Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Mutatie schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 19:40:
Heb je de nixperience band equipped? Die zorgt dat je xp kan sparen
Ja. Die moet ik dan verwijderen? Ignis heeft hem..

Edit: ik ben level 22 nu. Dit was het probleem. Thanks! Kon dit nergens vinden

[ Voor 15% gewijzigd door CMSTRR op 01-04-2017 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dat is net het doel van die nixperience band.
Als je die aandoet kun je slapen zonder te levelen, en zo je exp opsparen tot je met een hogere multiplier in een motel of hotel kunt slapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CMSTRR schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 14:07:
Vraagje. Inmiddels 9.5 uur verder zit ik nog steeds op level 8. Het spel geeft ook al tjden aan dat er nog 200 exp nodig zijn voor level up. Die heb ik in overvloed gekregen maar ze blijven rank 8. Wat doe ik verkeerd? Elke character heeft rond de 13800 EXP
Wat vind je ondertussen van het spel?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Jasphur schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:45:
[...]

Wat vind je ondertussen van het spel?
Ja super. Inmiddels uitgespeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand nog bezig met de Gladio verhaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:36

BlackEyedAngel

Just a decent guy

http://www.pushsquare.com...her_big_update_this_april

Final Fantasy XV will be getting another hefty update later this month, Square Enix has revealed. If you're not sick of Noctis and the gang yet, then you may be delighted to know that a new PS4 Pro mode is heading your way. 'Stable Mode' will allow Pro users to prioritise a stable frame rate, essentially making up for the fact that the developer controversially uncapped the game's frame rate with the previous patch.

Text is being enlarged throughout the game as well, and there'll be new timed quests to undertake which feature their own rewards. On top of that, the Regalia will be getting a new skin, and some fresh tunes are being added to the music player. We wonder what they could be? The patch launches on the 27th April.

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackEyedAngel schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:42:
http://www.pushsquare.com...her_big_update_this_april

Final Fantasy XV will be getting another hefty update later this month, Square Enix has revealed. If you're not sick of Noctis and the gang yet, then you may be delighted to know that a new PS4 Pro mode is heading your way. 'Stable Mode' will allow Pro users to prioritise a stable frame rate, essentially making up for the fact that the developer controversially uncapped the game's frame rate with the previous patch.

Text is being enlarged throughout the game as well, and there'll be new timed quests to undertake which feature their own rewards. On top of that, the Regalia will be getting a new skin, and some fresh tunes are being added to the music player. We wonder what they could be? The patch launches on the 27th April.
Hmmm. Ik ben benieuwd. Sinds die laatste 60fps update maakt mn PS4 pro een mega herrie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:10
FINAL FANTASY XV Digital Premium Edition aangekocht. Na Witcher 3, Skyrim, Dragon Age, de volgende game dat ik zal verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://assets1.ignimgs.com/2017/07/26/ffxv-comrades-logo-1501077498225.jpg

flinke UPDATE met betrekking tot FFXV multiplayer!

Wat vinden jullie ervan?

http://www.ign.com/articl...=5978a18f27a336f11a000006

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
Ik speel FF niet om multiplayer.
Laat ze aan single player content werken. De main game hadden ze ook maar half afgemaakt :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 10:23
Jasphur schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 16:24:

Wat vinden jullie ervan?
Te laat, al een half jaar geleden de Platinum trophy gehaald en inmiddels focus op andere games.
Multiplayer, meh. Waarom moet elk spel een mp hebben? Het is gewoon een singleplayer game...

Wat mij betreft stoppen ze met elke effort die nog in ff XV gestoken wordt. Het is over, uit en gedaan. Sommigen vonden het geweldig en anderen helemaal ruk, leer er van en focus op de volgende game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:10
FF XV heeft geen MP nodig, maar moet het hebben van zijn SP. Is net als Tomb Raider en AC deze hebben ook een MP en heeft geen enkele nut. En ze zouden beter de focus/ investeren leggen op de SP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
We hebben al XI en XIV voor MP. Ik zie dit geen succes worden. Laat inderdaad XV een gesloten hoofdstuk zijn en de focus leggen op een nieuwe FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-06 15:12
Zojuist is aangekondigd dat Final Fantasy XV naar de PC komt: https://twitter.com/FFXVEN/status/899586900008226816.
Jasphur schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 16:24:
[afbeelding]

Wat vinden jullie ervan?

http://www.ign.com/articl...=5978a18f27a336f11a000006
Ik wordt hier niet enthousiast van. Laat de game lekker singleplayer. Ook streams gezien op Twitch en die waren zo buggy ...

[ Voor 4% gewijzigd door Zidane007nl op 21-08-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
En er komt een mobiele versie. Lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ugh. Please SE, focus op de volgende. Stop maar met FXV :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Had eigenlijk gehoopt dat vandaag de versus world expantion werd aangekondigd die in de wandelgangen de ronde deed stiekem, maar ben bang dat het bij een rumor gaar blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zidane007nl
Of het Final Fantasy XV universum al niet genoeg is uitgemolken ... |:(
Ze kunnen zich beter bezig houden met Final Fantasy VII Remake en Kingdom Hearts III.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:13
Not sure if serious... zeg je nou dat ze moeten ophouden met uitmelken van XV om verder te gaan met uitmelken van VII die al een stuk of 4 spin-offs heeft? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat @Zidane007nl het niet zo bedoelt haha :P Meer dat ze gewoon eens door moeten gaan met het volgende project. En inderdaad is FFVII al behoorlijk uitgemolken, maar toch kijk ik wel uit naar de remake.

En ik ben ook echt wel heel erg nieuwsgierig naar eventuele plannen voor XVI icm die techdemo (i know, lekker voorbarig en veel speculaas :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-06 22:05

Superkiwi

Hoi doei

Dan gooi ik even een hete knuppel in het hondenhok:
Laat ze maar een XIII-III maken. De eerste twee van XIII vond ik fantastisch :*)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb Lightning Returns nooit gespeeld. Was die echt tof ja?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dat is de derde uit de serie toch? Heette die niet gewoon Lightning Returns in plaats van FF XIII-3?
Die heb ik niet gespeeld, enkel XIII en XIII-2 heb ik gedaan.
Toen ik las dat je in Lightning Returns tegen de klok speelde heb ik 'm laten varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:24
Ik vond LR niet zo'n leuk spel. Dat gedoe met die klok begon best irritant te worden op een gegeven moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:26:
Dat is de derde uit de serie toch? Heette die niet gewoon Lightning Returns in plaats van FF XIII-3?
Die heb ik niet gespeeld, enkel XIII en XIII-2 heb ik gedaan.
Toen ik las dat je in Lightning Returns tegen de klok speelde heb ik 'm laten varen.
Ik vind XIII-2 leuker dan XIII. LR trok mij ook niet, maar goed. Ondertussen de PS4 nu :P

