Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:18
Als ik de gameplay zo bekijk van OnRush, dan krijg ik ook redelijk wat Burnout flashbacks :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:26
@Jasphur wel jammer dat Burnout vele malen beter is

@Beakzz hoezo sloom? Valt best mee vind ik, PS4 in rust modus, dag later druk op de knop, PS4 start op, receiver en tv gaan aan en hop ik kan weer verder

[ Voor 60% gewijzigd door Cardwizard op 19-12-2018 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Beakzz schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:20:
[...]
Gamen op de console blijft natuurlijk voordeliger, maar als je een redelijk budget voor gaming over/beschikbaar hebt dan wil je eigenlijk gewoon het best mogelijke wat de markt te bieden heeft en nu is het gewoon steeds terug schakelen vanaf de pc. Het is alleen niet realistisch of ze moeten met 2 modellen uit komen. Een €400 model zal vele malen beter verkopen dan een €1000+ versie ook al zou die laatste mijn voorkeur hebben (met bijbehorende prestaties dan :+ ).
Ja, maar ik heb juist geen zin in 'dat' PC gedoe, en prefereer momenteel een vaste architectuur.
Maar goed ook ik heb het laatste jaar al weer welleens aan een Game PC build gedacht, dat zegt heel wat :X

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kan me op het moment niet eens een PC game bedenken die ik graag zou willen spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:49

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

BlackBarryNL schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:38:
Iemand nog leuke ideeën/tips? wil mijn playstation pro dichtbij de tv ergens ophangen kom op google wel een muurbeugel tegen maar misschien heeft iemand hier wel een origineel tip.
http://forzadesigns.com/

Ik heb die voor de Xbox One X gehaald. Uit USA. Voor ongeveer 55 euro ben je klaar, inclusief verzenden/import etc etc. Kan hem vanmiddag op halen. Besteld op 2 december. Deze is officieel voor de Xbox en wordt ook door de MS Store verkocht. Hoe het met de PS4 zit weet ik niet.

Je hebt ook andere oplossingen zoals bv met touwtjes (Floating Grip) of HideIt Mounts..

https://www.floatinggrip.com/
https://hideitmounts.com/

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 10:48
Nieuwevolger schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:53:
Kan me op het moment niet eens een PC game bedenken die ik graag zou willen spelen.
Ik wel: Parkitect :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Geteisem schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:50:
[...]

Ja, maar ik heb juist geen zin in 'dat' PC gedoe, en prefereer momenteel een vaste architectuur.
Maar goed ook ik heb het laatste jaar al weer welleens aan een Game PC build gedacht, dat zegt heel wat :X
Ik heb letterlijk elke console en dikke game PC's gehad.
Ik volg altijd de games.
Bij de PS3/x360 was het nog echt een keuze. (Gears of War vs God of War, Forza vs Grand Turismo, etc).
En dan de PC voor RTS en FPS.

De afgelopen jaren is het alleen maar PS4 geweest. Wat een berg must-play-exclusives!!
Op de PRO ook nog geweldige kwaliteit.
En als kerst op de taart VR wat ik de afgelopen 6 maanden vrijwel ELKE dag aan heb staan.

Hoop bij de nieuwe generatie op meer strijd. Als beide zo goed zijn dat je ze beide (ps/xbox) moet hebben zie ik dat eerder als winst dan verlies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:25:
[...]

Ja de pro verkoopt prima, maar met de cijfers win je alsnog geen console war.
Waarmee wel dan? Onderaan de streep zijn het juist de cijfers die allesbepalend zijn. Daar doe je het voor. Het doel van zowel MS als Sony is om de volgende generatie het meeste consoles te verkopen en daarmee dus ook hoge omzetten met software binnen te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:18
Beakzz schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:20:
[...]

Voor mij moet de volgende generatie ook heel wat meer bieden wil ik nog instappen. Bijna iedereen waar ik mee game is ook over gestapt naar de pc (ik dus ook) dus de drang is hoe dan ook minder. RDR2 was de eerste game dit jaar die ik op de PS4 heb gespeeld en als je eenmaal aan het spelen bent is het allemaal wel te doen, maar het opstarten, menu en de hele ervaring voelt voor mij persoonlijk achterhaald en sloom aan.

Gamen op de console blijft natuurlijk voordeliger, maar als je een redelijk budget voor gaming over/beschikbaar hebt dan wil je eigenlijk gewoon het best mogelijke wat de markt te bieden heeft en nu is het gewoon steeds terug schakelen vanaf de pc. Het is alleen niet realistisch of ze moeten met 2 modellen uit komen. Een €400 model zal vele malen beter verkopen dan een €1000+ versie ook al zou die laatste mijn voorkeur hebben (met bijbehorende prestaties dan :+ ).
Ik heb zowel een game pc als een PS4 pro en Xbox one x, maar ik vind juist de eenvoud van de console vaak fijn. En wat ik erg fijn vind is dat ik midden in een spel gewoon de console in rust stand kan gooien, en als ik weer verder wil druk ik op de knop op de controller en een paar seconden later staat de game weer op het scherm precies zoals ik deze achter gelaten heb. Juist de pc is vaak meer rompslomp met de juiste launcher starten, zorgen dat het geupdate is (de console doet dat volledig in de achtergrond maar al die verschillende launchers op pc heb ik niet allemaal continu draaien), juiste settings vinden, drivers updaten en ga maar door. De pc heeft zeker zijn plek, maar is wat mij betreft zeker niet in alles beter.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-10 19:14
bram1984 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:22:
[...]

Waarmee wel dan? Onderaan de streep zijn het juist de cijfers die allesbepalend zijn. Daar doe je het voor. Het doel van zowel MS als Sony is om de volgende generatie het meeste consoles te verkopen en daarmee dus ook hoge omzetten met software binnen te halen.
Ik bedoel dat je meer bereikt met een goedkopere console dan 1 die ultra high specs heeft. We zien de verkoopaantallen alleen maar toenemen zodra de prijs van consoles omlaag gaat. Sony begon met 100 euro goedkoper, betere beschikbaarheid (meer landen waarin gelanceerd werd) en had een betere promo en heeft daardoor duidelijk de markt gewonnen. Betere specs is maar een fractie van de kopers die daarom voor Sony ging en ik verwacht ook niet dat Sony bij de komende generatie mee gaat doen aan de "wie heeft de snelste" wedstrijd die Microsoft duidelijk lijkt te handhaven. Probleem voor Sony is alleen dat Microsoft een nieuwe console prima met 100 euro verlies kan verkopen omdat ze genoeg middelen hebben om dat te compenseren. Ze zagen hoe makkelijk Sony de winst van de Xbox 360 (ten opzichte van de OG Xbox) weer overnam. Hogere specs is mooi voor de marketing, maar ik denk dat zowel Microsoft al Sony veel geleerd hebben van hoe deze generatie begon en ik vermoed dat Sony zijn lijn wel door kan zetten naar de komende generatie toe. Punt waar ik MS nog wel in zie verbeteren is aanbod bij launch en het aantal exclusives wat jaarlijks uitkomt (iets waar ze ook na launch veel problemen door hebben). En je ziet beide bedrijven momenteel wat inhouden qua aantal exclusives om een betere launch te hebben straks.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Voor mij koop ik een console omdat niet op de pc wil gamen. Nu staat de PS4PRO en de PC in dezelfde hoek. Maar ik druk 1 knop en voila alles gaat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:26
Sony moet zich gewoon focussen op zichzelf, niet nodig dat ze zich gaan aanpassen aan Microsoft.

Qua studio's en games loopt het momenteel uitstekend. Ze moeten die trein gewoon in gang houden (ideaal zou zijn als er nog 2-3 studio's bijkomen met de ps5. San Diego is er al eentje..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sony moet z'n aandelen in Square Enix terug kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mijn PS4 is wel mijn main game systeem. Ik heb een Switch voor de Mario games gekocht. Ik zou heel graag Forza Horizon 4 spelen, maar ga niet nog een console kopen voor 1 franchise. Verder op de laptop Euro Truck Simulator 2 en Football Manager.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Anton.net schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:54:
Sony moet zich gewoon focussen op zichzelf, niet nodig dat ze zich gaan aanpassen aan Microsoft.
welk nadeel hangt hieraan als ze dat wel doen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hamazaki schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:58:
[...]

Geen, behalve het risico dat je gekke dingen gaat doen waar je helemaal niet goed in bent en daardoor fouten gaat maken. En doorgaans pas je deze strategie meestal alleen toe als je niet van eigen kracht uit kan gaan en dus de underdog bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel
Martinspire schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:38:
[...]

Ik bedoel dat je meer bereikt met een goedkopere console dan 1 die ultra high specs heeft. We zien de verkoopaantallen alleen maar toenemen zodra de prijs van consoles omlaag gaat. Sony begon met 100 euro goedkoper, betere beschikbaarheid (meer landen waarin gelanceerd werd) en had een betere promo en heeft daardoor duidelijk de markt gewonnen. Betere specs is maar een fractie van de kopers die daarom voor Sony ging en ik verwacht ook niet dat Sony bij de komende generatie mee gaat doen aan de "wie heeft de snelste" wedstrijd die Microsoft duidelijk lijkt te handhaven. Probleem voor Sony is alleen dat Microsoft een nieuwe console prima met 100 euro verlies kan verkopen omdat ze genoeg middelen hebben om dat te compenseren. Ze zagen hoe makkelijk Sony de winst van de Xbox 360 (ten opzichte van de OG Xbox) weer overnam. Hogere specs is mooi voor de marketing, maar ik denk dat zowel Microsoft al Sony veel geleerd hebben van hoe deze generatie begon en ik vermoed dat Sony zijn lijn wel door kan zetten naar de komende generatie toe. Punt waar ik MS nog wel in zie verbeteren is aanbod bij launch en het aantal exclusives wat jaarlijks uitkomt (iets waar ze ook na launch veel problemen door hebben). En je ziet beide bedrijven momenteel wat inhouden qua aantal exclusives om een betere launch te hebben straks.
Je noemt nou wel meer aspecten van waarom Microsoft op een achterstand kwam te staan, maar je focust toch op die prijs... Het was alles bij elkaar denk ik. De Xbox koste meer, voor duidelijk mindere prestaties (je moest betalen voor die Kinect die bijna niemand wou hebben) en daarnaast dan inderdaad in veel landen de beschikbaarheid waardoor mensen punt 1 gewoon weinig keuze hadden als ze een next gen console wilden, en punt twee zich als tweederangs burger behandeld voelden door Microsoft.

Het klopt daarnaast wel dat de gemiddelde koper zich misschien niet veel van de cijfertjes aantrekt, maar ik denk eigenlijk dat in de eerste golf van kopers, die early adopters, daar wel veel meer naar gekeken wordt. En een groot deel van Sony's dominantie deze generatie zit hem denk ik toch in het feit dat mensen vooral kopen wat anderen om hun heen hebben. Soms omdat ze samen online willen spelen, maar ook domweg omdat er meer over gesproken wordt. Dat merk ik ook, mensen die eigenlijk geen gamer zijn maar toch misschien weer eens een console willen kopen die hebben het over een playstation. Als ik dan de Xbox ter sprake breng dan kijken ze me aan van ehhh... oh ja, die was er ook nog he...

En de cijfertjes zijn uiteindelijk toch wel belangrijk. Digital Foundry trekt genoeg views met hun vergelijkingsvideo's... En de X verkoopt momenteel volgens mij toch ook niet slecht (hoewel het moeilijk te bepalen is aangezien er volgens mij geen cijfers vrijgegeven worden).

Vergeet daarnaast ook niet de intentie van Microsoft (volgens de geruchten) om gelijk met twee systemen te komen, een instapmodel en een highend. Dan kunnen ze de mensen die altijd de beste performance willen binnen halen met de highend, terwijl de meer budgetbewuste consument het instapmodel kan kopen. Ondertussen krijgen ze wel de goede exposure van die echte fanatiekelingen met die topgraphics op de X2 (of anaconda of whatever). Als ze dan doorgaan op de weg die ze ingeslagen zijn met meer studio's inlijven en een topdeal bieden in de vorm van Gamepass... Ik zou Microsoft echt niet onderschatten. Sony moet denk ik echt op zijn qui vive zijn en niet alleen omdat Microsoft het zich kan veroorloven consoles met verlies te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-10 17:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Finraziel schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:32:
[...]
En wat ik erg fijn vind is dat ik midden in een spel gewoon de console in rust stand kan gooien, en als ik weer verder wil druk ik op de knop op de controller en een paar seconden later staat de game weer op het scherm precies zoals ik deze achter gelaten heb.
Dit is echt een van de belangrijkste argumenten voor mij. Ik heb de PS4 PRO pas een aantal maanden, daarvoor had ik een PC omdat ik de PS3 de deur uit had gedaan. Toch weer een console gekocht om 3 redenen: exclusives die ik wilde spelen, VR dat ik wilde doen (mijn pc trekt dat niet en PSVR was goedkoper dan bijv Vive en Oculus) en: je game in ruststand zetten en weer verder gaan. Die optie gebruik ik nu praktisch altijd en het is echt een verademing.

Ik heb zo vaak dat ik game en nog niet bij een checkpoint ben maar toch echt even iets moet doen, of onverwachts bezoek krijg, of moet gaan koken, etc. Bij de PC liet ik hm dan maar aan staan, maar nu kan de hele console in ruststand en pak ik het de dag erna weer op, heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Hamazaki schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:58:
[...]
Er hoeft niet per se een nadeel aan te hangen. Ze moeten hun huidige strategie gewoon niet gaan aanpassen, puur om met xbox te concurreren.

Ik hoop dat ze blijven verder werken zoals ze nu doen: uitstekende games maken, die voldoende ontwikkelingstijd krijgen.
Het is niet nodig om nu snel games te gaan rushen, puur om bij de launch van next gen een langer lijstje te hebben dan Xbox. Het is ook niet nodig dat ze allerlei gimmicks gaan toevoegen aan de hardware, puur om zich te onderscheiden.
(nieuw 'gat in de markt' zoeken zoals Kinect. Ook VR kan van mij de pot op eigenlijk :/ )
Ze moeten zich gewoon onderscheiden met uitstekende games, die draaien op degelijke hardware, that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:59
Cardwizard schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:41:

@Beakzz hoezo sloom? Valt best mee vind ik, PS4 in rust modus, dag later druk op de knop, PS4 start op, receiver en tv gaan aan en hop ik kan weer verder
Bij mij gaat alles nog van de strooms s'nachts en overdag als ik weg ben. Heb daar slechte ervaringen mee uit mijn jeugd ;)

Dreamcast en TV brand gehad om precies te zijn. Laat mij maar ouderwets zijn, maar ik ga nooit meer vertrouwen krijgen in een standby functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stel je voor dat Sony er voor gekozen had om de ps4 te bundelen met een ps camera inplaats van de extra 4gb gddr5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Predje schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:11:
[...]
Hoop bij de nieuwe generatie op meer strijd. Als beide zo goed zijn dat je ze beide (ps/xbox) moet hebben zie ik dat eerder als winst dan verlies :)
Is ook de reden dat ik bij voornamelijk Sony zit sinds de PS3, de exclusives. Die zijn voor mij gewoon veel interessanter dan de MS meuk. Switch heb ik niet in huis, nog wel een bijna niet gebruikte Wii U (ook deels tijdgebrek).
Al valt er bij Sony ook veel te verbeteren natuurlijk, maar nog steeds mijn go to dealer.

Beetje strijd is nooit weg, anders weinig innovatie. Al ben ik wat betreft veel games minder enthousiast, met alle ontwikkelingen van de laatste jaren. Belachelijke DLC's (uitzonderingen daargelaten natuurlijk), microtransactions, pay to win etc. Dan gaat voor mij de lol er wel vanaf.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Geteisem schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:58:
[...]

Is ook de reden dat ik bij voornamelijk Sony zit sinds de PS3, de exclusives. Die zijn voor mij gewoon veel interessanter dan de MS meuk. Switch heb ik niet in huis, nog wel een bijna niet gebruikte Wii U (ook deels tijdgebrek).
Al valt er bij Sony ook veel te verbeteren natuurlijk, maar nog steeds mijn go to dealer.

Beetje strijd is nooit weg, anders weinig innovatie. Al ben ik wat betreft veel games minder enthousiast, met alle ontwikkelingen van de laatste jaren. Belachelijke DLC's (uitzonderingen daargelaten natuurlijk), microtransactions, pay to win etc. Dan gaat voor mij de lol er wel vanaf.
De EA's en andere geldwolven van deze wereld maken hun eigen markt kapot.
En oh oh wat hadden ze het mis over single players games.

Ik speel uitsluitend AAA kwaliteit singleplayers games!
En DLC koop ik enkel wanneer het echt ouderwets DLC is en niet gewoon content die opgeknipt is voor meer monnies voor de aandeelhouders. Er zijn ontwikkelaars die nog ouderwets goede en games maken en die games "eerlijk" in de markt zetten.

Games vrij van lootboxes en/of met eerlijke DLC; TW3, HZD, GoW, TLOU, RDR2 (offline) en in dat rijtje zijn er nog veel meer.
Alleen die games maximaal spelen laat al weinig tijd over voor mindere games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Martinspire schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:38:
[...]

Sony begon met 100 euro goedkoper, betere beschikbaarheid (meer landen waarin gelanceerd werd) en had een betere promo en heeft daardoor duidelijk de markt gewonnen.
Dat laatste vooral. Het probleem bij de Xbox was hoe die in de markt werd gezet. Als een entertainment device in je huiskamer die veel meer deed/kon dan traditioneel gamen, de camera die erbij zat, voice commando's en afluisteren. Daar kregen ze aardig wat kritiek op want dat was niet wat de normale gamer wilde. En de bredere doelgroep die ze er wel mee hoopte aan te spreken liet het ook afweten.

In dat opzicht heb ik ook meer vertrouwen in Sony. De hele Playstation-afdeling lijkt zelf een richting te mogen bepalen en snapt wat gamers willen. Bij Microsoft proef je aan alles dat die entertainment-shit erin is gekomen door druk van bovenaf. Die fout zullen ze niet opnieuw maken, maar tegelijkertijd: waarom zou ik voor Microsoft kiezen? Sony heeft rete-goeie exclusives en heeft mij nooit in de steek gelaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Predje schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:09:
[...]
Games vrij van lootboxes en/of met eerlijke DLC; TW3, HZD, GoW, TLOU, RDR2 (offline) en in dat rijtje zijn er nog veel meer.
Alleen die games maximaal spelen laat al weinig tijd over voor mindere games :)
Ja, ik ga ook nog RDR2 aanschaffen de komende dagen, lijkt mij een topper. Maar goed die ontwikkelaars/uitgevers worden er steeds minder, of zij worden verziek door enkel op geld beluste lui. Bethesda had altijd 'eerlijke' top games en ditto DLC. Maar na wat zij met Fallout 76 hebben geflikt vertrouw ik ze voor geen meter meer.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Geteisem schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:22:
[...]

Ja, ik ga ook nog RDR2 aanschaffen de komende dagen, lijkt mij een topper.
Die ga ik ook sowieso nog kopen, maar loop al een lading games achter...en als ik het zo hoor neemt RDR direct al je tijd in voor weken...maanden... jaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

The Inquisitor schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:25:
[...]

Die ga ik ook sowieso nog kopen, maar loop al een lading games achter...en als ik het zo hoor neemt RDR direct al je tijd in voor weken...maanden... jaren?
In mijn geval vast een aantal maanden, maar heb momenteel weinig tijd om te gamen. :)

Denk dat de SP niet al te lang duurt, hangt n beetje af of je een trophy hunter etc. bent ook natuurlijk. Ik niet in ieder geval, ik game puur ter ontspanning.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:24
Voor mij geldt vooral dat Sony de beste exclusives heeft. Alleen Forza van Microsoft spreekt mij aan, de rest van de exclusives eigenlijk allemaal niet. Dat ik dan een iets lagere resolutie of iets minder fps heb in Battlefield, FIFA of een andere multi platform game op de PlayStation 4 Pro t.o.v. XBOX One X, maakt mij dan niets uit. Voor mij dus geen reden om twee actuele consoles aan te houden met online abonnementen. Naast de PlayStation 4 Pro gebruik ik een Nintendo Wii U voor de typische Nintendo games, dit omdat dit de eerste Nintendo console is die de 'Nintendo wereld' via HDMI in HD brengt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Xbox One verbrak dan ook alle grenzen, een always online apparaat met verplichte camera die altijd mee keek en luisterde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
Tom schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:12:
[...]

Dat laatste vooral. Het probleem bij de Xbox was hoe die in de markt werd gezet. Als een entertainment device in je huiskamer die veel meer deed/kon dan traditioneel gamen, de camera die erbij zat, voice commando's en afluisteren. Daar kregen ze aardig wat kritiek op want dat was niet wat de normale gamer wilde. En de bredere doelgroep die ze er wel mee hoopte aan te spreken liet het ook afweten.
Mja dat commentaar was er wel, maar als ik kijk naar de doelgroep die een Xbox 360 had, dan is een groot deel daarvan inmiddels naar het Sony kamp overgestapt. En veel argumenten die ik hier en het PS3 topic hoorde, kwam ik niet altijd tegen bij de 360. Velen vonden het allemaal wel prima, zolang ze er gewoon hun games op konden doen.

Ik heb meer mensen zien overstappen omdat ze de prijs te hoog vonden of omdat er te weinig exclusives waren, dan vanwege spyware, always online of entertainment device. Ja er waren wel discussies, maar veel meer buiten de Xbox topics dan erbinnen. En dat is wat mij betreft ook de interessantste groep om naar te kijken, de zwevende gamer die (ala verkiezingen) niet een vaste honk heeft maar gaat naar welke console ze zelf als beste ervaren en niet blind staren op welk logo erop staat. In hoeverre Microsoft die mensen kan terugkrijgen met snellere hardware valt te bezien, maar veel van deze doelgroep zijn gevoelig voor de prijs van een device. Nogmaals: ik heb het niet over de die-hard gamers want op het grote geheel is dat toch wel in de minderheid. Ik heb het over de groep die 2+ jaar na release van een console deze aanschaft. Dat is toch wel de massa te noemen (die laten een console van 10 miljoen naar 60 miljoen stijgen) en belangrijker dan wat de die-hard Sony fans nou willen van een console. Want velen daarvan geven toch wel het geld uit voor 1 of zelfs meerdere consoles. Ze moeten zich richten op de net niet gamer groep voor de grotere winsten. Al heb je wel de die-hard groep nodig om je console te verkopen en is performance dus ook wel belangrijk. Maar zelfs met een brakke lancering, hogere prijs en beoogde nadelen, heeft de X1 toch al 40 miljoen consoles verkocht. Dus alle genoemde nadelen in het topic zijn niet zo zwaar als sommigen denken.

Maar goed, ik denk dat we misschien beter een next-gen geruchten topic kunnen maken voor een verdere discussie want we gaan ver offtopic en ook een consolewar wil ik niet ontketenen.

Komende vakantie ga ik in ieder geval even Spiderman DLC doen en mogelijk God of War ook eens uitspelen. Next gen gaat nog wel even duren, dus een hele inhoudelijke discussie blijft lastig omdat er nog maar weinig info is en er aardig wat rotzooi op het net word gezet door de meest onbetrouwbare bronnen. Dromen over wat voor hardware erin komt te zitten is leuk, maar deze generatie heeft laten zien dat er maar weinig waarheid zit in wat voor PC momenteel de standaard is of wat voor budget de consolebouwers hebben om mee te werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 19-12-2018 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij eindigen die algemene topics als next-gen en E3 topics altijd uit in één grote console war.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
Eigenlijk wel grappig: TLoU en Uncharted 4 zitten ook vol met microtransacties in hun online mode. Daar heb ik nog nooit iemand over horen klagen.
Je kan allerlei cosmetics kopen, maar ook perks en wapens. Dat valt toch onder P2W..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Anton.net schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:52:
Eigenlijk wel grappig: TLoU en Uncharted 4 zitten ook vol met microtransacties in hun online mode. Daar heb ik nog nooit iemand over horen klagen.
Je kan allerlei cosmetics kopen, maar ook perks en wapens. Dat valt toch onder P2W..
tjah, wie boeit de online-mode bij die spellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 19-12-2018 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
@Anton.net wow hebben die multiplayer??? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Parkitect en Two Point Hospital. Verder mijn Steam collectie beschikbaar houden. Maar daarom heb ik mijn pc uit 2014 nog niet vervangen. Naja wel qua gpu en cpu (AMD R9 290X naar een 1070Ti en van een i5 4690 naar i7 4790k) dus in feite een pc upgrade ala PS4 naar PS4 pro :P

Verder ben ik toch wel meer van de consoles. Omdat RDR nooit op de PC kwam ivm lastig geprogrammeerd wil ik RDR2 kunnen spelen. Omdat Uncharted 1 tot 3 bevielen op de PS3 wil je 4 kunnen spelen. Maar vooral toen Horizon Zero Dawn uitkwam.. Dat was míjn koopmoment.

De andere games pak je in de tussentijd dan wel mee. Voor de xbox one x trekt het gamepass idee, de backwards compatible zijn en de Forza Horizon serie mij. Verder niet. En tja toch ook een Nintendo switch recentelijk gehaald. Waarom? Om Zelda te kunnen spelen en Super Smash. Als dertiger heb ik nu genoeg geld om alle systemen in huis te halen. Maar welk systeem krijgt de meeste tijd van dat beetje vrije tijd die je over hebt ;)

En daarom is het hallo backlog. Op de PS4 pro heeft RDR2 de aandacht. Op de xbox one Forza 4 (blijft heerlijk wegspelen), op de switch Zelda voor onderweg en Smash thuis. De pc heeft nu het nakijken met zoveel consoles :(:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 20:21
Gratis Thronebreaker: The Witcher Tales thema in de ps store
https://store.playstation...13478_00-ETH0000000002645

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 13:49
Vraagje: ik heb ineens Hitman 2 op de PS4 staan maar heb m niet gekocht. Ook heb ik geen mail van Sony dat ik een aankoop heb gedaan. Heb ik iets gemist of is dit een promotie ofzo?

• Anton.net
remcheese schreef op donderdag 20 december 2018 @ 00:09:
Vraagje: ik heb ineens Hitman 2 op de PS4 staan maar heb m niet gekocht. Ook heb ik geen mail van Sony dat ik een aankoop heb gedaan. Heb ik iets gemist of is dit een promotie ofzo?
Vreemd
Ben je zeker dat het niet de demo is?

• Martinspire
Er is wel een speciale Hitman 2 kerst demo uit met 1 level:
https://www.pcgamesn.com/hitman-2/hitman-2-player-count

Download: https://store.playstation...Free%20Download%3Anull%3A

Maar er was al wel een level gratis te spelen:
https://store.playstation...Free%20Download%3Anull%3A

En de reviews zijn verder prima, dus zeker even proberen. Al kun je je aankoop misschien beter uitstellen tot de kerst-sale van PSN oid

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 13:49
Ik heb geen idee, ik kreeg tijdens het spelen van red dead 2 ineens de melding dat ie was geïnstalleerd er heb er nu 5 minuten inzitten
Het lijkt de tutorial te zijn. Misschien komt ie na de missie met een " wil je meer spelen? Koop dan nu ..." En is het een verkapte demo waarvan Sony denkt dat ik t wel wil spelen.

Zojuist nog 1* mn recente aankopen gechecked. Hij staat er echt niet tussen.

Morgen nog maar eens verder zoeken.

Bedankt voor jullie snelle reacties. T wordt gewaardeerd.

[ Voor 14% gewijzigd door remcheese op 20-12-2018 00:27 ]

• Anton.net
@remcheese Ik heb de demo ook ooit 'gekocht', daar kreeg ik gewoon een mail van.

Een verklaring zou kunnen zijn dat het is gekocht met een ander account op je playstation?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Vanmorgen weer eens FFXV opgestart om te zien en luisteren hoe mn 7200 pro er mee omgaat. En nu begrijp ik ineens de link tussen AC Origins en FFXV. In Final Fantasy XV kun je ergens (ik weet niet meer hoe, maar ik heb hem in ieder geval) de master Assasins Outfit winnen voor Noctis. En ik denk dat als ‘tegenprestatie’ Ubi in Origins de Final Fantasy easter eggs heeft verwerkt. Grappig.

[ Voor 19% gewijzigd door Jasphur op 20-12-2018 09:50 ]

The Inquisitor schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:28:
[...]

Dit is echt een van de belangrijkste argumenten voor mij. Ik heb de PS4 PRO pas een aantal maanden, daarvoor had ik een PC omdat ik de PS3 de deur uit had gedaan. Toch weer een console gekocht om 3 redenen: exclusives die ik wilde spelen, VR dat ik wilde doen (mijn pc trekt dat niet en PSVR was goedkoper dan bijv Vive en Oculus) en: je game in ruststand zetten en weer verder gaan. Die optie gebruik ik nu praktisch altijd en het is echt een verademing.

Ik heb zo vaak dat ik game en nog niet bij een checkpoint ben maar toch echt even iets moet doen, of onverwachts bezoek krijg, of moet gaan koken, etc. Bij de PC liet ik hm dan maar aan staan, maar nu kan de hele console in ruststand en pak ik het de dag erna weer op, heerlijk :)
Je kan een PC game toch ook gewoon minimaliseren en de PC in ruststand zetten? Of ben ik er al zolang uit dat dit niet meer mogelijk is? :?

• theduke1989
is er ergens een table te vinden als je de eerste PRO hebt en hoeveel deze in rustmodus aan stroom verbruikt. Natuurlijk is dat niet veel denk ik? Maar op een jaar basis??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
theduke1989 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 09:37:
is er ergens een table te vinden als je de eerste PRO hebt en hoeveel deze in rustmodus aan stroom verbruikt. Natuurlijk is dat niet veel denk ik? Maar op een jaar basis??
https://www.howtogeek.com...station-4-or-turn-it-off/

• theduke1989
@Hamazaki bedankt toch nog wel veel per jaar €10,- maar goed ik doe dit niet altijd alleen wanneer ik dingen moet opladen zoals controlers en dergelijke.

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Rest mode is ideaal inderdaad, maar ik gebruik hem zelf enkel voor onderbrekingen gedurende de dag.
Aan het eind van de dag gaat hij altijd gewoon helemaal uit.

• stfn89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 17:00
Ik vond er bij mij altijd al weinig verschil zitten tussen gamen vanuit een uitgeschakelde ps4 en vanuit de rust stand. Vervolgens lees ik hier dat je vanuit rust in no time aan het gamen bent. Dus ik kijk die optie nog eens na en jawel hoor daar staat dat het afhankelijk is van je power saving settings. Blijkt daar geen vinkje te staan bij 'keep application in a suspended state" :F

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:33
Ik probeer mijn probleem even via deze weg verholpen te krijgen want als ik Sony moet geloven dan is mijn gloednieuwe PS4 Pro niet in orde en moet ik een hard reset doen en eventueel firmware opnieuw installeren voor het volgende probleem.

Voorheen had ik een PS3, netjes met een PSN account en creditcard assigned.
Nu heb ik een PS4 Pro met zelfde PSN account en creditcard.

Bij mijn eerste aankoop bleek dat mijn card expired was dus de datums hersteld en voila hij werkt weer, tevens de default betaal methode gemaakt en voila gaan met die aankopen.
Ik krijg nu echter bij elke aankoop de volgende melding:

Account verifiëren:
Je vorige aanmelding vond op een andere console plaats. Verifieer een creditcard/betaalkaart in je account om door te gaan
.

Vervolgens zie ik mijn creditcard gegevens en moet ik de datum en CVC/CVV code invullen en dan kan ik gewoon mijn aankopen doen maar bovenstaande moet dus bij elke aankoop gedaan worden.

Hoe kom ik hier nu vanaf?

Ik geloof best dat Sony met de beste bedoelingen mij probeert te helpen maar onderstaande handelingen lijken mijn enigszins iets of wat overkill om dit issue te verhelpen, ik zie ook het hele verband er niet mee.
Ik heb eerder het idee dat mijn probleem niet helemaal duidelijk overgekomen is echter is deze niet anders opgesteld dan dat ik hem hier beschrijf en vrij duidelijk is lijkt me?
Beste schumi2004,

Bedankt voor je contact met PlayStation Support.

We begrijpen dat je telkens de melding krijgt om je account te verifiëren, het lijkt een fout in je PS4 systeem te zijn. We vinden dit erg vervelend. We hebben een aantal stappen beschreven hieronder om te proberen je probleem te verhelpen.

Ontlaad eerst het apparaat van eventuele restspanning. Dit doe je als volgt:
- Ontkoppel het netsnoer (stroomkabel) indien deze aangesloten is.
- Houdt de aan/uit toets gedurende 10 seconden vast en laat deze vervolgens weer los.
Herhaal de handeling enkele malen.
- Laat de PS4 circa 3 minuten zonder stroom staan.
- De stroomkabel kan nu weer aangesloten worden en de PS4 kan in de veilige modus gestart worden:

Start de PS4 op in Veilige Modus:
1. Schakel de PS4 uit door op de activeringstoets op het voorpaneel te drukken. De activiteitsindicator knippert even voordat het apparaat wordt uitgeschakeld.
2. Zodra de PS4 uit staat, druk je op de activeringstoets en houd je deze ingedrukt. Laat de toets los nadat je twee piepjes hebt gehoord; eentje bij de eerste keer indrukken en de tweede 7 seconden later.
3. Sluit de DualShock®4 controller aan met de meegeleverde USB-kabel en druk op de PS-toets op de controller

Kies voor optie 5.

Als dit het probleem niet verhelpt, probeer dan optie 6. Let op, bij deze optie gaan wel al je gegevens weg. Maak dus eerst een backup aan. Hoe dit moet staat in de link hieronder:
http://manuals.playstatio.../ps4/settings/backup.html

Het is goed om altijd de laatste firmware van PlayStation te gebruiken, zodat je systeem altijd up-to-date is. Op onze website kun je vinden hoe het updaten van de firmware in zijn werk gaat: https://www.playstation.c...help/ps4-system-software/

Als dit niet goed lukt, probeer het hele proces dan nog eens met een andere USB stick en dubbelcheck dat de mappenstructuur de juiste benaming heeft.

Blijf je het probleem houden, dan hebben wij ook een handige self help tool op onze website. Deze tool neemt je aan de hand van gedetailleerde stappen mee langs een troubleshoot om de meest voorkomende problemen met je PlayStation product te verhelpen. We adviseren je om deze stappen eerst te volgen, hopelijk lukt het op deze manier om weer verder te kunnen spelen. Als het niet lukt, kun je via deze tool ook direct zelf een reparatie online bij ons doorgeven: https://hardware.support.eu.playstation.com/#/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:22
God of War nu uurtje gespeeld en het ziet er fantastisch uit maar ik vind de combat beetje raar, difficulty omlaag gezet van normal naar story.
Geen deuk in pakje boter slaan en maximaal special abilities/counters moeten gebruiken om maar enige damage te doen bij basic mob vs. vijanden staan te wachten tot je ze pak rammel verkoopt. Beetje vreemde overgang.
Dodgen voelt ook maar stroef aan nadat ik al redelijk wat uurtjes in Horizon Zero Dawn en Bloodborne heb gestoken.

Is het de bedoeling in GoW dat je je een oude moee man voelt op normal difficulty? *komt wel erg dichtbij zo :+

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

stfn89 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:13:
Ik vond er bij mij altijd al weinig verschil zitten tussen gamen vanuit een uitgeschakelde ps4 en vanuit de rust stand. Vervolgens lees ik hier dat je vanuit rust in no time aan het gamen bent. Dus ik kijk die optie nog eens na en jawel hoor daar staat dat het afhankelijk is van je power saving settings. Blijkt daar geen vinkje te staan bij 'keep application in a suspended state" :F
Je was nooit halverwege je game gestopt? Want anders was het wel gek dat je niet terugkwam in je game natuurlijk ;) Met restmode is het niet eens nodig om terug naar de main menu van een game te gaan.

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:20
Jelloz schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:33:
God of War nu uurtje gespeeld en het ziet er fantastisch uit maar ik vind de combat beetje raar, difficulty omlaag gezet van normal naar story.
Geen deuk in pakje boter slaan en maximaal special abilities/counters moeten gebruiken om maar enige damage te doen bij basic mob vs. vijanden staan te wachten tot je ze pak rammel verkoopt. Beetje vreemde overgang.
Dodgen voelt ook maar stroef aan nadat ik al redelijk wat uurtjes in Horizon Zero Dawn en Bloodborne heb gestoken.

Is het de bedoeling in GoW dat je je een oude moee man voelt op normal difficulty? *komt wel erg dichtbij zo :+
Je moet idd wel even wennen aan combat ja, en als je geheel wat doorkrijgt kan difficulty misschien weer omhoog. Ik speel normaal alle game op hard, daar ben ik bij GoW echt snel van terug gekomen.

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-10 12:28
@schumi2004 probeer je het op de console zelf?
Ik krijg daar altijd de vaagste foutmeldingen. Nu koop ik altijd iets via mijn PC waar het wel goed gaat.
@schumi2004 Ik heb dat ook sinds een tijd. Geen idee hoe dat komt. Vind het niet zo erg, kleine moeite om de veiligheidscode in te geven bij een aankoop, ook wel veilig :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

• schumi2004
Marc3l schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:47:
@schumi2004 probeer je het op de console zelf?
Ik krijg daar altijd de vaagste foutmeldingen. Nu koop ik altijd iets via mijn PC waar het wel goed gaat.
Sorry, dit is op de console zelf ja.
-SaveMe- schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:54:
@schumi2004 Ik heb dat ook sinds een tijd. Geen idee hoe dat komt. Vind het niet zo erg, kleine moeite om de veiligheidscode in te geven bij een aankoop, ook wel veilig :)
Opzich vind ik het ook niet heel erg en net wat je zegt een extra security stapje maar vroeg me gewoon af of er niet vanaf te komen is.
Maar als ik het zo bekijk ben ik niet de enigste dus vind wel prima zo.

Thanks zover ;)

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 09:48
Jelloz schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:33:

GoW is gewoon moeilijk. Zeker in het begin ben je een beetje underpowered. Ik zou 'm niet omlaag schalen qua moeilijkheid, maar lekker zo laten. Je went er snel genoeg aan en het wordt snel wat gebalanceerder. Let ook op het soort wapen dat je gebruikt :)

PSN: MrMistral

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

The Inquisitor schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:34:
[...]

Je was nooit halverwege je game gestopt? Want anders was het wel gek dat je niet terugkwam in je game natuurlijk ;) Met restmode is het niet eens nodig om terug naar de main menu van een game te gaan.
Mijn tic is dat ik hem wel altijd in zijn pause menu zet voordat ik eruit ga via de PS button 8)7
(anders vertrouw ik het niet oid :+ )

@schumi2004 Die foutmelding klinkt alsof in de achtergrond je PS3 nog aanmeld oid. Je zou misschien nog een keer kunnen proberen op je PS4 om uit te loggen en opnieuw in te loggen.
Zelf nooit last van gehad, dus geen ervaring mee.

[ Voor 19% gewijzigd door YakuzA op 20-12-2018 11:56 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10 13:26
M a r c o schreef op donderdag 20 december 2018 @ 09:59:
Rest mode is ideaal inderdaad, maar ik gebruik hem zelf enkel voor onderbrekingen gedurende de dag.
Aan het eind van de dag gaat hij altijd gewoon helemaal uit.
Grappig om te lezen. Ik quit altijd mijn games en zet hem dan in rest mode. Dan blijft alles wel up to date zonder dat er veel stroom verbruikt wordt. Heb als het goed is ingesteld dat move controllers na 3 uur niet meer opladen en mijn applications worden over het algemeen niet suspended omdat ik ze handmatig afsluit.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

YakuzA schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:52:
[...]

Mijn tic is dat ik hem wel altijd in zijn pause menu zet voordat ik eruit ga via de PS button 8)7
(anders vertrouw ik het niet oid :+ )
Haha, dat deed ik zelf ook eerst. Totdat ik aan HZD begon en ik niet op tijd een kampvuurtje kon vinden... Ach dan maar OPTIONS/kaart drukken en PS in ruststand. Tot morgen.
Melantrix schreef op donderdag 20 december 2018 @ 12:01:
[...]

Grappig om te lezen. Ik quit altijd mijn games en zet hem dan in rest mode. Dan blijft alles wel up to date zonder dat er veel stroom verbruikt wordt. Heb als het goed is ingesteld dat move controllers na 3 uur niet meer opladen en mijn applications worden over het algemeen niet suspended omdat ik ze handmatig afsluit.
Hoezo 'zonder dat er veel stroom verbruikt wordt'? Je zet je PS alsnog in rest mode, het is niet dat je ineens veel minder energie verbruikt door geen game te laten draaien.

Volgens de eerder aangehaalde link: “Keep Application Suspended” uses 1.2W.

Voor 1 Watt ga ik niet al die moeite doen om een app te quiten...

• schumi2004
YakuzA schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:52:
[...]
@schumi2004 Die foutmelding klinkt alsof in de achtergrond je PS3 nog aanmeld oid. Je zou misschien nog een keer kunnen proberen op je PS4 om uit te loggen en opnieuw in te loggen.
Zelf nooit last van gehad, dus geen ervaring mee.
Dat dacht ik eerst ook maar had mijn PS3 al gedeactiveerd en online nog eens uit account verwijderd dus dat kan het ook niet zijn lijkt me.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
[...]

Bij mij werkt suspenden nooit, games loggen mij nadat ik terug ben er altijd uit.

Tevens werkt het updaten van games in rest mode ook niet. Heb alles aangevinkt dat ze mogen updaten in rest mode. Maar als ik dan thuis kom en zet de PS4 aan dan gaan ineens de downloads starten 7(8)7 }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Oke. Stom genoeg is OnRush best verslavend hehe :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel
bram1984 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 09:19:
[...]

Je kan een PC game toch ook gewoon minimaliseren en de PC in ruststand zetten? Of ben ik er al zolang uit dat dit niet meer mogelijk is? :?
Hangt van de game af... Sommige games gaan niet eens lekker met alt-tab om, gaat het 10 keer goed en dan hangt ie ineens of krijg je rare grafische artefacten. Ik doe het zelf hooguit wel eens per ongeluk, maar durf er in ieder geval niet op te vertrouwen.
Dat is trouwens ook een voordeel van de console voor mij... Ik speel meestal alsnog aan mijn bureau momenteel op mijn primaire monitor. De secundaire monitor blijft dan pc signaal weergeven waarmee ik heel makkelijk dingen op kan zoeken of muziek bedienen... Als ik op dezelfde pc aan het gamen ben dan moet je altijd even alt tabben (of een tweede pc gebruiken...)

[...]

Wat? Dus de console verbruikt in rest mode meer stroom als je je game niet afsluit?! Dat heb ik echt nog nooit gehoord. Heb je daar een bron van? Het lijkt me sterk dat dit zo is. Moet er niet aan denken om steeds maar weer RDR2 opnieuw op te moeten starten.

• Finraziel
bram1984 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 12:59:
[...]

Wat? Dus de console verbruikt in rest mode met stroom als je je game niet afsluit?! Dat heb ik echt nog nooit gehoord. Heb je daar een bron van? Hey lijkt me sterk dat dit zo is. Moet er niet aan denken om steeds maar weer RDR2 opnieuw op te moeten starten.
Dat is ook niet zo... De game krijgt geen cpu cycles in rest mode dus maakt niet uit of je die sluit of niet.

Zelf vind ik in Alienation een handige bijkomstigheid hiervan dat de game dan toch gepauzeerd is, ook al kan die game eigenlijk niet op pauze. Wil je tijdens een missie je equipment bekijken of even naar de wc dan heb je altijd het risico dat er een alien langs wandelt en je aanvalt. Maar zet de PS4 in rest mode en nergens last van :+

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Finraziel schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:02:
[...]

Dat is ook niet zo... De game krijgt geen cpu cycles in rest mode dus maakt niet uit of je die sluit of niet.

Zelf vind ik in Alienation een handige bijkomstigheid hiervan dat de game dan toch gepauzeerd is, ook al kan die game eigenlijk niet op pauze. Wil je tijdens een missie je equipment bekijken of even naar de wc dan heb je altijd het risico dat er een alien langs wandelt en je aanvalt. Maar zet de PS4 in rest mode en nergens last van :+
Volgens mij kun je ook even mediaplayer openen, dan wordt de game ook suspended (maar het heeft een andere term... kom er zo even niet op)

• stfn89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 17:00
Segafreak83 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 12:35:
[...]

Bij mij werkt suspenden nooit, games loggen mij nadat ik terug ben er altijd uit.

Tevens werkt het updaten van games in rest mode ook niet. Heb alles aangevinkt dat ze mogen updaten in rest mode. Maar als ik dan thuis kom en zet de PS4 aan dan gaan ineens de downloads starten 7(8)7 }:|
Dat had ik dus ook. Terugkomen uit rest mode betekende dat ik eerst mijn profiel moest selecteren en vervolgens de game opnieuw moet opstarten.

Kijk even bij je power saving settings of daar de optie aanstaat dat je games/applicaties suspenden raken in rest mode.

Nu nog laadtijden versnellen door een ssd aan te schaffen. Zoek nog een goede externe behuizing. Is de https://tweakers.net/pric...sb-31-type-c-grafiet.html een goede? Zijn er betere (en bij voorkeur goedkopere) alternatieven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
stfn89 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:16:
[...]

Dat had ik dus ook. Terugkomen uit rest mode betekende dat ik eerst mijn profiel moest selecteren en vervolgens de game opnieuw moet opstarten.

Kijk even bij je power saving settings of daar de optie aanstaat dat je games/applicaties suspenden raken in rest mode.

Nu nog laadtijden versnellen door een ssd aan te schaffen. Zoek nog een goede externe behuizing. Is de https://tweakers.net/pric...sb-31-type-c-grafiet.html een goede? Zijn er betere (en bij voorkeur goedkopere) alternatieven?
Ik heb deze in gebruik op mijn One X:
https://www.amazon.de/dp/...161_189395811_TE_SCE_dp_1
Doet het prima, heerlijk snel... dit is mijn minireview op Amazon (inclusief as-ssd bench):
https://www.amazon.de/gp/...l?ie=UTF8&ASIN=B00KW4T69A

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 20:07
https://amp.businessinsider.com/playstation-5-tease-2018-12

Ze hebben expres de s in play"s"tation op een 5 laten kijken want de s in holidays is wel gewoon een s.
Dus een mogelijk eerste teaser ?

Afbeeldingslocatie: https://amp.businessinsider.com/images/5c1a7257cf07950b2c2891d8-1136-639.jpg
Afbeeldingslocatie: https://amp.businessinsider.com/images/5c1a7ce7a040ff0778533964-1136-639.jpg

Zou verder gewoon geniale marketing zijn om het de play5tation te noemen in reclames enz.
#play5tation enz.

[ Voor 12% gewijzigd door v8power67 op 20-12-2018 13:50 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 10:50

Acid_Burn

uhuh

Tja.. of gewoon omdat de ps4 in 2013 op de markt is gekomen.. zeg.. 5 jaar geleden ;)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 00:08
Ze hebben nu ook gelukkig Kingdom Hearts 3 PS4 Pro Limited Edition op de website bij Bol.com.
Ik heb hem besteld, nu nog wachten tot 29 januari.

https://www.bol.com/nl/p/...on-1-tb/9200000103825641/

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:04
schumi2004 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:20:
Ik probeer mijn probleem even via deze weg verholpen te krijgen want als ik Sony moet geloven dan is mijn gloednieuwe PS4 Pro niet in orde en moet ik een hard reset doen en eventueel firmware opnieuw installeren voor het volgende probleem.

Voorheen had ik een PS3, netjes met een PSN account en creditcard assigned.
Nu heb ik een PS4 Pro met zelfde PSN account en creditcard.

Bij mijn eerste aankoop bleek dat mijn card expired was dus de datums hersteld en voila hij werkt weer, tevens de default betaal methode gemaakt en voila gaan met die aankopen.
Ik krijg nu echter bij elke aankoop de volgende melding:

Account verifiëren:
Je vorige aanmelding vond op een andere console plaats. Verifieer een creditcard/betaalkaart in je account om door te gaan
.

Vervolgens zie ik mijn creditcard gegevens en moet ik de datum en CVC/CVV code invullen en dan kan ik gewoon mijn aankopen doen maar bovenstaande moet dus bij elke aankoop gedaan worden.

Hoe kom ik hier nu vanaf?

Ik geloof best dat Sony met de beste bedoelingen mij probeert te helpen maar onderstaande handelingen lijken mijn enigszins iets of wat overkill om dit issue te verhelpen, ik zie ook het hele verband er niet mee.
Ik heb eerder het idee dat mijn probleem niet helemaal duidelijk overgekomen is echter is deze niet anders opgesteld dan dat ik hem hier beschrijf en vrij duidelijk is lijkt me?

[...]
Sinds kort exact hetzelfde probleem. Ik ga deze stappen ook eens proberen

• Anton.net
Negaiido schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:05:
Ze hebben nu ook gelukkig Kingdom Hearts 3 PS4 Pro Limited Edition op de website bij Bol.com.
Ik heb hem besteld, nu nog wachten tot 29 januari.

https://www.bol.com/nl/p/...on-1-tb/9200000103825641/
De bovenkant van die Pro lijkt bijna een soort leder als je inzoomt

Zal wel gewoon een patroontje zijn :P

• schumi2004
DaTimMan schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:19:
[...]

Sinds kort exact hetzelfde probleem. Ik ga deze stappen ook eens proberen
Voor jouw beeldvorming, ik heb de stappen die Sony voorstelt niet gedaan omdat ik ze gewoon overkill vind en ik er de samenhang niet in kan vinden.
Ben overigens wel benieuwd of het werkt.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

schumi2004 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:28:
[...]

Voor jouw beeldvorming, ik heb de stappen die Sony voorstelt niet gedaan omdat ik ze gewoon overkill vind en ik er de samenhang niet in kan vinden.
Ben overigens wel benieuwd of het werkt.
Het advies van Sony is ALTIJD om een hard reset te doen, ik ben niet anders van ze gewend.

- PSP start niet meer op? Doe maar een hard reset
- Laptop wifi werkt niet? Doe maar een hard reset
- PS3 geeft geen audio via optical meer? Doe maar een hard reset

Ik ken die grappen nu wel van Sony.

• Martinspire
v8power67 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:49:
https://amp.businessinsider.com/playstation-5-tease-2018-12

Ze hebben expres de s in play"s"tation op een 5 laten kijken want de s in holidays is wel gewoon een s.
Dus een mogelijk eerste teaser ?

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Zou verder gewoon geniale marketing zijn om het de play5tation te noemen in reclames enz.
#play5tation enz.
Geinig, al had ik zelf liever een originelere naam. Vind cijfers altijd maar muf werken en ben meer fan van gewoon een unieke naam aan het beestje geven. Maar als ze er nu mee teasen, zie ik de kans aanwezig dat we komend jaar al een nieuwe console gaan zien. Terwijl ik eerder 2020 had verwacht. Heb liever dat ze een jaartje wachten zodat er net wat betere hardware uit is, maar we gaan het zien.

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

The Inquisitor schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:34:
[...]

Het advies van Sony is ALTIJD om een hard reset te doen, ik ben niet anders van ze gewend.

- PSP start niet meer op? Doe maar een hard reset
- Laptop wifi werkt niet? Doe maar een hard reset
- PS3 geeft geen audio via optical meer? Doe maar een hard reset

Ik ken die grappen nu wel van Sony.
Iets met handboeken en callcenter mensen, niet gehinderd door enige vorm van kennis.

www.gevoeligeplaten.nl

Martinspire schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:48:
[...]
Geinig, al had ik zelf liever een originelere naam. Vind cijfers altijd maar muf werken en ben meer fan van gewoon een unieke naam aan het beestje geven. Maar als ze er nu mee teasen, zie ik de kans aanwezig dat we komend jaar al een nieuwe console gaan zien. Terwijl ik eerder 2020 had verwacht. Heb liever dat ze een jaartje wachten zodat er net wat betere hardware uit is, maar we gaan het zien.
Ik ga er ook niet vanuit dat dit de officiële naam wordt. Dat is net zo lame als hoe Microsoft en Battlefield het altijd doen met al die rare cijfers.

Dit is gewoon een grappig bedoelde teaser met een dubbele betekenis, niets meer. Iedereen weet dat de PS5 binnenkort aangekondigd gaat worden. Dus lekkere makkelijke marketing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ze gaan echt niet de Playstation 5, Play5tation noemen. Leuk voor z'n kleine tease, maar het ziet er grafisch niet uit.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 20:07
Bedoelde ook niet officiële naam play5tation maar meer in marketing op twitter enz.
Ziet er leuk uit. Nee officiële naam gewoon ps5 en klaar tuurlijk :)

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:51
Segafreak83 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 12:35:
[...]Tevens werkt het updaten van games in rest mode ook niet. Heb alles aangevinkt dat ze mogen updaten in rest mode. Maar als ik dan thuis kom en zet de PS4 aan dan gaan ineens de downloads starten 7(8)7 }:|
Dit heb ik ook, gebruik zelf ook restmode. Zet ik mijn PS4 aan, gaat Black Ops 4 opeens die (wekelijkse) update downloaden. Heeft ie nog nooit in restmode gedaan.. Vaag..

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-10 16:19

s0kkie

Cowabunga

Alexknl schreef op donderdag 20 december 2018 @ 15:10:
[...]

Dit heb ik ook, gebruik zelf ook restmode. Zet ik mijn PS4 aan, gaat Black Ops 4 opeens die (wekelijkse) update downloaden. Heeft ie nog nooit in restmode gedaan.. Vaag..
Heb je de functie dan wel aan staan dat de console in rest mode mag downloaden? Dit is niet standaard ingesteld op de PS4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

theduke1989 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 09:51:
@Hamazaki bedankt toch nog wel veel per jaar €10,- maar goed ik doe dit niet altijd alleen wanneer ik dingen moet opladen zoals controlers en dergelijke.
Sorry, maar wat? Je vindt 10 euro op een heel jaar veel? Ik heb voldoende geld, niet dat ik rijk ben ofzo hoor, maar als ik me druk moet gaan maken om 10 euro op een jaar.... Voor dat ene tientje op een jaar gaat mijn ps4 gewoon in rest mode.

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:11

Satom

Verzamel ervaringen

Voor het milieu is het wel beter als we niet onnodig onze apparatuur stroom laten gebruiken :+

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:51
s0kkie schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:17:
[...]

Heb je de functie dan wel aan staan dat de console in rest mode mag downloaden? Dit is niet standaard ingesteld op de PS4.
Jazeker, daarom vind ik het ook zo raar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Phase schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:38:
[...]

Sorry, maar wat? Je vindt 10 euro op een heel jaar veel? Ik heb voldoende geld, niet dat ik rijk ben ofzo hoor, maar als ik me druk moet gaan maken om 10 euro op een jaar.... Voor dat ene tientje op een jaar gaat mijn ps4 gewoon in rest mode.
ja, dit verhaaltje kennen we wel. de mensen die dit zeggen gaan pas spellen aanschaffen als ze het voor 3 euro goedkoper kunnen vinden :+

niet specifiek jou bedoeld, voel je niet aangevallen.

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 20-12-2018 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Hamazaki schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:59:
[...]

niet specifiek jou bedoeld, voel je niet aangevallen.
No worries buddy, ik voel me op geen enkele manier aangevallen :)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

26 maart 2019

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Satom schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:49:
Voor het milieu is het wel beter als we niet onnodig onze apparatuur stroom laten gebruiken :+
Voor het milieu is het wel beter als we helemaal geen apparatuur gebruiken :X
Phase schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:38:
[...]

Mist hij niet gewoon een paar nullen ofzo?

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:19
v8power67 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:49:

#play5tation enz.
Of doen net zoals de laatste CoD:

PlaiiiiiStation :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 16:35
Martinspire schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:48:
[...]
Maar als ze er nu mee teasen, zie ik de kans aanwezig dat we komend jaar al een nieuwe console gaan zien.
Zoals hun games zeker :P worden altijd 2-3 jaar op voorhand al geteased en dan 2-3 E3's lang door je strot geduwd.
Ik zie in 2019 ook nog geen geschikte hardware voor een ps5, volgens de AMD road map zou deze pas in Q2 2019 ten vroegste klaar zijn ( Navi en 7nm based cpu's ), dus voor Sony is dat dan nog veel te duur qua inkoop om in Q4 2019 al in een console te duwen en niemand zit te wachten op een PS5 met de launch prijs van een PS3.

• Melantrix
The Inquisitor schreef op donderdag 20 december 2018 @ 12:04:
[...]

Haha, dat deed ik zelf ook eerst. Totdat ik aan HZD begon en ik niet op tijd een kampvuurtje kon vinden... Ach dan maar OPTIONS/kaart drukken en PS in ruststand. Tot morgen.

[...]

Hoezo 'zonder dat er veel stroom verbruikt wordt'? Je zet je PS alsnog in rest mode, het is niet dat je ineens veel minder energie verbruikt door geen game te laten draaien.

Volgens de eerder aangehaalde link: “Keep Application Suspended” uses 1.2W.

Voor 1 Watt ga ik niet al die moeite doen om een app te quiten...
bram1984 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 12:59:
[...]

Wat? Dus de console verbruikt in rest mode meer stroom als je je game niet afsluit?! Dat heb ik echt nog nooit gehoord. Heb je daar een bron van? Het lijkt me sterk dat dit zo is. Moet er niet aan denken om steeds maar weer RDR2 opnieuw op te moeten starten.
Link in bovenste quote, 1.2w dus.

Veel is het niet, maar als je er op wil letten, het is wel minder. Dus ja, per functie scheelt het wel stroom.

Melantrix schreef op donderdag 20 december 2018 @ 19:49:
[...]

[...]

Link in bovenste quote, 1.2w dus.

Veel is het niet, maar als je er op wil letten, het is wel minder. Dus ja, per functie scheelt het wel stroom.
Effe serieus, waar hebben we het nou over? :+

Het hele punt van rest mode is juist gelijk weer verder kunnen gamen. Trek dan alle stekkers eruit als je je zo drukt maakt om een beetje stroomverbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
bram1984 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 19:58:
[...]

Effe serieus, waar hebben we het nou over? :+

Het hele punt van rest mode is juist gelijk weer verder kunnen gamen. Trek dan alle stekkers eruit als je je zo drukt maakt om een beetje stroomverbruik.
Weet niet hoor, maar ik reageerde initieel juist op mensen die hem helemaal uit zetten omdat ze stroom willen verbruiken. Zo druk maak ik me er helemaal niet om geef gewoon even ander perspectief.

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 15:55
Ik denk honderd keer per jaar 'ach wat is een tientje nou' wat dus neerkomt op zeker 1000 euro. Kan het missen maar dit geldt lang niet voor iedereen natuurlijk. Er zijn dus mensen die alles volledig uit zetten (inclusief de koelkast in de winter). Klinkt raar maar voor hen volkomen logisch. Niet iedereen heeft het financieel makkelijk.
SmooK schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:11:
Ik denk honderd keer per jaar 'ach wat is een tientje nou' wat dus neerkomt op zeker 1000 euro. Kan het missen maar dit geldt lang niet voor iedereen natuurlijk. Er zijn dus mensen die alles volledig uit zetten (inclusief de koelkast in de winter). Klinkt raar maar voor hen volkomen logisch. Niet iedereen heeft het financieel makkelijk.
Het gaat om een tientje per jaar hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaijRaij
Voor de stroom van je PlayStation inderdaad. Ik had jullie posts gelezen. Jij de mijne duidelijk niet goed genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

SmooK schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:11:
Als een tientje per jaar een nuttige besparing is in je budget dan moet je heel ver weg blijven van welke gameconsole dan ook.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RaijRaij
Tientje makkelijk verdient lijkt mij. Daarnaast is dat zo'n enorme dooddoener. Denk bijvoorbeeld aan de bijstandsgezinnen met kinderen. Die kinderen willen ook gamen maar die ouders kunnen dat tientje goed gebruiken op jaarbasis. Jullie ivoren toren gedachten zegt veel over jullie inlevingsvermogen van minder bevoorrechte mensen.
Pagina: 1 ... 66 ... 180 Laatste

Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.