Ben bezig met de nieuwe timed quest, 100 cactuars verslaan, vervelende mannetjes zijn dat.
Ik vind de Light mode er echt vreselijk soepel uitzien. Misschien toch even een kijkje nemen vanavond.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Net even mee gespeeld, speelt best fijn hoor. Maar door de frame pacing ervaar je wel soms soort van kleine stotters.Jasphur schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:26:
[...]
Ik vind de Light mode er echt vreselijk soepel uitzien. Misschien toch even een kijkje nemen vanavond.
Iemand tips van ik met al m'n geld kan doen en items zoals al die ores?
Ongelovelijk wat is dat vliegen dramatisch.
Ongelovelijk wat is dat vliegen dramatisch.
[ Voor 24% gewijzigd door Nieuwevolger op 21-02-2017 14:17 ]
Iemand die secret dungeon gehaald met al die puzzels, wat een ellende is dat zeg.
Ja die heb ik gehaald, was er toch een dag mee bezigNieuwevolger schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:56:
Iemand die secret dungeon gehaald met al die puzzels, wat een ellende is dat zeg.
En laat ik maar naar level 120 gaan en de timed quest doen, kan ik ook eindelijk de menance dungeons doen die ik nog niet heb gedaan en xp ervoor krijgen.
PSN: Alvanosa
heb wat oude games ingerolen voor final fantasy, ben nu bij chapter 4. vindt het een goed spel, soms wil ik stoppen en een half uur later weer beginnen. ik weet niet wat het is bij deze game.
Heb net die Titan verslagen. Ik heb het idee dat dit een lange game is of niet?
Ik deed er ongeveer 50 uur over om hem door te spelen, maar dat komt ook omdat ik alle sidequests deed.shakespeare schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:28:
heb wat oude games ingerolen voor final fantasy, ben nu bij chapter 4. vindt het een goed spel, soms wil ik stoppen en een half uur later weer beginnen. ik weet niet wat het is bij deze game.
PSN: Alvanosa
ligt eraan hoe groot je drang is om alles te doen.shakespeare schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:28:
ik zit over de 150 uur.
Er zijn gasten die alleen de main story gedaan hebben en niks anders en er in 13 uur doorheen waren maar dat slaat echt nergens op als je dit spel zo zou spelen denk ik.shakespeare schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:28:
Ligt er ook aan of je voor alle trophies wil gaan of niet. en zelfs dan heb je eigenlijk nog veel meer te doen als je alles wilt doen buiten de trophies om
4chan gerucht: Er komt een expansion met de naam world of versus, waar je noctis speelt in z'n lange slaap.
Ik had de mainstory in 25 uur uit. http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1346643
Dat zou ik wel echt een toffe uitbreiding vinden.Nieuwevolger schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:58:
4chan gerucht: Er komt een expansion met de naam world of versus, waar je noctis speelt in z'n lange slaap.
ik vindt het wel een aardige game, echter komt het niet in de buurt van the wither voor mij en hoogstwaarschijnlijk vindt ik horizon Dawn ook beter.
ik hou niet echt van de Japanse stijl... verder is het wel een goede game.
Autorijden had wel beter gekund.
Lijkt me ook wel vet, zolang ze dit keer wel met een verhaal komen zonder al die grote gaten in het plot of totaal onlogische keuzes.Jasphur schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:29:
[...]
Dat zou ik wel echt een toffe uitbreiding vinden.
Er zitten best wel goeie dingen in de game, zoals hoe de 4 bro's zijn uitgewerkt, het monster design en hoe ze de de fantasy wereld hebben gemixed met de echte. Maar daar tegen over staan ook dingen die erg matig zijn uitgewerkt.shakespeare schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:31:
ik vindt het wel een aardige game, echter komt het niet in de buurt van the wither voor mij en hoogstwaarschijnlijk vindt ik horizon Dawn ook beter.
Nou wat ik vooral zou willen, en dat hoeft niet eens in de uitbreiding. Is een schip van Golden Quay naar dat eiland (naam even kwijt) om daar een paar special hunts te doen en te vissen.Nieuwevolger schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:04:
[...]
Lijkt me ook wel vet, zolang ze dit keer wel met een verhaal komen zonder al die grote gaten in het plot of totaal onlogische keuzes.
[...]
Er zitten best wel goeie dingen in de game, zoals hoe de 4 bro's zijn uitgewerkt, het monster design en hoe ze de de fantasy wereld hebben gemixed met de echte. Maar daar tegen over staan ook dingen die erg matig zijn uitgewerkt.
Er komen sowieso al 3 dlc uit, daar zullen we vast ook wel nieuwe gebieden zien. De gladius dlc gaat trouwens 5 dollar kosten.Jasphur schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:06:
[...]
Nou wat ik vooral zou willen, en dat hoeft niet eens in de uitbreiding. Is een schip van Golden Quay naar dat eiland (naam even kwijt) om daar een paar special hunts te doen en te vissen.
De expansion zouden ze wel heel dark kunnen maken, aangezien het in een is. Er gingen ook al geruchten dat er aan versus deel werd gewerkt met een geesten leger, misschien is dat dan wel deze expansion. Beter schappen ze ook meteen heel de auto. Maar het blijft een 4chan gerucht, het kan net zo hard gebakken lucht zijn.
Het is dat ik Brotherhood heb gekeken (wat het maar iets beter maakt), maar wat je argumentatie hiervoor is om in-game tot die conclusie te komen ben ik wel beniewd naar.Nieuwevolger schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:04:
Er zitten best wel goeie dingen in de game, zoals hoe de 4 bro's zijn uitgewerkt
Om de vergelijking met FF XIII te maken, elk personage kreeg een degelijke backstory en nog belangrijker: had een motivatie om de hele party te trekken naar het einde van het verhaal. Ofwel: het maakte niet uit wie je als leader koos van je party, het was logisch. Dit zijn gewoon Noctis' bitches imo....
Ik vond bijvoorbeeld de vriendschap tussen noctis en prompto goed uitgewerkt, bijvoorbeeld het moment dat ze samen op het dak van het motel zitten. De gesprekken in de auto onderling en de interactie die je hebt in de combat en dergelijk vind ik best wel goed gedaan.AppieNL schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:56:
[...]
Het is dat ik Brotherhood heb gekeken (wat het maar iets beter maakt), maar wat je argumentatie hiervoor is om in-game tot die conclusie te komen ben ik wel beniewd naar.
Om de vergelijking met FF XIII te maken, elk personage kreeg een degelijke backstory en nog belangrijker: had een motivatie om de hele party te trekken naar het einde van het verhaal. Ofwel: het maakte niet uit wie je als leader koos van je party, het was logisch. Dit zijn gewoon Noctis' bitches imo....
Dat kan misschien zo zijn, maar bij FFXV voelde ik wel meer bro-mance dan bij de characters van FFXIIIAppieNL schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:56:
[...]
Het is dat ik Brotherhood heb gekeken (wat het maar iets beter maakt), maar wat je argumentatie hiervoor is om in-game tot die conclusie te komen ben ik wel beniewd naar.
