[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 128 ... 211 Laatste
Acties:
  • 319.692 views

Onderwerpen

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:52
Rhapsody schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:44:
[...]
Ik betwijfel of het wat zal oplossen;

Verbieden van wissels in blessuretijd
Dan worden er blessures gefaked. Misschien dat je dan met een speler minder verder moet, dat zou natuurlijk nog kunnen.

Naar dichtsbijzijnde zijlijn
De te wisselen speler zal dan wel precies op de middenstip staan iedere keer :P
Je voorkomt dan tenminste dat hij even iedereen een handje gaat geven. Want ik neem aan dat een omweg nemen door een handje te geven dan gewoon een gele kaart betekend.
Is dat je 2e gele kaart dan gaat de wissel niet door en mag je verder met 10 man.

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:43

Rhapsody

In Metal We Trust

Deadsy schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:52:
[...]

Je voorkomt dan tenminste dat hij even iedereen een handje gaat geven. Want ik neem aan dat een omweg nemen door een handje te geven dan gewoon een gele kaart betekend.
Is dat je 2e gele kaart dan gaat de wissel niet door en mag je verder met 10 man.
Daar heb je gelijk in inderdaad :)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:07

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Gewoon 20 seconden om het veld te verlaten en anders rood, waarom altijd weer van die indirecte symptoombestrijding. :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Sjah schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:44:
Infantino is infantiel....wat wil die nou, Wk zwaar degraderen door jedere 2 jaar of zelfs ieder jaar iets als Nations League/mini Wk wordwide te doen? Worldwide Nations League, 1x in de 4 jaar, ben ik voor (maar dan wel als de ConfedCup opzout), maar voor de rest moet dit hellende vlak ophouden.
Ben helemaal niet tegen verandering, maar if it ain't broke don't fix it. Die NL vind ik al een wassen neus, straks nog play offs in Nederland (let maar op die gaan er komen). WK in de winter omdat per se een bananenrepubliek het WK moet organiseren. Ik ben er bang voor dat ik een andere hobby moet zoeken..

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:59:
Gewoon 20 seconden om het veld te verlaten en anders rood, waarom altijd weer van die indirecte symptoombestrijding. :?
Uhu, is ook gewoon ontzettend zwak van de scheids. Je zit van die halve acties van spelers bij het wisselen.
-Doen alsof je rent maar alsnog trager zijn dan als je gewoon loopt.
-Toevallig aan de andere kant van het spel staan.
-Half kreupel het veld af lopen terwijl het net nog een jong hertje was
-De scheids die je net nog toeschreeuwde toch nog even een handje geven

De scheids kan daar redelijk makkelijk een gele kaart voor geven aangezien het onsportief gedrag is wordt echter niet gedaan. Zelfde geldt voor geblesseerde spelers die buiten de lijn vallen en miraculeus wel weer binnen de lijnen rollen en/of lopen om daarna te gaan liggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Napo op 26-10-2018 20:36 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kunnen we Ten Hag niet nomineren voor 'De Beker' 100m dom lullen ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:50

Vos

AFCA

Bleh Emmen wederom thuis punten laten liggen. Die gaan nog opbreken.

• Deadsy
Napo schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 20:35:
[...]

De scheids kan daar redelijk makkelijk een gele kaart voor geven aangezien het onsportief gedrag is wordt echter niet gedaan. Zelfde geldt voor geblesseerde spelers die buiten de lijn vallen en miraculeus wel weer binnen de lijnen rollen en/of lopen om daarna te gaan liggen.
In de vorige eeuw.
Mario Basler ligt op het veld te rollen alsof hij doodgaat.
Word met een stretcher van het veld gedragen.
Springt van de stretcher en wil direct weer het veld in.
Kreeg meteen rood en mocht vertrekken

Wanneer een speler tijd zit te rekken dan zou ik als scheids naar ze toe rennen en dan heel hard zeggen: 5, 4, 3, 2, 1. En dan geel.

• Vos

Vos

AFCA

Onana waarschijnlijk niet fit voor morgen, schouderblessure. Wel wat pech met belangrijke spelers bij Ajax na eerder De Ligt en De Jong.

Lamprou brrrr....

[ Voor 18% gewijzigd door Vos op 27-10-2018 12:09 ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:00
Al zet je Sjaak Swart op doel, Feyenoord komt toch niet verder dan de middenlijn. :+

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Als je vanaf de middenlijn hoog op doel schiet kan Lamprou er niet bij. :+

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-11-2025
Weet iemand waar ze de Engelse League One uitzenden heb weer is een tijdje een betje geplaatst en wil het graag volgen..

• Napo
  • Niet online
heppe01 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:31:
Weet iemand waar ze de Engelse League One uitzenden heb weer is een tijdje een betje geplaatst en wil het graag volgen..
Verkeerde topic...
[Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2018/2019

Deadsy schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:07:
[...]

In de vorige eeuw.
Mario Basler ligt op het veld te rollen alsof hij doodgaat.
Word met een stretcher van het veld gedragen.
Springt van de stretcher en wil direct weer het veld in.
Kreeg meteen rood en mocht vertrekken

Wanneer een speler tijd zit te rekken dan zou ik als scheids naar ze toe rennen en dan heel hard zeggen: 5, 4, 3, 2, 1. En dan geel.
Probleem is dat een scheids natuurlijk niet goed die inschatting kan doen, je kan prima een scherpe pijn hebben van het contact die relatief snel wegtrekt. Onsportief is het wel maar lastig om dat met geel af te doen. Daar zit ook de kern van het probleem, dat zie je ook bij last van het hoofd hebben. Als scheids moet je aan de veiligheid van de speler denken en dus snel acteren. Probleem is dat men daar ook gebruik van maakt

[ Voor 57% gewijzigd door Napo op 27-10-2018 13:47 ]

• Deadsy
Napo schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:32:
[...]

Verkeerde topic...
[Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2018/2019

[...]

Probleem is dat een scheids natuurlijk niet goed die inschatting kan doen, je kan prima een scherpe pijn hebben van het contact die relatief snel wegtrekt. Onsportief is het wel maar lastig om dat met geel af te doen. Daar zit ook de kern van het probleem, dat zie je ook bij last van het hoofd hebben. Als scheids moet je aan de veiligheid van de speler denken en dus snel acteren. Probleem is dat men daar ook gebruik van maakt
Als het zoveel pijn doet zullen de ploeg genoten hem vast en zeker helpen, iets wat je raar genoeg vrij zelden ziet.

Onana gaat trouwens misschien niet spelen morgen :/

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:54

Typhone

Who Dares Wins

Speelt de bankzitter van 8 miljoen vanavond bij PSV?

• Vos

Vos

AFCA

Typhone schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:56:
Nee weer geen wisselingen. Alleen de noodgedwongen wissel van Malen voor Bergwijn.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:18
Tja, het is ook maar tegen Groningen. DIe staan niet voor niets dik laatste.

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:08:
Tja, het is ook maar tegen Groningen. DIe staan niet voor niets dik laatste.
Hopelijk denkt PSV dat ook.

• Tomba
  • Laatst online: 15:09

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Typhone schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:56:
Nope, speelt de bankzitter van 12 miljoen morgen bij Ajax? ;)
Jezus wat een nivo....

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Nivo? _O-

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• LZ86
Var? Dat is toch geen strafschop?

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:20

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

PSV doet zijn grootste best Groningen hoop te geven :+ is ook een kwaliteit :+

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:27
Arbitrage is echt onder het niveau, en dan heb je nog die lui in Zeist zitten om ze te ondersteunen, en dat faalt ook alleen maar de laatste weken. Man man man.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Luuk de Jong krijgt een schwalbe tegen? De wonderen zijn de wereld nog niet uit!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:36
Waar gaat dit nou weer over. Wat doet die VAR dan? Dan maar 2de helft scherp zijn en knallen.

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

OPSLAGHOND schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:29:
Luuk de Jong krijgt een schwalbe tegen? De wonderen zijn de wereld nog niet uit!
Past bij het nivo van de wedstrijd _O- :X

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• LZ86
Extra tijd goal xD

• Napo
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:29:
Gelukkig is er de blessuretijd nog :+

• Fleximex

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Napo schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:33:
[...]
Gelukkig is er de blessuretijd nog :+
Haha. :+
Wie willen ze voor de gek houden?
1 - 3 eindstand zeg ik.

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

PSV maakt op zijn PSVs gelijk op een PSV moment , passen al bijna in de italiaanse competitie kwa hoop geven en toch scoren :+ >:)

• Montaner
Voor het eerst op achterstand in de Eredivisie, toch?

Het is geen penalty, maar voor de VAR niet 100% overtuigend een verkeerde beslissing van de scheids, dus dan is een onterecht penalty toch terecht. Afschaffen die onzin.

[ Voor 62% gewijzigd door Montaner op 27-10-2018 20:42 ]

• Fleximex
De VAR was dus niet 100% zeker dat het geen penalty was :w

Zit er zo'n man bij de VAR die zegt: "Ja, ik weet het voor 99% zeker, maar je weet het natuurlijk nooit 100% zeker". Want dan hoeft er geen VAR bij de wedstrijd te zijn omdat er nooit ingegrepen zal worden.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Rhapsody schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:44:
[...]
Ik betwijfel of het wat zal oplossen;

Verbieden van wissels in blessuretijd
Dan worden er blessures gefaked. Misschien dat je dan met een speler minder verder moet, dat zou natuurlijk nog kunnen.

Naar dichtsbijzijnde zijlijn
De te wisselen speler zal dan wel precies op de middenstip staan iedere keer :P
Na de 80-85e minuut wisselen is 1 minuut extra speeltijd.

Bij keepers die tijdrekken, max 15-20 sec voordat ze de bal moeten spelen (zie het als soort shot clock in de NBA) anders indirecte vrije trap tegen.

Zelfde voor ingooien (niet binnen 15 sec ingegooid, ingooi gaat naar tegen partij).

• OPSLAGHOND
  • Niet online
PSV heeft al 7x in blessuretijd gescoord dit seizoen, geen enkele andere club meer dan 2x ...
Dan kan het toch ook een keertje tegenzitten, want aan het eind van het seizoen is alles in balans, toch?

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Viergever 8)7 die had ie wel af mogen maken :p

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:20
Wat ‘n sukkel die malen. Balletje zeker “onbewust” het publiek inrammen.

• Montaner
Lekker dit!

• LZ86
Wat een solo van die Dumfries

• Fleximex
Klasbak is het toch die Dumfries. Nog zo'n sprint eruit kunnen trekken.

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

PSV is te vroeg met scoren.. Ach hoe slecht moeten ze spelen om puntverlies te leiden 8)7

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:17
Complete off-day

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
HanG-BuiK-ZwijN schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 21:34:
PSV is te vroeg met scoren.. Ach hoe slecht moeten ze spelen om puntverlies te leiden 8)7
Pfoe precies dat :/

XXXVI

• Fleximex
Twee minuten extra ook maar. De arbitrage maakte er echt een potje van vandaag. Als het een slechte wedstrijd is hoeft de scheids er toch niet in mee te gaan :P

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Psv verdiend gewonnen als je naar de statistieken kijkt. Maar ze frustreren de concurrentie wel elke keer met hun last minute goals.

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Fleximex schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 21:40:
Twee minuten extra ook maar. De arbitrage maakte er echt een potje van vandaag. Als het een slechte wedstrijd is hoeft de scheids er toch niet in mee te gaan :P
Als het tijdrekken nu eens bestraft werd van fcg is het te snappen , maar anders was het veeelste weinig geweest natuurlijk ;)

• aicaramba
  • Laatst online: 26-01 09:37
Gelukkig heeft iedere helft 5 laatste minuten.. Zullen we maar zeggen.

Ben ik de enige die de penalty niet zo heel onterecht vond? De jong hield hem vast. Misschien maakt het niets uit voor de situatie, maar het kan toch gewoon als overtreding worden gezien.

[ Voor 57% gewijzigd door aicaramba op 27-10-2018 21:49 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Fleximex
HanG-BuiK-ZwijN schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 21:43:
[...]

Als het tijdrekken nu eens bestraft werd van fcg is het te snappen , maar anders was het veeelste weinig geweest natuurlijk ;)
Nee precies. Ik vind het aan een kant wel een soort van terecht dat er dan geen extra tijd bij komt. Maar dat is de regel gewoon niet en de scheids moet zich aan de regels houden.
Groningen toch een aantal keer een kleine overtreding, zoals op de voet staan, maar dat zag Makkelie allemaal niet. Met natuurlijk de penalty als dieptepunt.

Maar positief blijven: dank je Makkelie en VAR voor het geven van die penalty. Zo werd PSV wakker geschud, eindigde de wedstrijd niet in 0-0 en kan Fleximex nu rustig slapen O-)

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ja, verd*mme ik ging er wel vanuit dat er minimaal 5 min. blessuretijd bij zou komen, hoe hadden ze moeten scoren in slechts 2 minuten ...
Anders had ik uiteraard op een 1 - 2 gegokt. :(

[ Voor 15% gewijzigd door OPSLAGHOND op 27-10-2018 22:01 ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:21
Penalty ging nergens over, Groningen speler houdt sowieso als eerste vast en struikelt volgens mij nog zelf ook.
Had 0-5 voor PSV, zag 1-1, maar toen waren er nog 10 minuten te spelen, dus toen wist ik het wel :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Fleximex
Man man man. Die NOS samenvatting 8)7. Met zo'n toontje alsof het nog een terechte penalty ook was. Niks over de VAR. Het is verdomme wel iets te belangrijk om zo effe in een samenvatting overheen te skippen...

Maar dan wel zo uitgebreid die niet gegeven overtreding voor Groningen becommentariëren :N. Van objectiviteit geen sprake. PSV was matig, maar gezien de kansen is het wel een terechte overwinning.

[ Voor 32% gewijzigd door Fleximex op 27-10-2018 22:54 ]

• Tomba

Tomba

W
Fleximex schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 22:50:
Man man man. Die NOS samenvatting 8)7. Met zo'n toontje alsof het nog een terechte penalty ook was. Niks over de VAR. Het is verdomme wel iets te belangrijk om zo effe in een samenvatting overheen te skippen...

Maar dan wel zo uitgebreid die niet gegeven overtreding voor Groningen becommentariëren :N. Van objectiviteit geen sprake. PSV was matig, maar gezien de kansen is het wel een terechte overwinning.
Beetje standaard toch? De verslaggevers en samenvatters bij NOS bekennen wel vaker kleur :)
Heb wedstrijd helaas moeten missen maar ik lees dat het voor PSV ‘just another day at the office’ was :p
Zie dat Guti ook nog ingevallen was, dus @Typhone ook weer tevreden neem ik aan ;)

[update]
Net even samenvatting gekeken maar ik vond de toon van de samenvatting wel meevallen. Op basis van statistieken en samenvatting volledig terechte overwinning; Padt hield ze erg goed uit vandaag!

[ Voor 11% gewijzigd door Tomba op 28-10-2018 00:24 ]

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-01 23:52
Gewoon een matig elftal, er zit zo weinig voetbal in de defensie en in het middenveld. Rustig opbouwen kunnen ze niet, zodra tegenstander (zelfs dit Groningen) druk zet is er paniek.

Trouwens onbegrijpelijk dat die verdediger geen professionele overtreding maakte op Dumfries vlak voorbij de middenlijn, daar moet je gewoon geel pakken. Hij liet Dumfries gewoon doorlopen richting zijn eigen keeper 8)7 8)7 8)7

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Tomba schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:09:
[...]

Nope, speelt de bankzitter van 12 miljoen morgen bij Ajax? ;)
Jezus wat een nivo....
De een heeft zich inmiddels al flink bewezen. De tweede nog niet maar heeft flink geld gekost. Na 1/3e van het seizoen blijkt de eigen jeugd zich perfect in te passen bij PSV dus dat rechtvaardigt de vraag: “waar issie?” volgens mij wel. Dezelfde vraag werd overigens in het Eindhovens Dagblad gesteld (gisteren) dus niet zo van de toren blazen over “niveau”.

@Tomba
Ik was hele week in touw op een beurs in Duitsland dus niet live in actie gezien meer (ik sliep al). Ik neem aan dat het samenspel met Lozano meerdere doelpunten heeft opgeleverd? ;-) Just kidding, ik had al gezien dat het 1-2 is geworden/gebleven.

Overigens wel erg grappig om te zien dat zowel NAC als Groningen zich weer bovenmatig inspannen tegen PSV. En vervolgens staan ze in de wedstrijden, die wat voor hun ‘6-punten’ wedstrijden zijn, weer te schutteren. Ik snap daar echt nooit wat van. 300% geven (of hoe je het ook noemen wil) tegen PSV en volgende week 3-0 verliezen op Kralingen met 0,0 inzet.

[ Voor 34% gewijzigd door Typhone op 28-10-2018 07:33 ]

• Tomba

Tomba

Typhone schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 07:26:
[...]

De een heeft zich inmiddels al flink bewezen. De tweede nog niet maar heeft flink geld gekost. Na 1/3e van het seizoen blijkt de eigen jeugd zich perfect in te passen bij PSV dus dat rechtvaardigt de vraag: “waar issie?” volgens mij wel. Dezelfde vraag werd overigens in het Eindhovens Dagblad gesteld (gisteren) dus niet zo van de toren blazen over “niveau”.

[..]
De vraag waar is ie; op de bank dus. Als je team een serie van 9 wedstrijden op rij wint zou het vreemd zijn om te gaan wisselen dunkt me. Ik vind het best wel top dat van Bommel een Rosario gewoon laat staan, ondanks dat er een grote aankoop gedaan is. Duidelijk en helderheid, geen steeds sleutelen en wisselen om spelers tevreden te houden. Uit het door jou aangehaalde stuk (van Bommel)
Of je nou 1 euro hebt gekost of 100 euro geeft geen garantie dat je gaat spelen
V.w.b. Mijn opmerking over ‘niveau’; je opmerking voegt werkelijk helemaal niks toe en komt enorm zuur over. Mijn reply had ik eigenlijk achterweg moeten laten idd want dan zak ik naar eenzelfde...nivo ;) Sarcasme komt via een toetsenbord wellicht wat slecht over.
[...]
@Tomba
Ik was hele week in touw op een beurs in Duitsland dus niet live in actie gezien meer (ik sliep al). Ik neem aan dat het samenspel met Lozano meerdere doelpunten heeft opgeleverd? ;-) Just kidding, ik had al gezien dat het 1-2 is geworden/gebleven.
[..]
Ah kijk. zie hierboven; ook ik was niet in de gelegenheid te kijken, dus ik heb werkelijk geen idee. Heb alleen de samenvatting kunnen zien helaas.
[..]

Overigens wel erg grappig om te zien dat zowel NAC als Groningen zich weer bovenmatig inspannen tegen PSV. En vervolgens staan ze in de wedstrijden, die wat voor hun ‘6-punten’ wedstrijden zijn, weer te schutteren. Ik snap daar echt nooit wat van. 300% geven (of hoe je het ook noemen wil) tegen PSV en volgende week 3-0 verliezen op Kralingen met 0,0 inzet.
Valt inderdaad wel op, al wordt dat volgens mij ook uitgelokt door het spel dat PSV zou goed beheerst; een mindere tegenstander uit de tent lokken om dan in een snelle uitbraak (zie de 1-2 tegen Groningen) de wedstrijd naar zich toe te trekken. Tegen een team dat zich niet ingraaft (en niet veel betere spelers heeft ;) ) speelt PSV een heel ander spelletje, dat bleek wel in september.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:34

St@m

@ Your Service

gaizka schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 07:18:
[...]

