Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het volgende kunnen overnemen via via:

Assassin's Creed Ezio's collection
The Order 1886
The Last of us

Nu even wachten tot ze in de bus liggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-09 09:07

Schuimpje

Couch Warrior

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 07:41:
Heb het volgende kunnen overnemen via via:

Assassin's Creed Ezio's collection
The Order 1886
The Last of us

Nu even wachten tot ze in de bus liggen :D
Kun je weer even een tijdje mee vooruit! Veel game plezier!

Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conan Exiles is de PlayStation Store deal van de week:

https://store.playstation...10486_00-CONANEXILES00001

Koopje voor €29,99.

69 op Metacritic:

http://www.metacritic.com/game/playstation-4/conan-exiles

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 16:23
Ik noem 30 piek voor een 69/100 metacritic en een 5.7 user review nou niet echt "worth" :?

Verder, deze jongen kon niet meer weken/maanden wachten dus heeft maar voor €389 de PS4 pro bij de MM gehaald gisteren. Kon hem zo 2.5 uur na bestellen ophalen, bleken er 15 pro's in de winkel te liggen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Conan Exciles, wat is dat toch voor een rare game >:) die krijgt geeneens een tientje van me :9

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 21-06-2018 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 14:52

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Als je een brede interesse hebt en niet alleen het nieuwste van het nieuwste wil spelen is PSNow het mijns inziens wel waard. Het meeste is wel PS3, hoewel ze al PS4 spellen aan het toevoegen zijn.
Er is wel een overlap soms met de PS+ spellen.

Ik vermijd zelf wel de spellen waar ik echt input lag issues verwacht. Dus iets als Street Fighter of Ninja Gaiden heb ik er niet op geprobeerd nog.

Ik zou zeggen, probeer de 7? dagen trial of loop een keer de lijst door en kijk hoeveel daarvan je interessant vindt.

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Shin_Alu

Er gaat binnenkort ook een download optie komen voor PS Now spellen.
Dus dan is de input lag ook weg voor de spellen die je kan downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:03:
@Shin_Alu

Er gaat binnenkort ook een download optie komen voor PS Now spellen.
Dus dan is de input lag ook weg voor de spellen die je kan downloaden.
Vooralsnog is dat een gerucht en nergens door Sony bevestigd, tenzij ik iets gemist heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:46
bram1984 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:43:
[...]

Vooralsnog is dat een gerucht en nergens door Sony bevestigd, tenzij ik iets gemist heb.
was een screenshot van toch ergens online?

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 16:49

s0kkie

Cowabunga

Katmi schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 01:24:
The last of us koop je niet in Belgie of Nederland als je een deal wilt maar op bv Amazon.co.uk, momenteel iets duurder aan 22 pond zonder shipping maar ik had mijne 22 GBP betaald incl shipping een tijd terug ( stond toen 19.50 )

Hier vragen ze nog bijna overal 40 euro voor die game, je kan 2dehands zien maar ze komen zelden voorbij.
Staat trouwens al bijna 2 jaar aan 20 pond op Amazon.
Binnenkort blijvend 19,99 met Playstation Hits :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:43:
Nick25 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:48:
Een screenshot inderdaad en een belangrijke optie om de concurrentie met anderen bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick25 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:48:
[...]

Klopt. Van het menu. En als men erop drukte dan gebeurde er niks.

Maar stel het is waar, dan ben ik heel benieuwd hoe dit werkt. Tot nu toe schijnt het technisch haast onmogelijk te zijn om PS3 games op een PS4 draaiend te krijgen. En nu ineens kunnen we alles straks gaan downloaden? Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Katmi schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 01:24:
The last of us koop je niet in Belgie of Nederland als je een deal wilt maar op bv Amazon.co.uk, momenteel iets duurder aan 22 pond zonder shipping maar ik had mijne 22 GBP betaald incl shipping een tijd terug ( stond toen 19.50 )

Hier vragen ze nog bijna overal 40 euro voor die game, je kan 2dehands zien maar ze komen zelden voorbij.
Staat trouwens al bijna 2 jaar aan 20 pond op Amazon.
Van de week nog de digitale kopie gekocht voor 17,- euro in de PSN store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klor
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Klor

Zeebaard

Alleen de PS4 games zou je dan kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:05:
Klopt. Van het menu. En als men erop drukte dan gebeurde er niks.

Maar stel het is waar, dan ben ik heel benieuwd hoe dit werkt. Tot nu toe schijnt het technisch haast onmogelijk te zijn om PS3 games op een PS4 draaiend te krijgen. En nu ineens kunnen we alles straks gaan downloaden? Ik ben benieuwd.
In PS Now zit een emulator die de spellen afspeeld en of je het nu streamed of vanaf een download doet
maakt niet veel uit behalve de input lag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:32:
[...]

In PS Now zit een emulator die de spellen afspeeld en of je het nu streamed of vanaf een download doet
Een emulator die in PS Now zit waarmee je op magische wijze ineens probleemloos PS3 titels op je PS4 kunt spelen, daar waar dit door technische redenen voorheen schier onmogelijk was? Heb je daar een bron van? Klinkt als onzin namelijk.

Als ik het zo lees, is het wat @Klor zegt: alleen voor PS4 games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:07

Phydomir

Dennis

Ik heb me niet heel erg en in verdiept maar met PSnow stream je alles, dus er komt helemaal geen emulatie aan te pas. Al het rekenwerk gebeurd aan de andere kant.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Ik vond trouwens de graphics van Horizon Zero Dawn lichtelijk tegen vallen. 1e keer dat ik op 4K game, maar Rise of the Tomb raider 1440p alles hoogste settings en the Witcher idem dito zien er beide toch een stuk beter uit de op PC.
Denk dat aantal pixels wel heel hoog zijn, maar dat de textures gewoon niet de hoogste kwaliteit zijn, anders kan de GPU in de PS4 pro, die ongeveer de rekenkracht van een GTX1060 heeft, dat natuurlijk nooit aan op een redelijk fatsoenlijke framerate. Zit er ook aan te denken 2K te spelen op 60fps (kan dit?), want komend van 15 jaar PC gaming vind ik 30fps erg choppy aanvoelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Santee op 21-06-2018 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Santee schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:50:
Ik vond trouwens de graphics van Horizon Zero Dawn lichtelijk tegen vallen. 1e keer dat ik op 4K game, maar Rise of the Tomb raider 1440p alles hoogste settings en the Witcher idem dito zien er beide toch een stuk beter uit de op PC.
Denk dat aantal pixels wel heel hoog zijn, maar dat de textures gewoon niet de hoogste kwaliteit zijn, anders kan de GPU in de PS4 pro, die ongeveer de rekenkracht van een GTX1060 heeft, dat natuurlijk nooit aan op een redelijk fatsoenlijke framerate. Zit er ook aan te denken 2K te spelen op 60fps (kan dit?), want komend van 15 jaar PC gaming vind ik 30fps erg choppy aanvoelen.
Je kunt HZD op Performance mode zetten in de instellingen, dan probeert hij 60fps aan te houden op 1080p. Lelijker maar wel een heel stuk speelbaarder.

