Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand enig idee of er in de toekomst een oplossing komt voor het oprapen van loot/treasure terwijl je op een Chocobo zit?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Geen idee maar je moet inderdaad eerst afstappen en dan pas kan je oppakken. Wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 21:37

Audione0

Strijdt der titanen

dvdkiwi schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:32:
Lol, gisteren een level67 hunt gedaan met een level 75 party.
Ik ben redelijk fan van de Amiger Chain, maar die maakte het in dit geval wel héél makkelijk _O-

[video]

Alle level 7 hunts gisteren afgerond, dus kan nu alle level 8 hunts gaan doen. Op zich vallen ze best mee, het worden er gelukkig steeds minder.

Ander nieuws: nog maar 2 visjes :9
Hoe kun je trouwens die Amiger Chain gebruiken (ik neem aan dat je hier die blauwe cirkel om je wapens heen bedoelt?)

De cirkel om mijn wapens staat al weken vol, maar ik wist totaal niet van Amiger Chain af 8)7

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Audione0 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:53:
[...]

Hoe kun je trouwens die Amiger Chain gebruiken (ik neem aan dat je hier die blauwe cirkel om je wapens heen bedoelt?)

Mijn cirkel om mijn wapens heen staat als weken vol, maar ik wist totaal niet van Amiger Chain af 8)7
Even stilstaan en dan zie je boven die chain de knoppen L1 en R1 verschijnen. Druk die tegelijk in en je ziet de chain leeglopen. Houdt Cirkel ingedrukt en laat Noctis gewoon lekker zijn gang gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 21:37

Audione0

Strijdt der titanen

Jasphur schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:01:
[...]

Even stilstaan en dan zie je boven die chain de knoppen L1 en R1 verschijnen. Druk die tegelijk in en je ziet de chain leeglopen. Houdt Cirkel ingedrukt en laat Noctis gewoon lekker zijn gang gaan.
Top thanks voor de tip!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

R1 + L1 voor de normale Amiger, daarna gelijk nogmaals R1 + L1 voor de Amiger Chain (zijn 2 aparte functies van Amiger).
De normale Amiger is leuker omdat je 20-30 seconden bezerk gaat; met de chain doe je een sterke attack met heel je party maar is je cirkel wel gelijk leeg.

[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 04-01-2017 08:33 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 20:12
Moet zeggen dat als ik 's avonds na het eten op de bank zit ik denk EINDELIJK spelen, maar als ik dan weer opgestart ben (lange laadschermen zuigen) dan speelt het heerlijk weg. Gisteren de chocobo's vrijgespeeld door Deadeye te verslaan. Ik ben momenteel lvl 17 en spaar mijn exp op zolang ik het niet nodig heb in de hoop snel een rustplek tegen te komen die betaalbaar is en meer dan 1.2 x exp geeft.

Vanavond maar eens met de chocobo's rijden en kijken naar wat sidequests. Ik zit nog een beetje te bekijken hoe hoog mijn level moet zijn om door de main story te gaan, tot nu toe is het goed te doen allemaal.

Vermaak me prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tarz schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:58:
Moet zeggen dat als ik 's avonds na het eten op de bank zit ik denk EINDELIJK spelen, maar als ik dan weer opgestart ben (lange laadschermen zuigen) dan speelt het heerlijk weg. Gisteren de chocobo's vrijgespeeld door Deadeye te verslaan. Ik ben momenteel lvl 17 en spaar mijn exp op zolang ik het niet nodig heb in de hoop snel een rustplek tegen te komen die betaalbaar is en meer dan 1.2 x exp geeft.

Vanavond maar eens met de chocobo's rijden en kijken naar wat sidequests. Ik zit nog een beetje te bekijken hoe hoog mijn level moet zijn om door de main story te gaan, tot nu toe is het goed te doen allemaal.

Vermaak me prima :)
Als je een paar hunts doet en wat van je loot verkoopt zit je zo aan de 10.000 om jezelf eens te verwennen in Galdin Quay :+ Vergeet ook niet de o zo heerlijke massage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Jasphur schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:19:
[...]

Als je een paar hunts doet en wat van je loot verkoopt zit je zo aan de 10.000 om jezelf eens te verwennen in Golden Quay :+ Vergeet ook niet de o zo heerlijke massage
10.000 Gil? Ik dacht dat het hier 30.000 was. Is dat 2x exp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:42
Tarz schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:21:
[...]

10.000 Gil? Ik dacht dat het hier 30.000 was. Is dat 2x exp?
Galdin Quay is inderdaad 10'000 Gil voor 2x XP
De 30'000 Gil voor 3x XP is in Altissia ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Partypsych schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:28:
[...]

Galdin Quay is inderdaad 10'000 Gil voor 2x XP
De 30'000 Gil voor 3x XP is in Altissia ;)
Ok thanks, zo ver ben ik nog niet :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Gisteren de platinum trophy behaald, eigenlijk alleen nog wat Menace dungeons (en fishing, zoals ook in XIV de TRUE endgame) te doen. Ik wacht nu eerst op de DLC en pak wat andere games op, heb toch een ruime 90 uur in FFXV gestoken :)

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:08
Costlemark nu ook gedaan, weer een trophy gehad, nog een paar te gaan :P
Red Giants zijn assholes XD
Zat eerst nog verkeerd dus heb ik de 3 Red Giant + Naga fights 2 keer moeten doen XD Dat was moeilijker dan de Boss in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Het was niet de laatste keer; er is een high level hunt die zich op dezelfde plek als de boss in Castlemark bevindt. Mag je alles en iedereen weer opnieuw verslaan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Akaendra schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 21:51:
Costlemark nu ook gedaan, weer een trophy gehad, nog een paar te gaan :P
Red Giants zijn assholes XD
Zat eerst nog verkeerd dus heb ik de 3 Red Giant + Naga fights 2 keer moeten doen XD Dat was moeilijker dan de Boss in ieder geval.
Ja en bijzonder, ik heb dus geprobeerd nadien een walktrhough te vinden, vond het aantal jur dat ik besteed heb in die dungeon aardig wat maar de ene zegt je moet deze allemaal verslaan en weer een andere zegt nee, dan zit je verkeerd.. ja welke is het nu? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Castelmark is niet zo heel lastig toch?
Hij is enkel 's nachts open en eenmaal binnen heb je 4 hoeken met plateaus die je moet activeren,
op een bepaalde volgorde. Ze hebben het zo makkelijk gemaakt dat zelfs de volgorde vast staat.
Plateautje gaat naar beneden, je schuift wat met stenen, verslaat onderweg wat vijanden, doet de Iron Giant(s) bossfight en pakt het plateau naar boven, waarna je aan het volgende plateau begint.
Nadat je het 4e platform hebt gecleared kom je bij de centrale lift die je naar de baas brengt.
Maar wat je ook doet: nooit op de rode knoppen gaan staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 05-01-2017 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteravond weer eens teruggegaan naar Cindy. Zie ik dat er nog allerlei "installments" klaar liggen.
Gewoon vergeten te installeren. Wat een verademing nu: de Regalia rijdt snellerd, er in de nacht geen monster meer spawnen recht voor de wagen en dat die wagen nu echt 1 op 2000 rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
je krijgt wel een fork in de road op een gegeven moment, ik had niet goed gekeken dus kwam ik op hetzelfde stuk weer uit met die puzzel, ipv naar boss room dus weer de red giants :P
Heeft me nogal wat consumables verkocht. En tenzij de hunt verplicht is voordat ik de amantoise ga doen ga ik er iet meer aan beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
dvdkiwi schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:24:
Castelmark is niet zo heel lastig toch?
Hij is enkel 's nachts open en eenmaal binnen heb je 4 hoeken met plateaus die je moet activeren,
op een bepaalde volgorde. Ze hebben het zo makkelijk gemaakt dat zelfs de volgorde vast staat.
Plateautje gaat naar beneden, je schuift wat met stenen, verslaat onderweg wat vijanden, doet de Iron Giant(s) bossfight en pakt het plateau naar boven, waarna je aan het volgende plateau begint.
Nadat je het 4e platform hebt gecleared kom je bij de centrale lift die je naar de baas brengt.
Maar wat je ook doet: nooit op de rode knoppen gaan staan.
Er zit in castlemark een verkeerde afslag als je die neemt kom je voor 2e keer terug bij die iron giants en dan zijn het er 2 :) (met van die vuur zwaarden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Ow dat wist ik niet. Maar ik neem dan ook nooit een verkeerde afslag :P

Toffe picca van Prompto:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/15895938_929918527145509_7328052534373695916_o.jpg?oh=ecf270c1c057316e994d5bfa720929f0&oe=591A99E7

*update*

Yeah!!! Wat een gevecht was dit, maar ik heb 'm! De eerste twee pogingen vandaag ontsnapte ie nog nét.
Bij de derde poging besloten om het iets agressiever aan te pakken en dat werkte.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1leCR67A_7A]

Nog één vis te gaan :9

[ Voor 92% gewijzigd door Superkiwi op 05-01-2017 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11
Moet je al die vissen voor een trophy of is het gewoon een stukje OCD ;) ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:29:
Ow dat wist ik niet. Maar ik neem dan ook nooit een verkeerde afslag :P

Toffe picca van Prompto:

[afbeelding]

*update*

Yeah!!! Wat een gevecht was dit, maar ik heb 'm! De eerste twee pogingen vandaag ontsnapte ie nog nét.
Bij de derde poging besloten om het iets agressiever aan te pakken en dat werkte.

[video]

Nog één vis te gaan :9
Ik ben echt heel slecht in vissen. Ik haal de lijn nooit binnen als er "Tension" inbeeld staat en toch krijg ik het voor elkaar niet elke vis binnen te halen. Ik heb (nog) niet de beste hengel en reel. Ik denk dat ik gewoon veelte ongeduldig ben. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

-SaveMe- schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:49:
Moet je al die vissen voor een trophy of is het gewoon een stukje OCD ;) ?
Stukje OCD ;) Daarnaast vind ik het vissen gewoon leuk en levert het behoorlijk wat AP op.
Voor de platinum hoef je slechts de helft van het spel te spelen, dat vind ik jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik vind het wel jammer
spoiler:
dat veel gave en sterke wapens pas na uitspelen te behalen zijn.
die ben ik nu aan het verzamelen. Wel geinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
dvdkiwi schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:46:
[...]

Stukje OCD ;) Daarnaast vind ik het vissen gewoon leuk en levert het behoorlijk wat AP op.
Voor de platinum hoef je slechts de helft van het spel te spelen, dat vind ik jammer.
Dat vind ik ook wel jammer inderdaad, en dat vissen is inderdaad erg leuk. Maar dat daar geen trophy voor is dat snap ik nog wel maar voor die hunts had ik het wel verwacht. Ze hadden er ook veel meer in moeten doen maar jah misschien dat dat nog komt als ze willen dat je het lang speelt, eerlijk gezegd heb ik het na platinum niet meer aangeraakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

dvdkiwi schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:46:
[...]

klopt ze hadden het imo veel moeilijker kunnen maken zoals FFXIII enzo.. bijvoorbeeld een trophy met: complete all hunts zou al een boel schelen

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Mrjraider schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:08:
(...) die ben ik nu aan het verzamelen. Wel geinig.
Van Randolph's quest of via de sealed doors?
In beide gevallen zijn prima wapens te vinden, maar de beste komen uit de laatste paar sealed doors.
Bron.

Iemand ook al de
spoiler:
Black Hood
uit de dungeon welke enkel met het vliegtuig te bereiken is weten te halen?
Als dat item zo goed is als ik hoor dan zou dat ontzettend schelen in de laatste paar sealed doors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
dvdkiwi schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:16:
[...]

In beide gevallen zijn prima wapens te vinden, maar de beste komen uit de laatste paar sealed doors.
Bron.

Iemand ook al de
spoiler:
Black Hood
uit de dungeon welke enkel met het vliegtuig is te bereiken weten te halen?
Als dat item zo goed is als dat ik hoor dan zou dat ontzettend schelen in de laatste paar sealed doors.
Die sealded Doors lukt niet, ik krijg de quest niet terwijl ik ze wel allemaal gezien/gevonden hebt. Probeer het nogmaals. Nee die van onze wapenmeester in Lestallum. Ook een aantal legendarische zoals de weapons uit Kingsglaive >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Mrjraider schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:18:
[...]

Die sealded Doors lukt niet, ik krijg de quest niet terwijl ik ze wel allemaal gezien/gevonden hebt.
Heb je alle normale dungeons al klaar? Daarna krijg je namelijk de quest line pas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
dvdkiwi schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:27:
[...]

