Finraziel schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:48:
[...]
Interessant idee... maar zijn zelf beschreven schijfjes niet minder houdbaar dan in de fabriek geperste? Zou lullig zijn als het in het water valt omdat de updates over 10 jaar gewoon zo vol leesfouten zitten dat het niet meer te corrigeren valt.
Dan zou ik eerder denken in de richting van het zelf mogen backuppen van updates naar een NAS of zo.
Mja, heb nu nog steeds rewritable DVDs liggen van 15 jaar geleden die het nog doen hoor, maar ja, ook discs kunnen problemen gaan veroorzaken in de toekomst...
Overigens, kunnen backuppen kan je eigenlijk nu al, als je je games op een externe harddisk installeerd kan je die gebruiken op een andere PS4 (mits je inlogd op je eigen account daar op) dus de hele geinstalleerde games kan je op die manier 'backuppen'...
-SaveMe- schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:21:
[...]
Gaat nooit gebeuren. Doorvoersnelheid van schijfjes is daar veel te langzaam voor. De huidige harde schijven zijn nu al een bottleneck bij het streamen van assets. Ik verwacht in nextgen minimaal harde schijven die meer toeren maken of zelfs SSD achtige drive, als dat qua kosten haalbaar is ...
Andere optie zou nog zijn een vorm van cartridge met Flash memory, maar ook dat is kostbaar ...
Denk dat je mijn idee dan verkeerd begrepen hebt, ik bedoel juist dat de update files dan gesaved worden op het rewritable gedeelte (en dan pas daarna geinstalleerd worden), niet dat het als vervanging zou moeten dienen voor het installeren op je harddisk...
Op die manier kan je dus de disc gebruiken in de toekomst om spel compleet te installeren inclusief updates, desnoods op een andere PS4 dan je ooit gehad hebt zonder te hoeven downloaden want de updates staan ook op de disc...
[
Voor 32% gewijzigd door
Aenea op 19-06-2018 13:09
]