Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20:17
https://static.tweakers.net/ext/f/y7uKxAqTtFm0Yy3kfJ1sGV4P/full.png

PlayStation VR discussie-topic

Welkom in het discussie topic over de PlayStation VR. In deze eerste post zul je wat informatie vinden over de PlayStation VR. Daarnaast kun je in dit topic natuurlijk al je ervaringen die je hebt gehad met de PlayStation VR posten of simpelweg discussiëren over de PSVR.

Aanverwant topic:

https://static.tweakers.net/ext/f/M7ljhoPjpFdJtRDre5bUmHvV/full.png

De officiele PSVR site van Sony.

Als je de PlayStation 4 koopt, dan zit het volgende in de doos:
  • PlayStation VR headset
  • Processorbox
  • Stereo hoofdtelefoon
  • HDMI-kabel
  • USB-kabel
  • AC-adapter en netsnoer
  • Aansluitadapter voor VR-headset
  • Demodisk met 8 verschillende VR demo's

Bij de Amerikaanse PSVR zit een disk met 18 demo's. Waarschijnlijk kan je de overige 10 demo's in Europa ook downloaden als je een Amerikaans PSN-account aanmaakt.

Kenmerken

Scherm
De PSVR maakt gebruik van een 5,7" OLED-scherm met een RGB-subpixel matrix resolutie van 1080p, dat wil zeggen: 960 × 1080 per oog.

Audio
De PSVR maakt gebruik van 3D audio, die door de bijgeleverde processorbox naar de hoofdtelefoon gestuurd wordt. Je heb geen speciale hoofdtelefoon nodig, al is het aan te raden om wel een "goede" hoofdtelefoon te gebruiken. Er zit een standaard 3.5mm aansluiting op.

Controllers
Alle spellen kunnen bediend worden met de standaard DualShock Controller. Er zijn een aantal spellen die "gemaakt zijn" om met de Move-Controller te bedienen. Batman Arkham VR is hier een voorbeeld van.

Camera
Je kunt de PS Camera weer afstoffen, want PSVR werkt alleen in combinatie met de camera. Voor degenen die hem nog niet hebben is er vanaf 13 oktober een nieuwe versie van de camera te koop.

Noemenswaardige spellen

Launchgames
Bij de launch zijn er een aantal spellen beschikbaar. De meeste zijn veredelde techdemo's en de uitspeeltijd zal daardoor niet heel lang zijn.

• EVE: Valkyrie
  • Demodisk met 8 verschillende VR demo's

Aanschafprijs

PlayStation VR
De PSVR is vanaf 13 oktober verkrijgbaar en kost 399 euro.

Camera
De PS Camera heeft een adviesprijs van 59,99.

PlayStation Move dual set
De move controller is optioneel. Een set van twee is verkrijgbaar voor 79,99.
Ik heb de mijne op 16 maart in de pre-order gedaan bij bol.com. Bij status staat nog steeds: geleverd op verschijningsdatum. Maar de shop geeft aan niet meer leverbaar. Ze nemen dus ook geeneens orders aan.... Normaal gesproken staat er dan levertijd onbekend of 2-3 weken etc. En nu gewoon niet leverbaar.

Hoop niet dat dit betekent dat bol.com gewoon niks kan leveren op release.... Zie zo gebeuren dat Nederland opeens gewoon niks heeft op release dag :/

Edit: even contact opgenomen met Bol, weer gerustgesteld :+

ASNNetworks wijzigde deze reactie 09-10-2016 22:05 (11%)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• woytek
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23:10
quote:
NotSoSteady schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 18:54:
Ik had nog rekening gehouden met schaarste, maar daar lijkt geen sprake van te zijn helaas. Woensdag lekker aan de gang, hebben jullie de Move-controllers ook besteld? Ik twijfel daar nog over.
Ik heb gewoon het "nieuwe" move duo pack gekocht. Het gebruik van de move controllers schijnt ontzettend veel aan de immersie van VR toe te voegen dus ik vind het zonde om zoveel geld in VR te investeren en dan die laatste stap niet te nemen.

Vooral Until Dawn: Rush of Blood lijkt me wel gaaf, ik hoop dat er meer lightgun games uitkomen. Time Crisis anyone? _/-\o_

flickr | webdesign

• BamSlam_
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

Ladies & Gentlemen: I got 'em! Met dank aan Bart Smit. :) Aangesloten en een half uur mee gespeeld en het is een killer. Echt helemaal te gek. Ik stuur hem niet terug ;)

Installeren ging prima, duidelijke handleiding die beschrijft hoe je de diverse snoeren moet aansluiten. Wanneer je de bril aanzet wordt eerst de firmware van de bril bijgewerkt, in mijn geval van v1.50 naar v2.00. Ook komt op je homescreen meteen een download-icoon voor VR Playroom. Een wizard op het scherm en in de bril loodst je door het opzetten en afregelen van de bril.

OK, de beeldscherpte kan, zoals bij alle VR-brillen, beter, maar het is prima te doen. Er is wel redelijk wat light-leakge van buitenaf. Maar daar moet nog wel wat aan te doen zijn denk ik.

Echt bizar als je om je heen kijkt in een virtuele ruimte zoals bij Playroom VR en helemaal als je je beweegt, naar voren en naar achteren, omhoog en omlaag: je beweegt echt door de ruimte. Kan niet wachten om Batman Arkham VR uit te proberen. Zometeen ga ik de meegeleverde demodisc eens uitproberen. Update: v1.02 van de demodisc wordt nu gedownload, 6GB.

Ferraris, de Ferrari onder de meters.

• swv
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23:19
quote:
matthijst schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 19:29:
Een meter lang zo'n beetje gok ik (zit al achter de TV weggepropt hier).

Net Batman ff getest, wel mooie graphics, introfilmpje is mooi gemaakt.
En zo'n stuk waar je op een liftplatform staat, dat je echt denkt: wow, moet nu ff geen pasje naar rechts doen want dan donder ik naar beneden :D

't is nog ff wennen dat je voor de TV staat; als je naar een rand toe wilt "lopen" ofzo, bang dat je dan door de TV heen gaat (zal wel meevallen, maar...).
Oplossing voor jou:

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 23:00
quote:
Geteisem schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:10:
[...]

Nostalgie! Ik heb t vooral na de eerste VR achtige toepassingen in Arcadehallen vroeger. Dat was zeer basic maar erg gaaf. Volgens mij 5 gulden voor even spelen toendertijd. :)
Oow ja die ken ik ook nog wel, stonden in Scheveningen.
2 grote ronde "kooien" waar je in kon staan en dan zo'n groot ding op je kop. :)

Edit: plaatje erbij gevonden

henkyyyyyyy wijzigde deze reactie 14-10-2016 14:16 (12%)

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
quote:
JohnHeroHD schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:10:
Even aan praktische vraag aan alle PSVR eigenaren. Waar laten jullie hem na het spelen? Ik vrees dat hij erg groot is en zo veel vrije ruimte heb ik niet. Wellicht zou er iemand een foto kunnen maken van zijn headset in "opberg"-modus? Kan ik wellicht wat inspiratie uit halen.
Moment ;), komt eraan ;)

Zo dus. Ong. drie dikke Ps3's lang en de helft van een 22" TV :+

Exorcist wijzigde deze reactie 16-10-2016 20:27 (15%)

• KlaasjeNL
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 13-10 11:58
quote:
Even aan praktische vraag aan alle PSVR eigenaren. Waar laten jullie hem na het spelen? Ik vrees dat hij erg groot is en zo veel vrije ruimte heb ik niet. Wellicht zou er iemand een foto kunnen maken van zijn headset in "opberg"-modus? Kan ik wellicht wat inspiratie uit halen.
Bij mij ligt hij op een niet al te groot tv-meubel naast de tv. Al moet ik zeggen dat dat op de logeerkamer op zolder is. In de woonkamer zou ik hem in een kastje stoppen. Zo groot is hij nou ook weer niet. +/- 30cm lang en 19cm breed.

Hier mijn opstelling:

PS4 opstelling

KlaasjeNL wijzigde deze reactie 16-10-2016 20:41 (8%)

• BamSlam_
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

Ik heb het processingkastje netjes weggewerkt in het TV-meubel, naast de PS4. De headset, verlengkabel e.d. berg ik na gebruik stofvrij op in de Big Ben PSVR case. Die heeft twee compartimenten: onderin opbergruimte voor alle accessoires (inc. processorkastje en netvoeding, mocht je die mee willen nemen) en bovenin gaat de headset zelf. Een opstaande rand houdt hem op zijn plaats en beschermt meteen de lenzen.

Ferraris, de Ferrari onder de meters.

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20:17
Past precies in kastje. Kabel klik ik er normaal af en leg ene deel achter tv en andere stukje achter de headset:

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
quote:

Display-/laadstation (hier gevonden), maar als ie langdurig stil ligt lijkt een koffer zoals BamSlam_ heeft een betere optie (om stof vangen te voorkomen).

• Wootism
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 13-10 09:21

Wootism

aaibaar

quote:
Stofvrij en uit het zicht :)
Ondanks dat ik hem veel gebruik vind ik het rommelig om hem hem gewoon in het zicht te laten staan met al die kabels....
Processor-unit heb ik voor het gemak op mn ps4 geplakt :P

Wootism wijzigde deze reactie 17-10-2016 11:44 (5%)

• beezjeh
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 00:01
De mijne aangesloten en moet zeggen wat een kabels allemaal :*). De Big Ben stand is een aanrader voor gebruikers van de bril.

Vanavond echt uitproberen wanneer camera binnen is dus ben benieuwd.

• Sluw
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 13-10 15:31
quote:
Twixie schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:49:
[...]

Hoe worden VR videos eigenlijk gemaakt ? Ik zie niet in hoe dat technisch mogelijk is, aangezien je bij het opnemen van de video vanuit 2 punten moet opnemen. Gewone 3D camera's werken dus met een dubbel lenzensysteem, maar ik zie niet goed in hoe je dan tegelijk ook in 180 of zelfs 360 graden rondom kunt gaan filmen.
Als je genoeg overlap tussen de camera's hebt kun je dat tot 3d video verwerken. Het zijn gewoon een stuk meer camera's.