Ik zet alle PS4 games op performance mode (of hoe het ook heet in het betreffende spel) op mijn PS4 Pro omdat 30fps gewoon heel erg vervelend is. Helaas zien de spellen er dan minder mooi uit maar ze draaien wel beter.

[ Voor 11% gewijzigd door EnigmaNL op 21-06-2018 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
EnigmaNL schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:54:
[...]

Je kunt HZD op Performance mode zetten in de instellingen, dan probeert hij 60fps aan te houden op 1080p. Lelijker maar wel een heel stuk speelbaarder.

Ik zet alle PS4 games op performance mode (of hoe het ook heet in het betreffende spel) op mijn PS4 Pro omdat 30fps gewoon heel erg vervelend is. Helaas zien de spellen er dan minder mooi uit maar ze draaien wel beter.
Denk niet dat je quality settings kan aanpassen of wel? Ik ben gewend alle settings helemaal te tunen voor ik aan een spel begin O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Santee schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:56:
[...]

Denk niet dat je quality settings kan aanpassen of wel? Ik ben gewend alle settings helemaal te tunen voor ik aan een spel begin O-)
Nope, je kunt alleen kiezen tussen resolution of performance mode helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
EnigmaNL schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:07:
[...]

Nope, je kunt alleen kiezen tussen resolution of performance mode helaas.
Toen ik een enhanced mode van mijn TV uit had staan kreeg ik wel de waarschuwing dat hij op 2K ipv 4K zou draaien, maar dat is zeker ook 30fps dus dan heb ik er niks aan :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Laatst online: 03-10 13:38
Is het mogelijk om een harde schijf ofzo te koppelen aan me ps4 want ik moet nu steeds games wissen omdat zelfs games met disc 50 gb in beslag nemen..

Zeker nu met al die vette games onder de 15 euro op de psn store wil ik er wel wat games bij hebben:)

Wat is een goedkope oplossing hiervoor?

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phydomir schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:42:
Ik heb me niet heel erg en in verdiept maar met PSnow stream je alles, dus er komt helemaal geen emulatie aan te pas. Al het rekenwerk gebeurd aan de andere kant.
Het gaat er hier om dat je de games binnenkort zou moeten downloaden en er dus geen streaming bij komt kijken.
Santee schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:50:
Op wat voor TV heb je gespeeld en zit daar dan wel fatsoenlijke HDR op? Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat Rise en TW3 er mooier uit zien, ook al is het op een PC.

Zaken als IQ en belichting zijn mijn insziens veel beter in HZD.
EnigmaNL schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:54:
[...]

LOL, 60 fps. HZD zit op beide modes gewoon op 30 fps, waarbij de performance mode een heel klein beetje mindere dips (die er overigens al nauwelijks zijn) heeft tijdens hevige combat. Resolution mode is zodoende het mooiste bij HZD.
Stylze schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:18:
Is het mogelijk om een harde schijf ofzo te koppelen aan me ps4 want ik moet nu steeds games wissen omdat zelfs games met disc 50 gb in beslag nemen..

Zeker nu met al die vette games onder de 15 euro op de psn store wil ik er wel wat games bij hebben:)

Dat kan. Heb je al gezocht? Legio info en opties te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:50
Stylze schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:18:

Hoeveel games speel je naast elkaar? Waarom meteen alles downloaden wat je koopt? 8)7 Je kunt ze prima in je library laten staan tot je er daadwerkelijk tijd voor hebt.

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Veneficus schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:23:
[...]

Hoeveel games speel je naast elkaar? Waarom meteen alles downloaden wat je koopt? 8)7 Je kunt ze prima in je library laten staan tot je er daadwerkelijk tijd voor hebt.
En dan wil je een keer iets anders spelen, dan moet je eerst 2 uur lang gaan downloaden. Ik moet mijn 2TB ook regelmatig even snel opschonen. Ik heb ook bepaalde titels (Bloodborne en The Last of Us om er 2 te noemen) die ik niet zo snel zou verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:40:
Een emulator die in PS Now zit waarmee je op magische wijze ineens probleemloos PS3 titels op je PS4 kunt spelen, daar waar dit door technische redenen voorheen schier onmogelijk was? Heb je daar een bron van? Klinkt als onzin namelijk.

Als ik het zo lees, is het wat @Klor zegt: alleen voor PS4 games.
Ik had het inderdaad fout, al zijn ze op de PC al ver met PS3 emuleren:

https://rpcs3.net/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 20:28
Veneficus schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:23:
[...]

Wat maakt jou dat uit? Het is niet zo dat jij last hebt van zijn keuzes, ik wil ook zoveel mogelijk op de PS4 hebben. Zit een 2tb schijf in die ramvol staat en er komt nog wel een losse HDD van 4tb aan te hangen denk ik. Dingen zijn maar rond de €100 euro en altijd wel ergens in de aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 10:43
bram1984 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:22:
[...]

LOL, 60 fps. HZD zit op beide modes gewoon op 30 fps, waarbij de performance mode een heel klein beetje mindere dips (die er overigens al nauwelijks zijn) heeft tijdens hevige combat. Resolution mode is zodoende het mooiste bij HZD.

[...]
Inderdaad. 30fps en daarnaast krijg je "enhanced graphical features". Gelezen dat het dan te maken heeft met iets mooiere reflexies en wat andere kleine dingen. Heeft eigenlijk totaal geen zin om te gebruiken aangezien je met Resolution mode juist kunt genieten van de betere textures etc zonder dat je framerate er op achteruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Laatst online: 03-10 13:38
Nja dan moet je steeds een hele game gaan downloaden als je zin hebt om die game te spelen vindt het wel chill om de meeste games gewoon meteen te kunnen spelen als ik er zin in heb.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Stylze

8TB is het maximale aan external storage dat de PS4 (Pro) aankan:

https://www.coolblue.nl/e...gcapaciteit:8000000000000

Deze bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nick25 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 21:34:
[...]

Die bundel die uitkomt met een slim & 3 games is een goede deal :)
Volgens https://blog.eu.playstati...ps4-games-for-only-19-99/ valt Nederland buiten de boot wat betreft die bundel (in Duitsland komt 'ie wel uit, dus Amazon.de is dan misschien nog een optie):
PlayStation Hits PS4 bundle is available in: Czech Republic, Slovakia, Hungary, Slovenia, Croatia, Bosnia and Herzegovina, Serbia, Monte Negro, Romania, Bulgaria, Macedonia, Moldova, Albania, Finland, Italy, Spain, Portugal, Greece, Israel, Cyprus, Malta, Germany, Switzerland, and Austria. Check local retailers for availability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
tszcheetah schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:17:
[...]

Volgens https://blog.eu.playstati...ps4-games-for-only-19-99/ valt Nederland buiten de boot wat betreft die bundel (in Duitsland komt 'ie wel uit, dus Amazon.de is dan misschien nog een optie):

[...]
Jup wordt amazon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
bram1984 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:22:
[...]

Het gaat er hier om dat je de games binnenkort zou moeten downloaden en er dus geen streaming bij komt kijken.

[...]

Op wat voor TV heb je gespeeld en zit daar dan wel fatsoenlijke HDR op? Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat Rise en TW3 er mooier uit zien, ook al is het op een PC.

Zaken als IQ en belichting zijn mijn insziens veel beter in HZD.

[...]

[...]

Dat kan. Heb je al gezocht? Legio info en opties te vinden.
Ik speel op een gloednieuwe 55" XE9005 van Sony mét local dimming en volgens mij is het een redelijk/goede TV voor HDR. Uiteraard geen OLED, dus mega toch HDR mag ik niet verwachten, maar toch.
En als je dat niet kan voorstellen ben je van harte welkom Rise of the Tomb raider te spelen bij mij O-) O+

[ Voor 12% gewijzigd door Santee op 21-06-2018 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:15
Store heeft heel wat goedkope retrospellen trouwens:

https://www.budgetgaming....C15-03467-retro-sale.html

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:05:
[...]

[...]

Een screenshot inderdaad en een belangrijke optie om de concurrentie met anderen bij te houden.
Tja, en zolang ik dat niet met mijn eigen ogen kan zien op mijn PS4 en/of Sony het bekend maakt neem ik aan dat het een gerucht is en dat de screenshot eventueel nep kan zijn...

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:32:
[...]

Ehh, nee, dit is nonsense. Ja, op de SERVERS draait inderdaad een PS3 emulator maar een PS3 emuleren is iets wat nogal ontzettend veel resources vreet en waar je een behoorlijk snelle machine voor nodig hebt om te kunnen draaien. Op de PS4 is dit heel lastig anders had de PS4 nml. wel backwards compatible geweest vanaf dag 1. Eventueel zou Sony ontzettend veel optimalisaties gemaakt kunnen hebben in hun eigen emulator daar zij de hardware van zowel de PS3 en 4 goed kennen maar dan kunnen ze ook gewoon normaal BC aan bieden ipv. PS Now.

Daarom lijkt het mij logisch dat het alleen gaat om PS4 games, mits dit ook echt gaat gebeuren.

Phydomir schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:42:
En wat draait de PS3 software dan? Dat moet of een PS3 zijn, maar dat lijkt mij wat stug, of het is een hele krachtige server die een emulator draait (en waarschijnlijk meer dan 1 instance er van kan draaien op 1 machine)....

[ Voor 68% gewijzigd door Aenea op 21-06-2018 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Santee schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:37:
[...]

Ik speel op een gloednieuwe 55" XE9005 van Sony mét local dimming en volgens mij is het een redelijk/goede TV voor HDR. Uiteraard geen OLED, dus mega toch HDR mag ik niet verwachten, maar toch.
En als je dat niet kan voorstellen ben je van harte welkom Rise of the Tomb raider te spelen bij mij O-) O+
Prima TV. Ik heb de 65 inch variant. ;)

Maar ben toch wel benieuwd wat er volgens jou mooier aan die games is. Een hogere framerate kan ik begrijpen, maar graphics wise worden Rise en TW3 niet zo heel vaak geprezen, voor zover ik zie. De vanilla versies althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:51

Satom

Verzamel ervaringen

bram1984 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:35:
[...]

En dan wil je een keer iets anders spelen, dan moet je eerst 2 uur lang gaan downloaden. Ik moet mijn 2TB ook regelmatig even snel opschonen. Ik heb ook bepaalde titels (Bloodborne en The Last of Us om er 2 te noemen) die ik niet zo snel zou verwijderen.
2 uur is nog (voor mij) relatief kort. Afgelopen week de BF pack/bundle gekocht. Staat BF1 eventjes 6 uur te downloaden voordat het gestart kon worden (gedeelde wifi).

Maar hmm 2TB is dus nog niet zo heel gek, als ik het zo lees? Ja ik heb nog een x-aantal spellen die ik nog moet spelen en die 500 GB zit meer dan vol en ik mag graag makkelijk kunnen afwisselen. Gewoon een Seagate Firecuda erin gezet? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:58
Ik zie hier regelmatig berichten voorbij komen dat mensen hun PS4 vol hebben en/of een extra/andere HD erin hebben gezet.
Zijn jullie nou echt die-hard gamers van tig verschillende spellen tegelijkertijd of is bijv. de 1TB versie van de PS4 (pro) gewoon echt niet genoeg?

N.b. ik ben gestopt bij de PS3 en ben voornemens om binnenkort een Pro aan te schaffen. Ik gok dat er tegelijkertijd max 5 spellen op zullen staan bij mij, dat zal toch wel lukken lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
bram1984 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:02:
[...]

Prima TV. Ik heb de 65 inch variant. ;)

Maar ben toch wel benieuwd wat er volgens jou mooier aan die games is. Een hogere framerate kan ik begrijpen, maar graphics wise worden Rise en TW3 niet zo heel vaak geprezen, voor zover ik zie. De vanilla versies althans.
In RotTR zijn de textures gewoon veel gedetailleerder, ook als ik een ijswand op klim is de echtheid van het ijs verbluffend. Nu heeft Horizon zero dawn voor zo ver ik ben nog geen ijs oid, maar het kwam gewoon wat simpeler over. Alsof alle objecten gewoon niet zo'n hoge texture dichtheid hebben, en dat kan ik goed begrijpen op 4K, anders krijgt een PS4 pro dat nooit gerendert.

Kijk dit anders even: YouTube: Rise of The Tomb Raider | NVIDIA GTX 1080 | FRAME RATE | MAXED OUT (...

[ Voor 13% gewijzigd door Santee op 21-06-2018 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 10:25
Donstil schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 21:53:
[...]

Ondanks dat ik ook voor de disc/download ben ga je een paar ms inputlag bij een game als The Last of Us echt niet merken. Daar is het het type game toch helemaal niet voor.
Ik heb het maar heel even geprobeerd, maar volgens mij werkt het ook met een soort van caching. Zelf platform en shmups gingen beter dan verwacht........maar als je echt een twitch gamer bent is het inderdaad verstandiger om gewoon 'ouderwets' je games te kopen ipv streaming.

Ik vind een dienst als ea access of gamepass dan ook veel logischer en in principe heb je niet gauw schijfruimte issues op een ps4 (en zelfs al heb die met bvb een 500 gig, iedereen kan een externe disk aansluiten en je interne schijf vervangen is ook niet bepaald rocket science.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Santee schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:32:
[...]

In RotTR zijn de textures gewoon veel gedetailleerder, ook als ik een ijswand op klim is de echtheid van het ijs verbluffend. Nu heeft Horizon zero dawn voor zo ver ik ben nog geen ijs oid, maar het kwam gewoon wat simpeler over. Alsof alle objecten gewoon niet zo'n hoge texture dichtheid hebben, en dat kan ik goed begrijpen op 4K, anders krijgt een PS4 pro dat nooit gerendert.

Kijk dit anders even: YouTube: Rise of The Tomb Raider | NVIDIA GTX 1080 | FRAME RATE | MAXED OUT (...
Puur een (texture) resolutie dingetje dus. Misschien gecombineerd met een kleiner scherp en dus scherper. Dan nog, gezien het feit dat Horizon een echte open wereld is, vind ik die game alsnog veel mooier en kleurrijker (op basis van maxed out RotTR PC video's). Ja er zitten ook sneeuw segmenten in HZD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

B-Real schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:29:
Ik zie hier regelmatig berichten voorbij komen dat mensen hun PS4 vol hebben en/of een extra/andere HD erin hebben gezet.
Zijn jullie nou echt die-hard gamers van tig verschillende spellen tegelijkertijd of is bijv. de 1TB versie van de PS4 (pro) gewoon echt niet genoeg?

N.b. ik ben gestopt bij de PS3 en ben voornemens om binnenkort een Pro aan te schaffen. Ik gok dat er tegelijkertijd max 5 spellen op zullen staan bij mij, dat zal toch wel lukken lijkt me?
Met 5 spellen heb je aan die 1TB meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:06
Aenea schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:49:
[...]

Tja, en zolang ik dat niet met mijn eigen ogen kan zien op mijn PS4 en/of Sony het bekend maakt neem ik aan dat het een gerucht is en dat de screenshot eventueel nep kan zijn...

[...]

Ehh, nee, dit is nonsense. Ja, op de SERVERS draait inderdaad een PS3 emulator maar een PS3 emuleren is iets wat nogal ontzettend veel resources vreet en waar je een behoorlijk snelle machine voor nodig hebt om te kunnen draaien. Op de PS4 is dit heel lastig anders had de PS4 nml. wel backwards compatible geweest vanaf dag 1. Eventueel zou Sony ontzettend veel optimalisaties gemaakt kunnen hebben in hun eigen emulator daar zij de hardware van zowel de PS3 en 4 goed kennen maar dan kunnen ze ook gewoon normaal BC aan bieden ipv. PS Now.

Daarom lijkt het mij logisch dat het alleen gaat om PS4 games, mits dit ook echt gaat gebeuren.

[...]

En wat draait de PS3 software dan? Dat moet of een PS3 zijn, maar dat lijkt mij wat stug, of het is een hele krachtige server die een emulator draait (en waarschijnlijk meer dan 1 instance er van kan draaien op 1 machine)....
Was het niet zo dat ze echte ps3's gebruikte voor de ps now servers ?
Zal eens zoeken iets staat me ervan bij...

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:45
Voor mensen die nog goedkoop een PS4 slim willen kopen.
Nu bij Carrefour een PS4 slim 1tb + gran turismo voor € 279,-
https://webshop.carrefour...dition-gran-turismo-sport

Lijkt me een top aanbieding!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ruim voldoende ja, ik heb vorige week toevallig eens gekeken en tot de conclusie gekomen dat ik nu zo'n 30 games beschikbaar heb op mijn 1tb schijf, volledig digitaal en disc versies. Ik heb nog steeds plek over.

Er zijn titels bij die flink wat plek opslurpen, denk dan aan een 50-75GB, maar daarentegen zijn er ook andere leuke titels bij die maar 5gb in beslag nemen of zelfs nog (veel) minder..

Nu kom ik niet aan die 30 games omdat ik een die hard gamer ben, in tegendeel zelfs: dit is basicly mijn backlog :P Ik had ook prima games in mijn library kunnen laten staan tot ik tijd/zin heb om ze te spelen en ze dan even downloaden, maar als ik dan nu toch plek heb om ze te downloaden: why not. Maar ik zou er persoonlijk geen geld in gaan steken om te upgraden naar een grotere harde schijf.

Just my 2 cents, andthensome.

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
Phase schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:33:
[...]

Ruim voldoende ja, ik heb vorige week toevallig eens gekeken en tot de conclusie gekomen dat ik nu zo'n 30 games beschikbaar heb op mijn 1tb schijf, volledig digitaal en disc versies. Ik heb nog steeds plek over.

Er zijn titels bij die flink wat plek opslurpen, denk dan aan een 50-75GB, maar daarentegen zijn er ook andere leuke titels bij die maar 5gb in beslag nemen of zelfs nog (veel) minder..

Nu kom ik niet aan die 30 games omdat ik een die hard gamer ben, in tegendeel zelfs: dit is basicly mijn backlog :P Ik had ook prima games in mijn library kunnen laten staan tot ik tijd/zin heb om ze te spelen en ze dan even downloaden, maar als ik dan nu toch plek heb om ze te downloaden: why not. Maar ik zou er persoonlijk geen geld in gaan steken om te upgraden naar een grotere harde schijf.

Just my 2 cents, andthensome.
Persoonlijk is het keyword, voor de een is 500gb genoeg en voor de andere is 2tb te weinig. Allemaal afhankelijk van hoe graag je alles klaar wil hebben staan en hoe veel geld je daar dan voor over hebt.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Sagat schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:38:
[...]

Persoonlijk is het keyword, voor de een is 500gb genoeg en voor de andere is 2tb te weinig. Allemaal afhankelijk van hoe graag je alles klaar wil hebben staan en hoe veel geld je daar dan voor over hebt.
Exact, ik tikte het woord er ook niet zonder opzet erbij ;) Maar de strekking van het verhaal is wel: koop die ps4 (pro) met 1TB gewoon en gebruik hem zoals je wilt. Laat je niet afschrikken door verhalen van mensen die er externe schijven aan hangen andwhatnot, en kijk hoe het voor jou uitpakt.

Upgraden is een fluitje van een cent en kan altijd later nog gedaan worden mocht je daar echt behoefte aan blijken te hebben...

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:22
Sagat schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:41:
[...]

Ik heb het maar heel even geprobeerd, maar volgens mij werkt het ook met een soort van caching. Zelf platform en shmups gingen beter dan verwacht........maar als je echt een twitch gamer bent is het inderdaad verstandiger om gewoon 'ouderwets' je games te kopen ipv streaming.

Ik vind een dienst als ea access of gamepass dan ook veel logischer en in principe heb je niet gauw schijfruimte issues op een ps4 (en zelfs al heb die met bvb een 500 gig, iedereen kan een externe disk aansluiten en je interne schijf vervangen is ook niet bepaald rocket science.
Ik heb de dienst van Sony niet geprobeerd maar stream wel eens van de Xbox naar de PC (lokaal over gigabit lan dus). Dat heb ik met shooters gedaan zonder problemen (de Sky Force games) terwijl ik laatst Diablo 3 speelde en dat voelde echt niet lekker. Als ik het van tevoren had moeten bedenken had ik dat andersom verwacht. Moeilijk om te voorspellen dus... Waarschijnlijk speelt het ook mee dat Diablo 3 erg druk is (vooral als je de density opzoekt) en moeilijk te comprimeren, ik zag de bitrate ook flink oplopen. Een topdown shooter is relatief eenvoudig voor een compressie algoritme.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 16:35
Frank_P schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:26:
Voor mensen die nog goedkoop een PS4 slim willen kopen.
Nu bij Carrefour een PS4 slim 1tb + gran turismo voor € 279,-
https://webshop.carrefour...dition-gran-turismo-sport

Lijkt me een top aanbieding!
Is idd geen slechte aanbieding, tijd terug was een 1tb slim met 2de controller 239 op Amazon.de dus daar komt de 1tb ook regelmatig goed geprijsd voorbij, al staat hij nu wel al een hele tijd terug richting 300.

Die PS4 met 3 games erbij is geen slechte deal maar ik vond de bundle beter een tijd terug in Oost-Europa/Arabische landen, was ook een ps4 slim met 3 games maar daar zat ook HZD in, nuja wel fijn dat een maand of 5 later er ook een bundle met 3 games naar delen van EU komt.

Al staan de games die erin zitten binnenkort wel aan 20 euro of kan je ze al langer vinden aan 20 euro, maar dan zou je nog een 1tb slim aan 300 moeten vinden om evenwaardig met de bundle uit te komen dus zo super slecht is het nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:56
Sagat schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:38:
[...]

Het is niet alleen afhankelijk van hoeveel games je hebt of hoeveel je er momenteel speelt. Ik heb heel vaak games ook staan voor als er bezoek is en ik eens wat wil doen of laten zien. En dan gaat het al heel snel met de schijfruimte.

Ik heb een PS4 met 0,5TB en dat is gewoon echt te weinig met hoe groot games tegenwoordig zijn. Meerdere malen games moeten verwijderen omdat ze simpelweg te groot zijn. En sure downloaden is gewoon een optie, maar met de huidige groottes wil je dat ook gewoon niet want dan is je bezoek alweer weg. Voor een game van 10GB is het prima te doen maar 40+ is gewoon te lang om op te wachten.

Ik heb het ook bij de Switch, al een grotere micro-SD bij moeten steken ondanks dat games daar kleiner zijn. Bij mn Xbox hangen er momenteel 2 externe schijven aan (1 SSD van 0,5TB voor performance en 1 HDD voor grote opslag van 2TB). PC heeft ook nooit opslag genoeg en heb ik Steam games ook al op 2 verschillende schijven moeten zetten.

Tuurlijk niet iedereen heeft veel games, maar met die gratis games elke maand, is er toch altijd wel beweging op je harde schijf elke maand. Bovendien worden games, zoals gezegd, steeds groter en groter. Ik denk dat we 100GB ook nog wel gaan zien deze generatie. En dan moet je al snel kiezen. 500GB zou ik echt niemand meer aanraden en verder niet alleen grote opslag maar ook snelle opslag want dat maakt dat sommige games gewoon veel minder laadtijden hebben en dat is gewoon prettig.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09 20:11
Grappige intro voor de nieuwe gameplay-trailer van Mutant Year Zero: Road to Eden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Welnee ik heb zat aan 500gb, en als tie vol is gooi ik er wat vanaf. Lokale opslag is zo 2005, leuk als je in Drenthe woont waar 128k isdn al als breedband wordt verkocht, maar in de beschaafde wereld is het onzin.

Het is een beetje hetzelfde als mensen die vertellen dat ze een nas van 10 petabyte nodig hebben want anders past hun muziek en film collectie niet.

Want zeg nou zelf je bent toch geen die hard gamer als je niet continu 40 spellen zou kunnen ben spelen?

:P

[ Voor 5% gewijzigd door Flagg op 21-06-2018 23:55 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:47
Het valt me wel op dat Kojima de belichting in de Decima engine zo heeft weten te bewerken dat er een nagenoeg fotorealistische wereld is ontstaan in Death Stranding.

Horizon op de Decima engine daarentegen was dat juist niet, de wereld was wel prachtig maar dan op een the witcher-achtige manier met veel atrificiele gloom en bijna cartoonachtige textures.

Het contrast tussen Death Stranding en Horizon Zero Dawn is wel opvallend.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
v8power67 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:17:
[...]

Was het niet zo dat ze echte ps3's gebruikte voor de ps now servers ?
Zal eens zoeken iets staat me ervan bij...
Staat mij ook iets van bij ja, maar heb wel het vermoeden dat men dat aangepast heeft inmiddels, emulatie is prima te doen als de machine die het doet maar krachtig genoeg is. Vooral omdat men nu ook PS4 games ondersteund zal het eerder met emulatie gaan, een PS4 is prima te emuleren voor hun denk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flagg schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 23:53:
[...]

Welnee ik heb zat aan 500gb, en als tie vol is gooi ik er wat vanaf. Lokale opslag is zo 2005, leuk als je in Drenthe woont waar 128k isdn al als breedband wordt verkocht, maar in de beschaafde wereld is het onzin.

Het is een beetje hetzelfde als mensen die vertellen dat ze een nas van 10 petabyte nodig hebben want anders past hun muziek en film collectie niet.

Want zeg nou zelf je bent toch geen die hard gamer als je niet continu 40 spellen zou kunnen ben spelen?

En lokale opslag van 500 GB is dan zo 1999. In de beschaafde wereld zit er namelijk nog steeds een cap op PSN, of je nu snel internet hebt of niet. Wachten zal je. Daarbij hebben mensen ook video's, screenshots en saves op hun systeem staan. Ik heb daarbij een backlog gecombineerd met een aantal singleplayer titels die ik er gewoon op wil houden, met nog een aantal arcade achtige titels die je ff snel kunt spelen en nog een hele map met VR titels. Leuk die mini HDD die er standaard in zit, maar ik kom er niet mee weg. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Spellen worden ook steeds groter qua ruimte die op de schijf nodig is.
Het grootste spel wat ik tot nu toe heb gehad was Gears of War 4 met
121GB. Vorig jaar was Doom mijn grootste spel met 90GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 07:04:
Spellen worden ook steeds groter qua ruimte die op de schijf nodig is.
Het grootste spel wat ik tot nu toe heb gehad was Gears of War 4 met
121GB. Vorig jaar was Doom mijn grootste spel met 90GB.
En dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:07

Phydomir

Dennis

Aenea schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 06:02:
[...]

