Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:59:
[...]

spoiler:
Gewoon totaal andere gameplay. Alleen met noctis gangetje na gangetje aflopen met wat vage powers. Boring als wat! Wil gewoon met mijn party rondstruinen en vechten. Voelt totaal niet aan alsof het binnen de game hoort!
Ah die fiets.

Nou ik zou zeggen: welkom bij de club! :P
Je bent niet de enige die er zo over denkt. haha

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11
maar buiten dit heb ik me eigenlijk boven verwachting geamuseerd met de game. Alleen jammer van de scheven verhouding main quest en de rest van de content. Heb ook geprobeerd steeds zoveel mogelijk te doen voor dat ik met het verhaal verder ging. Als dat straks uit is voelt de rest een beetje overbodig ben ik bang ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:18

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Teaser trailer van de chocobo carnaval :)

https://twitter.com/FFXVEN/status/822292590175236096

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ondanks dat het geen enkel nut heeft ziet het er wel leuk uit verder :D maar eens opstarten weer tegen die tijd. Ik zit eigenlijk te wachten op die episodes heb het na alles gedaan te hebben niet meer aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Komt er nog singleplayer DLC dan? In welke vorm?

Gisteren uitgespeeld. Vond de laatste paar chapters erg snel en kort door de bocht. Beetje hetzelfde als bij MGSV. Ineens moet er een einde aan worden gebreid en krijg je een paar korte text pickups met een snippet verhaal.

spoiler:
En wat is er nu precies met Noctis gebeurd? Hij wordt opgeslokt in die Crystal en dan ineens is het 10 jaar later en duikt hij weer op en zoekt zijn vrienden op en ze gaan weer door alsof ze elkaar vanochtend nog hebben gezien ...

Ik wil nog een poging op Adamontoise doen, maar zie eigenlijk wel op tegen een mogelijk uren durende saaie boss battle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ben begonnen met de Pitious Dungeon. Momenteel staat de ps4 in rust, het is een dungeon welke je met twee controllers moet doen. Eentje die je nog kan gebruiken nadat je de andere uit frustratie tegen de muur gegooit (niet gedaan hoor) heb. Deze dungeon vergt een enorme hoeveelheid geduld en een kilometers lange frustratiebar. Werkelijk waar, deze dungeon komt als mostert na de maaltijd en voegt werkelijk geen drol toe aan de game. Ik probeer beide "main" items te behalen en daarna saven en dan keer ik hier nooit meer terug bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Je hoeft het niet te doen he ;) ik ga al die dungeons niet meer doen. Voegt niets meer toe.

Zit al genoeg aan te hakkelen om mijn fishing van 5 naar 10 te brengen en dan die big turtle nog ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Als diehard wil ik het voltooien. Maar het vergt een paar vrachtwagens geduld :')

Edit: ben er, in totaal 5 uur mee bezig geweest. Ik heb lang niet alle shortcuts kunnen openen maar na het behalen van het einde was het toedeloe. :)

[ Voor 48% gewijzigd door Mrjraider op 22-01-2017 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Iemand die nog een verklaring heeft voor mijn vraag in spoilertags ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 10:14
-SaveMe- schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:33:
Iemand die nog een verklaring heeft voor mijn vraag in spoilertags ?
spoiler:
Uit het gesprek tussen Noct en Bahamut werd er gezegd dat de koning zichzelf moet offeren, dus Noctis is een geest denk ik. Een soort aeon.

Wellicht dat de aankomende dlc hierin duidelijk schept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Slurpie Blauw schreef op zondag 22 januari 2017 @ 18:13:
[...]

spoiler:
Uit het gesprek tussen Noct en Bahamut werd er gezegd dat de koning zichzelf moet offeren, dus Noctis is een geest denk ik. Een soort aeon.

Wellicht dat de aankomende dlc hierin duidelijk schept.
spoiler:
Ik meende ook begrepen te hebben dat Noctis zichzelf zou moeten opofferen om het licht terug te brengen. Erg onduidelijk allemaal in de laatste chapters, worden ineens grote stappen gemaakt en je vind wat texts met snippits info ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kak. Ik was bijna klaar met de Adamontoise crasht de game. Jezus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
-SaveMe- schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 11:22:
Komt er nog singleplayer DLC dan? In welke vorm?

Gisteren uitgespeeld. Vond de laatste paar chapters erg snel en kort door de bocht. Beetje hetzelfde als bij MGSV. Ineens moet er een einde aan worden gebreid en krijg je een paar korte text pickups met een snippet verhaal.

spoiler:
En wat is er nu precies met Noctis gebeurd? Hij wordt opgeslokt in die Crystal en dan ineens is het 10 jaar later en duikt hij weer op en zoekt zijn vrienden op en ze gaan weer door alsof ze elkaar vanochtend nog hebben gezien ...

Ik wil nog een poging op Adamontoise doen, maar zie eigenlijk wel op tegen een mogelijk uren durende saaie boss battle ...
Er komen 3 dlc's elk met 1 van de andere bro's in de hoofdrol.
spoiler:
wat ik begreep moest noctis 10 jaar slapen om krachtig genoeg te zijn om de beste man te verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Jasphur schreef op zondag 22 januari 2017 @ 18:32:
Kak. Ik was bijna klaar met de Adamontoise crasht de game. Jezus.
Das k*t! Ik heb net de eerste kennismaking gehad in die 3 minuten quest. Niet te zien wat je doet man. ga voor de ogen! Ik probeer het maar ga alle kanten op, inclusief dwars door hem heen. Dat wordt wat met de echte hunt.

Waar haal ik die hunt eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op zondag 22 januari 2017 @ 21:30:
[...]

Das k*t! Ik heb net de eerste kennismaking gehad in die 3 minuten quest. Niet te zien wat je doet man. ga voor de ogen! Ik probeer het maar ga alle kanten op, inclusief dwars door hem heen. Dat wordt wat met de echte hunt.

Waar haal ik die hunt eigenlijk ?
Eerst FFXV uitspelen en dan naar Cindy, speel haar quest en dan naar een Diner voor de Hunt Adamontoise.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
Die quest had ik dus gedaan. Naar hammerhead dus voor de hunt!

EDIT
Nog ff naar die level 85 dungeon gegaan voor dat Balmung sword. Wat een saaie boel zeg. Kamer na kamer met enemies. Echt inspiratieloos. Maar goed, sword heb ik :)

Ook nog ff door geleveld naar 99. Met wat pauzes ertussen steeds wat gevist. Bijna level 9 nu. Maar bah, wat vind ik het saai ;)

Morgen maar eens een poging wagen op Adamantoise. Benieuwd hoe lang ik er over ga doen :) Noctis heeft met zowel greatsword als balmung sword 1400 attack nu unbuffed, dus dat lijkt me wel ok :) En ik heb limit break op Gladiolus' zijn Impulse. Hopelijk helpt het een beetje ...

[ Voor 82% gewijzigd door -SaveMe- op 24-01-2017 00:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:02
Gister eindelijk mijn platinum trophie gehaald! Vissen was een beetje saai maar na een tijdje begreep ik het beter en ging het vlotjes.

Adamantoise platgelegd in 25 min, met zwill crossblades, en met Crit food buff.
Lvl 67 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Welke dungeon moet je doen voor die zwill crossblades? Denk dat ik het met de balmung sword ga doen ...

EDIT
Over wapens gesproken, nieuwe DLC voor FFXV
Final Fantasy XV (PS4)
Weapon: Blazefire Saber (FFXIII) – €0.49
Item: Camera Kit – €0.49
Recolor: Gold Chocobo – €0.49
Recolor: Cindymobile – €0.49
Item: Angler Set – €0.49
Weapon: Gae Bolg (FFXIV) – €0.49
Recolor: Platinum Leviathan – €0.49
Outfit: Royal Raiment – €0.49
Weapon: Mage Mashers (FFIX) – €0.49
Weapon: Masamune (FFXV) – €0.49
Recolor: 16-Bit Buddies – €0.49
Item: Travel Pack – €0.49
Nu in de store 8)7

Ik vond al dat er weinig wapens in de game zaten. Om ze dan zo toe te voegen is echt :X Hoort er gewoon in te zitten imho ...

[ Voor 77% gewijzigd door -SaveMe- op 24-01-2017 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:34
-SaveMe- schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 17:38:
Welke dungeon moet je doen voor die zwill crossblades? Denk dat ik het met de balmung sword ga doen ...

EDIT
Over wapens gesproken, nieuwe DLC voor FFXV

[...]

Nu in de store 8)7

Ik vond al dat er weinig wapens in de game zaten. Om ze dan zo toe te voegen is echt :X Hoort er gewoon in te zitten imho ...
Had Masamune al als day one bonus, maar dat is verre van een sterk wapen.
Volgens mij zijn de addons leuke hebbedingetjes en vooral cosmetisch van aard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Waren de meeste van die wapens/kleding/etc niet pre-order bonuses afhankelijk van de winkel waar je hem kocht (vooral in de US). Ze hebben nu dus de complete collectie (low level pre-order wapens) in de store gezet, zodat iedereen ze kan hebben/kopen. :+

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ach ja, net uitgespeeld/Platinum.

50 minuten over die Turtle gedaan. Zijn poten raakt ik echt niks, dus toen maar op de zekere toer gegaan: continue warp striken op zijn oog/kop. Als mana low is weer ff naar warp point en repeat. Af en toe een impulse van Gladiolus en that's it.

Buiten deze boss en het vissen me prima vermaakt met de game ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
-SaveMe- schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 17:38:
Hiervoor moet je een questline volgen, waarbij je 5 big ass monsters moet killen (5 quests).
Ze zijn redelijk hoog level maar het is mij zonder echte problemen gelukt met lvl 65-68.

Gewoon zorgen dat je wat phoenix downs en potions hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:45:
Ach ja, net uitgespeeld/Platinum.

50 minuten over die Turtle gedaan. Zijn poten raakt ik echt niks, dus toen maar op de zekere toer gegaan: continue warp striken op zijn oog/kop. Als mana low is weer ff naar warp point en repeat. Af en toe een impulse van Gladiolus en that's it.

Buiten deze boss en het vissen me prima vermaakt met de game ...
Als je langer door had gegaan op de poten had je gemerkt dat dat beest om de zoveel tijd instort en zo kun je gemakkelijkere op hem inhakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
Bexxerz schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 07:39:
[...]

Hiervoor moet je een questline volgen, waarbij je 5 big ass monsters moet killen (5 quests).
Ze zijn redelijk hoog level maar het is mij zonder echte problemen gelukt met lvl 65-68.

Gewoon zorgen dat je wat phoenix downs en potions hebt :D
Laatste boss is toch level 120, dat doe je goed om hem om te leggen op level 68 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bexxerz
sjaak88 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:46:
[...]

Laatste boss is toch level 120, dat doe je goed om hem om te leggen op level 68 :)
Haha ja kost natuurlijk wel wat langer,

Star of the rogue + warpen + Elixers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Bexxerz schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:28:
[...]

Haha ja kost natuurlijk wel wat langer,

Star of the rogue + warpen + Elixers :D
Dat vond ik wel een beetje jammer van de combat in FFXV. Groot gedeelte komt gewoon neer op het achterover gooien van potions (of wachten tot de status ailments afgelopen zijn). Had het wat tactischer verwacht, maar zelfs met wait mode was het niet echt tactisch, gaf je alleen wat meer rust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:31:
[...]

Dat vond ik wel een beetje jammer van de combat in FFXV. Groot gedeelte komt gewoon neer op het achterover gooien van potions (of wachten tot de status ailments afgelopen zijn). Had het wat tactischer verwacht, maar zelfs met wait mode was het niet echt tactisch, gaf je alleen wat meer rust :)
Dat is ook heel de rede dat ik de Wait Mode heb uitgezet. Gewoon knallen en combo's maken. Lekkere sterke Magic craften, raggen met die handel. Heel het combat systeem deed mij denken aan een geadvanceerde "gevecht"systeem van Drakengard, ook van Square Enix.

Edit/toevoeging: Dat raggen is leuk voor de random encounters, maar voor de Bosses en de Hunts had het inderdaad wel meer strategie mogen hebben

[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 25-01-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Heb magic eigenlijk maar weinig gebruikt. Ook nauwelijks nodig gehad tbh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over Magic gesproken.

Heeft iemand enig idee hoe je andere magic cast dan fire, thunder, blizzard? Ik weet dat je er een product bij van craften om er bijvoorbeeld een death- of posioncast van te maken. Maar is er ook zoiets als een Holy?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
Jasphur schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:47:
Over Magic gesproken.

Heeft iemand enig idee hoe je andere magic cast dan fire, thunder, blizzard? Ik weet dat je er een product bij van craften om er bijvoorbeeld een death- of posioncast van te maken. Maar is er ook zoiets als een Holy?
Holy niet, maar wel Flare, Freeze en Electon. Uiteraard heb je daar zeer zeldzame items voor nodig, zoals de zu beak. Ook breken ze de damage limit tot maar liefst 99.999. It's magic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Slurpie Blauw schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:29:
[...]

Holy niet, maar wel Flare, Freeze en Electon. Uiteraard heb je daar zeer zeldzame items voor nodig, zoals de zu beak. Ook breken ze de damage limit tot maar liefst 99.999. It's magic!
Over freeze gesproken. Ik was bezig met een hunt in 1 van de kraters waar een laagje water in staat. Lekker vechten en ik knal er een blizzaga spell overheen. Zit Noctis ineens vast gevroren in het ijs :F omdat ik in het laagje water stond.
Kan ik nergens meer heen rennen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 25-01-2017 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:34
Hop! Platinum binnen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gister even gekeken naar dat Choco Fest: mwah. Was wel grappig. Maar niet echt zo leuk dat ik nu iedereen aanraadt het snel te gaan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
Jasphur schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:23:
Gister even gekeken naar dat Choco Fest: mwah. Was wel grappig. Maar niet echt zo leuk dat ik nu iedereen aanraadt het snel te gaan spelen.
Nee, en de items die je kunt winnen valt ook tegen. Had gehoopt op superzeldzame dingen, maar helaas.

Wel een nieuw recept waardoor je visdraad 25% minder slijt. Kan handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slurpie Blauw schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:43:
[...]

Nee, en de items die je kunt winnen valt ook tegen. Had gehoopt op superzeldzame dingen, maar helaas.

Wel een nieuw recept waardoor je visdraad 25% minder slijt. Kan handig zijn.
"I've come up with a new recipeh" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:02
Jasphur schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:23:
Ik was wel aangenaam verrast dat het event een apart knopje kreeg in het titelmenu. Ik ging er al van uit dat ik in de main game op z'n minst in Altissia (sp?) moest zijn geweest, wat pas over 1-2 chapters is tov mijn laatste save. En ik had eerlijk gezegd geen zin om die op dit moment voort te zetten (ik vind het spel dusver namelijk kneitersuf).

Ik vond het event ook niet echt denderend, wat van die mini games gedaan en wat vissen en dan wat vuurwerk (wat er wel mooi uitzag). De items voor de latere wapens of voor de "I have come up with a new recipeh" idiot had ik geen zin om medals voor te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Heb het beetje gehad met games die allerlei functionaliteit toevoegen na release. Dat had er gewoon op release in moeten zitten. Teveel games hebben daar tegenwoordig een handje van. Als early adopter ben je eigenlijk gewoon de sjaak.

Ik heb vaak games al uit eer dit soort dingen komen.

Tuurlijk zijn er ook dingen die later toegevoegd kunnen worden als extras, maar imho zijn het steeds meer basic dingen die ontbreken.

Goed voorbeeld van zo'n game was Mafia III ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
Twee dlc's aangekondigd: 21 februari en 28 maart:

http://www.shortpause.com...h-anniversary-celebration

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm op zich leuke DLC's, maar ben mijn interesse een beetje aan het verliezen voor FFXV, nu ik het platinum gehaald heb/ (oke oke ik moet nog even drie keer vissen ofzo en dan is ie platinum)

Mijn interesse voor FFXII ZA begint wel te stijgen nou. Zag via jou bron dat het spel waarschijnlijk rond 11 juli gereleased wordt. Zin in!

[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 01-02-2017 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
Jasphur schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:46:
[...]

Hmm op zich leuke DLC's, maar ben mijn interesse een beetje aan het verliezen voor FFXV, nu ik het platinum gehaald heb/ (oke oke ik moet nog even drie keer vissen ofzo en dan is ie platinum)

Mijn interesse voor FFXII ZA begint wel te stijgen nou. Zag via jou bron dat het spel waarschijnlijk rond 11 juli gereleased wordt. Zin in!
Idem dito, heb alles wel gehaald een beetje. Maar toch wel nieuwsgierig naar de nieuwe content.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
De hype is real, 21 februari komt de 60fps patch voor de pro uit. http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1340138
Hoop ook dat de frame pacing problemen minder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik neem aan voor de light versie :P

En dat de voor de high versie dan een stabiele 30fps komt.
Ik denk dat ik FF aan deze maand dan maar weer even in de PS4 prop.

[ Voor 26% gewijzigd door Jasphur op 02-02-2017 14:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nieuwevolger
February 21

PS4 Pro Full HD 60 fps support – Not always 60 frames per second, but a maximum 60 frames per second.
Limited time quests – Quests that you can only take on for a limited time. This time it’s Hunts, but in the future there will be different quests such as fishing.
Level cap raised to 120 – Your experience points won’t count towards past level 99 until after the update, meaning you can’t start stocking up experience points before the update.
Photo capacity increased from 150 to 200.
Use the music player while riding a Chocobo.

March 28

Chapter 13 – Enhancements to the final stages of the game, including Chapter 13. You’ll also be able to play as Gladiolus for a short period.

■ Downloadable Content

Booster Pack+ (February 21)

Boost Sword (weapon)
Dragon Mod (fishing rod)
Aviol (reel)

Booster Pack (Free Version) (due out at a later date*)

Invincible suit “Magitek Exosuit” (Noctis, Gladiolus, Prompto, Ignis)
*The publisher of Power Rangers pointed out that the design of the suits might be too similar, so they have been delayed to a later date in order to revise the design.

Episode: Gladiolus (March 28)

Episode: Prompto (June)

This episode will focus on character development.

■ Survey

Square Enix will host a survey for each region regarding what users want to see in future updates. Further details will be announced at a later date.

■ Free-Driving the Regalia

Free drive—the ability to drive the Regalia outside of designated roads—is currently in development. Director Hajime Tabata noted that he is experimenting with various other things that he would like to share, not in an Active Time Report, but through more casual means.

■ Platinum Demo

Platinum Demo: Final Fantasy XV will be taken off of PlayStation Network and Xbox Live on March 31. Get it while you can!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:54:
February 21

Free drive—the ability to drive the Regalia outside of designated roads—is currently in development. Director Hajime Tabata noted that he is experimenting with various other things that he would like to share, not in an Active Time Report, but through more casual means.

Hier ben ik wel benieuwd naar. Of dit een beetje lekker gaat. Ik zie de regalia niet echt offroaden of krijgen we een 4x4 variant ala Landrover :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
Too late allemaal ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
Jasphur schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:16:
[...]

Hier ben ik wel benieuwd naar. Of dit een beetje lekker gaat. Ik zie de regalia niet echt offroaden of krijgen we een 4x4 variant ala Landrover :D
Dit is van een Dev Kit:

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm. Hier word ik niet warm van

Toevoeging: ik zou het tof vinden als Cindy de Regalia ombouwt net zoals met de type F

[ Voor 15% gewijzigd door Jasphur op 02-02-2017 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:58

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Ben recent begonnen met FF15, en zoals het eruit ziet komt de Pro patchs net als ik zo'n beetje klaar ben naar verwachting, timing :P

Oh well als ik hem volgend jaar nog eens een keer speel dan is ie tenminste 'compleet' :P

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
Ben aan de laatste sealed dungeon begonnen; costlemark tower lvl99. No Items allowed, zeer frustrerende dungeon kan ik je zeggen. Een van de weinige moeilijke dingen in het spel.

Nog een tip voor diegene die het nog spelen: Ignis overwhelm + bow of the clever (Noctis) is een killer combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik pak FFXV wel weer op na de PS4 en de FFXV update. En dan pak ik die laatste sealed dungeons wel mee. Die moet ik nog. En nog wat vissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ik had serieus bedacht niet naar de Chocobo festival te gaan, omdat ik pas in chapter 5 ben (35 uur gespeeld) en Alitssia nog niet gezien heb.

Maar het zou zonde zijn als uit een Dream Egg een persoonlijke chocobo komt. Al zou het kunnen dat je ook een Dream Egg krijgt als de DLC uitkomt... (voor mensen die het spel laat kopen).

Dus zit dit moment op de wip. Altissia lijkt me fantastisch. Maar ik kom er liever via 't verhaal dan voor het festival. Aan de andere kant zou het jammer zijn als ik hierdoor unique items misloop.

Zonder spoilers, iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Ik ben ook nog niet in Altissia geweest, maar heb wel Chocobo Carneval gedaan. Ik kan nou niet echt zeggen dat ik de stad ben gaan waarderen met al die gele Chocobo borden en kraampjes overal, dus dat kan ik dan nog gaan bewonderen zonder die meuk in de stad tijdens de normale game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Tot hoe lang duurt het carnaval eigenlijk en is er iemand die weet hoe je van die zwarte balken afkomt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Nieuwevolger schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 18:01:
Tot hoe lang duurt het carnaval eigenlijk en is er iemand die weet hoe je van die zwarte balken afkomt?
T/m 20 februari.
You can come back to this event any time by pressing Special from the Main Menu, until it ends at February 20th.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zwarte balken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Door de patch die de hud problemen bij mensen oplosde, veroorzaakte dat voor mensen die er geen problemen mee hadden zwarte balken aan de zijkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:41:
[...]

Door de patch die de hud problemen bij mensen oplosde, veroorzaakte dat voor mensen die er geen problemen mee hadden zwarte balken aan de zijkant.
Owh echt? damn. Ja, ik ben er vanaf gelukkig.

Heb je het bij de game en de carnaval of alleen 1 van de twee?
Ik lees her en der op het web dat je dan je "Display Area" moet aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 23:46
Dit komt door update 1.03 wat het voor de spelers die het probleem niet hadden kapot heeft gemaakt.
Ga op je PS4 naar Settings -> Sound and Screen -> Display Area Settings en stel je scherm goed in en start de game opnieuw op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zo. Ik hoor ook bij de platinum groep :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Jasphur schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:44:
Zo. Ik hoor ook bij de platinum groep :D
Ook alle extra dungeons gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 18:49:
[...]

Ook alle extra dungeons gedaan ?
Nope. Nu witcher. Ik pak die dungeons op na de update eind feb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ik vond er echt niks aan. Heb er 4 gedaan en toen was ik er wel klaar mee. Niks meer dan room after room met enemies ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 11:15
Ben een beetje laat begonnen met spelen, omdat ik mijn ps4 pro nu pas binnen heb.
Mijn verwachtingen waren hoog gezien alle reviews op het net.

Maar....ben nu einde Chapter 9. En dit lijkt totaal niet meer op een FF.

Waar zijn mijn summons?
Heel beperkte magic
Vrij weinig wapens/upgrades/items
Je levelt up door foto's te maken en keuzes wtf?? Waar is het ouderwetse grinden?
Geforceerd moeten slapen om te level en/bootsen dmv eten.
Slap verhaal en je moet kingsclaive kijken wil je het een beetje snappen.
Noctis lijkt verwijfd en Lunafreya lijkt meer op zijn zus dan bruid to be.
Totaal niet tactisch die battles, chaotische hack n slash.

Pfff ga hem wel uitspelen, maar ik had zoveel beter verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SonyEricsson schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 02:24:
Ben een beetje laat begonnen met spelen, omdat ik mijn ps4 pro nu pas binnen heb.

Waar zijn mijn summons?
Heel beperkte magic
Je levelt up door foto's te maken en keuzes wtf?? Waar is het ouderwetse grinden?

Summons zitten er gewoon in. Alleen kun je ze niet meer zomaar oproepen. En meng je magic eens met wat items. Dan kun je best bijzondere dingen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ik heb in de hele game 1 keer een summon gebruikt. Komt zelden voor dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:43:
Ik heb in de hele game 1 keer een summon gebruikt. Komt zelden voor dus ...
Echt? Wow. Ik echt een keer of tien misschien wel meer.

Misschien helpt dit.

[ Voor 22% gewijzigd door Jasphur op 11-02-2017 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:00

Superkiwi

Hoi doei

Ik heb best vaak een Summon gebruikt.
Vind het ontzettend toffe animaties, vooral de waterdraak :D

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Tis me denk ik nooit opgevallen dat het kon (er staat dan klein L2 in het midden geloof ik). Eerste keer dat ik het gebruikte was bij de eind boss ... Zo'n dude met zijn vuist uit de hemel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Er staat niet enkel een kleine L2 onderin je beeld, je beeld wordt ook wat donkerder en je hoort het aan het muziekje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
dvdkiwi schreef op zondag 12 februari 2017 @ 11:41:
Er staat niet enkel een kleine L2 onderin je beeld, je beeld wordt ook wat donkerder en je hoort het aan het muziekje ;)
Haha! Is me nooit opgevallen :) Hadden ze wat duidelijker kunnen doen denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Waar zijn mijn summons?
Heel beperkte magic

Summons zitten er in, helaas kan je niet zelf altijd zomaar een summon doen nee.

Beperkte magic ben ik het mee oneens. je weet dat je heel veel extra items kan gebruiken om magic aan te passen met extra effects ? Dingen zoals Dual cast, Killcast (instant death), Experience Cast waardoor je heel veel bonus exp krijgt na het gebruik van die magic etc.

Met de rest van je punten kan ik opzich begrijpen wat je bedoeld maar persoonlijk maakt het mij echt totaal niet uit. Ik vind dit echt een hele toffe game. Beter dan ik van te voren gedacht had met de telleurstelling van XIII -2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ik ben helemaal niet zo'n FF fan en heb alleen XII en XIII hiervoor gespeeld. Had ook weinig verwachtingen van XV. Maar vond het al met al een vermakelijke game, met een combat systeem wat enerzijds wat chaotisch is en wat strategie mist, maar anderzijds speelde het ook wel weer lekker (met wait mode aan)

Duidelijk dat de game niet helemaal af is, maat prima te spelen imho ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op zondag 12 februari 2017 @ 11:41:
Niet alleen donkerder en ander muziek. Bij Leviathan komen er ook druppels in de lucht te hangen en bij Shiva wordt het beeld wat kouder en komen er sneeuwvlokjes in de lucht te hangen.

Als je eenmaal doorhebt wat er veranderd in een gevecht op het moment dat je een Eon kunt summonen zul je het zien dat het toch best vaak kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Is er dan een bepaalde voorwaarde die een summon mogelijk maakt> Gek, dat ik ze zo weinig heb gehad/gezien. Niet dat ik het nodig had ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxxus
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09-2022
-SaveMe- schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:02:
Is er dan een bepaalde voorwaarde die een summon mogelijk maakt> Gek, dat ik ze zo weinig heb gehad/gezien. Niet dat ik het nodig had ....
Van wat ik mij kan herinneren is de duur van een battle er vaak mee te maken heeft.
Plus, je moet wat extra condities hebben voor een bepaalde summon.

Titan komt al je in een grote open ruimte aan het vechten ben.
Ramuh komt bijna altijd, ongeacht de ruimte en of je binnen/buiten aan het knokken bent.
Leviathan komt als je zelf bijna dood ben en vecht in de buurt van een meer
Shiva komt als er iets van combinatie van hierboven staat.

Dit is info vanuit mijn ervaring en wat ik van vrienden heb begrepen, hoe waar het is weet ik niet :)

PSN: MaxxusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:02:
Wat Maxxus zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
Mijn battles gingen meestal wel vlot, dus dat zal het wel geweest zijn dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL

Waar zijn mijn summons?
Heel beperkte magic

Al jouw punten is ook mijn gevoel bij de game, maar over het vetgedrukte. Ik weet niet of het een voordeel of eigenlijk een nadeel is om Kingsglaive te kijken:

Wel gekeken:
Godzijdank heb je iig wat verhaal gehad, want de eerste 8 chapters van het spel zelf hebben geen hol behalve 1 cutscene in chapter 2, waarna je al snel weer door gaat met de status quo van nietszeggende sidequests, selfies en recipehs.

Niet gekeken:
Gelukkig mis je wat backstory, waardoor selfie-idiot en recipeh idiot niet zo storend zijn en absoluut niet in de sfeer passen die door de film is gezet (en een sfeer die sinds chapter 2 in game eigenlijk dominant op de voorgrond zou moeten zijn).

Brotherhood heb ik ook gekeken voor ik het spel begon, wat ik wel een pluspunt vond, want de motivatie van je vrienden is ver te zoeken in de game, Zonder Brotherhood gezien te hebben had ik ze al snel afgeschreven als mijn "domme AI fodder unit".

[ Voor 7% gewijzigd door AppieNL op 13-02-2017 18:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dit zouden de voorwaarden moeten zijn om een summon mogelijkheid te krijgen:

Titan may grant you the ability to summon when your allies start to fall in battle. The more of your friends who are struck down, the better chance you can summon Titan. He will appear in, but not limited to, the large open plains around Duscae that circle the Cauthess Disc, as well as Pallareth Pass and Ravatogh in Cliegne, and the wide open plains of Leide. He can also be summoned in the final locations of the game.

Ramuh may grant you a summon during battle, with the likelihood increasing the longer you have survived in a battle. Unlike other Astral deities, Ramuh can appear in any area.

Leviathan will only grant Noctis the ability to summon her when Noctis is in the "Danger" state. The longer Noctis remains in this state, the better the chance she will offer her summon. Leviathan will more likely appear in areas that contain water - like the large river in Cleigne that empties into Cape Caem, the Vesperpool area to the North, and the area around Galdin Quay in Leide. However, any wide open area, such as the flatlands of Leide, are eligible.

Shiva's chance of granting you a summon can be a combination of any of the other triggers that the other Astrals use - like surviving in battle for an extended period, and Noctis or his friends falling in battle. Like Ramuh, Shiva will appear in almost any location as long as there is sufficient room.

Bahamut will only appear in the boss battle during Chapter 14 as part of the main story, and cannot be summoned anywhere else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
Er is een Final Fantasy XV enquête voor geïnteresseerden:

http://www.justpushstart.com/2017/02/square-enix-sends-final-fantasy-xv-survey/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
dvdkiwi schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 00:18:
Dit zouden de voorwaarden moeten zijn om een summon mogelijkheid te krijgen:
(...)
Mooi :) Had ik het maar eerder geweten ;)

• Nieuwevolger
Is er eigenlijk een bepaalde manier om dungeons te vinden of googlen jullie die maar?
Nieuwevolger schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:24:
Is er eigenlijk een bepaalde manier om dungeons te vinden of googlen jullie die maar?
Ik had ze gevonden door lekker veel te lopen :P

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Op één na (de mines; nog steeds geen idee dat ik die heb kunnen missen) heb ik ze ook gewoon zelf gevonden.
Beetje exploren en je komt ze vanzelf wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 11:15
Net de game uitgespeeld (main story, wat hunts gedaan etc)
geëindigd op lvl 42 en kan nu mijn eerdere bevinden wat beter onderbouwen denk ik.

1) Wat ik kan zeggen is dat dit de makkelijkste FF game ooit is volgens mij.
Heb minder dan 5 phoenix downs gebruikt :D en dat zegt toch wel wat.

2) Party vorming is er niet echt, dat is erg jammer. Wilde zo graag Ignes en Prompto eruit gooien. Je favoriete party samenstellen is dus niet mogelijk.

3) Camera is ronduit slecht.

4) Waar is Cor Leone gebleven? Hij komt ook helemaal niet meer terug. Lady A is ook veel te snel uitgeschreven. Verhaal lijkt veel te snel zijn gepushed. Nyx totaal niet gezien en overige Kingsclaive members ook niet. (SeeD in FF8 lijkt veel beter te zijn uitgewerkt)

5) Summons had ik al eerder over gehad. Heb 4 keer een summon gebruikt waarvan 3x geforceerd is door verhaallijn. Battles zijn waarschijnlijk te makkelijk waardoor je geen kans krijgt summons te gebruiken.

6) Verhaallijn is echt onlogisch aan alle kanten.

7) Dungeons zijn te eenvoudig qua omzet, plaatsen van items is ook te simpel anno 2017. Ook mapdesign laat veel te wensen over.

Nu maar lekker wachten op de FF7 en FF8 remake.
van alle 3D Final Fantasy's staat deze wel onderaan bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Wat blijft Altissa toch ook een verdomd mooie stad he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Chocobo festival bezocht, vond het meh. Niet echt een aanvulling, het was wel geinig om te doen. Je krijgt een item mee als je dus klaar bent en daarover is nog helemaal niets over bekend..... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ricmaniac schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:20:
Nou, niet echt eerlijk gezegd. Vrij ongeinspireerd vond ik het ... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ricmaniac schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:20:
Klopt, er is alleen geen kip te beleven :( op een paar hunter contracten na. Het is dat ze nog een heel festival er om heen hebben gebouwd, maar voor de rest voelt het bijna als tijd verspilling voor de devs die er mee bezig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
SonyEricsson schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 02:12:
Net de game uitgespeeld (main story, wat hunts gedaan etc)
geëindigd op lvl 42 en kan nu mijn eerdere bevinden wat beter onderbouwen denk ik.

1) Wat ik kan zeggen is dat dit de makkelijkste FF game ooit is volgens mij.
Heb minder dan 5 phoenix downs gebruikt :D en dat zegt toch wel wat.
Grappig, ik heb er al minimaal 5 verbrand en ook iets van 3 mega phoenix downs en heb het nog steeds niet uitgespeeld, maar van al die Phoenix Downs is 98% voor mijn buddies waarvan ik gewoon simpelweg weiger hun handje vast te houden voor potions. Ik ben ook gewoon aan het overwegen het spel op "easy" te zetten zodat Carbuncle m'n domme AI matties mag redden. Ik weet dat je bepaalde abilties op de grid kan unlocken om ze iets minder dom te maken, maar laat dat nou net wat nodes zijn die ik op dat (imo compleet counter-intuitive) grid nog niet heb unlocked.
-SaveMe- schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:51:
[...]

Nou, niet echt eerlijk gezegd. Vrij ongeinspireerd vond ik het ... :O
Ik dacht al dat ik de enige was toen ik de stad voor het eerst zag >.>
Academia uit XIII-2 vond ik veel mooier (en ook veel cooler als concept voor een stad zoals die er in de toekomst uit kon zien), dit is gewoon Venetie met een klein FF-sausje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AppieNL schreef op zondag 19 februari 2017 @ 17:29:
[...]

[...]

Ik dacht al dat ik de enige was toen ik de stad voor het eerst zag >.>
Academia uit XIII-2 vond ik veel mooier (en ook veel cooler als concept voor een stad zoals die er in de toekomst uit kon zien), dit is gewoon Venetie met een klein FF-sausje.
Die stad was inderdaad erg vet. Vond sowieso de wereld van FFXIII wat meer Fantasy gevoel hebben dan de setting van FFXV. Voor mij blijft FFIX de mooiste wereld.

[ Voor 38% gewijzigd door Jasphur op 20-02-2017 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Haha al deze hardcore gamers op neogaf weer zeiken op FFXV... veel van die gasten komen echt me neus uit. nu hebben ze die patch uitgebracht met unlocked framerate, is het weer niet naar hun goesting!

echt de haat naar Final Fantasy tegenwoordig op dat forum word er echt steeds slechter op.
Was eerst 1 van de betere imo.

IK VIND HET KUT DUS JIJ MOET HET NU OOK KUT VINDEN ANDERS BEN JE EEN LUL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ricmaniac schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:02:
Haha al deze hardcore gamers op neogaf weer zeiken op FFXV... veel van die gasten komen echt me neus uit. nu hebben ze die patch uitgebracht met unlocked framerate, is het weer niet naar hun goesting!

echt de haat naar Final Fantasy tegenwoordig op dat forum word er echt steeds slechter op.
Was eerst 1 van de betere imo.

IK VIND HET KUT DUS JIJ MOET HET NU OOK KUT VINDEN ANDERS BEN JE EEN LUL.
Soms vraag ik me af of die mensen zich zelf verplichten om alles te haten, man hou kan je zo zuur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Jasphur schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:51:
[...]

Zakt af en toe behoorlijk naar de 35fps.
Als ik zie dat de unlocked mode last heeft van frame pacing, dan vraag ik me ook af het beter is dan een stabiele 30fps. Ben bang dat ze de frame pacing niet meer gaan oplossen, dus hoop dan te minste dat de dlc er geen last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:53:
[...]

Als ik zie dat de unlocked mode last heeft van frame pacing, dan vraag ik me ook af het beter is dan een stabiele 30fps. Ben bang dat ze de frame pacing niet meer gaan oplossen, dus hoop dan te minste dat de dlc er geen last van heeft.
Mja Ik ben voorlopig even klaar met FF, straks als die episodes van Prompto en Glad en de rest komen pak ik het wel weer op. Eerst even The Witcher 3 nu :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Naja ik vind dat er echt prima uitzien.

Snap niet dat ze hierom zo kunnen zeiken.
Ja framepacing is kut maar het niveau waar mensen over klagen is alsof de game "literally Unplayable" is

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste