[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 211 Laatste
Acties:
  • 319.630 views

Onderwerpen

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02:17
Qu3st schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:54:
[...]

Doe niet zo..... Want Frenkie had gewoon echt verzorging nodig.
Precies, je zag in de close up bij de behandeling ook dat hij echt geraakt was. Was wat mij betreft wel een redelijk normale "elleboog" die voor komt als er 1 hoger springt dan de andere. Dus niet echt een gele kaart waard. Meer ongelukkig

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Terranova schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:56:
De Jong: "Maak niet uit hoe hard een elleboog is"

Hij geeft dus gewoon toe dat hij zich aanstelt. Terecht geel dus gewoon.
Dat is een bijzondere conclusie, hij geeft aan dat ellebogen niet thuishoren in het voetbal en dat het onsportief gedrag is. De impact is van minder belang omdat je de gedraging sowieso niet moet uitvoeren.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:22
Waarom niet allebei? Een gele kaart voor De Jong voor aanstellen, maar ook zeker een rode kaart voor Onana; een elleboogstoot hoort gewoon niet.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Luuk de Jong praten over onsportief gedrag? Dat kan nooit goed voor hem aflopen ...

Real Madrid schijnt 80 miljoen voor De Jong (Ajax) te willen betalen. Hopelijk hebben ze gezien dat je voor dat geld veel betere verdedigers kunt kopen ...

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-01 22:09
ze willen hem als middenvelder kopen, als opvolger van modric

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-01 19:59

Qu3st

OPSLAGHOND schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:18:
Luuk de Jong praten over onsportief gedrag? Dat kan nooit goed voor hem aflopen ...

Real Madrid schijnt 80 miljoen voor De Jong (Ajax) te willen betalen. Hopelijk hebben ze gezien dat je voor dat geld veel betere verdedigers kunt kopen ...
Die coach van RM zal echt wel doorhebben dat ze Frenkie niet in de verdediging horen op te stellen.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Als dat rijtje van clubs (o.a. Manchester U., PSG, Bayern M., Real Madrid, Barca, Tottenham) dat hem zou willen hebben klopt dan zou ik hem voor 80 miljoen niet laten gaan.

p.s. Kan Tottenham niet standaard geld overmaken naar Ajax, die winkelen er erg graag de laatste jaren ...

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-01 14:03

Baseman77

We move

Apart dat een 19 jarig manneke zo belangrijk is voor Ajax.
Evenals dat het apart is dat Ten Hag zo weinig vertrouwen heeft in dure aankoop Wöber en nieuwe aankoop Schuurs (en deze laatste koos nog wel voor Ajax omdat je daar als jonge speler eerder kansen kreeg).
Ook is het apart dat er zoveel geld uitgegeven wordt en 1 blessure achterin al zorgt voor grote problemen.

De wedstrijd gisteren was een kopie van de kampioenswedstrijd eind vorig seizoen, met als grote verschil dat de overwinning gisteren geen verrassing was.
Natuurlijk is het altijd afwachten, maar ook op dit forum waren de pijnpunten bij Ajax en de kansen voor PSV al aangekaart. Het tactisch plan van Van Bommel was daarom logisch, de opstelling van Ten Hag speelde dit perfect in de kaart. Door F. de Jong als CV te gebruiken kreeg Ten Hag het voor elkaar om zijn team op 2 posities te verzwakken. PSV hoefde alleen maar vol de duels aan te gaan, Ajax tegen te houden en de bal bij de omschakeling naar balbezit richting Luuk te schieten. Dat deed PSV dan ook vol hartstocht, wat heerlijk was om te zien, maar Ajax mag het zich aanrekenen dat zoiets relatiefs eenvoudigs zorgt voor een kansloze nederlaag.

PS: Ik begin me steeds meer te irriteren aan F. de Jong.
Die jongen komt, ondanks de enorm overdreven hype, in ieder interview zo eerlijk, realistisch en nuchter over dat ik helemaal geen hekel aan hem kan krijgen. Na de wedstrijd gisteren gaf hij zelfs aan dat ze maar even nederig moesten zijn. Stop daarmee Frenkie, ik krijg veel te veel respect voor je :D _/-\o_

PPS: Komisch die afleiding nu in de Telegraaf.
Ineens wil Real Madrid 80 miljoen betalen voor F. de Jong en wordt de nadruk gelegd op de historisch jonge leeftijd van invaller Gravenberch. Valt niet op verder.
Klopt, een schwalbe wel.
Bij een schwalbe is er echter sprake van geen contact, dus bij eerst een licht duwtje in de rug en vervolgens tegen je tegenstander aan lopen is er wel degelijk sprake van contact. En makkelijker vallen is gewoon toegestaan.

Dat Lozano geen penalty krijgt vind ik terecht, maar dat F. de Jong hier een groot risico nam en er geen sprake is van een schwalbe moge overduidelijk zijn.

PS: Die haat (en zelfs scheldpartijen) op Lozano ook hier meteen, alsof hij een Berghuisje deed ;w
Qu3st schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:22:
Ja hij sloeg bij Frenkie zijn tanden door de lippen.
Je bedoelt dat moment toen Lozano eerder en veel hoger sprong dan F. de Jong?
Dat is natuurlijk nooit een elleboogstoot, zelfs niet als je ernaar zoekt.
Snowdog schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:18:
Zit nog even de ratings op vi.nl te bekijken.
Je moet even de ratings bekijken op de Telegraaf.
Alle Ajacieden krijgen een voldoende en Luuk de Jong krijgt maar liefst een hele 7, veel hilarischer kan niet _O-
Typhone schreef op maandag 24 september 2018 @ 07:39:
Puur voetballend is PSV helemaal niet zo sterk. Dat zag je gisteren een paar keer goed tot aan die dubbele panna van Pereiro.
Dan heb je het tactische plan van Van Bommel niet goed begrepen.
PSV speelde namelijk bewust de lange bal op Luuk. PSV ging er vanuit dat Ajax druk wilde gaan zetten en PSV wist dat Luuk zo goed als altijd de duels wint van F. de Jong en Blind, tel dat op en je krijgt wat gisteren gebeurde. Oftewel, PSV speelde zich iedere keer relatief makkelijk onder de druk uit door de bal naar Luuk te schieten, die er vervolgens voor zorgde dat die bal bijna iedere keer bij een medespeler terecht kwam. Daardoor stond Ajax nog met veel spelers voor de bal en kwam de gemankeerde verdediging veel te vaak 1 op 1 te staan met de aanvallers van PSV. Dat heeft niets met geluk of een gebrek aan voetbal te maken, maar alles met de bedachte tactiek en de uitvoering daarvan.

De 2e helft wilde PSV vooral counteren en mocht Ajax de bal hebben. Die countermogelijkheden werden echter veel te weinig benut door PSV, waardoor Ajax verdere tegengoals bespaard bleef. En aangezien Ajax zelf nauwelijks iets wist te creëren bleef PSV makkelijk overeind.
Gonadan schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:34:
Als ik dan nu lees dat Ten Hag exact dezelfde tactiek zou kiezen als het opnieuw mocht dan zakt m'n broek toch af.
Helemaal mee eens!
Je krijgt volkomen terecht een pak slaag, je wordt tactisch afgetroefd, en beide zaken waren vooraf als grote mogelijkheden aangekondigd door velen na het wegvallen van De Ligt en de opstelling van Ajax zoals die tegen AEK. Als je dan achteraf aangeeft niets verkeerd te hebben gedaan als trainer en niets gewijzigd zou hebben, dan ben je echt blind voor je tekortkomingen.
Ook zijn opmerking dat het tegen AEK wel werkte en dat dat toch CL was, maakte het er voor Ten Hag niet beter op :F
rik86 schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:51:
2. Overdreven gedrag na een (schijnbare) overtreding gele kaart
Iedereen snapt wat je hiermee bedoelt en ik ben het er op zich mee eens.
Het heeft alleen 1 probleem en dat is precies de reden dat het niet ingevoerd kan worden, namelijk wanneer is het overdreven? In welke mate, wie bepaalt dat, wanneer en op welke wijze?
Pijn valt niet objectief vast te stellen, dus er kan ook niet worden beoordeeld of een speler overdrijft. Uitzonderingen daargelaten (zoals Berghuis gisteren).

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Baseman77 schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:31:
Evenals dat het apart is dat Ten Hag zo weinig vertrouwen heeft in dure aankoop Wöber en nieuwe aankoop Schuurs (en deze laatste koos nog wel voor Ajax omdat je daar als jonge speler eerder kansen kreeg).
Ook is het apart dat er zoveel geld uitgegeven wordt en 1 blessure achterin al zorgt voor grote problemen.
Het moet bijna wel persoonlijk zijn. Wöber is een beer van een vent, had mooi De Jong de tribune in kunnen werken. Net als dat ik liever een Van de Beek met wat body tegen PSV zie dan zo'n jochie als Eiting.
Dan kan je blijven leuteren over linkspoten of controleurs, maar onder de streep komt er keer op keer gewoon niets van terecht. Dit gaat op termijn voor wrijving zorgen ben ik bang.
Die jongen komt, ondanks de enorm overdreven hype, in ieder interview zo eerlijk, realistisch en nuchter over dat ik helemaal geen hekel aan hem kan krijgen. Na de wedstrijd gisteren gaf hij zelfs aan dat ze maar even nederig moesten zijn. Stop daarmee Frenkie, ik krijg veel te veel respect voor je :D (y)
:D
Ineens wil Real Madrid 80 miljoen betalen voor F. de Jong en wordt de nadruk gelegd op de historisch jonge leeftijd van invaller Gravenberch. Valt niet op verder.
Ja die viel mij ook al op. Heeft heer Verweij weer een halfzachte poging tot een rookgordijntje gedaan? :F

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Qu3st

Qu3st

Baseman77 schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:31:
Zo gek is dat niet toch? Die jongen is gewoon een heel groot talent en hij laat het ook nog eens consequent zien, gisteren daargelaten. Die Ten Hag is gewoon de doodslag voor Ajax, totaal geen tactisch inzicht. Wöber moet hij gewoon opstellen in zo'n wedstrijd. En Schuurs hoort dan op de bank, in een wedstrijd tegen PSV zou ik hem nog niet laten debuteren.
De wedstrijd gisteren was een kopie van de kampioenswedstrijd eind vorig seizoen, met als grote verschil dat de overwinning gisteren geen verrassing was.
Natuurlijk is het altijd afwachten, maar ook op dit forum waren de pijnpunten bij Ajax en de kansen voor PSV al aangekaart. Het tactisch plan van Van Bommel was daarom logisch, de opstelling van Ten Hag speelde dit perfect in de kaart. Door F. de Jong als CV te gebruiken kreeg Ten Hag het voor elkaar om zijn team op 2 posities te verzwakken. PSV hoefde alleen maar vol de duels aan te gaan, Ajax tegen te houden en de bal bij de omschakeling naar balbezit richting Luuk te schieten. Dat deed PSV dan ook vol hartstocht, wat heerlijk was om te zien, maar Ajax mag het zich aanrekenen dat zoiets relatiefs eenvoudigs zorgt voor een kansloze nederlaag.
Amen! Van Bommel heeft Ten Hag tactisch overklast. Hoe kun je achteraf dan ook zeggen: "dit had ik totaal niet verwacht?" Dan moet je toch echt weer terug naar de voetbalschool, iedere amateur had het voor de wedstrijd al door, maar TH bleef maar vasthouden aan het onder de druk uit voetballen. Met 3 middenvelders in de verdediging zou je dat natuurlijk prachtig kunnen doen, maar PSV speelde daar inderdaad goed op in. Vol druk op de bal, vol overgave in duels, vol voor elke bal gaan. Op tactisch inzicht en inzet werd Ajax overklast, helaas.
Die jongen komt, ondanks de enorm overdreven hype, in ieder interview zo eerlijk, realistisch en nuchter over dat ik helemaal geen hekel aan hem kan krijgen. Na de wedstrijd gisteren gaf hij zelfs aan dat ze maar even nederig moesten zijn. Stop daarmee Frenkie, ik krijg veel te veel respect voor je :D (y)

Leuk om zo'n realistische jongen te horen toch? Waarom zou je er dan aan gaan irriteren? Zo kan ik mij dan weer irriteren aan een Viergever bijvoorbeeld :P
Hier laat TH ook weer zich van zijn beste kant zien, kansloze actie om Gravenberch te laten debuteren.
Wat de Telegraaf doet is inderdaad lachwekkend, helemaal die ratings die nergens op slaan, want geen enkele Ajax speler hoort een voldoende te hebben.
En laat die berichten over vermoedelijke tranfsersommen helemaal maar achterwege. Achterlijk gedrag van de Telegraaf.
Je bedoelt dat moment toen Lozano eerder en veel hoger sprong dan F. de Jong?
Dat is natuurlijk nooit een elleboogstoot, zelfs niet als je ernaar zoekt.
Hoe ik het mij herinner was het wel een kopduel maar lag die arm van Lozano echt wel in het gezicht van Frenkie. Maar om zeker een elleboog uit te sluiten moet ik de beelden nog eens terug zien.
Ik heb de beelden kunnen vinden, nog niet op Fox Sports, op 1 of andere vage terugkijk site. Dus zal de link maar niet plaatsen. Voor de mensen die willen weten, het gebeurde ongeveer in de 82e minuut. Lozano springt inderdaad hoger, maar zet wel echt zijn hand in het gezicht van Frenkie en niet op een hele nette manier. Dat had gewoon ook een kaart mogen zijn.

(Wat een verademing om eens wat te lezen/discussiëren over de tactiek van Van Bommel, een discussie wat veel leuker is dan het bitchen op Makkelie.)
Gonadan schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:34:
Als ik dan nu lees dat Ten Hag exact dezelfde tactiek zou kiezen als het opnieuw mocht dan zakt m'n broek toch af.
Die man is echt niet goed wijs of wel? Waar heeft hij dit gezegd? Ik neem voordat ik dat dan lees even een slok koffie die ik erna weer uit kan proesten. Ongelooflijk dat zo'n man de trainer van Ajax is.

[ Voor 10% gewijzigd door Qu3st op 24-09-2018 12:32 ]

Verwijderd

Ziyech mag zeker een voldoende krijgen. Voor inzet krijgt hij een 10.
Helaas qua spel wat minder, maar hij haalde alles uit de kast.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Qu3st schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:44:
[...]

Voetbal kan zoveel leren van andere sporten! Alleen dit idee zou niet echt lukken, bij volleybal kun je toch oneindig wisselen?
Eens dat het niet een op een over te nemen is. Bij volleybal kun je niet oneindig wisselen maar wel veel meer (6 keer per set, elke set mag je weer dezelfde of allemaal andere spelers opstellen. Gewisselde spelers mogen ook weer terug gewisseld worden)

alles kan off-topic

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:07:
Onana kan definitief niet geschorst worden. Blijkbaar is het gezien :X

Doet me erg denken aan de 3 wedstrijden schorsing die Gustafson 3 jaar geleden kreeg na een wedstrijd tegen Heracles. Ik kan helaas geen beelden vinden, maar dat was ook een klein elleboogstootje op ongeveer dezelfde hoogte en een speler die heel veel theater maakte. Toen was het argument dat een elleboogstoot een elleboogstoot is, blijkbaar zijn de richtlijnen in de tussentijd weer veranderd.
Nijhuis... Fan van mannelijk voetbal dus die zal dit aanstellerij gevonden hebben. Wat wij heel vaak niet fijn vinden en de tegenstander wel, nu een keer andersom.

• Baseman77

Baseman77

We move

Qu3st schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:52:
Zo gek is dat niet toch? Die jongen is gewoon een heel groot talent en hij laat het ook nog eens consequent zien, gisteren daargelaten.
Ik bedoelde het ook niet negatief richting De Ligt, die gaat de top halen.
Maar Ajax mag niet zo afhankelijk zijn van 1 speler.
Van Bommel heeft Ten Hag tactisch overklast. Hoe kun je achteraf dan ook zeggen: "dit had ik totaal niet verwacht?" Dan moet je toch echt weer terug naar de voetbalschool, iedere amateur had het voor de wedstrijd al door, maar TH bleef maar vasthouden aan het onder de druk uit voetballen.
Overklast worden kan gebeuren, maar ik verbaasde me inderdaad vooral over Ten Hag zijn woorden achteraf. Had aangegeven dat het tegen AEK wel werkte, maar dat het deze keer verkeerd uitviel en dat je het anders had moeten aanpakken. Overtuigd blijven van je eigen gelijk ondanks dat iedereen ziet dat je ongelijk hebt is niet zo handig. En dat net in een periode dat Ajax en hij zelf goed bezig waren.
Leuk om zo'n realistische jongen te horen toch? Waarom zou je er dan aan gaan irriteren?
Je neemt mij nu te serieus ;)
Ik krijg jeuk van die hele hype over F. de Jong, maar hij zelf blijft er ontzettend nuchter en realistisch onder. Erg knap en indrukwekkend.
Hoe ik het mij herinner was het wel een kopduel maar lag die arm van Lozano echt wel in het gezicht van Frenkie. Maar om zeker een elleboog uit te sluiten moet ik de beelden nog eens terug zien.
Het klinkt excuus-achtig, maar ik vind dat F. de Jong tegen Lozano zijn arm springt zogezegd.
Normaal gaat de arm naar het hoofd, maar Lozano sprong eerder en hing een stuk hoger in de lucht dan De Jong. Er was wel degelijk contact, maar hier leek Lozano mij niets te verwijten.
(Wat een verademing om eens wat te lezen/discussiëren over de tactiek van Van Bommel, een discussie wat veel leuker is dan het bitchen op Makkelie.)
Bitchen op Makkelie kan best leuk zijn (en makkelijk :+ ), maar een inhoudelijke discussie is inderdaad veel beter d:)b

• Gonadan

Gonadan

Het ergste is nog dat de tactiek van Van Bommel helemaal niet bijzonder was en alles behalve een verrassing. Dat toont alleen maar meer aan hoe zwak Ten Hag de boel neergezet heeft.
Dat kan allemaal gebeuren uiteraard, maar als dan de reflectie ook nog eens volledig mist dan begint mij dat wel te irriteren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Dilrosun is lekker bezig. Op de vleugel lijkt er in ieder geval wat talent te zijn (bergwijn. Groeneveld)

https://www.ajaxshowtime....lopig-beste-in-bundesliga

• Qu3st

Qu3st

Baseman77 schreef op maandag 24 september 2018 @ 12:39:

Ik bedoelde het ook niet negatief richting De Ligt, die gaat de top halen.
Maar Ajax mag niet zo afhankelijk zijn van 1 speler.
Ja, maar het is dan niet echt dat Ajax er afhankelijk van is, het is dat TH gewoon de poppetjes op de verkeerde plek zet. Of helemaal niet opstelt. Want als je met een volwaardige verdediging zou spelen, zou denk ik die fouten van gisteren niet zo snel zijn gemaakt. Of je dan zou hebben gewonnen? Lijkt mij niet, want de instelling van Ajax was gewoon verkeerd, maar ja als als bestaat niet.
Overklast worden kan gebeuren, maar ik verbaasde me inderdaad vooral over Ten Hag zijn woorden achteraf. Had aangegeven dat het tegen AEK wel werkte, maar dat het deze keer verkeerd uitviel en dat je het anders had moeten aanpakken. Overtuigd blijven van je eigen gelijk ondanks dat iedereen ziet dat je ongelijk hebt is niet zo handig. En dat net in een periode dat Ajax en hij zelf goed bezig waren.
Tja in topwedstrijden komt toch echt je ware aard naar boven, en het is gewoon duidelijk dat TH echt een maatje te klein is voor Ajax. (Hebben we het bonnetje nog :+)
Je neemt mij nu te serieus ;)
Ik krijg jeuk van die hele hype over F. de Jong, maar hij zelf blijft er ontzettend nuchter en realistisch onder. Erg knap en indrukwekkend.
Ik neem niemand serieus hier :9 :>
Nee erg knap van hem ja!
Het klinkt excuus-achtig, maar ik vind dat F. de Jong tegen Lozano zijn arm springt zogezegd.
Normaal gaat de arm naar het hoofd, maar Lozano sprong eerder en hing een stuk hoger in de lucht dan De Jong. Er was wel degelijk contact, maar hier leek Lozano mij niets te verwijten.
Nou als je de beelden terug zou zien kan denk ik je mening nog kan veranderen.
Bitchen op Makkelie kan best leuk zijn (en makkelijk :+ ), maar een inhoudelijke discussie is inderdaad veel beter d:)b
Tja, die man hoort ook achter de schermen van de VAR te zitten, dat deed hij namelijk uitstekend :p

Hugo Borst verwoord het heel goed in zijn column bij het AD.
https://www.ad.nl/home/di...ekje-los-aan-je~af16300a/

[ Voor 3% gewijzigd door Qu3st op 24-09-2018 12:59 ]

• Ankona
Gonadan schreef op maandag 24 september 2018 @ 12:45:
Het ergste is nog dat de tactiek van Van Bommel helemaal niet bijzonder was en alles behalve een verrassing. Dat toont alleen maar meer aan hoe zwak Ten Hag de boel neergezet heeft.
Dat kan allemaal gebeuren uiteraard, maar als dan de reflectie ook nog eens volledig mist dan begint mij dat wel te irriteren.
Niet zozeer hoe zwak het neergezet was, maar hoe voorspelbaar het spel van Ajax is. Verstoor je het middenveld dan dondert de boel in elkaar en kun je met snelle counters succes halen.

alles kan off-topic

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
Zingo schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:45:
[...]

Daarom heb ik voor de zekerheid de strafcodes erbij gepakt, ik weet uit ervaring dat die wat meer uitleg geven over losse situaties dan het standaard spelregelboek van de KNVB:

http://bin617-01.website-...chting%20strafcodes_0.pdf

Conform de strafcodes is het dus een rode kaart. De spelregels in het boekje zijn helaas incompleet (heb ik tijdens de cursus helaas een aantal keer gezien (ja, ik heb gewoon het scheidsrechter certificaat gehaald))
Nee hoor, ik weet uit ervaring dat de spelregels in het boekje niet incompleet zijn, de strafcodes zijn slechts specifieker.

De strafcode waar jij op doelt, is naar ik vermoed strafcode 4. Daarbij wordt inderdaad een elleboogstoot benoemd, echter strafcode 4 gaat over gewelddadige handelingen buiten een duel om de bal om. Ik kan op generlei wijze het gedrag van Onana zien als gewelddadige handeling en al helemaal niet om een duel buiten de bal om. Strafcode 4 is hierop dus niet van toepassing.

Het zou hier mogelijk kunnen gaan om strafcode 3, ernstig gemeen spel tijdens een duel om de bal. Nu is ernstig gemeenspel een rekbaar begrip, maar naar mijn mening is daar geen sprake van. Het gebruik van hand of arm (of elleboog) wordt met betrekking tot ernstig gemeen spel in zowel de spelregels als de strafcodes expliciet iets beschreven, namelijk dat dit niet mag in het gezicht op of het hoofd. Van dat laatste is ook zeker geen sprake.

Zoals ik de situatie interpreteer: De Jong hindert Onana vanuit het keepersgebied en begaat daarmee een overtreding. Onana heeft de bal, dus krijgt voordeel. Onana neemt zichzelf in bescherming - wat keepers mijns inziens terecht doen - door zich af te zetten met zijn elleboog, zodat hij zijn handen op/bij de bal kan houden, zodat hij deze onder controle houdt. De Jong gaat liggen als een stervende zwaan en wendt een blessure voor. De enige conclusie die ik daaruit kan trekken is alleen geel voor De Jong. (en ja, ik heb gewoon het SO I certificaat gehaald...)

• Gonadan

Gonadan

Ankona schreef op maandag 24 september 2018 @ 12:51:
Niet zozeer hoe zwak het neergezet was, maar hoe voorspelbaar het spel van Ajax is. Verstoor je het middenveld dan dondert de boel in elkaar en kun je met snelle counters succes halen.
Dat geldt voor elke niet-Engelse club. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• MPM
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07-2024

MPM

lateef schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:10:
[...]
......

Zoals ik de situatie interpreteer: De Jong hindert Onana vanuit het keepersgebied en begaat daarmee een overtreding. Onana heeft de bal, dus krijgt voordeel. Onana neemt zichzelf in bescherming - wat keepers mijns inziens terecht doen - door zich af te zetten met zijn elleboog, zodat hij zijn handen op/bij de bal kan houden, zodat hij deze onder controle houdt. De Jong gaat liggen als een stervende zwaan en wendt een blessure voor. De enige conclusie die ik daaruit kan trekken is alleen geel voor De Jong. (en ja, ik heb gewoon het SO I certificaat gehaald...)
Ik ben het in grote lijnen met je eens, vind rood hier te zwaar en de Jong moet zich niet zo aanstellen.
Maar kijk de beelden eens terug en je ziet dat Onana niet de elleboog gebruikt om zijn handen op de bal te houden. Hij laat de bal met 1 hand los en gebruikt de elleboog van die arm om de Jong een tik te geven.

• Ankona
[...]

Nee hoor, ik weet uit ervaring dat de spelregels in het boekje niet incompleet zijn, de strafcodes zijn slechts specifieker.

De strafcode waar jij op doelt, is naar ik vermoed strafcode 4. Daarbij wordt inderdaad een elleboogstoot benoemd, echter strafcode 4 gaat over gewelddadige handelingen buiten een duel om de bal om. Ik kan op generlei wijze het gedrag van Onana zien als gewelddadige handeling en al helemaal niet om een duel buiten de bal om. Strafcode 4 is hierop dus niet van toepassing.

Het zou hier mogelijk kunnen gaan om strafcode 3, ernstig gemeen spel tijdens een duel om de bal. Nu is ernstig gemeenspel een rekbaar begrip, maar naar mijn mening is daar geen sprake van. Het gebruik van hand of arm (of elleboog) wordt met betrekking tot ernstig gemeen spel in zowel de spelregels als de strafcodes expliciet iets beschreven, namelijk dat dit niet mag in het gezicht op of het hoofd. Van dat laatste is ook zeker geen sprake.

Heel verhaal maar de feitelijke waarneming is toch anders. Klopt dat er een enigszins fysiek duel was op de rand van het keepersgebied. Daar is echter niet voor gefloten, de vraag is ook of het er net binnen of buiten was.
Echter, het incident met de elleboog was duidelijk een andere actie. Beide spelers stonden inmiddels weer stabiel op hun beentjes, Onana had de bal klemvast. Geheel uit het niets hoekt Onana dan zijn elleboog tussen de ribben van De Jong. Gezien jouw spelregel uitleg is dat dan dus strafcode 4 en omdat het niet tijdens een dood spelmoment was ook een strafschop.

alles kan off-topic

• lateef
MPM schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:17:
[...]

Ik ben het in grote lijnen met je eens, vind rood hier te zwaar en de Jong moet zich niet zo aanstellen.
Maar kijk de beelden eens terug en je ziet dat Onana niet de elleboog gebruikt om zijn handen op de bal te houden. Hij laat de bal met 1 hand los en gebruikt de elleboog van die arm om de Jong een tik te geven.
Vandaar dat ik handen op/bij de bal zei. Onana houdt zichzelf zo compact mogelijk. Wanneer hij zijn arm zou strekken en De Jong met zijn hand weg zou duwen, dan staat hij veel meer open en heeft hij minder controle over de bal.

Dit is een situatie die ik redelijk vaak zie voorkomen en ik begrijp helemaal dat je als keeper je zo op stelt. Dit is gewoon irritant gedrag van voetballers om een keeper in zo'n situatie te hinderen en naar mijn mening volkomen terecht dat een keeper zich daar op deze wijze tegen beschermt.
Ankona schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:25:
[...]

Heel verhaal maar de feitelijke waarneming is toch anders. Klopt dat er een enigszins fysiek duel was op de rand van het keepersgebied. Daar is echter niet voor gefloten, de vraag is ook of het er net binnen of buiten was.
Echter, het incident met de elleboog was duidelijk een andere actie. Beide spelers stonden inmiddels weer stabiel op hun beentjes, Onana had de bal klemvast. Geheel uit het niets hoekt Onana dan zijn elleboog tussen de ribben van De Jong. Gezien jouw spelregel uitleg is dat dan dus strafcode 4 en omdat het niet tijdens een dood spelmoment was ook een strafschop.
Het is wellicht een andere actie, maar het is nog steeds een duel om de bal en voetballers moeten in zo'n situatie gewoon wegblijven van keepers en ik vind het terecht dat keepers zich daar tegen in bescherming nemen. Dat Onana in deze specifieke situatie zijn elleboog gebruikte, vind ik begrijpelijk en van ernstig gemeen spel is naar mijn mening totaal geen sprake.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-01 23:26
Zo dan.... ff een dagje niets gelezen en ik moet gelijk 5 pagina's lezen over PSV-Ajax hahaha

Samenvatting wat ik lees:

Makkelie floot pro Ajax (volgens elke PSV supporter)
PSV heeft gewonnen omdat Ajax het liet lopen (Volgens elke Ajax supporter)
PSV heeft Ajax op alle fronten afgetroeft (volgens elke PSV supporter)
Swalbe gele kaart terecht voor De Jong (Volgens elke Ajax supporter)
Had Rood moeten zijn voor Onana (volgens elke PSV supporter)
VAR is (als het uitkomt) een uitvinding/toevoeging
VAR is een belachelijke toevoeging (als het uitkomt)

:-)

Betreft de niet rode kaart of gele kaart, wat ik had begrepen (correct me if i'm wrong) kan GEEN gele kaart laten intrekken dus die kaart blijft staan en de rode kaart kon alleen als de scheids vanuit de VAR een nadrukkelijk verzoek kreeg (niet gekregen). Dus dan kan er achteraf niet meer veranderd worden.

Persoonlijk vind ik dat we tegenwoordig doorslaan in kaarten eisen. Als je springt en je armen gebruikt (zoals we natuurlijk doen voor evenwicht) kan je al een kaart krijgen. Raak je iemand aan dan vallen ze dood neer. Zucht....... Ik vond het geen Rood voor Onana maar dat Makalie helemaal niets deed was ook op zijn minst vreemd te noemen. Geel voor de Jong vond ik prima omdat het meer theater was dan dat Onana hem echt raakt. Beide geel was op zijn plaats geweest omdat van Onana was dit gewoon een ZEER domme actie waarbij hij dus bijna zijn eigen team naaide als het gezien was en rood kreeg. Gewoon niet doen!!!

Betreft Makkalie, ik zit zelf vaak in de Kuip en daar krijgt Makkalie net als alle andere scheidsrechters (alleen Nijhuis niet) de stempel dat ze Ajax supporters zijn echter als ik op mijn werk zit in A'dam krijg ik hetzelfde te horen over de zelfde scheidsrechters maar dan dat ze ANTI Ajax zijn :-) Tja wat is dan de waarheid hehehehehe (PS mijn PSV collega vindt dat bijna elke scheids ANTI PSV is). Waarheid zal in het midden liggen en ik geloof best dat bepaalde scheidsrechters een voorkeur hebben (vooral Blom hahahaha) maar als je het gemiddelde kijkt het wel meevalt.

Als niet PSV of Ajax fan vond ik de eerste helft echt leuk om te kijken en gebeurde er veel dus een leuke wedstrijd. 2de helft wat minder leuk. Wel viel mij op dat PSV echt solide speelde en dat daardoor Ajax niet in hun spel kon komen. Okay Ajax miste De Ligt maar als een team op één speler bouwt dan is er iets mis dus dat dat oorzaak was geloof ik niet. Het lag volgens mij echt aan de tactiek van PSV wat er voor zorgde dat Ajax niet kon spelen hoe ze op hun best zijn dus buiten de uitslag was PSV deze wedstrijd gewoon ook de baas.

Dit soort wedstrijden mogen er voor mij meer komen dit jaar met deze spanning vooraf !!

PS
De vreugde achteraf was wel wat overdreven vond ik. Alsof ze nu al genoeg voorsprong in punten hebben en daardoor kampioen zijn geworden.

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-01 21:11
[...]

De hoofdvraag is dan is dit nog wel een duel om de bal? Omdat de keeper de bal vast heeft is er niet echt meer sprake van een duel. Er is sowieso op geen enkele wijze van afzetten of zichzelf in bescherming nemen. Dit is een elleboog geven. Daarbij is zijn arm al van de bal af en heeft het dus niks te maken met 'afhouden'.

YouTube: SAMENVATTING | PSV - Ajax

Kijk het nog eens rustig terug, dit is gewoon een elleboog. De Jong staat hem trouwens ook niet in de weg, maar staat erlangs. Beter nog, Onana had door kunnen lopen zonder dat de Jong in de weg stond. Als de Jong daarna de keeper had proberen te hinderen had daar wellicht voor gefloten kunnen worden, maar dat is aan de scheids, niet aan de speler.

Ik heb trouwens in de spelregels nergens specifiek de regel gevonden dat de keeper extra veiligheid geniet in het strafschop gebied. In het doelgebied mogelijk wel, maar het moment waarop de keeper de bal wil pakken is daarbuiten in mijn ogen.

Daarbij is een elleboog op een dergelijke wijze op de borst van de tegenstander in mijn ogen weldegelijk ernstig gemeen spel. Iedere speler die een goede elleboog in zijn borst heeft gehad weet hoeveel pijn dit kan doen en hoe eenvoudig je daar iets kneust of breekt. Tenzij de inzet zo zacht was dat er niks aan de hand was is de actie van Onana in mijn ogen ten alle tijden ernstig gemeen spel. Wilde hij de Jong echt aan de kant houden, zijn hand is ook groot, had hij ook mee kunnen duwen.

Daarnaast was de elleboog sowieso een overtreding. Als je dan voor het luchtduel niet fluit (wat gewoon echt niet meer dan dat was, zag hoe hoog de Jong kwam), is het in ieder geval een overtreding van Onana, los van een eventuele straf. Dus een penalty.

[ Voor 3% gewijzigd door Zingo op 24-09-2018 14:02 ]

• Baseman77

Baseman77

We move

lateef schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:33:
Vandaar dat ik handen op/bij de bal zei. Onana houdt zichzelf zo compact mogelijk. Wanneer hij zijn arm zou strekken en De Jong met zijn hand weg zou duwen, dan staat hij veel meer open en heeft hij minder controle over de bal.
Bijna ja:
Afbeeldingslocatie: https://www.telegraaf.nl/images/840x473/filters:format(jpeg):quality(50)/cdn-kiosk-api.telegraaf.nl/696a40ae-bf70-11e8-b68c-a54eb230bd06.JPG

Kijk die Luuk even irritant stil staan, waardoor Onana vol in de bescherming moet en daarbij wel zijn elleboog moet gebruiken. Dat hij daarbij de bal met zijn rechterhand loslaat (en daardoor minder controle over de bal heeft) en zijn elleboog strekt (en daardoor meer open staat) is bijzaak. Er is ook duidelijk te zien dat Onana gedwongen wordt Luuk te raken, er is geen enkele uitweg.

PS: Ik zie nu eigenlijk pas dat Makkelie het ook gewoon ziet gebeuren, ik dacht dat hij zijn blik al afgewend had. Dat maakt zijn beslissing en reactie richting Luuk daarna nog onbegrijpelijker.

[ Voor 87% gewijzigd door Baseman77 op 24-09-2018 14:28 ]

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 18:19

JdM

Humbled

Baseman77 schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:21:
[...]

PS: Ik zie nu eigenlijk pas dat Makkelie het ook gewoon ziet gebeuren, ik dacht dat hij zijn blik al afgewend had. Dat maakt zijn beslissing en reactie richting Luuk daarna nog onbegrijpelijker.
Slechte verliezer, die Makkelie Onana.
Wat een heerlijke wedstrijd verder, PSV speelde lekker hun eigen spel en Ajax had daar totaal geen antwoord op. Vooral de actie van Viergever en Angeliño waarbij Ziyech compleet achteruit werd gespeeld vanuit de 16 was een prachtig voorbeeld van de strijd die PSV eindelijk eens collectief aan het leveren is. Het is iets in het spel waar ik als supporter naar hunkerde na al die kampioenschappen die we hebben binnen gehaald op basis van slecht spel van de anderen in de eredivisie, anders is het voor de supporter ook gewoon niet meer leuk :9

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Haha, Berghuis heeft zelfs de BBC Sports homepage gehaald: https://www.bbc.co.uk/sport/football/45627005. En ook allerle Britse kranten. Goed voor zijn reputatie ;)

[ Voor 21% gewijzigd door gambieter op 24-09-2018 14:56 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:11
Die Makkelie staat er inderdaad nog naar te kijken ook. _O-
Voer voor advocaten van spelers die gelijkwaardige overtredingen begaan die later alsnog gepakt worden door de KNVB. Zelfs een Kramer die iemand neerhoekt bij de cornervlag terwijl het spel stilligt krijg je zo nog vrij.

• rikoos
Leon Zwiers schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:03:
Die Makkelie staat er inderdaad nog naar te kijken ook. _O-
Voer voor advocaten van spelers die gelijkwaardige overtredingen begaan die later alsnog gepakt worden door de KNVB. Zelfs een Kramer die iemand neerhoekt bij de cornervlag terwijl het spel stilligt krijg je zo nog vrij.
Als Kramer die had gedaan dan was de halve wereld boos geweest en hem voor een gestoorde gek uitgemaakt die niet op de velden thuis hoort, raar dat mensen anders kunnen reageren op verschillende personen >:)

• LZ86
Ajacieden hier op t werk zijn trouwens eengezind dat Onana er af had gemoeten. Zelf op Ajaxshowtime zijn ze verbaasd dat ie mocht blijven staan ;)

Verwijderd

toolkist schreef op zondag 23 september 2018 @ 23:15:
Mbt Onana, als ie rood krijgt mag ie zeker niet klagen maar om dit nou een elleboogstoot te noemen? _/-\o_
En de Jong dan nog zo lang vol blijven houden dat het echt wel pijn deed :o

[...]

Helaas voor jullie wordt Ajax-Feyenoord en andersom ook gewoon gespeeld :O
Kunnen ze daar niet een speciale regeling voor maken? Lang geleden dat Hans Venneker er 5 scoorde in de debuut wedstrijd van Cruijff in de Kuip.

Verwijderd

Leon Zwiers schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:08:
Ajacieden hier op t werk zijn trouwens eengezind dat Onana er af had gemoeten. Zelf op Ajaxshowtime zijn ze verbaasd dat ie mocht blijven staan ;)
Kom kom, de Jong leed aan die chronische kwaal onder voetballers: aanstelleritis.

• KingKoning
  • Laatst online: 17-01 10:11
rikoos schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:05:
[...]

Als Kramer die had gedaan dan was de halve wereld boos geweest en hem voor een gestoorde gek uitgemaakt die niet op de velden thuis hoort, raar dat mensen anders kunnen reageren op verschillende personen >:)
Waarbij je even vergeet te melden dat Kramer tig keer idiote dingen heeft gedaan, en dit bij Onana nu zo ongeveer voor het eerst voorkomt..
rikoos schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:48:
Zo dan.... ff een dagje niets gelezen en ik moet gelijk 5 pagina's lezen over PSV-Ajax hahaha

Samenvatting wat ik lees:

Makkelie floot pro Ajax (volgens elke PSV supporter)
PSV heeft gewonnen omdat Ajax het liet lopen (Volgens elke Ajax supporter)
PSV heeft Ajax op alle fronten afgetroeft (volgens elke PSV supporter)
Swalbe gele kaart terecht voor De Jong (Volgens elke Ajax supporter)
Had Rood moeten zijn voor Onana (volgens elke PSV supporter)
VAR is (als het uitkomt) een uitvinding/toevoeging
VAR is een belachelijke toevoeging (als het uitkomt)

:-)
Waarheid ligt zoals altijd in het midden ;)
PS
De vreugde achteraf was wel wat overdreven vond ik. Alsof ze nu al genoeg voorsprong in punten hebben en daardoor kampioen zijn geworden.
Dat is eindhovense arrogantie :+

Maar even serieus: Ik als ajacied denk dat na gister de titel wel behoorlijk lastig gaat worden. 5 punten is 1. 5 punten op dit PSV is wat anders. Als Ajax er al zo hard afgaat, zie ik niet wie dan wel punten van ze af moet snoepen.

Daarnaast is het aannemelijk dat PSV europees niet overwintert, en Ajax wel, wat ook nog het nodige puntverlies kan betekenen. Seizoen is nog lang, er kan veel gebeuren, maar ik zie dit PSV niet veel punten meer verspelen.

[ Voor 59% gewijzigd door KingKoning op 24-09-2018 15:27 ]

• rikoos
KingKoning schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:21:
[...]
Waarbij je even vergeet te melden dat Kramer tig keer idiote dingen heeft gedaan, en dit bij Onana nu zo ongeveer voor het eerst voorkomt..
Dat moet niet uitmaken toch? Als er een sanctie op iets staat dan moet die gegeven worden ONGEACHT of iemand het de eerste keer doet of de 20ste keer.

Regels zijn regels en ik moet wel eerlijk zeggen dat bij Kramer op een gegeven moment men ook er op uit was om hem kaarten aan te naaien en bij elke duw neerviel alsof hij een mes tussen hun ribben duwde. Want hij had de naam en de scheidsrechters reageerde dan ook VEEL sneller met kaarten naar hem als er iets bij hem was dan bij anderen sperlers. Dat is naar mijn mening heel erg fout en pure klasse justitie dan.

PS
Lees mijn eerdere reactie wel terug waarbij ik aangeef dat ik het geen rood vond maar wel raar vond dat hij ermee weg komt zonder ook maar iets van berisping.
Leon Zwiers schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:08:
Hier totaal ander verhaal (met uitzicht op de Johan Cruijff Arena), Rood voor de Jong roepen ze zelfs hier 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door rikoos op 24-09-2018 15:28 ]

• Ankona
KingKoning schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:21:
[...]

Dat mag niet uitmaken.
En bovendien, als je naar de statistieken van Kramer kijkt dan blijkt dat de harde feiten veel minder erg zijn dan de perceptie van veel mensen. Er zijn spelers met een veel voller strafblad die nooit in de discussies aangehaald worden.

alles kan off-topic

• LZ86
Ankona schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:27:
[...]

Dat mag niet uitmaken.
En bovendien, als je naar de statistieken van Kramer kijkt dan blijkt dat de harde feiten veel minder erg zijn dan de perceptie van veel mensen. Er zijn spelers met een veel voller strafblad die nooit in de discussies aangehaald worden.
Sergio Ramos :+

• KingKoning
  • Laatst online: 17-01 10:11
rikoos schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:27:
[...]

Dat moet niet uitmaken toch? Als er een sanctie op iets staat dan moet die gegeven worden ONGEACHT of iemand het de eerste keer doet of de 20ste keer.

Regels zijn regels en ik moet wel eerlijk zeggen dat bij Kramer op een gegeven moment men ook er op uit was om hem kaarten aan te naaien en bij elke duw neerviel alsof hij een mes tussen hun ribben duwde. Want hij had de naam en de scheidsrechters reageerde dan ook VEEL sneller met kaarten naar hem als er iets bij hem was dan bij anderen sperlers. Dat is naar mijn mening heel erg fout en pure klasse justitie dan.

PS
Lees mijn eerdere reactie wel terug waarbij ik aangeef dat ik het geen rood vond maar wel raar vond dat hij ermee weg komt zonder ook maar iets van berisping.

[...]

Hier totaal ander verhaal (met uitzicht op de Johan Cruijff Arena), Rood voor de Jong roepen ze zelfs hier 8)7
Ankona schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:27:
[...]

Dat mag niet uitmaken.
Dat mag inderdaad niet uitmaken op het veld voor de scheidsrechter, echter de opmerking sloeg op "de halve wereld" aan reacties, dat is dus buiten het veld. Dan is het niet zo gek dat mensen een historie meenemen.

1x een elleboog is 1 ding. Als je een recidivist bent is het heel wat anders.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-01 23:43
Is er al een vooronderzoek in gesteld naar Willem Jansen? :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

• lateef
Zingo schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:49:
[...]
De hoofdvraag is dan is dit nog wel een duel om de bal? Omdat de keeper de bal vast heeft is er niet echt meer sprake van een duel. Er is sowieso op geen enkele wijze van afzetten of zichzelf in bescherming nemen. Dit is een elleboog geven. Daarbij is zijn arm al van de bal af en heeft het dus niks te maken met 'afhouden'.
Ja, dit is nog steeds een duel om de bal.

En waarom hij naar mijn mening zijn elleboog hier gebruikt, heb ik al aangegeven.
[...]
Kijk het nog eens rustig terug, dit is gewoon een elleboog. De Jong staat hem trouwens ook niet in de weg, maar staat erlangs. Beter nog, Onana had door kunnen lopen zonder dat de Jong in de weg stond. Als de Jong daarna de keeper had proberen te hinderen had daar wellicht voor gefloten kunnen worden, maar dat is aan de scheids, niet aan de speler.
Ik heb de situatie een aantal keer terug gekeken en naar mijn mening blijft het geen overtreding. De Jong staat hem inderdaad niet in de weg en wanneer Onana niets had gedaan, had hij mogelijk ook geen last gehad van De Jong, maar dat kan Onana niet met zekerheid weten en dus schermt hij zich af. Hele gebruikelijk reactie onder keepers en naar mijn mening terecht. Natuurlijk kan je altijd de situatie en de daaropvolgende reactie van een scheidsrechter afwachten, maar dat voorkomen is naar mijn mening een logische en terechte reactie.
[...]
Ik heb trouwens in de spelregels nergens specifiek de regel gevonden dat de keeper extra veiligheid geniet in het strafschop gebied. In het doelgebied mogelijk wel, maar het moment waarop de keeper de bal wil pakken is daarbuiten in mijn ogen.
Dat klopt, die is er niet, maar dit zijn situaties die veelvuldig voorkomen en wanneer je een keeper voor zo'n actie terugfluit, neem je naar mijn mening als scheidsrechter een verkeerde beslissing. Ik heb het in elk geval nooit gedaan en ben er door een rapporteur nooit door teruggefloten.
[...]
Daarbij is een elleboog op een dergelijke wijze op de borst van de tegenstander in mijn ogen weldegelijk ernstig gemeen spel. Iedere speler die een goede elleboog in zijn borst heeft gehad weet hoeveel pijn dit kan doen en hoe eenvoudig je daar iets kneust of breekt. Tenzij de inzet zo zacht was dat er niks aan de hand was is de actie van Onana in mijn ogen ten alle tijden ernstig gemeen spel. Wilde hij de Jong echt aan de kant houden, zijn hand is ook groot, had hij ook mee kunnen duwen.
Naar mijn mening is er geen sprake van ernstig gemeen spel. De inzet lijkt me inderdaad zo zacht dat er niks aan de hand was. Als dit soort acties van een keeper al overtreding, rood en penalty zijn, kan naar mijn mening beter iedere speler de bal met zijn handen spelen en de goals vervangen door twee manden op een paal.
[...]
Daarnaast was de elleboog sowieso een overtreding. Als je dan voor het luchtduel niet fluit (wat gewoon echt niet meer dan dat was, zag hoe hoog de Jong kwam), is het in ieder geval een overtreding van Onana, los van een eventuele straf. Dus een penalty.
Ik interpreteer de elleboog niet als een overtreding. De scheidsrechter en de VAR overigens ook niet.

En ondanks dat de overtreding van De Jong wellicht een andere actie was, speelt dat natuurlijk wel mee in de handelswijze van Onana. De Jong maakt een irritante en overbodige overtreding en Onana wil gewoon van hem af en duwt hem van zich af met zijn elleboog.
Baseman77 schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:21:
[...]
Kijk die Luuk even irritant stil staan, waardoor Onana vol in de bescherming moet en daarbij wel zijn elleboog moet gebruiken. Dat hij daarbij de bal met zijn rechterhand loslaat (en daardoor minder controle over de bal heeft) en zijn elleboog strekt (en daardoor meer open staat) is bijzaak. Er is ook duidelijk te zien dat Onana gedwongen wordt Luuk te raken, er is geen enkele uitweg.
Je kan het ook in het belachelijke doortrekken. Ik geef - aan de hand van de spelregels - aan waarom De Jong een gele kaart heeft gekregen en hoe ik de spelregels interpreteer, waarom er geen sprake is van ernstig gemeen spel en dus strafschop en rood. Hoeven jullie het niet mee eens te zijn, maar dat is mijn interpretatie van de regels en schijnbaar ook die van de scheidsrechter en de VAR.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

* Han werpt een blik in het topic...

Och jee.

Is het gezever nog niet voorbij :|

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Han schreef op maandag 24 september 2018 @ 18:01:
* Han werpt een blik in het topic...

Och jee.

Is het gezever nog niet voorbij :|
Nope, dadelijk nog ff bij de snor nog ff twee uur en vervolgens nog ff hier een nieuw rondje :X

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:02

Vos

AFCA

Het hele Onana geneuzel mag wel in een apart topic ja ;)

Hoe ziet de volgende speelronde er uit @Hackus ? :+

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 24-09-2018 18:51 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vos schreef op maandag 24 september 2018 @ 18:50:
Het hele Onana geneuzel mag wel in een apart topic ja ;)

Hoe ziet de volgende speelronde er uit @Hackus ? :+
ja, snel vergeten deze catastrofe. leek wel verkochte pot ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:33
Dus, bekervoetbal deze week. Paar wedstrijden die we eruit lichten:

Dinsdag
RKC - NAC
Helmond Sport - Fortuna
Excelsior - NEC

Woensdag
Excelsior Maassluis - PSV
Te Werve - Ajax

Donderdag
Alcides - AZ
FC Groningen - FC Twente
FC Utrecht - MVV
Gemert - Feyenoord

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:59
Martinusz schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:03:
Is er al een vooronderzoek in gesteld naar Willem Jansen? :+
Zal nog wel komen na zo'n smerige actie, gelukkig lijkt het erop dat Berghuis volledig zal herstellen. ;)

Verwijderd

Gynnad schreef op maandag 24 september 2018 @ 19:01:
Dus, bekervoetbal deze week. Paar wedstrijden die we eruit lichten:

Dinsdag
RKC - NAC
Helmond Sport - Fortuna
Excelsior - NEC

Woensdag
Excelsior Maassluis - PSV
Te Werve - Ajax

Donderdag
Alcides - AZ
FC Groningen - FC Twente
FC Utrecht - MVV
Gemert - Feyenoord
Als PSV of Ajax zijnde zou je in mijn optiek met je sterkste opstelling die wedstrijden in moeten gaan. Snel ruim voorkomen en dan de wedstrijd 'dood' maken. Niet leuk voor de tegenstander maar wel een goede oefening voor de CL-wedstrijden.

Spelers sparen voor de eredivisie en de CL is linke soep. Er kan er maar eentje kampioen worden en dat je in de CL tot de finale komt is ook zeer onwaarschijnlijk.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-01 22:26
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 15:39:
[...]

goede oefening voor de CL-wedstrijden.
Excelsior Maassluis, Te Werve...

Verschil in motivatie zal al een van de dingen zijn waarom dit geen oefening kan zijn. Ik weet niet tegen welke teams in de CL PSV en Ajax ook maar mogen denken aan 'een wedstrijd dood maken' tbh.

Waar doel je op?

Verwijderd

Fleximex schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 15:51:
[...]

Excelsior Maassluis, Te Werve...

Verschil in motivatie zal al een van de dingen zijn waarom dit geen oefening kan zijn. Ik weet niet tegen welke teams in de CL PSV en Ajax ook maar mogen denken aan 'een wedstrijd dood maken' tbh.

Waar doel je op?
Elke wedstrijd in de CL waarin PSV of Ajax voor komt allicht.

Dat spelers sparen voor de competitie of CL is niet handig. Kan er maar eentje kampioen worden toch?

• Martinusz
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 15:39:
[...]

Als PSV of Ajax zijnde zou je in mijn optiek met je sterkste opstelling die wedstrijden in moeten gaan. Snel ruim voorkomen en dan de wedstrijd 'dood' maken. Niet leuk voor de tegenstander maar wel een goede oefening voor de CL-wedstrijden.

Spelers sparen voor de eredivisie en de CL is linke soep. Er kan er maar eentje kampioen worden en dat je in de CL tot de finale komt is ook zeer onwaarschijnlijk.
Lekker Jong Ajax sturen en zo snel mogelijk uit die beker verdwijnen O-)
Kampioenschap + Europees telt zwaarder, daar kun je de beker niet bij gebruiken :P

Verwijderd

Martinusz schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:35:
[...]

Kampioenschap + Europees telt zwaarder, daar kun je de beker niet bij gebruiken :P
Speel je voor prijzen of voor geld?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
“De beker is geen prijs” :+

• Qu3st

Qu3st

Martinusz schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:35:
[...]

Tegen een Te Werve kan je nog Jong opstellen, maar ik hoop dat dit seizoen gewoon de beker serieus genomen wordt! Ik vind het zonde dat wij als Ajacieden er zo oneerbiedig over doen.

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-01 07:34
Had je Zondag Frank de Boer reclame lopen maken voor zichzelf bij Studio Voetbal. Zie je z'n broer een hele avond vandaag!

Heb gewoon moeite dat ze dezelfde kop hebben :P

• Martinusz
Qu3st schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 17:56:
[...]

Tegen een Te Werve kan je nog Jong opstellen, maar ik hoop dat dit seizoen gewoon de beker serieus genomen wordt! Ik vind het zonde dat wij als Ajacieden er zo oneerbiedig over doen.
Ik vind het toernooi gewoon 0,0 charme hebben, altijd ergens tussen gepropt op een doordeweekse dag, nauwelijks een hond die kijkt. Nou vooruit alleen de finale is enige beleving, maar mij boeit die hele beker geen reet. Kan mij voorstellen dat het voor veel clubs in de eredivisie 1 van de prijzen is die ze nog nooit of niet vaak kunnen pakken, maar waarbij het kampioenschap bijvoorbeeld bij voorbaat al onmogelijk is.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-01 16:58
Martinusz schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 18:05:
[...]

Ik vind het toernooi gewoon 0,0 charme hebben, altijd ergens tussen gepropt op een doordeweekse dag, nauwelijks een hond die kijkt. Nou vooruit alleen de finale is enige beleving, maar mij boeit die hele beker geen reet. Kan mij voorstellen dat het voor veel clubs in de eredivisie 1 van de prijzen is die ze nog nooit of niet vaak kunnen pakken, maar waarbij het kampioenschap bijvoorbeeld bij voorbaat al onmogelijk is.
En dan kun je nog een vraagteken zetten bij de finale want die is ook niet altijd top.

Denk dat er ook zo weinig charme is omdat de grote clubs vaak de 2e keus laten spelen.

Inplaats van een BeNeliga kunnen ze denk ik beter de beker vervangen door een toernooi tussen Belgische en Nederlandse clubs.

• Qu3st

Qu3st

[...]

Dat ertussen proppen vind ik ook wel meevallen. Het wordt er net zoals Europees voetbal doordeweeks gespeeld. Ik vind het juist lekker Hollands, lekker de amateurploegen die een kans krijgen om zich te laten zien, elk jaar is er wel een verrassing. Dat er niemand naar kijkt ligt volgens mij niet aan het toernooi zelf, maar meer dat de supporters zich alleen maar interesseren in Europese avondjes. Maar ik als voetballiefhebber kan er wel van genieten moet ik zeggen. Fox Sports staat al lekker aan!
Deadsy schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 18:41:
[...]

Denk dat er ook zo weinig charme is omdat de grote clubs vaak de 2e keus laten spelen.
Ik denk dat je hier een heel goed punt hebt! Ik zou het als Ajaxsupporter echt leuk vinden als ze dit seizoen het wel eens serieus gaan nemen dit toernooi.
[...]
Inplaats van een BeNeliga kunnen ze denk ik beter de beker vervangen door een toernooi tussen Belgische en Nederlandse clubs.
Dat zou ik ook wel een leuk idee vinden!

Kijk dit vind ik alleen maar mooi nieuws:
https://www.ad.nl/nederla...ste-bekerstunt~a61a5431b/

[ Voor 28% gewijzigd door Qu3st op 25-09-2018 19:11 ]

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

AFC - Telstar 5-0 8)7

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Deadsy
Ik weet niet hoe AFC het doet bij de amateurs maar de top van de amateurs is vaak van een hoger niveau dan de bodem van de Keuken Kampioen divisie.

Dit soort stunts zijn leuk, maar je gaat er geen bekerwedstrijd voor kijken.
Zou leuk zijn als er voluit geknokt word voor het winnen van de bekerwedstrijd maar het is vaak zo saai. En als men met 2-0 achter staat laat men het vaak lopen.

edit:
Trouwens zou Gio slim genoeg zijn om v Persie niet te laten spelen?

[ Voor 5% gewijzigd door Deadsy op 25-09-2018 19:55 ]

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-01 20:03
Deadsy schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 19:54:
[...]
Dit soort stunts zijn leuk, maar je gaat er geen bekerwedstrijd voor kijken.
Zou leuk zijn als er voluit geknokt word voor het winnen van de bekerwedstrijd maar het is vaak zo saai. En als men met 2-0 achter staat laat men het vaak lopen.
Ben ik het niet zo mee eens. Als het na een 35 minuten 3-0 staat dan is de spanning er inderdaad wel af. Maar er zijn zat wedstrijden waar het spannend blijft tot het eind. Het leuke aan de beker is dat het gewoon in 1 wedstrijd knock-out-voetbal is, daardoor wordt er op het eind vaak écht alles of niets gespeeld. Dan krijg je van die gevallen dat er bij een 2-0 achterstand toch nog een verlenging uitgesleept wordt enzo. Ik vind dat prachtig, maar ik moet toegeven dat het leuker is op een eindronde EK of WK, omdat het voetbal dan beter is en er toch iets meer op het spel staat.

Regeren is vooruitschuiven

• Gonadan

Gonadan

Dit. Het is gewoon een cirkel. Zolang velen blijven roepen dat er geen beleving is zal er ook geen beleving zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Deadsy
NAC zet de lijn ook in de beker door zo te zien

• Ankona
[...]

Ok, jouw mening. Mijn mening is anders.

Mooi toernooi, in het begin omdat de amateurs met de grote jongens mee mogen doen en af en toe voor een verrassing zorgen. Daarna omdat het gewoon spannend is. Het zijn gewoon 6 alles of niets finale's naar de prijs. (Zeker voor een team als Ajax dat al jaren met de grootste begroting van Nederland naast elke prijs vist en nu in de competitie ook al op flinke achterstand staat lijkt me de beker een prijs om de kaarten op te zetten. In de CL speel je alleen voor de centen en als toerist, in de competitie maak je niet echt veel kans meer)

alles kan off-topic

• Ankona
Sparta vliegt er over een paar minuten uit tegen amateurs. Die club is echt ingestort.

alles kan off-topic

• Ankona
Dubbel genaaid houdt beter, Excelsior wordt door Kamphuis flink benadeeld. Waar is een var als die echt nodig is?

alles kan off-topic

Verwijderd

[...]

Mag ik hier uit concluderen dat je alleen maar houdt van voetbal om de titel in de eredivisie dan?

Leukste wedstrijden waar je ook zeer wel met je kinderen naar toe kunt gaan zijn die van de O19 teams. Maar ja, wie ben ik.

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-01 07:34
Ik vond het wel vermakelijk deze avond bekervoetbal. :)

Zonde dat het hier niet leefde.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

polopolo150 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 18:04:
Had je Zondag Frank de Boer reclame lopen maken voor zichzelf bij Studio Voetbal. Zie je z'n broer een hele avond vandaag!

Heb gewoon moeite dat ze dezelfde kop hebben :P
Tsjah dat heb je met tweelingen ;)

Elect a clown, expect a circus.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Deadsy schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:33:
NAC zet de lijn ook in de beker door zo te zien
Ik houd m'n hart vast voor aanstaande zaterdag tegen PSV. Het enige waar ik naar uitkijk is Angelino weer eens in Breda te zien ballen. Voor de rest hoop ik dat het geen dubbele cijfers worden :X

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
kazuka schreef op woensdag 26 september 2018 @ 01:46:
[...]

Ik houd m'n hart vast voor aanstaande zaterdag tegen PSV. Het enige waar ik naar uitkijk is Angelino weer eens in Breda te zien ballen. Voor de rest hoop ik dat het geen dubbele cijfers worden :X
Lijkt mij dat PSV dit op 80% gaat spelen met oog op de Champions League. Al weet je zelfs dan niet of de doelpunten makkelijk gaan vallen. Je moet hopen dat NAC niet denkt te kunnen gaan voetballen tegen PSV.

• Typhone
  • Laatst online: 07:53

Typhone

Who Dares Wins

PSV op 80% tegen dit NAC Breda is 270% vs 33% gecalculeerd naar huidige maatstaven ^^.

• Gonadan

Gonadan

PSV lijdt puntverlies en Van Bommel neemt een hap uit de dug-out.

of zou dat wishful thinking zijn?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Fleximex
Gonadan schreef op woensdag 26 september 2018 @ 08:54:
PSV lijdt puntverlies en Van Bommel neemt een hap uit de dug-out.

of zou dat wishful thinking zijn?
Als die van chocola gemaakt is. Maar dat zou betekenen dat PSV zich in 'Sjakie en de chocoladefabriek' waant wat niet veel goeds voorspelt voor NAC ;)

• Martinusz
Denk eerder dat ie een hap neemt uit de 4de man :+
Maar even serieus, ik voorzie gewoon een 0-6 ofzo, misschien nog wel hoger...

• Qu3st

Qu3st

Lol Bijlow bij de voorselectie van Oranje, naja beter dan Padt, dat moet ik wel zeggen. Rosario er ook bij, maar snap niet dat Hendrix niet wordt opgeroepen. Hij heeft echt een groei laten zien dit seizoen. Ik zou Hendrix een kans geven.
En ik hoop dat Koeman Bergwijn meeneemt in plaats van Kluivert.
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=338220

[ Voor 6% gewijzigd door Qu3st op 26-09-2018 12:39 ]

• Deadsy
Qu3st schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:38:
Lol Bijlow bij de voorselectie van Oranje, naja beter dan Padt, dat moet ik wel zeggen. Rosario er ook bij, maar snap niet dat Hendrix niet wordt opgeroepen. Hij heeft echt een groei laten zien dit seizoen. Ik zou Hendrix een kans geven.
En ik hoop dat Koeman Bergwijn meeneemt in plaats van Kluivert.
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=338220
Kluivert doet het geweldig in Rome.
Er is niemand die de bank zo goed warm houd als hem.

Deze rol kan hij ook bij Oranje invullen.

• Martinusz
Deadsy schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:56:
[...]

Er is niemand die de bank tribune zo goed warm houd als hem.

FTFY :+

Verwijderd

Deadsy schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:56:
[...]

Er is niemand die de bank zo goed warm houd als hem.

Kluivert heeft meer minuten gemaakt dan de meesten hadden verwacht.

Echter hebben Bergwijn en Groeneveld nu natuurlijk meer recht op een plekje.

• Ankona
Kluivert zal Royston Drenthe wel als voorbeeld hebben, die heeft ook voor mooie clubs gespeeld en is nu de ster bij Sparta.

alles kan off-topic

• Deadsy
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:57:
[...]

Kluivert heeft meer minuten gemaakt dan de meesten hadden verwacht.

Echter hebben Bergwijn en Groeneveld nu natuurlijk meer recht op een plekje.
Nou dat is ook niet moeilijk, aangezien de verwachting 0 was.
Hij heeft nog steeds zeer weinig minuten gemaakt.

Verwijderd

Deadsy schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:05:
[...]

Nou dat is ook niet moeilijk, aangezien de verwachting 0 was.
Hij heeft nog steeds zeer weinig minuten gemaakt.
precies. in de competitie zijn er 4/5 speelrondes onderweg en 1x basis en 2 invalbeurten.
vind ik helemaal niet slecht bij de verliezend CL finalist. :P .

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-01 22:15
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:12:
[...]

precies. in de competitie zijn er 4/5 speelrondes onderweg en 1x basis en 2 invalbeurten.
Heb je een punt, alleen hij bracht zichzelf als de speler die het zou gaan maken.
Vandaar dat de verwachtingen wat hoger waren. ;)

• Deadsy
[...]

5 rondes en dan nog 1 CL wedstrijd.
Dan vind ik het toch nogal weinig. Helemaal aangezien hij niet altijd op de bank zit.

Dan ben je nog geeneens 1e reserve voor je plek.

AL helemaal raar als je ziet dat ze 5 punten uit 5 wedstrijden hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Deadsy op 26-09-2018 16:23 ]

• Napo
  • Niet online
Deadsy schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:22:
[...]

5 rondes en dan nog 1 CL wedstrijd.
Dan vind ik het toch nogal weinig. Helemaal aangezien hij niet altijd op de bank zit.

Dan ben je nog geeneens 1e reserve voor je plek.

AL helemaal raar als je ziet dat ze 5 punten uit 5 wedstrijden hebben.
Enkel voor de CL-wedstrijd zat hij niet op de bank. voor de overige wedstrijden heeft hij echt niet bijzonder veel gespeeld
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QjpFAGs.png

Verwijderd

Napo schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:28:
[...]

Enkel voor de CL-wedstrijd zat hij niet op de bank. voor de overige wedstrijden heeft hij echt niet bijzonder veel gespeeld
[Afbeelding]
toch niet onaardig. Zeker aks je bedenkt dat hij tegen de toppers niet speelde waar ze verdedigend speelden. er zijn niet veel 19 jarigen die bij dergelijke clubs zoveel minuten maken als nieuweling.

Maar in Nederland kunnen we dergelijke spelers alleen bashen om randzaken.

• Deadsy
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:34:
[...]

toch niet onaardig. Zeker aks je bedenkt dat hij tegen de toppers niet speelde waar ze verdedigend speelden. er zijn niet veel 19 jarigen die bij dergelijke clubs zoveel minuten maken als nieuweling.

Maar in Nederland kunnen we dergelijke spelers alleen bashen om randzaken.
Omdat je op die leeftijd minuten moet maken.

• Fleximex
PSV met 11 andere namen dan de basisopstelling.

• Qu3st

Qu3st

Fleximex schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:45:
PSV met 11 andere namen dan de basisopstelling.
Gelijk heeft Van Bommel!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-01 21:53
Inderdaad lijkt me ook niet meer dan logisch eigenlijk en zitten alsnog aardig wat goede spelers tussen.

• lateef
[...]
Verliezend halve finalist :P

• Qu3st

Qu3st

Fox Sports Go doet het al weer lekker, krijg geen beelden ivm een storing?!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Excelsior Maassluis > Ajax !!

• Napo
  • Niet online
Altijd lastig zulke wedstrijden. Het heeft zeker wel de champions league ambiance met het spelen om 20:45. Hopelijk is dat genoeg om de spelers te motiveren en een winst uit de altijd lastige uitwedstrijd te slepen!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Napo schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:06:
[...]
Altijd lastig zulke wedstrijden. Het heeft zeker wel de champions league ambiance met het spelen om 20:45. Hopelijk is dat genoeg om de spelers te motiveren en een winst uit de altijd lastige uitwedstrijd te slepen!
Ach ... sommige spelers hebben al moeite om zich voor een echte topper te motiveren, laat staan voor een "simpele" bekerwedstrijd ... :'(

• toolkist
  • Niet online
Goeie pass van Gutierrez, kostte die 8m? ;)

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:24
Schuurs wordt een grote, scoort zojuist tijdens zijn officiële debuut :+

XXXVI

• toolkist
  • Niet online
En de man van 50 miljoen, ehm correctie, van glas ook.

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-01 05:49
Schuurs scoort , maar wat is z’n aanname slecht en passing matig zeg.
Speel te “nerveus” lijk het wel.

• Deadsy
fevo-1190 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:06:
Schuurs scoort , maar wat is z’n aanname slecht en passing matig zeg.
Speel te “nerveus” lijk het wel.
hadden ze misschien kunnen voorkomen door hem af en toe eens te laten invallen voor Blind.

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-01 05:49
Deadsy schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:07:
[...]

hadden ze misschien kunnen voorkomen door hem af en toe eens te laten invallen voor Blind.
Ja maar je speel tegen alle respect te werve.
Vind hem tot nu toe erg slecht starten ondanks z’n goal.
Maargoed is z’n eerste echte wedstrijd dus even afwachten.
Pagina: 1 ... 93 ... 211 Laatste

Dit topic is gesloten.