Ik snap wat je zegt, de argumentatie is generiek te noemen.bram1984 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:06:
[...]
Het punt is dat de negatieve punten die hij benoemt, net zo makkelijk betrekking kunnen hebben op de games die hij wel leuk vindt. De manier waarop hij ze bekritiseert, kan je op letterlijk iedere game toepassen.
Echter, kijk naar jezelf en the witcher, volgens mij (er is wat tijd verstreken inmiddels, vergeeft me als ik me vergis in de details
was het zo dat jij de animatie en het combat systeem niet fijn vond toch? Voor HEEL veel anderen is dit niet of niet genoeg een issue om het spel niet leuk te vinden.
heh, volgens mij had je deze game zelfs inmiddels wel bijna volledig doorgespeeld?
En ja toegegeven, ik heb vaker hier gelezen dat mensen de combat niet zo fijn/intuitief vonden......aan de andere kant, zoals aangegeven in mijn eerdere post, ik heb ook wel vaker gelezen dat mensen vaker de grote first party sony games qua genre dicht opelkaar vinden zitten.......
Ik verwacht dat hetzelfde mogelijk voor Jelloz geldt als met jou en the witcher. Nu even geen zin door genoemde arguementen, maar volgende week/maand misschien volkomen anders?
En ja arugmenten kunnen soms heel pietluttig zijn. In het zo mij geliefde 2d one on one fighting game genre zijn er heel veel mensen die skullgirls niet willen spelen ondanks dat het op papier een top titel voor ze zou zijn? Waarom dan? Bij een iemand die ik er over sprak was het puur de artstyle. Opervlakkig argument?
Maar als jij je ergert dan heb je geen plezier in een game, en dat is normaliter waarom we spelen toch?
Herken het zeker, maar wel andere discussie. Hier gaf iemand aan diverse games (op dit moment) niet interessant of leuk genoeg te vinden........terwijl er wel gespeeld was.Twixie schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:41:
[...]
Ik zou er toch ook nog beschikbare tijd aan toevoegen. Bij sommige games weet je dat je er gewoon een hoop tijd moet in steken, vaak zelfs al vanaf de start. Ik heb hier nog verschillende toptitels liggen, maar waar ik nog niet eens deftig mee begonnen ben, gewoon omdat je eigenlijk best al direct een paar uur erin steekt. Heb bvb The Witcher 3 al eens opgestart, maar als je maar een uurtje hebt, kun je eigenlijk niet echt deftig beginnen.
Is iets dat me wel vaker gebeurt. Een game een uurtje starten, beseffen dat ik eigenlijk direct redelijk wat tijd er moet in steken om het een beetje allemaal door te hebben, en daardoor snel terug aan de kant. Later begin ik er dan wel ineens aan als ik wat meer vrije tijd heb en me door die initiële bump kan werken om helemaal in het spel te geraken. Ik denk dat ik met het gemak minstens 10 games kan opsommen die ik al eens begonnen ben (of zelfs meer dan eens) maar eigenlijk direct weer mee stilviel wegens acuut tijdsgebrek.
EDIT: even een poging, en wordt wellicht een beetje beschamend wat ik nog allemaal liggen heb en niet meer dan 2u geprobeerd heb (en dus niet omdat ik het niet goed vind, integendeel).
* Bloodborne (alhoewel het qua sfeer toch niet helemaal mijn ding is)
* The Witcher 3
* Hellblade
* Bioshock 1 & 3
* Uncharted 2
* Battlefield 4
* Battlefield Hardline
* Detroit: Become Human
* Hitman
* MGS (verschillende titles)
* Shadow of the Colossus
* ...
Nu, gelukkig geef ik er maar weinig geld aan uit. Het zijn eigenlijk allemaal ofwel PS+ games of games die voor een prikje in de sales passeerden.
Op dat vlak is een huge externe HDD wellicht ook meer een vloek dan een zegen. Want als ik de PS4 aanzwengel, heb ik dus letterlijk honderden games die ik gewoon direct kan opstarten.
Gezien de snelle +1's, zijn er velen die zich hierin herkennen, denk ik.
Maar met onbeperkt tijd zou je dingen idd vaker en/of langer een kans kunnen geven, dat is natuurlijk een feit.
[ Voor 40% gewijzigd door Sagat op 20-05-2020 11:34 ]
10 second ninja DONE