@
IntToStr Leuk dat je deel 15 bent gaan spelen.
Ik merk niet bewust iets van mijn beslissingen die ik nam in het begin van de game. In tegenstelling tot andere FF delen waarbij je een bepaald pad bewandeld (bijvoorbeeld FFX en FFXII) of dat je geen wapens kunt vinden om bepaalde vaardigheden te leren (Bijvoorbeeld FFIX).
Active mode is echter prima voor als je gewoon door de wereld heen loopt, het zorgt voor snellere gevechten zodat het vergaren van EXP makkelijker wordt. Voor bosses kun je het prima aanzetten. Persoonlijk gebruik ik de Wait Mode nooit. Er zijn overigens ook Bosses waarbij je de Wait Mode niet kunt gebruiken. Dan weet je dat vast

Helaas zijn de meeste kleine gevechten redelijk button bashen. Maar juist deze kleine gevechten geven je de gelegenheid toffe combo's uit te zoeken. Let ook op: je positie ten opzichte van je vijand bepaald ook hoeveel damage je doet. Gebruik dit.
Wat ik gedaan heb met de AP is, eerst de manieren waarop je sneller AP kunt vergaren unlocken. Dus meer AP verdienen met reizen met de auto en Chocobo, met het vangen van vissen, met het overnachten op een campingplaats of met een bepaalde aanval tijdens een gevecht.
Een paar tips die ik je al wel mee wil geven:
• Koop veel (High)Elixers, deze zijn veel effectiever dan (High)Potions.
• Koop veel Potions, deze kun je dan gebruiken voor gewonden Hunters. Hen kom je random tegen in alle gebieden en zo verdien je toch weer makkelijk wat EXP.
• Koop veel repair kits, deze kun je dan gebruiken voor personen die pech hebben met hun auto. Wederom gemakkelijke EXP.
• Koop vanuit de auto, wanneer beschikbaar, de MP3 speler en alle cd's met Square Enix Soundtracks. Is gewoon leuk om met de soundtrack van FFIX door een Dunguon te lopen.
Geen idee of Steam trophies heeft, maar als de game niet perse Platinum (Dat krijg je als je op de Playstation alle trophies hebt gehaald) wilt hebben. Dan zou ik het gevecht met de Adamantoise Boss laten liggen. Erg lang en saai gevecht.
Daarnaast heb je nog de Menace Dungeons, zoals hierboven besproken met @dvdkiwi Deze zijn leuk om snel te levellen, maar verder erg saai en geen tot nauwelijks goede loot.
En dan heb je nog (wanneer je verder bent in het spel) de Pitioss Ruins. Ik vond deze persoonlijk erg leuk en met best wel goede loot op het einde. Ik ga verder niks vertellen over deze geheime dungeon, dat mag je lekker zelf uitzoeken.

Maar vanuit mijn kant een aanrader.
Er zijn geheid dingen die ik vergeet, maar heel veel plezier met je playthrough.