Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2xXmjNclSjF4UBgyhCU0VccW/full.jpg

Final Fantasy XV
  • Final Fantasy XV is een actie role-playing game welke gepubliceerd gaat worden door Square Enix en wordt op dit moment ontwikkeld door het 1ste productie-afdeling van het bedrijf.
    Naast Final Fantasy XIII, Final Fantasy XIII-2, and Final Fantasy Type-0, is deze game is deel van the Fabula Nova Crystallis Final Fantasy series.
  • Onthuld tijdens de E3 van 2006, de game focust zich op een mysterieuze hoofdrolspeler, Noctis Lucis Caelum, wie de laatste erfgenaam van een koningshuis is die regeert over de enige overgebleven stad die kristallen beheert. Onder onvoorziene omstandigheden, neemt hij stelling tegen plunderaars die het kristal willen afpakken.
  • Final Fantasy XV is, volgens de ontwikkelaars, een geheel zelfstandig verhaal die zich ontvouwt met verschillende karakters en een ander visueel design. Ondanks dat het zich afspeelt in hetzelfde Final Fantasy XIII universum, is het niet verwant aan de andere delen uit de serie en is daarom geen sequel of prequel van één van de andere delen uit de serie.

Gameplay
  • Het versimpelde battle-systeem uit Final Fantasy XIII is in XV volledig vervangen door een meer actie gedreven systeem. In plaats van de statische turn based-gevechten uit zijn voorganger, ogen de gevechten uit XV meer als die uit Final Fantasy XII en Kingdom Hearts. Hierbij loop je vrij rond en plaats je aanvallen zodra de timer dit toelaat. Dit houdt echter wel in dat de tegenstander dit ook kan doen en je de situatie dus niet rustig kunt overzien. De gevechten zullen naadloos overgaan zonder laadschermen en hierdoor een veel sneller karakter kennen dan in eerdere games.
  • Naast de gewone aanvallen zien we in de simpele interface ook de mogelijkheden voor magie, summons en EX-Arts de revue passeren. Over wat deze laatste precies inhoudt, wil Nomura nog niets kwijt. Hij vertelde wel dat alle personages wapens en magie kunnen gebruiken, maar dat dit niet voor iedereen is weggelegd. Zo zal je dus goed moeten kiezen tussen de eigenschappen van de personages bij het toewijzen van deze mogelijkheden.

Screenshots
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qXLM3HP1ZcQQ1NBLk7u9on1F/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qb1SEKKhAEwmmBBRoFNXOmoL/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gf7cibK4Fd30K8M6qDwTPmef/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vItG1g3zPhpMyi0Hr3CakKHv/full.jpg

Trailers

Links

[ Voor 27% gewijzigd door OPSLAGHOND op 21-07-2013 12:12 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-04 14:41
Er is een website! Weet iemand hoelang die al online staat? Dacht dat het spel nooit meer zou komen, maar misschien gaan ze na XIII-2 hieraan ontwikkelen. Ben wel benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
ksborg schreef op maandag 30 januari 2012 @ 19:27:
Er is een website! Weet iemand hoelang die al online staat? Dacht dat het spel nooit meer zou komen, maar misschien gaan ze na XIII-2 hieraan ontwikkelen. Ben wel benieuwd! :)
De officiële website bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-05 11:14

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

De artistieke stijl is echt geweldig. Alleen begint het een echte vaporware titel te worden. Bijna 6 jaar na de onthulling weten we nog steeds niks :(

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-04 14:41
OPSLAGHOND schreef op maandag 30 januari 2012 @ 23:37:
[...]

De officiële website bedoel je?
Ja, eigenlijk wel... Of bestaat die ook al heel lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
ksborg schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:11:
[...]
Ja, eigenlijk wel... Of bestaat die ook al heel lang?
Ik dacht sinds de trailer uit is.
Blitzdoctor schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 10:18:
De artistieke stijl is echt geweldig. Alleen begint het een echte vaporware titel te worden. Bijna 6 jaar na de onthulling weten we nog steeds niks :(
Op de (Engelstalige) Wikipedia-pagina staat toch aardig wat informatie;
Wikipedia: Final Fantasy Versus XIII

[ Voor 52% gewijzigd door OPSLAGHOND op 31-01-2012 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Famitsu heeft via een interview met Tetsuya Nomura wat nieuwe informatie weten te verkrijgen. Er komt een speelbare demo van Final Fantasy Versus XIII en verder zijn er de nodige details vrijgegeven;
* Nomura recently did the latest check of the game. The visual expression capability has improved from the trailer that was released last year.
* The game has a mix of real time and Visual Works pre-rendered CG. The ratio is 7 real time to 3 pre rendered.
* The scene where Noctus and Stella meet for the first time has been made into a pre-rendered scene. This is because it's an example of an area where adding player control would not have a big effect.
* Square Enix won't be holding an event ala last year's January press conference this year. However, Nomura said that he'd like to make some sort Versus related announcement/showing this year, although he can't say when or where.
* The next time we see Versus XIII, we will get a look at it being controlled on actual hardware.

[ Voor 18% gewijzigd door OPSLAGHOND op 21-02-2012 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Heeft ie ook gezegd wanneer we die demo kunnen verwachten?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Chester schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 00:04:
Heeft ie ook gezegd wanneer we die demo kunnen verwachten?
Helaas niet ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Final Fantasy Versus XIII zal niet voorbijkomen @ E3 dit jaar;
Het is weer even een tijd geleden dat de eerste beelden en uitspraken de wereld in kwamen omtrent Final Fantasy VERSUS XIII. Deze titel zou zich moeten afspelen in het heden, of zelfs (zeer) nabije toekomst. Er slechts een trailer geweest van de game, hier en daar een screenshot gevolgd door doodse stilte. Bij elke aankondiging die Square Enix ging maken de afgelopen periode, zaten veel mensen – waaronder wij zelf – met spanning te wachten op meer informatie over deze Final Fantasy titel. Helaas tevergeefs.

Met de E3 voor de deur hadden we de stille hoop dat Square Enix dan eindelijk meer zal gaan vrijgeven over de game. Maar ook ditmaal kunnen we dat vergeten. Final Fantasy VERSUS XIII heeft tot nu toe nooit een officiële release datum mogen ontvangen en ook de informatie over de game zelf lijkt schaars. Wij betreuren het dan ook dat Final Fantasy VERSUS XIII helaas geen plaats heeft mogen krijgen in de aankomende E3.