• Fusionmania
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 13-10 18:30
Hoop dat Sony ooit een keer met gloves komt met lichtpuntjes aan elke vingertop voor de herkenning zodat je niet met die move controller hoeft te spelen en je nog dichterbij de werkelijkheid komt :)
Lijkt me zeker realistisch!
-Edit Lees nu ook dat er patenten door Sony zijn aangevraagd in 2014 8)

Fusionmania wijzigde deze reactie 28-10-2016 16:55 (36%)

• GeNiTaLiX
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 06-10 15:32

GeNiTaLiX

Naapje

Eerst pro non pro comparison met screenshots (bij Robinson plaatje op de pijltjes klikken) :

https://m.heise.de/ct/art...ik-im-Detail-3457140.html

Wezenlijk verschil (heist iets overbelicht)

Een slechte Google translate:

"'Dubbele render resolutie voor VR

Natuurlijk is er individuele studio vrij om de graphics en shader optimaliseren voor de Pro-versie, zoals gebeurde bijvoorbeeld in "Battle Zone" voor de Playstation VR. Met de nieuwe patch 1.02 de cockpit van de tank op de Pro model gerenderd detail en krijgt een extra shader voor glanzende effecten. Het verschil is te zien, zelfs op screenshots, waar hij zich duidelijker manifesteert in het spel onder de VR-bril.

Crytek "Robinson The Journey" voor de Playstation VR maakt ook gebruik van de grafische verbeteringen van PS4 Pro. Dit maakt de VR spel in twee keer zo hoge resolutie, die in de VR bijzonder drastisch duidelijk maakt. Voor de Pro-versie maakt gebruik van Crytek ook andere rendering trucs en werkt met een andere kleurtemperatuur. Hier zie je de verschillen in de beelden route heel indrukwekkend."

Ps4

Ps pro

credits reddit user sushiflash:

Kijk maar eens naar de scherpte op afstand:

GeNiTaLiX wijzigde deze reactie 06-11-2016 13:36 (16%)

Als ik onderstaand screenshot bekijk ben ik al tevreden met de verbetering in details. Met name dat je dingen scherper ziet die verder van je vandaan staan is voor mij een positief punt!

Daarnaast zou bij Batman het blurry effect aan de randen verdwenen zijn. Het beeld is nu over de volledige breedte scherp. Op de gewone PS4 was vooral het midden van je beeld scherp en aan de zijkanten blurry. Alsof je een soort tunnelvisie had m.b.t. scherpte. Dat zou nu verleden tijd zijn. En dan heeft die game niet eens een Pro Patch :9~

Over een tijdje zullen we vast vette games op VR kunnen verwachten waarbij vanaf start rekening is gehouden met de kracht van de PS4 Pro

Check dit voor meer info m.b.t. PS4 Pro in combinatie met PS VR:
PlayStation VR on PS4 Pro vs. PS4 Comparison

ThaBEN wijzigde deze reactie 07-11-2016 18:48 (8%)

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

• Qon
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 13-10 18:09
quote:
NikkiNailz schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:07:
[...]

Ik gebruik de PSVR nu (en de komende tijd) met m'n normale launch PS4 en dat gaat prima. PSVR draait vooral om de ervaring en die is met de reguliere PS4 al uitstekend te noemen.

Wat betreft Robinson, ik heb hem kunnen bestellen maar het lijkt erop dat de online voorraad op is.:(
Robinson is pas vanaf morgen beschikbaar in PS store;
http://oi67.tinypic.com/5b4uwg.jpg
Nou, toch nog vandaag ontvangen :)

€30 besteld bij Bart Smit gister. Morgen/overmorgen eens vergelijken met de Pro :D

(Waarschijnlijk zal ik deze game over een weekal op V&A gooien :P)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• Aenea
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 12-10 13:36
quote:
Ragnar9999 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 10:21:
Die move controller support; is er gezegd wanneer die kwam?
en ik neem aan dat ik dat moet zien als een firmware update?
Hoe bedoel je? Move controller support voor wat? Voor Robinson? Dat is dan gewoon een game update.

Overigens denk ik dat hun grootste probleem met Move support was dat het niet zo maar gaat. Eigenlijk heb je 2 Moves nodig voor de klim delen in Robinson, maar om te lopen en rond te kijken heb je dus wel een analog stick nodig. Zo 1 is er wel, maar daar zit geen licht bolletje op dus is het geen Move.

Misschien dat Sony bezig is om een combo te maken van die 2?

Zoiets als deze mockup:
quote:
SToRM666 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 14:55:
Gisteren laat Robinson besteld en nu al binnen! Zometeen maar eens testen.
Ik snap nog altijd niet waarom die bij Bart Smit zoveel goedkoper is, maar mij hoor je niet klagen :)
Had 'm ook vrijdag besteld bij Bart Smit. Overigens had ik 'm ook al bij BOL besteld maar nog niet open gemaakt dus die gaat vrolijk terug naar BOL :)

Aenea wijzigde deze reactie 13-11-2016 09:40 (21%)

• Exirion
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

quote:
Ik heb gisteren alles weggewerkt. Ik heb gelukkig een praktisch audiomeubel waar tot nu toe altijd alles in heeft gepast. Er zitten ruimtes achter deurtjes waar ik o.a. stekkerdozen in heb liggen. Er heeft voor m'n vriendin ook jaren lang een Wii in weggewerkt gestaan.

De VR-bril past perfect in een vak van een Billy kastwand in de werkkamer:

Op de onderste planken staan de PS3 en PS4 Pro. Links boven zie je de Processing Unit met zat ruimte om de VR-kabel losjes in op te bergen zonder te hoeven proppen:

Ben trouwens wel bij dat de Processing Unit achter een deurtje zit, want ik merk dat het fannetje draait zodra de PS4 aan staat. Niet heel luid, maar ik ben allergisch voor alles wat lawaai maakt :P Processing Unit zit met klittenband aan de wand geplakt. Het deurtje kan tijdens het spelen met de VR-bil gewoon dicht en dan zie je de kabel rechts onder achter het deurtje vandaan komen.

De Pro heeft er een 1TB SSD in zitten, en alles draait als een zonnetje :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Aenea
quote:
Marselaar schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 08:21:
Ik heb sinds het weekend me ook een PS4 Pro met VR aangeschaft. Het was even een gedoe om alles aan te sluiten en netjes neer te zetten, maar dat is uiteindelijk gelukt. Ik zat eerst op 3 meter van de tv. Op zich ging dat wel goed, maar natuurlijk wel wat drift en sommige apps vonden het te ver. Door dichterbij te gaan zitten geen problemen meer. Begonnen met de Playroom VR, met die robotjes. Maar dat leverde vrij snel motion sickness op. Ik heb de set gekocht omdat ik graag Eagle Flight wilde spelen. Gaaf om te doen al vielen de graphics me in eerste instantie wat tegen. Ook hier echter flink last van motion sickness. Vreemd, want daar heb ik in mijn leven pas 1 keer last van gehad, en dat was op een boot. Ik heb het idee dat de geur van het rubber van de bril hier ook niet echt in mee helpt. Ik had in de Gear VR hier niet heel veel last van. Smash Hit kon ik niet heel lang spelen, maar ging over het algemeen wel goed. Gewenningsprocedure dus maar in gang zetten. Hopelijk wordt het (snel) minder.
Af en toe heb ik er nog een beetje last van, was bang dat het heel erg zou zijn eigenlijk aangezien ik het al krijg met achteruitrijden en lezen in bus of auto. Soms met nieuwe games wel ff wennen, zo ook inderdaad Eagle Flight en Robinson (was eigenwijs had 'pie movement' uitgezet!), maar wen er vrij snel aan gelukkig.

Ik hoor overal overigens dat gember werkt tegen motion sickness! Misschien een thee'tje drinken waar het in zit?

Of dit uit Australië importeren:

:)
Gisteren heeft iedereen met een US account $10 cadeau gekregen van Sony. Zodra je met je US account inlogt krijg je dit te zien en kun je de $10 coupon tot het einde van deze maand verzilveren.

Daarnaast is er nog eens extra 10% korting met onderstaande code

Ik heb Star Wars Battlefront aangeschaft met mijn US account en de $10 tegoed.+ 10% kortingscode.
Die is momenteel in de aanbieding en kwam uit op een totaal van $9,56

Heb de game al gehad en verkocht maar wil de gratis VR X-Wing missie die in december uitkomt niet missen :9~

Tevens kun je ook Tumble aanschaffen indien dat meer je ding is. Die kost in de US $ 9,99

Bound nu € 7,99 in PSN

Dit is een Must have voor VR wat mij betreft!

-edit

Blijkbaar veel meer games sterk afgeprijsd de komende 4 dagen

PS Store’s ‘Digital Flash’ discounts start today.
Save up to 60% on Inside, Abzu, The Witness, Bound, more:

Bron: Playstation Blog EU

ThaBEN wijzigde deze reactie 28-11-2016 10:05 (47%)

SUPERHOT VR:

Voor degene die het niet kennen. Dit is een game waarin de tijd alleen vooruit gaat als jij als speler beweegt. Wanneer jij dus stil staat staat de tijd ook stil en hoe sneller jij beweegt hoe sneller de tijd vooruit gaat.

In de originele non-VR versie kon je zo vette slowmotion actie scenes creëren en deze na het completen van een leven in real time terug bekijken waarin je de meest fantastische actiescenes zag gebeuren die zo uit de Matrix konden komen.

Hij is nu Oculus exclusive maar de developer had zelf het volgende te melden.

Bron: Reddit

-edit

Volgens Playstation Blog EU is de Star Wars: Battlefront - Rogue One: VR Mission een aparte DLC die je in de PSN store moet downloaden. Dit betekend dat iedereen die de game gekocht heeft met zijn US account deze moet downloaden in de US PSN store. Games zijn regiovrij maar DLC is op de PS4 regiogebonden en alleen af te spelen indien de game in dezelfde regio is aangeschaft als de DLC.

Ik zie de DLC nog niet online zowel op de US als EU PSN store maar nadat je hem hebt gedownload kun je de game blijven spelen op je NL account.

Bron: Playstation Blog EU

ThaBEN wijzigde deze reactie 06-12-2016 15:19 (41%)

quote:
bram1984 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:39:
Begint nu wel een beetje te kriebelen om deze maand op de VR trein te springen. Met name EVE Valkyrie en de X-Wing missie lijken me zeer tof.

