Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-05 10:50

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/BnQwE0ug_Q0/maxresdefault.jpg

Like Remedy's previous projects, Control is played from a third-person perspective, and is built using Remedy's proprietary Northlight Engine, which was first used on the company's previous title Quantum Break. As Jesse Faden, players wield the Service Weapon, a supernatural firearm that can be adapted into a variety of different forms with different combat applications. In addition to the Service Weapon, Jesse also possesses a variety of supernatural abilities, including telekinesis, levitation, and the ability to control certain enemies. The Service Weapon and Jesse's abilities both expend Jesse's energy, necessitating a balance in their usage. The Service Weapon can be upgraded throughout the game via a skill tree; in order to gain new powers, players must locate various Objects of Power - ordinary items acted upon by supernatural forces - hidden throughout the Oldest House. Due to the versatility of the game's loadouts, Control's combat system can be customized and balanced to each player's personal preferences. Health in Control does not recharge automatically, and must be picked up from fallen enemies.

Control is set within the Oldest House, a featureless Brutalist skyscraper in New York City, which is referred to in-game as a "Place of Power." The Oldest House's interior is far larger than its exterior, an enormous, constantly shifting supernatural realm that defies the laws of spacetime. Control is built in the Metroidvania format, with a large world map that can be explored at a nonlinear pace, unlike Remedy's previous titles, which were primarily linear. As the player unlocks new abilities and clearance throughout the game, new areas of the Oldest House can be explored, opening various side-quests. Certain areas known as Control Points can be used to fast travel throughout the building after they have been cleared of enemies. A new A.I. system known as the Encounter Director controls interactions with enemies based on the player's level and location in the Oldest House. Enemies in Control are predominantly human agents of the FBC possessed by the Hiss, an otherworldly force. They range from standard humans carrying firearms to heavily mutated variations which possess a variety of superpowers. Some of Jesse's abilities allow her to seize control of enemies' minds temporarily, turning them into her allies, and allowing their abilities to be used for the player's benefit.

Ontwikkelaar: Remedy Entertainment
Uitgever: 505 Games
Genre(s): Third Person Shooter Action Adventure
Speelmodus: Singleplayer

Control is een third-person shooter in ontwikkeling bij Remedy Entertainment. Het spel wordt uitgegeven door 505 Games en zal 27 augustus 2019 uitkomen voor PlayStation 4, Windows en Xbox One. De game wordt ontwikkeld door het team dat ook bekend is van de game Quantum Break.

Preview Tweakers
Control komt op 27 augustus uit

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/prod-media.gameinformer.com/styles/full/s3/2019/03/04/93426790/mayhem.jpg
Afbeeldingslocatie: https://2qyvea42zlxl2lzrbajpdvgw-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2019/06/092_combat_2-1300x731.jpg
Afbeeldingslocatie: https://heavyeditorial.files.wordpress.com/2019/07/control-ps4.jpg?quality=65&strip=all&w=780&h=439
Afbeeldingslocatie: https://assets.rockpapershotgun.com/images/2019/07/Control-044-rtx-on.jpg
Afbeeldingslocatie: https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/870780/ss_5a4d1a304f214a47ca110ceb1172cccaaf997608.1920x1080.jpg?t=1528772045

Officiele website
Wikipedia

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 23:27

Wom

De mechanismes die in Quantum Break zaten brachten zeker iets extra's. Als dat nog wat uitgebreider is uitgewerkt in deze game (wat ik verwach) ga ik deze zeker wel willen spelen. Vond QB altijd een wat onderschatte titel op de Xbox. Nadruk in de reviews lag vaak op de serie die er bij hoorde, maar dat vond ik de gameplay wat tekort doen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-05 00:26
Whouw, nog vrijwel geen reacties. Hoop echt een beetje dat deze game een sleeper hit gaat zijn. Vond alan wake vroeger echt te gek! Quantum break vond ik een beetje meh. Deze game bij mijn nieuwe videokaart gekregen, dus as. dinsdag maar eens mooi gaan benchen met RTX!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:37
Topic is ook vers, Kijk wel heel erg uit naar deze game, maar heb financieel niet echt wat mee vallers de laatste tijd. Daarnaast geen PC Retail. Epic Exclusive.
Wel jammer eigenlijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 10:00

SideShow

Administrator

Ik heb Quantum Break gespeeld en vond het echt goed en zelfs next gen in die tijd. Topper!
Helaas was de performance niet super en was er heisa met de Microsoft Store...
Nu met Control is er heisa met de Epic Game Store... de graphics en performance blijken wel goed te zitten na gisteren de twitch stream van Cohh te bekijken. Toegegeven, hij speelde op 1080p maar wel mét RTX aan.
Deze games falen beide op marketing en publishing, niemand spreekt erover lijkt het wel.
Zeer jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:37
Remedy had geloof niet zoveel succes met QB. En de Kritiek was ook niet echt positief.
Jammer dat ze de Max Payne rechten niet meer hebben.
Alan Wake moet ik nog wel steeds uit spelen (Zit nog ergens in het begin)

Control lijkt wel wat meer richitng Max Payne te gaan betreft Actie. Iets waar ik juist naar uit kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Meer mensen de game via hun nieuwe Nvidia GPU? Wil de game morgen eigenlijk wel spelen, maar epic geeft aan dat de "release"de 28e is ipv morgen? Terwijl de officiele release de 27e is. Weird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Lijkt me een vermakelijke game maar heb er geen haast mee. Haal hem wel een keer in de aanbieding na wat patches.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Wou hem bij de mediamarkt halen, hadden ze de game nog niet ontvangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
lijkt net zo slaapverwekkend als quantum break, maar zal hem toch een keer uit de budgetbak vissen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:28
OMG so nice :)

System specs :
Intel Core i9 9900K
MSI RTX 2070 Super
Corsair 32 GB 3200 MHZ

Zo mooi op 1920-1080 bij 1920-1080
Alles op MAX dus ook RTX op MAX
65 FPS geen problemen.
Het ziet er fantastisch uit :) Heb nog nooit zo iets moois gezien dit is echt next level i love it.

Laat ze je niks wijs maken over frame drops of stuttering! Niks van dat alles!!!!
Gewoon alles op MAX setting met een low end RTX card :)

Je kan natuurlijk altijd de settings verlagen als je dat wilt.
Het hoeft natuurlijk niet allemaal op MAX :) Als je meer FPS wil dan 65 dan kan dat ook
of als je in 1440 P wil spelen dan moet dat ook gaan . Dit ga ik nog testen.

Goed verhaal en goede game play en de hond is bang van de geluiden in de game LOL

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• swoutr
mmxmmx schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 17:57:
OMG so nice :)

System specs :
Intel Core i9 9900K
MSI RTX 2070 Super
Corsair 32 GB 3200 MHZ

Zo mooi op 1920-1080 bij 1920-1080
Alles op MAX dus ook RTX op MAX
65 FPS geen problemen.
Het ziet er fantastisch uit :) Heb nog nooit zo iets moois gezien dit is echt next level i love it.

Laat ze je niks wijs maken over frame drops of stuttering! Niks van dat alles!!!!
Gewoon alles op MAX setting met een low end RTX card :)

Je kan natuurlijk altijd de settings verlagen als je dat wilt.
Het hoeft natuurlijk niet allemaal op MAX :) Als je meer FPS wil dan 65 dan kan dat ook
of als je in 1440 P wil spelen dan moet dat ook gaan . Dit ga ik nog testen.

Goed verhaal en goede game play en de hond is bang van de geluiden in de game LOL
De 2070 super een low end RTX kaart? Hmmm, eerder medium to high end. Heb dezelfde kaart maar moet het stellen met een 3600X.

65 fps alles op max red ik niet hoor, dropt best vaak naar 50 en daaromheen. Game voelt echter wel enorm soepel aan ondanks de “lage” framerate.

RTX ziet er wel echt verbluffend uit, een stap richting next gen.

[ Voor 12% gewijzigd door swoutr op 27-08-2019 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:00
Wel een beetje zonde om dan op 1080p te spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
swoutr schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:02:
[...]

De 2070 super een low end RTX kaart? Hmmm, eerder medium to high end. Heb dezelfde kaart maar moet het stellen met een 3600X.

65 fps alles op max red ik niet hoor, dropt best vaak naar 50 en daaromheen. Game voelt echter wel enorm soepel aan ondanks de “lage” framerate.

RTX ziet er wel echt verbluffend uit, een stap richting next gen.
Heb nu dlss uitgedaan en zit nu op 55 FPS met de laatste driver 365.15
En ja inderdaad heel soepel geen enkel probleem

Edit :
In game MSAA moet uit
In controlpanel moet Vsync uit
Zit nu met dlss uit op 60 FPS

[ Voor 7% gewijzigd door mmxmmx op 27-08-2019 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
418O2 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:07:
Wel een beetje zonde om dan op 1080p te spelen...
Nee hoor is niet zonde.
Met RTX en alle andere opties op max merk je echt niet dat je op 1920-1080 speelt 55inch 120hrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Wat doet dlss nu exact in deze game? Want als je het aanzet zet hij de render resolutie geforceerd op 720p.
De game ziet er ook direct een stuk blurrier uit.

Speel zolang maar gewoon met alles op max maar zonder MSAA, kan echter wel wat extra frames gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Een uurtje gespeeld op een PS4 Pro en ook nog geen fps drops mee gemaakt :)
Speelt wel heerlijk weg met een soepele besturing, vormgeving ziet er ook heel tof uit en zit een goede sfeer in de game.
Graphics zijn niet de beste maar wel mooi genoeg en de animaties zijn ook wel wat houterig.
Ik heb Quantum Break nooit gespeeld, maar ik vind Control een aanrader 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
swoutr schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:42:
Wat doet dlss nu exact in deze game? Want als je het aanzet zet hij de render resolutie geforceerd op 720p.
De game ziet er ook direct een stuk blurrier uit.

Speel zolang maar gewoon met alles op max maar zonder MSAA, kan echter wel wat extra frames gebruiken.
Ja dat viel mij ook op en daarom heb ik ook dlss uit gedaan.
Heb je V sync uit in het spel en in control pannel ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• swoutr
mmxmmx schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:56:
[...]

Ja dat viel mij ook op en daarom heb ik ook dlss uit gedaan.
Heb je V sync uit in het spel en in control pannel ?
In de game, en control panel staat op applicatie gestuurd. Draait soepeltjes alles op max met dlss. Zonder dlss net wat te weinig (50 ish) Maar jezus deze game is echt gruwelijk mooi. Net een stukje in een motel, de belichting, de reflecties, de schaduwen, echt insane.

Hier wat screenshots, waarvan de bovenste misschien wel mijn favoriet, de belichting op de stoel, de kloppende schaduwen, de reflectie in het glas, het materiaal op de tafel. Net alsof ik een render in cinema 4d heb gemaakt, maar dan realtime. :D

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/424GtJ7/Control-Screenshot-2019-08-27-23-31-33-93.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/stCBvXL/Control-Screenshot-2019-08-27-23-32-08-64.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/LxMbf1D/Control-Screenshot-2019-08-27-23-35-03-58.png

[ Voor 39% gewijzigd door swoutr op 28-08-2019 00:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Ziet er gaaf uit. Control maakt nog het beste gebruik van raytracing en daar bij nog redelijk goede fps. En niet alleen reflecties maar ook licht, schaduwen en nog wat andere dingen.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05 18:30
Nvidia heeft een item m.b.t. graphics en performance: https://www.nvidia.com/en...cs-and-performance-guide/

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkorv
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-05 17:06
Heb hem ook even opgestart gisteren. Ryzen 3700x ,16 gig 3200mhz, 2070 rtx super. 1080p alles high en raytracing aan kom ik op zo'n 50 fps uit. Als ik de interne renderer 1 tikje lager zet dan heb ik genoeg overhead om een stabiele 60 fps aan te tikken. Met DLSS haal ik zo rond de 80 fps maar dan ziet de game er wel heel blurry uit en vallen de upscaling artifacts behoorlijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 11:46
En ik maar denken dat DLSS een speciale techniek was om de fps wat hoger te krijgen :) ... nu zie ik in het menu dat gewoon de resolutie naar beneden wordt gezet wat een anti-climax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Ben ik de enige met de console versie hier? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkorv
RoaDHouse schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 10:09:
En ik maar denken dat DLSS een speciale techniek was om de fps wat hoger te krijgen :) ... nu zie ik in het menu dat gewoon de resolutie naar beneden wordt gezet wat een anti-climax.
Dat is iets kort door de bocht. Het is inderdaad zo dat de interne resolutie lager is maar het is niet een simpele upscale. Als je hier meer over wilt weten bekijk YouTube: [4K] Nvidia RTX DLSS Analysis: AI Tech Boosts Performance by 40% - B....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 11:46
robkorv schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:43:
[...]

Dat is iets kort door de bocht. Het is inderdaad zo dat de interne resolutie lager is maar het is niet een simpele upscale. Als je hier meer over wilt weten bekijk YouTube: [4K] Nvidia RTX DLSS Analysis: AI Tech Boosts Performance by 40% - B....
Het zal :) voor mij is het gewoon down-scaling waardoor het beeld er ook nog eens blurry uitziet. Allemaal marketing onzin, hetzelfde is aan de orde voor RT allemaal leuk maar er blijft niks meer over van je fps en is dus niet meer strak speelbaar.

Ik had beter bij mijn 1080ti kunnen blijven zonder al die onzin van RTX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
RoaDHouse schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:00:
[...]

Het zal :) voor mij is het gewoon down-scaling waardoor het beeld er ook nog eens blurry uitziet. Allemaal marketing onzin, hetzelfde is aan de orde voor RT allemaal leuk maar er blijft niks meer over van je fps en is dus niet meer strak speelbaar.

Oftopic.

Ik wil wel ruilen met bijbetaling ;)

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 10:05

Bullettooth

--VR--

RoaDHouse schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:00:
[...]

Geef het nog een half jaartje en er zal steeds meer raytracing tevoorschijn komen in games. Het is gewoon een hele mooie techniek, en qua performance valt het me nog niks tegen in Control.

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-05 13:21

nFo

Reviews zijn trouwens aardig positief;
https://www.gamerankings....157-control/articles.html

Deze game ook met mijn RTX 2070 Super gekregen, duurde even voordat ik de code werkend kreeg in de geforce control panel.
Ik had een VPN gebruikt en die op USA gezet, toen kon ik de code wel invoeren. 8)7
Raytracing ziet er erg nice uit bij deze game, wel wat last van frame drops.
Van het verhaal snap ik nog weinig van, maar goed het ziet er bijzonder mooi uit.

Ohja driver is updaten naar; 436.15
downloads: GeForce Game Ready Driver 436.15 WHQL

[ Voor 24% gewijzigd door nFo op 28-08-2019 19:59 . Reden: driver update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
robkorv schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:45:
Heb hem ook even opgestart gisteren. Ryzen 3700x ,16 gig 3200mhz, 2070 rtx super. 1080p alles high en raytracing aan kom ik op zo'n 50 fps uit. Als ik de interne renderer 1 tikje lager zet dan heb ik genoeg overhead om een stabiele 60 fps aan te tikken. Met DLSS haal ik zo rond de 80 fps maar dan ziet de game er wel heel blurry uit en vallen de upscaling artifacts behoorlijk op.
Wat bedoel je met de interne renderer een tikje lager? Ik zie namelijk geen scaling binnen de opties...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-05 23:55
s0kkie schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:22:
Ben ik de enige met de console versie hier? :P
hahaha, nee hoor ik speel hem op een ps4 pro. Maar de graphics komen echt niet in de buurt van die van de pc, wat wel logisch is, maar ik vind het verschil wel heel erg groot om eerlijk te zijn.

Gameplay is fantastisch, het speelt heerlijk weg, de ambient sounds zijn heerlijk creepy en de storyline vind ik erg goed (ondanks dat die vaag is). Wel voelt het allemaal wat gedateerd aan, maar je blijft doorspelen dus ik vind het eigenlijk wel een top game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:18
Waarom kan de render resolutie niet op 1440p als DLSS aan staat?

• swoutr
Heb even gekeken in het Nvidia overzicht voor control welke settings het meest invloed hebben zonder echt een visueel verschil te zien.

Volumetric lightning heeft echt een enorme hit op performance en is nauwelijks te zien. Ga er straks eens even mee spelen.

hieronder een overzichtje van alle instellingen en performance impact.

Global Reflections: Medium instead of High: ~+2 FPS
MSAA: 2x instead of 4x: +2-4 FPS (or try injecting fast post-process anti-aliasing)
Screen Space Reflections: Medium instead of High: +9 FPS (if Ray-Traced Reflections is Off)
Texture Resolution: High instead of Ultra: ~+2 FPS
Volumetric Lighting: Medium instead of High: +9-11 FPS

• robkorv
swoutr schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 19:52:
[...]

Wat bedoel je met de interne renderer een tikje lager? Ik zie namelijk geen scaling binnen de opties...
De drop down onder de resolutie instelling, die kan je lager zetten dan de daadwerkelijke resolutie. De hud en menu is dan nog 1080p terwijl de render resolutie van de game lager is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:56
Erg mooie game, maar ook behoorlijk pittig. Het is nog speelbaar in 4K met alles op high en RTX aan, echter prefereer ik toch een hoge framerate.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lslafjV.jpg

• jaaoie17
NotSoSteady schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:59:
Erg mooie game, maar ook behoorlijk pittig. Het is nog speelbaar in 4K met alles op high en RTX aan, echter prefereer ik toch een hoge framerate.

[Afbeelding]
Ik haal rond 35-45 fps met alles op het hoogst En RTX aan op 1440p en DLSS uit. Als videokaart gebruik ik de 2080 super. Ik heb dit gemeten bij het stuk dat je net de lift uitkomt.

Is deze fps niet aan de lage kant? Als processor gebruik ik de 4790k. Kan het daaraan liggen?

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:56
jaaoie17 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 18:08:
[...]

Ik haal rond 35-45 fps met alles op het hoogst En RTX aan op 1440p en DLSS uit. Als videokaart gebruik ik de 2080 super. Ik heb dit gemeten bij het stuk dat je net de lift uitkomt.

Is deze fps niet aan de lage kant? Als processor gebruik ik de 4790k. Kan het daaraan liggen?
Ik heb een RTX 2080 Ti, dus dat durf ik niet te zeggen. Je zou even naar de belasting van je cpu moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Op mijn 2080 rtx draait het ooit wel nice. Ultra detail, raytracing, .. hallo next gen graphics :p
Ik heb nu zelfs eens die dlls aan gezet, heb ik toch nog een pakje meer fps.

De softness / blur los ik op met Nvidia Freestyle sharpen. Zalige tool, reshade lumasharpen is dus niet meer de enige optie.

Afbeeldingslocatie: https://www.nvidia.com/content/dam/en-zz/Solutions/geforce/news/gamescom-2019-geforce-game-ready-driver/gamescom-2019-geforce-game-ready-driver-nvidia-freestyle-filter-in-game.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 13:19

Nutral

gamer/hardware freak

Je kunt ook eens proberen om de game op een lagere interne resolutie te zetten en daarna de sharpen toepassen. Bij bijv monster hunter is het een stuk scherper op 50% render res 4k met sharpening dan met DLSS. Met een vergelijkbare framerate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robkorv
Heb wat gameplay opgenomen YouTube: 2019 08 28 23 46 16 enc Wat een mooi spel, het is alsof je in een David Lynch film rond loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
SideShow schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:46:
Op mijn 2080 rtx draait het ooit wel nice. Ultra detail, raytracing, .. hallo next gen graphics :p
Ik heb nu zelfs eens die dlls aan gezet, heb ik toch nog een pakje meer fps.

De softness / blur los ik op met Nvidia Freestyle sharpen. Zalige tool, reshade lumasharpen is dus niet meer de enige optie.

[Afbeelding]
Is nvidia freestyle beter dan reshade? Vind het wel jammer dat je er geforce experience voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

jaaoie17 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:52:
[...]

Is nvidia freestyle beter dan reshade? Vind het wel jammer dat je er geforce experience voor nodig hebt.
Beter, neen, het is gewoon een andere tool. Voor en nadelen aan beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 23:26

Wildfire

Joy to the world!

Gameplay vind ik super, alleen zo jammer dat DX12 met raytracing voor mij onmogelijk is, ook al heb ik een RTX 2070 Super.

Regelmatig bevriest het beeld en dan een paar seconden later een crash naar de desktop...

In DX11 modus niets aan de hand.

Ja, ik draai de 436.15 drivers.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Wildfire schreef op zondag 1 september 2019 @ 12:19:
Gameplay vind ik super, alleen zo jammer dat DX12 met raytracing voor mij onmogelijk is, ook al heb ik een RTX 2070 Super.

Regelmatig bevriest het beeld en dan een paar seconden later een crash naar de desktop...

Voor mij prima speelbaar op 1080p met dlss, 70/80 fps. Heel soms een stutter, maar prima mee te leven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05 18:30
Voor de mensen met stutters in DX12: https://www.dsogaming.com...h-ray-tracing-in-control/

Getest en voor mij werkt het (en voor vele andere mensen op reddit ook.)

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

dannbla schreef op zondag 1 september 2019 @ 20:24:
Voor de mensen met stutters in DX12: https://www.dsogaming.com...h-ray-tracing-in-control/

Getest en voor mij werkt het (en voor vele andere mensen op reddit ook.)
Gisteren nog gedaan, even gespeeld in DX12 en vooralsnog *leek* het erop dat het niet crashte.

(-- edit: zojuist nog even geprobeerd, nu zelfs ergste crash ooit: mijn monitor verloor signaal en de PC was echt vastgelopen. Toch maar in DX11 blijven spelen dan maar...)

Maar ja... alsnog compleet onspeelbaar vanwege die motion blur die me zowat braakneigingen gaf. Oh wacht, dat zal zeker de reden zijn waarom ik me momenteel daadwerkelijk niet 100% voel en al een paar keer daadwerkelijke braakneigingen heb gehad? :(

[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 02-09-2019 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkorv

Dit klinkt niet goed. Als je iets hebt overclocked ga terug naar de defaults. Ik heb het niet alleen over je GPU, zet je CPU en memory ook terug op de defaults.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

robkorv schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:30:
[...]

Dit klinkt niet goed. Als je iets hebt overclocked ga terug naar de defaults. Ik heb het niet alleen over je GPU, zet je CPU en memory ook terug op de defaults.
Videokaart is wel wat overgeklokt ja, de rest niet. Maar ik kan echt letterlijk *alle* andere games draaien zonder ook maar een enkel probleem. Ook zware 3D benchmarks, nada problemen.

Ik zal de videokaart wel even op default zetten, maar ik twijfel ten zeerste of dat er iets mee te maken heeft.

-- Edit: I stand corrected. Zonder overklok op m'n GPU lijkt DX12 nu stabiel te zijn. Wow. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 02-09-2019 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Deze topic lijkt nu meer alsof de game alleen een tech-demo is voor PC hardware :P

Ontopic:
Ben nu bij missie 6 maar voor mij slaat de herhaling en eentonigheid er al een beetje in, verder wel toffe game met boeiend verhaal en originele setting. Ben benieuwd hoe het afloopt maar ik zie er helaas geen replay value meer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-05 16:27

Plainside

I browse when I'm at work

Speel het zelf niet, komt helaas ff niet uit met de geldzaken.
Maar wat ik zie van de Play/Walkthrough die ik volg op YT (MKfireandice) speel je dit meer voor het verhaal dan replayability zoals @s0kkie al aangeeft.
Het verhaal zelf is super interessant als je het mij vraagt.
Moet eerlijk zeggen dat ik pas op 27-08 echt pas voor het eerst van het spel wat had gehoord (geen grote marketing campagne?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 22:17

Ulti23

Quality Time

Super strakke game dit. Gameplay heerlijk vloeiend en voor mij aardig verfrissend aangezien ik dit soort genres vrijwel niet speel. Het verhaal is wel, tja... aardig wazig. Ben nog niet zo ver en ben nog wat zoekende, maar je wordt er meteen ingetrokken, vooral de ambient sounds zijn erg sterk en geven zoals eerder gezegd werd een creepy gevoel :)

Grafisch is de game erg sterk, maar er is zeker wat blur aanwezig en iets wat lijkt op een soort van grain filter, wat korrelig lijkt het wel. Het irriteert niet echt en hoort er misschien wat bij, maar het valt wel op.

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
Zit er ook bullet time in, wat we gewend zijn van Max Payne?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Gekke Jantje schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:13:
Nee helaas niet :)
In Control maak je meer gebruik van de omgeving om vijanden te verslaan. Maar een bullet time was eigenlijk wel weer heel dik geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwins1984
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-11-2024

Heb je al eens geprobeerd om je GPU temperatuur te begrenzen? Een half jaartje geleden had ik dezelfde soort problemen. Bleek uiteindelijk dat een windows update roet in het eten gooide..

Na veel gekloot de temperatuur op een limiet van 73c gezet (hoger als dat klapte de applicatie er ook uit) en alles werkte weer als een zonnetje. Geen fijne oplossing maar het werkte wel :)

PSN: Edwin1984 -- Steam: edwin1984 -- Xbox live: Edwins1984 -- uPlay: edwin_1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
Gekke Jantje schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:13:
ja min of meer wel, dat doe je door je shield te activeren,dan vertraagt alles om je heen en heb je zelf de tijd om bijvoorbeeld opzij te stappen bij een aanval.

Er zit een missie in (met een koelkast) waar dit een hele nuttige skill is om te gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door robinez op 02-09-2019 14:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Edwins1984 schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:53:
[...]

Heb je al eens geprobeerd om je GPU temperatuur te begrenzen? Een half jaartje geleden had ik dezelfde soort problemen. Bleek uiteindelijk dat een windows update roet in het eten gooide..

Na veel gekloot de temperatuur op een limiet van 73c gezet (hoger als dat klapte de applicatie er ook uit) en alles werkte weer als een zonnetje. Geen fijne oplossing maar het werkte wel :)
Een paar posts verder kun je lezen dat het nu werkt. De overklok op mijn GPU die nergens anders problemen geeft, geeft bij Control dus wel problemen :P

Sowieso heb ik een MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio, zeer goede koeling, temperatuur is echt niet het probleem hier. :P
robinez schreef op maandag 2 september 2019 @ 14:04:

[...]

Er zit een missie in (met een koelkast) waar dit een hele nuttige skill is om te gebruiken.
Die heb ik toevallig vanochtend gespeeld :P

Stomme koelkast. :+

[ Voor 15% gewijzigd door Wildfire op 02-09-2019 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
Wildfire schreef op maandag 2 september 2019 @ 14:25:
[...]

Die heb ik toevallig vanochtend gespeeld :P

Stomme koelkast. :+
ja, het is een side missie, maar ik vond het 1 van de moeilijkste missies tot nu toe, totdat ik die shield skill gebruikte, toen had ik tijd genoeg om te ontwijken en de aanval te heropenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Damn, zit vast in een zijmissie. "Old Growth", om schimmel te verzamelen voor een onderzoeker. Ik heb de laatste twee gevonden, maar ik kan ze niet oppakken. Ik krijg geen "interact" mogelijkheid en kan ze dus niet verzamelen en dus de zijmissie ook niet afronden... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
Wildfire schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:28:
Damn, zit vast in een zijmissie. "Old Growth", om schimmel te verzamelen voor een onderzoeker. Ik heb de laatste twee gevonden, maar ik kan ze niet oppakken. Ik krijg geen "interact" mogelijkheid en kan ze dus niet verzamelen en dus de zijmissie ook niet afronden... :(
heb ik ook al eens gehad bij een missie, dan werkte het niet goed, maar heropstarten en de missie opnieuw doen was voor mij de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Zojuist uitgespeeld, het is een heel vaag maar wel super toffe game. Dan maar op MP knallen :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-05 13:21

nFo

s0kkie schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:46:
Zojuist uitgespeeld, het is een heel vaag maar wel super toffe game. Dan maar op MP knallen :p
Er komt nog DLC trouwens.
Meer info; https://www.reddit.com/r/...ommunity_blog_whats_next/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0BjZFv1QuLcXvjlNd3hCxGeE/full.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door nFo op 15-09-2019 10:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

De game wilde ik reviewen (had nog een 1070 dus dacht, shit...), maar toen ik een leuke meevaller had en de oude gpu leuk kon verkopen een RTX 2070 Super gehaald en daar zat de game nog bij ook. 0,0 regrets van de upgrade, wat een prachtige game. En verdomd pittig af en toe inderdaad, maar ik ben zo'n gamer die veel van games wisselt dus als ik even netjes wat uren achter elkaar doorga vlot het alweer beter ;)

Verhaal is inderdaad lekker weird, maar dat heeft echt wel z'n charme. Het voelt als een interactieve film. En die motion-capture die ze hebben gebruikt voor de tussenfilmpjes..damn. Enige wat superweird is, is dat ik die kortharige blonde dame steeds tegen haar achterste kiezen zit te kijken :+

DLSS ook aan voor wat extra frames en toch wat RTX-eyecandy, en heb geen last van "vervaging". Als je op YouTube rondstruint zie je ook genoeg voorbeelden van deze mooie techniek in Control ingezoomd en wel :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swoutr
De game vanmiddag weer eens opgestart. Het lijkt wel alsof de reflecties in de game flink zijn teruggeschroeft, kan dit kloppen? Speel de game nog altijd met raytracing aan, maar het ziet er opeens een stuk minder indrukwekkend uit. Materialen reflecteren veel minder.

EDIT:

Ik lijk de bug te hebben gevonden, als je screen space reflections op off zet zonder RTX aan, neemt hij de instellingen om de een of andere reden mee als je RTX weer aan zet. Dit terwijl deze optie grayed out is met RTX aan, omdat RTX de reflecties verzorgd. Wat dus niet gebeurd als je de optie uit zet zonder rtx.

[ Voor 37% gewijzigd door swoutr op 15-09-2019 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
s0kkie schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:46:
Ook uitgespeeld, maar op het laatst wordt het wel eentonig. Waves na waves. Heb bijna de hele game gespeelt met de launch move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Lekker spel wel, die Salvador Pipo was wel ff een paar keer opnieuw proberen en iedere keer dat eind lopen begin wel te irriteren. Maar so far speelt het wel lekker weg. Goede sfeer.

Maar ik heb wel een "hekel" aan dat continu spawnen van volk waar je al tig keer ben langs gelopen. Als ik iets gecleard heb graag zo houden, het wordt anders snel repetitief. Maar is een klein minpuntje.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkorv
Heeft iemand wat tips om die eerste vliegende boss uit te schakelen? Ik doe bijna geen schade met me pistool en hij ontwijkt alles wat ik naar hem gooi. Vervolgens ben ik meteen dood zodra hij mij 1 a 2 keer raakt.

Edit:
Nevermind. Beetje schuilen achter een zuil en dan is hij gemakkelijk te verslaan.

[ Voor 17% gewijzigd door robkorv op 13-10-2019 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-05 09:39
Ik heb dit spel een aantal weken geïnstalleerd en ik moet zeggen dat ik positief verrast bent door de setting, verhaal maar ook game-play.

Normaal gesproken zou ik dit soort games op PS4 spelen maar ik las dat het veel frame-rate problemen heeft op de consoles. Op mijn laptop i7/gtx1060 kan ik alles op 60 fps low settings vlekkeloos afspelen. Het ziet er qua graphics modern een sfeervol uit trouwens. Het spel is een aanrader.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkorv
Afgelopen maand is de DLC uitgekomen en verbeterde DLSS zat hier ook bij. Het spel loopt nu heerlijk! The Foundation DLC is ook echt een aanrader! Met de nieuwe patch kan het spel op 1440p@60fps draaien. Zie YouTube: Ashtray Maze | SP | Control. https://www.reddit.com/r/ControlPhotography/ is ook erg gaaf, dit spel is zo mooi! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phamoen
  • Laatst online: 16-04 11:16
Even een stomme vraag van mij. Maar waarom is het bijna nergens verkrijgbaar? Ik dacht ik wacht even af tot ik tijd heb (Duh...), maar de game is nieuw iig bijna nergens meer verkrijgbaar... What gives??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkorv
phamoen schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:25:
Even een stomme vraag van mij. Maar waarom is het bijna nergens verkrijgbaar? Ik dacht ik wacht even af tot ik tijd heb (Duh...), maar de game is nieuw iig bijna nergens meer verkrijgbaar... What gives??
Op de PC is het een digital exclusive op de Epic Store https://www.epicgames.com/store/product/control. Op 20 augustus komt hij uit voor steam: https://store.steampowered.com/app/870780/Control/.

Voor de console versies is er wel een fysieke release geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 13:35

westergas

rikkie_pc

Ik doe ook mee (op de PC)! Ben nu bij de eerste vliegende baas.
Op het eerste gezicht zeker een leuk spel :)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Méér dan een leuk spel, ik heb me sinds Nier:Automata niet meer zo vermaakt achter de PC :)

Geweldige graphics, voice acting. Zeer subtiele motion capture van de gezichten. Echt knap gedaan.
Gameplay en verhaal ook dik in orde.

Enige minpunt vind ik de correctibles en dan vooral de geschreven notities. Het haalt je uit de gameplay en de content zegt me niets. De video clipjes zijn dan weer erg vermakelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05 12:20

Snippertje

Light up your life

westergas schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:19:
Méér dan een leuk spel, ik heb me sinds Nier:Automata niet meer zo vermaakt achter de PC :)

Geweldige graphics, voice acting. Zeer subtiele motion capture van de gezichten. Echt knap gedaan.
Gameplay en verhaal ook dik in orde.

Enige minpunt vind ik de correctibles en dan vooral de geschreven notities. Het haalt je uit de gameplay en de content zegt me niets. De video clipjes zijn dan weer erg vermakelijk.
Er zitten soms wel leuke verwijzingen in, bijv. naar
spoiler:
Alan Wake

Ik heb de season pass aangeschaft. Had de game gratis bij mijn videokaart gekregen, maar vond hem toch wel erg vet. Speelde hem op mijn PC aangesloten op een oled met VRR en gesynchroniseerd met de lichten. Man dat is echt super intens. Moet alleen wel zeggen dat het met de controller vele malen moeilijker is dan met muis en toetsenbord.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

@Snippertje Dapper hoor, met de controller (no pun intended) lijkt me echt niet te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 11:58
Ik heb deze game sinds gisteren. Leuke sfeer, en wow met DLSS 2.0 kan ik gewoon op 4k, 50+ fps spelen met RTX on :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Van de week Mold-1 en Tomassi (2e keer) verslagen. Manmanman er waren boss fights in Dark Souls die me minder moeite kosten.

Wat een spel zeg...heerlijk!

[ Voor 11% gewijzigd door westergas op 17-06-2020 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 20:31
Deed de Clear the Clog missie maar toen ik weer terug was bij het control point was er iets van een glitch. De missie stond niet meer bij finishen missions en niet meer bij dr actieve missies. Terug bij Athi hing hij weer aan het bord en kon ik hem weer oppakken. Alleen kan ik hem niet afronden omdat de clog al dood is.
Ruk, want nu komen er geen nieuwe missies meer bij Athi op het bord om dat deze niet af te ronden is. Iemand een idee? Speel op ps4 en zie geen mogelijkheid een eerder spelmoment te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Laatst online: 29-05 08:52

-SaveMe-

-klik-

ik heb deze destijds bewust geskipped omdat hij niet zo goed draaide op de consoles. Speel nu de UE op de PS5 en wat is dat genieten!
Grafisch erg mooi en sfeervol met de graphics mode. Vooral licht, smoke en vuur en dat soort effecten is echt mooi. de raytracing voegt ook echt veel toe!

gameplay tot nu toe ook vet, spelt prima op 30 fps. Geen dip te bespeuren. Combi van gun play en launch vind ik erg vet. De levels zijn geweldig en gaaf om langzaam steeds meer van het complex te verkennen. De skills en upgrades zijn ook tof!

Wel schijnt de game erg moeilijk te zijn, dus ik ben benieuwd. Tot nu toe ervaar ik dat nog helemaal niet, maar dat zal dus nog wel komen. Hopelijk niet te moeilijk, heb echt zin deze game helemaal uit te pluizen _/-\o_

Edit
Destruction is ook erg cool, net als de audio!

[ Voor 3% gewijzigd door -SaveMe- op 05-02-2021 01:48 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

-SaveMe- schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 21:09:

Wel schijnt de game erg moeilijk te zijn, dus ik ben benieuwd.
Zitten een paar hele lastige stukjes in, voor de rest is ie wel prima te doen. Die lastige stukjes lijken me nog moeilijker met een controller (speel op PC) dus veel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:10

Aight!

'A toy robot...'

Ja moeilijk is ie wel! Eerste baas die zwevende al moeite mee.

Heb hem eindelijk te pakken, je moet dus niet als een dolle willen proberen te schieten :P. Schuilen, verplaatsen, etc.

Maar hoe vet is het om dingen op te pakken en daarna op een vijand af te gooien! Wat ik ook wel cool vindt is dat dit een spel is waarbij je health niet steeds regenereert. Dat is iets wat wel vaak bij spellen is die ik laatst gespeeld heb.

[ Voor 16% gewijzigd door Aight! op 05-02-2021 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Duurt wel lang voordat je de wapens mag upgraden. Heb 4 wapens, de eerste twee maal geupgrade, maar zit nu op verdere upgrades te wachten die maar niet komen. Loop met 100k Materials rond. Niet zo lekker als je dood gaat, kost gewoon dik 5k materials ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkorv
-SaveMe- schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:54:
Duurt wel lang voordat je de wapens mag upgraden. Heb 4 wapens, de eerste twee maal geupgrade, maar zit nu op verdere upgrades te wachten die maar niet komen. Loop met 100k Materials rond. Niet zo lekker als je dood gaat, kost gewoon dik 5k materials ...
De wapens zijn niet zo krachtig als je abilities. Investeer in lauch en energy en het spel is in 1x veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:24
Door Control krijg ik eigenlijk weer zin om Quantum Break te installeren op de Series X. Was tijdens de release in die tijd misschien net te ambitieus, maar een heerlijke game.

[ Voor 5% gewijzigd door Nol_NL op 07-02-2021 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

robkorv schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:30:
[...]

De wapens zijn niet zo krachtig als je abilities. Investeer in lauch en energy en het spel is in 1x veel makkelijker.
Ja daar kom ik ook achter, heb even eerst ook health een beetje geupgrade, want die ging heel snel naar beneden als ik HISS tegen kwam.

Maar nu lukt het stukken beter :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik heb heel veel in launch geinvesteerd, kan al heavy objects launchen. Blijt verder wel uitkijken, want veel enemies kunnen me one or two shotten

Die area met al die klokken, meesterlijk!

Wat de game ook goed doet is collectibles en items of interest van een redelijke afstand laten zien met dat circeltje. Hoef je niet te pixel neuken langs alles zoals in sommige andere games...

Shit, zit nu bij een boss
spoiler:
salvado
en die one/two shot me. Dat met geen mogelijkheid tot healen, alle brokjes liggen vlak bij hem, maakt het wet k*t. En dan steeds weer zo’n stuk er naar toe lopen....

Got him >:)

[ Voor 75% gewijzigd door -SaveMe- op 08-02-2021 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Wat een vette game Merk wel dat nu ik verder kom ik wel wat meer moet oppassen, veel enemies kunnen me one/two shotten, ook al heb ik mij heath geupgrade.

De hele sfeer en het verhaal en hoe zich dat langzaam ontwikkeld door de collectibles, etc, is echt erg goed gedaan!

Zitten de DLC in de main game verwerkt of krijg je die na afloop ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkorv
-SaveMe- schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:53:

Zitten de DLC in de main game verwerkt of krijg je die na afloop ?
AWE is gewoon een side missie. Die vond ik persoonlijk niet zo sterk, de gevechten zijn wel erg uitdagend. The Foundation vindt plaats na de main game en die is net zo gaaf als de main game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Wat ik meestal probeer te doen is blijven bewegen en af en toe op rondje drukken. Dan zoveel mogelijk gooien, schieten en herhalen :p

Maar net ook alweer bijna dood bij die control room. Heb nu wel level 3 dus eerst weer even paar side missions pakken.

Je health gaat sowieso wel snel na beneden, voel me nog niet echt overpowered.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkorv
Dit vond ik 1 van de moeilijkste gevechten. YouTube: hidden video: beating MR. TOMMASI. Deze is bijna niet te verslaan als je de Hiss Distorted niet overneemt. Ik heb control al 3x helemaal volledig uitgespeeld. Echt een geweldige game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-05 16:59
Ik zal er echt helemaal overheen kijken, maar waar kies ik voor graphics of performance? (Ultimate edition, ps5)

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

robkorv schreef op maandag 8 februari 2021 @ 23:42:
Dit vond ik 1 van de moeilijkste gevechten. YouTube: hidden video: beating MR. TOMMASI. Deze is bijna niet te verslaan als je de Hiss Distorted niet overneemt. Ik heb control al 3x helemaal volledig uitgespeeld. Echt een geweldige game.
Tommasi :X
Maar Mold1 was ook drama. Bizar kort (als het lukt) maar ook erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Slaapje schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:15:
Ik zal er echt helemaal overheen kijken, maar waar kies ik voor graphics of performance? (Ultimate edition, ps5)
Graphics; je mist anders grafisch best veel en met komt ook de hele sfeer ten goede. En het is echt rock steady 30 fps, speelt absoluut smooth!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Kun je na de story nog verder met side missions, secrets, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Zo die launch is ook wel sterk zeg!

Heb nu net geüpgrade dat ik granaten terug kan gooien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Combat van launch en guns is gewoon erg vet! Heb nu health, launch, energy op max en ben nu met levitate en shield bezig... schijnt dat je alles kunt unlocken, maar dan moet ik nog wel wat ability points krijgen, we gaan het zien ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Ben nu begonnen met een tweede playthrough op de PS5 (eerste keer was met release op PS4 Pro), maar vind de game ook weer niet zo stabiel draaien met graphics mode, best wel veel framedrops.
Dan vond ik de PS4 versie toen veel stabieler draaien.

@-SaveMe- Yes, als je klaar bent met het verhaal dan kan je daarna free roamen om de laatste dingen te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-05 16:59
-SaveMe- schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:09:
[...]

Graphics; je mist anders grafisch best veel en met komt ook de hele sfeer ten goede. En het is echt rock steady 30 fps, speelt absoluut smooth!
Dank, maar bedoelde waar ik dit in de instellingen kies ;) Ik heb voor zover ik weet alle instellingen langs gelopen, maar zie de keuze niet...

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Slaapje schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:51:
[...]

Dank, maar bedoelde waar ik dit in de instellingen kies ;) Ik heb voor zover ik weet alle instellingen langs gelopen, maar zie de keuze niet...
Gewoon bij settings onder Display ...

@s0kkie framedrops?? Game draait rock solid en smooth op 30 fps. Is ook door DF bevestigd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 31-05 17:12
Ik ben wel veel aan het zoeken waar ik heen moet. Verder wel een toffe game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

t mac schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:38:
Ik ben wel veel aan het zoeken waar ik heen moet. Verder wel een toffe game.
Vind ik een van de tofste dingen van de game. The house zit geweldig in elkaar en het exploren is erg leuk. Ik back track ook vaak als ik nieuwe security clearance heb of wanneer ik levitate kreeg. Erg leuk om alles zelf te zoeken te vinden!

Pagina: 1 2 Laatste