Voor mij persoonlijk hét spel van deze generatie; wellicht nergens uniek of bijzonder, maar het speelt echt heerlijk en daardoor gewoon een goede fun factor. Van begin tot het einde vermaak!Chaoss schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:09:
Zo wat is Spiderman een fijne game. Ik heb gewacht tot ik hem spotgoedkoop kon krijgen omdat ik niets met Spiderman heb maar deze game is bovengemiddeld goed.
Het door de stad slingeren/bewegen is heerlijk, zelfs verslavend en het vechten geeft ook veel voldoening de knoppen combo's zijn in het begin wel overweldigend en nu na 10 uren spelen heb ik nog steeds het gevoel dat ik maar 25% van de combo's gebruik.
Uncharted is een dikke exclusive maar Spiderman heeft betere gameplay.
Er staan gigantische spoilers van The Last Of Us 2 online.
Ben benieuwd wat Sony nu gaat doen...
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 07:44
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Ik ga er niet op zoeken want ik wil geen spoilers maar hoe komt dat in vredesnaam online?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ja, Spider-Man was erg gaaf. Veel meer plezier mee gehad dan RDR2
Moet de DLC nog aanschaffen. Zal wel niet zo goed zijn als de main game maar ben benieuwd.
Beetje voorzichtig zijn dus.
Ik ook. Helaas is het plot ook al gelekt en die heb ik helaas gelezen op dat bekende imageboardAnton.net schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:50:
Bedoel je die plot leak van een paar weken terug? Want die was misschien fake dacht ikNodgic schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:12:
[...]
Ik ook. Helaas is het plot ook al gelekt en die heb ik helaas gelezen op dat bekende imageboardBeetje voorzichtig zijn dus.
Nu staan er een stuk of 10 video's online met de grote momenten van de game

Totaal geen last van gehad met xiaomi hybrid pros van een euro of 20.Lipton1 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:51:
[...]
Een vriend van mij heeft dit ook gehad, meerdere oordopjes en koptelefoons (Apple/non-Apple) geprobeerd die daarvoor wel altijd werkte. Uiteindelijk heeft ie mijn Turtle Beach koptelefoon geleend en die werkte wel
Het lijkt erop dat Sony actief 'niet gecertificeerde' oordopjes/koptelefoons disabled op random momenten. Dus mijn tip zou zijn: koop een koptelefoon specifiek geschikt voor de PS4
Zou kunnen. Hoop maar dat het fake is dan.Anton.net schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:14:
[...]
Bedoel je die plot leak van een paar weken terug? Want die was misschien fake dacht ik
Nu staan er een stuk of 10 video's online met de grote momenten van de game
Las ook een leak dat het einde onthulde, maar dat is waarschijnlijk nep.
[ Voor 33% gewijzigd door Nodgic op 26-04-2020 23:55 ]
Het slimste is om die game gewoon nu digitaal uit te brengen voordat de hele game voor iedereen gespoiled wordt... Dat zou echt zonde zijn.
Schijnbaar is het een medewerker die wrok koestert. Games kunnen ze wel maken maar wat een leuke toko runnen ze daar bij ND...
Schijnbaar is het een medewerker die wrok koestert. Games kunnen ze wel maken maar wat een leuke toko runnen ze daar bij ND...
[ Voor 40% gewijzigd door uchiha tijntje op 27-04-2020 00:13 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Als je een artikel of link voorbij ziet komen waaruit blijkt dat de inhoud spoilers van TLOU2 bevat lees je het toch niet, of zeg ik nu iets heel raars?uchiha tijntje schreef op maandag 27 april 2020 @ 00:04:
Het slimste is om die game gewoon nu digitaal uit te brengen voordat de hele game voor iedereen gespoiled wordt... Dat zou echt zonde zijn.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Die rumor las ik ook ja, maar geloof ik niet. Je komt terecht in een gigantische rechtzaak en wordt sowieso nooit meer ergens aangenomen.uchiha tijntje schreef op maandag 27 april 2020 @ 00:04:
Een paar weken geleden werd ook al wat gameplay geleakt. Dat lek hebben ze dus nog niet gevonden. Het zal dus wel wat verder gaan dan 'een boze medewerker'
Dat zou je zeggen idd. Maar ik wens iedereen toch succes als je actief bent op social media of game fora.dvdkiwi schreef op maandag 27 april 2020 @ 00:22:
[...]
Als je een artikel of link voorbij ziet komen waaruit blijkt dat de inhoud spoilers van TLOU2 bevat lees je het toch niet, of zeg ik nu iets heel raars?
Maarja, hopelijk is het gewoon fake.
- Chaoss
Nahja ik heb tot nu toe niets gelezen, ik denk ook wel dat het me gaat lukken om dat zo te houden.
En het verhaal van een ex medewerker met wrok is ook wat far fetched. Lijkt me dat alle medewerkers ND's hebben ondertekend waarbij je bij dit soort acties een hele dikke rechtzaak aan je broek krijgt. Ik zeg fake
En het verhaal van een ex medewerker met wrok is ook wat far fetched. Lijkt me dat alle medewerkers ND's hebben ondertekend waarbij je bij dit soort acties een hele dikke rechtzaak aan je broek krijgt. Ik zeg fake
verhalen van die crunch van medewerkers bij Naughty Dog is kwalijk (mochten ze waar zijn uiteraard) maar degene die dit heeft gelekt gun ik echt niets anders dan een gigantische lawsuit (hopelijk jail time) waarin hij zijn hele leven moet betalen.
Bijzonder treurig om dit te lekken.
Overigens zit het met Playstation totaal niet mee dit jaar.
[ Voor 9% gewijzigd door Pixel Witcher op 27-04-2020 09:53 ]
Haha, prutsers, eigen schuld als je de game niet uit gaat brengen en oneindig uit gaat stellen *snip* trollAnton.net schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:50:
[ Voor 11% gewijzigd door Geronimous op 27-04-2020 14:18 ]
*snip* trollPixel Witcher schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:41:
verhalen van die crunch van medewerkers bij Naughty Dog is kwalijk (mochten ze waar zijn uiteraard) maar degene die dit heeft gelekt gun ik echt niets anders dan een gigantische lawsuit (hopelijk jail time) waarin hij zijn hele leven moet betalen.
[ Voor 21% gewijzigd door Geronimous op 27-04-2020 14:19 ]
Ik zeg ook niet dat het niet aan Sony zelf lag, ze maken er idd zelf een potje van maar dat het verhaal uitlekt is toch sneu voor alle fans en zeker ook voor de medewerkers die jaren aan de game hebben gewerkt.
Ik begrijp je opmerking dan ook niet dat het nu hun eigen schuld is omdat ze de game uitgesteld hebben.
[ Voor 22% gewijzigd door Geronimous op 27-04-2020 14:20 ]
*snip* kinderachtig en onnodigPixel Witcher schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:17:
[...]
Ik zeg ook niet dat het niet aan Sony zelf lag, ze maken er idd zelf een potje van maar dat het verhaal uitlekt is toch sneu voor alle fans en zeker ook voor de medewerkers die jaren aan de game hebben gewerkt.
Ik begrijp je opmerking dan ook niet dat het nu hun eigen schuld is omdat ze de game uitgesteld hebben.
Voor hetzelfde geld hebben ze een probleem in de engine gevonden die een game breaking bug veroorzaakte waardoor ze een hoop opnieuw moeten doen.
Het maakt mij ook niet zoveel uit als het eindresultaat maar goed is. Ik heb 44 jaar zonder tlou2 kunnen overleven dus ik zie het probleem sowieso niet echt.
[ Voor 12% gewijzigd door Geronimous op 27-04-2020 14:22 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ik denk niet dat je dit zo kunt bagatelliseren. Je wordt veelal geconfronteerd met videos op youtube die je heel niet wilt zien. Dan nemen talloze kanaaltjes dit over. Alles voor de fame en aandacht.Flagg schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:31:
[...]
*
Voor hetzelfde geld hebben ze een probleem in de engine gevonden die een game breaking bug veroorzaakte waardoor ze een hoop opnieuw moeten doen.
Het maakt mij ook niet zoveel uit als het eindresultaat maar goed is. Ik heb 44 jaar zonder tlou2 kunnen overleven dus ik zie het probleem sowieso niet echt.
Die gast die claimde dat ie lead designer was van killzone en wipeout. Ondanks dat ie nergens in de credits van beide games staat haalt ie toch het nieuws wereldwijd met een bullshit verhaal.
Gaat alleen maar erger worden in de toekomst. En dat is jammer.
[ Voor 71% gewijzigd door Geronimous op 27-04-2020 14:22 ]
Ooit gehoord van een TRFlagg schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:31:
[...]
*
Waar ik op doelde is dat hoe langer je wacht met uitbrengen, hoe meer risico je loopt dat dingen uitlekken. En dat is nu gebeurd.
[ Voor 20% gewijzigd door Geronimous op 27-04-2020 14:24 ]
*snip* maak dan een TR aan
[ Voor 89% gewijzigd door Geronimous op 27-04-2020 14:25 ]
Laat ze de hele game maar spoilen *snip* troll Ondertussen krijgen ze wel bakken met extra gratis aandacht.Raem schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:50:
[...]
Ahja, en dat leaken is dan natuurlijk de schuld van Sony/ND in plaats van een of andere zure prutser. Ga toch weg man.
[ Voor 5% gewijzigd door Geronimous op 27-04-2020 14:27 ]
Kan iemand die het gelezen heeft even samenvatten wat er met de werkomstandigheden van Naughty Dog zijn?
Als er ook maar iets van waar is, dan kan ik me niet anders voorstellen dan dat dit de laatste topgame van ze wordt, want er zijn al aardig wat mensen vertrokken aldaar, volgens mij. Zonde dat het zo wordt geleid, dit gaat ze op de langetermijn echt geen goed doen.
Als er ook maar iets van waar is, dan kan ik me niet anders voorstellen dan dat dit de laatste topgame van ze wordt, want er zijn al aardig wat mensen vertrokken aldaar, volgens mij. Zonde dat het zo wordt geleid, dit gaat ze op de langetermijn echt geen goed doen.
niet op de man
[ Voor 97% gewijzigd door Geronimous op 27-04-2020 14:04 ]
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
https://www.google.nl/amp...-developer-1842289962/ampMartinspire schreef op maandag 27 april 2020 @ 13:08:
Kan iemand die het gelezen heeft even samenvatten wat er met de werkomstandigheden van Naughty Dog zijn?
Dit is een artikel van Kotaku over de “crunch”. Staan geen spoilers in
Is helemaal niet bevestigd dat dit lek iets te maken heeft met de werkomstandigheden.Martinspire schreef op maandag 27 april 2020 @ 13:08:
Maar het is wel bekend dat je hard moet werken bij ND (wat ik deels ook kan begrijpen, tuurlijk moet je EXTREEM hard werken als je voor de 'beste' studio ter wereld wilt werken).
Veel mensen met hogere functies zijn vertrokken, ze hadden het ook moeilijk om andere mensen te vinden die capabel zijn. Daardoor zijn ze personeel moeten gaan zoeken uit de filmindustrie. Resultaat is dat de kwaliteit van de studie daalt.
Maar wat ik heb gezien van TLOU2 ziet er gewoon zeer indrukwekkend uit, denk dat niemand dat ontkent.
Een ander leak:
:strip_exif()/f/image/6a5LLR2LkfgtlCqScDkquVim.jpg?f=fotoalbum_large)
Die aandacht hebben ze ook echt nodig ja. Dit is niet alleen kut voor de spelers, voor wie het verpest wordt. Maar ook een dikke schop na, voor degene die jarenlang aan deze game hebben gewerkt.Segafreak83 schreef op maandag 27 april 2020 @ 13:06:
[...]
Laat ze de hele game maar spoilen ***. Ondertussen krijgen ze wel bakken met extra gratis aandacht.
Kan me niet voorstellen dat, ondanks de wellicht slechte omstandigheden, medewerkers van ND hier blij van worden.
[ Voor 2% gewijzigd door Geronimous op 27-04-2020 14:27 ]
*snip* op de man
[ Voor 91% gewijzigd door Geronimous op 27-04-2020 14:03 ]
Je hoeft de spoilers niet te kijken.. En offline halen is zo gebeurd.Raem schreef op maandag 27 april 2020 @ 13:17:
[...]
Die aandacht hebben ze ook echt nodig ja. Dit is niet alleen kut voor de spelers, voor wie het verpest wordt. Maar ook een dikke schop na, voor degene die jarenlang aan deze game hebben gewerkt.
Kan me niet voorstellen dat, ondanks de wellicht slechte omstandigheden, medewerkers van ND hier blij van worden.
Klinkt als een hele fijne plek om te werken, NOT.uchiha tijntje schreef op maandag 27 april 2020 @ 13:15:
[...]
https://www.google.nl/amp...-developer-1842289962/amp
Dit is een artikel van Kotaku over de “crunch”. Staan geen spoilers in
Er is een verschil tussen hoge kwaliteit eisen en eisen dat mensen onredelijke werktijden aanwezig zijn. Zoals het artikel van @uchiha tijntje ook al aangeeft. Ze stellen de game 3 maanden uit, en dat betekend 3 maanden crunch. Nee fuck dat. Dat is niet hoe je een game managed. Die 3 maanden zijn dan normale werktijden en eventueel de laatste week is crunch, niet de hele tijd. Als je normale schema crunch is, dan heb je gewoon je hele project verkeerd gemanaged. En dat zie je bij meer studio's terug. Rockstar was er ook mee in het nieuws gekomen met GTA en dat was met Red Dead weer.Anton.net schreef op maandag 27 april 2020 @ 13:16:
[...]
Is helemaal niet bevestigd dat dit lek iets te maken heeft met de werkomstandigheden.
Maar het is wel bekend dat je hard moet werken bij ND (wat ik deels ook kan begrijpen, tuurlijk moet je EXTREEM hard werken als je voor de 'beste' studio ter wereld wilt werken).
Veel mensen met hogere functies zijn vertrokken, ze hadden het ook moeilijk om andere mensen te vinden die capabel zijn. Daardoor zijn ze personeel moeten gaan zoeken uit de filmindustrie. Resultaat is dat de kwaliteit van de studie daalt.
Maar wat ik heb gezien van TLOU2 ziet er gewoon zeer indrukwekkend uit, denk dat niemand dat ontkent.
Een ander leak:
[Afbeelding]
Als je normale schema geen normale werktijden bevat, dan heb je het gewoon niet goed voor elkaar. Te weinig mensen aan het werk, slechte indeling van taken, etc. Al betaal je ze 1 miljard per maand, dan nog is crunch geen realistische verwachting. Niemand moet verplicht worden lang te werken. In Europa zou ze dit ook helemaal niet lukken, maarja, Amerikaanse werkwetten, het kan net zo goed op pleepapier worden uitgeprint.
Het zijn dit soort dingen die mij afvragen of ik bepaalde games nog wel wil kopen. Dit soort shit moeten we niet normaal gaan vinden.
@Martinspire Ik geef je deels gelijk, maar langs de andere kant vind ik het ook een beetje logisch.
Als je aan MIT gaat studeren, dan ben je ook heel de dag bezig met je studie, als je topatleet bent draait je hele levensstijl daar rond, als je toparts bent heb je een druk leven, als je in het leger zit maak je veel opofferen..
En als je voor 1 van de meest prestigieuze game studios ter wereld wilt werken ,dan maak je ook opofferingen. Als je niet heel je leven aan je werk wilt wijten; fine, maar dan moet je ook niet voor ND willen gaan werken.
Als je aan MIT gaat studeren, dan ben je ook heel de dag bezig met je studie, als je topatleet bent draait je hele levensstijl daar rond, als je toparts bent heb je een druk leven, als je in het leger zit maak je veel opofferen..
En als je voor 1 van de meest prestigieuze game studios ter wereld wilt werken ,dan maak je ook opofferingen. Als je niet heel je leven aan je werk wilt wijten; fine, maar dan moet je ook niet voor ND willen gaan werken.
Onzin, een werkgever moet voor gezonde werkomstandigheden zorgen. Dat is hier niet helemaal het geval. Vergelijkingen maken met het leger is dan ook wel heel bizar. Het vervelende is dat we als maatschappij dit gedrag van werkgevers vaak goed willen praten omdat ze toevallig een product maken dat we leuk vinden.Anton.net schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:56:
@Martinspire Ik geef je deels gelijk, maar langs de andere kant vind ik het ook een beetje logisch.
Ja ik vind ook dat een werkgever een bepaalde beschermingsplicht voor de medewerkers moet hebben. In het geval van voetbal laat een club een speler ook niet verplicht oneindig trainen. Wat een speler zelf daarbuiten doet is op eigen initiatief en dan kun je inderdaad stellen dat als je de absolute wereldtop wilt halen je het met 40 uur niet haalt.Anton.net schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:56:
Bij development gaat dat hetzelfde. Een werkgever zou je nooit mogen verplichten extreme uren te draaien en dat was voorheen vaak wel het geval. Het zou een keuze moeten zijn maar nooit een plicht.
En als je het daar niet mee eens bent moet je het product niet kopen....uchiha tijntje schreef op maandag 27 april 2020 @ 15:04:
[...]
Onzin, een werkgever moet voor gezonde werkomstandigheden zorgen. Dat is hier niet helemaal het geval. Vergelijkingen maken met het leger is dan ook wel heel bizar. Het vervelende is dat we als maatschappij dit gedrag van werkgevers vaak goed willen praten omdat ze toevallig een product maken dat we leuk vinden.
Maar nee dan is het opeens onze verantwoording niet meer.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
https://blog.us.playstati...art-ii-ghost-of-tsushima/
The Last of Us 2 komt 19 juni. Ghost of Tsushima uitgesteld naar 17 juli.
Hmm aparte move. 3 weken maar... en daarvoor hebben ze de pre orders gecanceld. Maar wel fijn dat ze gewoon toch nog snel uitkomen.
Wordt het toch een goede gamezomer met deze 2 toppers.
[ Voor 21% gewijzigd door Amaze86 op 27-04-2020 18:44 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Het zet je wel aan te denken ja, dat dan weer wel.Flagg schreef op maandag 27 april 2020 @ 18:14:
[...]
En als je het daar niet mee eens bent moet je het product niet kopen....
Benieuwd wat er nu voor gezorgd heeft dan?uchiha tijntje schreef op maandag 27 april 2020 @ 18:27:
[...]
Hmm aparte move. 3 weken maar... en daarvoor hebben ze de pre orders gecanceld. Maar wel fijn dat ze gewoon toch nog snel uitkomen.
Nou aan het denken niet eens. Ik bedoel je kunt kiezen voor zaken als Fair Trade maar met een game vind ik het toch een ander verhaal.Segafreak83 schreef op maandag 27 april 2020 @ 18:56:
[...]
Het zet je wel aan te denken ja, dat dan weer wel.
Op de eerste plaats moet een werkgever voor goede arbeidsomstandigheden zorgen maar vlak daarna komt er in deze westerse wereld, waar je het met development van games toch over hebt, toch echt het gezonde verstand van een developer. Daar laat ik een game niet voor liggen.
Tja, dat zie je altijd met alles. Menig tweaker klimt in de hoogste boom als er weer eens een nieuwtje is over moderne slavernij in fabrieken en magazijnen van techbedrijven en online winkels.Flagg schreef op maandag 27 april 2020 @ 18:14:
[...]
Dat zijn we drie weken later allemaal plotseling "vergeten" als er een nieuwe iPhone uitkomt of het is black friday. Dan ben je ineens een communist als je het ze dan voor de voeten gooit.
Maar goed, "zuerst komt das Fressen, und dann die Moral".
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Yissss!! In ieder geval niet maanden later. Hype!Raem schreef op maandag 27 april 2020 @ 18:16:
Hier ben ik het niet mee eens. Ja studeren is anders, atletiek ook (omdat je met je lichaam te maken hebt welke in topvorm moet blijven, maar dat doe je in de westerse wereld nooit onder druk). Een toparts werkt gewoon max 40 uur en vaak nog niet eens dat. En in een leger krijg je ook compensaties. Daar wordt echt nauw op gelet.Anton.net schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:56:
Het gaat er mij om dat je bij een game niet zit met dezelfde zaken. Je kunt prima genoeg personeel inhuren om een game af te krijgen. Deadlines kunnen worden uitgesteld en planningen worden aangepast. Als een game vraagt dat je vele weken en maanden meer dan 40 uur per week werkt, dan heb je gewoon je planning niet op orde. Dan kun je doen alsof het topsport is, maar dat is dit gewoon niet. Je hebt ook gewoon gesprekken bij de koffieautomaat en gaat naar huis toe om je eigen ding te doen. Natuurlijk zijn er mensen die meer uur maken en die ook nog na werktijd nadenken over problemen. Als programmeur heb ik dat ook, maar dat maakt nog niet dat ik meer dan 40 uur moet werken van mijn baas. We hebben gewoon te maken met de wet en die stelt dat je maar x aantal uur mag werken en y uur vakantie moet kunnen hebben. Nou is dit wel de VS, maar geen NDA die je verbiedt om hier overheen te gaan.
Het wordt tijd dat de gameindustrie openheid van zaken geeft en dat de wetten nageleefd worden. Als een game langer duurt, dan moeten ze maar uitstellen, er is geen must om je personeel als slaven te gebruiken. En dat er zoveel mensen weg zijn gegaan, ondertekend dat.
Als je denkt dat je als topdesigner of gamedeveloper meer dan 40 uur moet werken om je skill te verbeteren, dan heb je het echt mis. Sterker het werkt averechts en levert alleen maar hele kwalijke lichamelijke en psychische stoornissen op.
Er is werkelijk 0 reden om dit soort inspanningen te vereisen voor mensen die games maken, zodat jij en ik wat vermaak hebben.
Niet helemaal mee eens. Bij veel games weten we de omstandigheden niet en komt het vaak ook niet naar buiten. Wellicht maanden later eens. Nu zit ik wel te denken om de game niet aan te schaffen want dit soort praktijken wil ik niet steunen nee. Ik wil eerst echter nog bevestiging, want dit is maar 1 kant. Maar het heeft er wel veel van weg als je kijkt hoeveel personeel de afgelopen maanden weg is gegaan.Flagg schreef op maandag 27 april 2020 @ 18:14:
[...]
NiiiceRaem schreef op maandag 27 april 2020 @ 18:16:
En daarna gelijk door met Ghost of Tsushima, lekker man
Je zag bij een Anthem het probleem dat investeerders zaten te springen om ROI met als gevolg dat de game afgeraffeld werd. En daar zit een groot deel van het probleem. GaaS is zo interessant omdat investeerders een continue flow van revenue willen zien.Martinspire schreef op maandag 27 april 2020 @ 21:35:
[...]
Hier ben ik het niet mee eens. Ja studeren is anders, atletiek ook (omdat je met je lichaam te maken hebt welke in topvorm moet blijven, maar dat doe je in de westerse wereld nooit onder druk). Een toparts werkt gewoon max 40 uur en vaak nog niet eens dat. En in een leger krijg je ook compensaties. Daar wordt echt nauw op gelet.
Het gaat er mij om dat je bij een game niet zit met dezelfde zaken. Je kunt prima genoeg personeel inhuren om een game af te krijgen. Deadlines kunnen worden uitgesteld en planningen worden aangepast. Als een game vraagt dat je vele weken en maanden meer dan 40 uur per week werkt, dan heb je gewoon je planning niet op orde. Dan kun je doen alsof het topsport is, maar dat is dit gewoon niet. Je hebt ook gewoon gesprekken bij de koffieautomaat en gaat naar huis toe om je eigen ding te doen. Natuurlijk zijn er mensen die meer uur maken en die ook nog na werktijd nadenken over problemen. Als programmeur heb ik dat ook, maar dat maakt nog niet dat ik meer dan 40 uur moet werken van mijn baas. We hebben gewoon te maken met de wet en die stelt dat je maar x aantal uur mag werken en y uur vakantie moet kunnen hebben. Nou is dit wel de VS, maar geen NDA die je verbiedt om hier overheen te gaan.
Het wordt tijd dat de gameindustrie openheid van zaken geeft en dat de wetten nageleefd worden. Als een game langer duurt, dan moeten ze maar uitstellen, er is geen must om je personeel als slaven te gebruiken. En dat er zoveel mensen weg zijn gegaan, ondertekend dat.
Als je denkt dat je als topdesigner of gamedeveloper meer dan 40 uur moet werken om je skill te verbeteren, dan heb je het echt mis. Sterker het werkt averechts en levert alleen maar hele kwalijke lichamelijke en psychische stoornissen op.
Er is werkelijk 0 reden om dit soort inspanningen te vereisen voor mensen die games maken, zodat jij en ik wat vermaak hebben.
[...]
Niet helemaal mee eens. Bij veel games weten we de omstandigheden niet en komt het vaak ook niet naar buiten. Wellicht maanden later eens. Nu zit ik wel te denken om de game niet aan te schaffen want dit soort praktijken wil ik niet steunen nee. Ik wil eerst echter nog bevestiging, want dit is maar 1 kant. Maar het heeft er wel veel van weg als je kijkt hoeveel personeel de afgelopen maanden weg is gegaan.
De game industrie is echt aan een verandering toe. Aan de andere kant neemt de druk alleen maar toe omdat de eis steeds groter wordt. Daarom de initiele investeringen ook. Gevolg, nog meer druk.
Hmm een game met een virus, en een waar humanity vrijwel verloren is..

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Wel bijzonder dat ze binnen een dag na de leak van TLoU ineens aankondigen dat ze eigenlijk maar 3 weken nodig hadden om alle logistics op te lossen. Benieuwd of ze nu wel alle landen gaan bereiken waar ze brak of geen internet hebben.
Weinig bijzonders aan lijkt mij. Het is nu gewoon de game redden, dit hadden ze echt niet zo geplanduchiha tijntje schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 07:36:
Wel bijzonder dat ze binnen een dag na de leak van TLoU ineens aankondigen dat ze eigenlijk maar 3 weken nodig hadden om alle logistics op te lossen. Benieuwd of ze nu wel alle landen gaan bereiken waar ze brak of geen internet hebben.
Denk dat er geen echt antwoord is in deze materie, in sommige bedrijfstakken is overwerk min of meer normaal en zelf ook ooit iemand in de lift tegengekomen die een all nighter had gedaan.Martinspire schreef op maandag 27 april 2020 @ 21:35:
[...]
Hier ben ik het niet mee eens. Ja studeren is anders, atletiek ook (omdat je met je lichaam te maken hebt welke in topvorm moet blijven, maar dat doe je in de westerse wereld nooit onder druk). Een toparts werkt gewoon max 40 uur en vaak nog niet eens dat. En in een leger krijg je ook compensaties. Daar wordt echt nauw op gelet.
[...]
Niet helemaal mee eens. Bij veel games weten we de omstandigheden niet en komt het vaak ook niet naar buiten. Wellicht maanden later eens. Nu zit ik wel te denken om de game niet aan te schaffen want dit soort praktijken wil ik niet steunen nee. Ik wil eerst echter nog bevestiging, want dit is maar 1 kant. Maar het heeft er wel veel van weg als je kijkt hoeveel personeel de afgelopen maanden weg is gegaan.
De pay off is er dan financieel of in dit specifieke geval op je cv, denk dat als je een paar jaar ND of je CV hebt staan dat zeer gunstig is voor je carrière. Ik vind de voorbeelden van @Anton.net wat dat betreft goed passen.
En ik kan me ook niet voorstellen dat dit niet bij de intake besproken wordt. Dus je zou moeten weten wat je kan verwachten.
En tuurlijk in deze tijd is het even iets minder makkelijk om te jobhoppen dan normaal, maar iedereen is er zelf bij. Je kan altijd beslissen van sorry ik heb hier geen zin in, en dan of stoppen, of 40 uur werken en afwachten of dat gevolgen heeft.
Ben het wel met je eens over het al dan niet boycotten, zie ook het blizzard verhaal
Ik geloof absoluut dat er een hoop mensen zijn die Blizzard zullen boycotten, maar ook genoeg die heel hard gillen maar als diablo 4 straks dropt ook gewoon gaan spelen.
Blijft lastige materie
vwb TLOU2 Ik ging het spel toch al niet kopen (iig at launch), dus iemand mag dat namens mij wel gebruiken als boycot
10 second ninja DONE
Welnee, PS5 heeft zoveel shit over zich heen gehad en dit (tlou2) had waarschijnlijk een crossgen release geweest om het enigzins te redden.uchiha tijntje schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 07:36:
Het is allemaal zoveel voorspelbaar daar bij Sony.
Shawn Layden eruit werken (weinig info verder en deed het prima) vervolgens die kerel van Killzone aantrekken die volgens mij nog nooit van communicatie heeft gehoord.
Het is alleen maar bergafwaarts gegaan bij Playstation de afgelopen 2 jaar.
Last of Us 2 is wel het dieptepunt met de leaks. Het zit ze ook absoluut niet mee.
Misschien moet ze eens beginnen met het ontslaan van Neil Druckmann, gewoon een frisse start daar.
Ik heb iig besloten niet meer te preorderen, nou neem ik het crunch gedeelte met een korreltje zout, ik bedoel een maand of 2 voor launch met zijn allen ff er tegenaan vind ik geen crunch maar gewoon ff lekker met zijn allen de schouders eronder. Als het al een jaar aan de gang is en je aangesproken wordt als je ff niet mee wil/kan doen wordt het wel iets anders.Sagat schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 08:38:
[...]
Denk dat er geen echt antwoord is in deze materie, in sommige bedrijfstakken is overwerk min of meer normaal en zelf ook ooit iemand in de lift tegengekomen die een all nighter had gedaan.
De pay off is er dan financieel of in dit specifieke geval op je cv, denk dat als je een paar jaar ND of je CV hebt staan dat zeer gunstig is voor je carrière. Ik vind de voorbeelden van @Anton.net wat dat betreft goed passen.
En ik kan me ook niet voorstellen dat dit niet bij de intake besproken wordt. Dus je zou moeten weten wat je kan verwachten.
En tuurlijk in deze tijd is het even iets minder makkelijk om te jobhoppen dan normaal, maar iedereen is er zelf bij. Je kan altijd beslissen van sorry ik heb hier geen zin in, en dan of stoppen, of 40 uur werken en afwachten of dat gevolgen heeft.
Ben het wel met je eens over het al dan niet boycotten, zie ook het blizzard verhaal
Ik geloof absoluut dat er een hoop mensen zijn die Blizzard zullen boycotten, maar ook genoeg die heel hard gillen maar als diablo 4 straks dropt ook gewoon gaan spelen.
Blijft lastige materie
vwb TLOU2 Ik ging het spel toch al niet kopen (iig at launch), dus iemand mag dat namens mij wel gebruiken als boycot
Mochten er voor de launch toch serieuze aanklachten (en niet een nieuws item op een gamingsite met dubieuze anonieme bronnen) naar buiten komen van medewerkers zelf dan sla ik hem bij launch lekker over.
Het blijft een spelletje wat ik onder simpel amsument schaar en ik niet moet spelen ten koste van alles.
Datzelfde geldt voor kleding ik koop geen kleding dat zo goedkoop is dat het onmogelijk verantwoord geproduceerd kan worden. En je ziet steeds meer dat je een filter in kan stellen voor "duurzaam geproduceerd" en dan maar vertrouwen dat dat zo is natuurlijk.
Maar ook voor mij geldt ignorance is bliss, maar zodra ik weet dat ze de boel belazeren of tegen elke prijs maar winstmaximalisatie najagen ben ik geen klant meer.
Maar koop ook nog steeds genoeg bij AliExpress hoor, al wordt dat ook minder.
Haha ja, laten we een van de beste verhaalvertellers en game directors van de industrie ontslaan.Pixel Witcher schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:23:
[...]
Welnee, PS5 heeft zoveel shit over zich heen gehad en dit (tlou2) had waarschijnlijk een crossgen release geweest om het enigzins te redden.
Het is allemaal zoveel voorspelbaar daar bij Sony.
Shawn Layden eruit werken (weinig info verder en deed het prima) vervolgens die kerel van Killzone aantrekken die volgens mij nog nooit van communicatie heeft gehoord.
Het is alleen maar bergafwaarts gegaan bij Playstation de afgelopen 2 jaar.
Last of Us 2 is wel het dieptepunt met de leaks. Het zit ze ook absoluut niet mee.
Misschien moet ze eens beginnen met het ontslaan van Neil Druckmann, gewoon een frisse start daar.
Maar wat bedoel je? TLoU2 is nog steeds een cross gen release. Althans, je kan hem ook op de PS5 spelen en je kan de aanname doen dat er een PS5 patch gaat komen.
En Hermen Hulst is hoofd van WWS. Het is niet aan hem om hardware onthullingen te doen, dus ik weet niet wat je van hem verwacht verder? Sony had ongetwijfeld gewoon een plan waarbij de reveal van de PS5 later in het jaar zou plaatsvinden dan de reveal van de PS4 (ongetwijfeld te wijden aan de release van een paar grote titels). Daar kan je van alles van vinden, maar verder niks mis mee. De pandemie heeft echter her en der wat roet in het eten gegooid.
Dat is ook de juiste insteek, maar we weten maar al te goed dat er genoeg mensen zijn die er fanatieker inzitten, vandaar mijn blizzard voorbeeld, ik heb weinig games die ik zsm met release wil spelen, maar diablo is er een van (al hoewel ik de d3 launch redelijk en bewust gemist heb omdat je gewoon bijna zeker wist dat de grote populariteit voor problemen ging zorgen, de game lag echter wel naaste meFlagg schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:16:
[...]
Ik heb iig besloten niet meer te preorderen, nou neem ik het crunch gedeelte met een korreltje zout, ik bedoel een maand of 2 voor launch met zijn allen ff er tegenaan vind ik geen crunch maar gewoon ff lekker met zijn allen de schouders eronder. Als het al een jaar aan de gang is en je aangesproken wordt als je ff niet mee wil/kan doen wordt het wel iets anders.
Mochten er voor de launch toch serieuze aanklachten (en niet een nieuws item op een gamingsite met dubieuze anonieme bronnen) naar buiten komen van medewerkers zelf dan sla ik hem bij launch lekker over.
Het blijft een spelletje wat ik onder simpel amsument schaar en ik niet moet spelen ten koste van alles.
Datzelfde geldt voor kleding ik koop geen kleding dat zo goedkoop is dat het onmogelijk verantwoord geproduceerd kan worden. En je ziet steeds meer dat je een filter in kan stellen voor "duurzaam geproduceerd" en dan maar vertrouwen dat dat zo is natuurlijk.
Maar ook voor mij geldt ignorance is bliss, maar zodra ik weet dat ze de boel belazeren of tegen elke prijs maar winstmaximalisatie najagen ben ik geen klant meer.
Maar koop ook nog steeds genoeg bij AliExpress hoor, al wordt dat ook minder.
offtopic:
Kleding oei. Moet zeggen dat mijn gezin incl. myself toch ook wel bij de primark en outlets spullen scoren, al hoewel mijn vrouw altijd ook kijkt op marktplaats en bij kringloop winkels zowel voor het milleu en de portemonnee.
Ali kocht ik ook wel is wat, maar ik ga toch proberen mijn uitgaves daar idd te minderen, usa is niet perfect, verre van, helemaal met de huidge pres, maar liever 'hullie' dan china als degene die min of meer de wereld politiek bepaald...ik heb niet de illusie dat alleen mijn uitgave daar enige invloed op hebben, maar alle beetjes zijn meegenomen.......
Kleding oei. Moet zeggen dat mijn gezin incl. myself toch ook wel bij de primark en outlets spullen scoren, al hoewel mijn vrouw altijd ook kijkt op marktplaats en bij kringloop winkels zowel voor het milleu en de portemonnee.
Ali kocht ik ook wel is wat, maar ik ga toch proberen mijn uitgaves daar idd te minderen, usa is niet perfect, verre van, helemaal met de huidge pres, maar liever 'hullie' dan china als degene die min of meer de wereld politiek bepaald...ik heb niet de illusie dat alleen mijn uitgave daar enige invloed op hebben, maar alle beetjes zijn meegenomen.......
10 second ninja DONE
Ik ga wel grotendeels akkoord met de post van @Pixel Witcher. De voorbije 2 jaar loopt het allemaal wat scheef bij Playstation. Er hangt geen 'fun' meer rond het merk. Weinig transparantie en het lijkt nogal bureaucratisch. Die video met Mark Cerny was daar weer een voorbeeld van: aan het einde van de rit was het gewoon een slechte video en slechte marketing.
Ik vind het ook jammer dat Shawn Layden is vertrokken, ook het feit dat er geen indicatie is gegeven waarom. Playstation heeft nu ook geen 'uithangbord' meer. Hermen Hulst zou dat zeker kunnen worden, maar dan gaat Playstation wel eens moeten beginnen met communiceren naar de buitenwereld. Phil Spencer bijvoorbeeld doet fantastisch werk bij Xbox. Over het algemeen hangt er een veel grotere fun factor rond dat merk momenteel.
Playstation heeft ook de fout gemaakt om hun games veel te vroeg aan te kondigen deze gen, waardoor het allemaal veel te lang duurt. En TLoU2 is daar nu inderdaad het dieptepunt van geworden.
Neil Druckmann heeft verder totaal niets te maken met de dingen hierboven, maar hij is wel mede verantwoordelijk voor het feit dat ND wat bergafwaarts is aan het gaan. Nu de story van TLoU2 op het internet staat, krijgt hij bovendien een hoop shit over zich heen, omdat het verhaal slecht zou zijn, te random, te veel loopholes, en te opdringerig met zijn 'gedachtegoed'.
Dat was mijn betoog. Fijne dag verder
Ik vind het ook jammer dat Shawn Layden is vertrokken, ook het feit dat er geen indicatie is gegeven waarom. Playstation heeft nu ook geen 'uithangbord' meer. Hermen Hulst zou dat zeker kunnen worden, maar dan gaat Playstation wel eens moeten beginnen met communiceren naar de buitenwereld. Phil Spencer bijvoorbeeld doet fantastisch werk bij Xbox. Over het algemeen hangt er een veel grotere fun factor rond dat merk momenteel.
Playstation heeft ook de fout gemaakt om hun games veel te vroeg aan te kondigen deze gen, waardoor het allemaal veel te lang duurt. En TLoU2 is daar nu inderdaad het dieptepunt van geworden.
Neil Druckmann heeft verder totaal niets te maken met de dingen hierboven, maar hij is wel mede verantwoordelijk voor het feit dat ND wat bergafwaarts is aan het gaan. Nu de story van TLoU2 op het internet staat, krijgt hij bovendien een hoop shit over zich heen, omdat het verhaal slecht zou zijn, te random, te veel loopholes, en te opdringerig met zijn 'gedachtegoed'.
Dat was mijn betoog. Fijne dag verder
Wat ik bedoel is dat ze TLOU2 waarschijnlijk op dezelfde dag hadden uit willen brengen als bij de release van de PS5. "als je de beste versie wilt van TLOU2 dan moet je voor de PS5 versie gaan"bram1984 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:39:
[...]
Haha ja, laten we een van de beste verhaalvertellers en game directors van de industrie ontslaan.
Maar wat bedoel je? TLoU2 is nog steeds een cross gen release. Althans, je kan hem ook op de PS5 spelen en je kan de aanname doen dat er een PS5 patch gaat komen.
En Hermen Hulst is hoofd van WWS. Het is niet aan hem om hardware onthullingen te doen, dus ik weet niet wat je van hem verwacht verder? Sony had ongetwijfeld gewoon een plan waarbij de reveal van de PS5 later in het jaar zou plaatsvinden dan de reveal van de PS4 (ongetwijfeld te wijden aan de release van een paar grote titels). Daar kan je van alles van vinden, maar verder niks mis mee. De pandemie heeft echter her en der wat roet in het eten gegooid.
Toegegeven slim, omdat het een van de grootste release van het jaar was (let op was) ik denk dat ze zelf ook wel zagen dat het geen enkele zin meer heeft en wonderbaarlijk zijn alle logistieke problemen die de pandemie veroorzaakt heeft helemaal opgelost.
Herman Hulst is inmiddels al een half jaar hoofd en wat heeft hij gedaan, wat is het idee van ze, behalve een super snelle ssd hebben?
Zoals ik al zei Playstation is het kwijt, het ontslag van Layden, even daarvoor dat het hoofd van Playstation niet op de hoogte was van de Azure deal met MS, het logo reveal, de hardware tech live stream, de controller reveal, de naam reveal. het fiasco met de werkgevers bij ND en uiteindelijk de leak..
Playstation is terug naar de arrogante PS3 tijd.
Overigens denk ik dat TLOU2 serieus nog klappen gaat krijgen, zowel in sales als in reviews.
De game is in 2016 aangekondigd en zou in 2019 al uitkomen. Hij is inmiddels 2x uitgesteld. Het is nooit de bedoeling geweest deze simultaan met PS5 te releasen. Ik verwacht ook niet dat er 2 versies komen en dat je moet double dippen voor de PS5 versie. Dat zou heel gek zijn.Pixel Witcher schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:34:
[...]
Wat ik bedoel is dat ze TLOU2 waarschijnlijk op dezelfde dag hadden uit willen brengen als bij de release van de PS5. "als je de beste versie wilt van TLOU2 dan moet je voor de PS5 versie gaan"
Toegegeven slim, omdat het een van de grootste release van het jaar was (let op was) ik denk dat ze zelf ook wel zagen dat het geen enkele zin meer heeft en wonderbaarlijk zijn alle logistieke problemen die de pandemie veroorzaakt heeft helemaal opgelost en roet in het eten heeft gegooid (lol)
Herman Hulst is inmiddels al een half jaar hoofd en wat heeft hij gedaan, wat is het idee van ze, behalve een super snelle ssd hebben?
Zoals ik al zei Playstation is het kwijt, het ontslag van Layden, even daarvoor dat het hoofd van Playstation niet op de hoogte was van de Azure deal met MS, het logo reveal, de hardware tech live stream, de controller reveal, de naam reveal. het fiasco met de werkgevers bij ND en uiteindelijk de leak..
Playstation is terug naar de arrogante PS3 tijd.
Overigens denk ik dat TLOU2 serieus nog klappen gaat krijgen, zowel in sales als in reviews.
En ik weet niet of alle logistieke problemen zijn opgelost. Jij hebt meer info, begrijp ik? Heeft Sony iets gezegd over de fysieke oplage en de aantallen die beschikbaar komen? Mogelijk zijn dat er een stuk minder dan aanvankelijk het plan was. Mogelijk wilden ze ook de fysieke retail niet tegen het been stoten door alleen maar digitaal te releasen. Maar goed, dat blijft vooral voer voor speculatie.
En Hermen (niet Herman) is, nogmaals, hoofd van WWS (dat staat voor World Wide Studios). Wat heeft hij te maken met de hardware? In principe helemaal niks. Daarvoor moet je eerder bij Jim Ryan zijn.
Wat het idee van ze is, is waarschijnlijk doorgaan met wat ze al jaren marktleider maakt? We weten het binnen een paar weken, denk ik? Je bent vooral ongeduldig, lijkt wel. Zullen we anders gewoon op de reveal wachten?
Je ziet verder wel echt een hele hoop ongefundeerde beren op de weg, lijkt het. Wat is er precies mis met het logo en de controller reveal? Ze hebben daar meer aandacht mee gegenereerd dan alles wat de concurrent doet. Het tech praatje was inhoudelijk prima, maar veel te droog voor het doorsnee publiek en ook niet op deze manier gepland. Onhandig, maar meer ook niet. De publieke reveal komt nog.
En TLoU2 krijgt nog wel klappen in sales ja, tuurlijk joh. De meest geanticipeerde game van de generatie zal niet veel gaan verkopen. Ik ga bijna denken dat je gewoon zit te trollen.
En ik ga bijna denken dat je een te grote fanboy bent om te zien waarin Sony faalt, maakt niet uit. Uiteindelijk ga je het wel zien.bram1984 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:50:
[...]
De game is in 2016 aangekondigd en zou in 2019 al uitkomen. Hij is inmiddels 2x uitgesteld. Het is nooit de bedoeling geweest deze simultaan met PS5 te releasen. Ik verwacht ook niet dat er 2 versies komen en dat je moet double dippen voor de PS5 versie. Dat zou heel gek zijn.
En ik weet niet of alle logistieke problemen zijn opgelost. Jij hebt meer info, begrijp ik? Heeft Sony iets gezegd over de fysieke oplage en de aantallen die beschikbaar komen? Mogelijk zijn dat er een stuk minder dan aanvankelijk het plan was. Mogelijk wilden ze ook de fysieke retail niet tegen het been stoten door alleen maar digitaal te releasen. Maar goed, dat blijft vooral voer voor speculatie.
En Hermen (niet Herman) is, nogmaals, hoofd van WWS (dat staat voor World Wide Studios). Wat heeft hij te maken met de hardware? In principe helemaal niks. Daarvoor moet je eerder bij Jim Ryan zijn.
Wat het idee van ze is, is waarschijnlijk doorgaan met wat ze al jaren marktleider maakt? We weten het binnen een paar weken, denk ik? Je bent vooral ongeduldig, lijkt wel. Zullen we anders gewoon op de reveal wachten?
Je ziet verder wel echt een hele hoop ongefundeerde beren op de weg, lijkt het. Wat is er precies mis met het logo en de controller reveal? Ze hebben daar meer aandacht mee gegenereerd dan alles wat de concurrent doet. Het tech praatje was inhoudelijk prima, maar veel te droog voor het doorsnee publiek en ook niet op deze manier gepland. Onhandig, maar meer ook niet. De publieke reveal komt nog.
En TLoU2 krijgt nog wel klappen in sales ja, tuurlijk joh. De meest geanticipeerde game van de generatie zal niet veel gaan verkopen. Ik ga bijna denken dat je gewoon zit te trollen.
Ik weet niet in hoeverre je mee bent met de leaks, maar er is echt een hoop negatieve feedback op de game so far. (het verhaal natuurlijk, de gameplay zal wel goed zijn hoop ik)bram1984 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:50:
[...]
De meest geanticipeerde game van de generatie zal niet veel gaan verkopen. Ik ga bijna denken dat je gewoon zit te trollen.
Ik heb ook mijn bedenkingen bij wat ik heb gezien/gelezen, maar ik ga geen oordeel vellen voor ik het zelf heb gespeeld.
Nee, ik zie alleen de logica wat meer dan jij. Ik heb het al heel vaak gezegd. Als je bijna nog een heel jaar voor je hebt met FFVII Remake, The Last of Us II en Ghost of Tsushima, dan snap ik dat je de typetrain voor je next gen console zo laat mogelijk wilt starten. Hier en daar een drip feed. Het is allemaal prima te verklaren, helemaal nu met alle lockdowns overal. Dat jij het geduld niet kan opbrengen en vervalt in een stortvloed aan negativiteit en concern trolling, moet je natuurlijk zelf weten. Het feit dat je niet echt helemaal weet wie Hermen Hulst is en wat hij precies doet, helpt niet echt mee.Pixel Witcher schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:56:
[...]
En ik ga bijna denken dat je een te grote fanboy bent om te zien waarin Sony faalt, maakt niet uit. Uiteindelijk ga je het wel zien.![]()
Het GDC praatje verbaasde me sowieso op dat tijdstip in het jaar. Dat vind ik een hele rare move. Ik had het logischer gevonden als ze gewoon stil waren gebleven over de PS5 en dat had me dan ook niks verbaasd. Ik heb al een tijdje geroepen dat ik pas een reveal in mei of juni verwacht.
En over TLoU 2 zeggen dat die slecht gaan reviewen is net zo ongefundeerd als zeggen dat deze een 9.8 gaat halen op Meta. Gezien ND's trackrecord is de kans op het laatste iets groter, maar we zullen af moeten wachten. Maar ook hierover heb je meer info, blijkbaar.
@Anton.net Ik heb gelukkig nog helemaal niks mee gekregen en dat probeer ik zo te houden. Kan me ook maar moeilijk voorstellen dat ze het verhaal van deel 1 gaan overtreffen. Er lijkt wat controverse te zijn? Soms is dat wel goed. Gelukkig is het verhaal maar 1 aspect. Als de gameplay/polish/pacing eronder lijden, dan maak ik me wel wat meer zorgen. Wat dat betreft heb ik redelijk blind vertrouwen in ND.
Verder eens met @dvd-linden. Een verhaal kan je niet beleven door wat leaks en spoilers.
[ Voor 14% gewijzigd door bram1984 op 28-04-2020 15:10 ]
Ik wil geen enkele spoiler weten, weet niks van de leaks en wil dat ook graag zo houden. Dus hoop dat jullie wat dit onderwerp betreft dan ook niet verdergaan dan hetgeen tot nu toe besproken is.Anton.net schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:02:
[...]
Ik weet niet in hoeverre je mee bent met de leaks, maar er is echt een hoop negatieve feedback op de game so far. (het verhaal natuurlijk, de gameplay zal wel goed zijn hoop ik)
Ik heb ook mijn bedenkingen bij wat ik heb gezien/gelezen, maar ik ga geen oordeel vellen voor ik het zelf heb gespeeld.
Daar komt nog eens bij dat een verhaal zelf ervaren tijdens het doorlopen van een game, gecombineerd met, hoogstwaarschijnlijk, goede gameplay heel iets anders is dan een verhaal meekrijgen via een aantal cutscenes die gelekt zijn of door het te lezen. Dus in hoeverre je daar nou een oordeel over moet gaan vellen. Ik denk dat als je het verhaal van the Last of Us op papier zet en het leest je ook niet zoiets hebt van "wow, dat is baanbrekend". Totdat je bijvoorbeeld het eerste hoofdstuk daadwerkelijk speelt en ervaart. Ik weet nog wel dat de eerste keer dat ik dat speelde ik echt ff zoiets had van "wtf!".
Dus ja, het feit dat mensen niet het geduld op kunnen brengen om te wachten tot ze zelf de game en het verhaal kunnen ervaren maar dan wel een oordeel gaan vellen over het verhaal (of zelfs de game) op basis van leaks... Laat ik maar zeggen dat ik dat allemaal met een flinke korrel zout neem.
Jij zegt mijns inziens dan ook terecht dat je geen oordeel gaat vellen totdat je het zelf gespeeld hebt. En ik denk dat dat de beste conclusie is die voor iedereen geldt. Dan komen we er na 19 juni nog wel eens op terug of deze game zijn hype waar heeft gemaakt of niet.
[ Voor 8% gewijzigd door dvd-linden op 29-04-2020 14:10 ]
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
De GDC PS5 talk blijf ik een domme zet vinden en ik absoluut niet snap hoe Sony dat ooit zo heeft kunnen bedenken, maar goed. Wij weten in ieder geval wel wat de specs van de machine zijn, dus dat is positief 
Wacht eerst de reactie van de eerst volgende TLOU2 trailer maar eens af
Internet negativiteit wil nog wel eens haaks staan op de daadwerkelijk prestaties van een game. Een perfect voorbeeld hiervoor is Pokémon Sw/Sh van afgelopen jaar. Binnen de internet communities werd er extreem negatief naar de games gekeken nadat Nintendo de Dexit had aangekondigd, de leaks en data mines maakte dit alleen maar erger. Uiteindelijk zijn het de best verkopende Switch games tot nu toe gewordenAnton.net schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:02:
[...]
Ik weet niet in hoeverre je mee bent met de leaks, maar er is echt een hoop negatieve feedback op de game so far. (het verhaal natuurlijk, de gameplay zal wel goed zijn hoop ik)

offtopic:
Zelf zal ik TLOU2 niet halen, maar dat is meer omdat "Naughty Dog" stijl games mij niet liggen.
Ik ben nog steeds zuur hoe Nintendo met Pokémon om gaat, maar goed dat is niet een onderwerp voor een PS topic...
Zelf zal ik TLOU2 niet halen, maar dat is meer omdat "Naughty Dog" stijl games mij niet liggen.
Ik ben nog steeds zuur hoe Nintendo met Pokémon om gaat, maar goed dat is niet een onderwerp voor een PS topic...
Als die er nog komt. De comment section van iedere post van Playstation of ND staat vol met leaks.Caayn schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:09:
Is gewoon onmogelijk geworden om nog marketing te doen rond die game.

Hoe kom je erbij dat ik geen geduld heb, dat zeg je nu een aantal keer, ik geef aan dat het me opvalt.bram1984 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:04:
[...]
Nee, ik zie alleen de logica wat meer dan jij. Ik heb het al heel vaak gezegd. Als je bijna nog een heel jaar voor je hebt met FFVII Remake, The Last of Us II en Ghost of Tsushima, dan snap ik dat je de typetrain voor je next gen console zo laat mogelijk wilt starten. Hier en daar een drip feed. Het is allemaal prima te verklaren, helemaal nu met alle lockdowns overal. Dat jij het geduld niet kan opbrengen en vervalt in een stortvloed aan negativiteit en concern trolling, moet je natuurlijk zelf weten. Het feit dat je niet echt helemaal weet wie Hermen Hulst is en wat hij precies doet, helpt niet echt mee.
Het GDC praatje verbaasde me sowieso op dat tijdstip in het jaar. Dat vind ik een hele rare move. Ik had het logischer gevonden als ze gewoon stil waren gebleven over de PS5 en dat had me dan ook niks verbaasd. Ik heb al een tijdje geroepen dat ik pas een reveal in mei of juni verwacht.
En over TLoU 2 zeggen dat die slecht gaan reviewen is net zo ongefundeerd als zeggen dat deze een 9.8 gaat halen op Meta. Gezien ND's trackrecord is de kans op het laatste iets groter, maar we zullen af moeten wachten. Maar ook hierover heb je meer info, blijkbaar.
Ik zie scheurtjes in het Playstation bedrijf, missen van meerdere E3, en evenementen geen eigen events echt meer.
Het is juist andersom ik denk dat ik meer de logica zie dan jij, maar zoals ik al zei je komt er vanzelf achter.
Wie zegt dat ik niet weet wie Hermen Hulst is? Hoe kom je erop? Ik gaf nog aan wat heeft hij tot nu toe gedaan? Wat zijn de ideen? waar wilt PS met de games heen.
Het feit dat je niet inziet hoeveel damage het merk Playstation op dit moment heeft door al 2 jaar weinig te communiceren zegt mij dat je niet helemaal door hebt hoe dit gaat aflopen.
Helemaal dat je tot 2x toe naar de pandemie grijpt als excuus voor het falen van Playstation geeft mij het idee dat je niet weet hoe je bepaalde dingen kunt verklaren.
Het GDC praatjes was prima als Playstation dit zelf niet zo opgehyped hadden, en zet daar een game bij (Spiderman) en je kunt de prestaties ook laten zien.
Tevens had dhr Hermen Hust hier prima kunnen aansluiten met een van zijn studios of een voorproefje, aangezien het een digital event was had je hier een mini event van kunnen maken.
Ik zou als ik jou was maar even de backlash gaan kijken op Social media, het verhaal ligt op straat, mensen zijn totaal niet tevreden ermee en eerlijk ik kan me er absoluut iets bij voorstellen.
Ik was hyped voor TLOU2 en ik wil die game ook absoluut gaan spelen, maar daar laat ik het bij.
Misschien moet je ook eens een andere kijk (negatief of niet) op Playstation accepteren, dit is hoe ik het zie en eerlijk ook denk dat het gaat gebeuren.
Hierbij beëindig ik gelijk mijn discussie met jou, ik heb het idee dat discussiëren met jou geen zin heeft
Genoeg websites die de trailer over zullen nemen waarbij de reacties niet direct zichtbaar zijn of simpelweg gewoon op de eigen Playstation blog met de reacties uitgeschakeld. Daar mag het marketing team zich op uit leven en hun creativiteit laten zien. Iets in de trant van een launch trailer zal er ongetwijfeld komen.Anton.net schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:16:
[...]
Als die er nog komt. De comment section van iedere post van Playstation of ND staat vol met leaks.
Jij ziet scheurtjes, ik zie concern trolling.Pixel Witcher schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:19:
[...]
Hoe kom je erbij dat ik geen geduld heb, dat zeg je nu een aantal keer, ik geef aan dat het me opvalt.
Ik zie scheurtjes in het Playstation bedrijf, missen van meerdere E3, en evenementen geen eigen events echt meer.
Het is juist andersom ik denk dat ik meer de logica zie dan jij, maar zoals ik al zei je komt er vanzelf achter.
Wie zegt dat ik niet weet wie Hermen Hulst is? Hoe kom je erop? Ik gaf nog aan wat heeft hij tot nu toe gedaan? Wat zijn de ideen? waar wilt PS met de games heen.
Het feit dat je niet inziet hoeveel damage het merk Playstation op dit moment heeft door al 2 jaar weinig te communiceren zegt mij dat je niet helemaal door hebt hoe dit gaat aflopen.
Helemaal dat je tot 2x toe naar de pandemie grijpt als excuus voor het falen van Playstation geeft mij het idee dat je niet weet hoe je bepaalde dingen kunt verklaren.
Het GDC praatjes was prima als Playstation dit zelf niet zo opgehyped hadden, en zet daar een game bij (Spiderman) en je kunt de prestaties ook laten zien.
Tevens had dhr Hermen Hust hier prima kunnen aansluiten met een van zijn studios of een voorproefje, aangezien het een digital event was had je hier een mini event van kunnen maken.
Ik zou als ik jou was maar even de backlash gaan kijken op Social media, het verhaal ligt op straat, mensen zijn totaal niet tevreden ermee en eerlijk ik kan me er absoluut iets bij voorstellen.
Ik was hyped voor TLOU2 en ik wil die game ook absoluut gaan spelen, maar daar laat ik het bij.
Misschien moet je ook eens een andere kijk (negatief of niet) op Playstation accepteren, dit is hoe ik het zie en eerlijk ook denk dat het gaat gebeuren.
Hierbij beëindig ik gelijk mijn discussie met jou, ik heb het idee dat discussiëren met jou geen zin heeft![]()
Missen van E3. Ja dus? Sony kiest voor een eigen event. Dat werkt prima. Ze hebben er overigens pas eentje gemist en die van dit jaar afgezegd. Daarbij is de E3 ook niet echt meer wat het was. Dus als er al ergens scheurtjes waren, dan was het wel de E3.
Omdat je steeds de indruk wekt dat Hermen (die overigens notabene gisteren een verklaring via het blog naar buiten heeft gebracht) iets te maken heeft met de hardware. Dan weet je dus blijkbaar niet dat hij (NOGMAALS) hoofd is van WWS. Hij communiceert dus in principe niet over de hardware. En waar ze heen willen met software? Wat bedoel je daarmee? Dat is toch geen rocket science? Gewoon doorgaan met hoge kwaliteit content produceren? Waar zouden ze anders heen willen? Benieuwd wat je nu precies wilt horen van ze? Welke info mis je dan?
En het feit dat jij blijkbaar hebt gemist hoeveel social media tractie een simpele logo en controller reveal veroorzaken, toont aan hoe verschrikkelijk groot het bord voor je kop is. PS is op dit moment populairder, hotter en meer gehyped dan ooit. Klinkt inderdaad als een zeer beschadigd merk.
Blijkbaar staat weinig communiceren bij jou synoniem voor "schade". Prima joh.
En nee, waarom zou ik mezelf gaan laten spoilen? Ik hoor wel hoe de game is van mensen die 'm daadwerkelijk van voren naar achteren hebben uitgespeeld, in plaats van een oordeel vellen op wat gelekte story spoilers. Dat doemdenken laat ik wel aan jou over.
Je merkt het wel aan alles, echt werkelijk elke bericht wordt nu volgespamt met leaks.Anton.net schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:16:
[...]
Als die er nog komt. De comment section van iedere post van Playstation of ND staat vol met leaks.
Zelfs een trailer van Destroy all Humans op Playstation Twitter pagina staat er vol mee.
Voor degene die spoilervrij willen blijven check voorlopig maar geen enkele comment section van een trailer vanuit Playstation.
Dit gaat nog wel even duren, zeer benieuwd hoe zit dit gaan managen.
[ Voor 10% gewijzigd door Pixel Witcher op 28-04-2020 16:14 ]
Ik mijd expres al bijna alle comments gedeeltess, alsook resetera en reddit. Zelfs bij YT is het oppassen geblazenPixel Witcher schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:13:
[...]
Je merkt het wel aan alles, echt werkelijk elke bericht wordt nu volgespamt met leaks.
Zelfs een trailer van Destroy all Humans op Playstation Twitter pagina staat er vol mee.
Voor degene die spoilervrij willen blijven check voorlopig maar geen enkele comment section van een trailer vanuit Playstation.
Dit gaat nog wel even duren, zeer benieuwd hoe zit dit gaan managen.
Er zijn vooral heel veel aannames voor wat er gaande is bij Playstation maar we hebben als outsiders weinig feiten om zaken echt te kunnen verklaren. Dat er flinke veranderingen gaande zijn in de top van Playstation is duidelijk en dat is in gang gezet met het vertrek van Andrew House vorig jaar. Dat resulteerde in een domino effect met het vertrek van Layden, de nieuwe posities van Jim Ryan, Shuhei Yoshida en Hermen Hulst. Er wordt dan van buitenaf tegenaan gekeken alsof er een interne powerstruggle gaande was. Of dat ook echt zo is zullen we denk ik nooit weten, dat zijn opnieuw aannames maar het zou zomaar kunnen zijn.Pixel Witcher schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:19:
[...]
Hoe kom je erbij dat ik geen geduld heb, dat zeg je nu een aantal keer, ik geef aan dat het me opvalt.
Over Hulst: ik kan me nog goed herinneren dat iedereen baalde toen Jack Tretton weg ging en Layden er voor in de plaats kwam. Was ook genoeg commentaar op van de vocale groep die-hard fans. Layden had geen charisma en zijn E3 presentaties waren te droog en zenuwachtig. Nu herhaalt de geschiedenis zich en vind diezelfde groep fans het jammer dat Layden weg is en is men sceptisch over Hulst. De vraag is in hoeverre dat terecht is. Hij zit pas net in die rol, heeft eind vorig jaar en begin dit jaar alle WWS studios bezocht en zal ongetwijfeld druk zijn met de PS5 voorbereidingen, zijn studios zullen tenslotte aankondigingen gaan doen voor dat nieuwe apparaat. Daarna volge echter de epidemie en lijkt het erop dat de oorspronkelijke plannen niet meer haalbaar waren. Opnieuw een aanname, het kan ook zijn dat alles volgens plan verloopt en ze gewoon een andere benadering hebben vergelekenn met 2013 en de release van de PS4. Of dat de juiste benadering is zullen we pas weten als de PS5 gereleased is.
De suggestie van Druckmann wegsturen vind ik op zich ook wel bijzonder want die man staat bijzonder hoog aangeschreven als creative director. Waarom zou hij wegmoeten? Is hij dan verantwoordelijk voor de lange crunch periodes bij Naughty Dog? Of is dat het management van ND of Sony? Geen idee. Ik praat de langdurige crunch ook absoluut niet goed. Jason Schreier heeft dat wat mij betreft ook terecht uitgelicht en dat moet echt veranderen.
Overigens, volgens mij heeft Playstation het GDC praatje helemaal niet gehyped, ik herinner me slechts een enkele tweet een dag van tevoren. Die hype kwam er vooral van de die-hard fanbase.
Daarnaast: wat er op ResetERA, NeoGAF en Reddit geroepen wordt over Sony, Naughty Dog, Hulst, Layden of wie dan ook, dat is echt maar een fractie van de gehele userbase van Playstation en een slechts een kleine vocale bubbel. 90 tot 95% weet niet eens wie Hulst, Layden, Druckmann of Ryan zijn. De impact van die negatieve tendens zal echt miniem zijn of verwaarloosbaar. Playstation is een sterk merk. Of ze dat door kunnen zetten met de PS5 kunnen we pas echt beoordelen als het ding een tijdje op de markt is.
Ik vraag me altijd af wat voor mensen dit precies zijn. Wat bereik je ermee om zoiets voor andere mensen, die je niet eens kent, te gaan zitten vergallen.Anton.net schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:16:
[...]
Dit. En laten we nu ook vooral niet doen alsof crunch alleen bij ND voor komt. We zijn het er allemaal wel over eens dat het niet valt goed te praten, hoe graag je een game ook wilt. Maar het gebeurt overal bij iedere grote studio. Of denken we dat er bij een Ubi (die nota bene ieder jaar een deadline hebben met bijvoorbeeld een AC game) en een Call of Duty dev geen crunch is? Ik denk dat veel mensen er gewoon niet zo snel mee naar buiten komen. Angst, of gewoon geaccepteerd dat het erbij hoort. Ik denk dat sommigen het serieus niet eens erg vinden. Die zijn misschien ook die hard liefhebber van alles omtrent gaming, hebben wellicht een wat minder druk sociaal leven en willen niets liever dan aan die nieuwe blockbuster game werken.kazuka schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:21:
[...]
Er zijn vooral heel veel aannames voor wat er gaande is bij Playstation maar we hebben als outsiders weinig feiten om zaken echt te kunnen verklaren. Dat er flinke veranderingen gaande zijn in de top van Playstation is duidelijk en dat is in gang gezet met het vertrek van Andrew House vorig jaar. Dat resulteerde in een domino effect met het vertrek van Layden, de nieuwe posities van Jim Ryan, Shuhei Yoshida en Hermen Hulst. Er wordt dan van buitenaf tegenaan gekeken alsof er een interne powerstruggle gaande was. Of dat ook echt zo is zullen we denk ik nooit weten, dat zijn opnieuw aannames maar het zou zomaar kunnen zijn.
Over Hulst: ik kan me nog goed herinneren dat iedereen baalde toen Jack Tretton weg ging en Layden er voor in de plaats kwam. Was ook genoeg commentaar op van de vocale groep die-hard fans. Layden had geen charisma en zijn E3 presentaties waren te droog en zenuwachtig. Nu herhaalt de geschiedenis zich en vind diezelfde groep fans het jammer dat Layden weg is en is men sceptisch over Hulst. De vraag is in hoeverre dat terecht is. Hij zit pas net in die rol, heeft eind vorig jaar en begin dit jaar alle WWS studios bezocht en zal ongetwijfeld druk zijn met de PS5 voorbereidingen, zijn studios zullen tenslotte aankondigingen gaan doen voor dat nieuwe apparaat. Daarna volge echter de epidemie en lijkt het erop dat de oorspronkelijke plannen niet meer haalbaar waren. Opnieuw een aanname, het kan ook zijn dat alles volgens plan verloopt en ze gewoon een andere benadering hebben vergelekenn met 2013 en de release van de PS4. Of dat de juiste benadering is zullen we pas weten als de PS5 gereleased is.
De suggestie van Druckmann wegsturen vind ik op zich ook wel bijzonder want die man staat bijzonder hoog aangeschreven als creative director. Waarom zou hij wegmoeten? Is hij dan verantwoordelijk voor de lange crunch periodes bij Naughty Dog? Of is dat het management van ND of Sony? Geen idee. Ik praat de langdurige crunch ook absoluut niet goed. Jason Schreier heeft dat wat mij betreft ook terecht uitgelicht en dat moet echt veranderen.
Overigens, volgens mij heeft Playstation het GDC praatje helemaal niet gehyped, ik herinner me slechts een enkele tweet een dag van tevoren. Die hype kwam er vooral van de die-hard fanbase.
Daarnaast: wat er op ResetERA, NeoGAF en Reddit geroepen wordt over Sony, Naughty Dog, Hulst, Layden of wie dan ook, dat is echt maar een fractie van de gehele userbase van Playstation en een slechts een kleine vocale bubbel. 90 tot 95% weet niet eens wie Hulst, Layden, Druckmann of Ryan zijn. De impact van die negatieve tendens zal echt miniem zijn of verwaarloosbaar. Playstation is een sterk merk. Of ze dat door kunnen zetten met de PS5 kunnen we pas echt beoordelen als het ding een tijdje op de markt is.
Dat zijn de internetversies van stoere grote jongens die het speelgoed van kleine kinderen kapot trappen.bram1984 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:27:
[...]
Ik vraag me altijd af wat voor mensen dit precies zijn. Wat bereik je ermee om zoiets voor andere mensen, die je niet eens kent, te gaan zitten vergallen.
[...]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Spoilen van leaks is natuurlijk ook echt kinderachtig, maar een deel van de gaming community is toch ook echt kinderachtig? Lees maar de gemiddelde reacties op social media. Daar hoeven we ons (helaas) toch niet meer over te verbazen.
Dan hebben we hier op tweakers nog best een hoge standaard
Klopt aannameskazuka schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:21:
[...]
Er zijn vooral heel veel aannames voor wat er gaande is bij Playstation maar we hebben als outsiders weinig feiten om zaken echt te kunnen verklaren. Dat er flinke veranderingen gaande zijn in de top van Playstation is duidelijk en dat is in gang gezet met het vertrek van Andrew House vorig jaar. Dat resulteerde in een domino effect met het vertrek van Layden, de nieuwe posities van Jim Ryan, Shuhei Yoshida en Hermen Hulst. Er wordt dan van buitenaf tegenaan gekeken alsof er een interne powerstruggle gaande was. Of dat ook echt zo is zullen we denk ik nooit weten, dat zijn opnieuw aannames maar het zou zomaar kunnen zijn.
Het is allemaal erg vreemd bij Sony,zoals ik al zei verwacht ik echt dat Playstation er niet goed uit zal komen.
Layden was jarenlang in de leer bij Tretton en ondanks een stroeve start heeft hij het prima gedaan, uitstekend zelfs. Echter word deze man aan de kant geschoven bedankt met een simpel berichtje en Hermen Hulst maakt zijn intrede.
Ik heb nooit echt een hoge pet op gehad van Hulst, maar wie weet doet hij het goed, ik verwacht het niet maar goed hij zal eens moeten gaan communiceren wat zijn ideeën zijn de voor de komende tijd qua games en welke kant hij op wilt.
Druckmann is de vicepresident van Naughty Dog en eigenlijk ook het gezicht van ND, de geruchten van crunchen en ontevreden medewerkers (die ook weer weg zijn gegaan) gaan al al maanden rond bij ND.
Dat Druckmann totaal er niets op te zeggen heeft gaat bij mij op van wie zwijgt stemt toe. Daarom als Vicepresident vind ik hem wel degelijk verantwoordelijk voor.
De aankondiging werd idd via Twitter gedaan en ook via hun Blog, eigenlijk het media waar Sony tegenwoordig al haar aankondiging doet. En dus ook het event, dan pikken uiteraard alle sites dat mee en als een event dan zo tegenvalt tja dan wordt de tendens er niet echt beter op.
Social media wordt alleen maar groter en groter, het bereik is niet meer zoals vroeger dat je had met Neogaf bij de PS4 dat daar een paar duizend personen wild van werden, het bereik is vele malen groter.
Waarom denk je anders dat Playstation via Twitter communiceert over een nieuwe studio of een nieuwe controller.
De concurrent daarin tegen pakt alle momenten aan die ze kunnen pakken en dat doen ze goed, misschien wel perfect.
Playstation is absoluut een sterk merk, echter lijkt het PS3 tijdperk al over again, alleen dan zonder het gelukkige einde. Maar wie weet.
Vooralsnog zie IK (spreek voor mezelf uiteraard) weinig zonnig in voor Sony.
Het is een discussie die puur gebaseerd zijn op meningen, de een ziet het positief in en de ander negatief.
Maar in ieder geval bedankt voor je heldere reactie
[ Voor 4% gewijzigd door Pixel Witcher op 28-04-2020 17:15 ]
Dan zou ik kijken naar een goede LED met HDMI 2.1.mfneed schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:31:
@Xerox
Thanks, zal eens rond neuzen:) hopen dat er wat goeie info tussen staatn!
@bram1984
Hehe ja, ze bestaan nog xD... Thanks, denk alleen dat mn budget de oled niet toelaatmaar zal er eens naar kijken!
Ik wil iedereen die het hier over TV's etc heeft er op wijzen dat er in de warning staat dat dat soort discussie's niet de bedoeling zijn. Voer ze dan ook niet
Assassin's Creed: Offline
Verrassende subtitel.
Verrassende subtitel.

niet alleen offline, ook nog een off-centrebram1984 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:41:
Verrassende subtitel.
[Afbeelding]

Haha ja, viel me ook al op.DigitalError schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:43:
[...]
niet alleen offline, ook nog een off-centre
Edit: Zo te zien gaat 'ie Valhalla heten.
[ Voor 9% gewijzigd door bram1984 op 29-04-2020 19:24 ]
"Maak eenvoudig en snel een Ubisoft account aan om het spel volledig te ontgrendelen en te genieten van extra services en ingame bonussen!"bram1984 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:41:
Verrassende subtitel.
[Afbeelding]
"Een Ubisoft account en actieve internetverbinding is vereist om dit spel te spelen. Klik op akkoord om door te gaan en de voorwaarden te accepteren. Klik op afwijzen om de installatie van het spel af te breken".
....wedden?
Meer mensen last van dat de turtle beach stealth 600 je ademhaling meeneemt naar de mic? Althans ik hoor het terug in de headset. Ben zelf geen zware ademhaler, zelfs als ik expres super langzaam adem hoor ik het nog. Best vaag vind ik zelf, iemand toevallig een oplossing. Via internet krijg ik tehoren via de app, maar in de app kan je het niet aanpassen. Alleen dat draaiwieltje dat je jezelf hoort.
Effen het budget topic quoten... Hitman S1 momenteel gratis, ik zie overigens niets dat erop wijst dat het slechts tot 5 mei te spelen is.

EDIT2: volgens NodgicFabianNL was het dus op Twitter announced dat het een free trial is t.e.m. 3 mei. Ik vermoed dat de speelbaarheid/license ergens in-game zit. Ik kon deze dus nu namelijk wel 'kopen', maar in mijn Downloadlijst is er niets bijgekomen. Ook logisch, aangezien ik dus al alle episodes staan had. Hoe/Waar je dit soort actieve licenses dan kunt checken, is me wel een raadsel, want ook in mijn Library op de PS4 staat er nergens een einddatum bij Hitman.
EDIT: ik kon hem wel degelijk kopen, maar wanneer ik in mijn catalogus kijk, en ook in mijn Excel die ik al jaren bijhoud, zie ik dat ik al alle episodes had... (Paris, Sapienza, Marrakesh, Bangkok, Colorado, Hokkaido + Summer Bonus).Nodgic schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:40:
Hitman - Seizoen 1 is nu gratis in de Playstation store:
https://store.playstation...02369_00-FULLEXPERIENCE00
Edit: Gratis te spelen tot en met 5 mei.
EDIT2: volgens NodgicFabianNL was het dus op Twitter announced dat het een free trial is t.e.m. 3 mei. Ik vermoed dat de speelbaarheid/license ergens in-game zit. Ik kon deze dus nu namelijk wel 'kopen', maar in mijn Downloadlijst is er niets bijgekomen. Ook logisch, aangezien ik dus al alle episodes staan had. Hoe/Waar je dit soort actieve licenses dan kunt checken, is me wel een raadsel, want ook in mijn Library op de PS4 staat er nergens een einddatum bij Hitman.
[ Voor 46% gewijzigd door Twixie op 30-04-2020 15:27 ]
FabianNL postte dat inderdaad,
https://gathering.tweaker...message/62258380#62258380
Tot en met 3 mei dus.
https://gathering.tweaker...message/62258380#62258380
Tot en met 3 mei dus.
Hitman Season 1 heeft ook al in ps+ gezeten.
Fantastische game imo!
Ik kijk enorm uit naar Hitman 3, benieuwd of het ze lukt om die game dit najaar nog uit te brengen
Fantastische game imo!
Ik kijk enorm uit naar Hitman 3, benieuwd of het ze lukt om die game dit najaar nog uit te brengen
Ah, dat verklaart waarom ik al alle episodes staan had. Wel bizar dat ik het nu weer opnieuw kon 'kopen'. Hopelijk expiret mijn license dan niet op 4 mei.Anton.net schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:16:
Hitman Season 1 heeft ook al in ps+ gezeten.
Klopt het trouwens dat de PS4 PRO al 4K HDR ondersteund?
Heb sinds vorige week een nieuwe TV en de PS4 geeft nu dus idd 4K aan qua resolutie en HDR is ook geactiveerd.
Heeft dit nog nadelige gevolgen? Ik speel enkel COD MW (warzone of multiplayer).
Heb sinds vorige week een nieuwe TV en de PS4 geeft nu dus idd 4K aan qua resolutie en HDR is ook geactiveerd.
Heeft dit nog nadelige gevolgen? Ik speel enkel COD MW (warzone of multiplayer).
Erm ja, verbaasd dat dat nieuws is voor jecrimby schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:17:
Klopt het trouwens dat de PS4 PRO al 4K HDR ondersteund?
Gewone PS4 ondersteunde al HDR, maar enkel 1080p. PS4 Pro voegde daar 4K aan toe (upscaled of gerenderd als checkerboard).
EDIT: bij veel games kan je overigens kiezen hoe de PS4 Pro zijn extra CPU/GPU cycles aanwendt: hogere resolutie (bvb 4K ipv 1080p) maar ook meer details, of hogere framerate (60fps vs 30). Maar elk game kiest dus zelf wat het aanbiedt als Pro features.
[ Voor 18% gewijzigd door Twixie op 30-04-2020 16:35 ]
Hehe ja beide eigenlijk. Ligt wss meer aan mij dan aan de ps4. Was altijd in de veronderstelling dat dat niet kon.Twixie schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:31:
[...]
Erm ja, verbaasd dat dat nieuws is voor je. Trouwens HDR en 4K zijn totaal onafhankelijke zaken, dus weet niet welke van de 2 je verbaast, of is het de combinatie ?
Gewone PS4 ondersteunde al HDR, maar enkel 1080p. PS4 Pro voegde daar 4K aan toe (upscaled of gerenderd als checkerboard).
EDIT: bij veel games kan je overigens kiezen hoe de PS4 Pro zijn extra CPU/GPU cycles aanwendt: hogere resolutie (bvb 4K ipv 1080p) maar ook meer details, of hogere framerate (60fps vs 30). Maar elk game kiest dus zelf wat het aanbiedt als Pro features.
Ik heb ooit uitgezocht of ik een ps4 of xbox wilde kopen. Ben toen voor de ps4 gegaan, vervolgens weer verkocht en een pc gekocht en daar weer spijt van gehad en blindelings een ps4 pro gekocht. Dus nooit naar de specs van ps4 pro gekeken hehe
Dacht zin te hebben Uncharted collection platinum te halen. Dus lekker begonnen bij deel 1. Paar avondjes verder. Zojuist klapte hij tijdens het spelen terug naar hoofdmenu. Zit ik met een corrupte save file.. Helaas. Alles weg! Eerste keer dat dit zo verloopt, maar dat hoeft voor mij niet vaker te gebeuren. Helemaal geen zin meer om weer opnieuw te beginnen 
Nu The Last of Us nog maar is spelen. Is best weer een aantal jaar geleden.
[ Voor 4% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 01-05-2020 22:25 ]
Half off-topic.
Twee jaar later nog geen PS4-versie en die lijkt ook niet zo snel te komen ondanks hints van developers, dus heb ik 'm op de Mac gespeeld. Als je van games zoals Myst en The Witness e.d. houdt, moet je deze game echt eens spelenExirion schreef op maandag 2 april 2018 @ 19:21:
Op zoek naar een goeie puzzle game kwam ik tegen: Quern - Undying Thoughts
Helaas is er nog geen PS4-versie van, maar hopelijk is dat een kwestie van tijd
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Geen cloud backup die je terug kan halen?Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:24:
Dacht zin te hebben Uncharted collection platinum te halen. Dus lekker begonnen bij deel 1. Paar avondjes verder. Zojuist klapte hij tijdens het spelen terug naar hoofdmenu. Zit ik met een corrupte save file.. Helaas. Alles weg! Eerste keer dat dit zo verloopt, maar dat hoeft voor mij niet vaker te gebeuren. Helemaal geen zin meer om weer opnieuw te beginnen
Heb inderdaad gelijk gekeken of er wat te halen was. Stonden wel 2 dingen die ik gedownload heb, maar waren geen save games.
#GhostOfTsushima's Digital Deluxe Edition and Collector's Edition include this samurai PS4 Dynamic Theme.
— Sucker Punch Productions (@SuckerPunchProd) 1 mei 2020
This is in addition to a Dynamic Theme based on our box art for pre-ordering any edition of the game: https://t.co/8RmOe6PUo3
See more at https://t.co/i4d6Nh3c52 🗡️ pic.twitter.com/6lh2L05CCB
[ Voor 49% gewijzigd door bram1984 op 02-05-2020 08:21 ]
Toch nog God of War uitgespeeld uiteindelijk.
Was van de week maar weer opnieuw begonnen nadat mijn vorige poging in boredom strandde.
Maar wegens gebrek aan spellen toch maar weer begonnen en viel niet tegen, van verveling geen sprake.
Maar heb nu ook gewoon het verhaal gevolgd de sidemeuk volledig links laten liggen.
Lekker spel met goed gebalanceerde gevechten, geen overdreven knoppencombo's maar alleen maar buttons rammen gaat ook niet goedkomen.
Was van de week maar weer opnieuw begonnen nadat mijn vorige poging in boredom strandde.
Maar wegens gebrek aan spellen toch maar weer begonnen en viel niet tegen, van verveling geen sprake.
Maar heb nu ook gewoon het verhaal gevolgd de sidemeuk volledig links laten liggen.
Lekker spel met goed gebalanceerde gevechten, geen overdreven knoppencombo's maar alleen maar buttons rammen gaat ook niet goedkomen.
Niks aan de hand geloof ik. 
Amazon just updated their PS4 best sellers, The Last of Us Part 2 is #1.
— Hunter 🎮 (@NextGenPlayer) 2 mei 2020
Amazon France updated too, and TLOU2 is also now #1.
It’s now the #1 PS4 best seller in the US, UK, Canada, France, Brazil and Australia. pic.twitter.com/QiK4LSautn
- Chaoss
Kinderachtig? een bedrijf miljoenen schade aanbrengen noem ik niet kinderachtig maar crimineel.uchiha tijntje schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:40:
Spoilen van leaks is natuurlijk ook echt kinderachtig, maar een deel van de gaming community is toch ook echt kinderachtig? Lees maar de gemiddelde reacties op social media. Daar hoeven we ons (helaas) toch niet meer over te verbazen.
Overigens is inmiddels gebleken dat het geen ontevreden ND medewerker de bron was. Een wijze les om geruchten niet als waarheid te gaan zien.
Crimineel van de originele lekker, kinderachtig van de mensen die nu in comments en zo het voor anderen proberen te spoilen...Chaoss schreef op zondag 3 mei 2020 @ 09:24:
[...]
Kinderachtig? een bedrijf miljoenen schade aanbrengen noem ik niet kinderachtig maar crimineel.
Overigens is inmiddels gebleken dat het geen ontevreden ND medewerker de bron was. Een wijze les om geruchten niet als waarheid te gaan zien.
Gamertag: FinrazielNL
Ik had het over het spoilen van de leaks op bijvoorbeeld twitter of op fora, niet het leaken zelf.Chaoss schreef op zondag 3 mei 2020 @ 09:24:
[...]
Kinderachtig? een bedrijf miljoenen schade aanbrengen noem ik niet kinderachtig maar crimineel.
@Finraziel Thanks, precies hoe ik het bedoelde
Ik heb gelezen dat het volgens Sony niet iemand was die ofwel ND ofwel Sony “affiliated” was. Ben benieuwd of we ooit te horen krijgen wie / of welke functie dan wel.
[ Voor 12% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-05-2020 10:35 ]
Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.