Wie eist bewijst
Als organisatie (BVO) wil je een zo laag mogelijk winst behalen....???? Meen je dat nou serieus?
En vervolgens zet je mijn conclusies weg als kortzichtig en in de lijn met Ten Hag...
Ik zie inderdaad liever dat er geïnvesteerd wordt in bijvoorbeeld de spelersgroep dan dat er meer winst gemaakt wordt. Zoals aangegeven enkel op basis van beperkt inzicht en dat zal zo blijven aangezien het financiële stuk mij weinig boeit. Het realiseren van goede financiële resultaten (buiten continuïteit) zijn ondergeschikte aan prijzen.
Ik zal je nog even wat vertellen: verliezen maakt niet (zoveel) uit. De manier waarop echter wel. Dat bepaalt of een trainer het gevoel heeft wat ze in Duitsland Fingerspitzengefühl noemen. Na de 3-0 in Eindhoven in april en afgelopen zondag is de conclusie nee. Zo zijn er nog wat wedstrijden te noemen onder Ten Hag maar deze springen het meest in het oog. Nou moet je geen conclusies gaan trekken over alle wedstrijden ooit tegen PSV om zo mijn argument in het ridicule te trekken want dat zeg ik niet. Ik kan Ten Hag (bij Ajax) slechts beoordelen sinds januari 2018.
Ik zeg niets over alle wedstrijden tegen PSV, enkel de twee verloren wedstrijden waarop je concludeert dat hij niet de trainer voor PSV is, ik zie dat als redelijk kortzichtig. Zie ook niet waar ik de overige verliespartijen benoemde, so enlighten me. Enige wat ik aangeeft is dat je KAN verliezen van PSV, dat is niet een onmogelijk resultaat
Wat jij met trainers doet moet je zelf weten maar ik kan me de vreugde rondom 'lispel' (dat is echt een verdraaiing van namen @
Ankona) Fred Rutten nog herinneren. Zeg maar de periode 2008-2013. Dat deed Cocu en doet van Bommel toch heel wat beter.
Ik veroordeel een trainer niet op zijn spraakvermogen maar op zijn uitvoering van zijn taken als hoofdtrainer, een afwijkende spraak maakt een trainer niet minder. Mis wat je hier mee wil zeggen
Ik zeg dat Erik ten Hag sinds zijn aantreden nog nooit door eigen ingrepen een wedstrijd heeft doen kantelen en meerdere wedstrijden al met een foute tactiek is begonnen. Tevens zijn er nogal wat wedstrijden geweest die volledig uit handen zijn gegeven. Dat vind ik voor een 'moderne' tactische trainer met roots in de Bundesliga op zijn zachtst gezegd nogal zwak. Zo zwak dat je als trainer van Ajax mag op zoek mag naar een nieuwe werkgever.
De combinatie Ajax en ten Hag is niet geweldig gebleken en er is niets veranderd tussen zijn aanstelling en nu, om die reden hem nu wegsturen toont het onvermogen van het bestuur aan.
Maar de economie functioneert op sommige plaatsen anders dan in Amsterdam dus prijzen pakken en winst maken behoren niet tot de doelstellingen van een BVO aldus jou.
Knappe conclusie, ben benieuwd hoe je hier op bent gekomen. Prijzen boven economische winst.
Dan is het inderdaad goed dat Ten Hag blijft zitten en Ajax volgend jaar direct de EL instroomt met hun tweede plaats in de competitie op minimaal 6 punten van PSV.
Ik zie ten Hag nog steeds als een prima trainer, beter dan de gemiddelde trainer in de eredivisie. Wellicht niet de man voor Ajax maar zeker wel voor subtop
Moet ik je nog even een quote geven van EriK (bedankt voor het wakkermaken) ten Hag geven?
[...]
Goede quote van ten Hag. Zeker omdat je de context meeneemt. Het artikel waar hij dat in zegt gaat over het afschaffen van scheidsrechters bij jeugdwedstrijden en het niet bijhouden van de stand.
Waar was die mentaliteit in de belangrijkste wedstrijden dit jaar en afgelopen seizoen? Gezien?
Wellicht eens bij de spelers gaan kijken, een ziyech die vorig jaar weg wilde en niet tevreden was over de reactie van de fan. Dan heb je dus de sterspeler die er al niet top bij loopt. Zo ook de al te vaak aangehaalde situatie Nouri en richting het einde van het seizoen onmogelijk te behalen kampioenschap.
[
Voor 0% gewijzigd door
naitsoezn op 27-09-2018 22:02
. Reden: Naamsverbastering of typo? ;) ]