Heb je alle normale dungeons al klaar? Daarna krijg je namelijk de quest line pas ;)
Voor zover ik weet wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSYVIRII
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-09 21:34
Misschien heeft iemand een oplossing:

- Ben nu in de Daurell Caverns om naar de "Sealed Door" te gaan. Alleen zodra ik in gevecht ben met de Iron giant en de andere adds heb ik opeens geen mogelijkheid om naar boven te warpen. De plek aan de andere kant van de grot kan ik wel gewoon warpen maar hoe vaak ik ook opnieuw begin en de enemies weer laat spawnen... Nope nog steeds geen optie om erheen te warpen.

Iemand dit tegen gekomen of een oplossing hiervoor ??

PSN: PSYVIRI (aka Lootking) | Inglourious Guardians NL (Platoon: Inglourious Guardians)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Daar heb ik ook een hele tijd mee zitten kloten.
Ik kon wel het plateautje op warpen waarachter de sealed door zich bevindt maar ik kon niet de grot door of interacten met de ladder omdat er nog enemies beneden waren en ik "in combat" was. En als ik daarmee ging vechten kon ik weer niet naar dat plateau toe warpen als het gevecht klaar was :/
Wat ik toen heb gedaan: zodra je de grot richting de Giant uitkomt en rechtsaf de steigers op kunt lopen, doe dat. Ga daarna het kleine trapje op en omdat je daar weer "in combat" raakt met de vijanden beneden kun je naar het kleine plateautje aan de overkant warpen, waar de ladder ingeklapt zit en waarachter zich de sealed door bevindt. Bemoei jezelf niet met het gevecht, blijf op het plateau staan en laat je party members iedereen dood maken. Niét van het plateau afvallen!! Als de combat klaar is kun je interacten met de ladder en kun je de sealed door bereiken.
Ik neem aan dat je de story mode ook al uit hebt?
Story mode uit en de alle dungeons complete zou de nieuwe quest line (Menace Beneath Lucis) in gang moeten zetten bij Hunters HQ. (dat je alle royal arms hebt betekent niet dat je ook alle dungeons klaar hebt ;))
*ik zeg álle dungeons maar er zijn bronnen die zeggen dat je slechts 4 dungeon bazen hoeft te verslaan, in de 4 dungeons genoemd in deze video.

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 06-01-2017 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdje131
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 16:55
dvdkiwi schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:16:
[...]

Bron.

Iemand ook al de
spoiler:
Black Hood
uit de dungeon welke enkel met het vliegtuig te bereiken is weten te halen?
Als dat item zo goed is als ik hoor dan zou dat ontzettend schelen in de laatste paar sealed doors.
Yeah heb m wel gehaald, maar daarna eigenlijk niet gebruikt, het vervangt puur het vierkantje ingedrukt houden :P In t begin vond ik de puzzels erg leuk maar na een tijdje werd de frustratie wel enorm, overgevoelige bewegingen etc :P

edit: Vierkantje is uiteraard op de ps4... bedoelde de dodge button :+

[ Voor 4% gewijzigd door Sjoerdje131 op 06-01-2017 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

allemaal afgechecked? ik miste eerst Crestholm Channels nog:
As well as completing the game you must have completed other dungeons before Ezma’s quest becomes available. These include Crestholm Channels, Balouve Mines, Costlemark Tower, and Daurell Caverns.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 06-01-2017 17:15 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Net de Pink Jade Gar gevangen, de op één na moeilijkste vis in de game. Heeft een paar pogingen gekost maar als je zijn patronen eenmaal doorhebt dan valt ie wel mee. Al vreet ie nog steeds lijnen alsof het niks is :D
De reward van deze vis zijn Jade Gar Mirrorscales, en daarmee kun je een van de sterkste,
zo niet dé sterkste spell in de game craften: een Limit Break level99 spell. De damage die dat doet is behoorlijk insane :o

Maar goed, meneertje Pink Jade Gar was vis 100 en dat betekent.....
Mission: accomplished!

In totaal 1,147 vissen gevangen en een uurtje of 50 aan het vissen geweest, maar het blijft leuk :)
Door wat AP punten uit te geven in het Exporation gedeelte van de Ascension Tree heeft het me ook flink wat AP en rewards/food opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 10:14
dvdkiwi schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:56:
Net de Pink Jade Gar gevangen, de op één na moeilijkste vis in de game. Heeft een paar pogingen gekost maar als je zijn patronen eenmaal doorhebt dan valt ie wel mee. Al vreet ie nog steeds lijnen alsof het niks is :D
De reward van deze vis zijn Jade Gar Mirrorscales, en daarmee kun je een van de sterkste,
zo niet dé sterkste spell in de game craften: een Limit Break level99 spell. De damage die dat doet is behoorlijk insane :o

Maar goed, meneertje Pink Jade Gar was vis 100 en dat betekent.....
Mission: accomplished!

[video]

In totaal 1,147 vissen gevangen en een uurtje of 50 aan het vissen geweest, maar het blijft leuk :)
Door wat AP punten uit te geven in het Exporation gedeelte van de Ascension Tree heeft het me ook flink wat AP en rewards/food opgeleverd.
Kudos. Ik zit op 40 vissen. Blijf een beetje hangen bij de dekselse liege of the lake, maar ik schenk er ook niet superveel aandacht meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Tering! 50 uur vissen? Chapeau! Dat ga ik zeker niet nastreven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Moet je eens proberen, het is ontspannend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 10:24
Ben vooral de main quests aan het doen en hoewel die wel aardig zijn (vooral de dungeons zijn tof), snap ik af en toe echt geen snars van de motivaties van bepaalde characters. Bijvoorbeeld (ben net in Altissia aangekomen):

spoiler:
1) Waarom volgen ze Ardyn, die overduidelijk bij de empire hoort, naar de disc? Dat is toch heel riskant voor de veiligheid van Noctis? En waarom gaan ze zo 'luchtig' om met gasten van de empire die Noctis zijn vader en zoveel onschuldige mensen in Insommia hebben vermoord?
2) Bij een stealth missie samen met Ignis word je aan het einde ineens aangevallen door Aranea om jou te vermoorden? En even later doen ze samen met haar een missie in een grot op zoek naar Mithrill, zonder enige wrok?

Maar misschien mis ik hier wel gewoon iets ;).

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Conscience NL schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:43:
Ben vooral de main quests aan het doen en hoewel die wel aardig zijn (vooral de dungeons zijn tof), snap ik af en toe echt geen snars van de motivaties van bepaalde characters. Bijvoorbeeld (ben net in Altissia aangekomen):

spoiler:
1) Waarom volgen ze Ardyn, die overduidelijk bij de empire hoort, naar de disc? Dat is toch heel riskant voor de veiligheid van Noctis? En waarom gaan ze zo 'luchtig' om met gasten van de empire die Noctis zijn vader en zoveel onschuldige mensen in Insommia hebben vermoord?
2) Bij een stealth missie samen met Ignis word je aan het einde ineens aangevallen door Aranea om jou te vermoorden? En even later doen ze samen met haar een missie in een grot op zoek naar Mithrill, zonder enige wrok?

Maar misschien mis ik hier wel gewoon iets ;).
Ik had hetzelfde. Maar vond het niet perse heel erg afbreuk doen aan het verhaal.

Van het weekend besloten gewoon de main story af te ronden en ik moet zeggen dat dat echt een rollercoaster was. Het is een tof verhaal, maar wel wat aan de magere kant. De vriendeschap van de vier heeft mij wel echt geraakt, maar toch kwam ik niet zo in het spel als dat ik kwam met FFVII, FFIX en FFXII. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Vanavond maar eens verder gaan met de hunts :D

En even iets grappis:
spoiler:
Op het einde vlak voor de final battle, moet je een foto kiezen. Ik had om "twee redenen" een foto van Cindy. Niet bij nagedacht wat er verder met die foto zou gebeuren. Ik had verder geen idee dat Noctis deze foto aan zijn vrouw ging laten zien. haha _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Liege of the lake afgelopen weekend gevangen. Gladio naar lvl 10 Survival en Noctis ook. Nu alleen Prompto en Ignis nog, maar Prompto zal wel weer lang gaan duren gok ik zo.
Gladio had ik ook het laatste beetje nodig en dat heeft me ook 5 en een half uur afken met een elastiekje gekost.

Zodra die 2 klaar zijn dan is het de Adamantoise nog en is de Platinum binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Akaendra schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:06:
Liege of the lake afgelopen weekend gevangen. Gladio naar lvl 10 Survival en Noctis ook. Nu alleen Prompto en Ignis nog, maar Prompto zal wel weer lang gaan duren gok ik zo.
Gladio had ik ook het laatste beetje nodig en dat heeft me ook 5 en een half uur afken met een elastiekje gekost.

Zodra die 2 klaar zijn dan is het de Adamantoise nog en is de Platinum binnen.
Huh? Prompto was bij mij als eerste naar lvl 10. Ik moet nu alleen Noct nog. Ignis was ook binnen no-time naar level 10. Gewoon lekker veel kamperen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
Jasphur schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:15:
[...]

Huh? Prompto was bij mij als eerste naar lvl 10. Ik moet nu alleen Noct nog. Ignis was ook binnen no-time naar level 10. Gewoon lekker veel kamperen. :P
Fast Travel, weinig rusten. Geen idee of alle foto's die prompto maakt (en die dus ook overschreven worden) wel meetellen, ik gok van niet namelijk. Zeker als ik na die 5 en een half uur maar 10 foto's heb van em :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Meer rusten dan :P
En minder fast travellen maar wat meer te voet doen, dan is die van Gladio ook zo gebeurd.
Jasphur schreef op maandag 9 januari 2017 @ 08:45:
[...]
En even iets grappis:
spoiler:
Op het einde vlak voor de final battle, moet je een foto kiezen. Ik had om "twee redenen" een foto van Cindy. Niet bij nagedacht wat er verder met die foto zou gebeuren. Ik had verder geen idee dat Noctis deze foto aan zijn vrouw ging laten zien. haha _/-\o_
_O-
Het zou leuk zijn als ze nog echt boos was geworden ook ;)

[ Voor 69% gewijzigd door Superkiwi op 09-01-2017 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
Gladio heb ik inmiddels al, leuk afken met een elastiekje op de 2 pookjes heen, rondjes rennen enzo voor om en nabij 5 en een half uur. Foto's maken is gewoon wat meer snapshotten ben ik bang. En wat vaker rusten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Die was bij mij snel op lvl 10. Veel rusten en opslaan ;) heb 75 foto's opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind dat SE op het einde echt leuk omgaat met de foto's. Ik baalde er wel een beetje van dat ik niet zo gek veel foto's had opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Ik had er 120 denk ik.
Inderdaad fantastisch coowl gedaan zo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 22:15
Jasphur schreef op maandag 9 januari 2017 @ 08:45:
[...]

En even iets grappis:
spoiler:
Kom ik aan met mn overbelichte foto van een Chocobo _O-

Should have seen her face ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu twee dagen na het uitspelen van het verhaal, vind ik het de laatste hoofdstukken eigenlijk helemaal niet meer zo goed.

spoiler:
persoonlijk vind ik dat er veelte weinig ingegaan wordt op de inwoners van de Empire en hun transformatie naar Deamon. Je ziet ze wel liggen in hun cel en her en der vind je een briefje waarop wat te lezen valt, maar verder is er niet zoveel. Toen ik het pak van de Emperor Iedolas zag liggen in zijn "troonzaal" had ik al wel zo'n vermoeden, maar verder helemaal geen opmerkingen of cutscenes van Noct en zijn maten. En bij het gevecht met de Deamon Iedolas een paar zinnetjes en thats it.

Iets verder terug: na het gevecht met Leviathan krijg je het idee dat Luna dood is. Oke prima, dat zet een sfeer neer en veroorzaakte de ruzie in de vriendengroep, prima. Maar als ik niet met wat treinpassagiers of naar de radio had geluisterd dan was ik er nooit achtergekomen dat haar lichaam niet terug is gevonden. En dan opeens op het einde zit ze naast Noct op de troon. Misschien heb ik iets gemist, maar er had van mij wat extra verhaallijn in gemogen mbt wat er allemaal na het gevecht is gebeurd. Je hoort wel het één en ander op de radio's maar dat is ook niet alles. Ik mis hier echt die ATE (actieve time events) van FFIX.

En zo zijn er nog wel wat dingetjes gedurende het spel. Zoals bijvoorbeeld met Aranea. Eerst Noct proberen te verslaan in een gevecht, en dan zo'n 5 minuten later gezellig samen "trainen" in een dungeon, om vervolgens op het einde haar maar te vertrouwen met de treinpassagies. Ik snap er niks van. Het lijkt in het algemeen wel dat het verhaal veelte groot is geweest en ze er hele scenes tussenuit hebben gehaald om het op een schijfje te kunnen zetten.

Het is dat de rest van de game wel lekker uitdagend en meeslepend is want het verhaal vind echt heel sterk, maar is o zo slecht uitgewerkt.

[ Voor 1% gewijzigd door Jasphur op 10-01-2017 10:38 . Reden: taal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Over Aranea:

spoiler: title
Volgens mij was het wel duidelijk dat ze een mercenary / huurling is. Eerst ingehuurd als bodyguard voor de empire en daarna moest zij van Ardyn in de dungeon Noctis en gang "trainen" en helpen. Daarna wou ze niet meer werken voor de empire en ging zij aan de slag als search & rescue for hire

Ik geef ook toe dat er veel dingen onduidelijk zijn of niet goed wordt uitgelegd ook na het zien van de anime en film.

[ Voor 15% gewijzigd door Mr.C4 op 10-01-2017 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr.C4 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:16:
Over Aranea:

spoiler:
Volgens mij was het wel duidelijk dat ze een mercenary / huurling is. Eerst ingehuurd als bodyguard voor de empire en daarna moest zij van Ardyn in de dungeon Noctis en gang "trainen" en helpen. Daarna wou ze niet meer werken voor de empire en ging zij aan de slag als search & rescue for hire

Ik geef ook toe dat er veel dingen onduidelijk zijn of niet goed wordt uitgelegd ook na het zien van de anime en film.
Ja dit had ik wel mee gekregen, maar er zaten verder niet echt veel nuances. Het was echt van de hak op de tak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 07:40
Jasphur schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:32:
[...]

Ja dit had ik wel mee gekregen, maar er zaten verder niet echt veel nuances. Het was echt van de hak op de tak.
Helemaal mee eens. Persoonlijk vind ik de manier waarop het verhaal wordt verteld in FF XV slecht te noemen. Terwijl het verhaal
spoiler:
best wel heftig, verrassend en treurig is. Het feit dat Noctis vanaf het begin eigenlijk zijn dood wordt ingestuurd is toch wel tragisch te noemen.
Ikzelf snapte na de end-credits het verhaal dan ook niet volledig en heb daarop ook internet afgestruind voor een uitleg van het einde. Kan ook aan mij liggen nogmaals, maar bijvoorbeeld Ravus. Waarom zou hij ineens van kant gewisseld zijn? Ook miste ik gewoon meerdere bad guys, waar wel naartoe wordt gewerkt maar uiteindelijk niet aan bod komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prompto
spoiler:
En wat is het verhaal van Prompto ineens trouwens? Is hij een MT? Dat ben ik verder nergens tegengekomen ook niet bij Brotherhood :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:09:
Prompto
spoiler:
En wat is het verhaal van Prompto ineens trouwens? Is hij een MT? Dat ben ik verder nergens tegengekomen ook niet bij Brotherhood :S
spoiler:
Komt inderdaad ook maar eventjes ter sprake en daarna hoor of lees je er niks meer over. Door dit soort grappen vind ik deze FF veel minder dan andere delen (op 13 na) het verhaal lijkt niet af of iig niet compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:01
Jasphur schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:09:
Prompto
spoiler:
In Brotherhood heeft hij altijd al zweetbandjes om om zijn barcode te verbergen. ;)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chaoscontrol schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 17:55:
[...]

In Brotherhood heeft hij altijd al zweetbandjes om om zijn barcode te verbergen. ;)
True. Maar wat was er eerder: de stoere looks van zweetbandjes of
spoiler:
het verhaal dat Prompto een MT is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
Er was een AMA op reddit met de engelse voice actor van Noctis. Hieruit blijkt dat er ongelooflijk veel is geschrapt om maar de deadline te halen.

Stukken werelden welke zo goed als klaar waren zijn hierdoor gewoon geschrapt. De volle focus lag op de open wereld en dat merk je ook. Tot chapter 8 is het spel prima en daarna is puur door tijd gebrek erg veel eruit gehaald.

Zo zou er in Altissia een dungeon zijn en waar je Shiva haalt was ook gewoon stuk wereld deel op zichzelf ipv een snelle cutscene. Ook was er voor veel meer opgenomen in de ene laatste chapter waar ook veel meer voor gepland was. etc. etc.

Erg zonde, we moesten toch al zo lang wachten een half jaar langer had de game zoveel goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Niet online
Altissia is echt een mooie stad maar in de game ga je er snel door heen en ook post game is er weinig te doen. Hier merk je ook dat er dingen zijn geschrapt want je gaat niet zo'n stad bouwen om er vervolgens alleen doorheen te lopen. Ik vind het ook erg zonde en zou liever ook langer hebben gewacht.
Maar aan de andere kant kan ik ook begrijpen dat de makers de tijd en geld die ze nog erin moeten stoppen om het spel echt af te maken niet eruit halen en dat er gewoon een beslissing is gemaakt om het spel maar uit te brengen. Wel balen voor de fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iets in mij verwacht dat delen later misschien nog als kleine expansions verkocht gaan worden. "FFXV the Story of Aranea".

[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 11-01-2017 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Je merkt idd aan alles dat er veel geschrapt is. Je voelt gewoon dat er veel meer in de planning zat bij stukken vd wereld. Ik ben ook wat minder enthousiast over deze game geworden. Er zit geen flow in het leveling systeem (ik was constant zwaar overleveled en probeerde me nog in te houden), het verhaal is aan flarden. De sidequests stellen niks voor. Maar de wereld en sfeer is prachtig. Toch, het voelt aan als een stukje van een FF game, als een extraatje ipv een volle FF.
Ik zet mn hoop op de FFVII remake maar omdat ze die in delen willen brengen twijfel ik of het wel echt een lekkere FF wordt, of ze niet halverwege cancellen na 1 of 2 delen. En ik wil zo'n game doorspelen, niet een stuk en dan wachten op het vervolg. (HL3 en episodes trauma)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Originele plan was ook om heel Kingsglaive film in het spel te stoppen.
Je begon in Altissia en krijg dan te horen dat Insomnia wordt aangevallen en je gaat daarheen om te helpen, zie ook de vele trailers van de gevechten in Insomnia.

Maar dit hebben ze dus geschrapt en een film van gemaakt. Ik las dat 50 a 60% weggegooid is in totaal. Helemaal door de overname van Tabata. De vorige director had een veel groter verhaal in gedachte en wou het zelfs uitsmeren over 3 delen.

Duurde natuurlijk te lang voor SE en wouden hem liever op Kingdom Hearts 3 en FF7 remake hebben.

Er was een medewerker welke 4 maanden voordat FFXV uitkwam een heel post had gemaakt met hoe en wat, niemand geloofde hem maar achteraf blijkt het dus wel waar.

Bron naar de uitgebreide post; http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1233181

"1.Why did they change Regis' design
2.Why did Nomura leave FFXV
3.How long is the game (playtime) and is the map really as big as they say?"
1.Because they had to rewrite a lot of story to cut it down from a trilogy to one game and the dad character got changed a lot. Also to make him look more like the Kingsglave design
2.Because of said Nomura trilogy hopes, and because Square would rather have him on KH3 and FF7 remake. With Nomura it would have been good, but would have taken way more time just to get part 1 out, like an extra 2 years
3.~40 hours right now, but they're trying to bump it to about 50 by strongly encouraging more fetch quests. The map isn't done in a playable form, it's segmented levels right now, some of which work and some don't ''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Niet online
Het had dus een super episch trilogy kunnen worden maar dan hadden we 2 jaar extra moeten wachten op deel 1 en nog langer op de vervolg delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erg jammer allemaal. Maar goed: heb over het algemeen wel genoten van het spel.

Nu wachten op de remaster van FFXII en ooit nog eens FFVII, ondertussen vermaak ik mij nog wel even met FF op de NES :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
FF15 zat wat dat betreft dan ook in dezelfde schuit als MGS5 indertijd. Die game is uiteindelijk ook gerushed omdat de higherups vonden dat de game de deur uit moest. Zal bij deze precies hetzelfde zijn gegaan, met als gevolg een game die in de 2de helft idd wat verslapt.

Denk dat dat ook de rede is dat ze de FF7 remake in delen gaan doen, zodat ze het verhaal trouw blijven zonder stukken eruit hoeven te scheuren waardoor het allemaal wat minder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Ik had niet het gevoel dat ik iets miste in de game.
Het verhaal vond ik tof maar tegelijkertijd moet ik ook bekennen dat verhalen altijd voor een deel langs me heen gaan omdat ik vaak te veel dingen tussen het verhaal door doe waardoor het nooit zo heel goed blijft hangen ;)
Ik heb er nu 170 uur in zitten en heb me geen moment verveeld. Zin om die laatste 3 Sealed Doors en de resterende Mysterie Maps te doen heb ik niet echt; sinds ik de 100 vissen heb voelt de game voor mij wel een beetje als "klaar".

Misschien dat ik een zwak heb voor (volgens de fans) "slechte" FF games; XIII en XIII-2 vond ik namelijk ook ontzettend tof, maar dat waren dan ook mijn eerste FF games ooit.
Vandaag of morgen komt The Witcher binnen, dan gaat FF voorlopig weer even de kast in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
dvdkiwi schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:08:
Het verhaal vond ik tof maar tegelijkertijd moet ik ook bekennen dat verhalen altijd voor een deel langs me heen gaan omdat ik vaak te veel dingen tussen het verhaal door doe waardoor het nooit zo heel goed blijft hangen ;)
Ik heb er nu 170 uur in zitten en heb me geen moment verveeld. Zin om die laatste 3 Sealed Doors en de resterende Mysterie Maps te doen heb ik niet echt; sinds ik de 100 vissen heb voelt de game voor mij wel een beetje als "klaar".

Misschien dat ik een zwak heb voor (volgens de fans) "slechte" FF games; XIII en XIII-2 vond ik namelijk ook ontzettend tof, maar dat waren dan ook mijn eerste FF games ooit.
Vandaag of morgen komt The Witcher binnen, dan gaat FF voorlopig weer even de kast in.
Dat zijn inderdaad niet de beste FF games maar heb me er ook wel mee vermaakt :) maar goed VII blijft voor mij het beste en XII vond ik ook leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt volgens mij in de PS store FFIX als PSone classic kopen tegen een behoorlijk lage prijs. 9 is mijn persoonlijk favoriet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Ik koop geen games digitaal en ik ben (niet boos worden :> ) niet geinteresseerd in de oude FF's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Nu online

Ik kom van de VI VII VIII IX tijd, die games waren episch vergeleken met XV. X vond ik veel te emo en Tidus kon ik niet echt uitstaan, maar het was een volle FF game. Van XII staat me niet veel meer bij, het battle systeem was wat saai maar de stijl en sfeer waren top. XIII...ai...niet eens uitgespeeld, was die game tegen het einde spuugzat.
Ik vind XV wel beter dan X en XIII, zelfs fijner dan VIII :X . Eens zien of dat op termijn ook zo blijft

Mijn volgende wordt ook The Witcher III, benieuwd hoe die gaat zijn :)
Later Mass Effect, moet bekennen dat dat voor mij wel de beste RPG serie afgelopen generatie is geweest, mss zelfs sinds de PS2. Erg benieuwd naar.

VII blijft mn favoriete game ooit en speel het origineel nog steeds om de paar jaar sinds 97, ik heb er iets mee, de sfeer, de wereld, de karakters, het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:20
VII-X zijn ook zeker mijn favoriete games. Maar ik snap dat je ze niet wil spelen als je nu de huidige generatie gewend bent. Ik kan mezelf er ook niet meer toe zetten om ze te spelen, ik irriteer me gewoon aan de graphics en de laad tijden. (Misschien leuk om op een 15" tv'tje te spelen nog eens.) Een remake van VII is dan ook een instant buy voor mij :)

Ik irriteerde me ook in 't begin aan Tidus, maar op een gegeven moment begon ik 'm toch wel te waarderen :P

[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 12-01-2017 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
Ik ben nou bezig met FF X nadat ik FF XV heb gespeeld. Alle hidden dungeons gedaan en alle end-game wapens bemachtigd. Ik heb nog wel een goede tijd te gaan met FF X voordat ik de XII remake krijg.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
Mutatie schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:31:
[...]

Ik kom van de VI VII VIII IX tijd, die games waren episch vergeleken met XV. X vond ik veel te emo en Tidus kon ik niet echt uitstaan, maar het was een volle FF game. Van XII staat me niet veel meer bij, het battle systeem was wat saai maar de stijl en sfeer waren top. XIII...ai...niet eens uitgespeeld, was die game tegen het einde spuugzat.

VII blijft mn favoriete game ooit en speel het origineel nog steeds om de paar jaar sinds 97, ik heb er iets mee, de sfeer, de wereld, de karakters, het systeem.
X>VII Ik vond VII meer emo dan X en de summons underpowered. Er waren er ook teveel. Ik vond de wereld Spira in X ook zeer gevarieerd en het was een goed uitgewerkt verhaal. En je had blitzball. Werd alleen niet vrolijk van 200 bliksemslagen ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Nu online
Slurpie Blauw schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:50:
[...]

X>VII Ik vond VII meer emo dan X en de summons underpowered. Er waren er ook teveel. Ik vond de wereld Spira in X ook zeer gevarieerd en het was een goed uitgewerkt verhaal. En je had blitzball. Werd alleen niet vrolijk van 200 bliksemslagen ontwijken.
Op een bepaalde manier misschien wel, maar het gejammer van Tidus, het huilie van Yuna was niks voor mij persoonlijk. Al kon Cloud er ook wat van, maar die was tenminste stoer (als ie zn jurk niet aan had :+ ) Misschien heeft het ook wel met voice acting te maken. Ergens vind ik tekst passender maar dat kan niet tegenwoordig.
X vond ik wel veel beter dan XIII

Wie speelt XV hier eigenlijk met engelse voice acting? Zelf speel ik vanaf het begin in het japans, engels komt zoo cheesy over. En Cindy was ineens een redneck hillybillie, was even schrikken toen ik het eens in het engels probeerde.
Misschien is het in het japans net zo cheesy maar door onwetendheid weet ik dat niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mutatie schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:16:
[...]

Op een bepaalde manier misschien wel, maar het gejammer van Tidus, het huilie van Yuna was niks voor mij persoonlijk. Al kon Cloud er ook wat van, maar die was tenminste stoer (als ie zn jurk niet aan had :+ ) Misschien heeft het ook wel met voice acting te maken. Ergens vind ik tekst passender maar dat kan niet tegenwoordig.
X vond ik wel veel beter dan XIII

Wie speelt XV hier eigenlijk met engelse voice acting? Zelf speel ik vanaf het begin in het japans, engels komt zoo cheesy over. En Cindy was ineens een redneck hillybillie, was even schrikken toen ik het eens in het engels probeerde.
Misschien is het in het japans net zo cheesy maar door onwetendheid weet ik dat niet :P
Nu ik heb uitgespeeld heb is het misschien wel leuk om eens de Japanse voices aan te zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Ik heb beide geprobeerd. Japans ben ik wel gewent door animes die ik kijk maar heb hem nu op Engels staan en ik vind de voiceacting juist erg goed gedaan, behalve Cindy inderdaad maar dat is een stem die je amper hoort dus daar stoor ik mij niet aan.

De boyband is het belangrijkste en die vind ik ijzersterk neergezet, vooral Noctis in de latere chapters.

Over cheesy, ja bij de Japanse versie valt het minder op doordat je het niet verstaat maar ook daar herhalen ze telkens dezelfde zinnen waar je op een gegeven moment stront genoeg van krijg :X

[ Voor 21% gewijzigd door sjaak88 op 12-01-2017 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Ik heb de vergelijking gehoord, persoonlijk vind ik de engelse voicecast wat beter (er zijn uitzonderingen natuurlijk) Normaal gesproken zet ik rpg's 9 van de 10 keer op Japans omdat dat beter klinkt, maar sommige characters klinken in het Japans eigenlijk heel anders dan ik me voorstel (Ardyn is denk ik de grootste boosdoener, die klinkt in JP totaal niet serieus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Nu online
Misschien heb ik dat door gewenning, na tig uur in het japans komt engels ineens raar over.
Ik gok dat mn fantasie iets meer vrijheid had door het niet kunnen verstaan en moeten lezen, veel minder dan bij tekst only maar wel meer dan in engelse voice acting :)

Ik moet de laatste 3 chapters nog doen en ben nu lvl67, paar 100k xp gespaard, wat hunts en dungeons en zien wat nog meer te doen is. Dus nog wel wat te doen, en dan is het wel klaar voorlopig.

[ Voor 72% gewijzigd door Mutatie op 12-01-2017 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

(jarig!)
Slurpie Blauw schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:50:
[...]

Ik heb daar nog steeds nachtmerries van :X

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Akaendra
Zo, Platinum ook binnen, denk dat ik nu wel klaar ben met FF15 :D 20 minuten op Adamantoise, niet slecht, dat had langer gekunt als ik niet allen had voorbereid ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
Die Adamantoise is zo ongeveer het slechtste wat ik ooit in een FF ben tegengekomen, camera is drama, hitboxen zijn drama, 0,0 tactiek en techniek nodig..

Wat een let down voor een game waar ik me toch bijna 100 uur mee heb vermaakt als er zo een superboss zo slecht wordt uitgewerkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo. Vijf uur van deze zondag bezig geweest met de Pitioss Ruins. Erg gave dungeon. Maar vaak ook frustrerend. Heb nu gelukkig wel de assecoire Black Hood. En die is erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
De Rikster schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:00:
Die Adamantoise is zo ongeveer het slechtste wat ik ooit in een FF ben tegengekomen, camera is drama, hitboxen zijn drama, 0,0 tactiek en techniek nodig..

Wat een let down voor een game waar ik me toch bijna 100 uur mee heb vermaakt als er zo een superboss zo slecht wordt uitgewerkt..
Mee eens, zeker de camera issues. Maar er komt wel tactiek bij kijken. Er zijn er die, door de juiste wapens en voedsel etc., het in een kwartiertje kunnen klaren. De meesten zoals ik deden er ruim een uur over.
Jasphur schreef op zondag 15 januari 2017 @ 19:56:
Zo. Vijf uur van deze zondag bezig geweest met de Pitioss Ruins. Erg gave dungeon. Maar vaak ook frustrerend. Heb nu gelukkig wel de assecoire Black Hood. En die is erg fijn.
Zonder twijfel het moeilijkste onderdeel in de game. Vijf uur is nog netjes, denk dat ik er wel 8 uur over gedaan heb. Het record staat overigens rond de 3 minuten zag ik op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slurpie Blauw schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:11:
[...]

Mee eens, zeker de camera issues. Maar er komt wel tactiek bij kijken. Er zijn er die, door de juiste wapens en voedsel etc., het in een kwartiertje kunnen klaren. De meesten zoals ik deden er ruim een uur over.

[...]

Zonder twijfel het moeilijkste onderdeel in de game. Vijf uur is nog netjes, denk dat ik er wel 8 uur over gedaan heb. Het record staat overigens rond de 3 minuten zag ik op youtube.
Deze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
Dat is em. Het is nog onduidelijk of het een glitch is of intentie. In ieder geval geniaal dat iemand achter deze shortcut is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slurpie Blauw schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:51:
[...]

Dat is em. Het is nog onduidelijk of het een glitch is of intentie. In ieder geval geniaal dat iemand achter deze shortcut is gekomen.
Als ik de comments las denkt iemand dat hij de stamina boost gebruikt met de daggers. Ik weet even niet hoe die werkt maar je ziet hem naar voren schieten als zn stamina bijna op is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef120
Bijna klaar met de Pitioss Ruins.

Toch fijn dat je na verloop van tijd even snel naar buiten kan om te saven.
Desondanks de nodige uren bezig geweest om dat punt te bereiken.

Ik vind het echt een meesterlijke dungeon.
Grafisch geweldig en brein brekend.
Kudos voor de makers van dit mooie stukje spektakel.

Nu nog ff de laatse jumps en dan verder naar de platinum :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stef120 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:32:

Ik vind het echt een meesterlijke dungeon.
Grafisch geweldig en brein brekend.
Kudos voor de makers van dit mooie stukje spektakel.

Nu nog ff de laatse jumps en dan verder naar de platinum :-)
Toch jammer dat je geen trofee krijgt voor die Ruins. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Stef120 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:32:

Hoe kun je saven dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
[quote]-SaveMe- schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:53:
[...]

Hoe kun je saven dan ?

spoiler:
Zodra je die "rond draaiende bal puzzel" ge-unlockt hebt kan je nog terug naar buiten om te saven.

En nadat je het grote beeld van die vrouw hebt laten vallen. Vergeet daar de Genji Gloves niet te pakken.
Dan kom je ook terug bij de start. Waar je vrij eenvoudig even naar buiten kan om weer te saven.

Zorg dat je zoveel mogelijk short cuts unlockt.
Dan ben je zo weer terug waar je was.

Maar fair enough, je zal een groot deel van de dungeon met trial and error moeten doorploegen om weer een save mogelijkheid te krijgen. (Zo'n 4 uur :-/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Jasphur schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:01:
[...]

Als ik de comments las denkt iemand dat hij de stamina boost gebruikt met de daggers. Ik weet even niet hoe die werkt maar je ziet hem naar voren schieten als zn stamina bijna op is.
Als met rennen je stamina bijna op is, dan de ren knop snel loslaten en weer ingedrukt houden. Dan krijg je die boost. Dit werkt eigenlijk altijd. Dit hadden we per ongeluk gevonden ergens al in het begin. Dacht dat dat wel bekend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Stef120 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:02:
[quote]-SaveMe- schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:53:
[...]

Hoe kun je saven dan ?

spoiler:
Zodra je die "rond draaiende bal puzzel" ge-unlockt hebt kan je nog terug naar buiten om te saven.

En nadat je het grote beeld van die vrouw hebt laten vallen. Vergeet daar de Genji Gloves niet te pakken.
Dan kom je ook terug bij de start. Waar je vrij eenvoudig even naar buiten kan om weer te saven.

Zorg dat je zoveel mogelijk short cuts unlockt.
Dan ben je zo weer terug waar je was.

Maar fair enough, je zal een groot deel van de dungeon met trial and error moeten doorploegen om weer een save mogelijkheid te krijgen. (Zo'n 4 uur :-/ )
Ah! Thanks! Dungeon specific dus. Ik dacht een maniertje om in alle dungeons te saven :)

Doet het lekker slow. Heb nog niet gefarmed/exp boost spells gebruikt. Gewoon questen en hunten, the old fashion way :) Heb wel toen ik 45 was alle XP opgespaard en toen alle quests en hunts to rond mijn level gaan doen. Uiteindelijk had ik iets van 250k en die heb ik meegenomen naar Altissia en daar gebankt 8)

Chapter 9 was echt episch! Daarna gaat het wel erg snel, 1 main quest en je bent weer een chapter verder. Nu in chapter 12 voor het eerst call Umbra gebruikt en weer in Lucis om quests en hunts te doen. Bijna geen nieuwe dingen meer, dus ik ga zo langzaam aan maar eens de MQ afwerken. Of ik daarna nog zin heb in de optionele dungeons betwijfel ik.

Vind sowieso de hogere monsters niet zo fun. Veel status ailments waartegen je of (als je het weet) een accessory kunt equippen, of je kunt potions atten. Niet echt strategisch. En de camera is af en toe echt om je TV uit het raam te gooien :X Vooral In die level 55 Tower Dungeon was het af en toe niet meer te zien door de vele mobs op de vierkante millimeter ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:15:
[...]

Als met rennen je stamina bijna op is, dan de ren knop snel loslaten en weer ingedrukt houden. Dan krijg je die boost. Dit werkt eigenlijk altijd. Dit hadden we per ongeluk gevonden ergens al in het begin. Dacht dat dat wel bekend was.
Ah nee was bij mij niet bekend. Ik ren dan eigenlijk ook alleen maar met L3 eigenlijk. :P

Had laats eigenlijk in 1 adem die Cotslemark Tower uitgespeeld. Dit is typisch zo'n locatie waar ik wat meer van zou willen weten. Al liggen er maar een paar "notities" op de grond die je kunt lezen. Wat is de geschiedenis van zo'n toren, wat gebeurde er allemaal, etc

[ Voor 23% gewijzigd door Jasphur op 19-01-2017 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:01
Lekker belangrijk, dat ze het verhaal eens fatsoenlijk afmaken. :(

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
Ik word er ook niet warm van. Ben meer benieuwd naar nieuwe content, en level cap verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slurpie Blauw schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:20:
Ik word er ook niet warm van. Ben meer benieuwd naar nieuwe content, en level cap verhoging.
Mbt nieuwe content

Wie weet

filmpje uit het artikel

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Dms58hFsz74]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Zit nu in Chapter 13. Wtf is dit, zit ik ineens in een andere game ofzo ?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:29:
Zit nu in Chapter 13. Wtf is dit, zit ik ineens in een andere game ofzo ?!?
haha. Hoe bedoel je andere game? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Jasphur schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:38:
[...]

haha. Hoe bedoel je andere game? :P
spoiler:
Gewoon totaal andere gameplay. Alleen met noctis gangetje na gangetje aflopen met wat vage powers. Boring als wat! Wil gewoon met mijn party rondstruinen en vechten. Voelt totaal niet aan alsof het binnen de game hoort!

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste