Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 17:34
Stay safe and pick up Uncharted: The Nathan Drake Collection and Journey for free from 16th April through 6th May

https://blog.eu.playstati...XU_QdKdVXtzGE#sf232741414

Acties:
  • +1 Henk 'm!
2 games die al in de Plus zaten, hoe onnozel is dat... Een groot deel van de PS4 gamers zijn hier dus niets mee. Rare keuze.
EDIT: het is zelfs nog iets ‘erger’ want wie Plus heeft kan deze games nu niet claimen en verliest ze op het moment dat ze niet langer PS+ nemen.
EDIT2: En hoe bizar is het niet dat ze in Duitsland Knack 2 krijgen ?!

[ Voor 48% gewijzigd door Twixie op 14-04-2020 21:35 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
@Twixie "Goh Sony, wat een leuk gebaar!"

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takezo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 17:55
Twixie schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:27:EDIT: het is zelfs nog iets ‘erger’ want wie Plus heeft kan deze games nu niet claimen en verliest ze op het moment dat ze niet langer PS+ nemen.
Een soort van oplossing is om tweede account aan te maken, op dat tweede account deze games te claimen en je PS4 als primary instellen voor dat tweede account. Niet ideaal, maar dan heb je deze twee games in ieder geval veilig gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Sony heeft ook een 10 miljoen dollar fonds voor indie developers, dat is echt het mooie nieuws.
Free games uitdelen gaan ze nu echt niet doen (het is hoogtij voor de verkoop toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mij maakt het niet echt uit omdat ik beide games vroeger al gekocht heb. Maar je kan toch niet ontkennen dat het wat vreemd is om uitgerekend je PS+ abonnees in de kou te laten ?
En reken er ook maar op dat het er ook wel een strategie achter zit om mensen naar PS+ te lokken. Want het zal zeker wel niet toevallig zijn dat het de UC Collection is die ze weggeven net op het moment dat UC4 in de PS+ zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chic de Friemel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 09:09
Twixie schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:47:
[...]

Mij maakt het niet echt uit omdat ik beide games vroeger al gekocht heb. Maar je kan toch niet ontkennen dat het wat vreemd is om uitgerekend je PS+ abonnees in de kou te laten ?
En reken er ook maar op dat het er ook wel een strategie achter zit om mensen naar PS+ te lokken. Want het zal zeker wel niet toevallig zijn dat het de UC Collection is die ze weggeven net op het moment dat UC4 in de PS+ zit.
Je 'krijgt' elke maand al 2 games met +, jij zou dus liever 4 games in 1 maand willen? Ik denk dat het gratis aanbieden van deze klassiekers aan de tientallen miljoenen non-PS+ gamers veel meer impact heeft dan 26 i.p.v. 24 games aan de PS+ gamers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:50
Chic de Friemel schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:53:
[...]

Je 'krijgt' elke maand al 2 games met +, jij zou dus liever 4 games in 1 maand willen? Ik denk dat het gratis aanbieden van deze klassiekers aan de tientallen miljoenen non-PS+ gamers veel meer impact heeft dan 26 i.p.v. 24 games aan de PS+ gamers.
maar nu doe je net alsof het een het ander uitsluit? Als je 2 andere games kiest, die nog nooit in de plus geweest zijn, zijn beide groepen blij?

Ik klaag ook niet, maar het is wel een beetje een gekke keuze, juist de PS+ groep zijn de meest loyale klanten.

[ Voor 3% gewijzigd door KingKoning op 15-04-2020 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Je 'krijgt' elke maand al 2 games met +, jij zou dus liever 4 games in 1 maand willen?
Best dat je 'krijgt' tussen aanhalingstekens zet. Want dat is weer die oeroude discussie over het feit of dit 'gratis' games zijn of niet. Blijkbaar zit jij dus ook in het kamp dat denkt dat PS+ een Online Gaming dienst is en die PS+ games een extra'tje zijn. Ik zal het dan ook nog eens herhalen: PS+ is er al van vóórdat de PS4 gelaunched is, en dus van de tijd dat je gewoon alle (PS3) games gratis online kon spelen. In die tijd was de main driver om PS+ te nemen dus de 'gratis' games. Dat was, en is nog altijd, voor mij de nummer 1 reden om PS+ te hebben (en was het dan ook wel een opdonder dat we ineens terugvielen van 6 naar 2 games).
[...]
Ik denk dat het gratis aanbieden van deze klassiekers aan de tientallen miljoenen non-PS+ gamers veel meer impact heeft dan 26 i.p.v. 24 games aan de PS+ gamers.
Vreemde redenering. Hoezo kan het aanbieden van 2 games die interessant zijn voor wie ze nog niet gekocht heeft EN geen PS+ heeft, MEER impact hebben dan het aanbieden van 2 games die interessant zijn voor wie ze nog niet gekocht heeft? Ja het zijn 2 toptitels, maar er zijn nog genoeg toptitels die nog nooit in PS+ zaten.

Nu, zoals ik al zie, mij maakt het op zich niet uit, want ik had de titels sowieso al gekocht. Maar wie ze nu gratis in PS+ heeft, en ze dus verliest op het moment dat ze hun PS+ laten aflopen, moeten nu nog eens een omweg gaan uitzoeken om ze echt gratis te kunnen krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:24
Ik denk dat Sony met deze actie alleen titels weg geeft uit hun eigen library. Dan hou je natuurlijk weinig over wat niet al eens in PS+ of PS Now heeft gezeten.
Het is gewoon een extraatje voor in deze tijd, waarom zo moeilijk doen?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Twixie schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:47:
[...]

Ik snap wat je zegt, maar denk dat het idd een gebaar is naar de gratis gebruikers......generalisatie maar iemand die plus zal betalen zal meer financiele ruimte hebben dan ieman die dit niet kan. Er zullen ook genoeg zijn die het wel kunnen maar niet willen natuurlijk. Maar als plus game 'krijgen' we al die games en heb je dus ook online bij je overige games, en de mensen die niet betalen niet. Dus is het helemaal fair? nee, nogmaals ik hoor wat je zegt, maar ik begrijp het wel.

Moet zeggen dat knack 2 gratis wel weer leuk is dan, maar te lui om daarvoor een duits account te moeten maken........nee komt vast wel is of gewone plus, of psnow ofzo. (en anders keertje in de al dan niet digitale budgetbak.....of niet, volgens mij is het een goede game, maar zeker niet tripple a spul waarvan je snachts wakker ligt dat je het niet gespeeld hebt :P )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:23:
Ik denk dat Sony met deze actie alleen titels weg geeft uit hun eigen library. Dan hou je natuurlijk weinig over wat niet al eens in PS+ of PS Now heeft gezeten.
Was eens benieuwd en eens opgezocht : Wikipedia: List of Sony Interactive Entertainment video games . Ik sta er inderdaad van versteld hoe weinig 1st party games er nog zijn die nog niet in PS+ gezeten hebben. En dat zijn er dan wellicht die binnen het jaar ook nog in de Plus gaan komen.

En ik wou helemaal niet moeilijk doen, maar vond het gewoon een rare keuze van ex PS+ games te nemen. Maar jouw uitleg verklaart dus inderdaad wel heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amazon lekt mogelijk de nieuwe release datum van The Last of Us Part II. Zelfde dag als Ghost.

https://gamerant.com/last...release-date-amazon-leak/

[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 15-04-2020 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:53:
Amazon lekt mogelijk de nieuwe release datum van The Last of Us Part II. Zelfde dag als Ghost.

https://gamerant.com/last...release-date-amazon-leak/
Dat zou wel erg stupid zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
-SaveMe- schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:19:
[...]

Inderdaad want ik speel nooit spellen tegelijk en dan weet ik niet welke ik moet spelen... ga toch voor Ghost want ik smacht naar een fatsoenlijke en realistische samurai game. En omdat ik dan nog langer kan uitkijken naar TLoU2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:19:
[...]

Ik denk dat je er dan vanuit kan gaan dat Ghost doorgeschoven gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:24:
[...]
Moet zeggen dat knack 2 gratis wel weer leuk is dan, maar te lui om daarvoor een duits account te moeten maken........nee komt vast wel is of gewone plus
Dat verwacht ik ook.
Lijkt me een zeer leuke game, Knack 1 was ook erg vermakelijk :*)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:21
Is niet bevestigd, maar Amazon Frankrijk heeft pagina's aangemaakt voor Persona 5 R, Days Gone en Gran Turismo Sport op PC.
Eerder ook al HZD en Death Stranding.

Lijkt alsof PS een hoop current gen titels op PC wil droppen.

Edit: nu zogezegd ook Uncharted ND en TLOU2.
Is een fout blijkbaar

[ Voor 7% gewijzigd door Anton.net op 15-04-2020 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat zijn die Move controllers duur geworden! Op ebay worden ze tweedehands aangeboden voor de verkoopprijs en meer dan dat ze bij de mediamarkt kosten(daar zijn ze al een tijdje uitverkocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Thombias schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:59:
Wat zijn die Move controllers duur geworden! Op ebay worden ze tweedehands aangeboden voor de verkoopprijs en meer dan dat ze bij de mediamarkt kosten(daar zijn ze al een tijdje uitverkocht)
kwestie van vraag en aanbod he, iedereen zit met de kinderen thuis te vervelen dus dan gaat het hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anton.net schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:34:
Is niet bevestigd, maar Amazon Frankrijk heeft pagina's aangemaakt voor Persona 5 R, Days Gone en Gran Turismo Sport op PC.

Is een fout blijkbaar
Ja joh, tuurlijk een fout. Er zit een Amazon thuiswerker flink te kutten. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

NukaWorldNL schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:53:
Stay safe and pick up Uncharted: The Nathan Drake Collection and Journey for free from 16th April through 6th May

Deze zijn inmiddels te claimen.
Ze staan niet met een banner vermeld, je moet ze zelf opzoeken in de store.

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:24
Anton.net schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:34:

Is een fout blijkbaar
Niet alleen PS4 games, maar ook Switch games zoals Mario Odyssey.
Amazon.fr heeft nog niet door dat 1 april al is geweest.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Systeem Software 7.50 is er nu met niks nieuws er in. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:42:
Systeem Software 7.50 is er nu met niks nieuws er in. :+
laat me raden, je hoopt nog steeds op nieuwe functies :P :P :P

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Takezo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 17:55
Twixie schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:27:
EDIT: het is zelfs nog iets ‘erger’ want wie Plus heeft kan deze games nu niet claimen en verliest ze op het moment dat ze niet langer PS+ nemen.
Ik had deze games al via PS+, maar kon ze zojuist toch gratis claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Phase schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:09:
[...]

laat me raden, je hoopt nog steeds op nieuwe functies :P :P :P
Nou er is nog genoeg te bedenken.

Zoals bijvoorbeeld de automatische installatie van dit soort updates gedurende de nacht, of het kunnen verbergen en/of verwijderen van overbodige Sony applicaties.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 16-04-2020 12:58 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:55:
[...]
Zoals bijvoorbeeld de automatische installatie van dit soort updates gedurende de nacht (...)
Zoals in rest modus gebeurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
dvdkiwi schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:00:
[...]

Systeem updates? Hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, dat wist ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Aah shit was gelijk aan het googelen of ik iets over het hoofd zag 8)7
Nou dan blijft mijn wens maar staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:39
Donstil schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:06:
[...]

Systeem updates? Hier niet.
Had je daar geen Plus voor nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Crysis remaster gelekt. Ook voor de Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Echt? Zit dat achter de paywall?
bram1984 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:21:
Crysis remaster gelekt. Ook voor de Switch.
En pc en Xbox.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 16-04-2020 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Donstil schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:23:
[...]

Echt? Zit dat achter de paywall?

<knip>
Ik heb dat altijd gedacht ja maar kan het mis hebben, deze pagina zegt namelijk anders.

https://www.playstation.c...atic-update-and-download/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
schumi2004 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:34:
[...]

Ik heb dat altijd gedacht ja maar kan het mis hebben, deze pagina zegt namelijk anders.

Mm nog steeds een beetje vaag.

Er staat wel:
Welke content in aanmerking komt voor automatisch updaten, wordt in de onderstaande tabel aangeduid:
Vervolgens staat er bij systeemupdate: Zonder extra kosten.

Maar bij Gamepatch: Zonder extra kosten (detecteren, downloaden en installeren)

Omdat er bij Systeemupdate niet gespecificeerd wordt dat het gaat om detecteren, downloaden en installeren is dat verwarrend.

Verderop staat dan vervolgens wel
Welke features zijn beschikbaar voor Automatisch downloaden?

Game-updates (patches) en systeemsoftware-updates worden automatisch gedownload en geïnstalleerd.
Nou dat heeft hier nog nooit gewerkt. Moet altijd zelf initialiseren en daarna herstarten met een systeem software update

[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 16-04-2020 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Volgens mij is het geen paywall maar checkt ie eenmalig 's nachts op updates en worden updates die na dat tijdstip worden uitgebracht alsnog niet automatisch geïnstalleerd.
Het zou handiger zijn om dat wat vaker te controleren...

[ Voor 8% gewijzigd door dutchgio op 16-04-2020 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik heb de PS4 even aangeslingerd.

Systeem updates lijkt automatisch te gaan, ook als deze in rust mode is zonder PS+
Applicatie updates (games en apps) lijkt in rust mode alleen weer te kunnen als je PS+ hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 16-04-2020 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Games enz updaten werkt overigens wel (ik heb geen +)

Edit: Aah het is het volgende
Ga naar [Instellingen] > [Systeem] > [Automatisch downloads] > vink het selectievakje naast [Update-Dateien für Anwendungen] aan.
Geen idee waarom dat op de Nederlandse support pagina Duits is maar “opnieuw starten toestaan” stond bij mij uit 8)7

Opgehelderd dus. Wel fijn want dat irriteerde mij altijd al.

Thanks!

[ Voor 78% gewijzigd door Donstil op 16-04-2020 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
schumi2004 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:34:
[...]

Geinig, vroeger vereiste automatische updates in rest mode een PS+ abonnement. Blijkbaar zijn ze daar van af gestapt :)

Edit:
Als ik op mijn PS4Pro met 7.50 naar "Settings -> Power Saving Settings "wordt er bij het connected blijven in rest mode geen disclaimer gezet. Kijk ik echter bij "Settings -> System -> Automatic Downloads" dan staat er een disclaimer bij dat je PS+ moet hebben voor het automatisch downloaden van update bestanden in rest mode :/

[ Voor 27% gewijzigd door Caayn op 16-04-2020 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Dat zag ik ook dus snap er niet zoveel meer van :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Donstil schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:46:
Games enz updaten werkt overigens wel (ik heb geen +)

Edit: Aah het is het volgende

[...]

Geen idee waarom dat op de Nederlandse support pagina Duits is maar “opnieuw starten toestaan” stond bij mij uit 8)7

Opgehelderd dus. Wel fijn want dat irriteerde mij altijd al.

Thanks!
Hier stond alles aangevinkt qua downloaden tijdens restmode incl herstart.

Maar begon net pas met downloaden toen ik hem wakker maakte. Met .5 MB/s... }:|

20 minuten over 471.4MB. als ze nou nog die leuke modem geluiden vaan mijn oude 33k6 lieten horen was het iig nog grappig geweest. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Flagg schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:17:
[...]

20 minuten over 471.4MB. als ze nou nog die leuke modem geluiden vaan mijn oude 33k6 lieten horen was het iig nog grappig geweest. :P
Haha ja die download snelheden blijven vreselijk he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
dvdkiwi schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:00:
[...]

Rest modus werkt hier voor geen meter, nee ook niet de 10 laatst gespeelde games of een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Donstil schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:18:
[...]

Haha ja die download snelheden blijven vreselijk he.
Spellen en updates daarvan gaan meestal met 30 tot 50 MB, en das prima maar dit... En voor wat? Een nieuwe achtergrond? :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Flagg schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:22:
[...]

Spellen en updates daarvan gaan meestal met 30 tot 50 MB, en das prima maar dit... En voor wat? Een nieuwe achtergrond? :)
Ja games gaan hier wel beter, niet zoals van Usenet maar is te doen als je even flink "koffie gaat zetten" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Oe oe in kreeg na de update meteen een notification over the last of us II!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flagg schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:32:
Wat dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Flagg schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:32:
Zit je ook in de hidden closed beta? Nice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Pre order is teruggestort....

-O-

:P
Donstil schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:52:
[...]

Zit je ook in de hidden closed beta? Nice.
:D jij bent evil. Kudos. d:)b

[ Voor 36% gewijzigd door Flagg op 16-04-2020 22:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

A Hideo Kojima game:

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
In het stukje voor de tekst "Keep America going" zie ik toch echt Russiche tekst op de achtergrond :D :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is wel bizar lang. Gisteren ook de PS4 aangeslingerd omdat mijn zoontje Fortnite met mij wou spelen. Ik denk dat het nog geen 5 minuten geduurd heeft voor download + reboot + install.
EDIT: ja, had het over de 7.50 systeemupdate.

[ Voor 5% gewijzigd door Twixie op 17-04-2020 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Twixie schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:01:
[...]

Dat is wel bizar lang. Gisteren ook de PS4 aangeslingerd omdat mijn zoontje Fortnite met mij wou spelen. Ik denk dat het nog geen 5 minuten geduurd heeft voor download + reboot + install.
Die update van 7.50? Duurde bij mij ook iets van 5 minuten inderdaad in het totaal

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:17
NukaWorldNL schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:53:

Wat is Journey voor vaag gedoe. Ik heb 10 minuten gespeeld, maar het enige dat je moet is naar die berg lopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:43
jackaubrey schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 15:37:
[...]

Wat is Journey voor vaag gedoe. Ik heb 10 minuten gespeeld, maar het enige dat je moet is naar die berg lopen?
Blijft toch een hele mooie game, gewoon uitspelen. Vond het zelf een zeer mooie game / ervaring _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
[...]

Zit je op McDonald's wifi ofzo?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Segafreak83 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 16:29:
[...]

Zit je op McDonald's wifi ofzo?
Yep spel downloaden ging daarna met 50MB, denk dat er even geen bestellingen gedaan werden bij de drive through.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:38

s0kkie

Cowabunga

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1dOStOiKDdkGiX7SF0KBhRx5fbM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Dk4oCcCkUPqSNXAQNdHbkIlz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:31
Ligt het aan mij, of is het The Last of Us 2 duality thema niet meer dual?

Ik zag eerst Ellie gitaar spelen en als je dan omhoog ging werd ze aangevallen. Maar nu zijn de aanvallers weg en zit ze gewoon tegen een boom met gitaar.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:21
@Vrijdag Die werkt met tijd. Om 17u verspringt ie, dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Anton.net schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 15:03:
@Vrijdag Die werkt met tijd. Om 17u verspringt ie, dacht ik
Echt waar? :o Dat is me nou nog nooit opgevallen, maar meestal kan mijn PS pas 's avonds aan als mijn zoontje naar bed is. Misschien dat ik het daarom nog nooit heb gezien.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 21:29

page404

Website says no

Ik kom eigenlijk net pas tot de conclusie dat er geen SSD maar een HDD in de PS4 Pro zit. Ik ga maar even sparen voor een 2TB SSD en die vervangen. Wordt gek van die installatietijden.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!
page404 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 16:16:
Ik kom eigenlijk net pas tot de conclusie dat er geen SSD maar een HDD in de PS4 Pro zit. Ik ga maar even sparen voor een 2TB SSD en die vervangen. Wordt gek van die installatietijden.
Want je installeert iedere dag 10 nieuwe games? Gaat sowieso niet heel veel uitmaken aangezien de bandbreedte beperkt is. Spaar dan door voor een PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
bram1984 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 16:26:
[...]

Want je installeert iedere dag 10 nieuwe games? Gaat sowieso niet heel veel uitmaken aangezien de bandbreedte beperkt is. Spaar dan door voor een PS5.
Ik merk weldegelijk verschil hoor met een SSD, kopiëren duurt een paar minuten ipv 45 minuten.

Menu is sneller, games starten sneller op, eigenlijk alles.

Maar vraag je inderdaad af of je niet beter kan sparen voor een PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
page404 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 16:16:
Over iets meer dan een half jaar komt de PS5 uit. Zou het geld voor een 2TBssd lekker gebruiken om voor een nieuwe console (of extra schijf, want de ingebouwde ssd is niet echt ruim bemeten) te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Segafreak83 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 16:29:
[...]

Ik merk weldegelijk verschil hoor met een SSD, kopiëren duurt een paar minuten ipv 45 minuten.

Menu is sneller, games starten sneller op, eigenlijk alles.

Maar vraag je inderdaad af of je niet beter kan sparen voor een PS5.
Ik bedoel niet te zeggen dat het niks uitmaakt, maar meer dat een PS4 de snelheid van een SSD bij lange na niet volledig benut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
bram1984 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 17:40:
[...]

Ik bedoel niet te zeggen dat het niks uitmaakt, maar meer dat een PS4 de snelheid van een SSD bij lange na niet volledig benut.
Je pakt niet de volledige snelheid, maar de PS4 Pro heeft wel een snellere sata bus, dan de base PS4.

En de harde schijf die er standaard inzit, is zo sloom... Ik zou nu de SSD niet meer kopen, geld kun je beter in de PS5 stoppen straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 21:29

page404

Website says no

bram1984 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 16:26:
[...]

Niet elke dag. maar een uur is niks voor een update van een spel.Vind ik een beetje zonde van mijn tijd. Hoe vaak de kinderen niet even een potje Fortnite willen doen en dan de rest van de avond naar een progress bar zitten te kijken omdat updaten verplicht is. :X

@Segafreak83 @bram1984 @Vrijdag ik denk niet dat ik snel een PS5 zal halen. Heb die PS4PRo net een paar maanden en ik doe graag wat langer met mijn spullen. En aangezien er van PS3 -> PS4 volgens mij geen spellen overgezet konden worden zal het bij PS5 in de praktijk niet anders zijn. Ondanks alle beloftes.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!
page404 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 20:11:
[...]

Niet elke dag. maar een uur is niks voor een update van een spel.Vind ik een beetje zonde van mijn tijd. Hoe vaak de kinderen niet even een potje Fortnite willen doen en dan de rest van de avond naar een progress bar zitten te kijken omdat updaten verplicht is. :X

@Segafreak83 @bram1984 @Vrijdag ik denk niet dat ik snel een PS5 zal halen. Heb die PS4PRo net een paar maanden en ik doe graag wat langer met mijn spullen. En aangezien er van PS3 -> PS4 volgens mij geen spellen overgezet konden worden zal het bij PS5 in de praktijk niet anders zijn. Ondanks alle beloftes.
Daar is dus de restmode voor. Die doet updates gewoon 's nachts.

En ja, PS5 gaat wel degelijk ook PS4 games spelen. In veel gevallen zelfs op een hogere resolutie met een snellere framerate.

Mijn Pro gaat direct de deur uit (of misschien naar boven, voor de kids) zodra de PS5 er is. En mijn PS4 games houd ik gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
bram1984 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 20:24:
[...]

Daar is dus de restmode voor. Die doet updates gewoon 's nachts.

En ja, PS5 gaat wel degelijk ook PS4 games spelen. In veel gevallen zelfs op een hogere resolutie met een snellere framerate.

Mijn Pro gaat direct de deur uit (of misschien naar boven, voor de kids) zodra de PS5 er is. En mijn PS4 games houd ik gewoon.
Als de rest mode het doet ja. Als ik de mijne in rest mode laat staan, en ik maak hem later wakker, gaat ie ineens dan pas downloaden en installeren 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:29

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Er zijn instellingen wat hij mag doen in restmode, heb je die goed staan?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Dirk schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 23:33:
Er zijn instellingen wat hij mag doen in restmode, heb je die goed staan?
Alles staat aan, maar toch vertikt ie het. Dus dan doe ik het maar handmatig.

Het schijnt dat ie maar 1x per x aantal uur kijkt of er een update is, als je dit "window" mist, dan doet ie dus niets..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Detroit kost geen drol op dit moment. Echt een must play wat mij betreft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kenny_026 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 23:40:
Detroit kost geen drol op dit moment. Echt een must play wat mij betreft...
De meeste hier hebben die al in de Plus opgepikt ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:47
-SaveMe- schreef op zondag 19 april 2020 @ 12:25:
[...]

De meeste hier hebben die al in de Plus opgepikt ...
Maar ik niet! En het betreft de Digital Deluxe versie waar ook Heavy Rain in zit. Ik heb Fahrenheit gespeeld, maar nooit verder gekomen. Inderdaad een must buy deze, dank @Kenny_026

Nu kijken waar in de backlog hij terecht gaat komen. Laatst na RDR2 een coinflip gedaan, kop was Witcher 3 en munt GTA5. Ergens blij dat het GTA5 is geworden, iets eenvoudiger doorheen te komen voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 09:42
Sindskort heb ik problemen met mijn oordopjes in de ps4 controller.

Ik gebruik altijd Apple oordopjes. Daarbij werkte de microfoon (naar mijn weten) ook altijd. Maar sinds kort niet meer.

Doe ik iets verkeerd? Is er een update geweest dat dit niet meer mogelijk is?

Is het wel mogelijk om te voice chatten via de PS controller zonder headset, want dit lijkt ook niet te werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
matz schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:29:

Ik gebruik altijd Apple oordopjes. Daarbij werkte de microfoon (naar mijn weten) ook altijd. Maar sinds kort niet meer.

Is het wel mogelijk om te voice chatten via de PS controller zonder headset, want dit lijkt ook niet te werken?
Misschien handig om eerst even te testen of andere dopjes wel werken. Ja: je dopjes zijn stuk. Nee: de poort is stuk of je settings staan niet goed. Bij Nee: test een andere controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 09:42
bram1984 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:32:
[...]

Misschien handig om eerst even te testen of andere dopjes wel werken. Ja: je dopjes zijn stuk. Nee: de poort is stuk of je settings staan niet goed. Bij Nee: test een andere controller.
Had ik er even bij moeten zetten:
- twee paar Apple oordopjes gebruikt die bij het bellen wel werken
- twee paar controllers gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mast3rWill
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:57

Mast3rWill

Poffertjescrackertjes

matz schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 18:27:
[...]

Had ik er even bij moeten zetten:
- twee paar Apple oordopjes gebruikt die bij het bellen wel werken
- twee paar controllers gebruikt.
Kan het mis hebben, maar is het niet zo dat de pin-layout van de headphone jack, anders is bij Apple headsets?

Sony gebruikt de industriewijde OMTP-standaard en Apple de CTIA-standaard.
Lees wel hier en daar dat de mic zou moeten werken maar dat dat gepaard gaat met popping/whiny geluiden voor anderen aanwezig in je party/lobby.

[ Voor 26% gewijzigd door Mast3rWill op 21-04-2020 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lipton1
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-08 14:47
matz schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:29:

Een vriend van mij heeft dit ook gehad, meerdere oordopjes en koptelefoons (Apple/non-Apple) geprobeerd die daarvoor wel altijd werkte. Uiteindelijk heeft ie mijn Turtle Beach koptelefoon geleend en die werkte wel 8)7

Het lijkt erop dat Sony actief 'niet gecertificeerde' oordopjes/koptelefoons disabled op random momenten. Dus mijn tip zou zijn: koop een koptelefoon specifiek geschikt voor de PS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:38

s0kkie

Cowabunga

Nog mensen dat aan Predator Hunting Grounds gaan beginnen? Hier is ie net in de brievenbus gevallen :)
Predator fan sinds Predator 2 uitkwam, dus deze was voor mij persoonlijk een no-brainer om in huis te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:17
Ik heb sinds een paar weken dat soms tijdens het spelen er 0,5 seconden een zwart beeld optreed, terwijl het geluid wel aan blijft. Heb niet een nieuwe ps4 of tv, hdmi kabel zit goed. Is dat iets in de firmware of heeft iemand dit ook wel eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
drusloos schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:06:
Ik heb sinds een paar weken dat soms tijdens het spelen er 0,5 seconden een zwart beeld optreed, terwijl het geluid wel aan blijft. Heb niet een nieuwe ps4 of tv, hdmi kabel zit goed. Is dat iets in de firmware of heeft iemand dit ook wel eens?
Samsung? Heb je HDMI passthrough aan staan? Dat je Playstation en tv automatisch het signaal pakken en aan springen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenA
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 12:09
Hi allen,

Ik heb echt echt echt mijn best gedaan om het probleem op te zoeken, maar kom er nog niet uit.

Ik heb een ps4 gekocht via markplaats. Hier zat een 250 gb schijf in (ruk), maar ik heb dus een TB schijfje uit mijn laptop die ik wil gebruiken.

Wanneer ik de PS4 in safe mode opstart, kan ik de oude schijf initialiseren.
Doe ik de nieuwe schijf erin, dan kan ik dat niet.
Moet ik de nieuwe schijf nog partitioneren oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:00
Wel formatteren, https://segmentnext.com/2018/11/13/format-ps4-hard-drive/

[ Voor 11% gewijzigd door Marc3l op 24-04-2020 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:00
RubenA schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:49:
Hi allen,

Ik heb echt echt echt mijn best gedaan om het probleem op te zoeken, maar kom er nog niet uit.

Ik heb een ps4 gekocht via markplaats. Hier zat een 250 gb schijf in (ruk), maar ik heb dus een TB schijfje uit mijn laptop die ik wil gebruiken.

Wanneer ik de PS4 in safe mode opstart, kan ik de oude schijf initialiseren.
Doe ik de nieuwe schijf erin, dan kan ik dat niet.
Moet ik de nieuwe schijf nog partitioneren oid?
Je moet de firmware opnieuw installeren als je een andere schijf inbouwt.

https://www.playstation.c...einstall-system-software/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenA
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 12:09
Klopt en klopt,

Heb m in fat32 geprobeerd, exfat geprobeerd en die bootable usb stick aangemaakt.

Ben er bang voor...

edit: Hij lijkt het te doen!!!!
Man, hele avond al mee bezig.

Bedankt voor jullie antwoorden, blijkbaar was het exfat die ik moest hebben, en daarna even wachten op de usb stick!

Edit 2:
Ah, daar lag het ook niet aan, je kunt niet je joystick navigeren in dat menu 8)7

[ Voor 55% gewijzigd door RubenA op 24-04-2020 20:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Zo The Outer worlds vorig weekend uitgespeeld, vermakelijke game, met veel humor. Vanavond heb ik Spiderman opgepikt voor 9 euro, heerlijk die fysieke games *O*

[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 24-04-2020 20:54 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:15
Er komt nog een Gran Turismo toernooi aan, voor de liefhebbers:

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

RubenA schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:36:

Edit 2:
Ah, daar lag het ook niet aan, je kunt niet je joystick navigeren in dat menu 8)7
In safemode moet je soms de usb kabel gebruiken van de controller dacht ik.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Chaoss schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:53:
Zo The Outer worlds vorig weekend uitgespeeld, vermakelijke game, met veel humor. Vanavond heb ik Spiderman opgepikt voor 9 euro, heerlijk die fysieke games *O*
Zijn mij te duur die fysieke games. Dacht dat ik tlou als laatste fysieke game had gekocht maar dat was blijkbaar fallout 76 (iets met bobblehead) dus ik dacht wastelanders te gaan proberen.

Kan ik dat verrekte schijfje nergens vinden... >:) Dus wastelanders maar digitaal gekocht, daahaag gratis update.

En ik vind er ook nog eens weinig aan.. _O- :D

Ik zit even in een game dipje, kan niks verzinnen waar ik zin in om te gaan spelen, ligt niet aan de games maar voornamelijk aan mij.

Gisteren weer aan days gone begonnen (op hard II) en is wel weer grappig maar na een paar 100 uur DayZ gespeeld te hebben voelt het allemaal een beetje makkelijk, niet dat ie makkelijk is op hard II, integendeel zelfs, maar de mechanics zijn te simpel.

Dus ik neem maar even een game pauze tis toch te mooi weer nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:59
Als ik een playstation store digitale code koop, kan ik die dan toevoegen bij een vriend van me? Als ik zijn gebruikersnaam weet? Ik wil iemand een stiekem cadeuatje geven nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:26:
Als ik een playstation store digitale code koop, kan ik die dan toevoegen bij een vriend van me? Als ik zijn gebruikersnaam weet? Ik wil iemand een stiekem cadeuatje geven nl.
Dan moet je met zijn/haar account kunnen inloggen. Kun je die code niet op een leuke manier geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:41:
[...]

Dan moet je met zijn/haar account kunnen inloggen. Kun je die code niet op een leuke manier geven?
Ok. Thnx. Ik hoopte idd dat ik gewoon dat on "geven"zeg maar. Dan ga ik idd alternatief zoeken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Momenteel gratis in de Store (en weer eentje dat ik al had :p) : Pac Man Championship Edition 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
maartend schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:55:
[...]

Ok. Thnx. Ik hoopte idd dat ik gewoon dat on "geven"zeg maar. Dan ga ik idd alternatief zoeken.
Je kan die tegoedbonnen ook in de winkel kopen en ze in een envelop doen ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Vrijdag schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 14:12:
[...]

Je kan die tegoedbonnen ook in de winkel kopen en ze in een envelop doen ofzo :+
Thnx. Weet i, maar ging me specifiek om deze manier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
maartend schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:27:
[...]

Thnx. Weet i, maar ging me specifiek om deze manier
Ah ok, dan heb je echt zijn eigen inlog nodig inderdaad. Misschien dat je het hem kan ontfrutselen, of je moet hem zes shots tequila voeren als hij is ingelogd :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Zo wat is Spiderman een fijne game. Ik heb gewacht tot ik hem spotgoedkoop kon krijgen omdat ik niets met Spiderman heb maar deze game is bovengemiddeld goed.

Het door de stad slingeren/bewegen is heerlijk, zelfs verslavend en het vechten geeft ook veel voldoening de knoppen combo's zijn in het begin wel overweldigend en nu na 10 uren spelen heb ik nog steeds het gevoel dat ik maar 25% van de combo's gebruik.

Uncharted is een dikke exclusive maar Spiderman heeft betere gameplay.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Pagina: 1 ... 155 ... 180 Laatste

Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.