Waarom kan de render resolutie niet op 1440p als DLSS aan staat?
Heb even gekeken in het Nvidia overzicht voor control welke settings het meest invloed hebben zonder echt een visueel verschil te zien.
Volumetric lightning heeft echt een enorme hit op performance en is nauwelijks te zien. Ga er straks eens even mee spelen.
hieronder een overzichtje van alle instellingen en performance impact.
Global Reflections: Medium instead of High: ~+2 FPS
MSAA: 2x instead of 4x: +2-4 FPS (or try injecting fast post-process anti-aliasing)
Screen Space Reflections: Medium instead of High: +9 FPS (if Ray-Traced Reflections is Off)
Texture Resolution: High instead of Ultra: ~+2 FPS
Volumetric Lighting: Medium instead of High: +9-11 FPS
Volumetric lightning heeft echt een enorme hit op performance en is nauwelijks te zien. Ga er straks eens even mee spelen.
hieronder een overzichtje van alle instellingen en performance impact.
Global Reflections: Medium instead of High: ~+2 FPS
MSAA: 2x instead of 4x: +2-4 FPS (or try injecting fast post-process anti-aliasing)
Screen Space Reflections: Medium instead of High: +9 FPS (if Ray-Traced Reflections is Off)
Texture Resolution: High instead of Ultra: ~+2 FPS
Volumetric Lighting: Medium instead of High: +9-11 FPS
De drop down onder de resolutie instelling, die kan je lager zetten dan de daadwerkelijke resolutie. De hud en menu is dan nog 1080p terwijl de render resolutie van de game lager is.swoutr schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 19:52:
[...]
Wat bedoel je met de interne renderer een tikje lager? Ik zie namelijk geen scaling binnen de opties...
Erg mooie game, maar ook behoorlijk pittig. Het is nog speelbaar in 4K met alles op high en RTX aan, echter prefereer ik toch een hoge framerate.

Ik haal rond 35-45 fps met alles op het hoogst En RTX aan op 1440p en DLSS uit. Als videokaart gebruik ik de 2080 super. Ik heb dit gemeten bij het stuk dat je net de lift uitkomt.NotSoSteady schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:59:
Erg mooie game, maar ook behoorlijk pittig. Het is nog speelbaar in 4K met alles op high en RTX aan, echter prefereer ik toch een hoge framerate.
[Afbeelding]
Is deze fps niet aan de lage kant? Als processor gebruik ik de 4790k. Kan het daaraan liggen?
Ik heb een RTX 2080 Ti, dus dat durf ik niet te zeggen. Je zou even naar de belasting van je cpu moeten kijken.jaaoie17 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 18:08:
[...]
Ik haal rond 35-45 fps met alles op het hoogst En RTX aan op 1440p en DLSS uit. Als videokaart gebruik ik de 2080 super. Ik heb dit gemeten bij het stuk dat je net de lift uitkomt.
Is deze fps niet aan de lage kant? Als processor gebruik ik de 4790k. Kan het daaraan liggen?
Op mijn 2080 rtx draait het ooit wel nice. Ultra detail, raytracing, .. hallo next gen graphics 
Ik heb nu zelfs eens die dlls aan gezet, heb ik toch nog een pakje meer fps.
De softness / blur los ik op met Nvidia Freestyle sharpen. Zalige tool, reshade lumasharpen is dus niet meer de enige optie.
De softness / blur los ik op met Nvidia Freestyle sharpen. Zalige tool, reshade lumasharpen is dus niet meer de enige optie.

Je kunt ook eens proberen om de game op een lagere interne resolutie te zetten en daarna de sharpen toepassen. Bij bijv monster hunter is het een stuk scherper op 50% render res 4k met sharpening dan met DLSS. Met een vergelijkbare framerate.
Heb wat gameplay opgenomen YouTube: 2019 08 28 23 46 16 enc Wat een mooi spel, het is alsof je in een David Lynch film rond loopt.
Is nvidia freestyle beter dan reshade? Vind het wel jammer dat je er geforce experience voor nodig hebt.SideShow schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:46:
Op mijn 2080 rtx draait het ooit wel nice. Ultra detail, raytracing, .. hallo next gen graphics
[Afbeelding]
Beter, neen, het is gewoon een andere tool. Voor en nadelen aan beide.jaaoie17 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:52:
[...]
Is nvidia freestyle beter dan reshade? Vind het wel jammer dat je er geforce experience voor nodig hebt.
Gameplay vind ik super, alleen zo jammer dat DX12 met raytracing voor mij onmogelijk is, ook al heb ik een RTX 2070 Super.
Regelmatig bevriest het beeld en dan een paar seconden later een crash naar de desktop...
In DX11 modus niets aan de hand.
Ja, ik draai de 436.15 drivers.
Regelmatig bevriest het beeld en dan een paar seconden later een crash naar de desktop...
Voor mij prima speelbaar op 1080p met dlss, 70/80 fps. Heel soms een stutter, maar prima mee te leven.Wildfire schreef op zondag 1 september 2019 @ 12:19:
Gameplay vind ik super, alleen zo jammer dat DX12 met raytracing voor mij onmogelijk is, ook al heb ik een RTX 2070 Super.
Voor de mensen met stutters in DX12: https://www.dsogaming.com...h-ray-tracing-in-control/
Getest en voor mij werkt het (en voor vele andere mensen op reddit ook.)
There's no school like the old school and i'm the headmaster
Gisteren nog gedaan, even gespeeld in DX12 en vooralsnog *leek* het erop dat het niet crashte.dannbla schreef op zondag 1 september 2019 @ 20:24:
Voor de mensen met stutters in DX12: https://www.dsogaming.com...h-ray-tracing-in-control/
(-- edit: zojuist nog even geprobeerd, nu zelfs ergste crash ooit: mijn monitor verloor signaal en de PC was echt vastgelopen. Toch maar in DX11 blijven spelen dan maar...)
Maar ja... alsnog compleet onspeelbaar vanwege die motion blur die me zowat braakneigingen gaf. Oh wacht, dat zal zeker de reden zijn waarom ik me momenteel daadwerkelijk niet 100% voel en al een paar keer daadwerkelijke braakneigingen heb gehad?
[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 02-09-2019 07:27 ]
Dit klinkt niet goed. Als je iets hebt overclocked ga terug naar de defaults. Ik heb het niet alleen over je GPU, zet je CPU en memory ook terug op de defaults.Wildfire schreef op zondag 1 september 2019 @ 12:19:
Videokaart is wel wat overgeklokt ja, de rest niet. Maar ik kan echt letterlijk *alle* andere games draaien zonder ook maar een enkel probleem. Ook zware 3D benchmarks, nada problemen.robkorv schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:30:
[...]
Dit klinkt niet goed. Als je iets hebt overclocked ga terug naar de defaults. Ik heb het niet alleen over je GPU, zet je CPU en memory ook terug op de defaults.
Ik zal de videokaart wel even op default zetten, maar ik twijfel ten zeerste of dat er iets mee te maken heeft.
-- Edit: I stand corrected. Zonder overklok op m'n GPU lijkt DX12 nu stabiel te zijn. Wow.
[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 02-09-2019 09:51 ]
Deze topic lijkt nu meer alsof de game alleen een tech-demo is voor PC hardware 
Ontopic:
Ben nu bij missie 6 maar voor mij slaat de herhaling en eentonigheid er al een beetje in, verder wel toffe game met boeiend verhaal en originele setting. Ben benieuwd hoe het afloopt maar ik zie er helaas geen replay value meer in.
Ontopic:
Ben nu bij missie 6 maar voor mij slaat de herhaling en eentonigheid er al een beetje in, verder wel toffe game met boeiend verhaal en originele setting. Ben benieuwd hoe het afloopt maar ik zie er helaas geen replay value meer in.
Speel het zelf niet, komt helaas ff niet uit met de geldzaken.
Maar wat ik zie van de Play/Walkthrough die ik volg op YT (MKfireandice) speel je dit meer voor het verhaal dan replayability zoals @s0kkie al aangeeft.
Het verhaal zelf is super interessant als je het mij vraagt.
Moet eerlijk zeggen dat ik pas op 27-08 echt pas voor het eerst van het spel wat had gehoord (geen grote marketing campagne?).
Maar wat ik zie van de Play/Walkthrough die ik volg op YT (MKfireandice) speel je dit meer voor het verhaal dan replayability zoals @s0kkie al aangeeft.
Het verhaal zelf is super interessant als je het mij vraagt.
Moet eerlijk zeggen dat ik pas op 27-08 echt pas voor het eerst van het spel wat had gehoord (geen grote marketing campagne?).
Super strakke game dit. Gameplay heerlijk vloeiend en voor mij aardig verfrissend aangezien ik dit soort genres vrijwel niet speel. Het verhaal is wel, tja... aardig wazig. Ben nog niet zo ver en ben nog wat zoekende, maar je wordt er meteen ingetrokken, vooral de ambient sounds zijn erg sterk en geven zoals eerder gezegd werd een creepy gevoel 
Grafisch is de game erg sterk, maar er is zeker wat blur aanwezig en iets wat lijkt op een soort van grain filter, wat korrelig lijkt het wel. Het irriteert niet echt en hoort er misschien wat bij, maar het valt wel op.
Grafisch is de game erg sterk, maar er is zeker wat blur aanwezig en iets wat lijkt op een soort van grain filter, wat korrelig lijkt het wel. Het irriteert niet echt en hoort er misschien wat bij, maar het valt wel op.
I pitty the fools who took my game-station.....
Zit er ook bullet time in, wat we gewend zijn van Max Payne?
Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i
Nee helaas nietGekke Jantje schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:13:
In Control maak je meer gebruik van de omgeving om vijanden te verslaan. Maar een bullet time was eigenlijk wel weer heel dik geweest!
Heb je al eens geprobeerd om je GPU temperatuur te begrenzen? Een half jaartje geleden had ik dezelfde soort problemen. Bleek uiteindelijk dat een windows update roet in het eten gooide..Wildfire schreef op zondag 1 september 2019 @ 12:19:
Na veel gekloot de temperatuur op een limiet van 73c gezet (hoger als dat klapte de applicatie er ook uit) en alles werkte weer als een zonnetje. Geen fijne oplossing maar het werkte wel
PSN: Edwin1984 -- Steam: edwin1984 -- Xbox live: Edwins1984 -- uPlay: edwin_1984
ja min of meer wel, dat doe je door je shield te activeren,dan vertraagt alles om je heen en heb je zelf de tijd om bijvoorbeeld opzij te stappen bij een aanval.Gekke Jantje schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:13:
Er zit een missie in (met een koelkast) waar dit een hele nuttige skill is om te gebruiken.
[ Voor 12% gewijzigd door robinez op 02-09-2019 14:05 ]
Een paar posts verder kun je lezen dat het nu werkt. De overklok op mijn GPU die nergens anders problemen geeft, geeft bij Control dus wel problemenEdwins1984 schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:53:
[...]
Heb je al eens geprobeerd om je GPU temperatuur te begrenzen? Een half jaartje geleden had ik dezelfde soort problemen. Bleek uiteindelijk dat een windows update roet in het eten gooide..
Na veel gekloot de temperatuur op een limiet van 73c gezet (hoger als dat klapte de applicatie er ook uit) en alles werkte weer als een zonnetje. Geen fijne oplossing maar het werkte wel
Sowieso heb ik een MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio, zeer goede koeling, temperatuur is echt niet het probleem hier.
Die heb ik toevallig vanochtend gespeeldrobinez schreef op maandag 2 september 2019 @ 14:04:
[...]
Er zit een missie in (met een koelkast) waar dit een hele nuttige skill is om te gebruiken.
Stomme koelkast.
[ Voor 15% gewijzigd door Wildfire op 02-09-2019 14:26 ]
ja, het is een side missie, maar ik vond het 1 van de moeilijkste missies tot nu toe, totdat ik die shield skill gebruikte, toen had ik tijd genoeg om te ontwijken en de aanval te heropenen.Wildfire schreef op maandag 2 september 2019 @ 14:25:
[...]
Die heb ik toevallig vanochtend gespeeld
Stomme koelkast.
Damn, zit vast in een zijmissie. "Old Growth", om schimmel te verzamelen voor een onderzoeker. Ik heb de laatste twee gevonden, maar ik kan ze niet oppakken. Ik krijg geen "interact" mogelijkheid en kan ze dus niet verzamelen en dus de zijmissie ook niet afronden...
heb ik ook al eens gehad bij een missie, dan werkte het niet goed, maar heropstarten en de missie opnieuw doen was voor mij de oplossingWildfire schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:28:
Damn, zit vast in een zijmissie. "Old Growth", om schimmel te verzamelen voor een onderzoeker. Ik heb de laatste twee gevonden, maar ik kan ze niet oppakken. Ik krijg geen "interact" mogelijkheid en kan ze dus niet verzamelen en dus de zijmissie ook niet afronden...
Zojuist uitgespeeld, het is een heel vaag maar wel super toffe game. Dan maar op MP knallen
Er komt nog DLC trouwens.s0kkie schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:46:
Zojuist uitgespeeld, het is een heel vaag maar wel super toffe game. Dan maar op MP knallen
Meer info; https://www.reddit.com/r/...ommunity_blog_whats_next/

[ Voor 27% gewijzigd door nFo op 15-09-2019 10:23 ]
De game wilde ik reviewen (had nog een 1070 dus dacht, shit...), maar toen ik een leuke meevaller had en de oude gpu leuk kon verkopen een RTX 2070 Super gehaald en daar zat de game nog bij ook. 0,0 regrets van de upgrade, wat een prachtige game. En verdomd pittig af en toe inderdaad, maar ik ben zo'n gamer die veel van games wisselt dus als ik even netjes wat uren achter elkaar doorga vlot het alweer beter 
Verhaal is inderdaad lekker weird, maar dat heeft echt wel z'n charme. Het voelt als een interactieve film. En die motion-capture die ze hebben gebruikt voor de tussenfilmpjes..damn. Enige wat superweird is, is dat ik die kortharige blonde dame steeds tegen haar achterste kiezen zit te kijken
DLSS ook aan voor wat extra frames en toch wat RTX-eyecandy, en heb geen last van "vervaging". Als je op YouTube rondstruint zie je ook genoeg voorbeelden van deze mooie techniek in Control ingezoomd en wel
Verhaal is inderdaad lekker weird, maar dat heeft echt wel z'n charme. Het voelt als een interactieve film. En die motion-capture die ze hebben gebruikt voor de tussenfilmpjes..damn. Enige wat superweird is, is dat ik die kortharige blonde dame steeds tegen haar achterste kiezen zit te kijken
DLSS ook aan voor wat extra frames en toch wat RTX-eyecandy, en heb geen last van "vervaging". Als je op YouTube rondstruint zie je ook genoeg voorbeelden van deze mooie techniek in Control ingezoomd en wel
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
De game vanmiddag weer eens opgestart. Het lijkt wel alsof de reflecties in de game flink zijn teruggeschroeft, kan dit kloppen? Speel de game nog altijd met raytracing aan, maar het ziet er opeens een stuk minder indrukwekkend uit. Materialen reflecteren veel minder.
EDIT:
Ik lijk de bug te hebben gevonden, als je screen space reflections op off zet zonder RTX aan, neemt hij de instellingen om de een of andere reden mee als je RTX weer aan zet. Dit terwijl deze optie grayed out is met RTX aan, omdat RTX de reflecties verzorgd. Wat dus niet gebeurd als je de optie uit zet zonder rtx.
EDIT:
Ik lijk de bug te hebben gevonden, als je screen space reflections op off zet zonder RTX aan, neemt hij de instellingen om de een of andere reden mee als je RTX weer aan zet. Dit terwijl deze optie grayed out is met RTX aan, omdat RTX de reflecties verzorgd. Wat dus niet gebeurd als je de optie uit zet zonder rtx.
[ Voor 37% gewijzigd door swoutr op 15-09-2019 17:27 ]
Ook uitgespeeld, maar op het laatst wordt het wel eentonig. Waves na waves. Heb bijna de hele game gespeelt met de launch move.s0kkie schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:46:
Lekker spel wel, die Salvador Pipo was wel ff een paar keer opnieuw proberen en iedere keer dat eind lopen begin wel te irriteren. Maar so far speelt het wel lekker weg. Goede sfeer.
Maar ik heb wel een "hekel" aan dat continu spawnen van volk waar je al tig keer ben langs gelopen. Als ik iets gecleard heb graag zo houden, het wordt anders snel repetitief. Maar is een klein minpuntje.
Maar ik heb wel een "hekel" aan dat continu spawnen van volk waar je al tig keer ben langs gelopen. Als ik iets gecleard heb graag zo houden, het wordt anders snel repetitief. Maar is een klein minpuntje.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Heeft iemand wat tips om die eerste vliegende boss uit te schakelen? Ik doe bijna geen schade met me pistool en hij ontwijkt alles wat ik naar hem gooi. Vervolgens ben ik meteen dood zodra hij mij 1 a 2 keer raakt.
Edit:
Nevermind. Beetje schuilen achter een zuil en dan is hij gemakkelijk te verslaan.
Edit:
Nevermind. Beetje schuilen achter een zuil en dan is hij gemakkelijk te verslaan.
[ Voor 17% gewijzigd door robkorv op 13-10-2019 22:06 ]
Ik heb dit spel een aantal weken geïnstalleerd en ik moet zeggen dat ik positief verrast bent door de setting, verhaal maar ook game-play.
Normaal gesproken zou ik dit soort games op PS4 spelen maar ik las dat het veel frame-rate problemen heeft op de consoles. Op mijn laptop i7/gtx1060 kan ik alles op 60 fps low settings vlekkeloos afspelen. Het ziet er qua graphics modern een sfeervol uit trouwens. Het spel is een aanrader.
Normaal gesproken zou ik dit soort games op PS4 spelen maar ik las dat het veel frame-rate problemen heeft op de consoles. Op mijn laptop i7/gtx1060 kan ik alles op 60 fps low settings vlekkeloos afspelen. Het ziet er qua graphics modern een sfeervol uit trouwens. Het spel is een aanrader.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Afgelopen maand is de DLC uitgekomen en verbeterde DLSS zat hier ook bij. Het spel loopt nu heerlijk! The Foundation DLC is ook echt een aanrader! Met de nieuwe patch kan het spel op 1440p@60fps draaien. Zie YouTube: Ashtray Maze | SP | Control. https://www.reddit.com/r/ControlPhotography/ is ook erg gaaf, dit spel is zo mooi!
Even een stomme vraag van mij. Maar waarom is het bijna nergens verkrijgbaar? Ik dacht ik wacht even af tot ik tijd heb (Duh...), maar de game is nieuw iig bijna nergens meer verkrijgbaar... What gives??
Op de PC is het een digital exclusive op de Epic Store https://www.epicgames.com/store/product/control. Op 20 augustus komt hij uit voor steam: https://store.steampowered.com/app/870780/Control/.phamoen schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:25:
Even een stomme vraag van mij. Maar waarom is het bijna nergens verkrijgbaar? Ik dacht ik wacht even af tot ik tijd heb (Duh...), maar de game is nieuw iig bijna nergens meer verkrijgbaar... What gives??
Voor de console versies is er wel een fysieke release geweest.
Ik doe ook mee (op de PC)! Ben nu bij de eerste vliegende baas.
Op het eerste gezicht zeker een leuk spel
Op het eerste gezicht zeker een leuk spel
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Méér dan een leuk spel, ik heb me sinds Nier:Automata niet meer zo vermaakt achter de PC 
Geweldige graphics, voice acting. Zeer subtiele motion capture van de gezichten. Echt knap gedaan.
Gameplay en verhaal ook dik in orde.
Enige minpunt vind ik de correctibles en dan vooral de geschreven notities. Het haalt je uit de gameplay en de content zegt me niets. De video clipjes zijn dan weer erg vermakelijk.
Geweldige graphics, voice acting. Zeer subtiele motion capture van de gezichten. Echt knap gedaan.
Enige minpunt vind ik de correctibles en dan vooral de geschreven notities. Het haalt je uit de gameplay en de content zegt me niets. De video clipjes zijn dan weer erg vermakelijk.
Er zitten soms wel leuke verwijzingen in, bijv. naarwestergas schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:19:
Méér dan een leuk spel, ik heb me sinds Nier:Automata niet meer zo vermaakt achter de PC
spoiler:
Alan Wake
Ik heb de season pass aangeschaft. Had de game gratis bij mijn videokaart gekregen, maar vond hem toch wel erg vet. Speelde hem op mijn PC aangesloten op een oled met VRR en gesynchroniseerd met de lichten. Man dat is echt super intens. Moet alleen wel zeggen dat het met de controller vele malen moeilijker is dan met muis en toetsenbord.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
@Snippertje Dapper hoor, met de controller (no pun intended) lijkt me echt niet te doen
Ik heb deze game sinds gisteren. Leuke sfeer, en wow met DLSS 2.0 kan ik gewoon op 4k, 50+ fps spelen met RTX on
Van de week Mold-1 en Tomassi (2e keer) verslagen. Manmanman er waren boss fights in Dark Souls die me minder moeite kosten.
Wat een spel zeg...heerlijk!
Wat een spel zeg...heerlijk!
[ Voor 11% gewijzigd door westergas op 17-06-2020 11:19 ]
Deed de Clear the Clog missie maar toen ik weer terug was bij het control point was er iets van een glitch. De missie stond niet meer bij finishen missions en niet meer bij dr actieve missies. Terug bij Athi hing hij weer aan het bord en kon ik hem weer oppakken. Alleen kan ik hem niet afronden omdat de clog al dood is.
Ruk, want nu komen er geen nieuwe missies meer bij Athi op het bord om dat deze niet af te ronden is. Iemand een idee? Speel op ps4 en zie geen mogelijkheid een eerder spelmoment te laden.
Ruk, want nu komen er geen nieuwe missies meer bij Athi op het bord om dat deze niet af te ronden is. Iemand een idee? Speel op ps4 en zie geen mogelijkheid een eerder spelmoment te laden.
ik heb deze destijds bewust geskipped omdat hij niet zo goed draaide op de consoles. Speel nu de UE op de PS5 en wat is dat genieten!
Grafisch erg mooi en sfeervol met de graphics mode. Vooral licht, smoke en vuur en dat soort effecten is echt mooi. de raytracing voegt ook echt veel toe!
gameplay tot nu toe ook vet, spelt prima op 30 fps. Geen dip te bespeuren. Combi van gun play en launch vind ik erg vet. De levels zijn geweldig en gaaf om langzaam steeds meer van het complex te verkennen. De skills en upgrades zijn ook tof!
Wel schijnt de game erg moeilijk te zijn, dus ik ben benieuwd. Tot nu toe ervaar ik dat nog helemaal niet, maar dat zal dus nog wel komen. Hopelijk niet te moeilijk, heb echt zin deze game helemaal uit te pluizen
Edit
Destruction is ook erg cool, net als de audio!
Grafisch erg mooi en sfeervol met de graphics mode. Vooral licht, smoke en vuur en dat soort effecten is echt mooi. de raytracing voegt ook echt veel toe!
gameplay tot nu toe ook vet, spelt prima op 30 fps. Geen dip te bespeuren. Combi van gun play en launch vind ik erg vet. De levels zijn geweldig en gaaf om langzaam steeds meer van het complex te verkennen. De skills en upgrades zijn ook tof!
Wel schijnt de game erg moeilijk te zijn, dus ik ben benieuwd. Tot nu toe ervaar ik dat nog helemaal niet, maar dat zal dus nog wel komen. Hopelijk niet te moeilijk, heb echt zin deze game helemaal uit te pluizen
Edit
Destruction is ook erg cool, net als de audio!
[ Voor 3% gewijzigd door -SaveMe- op 05-02-2021 01:48 ]
GamiQ, de game notes app met game maps!
Zitten een paar hele lastige stukjes in, voor de rest is ie wel prima te doen. Die lastige stukjes lijken me nog moeilijker met een controller (speel op PC) dus veel plezier-SaveMe- schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 21:09:
Wel schijnt de game erg moeilijk te zijn, dus ik ben benieuwd.
Ja moeilijk is ie wel! Eerste baas die zwevende al moeite mee.
Heb hem eindelijk te pakken, je moet dus niet als een dolle willen proberen te schieten
. Schuilen, verplaatsen, etc.
Maar hoe vet is het om dingen op te pakken en daarna op een vijand af te gooien! Wat ik ook wel cool vindt is dat dit een spel is waarbij je health niet steeds regenereert. Dat is iets wat wel vaak bij spellen is die ik laatst gespeeld heb.
Heb hem eindelijk te pakken, je moet dus niet als een dolle willen proberen te schieten
Maar hoe vet is het om dingen op te pakken en daarna op een vijand af te gooien! Wat ik ook wel cool vindt is dat dit een spel is waarbij je health niet steeds regenereert. Dat is iets wat wel vaak bij spellen is die ik laatst gespeeld heb.
[ Voor 16% gewijzigd door Aight! op 05-02-2021 18:25 ]
Duurt wel lang voordat je de wapens mag upgraden. Heb 4 wapens, de eerste twee maal geupgrade, maar zit nu op verdere upgrades te wachten die maar niet komen. Loop met 100k Materials rond. Niet zo lekker als je dood gaat, kost gewoon dik 5k materials ...
De wapens zijn niet zo krachtig als je abilities. Investeer in lauch en energy en het spel is in 1x veel makkelijker.-SaveMe- schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:54:
Duurt wel lang voordat je de wapens mag upgraden. Heb 4 wapens, de eerste twee maal geupgrade, maar zit nu op verdere upgrades te wachten die maar niet komen. Loop met 100k Materials rond. Niet zo lekker als je dood gaat, kost gewoon dik 5k materials ...
Door Control krijg ik eigenlijk weer zin om Quantum Break te installeren op de Series X. Was tijdens de release in die tijd misschien net te ambitieus, maar een heerlijke game.
[ Voor 5% gewijzigd door Nol_NL op 07-02-2021 18:34 ]
Ja daar kom ik ook achter, heb even eerst ook health een beetje geupgrade, want die ging heel snel naar beneden als ik HISS tegen kwam.robkorv schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:30:
[...]
De wapens zijn niet zo krachtig als je abilities. Investeer in lauch en energy en het spel is in 1x veel makkelijker.
Maar nu lukt het stukken beter
Ik heb heel veel in launch geinvesteerd, kan al heavy objects launchen. Blijt verder wel uitkijken, want veel enemies kunnen me one or two shotten
Die area met al die klokken, meesterlijk!
Wat de game ook goed doet is collectibles en items of interest van een redelijke afstand laten zien met dat circeltje. Hoef je niet te pixel neuken langs alles zoals in sommige andere games...
Shit, zit nu bij een boss
Got him
Die area met al die klokken, meesterlijk!
Wat de game ook goed doet is collectibles en items of interest van een redelijke afstand laten zien met dat circeltje. Hoef je niet te pixel neuken langs alles zoals in sommige andere games...
Shit, zit nu bij een boss
spoiler:
en die one/two shot me. Dat met geen mogelijkheid tot healen, alle brokjes liggen vlak bij hem, maakt het wet k*t. En dan steeds weer zo’n stuk er naar toe lopen....salvado
Got him
[ Voor 75% gewijzigd door -SaveMe- op 08-02-2021 02:25 ]
Wat een vette game Merk wel dat nu ik verder kom ik wel wat meer moet oppassen, veel enemies kunnen me one/two shotten, ook al heb ik mij heath geupgrade.
De hele sfeer en het verhaal en hoe zich dat langzaam ontwikkeld door de collectibles, etc, is echt erg goed gedaan!
Zitten de DLC in de main game verwerkt of krijg je die na afloop ?
De hele sfeer en het verhaal en hoe zich dat langzaam ontwikkeld door de collectibles, etc, is echt erg goed gedaan!
AWE is gewoon een side missie. Die vond ik persoonlijk niet zo sterk, de gevechten zijn wel erg uitdagend. The Foundation vindt plaats na de main game en die is net zo gaaf als de main game.-SaveMe- schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:53:
Wat ik meestal probeer te doen is blijven bewegen en af en toe op rondje drukken. Dan zoveel mogelijk gooien, schieten en herhalen
Maar net ook alweer bijna dood bij die control room. Heb nu wel level 3 dus eerst weer even paar side missions pakken.
Je health gaat sowieso wel snel na beneden, voel me nog niet echt overpowered.
Maar net ook alweer bijna dood bij die control room. Heb nu wel level 3 dus eerst weer even paar side missions pakken.
Je health gaat sowieso wel snel na beneden, voel me nog niet echt overpowered.
Dit vond ik 1 van de moeilijkste gevechten. YouTube: hidden video: beating MR. TOMMASI. Deze is bijna niet te verslaan als je de Hiss Distorted niet overneemt. Ik heb control al 3x helemaal volledig uitgespeeld. Echt een geweldige game.
Ik zal er echt helemaal overheen kijken, maar waar kies ik voor graphics of performance? (Ultimate edition, ps5)
To dare is to do
Tommasirobkorv schreef op maandag 8 februari 2021 @ 23:42:
Dit vond ik 1 van de moeilijkste gevechten. YouTube: hidden video: beating MR. TOMMASI. Deze is bijna niet te verslaan als je de Hiss Distorted niet overneemt. Ik heb control al 3x helemaal volledig uitgespeeld. Echt een geweldige game.

Maar Mold1 was ook drama. Bizar kort (als het lukt) maar ook erg lastig.
Graphics; je mist anders grafisch best veel en met komt ook de hele sfeer ten goede. En het is echt rock steady 30 fps, speelt absoluut smooth!Slaapje schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:15:
Ik zal er echt helemaal overheen kijken, maar waar kies ik voor graphics of performance? (Ultimate edition, ps5)
Kun je na de story nog verder met side missions, secrets, etc?
Zo die launch is ook wel sterk zeg!
Heb nu net geüpgrade dat ik granaten terug kan gooien
Heb nu net geüpgrade dat ik granaten terug kan gooien
Combat van launch en guns is gewoon erg vet! Heb nu health, launch, energy op max en ben nu met levitate en shield bezig... schijnt dat je alles kunt unlocken, maar dan moet ik nog wel wat ability points krijgen, we gaan het zien ...
Ben nu begonnen met een tweede playthrough op de PS5 (eerste keer was met release op PS4 Pro), maar vind de game ook weer niet zo stabiel draaien met graphics mode, best wel veel framedrops.
Dan vond ik de PS4 versie toen veel stabieler draaien.
@-SaveMe- Yes, als je klaar bent met het verhaal dan kan je daarna free roamen om de laatste dingen te halen
Dan vond ik de PS4 versie toen veel stabieler draaien.
@-SaveMe- Yes, als je klaar bent met het verhaal dan kan je daarna free roamen om de laatste dingen te halen
Dank, maar bedoelde waar ik dit in de instellingen kies-SaveMe- schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:09:
[...]
Graphics; je mist anders grafisch best veel en met komt ook de hele sfeer ten goede. En het is echt rock steady 30 fps, speelt absoluut smooth!
To dare is to do
Gewoon bij settings onder Display ...Slaapje schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:51:
[...]
Dank, maar bedoelde waar ik dit in de instellingen kiesIk heb voor zover ik weet alle instellingen langs gelopen, maar zie de keuze niet...
@s0kkie framedrops?? Game draait rock solid en smooth op 30 fps. Is ook door DF bevestigd ...
Vind ik een van de tofste dingen van de game. The house zit geweldig in elkaar en het exploren is erg leuk. Ik back track ook vaak als ik nieuwe security clearance heb of wanneer ik levitate kreeg. Erg leuk om alles zelf te zoeken te vinden!t mac schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:38:
Ik ben wel veel aan het zoeken waar ik heen moet. Verder wel een toffe game.
Ik zit nu in
Ook cool weer die muziek van Poets of the Fall, net als in Alan wake...
spoiler:
, mooie vibe daar!the maze
Ook cool weer die muziek van Poets of the Fall, net als in Alan wake...
En wat is de deal met die expeditions?heb twee keer er een gedaan op de laagste moeilijkheidsgraad en op een gegeven moment laadt hij gewoon weer de game, weg expeditie? Zijn die nodig voor completion?
Kun je ook de DLC nog terug ?
Mission 9 was ineens het einde, die kwam wat onverwachts...
Mission 9 was ineens het einde, die kwam wat onverwachts...
Ik had de verkeerde versie gedownload....-SaveMe- schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:40:
[...]
Gewoon bij settings onder Display ...
@s0kkie framedrops?? Game draait rock solid en smooth op 30 fps. Is ook door DF bevestigd ...

To dare is to do
Have fun met de PS5 versie, mooi en speelt echt goed.
Ik heb de main game nu uit, nu nog secrets hunten en twee side missions. Maar hoe je ooit genoeg ability punten krijgt om alles te unlocken???
En daarna de dlcs...
Ik heb de main game nu uit, nu nog secrets hunten en twee side missions. Maar hoe je ooit genoeg ability punten krijgt om alles te unlocken???
En daarna de dlcs...
[ Voor 5% gewijzigd door -SaveMe- op 10-02-2021 19:58 ]
Ja heb ik ook hahaha!t mac schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:38:
Ik ben wel veel aan het zoeken waar ik heen moet. Verder wel een toffe game.
Nu eindelijk shield en dat je mensen kan overnemen unlocked. Cool dat dat ook gebeurt, alleen hoe krijg ik het beste ability points? Missies spelen, want ik ben meestal die extra dingen aan het doen.
Wel is het echt zo dat ik denk dat ik een beetje sterk bent, ik ergens nieuw komt en ik weer helemaal niks ben
Launch FTW dat wel
Shield heb ik eigenlijk nooit gebruikt. Launch en de charge gun. Verder energy, health en levitate.
Moeilijkheidsgraad viel ook mee. Had op basis van wat ik gehoord had veel moeilijker verwacht ...
Moeilijkheidsgraad viel ook mee. Had op basis van wat ik gehoord had veel moeilijker verwacht ...
Lang geleden dat ik nog zo'n drive heb om door te gaan nadat ik de game heb uitgespeeld!
Iemand nog tips als ik zo een melding krijg van een Hiss attack.
Op een of andere manier ga ik steeds dood. Of ik ben gewoon slecht
Probeer ze eerst van een afstand te killen, maar de laatste keer viel ik naar beneden en was ik omsingeld door de Hiss.
Op een of andere manier ga ik steeds dood. Of ik ben gewoon slecht
Probeer ze eerst van een afstand te killen, maar de laatste keer viel ik naar beneden en was ik omsingeld door de Hiss.
@Aight! Weet eerlijk gezegd niet wat je precies bedoeld met melding van een hiss attack. Dat zijn die extra event die af en toe op poppen? Die zijn overigens optioneel.
Maar heel algemeen, belangrijkste in heel de game is blijven bewegen terwijl je aanvalt. Stil staan is in deze game echt dodelijk. En vergeet niet dat je ook kunt rennen, bijvoorbeeld naar een safe spot of om snel even door zo'n lading health particles te rennen.
En upgrade launch zoveel mogelijk eerst ...
Maar heel algemeen, belangrijkste in heel de game is blijven bewegen terwijl je aanvalt. Stil staan is in deze game echt dodelijk. En vergeet niet dat je ook kunt rennen, bijvoorbeeld naar een safe spot of om snel even door zo'n lading health particles te rennen.
En upgrade launch zoveel mogelijk eerst ...
Uitgespeeld en klaar!
Main game op platinum en van beide DLCs mis ik wat bronze trophies, maar die voegen niks meer toe, dus ik laat het hierbij.
Vond wel twee bosses in de DLCs echt krankzinnig. Main game nergens last van gehad, maar in AWE DLC het gevecht
En de eind baas in FOUNDATION,
Bij beide gevallen, of eigenlijk gewoon heel de game, is het wel erg makkelijk om met 1 of twee hits gekilled te worden, zelfs met max health upgrades. Dat vind ik dan ook gelijk het grootste minpunt van de game. Kan het op momenten erg frusterend maken.
Main game vond ik buiten dat echt fantastisch, graphics, lighting, geluid, sfeer, combat (launch!) en hoe het verhaal wordt gebracht, ik heb er echt van genoten. Dikke 9 zou ik zeggen! En beste plus game ever
Main game op platinum en van beide DLCs mis ik wat bronze trophies, maar die voegen niks meer toe, dus ik laat het hierbij.
Vond wel twee bosses in de DLCs echt krankzinnig. Main game nergens last van gehad, maar in AWE DLC het gevecht
spoiler:
met Hartman, en dan de tweede fase, dat ging nergens over. Hij deed steeds zo snel het licht weer uit dat ik nooit genoeg tijd had om die witte balk helemaal kapot te krijgen. Op een gegeven moment was ik al letterlijk 3 kwartier (!) met hem in gevecht. Toe was ik het zat en heb ik assist mode aangezet en met een 1 hit kill het afgemaakt.
En de eind baas in FOUNDATION,
spoiler:
Marshall, zij is op zichzelf al erg sterk, maar er komen zoveel enemies bij, en zij teleporteert all over the place en dan ook nog snipers en dat alles in een open ruimte zonder dekking maakte het en onoverzichtelijk en chaotisch en na 5 keer dood te zijn gegaan heb ik er ook hier voor gekozen assist mode aan te zetten.
Bij beide gevallen, of eigenlijk gewoon heel de game, is het wel erg makkelijk om met 1 of twee hits gekilled te worden, zelfs met max health upgrades. Dat vind ik dan ook gelijk het grootste minpunt van de game. Kan het op momenten erg frusterend maken.
Main game vond ik buiten dat echt fantastisch, graphics, lighting, geluid, sfeer, combat (launch!) en hoe het verhaal wordt gebracht, ik heb er echt van genoten. Dikke 9 zou ik zeggen! En beste plus game ever
Ja die baas was zo niet leuk om tegen te spelen. Ik ben daar ook tig keer dood gegaan. Uiteindelijk wel gelukt https://www.twitch.tv/videos/898384043?t=01h42m42s-SaveMe- schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:32:
Main game nergens last van gehad, maar in AWE DLC het gevecht
Wow, wat een game!
Sinds kort zit hij in de PC Game Pass, ik had hem al langer op mijn lijstje staan maar nu "gratis".
Vanmiddag uitgespeeld (DLC's zitten er niet bij vziw), echt een meesterlijke game. Het puzzelen, de creepy Hiss, de abilities etc, echt gaaf.
Qua wapens heb ik eigenlijk enkel een handvol echt gebruikt, toen ik eenmaal alles unlocked had liep ik 90% van de tijd met Spin en Pierce, en af en toe Charge
Grip en Charge nauwelijks gebruikt, zodra ik Pierce en Spin had heb ik beiden niet meer gebruikt.
De manier waarop je telkens de abilities vrijspeelt, en de nieuwe secrets en gebieden je dan kunt bereiken is echt tof gedaan.
Weet niet of ik de DLC's ga halen, want ik bezit de game niet, dus weet ff niet hoe dat precies werkt.
Sinds kort zit hij in de PC Game Pass, ik had hem al langer op mijn lijstje staan maar nu "gratis".
Vanmiddag uitgespeeld (DLC's zitten er niet bij vziw), echt een meesterlijke game. Het puzzelen, de creepy Hiss, de abilities etc, echt gaaf.
Qua wapens heb ik eigenlijk enkel een handvol echt gebruikt, toen ik eenmaal alles unlocked had liep ik 90% van de tijd met Spin en Pierce, en af en toe Charge
Grip en Charge nauwelijks gebruikt, zodra ik Pierce en Spin had heb ik beiden niet meer gebruikt.
De manier waarop je telkens de abilities vrijspeelt, en de nieuwe secrets en gebieden je dan kunt bereiken is echt tof gedaan.
Weet niet of ik de DLC's ga halen, want ik bezit de game niet, dus weet ff niet hoe dat precies werkt.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik ben ook enthousiast. Doet me gek genoeg wat denken aan Stranger Things. Alan Wake was ook helemaal mijn straatje dus kom maar op met meer games als deze. Pluspunten voor de implantatie van de Dualsense, nice!
Ik ga hem vanavond eens aanzwieren (via ps+ op good old ps4).
Enige tips die ik zeker niet mag vergeten?
Ik zit nu ook een flink aantal uren in de game.Derbiss schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:46:
Ik ga hem vanavond eens aanzwieren (via ps+ op good old ps4).
Het leukste is om te gaan spelen zonder tips, want je moet wel wat dingetjes zelf uitvogelen. Gelukkig niet te moeilijk, maar op een leuke manier uitdagend.
Het verhaal is flink vaag in het begin. Ik snapte er weinig van. Maar gaandeweg praat je met mensen en vind je vooral veel documenten, opnamen etc. die het verhaal verduidelijken. Gelukkig geen enorme lappen tekst, maar net genoeg om de eindjes enigzins aan elkaar te knopen.
Ik moet zeggen dat ik de save punten goed vind uitgewerkt. Je raakt nooit progressie kwijt als je dood gaat. Je verliest wel een deeltje van je source (daar kwam ik gisteren na een aantal keer doodgaan achter

Dus ja, je wordt gestraft als je dood gaat maar niet zwaar gelukkig
Gisteren dit spel ook voor het eerst opgestart (leve de PS+ van twee maand geleden). Deze game is hartstikke leuk zeg. Heerlijk jaren 80 vibe ook.
Vandaag paar uur Control gespeeld (Gamepas ultimate) eerste indruk is erg leuk.
Spel geeft mij heel vaak Alan wake vibes... En dat is een flink compliment voor Control omdat Alan Wake mijn favoriete spel was op de X360 en dat was in een periode dat ik echt heel veel gamede.
Spel heeft een heerlijk sfeertje, actie is fris, lekker snel.. Als ik een minpun(tje?) moet geven dan is het dat ik helaas nog geen directe Alan Wake easter eggs heb gevonden. Paar schilderijen gezien maar nog niet van Cauldron lake of een andere iconische Alan Wake locatie.
Spel geeft mij heel vaak Alan wake vibes... En dat is een flink compliment voor Control omdat Alan Wake mijn favoriete spel was op de X360 en dat was in een periode dat ik echt heel veel gamede.
Spel heeft een heerlijk sfeertje, actie is fris, lekker snel.. Als ik een minpun(tje?) moet geven dan is het dat ik helaas nog geen directe Alan Wake easter eggs heb gevonden. Paar schilderijen gezien maar nog niet van Cauldron lake of een andere iconische Alan Wake locatie.
Ik vind de gevechten vrij pittig. Heeft iemand nog tips?
Ik heb net de Unknown Caller missie afgerond, maar denk dat ik 10 pogingen nodig had bij de Hiss corrupted Tommasi…
Ik heb net de Unknown Caller missie afgerond, maar denk dat ik 10 pogingen nodig had bij de Hiss corrupted Tommasi…
Investeer in Launch, de powers zijn veel krachtiger dan de wapens. Zorg dat je niet midden in een open ruimte staat zonder te bewegen met bijvoorbeeld Dodge. Het beste werkt om te schuilen achter dingen en als een vijand klaar is met zijn attack pattern, je weer te laten zien en Launch gebruiken. Zodra de vijand weer gaat aanvallen, weer terug in de dekking.bartd1983 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 07:29:
Ik vind de gevechten vrij pittig. Heeft iemand nog tips?
Is dan ook van dezelfde ontwikkelaar
Zit de DLC ook in Gamepass? Dan moet je namelijk de Altered World Events DLC spelen voor meer Alan Wake.MetalSonic schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:33:
Vandaag paar uur Control gespeeld (Gamepas ultimate) eerste indruk is erg leuk.
Dat weet ik, en volgens sommige mensen in hetzelfde universum. Maar toch andere franchises...
Quantum break was ik al binnen een uur helemaal zat.
oh leuke tip, ik ga mij daar inverdiepen, moet sowieso eerst nog de game uitspelen, laatste week niet aan toegekomen.Raem schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:00:
[...]
Zit de DLC ook in Gamepass? Dan moet je namelijk de Altered World Events DLC spelen voor meer Alan Wake.
Control is nu gratis in de Epic game store!
Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs
Had deze game eerder geprobeerd, maar me toen laten afstoten door het verhaal en slechte framerates op m'n gtx 970.
Nu met nieuwe videokaart nog eens geprobeerd, en de gameplay is toch wel erg leuk! Het verhaal skip ik gewoon, dat noncoherente X-files geneuzel kan me echt gestolen worden.
Nu met nieuwe videokaart nog eens geprobeerd, en de gameplay is toch wel erg leuk! Het verhaal skip ik gewoon, dat noncoherente X-files geneuzel kan me echt gestolen worden.
Ik ben er erg laat bij, maar ik heb me zeer vermaakt met dit spel. Heb zojuist de main story uitgespeeld, fijne muziek aan het einde 
Nu maar de dlc en extra's.
Nu maar de dlc en extra's.
'Control' heeft onlangs een 'stealth update' gekregen in de vorm van een mod. Hobbyprojectje van een Remedy-dev die o.a. RT- en DLSS-verbeteringen met zich meebrengt én ondersteuning voor HDR, DLAA en ultra-wide screen resoluties.
Downloaden kan hier: https://www.nexusmods.com/control/mods/90
Eerste indrukken: DLAA + RT Ultra is zwaar voor de RTX 4090 @40+ fps.
Digital Foundry heeft er een filmpje over: YouTube: Control PC's Stealth Upgrade: HDR Support, Improved RT, Better DLSS!Yonix schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 19:50:
'Control' heeft onlangs een 'stealth update' gekregen in de vorm van een mod. Hobbyprojectje van een Remedy-dev die o.a. RT- en DLSS-verbeteringen met zich meebrengt én ondersteuning voor HDR, DLAA en ultra-wide screen resoluties.
Gisteren de 'Ultimate edition' van Control gekocht voor op de Xbox series , dit is inclusief de dlc als het goed is.
Nu viel me bij het installeren op dat hij het volgende installeerde:
*Control Ultimate Edition
*Control
*2x DLC
Nu zijn zowel 'Control ultimate edition' als 'control' ruim 40gb, en ik vraag me serieus af of het wel echt nodig is dat ze allebei geïnstalleerd zijn?
Iemand hier aanwezig die ook de Ultimate edition heeft en dit al eens getest heeft? Ik kan het natuurlijk ook zelf testen, maar mijn downloadsnelheid is niet zo hoog dus opnieuw 40gb downloaden kost nogal even
Nu viel me bij het installeren op dat hij het volgende installeerde:
*Control Ultimate Edition
*Control
*2x DLC
Nu zijn zowel 'Control ultimate edition' als 'control' ruim 40gb, en ik vraag me serieus af of het wel echt nodig is dat ze allebei geïnstalleerd zijn?
Iemand hier aanwezig die ook de Ultimate edition heeft en dit al eens getest heeft? Ik kan het natuurlijk ook zelf testen, maar mijn downloadsnelheid is niet zo hoog dus opnieuw 40gb downloaden kost nogal even