[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 211 Laatste
Acties:
  • 319.635 views

Onderwerpen

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-01 07:34
Qu3st schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:44:
Fox Sports Go doet het al weer lekker, krijg geen beelden ivm een storing?!
Je mist ook gewoon niks.

Jammer dat FOX Sports zo gefocust is op de top 3, Er zijn toch wel leukere potjes dan deze verplichte nummers?

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-01 05:49
Blind last van z’n heup? Altijd het gevoel dat bij zulke potjes de helft geen zin heeft.
Als een wedstrijd als Feyenoord of andere club zou zijn dan deden ze wel mee.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Ik kom net thuis van klant uit Luxemburg :). Moet ik tweede helft nog aanzetten of is Ajax heer ende meester met 1 verdediger?

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-01 22:25
Typhone schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:20:
Ik kom net thuis van klant uit Luxemburg :). Moet ik tweede helft nog aanzetten of is Ajax heer ende meester met 1 verdediger?
Wober en Schuurs spelen. Dus 2 verdedigers en het staat 3-0

• fevo-1190
Heer en meester.
Wel leuk de talenten zien spelen.
Gravenberg vind ik wel een leuke speler om naar te kijken.
0-4 inmiddels

• Deadsy
fevo-1190 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:24:
Heer en meester.
Wel leuk de talenten zien spelen.
Gravenberg vind ik wel een leuke speler om naar te kijken.
0-4 inmiddels
Pff 16 jaar oud pas. Bakker is dan ook nog net 18.

Hoop dat beide nog een tijd blijven.

• fevo-1190
Deadsy schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:25:
[...]

Pff 16 jaar oud pas. Bakker is dan ook nog net 18.

Hoop dat beide nog een tijd blijven.
Vooral Gravenberg is een groot talent.
Inderdaad hopelijk kan Ajax ze nog aantal jaar houden.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Deadsy schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:23:
[...]

Wober en Schuurs spelen. Dus 2 verdedigers en het staat 3-0
Wober, Schuurs en Kristensen. Dat is dus 3 echte verdedigers. Dat is 2 meer dan afgelopen zondag. 8)7

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Dommerik Erik ten Hag! Als je zo tegen te Werve speelt met verdedigers en op 0-4 staat dan had je PSV minimaal zo van de mat gespeeld zondag...
Jammer..
...
...
I keed I keed! 😁

[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 27-09-2018 21:48 . Reden: Nacorrectie van bewuste naamsverbastering ]

• Deadsy
En dan heb je clubs zoals Vitesse die laten zien hoe moeilijk het wel niet is tegen Amateurs.

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-01 07:34
@Deadsy Moet je beseffen dat sc Heerenveen gaat verlengen tegen Katwijk :P

Dat zou ik wel nu op FS1 willen zien :D

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:10

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Ach Ajax heeft tenminste vaker gescoord in de eerste bekerronde dan psv :+

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Had het liever andersom gezien ... vandaag met 3 - 0 verloren en zondag met 0 - 6 gewonnen ...
Maar als het seizoen doorgaat met die dronken stuurman aan het roer ben ik bang dat hij vol voor de beker gaat ...

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:11
Gravenberch jongste debutant en scoorder ooit van Ajax, wel leuk voor hem :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Deadsy
En Heerenveen de 1-0 na 120min

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Speelt Barcelona niet geweldig en wint het met 4 - 0 van PSV, spelen ze eerst gelijk tegen Girona en verliezen ze nu met 2 - 1 tegen Leganes ... 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door OPSLAGHOND op 26-09-2018 22:39 ]

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:51

knakworst

Get more sats!

OPSLAGHOND schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:37:
Speelt Barcelona niet geweldig en wint het met 4 - 0 van PSV, spelen ze eerst gelijk tegen Girona en verliezen ze nu met 2 - 1 tegen Leganes ... 8)7
Maakt niet zo veel uit, Real met de voetballer van het jaar staat 3-0 achter tegen Sevilla.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Kun je zien hoe goed PSV speelt momenteel, volgens nu.nl hebben ze vanavond 2 wedstrijden gewonnen;
De Eindhovenaren wonnen met ruime cijfers van de amateurs van respectievelijk Excelsior Maassluis (0-4) en Te Werve (0-7).
Bron: https://www.nu.nl/voetbal...-beker-zege-amateurs.html

[ Voor 11% gewijzigd door OPSLAGHOND op 26-09-2018 22:51 ]

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:36
knakworst schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:44:
[...]

Maakt niet zo veel uit, Real met de voetballer van het jaar staat 3-0 achter tegen Sevilla.
Ja jesus navas blijft gewoon een goede vleugel aanvaller, snel, handig en goede voorzetten

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-01 18:31
Iemand Liverpool - Chelsea gekeken?
Die Hazard is toch een fenomeen, rolt in z'n eentje de hele verdediging op
https://twitter.com/i/status/1045048827684634624

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Fenomenen maken hun land Europees- of Wereldkampioen. Het is een goede speler, maar meer ook niet.

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
OPSLAGHOND schreef op donderdag 27 september 2018 @ 00:30:
Fenomenen maken hun land Europees- of Wereldkampioen. Het is een goede speler, maar meer ook niet.
Laat Zlatan dat maar niet horen :+ maar ook Best of Cruijff vond ik behoorlijk fenomenaal.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:29
OPSLAGHOND schreef op donderdag 27 september 2018 @ 00:30:
Tuuurlijk joh... dus Eric Cantona, en Georgie Best maar uitgummen? En Matthaus maakte Duitsland in '90 kampioen, maar in mijn ogen geen superfenomeen ala Cruyff was.

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

OPSLAGHOND schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:50:
Kun je zien hoe goed PSV speelt momenteel, volgens nu.nl hebben ze vanavond 2 wedstrijden gewonnen;

[...]

Bron: https://www.nu.nl/voetbal...-beker-zege-amateurs.html
Text is aangepast , ik mis een screenshot :+

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Die oude voetballers neem ik allemaal niet zo serieus. Als je ziet dat in die tijd roken nog doodnormaal was onder topsporters (!) dan zet ik mijn vraagtekens bij de algemene professionaliteit destijds. Vergeet ook niet dat de halve wereld nog amper serieus meedeed met voetbal in de jaren '60 en '70. Als je de snelheid van het spelletje ziet van toen en nu dan kun je beter geen vergelijkingen maken. Als Touzani tijdens een wedstrijd op het WK van 1974 5 kunstjes zou laten zien uit de onderste 10% van zijn kunnen dan was hij al wereldvoetballer van het jaar in die tijd ;).

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Die oude voetballers waren in hun tijd de top. En in die tijd rookte de hele wereld, dat was toen niet zo'n issue.

Als je ziet dat de huidige generatie meer met kleertjes, dure auto's en iPhones bezig is en komt trainen omdat het moet van de trainer, dan zet ik juist bij hun mijn twijfels wat betreft professionaliteit.

alles kan off-topic

Verwijderd

lateef schreef op donderdag 27 september 2018 @ 00:39:
[...]

Laat Zlatan dat maar niet horen :+ maar ook Best of Cruijff vond ik behoorlijk fenomenaal.
Tel EC1 en Cl ook maar mee dan :P

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ankona schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:44:
Als je ziet dat de huidige generatie meer met kleertjes, dure auto's en iPhones bezig is en komt trainen omdat het moet van de trainer, dan zet ik juist bij hun mijn twijfels wat betreft professionaliteit.
Ik ben benieuwd over welke spelers in de top je het dan hebt en wat voor beeld je hebt bij spelers die niet afdoende bezig zijn met het verbeteren van zichzelf

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:13
Vandaag wordt bekend of Duitsland of Turkije Euro 2024 mag organiseren.

Zal wel weer Duitsland worden:
+ Politiek stabiel
+ Geen oorlog bij de buren
+ Stadions staan er al

Gun het opzich Turkije ook wel, verdienen ook wel een kans en het is en blijft een echt voetballand.

• Ankona
Lijkt me wel geinig om het EK ook binnen Europa te organiseren. Turkije is toch vooral Azie.

alles kan off-topic

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Gezien alle landen als Qatar en Rusland het ook gelukt is zal Turkije ook wel mooi in dat rijtje passen.

• Napo
  • Niet online
dutchgio schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:10:
Gezien alle landen als Qatar en Rusland het ook gelukt is zal Turkije ook wel mooi in dat rijtje passen.
Zo te zien haal je het wereldkampioenschap en het Europees kampioenschap door elkaar...

Vlassie1980 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:28:
Gun het opzich Turkije ook wel, verdienen ook wel een kans en het is en blijft een echt voetballand.
Met de huidige politieke situatie in het land gun ik het land vrij weinig. De goed nieuws show van Rusland hoef ik niet nogmaals te zien in Turkije

[ Voor 38% gewijzigd door Napo op 27-09-2018 13:44 ]

• Deadsy
lateef schreef op donderdag 27 september 2018 @ 00:39:
[...]

Vind Zlatan en Hazard toch een flink niveau minder dan bv een Messi of Ronaldo. Ook Robben vind ik van een hoger niveau dan Hazard en Zlatan

@Napo
Denk dat hij bedoeld dat wanneer corrupte landen zoals Rusland en Qatar een groot toernooi kunnen krijgen dan kan Turkije dat ook.

[ Voor 16% gewijzigd door Deadsy op 27-09-2018 14:35 ]

• Napo
  • Niet online
Deadsy schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:33:
@Napo
Denk dat hij bedoeld dat wanneer corrupte landen zoals Rusland en Qatar een groot toernooi kunnen krijgen dan kan Turkije dat ook.
dan ga een limoen met een sinaasappel vergelijken, het zijn beide citrusvruchten maar niet hetzelfde, ik ga nog uit van het goede van de UEFA en dat ze niet de verzieking van de FIFA hebben ;)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Deadsy
Napo schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:48:
[...]

dan ga een limoen met een sinaasappel vergelijken, het zijn beide citrusvruchten maar niet hetzelfde, ik ga nog uit van het goede van de UEFA en dat ze niet de verzieking van de FIFA hebben ;)
Met het vertrek van Platini is echt niet al het corrupte weg. En de UEFA is gek op geld, kijk maar naar de CL.

• Vlassie1980
Germany it is.... Wat een verrassing zeg :P

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05:05
Gelukkig maar. Die Turken hadden het echt niet moeten worden om het voetbal nog een beetje geloofwaardig te houden.

• Deadsy
Vlassie1980 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 15:24:
Germany it is.... Wat een verrassing zeg :P
Heb er bij de Duitsers meer vertrouwen in dat het allemaal goed geregeld word.
Stadions staan er al etc.

Maar Europa is te klein om veel variatie te hebben qua organisatoren voor een EK vanwege de hoge eisen.
Of de UEFA moet de eisen qua stadions omlaag zetten of men moet het normaal maken dat groepen van 2 of 3 landen een EK mogen organiseren.

Want op deze manier zijn er maar een paar landen die echt een goed EK kunnen organiseren.

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Laatste keer dat het EK in Duitsland was , was in 1988 :+

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online

Qu3st

Laat hem nog maar bij Fortuna op de bank zitten. Tegen Bayern zul je hem nog hard nodig hebben.

• Deadsy
HanG-BuiK-ZwijN schreef op donderdag 27 september 2018 @ 15:48:
Is veel in jaren maar qua organisatoren is het niet zo heel veel.
Sinds 88 zijn er vrij veel EKs georganiseerd door meer dan 1 land en dat moet vind ik de norm worden.

De eisen zijn nu een stuk hoger dan in 88 toen het West Duitsland was, of 92 toen het Zweden was.
Met de huidige regels zijn er echt maar een paar landen in Europa die een EK kunnen organiseren.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Qu3st schreef op donderdag 27 september 2018 @ 15:52:
[...]

Laat hem nog maar bij Fortuna op de bank zitten. Tegen Bayern zul je hem nog hard nodig hebben.
Tegen Fortuna misschien een deel van de wedstrijd of op de bank ja (bij Ajax :P )

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Deadsy
Gewoon Schuurs/Wober neer zetten.
de Ligt misschien tegen het einde laten invallen voor de minuten.

Word nog een lang seizoen en niet nu al de jongens met pijntjes afraggen

• Ankona
HanG-BuiK-ZwijN schreef op donderdag 27 september 2018 @ 15:48:
volgens mij heeft Nederland daar geen heel slechte herinnering aan.

alles kan off-topic

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Fortuna vooral onderschatten ... PSV won er maar net.

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

OPSLAGHOND schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:00:
Ajax zal er ruim winnen. Erik weet ze te motiveren!

Hou eens op met die naamsverbastering.

[ Voor 11% gewijzigd door naitsoezn op 27-09-2018 21:20 ]

• Napo
  • Niet online
Deadsy schreef op donderdag 27 september 2018 @ 15:40:
Want op deze manier zijn er maar een paar landen die echt een goed EK kunnen organiseren.
Wellicht gaat UEFA Euro 2020 een groot succes worden, doe je veel landen aan al zal dat voor de sfeer wellicht minder goed werken maar ook daar zie je in 1 land niet zo snel het verschil. In hoeveel speelsteden komt een gemiddelde supporter? Dat zal wellicht wat makkelijker zijn in Duitsland omdat het auto/trein afstand ligt (Dusseldorf, Dortmund, Gelsenkirchen & Cologne) maar alsnog is er een grote afstand tussen Berlijn en Suttgart bijvoorbeeld.

het is zo ontzettend kansloos om de beste man niet bij zijn daadwerkelijke naam te willen noemen...

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

*knip* off-topic en irrelevant: naamsverbasteringen zijn nooit de bedoeling

[ Voor 112% gewijzigd door naitsoezn op 27-09-2018 21:27 ]

• Vlassie1980
Deadsy schreef op donderdag 27 september 2018 @ 15:53:
[...]

Is veel in jaren maar qua organisatoren is het niet zo heel veel.
Sinds 88 zijn er vrij veel EKs georganiseerd door meer dan 1 land en dat moet vind ik de norm worden.

De eisen zijn nu een stuk hoger dan in 88 toen het West Duitsland was, of 92 toen het Zweden was.
Met de huidige regels zijn er echt maar een paar landen in Europa die een EK kunnen organiseren.
Die opzet van Euro 2020 vind ik eigenlijk niet zo gek: Gewoon in meerdere landen in Europa spelen. Alleen beetje jammer dat Baku ook speelstad is, dat is echt een takke eind.

De stadions zijn er meestal al en er hoeft maar weinig geinvesteerd te worden, alleen in Boedapest moeten ze even een stadion uit de grond stampen en het project in Brussel is afgeschoten waardoor die achter het net vissen.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:09:
[...]Ajax zal er ruim winnen. Erik weet ze te motiveren!
Ik verwacht een gelijkspel, veel balbezit en 5 verdedigende middenvelders. Ten Hag's pluspunt: Geen verlies!

[ Voor 0% gewijzigd door naitsoezn op 27-09-2018 21:28 . Reden: Quote aangepast ]

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:41:
[...]

Spijtig genoeg snap je niet dat beste niet reflecteert naar zijn kwaliteiten als voetbaltrainer maar als puur als persoon. Wellicht tijd om op een volwassen niveau te kijken naar de wereld en niet een persoon af te branden op een verkeerde aanstelling van een technisch hart dat klaarblijkelijk niet voldoet.
Zoals je weet heeft een technisch hart daar niet zoveel mee te maken aangezien Ajax een beursgerelateerde club is. Dat kunnen ze roepen, stellen en weet ik veel wat maar daar zit een bestuursorgaan (remuneratiecommissie) wat meer macht heeft aangezien de beoordeling deels sportief / deels (handels)economisch gemaakt wordt.

Iemand die geen normaal Nederlands spreekt en niet vloeiend voor de dag kan komen bij 's lands grootste voetbalclub die hoef ik vanaf geen kans te geven als vanaf dag 1 al het moment daar is waarop hij zijn visie en beleid nog niet eens kan verwoorden.

Kwaliteiten als voetbaltrainer. Noem ze eens? Dan ga ik erop letten. De onverslaanbare lente van Ajax ligt alweer een aantal jaren achter ons.

• Ankona
*knip* een TR werkt sneller en beter.

[ Voor 87% gewijzigd door naitsoezn op 27-09-2018 21:29 ]

alles kan off-topic

• Ankona
Vlassie1980 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:42:
[...]

Die opzet van Euro 2020 vind ik eigenlijk niet zo gek: Gewoon in meerdere landen in Europa spelen. Alleen beetje jammer dat Baku ook speelstad is, dat is echt een takke eind.

De stadions zijn er meestal al en er hoeft maar weinig geinvesteerd te worden, alleen in Boedapest moeten ze even een stadion uit de grond stampen en het project in Brussel is afgeschoten waardoor die achter het net vissen.
Ik vind de opzet juist waardeloos. Maak er dan normale uit en thuis wedstrijden van.

Een toernooi moet geografisch gewoon compact zijn.

alles kan off-topic

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:52:
[...]

Zoals je weet heeft een technisch hart daar niet zoveel mee te maken aangezien Ajax een beursgerelateerde club is. Dat kunnen ze roepen, stellen en weet ik veel wat maar daar zit een bestuursorgaan (remuneratiecommissie) wat meer macht heeft aangezien de beoordeling deels sportief / deels (handels)economisch gemaakt wordt.
Wellicht zit ik daar feitelijk dan wat mis maar alsnog een keuze van het bestuur van Ajax NV. je kan je echter afvragen of de benoeming van een hoofdtrainer uberhaupt langs de RvC dan wel de aandeelhouders komt, het is namelijk geen bestuursfunctie. De bestuurder heeft echter wel de keuze om iemand te benoemen voor een functie die buiten de bestuursfunctie liggen.
Iemand die geen normaal Nederlands spreekt en niet vloeiend voor de dag kan komen bij 's lands grootste voetbalclub die hoef ik vanaf geen kans te geven als vanaf dag 1 al het moment daar is waarop hij zijn visie en beleid nog niet eens kan verwoorden.
Iemand praat wat anders dan anderen, dat is inderdaad een brevet van onvermogen om als hoofdtrainer bij een club als Ajax te functioneren. De man zit er om een vastgesteld team - waar hij potentieel input mag geven voor de samenstelling - zo goed mogelijk te laten functioneren in de ruimte die hij krijgt en weet te creëren. Hij gebruikt de spelers zo goed mogelijk als hij kan bedenken (en daar geef ik je gelijk dat hij wellicht niet altijd de beste keuzes maakt).
Kwaliteiten als voetbaltrainer. Noem ze eens? Dan ga ik erop letten. De onverslaanbare lente van Ajax ligt alweer een aantal jaren achter ons.
De kwaliteiten van Ten Hag zijn niets nieuws toch? zie ook:
https://www.tussendelinie...utrecht-naar-nieuw-niveau

off-topic

[ Voor 18% gewijzigd door naitsoezn op 27-09-2018 21:30 ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:11
Je bent vanaf dag 1 al een zuurpruim op Erik, maar ik ben wel benieuwd hoe een perfecte trainer er dan had uitgezien? (en wie dat dan had mogen zijn?)
Volgens mij heeft niemand hem een verlosser genoemd, maar dat zit nu eenmaal in je gedachte blijkbaar.

Je doet net of verliezen in Eindhoven heel raar is, maar kijk even naar de statistieken, Ajax wint daar maar zelden, gelijkspel of verlies komt veel vaker voor.

Tuurlijk hij zal best weleens dingen doen die wij niet begrijpen, maar volgens mij was dit het eerste verliespotje in 13 of 14 wedstrijden, ben je ondertussen gekwalificeerd voor de CL en heb je de eerste CL wedstrijd gewonnen.
We zijn net een paar potje op weg in het nieuwe seizoen, zullen we gewoon eens kijken hoe die het doet tot aan de winterstop? Of krijgen we hier taferelen zoals in Cyprus waarbij een trainer na 3 potjes ontslagen wordt en er 6 trainers per jaar doorheen gaan?

[ Voor 28% gewijzigd door naitsoezn op 27-09-2018 21:31 . Reden: Quote aangepast ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Qu3st
  • Nu online

Qu3st

OPSLAGHOND schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:00:
En wie onderschat Fortuna? De Ligt heb je toch echt wel harder nodig tegen Bayern dan tegen Fortuna. Moet TH natuurlijk niet weer met zo'n belachelijke verdediging komen als tegen PSV.

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Martinusz schreef op donderdag 27 september 2018 @ 17:16:
[...]

Je bent vanaf dag 1 al een zuurpruim op Erik, maar ik ben wel benieuwd hoe een perfecte trainer er dan had uitgezien? (en wie dat dan had mogen zijn?)
Volgens mij heeft niemand hem een verlosser genoemd, maar dat zit nu eenmaal in je gedachte blijkbaar.

Je doet net of verliezen in Eindhoven heel raar is, maar kijk even naar de statistieken, Ajax wint daar maar zelden, gelijkspel of verlies komt veel vaker voor.

Tuurlijk hij zal best weleens dingen doen die wij niet begrijpen, maar volgens mij was dit het eerste verliespotje in 13 of 14 wedstrijden, ben je ondertussen gekwalificeerd voor de CL en heb je de eerste CL wedstrijd gewonnen.
We zijn net een paar potje op weg in het nieuwe seizoen, zullen we gewoon eens kijken hoe die het doet tot aan de winterstop? Of krijgen we hier taferelen zoals in Cyprus waarbij een trainer na 3 potjes ontslagen wordt en er 6 trainers per jaar doorheen gaan?
Nou het is vrij simpel. Uitstraling kun je niet negeren tegenwoordig. Jezelf uitdrukken is een eigenschap die erbij hoort. Ajax is een professionele voetbalclub. Ingrijpen in de winterstop als het te laat is lijkt me niet verstandig...

Als we alleen verliespotjes tegen PSV hebben dan hebben we een probleem. We hebben daar recentelijk vaak genoeg gewonnen. Thuis was jarenlang een probleem. De manier waarop is echter schrijnend. Zo kansloos is het in jaaaaaren niet geweest.

• Qu3st
  • Nu online

Qu3st

Typhone schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:12:
[...]

Nou het is vrij simpel. Uitstraling kun je niet negeren tegenwoordig. Jezelf uitdrukken is een eigenschap die erbij hoort. Ajax is een professionele voetbalclub. Ingrijpen in de winterstop als het te laat is lijkt me niet verstandig...

Als we alleen verliespotjes tegen PSV hebben dan hebben we een probleem. We hebben daar recentelijk vaak genoeg gewonnen. Thuis was jarenlang een probleem. De manier waarop is echter schrijnend. Zo kansloos is het in jaaaaaren niet geweest.
Nou ja in 2009 verloren we met 6-2. Vond ik ook niet zo leuk. Het is natuurlijk wel op een ander moment in het kampioenschap. Maar dan nog....

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Qu3st schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:20:
[...]

Nou ja in 2009 verloren we met 6-2. Vond ik ook niet zo leuk. Het is natuurlijk wel op een ander moment in het kampioenschap. Maar dan nog....
Ja dat was ook een andere wedstrijd. Die herinner ik me nog wel. We kwamen na 60 seconden op 0-1 door een fout van Isaksson toch?
Jaarcijfers PSV gezien trouwens? :).

• toolkist
  • Niet online
Qu3st schreef op donderdag 27 september 2018 @ 17:47:
[...]

En wie onderschat Fortuna? De Ligt heb je toch echt wel harder nodig tegen Bayern dan tegen Fortuna. Moet TH natuurlijk niet weer met zo'n belachelijke verdediging komen als tegen PSV.
Tegen Bayern ben je toch kansloos, ook met de Ligt. Als ie zaterdag echt fit is dus gewoon opstellen, we kunnen het ons niet veroorloven om puntverlies te lijden nu we al 5 punten achter staan.

• Deadsy
Typhone schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:27:
[...]

Ja dat was ook een andere wedstrijd. Die herinner ik me nog wel. We kwamen na 60 seconden op 0-1 door een fout van Isaksson toch?
Jaarcijfers PSV gezien trouwens? :).
is nog exclusief deze zomer, toch?

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Deadsy schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:35:
[...]

is nog exclusief deze zomer, toch?
Komende jaren zonder CL geen zwarte cijfers. En de schulden - die er niet meer waren... - moeten nog met 12 miljoen afbetaald worden exclusief wat andere langlopende schulden. Ik zou zeggen alle hands aan dek om te presteren in Europa.

• Deadsy
Typhone schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:37:
[...]

Komende jaren zonder CL geen zwarte cijfers. En de schulden - die er niet meer waren... - moeten nog met 12 miljoen afbetaald worden exclusief wat andere langlopende schulden. Ik zou zeggen alle hands aan dek om te presteren in Europa.
Mja wanneer je dan weer CL haalt komt er wel een flinke zak met geld binnen.
Zie op het moment geen club die ervoor kan zorgen dat de eerste 2 plekken niet naar Ajax en PSV gaan.
Dus moet je je alleen nog zorgen maken over voorrondes.

• Qu3st
  • Nu online

Qu3st

toolkist schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:30:
[...]

Tegen Bayern ben je toch kansloos, ook met de Ligt. Als ie zaterdag echt fit is dus gewoon opstellen, we kunnen het ons niet veroorloven om puntverlies te lijden nu we al 5 punten achter staan.
Als ie fit is moet hij gewoon spelen ja! Maar als hij nog een twijfelgevalletje is moet je hem wel echt sparen.

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:12:
[...]

Je hebt dus twee punten waarin Ten Hag niet voldoet voor Ajax. Eerste punt is uitstraling. Je bent als hoofdtrainer inderdaad het uithangbord van een club en de persoon die vaak in de media staat. Zolang het goed gaat is er echter niets aan zo'n trainer op te merken totdat een trainer een steekje laat vallen. Voornamelijk tegenwoordig, vroeger had je iets meer krediet en werd je niet na 3 slechte wedstrijden op de schopstoel geplaatst.

Ik ben benieuwd welke haalbare trainer je wel goed genoeg vind met hun uitstraling. Tot op heden is het spraakgebrek trouwens je enige verwijt richting Ten Hag geweest voor zijn gebrekkige uitstraling, dat zou ik geeneens als reden van afschrijven willen gebruiken.

je tweede punt gaat ook niet helemaal op. je gaat dus uit van verliezen van PSV en de manier waarop. één (of eigenlijk twee) wedstrijden die bepalen of de trainer mag blijven of niet. Ten Hag heeft een keuze gemaakt - die ikzelf niet zou maken - en die is niet goed uitgevallen. De keuze was niet geheel onbegrijpbaar maar hoogstens opmerkelijk, zeker icm de selectie van de tegenstander. Laten we inderdaad trainers wegsturen om het maken van een foute tactiek voor één wedstrijd...

Typhone schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:37:
[...]

Waar is ooit gezegd dat PSV schuldenvrij is geweest in de afgelopen jaren? Als ik de cijfers van PSV interpreteer - met beperkt informatie die mij tot nu toe ter oren is gekomen - hoor ik geen rare dingen. Uiteindelijk wil je als organisatie een zo'n laag mogelijke winst behalen, iets met minder winstbelasting wat enkel voordelig is voor de club. Dan kan je inderdaad prima beter rentedragende lening afbetalen ipv een hoge boekwinst realiseren.

Ik heb het gevoel dat je kortzichtige conclusies maakt (past wel in lijn met je mening over Ten Hag)

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op donderdag 27 september 2018 @ 19:08:
Laten we inderdaad trainers wegsturen om het maken van een foute tactiek voor één wedstrijd...
Of voor het nog geen een keer juist ingrijpen als het niet draait. Hij parasiteert nu gewoon op de klasse van Tadic en Ziyech in wedstrijden tegen nog niet heel goede tegenstanders. 1e tegenstander van formaat, heerlijk naief afgemaakt en zelfs achteraf nog volhouden dat je de juiste keuze maakte.
Uiteindelijk wil je als organisatie een zo'n laag mogelijke winst behalen, iets met minder winstbelasting wat enkel voordelig is voor de club. Dan kan je inderdaad prima beter rentedragende lening afbetalen ipv een hoge boekwinst realiseren.
Cash out heeft niks te maken met winst/verlies. En zo min mogelijk winst willen maken omdat je dan een deel af moet staan? Ze willen gewoon zoveel mogelijk winst maken zonder het sportieve doel te vergeten. "Oh jongens we gaan 10m winst maken, heeft iemand nog een goed idee hoe we 9m kunnen verkwanselen zodat we minder belasting betalen?" _O-

• OPSLAGHOND
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 27 september 2018 @ 19:40:
[...]
Of voor het nog geen een keer juist ingrijpen als het niet draait. Hij parasiteert nu gewoon op de klasse van Tadic en Ziyech in wedstrijden tegen nog niet heel goede tegenstanders. 1e tegenstander van formaat, heerlijk naïef afgemaakt en zelfs achteraf nog volhouden dat je de juiste keuze maakte.
Precies!
Cash out heeft niks te maken met winst/verlies. En zo min mogelijk winst willen maken omdat je dan een deel af moet staan? Ze willen gewoon zoveel mogelijk winst maken zonder het sportieve doel te vergeten. "Oh jongens we gaan 10m winst maken, heeft iemand nog een goed idee hoe we 9m kunnen verkwanselen zodat we minder belasting betalen?" _O-
Zo min mogelijk winst maken om minder belasting te betalen ... 8)7
Liever enkele miljoenen omzetten zodat je onder de streep 2 ton kunt overhouden dan miljoenen meer zodat je meer belasting betaald maar ook meer onder de streep kunt overhouden ... dat moet je niet willen! :F
Ik zou dolgraag 1 miljoen Euro per jaar aan belasting betalen wat dat betreft! :9

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:38
Overigens staat Twente gewoon terecht voor in Groningen (0-2). Er is bij Groningen echt helemaal geen beleving. Niet bij de spelers, niet bij de technische staf en ook niet bij de supporters.
Dat is bij Twente echt anders ...

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Alleen verdiend elke club meer dan Twente, die hebben een gunfactor 0.
Zelfs Groningen in deze staat.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

OPSLAGHOND schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:20:
Alleen verdiend elke club meer dan Twente, die hebben een gunfactor 0.
Zelfs Groningen in deze staat.
maar ze winnen wel, met 0-2 nog wel in Groningen

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Hackus schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:31:
[...]

maar ze winnen wel, met 0-2 nog wel in Groningen
Het enige wat ik daarop kan zeggen is: Jammer, dat had Twente niet verdiend! ;)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

OPSLAGHOND schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:32:
[...]

Het enige wat ik daarop kan zeggen is: Jammer, dat had Twente niet verdiend! ;)
wat er gebeurt is, is gebeurt. nu is er een nieuwe start vanuit kk divisie. maar ja, jij hebt liever nec en fc emmen in de ere.fc emmen heeft het btw zelf verdient waar ze nu spelen en nec ook ;)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:04

Quad

Doof

Pfft, de enige wedstrijd deze week die wel eens interessant kon zijn, Groningen - Twente, is niet te volgen op Fox 1. Jammer weer.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Hackus schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:41:
[...]
wat er gebeurt is, is gebeurt. nu is er een nieuwe start vanuit kk divisie.
Dat is wel een heel erg simpele redenering, alsof Twente het niet verdiend heeft om enkele divisies lager te gaan spelen ...
Opnieuw beginnen vanaf amateurniveau is een nieuwe start, wat Twente nu moet doorstaan is niks.
maar ja, jij hebt liever nec en fc emmen in de ere.fc emmen heeft het btw zelf verdient waar ze nu spelen en nec ook ;)
NEC wel ja, Emmen kan me niks schelen.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-01 19:31
Ondertussen staat Feyenoord voor tegen Gemert.

Op Heerenveen na niet veel bijzonders dus deze ronde toch?

• Deadsy
Gio voor de verandering eens slim bezig door v Persie rust te geven of is hij geblesseerd?

• LZ86
Stelt ie die el Hankouri weer op. Die knul is ongeschikt. Laat m dan lekker links liggen en geef m geen valse hoop.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
AZ is weer op dreef, wil dat zeggen dat het geen topper is en ik die wedstrijd niet hoef te kijken? :9

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op donderdag 27 september 2018 @ 19:08:
[...]

Waar is ooit gezegd dat PSV schuldenvrij is geweest in de afgelopen jaren? Als ik de cijfers van PSV interpreteer - met beperkt informatie die mij tot nu toe ter oren is gekomen - hoor ik geen rare dingen. Uiteindelijk wil je als organisatie een zo'n laag mogelijke winst behalen, iets met minder winstbelasting wat enkel voordelig is voor de club.

Ik heb het gevoel dat je kortzichtige conclusies maakt (past wel in lijn met je mening over Ten Hag)
Waar dat ooit gezegd is? Hier, tussen juni en nu zo uit mijn hoofd :). En toen zei ik (zoek maar op je weet hoe zoeken werkt in het topic) dat ze ernstig afhankelijk zijn van de CL wat wederom niet waar was.

Als organisatie (BVO) wil je een zo laag mogelijk winst behalen....???? Meen je dat nou serieus?
En vervolgens zet je mijn conclusies weg als kortzichtig en in de lijn met Ten Hag...

Ik zal je nog even wat vertellen: verliezen maakt niet (zoveel) uit. De manier waarop echter wel. Dat bepaalt of een trainer het gevoel heeft wat ze in Duitsland Fingerspitzengefühl noemen. Na de 3-0 in Eindhoven in april en afgelopen zondag is de conclusie nee. Zo zijn er nog wat wedstrijden te noemen onder Ten Hag maar deze springen het meest in het oog. Nou moet je geen conclusies gaan trekken over alle wedstrijden ooit tegen PSV om zo mijn argument in het ridicule te trekken want dat zeg ik niet. Ik kan Ten Hag (bij Ajax) slechts beoordelen sinds januari 2018.

Wat jij met trainers doet moet je zelf weten maar ik kan me de vreugde rondom 'lispel' (dat is echt een verdraaiing van namen @Ankona) Fred Rutten nog herinneren. Zeg maar de periode 2008-2013. Dat deed Cocu en doet van Bommel toch heel wat beter. Ik zeg dat Erik ten Hag sinds zijn aantreden nog nooit door eigen ingrepen een wedstrijd heeft doen kantelen en meerdere wedstrijden al met een foute tactiek is begonnen. Tevens zijn er nogal wat wedstrijden geweest die volledig uit handen zijn gegeven. Dat vind ik voor een 'moderne' tactische trainer met roots in de Bundesliga op zijn zachtst gezegd nogal zwak. Zo zwak dat je als trainer van Ajax mag op zoek mag naar een nieuwe werkgever.

Maar de economie functioneert op sommige plaatsen anders dan in Amsterdam dus prijzen pakken en winst maken behoren niet tot de doelstellingen van een BVO aldus jou. Dan is het inderdaad goed dat Ten Hag blijft zitten en Ajax volgend jaar direct de EL instroomt met hun tweede plaats in de competitie op minimaal 6 punten van PSV.

Moet ik je nog even een quote geven van EriK (bedankt voor het wakkermaken) ten Hag geven?
Erik ten Hag (47) legt uit. ‘We hebben met z’n allen de winnaarsmentaliteit uit ons voetbal gesloopt.’
Waar was die mentaliteit in de belangrijkste wedstrijden dit jaar en afgelopen seizoen? Gezien?

@Deadsy
Volgend jaar is de nummer 1 voorronde CL en de nummer 2 volgens mij EL (geplaatst). Dus voor dit jaar irrelevant.

[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 27-09-2018 21:28 ]

• Ankona
Niet alleen el hankouri is ongeschikt, ook die Colombiaan valt zwaar tegen. De bank kan hoofdklasse niveau aan maar domineert beslist niet.

alles kan off-topic

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

Beschamend wat Feyenoord laat zien. Hoe kan dit nog niet 0-3 zijn?? Willen die gasten die normaal op de bank zitten geen indruk maken ofzo?

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 04:33
Staan ze daar in een feesttent te spelen of zo 8)7

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-01 19:31
alexbl69 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 21:28:
Staan ze daar in een feesttent te spelen of zo 8)7
Nee een ijshal in Friesland begreep ik. :+

Ruststand 0-2

• Deadsy
dr.lowtune schreef op donderdag 27 september 2018 @ 21:27:
Beschamend wat Feyenoord laat zien. Hoe kan dit nog niet 0-3 zijn?? Willen die gasten die normaal op de bank zitten geen indruk maken ofzo?
Het eerste stelt al niet al te veel voor. Wat verwacht je dan van de reserves?

Hoeveel was betaald voor die Sinessterra?

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 27 september 2018 @ 21:24:
[...]

Waar dat ooit gezegd is? Hier, tussen juni en nu zo uit mijn hoofd :). En toen zei ik (zoek maar op je weet hoe zoeken werkt in het topic) dat ze ernstig afhankelijk zijn van de CL wat wederom niet waar was.
Wie eist bewijst
Als organisatie (BVO) wil je een zo laag mogelijk winst behalen....???? Meen je dat nou serieus?
En vervolgens zet je mijn conclusies weg als kortzichtig en in de lijn met Ten Hag...
Ik zie inderdaad liever dat er geïnvesteerd wordt in bijvoorbeeld de spelersgroep dan dat er meer winst gemaakt wordt. Zoals aangegeven enkel op basis van beperkt inzicht en dat zal zo blijven aangezien het financiële stuk mij weinig boeit. Het realiseren van goede financiële resultaten (buiten continuïteit) zijn ondergeschikte aan prijzen.
Ik zal je nog even wat vertellen: verliezen maakt niet (zoveel) uit. De manier waarop echter wel. Dat bepaalt of een trainer het gevoel heeft wat ze in Duitsland Fingerspitzengefühl noemen. Na de 3-0 in Eindhoven in april en afgelopen zondag is de conclusie nee. Zo zijn er nog wat wedstrijden te noemen onder Ten Hag maar deze springen het meest in het oog. Nou moet je geen conclusies gaan trekken over alle wedstrijden ooit tegen PSV om zo mijn argument in het ridicule te trekken want dat zeg ik niet. Ik kan Ten Hag (bij Ajax) slechts beoordelen sinds januari 2018.
Ik zeg niets over alle wedstrijden tegen PSV, enkel de twee verloren wedstrijden waarop je concludeert dat hij niet de trainer voor PSV is, ik zie dat als redelijk kortzichtig. Zie ook niet waar ik de overige verliespartijen benoemde, so enlighten me. Enige wat ik aangeeft is dat je KAN verliezen van PSV, dat is niet een onmogelijk resultaat
Wat jij met trainers doet moet je zelf weten maar ik kan me de vreugde rondom 'lispel' (dat is echt een verdraaiing van namen @Ankona) Fred Rutten nog herinneren. Zeg maar de periode 2008-2013. Dat deed Cocu en doet van Bommel toch heel wat beter.
Ik veroordeel een trainer niet op zijn spraakvermogen maar op zijn uitvoering van zijn taken als hoofdtrainer, een afwijkende spraak maakt een trainer niet minder. Mis wat je hier mee wil zeggen
Ik zeg dat Erik ten Hag sinds zijn aantreden nog nooit door eigen ingrepen een wedstrijd heeft doen kantelen en meerdere wedstrijden al met een foute tactiek is begonnen. Tevens zijn er nogal wat wedstrijden geweest die volledig uit handen zijn gegeven. Dat vind ik voor een 'moderne' tactische trainer met roots in de Bundesliga op zijn zachtst gezegd nogal zwak. Zo zwak dat je als trainer van Ajax mag op zoek mag naar een nieuwe werkgever.
De combinatie Ajax en ten Hag is niet geweldig gebleken en er is niets veranderd tussen zijn aanstelling en nu, om die reden hem nu wegsturen toont het onvermogen van het bestuur aan.
Maar de economie functioneert op sommige plaatsen anders dan in Amsterdam dus prijzen pakken en winst maken behoren niet tot de doelstellingen van een BVO aldus jou.
Knappe conclusie, ben benieuwd hoe je hier op bent gekomen. Prijzen boven economische winst.
Dan is het inderdaad goed dat Ten Hag blijft zitten en Ajax volgend jaar direct de EL instroomt met hun tweede plaats in de competitie op minimaal 6 punten van PSV.
Ik zie ten Hag nog steeds als een prima trainer, beter dan de gemiddelde trainer in de eredivisie. Wellicht niet de man voor Ajax maar zeker wel voor subtop
Moet ik je nog even een quote geven van EriK (bedankt voor het wakkermaken) ten Hag geven?

[...]
Goede quote van ten Hag. Zeker omdat je de context meeneemt. Het artikel waar hij dat in zegt gaat over het afschaffen van scheidsrechters bij jeugdwedstrijden en het niet bijhouden van de stand.
Waar was die mentaliteit in de belangrijkste wedstrijden dit jaar en afgelopen seizoen? Gezien?
Wellicht eens bij de spelers gaan kijken, een ziyech die vorig jaar weg wilde en niet tevreden was over de reactie van de fan. Dan heb je dus de sterspeler die er al niet top bij loopt. Zo ook de al te vaak aangehaalde situatie Nouri en richting het einde van het seizoen onmogelijk te behalen kampioenschap.

[ Voor 0% gewijzigd door naitsoezn op 27-09-2018 22:02 . Reden: Naamsverbastering of typo? ;) ]

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

@Napo

Taak van een hoofdtrainer is de spelers motiveren toch? Hoe rijmt dat met een Ziyech die niet tevreden was (met name in de tweede seizoenshelft). Daar dient een hoofdtrainer toch voor te zorgen? Die motiveert, spoort aan, zet de piketpaaltjes uit etcetera.

Prijzen boven economische winst. Je weet dat als de gemeente Eindhoven niet om de hoek was gekomen met een zak geld er nooit meer een prijs behaald zou zijn? Je weet dat CL inmiddels geen gegeven meer is voor Nederlandse clubs?
De combinatie Ajax en ten Hagen is niet geweldig gebleken en er is niets veranderd tussen zijn aanstelling en nu, om die reden hem nu wegsturen toont het onvermogen van het bestuur aan.
Ondanks dat er niks veranderd is, is ten Hag niet geweldig gebleken? En als hij weg moet is dat het onvermogen van het bestuur? Lijkt me eerder het onvermogen van de trainer. Of gaan we het bestuur ook de laan uitsturen?

Over dat spraakvermogen; in een publieke functie waarin je zeer regelmatig met de media te doen hebt mag je enige vorm van voor de dag komen verwachten. Ik heb het niet zozeer over zijn stem an sich maar de manier waarop hij doorpraat in het algemeen. Dat is gewoon media training van een slecht consultancybureau (heb ik professioneel geregeld mee te doen dus ik ken dat traject) uitgevoerd door een slechte leerling die de naam Ten Hag draagt.
Ik zie inderdaad liever dat er geïnvesteerd wordt in bijvoorbeeld de spelersgroep dan dat er meer winst gemaakt wordt
Dat geld wordt bijgedrukt à-la 'Casa de Papel' stijl? Geleend bij de gemeente? Weggetoverd in de boeken? Om te (her)investeren zul je winst moeten maken. Ook met de pure verkoop van spelers zal er eerst de knip moeten worden getrokken wanneer ze niet uit eigen opleiding afkomstig zijn. PSV moet een lening afbetalen dus die kunnen het zich absoluut niet veroorloven geen winst te maken. De rente en boeteclausules zijn hoger dan de winstbelasting kan ik je verklappen ;). Winst is het positieve verschil tussen opbrengsten en kosten. Wanneer die twee 100% in balans zijn valt er niet zoveel te investeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Typhone op 27-09-2018 22:04 ]

• Ankona
Sinisterra valt echt door de mand, op hoofdklasse niveau kan hij bij lange na niet meekomen. Lekkere miskoop van Martin v G.

alles kan off-topic

• Deadsy
Ankona schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:04:
Sinisterra valt echt door de mand, op hoofdklasse niveau kan hij bij lange na niet meekomen. Lekkere miskoop van Martin v G.
Zoiets zou je toch uit de jeugd moeten kunnen hallen. Heeft dan wel maar 2mln gekost maar voor Feyenoord is dat gewoon nog steeds veel geld voor iemand die zo slecht is.

Voor dat geld zou je toch iets leukers uit de Keuken Kampioen Divisie moeten kunnen halen/

[ Voor 10% gewijzigd door Deadsy op 27-09-2018 22:05 ]

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Ankona schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:04:
De 'erra's' doen het niet zo goed. Bij Ajax loopt er een Cassierra die inmiddels in hetzelfde rijtje geplaatst kan/mag worden.

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:01:
@Napo

Taak van een hoofdtrainer is de spelers motiveren toch? Hoe rijmt dat met een Ziyech die niet tevreden was (met name in de tweede seizoenshelft). Daar dient een hoofdtrainer toch voor te zorgen? Die motiveert, spoort aan, zet de piketpaaltjes uit etcetera.
Correct, mijn inziens had Ziyech ook niet opgesteld moeten worden indien hij niet kan presteren.
Prijzen boven economische winst. Je weet dat als de gemeente Eindhoven niet om de hoek was gekomen met een zak geld er nooit meer een prijs behaald zou zijn? Je weet dat CL inmiddels geen gegeven meer is voor Nederlandse clubs?
Hier is een appart topic voor.
[...]

Ondanks dat er niks veranderd is, is ten Hag niet geweldig gebleken? En als hij weg moet is dat het onvermogen van het bestuur? Lijkt me eerder het onvermogen van de trainer. Of gaan we het bestuur ook de laan uitsturen?
Het bestuur is verantwoordelijk voor het zoeken en aanstellen van een capabele trainer. Ten Hag paste in de eisen voor een trainer voor de club Ajax en doet dat na afloop van vorig seizoen nog steeds. Het bestuur spreekt het vertrouwen uit en met dezelfde resultaten, hetgeen je kan verwachten. Een niet passende trainer aanstellen is geen fout van de trainer. Dat bijvoorbeeld Brenet onvoldoende kwaliteiten had voor PSV is niet de fout van de speler maar van het transferbeleid en de trainer indien hij wordt opgesteld op een plek waar hij niet hoort
Over dat spraakvermogen; in een publieke functie waarin je zeer regelmatig met de media te doen hebt mag je enige vorm van voor de dag komen verwachten. Ik heb het niet zozeer over zijn stem an sich maar de manier waarop hij doorpraat in het algemeen. Dat is gewoon media training van een slecht consultancybureau (heb ik professioneel geregeld mee te doen dus ik ken dat traject) uitgevoerd door een slechte leerling die de naam Ten Hag draagt.
Dat is een bekend feit als je ten Hag aanstelt, het bestuur ziet het dus niet als limitatief en die mening deel ik.
[...]

Dat geld wordt bijgedrukt à-la 'Casa de Papel' stijl? Geleend bij de gemeente? Weggetoverd in de boeken?
Hier is een appart topic voor.
Om te (her)investeren zul je winst moeten maken. Ook met de pure verkoop van spelers zal er eerst de knip moeten worden getrokken wanneer ze niet uit eigen opleiding afkomstig zijn. PSV moet een lening afbetalen dus die kunnen het zich absoluut niet veroorloven geen winst te maken. De rente en boeteclausules zijn hoger dan de winstbelasting kan ik je verklappen ;).
En transferuitgaven komen niet in de jaarcijfers terug. De ruimte die je hebt om te investeren in de selectie zou je moeten doen als voetbalorganisatie. Kapitaal hoort op het veld te staan en daar te renderen.

• Ankona
Wat is er met Gio gebeurd? Hij heeft al twee keer gewisseld

alles kan off-topic

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Gaat lekker tekeer in Utrecht trouwens. MVV heeft nog zoiets als een harde kern zo te zien.

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:10:
En transferuitgaven komen niet in de jaarcijfers terug. De ruimte die je hebt om te investeren in de selectie zou je moeten doen als voetbalorganisatie. Kapitaal hoort op het veld te staan en daar te renderen.
Ehm.... Volgens mij kun je beter ophouden over het financiële deel, je zegt tot nu toe meer fout dan goed erover ;)

• Deadsy
Typhone schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:13:
Gaat lekker tekeer in Utrecht trouwens. MVV heeft nog zoiets als een harde kern zo te zien.
In dit soort gevallen vind ik politie geweld wel gepast. Idioten, het is voetbal. Ga met je kont op het stoeltje zitten of ga naar huis.

• LZ86
Sinisterra zoveelste miskoop an v Geel. Ben echt klaar met die vent

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:50
Leon Zwiers schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:29:
Haha. Hij was wel heel slecht idd.

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:20:
[...]

Ehm....
Volgens mij kun je beter ophouden over het financiële deel, je zegt tot nu toe meer fout dan goed erover ;)
Oh really, dat was juist het hele punt van die reactie ;-)
Anyhow, jaarverslagen bespreken in dit topic, niet heel nuttig in deze topicreeks.

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:29:
Zeg toch al een tijdje dat Gio en Marti weg moeten.
Beide zijn niet in staat om met Feyenoord de volgende stap te zetten.

Ze hebben een trainer nodig die spelers beter maakt en met jeugd kan werken.
En een TD die slim inkoopt.

Maar je zult zien dat Feyenoord dit seizoen weer de beker wint en die Sinesterra zal in de finale tegen de bal aanlopen en de winnende maken
Pagina: 1 ... 94 ... 211 Laatste

Dit topic is gesloten.