Dat gevoel had ik totaal niet, maar ik denk omdat ik het het japans speelde. Geeft een heel ander gevoel.Jasphur schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:46:
[...]
Dat kan misschien zo zijn, maar bij FFXV voelde ik wel meer bro-mance dan bij de characters van FFXIII
Wat ik erger vind is dat zo'n 60% van de content die gepland stond is geript en opgevuld is met fetch quests...
Het is nog steeds een fijne game, maar als ik hem speel voel ik telkens wat het had moeten zijn ipv wat het is geworden.
Ik ben dan ook niet meer zo gehyped voor de VII remake, na deel 12 lijkt square enix hun magie kwijt te zijn, beetje vergane glorie

Als ik de epische trailers terug kijk van FF15 dan denk ik toch wel altijd dat er veel meer was uit te halen. Het fundament was er wel, zo is ardyn toch 1 van de meest bad ass vilians in een game. Maar sommige dingen gaan echt nergens over, zo moet je een generaal ontvoeren, ontsnapt die na 5 minuten off screen.
Hier het zelfde wat betreft VII, ik word wel steeds meer hyped voor de remaster van XIIMutatie schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:11:
[...]
Dat gevoel had ik totaal niet, maar ik denk omdat ik het het japans speelde. Geeft een heel ander gevoel.
Wat ik erger vind is dat zo'n 60% van de content die gepland stond is geript en opgevuld is met fetch quests...
Het is nog steeds een fijne game, maar als ik hem speel voel ik telkens wat het had moeten zijn ipv wat het is geworden.
Ik ben dan ook niet meer zo gehyped voor de VII remake, na deel 12 lijkt square enix hun magie kwijt te zijn, beetje vergane glorie
En ik had FFXV ook even een tijdje op Japans staan, maar daar werd ik gek van. Juist omdat ik dus kleine dingetjes miste die niet ondertiteld werden. In het Engels is het voor ons Europeanen echt een stuk beter
Ik zag bij Ardyn de hele tijd KujaNieuwevolger schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:15:
Als ik de epische trailers terug kijk van FF15 dan denk ik toch wel altijd dat er veel meer was uit te halen. Het fundament was er wel, zo is ardyn toch 1 van de meest bad ass vilians in een game. Maar sommige dingen gaan echt nergens over, zo moet je een generaal ontvoeren, ontsnapt die na 5 minuten off screen.
Ik ben nog wel erg hyped voor FF7r, heb alleen het gevoel dat die game nooit uit komt.
Dat heb ik idd net zo, deel XII kan ik me niet erg veel meer van herrinneren en heb ik niet uitgespeeld. Mooie kans die aan te gaan pakken. Dat was imo de laatste echte FFJasphur schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:16:
[...]
Hier het zelfde wat betreft VII, ik word wel steeds meer hyped voor de remaster van XII![]()
En ik had FFXV ook even een tijdje op Japans staan, maar daar werd ik gek van. Juist omdat ik dus kleine dingetjes miste die niet ondertiteld werden. In het Engels is het voor ons Europeanen echt een stuk beter
Ik ben vooral bang dat je een of twee delen krijgt en het dan gewoon gecancelled word. De laatste FF's zijn een schim van wat ze ooit waren. Deus Ex hebben ze door 2en gesplitst en het vervolg gecancelled. Ook nog steeds (andere dev) een Half Life trauma. Ik hoop op iets moois (VII is mijn favoriete game ever! ) maar zal het wel zien.Nieuwevolger schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:23:
Ik ben nog wel erg hyped voor FF7r, heb alleen het gevoel dat die game nooit uit komt.
[ Voor 30% gewijzigd door Mutatie op 23-02-2017 16:40 ]
Ik denk dat episode 1 van FF7 wel goed gaat verkopen, maar als die echt hard gaat tegenvallen zitten mensen niet meer op de volgende episodes te wachten. Als 2 dan slecht verkoopt gaan we geen episode 3 meer zien denk ik. Maar om te zeggen dat FF7r gaat floppen kan ik niet zeggen, er is maar anderhalf minuut aan gameplay te vinden op youtube, hopelijk krijgen we met de E3 weer nieuwe beelden.Mutatie schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:24:
[...]
Dat heb ik idd net zo, deel XII kan ik me niet erg veel meer van herrinneren en heb ik niet uitgespeeld. Mooie kans die aan te gaan pakken. Dat was imo de laatste echte FF
[...]
Ik ben vooral bang dat je een of twee delen krijgt en het dan gewoon gecancelled word. De laatste FF's zijn een schim van wat ze ooit waren. Deus Ex hebben ze door 2en gesplitst en het vervolg gecancelled. Ook nog steeds (andere dev) een Half Life trauma. Ik hoop op iets moois (VII is mijn favoriete game ever! ) maar zal het wel zien.
Ik ben persoonlijk tegen heel het opsplitsen van games.Nieuwevolger schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:49:
[...]
Ik denk dat episode 1 van FF7 wel goed gaat verkopen, maar als die echt hard gaat tegenvallen zitten mensen niet meer op de volgende episodes te wachten. Als 2 dan slecht verkoopt gaan we geen episode 3 meer zien denk ik. Maar om te zeggen dat FF7r gaat floppen kan ik niet zeggen, er is maar anderhalf minuut aan gameplay te vinden op youtube, hopelijk krijgen we met de E3 weer nieuwe beelden.
Waar ik nog wel eens op zit te wachten is een FF met de sfeer van tactics

Als je ziet hoelang square enix wel niet zo lang bezig is met een game te maken, dan denk ik echt dat we over 6 jaar nog steeds geen FF7 remake hadden gehad als het niet in episodes was. Ben benieuwd of je straks echt gevoel krijgt dat je steeds een halve game speelt of net zoals FF13 wel gewoon als een complete game aanvoelt.
Denk wel dat een gamers niet gewent zijn op een game te spelen zonder een afgerond verhaal en je aan alles merkt dat er een vervolg komt. Zoals metal gear solid 5 die abrupt eind terwijl je denk dat er nog een boss battle moet komen. Voor 60 euro verwacht je wel een verhaal wat bij A begint en bij Z eindigt.
Denk wel dat een gamers niet gewent zijn op een game te spelen zonder een afgerond verhaal en je aan alles merkt dat er een vervolg komt. Zoals metal gear solid 5 die abrupt eind terwijl je denk dat er nog een boss battle moet komen. Voor 60 euro verwacht je wel een verhaal wat bij A begint en bij Z eindigt.
[ Voor 32% gewijzigd door Nieuwevolger op 23-02-2017 17:07 ]
Als FFVII maar niet FFXVI wordt. Als die al komt.
Interactie in de combat? Gejank om potions omdat ze weer in danger zijn en/of de link attacks of het gejuich/one-liners naar elkaar toe? In het geval van het laatste, kan niet zeggen dat ik dat ook zo ervaarde, ik vond de onderlinge interactie vrij tam.Nieuwevolger schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:24:
[...]
Ik vond bijvoorbeeld de vriendschap tussen noctis en prompto goed uitgewerkt, bijvoorbeeld het moment dat ze samen op het dak van het motel zitten. De gesprekken in de auto onderling en de interactie die je hebt in de combat en dergelijk vind ik best wel goed gedaan.
Gesprekken in de auto staat me werkelijk waar niks van bij als memorabel.
En wat waren gedenkwaardige momenten voor die andere 2 dan met Noctis? Sowieso zit dat moment van Prompto met Noctis dus vrij ver in het spel, want ik heb nog geen gesprek gezien in chapter 10 tussen Noctis en Prompto bij een motel of heb ik dat ook al afgeschreven als niet memorabel?
Die "bro-mance" die Jasphur aanhaalt zie ik ook niet. Zelfs als ik compleet de teksten negeer die specifiek over selfies gaan van selfie-idiot (die voor mij echt elk gevoel van impact in het verhaal onderuit weet te halen, door kort na de negatieve gebeurtenis in het verhaal te vragen om een foto te maken, want "het gebied/gebouw is zo mooi") en me focus op wat ouderwets gelul tussen vrienden, dan zit ik nog steeds 20+ uur te spelen met een stel aanhangels die elk uur 1 grap herhalen.
De mensen in FF XIII waren ook geen "bro's", gewoon 6 mensen die om 1 of andere reden hetzelfde is overkomen en een gezamelijk doel hebben, dus dat is alleen maar goed dat het niet overkwam als een "bro-mance".
Wat ik trouwens ook wel grappig vind, is dat FF XIII compleet werd afgezeken door de 15 uur tutorial (wat ook gewoon veel te veel was) en lineair (wat ook wel klopt, maar stoorde me niet), maar het bij FF15 geen probleem is dat het ook zo'n 15 uur duurt voordat het verhaal echt gaat rollen...
Vrijheid in de eerste 8 chapters is hardstikke leuk, maar als het alleen maar gevuld is met fetch quests hoeft het voor mij niet SE, dan heb ik nog liever lineair als jullie de kans niet eens aangrijpen om de lore van de wereld te vertellen of andere characters verder uit te diepen.
Ben benieuwd wat die man achter de FF13 serie aan het doen is. De man achter FF13versus is bezig met FF7r en kingdom hearts 3, tabata is bezig met de dlc en een nieuw project. Als de beste man nog ergers de director van is, moet z'n nieuwe game binnen kort toch wel een keer worden aangekondigd.Jasphur schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 17:05:
Als FFVII maar niet FFXVI wordt. Als die al komt.
ik ben tot chapter 5 gekomen.. spel verkocht.. niks voor mij. wel aardig, maar ook frustrerende zaken zoals auto rijden.. het gevoel dat alles traag gaat buiten de missies.
ik weet het niet wat het is met deze game, afijn smaken verschillen.
ik weet het niet wat het is met deze game, afijn smaken verschillen.
Geen idee hoe betrouwbaar dit artikel is
Deze mag je mij wel even uitleggen als je wilshakespeare schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 20:16:
maar ook frustrerende zaken zoals auto rijden..

Het autorijden gaat helemaal automatisch; hoe kan dat, zeker met een FF muziekje op, frustrerend zijn?
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Nu paar weken nadat ik het heb uitgespeeld en nog een paar keer heb geprobeerd alle achievements te halen toch nog even mij reactie geven.
Ik heb vanaf de NES alle delen muv XI en XII gespeeld. Voor mij was dit helaas de slechtste Final Fantasy uit de hele reeks. Ja, zelfs de XIII delen vind ik beter.
XV heeft 2 goede punten. Dat zijn de graphics en de fishing minigame.
Het eerste uur is eigenlijk het leukst. Dan is er nog enig verhaal en is alles nog nieuw. Vrij snel daarna vervalt het in uit constant uitvoeren van simpele fetch en kill quests en is het verhaal verdwenen. Het is duidelijk dat het spel nog lang niet af was en ze er maar een eind aan hebben geknoopt.
Het combat systeem is helaas ook niet zo dynamisch en interessant als ik had gehoopt. Je teamgenoten voegen weinig toe en vinden het leuk om steeds in jou spells te lopen. Vrij snel vervallen de gevechten tot een warpstrike spam. Daarbij zorgt slecht camerazicht ook vaak voor onnodig chaotische gevechten. Vooral in dungeons.
Waarbij vorige delen ik wel nog de hunter quests wilde halen en de ultimate vijand wilde verslaan was bij dit deel die drang er niet
.
Doordat alle personages buiten jij en je 3 matties geen diepgang hebben is er ook geen binding. Wat er ook gebeurt met personages die je tegenkomt het doet je niets en is eerder komisch.
Ik hoop dat de remake van XII weer wat beter is.
Ik heb vanaf de NES alle delen muv XI en XII gespeeld. Voor mij was dit helaas de slechtste Final Fantasy uit de hele reeks. Ja, zelfs de XIII delen vind ik beter.
Het eerste uur is eigenlijk het leukst. Dan is er nog enig verhaal en is alles nog nieuw. Vrij snel daarna vervalt het in uit constant uitvoeren van simpele fetch en kill quests en is het verhaal verdwenen. Het is duidelijk dat het spel nog lang niet af was en ze er maar een eind aan hebben geknoopt.
Het combat systeem is helaas ook niet zo dynamisch en interessant als ik had gehoopt. Je teamgenoten voegen weinig toe en vinden het leuk om steeds in jou spells te lopen. Vrij snel vervallen de gevechten tot een warpstrike spam. Daarbij zorgt slecht camerazicht ook vaak voor onnodig chaotische gevechten. Vooral in dungeons.
Waarbij vorige delen ik wel nog de hunter quests wilde halen en de ultimate vijand wilde verslaan was bij dit deel die drang er niet
.
Doordat alle personages buiten jij en je 3 matties geen diepgang hebben is er ook geen binding. Wat er ook gebeurt met personages die je tegenkomt het doet je niets en is eerder komisch.
Als je FFXII nog niet gespeeld hebt dan word dat echt een spel voor jou aangezien je de rest van de FF's ook leuk vindt. Dat gambit systeem heb je snel door en als je het slim aanpakt kun je er erg toffe combo's mee maken.VTB schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:14:
Nu paar weken nadat ik het heb uitgespeeld en nog een paar keer heb geprobeerd alle achievements te halen toch nog even mij reactie geven.
.
Ik word er bijna verdrietig van als ik zulke dingen leesVTB schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:14:
.
Daarom verschillend wij mensen gelukkig ook allemaal.
Maar als ik dat zo lees dan is FFXII wel echt een aanrader vermoed ik voor jou. ik snap niet dat je die hebt overgeslagen dan. De remake van FFXII staat ook zeker op me verlanglijstje
Ja, gelukkig verschillen smaken. Maar ik had als FF liefhebber toch graag wat meer plezier beleeft aan FFXV.Ricmaniac schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:11:
[...]
Ik word er bijna verdrietig van als ik zulke dingen leesnee haha het is je eigen mening en dat is prima alleen begrijp ik dat totaal niet. ik heb met deze Final Fantasy zo veel meer plezier dan met XIII, -2 en -3
Maar als ik dat zo lees dan is FFXII wel echt een aanrader vermoed ik voor jou. ik snap niet dat je die hebt overgeslagen dan. De remake van FFXII staat ook zeker op me verlanglijstje
Helaas nooit een Playstation 2 gehad. En XII hebben ze nooit heruitgebracht op de PS3 of andere consoles
Mijn gevoel dusver is dus weer compleet andersom. Ik snap niet echt wat mensen leuk vinden aan FF15, maar idd, ieder z'n ding.Ricmaniac schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:11:
[...]
Ik word er bijna verdrietig van als ik zulke dingen leesnee haha het is je eigen mening en dat is prima alleen begrijp ik dat totaal niet. ik heb met deze Final Fantasy zo veel meer plezier dan met XIII, -2 en -3
FF12 was leuk qua vechtsysteem, maar net als FF15 was de verhaalvertelling een zooitje, omdat eigenlijk Basch dus de hoofdrol moest spelen en niet Vaan en die beslissing pas in een later stadium werd genomen van de ontwikkeling omdat Basch de jonge doelgroep niet zou aanspreken en meeloper Vaan wel. Ik vraag me ook af of ze dat voor de remake toch nog zouden aanpakken, vast niet
Denk het ook niet.AppieNL schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 16:07:
[...]
Mijn gevoel dusver is dus weer compleet andersom. Ik snap niet echt wat mensen leuk vinden aan FF15, maar idd, ieder z'n ding.
FF12 was leuk qua vechtsysteem, maar net als FF15 was de verhaalvertelling een zooitje, omdat eigenlijk Basch dus de hoofdrol moest spelen en niet Vaan en die beslissing pas in een later stadium werd genomen van de ontwikkeling omdat Basch de jonge doelgroep niet zou aanspreken en meeloper Vaan wel. Ik vraag me ook af of ze dat voor de remake toch nog zouden aanpakken, vast niet
Ik had Bash als mn main character ingesteld en speelde alleen met hem. Dat zorgde ervoor dat ik veel meer in het verhaal kwam. Jammer genoeg moet je dan wel alsnog Vaan in je party hebben.
Zit ik door het aanbod van ziggo on demand te kijken, zie ik dat ze daar verdomme gewoon de film final fantasy 7: advent children in het aanbod hebben. (Gratis voor ziggo gebruikers met een all in one pakket).
Final fantasy xv valt mij echt tegen. Het battle systeem, verhaal, personages had meer het gevoel dat de sims op reis waren. Zelfs deel 8 heb ik meer plezier uit gehaald. Vrees helaas voor de remake van 7 als ik het vechtsysteem van 15 bekijk. Erg jammer.
spoiler:
Ben nu bij de Battle met de leviathan in Altissia...
Hoe krijg ik dat beest neer? Ik weet dat je hem alleen met warp strikes kunt aanvallen maar ik krijg geen lock. Heb deze manier van vechten ook niet al te vaak gebruikt eerlijk gezegd... Ik ga bij battles gewoon head on erin en begin te raggen zonder warpen enzo.
Na verloop van tijd kan ik in die battle niet meer warpen omdat alle gebouwen weg zijn en ik alleen nog maar in het water lig. Ik snap er geen fluit van. Ook al wat Youtube filmpjes bekeken maar ben bang voor spoilers etc.... Iemand die me wat tips kan geven?
Hoe krijg ik dat beest neer? Ik weet dat je hem alleen met warp strikes kunt aanvallen maar ik krijg geen lock. Heb deze manier van vechten ook niet al te vaak gebruikt eerlijk gezegd... Ik ga bij battles gewoon head on erin en begin te raggen zonder warpen enzo.
Na verloop van tijd kan ik in die battle niet meer warpen omdat alle gebouwen weg zijn en ik alleen nog maar in het water lig. Ik snap er geen fluit van. Ook al wat Youtube filmpjes bekeken maar ben bang voor spoilers etc.... Iemand die me wat tips kan geven?
Vlassie1980 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:10:
spoiler:Ben nu bij de Battle met de leviathan in Altissia...
spoiler:
Volgens mij moet je gewoon continu warp striken op z'n kop. Soms triggered er dan een QTE, waarmee je hem ook damage toe doet. De lock heb je inderdaad niet, maar je kan hem ook gewoon zonder lock damage toedoen dacht ik? Het is inderdaad even wennen, gezien het vechtsysteem in die battle het een beetje laat afweten. Als je er niet uitkomt, raadt ik toch een Youtube-filmpje aan, als je spoelt naar het juiste stuk zou je de spoilers makkelijk kunnen vermijden! 
toevallig dit weekend ook nog is gedaan.Vlassie1980 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:10:
spoiler:Ben nu bij de Battle met de leviathan in Altissia...
Wat ik heb gedaan is warpstrike tot je dichtbij bent en als je echt tegen hem aan zit zeg maar met een wapen gewoon hitten en dan beetje afwisselen zodat je dichtbij blijft. eerst zat ik ook te kutte met alleen maar warp strike maar toen ik op mijn manier overstapte kon ik hem toch vaak 3-4 keer hitten met een gewone aanval.
Ik zal vanavond eens kijken... Kreeg het gisteren geeneens voor elkaar om hem een klap uit te delen 
Telkens maar warpen naar ander gebouw. Moet ik hem een knal verkopen door op R1 en driehoekje te drukken?
Telkens maar warpen naar ander gebouw. Moet ik hem een knal verkopen door op R1 en driehoekje te drukken?
ja met R1 ingedrukt hou je de lock op hem en dan met driehoekje kom je dichtbij en dan met rondje gewoon wat meppen proberen te geven. het is echt een kut gevecht ja. had mij ook echt iets van 20 minuten geduurd toen ik dacht van fuck it ik pak youtube er ff bij =pVlassie1980 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:32:
Ik zal vanavond eens kijken... Kreeg het gisteren geeneens voor elkaar om hem een klap uit te delen
Mijn vrouw vraagt of ik eindelijk de story verder ga doen. Meteen de eerste missie volledig in elkaar gestampt. Frustraties al om. Binnenkort maar eens verder met de side quests en dus Levelen.
welk level ben je en welke chapter?Arunia schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:40:
Mijn vrouw vraagt of ik eindelijk de story verder ga doen. Meteen de eerste missie volledig in elkaar gestampt. Frustraties al om. Binnenkort maar eens verder met de side quests en dus Levelen.
Chapter 1 en weet even niet welke level. Zal rond de 15 zijn. De Dungeon achter de waterval. Werd al geowned voor de ingang. Het is meer het crowd management wat niet goed ging en naar beneden vallen waarbij je maten boven staan midden in een gevecht werkt ook niet. Ook zo'n spin monster welke naar beneden viel en gewoon niets meer dood. Die was wel lekker makkelijk. Die Dungeon zat ook vol met glitches zoals bovenstaande.
Het is uiteindelijk gelukt. Maar wel frustrerend.
Wen er maar aan, vechtsysteem is simpelweg niet bedoelt voor crowd management (als het systeem al ergens goed voor is). En dat ligt dan niet zo zeer aan de wapens die je krijgt, maar meer aan het feit dat dodgen met 3 enemies of meer geen hol waard is, geraakt wordt je toch wel.
Gister "leuk" een half uur zitten kloten op de boss in chapter 12. "Flee and regroup".... Flee had ik nog niet zo zin, maar regroup moet wel lukken denk je dan toch? Ignis tech skill after all! Kreeg echter zijn skill niet up ook al was ik al 10min max tech bar (Prompto en Gladiolus wilde wel tech doen), dus dan maar eens van de battefield weggerend ala "flee". Jammer joh, dat reset de hele fight! Dus opnieuw. Nadat m'n mannetjes liever 15minuten toch naar de boss rennen terwijl Ignis daarvoor al zei "it's useless" en ik al m'n healing items er door had gejaagd (ja alles) voor m'n domme aapjes in die 2 pogingen, maar eens gaan googlen, had ik dus moeten zien dat ik naast een bergje in de arena naar een stel rode pijltjes had moeten rennen voor het "flee" gedeelte om een cutscene te triggeren...
...
...
Lekker helder SE!
Maar SE was te druk met deze onzin die ik in het eerste uur van de game al 5 keer door een muur heb zien clippen dan zorgen dat je aanwijzingen gewoon helder zijn.
Ik heb dus maar even m'n oude save geladen en die boss nog eens gedaan met maar 1 phoenix down (Ignis blijft een dom aapje after all) ipv 10 hi-potions, 6 phoenix downs en een lading elixers.
Gister "leuk" een half uur zitten kloten op de boss in chapter 12. "Flee and regroup".... Flee had ik nog niet zo zin, maar regroup moet wel lukken denk je dan toch? Ignis tech skill after all! Kreeg echter zijn skill niet up ook al was ik al 10min max tech bar (Prompto en Gladiolus wilde wel tech doen), dus dan maar eens van de battefield weggerend ala "flee". Jammer joh, dat reset de hele fight! Dus opnieuw. Nadat m'n mannetjes liever 15minuten toch naar de boss rennen terwijl Ignis daarvoor al zei "it's useless" en ik al m'n healing items er door had gejaagd (ja alles) voor m'n domme aapjes in die 2 pogingen, maar eens gaan googlen, had ik dus moeten zien dat ik naast een bergje in de arena naar een stel rode pijltjes had moeten rennen voor het "flee" gedeelte om een cutscene te triggeren...
...
...
Lekker helder SE!
Maar SE was te druk met deze onzin die ik in het eerste uur van de game al 5 keer door een muur heb zien clippen dan zorgen dat je aanwijzingen gewoon helder zijn.
Ik heb dus maar even m'n oude save geladen en die boss nog eens gedaan met maar 1 phoenix down (Ignis blijft een dom aapje after all) ipv 10 hi-potions, 6 phoenix downs en een lading elixers.
Het spel is mi inderdaad snel afgerond (even als reactie op de wat minder leuke ervaringen) vanaf chapter 4/5 merk je dit en de laatste 4 chapters al helemaal. Ik vind dat, zeker van een spel zoals FFXV gewoon jammer, de potentie zit er, je wordt helaas niet gemotiveerd of gestimuleerd om alle hunts, quests en dingen te doen, ik in ieder geval niet. Na het uitspelen van de game heb ik, bijna, alle secret weapons gevonden maar ook dit is dikke mosterd na de maaltijd (waarom kon dit geen onderdeel van de main story zijn?) en zo zijn er meerdere dingen die gewoon gehaast zijn afgerond. SE heeft de game mi wat verhaast, ik bedoel men is een dikke 10 jaar bezig en dan word het einde even snel aan elkaar geknoopt..... zonde.
Is het een slecht spel? Nee zeker niet. Ik kon mij echt uren vermaken met rond rijden, rond lopen, toch wat hunts en side quests doen etc. Is het een onvolledig spel? Ja, denk het wel. Ga ik de DLC aanschaffen? Nope, ik kijk het wel op YouTube als ik het volledige verhaal wil hebben.
Is het een slecht spel? Nee zeker niet. Ik kon mij echt uren vermaken met rond rijden, rond lopen, toch wat hunts en side quests doen etc. Is het een onvolledig spel? Ja, denk het wel. Ga ik de DLC aanschaffen? Nope, ik kijk het wel op YouTube als ik het volledige verhaal wil hebben.
Als square enix echt een 10 uit 10 game wouden maken en alles verbeteren wat ze fout hadden gedaan. Waren ze square enix kennende nog wel ander half jaar bezig geweest. En met de geschiedenis rond ff15 en versus 13 had de extra tijd ook niet meer gekund.
Hopelijk weet nomura tenminste wat van de FF7r te bakken.
Hopelijk weet nomura tenminste wat van de FF7r te bakken.
To be fair, deze build van de game bestaat pas een jaar of 3, geen 10. Maar dan nog, zat games die in dezelfde 3 jaar betere sidequests hebben en meer polished zijn dan dit.Mrjraider schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:07:
SE heeft de game mi wat verhaast, ik bedoel men is een dikke 10 jaar bezig en dan word het einde even snel aan elkaar geknoopt..... zonde.
Mee eens. Maar goed, heb uiteindelijk echt wel even genoten van het spel.AppieNL schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:43:
[...]
To be fair, deze build van de game bestaat pas een jaar of 3, geen 10. Maar dan nog, zat games die in dezelfde 3 jaar betere sidequests hebben en meer polished zijn dan dit.
En ik kijk uit naar de uitbreidingen.
Als ik het me goed herinner (is alweer tijdje geleden, na platinum gehaald niks meer te doen in die game) zit er een high lvl overpowered beest buiten die waterval. Die kun je (en moet je op lvl 15) gewoon negerenArunia schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:48:
[...]
Chapter 1 en weet even niet welke level. Zal rond de 15 zijn. De Dungeon achter de waterval. Werd al geowned voor de ingang. Het is meer het crowd management wat niet goed ging en naar beneden vallen waarbij je maten boven staan midden in een gevecht werkt ook niet. Ook zo'n spin monster welke naar beneden viel en gewoon niets meer dood. Die was wel lekker makkelijk. Die Dungeon zat ook vol met glitches zoals bovenstaande.
Het is uiteindelijk gelukt. Maar wel frustrerend.
Haha, die Midgardsororm heet hij geloof ik. Kwam ook voor in FFVII.Sjoerdje131 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:17:
[...]
Als ik het me goed herinner (is alweer tijdje geleden, na platinum gehaald niks meer te doen in die game) zit er een high lvl overpowered beest buiten die waterval. Die kun je (en moet je op lvl 15) gewoon negeren
Die heb ik inderdaad laten gaan. Echter, die krabben in die omgeving richting de ingang waren ook hard hitting. Maar het helpt ook als je er op een gegeven moment richting het einde van die dungeon achter komt dat ether je health weer volledig maakt.

Naja, in mijn optiek is de game gewoon enorm simpel omdat je bijna niet dood kunt gaan. Oh, allemaal 0? Snel nog ff een hi potion/ether/phoenix down. Allemaal half dood? Gooi er ook maar een item tegen aan. Op end game heb je gewoon bijna unlimited mega potions, mega ethers, mega elixers, etc. Dan kun je zelfs tegen de sterkste vijand niet dood omdat je eigenlijk onbeperkt gelegenheid krijgt om weer te healenArunia schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:18:
[...]
Haha, die Midgardsororm heet hij geloof ik. Kwam ook voor in FFVII.
Die heb ik inderdaad laten gaan. Echter, die krabben in die omgeving richting de ingang waren ook hard hitting. Maar het helpt ook als je er op een gegeven moment richting het einde van die dungeon achter komt dat ether je health weer volledig maakt.
Maar frustrerend is het wel om iedere keer een item na 1 aanval te moeten poppen. Komt meer door het chaotische en zal grotendeels aan mij liggen. XIII was niet zo chaotisch. Maar we gaan er wel doorheen komen. Vind het om één of andere reden leuk om spullen voor de auto te kopen. >_< en uiteraard alle cd's.
Dan moet je de extra dungeon onder costlemark tower spelen.Sjoerdje131 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:25:
[...]
Naja, in mijn optiek is de game gewoon enorm simpel omdat je bijna niet dood kunt gaan. Oh, allemaal 0? Snel nog ff een hi potion/ether/phoenix down. Allemaal half dood? Gooi er ook maar een item tegen aan. Op end game heb je gewoon bijna unlimited mega potions, mega ethers, mega elixers, etc. Dan kun je zelfs tegen de sterkste vijand niet dood omdat je eigenlijk onbeperkt gelegenheid krijgt om weer te healen
Geen gebruik van items toegestaan.
Mwah. Ik heb het toch voor elkaar gekregen een keer of 1 game over te gaan. Beetje overmoedig aan wat hogere hunts begonnen en wat @M a r c o zegt. Probeer die Dungeon is.Sjoerdje131 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:25:
[...]
Naja, in mijn optiek is de game gewoon enorm simpel omdat je bijna niet dood kunt gaan. Oh, allemaal 0? Snel nog ff een hi potion/ether/phoenix down. Allemaal half dood? Gooi er ook maar een item tegen aan. Op end game heb je gewoon bijna unlimited mega potions, mega ethers, mega elixers, etc. Dan kun je zelfs tegen de sterkste vijand niet dood omdat je eigenlijk onbeperkt gelegenheid krijgt om weer te healen
Die CD's zijn echt een zeeeeer goede toevoeging. Zeker ook die MP3 speler. Heerlijk om FFXV te spelen met FFIX of FFXII soundtrackArunia schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:42:
Maar frustrerend is het wel om iedere keer een item na 1 aanval te moeten poppen. Komt meer door het chaotische en zal grotendeels aan mij liggen. XIII was niet zo chaotisch. Maar we gaan er wel doorheen komen. Vind het om één of andere reden leuk om spullen voor de auto te kopen. >_< en uiteraard alle cd's.
[ Voor 27% gewijzigd door Jasphur op 28-02-2017 10:13 ]
Ik heb alles behalve die dungeon gedaan volgens mij. Was toen highest level, had al die weapon quests gedaan, platinum. Dus dat was volgens mij de enige nog openstaande quest. Maar zonder items zie ik dat niet goed gaan heheM a r c o schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:46:
[...]
Dan moet je de extra dungeon onder costlemark tower spelen.
Geen gebruik van items toegestaan.
Hier ook.platinum gehaald en lvl 100 nu (na verhoging lvl cap nog even kort gespeeld)
en die dungeon is bij mij ook de enige die nog open staat.
Oh ja, en die secret puzzel dungeon, die heb ik ook nog niet gedaan.
Je kunt wel magic gebruiken. Dat is de sleutel. Vond het een goede uitdaging.Sjoerdje131 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:22:
[...]
Ik heb alles behalve die dungeon gedaan volgens mij. Was toen highest level, had al die weapon quests gedaan, platinum. Dus dat was volgens mij de enige nog openstaande quest. Maar zonder items zie ik dat niet goed gaan hehe
Doe die! En daarna kun je het spel lekker laten liggen. Die Pitioss Ruins zijn echt heel tof.M a r c o schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:41:
Hier ook.platinum gehaald en lvl 100 nu (na verhoging lvl cap nog even kort gespeeld)
Ja, dat items spammen werd ik ook een beetje moe van. Begreep trouwens dat er in de settings een optie is om het iig van je matties uit te zetten (dat je er een cutscene voor krijgt), maar ik zie hem niet. Of bestaat die optie helemaal niet?Arunia schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:42:
Magic vind ik ook echt kneiter suf in dit spel. Dat je er allerlei spells van kan maken met tricast, killcast, healcast vind ik prima en leuk gevonden, maar daar houdt de lol ook wel op. Vervolgens zit die meuk in flesjes om aan je domme matties te geven. Vroeger stond MP toch echt voor Magic Points, niet Moetwarpstrike Points.
Geef m'n matties liever ook geen flesjes meer trouwens. Beetje tricast thundara in het water doen of blizzara, idiots. Sta ik daar weer uit m'n neus te vreten in een spel waar je nauwelijks dood kan tot ik weer kan bewegen. Dat ik het zelf cast, moet ik weten, zij moeten beter weten. Ik vind het leuk dat het effect er wel in zit trouwens bij water, soms mik ik het expres op die domme matties
Ik kijk er eigenlijk niet meer naar uit (alsof dat al niet duidelijk was uit m'n voorgaande posts). Maar goed, de season pass had ik al gekocht voor ik het spel begon, dus ga het wel checken. Achteraf gezien, misschien beter niet kunnen kopen, maar ja, dacht toen nog dat ik het spel wel leuk zou vindenJasphur schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:24:
[...]
Mee eens. Maar goed, heb uiteindelijk echt wel even genoten van het spel.
En ik kijk uit naar de uitbreidingen.
Ik heb wel vaker FF's waarbij ik het vechtsysteem niet zo boeiend vind, maar speel het wel door voor het verhaal, alleen ben ik daar dusver ook niet echt over te spreken
Ja, ik heb het ook 1x voor elkaar gekregen. Was toen even wait mode aan het proberen, meter liep nog, dus was nog aan het rondkijken voordat ik de phoenix down gebruikte, blijkbaar toch te sloom. Terwijl ik zonder wait mode soms echt 20 seconden in die status heb gezeten en nog niks game over...Jasphur schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:11:
[...]
Mwah. Ik heb het toch voor elkaar gekregen een keer of 1 game over te gaan. Beetje overmoedig aan wat hogere hunts begonnen en wat @M a r c o zegt. Probeer die Dungeon is.![]()
Aangezien ik wist dat ze erin zaten, is het eerste dat ik zocht alle cd's van FFXI: Zi'tah, Selbina, alle starter area's van dat spel. Heerlijk!Die CD's zijn echt een zeeeeer goede toevoeging. Zeker ook die MP3 speler. Heerlijk om FFXV te spelen met FFIX of FFXII soundtrack
Nog wat anders, telkens als ik het spel op start, betrap ik mezelf op een diepe zucht als ik zie staan: "A Final Fantasy for fans and first-timers"... Die tekst past toch echt beter bij World of Final Fantasy imo dan dit spel. Echt heul veel beter bij dat spel dan dit.
[ Voor 10% gewijzigd door AppieNL op 28-02-2017 16:05 ]
Net de film FF: the spirit within gekeken, nu begrijp je wel waarom square enix er bijna falliet aan was gegaan.
Spirit within was ook echt de grootste shit ever ja. zelfs voor dat jaar alNieuwevolger schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 00:43:
Net de film FF: the spirit within gekeken, nu begrijp je wel waarom square enix er bijna falliet aan was gegaan.
Nou inmiddels uitgespeeld. Het uiteindelijk verhaal was wel aardig, maar vind het nog steeds een zeer matige FF.
Het inmiddels beruchte chapter 13 vond ik eigenlijk nog wel meevallen, heb me er zelfs vermaakt. Ok, verhaaltechnisch vroeg ik me wel wat dingen af, zoals een bepaald persoon die op de vloer ligt en hoe die daar komt. Maar goed, het is niet alsof FF15 voor dit moment niet al hele rare verhaalvertelling keuzes heeft gemaakt, dus kon deze er ook nog wel bij. Was ook fijn eens een chapter te spelen waar ik niet in een half uur per stuk doorheen was (chapter 9-12).
De irritaties begonnen aan het eind van chapter 13 weer op te borrelen door 2 dingen: m'n domme matties kwamen weer ten tonele. Hoe je van een gambit systeem in FF12 waar je de AI zover kan zetten als je wilt en FF13 waarbij je vaak alleen maar kleine tweaks hoefde te doen tov de AI, vind ik de AI in FF15 gewoon ronduit slecht. Zoveel items kwijt aan die idiots, bij de laatste fight in chapter 13 heb ik ze op een gegeven moment gewoon laten liggen.
Die laatste fight in chapter 13 was irritatie #2 die niet voor het eerst z'n kop opsteekt in dit spel: kneiter suffe fight. Laten we met een beiteltje de hp van de boss weg beitelen voor 10 minuten en ondertussen wat suffe area attacks proberen te ontwijken (degene waar m'n matties constant aan doodgingen).
De final fight vond ik vrij suf en degene die bedacht heeft dat het track&field button smashen midden in zo'n fight thuishoort is nog dommer dan m'n AI matties.
Dungeon design vond ik ook ongekend suf en dan bedoel ik gewoon hoe ze eruit zien. Elke dungeon is gewoon gangen en vierkante kamers (en dan was FF13 een corridor simulator?!) Als ik kijk naar het uiterlijk van dungeons in spellen als FF14 die elke 3-4 maanden worden gelanceerd, is dit gewoon te triest voor woorden. Zelfs als ik rekening hou met dik een jaar dev tijd voor die dungeons uit FF14 is deze build van FF15 is toch zo'n 3 jaar in ontwikkeling geweest en het team van FF15 heeft daarvoor ook meegewerkt om FF14 weer op de kaart te zetten na het 1.0 debacle.
Ik heb niet snel problemen met camera's in games, maar de camera in deze game begon me gewoon te irriteren met de meest domme dingen, naast het niet kunnen zien van mezelf 9 van de 10x of m'n enemy, was het toppunt in chapter 13 toen ik m'n ring 2x gebruikte, wilde de camera constant draaien dat ik met m'n gezicht in beeld sta. Nee camera, ik wil de enemy zien waarop ik m'n ring aan het gebruiken ben, draaien en opnieuw, doet die hem weer op m'n smoel....
Ik had ook liever 10 jaar oudere Noctis gehad dan dit standaard Japanse tienertje het hele spel.
De volgende FF waarbij het hele healsysteem weer draait op items en 3 flesjes spells met healcast, laat ik gelijk links liggen.
Hele spel 27 uur mee bezig geweest, waarvan de laatste 6 uur chapter 8-14 was. Vind ik bijzonder kort voor een FF op m'n eerste playthrough. En dan had ik dus nog zo'n 20 uur zitten kloten tot chapter 8.
Het inmiddels beruchte chapter 13 vond ik eigenlijk nog wel meevallen, heb me er zelfs vermaakt. Ok, verhaaltechnisch vroeg ik me wel wat dingen af, zoals een bepaald persoon die op de vloer ligt en hoe die daar komt. Maar goed, het is niet alsof FF15 voor dit moment niet al hele rare verhaalvertelling keuzes heeft gemaakt, dus kon deze er ook nog wel bij. Was ook fijn eens een chapter te spelen waar ik niet in een half uur per stuk doorheen was (chapter 9-12).
De irritaties begonnen aan het eind van chapter 13 weer op te borrelen door 2 dingen: m'n domme matties kwamen weer ten tonele. Hoe je van een gambit systeem in FF12 waar je de AI zover kan zetten als je wilt en FF13 waarbij je vaak alleen maar kleine tweaks hoefde te doen tov de AI, vind ik de AI in FF15 gewoon ronduit slecht. Zoveel items kwijt aan die idiots, bij de laatste fight in chapter 13 heb ik ze op een gegeven moment gewoon laten liggen.
Die laatste fight in chapter 13 was irritatie #2 die niet voor het eerst z'n kop opsteekt in dit spel: kneiter suffe fight. Laten we met een beiteltje de hp van de boss weg beitelen voor 10 minuten en ondertussen wat suffe area attacks proberen te ontwijken (degene waar m'n matties constant aan doodgingen).
De final fight vond ik vrij suf en degene die bedacht heeft dat het track&field button smashen midden in zo'n fight thuishoort is nog dommer dan m'n AI matties.
Dungeon design vond ik ook ongekend suf en dan bedoel ik gewoon hoe ze eruit zien. Elke dungeon is gewoon gangen en vierkante kamers (en dan was FF13 een corridor simulator?!) Als ik kijk naar het uiterlijk van dungeons in spellen als FF14 die elke 3-4 maanden worden gelanceerd, is dit gewoon te triest voor woorden. Zelfs als ik rekening hou met dik een jaar dev tijd voor die dungeons uit FF14 is deze build van FF15 is toch zo'n 3 jaar in ontwikkeling geweest en het team van FF15 heeft daarvoor ook meegewerkt om FF14 weer op de kaart te zetten na het 1.0 debacle.
Ik heb niet snel problemen met camera's in games, maar de camera in deze game begon me gewoon te irriteren met de meest domme dingen, naast het niet kunnen zien van mezelf 9 van de 10x of m'n enemy, was het toppunt in chapter 13 toen ik m'n ring 2x gebruikte, wilde de camera constant draaien dat ik met m'n gezicht in beeld sta. Nee camera, ik wil de enemy zien waarop ik m'n ring aan het gebruiken ben, draaien en opnieuw, doet die hem weer op m'n smoel....
Ik had ook liever 10 jaar oudere Noctis gehad dan dit standaard Japanse tienertje het hele spel.
De volgende FF waarbij het hele healsysteem weer draait op items en 3 flesjes spells met healcast, laat ik gelijk links liggen.
Hele spel 27 uur mee bezig geweest, waarvan de laatste 6 uur chapter 8-14 was. Vind ik bijzonder kort voor een FF op m'n eerste playthrough. En dan had ik dus nog zo'n 20 uur zitten kloten tot chapter 8.
Vervelende reclame in die games toch ook altijd.

Momenteel FF XV 13.99 voor PS Plus leden.
Vindt het een leuk spel, mijn laatste FF was deel 12.
Vindt het een leuk spel, mijn laatste FF was deel 12.
YouTube: FINAL FANTASY XV: March Update Trailer Ziet er goed uit, je kan het nieuwe chapter 13 gewoon vanuit het menu beginnen, dus je hoeft niet alles daarvoor opnieuw te doen.
Hebben zo ook nog wat gedaan met de bergebeklimfunctie van de Chocobo of is het gewoon 'leuk'? Zijn er bijvoorbeeld bijzonder loot te vinden?Nieuwevolger schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:18:
YouTube: FINAL FANTASY XV: March Update Trailer Ziet er goed uit, je kan het nieuwe chapter 13 gewoon vanuit het menu beginnen, dus je hoeft niet alles daarvoor opnieuw te doen.
eehm, dat weet ik verder ook niet.Jasphur schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:48:
[...]
Hebben zo ook nog wat gedaan met de bergebeklimfunctie van de Chocobo of is het gewoon 'leuk'? Zijn er bijvoorbeeld bijzonder loot te vinden?
Vraagje. Inmiddels 9.5 uur verder zit ik nog steeds op level 8. Het spel geeft ook al tjden aan dat er nog 200 exp nodig zijn voor level up. Die heb ik in overvloed gekregen maar ze blijven rank 8. Wat doe ik verkeerd? Elke character heeft rond de 13800 EXP
Slapen?
je xp wordt pas opgeteld bij je totaal als je een tukje doet
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Elke keer wanneer het nacht is slaap ik in een motel, kamp of caravan.dvdkiwi schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 15:17:
Slapen?
Hier een foto van het overzicht. Zoals je ziet hang ik op level 8

[ Voor 6% gewijzigd door CMSTRR op 01-04-2017 19:10 ]
Ja. Die moet ik dan verwijderen? Ignis heeft hem..Mutatie schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 19:40:
Heb je de nixperience band equipped? Die zorgt dat je xp kan sparen
Edit: ik ben level 22 nu. Dit was het probleem. Thanks! Kon dit nergens vinden
[ Voor 15% gewijzigd door CMSTRR op 01-04-2017 20:11 ]
Dat is net het doel van die nixperience band.
Als je die aandoet kun je slapen zonder te levelen, en zo je exp opsparen tot je met een hogere multiplier in een motel of hotel kunt slapen.
Als je die aandoet kun je slapen zonder te levelen, en zo je exp opsparen tot je met een hogere multiplier in een motel of hotel kunt slapen.
Wat vind je ondertussen van het spel?CMSTRR schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 14:07:
Vraagje. Inmiddels 9.5 uur verder zit ik nog steeds op level 8. Het spel geeft ook al tjden aan dat er nog 200 exp nodig zijn voor level up. Die heb ik in overvloed gekregen maar ze blijven rank 8. Wat doe ik verkeerd? Elke character heeft rond de 13800 EXP
Ja super. Inmiddels uitgespeeld
Iemand nog bezig met de Gladio verhaal?
http://www.pushsquare.com...her_big_update_this_april
Final Fantasy XV will be getting another hefty update later this month, Square Enix has revealed. If you're not sick of Noctis and the gang yet, then you may be delighted to know that a new PS4 Pro mode is heading your way. 'Stable Mode' will allow Pro users to prioritise a stable frame rate, essentially making up for the fact that the developer controversially uncapped the game's frame rate with the previous patch.
Text is being enlarged throughout the game as well, and there'll be new timed quests to undertake which feature their own rewards. On top of that, the Regalia will be getting a new skin, and some fresh tunes are being added to the music player. We wonder what they could be? The patch launches on the 27th April.
Final Fantasy XV will be getting another hefty update later this month, Square Enix has revealed. If you're not sick of Noctis and the gang yet, then you may be delighted to know that a new PS4 Pro mode is heading your way. 'Stable Mode' will allow Pro users to prioritise a stable frame rate, essentially making up for the fact that the developer controversially uncapped the game's frame rate with the previous patch.
Text is being enlarged throughout the game as well, and there'll be new timed quests to undertake which feature their own rewards. On top of that, the Regalia will be getting a new skin, and some fresh tunes are being added to the music player. We wonder what they could be? The patch launches on the 27th April.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Hmmm. Ik ben benieuwd. Sinds die laatste 60fps update maakt mn PS4 pro een mega herrie.BlackEyedAngel schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:42:
http://www.pushsquare.com...her_big_update_this_april
FINAL FANTASY XV Digital Premium Edition aangekocht. Na Witcher 3, Skyrim, Dragon Age, de volgende game dat ik zal verdiepen.

flinke UPDATE met betrekking tot FFXV multiplayer!
Wat vinden jullie ervan?
http://www.ign.com/articl...=5978a18f27a336f11a000006
Ik speel FF niet om multiplayer.
Laat ze aan single player content werken. De main game hadden ze ook maar half afgemaakt
Laat ze aan single player content werken. De main game hadden ze ook maar half afgemaakt
Te laat, al een half jaar geleden de Platinum trophy gehaald en inmiddels focus op andere games.Jasphur schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 16:24:
Wat vinden jullie ervan?
Multiplayer, meh. Waarom moet elk spel een mp hebben? Het is gewoon een singleplayer game...
Wat mij betreft stoppen ze met elke effort die nog in ff XV gestoken wordt. Het is over, uit en gedaan. Sommigen vonden het geweldig en anderen helemaal ruk, leer er van en focus op de volgende game.
FF XV heeft geen MP nodig, maar moet het hebben van zijn SP. Is net als Tomb Raider en AC deze hebben ook een MP en heeft geen enkele nut. En ze zouden beter de focus/ investeren leggen op de SP.
We hebben al XI en XIV voor MP. Ik zie dit geen succes worden. Laat inderdaad XV een gesloten hoofdstuk zijn en de focus leggen op een nieuwe FF.
Zojuist is aangekondigd dat Final Fantasy XV naar de PC komt: https://twitter.com/FFXVEN/status/899586900008226816.
Ik wordt hier niet enthousiast van. Laat de game lekker singleplayer. Ook streams gezien op Twitch en die waren zo buggy ...Jasphur schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 16:24:
[afbeelding]
Wat vinden jullie ervan?
http://www.ign.com/articl...=5978a18f27a336f11a000006
[ Voor 4% gewijzigd door Zidane007nl op 21-08-2017 13:26 ]
En er komt een mobiele versie. Lol
ugh. Please SE, focus op de volgende. Stop maar met FXVNieuwevolger schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:19:
Had eigenlijk gehoopt dat vandaag de versus world expantion werd aangekondigd die in de wandelgangen de ronde deed stiekem, maar ben bang dat het bij een rumor gaar blijven.
Of het Final Fantasy XV universum al niet genoeg is uitgemolken ...Nieuwevolger schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:19:

Ze kunnen zich beter bezig houden met Final Fantasy VII Remake en Kingdom Hearts III.
Not sure if serious... zeg je nou dat ze moeten ophouden met uitmelken van XV om verder te gaan met uitmelken van VII die al een stuk of 4 spin-offs heeft?