Ik vraag me alleen af of het in mijn geval lekker gaat werken. Mijn Pro staat in een speciaal gamehok waar ik speel vanuit een relaxte ligstoel. Tussen mijn voeten en de TV zit denk ik maximaal een half meter (wellicht nog iets minder). Hebben mensen hier ervaring met deze afstand? Ik lees wel dat je niet te ver moet zitten vanaf de camera, maar te dichtbij kom ik niet echt tegen.

En ik lees ook dat Move controllers niet verplicht zijn, maar soms eigenlijk ook weer wel. Kun je een Arkham VR, Robinson en Worlds bijvoorbeeld met alleen de DS4 spelen? Lijkt me niet echt lekker werken namelijk. Maar die kunnen we later nog kopen (ik heb er nog eentje ergens liggen volgens mij).
Volgens Sony is het speelveld vanaf 60 cm tussen camera en speler tot 3 meter tussen camera en speler. In de praktijk kan ik niet bevestigen hoe goed dit speelt van zo dichtbij.

Let wel op dat je bij sommige games naast de bril ook het lampje van je DS4 of move controller in beeld moet hebben. Dat kan erg krap worden om vanaf die afstand allemaal in zicht van de camera te krijgen.

-edit

Wel is het zo dat de camera niet op je tv hoeft te staan. Het is niet zo als bij Kinect dat je op de TV moet kijken terwijl je in VR zit. Je kunt de camera dus ook op een andere plek zetten indien je dan meer ruimte kunt creëren.

Batman Arkham VR kun je enkel met move controllers spelen.
Robinson: The Journey kun je enkel met DS4 spelen.
VR Worlds ligt aan de game die je speelt. Ocean descent en Danger Ball gebruikt bijvoorbeeld geen controllers, London Heist Move controllers.

Als je twijfelt kun je op PSN de game opzoeken. Daar staat altijd bij aangegeven welke controller opties er beschikbaar zijn voor de betreffende game.

ThaBEN wijzigde deze reactie 13-12-2016 15:08 (80%)

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 05:20
quote:
bram1984 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 10:38:
[...]

Dat zijn zo te zien plaatjes? Ik bedoel echt video's.
ik vond dit wel leuk, filmpjes in catogarieen, zo stond ik gister
op een lanceer platform naast een raket !

https://store.playstation...06742_00-LITT1ST4RTHEG0AT

ppeterr wijzigde deze reactie 17-12-2016 18:58 (14%)
Reden: plaatje erbij yesyes

MENTAL SHUTDOWN

Rechtsonder op de pagina als je de link opent: https://deovr.com/s/images/btn-PS.svg

• Geteisem
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 00:44

Geteisem

Forty-six and two ahead of me

Eindelijk sinds vanmiddag legitiem in dit topic aanwezig. Ben 'redelijk' hooked al :X

http://www.gevoeligeplaten.nl -

quote:
TerrorJaap schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:07:
[...]

Definieer een tijdje? Over hoeveel minuten heb je het dan?
Misschien is mijn geduld niet groot genoeg, vind fan geluid gewoon annoying.
Geen idee, spul staat bij mij op de zolder, dus bij uitschakelen smeer ik 'm meteen. Maar iedere keer als ik weer boven kom, is 'ie rood.

Edit:

bram1984 wijzigde deze reactie 02-01-2017 22:16 (7%)

quote:
FreakGIB schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:57:
[...]

Oke jammer dat had weer een hoop downloaden via internet gescheeld.
of ik moet het eerst copyen naar een externe HDD.
Moet je een Externe HDD ook apart formatteren of kan dat gewoon naar een HDD waar je al wat op hebt staan.
Je moet je externe HDD formatteren naar FAT- of exFAT-indeling. Ikzelf zou zoveel mogelijk op externe HDD plaatsen. Reden is dat downloaden van games/dlc/patches bij sommige games ontzettend traag kan gaan. Indien je van volledige game backup maakt naar externe HDD is dit inclusief patches en DLC.

Meer info: http://manuals.playstatio.../ps4/settings/backup.html

*** On topic ***

Ik kom er zojuist achter dat er een gratis versie beschikbaar is van de game Dead or Alive Extreme 3 welke niet in Europa/USA is uitgebracht. Hierin kun je enkel met Kasumi spelen maar wel zo goed als alle minigames doen (behalve het Casino).

Je hebt hiervoor een een Japans of Hong Kong PSN account voor nodig.
Met Japans PSN account is de game ook in het Japans, met een Hong Kong account bevat de game Engelse ondertiteling.

Trailer van de gratis versie:

PS4 Hong Kong (English, Chinese, Korean)
PS4 Japan (Japanese Only)

Check deze video indien je wil weten waarom de game niet in Europa / USA uitkomt :+

Game bevat ook PSVR ondersteuning :9~

Ze hebben hard gewerkt aan 'breast and butt deformation physics' (geen grap :D ).
Ze demonstreren dit ook uitgebreid en schaamteloos in hun officiële trailer _/-\o_

Daarnaast wordt kleding daadwerkelijk doorschijnend indien het nat wordt

Je kunt in elk geval niet zeggen dat ze geen oog voor detail hebben :+

ThaBEN wijzigde deze reactie 04-01-2017 12:33 (57%)

quote:
.GoO schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:42:
Vroege beelden van een FPS die momenteel voor PSVR in ontwikkeling is.Met PS Move support en in de toekomst mogelijk Aim controller support.

[video]

[video]
De controls werken overigens zo:

Meer info: Here’s a PSVR First-Person Shooter With Wicked Potential

quote:
Marselaar schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:55:
[...]

Is dit niet een enorme marketing truc? Voor mijn camera heb ik een klein flesje vloeistof en lenspapier. Voor mijn bril doekjes van de ah. Dat lijkt me ook prima voor de VR bril en veel goedkoper.
Ik heb begrepen dat er in ieder geval op de PSVR en HTC Vive lenzen een speciale coating laag zit. Waarschijnlijk om reflectie te verminderen of iets dergelijks. Indien je de lenzen met een vochtig doekje of vloeistof schoonmaakt, waar iets van alcohol of ander schoonmaakmiddel inzit, beschadig je die coating laag waardoor de lenzen helemaal verkloot worden.

Er staan op reddit verschillende posts van mensen die zo hun set om zeep hebben geholpen. Dan geef ik liever een paar euro extra uit als dit betekend dat ik meer zekerheid heb de lenzen niet te beschadigen.

Bijvoorbeeld: DO NOT use alcohol tissues to clean the PSVR lenses, it will damage them permanently. The effect while in use is not so noticable but in some angles the games are even more blurry they already are.

Bovendien wordt door brildragers ook sterk afgeraden om de PSVR bril te gebruiken met daaronder je eigen bril. Dit kan in theorie wel maar vele hebben zo ook de lenzen van de PSVR set beschadigd. Advies is dan om toch lenzen in je ogen te doen of spacers te gebruiken zodat je bril nooit de lenzen van PSVR kan aanraken. PSVR Spacers worden onder andere op ebay verkocht door mensen/bedrijven met een 3D printer.

Of je gebruikt een rietje 8)

Meer informatie: How to protect your PlayStation VR lenses

ThaBEN wijzigde deze reactie 11-01-2017 12:22 (44%)

In Japan komt een nieuwe Playstation/PSVR bundel voor omgerekend $850.-

- 500GB PS4 Slim (zwart of witte versie)
- PSVR headset
- PS Camera
- 2 PS Move controllers
- 3 maanden gratis PS+
- 5 spellen waaronder de PSVR exclusive PlayStation VR Worlds

Meer info: Pure Playstation

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 01:47
Die van mij is onderweg, nice! In mijn ogen de eerste serieuze game voor de PSVR.

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 01:47

Gewoon geleverd. Straks lekker aan de gang.
De Dirt Rally VR editie is nu ook te bestellen bij Game Mania voor € 39,99

Tevens de bevestiging dat deze op 17 februari zal uitkomen in NL.
Voor degene die de standaard versie al bezitten is de VR update via DLC te downloaden vanaf die datum.
Prijs is £ 10,- wat ongeveer € 12 - € 15 zal zijn.

quote:
Geteisem schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:32:
Die Dirt Rally VR is zeker interessant. Mede omdat ik nog aan het rondshoppen ben voor een stuurtje. Dat maakt de ervaring toch wel compleet denk. Ben het ook zat om Driveclub VR met controller te spelen.
Ik heb voor € 200 de Thrustmaster T150 Pro set gekocht afgelopen week voor me verjaardag. Dat is het standaard Thrustmaster T150 stuurtje + de verbeterde T3PA pedalen welke los €100 kosten.

Normaal houdt ik niet van racegames maar VR racing i.c.m. force feedback stuurtje is voor mij nu al de beste koop van 2017 :*)

Bekijk anders ook even mijn voorgande posts KLIK & KLIK
quote:
Nik schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:43:
[...]

Precies dat. De ervaring is geweldig. Ik geniet er nog steeds van. Maar soms irriteer ik me er enorm aan. Bij rally lijkt mij dat vooruit kijken nóg belangrijker is. In Driveclub leer je het circuit, maar bij rally is dat niet helemaal de bedoeling. Je navigator levert wat dat betreft belangrijk werk. En toch vrees ik er voor. YouTube zegt natuurlijk niets. En het blijft gewoon verdacht stil rond die 'ervaring'.
Driveclub is een beetje een ongelukkig verhaal. De studio is inmiddels failliet en er is aangegeven dat er géén Pro patch zal uitkomen. Daarnaast zat er grote druk achter de studio om de game gereed te hebben tijdens launch van PSVR waardoor ze minder hebben kunnen doen dan origineel gepland. Desondanks ziet het er nog steeds goed genoeg uit.

Veel medewerkers van Driveclub zijn door het faillissement onder andere bij Codemasters gaan werken. En Codemasters heeft aangegeven dat er direct een Pro Patch verwerkt zit in de Dirt Rally VR update (en ze hebben de stres niet dat de game voor een specifieke datum gereed moest zijn). Ik verwacht hierdoor dat Dirt Rally VR zowel technisch als grafisch beter in orde zal zijn dan Driveclub.

Maar nogmaals Driveclub VR is absoluut geen verkeerde game. Indien je een racestuurtje hebt is Driveclub VR verplichte kost wat mij betreft 8)

ThaBEN wijzigde deze reactie 28-01-2017 18:21 (12%)

De allereerste PSVR headset firmwareupdate is beschikbaar. Helaas enkel voor mensen die in het 4.50 Beta programma zitten. De PSVR firmware is nu versie 2.40 geworden maar ik kan helaas geen patch notes inzien.

Star Trek: Bridge Crew uitgesteld

Nieuwe release datum: 30-05-2017

Tevens zal er naast het nieuwe schip U.S.S. Aegis ook de klassieke U.S.S. Enterprise (NCC-1701) kiesbaar zijn in de game.

Bron: Pure Playstation

quote:
Geteisem schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 07:51:
[...]

Ziet er echt dramatisch uit op die screenshots van de PSN store. Ga van het weekend wel een poging wagen. :o
Virzoom is een fitness programma die je dient te gebruiken i.c.m. een speciale fiets.
De software is gratis maar die fiets kost dus $ 399,99.

Hoe harder je fiets hoe sneller je beweegt in de game.

Zie onderstaande video voor meer info.

ThaBEN wijzigde deze reactie 17-02-2017 08:44 (7%)

Tethered krijg a.s. donderdag PS move + PS4 Pro support.

https://twitter.com/PlayS...36580728615874560/photo/1

ThaBEN wijzigde deze reactie 28-02-2017 16:29 (23%)

Farpoint bevat Co-op multiplayer direct vanaf launch!

De standalone game kost €59.99, en voor €89.99 krijg je Farpoint + PS VR aim controller bundel.
De game is beschikbaar vanaf 17 mei.

Meer info over Farpoint: Playstation Blog

***Update: nieuwe info van Playstation Blog US***
quote:
Farpoint features four new online* co-op levels at launch — each level designed to challenge the combined firepower of two players with teams competing for the highest score.

Playing Farpoint with the PS VR Aim controller not only gives you precision accuracy and unprecedented immersion when playing through the campaign, but since the controller tracks the movements of your co-op partner, it gives their character a new level of expression. When your friend leans over to look through the virtual scope on their weapon, you’ll see their avatar do it as well!

To go along with the co-op theme here, I want to take this opportunity to tell you that fans who pre-order Farpoint will be able to suit up in the exclusive Red Planet Wanderer Spacesuit Skin.
De co-op mode bestaat dus uit 4 aparte levels 'at launch'. En je kunt niet de campaign co-op spelen maar wellicht komen er in de toekomst meer co-op levels beschikbaar via DLC.

En nog even een detail over de PSVR firmware update 2.40 die vandaag gelijktijdig uitkomt met de PS4 Firmware 4.50

Er was aangegeven dat cinema mode verbeterd zal worden. Nu is bekend wat er precies anders is. Dit geldt overigens enkel wanneer je in cinema mode het kleinste of middelmatige scherm gebruikt.
De Hz worden dan verhoogd naar 120 in plaats van 90 waardoor alles er scherper en vloeiender uitziet.
Het grootste scherm blijft op 90 Hz draaien.

Ook krijgt de resolutie van het social screen (je TV) een boost wanneer iemand actief met de VR headset bezig is.

Meer info over de firmware update: Playstation Blog US

ThaBEN wijzigde deze reactie 09-03-2017 08:53 (93%)

• Aenea
quote:
Nice!

Ben ik de enige waar bij dit opviel:
http://download.aeneagames.com/stuff/sony-pictures-vr.png

Kan interessant worden dan in de toekomst!!!

• Aenea
quote:
Geteisem schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:11:
[...]

Ik zie niks. Misschien omdat de game zelf nog aan het installeren is. De downloadable content had ie wel al gevonden. En ja ik ben ongeduldig :X

Update: Spel volledig geiïnstalleerd en er staat dat ik de VR DLC heb gekocht. Maar nog steeds kan ik die optie niet vinden. Iemand?
En zie je dit scherm niet dan?

http://download.aeneagames.com/stuff/dirt-rally-vr.jpg

• Aenea
quote:
Geteisem schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:52:
[...]

Jawel staat ook netjes dat ik de VR gekocht heb. Bij de VR settings. Maar verder kan ik gewoon niks.
En als je nou eens op die hele grote knop midden onder met "PlayStation VR" clicked? Dan zie je dus dit scherm:

http://download.aeneagames.com/stuff/dirt-rally-vr2.jpg

En dan op "Enable VR" drukken....

Aenea wijzigde deze reactie 11-03-2017 17:57 (15%)

quote:
KlaasjeNL schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 00:03:
Even klagen: Ik heb een setup op zolder waarbij m'n racestoel met stuur recht voor de tv staan, maar ik speel niet alleen racegames. Dus sleep ik de stoel de hele tijd aan de kant als ik wat anders speel. En daarnaast zit ik constant met de camera te hannesen als ik de ene game zittend en de ander weer staand speel, waarbij de camera door de waardeloze standaard constant van de tv dondert. De camera voor de tv zetten is helaas geen optie omdat het stuur dan in de weg zit tijdens het tracken.

Daarom de vraag - waarvan ik mij niet kan voorstellen dat ik de enige ben die erop zit te wachten - of er een fatsoenlijke standaard is die stevig aan je tv klemt en alle kanten op kan draaien. Lijkt me toch niet teveel gevraagd? Of moet ik zelf wat in elkaar knutselen. Iemand tips?
Let op! In tegenstelling tot bijvoorbeeld de Kinect of Playstation Eye hoef je de camera niet op je tv te zetten. De PSVR is je TV en kun je dus plaatsen waar je maar wil.
Ik heb mijn PS4 sinds ik de PSVR bezit verplaatst naar de andere kant van de woonkamer. De plek waar ik PSVR speel is compleet aan de andere kant van waar mijn TV staat.
Dit omdat ik daar meer beweegruimte heb, mijn race stuurtje daar kan laten staan en tegelijkertijd mijn vrouw de TV in de woonkamer kan blijven gebruiken zonder dat ik daar met move controllers langs haar hoofd loop te zwaaien. Ook hoef ik nu nooit meer de halve kamer te verbouwen en salontafel aan de kant smijten wanneer ik VR wil spelen.

Ik heb een 15 meter HDMI kabel gekocht zodat mijn PS4 nog altijd op de TV in de woonkamer is aangesloten. Zo speel ik non-VR games nog altijd lekker op de bank in de woonkamer op de TV en VR games in een andere hoek van de kamer waar ik genoeg ruimte heb en niemand in de weg zit.

***Update***
Mijn setup ziet inmiddels anders uit als op onderstaande foto's (zoals hierboven aangegeven staat mijn PSVR niet meer naast de TV in de woonkamer) maar om het 'hannesen' met de camera te voorkomen heb ik 2 rechthoekige houten kastjes gemaakt. Dit was nog geen €10 voor het hout, schroeven en op maat laten zagen bij de Hornbach. Wel belangrijk dat je even goed de maten weet die je nodig hebt.

Bij 1 kastje staat de camera precies op ooghoogte wanneer ik zit. En bij 2 kastjes staat de camera precies op ooghoogte wanneer ik sta. Ik hoef dus enkel 1 kastje weg te nemen of erbij te plaatsen en niet meer telkens de camerahoek opnieuw afstellen wanneer ik wissel tussen zitten en staand spelen.
Misschien is dat een idee voor je :)

Zo staat de camera precies op ooghoogte als ik op een stoel zit

Zo staat de camera precies op ooghoogte als ik sta.

ThaBEN wijzigde deze reactie 24-03-2017 07:35 (21%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• M1d4s
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 27-04 17:27

M1d4s

PSN - M1d4s010

quote:
KlaasjeNL schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 00:03:

Daarom de vraag - waarvan ik mij niet kan voorstellen dat ik de enige ben die erop zit te wachten - of er een fatsoenlijke standaard is die stevig aan je tv klemt en alle kanten op kan draaien. Lijkt me toch niet teveel gevraagd? Of moet ik zelf wat in elkaar knutselen. Iemand tips?
Ik switch mijn camera regelmatig van positie (stream of PSVR modus) en klem ze met behulp van deze lijmklemmen op verschillende plekken. Super stevig.

In jouw geval dacht ik gelijk aan zoiets:

M1d4s wijzigde deze reactie 25-03-2017 10:09 (14%)

PSN-M1d4s010 / YouTube-M1d4s010 / Twitch-M1d4s010 / PSNracing.nl

quote:
thesystem schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:16:
Ik ben aan het overwegen een Playstation met PS VR te kopen, en deze wil ik mijn kelder gaan gebruiken. Het probleem daar is echter dat het plafond maar ong. 2 meter hoog is. In hoeverre gaat dit problemen opleveren met gaming, of speel je het meeste zittend?

Zijn er ook plekken/winkels waar ik dit eens kan uitproberen?
Als je een alternatieve locatie hebt zou ik dat zeker doen. 2m is voor sommige games echt te laag.

Als ik denk aan Batman: Arkham VR dan heb je daar bijvoorbeeld segmenten waar je met je grapplehook het dak op moet schieten, of naar de batwing die zo goed als recht boven je hangt. Dan moet je daar dus ook naar kijken en richten. Dit doe je op de meest natuurlijke manier met gestrekte handen en dit zal dan niet bij jou werken.

Wellicht dat het ook werkt zonder gestrekte handen maar echt praktisch lijkt het me niet. Zo zullen er wel meerdere momenten zijn in VR games die ik niet direct voor de geest kan halen, maar waarbij een plafond van 2m niet echt ideaal is.

***Update***

Holoball (soort VR Tennis) zou dan bijvoorbeeld al onspeelbaar voor je worden. Daar moet je alleen al tijdens de calibratie je armen gestrekt boven je houden.

Ik denk dat je voor optimale VR omgeving inderdaad moet kunnen staan en je armen volledig boven je hoofd kunnen strekken en gestrekt naast je lichaam kunnen houden zonder ergens tegenaan te komen. Daarnaast is het nog altijd wenselijk indien je een metertje naar links/rechts/voor/achter kunt lopen. Er is namelijk een soort van room scaling effect bij PSVR al is het vrij beperkt.
Maar je moet af en toe een stap naar voren doen in de VR wereld om bijvoorbeeld over de rand van het dak te kijken of dingen op te pakken die op een tafel voor je liggen etc.

Dit is in elk geval de ruimte die je nodig hebt volgens Sony zelf (exclusief de hoogte)

Klik HIER voor een grotere versie

***UPDATE 15:17***
Farpoint PSVR Co-Op Gameplay Demo and Interview

Tevens wordt in de video aangegeven door de developer dat de campaign voor een ervaren speler ongeveer 4 uur zal duren. Voor een beginner 5 tot 8 uur.

Daarnaast is er nog de CO-OP mode, deze staat los van de campaign.

ThaBEN wijzigde deze reactie 30-03-2017 15:17 (37%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

quote:
Kashika schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:30:
[...]

Lijkt me sterk dat dit op een OG PS4 evengoed werkt als op de PO.
Kan best op de Po denk. Gewoon lekker de behoefte doen en door met gamen.

Star Trek Bridge Crew Preview bij GameKings

***UPDATE***
Star Trek: Bridge Crew is sinds vandaag afgeprijsd van €59,99 naar €49,99 op PSN

ThaBEN wijzigde deze reactie 19-04-2017 15:06 (116%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• darkreptile
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 25-08 12:39
Hij is mooi groot. En ligt lekker in de hand. Later vanavond ff uittesten

https://tweakers.net/ext/f/aEtD5Jb4I0RDxp32xVmXUqSM/thumb.jpg

Sometimes you just got to lick the stamp, and send it.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• darkreptile
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 25-08 12:39
quote:
haaymaan schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 18:50:
[...]

graag laat weten wat je er van vindt ...?

Heb je ook brookhaven experiment,zo ja kan je het effe testen of het leuker met move te spelen of toch met die AimC. ...?
enjoy
Heb geen brookhaven.

Zodra de vr gun veranderd naar een echt wapen op je vr headset zit je erin. Blijft echt gaaf om je wapen rond te kunnen draaien. En uit alle hoeken te kunnen zien.

Zut ook een acog scope op. Houw je hem dicht bij je oog dan kan je echt goed richten met laser sight.

Ik ben tevreden tot nu toe. Alleen zijn de enemys , beetje saai, headcraps kan ik inmiddels wel. Grafixs zijn verder goed op de pro.

Bonus pic https://tweakers.net/ext/f/9rQlUGJFelDGAk91Umk2SHbF/thumb.jpg

Sometimes you just got to lick the stamp, and send it.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 10-10 23:40
Woohoo hij is er! Even snel wezen halen in de pauze tijdens de drie cursusdagen die ik toevallig net nu moet hebben. Nu helaas nog even een middag in opleiding zitten voor ik aan boord kan gaan en "To boldly go where no man has gone before"

lubbertkramer wijzigde deze reactie 29-05-2017 13:44 (17%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 10-10 23:40
Spel werkt hier gewoon, nog geen online gedaan ben gestart met training. Review volgt later, nu eerst even spelen na het delen van de eerste screenshots. Zoals eerder gepost heb ik gewoon de disc versie en die werkt al, wellicht dat online zo nog niet werkt. Wat je ziet zijn screenshots vanuit het begin van het game, dit zie je als je om je heenkijkt :)

Edit:

33 minuten verder en de training is compleet op een probleem met de phasers na want moest het schip nog draaien maar werd niet vermeld te draaien naar de target. Hieronder opname van mijn eerste gameplay training en eerste AI missie

Edit 2:
Online MP werkt ook!

lubbertkramer wijzigde deze reactie 29-05-2017 21:51 (29%)

quote:
Marselaar schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:40:
[...]

Er is ook PS4 chat (psn naam nodig) en community en FB-pagina waar afgesproken kan worden. En zelf kan je ook groepen vormen natuurlijk.

Ik werd gisteren helemaal gek van alle uitnodigingen die me om de oren vlogen trouwens. Op mijn telefoon, want via de VR zie ik ze toch niet. Ik was de tutorial aan het doen en ik vond het behoorlijk lang duren en saai. Eigenlijk was ik daarna er al klaar mee. Heb daarna nog even kort met een vriend deel van een missie gedaan, maar het werd idd vrij snel laat en ik vind eigenlijk Friday the 13th nog net effe leuker. Die is ook net uit, alleen geen VR dus ik hou er direct over op.

Binnenkort maar eens echte missies doen om het onder de knie te krijgen. Hoe lang ben je eigenlijk bezig met een missie voordat je kunt pauzeren? Of is dat iedere keer verschillend?

Overigens vond ik met de move controllers niet lekker spelen. Zat veel te dicht op de tafel waardoor ze regelmatig niet zichtbaar waren voor de ps camera. Ik heb ze aangeschaft, maar eigenlijk nog geen game waar ik er met plezier mee speel, maar dat kan heel goed aan mij liggen en het feit dat ik weiger te staan tijdens het gamen.
Enkele missies die wij gisteren gespeeld hebben duurde variërend van 20 tot 40 minuten. Maar hangt ook van de speelstijl af. In sommige missies moet je meerdere locaties bezoeken en kun je alles stealthy proberen te doen wat meer tijd zal kosten dan wanneer je direct de aanval inzet.

Ik moet ook zeggen dat ik de move controllers een klein beetje irritant vind in deze game. Wat ik irritant vind is dat je handen altijd minimaal een centimeter boven je console zweven. Op zich logisch voor het realisme, maar dit komt mijn oriëntatie niet helemaal ten goede. Doe je je handen in real life omlaag dan blijven ze in-game op dezelfde hoogte hangen boven de console. Hierdoor vind ik het soms lastig inschatten of mijn handen goed staan. Heb hierdoor soms het gevoel alsof het niet mijn eigen handen zijn en dan voelt het alsof ik 2 armen probeer te bedienen via een grote touchpad van 1 bij 1 meter die op mijn schoot ligt.

Als ik me niet vergis gaan bij Batman Arkham VR (en vele andere VR games met move controller support) je handen door objecten heen wanneer je dat probeert. Dan wordt het gedeelte van je arm dat door een object steekt blauw gemarkeerd. Ziet er misschien minder realistisch uit maar hierdoor klopt de houding van ja karakter altijd met je houding in real life. Het voelt dan realistischer en natuurlijker alsof het je eigen handen zijn i.p.v. alsof je een fake arm probeert te besturen, en vind het makkelijker oriënteren op die manier.

Ik speel de game zitten omdat de karakters ook zitten in deze game. Echter is het ook hierdoor weer lastig om te wisselen van rol mocht je met de AI spelen. Om de AI over te nemen moet je het karakter dat je wil overnemen aankijken en in het midden van je bril hebben staan. Echter sommige karakters staan achter je in je rugzijde en dan werkt het niet gemakkelijk om te wisselen.

Iedereen in het geel en de meest rechter persoon in het rood zijn rollen die je kan overnemen.

Ook kun je de game niet spelen vanaf een (bureau)stoel met armleuningen. Die zitten in de weg bij het bedienen van de console.

Hopelijk zijn dit puntjes die nog worden aangepast via een patch, maar het zijn geen game breaking bugs.

Vergis je niet, want ook al klink ik negatief vind ik het een geweldige game en toevoeging voor VR in zijn algemeen. De samenwerking met 4 menselijke spelers is echt fantastisch uitgevoerd in leuke gameplay elementen. Dit game komt dan ook pas echt goed tot zijn recht als je met 4 menselijke spelers online een missie speelt.

ThaBEN wijzigde deze reactie 31-05-2017 12:34 (18%)

Acties:
  • +3Henk 'm!
Gunheart Announce Trailer

Game komt eerst uit op PC en later dit jaar naar PSVR

En er is nog een PSVR Mech titel "Archangel" aangekondigd
Slechts 2 screenshots beschikbaar op dit moment.

ThaBEN wijzigde deze reactie 01-06-2017 09:27 (7%)

• remcheese
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21:40
quote:
.GoO schreef op maandag 12 juni 2017 @ 06:37:
Doom VFR naar PSVR!

[video]

Helaas geen Fallout 4. Was te verwachten, maar had stiekem toch gehoopt dat ze het op de een of andere manier voor elkaar hadden gekregen.
Hij komt nog steeds hoor:
http://store.steampowered.com/app/611660/Fallout_4_VR/ (bewegend beeld maar krijg die video niet gelinkt)

Geen idee of dat ook nog voor de ps4 wordt maar hiervoor ben ik bereid Trinius op de pc te zetten en mn Vr daarop aan te sluiten.

remcheese wijzigde deze reactie 12-06-2017 20:09 (25%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:10
Ik heb gisteren de Tendak Hdmi 4k switch ontvangen

Dit lost dus het probleem op dat de psvr box geen hdr doorlaat. Dan zit je een mooi spel als Horizon zero dawn te spelen, als je psvr hebt dan zie je het niet op zijn mooist, met hdr dus.

Ik kan met dit apparaatje dat verder geen stroom nodig heeft (neemt stroom van hdmi zelf) dus wisselen met twee hdmi outputs zonder van kabeltjes te wisselen.
Het laat perfect een 2160p RGB (sdr) signaal door of 2160p yuv422 hdr beeld.

Hoe je dit allemaal moet doen kijk dan deze tutorial, het is met een ander merk maar het is net hetzelfde.
De Tendak switch is hier te koop voor 18 euro inc verzendkosten
https://www.amazon.co.uk/...age_o01_s00?ie=UTF8&psc=1
quote:
Cowboy_Henk schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:08:
Ik heb gisteren de Tendak Hdmi 4k switch ontvangen
[afbeelding]

Dit lost dus het probleem op dat de psvr box geen hdr doorlaat. Dan zit je een mooi spel als Horizon zero dawn te spelen, als je psvr hebt dan zie je het niet op zijn mooist, met hdr dus.

Ik kan met dit apparaatje dat verder geen stroom nodig heeft (neemt stroom van hdmi zelf) dus wisselen met twee hdmi outputs zonder van kabeltjes te wisselen.
Het laat perfect een 2160p RGB (sdr) signaal door of 2160p yuv422 hdr beeld.

Hoe je dit allemaal moet doen kijk dan deze tutorial, het is met een ander merk maar het is net hetzelfde.
De Tendak switch is hier te koop voor 18 euro inc verzendkosten
https://www.amazon.co.uk/...age_o01_s00?ie=UTF8&psc=1
Na enkele weken wachten heb ik zojuist eindelijk een soortgelijke switch ontvangen. Ga hem straks aansluiten en testen.
Ik heb deze:

IBIS 4K HDMI Switch Box, 2x1, White
4K 60 Hz at 4:2:0, HDCP pass-through (HDCP 2.2 support), 2x1 or 1x2 HDMI Bi-Directional Switch

ThaBEN wijzigde deze reactie 21-06-2017 20:33 (10%)

Er zijn sterke geruchten dat LA Noire als remaster uit gaat komen voor PSVR met first-person ondersteuning. Zou een mooie game zijn om in VR te spelen.

Daarnaast zijn er steeds meer hints dat Fallout 4 uiteindelijk toch naar PSVR komt. Zo zijn er diverse websites waaronder Amazon Italië die de game voor PSVR online hebben staan en er is een boxart online verschenen.

Ik denk dat Fallout 4 volgend jaar naar PSVR komt en Skyrim volgend jaar uitkomt op de andere VR platformen.

Tot slot heeft de Youtube app een update gehad voor betere PSVR playback. Iemand al iets van gemerkt?

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
dinandus schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:20:
Kan iemand iets meer zeggen hoe het bevalt je de PS VR gebruikt om af en toe eens een 3D Blu Ray te kijken? Beetje diepte in beeld, en hoe is de beeldkwaliteit zelf?
Daartoe denk ik over te stappen, nu er in de 2017 OLED`s geen 3D ondersteuning plaats vindt, helaas!!
Raadt je hiertoe de Pro aan of is de gewone PS (Slim) voldoende?

Trouwens las ook hier ergens dat de VR set ook kan worden gebruikt op een X Box (One S)?
Wie kan hier iets meer over zeggen? Gaat me zoals boven gezegd voornamelijk om de 3D ervaring....
Als je nog geen PS4 hebt, zou ik absoluut voor de Pro gaan.
3D Blu Rays op PSVR is erg cool. Diepte is iets minder dan in de bioscoop maar ziet erg goed uit. Je moet alleen niet verwachten dat dit een vervanging is voor 3D Blu Ray's kijken op de TV. Gamen op de PSVR kan ik makkelijk uren achter elkaar. Maar met 3D film kijken zit je stil, en dan voelt het soms een beetje akward aan wanneer je 2 uur compleet afgesloten van de buitenwereld stil zit met die bril op je gezicht. Vooral als je nog mensen in je huis hebt rondlopen. (Misschien ook gewoon een kwestie van wennen :P)

Je kunt elk apparaat met een HDMI kabel aansluiten op je PSVR. Dus ook XBOX/Wii-U/Switch/PC/TV Digitaal etc. Je ziet het beeld dan in een bioscoop modus waar je in een zwarte donkere kamer naar een groot scherm zit te kijken. Het scherm is dan 2D.

Nog even over de IBIS switch uit mijn voorgaande post
(https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/51652531)

Ik kan bevestigen dat deze werkt zonder problemen. Ik heb wel verschillende HDMI kabels moeten testen want bij veel combinaties had ik last van wegvallend beeld. Omdat met verschillende kabels de frequentie van wegvallend beeld minder of meer werd was ik overtuigd dat het moest werken met de juiste kabels.

In verschillende reviews was al aangegeven dat de lengte van de kabels niet langer dan 1 meter mag zijn en dat je HDMI Premium kabels dient te gebruiken om wegvallend beeld te voorkomen.

Dit is gedeeltelijk waar maar niet altijd van toepassing. In sommige gevallen had ik met langere HDMI budgetkabels een stabieler signaal dan met kortere premium kabels. Het is dus een beetje 'trial and error' welke kabels het beste resultaat geven.

Waarmee ik het uiteindelijk werkende heb gekregen is op de volgende wijze:

4K HDR:
PS4 --> 30cm HDMI premium kabel --> HDMI Switch --> Wii-U HDMI kabel --> TV

PSVR:
PS4 --> 30cm HDMI premium kabel --> HDMI Switch --> 1 meter HDMI budgetkabel --> PSVR

Gek genoeg werkt de 4K HDR setup niet wanneer ik de kabels omwissel
(PS4 --> Wii-U HDMI kabel --> HDMI Switch --> 30cm HDMI premium kabel --> TV)

Hierdoor heb ik het vermoeden dat de HDMI switch zo dicht mogelijk bij de PS4 moet worden aangesloten om genoeg stroom te kunnen ontvangen om stabiel een signaal te kunnen uitsturen, omdat de HDMI switch passief is en niet op netstroom hoeft worden aangesloten.

Notitie:
De 30cm premium HDMI kabel heb ik gelijktijdig bestel met de HDMI switch op de website van Sewell Direct.

En de 1 meter HDMI kabel is een budgetkabel van allekabels.nl

ThaBEN wijzigde deze reactie 23-06-2017 20:43 (47%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Cowboy_Henk schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:04:
Ik gebruikte gewoon de psvr kabels zelf en die van de ps4 pro en eentje dat ik nog voor ps3 gebruikte en alles gaat, geen sparkles of wegvallend beeld.
Het gaat er maar om dat je hdmi high speed with ethernet kabels gebruikt. Hdmi 2.0 kabels bvb bestaan niet.

En jij koopt alweer bij Sewell direct en nu voor een hdmi kabeltje met 26 dollar verzendkosten? 8)7
Goed gek!
Ik heb die HDMI kabel toentertijd tegelijk met de switch besteld, dus maar 1 x verzendkosten. HDMI kabel bij Sewell was iets van $8 oftewel €6 meer voor de totale bestelling inclusief HDMI kabel.

Tja, het is misschien veel geld voor sommige mensen. Maar voor mij persoonlijk het geld meer dan waard gezien ik nu geen geklooi meer heb met het omwisselen van HDMI kabels en het feit dat er geen vergelijkbare switch in NL verkrijgbaar is. Dan maar 1 game minder kopen dit jaar in ruil voor het gemak om met 1 druk op de knop te kunnen wisselen tussen VR en 4k HDR gaming _/-\o_

Maar als die van jou net zo goed werkt en goedkoper is te krijgen is dat uiteraard een betere optie.
Al heb je wel een creditcard nodig om te kunnen bestellen op Amazon.co.uk (die ik niet heb).
Bij Sewell Direct kan je met Paypal afrekenen O+

Mijn setup ziet er nu zo uit.

ThaBEN wijzigde deze reactie 24-06-2017 20:06 (16%)

Acties:
  • +3Henk 'm!
quote:
Scrummie schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 12:50:
SuperHot ga ik zeker even checken :).
Let op!
SUPERHOT en SUPERHOT VR zijn wezenlijk 2 verschillende games met verschillende levels. Het is dus niet zo dat enkel een VR functie aan dezelfde game is toegevoegd.

In de VR versie sta je stil in een ruimte en komen de vijanden op jou af. Zijn dus een soort arena's waarin je moet vechten. In de standaard versie loop je door levels heen met de DS4 controller.

SUPERHOT VR Gameplay

SUPERHOT Gameplay

SUPERHOT VR €19,99
(indien je hem voor 19-07 pre-orderd, anders €24,99)

SUPERHOT €19,99
(indien je hem voor 19-07 pre-orderd, anders €24,99)

SUPERHOT MIND IS SOFTWARE BUNDLE €31,99
(indien je hem voor 19-07 pre-orderd, anders €39,99)

ThaBEN wijzigde deze reactie 06-07-2017 09:35 (41%)

Fantastic Contraption Launches July 11th for PSVR, Comes With Meaty PS4 Pro Enhancements

Here’s the list of PS4 Pro enhancements:

8xAA – We averaged out all those sharp corners for smoother looking curves!
Higher-resolution textures – you can almost smell that wood-grain!
Improved backdrops and scenery
Additional special-effects and visual flairs
Extra island decorations
125% resolution oversampling – A fancy way of saying that things look real sharp in there.

The cherry on the top is that you’ll be able to nab Fantastic Contraption for $19.99, though Plus members get an extra 10% off. Nicey, nice.

Mortal Blitz Update 1.02 Brings PS4 Pro Support and Improved PSVR Tracking

We’re seeing a massive improvement in image quality for PS4 Pro players, as well as near-perfect tracking for all PSVR users.

ThaBEN wijzigde deze reactie 08-07-2017 10:42 (7%)

Acties:
  • +5Henk 'm!
SUPERHOT maakt zijn belofte waar als top titel voor PSVR!

Eerste review is binnen en hij krijgt maar liefst een 9,5 :Y
quote:
SUPER HOT VR is perhaps the coolest, most bad arse game I’ve ever had the good fortune to play. Never before has a game had me skip a lasagne. A meal, yes. But not a lasagne. I never skip lasagne. Or at least I didn’t before playing SUPERHOT VR.

After just a few moments I was impressed with the accuracy as I bitch slapped a Red (the enemies are red) to death.

You go in tearing shit up like John Wick on crack. Now that’s a feeling I could get used to with my games.

SUPERHOT VR is the epitome of cool. You're thrown into your very own action movie that'll have you slaying fools over and over again as you spawn, shoot, die, repeat. If you're a PSVR owner, you owe it to yourself to at least try this out.

ThaBEN wijzigde deze reactie 15-07-2017 09:40 (28%)

Dead or Alive Xtreme 3 ontvangt een VR patch die gratis is tot 31 augustus.

Bron: PSX-sense

Tip!
Er is een Engelstalige free to play versie van DOAX 3 te downloaden in de Hong Kong PSN store.
quote:
All activities are available for play on free-to-play version, with the exception of the Casino and a number of characters.
***UPDATE***

De gratis VR pass is alleen beschikbaar voor de volledige versie

ThaBEN wijzigde deze reactie 03-08-2017 19:02 (5%)

Helaas niet mogelijk om de nieuwe processor unit met HDR support te gebruiken bij je bestaande PSVR set. Indien je HDR wil ontvangen zonder telkens de PSVR te moeten ontkoppelen of het gebruiken van een HDMI switch, zal je dus een gehele nieuwe PSVR Pro unit moeten aanschaffen.
quote:
Q: If I already own a PS VR, can I swap out my old Processor Unit with the updated one?
A: Because the cables of CUH-ZVR1 and CUH-ZVR2 are different, you cannot swap the Processor Units.
Nu gebruik ik een HDMI switch dus is het niet zo een ramp voor mij. Maar in principe is dit wel een gemiste kans voor iedereen die inmiddels in bezit is van een PSVR en een HDR compatible TV.

Bron: Playstation Blog

Update!

Foto toegevoegd

Bron: https://twitter.com/AllGa...14755533579702272/photo/1

Ik ben wel benieuwd of de audioheadset op dit nieuwe model optioneel is en je een eigen headset kan gebruiken. Ik ben zelf niet zo een fan van oordopjes en het lijkt mij ook minder hygiënisch indien je niet de enige bent die gebruikt maakt van de PSVR unit.
Ik gebruik liever een audioset die volledig over je oren heen valt.

ThaBEN wijzigde deze reactie 02-10-2017 16:39 (69%)

quote:
Cowboy_Henk schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:32:
Heeft iemand een idee van goede lens protectors? Ik zie al een klein krasje op de linker lens en ik wil vermijden dat er bij komen.

Ik maak de lensen steeds schoon met het bijgeleverde doekje trouwens, iets anders durf ik niet. Ik denk dat de lensen wel heel gevoelig zijn voor krassen, en als er op dat doekje een stofje ofzo zit dat het al krast.
Ik maak mijn PSVR lenzen schoon met dit lenspen setje.

Bevat een blaasbalg om grove stofdeeltjes van de lenzen te blazen zonder krassen te maken, en daarna maak ik ze schoon met de lenspen. Eerst met het borsteltje om de overige stofdeeltjes te verwijderen en daarna met de reinigingspunt aan de andere kant van de lenspen. Deze bevat miniscule koolstofdeeltjes welke je lenzen beschermen tegen (vet)vlekken en met een beetje geluk zelfs lichte krasjes (gedeeltelijk) verhelpen.

Heb die toen bij bol.com gekocht en werkt uitstekend voor je PSVR (en overige) lenzen.

Je kunt de Lenspen Elite ook los kopen (KLIK HIER)

ThaBEN wijzigde deze reactie 02-10-2017 16:30 (13%)

Aangepaste move controllers komen eraan.

quote:
The main tweaks include a transition to Micro USB for charging (the same connection as the DualShock 4 uses) and an increase in battery size.

The original PlayStation Move wands leveraged a 1380 mAh battery while the specifications for the new unit mention a 1900 mAh battery.
Bron: Push Square

RAW DATA for PSVR : IMPORTANT game information about the PSVR version

€388 bij Mediamarkt

€344 bij Mediamarkt

11 oktober komt Baskhead naar PSVR

ThaBEN wijzigde deze reactie 09-10-2017 17:47 (88%)

Methode om de scherpte het 3D effect van je PSVR perfect te kalibreren.

Gezien de methode op de PS4 met de 'eye-to-eye measurement' test via een foto nogal onnauwkeurig kan zijn, kun je het beste onderstaande manier toepassen indien je perfect scherp beeld wil zien via PSVR.

The first step you want to do is measure the distance between your eyes using a physical ruler and a mirror.

1 Hold the ruler over your nose so that it's just below your eyes.

2 Close your left eye.

3 Look directly into your right pupil and line the end of the ruler up to the center of your pupil. From this point on, don't move the ruler.

4 Open your left eye and close your right eye.

5 Look directly into your left pupil and note the number in millimeters.

This measurement is your interpupillary distance and will be used in the next section. Write it down!

Gebruik nu onderstaande link bij de bronvermelding om te zien hoe je handmatig deze afstand in millimeter kan invoeren op je PS4/PSVR. Daarna is de scherpte perfect afgesteld voor jouw ogen.

Bron: VRheads

Update
After this post went online, Twitter user Sebastian Sylvan pointed out that I had forgotten an important detail — eye dominance. Let’s say, for the sake of discussion, that Alice is left-eye dominant, meaning that if there is discrepancy between what she sees with her left and right eyes, the impression in the left eye will override the one in the right eye. Now apply that to Figure 1, and you get Figure 2:

Figure 2: Eye dominance problem when measuring IPD. In this example, the viewer is left-eye dominant, and marks down a wrong position for point B due to the parallax induced by the ruler being some distance in front of the eyes. Solution: close the “off” eye when marking down points A and B.

Meer info: Doc-Ok.org

ThaBEN wijzigde deze reactie 19-10-2017 09:14 (27%)

Sony heeft in elk geval een Gran Turismo VR bundel aangekondigd, dus het lijkt erop dat ze de game voorlopig blijven voorzien van VR support.

Bron: https://blog.eu.playstati...vr-bundle-launches-today/

ThaBEN wijzigde deze reactie 18-10-2017 14:13 (8%)

quote:
Cowboy_Henk schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:19:
[...]

DIe lenspen elite, heb je dan geen kans dat stofdeeltjes krasjes maken die op de lens liggen?
Mag je ook geen brillen vloeistof gebruiken zonder alcohol weliswaar?
Ik veronderstel dat de psvr lenzen van kunstof zijn. Mijn brilglazen zijn ook van kunsstof en die brillen poetsvloeistof vreet er niet in.
Er zijn er verschillende https://www.kimbols.be/op...ropere-brillenglazen.html
Daarom zit er o.a. die blaasbalg bij en heeft de lenspen aan één kant een borsteltje (zie rechterzijde foto) om stofdeeltjes te verwijderen. Daarna pas gebruik je de linkerkant van de lenspen om de lens te cleanen.

Heb verder geen ervaring met vloeistoffen.

quote:
Dirtyrockers schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:50:
[...]

waar heb jij die switch gekocht als ik vragen mag?
Hierzo

Heb hem daar besteld omdat je ook met Paypal kan betalen (heb geen creditcarcd). Maar hij is ook op Amazon te krijgen.

Je moet wel opletten dat je de witte pakt (die via mijn hyperlink). Ze hebben ook een zwarte versie, die ziet hetzelfde uit maar kan maar 30hz op 4k vertonen i.p.v. 60hz op 4k zoals de witte.

PSVR Skyrim bundel aangekondigd voor Amerika en Canada. Nog niet bekend of deze ook naar Europa komt.

Bevat de nieuwe versie van de PSVR, twee Move controllers, camera en natuurlijk Skyrim. In Amerika voor 440 dollar, mooie prijs.

https://blog.us.playstati...tion-vr-skyrim-vr-bundle/

• Geteisem

Geteisem

Telt af tot vrijdag. Skyrim VR. B)

Sinds vanavond een beetje tracking issues in Skyrim. Zie pic hieronder. Kompas staat helemaal schuin naar links en menu's ook, terwijl ik recht voor de camera zit. Headset al opnieuw gecalibreerd en reset via Options doet ook niets.

RE7 en Playroom werken prima. Iemand tips?

PlayStation Europe‏

PlayStation Store’s #BlackFriday discounts start today, with early access for PS Plus members! Full list of deals:

https://store.playstation...SF75508-BLACKFRIDAY17VR/1

quote:
Exirion schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 18:02:
Zijn hier mensen met een goeie HDMI splitter die werkt met de PS4 Pro en PSVR? Ik heb zojuist een König KNVSP3432 getest. Leek een prima ding voor dit doel, want hij doet 4K60 met alle toeters en bellen (18Gb/s). Hij werkt dan ook prima voor weergave van alle mogelijk signalen, maar de PSVR wil er niet mee werken. De PS4 loopt alleen maar te mauwen dat ie de PSVR niet kan vinden. Op dit moment ben ik in staat om die hele PSVR het raam uit te flikkeren, want ik gebruik 'm toch praktisch niet en het gezeik met het NIET supporten van HDR (wat dachten ze daar bij Sony....) maakt het echt een kansloos ding :( Zonder al die PSVR meuk is m'n A/V setup al complex genoeg.
Zoals meerdere malen in dit topic is aangegeven, je moet deze hebben:

IBIS 4K HDMI Switch Box, 2x1, White
4K 60 Hz at 4:2:0, HDCP pass-through (HDCP 2.2 support), 2x1 or 1x2 HDMI Bi-Directional Switch

Verkrijgbaar o.a. HIER en op Amazon

ThaBEN wijzigde deze reactie 05-12-2017 18:38 (4%)

quote:
Exirion schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 19:01:
[...]

Die kende ik al, maar die doet blijkbaar alleen YUV 4:2:0. De König doet 4:4:4 en RGB op 60Hz. Maar die mist blijkbaar het bi-directionele aspect...
Ik heb zelf de Samsung KS7000 tv. Dat is een 10-bit HDR tv. Normaliter zijn alle HDR schermen 10-bit. Indien je een 10-bit scherm bezit kun je sowieso geen 4:4:4 ontvangen door de snelheidsbeperkingen van HDMI. Dus afhankelijk van je type TV moet je je afvragen of die switch wel de moeite waard is.

4K60 + 10-bit (wat je nodig hebt voor HDR) is niet mogelijk met RGB. 4:2:0 is maximaal mogelijk vanwege de beperkte bandbreedte.

ThaBEN wijzigde deze reactie 05-12-2017 19:14 (13%)

quote:
zwembroek schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:27:
[...]

Maar doet de Pro wel 4:4:4 en RGB 4K60 ?
quote:
Enkel indien je tv/monitor 8-bit of lager is. Indien je een 10-bit of hoger scherm hebt dan is het antwoord nee. Voor HDR heb je minimaal 10-bit nodig. Dus als je een switch koopt om HDR te kunnen ontvangen vanwege PSVR is je tv minimaal 10-bit en het antwoord dus ook nee voor 4k @60Hz 4:4:4
4k in 10-bit 4:4:4 kan alleen @30Hz of lager.

Zie tabel welke ik eerder heb gepost voor meer duidelijkheid.

ThaBEN wijzigde deze reactie 06-12-2017 14:15 (17%)

quote:
Exirion schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:42:
[...]

Lees mijn vorige post nog eens goed en realiseer je dat wat je schrijft totaal geen reactie is op wat ik zeg.
Ik heb je voorgaande post nogmaals meerdere keren goed begrijpend proberen te lezen maar waarschijnlijk begrijp ik het niet, of is je post wellicht ongelukkig verwoord want ik kom niet echt tot een andere conclusie. (En dat bedoel ik niet negatief of denigrerend).

Ik lijk uit jouw vorige post op te maken dat je graag een andere switch zoekt omdat je 4K60 YUV 4:2:0 een beperking vind. Uit jouw reacties lijk ik op te maken dat je op zoek ben naar een switch die 4K60 RGB 4:4:4 kan weergeven.

Wat ik probeer aan te geven is dat er geen enkel apparaat bestaat die 4K60 RGB 4:4:4 kan weergeven via een HDMI kabel en/of een HDMI 2.0 poort. Dit omdat een HDMI kabel en een HDMI 2.0 poort niet snel genoeg data kunnen verwerken om 4K60 RGB 4:4:4 te kunnen verzenden. Ook al zou je bron (je gameconsole) en de ontvanger (je TV) dit signaal in theorie kunnen verwerken.

De Sewel Direct Switch kan alles weergeven zolang de gekozen combinatie van beeldinstellingen maar onder de 18 Gbps grens blijft. En dit is geen beperking van de betreffende switch maar een beperking van HDMI. Een andere switch geeft niet spontaan ineens meer opties en kan ook niet de 18 Gbps grens doorbreken.

Zelfs indien je je gameconsole rechtstreeks op je TV aansluit zonder switch is het onmogelijk om 4K60 RGB 4:4:4 te kunnen ontvangen.

Je Playstation geeft dit tevens ook aan bij de beeldinstellingen.

In ieder geval veel succes met het vinden naar een passende oplossing :)

• Exirion
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

quote:
ThaBEN schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:25:
Zelfs indien je je gameconsole rechtstreeks op je TV aansluit zonder switch is het onmogelijk om 4K60 RGB 4:4:4 te kunnen ontvangen.
Ik neem aan dat je met HDR bedoelt, en voor de zoveelste keer: de Ibis doet uberhaupt geen RGB bij 4K60.

En dan mijn screenshot:

Dit kan ik dus niet bereiken met die Ibis ertussen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

quote:
Exirion schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:48:
[...]

Ik neem aan dat je met HDR bedoelt, en voor de zoveelste keer: de Ibis doet uberhaupt geen RGB bij 4K60.

En dan mijn screenshot:

[afbeelding]

Dit kan ik dus niet bereiken met die Ibis ertussen.
Ook in dat geval kan ik je geruststellen dat dit gewoon kan met de IBIS switch 8)

http://oi65.tinypic.com/2dio8yg.jpg

• Cowboy_Henk
Farpoint + VR aimcontroller staat op 50,99€ op bol.com
Besteld, kon ik nie laten :)

https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

Cowboy_Henk wijzigde deze reactie 08-12-2017 13:39 (3%)

• Cowboy_Henk
quote:
zwembroek schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:45:
[...]

Voor welke games is de richtcontroller een echte meerwaarde afgezien van Farpoint.
Weet ik nog niet, ik weet dat Doom VFR het ook ondersteunt.

En weet iemand of ze ergens een cable belt clip verkopen? Ik zie alleen maar mensen met ideeën of zelfs iets met een 3d printer maken. Ik heb dus last van dat zware blokje, trekt soms en stoort.

Hier zijn allemaal ideeën

of sommige mensen gebruiken gewoon een hoodie hehe

• Fusionmania
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 13-10 18:30
Lekker dan, waarschijnlijk een dode pixel in m'n Headset, dacht eerst dat het een stofje op de linkerlens was, maar na een uur poetsen zit het toch wel in het display. Dat wordt hem dus maar opsturen naar Sony :(

-edit zie foto, dat stipje boven dat logotje

Fusionmania wijzigde deze reactie 08-12-2017 21:22 (19%)

PSX programma voor vandaag

Om 4:15 PM PST dus nog een PSVR game announcement. Dat is zondag 01:15 uur voor ons.
Nog een paar nachtjes slapen...

Beide uitbreidingen komen 12 december uit en zijn volledig speelbaar in VR.

• thesystem
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:05
Ik ben nu ook op zoek naar een stand om alles netjes op te bergen.

Ik had in eerste instantie deze gevonden, waar eigenlijk alles op kan worden aangesloten, en de console ook nog gekoeld wordt:
https://www.ebay.com/itm/...y-Stand-2017/263281987106

Op die stand kan echter maar één dualshock controller worden opgeladen. Toen heb ik deze gevonden, waar wel alle controllers op kunnen worden aangesloten, en de bril ook steviger bevestigd lijkt te zijn. Echter kan ik van dit type geen vinden die ook naar Nederland verstuurt.
https://www.amazon.com/Sk...fRID=3AKEQNPMQYDS9WEMQJ4Y

Is er iemand die een stand van het tweede type heeft kunnen kopen ergens?

• Aenea
quote:
bram1984 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:40:
[...]

Ja waar blijft die Move met een analoge stick?
Ja, zoiets is wat we nodig hebben:

quote:
Buddyjoe schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:53:
Iemand in het bezit van Trackmania Turbo, die weet of VR het waard is hiervoor?
Zit namelijk in de 3 voor 50 spellen bij bol.com
Ik bezit Trackmania al voor de PC namelijk
Het is heel leuk in VR! Niet alle tracks zijn in VR, zijn er gewoon een aantal die in VR te spelen zijn. Wat ook heel weird is dat je niet een view hebt vanuit de auto maar gewoon achter de auto. Dan alsnog vond ik het heel leuk om te spelen! Maarja, ik had Trackmania gewoon al dus was het een gratis update voor mij..

Aenea wijzigde deze reactie 14-12-2017 10:55 (50%)

Nou voor € 14,- laat ik de game niet liggen. Net aangeschaft.

Het is trouwens de full game die speelbaar in VR is: https://blog.us.playstati...n-ps-vr-with-free-update/

En je krijgt 3 extra schepen in VR.

Edit: Ik ga dit trouwens binnenkort even met mijn bril doen. Ik heb nog wel ergens een paar liggen. :P

bram1984 wijzigde deze reactie 22-01-2018 13:13 (27%)

• Cowboy_Henk
Ik heb iemand gevonden in mijn buurt die voor mij een belt clip kon maken voor de PSVR. Dit zorgt ervoor dat de kabels niet doorhangen en dat de psvr bril comfortabeler op je hoofd blijven zonder dat de kabels 'trekken'

Ik snap niet dat Sony geen officiële had gemaakt en had bijgevoegd.

Nu deze man kan dit voor iedereen printen met zijn 3d printer en opsturen. Hij vraagt hiervoor een kleine 5 euro en dan nog de verzendkosten. Hij woont in Kontich, provincie Antwerpen.
Ik heb met deze man samen gewerkt, ik heb hem de 3d files bezorgd die ik op internet had gevonden. Deze waren aanvankelijk niet goed, te smal steeds maar na 3 x wijzigingen door te voeren hebben we nu een goed passend exemplaar.
Zie de foto's

Dus wie interesse heeft stuur maar een pm naar mij, ik bezorg zijn e-mail. Nogmaals 5 euro excl verzendkosten en je kan kiezen uit deze kleuren momenteel
- donkergroen
- lichtgroen
- rood
- grijsblauw

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
quote:
.GoO schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:46:
[...]

Het nieuwe type Move controllers heeft alleen een andere USB-aansluiting.
Ah, ok..... dat noem ik geen nieuw type, dat is een kleine upgrade...
quote:
Basmans schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:01:
[...]
niet los nee, dat heb ik ook niet gezegd.. de skyrim bundel ( met daarin de nieuwe type controllers ) heb ik het over.

[...]
Wat betreft de wijzigingen, andere oplaadpoort ( uniform ) grotere capaciteit accu ( handig ) en nu komt ie ( dit weet bijna niemand ) andere led, iets feller.. betere tracking..
Wat ik al zei: geen nieuw type dus. Gewoon de Move controllers met een kleine upgrade...

Dit is wat ik verwacht van het nieuwe type move controller:

(zoals eerder deze week voorbij is gekomen in dit topic)

• musiman
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12-10 19:29
quote:
Basmans schreef op maandag 29 januari 2018 @ 18:59:
Interessant, ik heb er echter ook even het budget niet voor ( net een nieuwe Ducati gekocht )
quote:
Qweridee schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:00:
Interessant, ik heb er echter ook even het budget niet voor (net een vakantie naar Gambia geboekt)
Lekkere grappenmakers! :)

Maarruh... [gerucht] een 3Drudder die in Q3 beschikbaar komt voor de PSVR???

Linkje

Make music, not war

• Cowboy_Henk
quote:
Cowboy_Henk schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:27:
Ik heb iemand gevonden in mijn buurt die voor mij een belt clip kon maken voor de PSVR. Dit zorgt ervoor dat de kabels niet doorhangen en dat de psvr bril comfortabeler op je hoofd blijven zonder dat de kabels 'trekken'

Ik snap niet dat Sony geen officiële had gemaakt en had bijgevoegd.

Nu deze man kan dit voor iedereen printen met zijn 3d printer en opsturen. Hij vraagt hiervoor een kleine 5 euro en dan nog de verzendkosten. Hij woont in Kontich, provincie Antwerpen.
Ik heb met deze man samen gewerkt, ik heb hem de 3d files bezorgd die ik op internet had gevonden. Deze waren aanvankelijk niet goed, te smal steeds maar na 3 x wijzigingen door te voeren hebben we nu een goed passend exemplaar.
Zie de foto's

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Dus wie interesse heeft stuur maar een pm naar mij, ik bezorg zijn e-mail. Nogmaals 5 euro excl verzendkosten en je kan kiezen uit deze kleuren momenteel
- donkergroen
- lichtgroen
- rood
- grijsblauw
Goed nieuws! Voor zowel België als Nederland is er 1 uniforme prijs: 7 euro inclusief verzendkosten. Dus bestellen kan bij Dries.deroeck@gmail.com

Kan dit trouwens ergens vermeld worden in openingspost met een foto erbij?
Maar nogmaals je kan alles ook gratis doen (zie op thingiverse) , Dries biedt gewoon een goedkope 3d print service aan.

[/url]
quote:
SeriouS80 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:50:
Dank je voor de tips.

De hdmi poort die ik gebruik kan zonder de switch ertussen 4k hdr aan. Ik ga wel kijken of ik poort 1 gebruikt heb. Settings staan bij mij ook op automatic.

Ik ga het nog eens stapsgewijs proberen zoals je omschrijft. Andere kabels als laatste optie.

Thanks tot dusver.

[...]
Ter controle. Je hebt alles op de volgende wijze aangesloten?

ThaBEN wijzigde deze reactie 01-03-2018 15:10 (5%)

Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True