Livestream is up!!
Het is nog net geen Reasonbram1984 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:41:
Synthesizer in Dreams? Geen probleem.
[YouTube: I made a working Synth in Dreams (PS4)]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Iets hogere kwaliteit dan de stream van zojuist.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 23:20
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
GoT heeft een eigen topic: [PS4] Ghost of Tsushima
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ziet er wel prachtig uit.
[ Voor 86% gewijzigd door Psyonara op 14-05-2020 23:25 ]
En ik maar denken dat GoT het hele forum was
Gamertag: FinrazielNL
We hebben Unreal Engine helemaal niet nodig. 
Dreams kan nog eens enorm groot worden voor de PS5. Ze hebben al aangegeven interesse te hebben om het te expanden naar pc, zodat mensen er tools voor kunnen maken en hun eigen games kunnen publishen buiten Dreams store. Ook op de PS platform zou zelf publishing mogelijk zijn in de toekomst, en zouden veel indies gebruik kunnen maken van de engine.bram1984 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:27:
We hebben Unreal Engine helemaal niet nodig.
[YouTube: Unreal engine 5 in Dreams on PS4? Challenge accepted!]
Ik heb Dreams nog niet gekocht, maar ik heb wel interesse straks om te gaan bouwen zodra de PS5 versie is aangekondigd (update).
Ik ga er zelf niet mee aan de slag, maar heel gaaf om te zien wat ze allemaal maken. Deze gast bijvoorbeeld.
Ik verwacht wel dat Sony Dreams gaat pushen op PS5.
Ik verwacht wel dat Sony Dreams gaat pushen op PS5.
Hoe cool zou t zijn als je zoiets kan bouwen in VR?Recon24 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:49:
[...]
Dreams kan nog eens enorm groot worden voor de PS5. Ze hebben al aangegeven interesse te hebben om het te expanden naar pc, zodat mensen er tools voor kunnen maken en hun eigen games kunnen publishen buiten Dreams store. Ook op de PS platform zou zelf publishing mogelijk zijn in de toekomst, en zouden veel indies gebruik kunnen maken van de engine.
Ik heb Dreams nog niet gekocht, maar ik heb wel interesse straks om te gaan bouwen zodra de PS5 versie is aangekondigd (update).
Gewoon met je handen/gestures alles groter/kleiner/draaien en plaatsen
VR support voor Dreams staat op de planning. Misschien wachten ze hiermee tot de PSVR2 om dit te tonen. Er zijn al veel kleine games gemaakt in Dreams, en de grote game projecten zijn nog in ontwikkeling. Ik verwacht dat we over een jaar wel wat grote games gaan zien die met Dreams zijn gemaakt.poor Leno schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:56:
[...]
Hoe cool zou t zijn als je zoiets kan bouwen in VR?
Gewoon met je handen/gestures alles groter/kleiner/draaien en plaatsen
Dus zelfs moderators houden zich hier niet aan- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.
Game of Thrones, Gathering of Tweakers etc.
Ja, maar anders krijg je:s0kkie schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:22:
[...]
Dus zelfs moderators houden zich hier niet aan
"Ghost of Tsusi... Ghost of Sushima.. Ghost of Tjoesi, Ghost of Soes... Ghost of Stsoosji...
... dat samoerai spel.".
Bron: YouTube: KABOUTER WESLEY - Dolfijn
Dreams is echt bizar !! Vond deze ook wel cool
Geeft echt een creepy vibe !
Geeft echt een creepy vibe !
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Misschien snap ik t allemaal nog niet hoor, maar hoe 'speel' je Dreams nouRecon24 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:02:
[...]
VR support voor Dreams staat op de planning. Misschien wachten ze hiermee tot de PSVR2 om dit te tonen. Er zijn al veel kleine games gemaakt in Dreams, en de grote game projecten zijn nog in ontwikkeling. Ik verwacht dat we over een jaar wel wat grote games gaan zien die met Dreams zijn gemaakt.
Ja dat heb ik gezien, maar dat zijn van die halve candy crush games..bram1984 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:54:
@poor Leno Reviewtje kijken?
[YouTube: Dreams Review]
Wat als ik nou Battlefield-style wil spelen in die settings die we in je eerdere video's zagen, in dat bos en die tornado enzo?
Dus jij hebt een speciaal soort dyslexie waardoor je tekst dat tussen haakjes staat niet kan lezen?s0kkie schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:22:
[...]
Dus zelfs moderators houden zich hier niet aan
En dan staat het ook nog eens volledig uitgeschreven 5 woorden verder...

[ Voor 11% gewijzigd door Flagg op 15-05-2020 11:31 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Heb het in de afgelopen paar dagen al vaker voorbij zien komen en niet alleen van moderators en ook geen volledige naam verder in het bericht. Vandaar ook mijn opmerking.Flagg schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:24:
[...]
Dus jij hebt een speciaal soort dyslexie waardoor je tekst dat tussen haakjes staat niet kan lezen?
En dan staat het ook nog eens volledig uitgeschreven 5 woorden verder...
Volgens mij zijn dat niet echt games, maar ik geloof dat je andere projecten kunt downloaden.poor Leno schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:58:
[...]
Ja dat heb ik gezien, maar dat zijn van die halve candy crush games..
Wat als ik nou Battlefield-style wil spelen in die settings die we in je eerdere video's zagen, in dat bos en die tornado enzo?
Net AC Odyssey Fate of Atlantis afgerond. Eerste wat ik dacht bij de GoT gameplay, was Odyssey in een Japans sausje... Weinig origineel of vernieuwend. Lijkt me wel een leuke game, maar ik had meer wat aparts verwacht ..
GamiQ, de game notes app met game maps!
Het zwaardvechten maakt het wel heel anders, denk ik. Maar qua feeling om het vechten heen, heeft het wel veel overeenkomsten.-SaveMe- schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:44:
Net AC Odyssey Fate of Atlantis afgerond. Eerste wat ik dacht bij de GoT gameplay, was Odyssey in een Japans sausje... Weinig origineel of vernieuwend. Lijkt me wel een leuke game, maar ik had meer wat aparts verwacht ..
Dat maakt het wel wat interessanter, want ik had in de eerste video's wel het idee dat het vooral veel ging om het vechten en dan ben ik toch meer avonturier dan vechtmachine.
Wat me verder opviel is dat het toch allemaal wel erg donker is met een redelijk zware verhaallijn. Tragedie na tragedie of zo. Doe mij maar wat meer positiviteit
Alsof het leven van een Japanse Samurai een lolletje isMartinspire schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:31:
[...]Tragedie na tragedie of zo. Doe mij maar wat meer positiviteit
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Zozo, Kiwi laat eens iets van zich horen hierdvdkiwi schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:36:
[...]
Alsof het leven van een Japanse Samurai een lolletje is

Huh wtf dit is niet het PS5 topic, waarom heb ik hier vanalles gepost
[ Voor 15% gewijzigd door poor Leno op 15-05-2020 17:02 ]
Iets met berichten over de Ps4 horen hier thuis enzpoor Leno schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:02:
[...]
Zozo, Kiwi laat eens iets van zich horen hier
Huh wtf dit is niet het PS5 topic, waarom heb ik hier vanalles gepost
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Maar ik heb niets over de PS4 gezegdDonstil schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:41:
[...]
Iets met berichten over de Ps4 horen hier thuis enz
Aah ik dacht dat je de berichten over dreams bedoelde. Nou dan weet ik het ook niet
Oh wacht ik zie dat allemaal hier geplaatst isDonstil schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:48:
[...]
Aah ik dacht dat je de berichten over dreams bedoelde. Nou dan weet ik het ook niet

Iemand had op Console Budget topic al gepost dat LEGO Ninjago Movie Game gratis was voor XBox One.
Maar blijkbaar is het zelfs gratis op elk platform, dus ook op PS4 ! Wellicht slechts tot middernacht, dus het is voor de regular readers hier.
Maar blijkbaar is het zelfs gratis op elk platform, dus ook op PS4 ! Wellicht slechts tot middernacht, dus het is voor de regular readers hier.
Kan onmogelijk slechter zijn dan die van een Snowrunner...dvdkiwi schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:36:
[...]
Alsof het leven van een Japanse Samurai een lolletje is
Mijn god wat een frustrerend spel soms zeg, en toch iedere keer weer doorgaan de dag erna.
Hou jij het nog vol?
Na de update overigens nog steeds geen stuurwiel ondersteuning... En de besturing is al zo soepel....
[ Voor 13% gewijzigd door Flagg op 16-05-2020 09:59 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Klopt, gisterenavond geinstalleerd. Kids zijn al volop aan het spelen vanmorgen. 😀👍Twixie schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:11:
Iemand had op Console Budget topic al gepost dat LEGO Ninjago Movie Game gratis was voor XBox One.
Vandaag nog steeds te claimenTwixie schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:11:
Meer mensen die last hebben van 2FA? Als in dat de SMS niet doorkomt, nu al paar keer opnieuw laten verzenden maar krijg niets binnen.
Gaat prima hierFlagg schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 09:58:
[...]
Kan onmogelijk slechter zijn dan die van een Snowrunner...
Mijn god wat een frustrerend spel soms zeg, en toch iedere keer weer doorgaan de dag erna.
Hou jij het nog vol?
Met het juiste materiaal (White Western Star, raised suspension, grote chained tires) ploeg je overal wel redelijk goed doorheen. Maar inderdaad, als je met je volgeladen truck/trailer combinatie van een bergje afdondert of een veel te grote lompe trailer over een veel te smal bochtige bosweggetje probeert te slepen en je weer eens heerlijk uitzichtloos klem komt te zitten zijn enige vloekjes er al snel uitgefloept
Michigan heb ik 100% afgerond en ik ben nu in Alaska bezig, daar merk ik wel dat de difficulty een tandje omhoog gaat. Maar ook daar helpt het hebben van het juiste materiaal een hoop.
Het wordt alleen tijd voor een grondige patch want cargo zakt soms door de laadbak heen en de multiplayer is vanwege de vele blue screen errors niet speelbaar en dat vind ik eigenlijk het meest frustrerende.
De besturing kan ik ook niet echt aan wennen, vooral omdat je zélf na elke stuuractie je wielen weer recht moet zetten. Logisch in een game als dit maar ik heb het in nog geen enkele andere rij-game gezien.
[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 16-05-2020 12:13 ]
Unreal engine 5 op ps4 in Dreams,heeft die toch snel gedaan. Ok het is minder van kwaliteit maar toch knap.
YouTube: Unreal engine 5 in Dreams on PS4? Challenge accepted!
YouTube: Unreal engine 5 in Dreams on PS4? Challenge accepted!
[ Voor 34% gewijzigd door Amaze86 op 16-05-2020 12:57 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Gaan we redelijk gelijk op so far, heb Michigan ook afgerond en idd die White western fully kitted out werkt erg lekker, samen met die royal BM nogwat krijg ik tot nu toe alles wel op locatie.dvdkiwi schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 11:56:
[...]
Gaat prima hier
Met het juiste materiaal (White Western Star, raised suspension, grote chained tires) ploeg je overal wel redelijk goed doorheen. Maar inderdaad, als je met je volgeladen truck/trailer combinatie van een bergje afdondert of een veel te grote lompe trailer over een veel te smal bochtige bosweggetje probeert te slepen en je weer eens heerlijk uitzichtloos klem komt te zitten zijn enige vloekjes er al snel uitgefloept
Michigan heb ik 100% afgerond en ik ben nu in Alaska bezig, daar merk ik wel dat de difficulty een tandje omhoog gaat. Maar ook daar helpt het hebben van het juiste materiaal een hoop.
Het wordt alleen tijd voor een grondige patch want cargo zakt soms door de laadbak heen en de multiplayer is vanwege de vele blue screen errors niet speelbaar en dat vind ik eigenlijk het meest frustrerende.
De besturing kan ik ook niet echt aan wennen, vooral omdat je zélf na elke stuuractie je wielen weer recht moet zetten. Logisch in een game als dit maar ik heb het in nog geen enkele andere rij-game gezien.
Alaska al even stiekem gekeken maar weet niet of ik al die ellende nog een keer wil gaan doen.
Misschien dat ik eerst alle zwervende trailers ga ophalen en verkopen, volgens mij heb ik er zeker 25 overal door Michigan heen slingeren.
Dat heb ik ook gedaan voordat ik naar Alaska ging, was best een werkjeFlagg schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 15:39:
[...]
Misschien dat ik eerst alle zwervende trailers ga ophalen en verkopen, volgens mij heb ik er zeker 25 overal door Michigan heen slingeren.
Tip: hang één trailer achter je vrachtwagen en maak met de winch een tweede daaraan vast, scheelt een hoop tripjes
@dvdkiwi & @Flagg hebben jullie ook Spintires MudRunner gespeeld?
Is de besturing precies hetzelfde of zijn er wel aanpassingen/verbeteringen in aangebracht? (indien de eerste vraag met "Ja" werd beantwoord
)
Is de besturing precies hetzelfde of zijn er wel aanpassingen/verbeteringen in aangebracht? (indien de eerste vraag met "Ja" werd beantwoord
Nee.. (op de eerste vraag...ralph075 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:49:
Is de besturing precies hetzelfde of zijn er wel aanpassingen/verbeteringen in aangebracht? (indien de eerste vraag met "Ja" werd beantwoord)
Maar ik begreep dat er wel heel veel verbeteringen in zitten.
@dvdkiwi goeie van die winch, vond het al jammer dat ik niet door kon blijven koppelen tot ik een roadtrain had, nooit aan die winch gedacht.
Dat Snowrunners lijkt mij best leuk, alleen niet 50-euro-leuk.
En zitten er checkpoints in of moet je echt een heel stuk opnieuw doen als het mis gaat? Las dat ergens in een review.
En zitten er checkpoints in of moet je echt een heel stuk opnieuw doen als het mis gaat? Las dat ergens in een review.
Het hele stuk gewoon netjes opnieuw doen, en soms wel 3x.Tom schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:55:
En dan liggen er 2 vrachtwagen op hun rug/zijkant, naast de trailer die op zijn zijkant ligt met je cargo 25m lager in het bos.
En dan ben je dus al 3x helemaal heen en weer gereden want in island lake is geen garage dus je hebt eigenlijk al 2 maps doorgeworsteld.
Nee joh helemaal niet frustrerend soms.
Echt een prima spel....*knijpt telefoon fijn*....
Als je van de instant gratification ben en geduld niet je beste eigenschap is ren hard weg en kijk nooit meer naar dit spel.
Als je er de humor van inziet dat je 20 minuten met 1 km/u door modder geploeterd hebt om vervolgens erachter te komen dat de trailer een low saddle nodig heeft en je hebt een high saddle erop zitten en je dus weer terug naar je garage (recovery is wel instant als je wil) kan en de rit volledig opnieuw kan doen dan red je het wel.
Beide games niet gespeeld dus ik kan je eveneens geen antwoord gevenralph075 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:49:
Ik kocht 'm tijdens release voor €40, zal vast nog wel voor die prijs te vinden zijn toch?Tom schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:55:
Al is ie in mijn opinie ook die €50 wel waard; het is niet een game die je in enkele tientallen uurtjes uitspeelt
Volgens mij is het zelfs zo dat als het mis gaat, je je voertuig in de modder ofzo kwijt bent, en je hem met een ander voertuig eruit moet trekken. Maar je hoeft niet terug te lopen ofzo, je kunt gewoon van voertuig switchen, heb een livestream van Jimmy Broadbent gezien van deze game was wel grappig. Maar ik zou er zelf echt het geduld niet voor hebben.Tom schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:55:
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Je kan ook een recover doen, dan wordt ie kosteloos en instantly terug naar je garage gebracht. Maar meestal probeer ik hem met een andere rammelbak weer recht/los te trekken, is grappiger en mocht het weer gebeuren heb je de 2de al in de buurt staan.Kalder schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 20:44:
[...]
Volgens mij is het zelfs zo dat als het mis gaat, je je voertuig in de modder ofzo kwijt bent, en je hem met een ander voertuig eruit moet trekken. Maar je hoeft niet terug te lopen ofzo, je kunt gewoon van voertuig switchen, heb een livestream van Jimmy Broadbent gezien van deze game was wel grappig. Maar ik zou er zelf echt het geduld niet voor hebben.
Wat dan ook wil gebeuren is dat je net te enthousiast met je kraan of winch een ruk geeft en dan zie je even later de 2de truck heel lollig op zijn kant naast de eerste liggen.
Da's meestal het moment dat ik al vloekend beide recover.

Haha, het is geen spel om haast mee te hebben, maar als je eenmaal begonnen bent is het wel verslavend leuk, ondanks de frustratie die het op sommige momenten ook kan opwekkken.Flagg schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 22:23:
[...]
Da's meestal het moment dat ik al vloekend beide recover.
Ik heb dus de voorganger, Mudrunner, daar weet ik nog van dat je zomaar een paar uur verder bent terwijl je denkt net een kwartiertje bezig te zijn. Malend en ploeterend door de blubber ploegen met cargo lijkt op sommige momenten meditatief rustgevend te zijn... totdat... *zucht*... die gaat niet meer loskomen....
Op het masochistische af soms
[ Voor 12% gewijzigd door ralph075 op 16-05-2020 22:49 ]
Je kunt het ook overdrijven 
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e3qZdFehr6KKgmIdXrR7cTNV.jpg?f=user_large)
Wel paar kleine *** momenten:
De Royal Edition deelt niet dezelfde savegame als de normale/special edition. Ik had verleden jaar de reguliere versie (uit)gespeeld en wilde de DLC ook gaan spelen, dus de Royal Edition gekocht. Gezien de CUSA code anders is, is het pech.
Verder is er blijkbaar nóg een collectors edition. Met wat pijn en moeite deze voor best wat geld opgeduikeld op Marktplaats (alles nog in plastic), is er blijkbaar een nog een royal collectors edition met als verschil een ander beeldje en de making of op blu-ray erbij. Zucht. Komt nog wel een keer, tis weer ff goed zo
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e3qZdFehr6KKgmIdXrR7cTNV.jpg?f=user_large)
Wel paar kleine *** momenten:
De Royal Edition deelt niet dezelfde savegame als de normale/special edition. Ik had verleden jaar de reguliere versie (uit)gespeeld en wilde de DLC ook gaan spelen, dus de Royal Edition gekocht. Gezien de CUSA code anders is, is het pech.
Verder is er blijkbaar nóg een collectors edition. Met wat pijn en moeite deze voor best wat geld opgeduikeld op Marktplaats (alles nog in plastic), is er blijkbaar een nog een royal collectors edition met als verschil een ander beeldje en de making of op blu-ray erbij. Zucht. Komt nog wel een keer, tis weer ff goed zo
Hier ook een snow runner fan, €49,- maar had ook zo full price betaald, sterker nog ik baal ervan dat ik niet de deluxe versie gekocht heb.
Wat een fijn spel is het, alles afrijden, unlocken, opzoeken en vrijspelen werkt echt fantastisch ontspannend voor mij. Heerlijk met een podcast of een muziekje.
Wat een fijn spel is het, alles afrijden, unlocken, opzoeken en vrijspelen werkt echt fantastisch ontspannend voor mij. Heerlijk met een podcast of een muziekje.
Yep maar het begint hier wel een beetje flauw te worden nu.Donstil schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:17:
Hier ook een snow runner fan, €49,- maar had ook zo full price betaald, sterker nog ik baal ervan dat ik niet de deluxe versie gekocht heb.
Zit nu in Alaska en het is vrijwel hetzelfde behalve dat alles wit is.
Je het is ietsje moeilijker maar je trucks zijn ook ietsjes beter. Dus streept lekker weg.
Ik ga me iig enkel nog bezig houden met de main missies en dan eens kijken of we het einde halen of dat de boredom echt toeslaat.
Ja was al eens in Alaska geweest voor de Hummer (en upgrades) maar had dat idee ook wel een beetje.Flagg schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:48:
[...]
Yep maar het begint hier wel een beetje flauw te worden nu.
Zit nu in Alaska en het is vrijwel hetzelfde behalve dat alles wit is.![]()
Je het is ietsje moeilijker maar je trucks zijn ook ietsjes beter. Dus streept lekker weg.
Ik ga me iig enkel nog bezig houden met de main missies en dan eens kijken of we het einde halen of dat de boredom echt toeslaat.
Zeker omdat ik met de Off-Road truck rij sinds de eerste map, dan heeft het geen zin om andere trucks te "redden"/restoren enz, want die Off-Road is toch voor alles beter.
Ik zit nu in die Island map die je al aanhaalde, die is wel erg irritant zeg. Gelukkig staan er wat tankers om jezelf bij te vullen maar zonder garage is alles wel wat lastiger.
Vermaak mij nu nog pirma maar kan mij wel voorstellen dat ik niet alle mappen op 100% ga krijgen idd.
Donstil schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:17:
Jullie maken me wel nieuwsgierig naar dit spel zegFlagg schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:48:
[...]
Yep maar het begint hier wel een beetje flauw te worden nu.
Zit nu in Alaska en het is vrijwel hetzelfde behalve dat alles wit is.![]()
* schumi2004 gaat ook eens kijken wat Snowrunner nu precies is.
Hehe vond ik niet, die offroad truck heb ik vrij snel verkocht eigenlijk, de White western fully kitted en de royal bm71 oid vind ik beide een stuk beter.Donstil schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:52:
[...]
Ja was al eens in Alaska geweest voor de Hummer (en upgrades) maar had dat idee ook wel een beetje.
Zeker omdat ik met de Off-Road truck rij sinds de eerste map, dan heeft het geen zin om andere trucks te "redden"/restoren enz, want die Off-Road is toch voor alles beter.
Ik zit nu in die Island map die je al aanhaalde, die is wel erg irritant zeg. Gelukkig staan er wat tankers om jezelf bij te vullen maar zonder garage is alles wel wat lastiger.
Vermaak mij nu nog pirma maar kan mij wel voorstellen dat ik niet alle mappen op 100% ga krijgen idd.
In het begin is die offroader wel lekker trouwens maar het verschil tussen stock en upgraded vond ik tegenvallen.
Kan ook zijn dat ik de King of trucks verkocht heb natuurlijk...
Ja die omgevingen zonder garage heb ik ook niks mee. Je bent net iets teveel en te vaak dezelfde route aan het rijden daardoor.
Ja het moet je wel liggen, is absoluut niet voor iedereen maar ik vind het persoonlijk heel relaxed.schumi2004 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:57:
[...]
[...]
Jullie maken me wel nieuwsgierig naar dit spel zeg
Tijd voor een Tweakers Coop
Ooh die White Western heb ik ook wel alleen nog geen meter mee geredenFlagg schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:00:
[...]
Hehe vond ik niet, die offroad truck heb ik vrij snel verkocht eigenlijk, de White western fully kitted en de royal bm71 oid vind ik beide een stuk beter.
In het begin is die offroader wel lekker trouwens maar het verschil tussen stock en upgraded vond ik tegenvallen.
Kan ook zijn dat ik de King of trucks verkocht heb natuurlijk...![]()
Ja die omgevingen zonder garage heb ik ook niks mee. Je bent net iets teveel en te vaak dezelfde route aan het rijden daardoor.
Ga ik zo even proberen.
Ik speel ook Snow Runner in de pauze namelijk, ff 45 minuten mijn hoofd leeg maken tijdens het thuiswerken
Ik kan hem aanraden, maar ook meteen het advies niet te verzanden in alle sidemissions maar probeer een beetje het tempo erin te houden.schumi2004 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:57:
[...]
[...]
Jullie maken me wel nieuwsgierig naar dit spel zeg
Ik doe nu wel alle tasks die een route-afsluiting oplossen maar alle overige sidemissions niet eigenlijk. Activeer wel alles meteen overigens. Mocht ik dan toevallig iets mee kunnen nemen omdat ik toch die kant op moet dan hoef je ze niet eerst te activeren. Is me te vaak gebeurd dat ik met het product op de eindbestemming sta maar dat ik niet kan voltooien omdat ik 5 in verder eerst de missie moet "activeren" FFS.
Dus alle missies dienje tegenkomt meteen accepteren/activeren, you'll thank me later.
Haha dit is wel een hele goeie tip ja, op de pijnlijke manier al een paar keer achter gekomen (En ik doe dit nu dus ook).Flagg schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:07:
Activeer wel alles meteen overigens. Mocht ik dan toevallig iets mee kunnen nemen omdat ik toch die kant op moet dan hoef je ze niet eerst te activeren. Is me te vaak gebeurd dat ik met het product op de eindbestemming sta maar dat ik niet kan voltooien omdat ik 5 in verder eerst de missie moet "activeren" FFS.
Dus alle missies dienje tegenkomt meteen accepteren/activeren, you'll thank me later.
Wat ik persoonlijk ook doe (en ook wel een tip is naar mijn mening). Zet op de map wat Tank aanhangers neer op strategische plekken. Je kunt dan ook "tanken" op plekken waar geen tank station is
Ook is het kopen van een tanker bij de trailerstore > bijvullen > verkopen, wel een leuke loophole, kost je niets maar je bent wel vol.
Verwijderd
Nog een tip; controller skin + caps:
https://www.action.com/nl-nl/p/playstation-controller-skin-/
Gebruik het zelf niet, maar misschien voor iemands kids ofzo.
https://www.action.com/nl-nl/p/playstation-controller-skin-/
Gebruik het zelf niet, maar misschien voor iemands kids ofzo.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2020 09:11 ]
Okay, ik ben om voor het eerst sinds tijden weer eens en game in de pre-order gezet. 1 keer raden welke
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Halo InfiniteJasphur schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:50:
Okay, ik ben om voor het eerst sinds tijden weer eens en game in de pre-order gezet. 1 keer raden welke
The Last of Tsushima II.Jasphur schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:50:
Verwijderd
The Ghost of Us: Infinite RemasteredJasphur schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:50:
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2020 12:49 ]
haha. Nice. Sowieso is ie al (deels) geraden. Maar keep 'm coming!
Verwijderd
Assetto Corsa Competizione?Jasphur schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:50:
Hele vette game voor race liefhebbers, want ik speel het al op Steam. In de PS Store is het spel helaas nog niet te preorderen. Instant preorder voor mij om mijn race zomer vanaf 23 juni te vullen.
Ik moest wel even met de ogen rollen bij de Gameplay trailer van Ghost of Tsushima; alweer beetje rondrijden op je paardje in open world met rpg elementen. Het genre is wel beetje verzadigd zo intussen.
Red Dead Redemption 2 ook alleen volgehouden door de band met de characters; maar de simpelheid van de missies ging extreem vervelen. Hopelijk biedt de nieuwe generatie ook nieuwe mogelijkheden qua techniek en niet alles alleen maar meer polygonen. Creatieve armoede is het momenteel; alle grote titels spelen op 100% safe en bewezen formules (misschien terecht gezien de flop van Death Stranding).
Another one for the template
Red Dead Redemption 2 ook alleen volgehouden door de band met de characters; maar de simpelheid van de missies ging extreem vervelen. Hopelijk biedt de nieuwe generatie ook nieuwe mogelijkheden qua techniek en niet alles alleen maar meer polygonen. Creatieve armoede is het momenteel; alle grote titels spelen op 100% safe en bewezen formules (misschien terecht gezien de flop van Death Stranding).

[ Voor 6% gewijzigd door Jelloz op 19-05-2020 13:28 ]
Ik ben de laatste tijd wat meer aan het afstappen van de sim racer. Gran Turismo als semi sim vind ik dan nog wel leuk.Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:08:
[...]
Assetto Corsa Competizione?
Hele vette game voor race liefhebbers, want ik speel het al op Steam. In de PS Store is het spel helaas nog niet te preorderen. Instant preorder voor mij om mijn race zomer vanaf 23 juni te vullen.
Ik snap je gedachtes maar het is enorm moeilijk om een game te maken die iedereen aanspreekt en gezien de ontwikkelkosten is het niet raar om het grotendeels op safe te spelen. De nieuwe generatie consoles zullen vast meer mogelijkheden geven op het gebied van gameplay en AI maar ROI blijft een belangrijk onderwerp.Jelloz schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:21:
Ik moest wel even met de ogen rollen bij de Gameplay trailer van Ghost of Tsushima; alweer beetje rondrijden op je paardje in open world met rpg elementen. Het genre is wel beetje verzadigd zo intussen.
Enige tijd geleden heb ik via PlayStation Plus het spel Sims 4 kunnen claimen.
Nu wil ik een uitbreiding voor dit spel aanschaffen. Deze kost 39,99.
Nu is er ook een bundel te koop met De Sims 4 en de betreffende uitbreiding. Deze kost nu 24,99.
Nu is het niet mogelijk om deze aan te schaffen omdat mijn account blijkbaar Sims 4 al in bezit heeft. Dit snap ik uiteraard.
Is er toch een manier om deze voor de mooie prijs te kopen?
Nu wil ik een uitbreiding voor dit spel aanschaffen. Deze kost 39,99.
Nu is er ook een bundel te koop met De Sims 4 en de betreffende uitbreiding. Deze kost nu 24,99.
Nu is het niet mogelijk om deze aan te schaffen omdat mijn account blijkbaar Sims 4 al in bezit heeft. Dit snap ik uiteraard.
Is er toch een manier om deze voor de mooie prijs te kopen?
:strip_exif()/f/image/jCyxVOU652lOmCi5TCgqEySG.jpg?f=fotoalbum_large)
Cyberpunk 2077?Jasphur schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:50:
nadat deel 2 gratis was.....
pac man championschip edition dx3!
What do i win?
(of mijn persoonlijk wish, geometry wars 4)
10 second ninja DONE
Vinden we eraf? Beetje matig eerlijk gezegd..
Introducing the Limited Edition The Last of Us Part II PS4 Pro bundle: https://t.co/kduxivE0vs pic.twitter.com/nBeTFYurpZ
— PlayStation (@PlayStation) 19 mei 2020
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
Ik geef echt niks om die gelimiteerde consoles. Zou sowieso dat geld opzij zetten en het besteden aan een PS5. Beetje zonde om nu nog voor de volle mep een PS4 te halen.I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:09:
Vinden we eraf? Beetje matig eerlijk gezegd..
[Twitter]
[ Voor 7% gewijzigd door Raem op 19-05-2020 14:15 ]
Inderdaad, waarom zou je nu nog in een PS4 Pro investeren? Als je toch nog geen PS4 hebt, dan kan je beter die paar maanden nog wachten en PS4 titels met BC op PS5 spelen, zou ik zeggen.Raem schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:11:
[...]
Ik geef echt niks om die gelimiteerde consoles. Zou sowieso dat geld opzij zetten en het besteden aan een PS5. Beetje zonde om nu nog voor de volle mep een PS4 te halen.
*snip* niet grappig
[ Voor 89% gewijzigd door Geronimous op 19-05-2020 16:09 ]
*snip*
[ Voor 113% gewijzigd door Geronimous op 19-05-2020 16:10 ]
Dat vind ik zelf echt te makkelijk afgeven op een hele reeks sublieme games die elk hun eigen sterktes, sfeerJelloz schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:21:
[Afbeelding]
Uncharted 4 speelt zich af op locaties over de hele wereld, soms ook in voertuigen, en heeft een uniek sfeertje. Geen paardje hobbelen, redelijk lineair.
God of War heeft ook een unieke sfeer en speelt zich heus niet alleen af in een bos. Sommige van de mythische werelden zijn goed uitgewerkt en vrij uniek te noemen. Ook geen paardje hobbelen, en zit tussen lineair en open wereld in.
The Last of Us 2 is nog veel van onbekend, maar net als in deel 1 zul je slechts stukken op een paard afleggen: verder is het afwachten hoe de mix tussen zit, maar ik verwacht een flink lineair verhaal.
Days Gone vond ik persoonlijk de enige in de rij waar ik niet goed in kwam. 1 van de twee volledige open world games in de reeks
Horizon Zero Dawn leent wellicht veel van andere games, maar zorgt zo wel voor een zeer unieke wereld en combineert dat met een sterk verhaal. Open wereld, erg mooi en sfeervol. Het 'paardje hobbelen' in deze game bestaat uit het temmen van bepaalde wilde machines die je tegenkomt.
Je haalt Red Dead Redemption 2 aan, maar dat was juist ook weer een van de meest sfeervolle open-wereld games (itt het merendeel in het lijstje) die het allemaal op z'n eigenzinnige manier doet. 'paardje hobbelen' op een eigenzinnige manier (band opbouwen met beest)
Al deze games hebben voor mij althans een zeer unieke look en feel en sterke karakters / verhaallijn. Waar jij ceatieve armoede ziet, zie ik dijken van ervaringen.
En dan noem je een game die het allemaal anders probeert te doen, is het ook weer niet goed. En om nou te zeggen dat Death Stranding een flop is, is ook uit de lucht gegrepen...
Ghosts of Tsushima gaat ongetwijfeld ook weer een heel eigen vibe hebben: in je lijst heb ik nog geen 'samurai game uit het oude japan' gezien. Zal zich veel meer richten op gevechten. *misschien* in dat opzicht ene beetje vergelijkbaar met GoW.In its debut week, Death Stranding was the best-selling physical game in Japan, with Famitsu reporting that the game had sold 185,909 copies.[96] This made it the most successful debut for a new intellectual property in Japan for the current generation of consoles, overtaking previous record holder Judgment.[97] Death Stranding remained in the Famitsu top 30 best-selling physical games chart for five weeks, until December 15, having reached over 253,000 physical copies sold at that point.[98] As of March 2020, the game's sales in Japan have reached 262,827 physical copies and an estimated 136,279 digital copies, for an estimated total of 399,106 sales in Japan.[99]
In the UK, the title debuted at number two on the physical sales chart, outsold by Call of Duty: Modern Warfare. Its sales made it the second biggest PlayStation exclusive debut of the year, behind Days Gone.[100]
According to Media Create, Death Stranding also debuted at number one in the physical sales chart for both Taiwan and South Korea.[101] The game also topped the Italian[102] and French[103] selling charts.
On the PlayStation Network, the game has reached an estimated total of 3 million players, including an estimated 390,000 monthly active users, as of April 2020.[104]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Betreft Death Stranding: https://gameworldobserver...nt-hill-game-development/Geronimous schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:28:
[...]
Dat vind ik zelf echt te makkelijk afgeven op een hele reeks sublieme games die elk hun eigen sterktes, sfeer
Uncharted 4 speelt zich af op locaties over de hele wereld, soms ook in voertuigen, en heeft een uniek sfeertje. Geen paardje hobbelen, redelijk lineair.
God of War heeft ook een unieke sfeer en speelt zich heus niet alleen af in een bos. Sommige van de mythische werelden zijn goed uitgewerkt en vrij uniek te noemen. Ook geen paardje hobbelen, en zit tussen lineair en open wereld in.
The Last of Us 2 is nog veel van onbekend, maar net als in deel 1 zul je slechts stukken op een paard afleggen: verder is het afwachten hoe de mix tussen zit, maar ik verwacht een flink lineair verhaal.
Days Gone vond ik persoonlijk de enige in de rij waar ik niet goed in kwam. 1 van de twee volledige open world games in de reeks
Horizon Zero Dawn leent wellicht veel van andere games, maar zorgt zo wel voor een zeer unieke wereld en combineert dat met een sterk verhaal. Open wereld, erg mooi en sfeervol. Het 'paardje hobbelen' in deze game bestaat uit het temmen van bepaalde wilde machines die je tegenkomt.
Je haalt Red Dead Redemption 2 aan, maar dat was juist ook weer een van de meest sfeervolle open-wereld games (itt het merendeel in het lijstje) die het allemaal op z'n eigenzinnige manier doet. 'paardje hobbelen' op een eigenzinnige manier (band opbouwen met beest)
Al deze games hebben voor mij althans een zeer unieke look en feel en sterke karakters / verhaallijn. Waar jij ceatieve armoede ziet, zie ik dijken van ervaringen.
En dan noem je een game die het allemaal anders probeert te doen, is het ook weer niet goed. En om nou te zeggen dat Death Stranding een flop is, is ook uit de lucht gegrepen...
[...]
Ghosts of Tsushima gaat ongetwijfeld ook weer een heel eigen vibe hebben: in je lijst heb ik nog geen 'samurai game uit het oude japan' gezien. Zal zich veel meer richten op gevechten. *misschien* in dat opzicht ene beetje vergelijkbaar met GoW.
Commercieel heeft dat de verwachtingen gewoon niet waar gemaakt; wat jammer is want die sprong dan weer wel uit de toon. Ik heb hem zelf nog niet gespeeld moet ik bekennen. De PS4 staat maar sporadisch aan en de backlog is al flink.
RDR2: ik heb de Epilogue nog niet uit maar kan me er niet meer toe verzetten na de climax van het verhaal.
Last of Us 1: ik heb dit vorige maand voor het eerst gespeeld: ik was oprecht verbaasd dat de core gameplay bestaat uit beetje rondsluipen achter chest-high walls na alle lyrische verhalen hierover.
Intussen ga je alle vuilnisbakken/schappen of naar crafting materialen.
Je hebt je sixth sense om zombies te zien aankomen.
Horizon Zero Dawn: ziet er schitterend uit en het ecosysteem van de robots is zeer mooi; maar de verhaallijn + sidequests? Met name de sidequests zijn toch wel redelijk 13 in dozijn.
Crafting materialen zoeken.
Je hebt je index oortje die speciale visie geeft waarbij je detective werk levert voor voetstappen etc.
De Ubisoft radiotorens zijn nu rondlopende robots; dat is schitterend de eerste keer maar het blijven
Uncharted reeks: nog niet gespeeld; leek iets te groot quick time event festijn op eerste blik.
Days Gone bij voorbaat overgeslagen want te generiek gewoon.
Assasin's Creed Egypte & Griekenland - zelfde formule intussen; open wereld, wat combat en steeds meer artificial barriers waarbij je eerst je upgrades of XP geleveld moet hebben om weer vooruit te kunnen; ik heb Origins gratis gekregen ooit op PC maar na tutorial niet meer aangeraakt.
Misschien had ik Far Cry 4; 5 en Metro Exodus niet moeten doen op PC in de tussentijd maar het hele crafting gebeuren, de radiotoren in verschillende vormen, 13-dozijn side quests voor de XP progressie begint allemaal zoveel op elkaar te lijken.
Dus hoewel RDR2/HZD goed zijn; kun je toch niet eindeloze enkel het smaakje variëren met open world, beetje crafting, progressie in je skills; Batman-vision om clues te zoeken; maar dit keer in de Viking tijd; dan weer samoerai en voor de afwisseling weer post-apocalyptisch of toch in space.
Als je die NPC's af en toe hoort praten over sidequests van niveau boodschappenlijstje dan zie je toch zowat de getergde animator ergens in een sweatshop zitten zweten om de 200 fetch-quests in de volgende Assassin's Creed/Cyberpunk op tijd af te programmeren.
Ps. wat vond ik dan weer wel tof dat ik laatst heb gespeeld: XCOM2; Prey (eigen draai aan crafting met recycling materialen); Deus Ex MD (wel ok, ook crafting - zucht) en niet te vergeten de fenomenale singleplayer van Titanfall 2.
Zegt dit niet gewoon meer over jouw smaak dan over de games?Jelloz schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 17:30:
[...]
Betreft Death Stranding: https://gameworldobserver...nt-hill-game-development/
Commercieel heeft dat de verwachtingen gewoon niet waar gemaakt; wat jammer is want die sprong dan weer wel uit de toon. Ik heb hem zelf nog niet gespeeld moet ik bekennen. De PS4 staat maar sporadisch aan en de backlog is al flink.
RDR2: ik heb de Epilogue nog niet uit maar kan me er niet meer toe verzetten na de climax van het verhaal.
Last of Us 1: ik heb dit vorige maand voor het eerst gespeeld: ik was oprecht verbaasd dat de core gameplay bestaat uit beetje rondsluipen achter chest-high walls na alle lyrische verhalen hierover.
Horizon Zero Dawn: ziet er schitterend uit en het ecosysteem van de robots is zeer mooi; maar de verhaallijn + sidequests? Met name de sidequests zijn toch wel redelijk 13 in dozijn.
Je hebt je index oortje die speciale visie geeft waarbij je detective werk levert voor voetstappen etc.
De Ubisoft radiotorens zijn nu rondlopende robots; dat is schitterend de eerste keer maar het blijven
Uncharted reeks: nog niet gespeeld; leek iets te groot quick time event festijn op eerste blik.
Assasin's Creed Egypte & Griekenland - zelfde formule intussen; open wereld, wat combat en steeds meer artificial barriers waarbij je eerst je upgrades of XP geleveld moet hebben om weer vooruit te kunnen; ik heb Origins gratis gekregen ooit op PC maar na tutorial niet meer aangeraakt.
Misschien had ik Far Cry 4; 5 en Metro Exodus niet moeten doen op PC in de tussentijd maar het hele crafting gebeuren, de radiotoren in verschillende vormen, 13-dozijn side quests voor de XP progressie begint allemaal zoveel op elkaar te lijken.
Dus hoewel RDR2/HZD goed zijn; kun je toch niet eindeloze enkel het smaakje variëren met open world, beetje crafting, progressie in je skills; Batman-vision om clues te zoeken; maar dit keer in de Viking tijd; dan weer samoerai en voor de afwisseling weer post-apocalyptisch of toch in space.
Als je die NPC's af en toe hoort praten over sidequests van niveau boodschappenlijstje dan zie je toch zowat de getergde animator ergens in een sweatshop zitten zweten om de 200 fetch-quests in de volgende Assassin's Creed/Cyberpunk op tijd af te programmeren.
Ps. wat vond ik dan weer wel tof dat ik laatst heb gespeeld: XCOM2; Prey (eigen draai aan crafting met recycling materialen); Deus Ex MD (wel ok, ook crafting - zucht) en niet te vergeten de fenomenale singleplayer van Titanfall 2.
Ik ben het overigens met je eens over the last of us, maar goed dat is dus niet mijn game. Idem voor Uncharted. Maar horizon zero dawn vond ik heerlijk, net als Assassin's Creed origins en Odyssey overigens. Far cry 3 en 4 vond ik ook heerlijk, 5 moet nog. Watch dogs ook, daar moet 2 ook nog. Ik hou gewoon van dat type spel, van mij hoeft dat echt niet per se radicaal anders
Een game kan best een aantal dezelfde mechanics gebruiken en toch uitblinken domweg door het allemaal wel heel erg goed te doen. Het wiel hoeft niet iedere keer opnieuw uitgevonden te worden imho.
@Jelloz Zo te zien is gamen gewoon niet echt iets voor jou, een uitzondering daargelaten. De games die je leuk vindt kunnen met vergelijkbare loze argumenten omlaag gehaald worden als dat je nu doet met de games die je niet leuk vindt.
Verwijderd
Op games verhaal hierboven. Wil je echt unieke gameplay en een absolute topper op de PS4. Speel dan Doki Doki Universe! Dan ben je een echte gamer.
Dat zijn de exclusives waarvoor je een PlayStation kooptVerwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:50:
Op games verhaal hierboven. Wil je echt unieke gameplay en een absolute topper op de PS4. Speel dan Doki Doki Universe! Dan ben je een echte gamer.
Smaak = subjectief
Ik heb ook geen/tot weinig interesse in open world games. Ik ben dan geen gamer? Dammit. Iemand intersse in +- 15 consoles en een paar 100 games?
Denk dat mevrouw Sagat wel blij is met dit nieuws.
Ik heb ook geen/tot weinig interesse in open world games. Ik ben dan geen gamer? Dammit. Iemand intersse in +- 15 consoles en een paar 100 games?
Denk dat mevrouw Sagat wel blij is met dit nieuws.
10 second ninja DONE
Toch snap ik de onderliggende (denk ik) klacht wel. Ik ben inmiddels ook wel een beetje uitgekeken op open-wereld games. In ieder geval wanneer het gaat om het zoveelste deel uit een serie (zeg maar alle Ubisoft titels) die helemaal niets nieuws brengen en de gefocusteste checklist van features afwerken, waarvan de token RPG-light en crafting mechanics steevast onderdeel zijn. Het zijn vaak enorme tijdsinvesteringen, die een al mager verhaaltje niet doeltreffend weten neer te zetten, wegens pacing problemen, veel te veel grind en allerlei afleidingen van het verhaal. Er zijn uiteraard uitzonderingen. Zo vond ik Horizon Zero Dawn fantastisch en heb ik mij ook prima vermaakt met Days Gone. Toch geniet ik vaak veel meer van games met een messcherpe focus, zoals The Last of Us.
Wat @bram1984 ook al zegt, je houdt gewoon niet van games. Ik zou iets anders gaan doen met mijn tijd. Of je hebt een hekel aan een bepaald genre, wat ook prima is maar ga ze dan niet vrij zwak afkraken met heel erg schamele argumenten.Jelloz schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 17:30:
[...]
Betreft Death Stranding: https://gameworldobserver...nt-hill-game-development/
Ps. wat vond ik dan weer wel tof dat ik laatst heb gespeeld: XCOM2; Prey (eige draai aan crafting met recycling materialen); Deus Ex MD (wel ok, ook crafting - zucht) en niet te vergeten de fenomenale singleplayer van Titanfall 2.
Of... Je bent het type dat al bij voorbaat dingen niet leuk vindt als je merkt dat de algehele consensus eigenlijk is dat het prima spellen zijn.
Dan kan ik alle mp fpssen wel afkraken als allemaal hetzelfde, beetje rondrennen en schieten op een beperkte map. Alle wapens zijn continu hetzelfde of zo over de top dat het nergens op slaat. En continu exact hetzelfde je spawned in een map gaat binnen enkel munten dood en spawned weer in de map. En dan nog met 100'en schreeuwende pubers die allemaal mijn moeder gisteren nog geneukt hebben.
Oftewel het genre interesseert mij niet, wil niet zeggen dat het dan allemaal slechte spellen zijn.
Tenzij je liever ziet dat er enkel spellen gemaakt worden die jou interesseren natuurlijk, maar in het kader van verwachtingsmanagement zou ik er niet teveel op rekenen dat dat ooit gaat gebeuren.
Skyrim: 2011 ; Far Cry 3: 2012
Blijkbaar is de perfecte formule al 9 jaar geleden uitgevonden.
Ik weet wat me te doen staat! Shadow of the Tomb Raider, Metal Gear The Phantom Pain, Fall-out 4 en Middle-Earth Shadow of Mordor gaan gewoon weer lekker onderop de figuurlijke backlog stapel tot de open-world hook me in de winter wel weer ergens pakt!
Ps. ik vind het wel interessant dat mijn sentiment juist in de minderheid is.
Blijkbaar is de perfecte formule al 9 jaar geleden uitgevonden.
Ik weet wat me te doen staat! Shadow of the Tomb Raider, Metal Gear The Phantom Pain, Fall-out 4 en Middle-Earth Shadow of Mordor gaan gewoon weer lekker onderop de figuurlijke backlog stapel tot de open-world hook me in de winter wel weer ergens pakt!
Ps. ik vind het wel interessant dat mijn sentiment juist in de minderheid is.
[ Voor 10% gewijzigd door Jelloz op 19-05-2020 20:50 ]
The Last of Us is toch alles behalve open wereld
De gebieden waarin je rondloopt zijn inderdaad heel uitgebreid, maar de paden die je kan nemen zijn ongeveer van het niveau "Call of Duty slow-walking part".
Ik ben misschien een emotionele ouwe lul (nuja, dat weet ik eigenlijk wel zeker
) maar The Last of Us, Horizon Zero Dawn, God of War en op dit moment Days Gone vind ik geweldig omdat de sfeer mij pakt, gecombineerd met de setting, drama, actie en gameplay.
Deze spellen gaven mij werelden waar ik meer over wilde weten en lang in rondlopen. Achtergronden van karakters en relaties met elkaar, TLoU over de vader/surrogaat dochter, HZD met het onbereikbare moederfiguur en het geweldige tweede achtergrond verhaal, GoW vader/zoon relatie en Noorse mythologie, Days Gone en de zoektocht naar een verloren geliefde.
Het zijn absoluut geen originele verhalen, maar hoe ze verteld worden vind ik ze geweldig.
Verzamelen van dingen, of craften vind ik in bovengenoemde spellen ook goed passen. Dat doe je met een doel, want je moet zien te overleven of het is verhaal gedreven of het geeft je achtergrond informatie. Dat is iets wat ik niet meer zag in de laatste paar Ubisoft spellen. Daarvan had ik juist het idee dat ik continu hetzelfde spel speelde maar dan met andere setpieces.
Maar ieder zo zijn voorkeur. Sommigen vullen al hun tijd met achter elkaar hetzelfde doen in Diablo met de hoop op een half procent betere items, anderen doen niets anders dan steeds hetzelfde rondje rijden, of spelen digitaal voetbal met altijd dezelfde Ronaldo. Heel veel originaliteit is er niet meer (in de grotere titels dan) als je het heel droog bekijkt. Waar het mij om gaat is de presentatie van het totaal plaatje. Iets kan enorm uitgekauwd zijn, maar als dat goed wordt gebracht, dan maakt mij dat niet uit.
Ik ben misschien een emotionele ouwe lul (nuja, dat weet ik eigenlijk wel zeker
Deze spellen gaven mij werelden waar ik meer over wilde weten en lang in rondlopen. Achtergronden van karakters en relaties met elkaar, TLoU over de vader/surrogaat dochter, HZD met het onbereikbare moederfiguur en het geweldige tweede achtergrond verhaal, GoW vader/zoon relatie en Noorse mythologie, Days Gone en de zoektocht naar een verloren geliefde.
Het zijn absoluut geen originele verhalen, maar hoe ze verteld worden vind ik ze geweldig.
Verzamelen van dingen, of craften vind ik in bovengenoemde spellen ook goed passen. Dat doe je met een doel, want je moet zien te overleven of het is verhaal gedreven of het geeft je achtergrond informatie. Dat is iets wat ik niet meer zag in de laatste paar Ubisoft spellen. Daarvan had ik juist het idee dat ik continu hetzelfde spel speelde maar dan met andere setpieces.
Maar ieder zo zijn voorkeur. Sommigen vullen al hun tijd met achter elkaar hetzelfde doen in Diablo met de hoop op een half procent betere items, anderen doen niets anders dan steeds hetzelfde rondje rijden, of spelen digitaal voetbal met altijd dezelfde Ronaldo. Heel veel originaliteit is er niet meer (in de grotere titels dan) als je het heel droog bekijkt. Waar het mij om gaat is de presentatie van het totaal plaatje. Iets kan enorm uitgekauwd zijn, maar als dat goed wordt gebracht, dan maakt mij dat niet uit.
[ Voor 16% gewijzigd door Vrijdag op 19-05-2020 21:17 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik zag qua overeenkomsten ook meer een soort Venn diagram voor me met aantal overlappende vlakken. Niet alles is open-world. Zou ook zomaar kunnen dat deze tijd van zelf isolatie gewoon de zuurpruim in mij naar boven haalt.Vrijdag schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:12:
The Last of Us is toch alles behalve open wereldDe gebieden waarin je rondloopt zijn inderdaad heel uitgebreid, maar de paden die je kan nemen zijn ongeveer van het niveau "Call of Duty slow-walking part".
Ik ben misschien een emotionele ouwe lul (nuja, dat weet ik eigenlijk wel zeker) maar The Last of Us, Horizon Zero Dawn, God of War en op dit moment Days Gone vind ik geweldig omdat de sfeer mij pakt, gecombineerd met de setting, drama, actie en gameplay.
Sinds een jaar of 3 game ik weer met grote regelmaat, met name pc ivm. een Netflixende vriendin. PS4 Pro speciaal voor de exclusives in huis gehaald bovenop het RDR2 bundel. Ik denk dat mijn verwachtingen gewoon te hoog waren van die exclusives.
@Jelloz Bloodborne maar even een slinger geven misschien.
Goed idee, tijd terug alweer gerage-quit bij Shadow of Yarnambram1984 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:46:
@Jelloz Bloodborne maar even een slinger geven misschien.

Ah dan ben je al redelijk ver en heb je de game wel door. Moet ook niet de moeilijkste boss zijn.Jelloz schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:51:
[...]
Goed idee, tijd terug alweer gerage-quit bij Shadow of Yarnam
Jij onderschat hoe slecht ik in parry-ing was in de voorgaande Dark Souls reeksbram1984 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:57:
[...]
Ah dan ben je al redelijk ver en heb je de game wel door. Moet ook niet de moeilijkste boss zijn.

Zelf-kennis is me niet helemaal vreemd ondanks een stapel openworld games.
Het is hetzelfde als met dertien-in-een-dozijn films en muziek: zolang er publiek voor is en het geld oplevert zal het gemaakt blijven worden. Kijk naar de eindeloze reeks Star Wars films, de uitgemolken Marvel franchise en de vele jibbediejobbedie huis-tuin-en-keuken 'rappertjes' en popsterretjes.Kwistnix schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 20:00:
Ik ben inmiddels ook wel een beetje uitgekeken op open-wereld games. In ieder geval wanneer het gaat om het zoveelste deel uit een serie
En weet je wat het mooie is? Je hebt zelf de vrijheid om het wel of niet te kopen, te kijken of te luisteren.
Parry is helemaal niet nodig in BB en al helemaal niet bij de Shadow.Jelloz schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:02:
[...]
Jij onderschat hoe slecht ik in parry-ing was in de voorgaande Dark Souls reeksik mis mijn schild. Dat is ook meteen de reden dat ik Sekiro nog niet heb aangeschaft.
Zelf-kennis is me niet helemaal vreemd ondanks een stapel openworld games.
Volgends mij geeft hij ook aan welke spellen hij wel leuk vind? Dus de conclusie dat hij niet van gamen houdt snap ik dan echt niet?Flagg schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 20:03:
[...]
Wat @bram1984 ook al zegt, je houdt gewoon niet van games. Ik zou iets anders gaan doen met mijn tijd.
In het verleden heb ik ook wel is de noodzaak gehad om, offensief te moeten verdedigen, met name over uitspraken als, 'nintendo zijn toch allemaal kindergames?' DAT vind ik nou echt een uitspraak die zwak is of zelfs puur om te trollen is. Ik vind dit persoonlijk wel meevallen, hij vind sommige grote sony games op dit moment niet leuk *insert oude metallica song titel*Of je hebt een hekel aan een bepaald genre, wat ook prima is maar ga ze dan niet vrij zwak afkraken met heel erg schamele argumenten
Deze argumenten komen op mij over als 'de spellen maken mijn persoonlijke verwachtingen niet waar' dat kan toch gewoon? Het zegt nergens dat hij bijvoorbeeld TLOU een slecht spel vind,toch?
Wederom niet eens, de spellen die hij noemt die hij WEL leuk vind, staan (voor zover mij bekend) gewoon bekend als prima games. De gemene deler is dat ze net wat afwijken van de hoofdmoot. Volgens mij waren daar hier recent eerder ook posts over. Over dat veel first party sony games qua genre op elkaar lijken..
Of... Je bent het type dat al bij voorbaat dingen niet leuk vindt als je merkt dat de algehele consensus eigenlijk is dat het prima spellen zijn.
En gezien de ontvangst zowel critically als commercially is dat ook prima, genoeg of zelfs de meeste gamers, of iig sony gamers, vinden deze spellen ook geweldig en krijgen er geen genoeg van. Maar nog steeds zijn ze dan niet iedereen zijn smaak.
