Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:25
Mijne was ook stil de eerste x aantal uren...
Het typenummer is nog hetzelfde, dus ik denk niet dat er intern iets verandert is

[ Voor 3% gewijzigd door Anton.net op 16-06-2018 23:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Eerste playthrough Dark Souls Remastered zit erop. Wat zit die game goed in elkaar. Leveldesign nu zelf eens meegemaakt, erg tof! Grafisch niet veel bijzonders maar die gameplay maakt alles goed.

Moet wel zeggen dat de moeilijkheidsgraad na belachelijk veel uren Bloodborne en Dark Souls 2 en 3 niet veel meer voorstelde. Maar al met al erg tof!

Denk alleen niet dat ik doorga tot platinum. Heb in de eerste run Sif zn soul opgevreten en lees net dat je die soul 3 keer moet inleveren voor trophies....

[ Voor 7% gewijzigd door Scrisissszzz op 17-06-2018 01:16 ]

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op zondag 17 juni 2018 @ 01:14:
Eerste playthrough Dark Souls Remastered zit erop. Wat zit die game goed in elkaar. Leveldesign nu zelf eens meegemaakt, erg tof! Grafisch niet veel bijzonders maar die gameplay maakt alles goed.

Moet wel zeggen dat de moeilijkheidsgraad na belachelijk veel uren Bloodborne en Dark Souls 2 en 3 niet veel meer voorstelde. Maar al met al erg tof!

Denk alleen niet dat ik doorga tot platinum. Heb in de eerste run Sif zn soul opgevreten en lees net dat je die soul 3 keer moet inleveren voor trophies....
Is de game Technisch ook goed? ik weet dat de game vroeger op x360 behoorlijke framerate drops en issues had. En een toch al moeilijkegame spelen met ook nog tech issues heb ik weinig trek in.

Indien deze versie dat wel goed doet is het mogelijk interresant voor mij.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Sagat schreef op zondag 17 juni 2018 @ 09:14:
[...]

Is de game Technisch ook goed? ik weet dat de game vroeger op x360 behoorlijke framerate drops en issues had. En een toch al moeilijkegame spelen met ook nog tech issues heb ik weinig trek in.

Indien deze versie dat wel goed doet is het mogelijk interresant voor mij.
Vroeger was vooral Blighttown een drama inderdaad. Nu totaal niet meer. Niks gemerkt van drops ofzo. Alles loopt vloeiend en de laadtijden zijn een paar seconden. Op een Pro iig.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasscar
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-10 20:04
Even een dubbelcheck: kan ik deze in mijn ps4 hangen: https://m.alternate.nl/mo...l?p=1307666&page=1&t=8323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Ja, als het de 2.5" versie is past de Barracuda.
Ik weet niet wat je budget is, maar kijk eens naar de Firecuda. Dat is een SSHD. Die zijn snelheid ligt in het midden tussen een HDD (zoals Barracuda) en een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasscar
Anton.net schreef op zondag 17 juni 2018 @ 09:43:
[...]

Ja, als het de 2.5" versie is past de Barracuda.
Ik weet niet wat je budget is, maar kijk eens naar de Firecuda. Dat is een SSHD. Die zijn snelheid ligt in het midden tussen een HDD (zoals Barracuda) en een SSD.
Die zag ik ook ja. 12 euro duurder. Is dat de moeite waard? Merk ik je echt verschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
Glasscar schreef op zondag 17 juni 2018 @ 09:46:
[...]

Die zag ik ook ja. 12 euro duurder. Is dat de moeite waard? Merk ik je echt verschil?
Ja dat verschil merk je. Kijk maar eens op YouTube naar een vergelijkingsvideo tussen HDD/SSHD/SSD.
Voor 12 euro extra zou ik zeker de Firecuda nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasscar
Anton.net schreef op zondag 17 juni 2018 @ 09:49:
[...]

Ja dat verschil merk je. Kijk maar eens op YouTube naar een vergelijkingsvideo tussen HDD/SSHD/SSD.
Voor 12 euro extra zou ik zeker de Firecuda nemen
Top, bedankt! Ga ik alleen nog even kijken of ik voor 1 of 2 TB ga. Maar gelet op de hele voorlopige vooraankondiging van de nieuwe PS denk ik niet dat 2 TB voor mij nog de moeite is. Ik doe al sinds de introductie van de PS4 met 500 gig en zit nu pas aan de max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:17

Oekol

waka waka hey hey

R.G schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 19:20:
[...]

Hoe zijn de fans bij uc4 of gow?
Of horizon ?

Hoorbaar? Of opgelost?
Ikke 2 maand geleden bij MM gekocht de pro. Ik hoor bij horizon de ps4 pro helemaal niet en dan heb ik nog vaak het kastje dicht ook, want anders moet ik er helemaal heen lopen :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 09:48
Iemand een idee hoe ik een Dualshock V2 kan onderscheiden van een V1 wanneer die nog in de verpakking zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
LordLynx schreef op zondag 17 juni 2018 @ 10:21:
Iemand een idee hoe ik een Dualshock V2 kan onderscheiden van een V1 wanneer die nog in de verpakking zit?
De face buttons van V1 zijn zwart, die van V2 zijn eerder grijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:55

PBP

LordLynx schreef op zondag 17 juni 2018 @ 10:21:
In de touchpad is een streep te zien van de lightbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Glasscar schreef op zondag 17 juni 2018 @ 09:59:
[...]

Top, bedankt! Ga ik alleen nog even kijken of ik voor 1 of 2 TB ga. Maar gelet op de hele voorlopige vooraankondiging van de nieuwe PS denk ik niet dat 2 TB voor mij nog de moeite is. Ik doe al sinds de introductie van de PS4 met 500 gig en zit nu pas aan de max.
Ik heb een paar dagen geleden gekeken en heb er nu 30 games op staan die ik nog moet uitspelen/afmaken, deels digitaal en deels op disc gekocht. Ik heb nog steeds plek op mijn 1tb schijf..

Ik vind mijn backlog nu grenzend aan het belachelijke aangezien ik ook nog games op disc heb liggen die nog in de seal zitten, dus hoe iemand kan claimen dat ie echt 2tb nodig heeft: it's beyond me. Hoeveel games wil/kun je tegelijkertijd spelen dan :X

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:06

Winkiller

De Mopperpot

Phase schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:06:
[...]
Hoeveel games wil/kun je tegelijkertijd spelen dan :X
Verzamelwoede op HD >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:06
[...] Hoeveel games wil/kun je tegelijkertijd spelen dan :X
Natuurlijk maar één, maar met 2TB kan je lekker snel even afwisselen ;)

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

Acties:
  • +1 Henk 'm!
psych schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:56:
[...]