Van 20 tot en met 23 september zal de Tokyo Game Show 2012 worden gehouden. We zullen de hoop op Final Fantasy VERSUS XIII moeten verplaatsen naar een van deze dagen. Er is nog geen zekerheid dat Square Enix tijdens deze gamebeurs iets met de titel zal gaan doen, maar een gamer kan enkel hopen op het beste, niet?
Bron: http://inthegame.nl/nieuw...ersus-xiii-tijdens-de-e3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-05 16:56
Sinds de aankondiging heb ik al mijn hoop, op het redden van de FF franchise, in deze game gelegd. Al vanaf het begin trok deze "XIII" game mijn volle aandacht, maar kom op; 6 jaar in ontwikkeling?? Ik begrijp dat je kwaliteit wilt leveren en ik ben echt bereid te wachten op een goede triple A game, maar 6 jaar (zonder het einde nog in zicht) vind ik persoonlijk niet kunnen.
En dan heb ik het nog niet eens over KH3, welke na VS zou moeten verschijnen..... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-04 18:02
Kraziey schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 08:06:
Sinds de aankondiging heb ik al mijn hoop, op het redden van de FF franchise, in deze game gelegd. Al vanaf het begin trok deze "XIII" game mijn volle aandacht, maar kom op; 6 jaar in ontwikkeling?? Ik begrijp dat je kwaliteit wilt leveren en ik ben echt bereid te wachten op een goede triple A game, maar 6 jaar (zonder het einde nog in zicht) vind ik persoonlijk niet kunnen.
En dan heb ik het nog niet eens over KH3, welke na VS zou moeten verschijnen..... :|
6 jaar vind jij niet kunnen, dat is oke, maar ga dan ook niet klagen als een spel als FFXIII uitkomt :P
Het valt mij gigantisch op dat een FF VII, VIII en IX veel grotere spellen waren.
Dat komt natuurlijk ook doordat het maken van een PS1 spel een stuk gemakkelijker en minder tijdrovend was dan nu.
Van mij mogen ze er 10 jaar over doen om weer eens echt een groot spel dat op bijna alle vlakke perfect is te maken hoor. Laatste jaren te veel afgeraffelde spellen gezien omdat ze gewoon niet hen tijd ervoor nemen die ze nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
sjaak88 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:50:
[...]
Het valt mij gigantisch op dat een FF VII, VIII en IX veel grotere spellen waren.
Dat komt natuurlijk ook doordat het maken van een PS1 spel een stuk gemakkelijker en minder tijdrovend was dan nu.
De reden dat er geen HD-remake van deze delen zal verschijnen (volgens Square Enix).
Van mij mogen ze er 10 jaar over doen om weer eens echt een groot spel dat op bijna alle vlakke perfect is te maken hoor. Laatste jaren te veel afgeraffelde spellen gezien omdat ze gewoon niet hen tijd ervoor nemen die ze nodig hebben.
Precies, liever 1 nagenoeg perfecte game per generatie dan regelmatig games launchen die goed maar zelden uitstekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-05 16:56
6 jaar vind jij niet kunnen, dat is oke, maar ga dan ook niet klagen als een spel als FFXIII uitkomt :P
Ja haha, over XIII heb je gelijk. Al moet ik zeggen dat mijn aandacht bij het aankondigen van de games het minst uitging naar XIII en ik XIII-2 nog niet eens gekocht en gespeeld heb (weet niet of ik dat ook wel wil).
Begrijp me niet verkeerd, ik wacht nog steeds met smart op deze game maar het duurt mij gewoon te lang.. Ook wacht ik op KH3 en als ik het goed begrijp komt deze pas NA dit team klaar is met VS XIII.
God help me.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Final Fantasy Versus XIII wordt mogelijk hernoemd naar Final Fantasy XV en komt naar PlayStation 3 en Wii U. Dat blijkt uit gelekte beelden die gemaakt zouden zijn op een Japans pre-E3-evenement van uitgever Square Enix.

De video toont beelden van Final Fantasy Versus XIII uit januari 2009, maar wordt afgesloten met een Final Fantasy XV-logo. Hoewel de echtheid van de video niet kan worden gecontroleerd, zijn er een aantal elementen die er op wijzen dat de video niet echt is.

Zo zijn de getoonde beelden erg oud zijn en klopt het Cero-logo niet (Cero is de Japanse instantie voor leeftijdsclassificaties). Ook het feit dat het Crystal Tools-logo wordt getoond in de video is opvallend. Deze engine is gebruikt voor verschillende Final Fantasy-games van deze generatie en aanvankelijk ook voor Final Fantasy Versus XIII, maar in september vorig jaar werd bekend dat die game zou worden doorontwikkeld op een nieuwe engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-05 11:14

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Zou niet raar zijn gezien hoe lang het duurt en hoe verwarrend de naam is. Ben benieuwd of er ondertussen vooruitgang is gemaakt. Het is een beetje een gebed zonder eind.

[ Voor 3% gewijzigd door Blitzdoctor op 31-05-2012 19:38 ]

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Het blijkt een fake trailer te zijn;
Square Enix Confirms Fake-Seeming Final Fantasy XV Trailer is Indeed Fake

See, yesterday there was this trailer. A leaked trailer. And not just any leaked trailer… it was a leaked trailer for Final Fantasy XV.

"What??" you may say, knocking over your Cloud Strife action figure in excitement, "There's a new numbered Final Fantasy game coming out??"

Well, no. The footage in the video was from Final Fantasy Versus XIII, which led many to the conclusion that that long-awaited (possibly vaporous) game had been "upgraded" to Final Fantasy XV.

And yet... still, no. Kotaku reached out to ask Square Enix about the whole thing, and a representative told us flat-out, "We can confirm that the trailer is fake."

So: Not real. False. Fake as a spray-on tan. No Final Fantasy XV for us. At least for now.
Bron: http://kotaku.com/final-fantasy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Wellicht krijgt de game een releasedatum @ TGS 2012;
Most rumors concerning Final Fantasy Versus XIII fall flat. Take for instance the recent one that said the long-awaited title had suddenly become Final Fantasy XV.

And because the franchise in question was basically a no-show at E3 this year, the fans remain mostly in the dark. However, E3 isn't necessarily the place for Square Enix (or other Japanese developers) to hit the gaming world with big news; they often save that for the Tokyo Game Show, which comes around in the late summer/early fall.

This year's TGS will run between September 20 and 23 and according to a tip we've received from someone who claims to have heard the news "in passing" on the E3 showroom floor, Square Enix will provide a date for Final Fantasy Versus XIII at that time. This tipster did not overhear an actual date; just the "fact" that the date will be revealed at TGS this year. The person who said it is a Square Enix executive of some note, although he wouldn't give us the name for some reason.

