Katmi schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 00:13:
Ik snap ook dat argument niet over '' Sony wil de x miljoen spelers niet delen voor crossplay omdat dit geld gaat mislopen voor hun '' want als je wilt crossplayen op je ps4 heb je nog steeds een ps4 en ps+ nodig om bv te crossplayen met iemand op xbox of switch dus iedereen zit nog steeds op zijn eigen console en eigen online abbonement ?
Hoezo zou het hun dan in de zak schieten als ze crossplay toelaten ?
Het idee is meer dat mensen nu een PS4 zouden moeten kopen om te kunnen spelen met hun vrienden die al een PS4 hebben. Als ze crossplay toestaan dan zou je ook kunnen zeggen ik koop een Xbox want ik vind die controller fijner of ik wil mijn oude 360 games kunnen spelen of whatever en toch online kunnen spelen met die vrienden met een PS4.
Aangezien er meer PS4s verkocht zijn is de kans dat hetzelfde systeem moeten hebben als je vrienden je naar een PS4 stuurt groter dan naar een ander platform, dus is dat voor Sony positief.
Dit is verwacht ik de redenatie bij Sony. Persoonlijk zou ik zeggen dat het een beetje onzeker over komt. Als hetzelfde systeem moeten hebben als je vrienden het enige is dat mensen over de streep moet trekken dan is er wat mis. Kijk dan wat voor andere redenen er zijn waarom mensen liever een andere console willen. Breng bijvoorbeeld een grotere controller uit als optie, en/of zoiets als de elite van Microsoft. Had de PS Vita niet de nek omgedraaid (ten opzichte van de switch).
En ze hebben nog steeds uitstekende exclusives, daardoor heb ik nu ook een PS4 naast de Xbox, Wii u, n3DS en game pc die ik ook al heb staan. Ik denk dan ook dat het ze helemaal niet zoveel pijn zou doen om crossplay toe te staan. Misschien wel minder dan dat het nu pijn doet door het niet toe te staan omdat mensen daar weer kwaad over zijn. Maar ja Japanners hebben volgens mij ook weer hun trots die bij dit soort beslissingen in de weg zit. Nintendo heeft daar bv ook heel veel last van, hoewel het dus opvallend is dat juist die het wel toestaan in dit geval.
Edit: overigens heb ik er persoonlijk geen sterke mening over verder, om dezelfde reden die andere mensen ook al gaven. Ik speel niet veel online. Deel van de reden daarvan is echter ook dat ik het spelen met randoms vrijwel altijd gewoon niet fijn vind, dus meer kans dat je met bekenden kunt spelen omdat het platform geen verdelende factor meer is zou toch wel positief zijn.
[
Voor 8% gewijzigd door
Finraziel op 23-06-2018 07:37
]