Hamazaki schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:37:
[...]
ik denk dat we in deze digitale tijdperk de spellen altijd kunnen blijven downloaden, ook over 50-100 jaar. het fysieke spul zal met de tijd afnemen. de consolemakers richten zich op game-streaming diensten en networking. (xbox game-pass, psnow, psn+ enz) ik denk zelfs dat ze met een service zullen komen, waarmee je je gedownloade spellen aan je nabestaanden kan achterlaten.
Zou tof zijn, als je kijkt dat eigenlijk alles te emuleren is, waarom ook niet, aan de andere kant, als door een rechten kwestie seganiet eens sonic 3 meer op een megadrive compilatie mag doen, damn.....mogelijk is jouw idee door licenties lastiger dan wij nu denken (ik denk nu ook aan muziek in games, vind het onbegrijpelijk dat de 'in dit geval dan, tuurlijk moeten muzikanten ook eerlijk betaald worden' muziek maffia het voor elkaar krijgt dat ik op mijn legaal gekocht gta 4 door verlopende licenties opeens muziek kwijt raakt.
edit:
bijgelezen en...basically wat iedereen al gezegd had dus
Vind het op zich wel weer humor dat de game musea toch wel redelijk rap uit de grond springen, volgens mij hebben we er in nederland alleen al 2-3 en misschien zelfs meer.
En games overdragen aan mijn kids, ik ben bang dat over 10-20 jaar uncharted 4 misschien hetzelfde voor hun zal zijn, als voor mij pong of galaxians. Met name galaxians heb ik als kleuter heel veel en met veel plezier gespeeld, maar denk dat ik het nu niet erg lang vol hou.......tenzij er leuke trophies bijzitten op een remaster
[
Voor 22% gewijzigd door
Sagat op 18-06-2018 12:36
]