Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:59
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/tMFTxh3/image72.png

Info

• Ontwikkelaar: Sucker Punch Productions
  • Platform: PlayStation 4
  • Release: 17 juli 2020
  • Mode(s): Singe-player

Het verhaal

Het speelt zich af op het Japanse eiland Tsushima in het jaar 1274, tijdens de eerste Mongoolse invasies van Japan. Het Mongoolse Rijk heeft vele landen veroverd en verwoest en Tsushima is het laatste obstakel tussen het vaste land van Japan en de vloten van de Mongoolse invasie. Het eiland werd verwoest door de eerste golf van de invasie en de Samurai op het eiland werden verslagen. Jin Sakai is een van de weinige van zijn clan die het heeft overleefd. Zijn wereld is niet meer en hij staat voor de keuze om door te vechten volgens de traditionele manier of via ongebruikelijke routes. Hij moet hoe dan ook een nieuwe vechtstijl meesteren, "the way of the Ghost", om het Mongoolse Rijk te verslaan en Japan te bevrijden.

Gameplay

De game is een third person action-adventure stealth game. Je speelt in een open wereld die je met behulp van een paard kan verkennen. Het is mogelijk om zonder waypoints en hulpmiddelen voor het verkennen te spelen. Verder bevat het spel vele side quests en ontmoetingen met diverse personages.

Op het gebied van combat maak je uiteraard gebruik van jouw katana. Je kan ook vijanden markeren om vervolgens dodelijke aanvallen met elkaar te linken. Mocht je voor stealth opteren dan is het ook mogelijk om vijanden te vermijden en ze een voor een stilletjes uit te schakelen. Tot slot kom je ook een versus een gevechten tegen.

Trailers

[ Voor 0% gewijzigd door D. Ninjai op 28-04-2020 07:55 . Reden: Nieuwe releasedatum ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:37
Kijk hier erg naar uit.Wel bizar dat Sony deze 4 weken na The Last of Us al uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
@jori040 Dat vind ik ook opvallend, maar ik denk dat dit te maken heeft met de PS5. Als die in oktober/november uit moet komen, is je marketing window al relatief beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02:17
Ach genoeg tijd toch, als je gemiddeld 5 uur per week speelt (vind ik trouwens weinig) heb je TLOU2 met een week of 5/6 uitgespeeld. Ze volgen elkaar idd wel snel op.

Zelf kijk ik heeel erg uit naar dit spel, ben op vakantie in de week dat hij wordt gereleased. Weet wel wat het eerste is wat ik ga doen, als ik terug in NL ben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
bram1984 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:48:
@jori040 Dat vind ik ook opvallend, maar ik denk dat dit te maken heeft met de PS5. Als die in oktober/november uit moet komen, is je marketing window al relatief beperkt.
Zeker nu met het virus moet ik het nog maar zien of de PS5 dit jaar wel uitkomt.Maar echt 4 weken na die andere AAA titel is heel opvallend.
Je zou bijna denken dat ze tijdens het testen erachter zijn gekomen dat het toch niet niet de AAA titels is geworden die ze voor ogen hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
jori040 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:57:
[...]

Zeker nu met het virus moet ik het nog maar zien of de PS5 dit jaar wel uitkomt.Maar echt 4 weken na die andere AAA titel is heel opvallend.
Je zou bijna denken dat ze tijdens het testen erachter zijn gekomen dat het toch niet niet de AAA titels is geworden die ze voor ogen hadden.
AMD heeft al bevestigd dat de next gen consoles niet uitgesteld gaan worden. Ik verwacht hooguit een beperkte oplage.

Ze willen gewoon nog lekker sales pompen voordat de PS5 uitkomt. The Last of Us is daarbij ook flink uitgesteld, dus mogelijk stond GoT daarvoor al vast qua datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@bram1984
Laten we hopen dat jou scenario juist is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-04 22:07
Heel veel andere mogelijkheden hebben ze ook niet meer.

Je wilt niet te kort op de lancering van de PS5 zitten, want dat laat iedereen het weer links liggen (ondanks backwards compatible).

Last of Us 2 is al een keer uitgesteld, maar kan je ook niet verder uitstellen ...
Denk dat deze 3 "lanceringen" simpelweg door uitstel nu erg kort op elkaar gaan komen.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Valandil schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:49:
Heel veel andere mogelijkheden hebben ze ook niet meer.

Je wilt niet te kort op de lancering van de PS5 zitten, want dat laat iedereen het weer links liggen (ondanks backwards compatible).

Last of Us 2 is al een keer uitgesteld, maar kan je ook niet verder uitstellen ...
Denk dat deze 3 "lanceringen" simpelweg door uitstel nu erg kort op elkaar gaan komen.
Eind augustus was denk een prima datum geweest.En van de PS4 gebruikers zal nog geen kwart meteen overgaan naar PS5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Morgen 18 min gameplay: https://www.psx-sense.nl/...t-of-tsushima-laten-zien/ Super benieuwd naar het open-wereld gedeelte.

Misschien slim als Ubisoft ook even kijkt. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door jori040 op 13-05-2020 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
Heb er veel zin in om naar te kijken! Hieronder details, afkomstig van PS Blog en IGN, die ik hoop te zien in de gameplay trailer:
  • Samurai were the most respectable people in Japan, people bow to Jin as he passes by on foot or horseback, but samurai were also feared; some women and children will attempt to hide or flee at the sight of Jin, while others will attempt to attack in order to prove themselves, or take some of the valuable gear a samurai would typically carry. This all helps to make the world feel alive and immersive. Not sure how often these civilian interactions occur.
  • Each outpost has a story behind it and a quest line, not just "take out these soldiers and you retake the village". Villages can be retaken by Mongols if you do not complete the quest line.
  • There are NPCS who can help train you in the ways of the Ghost, as for a Samurai, it would be a completely different form, and dishonorable way, of combat. Don't expect Jin to be able to right out of the gate know how to throw shuriken, use kunai, use alchemy (poisons, create potions, and explosives), use grappling hooks to get on top of rooftops, quickly, etc.
  • 2 major skill trees with many branches; which are way of the samurai, and way of the ghost. Samurai focusing more on sword play, archery, and defense, while ghost focuses more on stealth, alchemy, and agility.
  • You don't necessarily want to be seen in your ghost kit, as people may take you for an assassin and will sometime be hostile toward you. The game recommends you to be the ghost at night, but samurai at day.
De grap is wel dat de shuriken een wapen is van de Samurai en niet van de ninja. Dan is het een beetje vreemd dat je daarmee moet leren omgaan maar dat neem ik wel voor lief. De laatste ninja van Japan legt dat hieronder uit:

[ Voor 4% gewijzigd door D. Ninjai op 14-05-2020 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Van een first-party game die 5 a 6 jaar in ontwikkeling is geweest mogen we straks wel wat verwachten.Al moet ik wel zeggen dat Sucker Punch voor mij nog niet de status van een ND of Guerrilla heeft.

We gaan het zien straks. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Recon24 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:22:
Na het zien van de UE5 gameplay demo, lijkt het me duidelijk dat Sony met hun first party en geavanceerde graphics engines weer de boel omver gaan blazen.

Nog eventjes geduld!
Zonder twijfel. Eerst om 10 uur ff een PS4 game die dat gaat doen. :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 617899

bram1984 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:24:
[...]

Zonder twijfel. Eerst om 10 uur ff een PS4 game die dat gaat doen. :9~
Biertje staat klaar. Vrouw en kids in bed. Stream aan. Laat die samurai maar komen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Anoniem: 617899 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:42:
[...]

Biertje staat klaar. Vrouw en kids in bed. Stream aan. Laat die samurai maar komen!
Biertje, das een goeie. Genoeg beweging gehad vandaag en gezond gegeten, dus ik mag er ook wel eentje. Proost. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Here we go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

bram1984 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:46:
[...]

Biertje, das een goeie. Genoeg beweging gehad vandaag en gezond gegeten, dus ik mag er ook wel eentje. Proost. :Y)
Ik ben benieuwd, ben op tijd in ieder geval.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik dacht ff kijken wat nou het nieuws was van vandaag, moet die stream nog beginnen... :+

Dacht dat ie om 18:00 al "up" was. :P maar nee eerst 4 uur lang de lijn testen? 8)7

Rare jongens die consolegamemakermultinationals. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Flagg schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:01:
Ik dacht ff kijken wat nou het nieuws was van vandaag, moet die stream nog beginnen... :+

Dacht dat ie om 18:00 al "up" was. :P maar nee eerst 4 uur lang de lijn testen? 8)7

Rare jongens die consolegamemakermultinationals. :)
NU

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Geen waypoints dus. Nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heel gaaf idee. En wat ziet het er goed uit!

Die soundtrack is wel super dope hoor.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 617899 op 14-05-2020 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-04 11:04

v8power67

Psn: Mausosaurus

Damn 720p stream hiero wtf..

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ja flink bandbreedte probleem, straks nog meer eens in HQ kijken.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Vuvuzela schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:04:
Wat is het precies voor stream?
Ghost of Tsushima State of Play. Wel een bagger stream.

Maar het ziet er wel tof uit zeg. De exploration heeft mijn zege. Lekker dynamisch en niet de hele tijd in een map symbooltjes afkruisen.

Oh er is ook een knop om je zwaard schoon te vegen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Wel heel erg assasins creed achtig allemaal. Niet erg opzich maar valt op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Thx. :P

Maar is niet helemaal mijn game geloof ik, zal hem vast wel proberen wegens gebrek aan backlog maar dolenthousiast word ik nog niet. :)

Al zag ik op een gegeven moment ergens "supplies" in beeld. En hoopte dat er iemand om het hoekje zou komen springen. :+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Man die combat als samurai! Verschillende stances als Nioh, wreed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
v8power67 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:14:
Yep het is basically Assassins Creed Samurai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ben nog niet overtuigd van de gameplay van GoT, maar de omgevingen zien er wel heel dik en vooral gevarieerd uit. Vooralsnog geen day one buy, dus we wachten rustig op de PS5 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:46

justifire

Shut up and squat !!

v8power67 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:14:
Assassins Creed meets Sekiro :9~
Als ze hier een lekkere dikke 4K patch overheen gooien en daarnaast een degelijke framerate weten te behouden heb ik wel zin in de PS5 versie :Y
Oh ja, en een optie om al die irritante onscreen knoppenweergaves uit te zetten !

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Had wel meer willen zien van de state of play. Maar wat ik zag beviel me wel. Had alleen het idee dat de AI wat matig was en bepaalde animaties van dieren vloeiender hadden gemogen. Desondanks kijk ik echt wel uit naar deze game. Soundtrack smaakte meteen naar meer, artstyle en omgeving is echt uniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 10:38
Dit ziet er lekker uit zeg. Assassins Creed Samoerai. Sekiro zag er ook uit als een game met een heerlijk sfeertje, maar de moeilijkheidsgraad sprak mij niet aan. Dat lijkt hier anders.
Nog een laatste game voordat mijn PS4 Pro met pensioen mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Ik kreeg ook een enorm AC vibe van dit spel... Weet nog niet zo goed of ik deze game zie zitten...

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Ghost of tsushima zag er goed uit. Heel erg assasins creed in japan. Maar zag er wel chil uit en ook fun. Graphics waren prima( wat je kon zien op een mega crappy stream) gameplay zag er smooth en leuk uit. Zal geen goty worden maar ga hem wel halen denk bij release als broertje ook meedoet.
Holy crap ziet er gelijk stukken beter uit zonder die crappy resolutie onder 720p.. ziet er echt strak uit !
Wel apart de video is in 60fps, maar oogt wel gewoon 30fps.

[ Voor 42% gewijzigd door v8power67 op 14-05-2020 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Iemand zei in het Ps5 topic “Wel heel erg assasins creed achtig allemaal”. Dus ik ben triggered want daar heb ik wel oren naar.

Alleen de studio staat me niet zo aan.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Ik was onder de indruk. :)

[ Voor 6% gewijzigd door jori040 op 14-05-2020 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Ik ben enthousiast. Het is inderdaad AC Meets Japan en een vleugje Zelda Breath of the Wild (directies krijgen van de wind, organische wereld, nauwelijks hud).

Met de sfeer en visuals zit het helemaal goed. Zal de Japanse voice track meteen aanzetten.
De combat vond ik erg bruut als Samurai maar ben er ook nog niet uit of de AI er zin in heeft om het jou moeilijk te maken. De switch die je kunt maken tussen een ghost (eigenlijk een ninja) en samurai zal voor een leuke afwisseling zorgen.

Ik houd hoop dat ze de wereld ook boeiend en levendig kunnen maken want dat is vaak mijn zorg met dit soort spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-04 21:05
Grafische heel nice. Ik weet alleen niet wat het is met deze game maar hoe meer ik er van zie hoe minder hyped ik wordt.

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
v8power67 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:25:
Ghost of tsushima zag er goed uit. Heel erg assasins creed in japan. Maar zag er wel chil uit en ook fun. Graphics waren prima( wat je kon zien op een mega crappy stream) gameplay zag er smooth en leuk uit. Zal geen goty worden maar ga hem wel halen denk bij release als broertje ook meedoet.
[...]

Holy crap ziet er gelijk stukken beter uit zonder die crappy resolutie onder 720p.. ziet er echt strak uit !
Wel apart de video is in 60fps, maar oogt wel gewoon 30fps.
Ja nog steeds niet al te best.

60fps op PS5? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

bram1984 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:32:
[...]

Ja nog steeds niet al te best.

60fps op PS5? O-)
Zag dat de video op 4k60 draaide en optimaal was 4k60 dus zag hem in meest optimale setting( op mn 1080p tv :P) en vond het er echt goed uitzien.
En ja 60fps op ps5 zou gaaf zijn. Maar vrees dat veel 1st party van sony voor 30fps en graphics zullen gaan. But one can only hope!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-04 21:13
Ik hoop dat er ook enkele authentieke Japanse dorpjes inzitten. Had gehoopt hier iets van te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Persoonlijk denk dat het genoeg potentie heeft om een 9 te scoren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Donstil schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:26:
Iemand zei in het Ps5 topic “Wel heel erg assasins creed achtig allemaal”. Dus ik ben triggered want daar heb ik wel oren naar.

Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/images/6301106ae2d2143de7513f6a0cc4b7b6/tenor.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik krijg wel zin in deze game, ben benieuwd hoe de combat gameplay werkt met die slowmotion attacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
D. Ninjai schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:28:
Ik ben enthousiast. Het is inderdaad AC Meets Japan en een vleugje Zelda Breath of the Wild (directies krijgen van de wind, organische wereld, nauwelijks hud).

Met de sfeer en visuals zit het helemaal goed. Zal de Japanse voice track meteen aanzetten.
De combat vond ik erg bruut als Samurai maar ben er ook nog niet uit of de AI er zin in heeft om het jou moeilijk te maken. De switch die je kunt maken tussen een ghost (eigenlijk een ninja) en samurai zal voor een leuke afwisseling zorgen.

Ik houd hoop dat ze de wereld ook boeiend en levendig kunnen maken want dat is vaak mijn zorg met dit soort spellen.
Japanse dub op YT gezien. Dat ziet er echt niet uit. De lipsync is gebaseerd op Engels, dus met Japans loopt het totaal niet gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UUjIv7j.gif
Zeer cool gedaan die cinematic look.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Voor wie de livestream heeft gemist:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

In de 4K stream ziet het er al stukken beter uit, leek wel alsof de live stream een extreem lage bitrate had ofzo.

Dikke plusplunten voor de stijl, sfeer en muziek, die klopt gewoon helemaal. Gameplay loop lijkt inderdaad wel iets wat we deze generatie al regelmatig hebben gezien en niet echt origineel. Dat was Days Gone echter ook niet en die vond ik wel heel tof. Doet denken aan de wat eerdere delen van AC maar dan in een Feudal Japan setting. Niks mis mee overigens!

De combat zag er wat apart uit, niet echt vloeiend en seamless. Geen idee of dat een bewuste keuze of stijl is van de developers. Misschien voelt het wel goed als je eenmaal zelf de controller in de hand hebt.

Ik hoop dat het verhaal en de personages interessant zijn. Dat vond ik bij de Infamous games in elk geval wel het geval dus heb daar wel vertrouwen in. Juni en Juli worden in elk geval leuke maanden en maken het wachten op de PS5 een stuk dragelijker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Donstil schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:26:

Meh Infamous was best een goeie game, voor een release titel was het technisch indrukwekkend en de gameplay was gewoon goed. Wat echt afbreuk deed was het infantiele main character met zijn puberale gedrag.

Deze game komt veel volwassener over qua main char. Technisch zit het sowieso wel prima in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Duidelijk een game die ik laat zodra ik de PS5 heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:47
Ga de game wel halen, maar ik heb na het zien van de beelden niet direct het gevoel dat dit een klassieker gaat worden. Het gedrag van de tegenstanders vind ik er op bepaalde punten behoorlijk knullig uitzien.

[ Voor 27% gewijzigd door NotSoSteady op 14-05-2020 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:30
Mweh, na het zien van deze state of play merk je wel echt dat het tijd is voor de nieuwe Gen consoles, allemaal been there done that gevoel en komt bij mij gewoon vrij saai over. Ziet er ook niet bijzonder mooi of vernieuwend uit ofzo.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:46
Mhh, ben een beetje teleurgesteld eigenlijk. Zag er opzich goed uit, maar ook niet geweldig.
Zoals @Stylze zegt: been there done that. Heb de volledige showcase zelfs niet afgekeken, all more of the same.

Ik ben gewoon zo moe van al die open world meuk in het algemeen. Enkel Death Stranding was daar een grote uitzondering op.
Hopelijk kan GoT mij toch nog echt overtuigen. Ik ga hem iig wel sowieso spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik miste wel iets over de story, de game ziet er gruwelijk uit maar ik heb nog geen idee waar het verhaal over gaat of wat je doel is.

Verder vraag ik me af of er ook grotere dorpjes of steden aanwezig zijn. Hopelijk is er in de komende weken nog eens zo'n 'developer dairy'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik had deze game ook hoog op mijn verlanglijstje staan. Qua jRPG zijn Dark Souls en Final Fantasy mijn favoriete games.

Na het zien van de stream ben ik nog steeds erg gecharmeerd van de grafische stijl.

Echter ben ik teleurgesteld in de gameplay. Het deed me veel denken aan The Witcher / Horizon Zero Dawn.
Voor mij zijn dat helaas geen games die ik leuk vond om te spelen. Ook zag je tijdens het vechten bepaalde bonus mogelijkheden, dan voelt het voor mij al zo geforceerd aan om precies te moeten doen wat er staat, wil je extra punten verdienen om te levelen e.d.

Had echt gehoopt dat het een Dark Souls, Sekiro of Nioh stijltje zou hebben, maar dit zal mij waarschijnlijk ondanks de open wereld een te beperkt gevoel geven qua bewegingsvrijheid.

[ Voor 7% gewijzigd door Greatsword op 15-05-2020 00:35 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02:17
Damn ziet er gruwelijk uit.
Ik snap de vergelijking met AC wel, maar dit ziet er toch wel wat gelikter uit. Die finishing animaties alleen al, die miste ik bijv echt in oddyssey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:53
Greatsword schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 00:21:
Ik had deze game ook hoog op mijn verlanglijstje staan. Qua jRPG zijn Dark Souls en Final Fantasy mijn favoriete games.

Na het zien van de stream ben ik nog steeds erg gecharmeerd van de grafische stijl.

Echter ben ik teleurgesteld in de gameplay. Het deed me veel denken aan The Witcher / Horizon Zero Dawn.
Voor mij zijn dat helaas geen games die ik leuk vond om te spelen. Ook zag je tijdens het vechten bepaalde bonus mogelijkheden, dan voelt het voor mij al zo geforceerd aan om precies te moeten doen wat er staat, wil je extra punten verdienen om te levelen e.d.

Had echt gehoopt dat het een Dark Souls, Sekiro of Nioh stijltje zou hebben, maar dit zal mij waarschijnlijk ondanks de open wereld een te beperkt gevoel geven qua bewegingsvrijheid.
Al vond ik The Witcher geweldig, ben ik het wel eens met bovenstaande. Het ziet er allemaal geweldig uit, de setting is gaaf en qua geluid & muziek zit het wel snor maar de gameplay kan mij iig (nog) niet bekoren.

Vooral het vechtsysteem met die slomo's, daar ben ik echt allergisch voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Chaoss schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:56:
[...]

Meh Infamous was best een goeie game, voor een release titel was het technisch indrukwekkend en de gameplay was gewoon goed. Wat echt afbreuk deed was het infantiele main character met zijn puberale gedrag.

Deze game komt veel volwassener over qua main char. Technisch zit het sowieso wel prima in elkaar.
Ik heb die game toen ook gehaald. Zag er fantastisch uit maar verder vond ik er niet zoveel aan.

Maar we zijn jaren verder, hopen dat ze als studio gegroeid zijn, het grafische zit in ieder geval weer goed. Op het gebied van gameplay weet ik het zo net nog niet, ik heb de gameplay inmiddels bekeken maar zag niets waarvan ik dacht dat het nieuw of anders was.

Toch ga ik hem wel even checken als hij uit komt inmiddels.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 15-05-2020 08:09 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:34
hmm... ik weet net nog niet. Beetje RDR2, AC, The witcher vibe (alleen al omdat het zo hard waait :p )
Het kleurenpallet staat me ook niet zo aan.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-04 22:28
Ziet er goed uit, maar ik zie sommigen het hier hebben over een PS5 versie. Maar deze is toch niet aangekondigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-04 21:05
Poulske schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:41:
Ziet er goed uit, maar ik zie sommigen het hier hebben over een PS5 versie. Maar deze is toch niet aangekondigd?
Hoeft natuurlijk ook niet, we weten allemaal dat die er (uiteindelijk) gaat komen of er komt een PS5 patch ;)

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:36

Superkiwi

Hoi doei

Ik heb de game al enige tijd op mijn radar staan en ondanks dat ik de stream van gisteren (nog) niet heb gezien zijn de veelal positieve reacties hier overtuigend genoeg om hem in elk geval niet van mijn lijstje af te halen :)
Met deze post heb ik gelijk dit topic bij MyReact staan dus ik blijf het lezen/volgen. Denk niet dat ik veel filmpjes zal bekijken (als al) maar de kans dat deze game er komt is vrij groot.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-04 15:13
Ziet er heerlijk uit, voelt als HZD en The Witcher 3, maar dan grafisch meer als RDR2.
Voor mij juist plus punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:47
Anton.net schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 23:38:
Mhh, ben een beetje teleurgesteld eigenlijk. Zag er opzich goed uit, maar ook niet geweldig.
Zoals @Stylze zegt: been there done that. Heb de volledige showcase zelfs niet afgekeken, all more of the same.

Ik ben gewoon zo moe van al die open world meuk in het algemeen. Enkel Death Stranding was daar een grote uitzondering op.
Hopelijk kan GoT mij toch nog echt overtuigen. Ik ga hem iig wel sowieso spelen. :)
Ja, ik zie het ook niet direct. De graphics zijn aardig, maar ook niet meer dan dat. Ik neig zelfs eerder een beetje naar gedateerd. Vooral de belichting die wordt toegepast om het geheel toch maar een beetje te 'verfraaien' stoort me.

[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 15-05-2020 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:14
De gameplay ziet er wel goed uit, ik hou daar wel van. Stoor me alleen aan de kleuren. Ziet er op teveel momenten redelijk flets uit.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

dvdkiwi schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:54:
Ik heb de game al enige tijd op mijn radar staan en ondanks dat ik de stream van gisteren (nog) niet heb gezien zijn de veelal positieve reacties hier overtuigend genoeg om hem in elk geval niet van mijn lijstje af te halen :)
Ik lees toch nog best veel gemengde gevoelens over de gameplay of het visuele stijltje.

Komt bij mij dus meer over dat het hem voor aardig wat mensen dus ook net niet is.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Greatsword schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:14:
[...]
Ik lees toch nog best veel gemengde gevoelens over de gameplay of het visuele stijltje.

Komt bij mij dus meer over dat het hem voor aardig wat mensen dus ook net niet is.
De meest gelezen argumenten van de mensen die niet al te positief zijn (te veel The Witcher/Horizon/Assassin's Creed like) zijn voor mij absoluut geen issue; ik zie dat juist als iets positiefs, evenals het grafische/visuele stijltje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:07

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

justifire schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:22:
[...]

Assassins Creed meets Sekiro :9~
Als ze hier een lekkere dikke 4K patch overheen gooien en daarnaast een degelijke framerate weten te behouden heb ik wel zin in de PS5 versie :Y
Oh ja, en een optie om al die irritante onscreen knoppenweergaves uit te zetten !
Wat mij hier het meeste opvalt is dat @justifire eigenlijk het meest enthousiast is over deze game :P

Ik had niet verwacht dat GoT een spinoff AC game zou zijn, gelet op de eerdere gameplay beelden. Maarja, gelet op hoe goed die games hebben verkocht snap ik het wel. :)

Gamertag: VAS taijyn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Grootste zorg die ik heb is dat de game te makkelijk gaat zijn.Stukje moeilijker dan de AC games zou fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

uchiha tijntje schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:36:
[...]
Ik had niet verwacht dat GoT een spinoff AC game zou zijn, gelet op de eerdere gameplay beelden.
Grappig, dat was juist het eerste waar ik aan dacht toen ik enkele maanden terug de eerste gameplaybeelden zag ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Greatsword schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:14:
[...]

Dat heet smaak, op elke game zul je gemengde reacties krijgen er is gelukkig (!) geen universele maatstaf voor wat mooi is of wat leuke gameplay is.

Als ik een mix zie tussen AC/TW3/HZD/RDR2 en dan nog eens met wat vernieuwingen op het gebeid van exploration: de wind wijst je de weg, dieren kunnen je naar een secret leiden, omgeving die je de weg laat wijst etc. Dan wordt ik wel enthousiast. Ze hadden aan het begin een belangrijke opmerking in de trand van 'de wereld moet je aansporen tot- en interessant genoeg zijn om te ontdekken'. Dat betekend dat ze niet willen dat je eindeloos icoontjes afwerkt op de map.

Verder vind ik dat er een goeie art direction op de game zit, het kleur gebruik en de belichting doet mij erg oosters overkomen, beetje lastig onder woorden te brengen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-04 10:30
Pre order stond en blijft :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ziet er mooi uit, thema (Oosters) ook tof. Gameplay is al tig keer gedaan. Het voelt ook een beetje als een kaart met kampen met ertussen grasvelden of bomen. Ik hoop dat de game een goed verhaal of mooie opbouw heeft, maar uit deze demo lijkt het op een generiek 'werk de kaart af en bekijk cutscenes voor het verhaal' ding.

Een game als RDR2 laat zien hoe je met weinig (en dan bedoel ik met alleen natuur) toch een hele gevarieerde map kan maken en met het verhaal een leuke opbouw krijgt. Elk hoofdstuk gaf daar toch weer z'n eigen draai aan de locatie/verhaal/tempo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Los van dat ik wel wat bedenkingen heb over bepaalde aspecten van de game zit ik nu wel in een soort hype-mode.Het open-wereld gedeelte en de soundtrack hebben mij in de laatste video wel overtuigd.

Digital Foundry bespreekt Ghost of Tsushima: YouTube: Ghost of Tsushima State of Play Trailer Reaction: A Swansong for PS4?

[ Voor 31% gewijzigd door jori040 op 17-05-2020 17:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Game is gold: https://twitter.com/Sucke...tatus/1275111330010169351

Hoop dat dit net als The Last of Us 2 ook weer een Sony topper gaat worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Info + korte video: https://www.psx-sense.nl/...rai-in-ghost-of-tsushima/

Heerlijk om deze game straks bij zo'n 30 graden te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik ben benieuwd naar de reviews. Ik gok dat deze rond de 80-85 gaat zitten. Ook niks mis mee.

Verder ga ik wachten op de PS5 om deze te spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D. Ninjai
jori040 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:59:
Info + korte video: https://www.psx-sense.nl/...rai-in-ghost-of-tsushima/

Heerlijk om deze game straks bij zo'n 30 graden te spelen :)
Haha ja en de ventilator richt ik op mezelf, krijgt de wind in het spel nog meer beleving :+

Ben helemaal klaar voor deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
bram1984 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:10:
Ik ben benieuwd naar de reviews. Ik gok dat deze rond de 80-85 gaat zitten. Ook niks mis mee.

Verder ga ik wachten op de PS5 om deze te spelen.
Verwacht dat cijfer ook.

Is het al bekend dan dat deze een upgrade of remaster krijgt ?
Nou ja wachten gaat hier niet gebeuren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
jori040 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:25:
[...]

Verwacht dat cijfer ook.

Is het al bekend dan dat deze een upgrade of remaster krijgt ?
Nou ja wachten gaat hier niet gebeuren. ;)
Nog niet bevestigd, maar ik weet het 100% zeker. Hun allerlaatste AAA exclusive gaan ze samen met TLoU2 big time promoten om PS5 units weg te zetten. Die gaan beide dikke upgrades krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
bram1984 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:28:
[...]

Nog niet bevestigd, maar ik weet het 100% zeker. Hun allerlaatste AAA exclusive gaan ze samen met TLoU2 big time promoten om PS5 units weg te zetten. Die gaan beide dikke upgrades krijgen.
Ja maar ik zie het zomaar gebeuren dat je voor deze game dan nog wel een klein jaartje moet wachten.
Tot Marvel's Avengers[sep] kan deze game de gamer mooi zoet houden dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
jori040 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:42:
[...]

Ja maar ik zie het zomaar gebeuren dat je voor deze game dan nog wel een klein jaartje moet wachten.
Tot Marvel's Avengers[sep] kan deze game de gamer mooi zoet houden dacht ik zo.
Dat lijkt me volstrekt ondenkbaar. Waarom zouden ze dat doen? De game is al gold. Ze hebben nu tot november om de PS5 versie op te poetsen. Hebben ze meteen een mooie exclusive op launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:20
altijd geinig zulke aannames. maar laten we maar op de feiten wachten. Ik wacht zelf rustig af met de game. Zeker tussen Nioh 2 (teleurstelling maar zeker niet slecht) en Sekiro (mijn meest teleurstellende From Soft game van de afgelopen jaren) vraag ik me af wat deze uniek gaat doen om er tussen uit te springen.

wel geinig dat de marketing praat van

https://www.psx-sense.nl/...rai-in-ghost-of-tsushima/

keihard onderuit wordt gehaald in de video met de stances eronder:
In vele games kunnen personages namelijk verschillende hits van een zwaard incasseren vooraleer hun levensbalk leegloopt, maar niet in Ghost of Tsushima. Enkele aanvallen van een scherp zwaard zijn in het echte leven, logischerwijs, genoeg om het loodje te leggen.
Stance filmpje wordt iemand met schild opzij geslagen, 5x geraakt en staat erna toe te kijken hoe de speler wordt afgemaakt.. hmmm :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
bram1984 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:45:
[...]

Dat lijkt me volstrekt ondenkbaar. Waarom zouden ze dat doen? De game is al gold. Ze hebben nu tot november om de PS5 versie op te poetsen. Hebben ze meteen een mooie exclusive op launch.
Ik vermoed dat Sony zelf bij launch alleen Spider-Man heeft en verder gaan Godfall en Deathloop dik gepromoot worden bij launch.

We gaan het zien. ;)

@corset
Daarom durf ik voor nu nog niet te zeggen of dit een grote topper gaat worden.

[ Voor 11% gewijzigd door jori040 op 24-06-2020 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
jori040 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:09:
[...]

Ik vermoed dat Sony zelf bij launch alleen Spider-Man heeft en verder gaan Godfall en Deathloop dik gepromoot worden bij launch.

We gaan het zien. ;)
Bijzondere gedachtegang. Ghost of Tsushima is tenslotte al gewoon op launch verkrijgbaar als de PS5 uitkomt. Jim Ryan heeft al gezegd dat de game prima werkt op next gen. Er is geen enkele reden te bedenken waarom ze geen PS5 patch zullen hebben in november. Perfecte incentive om PS4 spelers over te halen naar je nieuwe console en om nieuwe spelers binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
er komt 100% zeker een TLOU2 remaster, dat geintje hebben ze ook uitgehaald op de PS3/PS4, binnen een jaar hadden ze een "HD remaster". Dus gaan ze nu 100% zeker weer doen

Ghost zal ook wel naar de PS5 komen, alleen denk ik niet dat we ons lekker moeten maken met een gigantisch grafische update. Dat gaat niet gebeuren.

Was tussen de 3 en de 4 voor de HD remasters ook niet het geval

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
corset schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:22:
er komt 100% zeker een TLOU2 remaster, dat geintje hebben ze ook uitgehaald op de PS3/PS4, binnen een jaar hadden ze een "HD remaster". Dus gaan ze nu 100% zeker weer doen

Ghost zal ook wel naar de PS5 komen, alleen denk ik niet dat we ons lekker moeten maken met een gigantisch grafische update. Dat gaat niet gebeuren.

Hele andere situatie natuurlijk aangezien de PS4 niet BC is met de 3. TLOU2 en GoT zijn straks dus sowieso al op de PS5 te spelen. Met een patch zullen deze ongetwijfeld beter presteren, maar dat kun je niet echt een remaster noemen.

Overigens geloof ik er nog wel in dat er een PS5 versie in de winkels komt te liggen, maar dat dit niet meer is dan de PS4 versie + PS5 patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-04 10:30
Heb me preorder toch even on hold gezet :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
bram1984 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:15:
[...]

Bijzondere gedachtegang. Ghost of Tsushima is tenslotte al gewoon op launch verkrijgbaar als de PS5 uitkomt. Jim Ryan heeft al gezegd dat de game prima werkt op next gen. Er is geen enkele reden te bedenken waarom ze geen PS5 patch zullen hebben in november. Perfecte incentive om PS4 spelers over te halen naar je nieuwe console en om nieuwe spelers binnen te halen.
Hij heeft dat idd gezegd ja maar of die patch al bij launch[PS5] periode beschikbaar gaat zijn moet ik nog zien.

Bijzondere gedachtegang ? alles in mijn bericht is bevestigd.
Ben je vergeten dat Gearbox & Bethesda een deal met Sony hebben ?

[ Voor 10% gewijzigd door jori040 op 24-06-2020 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
corset schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:22:

Appels met peren. PS4 was niet BC met PS3, dus prima excuus om een PS4 versie uit te brengen. Wedje leggen dat de PS5 versie gratis is voor PS4 bezitters?
jori040 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:02:
[...]

Hij heeft dat idd gezegd ja maar of die patch al bij launch[PS5] periode beschikbaar gaat zijn moet ik nog zien.

Bijzondere gedachtegang ? alles in mijn bericht is bevestigd.
Ben je vergeten dat Gearbox & Bethesda een deal met Sony hebben ?
Ik begrijp je niet en ik volg je niet. Wat hebben Gearbox en Bethesda ermee te maken? Waarom haal je die er steeds bij? Sucker Punch heeft de komende 4-5 maanden (buiten het starten met hun volgende project om) niks te doen. Waarom zou Sony er niet voor zorgen dat Ghost meteen gaat shinen op de PS5? Sowieso een resolutie en fps bump is echt zo gefikst. Hier en daar misschien wat ray tracing toevoegen. Er zijn nul redenen te verzinnen om fans een jaar te laten wachten, tenzij ze geen consoles en games willen verkopen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
bram1984 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:30:
[...]

Appels met peren. PS4 was niet BC met PS3, dus prima excuus om een PS4 versie uit te brengen. Wedje leggen dat de PS5 versie gratis is voor PS4 bezitters?

[...]

Ik begrijp je niet en ik volg je niet. Wat hebben Gearbox en Bethesda ermee te maken? Waarom haal je die er steeds bij? Sucker Punch heeft de komende 4-5 maanden (buiten het starten met hun volgende project om) niks te doen. Waarom zou Sony er niet voor zorgen dat Ghost meteen gaat shinen op de PS5? Sowieso een resolutie en fps bump is echt zo gefikst. Hier en daar misschien wat ray tracing toevoegen. Er zijn nul redenen te verzinnen om fans een jaar te laten wachten, tenzij ze geen consoles en games willen verkopen natuurlijk.
"hebben niks te doen" nee klopt.. een developer gaat gewoon lekker de hele dag op kantoor zitten reddit te browsen. Denk je serieus dat Suckerpunch maar 1 project heeft? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
corset schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:40:
[...]

"hebben niks te doen" nee klopt.. een developer gaat gewoon lekker de hele dag op kantoor zitten reddit te browsen. Denk je serieus dat Suckerpunch maar 1 project heeft? 8)7
Ben je gestopt met lezen? Het staat er letterlijk.
(buiten het starten met hun volgende project om)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
bram1984 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:42:
[...]

Ben je gestopt met lezen? Het staat er letterlijk.

[...]
Je weet dat een gemiddelde dev allang een nieuw project is gestart toch? Geen enkele dev werkt maar aan 1 tegelijk..

Ik geef het op 8)7

Jij gaat er van uit dat Suckerpunch rustig de gehele game even opnieuw kan doen voor de PS5.. ik denk dat ze echt wel wat beters te doen hebben.. andere meningen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
corset schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:45:
[...]
Jij gaat er van uit dat Suckerpunch rustig de gehele game even opnieuw kan doen voor de PS5.. ik denk dat ze echt wel wat beters te doen hebben.. andere meningen etc.
Het gaat om de PS5 patch. Lijkt mij ook dat het prima moet lukken om die met de launch van de PS5 eind dit jaar klaar te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@bram1984
Ik haal Gearbox & Bethesda er bij om duidelijk te maken dat Sony tijdens launch genoeg om handen heeft met die titels.Ja die patch komt er maar wel op een later moment.

Moch jij het straks juist hebben dan krijg je een dikke +2 van mij. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door jori040 op 24-06-2020 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:46
Ik zou er ook niet zomaar van uitgaan dat al die Ps5 patches/remasters op day one beschikbaar zijn. Sony is altijd zo random wanneer het op dat soort zaken aankomt.
Hoewel dat een dikke launch lineup leuk is voor de consument, is het gewoon niet interessant als Sony zijnde. Die eerste consoles worden toch automatisch verkocht aan de early adopters die iedere drol van Sony kopen. Pas een paar maanden later begint de echte verkoopstrijd.

En patches bij de ps5 launch zouden ook weer in de weg zitten van de echte launch lineup, waardoor het punt van winstmaximalisatie niet bereikt wordt. Kijk maar naar TLoU2 en GoT, die zijn ook nog eens uitgesteld om maar zo veel mogelijk te kunnen verkopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@Anton.net Precies.Gezien ze dik betaald hebben om Deathloop & Godfall tijdelijk exclusief te hebben lijkt het me dat ze die titels dan ook in het in het zonnetje gaan zetten tijdens launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Anton.net schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:05:
Ik zou er ook niet zomaar van uitgaan dat al die Ps5 patches/remasters op day one beschikbaar zijn. Sony is altijd zo random wanneer het op dat soort zaken aankomt.
Hoewel dat een dikke launch lineup leuk is voor de consument, is het gewoon niet interessant als Sony zijnde. Die eerste consoles worden toch automatisch verkocht aan de early adopters die iedere drol van Sony kopen. Pas een paar maanden later begint de echte verkoopstrijd.

En patches bij de ps5 launch zouden ook weer in de weg zitten van de echte launch lineup, waardoor het punt van winstmaximalisatie niet bereikt wordt. Kijk maar naar TLoU2 en GoT, die zijn ook nog eens uitgesteld om maar zo veel mogelijk te kunnen verkopen. ;)
Exact dit dus.. zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Anton.net schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:05:

Bij een snelle transitie naar next-gen helpt dit namelijk wel hoor. Als je Godfall of Deadloop wilt spelen, kan je dat er prima naast doen.

Zo krijg je mensen alleen maar sneller over op next-gen.
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste