@
Mutatie Spider-man
Zijn de 3 DLC packs echt wel cut out content?
Hoe blijft Spider-man overeind staan zonder de 3 DLC packs, voelt het aan alsof er iets ontbreekt wat er eigenlijk in had moeten zitten?
Over Spider-man kan ik nog weinig zeggen wat betreft de content. 3 erg snel aangekondigde DLC packs kun je idd zien als een red flag maar desondanks kan de 20 uur durende Spider-man main game toch aanvoelen als een volledig product.
Voor ik een oordeel vel moet ik 'em eerst spelen.
Dragon Quest XI:
Afgelopen zaterdag kreeg ik 'em binnen en heb eral zo'n 20 uur inzitten momenteel.
De game doet idd erg zijn best om de traditionele roots van de serie vast te houden:
De battles zijn turnbased, 80% van de vijanden keren terug, spells zijn het zelfde als in voorgaande delen en de muziek en sound effect lijken identiek aan de Super Famicom delen.
Wat nieuw is in deel 11:
-Je kunt tijdens battles van equipment wisselen.
-Geen random encounters
-Je kunt gear craften in een originele mini game.
-Er is voice acting.
-Bepaalde monsters kun je bereiden waarmee je op anders onbereikbare plaatsen komt.
-Je kunt een kamp opzetten waar je ook kunt saven (In voorgaande delen kon dit alleen in kerken).
-De game komt met een soort hardcore challenge mode waarbij je nooit uit battles mag fleeën, niets in shops mag kopen en nog een aantal ristricties.
-Stadjes zijn super sfeervol, gedetailleerd en levendig; Zo zie je bv NPC's worstjes bakken of in gondeltjes rondvaren.
Heb ongeveer de helft van alle Dragon Quest games gespeeld en DQ XI staat aan kop om mijn favoriete deel in de serie te worden. *
Qua turn based JRPG's op de PS4 zijn IMO Persona 5 en Dragon Quest XI de musthaves en waarschijnlijk komen Valkyria Chronicles 4 en Trails of Cold Steel III daar nog bij.
Voor aktie JRPG's raad ik YS VIII en Nino Kuni II aan en waarschijnlijk wordt Kindom Hearts III de 3e.