Hier ben ik het wel met je eens, met een nuance, op dit moment, is hj genre moe. Kan maar zo dat dit over een paar weken, maanden of jaren veranderd, ja of nooit.Dan kan ik alle mp fpssen wel afkraken als allemaal hetzelfde, beetje rondrennen en schieten op een beperkte map. Alle wapens zijn continu hetzelfde of zo over de top dat het nergens op slaat. En continu exact hetzelfde je spawned in een map gaat binnen enkel munten dood en spawned weer in de map. En dan nog met 100'en schreeuwende pubers die allemaal mijn moeder gisteren nog geneukt hebben.
Oftewel het genre interesseert mij niet, wil niet zeggen dat het dan allemaal slechte spellen zijn.
Tenzij je liever ziet dat er enkel spellen gemaakt worden die jou interesseren natuurlijk, maar in het kader van verwachtingsmanagement zou ik er niet teveel op rekenen dat dat ooit gaat gebeuren.
Ik vond @dvdkiwi zijn vergelijking heel mooi. ook in muziek en films heb je commerciele meuk en kwaliteitswerk. En uiteraard ook genre's. Je mindset en recent geconsumeerde items bepalen grotendeels waar je zin in hebt.
Misschien moeten we er eten aan toevoegen
einde rant
10 second ninja DONE
Whahahaha nice one!Sagat schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:01:
*insert oude metallica song titel*

Ik licht deze even uit, want het is exact dit. En daarom kan wat voor de één een kansloze budgetitel is, voor de ander een goed spel betekenen. Goed in deze zin in subjectief, het maakt het goed voor jou als je er plezier aan beleeft. Eerste wat ik leerde op de opleiding toerisme: het draait allemaal om beleving en de belevingswaarde. En dat kan nu net voor iedereen anders zijn naar gelang je eigen mindset. Je kunt, als je volledig opgeladen bent, een dag vol magie beleven in de Efteling maar als je moe (en daardoor wellicht al chagrijnig) bent het een onwijze kutdag vinden. That's it, doet verder niets af aan de Efteling of hoe men daar probeert jouw dag top te maken.Sagat schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:01:
[...]
Je mindset en recent geconsumeerde items bepalen grotendeels waar je zin in hebt.
Zo ook met muziek, films en uiteraard games. En daarom moet je spelen waar je op dát moment zin in hebt en niets geforceerd willen doen omwille van het moeten (uitspelen) of bijv. het halen van trophies. En zolang je plezier beleeft maakt het niet uit wat je doet en wat je speelt. Zodra je echter dat plezier er niet of niet meer uithaalt, zorg dan dat je iets gaat doen waar je wel blij van wordt. Leven zit al veel te vol met andere verplichtingen.
offtopic:
Ik realiseer me dat het inmiddels natuurlijk al ouwe lullen muziek is waardoor sommigen het wellicht/waarschijnlijk niet zullen kennen, en dat ze 'aardig wat' nummers hebben uitgebracht maar, ik doelde op deze
Misschien niet geluid vol aan zetten als je op werk zit en/of met jonge kids etc
Ik realiseer me dat het inmiddels natuurlijk al ouwe lullen muziek is waardoor sommigen het wellicht/waarschijnlijk niet zullen kennen, en dat ze 'aardig wat' nummers hebben uitgebracht maar, ik doelde op deze

Misschien niet geluid vol aan zetten als je op werk zit en/of met jonge kids etc
10 second ninja DONE
Het punt is dat de negatieve punten die hij benoemt, net zo makkelijk betrekking kunnen hebben op de games die hij wel leuk vindt. De manier waarop hij ze bekritiseert, kan je op letterlijk iedere game toepassen.Sagat schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:01:
[...]
Volgends mij geeft hij ook aan welke spellen hij wel leuk vind? Dus de conclusie dat hij niet van gamen houdt snap ik dan echt niet?
En weet je wat het vervelende is? De uitgevers die het geld ruiken hebben helemaal geen interesse meer om een ander pad te bewandelen dan het pad dat naar winst optimalisatie leidt, dus dertien inh een dozijn is op een gegeven moment zo'n beetje alles wat nog te halen is.dvdkiwi schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 00:31:
[...]
En weet je wat het mooie is? Je hebt zelf de vrijheid om het wel of niet te kopen, te kijken of te luisteren.
Als ik in mijn game bibliotheek kijk zie ik daar niet uitzonderlijk veel spellen (de zogenaamde 'spellen voor de massa' zoals bijvoorbeeld CoD en Fifa om de twee bekendste maar even te noemen) tussen staan van de op geld beluste uitgevers waar jij op doelt.Kwistnix schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:18:
[...]
En weet je wat het vervelende is? De uitgevers die het geld ruiken hebben helemaal geen interesse meer om een ander pad te bewandelen dan het pad dat naar winst optimalisatie leidt (...)
Ik vind het nogal kort door de bocht om te zeggen dat er daarnaast nauwelijks iets 'anders' wordt aangeboden. Er wordt genoeg aangeboden wat van de bekende formules afstapt maar het moet uiteraard wel in je straatje passen.
Als voorbeeld noem ik een Bloodborne, The Golf Club, Farming Simulator, Subnautica, Onrush, Snowrunner, Death Stranding, Ratchet&Clanck, Nier Automata..... Veelal games van de wat kleinere uitgevers.
Logisch, want minder inkomsten en derhalve minder grote budgetten.
Ik merk vaak dat men toch wat afwachtend is als een game eens iets anders dan anders doet.
Veel gehoord commentaar is dat men wel "wacht tot het in de budgetbak ligt", of de kat uit de boom kijkt omdat ze het genre niet kennen, of het geen vijftig/zestig euro waard vinden omdat het van een kleine uitgever is en nooit kan tippen aan games als RDR2 of The Witcher 3.
Op die manier zijn wij als gamer natuurlijk ook zelf verantwoordelijk voor het in stand houden van deze vicieuze cirkel
Ik zou er toch ook nog beschikbare tijd aan toevoegen. Bij sommige games weet je dat je er gewoon een hoop tijd moet in steken, vaak zelfs al vanaf de start. Ik heb hier nog verschillende toptitels liggen, maar waar ik nog niet eens deftig mee begonnen ben, gewoon omdat je eigenlijk best al direct een paar uur erin steekt. Heb bvb The Witcher 3 al eens opgestart, maar als je maar een uurtje hebt, kun je eigenlijk niet echt deftig beginnen.Sagat schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:01:
[...]
Je mindset en recent geconsumeerde items bepalen grotendeels waar je zin in hebt.
Is iets dat me wel vaker gebeurt. Een game een uurtje starten, beseffen dat ik eigenlijk direct redelijk wat tijd er moet in steken om het een beetje allemaal door te hebben, en daardoor snel terug aan de kant. Later begin ik er dan wel ineens aan als ik wat meer vrije tijd heb en me door die initiële bump kan werken om helemaal in het spel te geraken. Ik denk dat ik met het gemak minstens 10 games kan opsommen die ik al eens begonnen ben (of zelfs meer dan eens) maar eigenlijk direct weer mee stilviel wegens acuut tijdsgebrek.
EDIT: even een poging, en wordt wellicht een beetje beschamend wat ik nog allemaal liggen heb en niet meer dan 2u geprobeerd heb (en dus niet omdat ik het niet goed vind, integendeel
* Bloodborne (alhoewel het qua sfeer toch niet helemaal mijn ding is)
* The Witcher 3
* Hellblade
* Bioshock 1 & 3
* Uncharted 2
* Battlefield 4
* Battlefield Hardline
* Detroit: Become Human
* Hitman
* MGS (verschillende titles)
* Shadow of the Colossus
* ...
Nu, gelukkig geef ik er maar weinig geld aan uit
Op dat vlak is een huge externe HDD wellicht ook meer een vloek dan een zegen. Want als ik de PS4 aanzwengel, heb ik dus letterlijk honderden games die ik gewoon direct kan opstarten
Gezien de snelle +1's, zijn er velen die zich hierin herkennen, denk ik
[ Voor 26% gewijzigd door Twixie op 20-05-2020 10:53 ]
Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.