Anyway, as is the case with any and all tips from anonymous sources, take this with a grain of salt. Just bear in mind that it certainly seems plausible...or maybe we're just being hopeful.
Bron: http://www.psxextreme.com/ps3-news/11332.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
De game zou gecancelled zijn of een andere naam krijgen;
One source tells Kotaku that Final Fantasy Versus XIII was officially cancelled within the last few weeks. The decision impacted morale at Square Enix and staff were reportedly saddened by the move.
Square Enix, this source added, has also decided to let Final Fantasy Versus XIII die quietly on the vine and fade away, instead of officially announcing its cancellation. This would likely be due to the fact a public acknowledgement of a Versus' cancellation could impact things like Square Enix's stock prices.
Another source tells Kotaku that, a few months back, Final Fantasy Versus XIII's development and resources had actually been folded into another game, which is to be the next numeric Final Fantasy title, Final Fantasy XV. Whether this meant actual game assets and code or simply the movement of staff was unclear. This information was independently corroborated by yet another source, though it's important to note both had learned of the "folding" prior to the more recent news of its outright cancellation.
Bron: http://kotaku.com/5927645...ntasy-versus-xiii-is-dead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Yoichi Wada heeft via Twitter laten weten dat de game niet geannuleerd is;
Afgelopen week verschenen er geruchten op het net waarin gesproken werd over Final Fantasy Versus XIII. De game zou geannuleerd zijn en fans over de hele wereld waren in tranen. Gelukkig blijken de geruchten niet te kloppen.

Op Twitter heeft Yoichi Wada, CEO bij Square Enix, laten weten (zij het in het Japans) dat Final Fantasy Versus XIII niet geannuleerd is. Na het verschijnen van het gerucht afgelopen week werd de Japanse ontwikkelaar annex uitgever bestookt met vragen omtrent de game.

Ook meldt Wada dat hij zelfs zojuist weer een periodieke meeting achter de rug heeft over de game. Hij merkte op dat de kwaliteit van de beelden van het stadsbeeld die tijdens de presentatie getoond werden ons zullen gaan verbazen.
Bron: http://inthegame.nl/nieuw...us-xiii-niet-geannuleerd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ik denk dat Versus XIII net voor release van de volgende PlayStation uitkomt.

edit:
Final Fantasy X HD komt natuurlijk ook nog :D

[ Voor 54% gewijzigd door Ike. op 26-07-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ike. schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 22:05:
Ik denk dat Versus XIII net voor release van de volgende PlayStation uitkomt.
Dat gebeurde ook bij Final Fantasy XII, maar ik had deze liever gezien als PS3 launchgame.
edit:
Final Fantasy X HD komt natuurlijk ook nog :D
Daar moeten we ook nog (even) op wachten ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:07

inXs

known as inXs

Duurt wel lang, ben onderhand wel toe aan een FF game weer!

superB

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Goed nieuws;
"We can't give too much information but certainly looking at Final Fantasy XV, it's not as if it's in competition with Kingdom Hearts 3 for resources or anything like that," Kitase said when asked about the status of those two games. "It's quite far into development now and it is being given a very high priority within the company itself, but that doesn't mean Kingdom Hearts isn't."

Final Fantasy XV was first announced at E3 2006 as Final Fantasy Versus XIII. At the time, the game's story was part of the Fabulla Nova Crystallis mythology shared by other Final Fantasy XIII titles and despite the name change, Kitase says Final Fantasy XV's story will still take place in that mythos.

Right from the start when we first it announced it as Versus XIII, the game itself was backed up by the same Crystal legend: the Fabulla Nova Crystallis mythology that underpins the whole of the XIII series...So even though it's not necessarily the same universe or the same game, they're all linked and underpinned by the backdrop of that legend. Now it's moved on - obviously the title's been changed to Final Fantasy XV - but that hasn't actually changed. The story and the world is still going to be linked and backed up by that. So yes, there is the link between XIII and XV, and they both share that mythology as a backdrop and a starting point.

In the interview, Kitase also talks about using the power of the PS4 and Xbox One to create larger battles and the possibility of returning to battle systems used in past Final Fantasy games.
Bron: http://www.gamrreview.com...ite-far-into-development/

• inXs

inXs

known as inXs

Zo inmiddels een tijd geleden dat er in dit topic gepost is, maar op pu.nl zag ik de nieuwe trailer van de TGS: http://www.pu.nl/media/vi...tasy-15-tgs-2014-trailer/

Ik vind het er serieus wel heel erg stoer uitzien. Ook het muziekje vind ik nu al fantastisch.. Het duurt nog wel even voordat we de demo kunnen spelen... Maart 2015 schijnt het te kunnen volgens geruchten.

[ Voor 16% gewijzigd door inXs op 18-09-2014 21:48 ]

superB

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:10
Dat ziet er inderdaad goed uit, maar voor mij is dat eigenlijk niet bepalend. FFXIII ziet er ook ook nog steeds goed uit, buiten dat is het niet veel. Hoop dat de combat afstapt van het fixeren op staggeren en het "slagveld" waar je eigenlijk niets ziet behalve wat lichtflitsen en wat nummertjes.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:21

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ok. Final fantasy 15 word zooooo fucking next gen, niet normaal. echt prachtig YouTube: Demo technique Final Fantasy XV

http://youtu.be/62e1tbihcaQ?t=6m47s

YouTube: World Map Exploration - Part 2

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Ik vind dat deuntje nu al geniaal.... Ik hoop niet dat het spel straks toch tegenvalt om eerlijk te zijn en dat de werelden ook echt open zijn...

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:32
Ziet er tot nu toe erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:32
Nieuwe footage:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejjon
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-05 15:33
Ziet er tof uit. Van mij hoeven ze niet perse aan de traditionele turn based battle systemen vast te houden, in een open world is het juist tof als je vrij kan bewegen en vechten op gebouwen enzo.

Ik hoop dat het gewoon een goede en volledige game wordt met een begin en einde, zonder DLC en andere spin offs om te melken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:00

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Dat het grafish helemaal top zal worden heb ik het volste vertrouwen in :)
Of het ook een goed verhaal met boeiende characters gaat worden heb ik een beetje een kat-uit-de-boom kijken houding bij, XIII was iedereen in het begin ook enorm enthousiast over tenslotte :P

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

BlackEyedAngel schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:49:
Dat het grafish helemaal top zal worden heb ik het volste vertrouwen in :)
Of het ook een goed verhaal met boeiende characters gaat worden heb ik een beetje een kat-uit-de-boom kijken houding bij, XIII was iedereen in het begin ook enorm enthousiast over tenslotte :P
Ik moet dan wel zeggen dat ik XIII persoonlijk echt niet slecht vond hoor. Alleen veels te veel uitgemolken naar mijn mening. maar de eerste heb ik gewoon met plezier uitgespeeld.

Maar ik denk dat ik XV alleen al zou halen om het grafische genot mee te maken hoor haha.

Als het maar niet zoals bijv watch dogs wordt. dat ze alles fucking mooi laten zien maar de uiteindelijke release toch wat inkorten en niets vertellen ;/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejjon
40 Minuten gameplay van de demo (in het Japans, maar IGN heeft ook een andere video met engels commentaar erbij):
YouTube: 40 Minutes of Final Fantasy XV Gameplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Release staat nu voor eind van het jaar (november/december)?
Na met veel plezier FFXIII en XIII-2 te hebben gespeeld (mijn kennismaking met de FF games) ben ik erg benieuwd naar XV!
De laatste videos beloven veel goeds. Ze hebben weer wat schitterende monsters uit de hoed getoverd :D
Grafisch zit het bij Square Enix wel goed. Ik hoop dat ze de gameplay tov XIII/XIII-2 niet al te veel veranderen; het battlesysteem vond ik heel fijn werken :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejjon
FFXV cave trailer:
YouTube: Final Fantasy XV - Episode Duscae - Dungeon Gameplay Video

FFXV wildlife trailer:
YouTube: Final Fantasy XV - Wildlife Trailer (HD) (PS4/Xbox One)

En nee ik heb nog niets gehoord over een release datum in 2015.

[ Voor 10% gewijzigd door Leejjon op 05-03-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:10
Ik zag zo snel enkel de attributen "attack" en "defense" tijdens gevechten, persoonlijk vind ik het erg jammer dat het erop lijkt dat het oudere systeem van onderscheid tussen fysieke en magie attributen ook in FFXV gaat ontbreken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:26

nFo

Demo even uitgespeeld, real time gevechten bevalt mij wel.
Gaat vrij goed wel even wennen.
Sommige dingen kunnen ze alleen in Japan verzinnen, zoals: Cindy bij de tankstation... :P
De Xbox demo heeft nog wat technische problemen zag ik, lage framerate, weg vallende gesprekken ect.
Omgeving ziet er ook niet echt mooi uit, nogal wazig in de verte, personages en indoor ziet er wel mooi uit.
Zal wel gefixt worden, hopelijk voor de release.

Ramuh summon was epic, niet klikken als je de demo nog wilt gaan spelen. 8)

[ Voor 29% gewijzigd door nFo op 21-03-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

nFo schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 20:51:
Demo even uitgespeeld, real time gevechten bevalt mij wel.
Gaat vrij goed wel even wennen.
Sommige dingen kunnen ze alleen in Japan verzinnen, zoals: Cindy bij de tankstation... :P
De Xbox demo heeft nog wat technische problemen zag ik, lage framerate, weg vallende gesprekken ect.
Omgeving ziet er ook niet echt mooi uit, nogal wazig in de verte, personages en indoor ziet er wel mooi uit.
Zal wel gefixt worden, hopelijk voor de release.

Ramuh summon was epic, niet klikken als je de demo nog wilt gaan spelen. 8)
Jij speelt op de xbox begrijp ik. Weet je toevallig of de PS4 dezelfde problemen heeft? Ik heb helaas de demo niet, maar heb wel zin in FF XV straks. Die summon ziet er wel vet uit trouwens.....

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:26

nFo

inXs schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 22:20:
[...]

Jij speelt op de xbox begrijp ik. Weet je toevallig of de PS4 dezelfde problemen heeft? Ik heb helaas de demo niet, maar heb wel zin in FF XV straks. Die summon ziet er wel vet uit trouwens.....
Weet ik niet wellicht dat de PS4 versie wat beter loopt, ik zoek wel even op youtube.

[ Voor 7% gewijzigd door nFo op 22-03-2015 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-05 00:39
Ik heb de PlayStation 4 versie gespeeld en daar weinig technische problemen gehad. Soms wat framedrops en een bug met een dode vijand die in de lucht bleef zweven.

Mooie omgeving en ik heb me vermaakt met de demo. Wel soms erg veel vijanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik heb echt zin in de release van de game, Wilde de demo toen niet spelen want had zoiets van: wacht wel tot die uit is maar nu twijfel ik of ik niet alsnog die demo moet gaan spelen :P hebben jullie die hem hebben gespeeld er geen spijt van het gespeeld te hebben alvast? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
Ik heb er geen spijt van. Final Fantasy XV is al sinds 2006 in ontwikkeling en ik wou nu eindelijk eens ervaren hoe het speelt.

Trouwens is er net tijdens de Active Time Report bekend gemaakt dat de Episode Duscae v2.0 update volgende week dinsdag 9 juni beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Dit is wel echt heel heel triest. Net hele stream van SE gezien .. en nog steeds niet eens een release date announced. alleen een niets zeggende trailer... echt drama. Ben ik niet van ze gewend .Wat is dat toch met FFXV >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
ik denk echt dat ff15 magisch graat worden, maar wanneer komt de game in godsnaam uit. ze maken het zo groot en mooi en willen het perfectioneren dat we nu geluk hebben als de game in 2016 er aan komt. van alles wat ik heb gezien moet dit echt een waardige ff worden. vraag me alleen af hoeveel deze game wel niet gekost moet hebben als je nagaat dat de game al in 2006 in ontwikkeling is en de grote japanse markt niet meer veel op console gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejjon
Hier nog wat nieuwe screenshots:
http://www.geeksnack.com/...ots-showcasing-locations/

Verder las ik in een interview met die Tabata dat hij zei dat de game niet dit jaar uit gaat komen maar wel voor 2017. Dus ergens in 2016. Ze willen een gelijke release doen in alle regios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-05 14:52
Ik had de demo niet moeten spelen... ik heb er nu alleen maar nog meer zin in gekregen en dan lees ik overal dat hij op z'n vroegst "ergens in 2016" uitkomt. Gelukkig heb ik toch weinig tijd momenteel en moet ik vanaf November tijd in Fallout 4 kunnen steken, maar het is weer een flinke tijd geleden sinds ik een lekkere FF heb gespeeld. Heb Type-0 HD voornamelijk gekocht voor de demo van FF XV. Heb Type-0 wel gespeeld, maar het trekt mij toch lang niet zo erg als overige FF games die ik gespeeld heb.

Moest ook wel even wennen aan de mechanics van FF XV maar het zag er wel weer betoverend uit zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejjon
Weer een filmpje over de auto.

[ Voor 33% gewijzigd door Leejjon op 31-08-2015 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Dat ziet er toch weer dik uit hoor :D ik heb echt zin in weer zo'n singleplayer game, speel laatste jaar eigenlijk alleen maar online stuff (op witcher 3 na) en kijk echt zwaar uit om Platinum met deze game te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejjon
Chocobos en fishing minigame.

[ Voor 31% gewijzigd door Leejjon op 28-09-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Nice :D Die chocobo's zien er wel een stukje anders uit als in FFXIV

ben echt benieuwd naar de release straks, express niks aan het spelen van de demo enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
Hmm kan niet echt zeggen dat ik hier enthousiast van word. Minigames zijn in mijn ogen een belangrijk onderdeel van de Final Fantasy reeks die niet altijd even leuk zijn maar ik zie mezelf echt niet gaan vissen... Wel vaker games gehad waarin je als soort minigame kan gaan vissen maar dat vind ik toch wel echt zo tergend saai...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejjon
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Fa1BKCjobZs]

Ook wel grappig om te zien hoe ze die motion tracking doen:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=t7nYwfpfFOY]

[ Voor 21% gewijzigd door Leejjon op 07-10-2015 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-04 19:54
Ik weet niet of dit het juiste topic is (een topic voor demo / bèta codes kon ik niet vinden), maar het is in ieder geval gerelateerd aan FF XV. Ik heb een code over voor de demo (ps4). Mocht iemand geïnteresseerd zijn, stuur me dan maar een PM.

Edit: de code is inmiddels aan iemand gegeven.

[ Voor 9% gewijzigd door Meister Sachs op 26-01-2016 17:46 ]

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejjon

1 februari geupload, maar ik had hem nog niet gezien.

[ Voor 24% gewijzigd door Leejjon op 08-03-2016 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
Volgens Gematsu verschijnt Final Fantasy XV wereldwijd op 30 september.
http://gematsu.com/2016/0...-xv-launches-september-30
Het zal eens tijd worden.
Leejjon schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:02:
[video]

1 februari geupload, maar ik had hem nog niet gezien.
Zat inderdaad in de Active Time Report van 31 januari. Ik dacht gelijk aan Metal Gear Solid als vele anderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Vannacht krijgen we dan eindelijk officieel de release date te weten :D met echt zware nadruk op Eindelijk! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Waarschijnlijk komt er binnen kort een kleine demo online waar je als een koter kan spelen. Gelekt in de chinese xbox store, zal vanavond wel bekend worden. Ben benieuwd naar vernacht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ja officiele datum is dus toch zoals de geruchten al gingen 30 september

Die demo waar je het over hebt schijnt niet in de game te komen maar alleen als demo. ben benieuwd

[ Voor 41% gewijzigd door Ricmaniac op 30-03-2016 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Hoe lang duurt de nieuwe demo ongeveer? Trouwens de anime is ook wel leuk voor 10 minuutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-03 11:30
in de demo kan je iets halen dat je alleen in de demo kan halen en kan gebruiken in het echte spel eind dit jaar.

komt er ook een pc versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406530

I_am_akira schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:14:
in de demo kan je iets halen dat je alleen in de demo kan halen en kan gebruiken in het echte spel eind dit jaar.

Zie ook de reacties op het nieuws op de frontpage. Square Enix heeft nog geen definitief antwoord gegeven op deze vraag. Momenteel komt er geen PC versie. Ze hebben alle manschappen nodig voor de ontwikkeling van de consoleversie. Nadien kan er dus alsnog een PC versie komen, maar Square Enix heeft nog geen besluit genomen of deze versie er komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-03 01:07
I_am_akira schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:14:

Vooralsnog komt hij enkel naar de PS4 en Xbox One, net als alle voorgaande single player FF delen. Enkel de MMO's zijn op de pc uitgekomen tot nu toe en HD remasters (VII)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-03 11:30
nou ja een ps4k met final fantasy xv ook op 4k bundle zou niet weg zijn eind dit jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:42

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ha, ik had FF Type-0 HD een hele poos terug gekocht en toen kreeg ik toegang tot the Duscae Demo. Om wat voor reden dan ook niet meer naar gekeken totdat ik vandaag de FP zag met de publieke demo.

Mooi moment om beide demos even aan de tand te voelen weer :Y. Na FF XIII en Type-0 heb ik een nare FF smaak in mijn mond overgehouden. Dat terwijl mijn vrouw en ik FF fan zijn :Y

Als de demo bevalt, gaat de game mooi in de pre-order. In de RU XBO store is deze pre-order versie voor ~51 euro te krijgen (en dan krijg je de game + 3 exclusieve items)

Ben benieuwd of ook SE met een Season Pass gaat komen zoals zo vele dat al doen de laatste tijd....

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Notna schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:55:

Ben benieuwd of ook SE met een Season Pass gaat komen zoals zo vele dat al doen de laatste tijd....
hoop het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:32

Yintha

We'll stay gold forever

Wordt de CG film een volledige film, dus een film van ~1,5 uur of een short movie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:42

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik mag ook hopen van niet, maar het is een alarmerende trend van de laatste generatie games :N

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Notna schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:55:
Ha, ik had FF Type-0 HD een hele poos terug gekocht en toen kreeg ik toegang tot the Duscae Demo. Om wat voor reden dan ook niet meer naar gekeken totdat ik vandaag de FP zag met de publieke demo.

Mooi moment om beide demos even aan de tand te voelen weer :Y. Na FF XIII en Type-0 heb ik een nare FF smaak in mijn mond overgehouden. Dat terwijl mijn vrouw en ik FF fan zijn :Y

Als de demo bevalt, gaat de game mooi in de pre-order. In de RU XBO store is deze pre-order versie voor ~51 euro te krijgen (en dan krijg je de game + 3 exclusieve items)

ze hadden eigenlijk nooit een psp game moeten remasteren voor de ps4 en xbox one. dan krijg je echt z'n half om half game. beter hadden ze de game voor de vita geremastered, ook al zou je dan geen demo codes kunnen uitdelen. type 0 schijnt wel destijds in japan voor de psp een goeie ff te zijn.

over de pc versies, het is wel dan wel weer bijzonder dat er verschillende tech demos van de lunia engine in dx12 zijn uitgebracht, dus er in een redelijke kans dat hij na een tijdje naar de pc komt.

ik denk dat een season pass wel was aangekondigd als die zou komen, je ziet hem verder ook niet in één van de limited editions.

[ Voor 4% gewijzigd door Nieuwevolger op 31-03-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Echt god wat een goed nieuws allemaal :D kijk nu direct al uit naar de anime serie en de CGI film haha :D die trailers zien er super tof uit :)

die demo is nu aan het downloaden :)

[ Voor 12% gewijzigd door Ricmaniac op 31-03-2016 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Laatst online: 21:05
ASNNetworks schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:24:
[...]

Vooralsnog komt hij enkel naar de PS4 en Xbox One, net als alle voorgaande single player FF delen. Enkel de MMO's zijn op de pc uitgekomen tot nu toe en HD remasters (VII)
En de XIII games.
Yintha schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:24:
Wordt de CG film een volledige film, dus een film van ~1,5 uur of een short movie?
Full movie.

Ik vind de CE nogal al aan de prijs voor wat je er voor krijgt. De Deluxe edition ook, 30 euro bovenop de normale prijs voor een bluray-movie en een steelcase erbij? Maar goed, wellicht dat wat webshops de Deluxe edition goedkoper aanbieden, de CE is SE store only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
AppieNL schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 15:13:
[...]

En de XIII games.

[...]

Full movie.

Ik vind de CE nogal al aan de prijs voor wat je er voor krijgt. De Deluxe edition ook, 30 euro bovenop de normale prijs voor een bluray-movie en een steelcase erbij? Maar goed, wellicht dat wat webshops de Deluxe edition goedkoper aanbieden, de CE is SE store only.
Die kwamen niet op release, maar 5 jaar later ;) Is net als VII die als HD Remaster uit kwam, kan je dus niet mee tellen.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Dan moet je iets duidelijker zijn in je originele post:
ASNNetworks schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:24:
[...]

Want dat onderscheid maak je in die post dus absoluut niet.

Het ging er volgens mij bij de eerste post van I_am_akira om of die uberhaupt naar de PC komt. En aangezien de XIII games dat wel deden is er een redelijke kans dat XV dat op den duur ook wel komt. XIII-3 kwam ongeveer een jaar na console release op de PC. Ik denk dat je van hetzelfde uit kan gaan voor XV. Tuurlijk zeggen ze daar nu niks over, want "that will hurt console sales". En dan gaan Sony en MS emo doen.

[ Voor 6% gewijzigd door AppieNL op 31-03-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
AppieNL schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 15:45:
Dan moet je iets duidelijker zijn in je originele post:

[...]

Want dat onderscheid maak je in die post dus absoluut niet.

Het ging er volgens mij bij de eerste post van I_am_akira om of die uberhaupt naar de PC komt. En aangezien de XIII games dat wel deden is er een redelijke kans dat XV dat op den duur ook wel komt. XIII-3 kwam ongeveer een jaar na console release op de PC. Ik denk dat je van hetzelfde uit kan gaan voor XV. Tuurlijk zeggen ze daar nu niks over, want "that will hurt console sales". En dan gaan Sony en MS emo doen.
En daarom zei ik ook:

"Vooralsnog komt hij enkel naar de PS4 en Xbox One" Dat de game over 5 jaar misschien naar de PC komt, is voor nu dus ook niet interessant lijkt me. Dus op de vraag: komt hij naar de PC? is mijn antwoord, waar ik aantoon dat alle SP FF's op release enkel op console kwamen, best duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Ja, want dat woord release stond ook in die eerste post? Oh ja, it didn't. En lol 5 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

hmm de demo doet het bij mij niet :/ hij is gedownload maar dan krijg ik steeds een error als ik hem opstart.

De PS4 help funtie zegt dat k of me ps4 moet updaten of de applicatie maar beide zijn up to date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Hoe vinden jullie de demo, hoor best wel wat reacties dat de combat niet zo goed en de graphics niet altijd even goed zijn, hoop de demo morgen zelf te spelen.

Tip; bekijk ook even de nieuwe japense trailer van ff15, die is wat uitgebreider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:43
Ik vind dat die vaak schokt. En af en toe had ik 't idee dat ik naar PS3 graphics zat te kijken. Ik hoop dat het uiteindelijke spel toch wel wat permanent vloeiender draait.

Verder doen ze bij Square niet aan anti-aliasing. Opzich niet zo erg, maar kennelijk ben ik nogal verwend door Destiny :P

[ Voor 26% gewijzigd door tiguan op 31-03-2016 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

De demo is echt waardeloos... lijkt meer op een snel in elkaar geflanste tech demo of zo.
Vechten is saaaaaai, meer dan de hele tijd een knopje ingedrukt houden is er niet bij.

Ik mag toch echt hopen dat ze het met de volledige game wat beter voor elkaar hebben want dit was waardeloos :N

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 16:20

Bosmonster

*zucht*

ScrooLoose schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 21:42:
De demo is echt waardeloos... lijkt meer op een snel in elkaar geflanste tech demo of zo.
Vechten is saaaaaai, meer dan de hele tijd een knopje ingedrukt houden is er niet bij.

Ik mag toch echt hopen dat ze het met de volledige game wat beter voor elkaar hebben want dit was waardeloos :N
Ben gelukkig niet de enige dus.. De controls zijn echt onhandelbaar en de graphics en framerate matig.

Als ze realtime combat willen, dan moeten ze het wel goed doen. (laat ze eens kijken naar Dark Souls oid). Als dit een voorproefje is van XV, dan laat ik die zonder probleem linksliggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 31-03-2016 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Final Fantasy 12 was de laatste goede FF... ik trap er sindsdien elke keer weer in door ze toch maar aan te schaffen want "zOMG! Final Fantasy!"

Ze worden telkens slechter, ik koop deze echt niet meer tenzij de reviews van het volledige spel goed zijn.
Ik mis de random battles :'(

De demo krijgt gewoon iets van een 4.5/5 als ik in de PSstore kijk... die lui sporen echt niet.

[ Voor 14% gewijzigd door ScrooLoose op 31-03-2016 22:40 ]

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• calivaty
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-04 17:59
Ik heb de demo gisteren uitgebreid gespeeld en ben helaas aardig teleurgesteld.

Over de graphics en performance wil ik niet heel lang over uitwijden. Grafisch gezien vond ik het tegenvallen t.o.v. wat ik tot nu toe in trailers gezien heb. Frame rate was hier en daar inderdaad ondermaats. Maar ik wil dat pas oordelen bij de volledige game.

Maar de combat.... Man wat vond ik dat vreselijk. Wellicht dat ik het zelf niet helemaal snap, maar hierbij mijn ervaring.

Je houdt een knop constant ingedrukt om aan te blijven vallen. Erg saai wat mij betreft. Daarnaast kan je of dodgen door een andere knop in te drukken en blokken door dezelfde knop ingedrukt te houden. Dit werkte bij mij voor geen meter. Tijdens elke dodge leek ik alsnog geraakt te worden omdat de boss elke keer op een andere manier aanvalt. Viel volgens mij geen pijl op te trekken. Dodge naar links, rechts of naar achter, allemaal dezelfde uitkomst. Zijn swing range was zo groot dat ik overal geraakt werd. Ik raakte bijna elke keer in 1 klap bijna de helft van mijn hp kwijt. Defenden precies hetzelfde verhaal. Soms werkte het wel, maar (zoals de demo al zei) werkt dit niet voor alle aanvallen. Welke dan wel?! Ik kreeg hierdoor het gevoel dat ik zelf compleet geen controle had. Twee klappen en ik was al dood. Gelukkig dat carbucle je blijft healen in de demo...

Tijdens het aanvallen kun je wisselen tussen vier wapens/spells. Ik heb alleen de airsword en broad/greatsword uitgebreid getest. (dus niet de shield en shuriken) Het is (volgens mij) de bedoeling dat je aardig vaak wisselt tussen de wapens aangezien het grote zwaard mana teruggeeft met elke klap. En trust me, dat heb je nodig. Ik was zo ongelooflijk vaak out of mana. Wat zorgt voor een korte stun. Erg irritant. Het grote zwaard is erg traag en persoonlijk vond ik deze niet fijn vechten.

Dan heb je je airsword. Deze is een stuk fijner omdat deze lekker snel is. Maar door het dodge/defend verhaal vond ik de combat echt niet lekker werken. Met je airsword kun je ook in de lucht blijven en aanvallen. Daar werkt het dodgen en defenden helemaal niet! je kan met je stick wel soort van sturen/dodgen in de lucht, maar dit zorgde er bij niet voor dat ik de aanvallen kon ontwijken. In de lucht was ik een sitting duck. Daarnaast koste dit ook mana! Hierdoor was mijn mp nog sneller op!

Dit zorgde ervoor dat ik met mijn airsword op de grond probeerde te blijven en hoopte dat mijn dodge/defend magisch af en toe zou werken. Dit gaf mij in ieder geval geen plezier. Tot mijn grote spijt.Het in en uit warpen (teleporten) was ook niet echt intuïtief. Ik warpte erin kon daardoor een paar klappen verkopen totdat de boss 1 keer aanviel, het dodgen niet werkte en ik weer half dood was.

Magic vond ik ook niet super. Zelfs met een lock aan belandde de spells nooit op de boss zelf, maar altijd ernaast/erachter.

Conclusie, de combat voelt ongelooflijk clunkie aan. Niet intuïtief maar stroperig en frustrerend. Helaas is bovenstaand verhaal geen 1 aprilgrap :(

Edit: Spelling + toevoeging conclusie.

[ Voor 3% gewijzigd door calivaty op 01-04-2016 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:39
Bosmonster schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 22:27:
Als ze realtime combat willen, dan moeten ze het wel goed doen. (laat ze eens kijken naar Dark Souls oid). Als dit een voorproefje is van XV, dan laat ik die zonder probleem linksliggen.
Ze moeten gewoon geen realtime willen. Om dezelfde reden heb ik XIII-3 ook maar overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Net de demo gespeeld, graphicd vind ik prima alleen is alles wel heel erg korrelig.

Als kind spelen is inderdaad een beetje saai, maar vond de boss batlle echt wel mooi hoor, leuke combie van combo's maken en ontwijken. De game heeft echt nog wel steeds m'n intresse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ja hier dus ook .. ik speelde opzich met plezier de demo en ik ben juist wel degelijk weer hooked aan Final Fantasy en kijk uit naar de release. Blijf de mens een mooie gewaarwording vinden haha. hoe ervaringen kunnen verschillen per individu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
final fantasy moet 10 miljoen keer verkopen om z'n kosten terug te verdienen. ter vergelijking FF7 is de enigste die dat is gelukt nadat het naar verschillende platformen is gebracht.

ik merk dat in het westen de hype niet heel groot is, fans van het genre zitten hier op te wachten maar voor veel mensen schikt de style ook heel hard af. Dan moeten vooral de japanners zelf het verschil maken, alleen het grote probleem is dat de homeconsole markt daar langzaam aan het afsterven is. en zo kan dit wel eens de laatste grote final fantasy zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:04
Zojuist ook de demo gespeeld. Nooit eerder final fantasy gespeeld, maar vond het wel wat 'kinderachtig' met die carbucle. Daarnaast viel me op dat de camera heel irritant meebeweegt als je springt (wat een schokkerig beeld oplevert).

Het vechten was wat simpel, maar die boss fight was wel aardig. Ik moest alleen continu een pijltjestoets inhouden om aan te vallen? Waardoor ik tijdens een aanval niet kon lopen. Maar dat kan aan mij liggen, misschien is eenmalig indrukken en daarna continu rondje in houden ook wel voldoende. Maar qua gevechtssysteem valt er nog wel wat te veranderen denk ik.

Om wel positief te eindigen, de graphics waren mooi en het concept van die rondjes (in een wezen veranderen, het weer aanpassen) vond ik ook wel geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Gister ook de demo gespeeld, kon niet echt framedrops vinden na het eerste stuk in het open veld waar ik ze wel zag, maar ik vind het jammer dat de combat voor 75% van de demo zo ongekend suf is om vervolgens in 1 fight te worden gegooid waarbij het concept van het vechten pas een beetje naar voren komt.

Zoals Calivaty al zei, vond ik ook het dodge/block systeem vrij loos in deze demo. Beter hadden ze de eerste 75% gebruikt voor een kleine tutorial op dat vlak ipv "hou rondje ingedrukt, maak je geen zorgen om defenden, want je kan toch niet dood kleuter festijn".

De camera vond ik ook best treurig. In de demo wilde ik het complete blokken bouwwerk omver hebben op de boeken, 9 van de 10x betekende dit dat de camera naar first person ging en ik geen ene hol meer zag. Als je zo trots bent op je physics van blokken laten vallen in een game dat je er zelfs een video van maakt, verwacht ik wel dat ik het kan zien SE. Blokken geluid was ook te eng eentonig, elk stoot tegen een blokje maakt exact hetzelfde geluid?

Ik wil eigenlijk Episode Duscae weer gaan spelen na het spelen van deze demo, want hoewel het vechten daar een langzamer tempo had, herinner ik me veel meer potentie (en heb ik heb hem alleen gespeeld voor de update van die demo). Ik weet alleen niet zeker of dat de roze bril is waarmee ik nu naar die demo kijk of dat het ook echt zo was. Het zwaard switchen en dodgen kwam in die demo volgens mij veel beter uit de verf. Ook had die demo een tutorial voor wat gameplay mechanics.

Aangezien ik niet vind dat SE er vanuit mag gaan dat iedereen Type-0 op de PS4 heeft gekocht, vind ik deze demo een gemiste kans als je hiermee mensen naar je game wil trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

De demo van XV vond ik niet super, maar XXIII en XIII-2 (de enige 2 FF's die ik gespeeld heb) vond ik fantastisch. Daarom net maar besloten om de Day One Edition te pre orderen :P
Tot de game binnen is ga ik ook helemaal geen filmpjes of iets dergelijks meer kijken, ik laat me wel verrassen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 21-06-2016 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejjon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejjon
Nieuwe CGI film ziet er ook vet uit:

[ Voor 31% gewijzigd door Leejjon op 25-07-2016 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-04 19:54
dvdkiwi schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:30:
De demo van XV vond ik niet super, maar XXIII en XIII-2 (de enige 2 FF's die ik gespeeld heb) vond ik fantastisch. Daarom net maar besloten om de Day One Edition te pre orderen :P
Tot de game binnen is ga ik ook helemaal geen filmpjes of iets dergelijks meer kijken, ik laat me wel verrassen :)
Ik moet FFXIII-2 nog spelen, maar vond FFXIII stiekem toch wel leuk. Ik schrijf stiekem, want ik merk dat deze games eigenlijk nogal worden afgebrand door de meeste mensen. Verhaaltechnisch niet altijd geweldig, en niet alle karakters even leuk (ook ongelijke karakterontwikkeling), maar het vechtsysteem vond ik één van de hoogtepunten. En tja, ben eigenlijk wel een fan van Lightning. Gave, koelbloedige vrouw :D .