Ik heb sinds ik het gisteren weer zei wel weer enorm zin in een FF Tactics :P mede dankzij FFXII eigenlijk wel haha Ivalice to the rescue!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:16
tiguan schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:46:
Ik vond LR niet zo'n leuk spel. Dat gedoe met die klok begon best irritant te worden op een gegeven moment.
Meest irritante FF die ik ooit gespeeld heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Iemand die nog van plan is om de multiplayer dlc te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:55
Vermaak me nog prima met FFX. Ik probeer alle stats te maximaliseren, zodat ik de dark eons kan verslaan. Van mij mag er een FFX-3 komen. Ook daar zijn wat geruchten over geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bRuud83 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 21:10:
Vermaak me nog prima met FFX. Ik probeer alle stats te maximaliseren, zodat ik de dark eons kan verslaan. Van mij mag er een FFX-3 komen. Ook daar zijn wat geruchten over geweest.
FFX was inderdaad vermakelijk en X-2 ook nog wel. Maar er hoeft voor mij geen deel 3 bij te komen.
Laat hen maar even focussen op deel 16. Als die ooit gaat komen of op een 3D remake van deel 9 :D
En natuurlijk op het uitbrengen van van de episodes van deel 7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
FFX was mijn eerste FF en eerste ervaring met het turnbased vechtsysteem. Vandaar dat ik dit deel een zeer warm hart toedraag. Toch weer FFXV opgepakt en opnieuw begonnen via game plus. Alle extra content doorspitten en comrades oppakken. Gezien de komende december update ben ik voorlopig nog niet klaar met FFXV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, dan snap ik hem. Ik moet ook nog van alles bij FFXV, ondanks dat ik hem platinum heb. Maar ik zit nu nog midden in FFXII TZA :P Misschien volgend jaar weer eens oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er komt een ‘pocket’ game van FFXV

https://itunes.apple.com/nl/story/id1336424800?l=en

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zidane007nl
Die is in augustus vorig jaar aangekondigd (is hier ook voorbij gekomen). Nu is bekend gemaakt wanneer deze uitkomt: 9 februari.
http://www.siliconera.com...s-february-9-ios-android/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net even gekeken of er nog updates zijn uitgebracht voor FFXV, en dat zijn er wel wat. Maar deze kwam er toch wel bovenuit.

Heeft iemand hier al gebruik van gemaakt.
12-12-17 Implementation of character swap feature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:48

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik ben erg lang weg geweest van deze game maar moet nog het allerlaatste stukje van het verhaal.. nu ben ik op een punt dat ik voglens mij alleen maar verder kan en niet terug kan voor het verhaal.. maar ik ben te laag ofzo om dit te doen. Ik kan gewoon niet eens 2 klappen overleven van zo'n groot sterk beest..

weet gewoon niet hoe ik nu verder moet komen.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:48:
Ik ben erg lang weg geweest van deze game maar moet nog het allerlaatste stukje van het verhaal.. nu ben ik op een punt dat ik voglens mij alleen maar verder kan en niet terug kan voor het verhaal.. maar ik ben te laag ofzo om dit te doen. Ik kan gewoon niet eens 2 klappen overleven van zo'n groot sterk beest..

weet gewoon niet hoe ik nu verder moet komen.
Waar zit je precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 78577

De pocket-versie is uit sinds deze morgen. Het verhaal is identiek aan de PS4-versie, maar beetje beknopter en de graphics zijn meer "kiddy".

Is best wel leuk, alleen is het tappen waar je naartoe wil lopen ipv een virtuele joystick, en dat is wel even wennen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tiguan
Voor de geïnteresseerden: Kingsglaive: Final Fantasy XV staat nu op Netflix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:35
Anoniem: 78577 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 16:52:
De pocket-versie is uit sinds deze morgen. Het verhaal is identiek aan de PS4-versie, maar beetje beknopter en de graphics zijn meer "kiddy".

Is best wel leuk, alleen is het tappen waar je naartoe wil lopen ipv een virtuele joystick, en dat is wel even wennen...
Heb hem uitgespeeld, leuke versie. :) Nu bezig met de FFXV PC Demo (Steam), kun je heel chapter 1 spelen. Ziet er erg goed uit!

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de PS4-versie al heel lang, maar telkens ik er aan begin, zet ik het weer af... Het kan me niet boeien...

Heb ervoor op paar weekjes tijd anders FFXII (opnieuw) uitgespeeld op de PS4, dus het is niet dat ik geen FF-fan ben...

Ik weet het niet, met een auto rondrijden, het is geen echt FF-gevoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb 'm wel uitgespeeld, maar sindsdien ook eigenlijk niet meer aangeraakt. Ook geen zin in de uitbreidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 78577 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:33:
Ik heb de PS4-versie al heel lang, maar telkens ik er aan begin, zet ik het weer af... Het kan me niet boeien...

Heb ervoor op paar weekjes tijd anders FFXII (opnieuw) uitgespeeld op de PS4, dus het is niet dat ik geen FF-fan ben...

Ik weet het niet, met een auto rondrijden, het is geen echt FF-gevoel...
Had ik in het begin ook, maar trok later wel bij. Had liever een airship gehad die lekker op de velden kan landen en niet bij aanraking met een lantarenpaal meteen ontploft. Maar goed.

Ik ben nu ook bezig met FFXII en heb mijzelf voorgenomen echt alles te halen. Alle Espers, alle side mission, de beste wapens etc etc. Dus ben nog wel even bezig :P Top deel van de FF reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Gisteren de Demo op steam gedownload. Voelde wel weer tof om even te spelen maar tering wat is het kut met M/K .. dit zijn echt games bestemd voor controllers.

Grafisch is het wel echt een stukje mooier en fijner spelen naar mijn ervaring maar ik had wel zo iets als ik dan zat te denken van: zou ik het opnieuw kopen dat ik dan dacht: meh is zonde.. kan beter dan gewoon de expansions op me PS4 spelen waar ik ook al de season pass had maar nooit wat mee gedaan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:35
tiguan schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:37:
Ik heb 'm wel uitgespeeld, maar sindsdien ook eigenlijk niet meer aangeraakt. Ook geen zin in de uitbreidingen.
Dat had ik ook na het spelen van de ps4 release maar de PC versie is toch wel erg mooi en vloeiend. :9

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
Hmm, ik denk dat mijn 4,5 jaar oude notebook met GeForce GT650 niet geschikt is om het mooier te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ironie is dat FFXV bij het laden de melding geeft dat het een FF is voor fans en nieuwelingen.

Maar heb het gevoel dat de meeste FF-fans (lees als: minstens al 5 delen uitgespeeld) FFXV niet zo echt smaken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Anoniem: 78577 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 08:19:
Ironie is dat FFXV bij het laden de melding geeft dat het een FF is voor fans en nieuwelingen.

Maar heb het gevoel dat de meeste FF-fans (lees als: minstens al 5 delen uitgespeeld) FFXV niet zo echt smaken...
Het ligt denk ik ook een beetje aan hoe openminded je bent.
Het lijkt gewoon totaal niet op wat je gewent bent van Final Fantasy. maar desondanks vind ik het persoonlijk gewoon los staand ook een super goeie game. Maar moet inderdaad toe geven dat het voor mij ook een heel ander gevoel geeft dan met de oude FF games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-06 10:20
Ik ben/was een diehard FF fan, ben uiteindelijk gestopt na Tidus serie, de opvolgers beperkt gespeeld.
Wel zo'n 40 uur in de Lightning series gespeeld. Dat was al een grote verandering tegenover de eerste batches.

Gisteren de demo voor een uurtje of twee gespeeld, met zowel k/b als xbox controller. Xbox moet ik echt leren.
Uiteindelijk gestopt om dat ik niet heel chapter 1 wil spelen en dan dinsdag overnieuw moet beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:52:
[...]

Het ligt denk ik ook een beetje aan hoe openminded je bent.
Het lijkt gewoon totaal niet op wat je gewent bent van Final Fantasy. maar desondanks vind ik het persoonlijk gewoon los staand ook een super goeie game. Maar moet inderdaad toe geven dat het voor mij ook een heel ander gevoel geeft dan met de oude FF games.
En toch, als je goed kijkt en rustig de steden, een aantal personages en fiends bestudeerd zitten er heel veel kleine hints naar vorige delen of het FF-universum in.

Mijn eerste FF was deel 9 en dat deel vond ik echt een Final Fantasy uitstraling hebben. Het was voor mij dan ook best een 'shock' om deel VII te spelen en niet eens voor de grahics, maar meer de harde koude wereld ivm met de wereld van IX. En toen kwam voor mij deel 8, waarbij de hoofdrolspelers ineens lichamen hadden die kloppen met de echte wereld. Ofja, lange benen hebben. Stuk voor stuk echt andere settings maar met heel veel kleine details die de delen toch weer met elkaar verbinden. Denk aan de Aeons, de namen van wapens, Cid, de Chocobo's, de Fiends zelf, de kristallen etc. Dit geldt ook voor de delen na IX. Waarbij XII weer teruggrijpt naar Tactics.

FFXV is niets meer of minder dan een nieuw deel in de FF reeks. En hoe langer ik door FFXV loop hoe meer het voor mij een echte FF wordt. Wel jammer dat ze dat niet meteen bij de release gelukt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Kun je in de Demo ook al ergens gaan vissen, ik ben het nog niet tegen gekomen in ieder geval? Ook loopt de game veel beter dan de benchmark, zelfs met Gamworks effecten aan loopt de game soepel maar het kost wel zo'n 10 fps extra. Gameworks maakt het allemaal wel wat voller en mooier dus ik laat die opties aan staan. Dit word ook mijn eerste FF game of is het toch beter om bij een van de andere nieuwere delen te beginnen. De oudere games wil ik niet gaan spelen in ieder geval want die zien er niet uit.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gekke Jantje schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:02:
Kun je in de Demo ook al ergens gaan vissen, ik ben het nog niet tegen gekomen in ieder geval? Ook loopt de game veel beter dan de benchmark, zelfs met Gamworks effecten aan loopt de game soepel maar het kost wel zo'n 10 fps extra. Gameworks maakt het allemaal wel wat voller en mooier dus ik laat die opties aan staan. Dit word ook mijn eerste FF game of is het toch beter om bij een van de andere nieuwere delen te beginnen. De oudere games wil ik niet gaan spelen in ieder geval want die zien er niet uit.
Ik kan helaas geen antwoord geven op je visvraag. Ik weet om eerlijk te zijn ook niet wat je speelt bij de demo. Maar als je het begin speelt waarbij je de auto naar de garage duwt: Breng de wagen naar de garage en speel tot je vrij kunt lopen. Dan ren terug naar waar je vandaag kwam en blijf bij de bergen helemaal links. Op een gegeven ogenblik kom je bij een controlepost (kom niet te dichtbij want dat overleef je niet, ik zou sowieso op dit punt in dat gebied alle gevechten even mijden), ga helemaal naar links. Daar zie je een onverharde weg. Daar ergens zie je een trap naar beneden. Onderaan is een visplekje. Zie nummer 1 op deze kaart

Afbeeldingslocatie: https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fstatic.gosunoob.com%2Fimg%2F1%2F2016%2F11%2Fcleigne-leide-Duscae-fishing-spot-map-1-1024x624.jpg&f=1

En verder vind ik het persoonlijk zonde dat je vorige delen laat liggen omdat ze er niet uit zien. Ik maak op uit je post dat je op een PC speelt, dus je kan sowieso de opgepoetste variant van deel IX en de HD remasters van X en X-2 spelen op Steam. Daarnaast is er een HD remaster van deel XII beschikbaar voor de PS4 welke dolby 7.1 en HDR ondersteund. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 05-03-2018 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Voor het verhaal is het wel jammer indd maar ik kan niet genieten van dit soort 2d gameplay.

YouTube: Final Fantasy IX PC - Episode 1: Beginning

Daarom zou ik eerder gaan voor delen die meer 3e person 3D zijn.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gekke Jantje schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:54:
Voor het verhaal is het wel jammer indd maar ik kan niet genieten van dit soort 2d gameplay.

YouTube: Final Fantasy IX PC - Episode 1: Beginning

Daarom zou ik eerder gaan voor delen die meer 3e person 3D zijn.
Dan kun je denk ik pas instappen bij deel 12 :)
Op het oog zijn de delen X en X-2 wel 3D, maar je hebt geen vrije camera-controle in de views.
Als je begrijpt wat ik bedoel.

Overigens gister toch maar weer eens FFXV aangeslingerd om de laatste quests/hunts af te ronden. Moest wel even een update installeren van 16GB maar damn wat loopt het spel soepel nu op die derde stand. Ben de naam even kwijt, maar het is de stand die een goede balans zoekt tussen framerate en graphics.

Flinke soundtrack uitbreiding ook. Er zitten nu allemaal andere Square Enix soundtracks bij.

[ Voor 26% gewijzigd door Jasphur op 05-03-2018 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Jasphur schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:38:
Daarnaast is er een HD remaster van deel XII beschikbaar voor de PS4 welke dolby 7.1 en HDR ondersteund. :)
Die is zins kort ook verkrijgbaar op steam.

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:34
Afgelopen weekend FF15 gekocht voor de Xbox One X, maar ik heb bij het spel geen geluid - helemaal niets. :S Andere games doen het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Nu online
Wellicht door het verschijnen van de Royal Edition ben ik weer bezig met deze game. Had de Prompto/Ignis/Gladio DLC nog niet afgerond.

Net klaar met Prompto; begint saai, maar gaandeweg speelt het lekker weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yonix schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:40:
Afgelopen weekend FF15 gekocht voor de Xbox One X, maar ik heb bij het spel geen geluid - helemaal niets. :S Andere games doen het prima!
Al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:34
Jasphur schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:12:
[...]

Al een oplossing gevonden?
Heb sindsdien het spel niet meer gespeeld - ben nu bezig met 'The Evil Within 2'. Ik had wel begrepen dat het samen kon hangen met een bug die in de voorlaatste Insiders Update (Xbox One) was geslopen.

Ik zal vanmiddag het spel weer eens opstarten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yonix schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:37:
[...]

Heb sindsdien het spel niet meer gespeeld - ben nu bezig met 'The Evil Within 2'. Ik had wel begrepen dat het samen kon hangen met een bug die in de voorlaatste Insiders Update (Xbox One) was geslopen.

Ik zal vanmiddag het spel weer eens opstarten. :)
Wat ik tegenkwam als een oplossing is je Xbox opnieuw op te starten als je in de game zit.
Dus game opstarten en dan Xbox herstarten. Anders kijken naar je audio-output ingame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
Afgelopen maand deze game uitgespeeld. Was weer leuk om een FF gecleared te hebben. Heb nog lang niet alle sidequests / hunts gedaan omdat ik daar simpelweg de tijd niet voor heb, de DLC moet ik ook nog een keertje checken. Begreep ook dat Noctis inmiddels beschikbaar is in Tekken 7 :)

Ik vond het niet de meest meeslepende FF, maar dat is geheel persoonlijk. Ik heb al aardig wat FF games gespeeld en het begon bij mij met FF III maar dat is dus eigenlijk FF VI.

FF III
Eerste FF game die ik ooit speelde op de SNES. Kan me nog herinneren dat ik als 14 jarig ventje met een griepje op bed lag en dit spel speelde op mijn SNES. Prachtige verhaallijn en geweldige muziek.

FF VII
Gelijk na aanschaf van mijn PS1 deze game opgepikt. Was even wennen aan de andere 3D graphics maar het speelde ook heerlijk weg.

FF VIII
Deze heb ik nog nooit uitgespeeld, ik vond het Salaris systeem irritant en ook het customisen van wapens en Guard Forces kon me niet echt bekoren. Misschien toch maar eens opnieuw kijken op welke manier ik deze opnieuw kan gaan spelen want zo slecht is deze FF volgens mij nou ook weer niet.

FF IX
Leuke game die ook lekker weg speelde. Soms bij bepaalde boss fights wel pittig (Gizamaluke!) maar ook een erg geslaagde FF.

FF X
Briljante graphics destijds op de PS2 en wederom erg vermakelijk, ben nu bezig met de remaster HD op mijn PS4.

FF X-2
Deze heeft me nooit echt kunnen boeien, kwam wat kinderlijk en nep over en de muziek was ook veel minder. Deze zat ook in die HD remaster bundel die ik op de PS4 heb gekocht maar die ga ik denk ik niet zo snel aanraken.

FF XI FF XII
Ook een goede FF, hoewel het vechtsysteem erg wennen was heb ik me er prima mee vermaakt.

FF XIII
Goede game, wel wat lineaire verhaallijn volgens mij en ook lekker moeilijk qua bosses.

FF XIII-2
Ook leuke game, hoewel ik het reizen door de tijd wat irritant vond.

Lightning Returns
De minste FF die ik gespeeld heb, zwaar irritant dat je het spel binnen een bepaalde tijd uit moet spelen. Voelde erg gedwongen en gehaast, echt niet mijn ding.

Hier dus aardig wat FF ervaring, ik kijk uiteraard ook uit naar FF VII remake maar dat gaat nog wel even duren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Vlassie1980 Ik mis toch echt wel FFXII in je lijstje. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
Jasphur schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 15:46:
@Vlassie1980 Ik mis toch echt wel FFXII in je lijstje. :P
Fixed that for you :)

Online MMORPG heeft me nooit echt kunnen boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Vlassie1980 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 15:51:
[...]

Fixed that for you :)

Online MMORPG heeft me nooit echt kunnen boeien.
Daarom tellen 11 en 14 niet mee voor mij. Maar elke FF na 12 vond ik echt bagger. 13 was gangetjes rennen en x drukken, alleen bij boss battles kwam er meer bij kijken, verhaal kon ook niet vager.
15 is maar half af en opgevuld met simpele fetch achtige zooi, je voelt gewoon dat er zooo veel mist. Wel een mooie wereld en sfeer.
Heb het jaren volgehouden maar mn vertrouwen in Square enix is echt weg. Deus ex in koelkast, SoM remake is een goedkope inspiratieloze cash in. Ik hoop verrast te worden maar de remake van mn favoriet, VII, geloof ik ook niet meer in. 6 7 8 en 9 waren echt het beste waarvan ik 8 de minste vond. 10 en 13 12 waren ook oke al vond ik 10 teveel emo gejammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Nu online
Mutatie schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 17:36:
[...]

Daarom tellen 11 en 14 niet mee voor mij. Maar elke FF na 12 vond ik echt bagger. 13 was gangetjes rennen en x drukken, alleen bij boss battles kwam er meer bij kijken, verhaal kon ook niet vager.
15 is maar half af en opgevuld met simpele fetch achtige zooi, je voelt gewoon dat er zooo veel mist. Wel een mooie wereld en sfeer.
Heb het jaren volgehouden maar mn vertrouwen in Square enix is echt weg. Deus ex in koelkast, SoM remake is een goedkope inspiratieloze cash in. Ik hoop verrast te worden maar de remake van mn favoriet, VII, geloof ik ook niet meer in. 6 7 8 en 9 waren echt het beste waarvan ik 8 de minste vond. 10 en 13 waren ook oke al vond ik 10 teveel emo gejammer.
Ik vond 15 niet zonder fouten, maar absoluut een stap in de goede richting. Heb het volste vertrouwen dat het volgende deel een verbetering zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Slurpie Blauw schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 14:29:
[...]

Ik vond 15 niet zonder fouten, maar absoluut een stap in de goede richting. Heb het volste vertrouwen dat het volgende deel een verbetering zal zijn.
Tja ik weet het niet, 13 was niks, 15 een rommeltje (de hele opzet had wel met enorme potentie), SoM is niks (maar misschien meer bijzaak, het geeft wel het gevoel dat ze hun magie kwijt zijn), Deus Ex de nek omgedraaid, bij de ontwikkeling van de VII remake lijkt er aardig wat gerommel, het episode gebeuren heb ik geen vertrouwen in (Half Life episodes :'( en het is gewoon niet fijn steeds maar een stukje te krijgen met het risico gecancelled worden ipv van een volledig iets).
Misschien dat deel 16 goed word, ik moet het eerst zien, eerder kon je er vanuit gaan.

(ooh wat als The Witcher en Final Fantasy een kindje zouden krijgen O+ )

[ Voor 6% gewijzigd door Mutatie op 24-03-2018 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mutatie schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 15:26:
[...]

Tja ik weet het niet, 13 was niks, 15 een rommeltje (de hele opzet had wel met enorme potentie), SoM is niks (maar misschien meer bijzaak, het geeft wel het gevoel dat ze hun magie kwijt zijn), Deus Ex de nek omgedraaid, bij de ontwikkeling van de VII remake lijkt er aardig wat gerommel, het episode gebeuren heb ik geen vertrouwen in (Half Life episodes :'( en het is gewoon niet fijn steeds maar een stukje te krijgen met het risico gecancelled worden ipv van een volledig iets).
Misschien dat deel 16 goed word, ik moet het eerst zien, eerder kon je er vanuit gaan.

(ooh wat als The Witcher en Final Fantasy een kindje zouden krijgen O+ )
Dan liever Horizon en FF :P

Maar de voornaamste rede dat FFXV zo'n rommeltje was, is dat, naar mijn weten, SE op een gegeven ogenblik zei dat het spel NU! uitgebracht moest worden. En dat merk je ook aan veel dingen. Ze hadden prima nog een jaar kunnen doorwerken. Maar er moest geld verdient worden. En ja, dan maar liever patches en giga updates dan nog een jaar wachten. Ik zal zo eens wat links zoeken als bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1056017

Na lang niet meer spelen de demo maar eens gedownload op steam. Iemand nog tips met welke FF je het best kunt beginnen als je er al een tijdje uit bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Anoniem: 1056017 Maak echt niet zoveel uit. Maar ligt je voorkeur bij klassieke turnbased gevechten? Dan kun je alles voor deel 12 pakken. Ben je daar minder fan van, dan alles van 12 en hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:13
Nou, zo simpel zou ik het niet stellen. FF12 combat was voor mijn gevoel nog steeds turn-based (of misschien had ik het zo ingesteld?). Ik vond het programmeren van de teamgenoten ook ideaal, maar daar verschillen de meningen over. FF13 vond ik al wat chaotischer maar nog steeds strategisch.

Ik heb van het weekend de demo van FF15 geprobeerd, en hier (of eigenlijk in FF13-3 maar die heb ik overgeslagen) gaat het pas echt de grens over naar een action-rpg, met parries en dodges, snel reageren enzo. Okee, er is ook een modus waarin het spel stopt, maar die lijkt me erg onhandig, da's hetzelfde als op pauze drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
108rogar schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:58:
Nou, zo simpel zou ik het niet stellen. FF12 combat was voor mijn gevoel nog steeds turn-based (of misschien had ik het zo ingesteld?). Ik vond het programmeren van de teamgenoten ook ideaal, maar daar verschillen de meningen over. FF13 vond ik al wat chaotischer maar nog steeds strategisch.

Ik heb van het weekend de demo van FF15 geprobeerd, en hier (of eigenlijk in FF13-3 maar die heb ik overgeslagen) gaat het pas echt de grens over naar een action-rpg, met parries en dodges, snel reageren enzo. Okee, er is ook een modus waarin het spel stopt, maar die lijkt me erg onhandig, da's hetzelfde als op pauze drukken.
De gevechten in FF zijn altijd al behoorlijk strategisch/turn-based geweest op FFXV. Maar ik bedoelde meer dat de gevechten van voor deel 12 vrij langzaam zijn en heel erg de nadruk op turn-based leggen. Deel 12 heeft ook een turn based systeem maar door die gambits en het overrulen van de gambit voelt het behoorlijk anders aan. Tenzij je de Wait Modus aanzet. Dat bedoelde ik met klassieke turn-based.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Nu online
Jasphur schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:11:
[...]

Dan liever Horizon en FF :P

Maar de voornaamste rede dat FFXV zo'n rommeltje was, is dat, naar mijn weten, SE op een gegeven ogenblik zei dat het spel NU! uitgebracht moest worden. En dat merk je ook aan veel dingen. Ze hadden prima nog een jaar kunnen doorwerken. Maar er moest geld verdient worden. En ja, dan maar liever patches en giga updates dan nog een jaar wachten. Ik zal zo eens wat links zoeken als bron.
Ik merk wel na alle DLC dat het spel strakker is geworden. Vooral de optie om te switchen tussen de personages tijdens gevechten vind ik een welkome aanwinst, wat eigenlijk vanaf het begin al zou moeten gelden. Je kunt zeggen dat de Royal Edition de versie is wat het zou moeten zijn toen het gold ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik heb de disc er weer eens in gestopt.
Moest nog 4 Menace dungeons, daar ben ik nu mee bezig. Twee klaar nu, enkel nog een lvl99 en een lvl84.
Ik heb het Ultima Sword en heb elke char de magitech suit aangetrokken, heb het idee dat die nogal OP zijn want net in een lvl94 dungeon kreeg ik nul damage _O-
Ik vind het prima zo, even lekker alles voltooien wat ik nog moest.
O nee, net de "O Partner, My Partner" lvl99 quest gedaan maar ik kreeg toch wel fikse damage.

De reward van de mysterie scraps treasure hunt viel een beetje tegen. Misschien handig als je met spells speelt maar die gebruik ik nauwelijks.

[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 03-04-2018 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 00:23:
Ik heb de disc er weer eens in gestopt.
Moest nog 4 Menace dungeons, daar ben ik nu mee bezig. Twee klaar nu, enkel nog een lvl99 en een lvl84.
Ik heb het Ultima Sword en heb elke char de magitech suit aangetrokken, heb het idee dat die nogal OP zijn want net in een lvl94 dungeon kreeg ik nul damage _O-
Ik vind het prima zo, even lekker alles voltooien wat ik nog moest.
O nee, net de "O Partner, My Partner" lvl99 quest gedaan maar ik kreeg toch wel fikse damage.

De reward van de mysterie scraps treasure hunt viel een beetje tegen. Misschien handig als je met spells speelt maar die gebruik ik nauwelijks.
Ik heb ontdekt dat als je de fiends net niet allemaal dood en dan die Armiger Chain activeert en dan nog eens, zodat je met zijn vieren gebruik maakt van de Armiger, en je een chain aan kills maakt, je echt debiel veel exp krijgt. Zo kun je bijvoorbeeld voor een gevecht waar je normaal maar 1.200 exp voor krijgt ineens 9.000 exp krijgen. Knal daar nog eens een multiplier tegenaan (bijvoorbeeld de maaltijd 'stacked sandwich' gained exp +50%) en dan slapen bij Galdin Quay en bam! Level 99. Ik moet ook nog 2 dungeons en die "O partner, my partner" Die "Anglers Nightmare" skip ik. Daar heb ik echt het geduld en de finesse niet voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Xp heb ik niet meer nodig, ik ben al level 99 ;)
Of ze moete de levelcap verhoogd hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@dvdkiwi Ah oke :P verkeerd gelezen dan.
Deze is verhoogd tot 120 met de update van 21 februari vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobstar
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-05 21:44
Nooit een een FF game gespeeld, altijd meer van mmorpgs en shooter geweest.

Denk dat het jaren is geweest dat ik langer dan 10 uur heb gespendeerd in een SP game
De multiplayer dlc is wel aardig, nu dat 2 uurtjes gespeelt maar het is toch wel erg verschillend met sp.. wat jammer vindt.

Had graag co-op gedaan in de open wereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mobstar schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:35:
Nooit een een FF game gespeeld, altijd meer van mmorpgs en shooter geweest.

Denk dat het jaren is geweest dat ik langer dan 10 uur heb gespendeerd in een SP game
De multiplayer dlc is wel aardig, nu dat 2 uurtjes gespeelt maar het is toch wel erg verschillend met sp.. wat jammer vindt.

Had graag co-op gedaan in de open wereld
Probeer dan eens Final Fantasy XIV. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

De Menace dungeons laat ik wel voor wat het is.
Was bezig met de lvl99 dungeon "A Menace Sleeps in Costlemark", maar toen ik na het clearen van kamer 24 er achter kwam dat er nog 36(!) kamers te gaan waren ben ik er direct uit gegaan.
Ik speel op easy en heb al 4 pogingen nodig gehad om kamer 24 te clearen, no way dat ik alle 60 kamers ga halen.
Jammer voor de game completion maar het is niet anders.

Wellicht dat eens ga proberen te levellen naar level 120 waarna ik het nog een kans ga geven ;)

*
De enige dungeon die ik daarnaast nog open had staan was die in Steyliff. Na het 5e kampvuur maar eens opgezocht hoe ver ik nog te gaan had, blijkt die gewoon 100(!!) kamers te bevatten. En na de gigantische stapels Tornberries ben ik die nu halverwege eigenlijk ook wel beu.

[ Voor 32% gewijzigd door Superkiwi op 03-04-2018 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:34:
De Menace dungeons laat ik wel voor wat het is.
Was bezig met de lvl99 dungeon "A Menace Sleeps in Costlemark", maar toen ik na het clearen van kamer 24 er achter kwam dat er nog 36(!) kamers te gaan waren ben ik er direct uit gegaan.
Ik speel op easy en heb al 4 pogingen nodig gehad om kamer 24 te clearen, no way dat ik alle 60 kamers ga halen.
Jammer voor de game completion maar het is niet anders.

Wellicht dat eens ga proberen te levellen naar level 120 waarna ik het nog een kans ga geven ;)

*
De enige dungeon die ik daarnaast nog open had staan was die in Steyliff. Na het 5e kampvuur maar eens opgezocht hoe ver ik nog te gaan had, blijkt die gewoon 100(!!) kamers te bevatten. En na de gigantische stapels Tornberries ben ik die nu halverwege eigenlijk ook wel beu.
Goed om te lezen. Doei FFXV hallo Trackmania :P
(en oja, ik heb ook nog andere games echt uit te spelen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:46
Paar vraagjes van een nieuwe oude speler. Vroeger heel veel Final Fantasy gespeeld (delen 7 t/m 10 vooral) en kwam deel 15 tegen op steam in de aanbiedingen, dus dacht waarom ook niet...

Nu heb ik pas een half uur of zo gespeeld en wat intro's en paar eerste quests gedaan, maar (zoals vaak in het begin) zijn er een heleboel nieuwe dingen om te "leren". Nu heb ik de tutorial nog niet gedaan, wel nog van plan, dus kan zijn dat daar al iets in terug komt, maar de ervaring leert dat er wel wat zaken zijn die je al vanaf het begin "goed" kan doen ipv random wat aankloten.

Sowieso de gevechten in active mode zijn even nieuw en wennen. Zit er aan te denken om er even wait mode van te maken om het wat beter onder de knie te krijgen. Nu is het maar button bashen en hope for the best :P Meer mensen die hier last van hadden? En went het snel?

Daarnaast kon ik wat AP gaan besteden. Daar zag ik een hele hoop opties. Zijn er nog zaken die echt heel nuttig zijn in het begin? Of krijg je eigenlijk genoeg AP en komt alles vanzelf wel en maakt het niet zo veel uit?

En heeft het in het begin zin om spullen te kopen in de shops of krijg je genoeg spul als loot / rewards?

Ik kan er uiteraard gewoon blind in gaan en waarschijnlijk maken de keuzes in het begin niet zo heel veel uit, maar zou zonde zijn als ik het mezelf onnodig lastig maak. Heb niet meer de tijd beschikbaar zoals vroeger :p

Nog tips in het algemeen voor een nieuwe speler?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@IntToStr Leuk dat je deel 15 bent gaan spelen.

Ik merk niet bewust iets van mijn beslissingen die ik nam in het begin van de game. In tegenstelling tot andere FF delen waarbij je een bepaald pad bewandeld (bijvoorbeeld FFX en FFXII) of dat je geen wapens kunt vinden om bepaalde vaardigheden te leren (Bijvoorbeeld FFIX).

Active mode is echter prima voor als je gewoon door de wereld heen loopt, het zorgt voor snellere gevechten zodat het vergaren van EXP makkelijker wordt. Voor bosses kun je het prima aanzetten. Persoonlijk gebruik ik de Wait Mode nooit. Er zijn overigens ook Bosses waarbij je de Wait Mode niet kunt gebruiken. Dan weet je dat vast :)
Helaas zijn de meeste kleine gevechten redelijk button bashen. Maar juist deze kleine gevechten geven je de gelegenheid toffe combo's uit te zoeken. Let ook op: je positie ten opzichte van je vijand bepaald ook hoeveel damage je doet. Gebruik dit.

Wat ik gedaan heb met de AP is, eerst de manieren waarop je sneller AP kunt vergaren unlocken. Dus meer AP verdienen met reizen met de auto en Chocobo, met het vangen van vissen, met het overnachten op een campingplaats of met een bepaalde aanval tijdens een gevecht.

Een paar tips die ik je al wel mee wil geven:
• Koop veel (High)Elixers, deze zijn veel effectiever dan (High)Potions.
• Koop veel Potions, deze kun je dan gebruiken voor gewonden Hunters. Hen kom je random tegen in alle gebieden en zo verdien je toch weer makkelijk wat EXP.
• Koop veel repair kits, deze kun je dan gebruiken voor personen die pech hebben met hun auto. Wederom gemakkelijke EXP.
• Koop vanuit de auto, wanneer beschikbaar, de MP3 speler en alle cd's met Square Enix Soundtracks. Is gewoon leuk om met de soundtrack van FFIX door een Dunguon te lopen.

Geen idee of Steam trophies heeft, maar als de game niet perse Platinum (Dat krijg je als je op de Playstation alle trophies hebt gehaald) wilt hebben. Dan zou ik het gevecht met de Adamantoise Boss laten liggen. Erg lang en saai gevecht.

Daarnaast heb je nog de Menace Dungeons, zoals hierboven besproken met @dvdkiwi Deze zijn leuk om snel te levellen, maar verder erg saai en geen tot nauwelijks goede loot.

En dan heb je nog (wanneer je verder bent in het spel) de Pitioss Ruins. Ik vond deze persoonlijk erg leuk en met best wel goede loot op het einde. Ik ga verder niks vertellen over deze geheime dungeon, dat mag je lekker zelf uitzoeken. :) Maar vanuit mijn kant een aanrader.

Er zijn geheid dingen die ik vergeet, maar heel veel plezier met je playthrough.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glowman
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:27
Jasphur schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 13:48:
@IntToStr Geen idee of Steam trophies heeft, maar als de game niet perse Platinum (Dat krijg je als je op de Playstation alle trophies hebt gehaald) wilt hebben. Dan zou ik het gevecht met de Adamantoise Boss laten liggen. Erg lang en saai gevecht.
Steam heeft achievements, maar ik moet je gelijk geven het gevecht met de Adamantoise was gewoon 10 min lang tegen een berg slaan en toen was het over.

Misschien nog een verdere tip: Je xp wordt omgezet in levels door te overnachten. Hoe "beter" je overnacht plek, hoe hoger je multiplier. (new chapter staat gelijk aan overnachten, meestal 1x xp op de eerste na). Bij de pc versie heb je echter ook een accessory genaamd de Nixperience band. Equip deze en je xp wordt niet meer omgezet in levels. Dit zorgt ervoor dat je flink kan sparen en dan eens overnachten bij de betere plekken, voor lekker veel bonus xp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
glowman schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 21:04:
[...]

Steam heeft achievements, maar ik moet je gelijk geven het gevecht met de Adamantoise was gewoon 10 min lang tegen een berg slaan en toen was het over.

Misschien nog een verdere tip: Je xp wordt omgezet in levels door te overnachten. Hoe "beter" je overnacht plek, hoe hoger je multiplier. (new chapter staat gelijk aan overnachten, meestal 1x xp op de eerste na). Bij de pc versie heb je echter ook een accessory genaamd de Nixperience band. Equip deze en je xp wordt niet meer omgezet in levels. Dit zorgt ervoor dat je flink kan sparen en dan eens overnachten bij de betere plekken, voor lekker veel bonus xp.
Die Nixperience heb je ook op de consoleversie.

Die overnachtigingen was ik vergeten inderdaad. Goeie. Nog een EXP boost. Wanneer je alle zwaarden hebt verzameld en je Armiger kan activeren, activeer dan tijdens deze Armiger een tweede Armiger. (op de PS4 nogmaals de L1+R1 combo). Je krijgt dan de Armiger Unleashed of iets dergelijks. In feite gebruik je dan met zijn vieren de Armiger. Als je dan een fiend dood tijdens deze Armiger krijg je standaard 2.500 EXP. Dood je een tweede fiend dan krijg je er nog meer. Dood je een derde dan nog meer etc etc. Handig voor als je wilt grinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Nu online
IntToStr schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 13:19:

Daarnaast kon ik wat AP gaan besteden. Daar zag ik een hele hoop opties. Zijn er nog zaken die echt heel nuttig zijn in het begin? Of krijg je eigenlijk genoeg AP en komt alles vanzelf wel en maakt het niet zo veel uit?

En heeft het in het begin zin om spullen te kopen in de shops of krijg je genoeg spul als loot / rewards?

Ik kan er uiteraard gewoon blind in gaan en waarschijnlijk maken de keuzes in het begin niet zo heel veel uit, maar zou zonde zijn als ik het mezelf onnodig lastig maak. Heb niet meer de tijd beschikbaar zoals vroeger :p

AP is het moeilijkst te bemachtigen naar mijn mening. Er zijn elke dag timed quests die je kan doen, daar krijg je ook weer punten voor, die ik persoonlijk inruil voor meer AP. Ik stel voor om die timed quests zeker elke dag proberen te doen, ook omdat het vaak badass gevechten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IntToStr schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 13:19:
Paar vraagjes van een nieuwe oude speler. Vroeger heel veel Final Fantasy gespeeld (delen 7 t/m 10 vooral) en kwam deel 15 tegen op steam in de aanbiedingen, dus dacht waarom ook niet...

Nu heb ik pas een half uur of zo gespeeld en wat intro's en paar eerste quests gedaan, maar (zoals vaak in het begin) zijn er een heleboel nieuwe dingen om te "leren". Nu heb ik de tutorial nog niet gedaan, wel nog van plan, dus kan zijn dat daar al iets in terug komt, maar de ervaring leert dat er wel wat zaken zijn die je al vanaf het begin "goed" kan doen ipv random wat aankloten.

Sowieso de gevechten in active mode zijn even nieuw en wennen. Zit er aan te denken om er even wait mode van te maken om het wat beter onder de knie te krijgen. Nu is het maar button bashen en hope for the best :P Meer mensen die hier last van hadden? En went het snel?

En?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:46
Toevallig veel weg geweest en wat ziek geweest en zo helaas, hopelijk vanavond eindelijk verder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
FFXV weer even opgepakt na de royal edition update en ik vind chapter 14 flink vooruit gegaan is. Alleen jammer van de vrij nutteloze Omega bossfight. Liep er toevallig tegenaan. Na de eerste aanval meteen one shot kill. Even op Youtube gekeken, blijkt het weer om een 1 uur + warp spam boss te gaan. Geen zin in, ga ik niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bRuud83 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 12:31:
FFXV weer even opgepakt na de royal edition update en ik vind chapter 14 flink vooruit gegaan is. Alleen jammer van de vrij nutteloze Omega bossfight. Liep er toevallig tegenaan. Na de eerste aanval meteen one shot kill. Even op Youtube gekeken, blijkt het weer om een 1 uur + warp spam boss te gaan. Geen zin in, ga ik niet aan beginnen.
Zat andere dingen waar je je mee kunt vermaken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-06 21:26
Pff als ik dit weer lees bedenk ik mij dat ik de hele zooi nog moet uitspelen. Zat denk ik op 60% vd story. Maar heb al echt meer dan een jaar het spel niet meer aangeraakt en denk dat ik alles alweer vergeten ben. Overnachten, armiger. Het zegt me allemaal wel wat, maar ja.

Balen want ik ben een FF fan van het eerste uur maar het verhaal kon mij nooit echt helemaal pakken. Ook vond ik de dingen zoals koken etc maar onwennig...het spel is gewoon veel te uitgebreid haha...maar goed, wellicht ergens komende weken weer een poging doen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@B-Bandit Ik vind FFXV juist vrij beperkt. Als ik kijk naar FFXII, welke ik nu aan het spelen ben, en ook even terug graaf in mijn geheugen naar FFIX en FFX, dan hadden die edities veel meer te beiden. In die games had je veel 'praat met dit persoon, dan met die, haal een key item daar, geef weer aan eerste persoon, praat daarna weer met persoon twee' en voila! je hebt een rare loot. Terwijl deze personen geen onderdeel van het verhaal zijn. Of een onderdeel van een side-quest zoals Hunts oid

Ik heb bij FFXV het veel meer het gevoel van 'loop daar heen, versla monster, voila: loot!' Het is veel minder belangrijk om met mensen te spreken om zo extra en geheime loot te krijgen.

Begrijp je wat ik bedoel? :P

[ Voor 8% gewijzigd door Jasphur op 09-05-2018 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-06 21:26
Jasphur schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:23:
@B-Bandit Ik vind FFXV juist vrij beperkt. Als ik kijk naar FFXII, welke ik nu aan het spelen ben, en ook even terug graaf in mijn geheugen naar FFIX en FFX, dan hadden die edities veel meer te beiden. In die games had je veel 'praat met dit persoon, dan met die, haal een key item daar, geef weer aan eerste persoon, praat daarna weer met persoon twee' en voila! je hebt een rare loot. Terwijl deze personen geen onderdeel van het verhaal zijn. Of een onderdeel van een side-quest zoals Hunts oid

Ik heb bij FFXV het veel meer het gevoel van 'loop daar heen, versla monster, voila: loot!' Het is veel minder belangrijk om met mensen te spreken om zo extra en geheime loot te krijgen.

Begrijp je wat ik bedoel? :P
Ik begrijp wat je zegt ja. Het magische is er een beetje vanaf. Ik kan ook helemaal niet wennen aan die real world elementen. Auto tanken, hotel en overnachten, koken. Ik mis de jeux in het wereldje.

