Hommerson. Heb ik een hoop guldens naartoe gebracht O+

• Shiverzz
  • Registratie: december 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

quote:
henkyyyyyyy schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:51:

37 hier en sinds deze film:

[video]

benieuwd naar VR geweest.
Gisteren een half uurtje in Rez lopen ronddolen, kreeg enigszins een idee hoe Jobe zich gevoeld moet hebben :D. Geniaal om die game naar VR te brengen!

Flickr --- PSN / Live -> Shiverzz

• Ragnar9999
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 16-05 20:22
quote:
technoaddict schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:50:
[...]

33, huis wordt nu gebouwd, net getrouwd (DUUR), op vakantie geweest, vrouw boos als ik de bril aanschaf... Toch ook maar even wachten.... Snik..
Kom op, bosje bloemen, weekje op de bank slapen
Maar dan heb je wel een PS VR !!

• KlaasjeNL
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 16-05 22:01
quote:
Sovereign schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:12:
[...]
Haha, nee dat geloof ik, mijn broer werd gisteren wel wat misselijk ervan. Heb net overigens een Thrustmaster T500 racestuur besteld, sturen met de gamepad vind ik nu toch wel afbreuk doen aan het realisme.
Gisteren de demo's doorlopen en flink onder de indruk. Ook Driveclub viel me niets tegen. Daarna controller aan de kant gegooid, playseat met T300 voor de camera geschoven en Driveclub nog eens opgestart... Om vervolgens 2 uur non-stop hetzelfde rondje te rijden. Voor de finish steeds restarten en opnieuw tot het midden in de nacht was, ik moe werd en mede daardoor waarschijnlijk ook wat misselijk werd.

Vandaag meteen maar de volledige versie van Driveclub VR gekocht. Want met een controller is leuk hoor, maar met een stuur, en dan het meekijken/hangen in de bochten tilt de ervaring naar een heel ander niveau. Nou gebruik ik ook nog de TH8A shifter en dat maakt de beleving nog weer een stukje vetter.

• BamSlam_
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

Ik ga vast sparen :+

Nieuws: Ronddraaiende Roto VR-stoel komt begin volgend jaar op de markt

http://www.rotovr.com/

BamSlam_ wijzigde deze reactie 14-10-2016 17:06 (5%)

• BamSlam_
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

quote:
Aenea schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:42:
Dat is mij gelukkig nog niet overkomen. Wel vond ik het wat immersie brekend dat ik mijn katje zat te aaien terwijl ik aangevallen werd door een haai! :D
Als je katje je nou een haal had gegeven met haar nagels zou dat best een bijdrage hebben geleverd aan het realisme :o

quote:
gday schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:08:
[...]

Nou ja, bij mij doet die witte knop gewoon echt niks volgens mij. Ik kan de hoofdband verstellen zonder 'm in te drukken. Het wieltje kan ik 1 kant op draaien om het strakker te zetten, ongeacht of ik die witte knop indruk of niet. :?
Als je aan het wieltje rondraait om strakker te zetten en je wil de headset dan afdoen, wat doe je dan? De headset van je hoofd afrukken? Daar en alleen daarvoor is die witte knop voor, om de tandwiel weer los te maken. Als je het op je hoofd zet is de knop dus niet nodig aangezien de tandwiel niet is gedraaid.

• Sovereign
quote:
PeevdTee schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:20:
Ik moet mijn mening toch een beetje bijstellen over VR. Stiekem toch wel leuk ;-)
Als je een mooi grafisch spel wil spelen dan moet je de batman game kopen.

• Sovereign
quote:
JeroenBode schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:23:
Moeilijk moeilijk...veel verschil in de reviews.

Is bijvoorbeeld die Batman game ook on rail?
In de batman game bezoek je een aantal locaties op volgorde, dus het is geen freeroam of zo.

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

quote:
ASNNetworks schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:20:
[...]

Als je aan het wieltje rondraait om strakker te zetten en je wil de headset dan afdoen, wat doe je dan? De headset van je hoofd afrukken? Daar en alleen daarvoor is die witte knop voor, om de tandwiel weer los te maken. Als je het op je hoofd zet is de knop dus niet nodig aangezien de tandwiel niet is gedraaid.
Dat is het! Thanks! Je hebt er dus alleen iets aan als je dat wieltje hebt gebruikt. :) Die gebruik ik zelf niet overigens.

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 17:17
Hier zat die er op en je kon er echt niet naast kijken: is blauwig, heeft een lipje om hem er makkelijk af te halen, en er zat wat lucht tussen folie en glas (was eigenlijk enkel aan de rand rondom gesealed.
Foto: https://i.redd.it/03xzui02larx.jpg

Twixie wijzigde deze reactie 15-10-2016 01:16 (9%)

quote:
Silooy schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 00:44:
Ik lees dat er een bescherm folie op de lens moet zitten. Maar als ik naar mijn headset kijk lijken deze er niet op te zitten. Hebben andere dit ook?
Hebben meer mensen hier gehad, op reddit lees ik het ook. Het hoort met folie te komen op de lenzen en de buitenkant (en op de achterkant van het psvr kastje). De een kan ermee leven en accepteert het, de ander niet. Keus is aan jou ;)

Bij mij kwam het met folie en al. Zonder folie had ik het retour gestuurd en een nieuwe besteld. Als ik een nieuw product bestel voor de volle prijs, dan verwacht ik ook een nieuw product niet geopend/aangeraakt buiten de productie om. Hoort het met folie te komen, dan wil ik ook dat de folie erop zit. Betaal het volledige bedrag en dat recht heb ik dan om dat te verwachten/eisen vind ik.

Kan je ermee leven (er is vast niks mee aan de hand) dan kan je het gewoon gebruiken en doen alsnof er niks aan de hand is. Bij mij gaat het echter knagen en heb een keer meegemaakt dat ik gewoon een gebruikt product heb gekregen zonder dat dit is vermeld (€2000 aankoop iMac). Ik kwam er toevallig zelf achter omdat ik genoeg unboxings had gezien, maar dacht ach wat is nou folie. Tot ik erachter kwam dat de muis zelfs al een naam had van de vorige gebruiker. Per direct terug naar de winkel ermee gegaan (behoorlijk pissig bij een aankoop van €2000) en een nieuwe ge-eist uiteraard.

Moraal van het verhaal: koop ik iets nieuw, dan wil ik ook dat deze gloednieuw is. Zo niet, enkeltje retour en een nieuwe terug. Ik koop geen electronica om vervolgens aan me te laten knagen of het misschien gewoon gebruikt is. Zit je hier niet mee, dan kan je het product prima gebruiken :)

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Is het niet mogelijk dat er gewoon een batch is waarbij die folie mist? Ik zou het wel vreemd vinden als er al zo veel units al gebruikt zouden zijn.

• tcviper
  • Laatst online: 16:20
Snap uberhaupt niet waarom je de bluray erin gooit terwijl je al die apps ook zo van de PSN store kan downloaden zonder problemen.

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | GameConnect.net - TechConnect.nl

• woytek
quote:
Twixie schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 10:23:
[...]

Dat is inderdaad een alternatief. Had, nog voor ik de VR al gekocht had (en zelfs nog niet van plan was hem 's avonds te gaan halen :D) al eens de gratis stuff 'besteld' uit de Store, maar had daar wel geen demo disk gezien. Al bedoel je misschien alle demo's afzonderlijk (als die er allemaal zijn). Dan nog prefereer ik eigenlijk de ene demo disk aangezien die dan ook als 1 enkel spel in je library staat :).

Maar los daarvan moet ik natuurlijk wel gewoon weten of mijn drive niet defect is.
Download deze:

https://store.playstation...06853_00-PSVRDEMODISCDIG1

https://store.playstation...05331_00-SUPERHYPERCUBE01

Overigens net nog de shooting range geprobeerd van The London Heist op de demo disc. Wat me opviel was dat de tracking perfect was maar alles ongeveer 5-10 graden naar links was gedraaid. Dus het pistool matcht niet perfect met de move controllers maar alle verdere bewegingen zijn wel 1:1. Options voor recenter werkte ook niet in dit geval, het beeld verschoof wel een beetje maar bleef te ver naar links staan. De PSVR dacht dus echt dat ik die kant op keek.

Ditzelfde heb ik gemerkt met Battlezone op de demo disc, de cockpit en de controller matchten allebei niet met mijn echte richting. Het lijkt alsof er bij de demo's in ieder geval nog wat bugs zitten met positionering.

woytek wijzigde deze reactie 15-10-2016 10:50 (28%)

flickr | webdesign

• Eddye
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 18:23
quote:
Mitchell-CWD schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:28:
[...]

Heb je The Lion King via youtube gekeken? Heb die een keer gezien met mn GearVR. Of is er echt een langere versie voor de PSVR zelf beschikbaar?
Via Littlstar VR Cinema, het is alleen het begin van de musical: "Circle of Life".

• Kronos1979
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 18-05 18:10
quote:
NotSoSteady schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 17:46:
Driveclub ziet er echt verschrikkelijk slecht uit, maar Batman VR was echt de beste ervaring tot nu toe.
Ben het met je eens dat de scherpte bij Driveclub ontbreekt; heb er nu toch al een paar uur ingestoken (had een season pass dus kostte maar 20 euro).

Zodra je "gewend" raakt aan de beelden is het gewoon een geweldige game. De handling met mijn T300 is prima in orde.

Het gevoel dat ik krijg als ik bergaf haarspeldbochten aansnijdt in een Ferarri F40 is gewoonweg ongevenaard

PSN RobinNova

• Twixie
Teveel kabels... goh... ok, installatie is een draak als je het netjes in je kast wil maar daarna is dat toch echt een non-issue. Uiteindelijk is er dan nog 1 dubbele kabel naar de headset die je makkelijk uit de cpu-box kunt trekken om headset+kabel netjes weg te bergen.
Was ook wel blown away door die Deep Ocean demo. Grappige anekdote: mijn vrouw was eigenlijk direct geïnteresseerd om iets horror te spelen. Na de Deep Ocean is ze er al een pak minder zeker van door hoe ze onder de indruk was van de immersie van VR.

Het shift probleem vind ik wel het grootste probleem. Na 1 race Driveclub VR (dat ik heel goed vond meevallen) zat er al een fout op van bijna 30°. Ik begrijp dan echt niet waarvoor die LEDs in de headset dienen. Ik zit ondertussen trouwens al een pak dichterbij maar het probleem blijft.

• tcviper
  • Laatst online: 16:20
quote:
JunkieVirus schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 21:28:
[...]

probeer the kitchen demo even uit de us store ;)
Kitchen demo staat bij mij gewoon in de NL store hoor :)

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | GameConnect.net - TechConnect.nl

• RedHat
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 10:53
Jullie raden VR dus ook aan voor bv F1 2016? Heb namelijk een Playseat met T500rs en F1 stuur.

Diablo3 BattleTag: RedHat#2846
Mijn Diablo 3 Monk Season 16

• thepeet
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 16-05 05:17
Ik vind het echt een enorme aanvulling op het game plezier, je bevind je sowieso in een geheel andere dimensie!
Rush of Blood is echt enorm lachen, kwaliteit is goed, en je schrik je soms helemaal het lazarus!
Ik vind hem enorm lekker zitten, je kunt dit natuurlijk niet vergelijken met een beeldscherm.
Het wel velen malen intensiever dan spelen vanaf je beeldscherm. Maar persoonlijk vind ik het echt waanzinnig gaaf!!!

Ik heb nog geen seconde spijt! Morgen weer lekker verder puzzelen ;-) (letterlijk)

thepeet wijzigde deze reactie 16-10-2016 10:32 (8%)

• b.o.n.s
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12:58
Wat heb ik een plezier aan dat ding zeg! Zo zie je maar dat resolutie niet alles zegt!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Ook net Batman een keer doorgespeeld. Echt een toffe ervaring en laat goed zien waar VR toe in staat is op de PS4.

Enige nadeel tot nu: beetje lastig drinken met die headset op je knar. Om enigszins de immersie in stand te houden drink ik m'n wijn met een rietje :+ .

• Silooy
  • Laatst online: 18-05 23:29
quote:
Shiverzz schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 00:54:
Ook net Batman een keer doorgespeeld. Echt een toffe ervaring en laat goed zien waar VR toe in staat is op de PS4.

Enige nadeel tot nu: beetje lastig drinken met die headset op je knar. Om enigszins de immersie in stand te houden drink ik m'n wijn met een rietje :+ .
Ja of je neus snuiten ook erg lastig. *Verkoudheid*

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

quote:
Silooy schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 01:02:
Ja of je neus snuiten ook erg lastig. *Verkoudheid*
Ja, heb je daar nog een goede work-around voor? :D

• Kronos1979
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 18-05 18:10
Gisteren met Driveclub met een andere tweaker rondgereden; geweldig gevoel geeft dat, als je naast elkaar rijdt krijg ik gewoon de neiging om even te zwaaien.

Mochten we nog mensen een club zoeken binnen driveclub VR ik kan wel wat ruimte maken voor tweakers

PSN RobinNova

• willem100
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15-05 11:27
Ik had wat problemen met de LittleCinema app. Kennelijk hapert mijn netwerk een beetje en kreeg ik slechte resolutie en haperingen.

Heb inmiddels de Vrideo app uit de US store geprobeerd en daarmee heb je ook de optie om films te downloaden. Dan krijg ik wel goed kwaliteit. Er staan honderden films in, sommige 180° maar ook in 3D en 360°. Ik dacht dat de ps-vr geen 3d films kon afspelen (blue rays?)maar deze doen het gewoon.
Met deze app kan je je uren vermaken. Als je een film streamt en op pauze zet kan je ook de resolutie wijzigen. 4k op deze headset heeft geen zin en daarmee voorkom je wellicht dat je netwerk niet snel genoeg is.

• Wootism

Wootism

aaibaar

quote:
[b]sww89 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 10:55:[/b
M.a.w. hoe spelen games in de cinema modus? Want daar heb ik hier nog geen ervaringen over gelezen. Het enige dat ik weet is dat je op die manier games en films kunt kijken op een heel groot virtueel scherm van ±228" en dat die modus ook geactiveerd wordt wanneer je je PSVR aansluit op je pc ofzo. Maar hoe is uiteindelijk de ervaring als je op die manier games speelt? Of geniet je eigen tv dan nog de voorkeur?
Ik vind de cinema modus ERG vet.
Het is alsof je naar een 300" projectie zit te kijken in een pikdonkere kamer.
Het beeld blijft ook gecentreerd staan waardoor het natuurlijk aanvoelt.
Gisteren enkele potjes Rocket League gespeeld met mijn brilletje op. Ging perfect!
Uiteraard niet zo scherp als op je TV, maar dat neem je voor lief omdat het via de bril toch een stuk intenser is.
quote:
wes- schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:28:
Wat is nu de killer app van PS VR?
Ik heb gisteren een setje gekocht en heb nog niet alles van de demo disk bekeken. VR worlds vond ik tot nu toe het beste O+ . Driveclub VR ziet er niet uit helaas maar speelt wel leuk :)
Rez heb ik ook gespeeld is echt heel tof, behalve dat op snelle momenten met camera rotaties ik me daar niet super lekker bij voel.
Ik zou zeggen Arkham VR en EVE Valkyrie.

• robinez
quote:
sww89 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:34:
Oke thx voor de reacties. Dat wordt dus zelf ervaren hoe cinemagamen bevalt.
ja dat is het beste, voor de 1 is het goed genoeg kwa resolutie en de ander zal het niets vinden. Het heeft allemaal met verwachtingspatroon en wat je zelf acceptabel vindt te maken.

zelf heb ik hier ook een hd beamer met een 100 inch scherm hangen en ik vind het vergelijkbaar kwa ervaring, beeld op de hd beamer is natuurlijk wel veel beter en scherper wat logisch is. Maar als je de ruimte niet hebt dan vind ik die cinema mode een behoorlijk goed alternatief omdat het diezelfde ervaring wel weet over te brengen en de mindere graphics resolutie vond ik zelf niet enorm storend.

Je kunt overigens kiezen uit 3 groottes van je scherm, de kleinste vind ik het minst prettig, dit komt omdat hier je head movements een veel grotere impact op je scherm hebben. De normal grootte vind ik het meest prettig spelen. De large mode speelt ook erg lekker, maar in dit geval is het zo groot dat je echt met je hoofd heen en weer moet kijken om de hoeken te zien (en de informatie die daar staat).

Andere tip die al vaak genoemd is maar enorm belangrijk is voor de cinema mode is dat je de oogcalibratie uitvoert. de default van 63 cm is een leuk startpunt, maar als je eigen oogafstand kleiner of groter is zorgt dat er wel voor dat alles in de hoeken wat wazig wordt. Als je de oogafstand meting correct uitvoert (dus exact op 70 cm van de camera, dan heb je precies je eigen oogafstand en zul je zien dat alles daarna in de hoeken gewoon scherp blijft.

Ik merk nu na een aantal dagen wel een ander probleempje overigens, ik heb zoveel uur gespeeld dat ik spierpijn in mijn nek krijg van het vele bewegen van je hoofd en vermoedelijk van het gewicht (wat je niet echt merkt, maar je nek blijkbaar wel). Dus ik moet de komende dagen maar even een beetje gaan minderen ondanks dat het enorm verslavend is 8)

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:19
Mijn grootste ergernis is dat je eigenlijk je kameropstelling moet aanpassen. De afstand van de camera moet max 3 meter zijn en je moet loodrecht op camera zitten. Sony had gewoon een zoomlens (x2) zoals op de PS3 camera moeten gebruiken.

Driveclub VR is gewoon ziek in VR.

5k iMac Late 2014 | W10 HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 10.5" 256GB LTE | Sony KD-55XE9305 | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Fire TV Stick | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581

• Twixie
Inderdaad, je moet welliswaar recht voor de camera zitten, maar je zou je camera dus wel eender waar moeten kunnen opstellen. Een nadeel van de camera is wel dat het een proprietary aansluiting is, en niet gewoon USB. Dus verlengen is wellicht wat lastiger (al zullen er ook wel verlengkabels voor bestaan).

Zelf heb ik camera onder de TV gezet, maar dan moest ik alles wel dichterbij schuiven. Daarnet gemeten en blijkbaar zit ik er nu nog altijd 2.6m vanaf, dus ik ga toch ook eens overwegen om de camera gewoon op de salontafel te zetten (welliswaar met een verhoogje). Mijn probleem gaat dan wel ook de afstand van camera tot console zijn.

EDIT: verlengkabel is inderdaad wel gemakkelijk verkrijgbaar: http://www.bartsmit.com/n..._lF9mY2dYot2iIaAhtD8P8HAQ . Wordt een no-brainer voor mij dan... Met verlengkabel tot aan de TV, en daar dan de camera aansluiting, maarbij ik dan nog kan kiezen tussen meubels dichtbij schuiven en camera onder de TV, of meubels laten staan en camera op salontafel.

Twixie wijzigde deze reactie 16-10-2016 13:18 (27%)

• FreakGIB
Ik zit nog steeds te dubben om of Eve Valkaryie te kopen of Battlezone
ik vind Battlezone erg leuk mede doordat de Demo een heel level is.
Eve ziet er ook erg gaaf uit maar de Demo is erg kort.
Nou zou ik graag willen weten van mensen die deze spellen gekocht hebben.
Welke je het langste spel plezier geeft en hoe veel diepgang er in zit wat zijn bv.. e upgrade mogelijkheden in Eve of in BattleZone.
Ik weet van BattleZone dat er ook Online Co-op in zit wat opzich ook cool is en ik las dat er redelijk wat upgrade mogelijkheden zijn en verschillende soorten Tanks.
Hoe zit dat met Eve bv..
Als ik krijg naar reviews op Youtube hebben ze het over het algemeen over het VR gedeelte dat alls voeiend gaat en mooi uitziet maar ik lees weinig over wat je allemaal kan doen in beide games.

En ja uiteindelijk wil ik ze allebij wel hebben maar zijn nou niet echt de goedkoopste games.

Update:
Toch wel wat reviews gevonden
Eve Valkaryie Heeft redelijk wat upgrade mogelijkheden maar dat gaat vrij langzaam je kan het wel versnellen met micro transactions dat geeft mij weer een beetje pay to win gevoel ook omdat er multie play inzit.
BattleZone Heeft ook verschillende Tanks en upgrades maar er zit geen multie play in lees PvP wel Online Co-op.
Beide Games krijgen nog wel geregeld Free Upgrades.

Damm neig toch naar Eve op het moment.

FreakGIB wijzigde deze reactie 16-10-2016 15:05 (20%)

• woytek
quote:
PeevdTee schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 15:47:
[...]

Want, dan is het opeens een stuk scherper en beter qua graphics? Heet het niet meer te maken met de resolutie van de bril?
De VR bril is niet per definitie de beperkende factor. De PS4 Pro zal veel meer anti aliasing kunnen toepassen of zelfs super sampling. Ook kunnen dan allerlei effecten (hoger) worden gebruikt icm hogere resolutie textures.

flickr | webdesign

• Silooy
  • Laatst online: 18-05 23:29
Zou gewoon de mm opbellen. Die hadden er op launch veel liggen in de winkel. En dan kunnen ze m in de avond ophalen.
Pagina: 1 2 3 ... 14

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True