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Het zal mij werkelijk aan mijn billen roesten wat anderen van XIII en XIII-2 vinden, als ik me er als gamer mee vermaak dan doet het waar het voor gemaakt is toch ;)
XIII-2 vond ik op een aantal vlakken toffer dan XIII, vooral het tijdreizen en de vrijheid die je daarbij krijgt, maar dat maakte het soms ook weer wat ingewikkeld. Ik heb er later dan ook een hardcopy guide bij gehouden om te zien waar ik naartoe moest.
Het vechtsysteem vond ik echt een dikke plus in die games!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
Je moet niet vergeten dat veel mensen die dat zeggen opgegroeid zijn met een bepaalde sfeer en speelstijl die bij de game serie past die gaandeweg dusdanig is aangepast dat niks de games meer verbind anders dan de naam in de titel ;)

Ik heb zelf alle final fantasies gespeeld (begonnen met 7 op de psx, later de oudere games op emulators gespeeld en nu weer eens ff vi op de mobiel) en vermaak me eigenlijk altijd met de games. Ik vond het tactische aan turned based vechten zoals in de oude final fantasies altijd erg leuk, maar dat neemt niet weg dat ik me ook prima vermaakt heb met bijvoorbeeld XIII en XIII-2. Vond zelf XIII-3 weer een stuk minder, voornamelijk door dat hele "je moet het binnen zoveel tijd doen" gebeuren.

Iedereen ervaart games anders en je hoeft je nooit te schamen als je bepaalde games leuk vindt, waarvan anderen zeggen dat zij het niet zo vinden. Enige dat ik je kan zeggen is, probeer toch eens de oudere games te spelen, puur omdat dat (voor mij) altijd enorm meeslepende reizen zijn geweest.

Ik kijk sowieso uit naar deze game. Granted, er zijn een hoop dingen waar ik niet heel warm van loop binnen FF XV, maar voornamelijk is het wachten op het eindproduct en dan ervaar ik het allemaal wel. Vond de combat in de demo's niet heel slecht ofzo, maar we zien wel hoe het bij het eind product zit. Ik ben in ieder geval niet bang voor een slecht verhaal, slechte muziek of slechte graphics en dat is toch ook vaak een belangrijk punt bij de FF games

[ Voor 0% gewijzigd door Sjoerdje131 op 28-07-2016 13:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Sjoerdje131 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:47:
Je moet niet vergeten dat veel mensen die dat zeggen opgegroeid zijn met een bepaalde sfeer en speelstijl die bij de game serie past die gaandeweg dusdanig is aangepast dat het niks de games meer verbind anders dan de naam in de titel ;)
O dat snap ik zeer zeker.
Ik heb sommige series ook zien veranderen waardoor ik ze kocht voor de naam maar waar nieuwkomers dol op waren. En soms heeft een serie ook gewoon wat vernieuwing nodig om het allemaal wat frisser en misschien meer toegankelijk te maken voor een breder publiek.

Gamen is entertainment, als het mij kan vermaken heeft het zijn doel bereikt ;)
Wat dat betreft hebben deel XIII en XIII-2 hun doelstelling ruim gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het handig om eerst Kingsglaive te kijken en dan FFXV te gaan spelen? Of juist andersom?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-03 10:54
alexander1685 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:54:
[...]

Ik moet FFXIII-2 nog spelen, maar vond FFXIII stiekem toch wel leuk. Ik schrijf stiekem, want ik merk dat deze games eigenlijk nogal worden afgebrand door de meeste mensen. Verhaaltechnisch niet altijd geweldig, en niet alle karakters even leuk (ook ongelijke karakterontwikkeling), maar het vechtsysteem vond ik één van de hoogtepunten. En tja, ben eigenlijk wel een fan van Lightning. Gave, koelbloedige vrouw :D .
Hé, daar ben ik het nou helemaal mee eens! Ik hab 'm laatst voor de 2e keer uitgespeeld. Nog veel plezier aan gehad. Komend weekend start ik XIII-2 voor de 2e keer.

Ik kijk erg uit naar FFXV trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AppieNL schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 16:21:
Gister ook de demo gespeeld, kon niet echt framedrops vinden na het eerste stuk in het open veld waar ik ze wel zag, maar ik vind het jammer dat de combat voor 75% van de demo zo ongekend suf is om vervolgens in 1 fight te worden gegooid waarbij het concept van het vechten pas een beetje naar voren komt.

Zoals Calivaty al zei, vond ik ook het dodge/block systeem vrij loos in deze demo. Beter hadden ze de eerste 75% gebruikt voor een kleine tutorial op dat vlak ipv "hou rondje ingedrukt, maak je geen zorgen om defenden, want je kan toch niet dood kleuter festijn".

De camera vond ik ook best treurig. In de demo wilde ik het complete blokken bouwwerk omver hebben op de boeken, 9 van de 10x betekende dit dat de camera naar first person ging en ik geen ene hol meer zag. Als je zo trots bent op je physics van blokken laten vallen in een game dat je er zelfs een video van maakt, verwacht ik wel dat ik het kan zien SE. Blokken geluid was ook te eng eentonig, elk stoot tegen een blokje maakt exact hetzelfde geluid?

[…]
Ik herken deze dingen zeer goed haha. Wat mij ook op viel (wel echt een mierenneuk ding, maar voor mij irritant) is het volgende: je hebt de glimmende vloer in de eetkamer met de speelblokken. De zon schijnt echt heel mooi over de vloer en de lichteffecten zijn goed. Zeer goed zelfs. Maar… als je voor de speelblokken staat dan knalt de weerspiegeling er gewoon onderdoor. Zag er erg vreemd uit. Alsof de weerspiegeling gewoon een vast in de vloer zit ipv realtime gerenderd word en dan blokken er zo hops bovenop gezet zijn. Of is dit ook het geval?

[edit]
Meteen in het begin van het filmpje zie je wat ik bedoel.

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 02-08-2016 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Jasphur schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:00:
Is het handig om eerst Kingsglaive te kijken en dan FFXV te gaan spelen? Of juist andersom?
denk dat het gewoon los van elkaar kan joh. maar ik denk eerder dat k de film ga zien dan het spel uitspelen XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 17:16:
[...]

denk dat het gewoon los van elkaar kan joh. maar ik denk eerder dat k de film ga zien dan het spel uitspelen XD
Haha grote kans inderdaad. Ik denk dat ik hem zelf gewoon eerst ga kijken en dan ga spelen. Even een hele avond aan besteden.

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste