@ourplayground Ja. De pro is in min ogen een erg brakke machine. Maakt veel geluid en dat neemt toe naar epische proporties als die vies wordt. De X1X is als machine veel beter afgewerkt en ontwikkeld.
steefje schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:47:
[...]
Afhankelijk van de versie die je hebt wel ja. Al heeft de een er meer last van dan de ander. Die van mij is een straaljager terwijl anderen er veel minder last van hebben. Mijn XboxX, maakt daarin tegen weer totaal geen herrie.
Bedankt! Dit stelt mij enigzins gerust..@ourplayground Ja. De pro is in min ogen een erg brakke machine. Maakt veel geluid en dat neemt toe naar epische proporties als die vies wordt. De X1X is als machine veel beter afgewerkt en ontwikkeld.
Wat betreft de versie die ik heb, geen idee maar hier zal ik later eens naar kijken.
[ Voor 23% gewijzigd door ourplayground op 26-08-2019 10:53 ]
Heb je het dan over de oude pro of de nieuwe lichting of beide?giantgiantus schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:48:
@ourplayground Ja. De pro is in min ogen een erg brakke machine. Maakt veel geluid en dat neemt toe naar epische proporties als die vies wordt. De X1X is als machine veel beter afgewerkt en ontwikkeld.
@schumi2004 bij beide heb ik min of meer zelfde ervaring. Heb de oude straaljager eens omgeruild bij Gamemania voor een nieuwe die wel iets stiller is, maar bij sommige games (God of War) is het weer huilen met de pet op.
Ik heb geen idee, ik heb hem gisteren 2e hands gekocht en de verkper zei dat hij eind van het jaar 2 jaar oud wordt. Ik gok dus dat het om een oude gaat.schumi2004 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:00:
[...]
Heb je het dan over de oude pro of de nieuwe lichting of beide?
Momenteel speel ik Horizon Zero Dawn (ik heb wat in te halen) en het viel me op dat juist bij de cutscenes de ventilatoren in opstijgmodus gingen.
Probeer de menu's of de kaart eens. Om een vage reden gaat dat ding dan echt helemaal los. Ik had ooit iets gelezen dat de framerate dan naar 60 of zelfs unlocked gaat zodat de menu's en map smooth aanvoelen. Dat is op zich gelukt maar juist omdat er dan weinig game audio is hoor je de PS4 pro nogal tekeer gaan.ourplayground schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:21:
[...]
Ik heb geen idee, ik heb hem gisteren 2e hands gekocht en de verkper zei dat hij eind van het jaar 2 jaar oud wordt. Ik gok dus dat het om een oude gaat.
Momenteel speel ik Horizon Zero Dawn (ik heb wat in te halen) en het viel me op dat juist bij de cutscenes de ventilatoren in opstijgmodus gingen.
Persoonlijk irriteert het me niet heel erg maar ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die het niet prettig vinden.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Man, wat zijn de PS4 controllers duur. De goedkoopste in de PW is €48,- en dan moet ik ook nog uit Duitsland bestellen. Zijn er geen betere deals?
Zou ik ook graag willen weten, wil ook een 2emr.JamesBond schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:25:
Man, wat zijn de PS4 controllers duur. De goedkoopste in de PW is €48,- en dan moet ik ook nog uit Duitsland bestellen. Zijn er geen betere deals?
Aanbiedingen in de gaten houden. Er was laatst een leuke deal bij bol maar daar hebben we nu niet veel aanmr.JamesBond schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:25:
Ze komen wel geregeld voorbij dus als je er geen haast mee heb
[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 26-08-2019 11:32 ]
Ik zit momenteel een beetje in vergelijkingsmodus, sorry hiervoor..mr.JamesBond schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:25:
Maar je moet eens bij Xbox kijken.. ben je even veel kwijt, of veel meer voor een elite..
Kortom, sony doet het nog niet zo slecht al is het veel geld voor wat plastic en een paar motortjes
Zijn er geen goedkopere thirdparty alternatieven?
Nee inderdaad geen haast, ja bij bol 39 ofzo. Maar die actie was maar heel kort.schumi2004 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:31:
[...]
Aanbiedingen in de gaten houden. Er was laatst een leuke deal bij bol maar daar hebben we nu niet veel aan
Ze komen wel geregeld voorbij dus als je er geen haast mee heb
Was net te laat.
3rd pary ook een optie, maar wil originele hebben
Combipack van Game+controller kopen is meestal voordelig.mr.JamesBond schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:25:
Heb ooit mijn 2e controller als combipack voor 60 gekocht icm GT-Sport + de combi valt ook onder de 3 games voor de prijs van 2 van de MM toentertijd. (dus had die feitelijk voor 40eu inclusief game
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik heb nog een ongebruikte, rode controller thuisliggen die ik kreeg met mijn nieuwe GM PS4 pro. Vond het te veel moeite hem in de PW te zetten. Moet ik misschien toch eens doen.
Na nog wat reviews te hebben gezien, kan Decay of Logos wel naar het lijstje 'NIET'.... Leek veel belovend, maar is gewoon een drama ...
GamiQ, de game notes app met game maps!
Ik lees ook weinig goeds hierover. Teveel bugs etc is één ding (en wellicht te fiksen), maar nietszeggende RPG elementen, suffe combat en slechte AI is too much.-SaveMe- schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:08:
Na nog wat reviews te hebben gezien, kan Decay of Logos wel naar het lijstje 'NIET'.... Leek veel belovend, maar is gewoon een drama ...
Jammer, het stijltje sprak me erg aan.
Net God of War uitgespeeld en nu verder met The Council.
Beide op hun eigen manier erg vermakelijk
Beide op hun eigen manier erg vermakelijk
Helaas, jouw voorstel is afgeschoten door de vrouw Vinceourplayground schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:43:
[...]
Misschien dat je een sticker kan proberen:
[Afbeelding]
Dan valt spiderman ook niet zo op?![]()
Weer even on topic: Sinds gisteren hoor ik in een keer ook bij de PS familie, wat mij opvalt is dat de Pro nogal wat koeling nodig heeft, zeker vergeleken met de Xbox One X. Is dit een bekend fenomeen?
Zet me wel aan het denken, ik ga eens op zoek naar zwarte PS4 stickers met 'Xbox One X' erop

Hmmm, Control klinkt daarentegen toch wel erg goed, die zet ik maar eens op mijn lijst ...
https://www.psx-sense.nl/369499/review-control/
http://www.pushsquare.com/reviews/ps4/control
EDIT
Ook die schijnt last te hebben van severe framedips. Blijkbaar is het tegenwoordig moeilijk een game op launch goed af te leveren
Maar weer een paar patches afwachten dus ...
http://www.pushsquare.com/reviews/ps4/control
EDIT
Ook die schijnt last te hebben van severe framedips. Blijkbaar is het tegenwoordig moeilijk een game op launch goed af te leveren

Maar weer een paar patches afwachten dus ...
[ Voor 42% gewijzigd door -SaveMe- op 26-08-2019 15:53 ]
Klinkt goed inderdaad. Morgen komt ie uit volgens mij. Vandaag is de deluxe versie van Wreckfest uit en morgen de normale versie (voor 40 euro is het een aardige destruction derby imo)-SaveMe- schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:26:
Hmmm, Control klinkt daarentegen toch wel erg goed, die zet ik maar eens op mijn lijst ...
Afgezien van de framedips lijkt het een hele goede game te zijn geworden. Na het zien van deze review heb ik er zeker zin in:
Zo dadelijk om 8 uur komt gaat TechLand een nieuwe gameplay demo van Dying Light 2 showen. Daar ga ik eens een voor zitten.
Woei, die was ik al ff vergeten, deel 1 was erg vet. Straks eens kijken!bram1984 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 18:02:
Zo dadelijk om 8 uur komt gaat TechLand een nieuwe gameplay demo van Dying Light 2 showen. Daar ga ik eens een voor zitten.
Deze komt naar PS4. Schijnt goed te zijn.
@bram1984 heeft mijn interesse! Ziet er interessant uit. Maar god, wanneer moet ik al die games gaan spelen
... Helpt ook niet dat ik van lange games houd en ook nog eens van het type ben dat lekker sloom er doorheen ga ...
[ Voor 33% gewijzigd door -SaveMe- op 26-08-2019 20:18 ]
Zag er goed uit, wel schril contrast met deel 1 dat ongeveer alles in 1 klap neergaat.bram1984 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 18:02:
Op het begin niet hoor.Kwistnix schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 20:27:
[...]
Zag er goed uit, wel schril contrast met deel 1 dat ongeveer alles in 1 klap neergaat.
Maar holy shit wat ziet dit er vet uit. Meteen een van mijn meest geanticipeerde titels.
[YouTube: Dying Light 2 Award Winning Gameplay 4K Demo]
[ Voor 12% gewijzigd door bram1984 op 26-08-2019 20:42 ]
Mja lijkt wel een aardige game maar ik weet niet of ik zin heb om daar weer de volledige mep voor neer te leggen. Weer een game die 8 uur voor het verhaal en in totaal 10 tot 15 uur inclusief side missions kost om uit te spelen vind ik anno 2019 nog steeds matig.-SaveMe- schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:05:
Afgezien van de framedips lijkt het een hele goede game te zijn geworden. Na het zien van deze review heb ik er zeker zin in:
[YouTube: Control Review]
Ik vind dat zelf prima, meer tijd over voor andere gamesMartinspire schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 20:43:
[...]
Mja lijkt wel een aardige game maar ik weet niet of ik zin heb om daar weer de volledige mep voor neer te leggen. Weer een game die 8 uur voor het verhaal en in totaal 10 tot 15 uur inclusief side missions kost om uit te spelen vind ik anno 2019 nog steeds matig.
Control lijkt me verder.. niet veel aan. Te veel fantasie, net als Quantum Break - ben ik ook nooit verder mee gegaan.
/Wreckfest als het goed is vandaag binnen..erg benieuwd
Ben heel benieuwd of Sony Remedy nog gaat inlijven als Control het goed doet. De geruchten zijn er.
Nou, ik ben toch Mafia 3 weer een kans aan het geven. En ik vind het nog steeds een matig spel dat met allerlei kunstgrepen de speeltijd nodeloos aan het oprekken is .
Voor een harde misdadiger ben je opvallend vaak een "errantboy". En dat rijden. Dat eeuwige, vreselijke rijden...
Maar * Vrijdag , waarom speel je het dan? Tja, nu wil ik het afmaken ook. Maar ik ben blij dat dit gewoon een ps+ spel was want ik zou hier nog geen stuiver aan hebben besteed.
Voor een harde misdadiger ben je opvallend vaak een "errantboy". En dat rijden. Dat eeuwige, vreselijke rijden...
Maar * Vrijdag , waarom speel je het dan? Tja, nu wil ik het afmaken ook. Maar ik ben blij dat dit gewoon een ps+ spel was want ik zou hier nog geen stuiver aan hebben besteed.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik kon er ook echt niet inkomen ondanks dat het spel er goed uitzag en de setting met aantrekt. Misschien dat ik het nog eens ga proberen als ik tijd over heb...Vrijdag schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:30:
[...]Maar ik ben blij dat dit gewoon een ps+ spel was want ik zou hier nog geen stuiver aan hebben besteed.
Ik ben.......multiplatform gamer, retro gamer, en (hoewel ik er weinig van bak) ook nog is fans van cheevo's en trophies........dus i feel your pain.-SaveMe- schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 20:17:
@bram1984 heeft mijn interesse! Ziet er interessant uit. Maar god, wanneer moet ik al die games gaan spelen... Helpt ook niet dat ik van lange games houd en ook nog eens van het type ben dat lekker sloom er doorheen ga ...
En dan ook nog andere afleidingen, oh ja, dat peaky blinders, is kijken of dat leuk is........JA DAT VIND IK LEUK aargh al 3 seizoenen? Wie kan me leren hoe ik kan leven zonder slaap!
10 second ninja DONE
haha, ik heb dit spel vorige week gekocht voor een prikkie. wilde het ook opnieuw een kans geven, maar heb er weer geen zin in als ik dit leesVrijdag schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:30:
Nou, ik ben toch Mafia 3 weer een kans aan het geven. En ik vind het nog steeds een matig spel dat met allerlei kunstgrepen de speeltijd nodeloos aan het oprekken is .
"Nu wil ik het afmaken ook" is niet echt een argument. Want waarom wil je iets afmaken wat je niet leuk vindt? Zonde van je tijd. Je kan ook iets spelen wat je wel leuk vindt.Vrijdag schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:30:
Ik begrijp dat ook nooit. M'n vrouw heeft daar ook een houtje van. Film ruk? Toch afkijken. Boek slecht? Maakt niet uit, toch uitlezen. Puur omdat ze het niet kan hebben ergens mee begonnen te zijn om het vervolgens niet "af te maken". Lijkt me lastigbram1984 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:23:
[...]
"Nu wil ik het afmaken ook" is niet echt een argument. Want waarom wil je iets afmaken wat je niet leuk vindt? Zonde van je tijd. Je kan ook iets spelen wat je wel leuk vindt.
Ach dat 'moeten' afmaken klinkt wel heel herkenbaar. Of in mijn geval, inschatting hoeveel tijd het nog kost en of het wel realistisch haalbaar is, maar ik heb menig spel wel naar het einde toe gegrind. Maar ik denk dat het aandeel spellen, wel gestart, maar al vroegtijdig afgekapt vele malen groter is. Dus het is geen must, maar nice to have
dat 'afmaken' heb ik ook stiekem. als ik aan een trilogy ben begonnen of aan een saga, wil ik wel alle delen uitgespeeld hebben ongeacht goed of slecht. dit heb ik ook met films.bram1984 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:23:
[...]
"Nu wil ik het afmaken ook" is niet echt een argument. Want waarom wil je iets afmaken wat je niet leuk vindt? Zonde van je tijd. Je kan ook iets spelen wat je wel leuk vindt.
Ik vond het spel ook weer niet zo slecht. Wel een stuk slechter dan Mafia II en heeft niet zo heel veel reply value, maar vond het prima doorkomen. (Heb het spel overigens gewoon 2e hands gekocht een lange tijd geleden)Vrijdag schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:30:
Ik ben zo'n sucker die hem van meets af aan al gehaald had. Blind op de naam gekocht omdat Mafia 1 en 2 subliem waren (en zijn..). Little did I knowrens-br schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:38:
[...]
Ik vond het spel ook weer niet zo slecht. Wel een stuk slechter dan Mafia II en heeft niet zo heel veel reply value, maar vond het prima doorkomen. (Heb het spel overigens gewoon 2e hands gekocht een lange tijd geleden)
Wél uitgespeeld, overigens. Niet met tegenzin maar ook niet met een grijns op m'n gezicht. Zelfde geldt voor Thief. Uiteindelijk 4 jaar over gedaan, wel uitgespeeld

Begrijpelijk. Maar daar doe ik sowieso niet aan, launch prijzen zijn mij altijd te hoog / te duur. Het duurste spel wat ik gekocht heb is GTA V met 25 euro (wederom 2e hands)Exorcist schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:41:
Ik ben zo'n sucker die hem van meets af aan al gehaald had. Blind op de naam gekocht omdat Mafia 1 en 2 subliem waren (en zijn..). Little did I know
Ik doe het minder en minder, omdat het toch vaak direct op een plank verdwijnt tot er tijd/zin is..zo staat er nog genoeg in plastic (ook voor de One en Switch). Wacht tegenwoordig dus ook steeds vaker tot de bedragen wat gezakt zijn, wat snel is in de maanden na de release (Nintendo games uitgezonderd).rens-br schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:43:
[...]
Begrijpelijk. Maar daar doe ik sowieso niet aan, launch prijzen zijn mij altijd te hoog / te duur. Het duurste spel wat ik gekocht heb is GTA V met 25 euro (wederom 2e hands)
GTA 6 daarentegen..die zou ik direct voor alle platformen (op PC na) kopen
Ben inderdaad erg bang dat dat spel een uitzondering gaat zijn. Moeten het spel alleen wel op gelijk niveau (of beter) zijn dan GTA V, maar zal nog wel even duren gok ik zo.Exorcist schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:45:
GTA 6 daarentegen..die zou ik direct voor alle platformen (op PC na) kopen
Ik ook niet, maar dat komt vooral omdat spellen in no-time flink afgeprijsd worden en ik mezelf anders een dief van mijn eigen portemonnee vind. Ik wacht dan wel een paar maandjes en pik hem in een aanbieding op.rens-br schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:43:
[...]
Begrijpelijk. Maar daar doe ik sowieso niet aan, launch prijzen zijn mij altijd te hoog / te duur. Het duurste spel wat ik gekocht heb is GTA V met 25 euro (wederom 2e hands)
Helemaal mee eens. Daarnaast zijn er voor sommige spellen ook wel idioot goede aanbiedingen, tijdens summer sales of Black Friday. Zo heb ik Far Cry 5 gekocht voor 10 euro, The Witcher 3 Wild Hunt Game of the Year Edition voor 15 euro, 3x Need for Speed voor 15 euro en Watch Dogs 2 voor 12 euro gekocht.B-Real schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:49:
Ik ook niet, maar dat komt vooral omdat spellen in no-time flink afgeprijsd worden en ik mezelf anders een dief van mijn eigen portemonnee vind. Ik wacht dan wel een paar maandjes en pik hem in een aanbieding op.
Ja, het ziet er wel goed uit en de setting en muziek zijn erg gaaf. Ik zou het dan ook aanraden om het gewoon sporiadisch te spelen. Uurtje ofzo.dm-dutchman schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:38:
[...]
Ik kon er ook echt niet inkomen ondanks dat het spel er goed uitzag en de setting met aantrekt. Misschien dat ik het nog eens ga proberen als ik tijd over heb...
Als je het af en toe eens tussendoor speelt kan het wel, te lang en je merkt dat eigenlijk alles op elkaar lijkt. Zowel de opdrachten als de gebouwen.Hamazaki schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:41:
[...]
haha, ik heb dit spel vorige week gekocht voor een prikkie. wilde het ook opnieuw een kans geven, maar heb er weer geen zin in als ik dit lees
Mwah, ik heb me voorgenomen om van de meeste spellen die ik heb in mijn backlog in elk geval de main story te doorlopen. Dus niet gaan jagen op collectibles of trophies die er overduidelijk in zitten om de levensduur kunstmatig te rekken.bram1984 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:23:
[...]
@rens-br Ik koop ook zelden meer spellen meteen als ze uitkomen, laat staan dat ik een reservering plaats. Ik heb een té grote backlog en spellen worden al snel veel goedkoper. Enige uitzondering is elk jaar de CoD serie. Maar ook dan wandel ik gewoon de plaatselijke toko binnen.
[ Voor 9% gewijzigd door Vrijdag op 27-08-2019 14:59 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Als je hier als RPG liefhebber niet wam voor loopt..
Friggin’ awesome
Friggin’ awesome
Ik wilde die preorderen maar als ik dat doe raak ik RDR2 (waar ik vorige week aan begonnen ben en waarvan ik me oprecht afvraag hoe lang dit leuk blijft; spel heeft enkele zeer vervelende features imo) waarschijnlijk niet meer aan zodra Greedfall op de mat valt
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
poehh, nou snap ik waarom mensen niet door hellblade komen. op het begin was ik lovend, maar het laatste uur vreet mijn ziel op. continue de zelfde irritante puzzels en de traagheid breekt je... ik moest heel vaak youtube gebruiken voor die klote puzzels, anders zat ik nog in het 1e uur vast.
het enige voordeel is dat je gelukkig geen collectibles hebt in de game, behalve wat praatpalen zoals in de efteling. hierdoor kan je lekker door het spel heen ''racen''.
ik vind dat ik het nog knap heb volgehouden
ik heb nog een half uur te gaan, snel uitspelen dat kreng en nooit meer opstarten
het enige voordeel is dat je gelukkig geen collectibles hebt in de game, behalve wat praatpalen zoals in de efteling. hierdoor kan je lekker door het spel heen ''racen''.
ik vind dat ik het nog knap heb volgehouden

[ Voor 18% gewijzigd door Farabi op 28-08-2019 08:52 ]
Het is niet zo een vervelende game toch?, tuurlijk hij wordt op een gegeven moment wel wat repetitief , maar goed nooit echt bij de game gehad van hou nu maar op.Hamazaki schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:48:
poehh, nou snap ik waarom mensen niet door hellblade komen. op het begin was ik lovend, maar het laatste uur vreet mijn ziel op. continue de zelfde irritante puzzels en de traagheid breekt je... ik moest heel vaak youtube gebruiken voor die klote puzzels, anders zat ik nog in het 1e uur vast.
ik vind dat ik het nog knap heb volgehoudenik heb nog een half uur te gaan, snel uitspelen dat kreng en nooit meer opstarten
volgens mij ook echt binnen 7 uur uit ?
Al heb ik daarna die game nooit meer aangeraakt,
die donkere scene's vond ik echt vervelend + continue mindfuck levels wordt je gestoord vanOrigins schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:57:
[...]
Het is niet zo een vervelende game toch?, tuurlijk hij wordt op een gegeven moment wel wat repetitief , maar goed nooit echt bij de game gehad van hou nu maar op.
volgens mij ook echt binnen 7 uur uit ?
Al heb ik daarna die game nooit meer aangeraakt,
het spel lijkt trouwens verdacht veel op god of war...zou gow elementen hebben gejat van dit spel? maar, gow was al lang in de maak toen hellblade uitkwam...
Wat mij betreft is die game ook enorm overhyped. Ik vond het allemaal vrij matig.Hamazaki schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:03:
[...]
die donkere scene's vond ik echt vervelend + continue mindfuck levels wordt je gestoord van, op dat moment zei een stemmetje in me 'oke, nu moet je het spel verwijderen'. de battles vond ik wel fijn spelen, hadden ze er maar iets meer meegedaan,
het spel lijkt trouwens verdacht veel op god of war...zou gow elementen hebben gejat van dit spel? maar, gow was al lang in de maak toen hellblade uitkwam...
Aan het begin lijkt het echt fantastisch maar de gameplay is alleen maar herhaling, net als de puzzels.
Ook het psychologische aspect vond ik vrij flauw over komen. Die stemmen ben je na een tijdje ook wel beu en de plot twist voel je mijlen ver aan komen.
Maar goed, ik heb het uitgespeeld, het was aardig en niet full price
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Rage 2 uitgespeeld.
Verhaal: compleet ruk
Graphics: dramatisch, afgezien van 60fps performance
Geluid: middelmatig
Gameplay: zo strak als een snaar en waanzinnig leuk
Sinds Spider-Man niet zoveel lol met een game gehad, ondanks dat de meeste onderdelen middelmatig tot slecht waren. Vrijwel alle locaties gedaan. Aanradertje als je gewoon weer eens een onvervalste bak plezier wilt hebben zonder je te ergeren aan houterige gameplay en vervelende combat.
Edit:
Opvolgend gelijk een grote opruiming begonnen.
Prey weer eens opgestart en besloten dat ik die game toch niet heel leuk vind. Besturing vind ik kut en onnauwkeurig, vijanden zijn niet boeiend. Kostte me moeite erdoorheen te komen. Ben die game ook al 3 of 4 keer opnieuw begonnen in telkens weer na een paar uur af te haken en het maanden later weer opnieuw te proberen. Dat zegt genoeg.
The Surge aan begonnen om te kijken hoe het speelt, maar wetende dat het een Souls-like is, mijn stemming tegenwoordig niet beter wordt van die games en ik genoeg andere zooi te spelen heb, gecombineerd met een setting die ik niet boeiend vind, die ook maar verwijderd.
Nu voor de derde keer aan Deus Ex beginnen, maar ik vrees een Prey scenario.
Dan hebben we nog Until Dawn, Life is Strange, Sniper Elite 4 (verwacht ik ook niet te gaan uitspelen) The Evil Within, MGS5 (idem, trekt me totaal niet, maar toch even kijken) en Zombi.
Verhaal: compleet ruk
Graphics: dramatisch, afgezien van 60fps performance
Geluid: middelmatig
Gameplay: zo strak als een snaar en waanzinnig leuk
Sinds Spider-Man niet zoveel lol met een game gehad, ondanks dat de meeste onderdelen middelmatig tot slecht waren. Vrijwel alle locaties gedaan. Aanradertje als je gewoon weer eens een onvervalste bak plezier wilt hebben zonder je te ergeren aan houterige gameplay en vervelende combat.
Edit:
Opvolgend gelijk een grote opruiming begonnen.
Prey weer eens opgestart en besloten dat ik die game toch niet heel leuk vind. Besturing vind ik kut en onnauwkeurig, vijanden zijn niet boeiend. Kostte me moeite erdoorheen te komen. Ben die game ook al 3 of 4 keer opnieuw begonnen in telkens weer na een paar uur af te haken en het maanden later weer opnieuw te proberen. Dat zegt genoeg.
The Surge aan begonnen om te kijken hoe het speelt, maar wetende dat het een Souls-like is, mijn stemming tegenwoordig niet beter wordt van die games en ik genoeg andere zooi te spelen heb, gecombineerd met een setting die ik niet boeiend vind, die ook maar verwijderd.
Nu voor de derde keer aan Deus Ex beginnen, maar ik vrees een Prey scenario.
Dan hebben we nog Until Dawn, Life is Strange, Sniper Elite 4 (verwacht ik ook niet te gaan uitspelen) The Evil Within, MGS5 (idem, trekt me totaal niet, maar toch even kijken) en Zombi.
[ Voor 50% gewijzigd door bram1984 op 28-08-2019 11:58 ]
Vond Rage 2 niks aan door die saaie open world met steeds redelijk vergelijkbare locaties waar de actie plaatsvindt.
Tjah wat is duur ? Ik vind 50 EUR voor GTA waar je met gemak 50+ uur uit haalt niet duur.rens-br schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:43:
[...]
De rekening na een uurtje terras in Amsterdam, das pas duur.
met maandenlang een spel niet aanraken, wordt het ook lastig natuurlijk om weer in een game te zitten. (verhaal&controls)bram1984 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 10:22:
wat ik doe: ik verkoop dat spel na een week (want er ligt een leukere spel op de plank) en koop hem weer terug voor een prikkie. wel met de intentie om hem als 'hoofdspel' te behandelen natuurlijk.
Dat is ook zeker niet duur, maar veel geld is het wel.Dhrax schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:07:
Tjah wat is duur ? Ik vind 50 EUR voor GTA waar je met gemak 50+ uur uit haalt niet duur.
Tja nog een reden dat ik daar maar zelden op het terras ga zitten.De rekening na een uurtje terras in Amsterdam, das pas duur.
Ja daarom begin ik meestal weer opnieuw. Net met Prey ook: wist de knoppen niet meer. HUD geen idee wat wat is. Zat er al 7 uur in. Ja jammer dan.Hamazaki schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:10:
[...]
met maandenlang een spel niet aanraken, wordt het ook lastig natuurlijk om weer in een game te zitten. (verhaal&controls)
wat ik doe: ik verkoop dat spel na een week, en koop hem weer terug voor een prikkie. wel met de intentie om hem als 'hoofdspel' te behandelen natuurlijk.
met bethesda spellen haak ik ook snel af hoor..maar na die 7 uur, had ik hem wel afgemaakt waarschijnlijk.bram1984 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:13:
[...]
Ja daarom begin ik meestal weer opnieuw. Net met Prey ook: wist de knoppen niet meer. HUD geen idee wat wat is. Zat er al 7 uur in. Ja jammer dan.
bethesda is net een snackbar in mijn ogen. ze hebben veel lekkers, maar het smaakt allemaal hetzelfde.
[ Voor 20% gewijzigd door Farabi op 28-08-2019 12:18 ]
Voorlopig heb je nog tot begin December voordat Greedfall uitkomt, in die tijd zou je toch wel een heel eind moeten komen met RDR2, zelfs als je maar beperkt tijd hebt om te gamen.dvdkiwi schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 00:41:
Ik wilde die preorderen maar als ik dat doe raak ik RDR2 (waar ik vorige week aan begonnen ben en waarvan ik me oprecht afvraag hoe lang dit leuk blijft; spel heeft enkele zeer vervelende features imo) waarschijnlijk niet meer aan zodra Greedfall op de mat valt
Foutje was in de war met een andere game, Greedfall komt op 10 September al uit.
Dan wordt het inderdaad wel een lastig verhaal. Ik weet niet of je extra's krijgt bij een Pre-Order?
Anders zou ik gewoon lekker wachten tot je er echt mee kan beginnen.
[ Voor 18% gewijzigd door ReVision. op 28-08-2019 12:26 ]
hoi
Eens, met shoppen kun je veel geld besparen.rens-br schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:13:
[...]
Dat is ook zeker niet duur, maar veel geld is het wel.Zeker als je na wat geduld het spel voor ~€10-€20,- minder kan kopen.
[...]
Wij mogen graag even gaan met de kinderen, maar met mate. De prijzen zijn bij sommige toko's ronduit absurd.Tja nog een reden dat ik daar maar zelden op het terras ga zitten.
Gezien mijn honger naar optionele zaken doen, was ik nog wel 30 uur bezig geweest. Veel te lang voor iets dat niet lekker speelt.Hamazaki schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:14:
[...]
met bethesda spellen haak ik ook snel af hoor..maar na die 7 uur, had ik hem wel afgemaakt waarschijnlijk.
bethesda is net een snackbar in mijn ogen. ze hebben veel lekkers, maar het smaakt allemaal hetzelfde.
Maar Bethesda is slechts de uitgever. Ontwikkelaar is Arkane en die kunnen wel wat hoor.
GreedFall komt 10 september uit.ReVision. schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:24:
[...]
Voorlopig heb je nog tot begin December voordat Greedfall uitkomt, in die tijd zou je toch wel een heel eind moeten komen met RDR2, zelfs als je maar beperkt tijd hebt om te gamen.
[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 28-08-2019 12:27 ]
Dit dus!
En Prey is meesterlijk, Heerlijke stealth sandbox exploration game. Anders dan andere games, ja dat wel ...
Met de exploratie en het level design is niks mis inderdaad. Het speelt alleen zo kut. Er zit een inputlag op de controls en continue maar moeilijk doen om te mikken zodat je iets op kunt pakken. Die game is duidelijk gemaakt om op de PC te spelen.-SaveMe- schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:32:
[...]
Dit dus!
En Prey is meesterlijk, Heerlijke stealth sandbox exploration game. Anders dan andere games, ja dat wel ...
@bram1984 Ik heb daar eerlijk gezegd geen last van gehad, of niet zodanig dat het me opviel. Tis natuurlijk ook een 'slome' game en geen run en gun type ... En combat moet je en zoveel mogelijk vermijden of stealthy doen, dus met mikken had ik ook weinig moeite ...
En je moet er even voor gaan zitten, tis geen game voor even een half uurtje ...
En je moet er even voor gaan zitten, tis geen game voor even een half uurtje ...
[ Voor 13% gewijzigd door -SaveMe- op 28-08-2019 12:56 ]
Oei, dat belooft. Moet er nog aan beginnen na mijn Summer Sales aankoop vorige week (maar was toen op vakantie dus kon niet spelen). Nu vandaag nog Hellblade aangekondigd in de PS+ games van volgende maand, en het is helemaal goedHamazaki schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:48:
Control kan je rustig laten liggen momenteel.
https://www.resetera.com/...-ps4-base-and-pro.137669/
Yep.Hamazaki schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:48:
ik vind dat ik het nog knap heb volgehoudenik heb nog een half uur te gaan, snel uitspelen dat kreng en nooit meer opstarten
Las op resetera dat ze denken omdat remedy eigenlijk alleen xbox games gemaakt heeft ze wat moeite hebben met PlayStation versie.. xbox one x versie schijnt prima te zijn.bram1984 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:38:
[...]
Yep.
Maar iemand van digital foundry zegt weer dat hij op base ps4 geen problemen had en op een andere ps4 weer wel. Dus ligt misschien aan opslag type. Hoe dan ook zit nogal wat performance problemen in eind product.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
ik hoop dat alle DLC straks op de disc zit en niet een vouchertje met code wordt...(wat heb ik daar een hekel aan)srvdp schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:04:
Spider-Man Game of the Year edition staat vanaf vandaag op PSN.
[YouTube: Marvel's Spider-Man: Game of the Year Edition - Accolades Trailer | PS4]
Ik zou er niet vanuit gaan.Hamazaki schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:23:
[...]
ik hoop dat alle DLC straks op de disc zit en niet een vouchertje met code wordt...(wat heb ik daar een hekel aan)

Oef, dan toch geen van mijn Summer Sale aankopen volgende maand in Plus
.
* Batman: Arkham Knight
* Darksiders III
https://blog.eu.playstati...plus-games-for-september/
Batman misschien wel spelen. Darksiders II was ook al eens in de Plus en heb ik nog nooit opgestart, dus met de III zal dat ook wel niet gebeuren.
* Darksiders III
Batman misschien wel spelen. Darksiders II was ook al eens in de Plus en heb ik nog nooit opgestart, dus met de III zal dat ook wel niet gebeuren.
Batman moet ik nog steeds spelen, dus ik ben blij dat het in de plus zit.
Was van plan om die binnenkort te kopen
Was van plan om die binnenkort te kopen
Zo te zien niet nee...dan kan je net zo goed de standaard editie voor goedkoop 2ehands halen en de DLC in de store kopen.
Woei. Darksiders III heb ik nog niet gespeeld. Kreeg wat mindere reviews dan de eerste twee delen, die ik met veel plezier heb gespeeld. Eens kijken of ik ergns tijd voor deeltje III kan maken
Meh, Darksiders heb ik dan niet zo veel mee en Batman altijd al wel willen spelen maar nooit die euro's er voor over gehad, komt dat even goed uit..Twixie schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:33:
Oef, dan toch geen van mijn Summer Sale aankopen volgende maand in Plus.
* Darksiders III
En is het wat?Exorcist schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:18:
[...]
<knip>
/Wreckfest als het goed is vandaag binnen..erg benieuwd
Had hem bijna aangeschaft maar wacht nog ff, kan toch niet direct spelen maar ben wel benieuwd naar de ervaringen, mss koop ik hem alsnog snel
Leuke games voor de volgende maand.
Ik zou het zelf ook leuk vinden als er iedere maand ook aan PS-VR gedacht wordt. Bijvoorbeeld 1 PS-VR game erbij. Of misschien ben ik gewoon te hebberig
Ik zou het zelf ook leuk vinden als er iedere maand ook aan PS-VR gedacht wordt. Bijvoorbeeld 1 PS-VR game erbij. Of misschien ben ik gewoon te hebberig

PSN ID: MrMichel_75
Ik heb de volle mep voor Arkham Knight betaald en het was elke Euro dubbel en dwars waard wat mij betreft. Dus enjoyourplayground schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 22:21:
[...]
Meh, Darksiders heb ik dan niet zo veel mee en Batman altijd al wel willen spelen maar nooit die euro's er voor over gehad, komt dat even goed uit..
Darksiders 3 daarentegen nooit gespeeld, dus die ga ik wel even oppikken denk ik.
Darksiders 3 komt wel als een verrassing, die game is pas uit sinds november.
Batman is een aanrader, erg fraaie game
Batman is een aanrader, erg fraaie game
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
John Linneman van Digital Foundry ziet mixed results. Op de ene PS4 loopt het vloeiend, op de ander zakt de framerate in bij veel actie en effecten op het scherm. Ben er vandaag mee begonnen op een Pro en heb echt helemaal nergens last van na 4 uur spelen. Heb er wel een SSD ingezet, misschien dat dat helpt.bram1984 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:38:
Ontzettend tof spel trouwens, word er helemaal ingezogen. Mijn vorige game van Remedy was Alan Wake op de X360 en had daar ook al erg goede herinneringen aan. Zou het wel een potentieel goede koop voor Sony WWS vinden.
Batman had ik net gekocht, darksiders 2 net aan begonnen dus deel 3 gaat zeker ook binnen gehaald worden.
Dikke plus deze maand
Dikke plus deze maand
Het zit goed in elkaar, doet wat het moet doen (ook gezien de nette prijs).schumi2004 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 22:21:
[...]
En is het wat?
Had hem bijna aangeschaft maar wacht nog ff, kan toch niet direct spelen maar ben wel benieuwd naar de ervaringen, mss koop ik hem alsnog snel
De spelmodi zijn tof, het is een kruising tussen Destruction Derby, Flatout en Driven to Destruction. Enige grote manco vind ik het ontberen van een local multiplayer optie. Wat mij betreft hadden ze het online gedeelte geschrapt maar goed, dat ben ik.
Maar en nogmaals, zeker voor dat geld, tof spel.
Mensen hier nog tips voor een goedkope (bij voorkeur draadloze) paddle oplossing? Mijn Strike Pack heeft het begeven. Niet normaal wat zo voor Scuf en third party controllers vragen zeg.
Remap kit en zelf knutselen.bram1984 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:41:
Mensen hier nog tips voor een goedkope (bij voorkeur draadloze) paddle oplossing? Mijn Strike Pack heeft het begeven. Niet normaal wat zo voor Scuf en third party controllers vragen zeg.
PSN ID: Beest41
De originele PS4 is gewoon niet krachtig genoeg om dergelijke games vloeiend af te spelen. Helaas zien we dit steeds meer, je moet maar afwachten of een spel fatsoenlijk draait. Ik game dan ook al jaren niet meer op consoles (Switch handheld uitgezonderd, heeft overigens ook soort gelijke issues) en op de PC heb je dit natuurlijk ook, maar daar kun je tweaken om het voor jezelf acceptabel te maken.kazuka schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 23:07:
[...]
John Linneman van Digital Foundry ziet mixed results. Op de ene PS4 loopt het vloeiend, op de ander zakt de framerate in bij veel actie en effecten op het scherm. Ben er vandaag mee begonnen op een Pro en heb echt helemaal nergens last van na 4 uur spelen. Heb er wel een SSD ingezet, misschien dat dat helpt.
Ontzettend tof spel trouwens, word er helemaal ingezogen. Mijn vorige game van Remedy was Alan Wake op de X360 en had daar ook al erg goede herinneringen aan. Zou het wel een potentieel goede koop voor Sony WWS vinden.
Quantum Break was ook gaaf. Enige spel wat ik tot nu toe op m'n Xbox One heb uitgespeeld.kazuka schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 23:07:
[...]
John Linneman van Digital Foundry ziet mixed results. Op de ene PS4 loopt het vloeiend, op de ander zakt de framerate in bij veel actie en effecten op het scherm. Ben er vandaag mee begonnen op een Pro en heb echt helemaal nergens last van na 4 uur spelen. Heb er wel een SSD ingezet, misschien dat dat helpt.
Voor de mensen die Spiderman nog voor een prikkie zoeken.
20 euro bij CDkeys (US account only).
20 euro bij CDkeys (US account only).
Mag ik vragen waarom je niet gewoon een nieuwe strike pack koopt? Van wat ik me kan herinneren hier in het topic was jij er altijd erg content mee, en ik was mede op basis daarvan ook van plan om me er eentje te gaan kopen.bram1984 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:41:
(het is dat je zegt dat het goedkoop moet zijn, dus een razer raiju valt al af, maar anders had ik je die iig afgeraden: binnen een maand heb ik er daar 2 van kunnen terugsturen: zelfde euvel bij normaal gebruik)
Time is never wasted when you're wasted all the time.
Omdat die niet draadloos is.Phase schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 10:48:
[...]
Mag ik vragen waarom je niet gewoon een nieuwe strike pack koopt? Van wat ik me kan herinneren hier in het topic was jij er altijd erg content mee, en ik was mede op basis daarvan ook van plan om me er eentje te gaan kopen.
(het is dat je zegt dat het goedkoop moet zijn, dus een razer raiju valt al af, maar anders had ik je die iig afgeraden: binnen een maand heb ik er daar 2 van kunnen terugsturen: zelfde euvel bij normaal gebruik)
Fair enough, top, dat is voor mij geen probleem dus dan weet ik wat ik moet gaan doen
Time is never wasted when you're wasted all the time.
Faal. Had Spiderman op een azie account, maar weet het wachtwoord niet meer.
Gisteren opnieuw gekocht maar nu pakt hij die oude save game niet meer. Waarschijnlijk is dat gekoppeld aan de UID van de azie game..
Dus opnieuw beginnen, gelukkig was ik niet zo ver.
Gisteren opnieuw gekocht maar nu pakt hij die oude save game niet meer. Waarschijnlijk is dat gekoppeld aan de UID van de azie game..
Dus opnieuw beginnen, gelukkig was ik niet zo ver.
Ja wellicht dat ik ook weer gewoon een strike pack haal. Los daarvan zijn die prijzen echt absurd die ze voor die third party controllers vragen. Daar haal je bijna een PS4 Slim voor. Gewoon 200 piek. Volgens mij gaan ze meermaals over de kop.Phase schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:07:
[...]
Fair enough, top, dat is voor mij geen probleem dus dan weet ik wat ik moet gaan doen
Iemand vandaag nog beginnen aan Man of Medan?
Heb Until Dawn meerdere keren uitgespeeld, dus ben echt benieuwd of dit weer een toppertje wordt.
Heb Until Dawn meerdere keren uitgespeeld, dus ben echt benieuwd of dit weer een toppertje wordt.
@s0kkie De reviews zijn redelijk matig. Wordt budgetbak of ps+ voor mij
En maar meteen besteld. Goedkoper gaat het toch niet worden. Even wat zuiniger me doen nu.bram1984 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:15:
[...]
Ja wellicht dat ik ook weer gewoon een strike pack haal. Los daarvan zijn die prijzen echt absurd die ze voor die third party controllers vragen. Daar haal je bijna een PS4 Slim voor. Gewoon 200 piek. Volgens mij gaan ze meermaals over de kop.
En wat heb je besteld dan, zag iets van strike pack, wat is dat?bram1984 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:02:
[...]
En maar meteen besteld. Goedkoper gaat het toch niet worden. Even wat zuiniger me doen nu.
Paddles opzetstukschumi2004 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:11:
[...]
En wat heb je besteld dan, zag iets van strike pack, wat is dat?
https://www.gamegear.be/c...f.p.s.-dominator-mod-pack
Heb net een review gekeken maar damm, wat kan dat ding veel.
Denk alleen niet dat ik bij de doelgroep hoor die dit gebruikt
Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.