FF8 daarentegen en FF9 ook man wat een sfeer hadden die games. FFX vorig jaar gespeeld en hoewel ik het destijds een flop vond tov FF8 en FF9 voelt het inmiddels als een verademing. FF12 heb ik trouwens ook nooit echt denderend gevonden (wel uitgespeeld), maar ga de Zodiac edition wel kopen en proberen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@B-Bandit Zeker doen! En ga dan meteen voor de 100% :D Daar ben je wel even zoet mee.

edit: toch nog even een reactie op de sfeer. De sfeer zit er prima in bij FFXV.
Ja, vorige delen zoals IX, X en XII, hebben het inderdaad meer dan FFXV. Maar als je goed kijkt zitten er heel veel klassieke elementen uit de FF universum in XV. Wat ik persoonlijk denk waarom de sfeer niet zo goed doorkomt als bij de vorige delen is denk ik te verwijten aan de vier hoofdrolspelers. Op de een of andere manier zijn ze geen echt team. Dat kan komen doordat je (oorspronkelijk) niet iedereen kon aansturen en je stapt direct in een verhaal. Je moet dus echt de anime's Brotherhood en de CGI film Kingsglaive hebben gezien wil je meer achtergrond van de characters mee krijgen. Omdat ik een behoorlijk fan ben van de series had ik deze allemaal gezien voordat ik aan de game begon en daarom begreep ik sommige opmerken die ze tegen elkaar zeiden. Maar als je die niet hebt gezien snap je er waarschijnlijk niks van.

Waarbij je bij vorige delen meteen in de sfeer werd gezogen, moet je er bij FFXV wat meer je best voor doen.
Dat is op zich niet erg, maar dat het niet gemoeten. Hopelijk komt er ooit nog een FFXVI die wat meer terug grijpt naar een 'klassieke' Final Fantasy.

[ Voor 88% gewijzigd door Jasphur op 09-05-2018 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kraziey schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 08:06:
Sinds de aankondiging heb ik al mijn hoop, op het redden van de FF franchise, in deze game gelegd. Al vanaf het begin trok deze "XIII" game mijn volle aandacht, maar kom op; 6 jaar in ontwikkeling?? Ik begrijp dat je kwaliteit wilt leveren en ik ben echt bereid te wachten op een goede triple A game, maar 6 jaar (zonder het einde nog in zicht) vind ik persoonlijk niet kunnen.
En dan heb ik het nog niet eens over KH3, welke na VS zou moeten verschijnen..... :|
En? Wat vond je er uiteindelijk van? :P :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraziey
  • Laatst online: 14:34
Jasphur schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:52:
[...]

En? Wat vond je er uiteindelijk van? :P :+
Haha, terechte vraag,was deze post alweer vergeten! :D

Het verhaal pakte mij niet echt waardoor de beleving voor mij al een stuk minder werd. Maar mijn mening is het verhaal niet duidelijk genoeg verteld (Day 1 vanilla gespeeld zónder de patches / DLC's).
Nadat ik de game had uitgespeeld begreep ik een aantal zaken gewoon niet, bijvoorbeeld wie Ardyn nou was en hoe hij hier uiteindelijk terecht is gekomen. Of dat er, naar mijn mening, een beetje werd opgebouwd naar een dikke confrontatie met Ravus, maar dat ie ineens dood op de grond ligt (in chapter 13 dacht ik?).

Chapter 13 was overigens niet best, maar volgens mij heeft elke FF, die ik iig heb gespeeld, klote stukken gehad waar ik door heen moest. (100x Lightning ontwijken in FF X alhoewel dat optioneel was :P)

Ik heb direct na het uitspelen gegoogled naar, de voor mij niet duidelijke stukken waaronder o.a. het einde en hoewel ik toen pas het e.e.a. snapte / het totale plaatje zag en het verhaal achteraf best wel zielig en triest vond (geen happy end), kwam dit voor mij gewoin te laat. Dat gevoel wilde ik juist tijdens het spelen krijgen en de miste ik volkomen.

Nu durf ik niet met 100% te zeggen of dat door mijzelf kwam (wellicht game ik nu ik wat ouder ben op een andere manier) of dat het verhaal niet goed werd verteld, maar ik was direct na de release, continu met de game bezig zoals ik bijna elke FF, sinds VII, heb verslonden. Dan verwacht ik van een FF game een achtbaan van emoties en een verhaal dat ik kan volgen.. Maar helaas.
XIII vond ik persoonlijk de minste van de games die ik heb gespeeld, maar daar snapte ik het verhaal en waar het allemaal om draaide.

Al met al heb ik me zeer vermaakt met de game en was het echt geen slechte game
Integendeel zelfs, echter maakte het mijn eigen verwachtingen helaas niet waar. Wellicht dat ik deze veel te hoog had ingezet, wie weet? :o

KH3 moet het dan maar gaan doen voor mij, wellicht verwachtingen bijstellen? :P

En jij, wat is jouw ervaring ermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Kraziey Ik snap dat je je post niet meer kan herinneren. Die kwam uit 2012 :P

Ik heb ook de vanilla versie gespeeld voordat alle patches en de Chapter 13 update uitkwam.
En eigenlijk heb ik mij er prima mee vermaakt. Zoals ik hier ooit als eens eerder vertelde heb ik echt alle rand informatie meegekregen. De anime Brotherhood en uiteraard de film. Dus ik kon redelijk meekomen met het verhaal. Het enige wat ik echt miste was de diepgang die ik altijd zo gaaf vond bij vorige delen.

Onlangs nog eens opgepakt omdat ik eens wilde kijken hoe die Character Switch werkte. Op zich is de game best wel prima geworden. Ik denk dat als iemand nu vers aan FFXV begint hij/zij een degelijke game gaat spelen. Helaas is 'degelijk' mijn inziens niet goed genoeg voor een FF game. Zeker niet als je terugkijkt naar de pareltjes die Squaer Enix en Squaresoft in het verleden hebben gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Laatst online: 14:34
Ah, de game is dus nog wel wat completer / beter geworden dan eerst dus, dat is wel nice om te horen. Heb jij ook na het uitspelen hiervan, alle side-questst / optionele dungeons gedaan etc.etc., of heb je hem gelijk weggelegd? Ik heb het nog even verder gespeeld (lekker vissen :P) maar ik was er toch wel redelijk snel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@KrazieyYes, heb volgens mij alle side missions gedaan (Alleen de grote vis moet ik nog vangen) en ik moet nog 1 of 2 hunts. De Menace dungeons heb ik laten liggen verder. Veelte veel herhaling, saaie battles en weinig toevoeging.

[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 12-06-2018 10:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:54

s0kkie

Cowabunga

Ook eindelijk toch maar aan deze game begonnen :p
Zit net in chapter 3 en vind het echt een super game. Wel heel n00b friendly gemaakt (zal wel door KH komen) maar interessant verhaal en toffe combat.
Na het spelen van de FF7R demo had ik opeens zin om deze te spelen ivm het vechtsysteem. Zelf hou ik meer van de old school turn based maar het speelt wel lekker weg verder.
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste