[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 211 Laatste
Acties:
  • 319.644 views

Onderwerpen

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:29
DoeEensGek schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:57:
Ondertussen staat Feyenoord voor tegen Gemert.

Op Heerenveen na niet veel bijzonders dus deze ronde toch?
Heerenveen is trouwens gewoon door, wonnen na verlenging. De verrassende uitslagen zijn als volgt:

AFC - Telstar 5-0
RKC - NAC 2-0
Noordwijk - Sparta 3-2
Excelsior - NEC 2-3
FC Groningen - FC Twente 0-2

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:52

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:46:
[...]

Oh really, dat was juist het hele punt van die reactie ;-)
Anyhow, jaarverslagen bespreken in dit topic, niet heel nuttig in deze topicreeks.
Daar wil ik tóch nog even op inhaken.

Er wordt hier van alles besproken in een centraal voetbaltopic. Van kunstgras tot transfers tot bestuurstechnische perikelen, tot CL-gelden. Sterker nog, FC Twente was geen enkel probleem om tot in detail te bespreken. Nu kom jij met opmerkingen die kant noch wal raken (financieel gezien) daar wordt op gereageerd en opeens is de discussie niet meer welkom en hoort deze niet thuis in een centraalvoetbaltopic. Dat terwijl het balletje daarvoor nog gekaatst wordt dat het bestuur van Ajax gefaald heeft als Ten Hag de laan uitgetrapt wordt. Dat is een beetje meten met twee maten nietwaar?

Als je inhoudelijk niet op de discussie kunt of wilt ingaan dan is dat uiteraard prima. Ook zonder volledige kennis van zaken is het mogelijk om een gefundeerde uitspraak te doen. Vanwege mijn werk heb ik (zéér zeker niet bewust) wat lijntjes bij PSV lopen en hoor e.e.a. over het reilen en zeilen aldaar. Dat is het 'nadeel' van een zakenpartner hebben die sponsor is bij PSV. Als je dan vervolgens met compleet verkeerde informatie hier binnenwandelt kun je niet gaan zeggen: oei nu wordt het mij te heet onder de voeten dus het is hier offtopic. De exacte details wel maar die waren enkele maanden terug toen het over FC Twente ging ook geen enkel probleem. Bij de jaarcijfers van Ajax die verplicht gepresenteerd worden omwille van de NV structuur is dat normaliter ook geen probleem. Er wordt hier zo algemeen gekeken dat het wel degelijk relevant is.

Over naar de orde van vandaag:

Ik ben zeer benieuwd hoe lang Danny Buijs nog trainer van Groningen is. Het figuurlijke 'hij staat niet ter discussie' is weer genoemd dus in de regel vliegt hij binnen nu en een paar weken de laan uit. Jammer dat Groningen - Ajax pas op 21 april 2019 op de kalender staat :'(.

[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 28-09-2018 08:53 ]

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 08:48:
[...]

Daar wil ik tóch nog even op inhaken.

Er wordt hier van alles besproken in een centraal voetbaltopic. Van kunstgras tot transfers tot bestuurstechnische perikelen, tot CL-gelden. Sterker nog, FC Twente was geen enkel probleem om tot in detail te bespreken.
Ook daar was een ander topic voor, get your facts straight :)
Nu kom jij met opmerkingen die kant noch wal raken (financieel gezien) daar wordt op gereageerd en opeens is de discussie niet meer welkom en hoort deze niet thuis in een centraalvoetbaltopic. Dat terwijl het balletje daarvoor nog gekaatst wordt dat het bestuur van Ajax gefaald heeft als Ten Hag de laan uitgetrapt wordt. Dat is een beetje meten met twee maten nietwaar?
Voetbal en trainers zijn onlosmakelijk verbonden, in het hedendaagse voetbal financieen ook .
Als je inhoudelijk niet op de discussie kunt of wilt ingaan dan is dat uiteraard prima. Ook zonder volledige kennis van zaken is het mogelijk om een uitspraak te doen. Vanwege mijn werk heb ik (zéér zeker niet bewust) wat lijntjes bij PSV lopen en hoor e.e.a. over het reilen en zeilen aldaar. Als je dan vervolgens met compleet verkeerde informatie hier binnenwandelt kun je niet gaan zeggen: oei nu wordt het mij te heet onder de voeten dus het is hier offtopic.
Zoals aangegeven heb ik er met de beperkte informatie die mij tot nu toe ter oren is gekomen uitspraken gedaan. Niets meer, niets minder.

ter herinnering dan maar :)
Ramzzz in "[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018"

[ Voor 3% gewijzigd door Napo op 28-09-2018 09:02 ]

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Gynnad schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 08:42:
[...]

Heerenveen is trouwens gewoon door, wonnen na verlenging. De verrassende uitslagen zijn als volgt:

AFC - Telstar 5-0
RKC - NAC 2-0
Noordwijk - Sparta 3-2
Excelsior - NEC 2-3
Groningen - Twente kun je niet echt een verrassing noemen.
Excelsior tegen Kamphuis is een ander verhaal.

alles kan off-topic

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Noordwijk Sparta is ook wel verrassend toch?

• Ankona
Typhone schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:03:
Noordwijk Sparta is ook wel verrassend toch?
Eigenlijk ook niet echt, gezien het gepruts bij Sparta sinds de p/d wedstrijden.

alles kan off-topic

Verwijderd

Gynnad schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 08:42:
[...]

AFC - Telstar 5-0
RKC - NAC 2-0
Noordwijk - Sparta 3-2
Excelsior - NEC 2-3
Niet zo extreem als in Belgie. Gewoon 3 topploegen eruit :|

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:58
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:09:
[...]

Niet zo extreem als in Belgie. Gewoon 3 topploegen eruit :|
Slim van ze :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Tja, de Croky Cup zo uik ook niet willen winnen. :+

• Martinusz
Zijn er nog NAC'ers hier? Bereid je voor op weer een jaar KK divisie volgend jaar ;)

https://nos.nl/artikel/22...lechte-seizoensstart.html

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Martinusz schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:24:
Zijn er nog NAC'ers hier? Bereid je voor op weer een jaar KK divisie volgend jaar ;)

Die zijn er ja. We waren voordat de TD werd ontslagen al een degradatie kandidaat. Deze beslissing is weer des NAC's en levert op de korte termijn niks op. De selectie blijft zwaar ondermaats.

Vind het wel jammer dat de AD ook vertrekt want die heeft de club wel financieel weer gezond gemaakt. Maar goed, het zal nooit langer dan 2-3 jaar rustig blijven bij een club als NAC. Teveel stromingen, vijfde colonnes, etc. Dus ik kijk hier niet eens meer van op.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Martinusz schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:24:

FC Groningen is er ook nog O-)

• Ankona
Typhone schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:51:
[...]

FC Groningen is er ook nog O-)
Maar in de eerste divisie zijn wel meer teams die graag weer terug willen naar de ED. Alleen Sparta lijkt het er wel gezellig te vinden.

alles kan off-topic

• Martinusz
kazuka schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:32:
[...]

Die zijn er ja. We waren voordat de TD werd ontslagen al een degradatie kandidaat. Deze beslissing is weer des NAC's en levert op de korte termijn niks op. De selectie blijft zwaar ondermaats.

Vind het wel jammer dat de AD ook vertrekt want die heeft de club wel financieel weer gezond gemaakt. Maar goed, het zal nooit langer dan 2-3 jaar rustig blijven bij een club als NAC. Teveel stromingen, vijfde colonnes, etc. Dus ik kijk hier niet eens meer van op.
Volgens mij werkt het concept met al die huurlingen ook niet echt lekker?

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Martinusz schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:00:
[...]

Volgens mij werkt het concept met al die huurlingen ook niet echt lekker?
Vorig seizoen hielden de City huurlingen ons juist in de Eredivisie. Angelino (blinkt nu wekelijks uit bij PSV), Ambrose en Manu Garcia waren voor ons van de buitencategorie. Dit seizoen zijn de City huurlingen een stuk minder van kwaliteit.

Probleem is dat de eigen spelers gewoon niet goed genoeg zijn en dat komt nu pijnlijk aan het licht. De keepers soap van vorig en dit seizoen is natuurlijk ook dramatisch werk van de TD.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:40
Ik zie het somber in als Groningen supporter.
Er is gewoon te weinig kwaliteit op het veld. Ik reken dit Buys ook niet aan.
Behalve Doan en soms Mahi is het allemaal zo bar slecht.
En zodra ze in de 16 komen lijken ze nerveus te worden. Het grootste manko: scoren

Als ze niet degraderen, hebben ze het boven verwachting goed gedaan.
Tis ff niet anders, heb geen idee wat er beter zou moeten kunnen, zoveel slechte spelers

• Ankona
Harribo schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:21:
Ik zie het somber in als Groningen supporter.
Er is gewoon te weinig kwaliteit op het veld. Ik reken dit Buys ook niet aan.
Behalve Doan en soms Mahi is het allemaal zo bar slecht.
En zodra ze in de 16 komen lijken ze nerveus te worden. Het grootste manko: scoren

Als ze niet degraderen, hebben ze het boven verwachting goed gedaan.
Tis ff niet anders, heb geen idee wat er beter zou moeten kunnen, zoveel slechte spelers
Padt is toch ook wel goed genoeg voor de ED

alles kan off-topic

• dutchgio
  • Niet online
Ankona schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:53:
[...]

Maar in de eerste divisie zijn wel meer teams die graag weer terug willen naar de ED. Alleen Sparta lijkt het er wel gezellig te vinden.
En dus te moeilijker om niet te degraderen. Ontloop je plaatst 18 krijg je in de play-offs doodleuk een Twente of Sparte tegenover je.

• Ankona
dutchgio schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:42:
[...]

En dus te moeilijker om niet te degraderen. Ontloop je plaatst 18 krijg je in de play-offs doodleuk een Twente of Sparte tegenover je.
Denk eerder aan NEC, GAE of Cambuur.

(Ik heb echt wel een sympathie voor Sparta, maar zoals ze nu bezig zijn lijkt het nergens op)

alles kan off-topic

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:51

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Nou Ten Hag heeft even na kunnen denken over de verloren topper en heeft verrassende conclusies:
• het was zeker geen enorme dreun want ze hebben al eens laten zien dat ze het wel kunnen :?
• als je verliest moet je als trainer in de spiegel kijken en dan concludeer je dat het mentaal anders had gekund :?
• dit centrum zou hij nog steeds gebruiken, sterker nog, hij zou dat tegen ploegen van elk kaliber doen :?
• Wöber is nog niet afgeschreven, maar speelt toch niet, behalve in de beker want dat is ook belangrijk, maar nog steeds niet op z'n eigen plek :?
• een extra CV in de winterstop is niet nodig. :?

Zeggen jullie het maar.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:22
Ankona schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:55:
[...]

Denk eerder aan NEC, GAE of Cambuur.

(Ik heb echt wel een sympathie voor Sparta, maar zoals ze nu bezig zijn lijkt het nergens op)
Je hebt aan een goede fase genoeg om een periodetitel te pakken in de eerste divisie. Wat dat betreft heeft Sparta nog tijd zat om de boel op de rit te krijgen. Twente zie ik nog wel direct promoveren als ze de lijn doorzetten. Ik weet dat de gunfactor ongeveer 0 is jegens Twente. Maar het blijft een bizar gezicht om een club met zo'n stadion en achterban in de Keukenkampioendivisie aan het werk te zien.

Regeren is vooruitschuiven

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eredivisie speelronde 7
29.09. 18:30 scHeerenveen v ADO Den Haag
29.09. 18:30 NAC v PSV
29.09. 20:45 Excelsior v VVV-Venlo
29.09. 20:45 Fortuna Sittard v Ajax

30.09. 12:15 Heracles v FC Emmen
30.09. 14:30 AZ v PEC Zwolle
30.09. 14:30 De Graafschap v Willem II
30.09. 14:30 FC Groningen v FC Utrecht
30.09. 16:45 Feyenoord v Vitesse

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gonadan schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:03:
Nou Ten Hag heeft even na kunnen denken over de verloren topper en heeft verrassende conclusies:
• het was zeker geen enorme dreun want ze hebben al eens laten zien dat ze het wel kunnen :?
• als je verliest moet je als trainer in de spiegel kijken en dan concludeer je dat het mentaal anders had gekund :?
• dit centrum zou hij nog steeds gebruiken, sterker nog, hij zou dat tegen ploegen van elk kaliber doen :?
• Wöber is nog niet afgeschreven, maar speelt toch niet, behalve in de beker want dat is ook belangrijk, maar nog steeds niet op z'n eigen plek :?

Zeggen jullie het maar.
Nog een keer ;)

Ten Hag is geen toptrainer voor een club als Ajax. alleen het interview al, zegt toch genoeg. Leuk wat hij bij FC Utr. heeft gedaan, maar dat is geen Ajax, wat elk jaar CL hoort te spelen en voor de landstitel vecht elk seizoen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Ik zou er meer begrip voor hebben als hij de Ligt ook gewoon op de bank zet.
Dan sta je ergens voor. Nu vind je blijkbaar Wober en Schuurs niet goed genoeg. Eiting was echter de slechste man aan Ajax zijde en de Jong komt niet in zijn kracht.
Ik hoop maar dat de Ligt gewoon fit blijft, want anders gaan we Europees niet eens overwinteren. Uit tegen een AEK ga je dan ook gewoon verliezen met een dergelijke opstelling.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-01 13:27

Qu3st

Zeggen jullie het maar.
Zucht.... :X }:|

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:35
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:01:
Ik zou er mee begrip voor hebben als hij de Ligt ook gewoon op de bank zet.
Dan sta je ergens voor. Nu vind je blijkbaar Wober en Schuurs niet goed genoeg. Eiting was echter de slechste man aan Ajax zijde en de Jong komt niet in zijn kracht.
Ik hoop maar dat de Ligt gewoon fit blijft, want anders gaan we Europees niet eens overwinteren. Uit tegen een AEK ga je dan ook gewoon verliezen met een dergelijke opstelling.
Inderdaad, zou starten met Wober/Schuurs en dan zou je de ligt na 60 min ofzo kunnen laten invallen voor wat minuten.
Mocht hij de Ligt 90min laten staan is hij echt dom bezig.

• toolkist
  • Niet online

Zeggen jullie het maar.
Opbokken.

• Deadsy
https://www.ad.nl/dossier...n-nieuw-stadion~a4ea2291/
Feyenoord stelt harde eis: jaarlijks 25 miljoen voor spelen in nieuw stadion
Dan neem ik aan dat de inkomsten uit de kaart verkoop, seizoenskaarten en skyboxen naar de eigenaar van het stadion gaan?

• Napo
  • Niet online

Zeggen jullie het maar.
Voornamelijk het derde en vijfde punt is wel twijfelachtig. Dat je tegen een Fortuna Sittard, FC Groningen, of alle overige verdedigende teams in de eredivisie met Blind en De Jong in de verdediging weg kan komen is wel aannemelijk maar zodra je tegen een potentieel gelijkwaardige club die ook maar wat druk op de verdediging kan zetten met die achterhoede begint roep je het op jezelf af.

Het eerste punt is niet toegeven aan de klap die de media je wil doen geloven,het tweede punt klopt wel. Er miste op bepaalde punten op inzet gewoonweg iets, net die stap extra doen of niet en dat kan in zo'n wedstrijd als tegen PSV het verschil maken. En het vierde punt, tsja... Wöber nu al afschrijven zou wellicht wat vroeg zijn voor een speler van 20 jaar. Vertrouwen is echter een ander verhaal. je komt nu op het punt dat je de vraag kan stellen wanneer je hem kan laten spelen. Laat je hem bijvoorbeeld invallen in een al gewonnen (3-0 oid) wedstrijd?

Deadsy schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 18:32:
https://www.ad.nl/dossier...n-nieuw-stadion~a4ea2291/

[...]

Dan neem ik aan dat de inkomsten uit de kaart verkoop, seizoenskaarten en skyboxen naar de eigenaar van het stadion gaan?
Dus een derde partij (Stadion Feijenoord?) bouwt en bezit een stadion en gaat Feyenoord betalen om daar te spelen?

[ Voor 12% gewijzigd door Napo op 28-09-2018 19:43 ]

• toolkist
  • Niet online
De Ligt doet wel een erg armoedige poging om Ten Hag te verdedigen: "De Ligt zag het anders: 'Het is niet zo dat je door die keuze verliest, denk ik. Hoeveel kopgoals of assists heeft De Jong gehad vanuit een moment met Frenkie? Heel weinig denk ik."

Ipv "Hoe vaak heeft PSV Ajax heel makkelijk onder druk kunnen zetten doordat De Jong weer eens een kopduel won en de bal af kon leggen aan net wie hij wilde?"

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 19:41:
Het eerste punt is niet toegeven aan de klap die de media je wil doen geloven,het tweede punt klopt wel. Er miste op bepaalde punten op inzet gewoonweg iets, net die stap extra doen of niet en dat kan in zo'n wedstrijd als tegen PSV het verschil maken.
Op zichzelf is er ook niet veel mis met die analyse, maar als je na een stukje over zelfreflectie met de mentaliteit van de spelers aan komt dan klinkt dat toch een beetje als het buiten jezelf zoeken.
Hij hoeft van mij echt niet door het stof, maar zelfs nu heb ik van hem nog nooit iets gehoord waarvan hij achteraf dacht dat hij het misschien anders aan had kunnen pakken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Deadsy
Napo schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 19:41:
[...]

Dus een derde partij (Stadion Feijenoord?) bouwt en bezit een stadion en gaat Feyenoord betalen om daar te spelen?
Perfecte deal toch?
Kan me zoals gezegd alleen maar voorstellen dat de gehele kaartverkoop dan naar de eigenaar gaat.

Zou dan een goede deal zijn voor Feyenoord. Garantie voor t geld, ook al is het stadion maar halfvol.
Ruk deal voor de eigenaar wanneer t seizoen slecht loopt voor Feyenoord

[ Voor 7% gewijzigd door Deadsy op 28-09-2018 20:45 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ruststand Jong Ajax 0 - 2 Eindhoven

wat is daar in Eindhoven :D

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-01 10:13
Sparta van 0-2 naar 3-2 tegen Dordrecht!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-01 22:13

JdM

Humbled

Hackus schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 21:07:
ruststand Jong Ajax 0 - 2 Eindhoven

wat is daar in Eindhoven :D
PSV, het hangt toch in de atmosfeer hè :P :+

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Zeggen jullie het maar.
Dan krijg ik weer 400 notificaties van kinderachtige aanpassingen omtrent de naam van beste man. Erik ten Hag ( :+ )is een absolute toptrainer.
Spellingscontrole check.
Extra contole check.

Zonder gekheid: opbokken bij Ajax natuurlijk en zorgen dat de vervanger in de winterstop klaar staat. Ik ken wel wat namen die werkloos zijn as we speak. We zijn 10 maanden verder en de hand van Ten Hag ( :+ )heb ik nog niet gezien. Als Ajax niet gaat oogsten scheelt dat flink wat transferwaarde en ben je de sterke basis komend seizoen kwijt.

@Deadsy Feyenoord is de drijfveer achter de locatie. Corporate networking achter de schermen speelt daar een grote rol. Ik denk dat er wel wat plannen op tafel liggen waarin doorgerekend is welke impact de naam Feyenoord heeft in dat geheel. En hoe het eruit ziet wanneer dat niet zo is. Of die eis helemaal klopt weet ik niet uiteraard maar ivm geldgebrek zal een deel van de recette ook wel via een verdeelsleutel verspreid worden en niet uitsluitend ten goede van de Feyenoord kas komen ;). Als ondernemer zou ik ook liever daar investeren dan op een dure locatie in het centrum.

[ Voor 32% gewijzigd door Typhone op 28-09-2018 21:57 ]

• toolkist
  • Niet online
Het is alleen wel raar dat Feyenoord nu zelf ook al zo onzeker is over de deal dat ze garanties qua inkomsten gaan eisen. Of zo lijkt het in ieder geval, die onzekerheid. En garanties kosten ook weer geld, niemand die zonder tegenprestatie gegarandeerd 25m gaat beloven.
Ik zou mezelf dan toch echt nog eens 2x achter de oren krabben of dit dan wel zo'n goed plan is. Ook die eis van investeerders "het financiele gat met Ajax en PSV moet gedicht worden". Totaal niet reeel, niet dat het niet mogelijk is maar wat nou als Ajax en PSV de komende 3 jaar steeds top2 zouden worden en groepsfase CL spelen? Veel succes dan met het financiele gat dichten.

• toolkist
  • Niet online
Hoe dik zou de plaat voor z'n kop zijn?
Waar de Telegraaf vandaag wederom hard is over Ten Hag, is de trainer vandaag zelf aan het woord in NRC. De trainer houdt vast aan zijn opstelling in de verloren wedstrijd tegen PSV: "we hebben gekozen voor voetbal. En dat we aan de bal niet goed waren in de uitvoering. We stonden in de opbouw niet hoog genoeg, en maakten verkeerde keuzes. Maar de opstelling klopte". Binnen Ajax heeft Ten Hag geen kritiek gehoord op de tactiek.

Verwijderd

Ajax verliest 1 wedstrijd en direct valt half Nederland over Ten Hag heen. Ben het met Ten Hag eens, lekker zo doorgaan! Heb genoten van bijna elke wedstrijd en daar mag best een keer een mindere tussen zitten.

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 12:24:
Ajax verliest 1 wedstrijd en direct valt half Nederland over Ten Hag heen. Ben het met Ten Hag eens, lekker zo doorgaan! Heb genoten van bijna elke wedstrijd en daar mag best een keer een mindere tussen zitten.
Ja want daarvoor was iedereen 100% tevreden. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 22:07:
Het is alleen wel raar dat Feyenoord nu zelf ook al zo onzeker is over de deal dat ze garanties qua inkomsten gaan eisen. Of zo lijkt het in ieder geval, die onzekerheid. En garanties kosten ook weer geld, niemand die zonder tegenprestatie gegarandeerd 25m gaat beloven.
Ik zou mezelf dan toch echt nog eens 2x achter de oren krabben of dit dan wel zo'n goed plan is. Ook die eis van investeerders "het financiele gat met Ajax en PSV moet gedicht worden". Totaal niet reeel, niet dat het niet mogelijk is maar wat nou als Ajax en PSV de komende 3 jaar steeds top2 zouden worden en groepsfase CL spelen? Veel succes dan met het financiele gat dichten.
Ieder weldenkend mens weet dat het geen best plan is en dat een aantal belanghebbenden met volle zakken weglopen. Daarna mag de club en ondernemers proberen het hoofd boven water te houden ondanks de 'tegenvallende' inkomsten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:04
Het is meer dat mensen het gestuntel van Ten Hag tolereerden omdat er resultaten waren. Nu bij een nederlaag door een foute opstelling van Ten Hag die hij weigerde toe te geven is er weer kritiek.

Voor mij geldt hetzelfde, Ten Hag is mijn ogen niet een geschikte Ajax trainer. Zelfs in de wedstrijden die gewonnen werden bleef hij ook echt verschrikkelijke beslissingen maken en ik ben dan ook bang voor een slachtpartij tegen Bayern als hij denkt dat een bepaalde opstelling goed werkt tegen Fortuna en dus ook tegen Bayern zou moeten werken(zijn letterlijke redenatie voor de opstelling tegen PSV…)

Verwijderd

Het werkte Europees heel goed, dus snap ook wel dat hij het tegen PSV ook zo wou spelen. Never change a winning team ;)

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Meen je dit echt?
Je verliest één van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen op tactiek en motivatie en jij vindt dat ze zo moeten doorgaan?
Ik heb genoten van de meeste gewonnen wedstrijden, maar de verloren wedstrijden zagen er ook meteen heel erg slecht uit.
Daarbij geeft Ten Hag (koppig of dom?) het niet toe wanneer hij fouten maakt waardoor hij ook niet van zijn fouten zal leren en het dus zeker vaker kan gebeuren.
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 13:02:
Het werkte Europees heel goed, dus snap ook wel dat hij het tegen PSV ook zo wou spelen. Never change a winning team ;)
Never change a winning team if you're stupid.
Improvise, Adapt and Overcome.
Ten Hag moet zich werkelijk waar schamen dat je met deze spelersgroep de spelers zou kunt neerzetten dat elke wedstrijd slechts een enkeling kan renderen tenzij de tegenstander echt dramatisch is qua niveau.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Napo
  • Niet online
Dat blijft wel het mooiste aan de publieke opinie in het voetbal. Zodra je tactische keuze maakt zijn er twee mogelijke uitkomsten:

-Het werkt en de gemiddelde supporter (en helaas ook de talkshows) zijn in een hosanna-modus over hoe goed de trainer wel niet is.
-Het werkt niet en de gemiddelde supporter (en helaas ook de talkshows) schrijft de trainer en de algehele technische staf af.

Nu is de keuze van Ten Hag in de wedstrijd tegen PSV al vooraf bekritiseerd dus dat die kritiek zou komen omdat de dekking op alleen Luuk de Jong al ondermaats was, en dat het ook redelijkerwijs te verwachten was, was niets nieuws. Maar als je trainer bent bij Ajax wordt het nog een stukje lastiger. Over het algemeen wordt er niet verwacht dat je je aanpast op de tegenstander maar dat je uitgaat van het eigen kunnen en voetballend de oplossing zoeken is - algemeen gezien - de wens. Dat lijkt ook de basis van de invulling van Ten Hag in de wedstrijd tegen zowel AEK als PSV te zijn geweest. Die keuze zie ook niet als grootste probleem.

De kern van het probleem is echter dat Ten Hag aangeeft dat hij de wedstrijd op eenzelfde manier zou ingaan. Als iets niet werkt (en die specifieke opstelling werkt waarschijnlijk probleemloos tegen 82% van de tegenstanders in de eredivisie). Dat dit tegen het merendeel van de clubs werkt is wellicht het geluk van Ten Hag omdat tactisch blunders verbloemd worden door de resultaten.

Als motivatie binnen de spelersgroep tegen een ploeg als PSV een probleem is zie ik dat niet enkel als het probleem van de staf maar zeer zeker ook van de ploeg. In de Eredivisie zijn een paar topwedstrijden per jaar en voor Ajax zijn dat Feyenoord (historie en niet zo zeer op basis van de kwaliteiten van Feyenoord) en PSV. Als de spelers zichzelf niet kunnen motiveren voor zo'n wedstrijd dan is er in beginsel al iets niet goed, bij de speler, de groep en de staf.

Het minimale wat Ten Hag had kunnen doen is toegeven dat het tactisch niet goed stond en dat zijn keuzes in de opstelling niet het gewenste resultaat hebben opgeleverd wat dus zou resulteren in andere keuzes indien je de wedstrijd over zou mogen spelen.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Je vergeet optie 3;
- Het werkt (zeer) wisselvallig wel of niet en de gemiddelde supporter (en helaas ook de talkshows) is(/zijn) niet overtuigd van de capaciteiten van de trainer/staf.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-01 10:29
Frenkie niet in de bus naar Sittard, Pijntje ofzo. Hopelijk geen probleem voor Bayern.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Deadsy
loekf2 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 16:07:
Frenkie niet in de bus naar Sittard, Pijntje ofzo. Hopelijk geen probleem voor Bayern.
Genoeg vervangers voor hem.
Bij dit soort wedstrijden zou ik spelers die moe zijn of een pijntje hebben gewoon sparen, zolang het er maar niet teveel zijn.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Mooi, kan hij in ieder geval niet in de verdediging staan want Ten Hag zou het gewoon weer doen.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

OPSLAGHOND schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 16:20:
Mooi, kan hij in ieder geval niet in de verdediging staan want Ten Hag zou het gewoon weer doen.
Ik verwacht nu dat of Dolberg of Donny in de verdediging naast Blind komt te staan, dan heb je ook voetballend vermogen achterin :+

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• dutchgio
  • Niet online
Han schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 16:57:
[...]

Ik verwacht nu dat of Dolberg of Donny in de verdediging naast Blind komt te staan, dan heb je ook voetballend vermogen achterin :+
Schone. :+

De Ligt zou weer fit moeten zijn.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
dutchgio schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 17:36:
[...]

Schone. :+

De Ligt zou weer fit moeten zijn.
Dan kun je Tadic nog beter achterin zetten, die loopt in ieder geval nog.
Schöne is geen loper, maar enkel gevaarlijk bij dode momenten.
Maar Ten Hag is goed in het benutten van kwaliteiten die spelers niet hebben dus misschien heb je nog gelijk ook ...

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:54
Wedstrijd waarvan je verwacht dat Ajax veelvuldig op de helft van Fortuna te vinden is. 4-3-3/3-4-3 dus, met Blind als inschuivende verdediger/verdedigende middenvelder. Maakt ruimte voor vd Beek. Ik zeg:

Tadic --- Huntelaar --- Neres
------------- vd Beek -------------
---Schöne-------------Zyiech---
--------------Blind------------------
-Tagliafico------------Mazraoui
------------------de Ligt-----------

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
Let's go
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yuFkouP.jpg

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Jorizzz schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 18:03:
Wedstrijd waarvan je verwacht dat Ajax veelvuldig op de helft van Fortuna te vinden is. 4-3-3/3-4-3 dus, met Blind als inschuivende verdediger/verdedigende middenvelder. Maakt ruimte voor vd Beek. Ik zeg:

Tadic --- Huntelaar --- Neres
------------- vd Beek -------------
---Schöne-------------Zyiech---
--------------Blind------------------
-Tagliafico------------Mazraoui
------------------de Ligt-----------
Met Schöne, Blind en Ziyech heb je qua snelheid een enorm gat tussen de verdediging en de aanval lijkt me.
Drie (vrij) trage spelers waarvan enkel Ziyech wel kan lopen.
Ik zie dan liever Schöne of Blind op de bank.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:10
nac psv is best een saai potje tnt. PSV doet amper hun best. Nac kan niet beter.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 14:46

Vos

AFCA

Inderdaad, weinig tot geen kansen/pogingen.

[ Voor 11% gewijzigd door Vos op 29-09-2018 19:02 ]

• aicaramba
  • Laatst online: 19-01 11:45
Dit is ook echt zo’n typische wedstrijd die lastig is of misschien wel puntverlies oplevert. Na een zware week met barca en ajax en voor inter. Zo’n tussendoortje is altijd tricky.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Yemoke
ach vind het leuk om te zien dat nac het wel blijft proberen :D

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:09
aicaramba schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:07:
Dit is ook echt zo’n typische wedstrijd die lastig is of misschien wel puntverlies oplevert. Na een zware week met barca en ajax en voor inter. Zo’n tussendoortje is altijd tricky.
En aan het eind wordt het toch gewoon weer 0-3 vrees ik :/

Life is what happens while you're busy making other plans

• Deadsy
Misschien denken ze bij PSV dat het gat groot genoeg is en willen ze hun buren aan wat punten helpen

• aicaramba
frumper schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:11:
[...]

En aan het eind wordt het toch gewoon weer 0-3 vrees ik :/
Ik zou heel blij zijn met een makkelijke overwinning.

• LZ86
Ja. Als er eenmaal 1 inzit zal t wel snel gaan. In de 2e helft zal NAC wel stukgaan.

Oh kijk, daar ligt de Jong weer, met zijn zure kop. :'( Geef m dan gewoon geel voor die schwalbes.

[ Voor 38% gewijzigd door LZ86 op 29-09-2018 19:13 ]

• Vos

Vos

AFCA

aicaramba schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:12:
[...]

Ik zou heel blij zijn met een makkelijke overwinning.
Mochten ze punten verspelen dan doet Ajax dat ook wel :p Maar ik voorzie wel een andere tweede helft met 'gewoon' 2 a 3 goals.

• Snowdog
  • Laatst online: 07:56
Leon Zwiers schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:12:
Ja. Als er eenmaal 1 inzit zal t wel snel gaan. In de 2e helft zal NAC wel stukgaan.

Oh kijk, daar ligt de Jong weer, met zijn zure kop. :'( Geef m dan gewoon geel voor die schwalbes.
Waarom moet het altijd een schwalbe zijn? Het was duidelijk dat die verdediger ook niet helemaal niks deed, maar een penalty was 't niet. Zo simpel is 't toch gewoon?

• Deadsy
Snowdog schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:21:
[...]

Waarom moet het altijd een schwalbe zijn? Het was duidelijk dat die verdediger ook niet helemaal niks deed, maar een penalty was 't niet. Zo simpel is 't toch gewoon?
Als je je laat vallen terwijl de aanraking niet genoeg is dan is het gewoon een schwalbe.

• LZ86
Snowdog schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:21:
[...]

Omdat Luuk de Jong door zijn gedragingen op t veld nou eenmaal de schijn enorm tegen heeft. 8 van de 10 keer dat ie neergaat is er helemaal niets aan de hand. Als de scheids dat consequent zou bestraffen zou ie het halve seizoen geschorst zijn. Plus het feit dat ie zich laat vallen terwijl het contact daar niet zwaar genoeg voor was is gewoon een schwalbe.

[ Voor 9% gewijzigd door LZ86 op 29-09-2018 19:25 ]

• Snowdog
  • Laatst online: 07:56
Laten we dan meteen alle spelers schorsen die zich laten vallen terwijl er weinig/niks aan de hand is. Dan is de helft van de spelers de halve competitie geschorst. Wat een fkn onzin komt hier weer naar boven.

• Vos

Vos

AFCA

Weer Eiting ipv Vd Beek, zucht.

• LZ86
Snowdog schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:25:
Laten we dan meteen alle spelers schorsen die zich laten vallen terwijl er weinig/niks aan de hand is. Dan is de helft van de spelers de halve competitie geschorst. Wat een fkn onzin komt hier weer naar boven.
Zou inderdaad fijn zijn, dan wordt dat gedrag uitgebannen. Weinig "fkn" onzin aan dat spelbederf gewoon bestraffen.

• Napo
  • Niet online
Deadsy schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:23:
[...]

Als je je laat vallen terwijl de aanraking niet genoeg is dan is het gewoon een schwalbe.
Serieus? Er zit een gat tussen contact tussen spelers en het wel of niet zijn van een overtreding. Dat gat is niet een schwalbe en dus geel waardig, dat gat is breder dan dat. Er zijn spelers die wat gemakkelijker gaan liggen en er zijn spelers die relatief lang blijven staan maar wel gehinderd worden.

Het probleem is dat de spelers die vallen wel zichtbaar zijn en de spelers die blijven staan terwijl ze gehinderd worden in hun doen en laten significant minder. Een overtreding krijg je sneller mee indien je je laat vallen.
Leon Zwiers schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:24:
[...]

Omdat Luuk de Jong door zijn gedragingen op t veld nou eenmaal de schijn enorm tegen heeft. 8 van de 10 keer dat ie neergaat is er helemaal niets aan de hand.
Luuk de Jong is ook een speler die redelijk fysiek is en dus regelmatig wel een fysieker duel aangaat. Dat er met regelmaat aan hem gesleurd wordt is een feit en dat hij met regelmaat gaat liggen ook. Het probleem zit hem in het eerdere deel in mijn post. Val je niet krijg je het sowieso niet zo snel mee, scheidsrechters lijken nogal vaak op resultaat te fluiten en niet op de overtreding an sich.
Snowdog schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:25:
Jup, dat zal het gevolg zijn als je mee gaat met de eerdere meningen. Veel spelers gaan relatief snel liggen als ze iets voelen. Een hand op de borst of schouder en er wordt gelegen. Dat is een gevolg van de keuze van de beoordeling die de scheidsrechters en hoe een speler wel een overtreding bestraft wil zien worden.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Leon Zwiers schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:24:
[...]

Omdat Luuk de Jong door zijn gedragingen op t veld nou eenmaal de schijn enorm tegen heeft. 8 van de 10 keer dat ie neergaat is er helemaal niets aan de hand. Als de scheids dat consequent zou bestraffen zou ie het halve seizoen geschorst zijn. Plus het feit dat ie zich laat vallen terwijl het contact daar niet zwaar genoeg voor was is gewoon een schwalbe.
Als t zo zou werken was El Ahmadi elke wedstrijd wel begonnen met 1.5 gele kaart ;)

Door de media aandacht krijgt de Jong zo goed als niks meer mee, beetje hetzelfde als waar Toivonen en van Bommel tegen aanliepen vroeger; de schijn tegen en dus krijg je niks mee (Luuk) of standaard tegen (Toivonen, van Bommel)

Gelukkig geeft Luuk geen f.ck en is daar de verdiende 0-1 :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 29-09-2018 19:36 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• LZ86
Hij maakt nu wel een proima goal trouwens. De deksel is eraf

• Yemoke
en 1-0 voor psv via de jong in de 47e minuut

• Napo
  • Niet online
Tomba schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:34:
[...]

Als t zo zou werken was El Ahmadi elke wedstrijd wel begonnen met 1.5 gele kaart ;)
El Ahmadi was sowieso een bijzondere speler mbt overtredingen. Relatief veel overtredingen maken maar praktisch geen kaarten ervoor krijgen.

• LZ86
Kom maar op met de VAR. Die 4-gever doet weer eens domme dingen.
En de Jong weer eens geel voor zeiken 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door LZ86 op 29-09-2018 19:40 ]

• Yemoke
rode var wat betekend dat?

• toolkist
  • Niet online
Tomba schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:34:
Door de media aandacht krijgt de Jong zo goed als niks meer mee,
Ja joh, allemaal de schuld van de media. Die moeten ook niet laten zien als er niks aan de hand was, dan zien de scheidsrechters dat zelf ook niet op tv.. foei media! 8)7

• LZ86
Maar hoe was dat geen pingel?

• toolkist
  • Niet online
Geen bewust hands ofzo?

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:08
Nou, ze kunnen die var beter varce noemen. Bal was overduidelijk tegen de arm. was gewoon een penalty

PSN: DutchTrickle PVoutput

• LZ86
Nouja, het zal wel, maar het zag er redelijk bewust uit. VAR zal wel beter beelden hebben gehad dan welke wij hebben gezien.

• aicaramba
Nja. Nadat Onana geen rood kreeg zou het ook niet eerlijk zijn om PSV nu wél terecht te bestraffen.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:08
Das toch niet de regel? Ik kan me dit soort momenten van het WK ook nog herinneren. Bal ging telkens op de stip. Zijn hier in nederland de regels anders ofzo?

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Terranova
aicaramba schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:43:
Nja. Nadat Onana geen rood kreeg zou het ook niet eerlijk zijn om PSV nu wél terecht te bestraffen.
8)7 8)7 8)7
Dat zou betekenen dat de VAR overbodig is, want ze hebben ooit 1 fout gemaakt en nu moet alles onbestraft blijven.

• Vos

Vos

AFCA

aicaramba schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:43:
Laten we aub alles op zichzelf staand gaan beoordelen? Wat heeft NAC met Ajax te maken?

Heb het overigens niet gezien, dus geen mening over de betreffende actie.

• toolkist
  • Niet online
Maverick schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:43:
[...]

Das toch niet de regel? Ik kan me dit soort momenten van het WK ook nog herinneren. Bal ging telkens op de stip. Zijn hier in nederland de regels anders ofzo?
Volgens mij heeft het met de positie van arm/hand te maken. Arm langs lichaam = geen hands, alleen als je daarmee direct een doelpunt voorkomt.

• aicaramba
Terranova schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:44:
[...]

8)7 8)7 8)7
Dat zou betekenen dat de VAR overbodig is, want ze hebben ooit 1 fout gemaakt en nu moet alles onbestraft lijken.
Het was natuurlijk ook lichtelijk sarcastisch.
Vos schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:44:
[...]

Laten we aub alles op zichzelf staand gaan beoordelen? Wat heeft NAC met Ajax te maken?

Heb het overigens niet gezien, dus geen mening over de betreffende actie.
Uiteraard. Het had best een penalty kunnen/moeten zijn imo.

[ Voor 36% gewijzigd door aicaramba op 29-09-2018 19:45 ]

• Terranova
aicaramba schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:45:
[...]

Het was natuurlijk ook lichtelijk sarcastisch.
Sarcasme werkt niet op het internet :+
Zeker niet als het over voetbal gaat.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-01 19:28
PSV krijgt toch nog wel een goal tegen. Het loopt voor geen meter.

• Deadsy
tiswat schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:46:
PSV krijgt toch nog wel een goal tegen. Het loopt voor geen meter.
Maar het is PSV. Dus de kans op een 2e goal van hun is groter

• LZ86
Deadsy schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:46:
[...]

Precies dit :+

• Vos

Vos

AFCA

NAC zou wel een gelijkspel verdienen met het spel tot nu toe.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-01 19:28
Deadsy schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:46:
[...]

Mijn gevoel zegt: vandaag niet.

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Napo schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:38:
[...]

El Ahmadi was sowieso een bijzondere speler mbt overtredingen. Relatief veel overtredingen maken maar praktisch geen kaarten ervoor krijgen.
Precies t punt wat ik probeerde te maken ;)
Hij bleef bij de scheidsrechters én de media altijd buiten schot. Hij maakte niet alleen veel maar vaak ook echt smerige overtredingen. Ik was er als PSVer altijd zeer jaloers op, super wapen om in je arsenaal te hebben :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• LZ86
Tomba schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:49:
[...]

Precies t punt wat ik probeerde te maken ;)
Hij bleef bij de scheidsrechters én de media altijd buiten schot. Hij maakte niet alleen veel maar vaak ook echt smerige overtredingen. Ik was er als PSVer altijd zeer jaloers op, super wapen om in je arsenaal te hebben :)
Guardado deed er niet voor onder :P

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:49:
[...]

Die was echt stukken minder erg ;)

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:49:
[...]

Net als Van Bommel en Toivonen daarvoor.
Die kregen vaak kaarten maar vaker niet waar ze hem wel hadden moeten krijgen dan andersom.

• Vos

Vos

AFCA

Kom op NAC, maak die goal!

• Tomba
  • Nu online

Tomba