Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Het spel der spellenspaceboy schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:06:
Help mij! Ik twijfel enorm tussen twee games. Beiden in de aanbieding op PSN. Lijken veel op elkaar. Vrijwel even duur:
Dead Cells
Blasphemous
Beiden spreken me enorm aan. Ik hou van Souls-like dingen, vond Hollow Knight tof, maar Sundered bv ook.
Wat nu?
Bedank me later
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Eh, nee...
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Daar moet je vrienden voor hebben

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Exactly my point. En ALS ik vrienden zou hebben was ik waarschijnlijk 100x slimmer. Misschien is mijn houding een issue bedenk ik nu...
Maar goed, ff serieus: Dead Cells vs Blasphemous!
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dan zal ik je maar even proberen te helpen. Het zijn namelijk wel twee hele verschillende spellen. Dead Cells is een rogue like game zonder echt een verhaal, waarbij je als je af bent van voor af aan mag beginnen. Je unlocked echter steeds meer en betere wapens en skills zodat je steeds verder komt. Een succesvolle run duurt circa een klein uurtje.spaceboy schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:06:
Help mij! Ik twijfel enorm tussen twee games. Beiden in de aanbieding op PSN. Lijken veel op elkaar. Vrijwel even duur:
Dead Cells
Blasphemous
Beiden spreken me enorm aan. Ik hou van Souls-like dingen, vond Hollow Knight tof, maar Sundered bv ook.
Wat nu?
Blasphemous is een metroidvania in de klassieke zin van het woord. Het heeft imo een toffe lore en een leuke interconnected wereld. Qua structuur van de game lijkt deze het meest op een souls game.
Echter persoonlijk vind ik de gameplay van blasphemous wel een stukje minder dan die van Dead Cells. Dead Cells is echt pure chaos en actie waarbij Blasphemous toch meer is van blokken en uithalen als je een opening ziet. Stukje minder dynamisch. Blasphemous is dan ook zeker geen Hollow Knight.
Al met al, waar ben je meer van? Wil je liever een vloeiende en dynamische gameplay of wil je gewoon lekker een metroidvania game met een toffe lore.
Edit:
Maar als je echt een goede souls like 2d game wilt spelen...
Salt and sanctuary.
Bedank me later maar
[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-05-2020 11:54 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
nou, hier is het nieuws dan:uchiha tijntje schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:01:
[...]
Ik had het over het spoilen van de leaks op bijvoorbeeld twitter of op fora, niet het leaken zelf.
@Finraziel Thanks, precies hoe ik het bedoelde![]()
Ik heb gelezen dat het volgens Sony niet iemand was die ofwel ND ofwel Sony “affiliated” was. Ben benieuwd of we ooit te horen krijgen wie / of welke functie dan wel.Of tenminste hoe dit heeft kunnen gebeuren.
https://twitter.com/jasonschreier/status/1256893466564603906
Thanks! Salt and Sanctuary heb ik al gespeeld ja, briljant. Ik ga er nog even over nadenken. Vind denk ik allebei tof... Misschien toch maar allebei dan...uchiha tijntje schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:38:
[...]
Dan zal ik je maar even proberen te helpen. Het zijn namelijk wel twee hele verschillende spellen. Dead Cells is een rogue like game zonder echt een verhaal, waarbij je als je af bent van voor af aan mag beginnen. Je unlocked echter steeds meer en betere wapens en skills zodat je steeds verder komt. Een succesvolle run duurt circa een klein uurtje.
Blasphemous is een metroidvania in de klassieke zin van het woord. Het heeft imo een toffe lore en een leuke interconnected wereld. Qua structuur van de game lijkt deze het meest op een souls game.
Echter persoonlijk vind ik de gameplay van blasphemous wel een stukje minder dan die van Dead Cells. Dead Cells is echt pure chaos en actie waarbij Blasphemous toch meer is van blokken en uithalen als je een opening ziet. Stukje minder dynamisch. Blasphemous is dan ook zeker geen Hollow Knight.
Al met al, waar ben je meer van? Wil je liever een vloeiende en dynamische gameplay of wil je gewoon lekker een metroidvania game met een toffe lore.
Edit:
Maar als je echt een goede souls like 2d game wilt spelen...
Salt and sanctuary.
Bedank me later maar
De Switch!? Waarom dát?bram1984 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:40:
@spaceboy Zojuist Dead Cells op de Switch aangeschaft. Zeer toffe game.
Eigenlijk ben ik gewoon jaloers. Maar then again, dan zijn mijn trophies op PSN waardeloos.
Haha lekker portable op het bankie als de TV bezet is. Dit soort titels lenen zich daar perfect voor.spaceboy schreef op zondag 3 mei 2020 @ 19:27:
[...]
De Switch!? Waarom dát?
Eigenlijk ben ik gewoon jaloers. Maar then again, dan zijn mijn trophies op PSN waardeloos.
Favourite PlayStation title? pic.twitter.com/k95tflYT2Z
— Much (@Much118x) 4 mei 2020
Trophys hebben sowieso geen waarde toch?spaceboy schreef op zondag 3 mei 2020 @ 19:27:
[...]
De Switch!? Waarom dát?
Dát komt omdat jij de skills mist, Dennis...Verwijderd schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:15:
@spaceboy @Jadero @bram1984
Ik speel ook veel op de Switch de laatste paar weken en ik mis de trofeeën niet.
Wordt de thrustmaster niet eens herkend...

Dat schijnt nog te komen in een update...
Ligt het nou aan mij of is het bij een spel waar je vol continu moet rondrijden toch redelijk essentieel dat je stuurwielen ondersteund?
Zeker met dit spel waar het sturen nogal lomp is en je de helft van de tijd amper weet wat de stand van je wielen zijn met een controller.
Maar ja het spel zelf is wel grappig al mis ik nog wel wat dingen. Zoals uit je auto stappen en gewoon rondlopen.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ben er zaterdag aan begonnen. Mooie kruising tussen Death Stranding en Motorstorm.Flagg schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 18:16:
Snowrunner
(...)
Maar ja het spel zelf is wel grappig al mis ik nog wel wat dingen.
Zeer vermakelijk en stiekem best verslavend, zeker geen game voor mensen zonder geduld
[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 05-05-2020 19:13 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Wel grappig dat cities erbij zit deze keer. Daar kan ik me wel even mee vermaken.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Kan hem ook niet vinden. Goede reviews krijgt die game. Had er nog niet eerder van gehoord.remcheese schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:43:
Walking dead saints and sinners is live in de EU op de psvr... Maar in de NL store nergens te vinden
Yep is best grappig, wat dan weer niet grappig was is dat ik gisteren met fuel een halve map over gereden heb en vervolgens 100m voor de eindbestemming een greppel in glijd en de belading kwijtraak.dvdkiwi schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:12:
[...]
Ben er zaterdag aan begonnen. Mooie kruising tussen Death Stranding en Motorstorm.
Zeer vermakelijk en stiekem best verslavend, zeker geen game voor mensen zonder geduld
Bij nader inzien is dat best grappig.
Ik vond gisteren nog van niet.
Heb wel iets te vaak een bsod, zeker een keer of 4 op een avond en soms 2x achter elkaar in 10 minuten.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ik ging uit automatisme kijken bij de comments, gelukkig waren die uitgeschakeld.
Heb al wel één huge ass spoiler gelezen bij een andere spoiler-free video waarvan de comments duidelijk niet spoiler-free waren...
Gelukkig weet ik niet wanneer, hoe of waarom het gebeurd, of of het überhaupt waar is weet ik ook niet... Daar ga ik vanzelf achter komen wanneer de game binnen komt...
Was voor de rest van plan geen comment secties van TLOU2 meer te lezen, maar zoals ik al aangaf is dat min of meer automatisme
Ik ga in ieder geval m'n best doen om de spoilers te ontlopen... weet alleen niet of dat gaat lukken maar jammer dan.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Wat ik persoonlijk gezien heb van het verhaal sprak mij namelijk ook niet direct aan. Dat vond ik afgaande van de leaks een veel te hoge
Sowieso is de vraag of voor mij meer TLOU nodig zou zijn geweest, ik vond deel 1 heel tof maar had prima vrede gehad met het mooie afgesloten verhaal van deel 1.
Toch kan ik niet wachten
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Kortom het spel heeft me geraakt. Kan het iedereen aanraden.
Heb je 'm digitaal? Ik heb de day one editie bij Bol besteld.Donstil schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:40:
Gave trailer wel weer, pre-order staat al een tijdje en blijft ook zo. Spoilers voorkomen en daarom reacties uit kan ik wel inkomen maar waarom ze dan ook likes uitzetten?
Wat ik persoonlijk gezien heb van het verhaal sprak mij namelijk ook niet direct aan. Dat vond ik afgaande van de leaks een veel te hogespoiler:hebben, kan nog goed uitgewerkt zijn natuurlijk maar het spreekt mij op het eerste gezicht niet direct aan.LMBQT vibe
Sowieso is de vraag of voor mij meer TLOU nodig zou zijn geweest, ik vond deel 1 heel tof maar had prima vrede gehad met het mooie afgesloten verhaal van deel 1.
Toch kan ik niet wachten, eindelijk weer fijne Single Player content!
Edit: Helemaal niet handig, bedenk ik me nu. Ik ben vrijdagmiddag altijd vrij. Denk dat ik die ochtend er ook aan plak en 'm dan gewoon digitaal haal. Wel duur, € 70,-. Dacht dat first party titels altijd 6 tientjes waren?
Dat Ellie op dames valt, dat weten we al door de DLC van deel 1. Ik vind het wel gedurfd en vooral volwassen voor een dergelijk verhaal dat niet alles in een standaard gamers-straatje valt. Ook deel 1 speelde bijvoorbeeld met thema's als goed en kwaad en wat nu het juiste ding was om te doen. Kom maar door.
[ Voor 8% gewijzigd door bram1984 op 06-05-2020 18:31 ]
Nee ook bol, vrijdag is ook mijn papadag dus dan kan ik mooi installeren om in de avond te spelen.bram1984 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 18:24:
[...]
Heb je 'm digitaal? Ik heb de day one editie bij Bol besteld.
Edit: Helemaal niet handig, bedenk ik me nu. Ik ben vrijdagmiddag altijd vrij. Denk dat ik die ochtend er ook aan plak en 'm dan gewoon digitaal haal. Wel duur, € 70,-. Dacht dat first party titels altijd 6 tientjes waren?
Dit soort Single Player games koop ik altijd wel op schijf overigens, kan ik hem uitlenen na het uitspelen of verkopen ofz.
Zijn alle full priced games op release niet €69,99?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ja punt bij mij is alleen dat PostNL pas eind van de middag kom. En ik heb nog nooit een ND game doorverkocht, dus dat maakt weinig uit.Donstil schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 18:44:
[...]
Nee ook bol, vrijdag is ook mijn papadag dus dan kan ik mooi installeren om in de avond te spelen.
Dit soort Single Player games koop ik altijd wel op schijf overigens, kan ik hem uitlenen na het uitspelen of verkopen ofz.
Zijn alle full priced games op release niet €69,99?
Volgens mij zijn ze altijd goedkoper, maar kan aan mij liggen.
Zou er deze week ook een trailer van GoT komen? Op 27 april hadden ze laten weten dat er very soon meer info over de gameplay komt.
En morgen ook een hoop third party nieuws in dat Xbox event!
edit: sorry al gevonden, krijg inderdaad weer tegoed terug.
[ Voor 14% gewijzigd door Kalder op 06-05-2020 22:01 ]
YouTube: Bloodborne 60fps Hack Tested! 1080p, 900p, 720p - Can We Lock to 60fps?
Verwijderd
Doe maar Bloodborne 2, 120fps en raytracing op PS5Caayn schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 16:17:
60fps bloodborne op PS4 hardware anyone?
YouTube: Bloodborne 60fps Hack Tested! 1080p, 900p, 720p - Can We Lock to 60fps?

Ik moet nog steeds een keer de DLC kopen en spelen.
Ik word al gek als ze de eerste gewoon locked op 60 krijgen. Hoeft niet eens 4K.Verwijderd schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 16:32:
[...]
Doe maar Bloodborne 2, 120fps en raytracing op PS5. Haptic triggers voor de wapens.
Ik moet nog steeds een keer de DLC kopen en spelen.
Heb dezelfde gevoelens. Einde van deel 1 was perfect en kon je zelf de de toekomst van Ellie en Joel invullen. Nu wordt het voor je verteld en dat is toch minder leuk en zat er eigenlijk niet op te wachten.Donstil schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:40:
Toch kan ik niet wachten, eindelijk weer fijne Single Player content!
In mijn hoofd zit een oude Joel met een lekkere whisky voor de open haard een goed boek te lezen, en Ellie is de Dr. Pol van het dorpje geworden. Ben bang dat dit beeld uit elkaar zal spatten
Zit wel op de gameplay te wachten natuurlijk, dat wordt enorm gaaf en sfeervol.
Niet zozeer. Het geeft vooral aan hoe belangrijk een fatsoenlijke frame pacing is.Twixie schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 20:17:
Illustreert dit niet hoe overrated de resolutie is ? Heb er in 't verleden ook al over zitten denken om resolutie vast te zetten op 1080p om van Boost en Supersampling gebruik te kunnen maken. Maar dat ging blijkbaar niet.
Bloodborne is dankzij zijn onstabiele frame pacing niet een ideaal beeld van een 30fps game.
Dat gezegd hebbende ben ik een groot voorstander van >=60fps en maak ik vrijwel altijd gebruik performance modes waar mogelijk. Ik lever daar graag wat resolutie voor in alleen helpt dat niet altijd afhankelijk van de bottleneck.
Naughty dog kennende heb ik er wel vertrouwen in. Uncharted was echt goed afgesloten voor mij. Daar zie ik liever geen deel 2 van.
@@bram1984
Een modder Lance McDonald is het vgm gelukt bloodborne draaiend te krijgen op 60fps. Op video's ziet het er lovend uit. Hopelijk gaan ze het implementeren. Hype.
Edit: zie dat al gepost was over bb 🤐😝
[ Voor 21% gewijzigd door balarina op 10-05-2020 10:01 ]
Grappig dat je dat vindt..Gandalf68 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 18:00:
Zo wauw uncharted 4 net uitgespeeld, mooie game, leuke sfeer en had echt even een mooi emotioneel gevoel bij het einde.
Zelf ook net uncharted 4 uitgespeeld maar ik vond dit wel een hoog "on rails" gehalte hebben hoor.
De springplateaus die zo duidelijk aangegeven zijn en ook alleen via die weg verder komen.
De haakbalken die, zodra ze in zicht komen, met L1 geduid worden.
Verhaal en Graphics vond ik inderdaad wel goed, maar de uitdaging om het einde te halen is hier voor mij ontbrekend. Zou dit spel juist niet snel aanraden.
Ik heb UC al een tijdje niet meer gespeeld, maar volgens mij kun je alle hints e.d. uit schakelen.killerbee1958 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 12:06:
[...]
Grappig dat je dat vindt..
Zelf ook net uncharted 4 uitgespeeld maar ik vond dit wel een hoog "on rails" gehalte hebben hoor.
De springplateaus die zo duidelijk aangegeven zijn en ook alleen via die weg verder komen.
De haakbalken die, zodra ze in zicht komen, met L1 geduid worden.
Verhaal en Graphics vond ik inderdaad wel goed, maar de uitdaging om het einde te halen is hier voor mij ontbrekend. Zou dit spel juist niet snel aanraden.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ah, misschien. Maar inmiddels uitgespeeld dus te laat.Jasphur schreef op zondag 10 mei 2020 @ 12:10:
[...]
Ik heb UC al een tijdje niet meer gespeeld, maar volgens mij kun je alle hints e.d. uit schakelen.
Ik heb datzelfde gevoel bij deel 1. Het einde was wat mij betreft perfect en een vervolg overbodig. Uiteindelijk was ik toch wel benieuwd naar deel 2, maar dat ben ik inmiddels totaal niet meer (wegens de spoilers). De gameplay an sich is wat mij betreft geen sterk punt van TLoU, het spel leunt bijna volledig op de personages en hun relaties.D. Ninjai schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 21:15:
Heb dezelfde gevoelens. Einde van deel 1 was perfect en kon je zelf de de toekomst van Ellie en Joel invullen. Nu wordt het voor je verteld en dat is toch minder leuk en zat er eigenlijk niet op te wachten.
In mijn hoofd zit een oude Joel met een lekkere whisky voor de open haard een goed boek te lezen, en Ellie is de Dr. Pol van het dorpje geworden. Ben bang dat dit beeld uit elkaar zal spatten
Verwijderd
Ga ik wel halen. Vind Coffee Stain een toffe studio. Met Satisfactory hebben ze zich bij mij goed op de kaart gezet.Tweakmans schreef op zondag 10 mei 2020 @ 17:00:
Heerlijke 80's oneliners in de voice-over van de trailer voor Huntdown![]()
[YouTube: Huntdown - Launch Trailer | PS4]
Ik had destijds precies hetzelfde. Erg mooi afgerondGandalf68 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 18:00:
Zo wauw uncharted 4 net uitgespeeld, mooie game, leuke sfeer en had echt even een mooi emotioneel gevoel bij het einde.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Daarom werken sequels ook vrijwel nooit, iedereen heeft een bepaalde invulling aan het eind van een eerste deel.D. Ninjai schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 21:15:
[...]
Heb dezelfde gevoelens. Einde van deel 1 was perfect en kon je zelf de de toekomst van Ellie en Joel invullen. Nu wordt het voor je verteld en dat is toch minder leuk en zat er eigenlijk niet op te wachten.
En dus denken de meeste "tja dat kan ook maar had het zelf liever anders gezien"
Was in het begin redelijk enthousiast over II maar naarmate de tijd vordert zwakt dat wel af. Zal nog steeds een prima game worden hoor, maar de ervaring zoals de eerste gaan ze never nooit meer bereiken.
Op de manier van Uncharted ed werkt het wel.
De verhalen zijn volledig losstaand enkel wat personages die terugkomen, met af en toe een hint naar een vorig deel. (Dat laatste geeft de spelers van de vorige delen zo'n lekker "ik hoor erbij" gevoel.)
Als we uit moeten gaan van realisme kan je wel heeeeeeel veel spellen laten liggen.
Alleen al hoe ze de eilanden hebben vorm gegeven , de piraten setting er in , de huizen maakte al indruk op me dat je bijna zou willen dat het echt en nieuw was.
en ik zie in laatste deel nog wel een kleine opening dat dochterlief op pad gaat naar een schat ergens op de wereld als mogelijkheid
Blijft een kwestie van smaak natuurlijk, maar ik vond het ook niks. Er is wel een verschil in hoe lineair lineair is. Voor mijn gevoel hebben veel lineaire games een soort van gang waar je binnen moet blijven maar zijn er over het algemeen wel verschillende manieren om door die gang te bewegen (hoe breed is die gang). Of zelfs als dat niet zo is is het belangrijk dat je wel dat gevoel hebt. Bij Uncharted 4 had ik dat gevoel niet en was ik echt alleen nog maar aan het kijken wat de game nu weer wou dat ik zou doen om de boel te laten bewegen. Het kwam voor mijn gevoel neer op een actie versie van een Quantic dreams game, maar dan helemaal zonder enige keuze (en die keuze maakt dat ik Quantic dreams games juist beter kan waarderen).Gandalf68 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 22:44:
tsja lineair dat klopt wel maar het is maar is dat niet met veel andere games ook zo geweest. De verhaal lijn, de mooie settings maken het gewoon tot een leuke actie avontuur over de top film waarin jij de hoofdrol speelt.
Als we uit moeten gaan van realisme kan je wel heeeeeeel veel spellen laten liggen.
Alleen al hoe ze de eilanden hebben vorm gegeven , de piraten setting er in , de huizen maakte al indruk op me dat je bijna zou willen dat het echt en nieuw was.
en ik zie in laatste deel nog wel een kleine opening dat dochterlief op pad gaat naar een schat ergens op de wereld als mogelijkheid
Gamertag: FinrazielNL
PSN id: PENo1
[ Voor 28% gewijzigd door RaijRaij op 12-05-2020 13:24 ]
Nu zit ik misschien 3 meter van mn PS4 af. Is het bereik dan zo slecht? En waarom moet er een dongle gebruikt worden terwijl het een blue tooth headset is. PS4 heeft toch BT ingebouwd?SmooK schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:17:
Het bereik van de dongle en headset is niet zo heel goed dus dat zou het kunnen zijn. Verbinding wordt normaal gesproken wel automatisch hersteld bij mij.
Ik heb ook die headset, zit zo'n 4-5 meter van m'n PS4 af en alleen heel af en toe valt voor een halve seconde het geluid weg, maar dat is zo weinig dat ik er niet echt last van heb.P.E.No.1 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:28:
[...]
Nu zit ik misschien 3 meter van mn PS4 af. Is het bereik dan zo slecht? En waarom moet er een dongle gebruikt worden terwijl het een blue tooth headset is. PS4 heeft toch BT ingebouwd?
5 a 6 meter kan de headset wel halen, zonder obstakels of muren in de weg.Kalder schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:04:
[...]
Ik heb ook die headset, zit zo'n 4-5 meter van m'n PS4 af en alleen heel af en toe valt voor een halve seconde het geluid weg, maar dat is zo weinig dat ik er niet echt last van heb.
De PS4 heeft inderdaad bluetooth ondersteuning voor headsets maar de PS Gold headset ondersteunt toch helemaal geen bluetooth? Enkel audio via USB en 3.5mm.P.E.No.1 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:28:
[...]
Nu zit ik misschien 3 meter van mn PS4 af. Is het bereik dan zo slecht? En waarom moet er een dongle gebruikt worden terwijl het een blue tooth headset is. PS4 heeft toch BT ingebouwd?
USB ondersteund hogere kwaliteit audio met een lagere latency dan bluetooth
Hoe maakt die headset dan connectie met de PS4 of die dongle dan? Of is dat een wifi connectie?Caayn schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:17:
[...]
De PS4 heeft inderdaad bluetooth ondersteuning voor headsets maar de PS Gold headset ondersteunt toch helemaal geen bluetooth? Enkel audio via USB en 3.5mm.
USB ondersteund hogere kwaliteit audio met een lagere latency dan bluetooth
De USB dongle en headset communiceren via een proprietary protocol wat gebruik maakt van de 2.4Ghz frequency.P.E.No.1 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:12:
[...]
Hoe maakt die headset dan connectie met de PS4 of die dongle dan? Of is dat een wifi connectie?
Vrijwel alle draadloze headsets die koppelen met een USB dongle of een basestation maken gebruik van een vergelijkbare connectie op 2.4Ghz
Aha! weer wat geleerdCaayn schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:23:
[...]
De USB dongle en headset communiceren via een proprietary protocol wat gebruik maakt van de 2.4Ghz frequency.
Vrijwel alle draadloze headsets die koppelen met een USB dongle of een basestation maken gebruik van een vergelijkbare connectie op 2.4Ghz

Wacht al eeuwen op een Skate 4, maar dit is wel weer positief nieuwsNukaWorldNL schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:15:
Ik juich nog niet te vroeg of het echt weer zo tof wordt, maar man heb echt veel herinneringen aan deze games. Was zo vet vroeger en ook met die toffe soundtrack erbij. Zoveeeeel uur aan besteed![]()
[YouTube: Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 - Announce Trailer | PS4]
Ben echt benieuwd, trailer ziet er goed uit. Ollie the bum
motabeatz.com
EU DNS: 86.54.11.100
Niet continue. Soms kan hij aan springen om updates te downloaden. Maar volgens mij gebeurt dat voornamelijk 's nachts.c-nan schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:33:
Ik heb onlangs - tweedehands - een redelijk oud PS4 1TB (geen slim of pro) overgenomen. Is mijn allereerste Playstation. Hoort een PS4 - in idle stand - geluid te produceren?
In idle stand bedoel ik, als de PS4 opgestart is, maar ik geen spel speel.bram1984 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:49:
[...]
Niet continue. Soms kan hij aan springen om updates te downloaden. Maar volgens mij gebeurt dat voornamelijk 's nachts.
EU DNS: 86.54.11.100
Ja er zit een fan in die draait. Verschilt per unit.c-nan schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:53:
[...]
In idle stand bedoel ik, als de PS4 opgestart is, maar ik geen spel speel.
Deze week dus een State of Play met focus op Ghost of Tsushima.
State of Play’s next episode is dedicated to Ghost of Tsushima: https://t.co/RnNIBAUKQb
— PlayStation (@PlayStation) 12 mei 2020
Tune in Thursday at 1pm Pacific time pic.twitter.com/5kPGGl1WeH
[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 12-05-2020 19:04 ]
Dat heb ik nog nooit meegemaakt moet ik zeggen (al jaren een PS4 in het bezit). Heeft het systeem wel genoeg ruimte om zich heen om de warmte kwijt te kunnen?c-nan schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:53:
[...]
In idle stand bedoel ik, als de PS4 opgestart is, maar ik geen spel speel.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Alleen omzetten naar de graphics van nu en ik ben al dik tevreden. Man, wat een gaaf spel was dat op de PS One. Uuuuuuuren mee vermaakt samen met m’n buurjongen.NukaWorldNL schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:15:
Ik juich nog niet te vroeg of het echt weer zo tof wordt, maar man heb echt veel herinneringen aan deze games. Was zo vet vroeger en ook met die toffe soundtrack erbij. Zoveeeeel uur aan besteed![]()
[YouTube: Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 - Announce Trailer | PS4]
Ik kan de levels nog dromen
Out with the old in with the new
Zoveel geluisterd ook dat nummer tijdens het spelen

Normaal insert ik hier mijn 'ik ben een retro gamer, maar zelfs ik heb genoeg van de overdosis aan pixal art games' rant, maar door het sausje is deze zeker interessant! Het helpt ook dat ik ze de laatste tijd niet heel veel meer gezien heb (mogelijk omdat sony ze niet of niet zo vaak meer weggeeft in de plusTweakmans schreef op zondag 10 mei 2020 @ 17:00:
Heerlijke 80's oneliners in de voice-over van de trailer voor Huntdown![]()
[YouTube: Huntdown - Launch Trailer | PS4]
Vraag me alleen wel af of ze in amerika het gaan trekken dat een gang van gekleurde mensen 'the usual suspects' gaat heten......zou me niet verbazen als dat aangepast gaat/moet worden.
Het is wel een game die ik niet heel snel zelf full price zal kopen, leuk voor plus of ps now
of iets als een humble bundle op pc of gamepass in mijn geval
Mijn eerste ps4 was ook zeer luidruchtig, en die stond bovenop mijn tv meubel zodat ie ijn hitte echt maximaal kwijt kan. Je kan proberen hem schoon te maken en wellicht proberen te modden met andere fans, maar als je het irritant vind is het wsl slimmer om je verliezen te accepteren en voor een recenter model te gaan.c-nan schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:33:
Ik heb onlangs - tweedehands - een redelijk oud PS4 1TB (geen slim of pro) overgenomen. Is mijn allereerste Playstation. Hoort een PS4 - in idle stand - geluid te produceren?
Ik stoorde me er dermate aan dat ik idd voor een pro gekozen heb en dat scheelde idd een slok op een borrel, die hoor ik af en toe ook wel, maar veel echt HEEL veel minder dan mijn eerste ps4.
10 second ninja DONE
Kolere wat verlang ik naar een Playstation 5 zeg.. Installeren en updaten van Modern Warfare duurt echt eeuwen.
Eerst van alles verwijderen om ruimte te maken, dan de basisgame installeren, dan nog allerlei packs, daarna nog weer updates... Volgens mij is de Playstation zonder overdrijven 4,5 uur bezig geweest voordat ik kon spelen. En dat met een 900 mbit verbinding.
Maar het is het waard, eindelijk weer een beetje het oude vertrouwde Modern Warfare gevoel van de eerste twee MW games.
Ja herkenbaar, remote install wellicht nog een optie (voor de toekomst?) en wat ik zelf doe is meestal in de middag dan al de ps4 (of andere console) aanzetten en proberen mijn game te starten....(toegegeven is nu met thuiswerken iets makkelijker dan normaalyorroy schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:01:
Even wat frustratie eruit laten...
Kolere wat verlang ik naar een Playstation 5 zeg.. Installeren en updaten van Modern Warfare duurt echt eeuwen.
Eerst van alles verwijderen om ruimte te maken, dan de basisgame installeren, dan nog allerlei packs, daarna nog weer updates... Volgens mij is de Playstation zonder overdrijven 4,5 uur bezig geweest voordat ik kon spelen. En dat met een 900 mbit verbinding.
Maar het is het waard, eindelijk weer een beetje het oude vertrouwde Modern Warfare gevoel van de eerste twee MW games.
10 second ninja DONE
PS4 zit ondertussen op 110 miljoen en ligt relatief gezien voor op PS2. Zieke aantallen.
Maar niet zo erg dat je er een SSD in hangt?yorroy schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:01:
Even wat frustratie eruit laten...
Het zijn er behoorlijk watbram1984 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:51:
Voor wie de cijfertjes boeit: https://www.resetera.com/...-66-digital-ratio.203892/
PS4 zit ondertussen op 110 miljoen en ligt relatief gezien voor op PS2. Zieke aantallen.
Cijfers zullen ook wel hoog liggen omdat veel lui overgestapt zijn van een PS4 naar een PS4 Pro, terwijl de PS2 maar één versie (qua hardware) had.
Denk niet dat dat veel uit heeft gemaakt. Daardoor hebben ook weer veel mensen een tweedehands PS4 kunnen bemachtigen, namelijk. Sowieso is de vanilla PS4 met afstand het meest verkochte model. Sowieso gaat 'ie de PS2 niet inhalen uiteindelijk, maar alsnog indrukwekkende cijfertjes.dvdkiwi schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:06:
[...]
Het zijn er behoorlijk wat
Cijfers zullen ook wel hoog liggen omdat veel lui overgestapt zijn van een PS4 naar een PS4 Pro, terwijl de PS2 maar één versie (qua hardware) had.
Buiten het feit dat het prachtige aantallen zijn moet je het natuurlijk ook wel enigszins in perspectief plaatsen ten opzichte van de PS2. Door de groei van de wereldbevolking (simpelweg steeds meer mensen) en doordat er steeds meer mensen wereldwijd in de welvaartspositie komen om een console aan te schaffen zou het in principe ook niet meer dan logisch moeten zijn dat de verkoopaantallen van een console in absolute aantallen alsmaar groter zouden moeten worden (tenzij je uiteraard een minder presterende console, of nog erger een flop, op de markt brengt).bram1984 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:51:
Voor wie de cijfertjes boeit: https://www.resetera.com/...-66-digital-ratio.203892/
Ik denk dus ook dat het, buiten hoe goed deze cijfers ook zijn, de verkoopcijfers van de PS2 alleen maar extra glans geeft. Die heeft het echt extreem goed gedaan.
Overigens sowieso leuk om te zien dat er deze generatie (ik tel de Switch mee voor deze generatie) twee consoles zijn die zo goed verkopen.
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Vanmiddag om 5 uur is er in het kader van de Summer Game Fest (soort van E3 vervanger) een stream, maar de inhoud daarvan is nog niet bekend. Alleen dat het iets groots is. Ik verwacht geen PS5 nieuws.mfneed schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:15:
Kan me vergissen maar was er vandaag/deze week niet een moment dat er meer info wordt gereleased over de PS5?
Morgen is er een State Of Play, maar die focust zich voornamelijk op Ghost of Tsushima, dus ook daar geen PS5 nieuws.
De meeste geruchten wijzen naar 2 of 4 juni. In ieder geval komt er de komende weken meer info, daar kun je vanuit gaan.
Er is ook een PS5 kroegtopic trouwens, daar komt alles in langs.
De enige game waar ik nog interesse in heb deze generatie. Ik ben vooral benieuwd of ze eindelijk eens wat echte gameplay gaan laten zienbram1984 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:00:
[...]
State of Play [.....] maar die focust zich voornamelijk op Ghost of Tsushima
Echte gameplay hebben ze vorig jaar al getoond en nog vrij uitgebreid ook.dvdkiwi schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:17:
[...]
De enige game waar ik nog interesse in heb deze generatie. Ik ben vooral benieuwd of ze eindelijk eens wat echte gameplay gaan laten zien
En ja, ze gaan veel gameplay laten zien morgen.
https://blog.eu.playstati...video-series/#sf233902003
13th May: Inside the Story
20th May: Inside the Gameplay
27th May: Inside the Details
3rd June: Inside the World
Verwijderd
Deel 1 en 2 heb ik nooit gespeeld. Deel 3 wel gespeeld, maar niet uitgespeeld.
Conclusie: So little time, so much good games.
Nee, ik heb nog wel een SSD liggen, maar lees eigenlijk vrijwel overal dat een SSD in een normale PS4 en Slim niet heel veel meerwaarde heeft. Een Pro daarentegen wel, maar die heb ik niet.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
scroll eens 3 berichten omhoogAramius schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:07:
https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab
Mafia 1 Remake 28 augustus!
Veel mensen zeggen dat. Juist bij het installeren van bestanden (het magische "copying files") gaat stukken sneller met een SSD.yorroy schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:06:
[...]
Nee, ik heb nog wel een SSD liggen, maar lees eigenlijk vrijwel overal dat een SSD in een normale PS4 en Slim niet heel veel meerwaarde heeft. Een Pro daarentegen wel, maar die heb ik niet.
Heb er zelf ook een inzitten en het verschil merk je duidelijk. Vanuit in-game je vriendenlijst of berichten laden...allemaal een stuk aangenamer.
Inderdaad. Deel 1 en 2 vond ik echt geweldig, het hele sfeertje was top waardoor je helemaal in het verhaal zat. De remake van 1 en de remaster van 2 komen sowieso hier in huis. Deel 3...heb ik met veel minder plezier gespeeld, ook door de sfeer; ik trok het bruine filter slecht en de omgeving(en). En sowieso, daar nu al een remaster voor terwijl het spel nota bene op de huidige consoles is uitgebracht? Nee bedankt.Nodgic schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:06:
Gaaf! Mafia 1 is misschien wel mijn favoriete game ooit. Dat spel was zijn tijd echt zo ver vooruit. Mafia 2 was wat minder revolutionair maar had wel echt een geweldige sfeer en goed verhaal. Deel 3 nog nooit gespeeld, ook vanwege de slechte reviews, dus ben toch benieuwd naar deze versie van Mafia 3.
Verwijderd
Op de Xbox al wel te preorderen voor 39,99, maar helaas voor de PS4 nog niet. Dit is een van de weinige games waar ik nog naar uitkijk op de PS4 Pro.
Wie gaat deze game ook checken?
Ik wist niet dat 2K de licentie heeft? Hopelijk wordt dit net zo goed als de oude EA Tiger Woods games.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Doet me beetje denken aan Takeshi's Castle:PVerwijderd schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:48:
[YouTube: Fall Guys - Gameplay Trailer | PS4]
Deze game lijkt me ook leuk als tussendoortje!
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.