GamiQ, de game notes app met game maps!
En wat is de deal met die expeditions?heb twee keer er een gedaan op de laagste moeilijkheidsgraad en op een gegeven moment laadt hij gewoon weer de game, weg expeditie? Zijn die nodig voor completion?
Kun je ook de DLC nog terug ?
Mission 9 was ineens het einde, die kwam wat onverwachts...
Mission 9 was ineens het einde, die kwam wat onverwachts...
Ik had de verkeerde versie gedownload....-SaveMe- schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:40:
[...]
Gewoon bij settings onder Display ...
@s0kkie framedrops?? Game draait rock solid en smooth op 30 fps. Is ook door DF bevestigd ...

To dare is to do
Have fun met de PS5 versie, mooi en speelt echt goed.
Ik heb de main game nu uit, nu nog secrets hunten en twee side missions. Maar hoe je ooit genoeg ability punten krijgt om alles te unlocken???
En daarna de dlcs...
Ik heb de main game nu uit, nu nog secrets hunten en twee side missions. Maar hoe je ooit genoeg ability punten krijgt om alles te unlocken???
En daarna de dlcs...
[ Voor 5% gewijzigd door -SaveMe- op 10-02-2021 19:58 ]
Ja heb ik ook hahaha!t mac schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:38:
Ik ben wel veel aan het zoeken waar ik heen moet. Verder wel een toffe game.
Nu eindelijk shield en dat je mensen kan overnemen unlocked. Cool dat dat ook gebeurt, alleen hoe krijg ik het beste ability points? Missies spelen, want ik ben meestal die extra dingen aan het doen.
Wel is het echt zo dat ik denk dat ik een beetje sterk bent, ik ergens nieuw komt en ik weer helemaal niks ben
Launch FTW dat wel
Shield heb ik eigenlijk nooit gebruikt. Launch en de charge gun. Verder energy, health en levitate.
Moeilijkheidsgraad viel ook mee. Had op basis van wat ik gehoord had veel moeilijker verwacht ...
Moeilijkheidsgraad viel ook mee. Had op basis van wat ik gehoord had veel moeilijker verwacht ...
Lang geleden dat ik nog zo'n drive heb om door te gaan nadat ik de game heb uitgespeeld!
Iemand nog tips als ik zo een melding krijg van een Hiss attack.
Op een of andere manier ga ik steeds dood. Of ik ben gewoon slecht
Probeer ze eerst van een afstand te killen, maar de laatste keer viel ik naar beneden en was ik omsingeld door de Hiss.
Op een of andere manier ga ik steeds dood. Of ik ben gewoon slecht
Probeer ze eerst van een afstand te killen, maar de laatste keer viel ik naar beneden en was ik omsingeld door de Hiss.
@Aight! Weet eerlijk gezegd niet wat je precies bedoeld met melding van een hiss attack. Dat zijn die extra event die af en toe op poppen? Die zijn overigens optioneel.
Maar heel algemeen, belangrijkste in heel de game is blijven bewegen terwijl je aanvalt. Stil staan is in deze game echt dodelijk. En vergeet niet dat je ook kunt rennen, bijvoorbeeld naar een safe spot of om snel even door zo'n lading health particles te rennen.
En upgrade launch zoveel mogelijk eerst ...
Maar heel algemeen, belangrijkste in heel de game is blijven bewegen terwijl je aanvalt. Stil staan is in deze game echt dodelijk. En vergeet niet dat je ook kunt rennen, bijvoorbeeld naar een safe spot of om snel even door zo'n lading health particles te rennen.
En upgrade launch zoveel mogelijk eerst ...
Uitgespeeld en klaar!
Main game op platinum en van beide DLCs mis ik wat bronze trophies, maar die voegen niks meer toe, dus ik laat het hierbij.
Vond wel twee bosses in de DLCs echt krankzinnig. Main game nergens last van gehad, maar in AWE DLC het gevecht
En de eind baas in FOUNDATION,
Bij beide gevallen, of eigenlijk gewoon heel de game, is het wel erg makkelijk om met 1 of twee hits gekilled te worden, zelfs met max health upgrades. Dat vind ik dan ook gelijk het grootste minpunt van de game. Kan het op momenten erg frusterend maken.
Main game vond ik buiten dat echt fantastisch, graphics, lighting, geluid, sfeer, combat (launch!) en hoe het verhaal wordt gebracht, ik heb er echt van genoten. Dikke 9 zou ik zeggen! En beste plus game ever
Main game op platinum en van beide DLCs mis ik wat bronze trophies, maar die voegen niks meer toe, dus ik laat het hierbij.
Vond wel twee bosses in de DLCs echt krankzinnig. Main game nergens last van gehad, maar in AWE DLC het gevecht
spoiler:
met Hartman, en dan de tweede fase, dat ging nergens over. Hij deed steeds zo snel het licht weer uit dat ik nooit genoeg tijd had om die witte balk helemaal kapot te krijgen. Op een gegeven moment was ik al letterlijk 3 kwartier (!) met hem in gevecht. Toe was ik het zat en heb ik assist mode aangezet en met een 1 hit kill het afgemaakt.
En de eind baas in FOUNDATION,
spoiler:
Marshall, zij is op zichzelf al erg sterk, maar er komen zoveel enemies bij, en zij teleporteert all over the place en dan ook nog snipers en dat alles in een open ruimte zonder dekking maakte het en onoverzichtelijk en chaotisch en na 5 keer dood te zijn gegaan heb ik er ook hier voor gekozen assist mode aan te zetten.
Bij beide gevallen, of eigenlijk gewoon heel de game, is het wel erg makkelijk om met 1 of twee hits gekilled te worden, zelfs met max health upgrades. Dat vind ik dan ook gelijk het grootste minpunt van de game. Kan het op momenten erg frusterend maken.
Main game vond ik buiten dat echt fantastisch, graphics, lighting, geluid, sfeer, combat (launch!) en hoe het verhaal wordt gebracht, ik heb er echt van genoten. Dikke 9 zou ik zeggen! En beste plus game ever
Ja die baas was zo niet leuk om tegen te spelen. Ik ben daar ook tig keer dood gegaan. Uiteindelijk wel gelukt https://www.twitch.tv/videos/898384043?t=01h42m42s-SaveMe- schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:32:
Main game nergens last van gehad, maar in AWE DLC het gevecht
Wow, wat een game!
Sinds kort zit hij in de PC Game Pass, ik had hem al langer op mijn lijstje staan maar nu "gratis".
Vanmiddag uitgespeeld (DLC's zitten er niet bij vziw), echt een meesterlijke game. Het puzzelen, de creepy Hiss, de abilities etc, echt gaaf.
Qua wapens heb ik eigenlijk enkel een handvol echt gebruikt, toen ik eenmaal alles unlocked had liep ik 90% van de tijd met Spin en Pierce, en af en toe Charge
Grip en Charge nauwelijks gebruikt, zodra ik Pierce en Spin had heb ik beiden niet meer gebruikt.
De manier waarop je telkens de abilities vrijspeelt, en de nieuwe secrets en gebieden je dan kunt bereiken is echt tof gedaan.
Weet niet of ik de DLC's ga halen, want ik bezit de game niet, dus weet ff niet hoe dat precies werkt.
Sinds kort zit hij in de PC Game Pass, ik had hem al langer op mijn lijstje staan maar nu "gratis".
Vanmiddag uitgespeeld (DLC's zitten er niet bij vziw), echt een meesterlijke game. Het puzzelen, de creepy Hiss, de abilities etc, echt gaaf.
Qua wapens heb ik eigenlijk enkel een handvol echt gebruikt, toen ik eenmaal alles unlocked had liep ik 90% van de tijd met Spin en Pierce, en af en toe Charge
Grip en Charge nauwelijks gebruikt, zodra ik Pierce en Spin had heb ik beiden niet meer gebruikt.
De manier waarop je telkens de abilities vrijspeelt, en de nieuwe secrets en gebieden je dan kunt bereiken is echt tof gedaan.
Weet niet of ik de DLC's ga halen, want ik bezit de game niet, dus weet ff niet hoe dat precies werkt.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik ben ook enthousiast. Doet me gek genoeg wat denken aan Stranger Things. Alan Wake was ook helemaal mijn straatje dus kom maar op met meer games als deze. Pluspunten voor de implantatie van de Dualsense, nice!
Ik ga hem vanavond eens aanzwieren (via ps+ op good old ps4).
Enige tips die ik zeker niet mag vergeten?
Ik zit nu ook een flink aantal uren in de game.Derbiss schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:46:
Ik ga hem vanavond eens aanzwieren (via ps+ op good old ps4).
Het leukste is om te gaan spelen zonder tips, want je moet wel wat dingetjes zelf uitvogelen. Gelukkig niet te moeilijk, maar op een leuke manier uitdagend.
Het verhaal is flink vaag in het begin. Ik snapte er weinig van. Maar gaandeweg praat je met mensen en vind je vooral veel documenten, opnamen etc. die het verhaal verduidelijken. Gelukkig geen enorme lappen tekst, maar net genoeg om de eindjes enigzins aan elkaar te knopen.
Ik moet zeggen dat ik de save punten goed vind uitgewerkt. Je raakt nooit progressie kwijt als je dood gaat. Je verliest wel een deeltje van je source (daar kwam ik gisteren na een aantal keer doodgaan achter

Dus ja, je wordt gestraft als je dood gaat maar niet zwaar gelukkig
Gisteren dit spel ook voor het eerst opgestart (leve de PS+ van twee maand geleden). Deze game is hartstikke leuk zeg. Heerlijk jaren 80 vibe ook.
Vandaag paar uur Control gespeeld (Gamepas ultimate) eerste indruk is erg leuk.
Spel geeft mij heel vaak Alan wake vibes... En dat is een flink compliment voor Control omdat Alan Wake mijn favoriete spel was op de X360 en dat was in een periode dat ik echt heel veel gamede.
Spel heeft een heerlijk sfeertje, actie is fris, lekker snel.. Als ik een minpun(tje?) moet geven dan is het dat ik helaas nog geen directe Alan Wake easter eggs heb gevonden. Paar schilderijen gezien maar nog niet van Cauldron lake of een andere iconische Alan Wake locatie.
Spel geeft mij heel vaak Alan wake vibes... En dat is een flink compliment voor Control omdat Alan Wake mijn favoriete spel was op de X360 en dat was in een periode dat ik echt heel veel gamede.
Spel heeft een heerlijk sfeertje, actie is fris, lekker snel.. Als ik een minpun(tje?) moet geven dan is het dat ik helaas nog geen directe Alan Wake easter eggs heb gevonden. Paar schilderijen gezien maar nog niet van Cauldron lake of een andere iconische Alan Wake locatie.
Ik vind de gevechten vrij pittig. Heeft iemand nog tips?
Ik heb net de Unknown Caller missie afgerond, maar denk dat ik 10 pogingen nodig had bij de Hiss corrupted Tommasi…
Ik heb net de Unknown Caller missie afgerond, maar denk dat ik 10 pogingen nodig had bij de Hiss corrupted Tommasi…
Investeer in Launch, de powers zijn veel krachtiger dan de wapens. Zorg dat je niet midden in een open ruimte staat zonder te bewegen met bijvoorbeeld Dodge. Het beste werkt om te schuilen achter dingen en als een vijand klaar is met zijn attack pattern, je weer te laten zien en Launch gebruiken. Zodra de vijand weer gaat aanvallen, weer terug in de dekking.bartd1983 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 07:29:
Ik vind de gevechten vrij pittig. Heeft iemand nog tips?
Is dan ook van dezelfde ontwikkelaar
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Zit de DLC ook in Gamepass? Dan moet je namelijk de Altered World Events DLC spelen voor meer Alan Wake.MetalSonic schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:33:
Vandaag paar uur Control gespeeld (Gamepas ultimate) eerste indruk is erg leuk.
Dat weet ik, en volgens sommige mensen in hetzelfde universum. Maar toch andere franchises...
Quantum break was ik al binnen een uur helemaal zat.
oh leuke tip, ik ga mij daar inverdiepen, moet sowieso eerst nog de game uitspelen, laatste week niet aan toegekomen.Raem schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:00:
[...]
Zit de DLC ook in Gamepass? Dan moet je namelijk de Altered World Events DLC spelen voor meer Alan Wake.
Control is nu gratis in de Epic game store!
Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs
Had deze game eerder geprobeerd, maar me toen laten afstoten door het verhaal en slechte framerates op m'n gtx 970.
Nu met nieuwe videokaart nog eens geprobeerd, en de gameplay is toch wel erg leuk! Het verhaal skip ik gewoon, dat noncoherente X-files geneuzel kan me echt gestolen worden.
Nu met nieuwe videokaart nog eens geprobeerd, en de gameplay is toch wel erg leuk! Het verhaal skip ik gewoon, dat noncoherente X-files geneuzel kan me echt gestolen worden.
Ik ben er erg laat bij, maar ik heb me zeer vermaakt met dit spel. Heb zojuist de main story uitgespeeld, fijne muziek aan het einde 
Nu maar de dlc en extra's.
Nu maar de dlc en extra's.
'Control' heeft onlangs een 'stealth update' gekregen in de vorm van een mod. Hobbyprojectje van een Remedy-dev die o.a. RT- en DLSS-verbeteringen met zich meebrengt én ondersteuning voor HDR, DLAA en ultra-wide screen resoluties.
Downloaden kan hier: https://www.nexusmods.com/control/mods/90
Eerste indrukken: DLAA + RT Ultra is zwaar voor de RTX 4090 @40+ fps.
Digital Foundry heeft er een filmpje over: YouTube: Control PC's Stealth Upgrade: HDR Support, Improved RT, Better DLSS!Yonix schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 19:50:
'Control' heeft onlangs een 'stealth update' gekregen in de vorm van een mod. Hobbyprojectje van een Remedy-dev die o.a. RT- en DLSS-verbeteringen met zich meebrengt én ondersteuning voor HDR, DLAA en ultra-wide screen resoluties.
Gisteren de 'Ultimate edition' van Control gekocht voor op de Xbox series , dit is inclusief de dlc als het goed is.
Nu viel me bij het installeren op dat hij het volgende installeerde:
*Control Ultimate Edition
*Control
*2x DLC
Nu zijn zowel 'Control ultimate edition' als 'control' ruim 40gb, en ik vraag me serieus af of het wel echt nodig is dat ze allebei geïnstalleerd zijn?
Iemand hier aanwezig die ook de Ultimate edition heeft en dit al eens getest heeft? Ik kan het natuurlijk ook zelf testen, maar mijn downloadsnelheid is niet zo hoog dus opnieuw 40gb downloaden kost nogal even
Nu viel me bij het installeren op dat hij het volgende installeerde:
*Control Ultimate Edition
*Control
*2x DLC
Nu zijn zowel 'Control ultimate edition' als 'control' ruim 40gb, en ik vraag me serieus af of het wel echt nodig is dat ze allebei geïnstalleerd zijn?
Iemand hier aanwezig die ook de Ultimate edition heeft en dit al eens getest heeft? Ik kan het natuurlijk ook zelf testen, maar mijn downloadsnelheid is niet zo hoog dus opnieuw 40gb downloaden kost nogal even