Staat mij ook iets van bij ja, maar heb wel het vermoeden dat men dat aangepast heeft inmiddels, emulatie is prima te doen als de machine die het doet maar krachtig genoeg is. Vooral omdat men nu ook PS4 games ondersteund zal het eerder met emulatie gaan, een PS4 is prima te emuleren voor hun denk...
Bij een PS4 hoef je ook niet zo veel te emuleren. Dat is onder de kap zo goed als een normale PC.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:51

Satom

Verzamel ervaringen

Ik heb in korte tijd een aantal spellen gekocht en waar ik graag tussen mag switchen, met een gemiddelde grote van 70 GB (BF1 zelfs 120+ GB) blijft er in mijn geval weinig ruimte over van de 500 GB. In mijn geval zou 1 TB zeker genoeg moeten zijn :+
Flagg schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 23:53:
[...]

Jammer dat je dan Denthe noemt, ik kan je vertellen dat het internet daar primaaaaa is, zelfs beter dan waar ik nu woon (Utrecht) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
was iemand deze bundel al opgevallen? _O-

https://www.bol.com/nl/p/...5xo5A4Q.1.25.ProductTitle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Wat een onzin zeg :P als ze er nou een fortnite skin omheen hadden gedaan kocht je tenminste nog iets speciaals :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Finraziel schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:49:
[...]

Ik heb de dienst van Sony niet geprobeerd maar stream wel eens van de Xbox naar de PC (lokaal over gigabit lan dus). Dat heb ik met shooters gedaan zonder problemen (de Sky Force games) terwijl ik laatst Diablo 3 speelde en dat voelde echt niet lekker. Als ik het van tevoren had moeten bedenken had ik dat andersom verwacht. Moeilijk om te voorspellen dus... Waarschijnlijk speelt het ook mee dat Diablo 3 erg druk is (vooral als je de density opzoekt) en moeilijk te comprimeren, ik zag de bitrate ook flink oplopen. Een topdown shooter is relatief eenvoudig voor een compressie algoritme.
Ja dit herken ik ook bij streamen via mijn steam link, ene spel werk idd veel beter dan het andere, ik verbaasde me vooral over bit trip runner......dit stelt grafish niets voor maar toch veel artifacs en brakheid alom, gewoon onspeelbaar. Limbo is grafish mooier en ok 2d dus somewhat vergelijkbaar en die liep perfect.......

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:10
DigitalError schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:42:
[...]

Wat een onzin zeg :P als ze er nou een fortnite skin omheen hadden gedaan kocht je tenminste nog iets speciaals :P
Ik denk dat dat ook het geval is lol. Die skin die op de verpakking staat zit nog niet in de game. Die zal wel exclusief zijn voor deze bundel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-09 15:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Mijn god... Wat een klein meesterwerk is Rime eigenlijk zeg....

Vooral de soundtrack, onovertroffen mooi. Ik mocht aan het einde de traantjes van mijn controller vegen. :'(

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Anton.net schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:24:
[...]

Ik denk dat dat ook het geval is lol. Die skin die op de verpakking staat zit nog niet in de game. Die zal wel exclusief zijn voor deze bundel
Ik bedoel een skin voor de Playstation zelf, dit vind ik gewoon meuk verkopen. Een PS4 met een free to play game, wat ingame cash en een skin? Voor €300,- vind ik dat gewoon een belediging :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
Blaat schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:27:

Vooral de soundtrack, onovertroffen mooi. Ik mocht aan het einde de traantjes van mijn controller vegen. :'(
De hele soundtrack is ook op Spotify te vinden :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10 10:53

Ja! Super spel. Kreeg er ook wat natte ogen van. Nu op zoek naar alle collectables.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Preorder gedaan voor Black Ops IIII standaard editie en dat vooral voor de Batlle Royale in die game.
Voor het eerst dat ik een CoD game zonder Game Pass/Season Pass koop. Af en toe een potje Battle
Royale is leuk, maar de tijd en energie voor standaard multiplayer en all the way naar Master Prestige
heb ik niet meer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RubenSaurus
Ik snap niet dat het Black Ops IIII is ipv IV 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik heb hier ook al een paar keer de lof trompet voor Rime opgestoken. Prachtige weergave van de stadia in een
spoiler:
rouwproces
. Ik had hem gekocht voordat hij in de plus zat en nooit spijt van gehad. Twee playthroughs gedaan ook, doe ik zelden ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-09 15:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

-SaveMe- schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:51:
[...]

Ik heb hier ook al een paar keer de lof trompet voor Rime opgestoken. Prachtige weergave van de stadia in een
spoiler:
rouwproces
. Ik had hem gekocht voordat hij in de plus zat en nooit spijt van gehad. Twee playthroughs gedaan ook, doe ik zelden ...
Helemaal mee eens. Ik heb niet vaak dat games me zo verschrikkelijk diep raken als dat Rime heeft gedaan. De enige game die ik recent heb gespeeld die in de buurt kwam was This War of Mine, maar dat spel raakt op een andere manier. Ook daar was ik diep van de onder de indruk overigens, ondanks de simpliciteit.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
Blaat schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:58:
[...]

Helemaal mee eens. Ik heb niet vaak dat games me zo verschrikkelijk diep raken als dat Rime heeft gedaan. De enige game die ik recent heb gespeeld die in de buurt kwam was This War of Mine, maar dat spel raakt op een andere manier. Ook daar was ik diep van de onder de indruk overigens, ondanks de simpliciteit.
This war of mine vond ik ook erg aangrijpend. Vooral omdat je helemaal niks te maken hebt met de oorlog maar je moet er maar in zien te overleven. En dan die morele keuzes moeten maken :{

Toen ik Twom: The little ones had uitgespeeld moest ik daarna echt even op youtube grappige kattenfilmpjes kijken om bij te komen :'(

Rime ben ik nu ergens halverwege denk ik, ga ik binnenkort zeker helemaal uitspelen.

Trouwens, op de pc heb je nog het spel To the moon en A bird's tale. Dat zijn, ondanks dat het retro/pixelart spellen zijn, ook hele mooie juweeltjes.

[ Voor 8% gewijzigd door Vrijdag op 22-06-2018 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:51:
[...]

spoiler:
rouwproces
Ik vond het ook wel een mooie game, maar een tweede playthrough gaat me echt even te ver. Daar is de gameplay wat mij betreft echt te saai, simplistisch en choppy voor (afgezien van de framerate die ook niet heel steady is).

Valiant Hearts kun je ook een klein beetje in die categorie plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:47
DigitalError schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:50:
Best vreemd inderdaad, wellicht dat het met rangstrepen op de schouders te maken heeft.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
DigitalError schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:28:
[...]

Ik bedoel een skin voor de Playstation zelf, dit vind ik gewoon meuk verkopen. Een PS4 met een free to play game, wat ingame cash en een skin? Voor €300,- vind ik dat gewoon een belediging :P
Blijkbaar zit er ook de betaalde versie van Fortnite bij (Save The World)
In totaal dus een spel van €40, €5 in-game cash en een skin van €15-20. Opzich geen slechte bundel dus.
Maar ik blijf er bij dat het voordeliger is om een console in promotie te kopen, niet gewoon een 'standaard' bundel. Ideaal is natuurlijk een bundel in promotie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:08:
[...]

Valiant Hearts kun je ook een klein beetje in die categorie plaatsen.
Die game ligt mij dan weer niet. Kon er niet in en door komen. Stijltje spreekt me ook niet zo aan op de een of andere manier ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://store.playstation.com/store/api/chihiro/00_09_000/container/NL/nl/999/EP0002-CUSA12443_00-CODBO4GAMEPRE001/1529575123000/image?w=240&h=240&bg_color=000000&opacity=100&_version=00_09_000

BO IIII is door de artwork te zien in bijvoorbeeld dit plaatje.
De vier streepjes dus, als je de Black Ops reeks kent is het
eigenlijk grappig en logisch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:53
Doelgroep geen Romeinse cijfers kent gok ik, of loop ik nu te generaliseren :')

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 14:52

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Amdwarrior schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:51:
[...]
Doelgroep geen Romeinse cijfers kent gok ik, of loop ik nu te generaliseren :')
Waarschijnlijk hebben ze op een oude klok gekeken hoe 4 in Romeins ook al weer wordt geschreven

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:34:
[...]

[afbeelding]

BO IIII is door de artwork te zien in bijvoorbeeld dit plaatje.
De vier streepjes dus, als je de Black Ops reeks kent is het
eigenlijk grappig en logisch.
Over een paar jaar heb je dan Black Ops IIIIIIII undsoweiter :P

Zal het dan worden hernoemd naar "Barcode Ops"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WLobCJS32hRGuV6KwPVxGtRE/full.jpg

Ik denk dat ze tot en met Black Ops IIIII gaan.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shin_Alu schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:52:
[...]

Waarschijnlijk hebben ze op een oude klok gekeken hoe 4 in Romeins ook al weer wordt geschreven
Njaah
Helaas word er tegenwoordig op school alleen nog maar geleerd dat Romeinen alleen maar IV gebruikten om 4 aan te duiden terwijl de echte (oftewel de klassieke) Romeinen veelal gewoon IIII gebruikten.

Maar ik verwacht dat dit stukje kennis iets te hoog gegrepen is voor 98% van de Call of Duty gemeenschap :P, dus laten we het er maar gewoon op houden dat het er "cool" uit ziet :+

Terug over PS4 zelf
Vandaag een nieuwe kleur controller binnen gekregen, Pink :+ ..
Past mooi in mijn collectie, nu alleen nog zoeken naar een donkergrijze controller... Zag deze een paar maanden geleden in een winkel in Duitsland liggen alleen toen helaas niet meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
Vrijdag schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:06:
[...]

Trouwens, op de pc heb je nog het spel To the moon en A bird's tale. Dat zijn, ondanks dat het retro/pixelart spellen zijn, ook hele mooie juweeltjes.
Ik dacht door jouw post, 'die game moet ik inderdaad ook echt nog is aan mijn verzameling toevoegen' en het is steam sale :*)

'this game is already in your collection' |:(
Misschien dan maar kijken naar 'a birds tale' of eindelijk TTM is spelen :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:33
Logo van Black Ops ziet er uit alsof de slechtste leerling van klas logo moest tekenen en vanwege nooit opletten te dom is om juiste romeinse getallen te produceren. Maar goed, is natuurlijk ook beetje doelgroep he. :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XII-X-MMXVIII komt het spel uit.

:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik speel gen BO, maar dat logo is juist wel goed. Het geheel vormt een Embleem, wat een militaire referentie is en daarnaast geven de 4 stripes (nog een militaire referentie) ook nog eens het sequel nummer aan. Simpel, doeltreffend, werkend :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
Ik zie het probleem ook niet echt..
Die IIII zijn gewoon 4 streepjes.
Black Ops is geen Romeins spell, dus ik zie niet waarom ze IV zouden moeten gebruiken, het zou zelfs raar zijn

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Albinoraptor schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:32:
Logo van Black Ops ziet er uit alsof de slechtste leerling van klas logo moest tekenen en vanwege nooit opletten te dom is om juiste romeinse getallen te produceren. Maar goed, is natuurlijk ook beetje doelgroep he. :+ :P
Ondertussen legt iemand 2 posts boven je uit dat de Romeinen vroeger gewoon 4 streepjes gebruikten (vooral in klokken) in plaats van IV, maar dat natuurlijk geheel terzijde.

http://mentalfloss.com/ar...ks-use-roman-numeral-iiii

Wikipedia: Romeinse cijfers

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 11:22

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Call of Duty Black Ops 5 zal dan wel deze telling gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://sebastienvalkenberg.nl/wp-content/uploads/2015/08/Turven-608x400.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Voxalizer op 22-06-2018 13:16 ]

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
Phydomir schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 07:48:
[...]

Bij een PS4 hoef je ook niet zo veel te emuleren. Dat is onder de kap zo goed als een normale PC.
Klopt ja, vermoedelijk een VM die een simpelere variant van de PS4's BSD OS draait met graphics libraries die niets op het scherm zet maar in een normaal stukje geheugen 'rendered' en dat dan streamed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 16:49

s0kkie

Cowabunga

Anton.net schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:40:
Ik zie het probleem ook niet echt..
Die IIII zijn gewoon 4 streepjes.
Black Ops is geen Romeins spell, dus ik zie niet waarom ze IV zouden moeten gebruiken, het zou zelfs raar zijn
Battlefield is ook geen Romeins spel en toch heet het Battlefield V :)
GTAIV, GTAV, Final Fantasy IV tot en met VIII, Elder Scrolls IV en V etc. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
s0kkie schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:02:
[...]

Battlefield is ook geen Romeins spel en toch heet het Battlefield V :)
GTAIV, GTAV, Final Fantasy IV tot en met VIII, Elder Scrolls IV en V etc. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Dat is in de category mijn buurman springt in het kanaal dus ... :9

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RubenSaurus
-SaveMe- schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:12:
[...]

Dat is in de category mijn buurman springt in het kanaal dus ... :9
Is ie nat?
Moet je hem uit het water halen?
Is ie verdronken?
Neem je er een pilsje op?

Zo vervelend als mensen hun zinnen niet

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:06
Is weer hele discussie gaande over cross play. Hier mensen die dit missen ? Heb echt het idee dat Microsoft en Nintendo nu de marktleider willen pakken omdat ze de marktleider zijn, maar vorige gen waren de rollen omgedraaid qua crossplay en gezeik erom..

Ik zelf geef er geen fuck om. Speel voornamelijk sony exclusieve games en als ik al 3rd party speel is het singleplayer.
En snap wel dat sony zijn 80 milioen userbase niet wil delen met de anderen want zou geld kunnen kosten.
Andere kant is het niet pro consument en dat kan ze ook weer geld kosten.
Hoe dan ook heel gedoe weer..
Denk toch beste als sony toegeeft erin.
Zeker met oog op next gen.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RubenSaurus
v8power67 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 21:25:
Is weer hele discussie gaande over cross play. Hier mensen die dit missen ? Heb echt het idee dat Microsoft en Nintendo nu de marktleider willen pakken omdat ze de marktleider zijn, maar vorige gen waren de rollen omgedraaid qua crossplay en gezeik erom..

Ik zelf geef er geen fuck om. Speel voornamelijk sony exclusieve games en als ik al 3rd party speel is het singleplayer.
En snap wel dat sony zijn 80 milioen userbase niet wil delen met de anderen want zou geld kunnen kosten.
het gaat er op dit moment vooral om dat sony accounts gijzeld van mensen die fortnite op de switch willen spelen, mensen die geld hebben betaald voor items enzo die ze niet mee kunnen nemen en uberhaupt een heel nieuw account aan moeten maken terwijl het geen sony account is maar een EPIC account. Snap eerlijk gezegd ook niet dat EPIC niet zo veel gelazer over zich heen krijgt want die zijn mede schuldig aan dit probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online

Nope mis het niet, maar merk wel dat het een hele hype is om Sony aan te vallen, dat gedoe met die Epic account waar DigitalError het over heeft is wel kwalijk, vooral omdat zowel Sony als Epic hier helemaal niets over zeggen.

Wat dat betreft moet het account wel vrij zijn, maar crossplay is gewoon een dingetje om Sony even te steken, het minecraft filmpje "Survive Together" is wel echt het toppunt van sneuheid :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:47

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ik mis het niet omdat ik amper multiplayer speel maar objectief gezien vindt het wel bekrompen van Sony. Wat ik persoonlijk wel echt heel erg jammer vind is dat Sony ook geen mods toestaat, met name voor rpg's is dit erg interessant. Microsoft gaat dit wel toestaan en dat is echt wel een pluspunt voor veel gamers hiermee zal Xbox eerder aansluiting vinden bij pc gamers. Sony is in bepaalde opzichten gewoon te star.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
  • Laatst online: 03-10 16:35
Is weer hele discussie gaande over cross play. Hier mensen die dit missen ? Heb echt het idee dat Microsoft en Nintendo nu de marktleider willen pakken omdat ze de marktleider zijn.
Als je klappen uit kan delen moet je ze ook kunnen nemen he, denk bv terug aan oa dat filmpje wat Sony had gemaakt over fysieke games aan je vriend te geven op ps4, waarin 1 persoon heel droog het doosje met disc aan iemand anders geeft, omdat Xbox One eerst restricties wou op physical copies tijdens E3 2013.

Dus ja vind het ook niet meer dan logisch dat er nu een filmpje is verschenen waarin je crossplay ziet tussen switch en Xbox omdat Sony het niet wilt.
Vooral dat gedoe met Fortnite accounts gijzelen vind ik heel zwak.

Dit heeft weinig te maken met '' laten we de marktleider pesten omdat het de marktleider is '' maar meer rondom het hele Fortnite gebeuren, en zoals ik al zei Sony was ook heel snel om filmpjes te maken voor de ps4 launch die de draak staken met Xbox, dus ja we zijn full circle :P

Ik snap ook dat argument niet over '' Sony wil de x miljoen spelers niet delen voor crossplay omdat dit geld gaat mislopen voor hun '' want als je wilt crossplayen op je ps4 heb je nog steeds een ps4 en ps+ nodig om bv te crossplayen met iemand op xbox of switch dus iedereen zit nog steeds op zijn eigen console en eigen online abbonement ?
Hoezo zou het hun dan in de zak schieten als ze crossplay toelaten ?

[ Voor 15% gewijzigd door Katmi op 23-06-2018 00:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:22
Katmi schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 00:13:
Ik snap ook dat argument niet over '' Sony wil de x miljoen spelers niet delen voor crossplay omdat dit geld gaat mislopen voor hun '' want als je wilt crossplayen op je ps4 heb je nog steeds een ps4 en ps+ nodig om bv te crossplayen met iemand op xbox of switch dus iedereen zit nog steeds op zijn eigen console en eigen online abbonement ?
Hoezo zou het hun dan in de zak schieten als ze crossplay toelaten ?
Het idee is meer dat mensen nu een PS4 zouden moeten kopen om te kunnen spelen met hun vrienden die al een PS4 hebben. Als ze crossplay toestaan dan zou je ook kunnen zeggen ik koop een Xbox want ik vind die controller fijner of ik wil mijn oude 360 games kunnen spelen of whatever en toch online kunnen spelen met die vrienden met een PS4.
Aangezien er meer PS4s verkocht zijn is de kans dat hetzelfde systeem moeten hebben als je vrienden je naar een PS4 stuurt groter dan naar een ander platform, dus is dat voor Sony positief.

Dit is verwacht ik de redenatie bij Sony. Persoonlijk zou ik zeggen dat het een beetje onzeker over komt. Als hetzelfde systeem moeten hebben als je vrienden het enige is dat mensen over de streep moet trekken dan is er wat mis. Kijk dan wat voor andere redenen er zijn waarom mensen liever een andere console willen. Breng bijvoorbeeld een grotere controller uit als optie, en/of zoiets als de elite van Microsoft. Had de PS Vita niet de nek omgedraaid (ten opzichte van de switch).

En ze hebben nog steeds uitstekende exclusives, daardoor heb ik nu ook een PS4 naast de Xbox, Wii u, n3DS en game pc die ik ook al heb staan. Ik denk dan ook dat het ze helemaal niet zoveel pijn zou doen om crossplay toe te staan. Misschien wel minder dan dat het nu pijn doet door het niet toe te staan omdat mensen daar weer kwaad over zijn. Maar ja Japanners hebben volgens mij ook weer hun trots die bij dit soort beslissingen in de weg zit. Nintendo heeft daar bv ook heel veel last van, hoewel het dus opvallend is dat juist die het wel toestaan in dit geval.

Edit: overigens heb ik er persoonlijk geen sterke mening over verder, om dezelfde reden die andere mensen ook al gaven. Ik speel niet veel online. Deel van de reden daarvan is echter ook dat ik het spelen met randoms vrijwel altijd gewoon niet fijn vind, dus meer kans dat je met bekenden kunt spelen omdat het platform geen verdelende factor meer is zou toch wel positief zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Finraziel op 23-06-2018 07:37 ]

Gamertag: FinrazielNL

Pagina: 1 ... 6 ... 180 Laatste

Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.