Natuurlijk maar één, maar met 2TB kan je lekker snel even afwisselen ;)
Tussen 50 spellen? :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glasscar
[...]

Ik heb een paar dagen geleden gekeken en heb er nu 30 games op staan die ik nog moet uitspelen/afmaken, deels digitaal en deels op disc gekocht. Ik heb nog steeds plek op mijn 1tb schijf..

Ik vind mijn backlog nu grenzend aan het belachelijke aangezien ik ook nog games op disc heb liggen die nog in de seal zitten, dus hoe iemand kan claimen dat ie echt 2tb nodig heeft: it's beyond me. Hoeveel games wil/kun je tegelijkertijd spelen dan :X
Er staan een paar grootverbruikers op mijn huidige 500 GB hdd (GTA, War Thunder, Overwatch), maar een upgrade naar 1 TB is meer dan genoeg volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dmp1982
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-09 17:59
dvdkiwi schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 18:35:
Zojuist Trials Fusion eens voor het eerst aangeslingerd; best een grappig spelleke :)
Ik voorzie weer vele uurtjes plezier!
Als je dat ooit lukt om 100% te krijgen dan ben je voor mij een trophygod, Haha. Ik zag trouwens ook je trackmania Turbo prestatie en ik moet zeggen dat ik je dat niet ga en kan nadoen, wat een verschrikkelijke platinum is dat zeg. ;)

http://psnprofiles.com/Arc_Xev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:55
Dmp1982 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 12:55:
[...]
Als je dat ooit lukt om 100% te krijgen (...)
Dat ben ik niet van plan maar we zien wel hoe ver we komen ;)
Een motor laat zich toch net even wat anders (lees: lastiger) besturen dan een autootje.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:27

vhal

ಠ_ಠ

Gisteravond ben ik dus even begonnen met de Uncharted trilogie, deeltje één om precies te zijn. Het beeld ziet er wel opgepoetst uit maar oogt vrij gedateerd maar het is met name de besturing die - m.i. nog steeds - hopeloos achterloopt in vergelijking met de nieuwe games. Maar eigenlijk is dat niet zo gek gezien het origineel van deze game al ruim 10 jaar oud is.

Gelukkig fiets je snel door de game op easy :P

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Why not ? Ik vind het ook zalig om gewoon al mijn games direct beschikbaar te hebben. Volgens mijn Excelleke zijn dat er 238 O-) . Staan allemaal op een externe 4TB disk, die mij ook maar een dikke €100 gekost heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:51:
[...]
En soms ook eens een freebie zoals nu met COD:BO3 (tenzij dat eigenlijk een IGC game is, en dus verloopt - zou eens moeten einddatum checken).
Eens gecheckt en dit blijkt dus toch een PS+/IGC game te zijn dat niet te spelen is als je PS+ afloopt. Niet dat het veel uitmaakt... ik denk niet dat er veel mensen zijn die hun PS+ onderbreken/stopzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 27-09 07:42

Bok

R.G schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 19:20:
[...]

Hoe zijn de fans bij uc4 of gow?
Of horizon ?

Hoorbaar? Of opgelost?
Mijn slim hoorde ik altijd goed tijdens GoW, de pro heb ik nog niet gehoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 16:05
Heeft er iemand toevallig ervaring met het terug krijgen/vinden van je PSN ID (Email)? Ik heb altijd een Playstation 3 gehad maar game al jaren niet meer op een console. Nu heb ik toevallig zojuist een PS4 pro aangeschaft (komt morgen) en zou ik graag weer terug willen naar mijn oude account.

De nickname weet ik wel, wachtwoord & email niet. Is dit überhaupt op te lossen? Een snelle zoektocht op google heeft tot nu toe nog niets opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
itzmxtch schreef op zondag 17 juni 2018 @ 15:35:
Heeft er iemand toevallig ervaring met het terug krijgen/vinden van je PSN ID (Email)? Ik heb altijd een Playstation 3 gehad maar game al jaren niet meer op een console. Nu heb ik toevallig zojuist een PS4 pro aangeschaft (komt morgen) en zou ik graag weer terug willen naar mijn oude account.

De nickname weet ik wel, wachtwoord & email niet. Is dit überhaupt op te lossen? Een snelle zoektocht op google heeft tot nu toe nog niets opgeleverd.
Als je en ww en emailadres niet meer weet is het denk ik moeilijk aan te tonen dat jij de eigenaar van dat account bent. Maar je kunt eens proberen Sony helpdesk te bellen ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09 20:11
Het lijkt me sterk dat Sony je gaat helpen om in een account te geraken waarvan je én het wachtwoord én het e-mailadres niet weet. Zo zou iedereen elke account kunnen overnemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
Tweakmans schreef op zondag 17 juni 2018 @ 16:12:
Het lijkt me sterk dat Sony je gaat helpen om in een account te geraken waarvan je én het wachtwoord én het e-mailadres niet weet. Zo zou iedereen elke account kunnen overnemen...
Lijkt mij ook.. toch is het het proberen waard. Wellicht dat ik via de creditcard informatie weer toegang kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zalaroth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:46
Hoeveel e-mail adressen heb je dat je niet niet meer weet?
Log in op je mailboxen en zoek naar oude PSN mailberichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zalaroth schreef op zondag 17 juni 2018 @ 17:12:
Wat dacht je van provider gewisseld en geen toegang meer tot het mailadres van je oude provider ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
Daar dacht ik niks van. Zie het niet staan namelijk dat het daardoor komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
Zalaroth schreef op zondag 17 juni 2018 @ 17:12:
Meer dan 10. Als ik het terug breng naar welke ik kan hebben gebruikt op PSN dan zullen het ongeveer drie zijn waarvan 1 niet meer toegankelijk is voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
Gewoon bellen dan. Als ik 't zo google zie ik genoeg succes verhaaltjes en manieren om te bewijzen dat jij het bent. (Creditcard o.a.)
Andere opties voor herstel zijn er toch niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:57

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Dmp1982 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 12:55:
[...]

Als je dat ooit lukt om 100% te krijgen dan ben je voor mij een trophygod, Haha.
Telt achievementgod ook? ;)
Zag idd dat die nu in de PS plus zat. Iedereen veel plezier en frustratie gewenst :)
Scrisissszzz schreef op zondag 17 juni 2018 @ 09:19:
[...]

Vroeger was vooral Blighttown een drama inderdaad. Nu totaal niet meer. Niks gemerkt van drops ofzo. Alles loopt vloeiend en de laadtijden zijn een paar seconden. Op een Pro iig.
Ondanks dat Blighttown dramatisch was qua FPS, had dat ook wel weer wat... Als je over 10 jaar tegen iemand die Dark Souls 1 heeft gespeeld Blighttown zegt, dan krijgt die waarschijnlijk vanzelf een lach op zijn gezicht. Dat zal denk ik niet gebeurd zijn als Blighttown geen FPS problemen had. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 10:34

Even contact opnemen met PlayStation helpdesk en ze helpen je zo verder. Zelf ook gedaan afgelopen maand. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-09 09:07

Schuimpje

Couch Warrior

Ik heb ooit een soortgelijk probleem gehad met mijn WoW account. Heb het destijds kunnen oplossen door een scan door te sturen van mijn ID kaart naar Blizzard. (Sommige gegevens wel afgeschermd ofcourse)

Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 10:34
Tweakmans schreef op zondag 17 juni 2018 @ 16:12:
Daar helpen ze je wel mee. Vorige maand ook nog geholpen ze vragen wel wat info en je moet een kopie opsturen van je id of rijbewijs ( wel even gegevens weg halen ofcourse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Meh, ik hoop dat Uncharted 2, 3 en 4 beter te pruimen zijn dan het eerste deel waar die “shootouts” wel erg vervelend en repetitief worden. Besturing blijft ook gaar, hoe vaak ik niet van een klif af ben gedonderd :D

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09 20:11
Woolfy681 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:37:
Daar helpen ze je wel mee. Vorige maand ook nog geholpen ze vragen wel wat info en je moet een kopie opsturen van je id of rijbewijs ( wel even gegevens weg halen ofcourse)
Verrassend. Dat had ik niet verwacht. Dan had je wellicht je echte naam of iets dergelijks ingegeven in je profiel? Want anders hebben ze toch geen informatie om het mee te vergelijken/controleren?
vhal schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:43:
Meh, ik hoop dat Uncharted 2, 3 en 4 beter te pruimen zijn dan het eerste deel waar die “shootouts” wel erg vervelend en repetitief worden. Besturing blijft ook gaar, hoe vaak ik niet van een klif af ben gedonderd :D
De eerste Uncharted is ondertussen ook al wel tien jaar oud of zo? Als je ze in volgorde speelt, merk je vanzelf dat de besturing steeds beter wordt. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Tweakmans op 17-06-2018 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Registratie: Maart 2011
Heb net Uncharted 4 uitgespeeld, wat een geweldig spel. Ik heb begrepen dat het hiermee over is voor Nathan Drake, maar stiekem hoop ik dat Naughty Dog zich bedenkt.

Nu begonnen aan Shadow of the Colossus, voordat ik aan Lost Legacy begin. Na Last Guardian was ik wel bang dat het vooral veel ergernis zou veroorzaken, maar afgezien van het paard dat af en toe een eigen wil heeft, gaat alles redelijk soepel. Snap alleen niet echt wat er nou zo bijzonder is aan het spel.

Uit de store had ik Final Fantasy XV Royal Edition gekocht en al die gratis DLC ook maar even meegenomen. Klopt het dat ik nu een stuk of 20 verschillende downloads hier voor nodig heb? Het lijkt allemaal overeen te komen met de namen in de store, maar ik kan me zo geen ander spel herinneren die hier allemaal verschillende downloads van maakte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Yukidaruma schreef op maandag 18 juni 2018 @ 00:00:
Nu begonnen aan Shadow of the Colossus, voordat ik aan Lost Legacy begin. Na Last Guardian was ik wel bang dat het vooral veel ergernis zou veroorzaken, maar afgezien van het paard dat af en toe een eigen wil heeft, gaat alles redelijk soepel. Snap alleen niet echt wat er nou zo bijzonder is aan het spel.
Het spel is natuurlijk ook een (hele goede) remastered versie van een game die uitkwam op de ps2. In die tijd was dat spel echt spectaculair, zowel grafisch als gameplaywise. Als je het nu voor de eerste keer speelt snap ik op zich wel dat je je afvraagt wat er zo bijzonder aan is. Ik denk dat veel mensen hele goede herinneringen aan het spel had en het daarom nu ook nog steeds zo geweldig vindt. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
vhal schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:43:
Ja die besturing wordt langzaam steeds beter maar die herhalende shootouts blijven helaas.

Heb dat ook altijd hinderlijk gevonden, los je een honderden jaren oude puzzel op met dat beeldje als sleutel wat alleen jij hebt. Kom je in de tempel > Honderden mannetjes, ammo kratten en soms zelfs tanks/vrachtwagens 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Donstil schreef op maandag 18 juni 2018 @ 07:37:
[...]
Ja die besturing wordt langzaam steeds beter maar die herhalende shootouts blijven helaas.
Heb dat ook altijd hinderlijk gevonden, los je een honderden jaren oude puzzel op met dat beeldje als sleutel wat alleen jij hebt. Kom je in de tempel > Honderden mannetjes, ammo kratten en soms zelfs tanks/vrachtwagens 8)7
+1 Bij de Tomb Raider games vond ik dat ook altijd zo gaar, dan open je een deur na wat 'gepuzzel' en in de volgende ruimte werd er opeens weer een blik soldaten open getrokken. Hier precies hetzelfde dus, nou ja, ik moet maar even door de zure appel bijten.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 20:28
Ja dat slaat gewoon helemaal nergens op, heb me daar ook ontzettend aan lopen ergeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:53
Yukidaruma schreef op maandag 18 juni 2018 @ 00:00:
Dat paard had al een eigen wil op de PS2. Dat was toen echt revolutionair :P

En voor vragen over FFXV. Maar hoe dat zit met de losse downloads geen idee.
Ik denk dat er zo een handiger overzicht word gecreëerd om te zien welke DLC je nou wel of niet hebt.
[Multi] Final Fantasy XV

[ Voor 18% gewijzigd door Jasphur op 18-06-2018 08:40 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Mwah, deel 2 en 3 en vooral deel 4 hebben een stuk minder schieten dan deel 1.

Edit:

[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 18-06-2018 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukidaruma
Jasphur schreef op maandag 18 juni 2018 @ 08:37:
[...]En voor vragen over FFXV. Maar hoe dat zit met de losse downloads geen idee.
Ik denk dat er zo een handiger overzicht word gecreëerd om te zien welke DLC je nou wel of niet hebt.
[Multi] Final Fantasy XV
Vergeet elke keer weer dat er voor elk spel wel een apart topic is. Super handig natuurlijk, heb je niet zo'n last van al die mensen die het PS4 topic vol spammen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10 20:19
[...]

Dit dus, al is dit voor mij nog maar een tipje van de sluier waar ik me op inhoudelijk vlak aan heb geërgerd bij Uncharted. Met name op het gebied van schrijfwerk blijven dit voor mij de meest overschatte games ever, waarna mediocre / weinig verheffende gameplay overblijft. Plus dat het er wel goed uitziet. En dan heb ik alleen deel 3 en 4 gespeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:56
Spud82 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:04:
[...]

Dit dus, al is dit voor mij nog maar een tipje van de sluier waar ik me op inhoudelijk vlak aan heb geërgerd bij Uncharted. Met name op het gebied van schrijfwerk blijven dit voor mij de meest overschatte games ever, waarna mediocre / weinig verheffende gameplay overblijft. Plus dat het er wel goed uitziet. En dan heb ik alleen deel 3 en 4 gespeeld...
Vergeet niet dat de games die je na dat deze uitkwam gespeeld hebt, veel hebben overgenomen. Het is dus niet mediocre, maar het origineel waar de rest op afgekeken heeft ;)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
Martinspire schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:11:
[...]

Vergeet niet dat de games die je na dat deze uitkwam gespeeld hebt, veel hebben overgenomen. Het is dus niet mediocre, maar het origineel waar de rest op afgekeken heeft ;)
Ik betwijfel het. Zoals, welke games bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spud82 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:04:
[...]

Wat mis je precies aan de gameplay dan? Ik vind de Uncharted titels binnen het third person action/adventure genre juist de beste en meest vloeiende gameplay hebben die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op zondag 17 juni 2018 @ 14:05:
[...]

Eens gecheckt en dit blijkt dus toch een PS+/IGC game te zijn dat niet te spelen is als je PS+ afloopt. Niet dat het veel uitmaakt... ik denk niet dat er veel mensen zijn die hun PS+ onderbreken/stopzetten.
Het enige risico van games verzamelen via ps+ (en dan er vanuitgaande dat je elke maand netjes alles koopt) is dat je goed moet realiseren dat het games huren is. Om wat voor reden dan ook, kan het zo zijn dat de games in de (verre) toekomst niet meer speelbaar zijn. Ondanks dat ik groot retro fan ben, kan ik hier niet van wakker liggen, als ik game in periodes van 5-10 jaar niet gespeeld heb dan is dat een risico dat ik moet accepteren. En zelfs als je games fysiek koopt loop je het risico dat er geen patches updates beschikbaar zijn en dat je nog met een (semi) onspeelbaar product zit.

Wat mij betreft is dit de generatie waar het geen zin meer heeft om te verzamelen, en misschien is dat zelfs al zo bij de ps3/xbox360.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spud82
bram1984 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:43:
[...]

Wat mis je precies aan de gameplay dan? Ik vind de Uncharted titels binnen het third person action/adventure genre juist de beste en meest vloeiende gameplay hebben die er is.
Niks eigenlijk en eens; binnen het genre hoort het bij het betere werk. Ik vind het alleen allemaal niet zo speciaal, 'spannend', baanbrekend, verslavend, uitdagend of weet ik veel wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 08:39:
[...]

Mwah, deel 2 en 3 en vooral deel 4 hebben een stuk minder schieten dan deel 1.
Nou daar heb ik persoonlijk niets van gemerkt bij deel 2 en 3. Deel 4 is wel wat beter gebalanceerd maar heeft zeker last van hetzelfde al is het in mindere maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Sagat schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:53:
[...]

Het enige risico van games verzamelen via ps+ (en dan er vanuitgaande dat je elke maand netjes alles koopt) is dat je goed moet realiseren dat het games huren is. Om wat voor reden dan ook, kan het zo zijn dat de games in de (verre) toekomst niet meer speelbaar zijn. Ondanks dat ik groot retro fan ben, kan ik hier niet van wakker liggen, als ik game in periodes van 5-10 jaar niet gespeeld heb dan is dat een risico dat ik moet accepteren. En zelfs als je games fysiek koopt loop je het risico dat er geen patches updates beschikbaar zijn en dat je nog met een (semi) onspeelbaar product zit.

Wat mij betreft is dit de generatie waar het geen zin meer heeft om te verzamelen, en misschien is dat zelfs al zo bij de ps3/xbox360.
ik denk dat we in deze digitale tijdperk de spellen altijd kunnen blijven downloaden, ook over 50-100 jaar. het fysieke spul zal met de tijd afnemen. de consolemakers richten zich op game-streaming diensten en networking. (xbox game-pass, psnow, psn+ enz) ik denk zelfs dat ze met een service zullen komen, waarmee je je gedownloade spellen aan je nabestaanden kan achterlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
Heb zelf Uncharted 4 op Explorer mode gespeeld. Als je het schieten niet echt leuk vindt, kan ik zeker die modus aanraden. Gaf mij in ieder geval het gevoel dat ik een verhalend spel speelde met wat vuurgevechten tussendoor, in plaats van een schietspel waar het verhaal een beetje doorheen probeert te komen.

Een ding wat ik wel raar vond, was het niet gebruiken van de grappling hook in sommige stukken. Staat er iemand boven op de muur, rest beneden, "Geen idee hoe ik jullie hier boven krijg". Eeeh, dat stuk touw daar aan je riem, misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Naughty Dog heeft tijdens de E3 ook aangegeven dat dat een punt is waar ze heel erg aan werken bij TLoU II: er voor zorgen dat het niet aanvoelt alsof je telkens een horde vijanden moet killen, doorlopen en en volgende horde vijanden moet killen. Ze willen er voor zorgen dat het verschil tussen een gebied waar je moet vechten en een gebid waar je moet exploren veel minder duidelijk is. Alles zou veel organischer worden, waardoor het minder lijkt alsof je van de eene horde vijanden in de andere horde valt

Nog iets: ik lees hier een aantal keer dat Uncharted games telkens beter worden. Vinden jullie dan dat Uncharted 3 beter is dan 2? Ik vind Uncharted 3 echt veruit de slechtste van de reeks. Pacing treks op niks, verhaal is saai, AI van enemies is om te huilen. Sommige personages zien er ook echt niet uit in U3. Kijk maar eens naar Chloe, die had precies een bad hair day :X

[ Voor 27% gewijzigd door Anton.net op 18-06-2018 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:20:
[...]

Nou daar heb ik persoonlijk niets van gemerkt bij deel 2 en 3. Deel 4 is wel wat beter gebalanceerd maar heeft zeker last van hetzelfde al is het in mindere maten.
Dat kan. Persoonlijk vind ik de pacing van deel 1 een stuk minder goed (stukken zoals op die waterscooter). Bij deel 2 en 3 zie je geleidelijk aan dat er meer nadruk op exploring komt en bij 4 vond ik bijna dat er te weinig shootouts in zitten, helemaal omdat het schieten daarin echt goed aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hamazaki schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:37:
[...]
ik denk dat we in deze digitale tijdperk de spellen altijd kunnen blijven downloaden, ook over 50-100 jaar.
Als jij denkt dat jij over 50 jaar nog bvb je PS3 games die je ooit gekocht hebt nog zult kunnen downloaden, ben je toch wel redelijk naief. Je ziet nu al dat PS3 support geleidelijk aan afgebouwd wordt. Al eeuwigheid geen firmware updates meer. Vanaf maart geen PS+ games meer. Momenteel dat download queue probleem waarvan ik weinig hoop heb dat ze het gaan oplossen...
Ik geef je op een blaadje dat je over 10 jaar geen PS3 games meer kunt kopen via de Store en grote kans dat je je aankopen ook niet meer kunt downloaden.

Ik was vroeger overigens ook een verzamelaar, maar uiteindelijk heb je er weinig meer aan dan dat het een verzameling is. Heb nog een PSX (zelfs een met schermpje) en 100+ PSX games, idem voor PS2. Al ettelijke jaren niet meer aangeraakt en gaat er ook niet meer van komen, vrij zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:49

s0kkie

Cowabunga

Dat is dan een persoonlijk dingetje :)
Ik speel nog regelmatig PS1 en PS2 games en zelfs heel soms NES of Sega. Er zullen altijd wel games opnieuw uitgebracht of geremastered worden vanwege een jubileum of nieuw deel dus die zullen altijd te spelen blijven.
Ik denk ook meer dat hij digitaal in het algemeen bedoelt en niet van een bepaald console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Twixie schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:47:
[...]

Als jij denkt dat jij over 50 jaar nog bvb je PS3 games die je ooit gekocht hebt nog zult kunnen downloaden, ben je toch wel redelijk naief. Je ziet nu al dat PS3 support geleidelijk aan afgebouwd wordt. Al eeuwigheid geen firmware updates meer. Vanaf maart geen PS+ games meer. Momenteel dat download queue probleem waarvan ik weinig hoop heb dat ze het gaan oplossen...
Ik geef je op een blaadje dat je over 10 jaar geen PS3 games meer kunt kopen via de Store en grote kans dat je je aankopen ook niet meer kunt downloaden.

Ik was vroeger overigens ook een verzamelaar, maar uiteindelijk heb je er weinig meer aan dan dat het een verzameling is. Heb nog een PSX (zelfs een met schermpje) en 100+ PSX games, idem voor PS2. Al ettelijke jaren niet meer aangeraakt en gaat er ook niet meer van komen, vrij zeker van.
zolang de playstation store (netwerk) zal bestaan, zul je altijd je aangekochte spellen kunnen downloaden vermoed ik in ieder geval. psnow+ spellen is een ander soort dienst, die laat ik even buitenbeschouwing, dat is een dienst waarvan je van tevoren weet dat je om de zoveel tijd moet verlengen. (je leent de dienst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Uncharted 1 verloor mij dankzij de vijanden in het laatste deel van het spel. Uncharted 2 had in mijn optiek hele mooie interactieve actiescenes (die uiteraard wel ontzettend scripted waren). Dat was ook de reden dat ik dat spel wel tof vond. Echter de grote setpieces zijn nu niet meer zo bijzonder. Hoe vaak kun je nog door daken heen vallen in brandende gebouwen waarna je een achtervolging hebt in een voertuig :P Hetzelfde geldt dadelijk voor de nieuwe Tomb Raider.

De gunplay heb ik altijd het zwakste onderdeel van de serie gevonden. Dat was ook de reden dat ik Uncharted 3 uiteindelijk niet heb uitgespeeld. Wat dat betreft doet TLOU het beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sony en Playstation moeten nog wel bestaan over 20 jaar, laat staan 50 jaar, wil je je ps3 en ps4 games nog opnieuw willen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hamazaki schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:53:
[...]
zolang de playstation store (netwerk) zal bestaan
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar mijn ervaring met digitale diensten doet een beetje anders vermoeden. Nu ja, over 50 jaar zit ik wellicht toch al in een urne of ben ik verstrooid :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:46:
Dat kan. Persoonlijk vind ik de pacing van deel 1 een stuk minder goed (stukken zoals op die waterscooter). Bij deel 2 en 3 zie je geleidelijk aan dat er meer nadruk op exploring komt en bij 4 vond ik bijna dat er te weinig shootouts in zitten, helemaal omdat het schieten daarin echt goed aanvoelt.
Ik vond de Balans in 4 ook beter maar ook daar was het "We puzzelen ons rot en daarna zijn er ineens toch mannetjes" scenario zeker aanwezig. Zelfs in 4.5 (of hoe heten dat deel, met die grietjes) was dit wel erg duidelijk. Op een gegeven moment weet je gewoon precies wanneer de mannetjes gaan komen en dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Twixie schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:56:
[...]

Ik hoop dat je gelijk hebt, maar mijn ervaring met digitale diensten doet een beetje anders vermoeden. Nu ja, over 50 jaar zit ik wellicht toch al in een urne of ben ik verstrooid :D.
alhoewel je natuurlijk smerige acties kan krijgen zoals bij GTA IV, dat de soundtracks opeens weggehaald wordt, of dat ubisoft opeens besluit een eigen dienst wilt beginnen op consoles en de spellen van de psn store eraf wordt gehaald enz je weet uiteindelijk nooit wat de toekomst brengt.

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 18-06-2018 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:56
Hamazaki schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:53:
[...]

zolang de playstation store (netwerk) zal bestaan, zul je altijd je aangekochte spellen kunnen downloaden vermoed ik in ieder geval. psnow+ spellen is een ander soort dienst, die laat ik even buitenbeschouwing, dat is een dienst waarvan je van tevoren weet dat je om de zoveel tijd moet verlengen. (je leent de dienst)
Ik denk dat licenties nog wel eens roet in het eten kunnen gaan gooien in hoe lang men content mag aanbieden. Dus muziek, objecten (bv wapens of auto's), bepaalde tools en weet ik wat meer. Uiteindelijk is een game gemaakt om voor iets van 5 jaar mee te gaan. Er zijn al diverse games uit stores gehaald omdat de licenties verliepen of content eruit gehaald zodat deze weer mag blijven bestaan.

We zullen zien hoe dat verder gaat. Ik denk dat veel games geen update gaan krijgen omdat de devs al door zijn of omdat (als de licentie van bv 10 jaar verloopt) de dev het simpelweg niet meer kan aanpassen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:20:
[...]

Ik denk dat licenties nog wel eens roet in het eten kunnen gaan gooien in hoe lang men content mag aanbieden. Dus muziek, objecten (bv wapens of auto's), bepaalde tools en weet ik wat meer. Uiteindelijk is een game gemaakt om voor iets van 5 jaar mee te gaan. Er zijn al diverse games uit stores gehaald omdat de licenties verliepen of content eruit gehaald zodat deze weer mag blijven bestaan.

We zullen zien hoe dat verder gaat. Ik denk dat veel games geen update gaan krijgen omdat de devs al door zijn of omdat (als de licentie van bv 10 jaar verloopt) de dev het simpelweg niet meer kan aanpassen.
daarom wil ik nooit meer dan €15 uitgeven aan een spel in de store, om de pijn alsnog een beetje te verzachten zodra het eruit wordt gehaald. volle pond doe ik trouwens sowieso nooit uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hamazaki schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:37:
[...]

ik denk dat we in deze digitale tijdperk de spellen altijd kunnen blijven downloaden, ook over 50-100 jaar. het fysieke spul zal met de tijd afnemen. de consolemakers richten zich op game-streaming diensten en networking. (xbox game-pass, psnow, psn+ enz) ik denk zelfs dat ze met een service zullen komen, waarmee je je gedownloade spellen aan je nabestaanden kan achterlaten.
Zou tof zijn, als je kijkt dat eigenlijk alles te emuleren is, waarom ook niet, aan de andere kant, als door een rechten kwestie seganiet eens sonic 3 meer op een megadrive compilatie mag doen, damn.....mogelijk is jouw idee door licenties lastiger dan wij nu denken (ik denk nu ook aan muziek in games, vind het onbegrijpelijk dat de 'in dit geval dan, tuurlijk moeten muzikanten ook eerlijk betaald worden' muziek maffia het voor elkaar krijgt dat ik op mijn legaal gekocht gta 4 door verlopende licenties opeens muziek kwijt raakt.

edit:
bijgelezen en...basically wat iedereen al gezegd had dus :X

Vind het op zich wel weer humor dat de game musea toch wel redelijk rap uit de grond springen, volgens mij hebben we er in nederland alleen al 2-3 en misschien zelfs meer.

En games overdragen aan mijn kids, ik ben bang dat over 10-20 jaar uncharted 4 misschien hetzelfde voor hun zal zijn, als voor mij pong of galaxians. Met name galaxians heb ik als kleuter heel veel en met veel plezier gespeeld, maar denk dat ik het nu niet erg lang vol hou.......tenzij er leuke trophies bijzitten op een remaster :+

[ Voor 22% gewijzigd door Sagat op 18-06-2018 12:36 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:20:
[...]
Er zijn al diverse games uit stores gehaald omdat de licenties verliepen of content eruit gehaald zodat deze weer mag blijven bestaan.
Op dat vlak illustreert de huidige situatie nog wel dat het kan meevallen. Ik meen me te herinneren dat ik nog games in mijn Downloadlijst had, die niet meer te koop waren. Zou eens moeten checken of dit nog steeds het geval is. Nu, zonder de Downloadlijst via de website, is het nagenoeg niet te doen om oude content terug te gaan vinden/downloaden. Ik heb momenteel bijna 1000 items in mjin downloadlijst. Als je daarin iets wil vinden via de PS3 of PS4 Store, good fun.

EDIT: nog steeds het geval. Bvb Ace Combat Infinity was een F2P game op de PS3 en is niet meer ondersteund en ook niet meer te krijgen via de Store. Echter, in mijn Downloadlijst staat die er nog mooi tussen en kan ik die dus nog altijd downloaden/installeren, zelfs al is het spel niet meer te spelen omdat de servers al offline zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Twixie op 18-06-2018 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
@Twixie destijds nfs most wanted gekocht (ps2 versie). ik had hem paar maanden geleden geinstalleerd, terwijl die uit de store was gehaald. dus ik heb goede hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:49

s0kkie

Cowabunga

Iemand anders ook al de DLC code gehad voor Hitman 2 Sniper Assassin? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:36
s0kkie schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:07:
Iemand anders ook al de DLC code gehad voor Hitman 2 Sniper Assassin? :)
Neen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 11:38
Oke een raar probleempje,

In de store hitman go gekocht, gedownload en geinstalleerd. Niks aan het handje tot dus ver.....

Opstarten en keurig logo van square enix met muziekje..... Na 5 minuten nog niet opgestart....

Kortom spel verwijderen en opnieuw installeren... Zelfde resultaat.

Iemand toevallig bekend met dit probleem of soort gelijke situatie of nog tips wst te doen voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Hoe zit het met we batterij van de ds4 controllers v2, hoe behoudt je de beste kwaliteit.

Is dat net zoals bij een telefoon tussen de 20 en 80 procent houden (maw gewoon vaak opladen want niet goed te checken) of helemaal leeg en dan helemaal vol?

Maw is het slecht on een controller die bijna leeg is op te laden of moet je hem helemaal leeg laten lopen voor 'de beste levensduur. Met batterijen is het zo dacht ik dat bepaalde batterijen Li-ion of zo juist beter zijn als ze niet helemaal leeglopen oid.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Leoon. schreef op maandag 18 juni 2018 @ 18:35:
Hoe zit het met we batterij van de ds4 controllers v2, hoe behoudt je de beste kwaliteit.

Is dat net zoals bij een telefoon tussen de 20 en 80 procent houden (maw gewoon vaak opladen want niet goed te checken) of helemaal leeg en dan helemaal vol?

Maw is het slecht on een controller die bijna leeg is op te laden of moet je hem helemaal leeg laten lopen voor 'de beste levensduur. Met batterijen is het zo dacht ik dat bepaalde batterijen Li-ion of zo juist beter zijn als ze niet helemaal leeglopen oid.
Gewoon opladen en je er niet al te druk over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

--_-- schreef op maandag 18 juni 2018 @ 18:48:
[...]

Gewoon opladen en je er niet al te druk over maken.
Ja dat doe ik ook wel, maar dat is geen antwoord op m'n vraag. Ben er oprecht benieuwd naar. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gandalf68 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 18:06:
Oke een raar probleempje,

In de store hitman go gekocht, gedownload en geinstalleerd. Niks aan het handje tot dus ver.....

Opstarten en keurig logo van square enix met muziekje..... Na 5 minuten nog niet opgestart....

Kortom spel verwijderen en opnieuw installeren... Zelfde resultaat.

Iemand toevallig bekend met dit probleem of soort gelijke situatie of nog tips wst te doen voor me?
Is dat die telefoon game? Wist niet dat die ook op de PS4 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:39
Even ten aanzien van de discussie over of je games nog kan downloaden in de toekomst vs fysieke media.

Met uitzondering van nintendo zijn games slecht speelbaar zonder updates. Dus de store heb je ook nodig voor fysieke media games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 11:38
bram1984 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 19:03:
[...]

Is dat die telefoon game? Wist niet dat die ook op de PS4 was.
ja zag er wel leuk uit , zeker als tussen door game … maar doet niks... grrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giantgiantus schreef op maandag 18 juni 2018 @ 19:04:
Even ten aanzien van de discussie over of je games nog kan downloaden in de toekomst vs fysieke media.

Met uitzondering van nintendo zijn games slecht speelbaar zonder updates. Dus de store heb je ook nodig voor fysieke media games.
Aan de andere kant.
Zonder updates moeten ontwikkelaars eindelijk (weer)eens de tijd nemen om een game af te maken.

Ik bedoel... games op de PS1 en PS2 waren grotendeels ook gewoon perfect te spelen :)

Ik zie de Stores i.i.g niet zo gauw verdwijnen, alles word juist steeds meer digitaal.
En dat games verdwijnen zie ik ook niet zo 1.2.3 gebeuren, dat zie ik alleen maar uitgebreid worden d.m.v services zoals PS Now.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

ik gebruik mijn controllers altijd helemaal op, pas dan gaat hij op de lader en pak ik de andere eraf. Batterij duur is nog steeds hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:22

Helemaal leeg laten lopen voor je hem oplaad dat was alleen goed voor nikkel cadmium batterijen* maar die zie je volgens mij bijna nergens meer. In de DS4 zal gewoon een lithium variant accu in zitten en in theorie houdt die er juist niet van om helemaal leeg te gaan of helemaal vol te zitten. Echter een apparaat dient dat zelf al aan te sturen. Een apparaat schakelt zichzelf als het goed is uit voordat de accu helemaal leeg is, en '100%' is ook niet het absolute maximum van wat je theoretisch in die accu zou kunnen proppen. Met andere woorden, ik zou me er niet al te zeer zorgen om maken :)
Wellicht dat de batterij het minder leuk vindt als je hem altijd alleen maar aan de kabel hebt hangen. Maar als je hem gewoon gebruikt tot hij begint te miepen (of tot je klaar bent met spelen), hem dan aansluit en hem dan niet weken/maanden aan die kabel laat hangen, dan zal er niet echt veel aan de hand zijn denk ik.

*misschien ook andere varianten, maar dit is de bekende, de 'nicad'... ik ben geen battery geek :+

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:41
Twixie schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:47:
[...]

Hier ook een leuke verzameling, speel nog met enige regelmaat op de SNES en N64. Laatst nog op de PSX Castlevania Symphony Of The Night gespeeld, bij gebrek aan betere Castlevania games, de laatste jaren. Dit is ook de reden dat ik zolang het kan zoveel mogelijk fysiek wil hebben. Als is het de laatste generaties wel een drama voor later met al die day one patches om een game goed te laten werken.

Gewoon lekker gebruiken zoals je het wil. De batterijen in de de DS4 (V2) zijn relatief klein wat betreft mAh, maar wel erg makkelijk te vervangen.

[ Voor 22% gewijzigd door Jumpman op 18-06-2018 22:12 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-09 19:55
Koja78 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:35:
[...]

We gaan dat vanavond eens bekijken. Gehacked is praktisch onmogelijk maar vorige keren lukte het niet op de PS4 om hem primair te zetten... we gaan zien zei de blinde.
Opvolging.. waar het vroeger dus nooit werkte .. ging het deze keer wel. De account is als primary gezet. Het gamen op andere accounts test ik later. Exaampje zaterdag :) En 't is voetbal..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
giantgiantus schreef op maandag 18 juni 2018 @ 19:04:

Er waren ooit eens hybride DVDs dacht ik, read-only met een stukje rewritable, als Sony nou eens slim doet en een eigen Bluray formaatje bedenkt voor games gebaseerd op BDXL ofzo, kunnen ze 100GB write-once doen en 28GB rewritable voor updates. Desnoods zouden ze het flexibeler kunnen maken door de verhoudingen te wijzigen afhankelijk van de game eisen van de publisher (sommige COD en Battlefield games zijn richting de 100GB met alle DLC erbij, dus 50/50 voor die games zou handig zijn).

Oh! Kijk nou, zit ff te googlen, er is een IH-BD formaat, 25GB write-once and 25GB rewritable, als ze daar nou op voort borduren zou fijn zijn, kan je je disc incl. alle updates/DLC gewoon altijd spelen in de toekomst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:22
Aenea schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:21:
[...]

Er waren ooit eens hybride DVDs dacht ik, read-only met een stukje rewritable, als Sony nou eens slim doet en een eigen Bluray formaatje bedenkt voor games gebaseerd op BDXL ofzo, kunnen ze 100GB write-once doen en 28GB rewritable voor updates. Desnoods zouden ze het flexibeler kunnen maken door de verhoudingen te wijzigen afhankelijk van de game eisen van de publisher (sommige COD en Battlefield games zijn richting de 100GB met alle DLC erbij, dus 50/50 voor die games zou handig zijn).

Oh! Kijk nou, zit ff te googlen, er is een IH-BD formaat, 25GB write-once and 25GB rewritable, als ze daar nou op voort borduren zou fijn zijn, kan je je disc incl. alle updates/DLC gewoon altijd spelen in de toekomst!
Interessant idee... maar zijn zelf beschreven schijfjes niet minder houdbaar dan in de fabriek geperste? Zou lullig zijn als het in het water valt omdat de updates over 10 jaar gewoon zo vol leesfouten zitten dat het niet meer te corrigeren valt.
Dan zou ik eerder denken in de richting van het zelf mogen backuppen van updates naar een NAS of zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Finraziel op 19-06-2018 08:48 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Crew® 2: open bèta:

https://store.playstation...11140_00-THECREW2SCEEBETA

Het proberen waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:06
Al sinds dat ubi op e3 zei hij is te preloaden heb ik hem staan op ps4 pro. Ben er hellemaal klaar Voor.
Closed beta kleine 26 uur gespeeld en mega mee vermaakt dus, maar weet toch nog niet zeker of ik hem haal. Alle racers behalve gt sport vervelen me toch snel. Fm7 na geloof 20 uur niet meer aangeraakt.. forza horizon 3 na geloof 100 uur gestopt maar was eigenlijk op de helft al saai maar bleef proberen.
En ja gt sport nu bijna 400 uur geloof ik erin, speel wel minder maar game nu sowieso amper ivm veel doen aan mn autos op moment. Maar toch die verveeld niet.
Dus ja the crew 2 ondanks veel plezier twijfel ik nog wel. Het word of deze of horizon 4. Denk niet beide.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BBTM
Eerste paar uur na het installeren van mijn PS4 pro alleen maar zitten wachten tot dat de games gedownload waren.. Na een nachtje wachten toch al aardig wat lol gehad in NFS Payback & Fifa 18 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
itzmxtch schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:27:
Eerste paar uur na het installeren van mijn PS4 pro alleen maar zitten wachten tot dat de games gedownload waren.. Na een nachtje wachten toch al aardig wat lol gehad in NFS Payback & Fifa 18 :)
Rest modus aanzetten, dan alles in download lijst mikken en nachtje laten stampen. Zo heb ik in 1 nachtje geloof 900gb aan games binnengeharkt toen ik van ps4 naar pro ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
v8power67 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:32:
[...]

Rest modus aanzetten, dan alles in download lijst mikken en nachtje laten stampen. Zo heb ik in 1 nachtje geloof 900gb aan games binnengeharkt toen ik van ps4 naar pro ging.
Ik heb hem zeker in rust modus gezet 's nachts, kon vanochtend zo bezig.. Helaas wou de PS4 niet meer aan met de gebruikelijke methoden? Aan/uit knop op PS werkte niet, controller maakte wel verbinding maar uit de rust modus kwam de playstation niet. Toevallig een fix voor dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
itzmxtch schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:37:
[...]

Ik heb hem zeker in rust modus gezet 's nachts, kon vanochtend zo bezig.. Helaas wou de PS4 niet meer aan met de gebruikelijke methoden? Aan/uit knop op PS werkte niet, controller maakte wel verbinding maar uit de rust modus kwam de playstation niet. Toevallig een fix voor dat?
Heb dit vroeger gehad dan is er iets gebeird met een download en dan hangt ie vast. Maar 1 of 2 keer gehad.. is vervelend moet je de stekker eruit trekken anders gaat ie niet meer aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBTM
v8power67 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:40:
[...]

Heb dit vroeger gehad dan is er iets gebeird met een download en dan hangt ie vast. Maar 1 of 2 keer gehad.. is vervelend moet je de stekker eruit trekken anders gaat ie niet meer aan.
Uit eindelijk ook geen andere keus gehad inderdaad.. best vervelend. Nog niet eens 24 uur je PS en hij wil al niet meer aan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
itzmxtch schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:43:
[...]

Uit eindelijk ook geen andere keus gehad inderdaad.. best vervelend. Nog niet eens 24 uur je PS en hij wil al niet meer aan 8)7
Ja maar vrees niet het doet niks. Heb het ook gehar en heeft geloof ik te maken met verbinding verlies. En dan weet ie niet meer wat ie moet doen en hangt ie. Ooit in begin van ps4 pro tijd dus ergens november 2016 geloof ik 2x gehad en erna niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 20:28

Acties:
  • +1 Henk 'm!
v8power67 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:57:
[...]

Ja maar vrees niet het doet niks. Heb het ook gehar en heeft geloof ik te maken met verbinding verlies. En dan weet ie niet meer wat ie moet doen en hangt ie. Ooit in begin van ps4 pro tijd dus ergens november 2016 geloof ik 2x gehad en erna niet meer.
Kan dit wel beamen, denk dat ik misschien ook 2-3x stekker uit heb moeten halen sinds ik de pro heb, en dat was idd ook vrij snel na de launch.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Finraziel schreef op maandag 18 juni 2018 @ 22:08:
[...]

Helemaal leeg laten lopen voor je hem oplaad dat was alleen goed voor nikkel cadmium batterijen* maar die zie je volgens mij bijna nergens meer. In de DS4 zal gewoon een lithium variant accu in zitten en in theorie houdt die er juist niet van om helemaal leeg te gaan of helemaal vol te zitten. Echter een apparaat dient dat zelf al aan te sturen. Een apparaat schakelt zichzelf als het goed is uit voordat de accu helemaal leeg is, en '100%' is ook niet het absolute maximum van wat je theoretisch in die accu zou kunnen proppen. Met andere woorden, ik zou me er niet al te zeer zorgen om maken :)
Wellicht dat de batterij het minder leuk vindt als je hem altijd alleen maar aan de kabel hebt hangen. Maar als je hem gewoon gebruikt tot hij begint te miepen (of tot je klaar bent met spelen), hem dan aansluit en hem dan niet weken/maanden aan die kabel laat hangen, dan zal er niet echt veel aan de hand zijn denk ik.

*misschien ook andere varianten, maar dit is de bekende, de 'nicad'... ik ben geen battery geek :+
Precies zoiets wilde ik weten! Bijvoorbeeld heb 2 controllers, 1 is bijna leeg, leg ik hem dan wel alvast er aan zodat die helemaal vol is de volgende keer of niet. Kan dus gerust bijladen halfuurtje bijv en daarna een keer helemaal vol zonder dus schade te geven aan de batterij.
Jumpman schreef op maandag 18 juni 2018 @ 22:08:
[...]

Gewoon lekker gebruiken zoals je het wil. De batterijen in de de DS4 (V2) zijn relatief klein wat betreft mAh, maar wel erg makkelijk te vervangen.
Ah das ook goed om te weten dan maakt 't al helemaal niet uit. Wist niet dat het makkelijk is om te vervangen, nooit over nagedacht dat dat kan met zo'n controller 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Gaat nooit gebeuren. Doorvoersnelheid van schijfjes is daar veel te langzaam voor. De huidige harde schijven zijn nu al een bottleneck bij het streamen van assets. Ik verwacht in nextgen minimaal harde schijven die meer toeren maken of zelfs SSD achtige drive, als dat qua kosten haalbaar is ...
Andere optie zou nog zijn een vorm van cartridge met Flash memory, maar ook dat is kostbaar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:41
[...]

Mooi idee, maar ze zitten er helemaal niet op te wachten dat jij oude games gaat spelen, waar ze niets meer aan verdienen. Nieuwe games zal je kopen, of je ze nu speelt of niet. ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1 ... 4 ... 180 Laatste

Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.