Gewoon een matig elftal, er zit zo weinig voetbal in de defensie en in het middenveld. Rustig opbouwen kunnen ze niet, zodra tegenstander (zelfs dit Groningen) druk zet is er paniek.
Voor eredivisiebegrippen heeft PSV gewoon een topteam. Maar dat weet je zelf ook wel, kijk maar even op teletekst 819.

Dus als PSV volgens jou een matig elftal heeft, wat hebben de andere clubs in de eredivisie dan wel niet 8)7
Ajax en Feyenoord een slecht team en de rest speelt met bejaarden en gehandicapten ofzo?

[ Voor 7% gewijzigd door St@m op 28-10-2018 08:24 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

[...]

Maar dat is toch niets nieuws? Tegen PSV en Ajax kunnen dat soort clubs vrijuit spelen. Het thuispubliek gaat er vol achter maar als je verliest kijkt niemand er van op. Iedereen wilt toch graag punten afsnoepen van een titelkandidaat en loopt dan altijd een tandje harder tegen een topclub. Tegen Excelsior is het ineens 'moeten' en is de druk hoger en zijn je supporters een stuk kritischer.

Ajax en PSV hebben hebben dat zelf toch ook? Thuis tegen Heracles of uit tegen PEC ondermaats, meer kritiek van het publiek, hoofd al teveel bij de aanstaande CL wedstrijd. Je motiveert je toch minder tegen zo'n tegenstander dan tegen Bayern of Benfica.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Bayern en Benfica zijn dan ook vergane glorie i.t.t. Barca, Inter en Tottenham. O-)

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:42
De kansen voor Feyenoord stijgen met de minuut in mijn hoofd. Tegen beter weten in waarschijnlijk :p

Je hoopt dan toch op die vrije bal van van Persie of Botteghin die hem even binnen kopt uit de corner. Het gaat een lastig verhaal worden, maar het geloof dat er wat in zit is steeds sterker.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Barca Real vanmiddag om 16:15 wedstrijd op ziggo

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:04
Zoveel zekerheid 'we' hadden aan het begin van de week, begint nu toch met uren terug te lopen. De hele week het gevoel gehad dat Ajax makkelijk over Feyenoord heen zal lopen, echter nu komt steeds meer de gedachte dat het een wedstrijd apart is en dat daadwerkelijk alles kan gebeuren.

Statistisch gezien zou je zeggen dat het goed moet komen, als je kijkt hoe lang het is geleden dat Feyenoord in de Arena heeft gewonnen:

21-01-2018 Ajax-Feyenoord 2-0 (0-0)
02-04-2017 Ajax-Feyenoord 2-1 (2-0)
07-02-2016 Ajax-Feyenoord 2-1 (1-1)
25-01-2015 Ajax-Feyenoord 0-0 (0-0)
22-01-2014 Ajax-Feyenoord 3-1 (1-1) (KNVB Beker)
18-08-2013 Ajax-Feyenoord 2-1 (2-1)
20-01-2013 Ajax-Feyenoord 3-0 (2-0)
23-10-2011 Ajax-Feyenoord 1-1 (0-0)
19-01-2011 Ajax-Feyenoord 2-0 (1-0)
25-04-2010 Ajax-Feyenoord 2-0 (2-0) (KNVB Beker)
01-11-2009 Ajax-Feyenoord 5-1 (1-0)
15-02-2009 Ajax-Feyenoord 2-0 (0-0)
03-02-2008 Ajax-Feyenoord 3-0 (2-0)
04-02-2007 Ajax-Feyenoord 4-1 (3-1)
20-04-2006 Ajax-Feyenoord 3-0 (1-0) (Play-offs)
28-08-2005 Ajax-Feyenoord 1-2 (0-1)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Gynnad schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:05:
Zoveel zekerheid 'we' hadden aan het begin van de week, begint nu toch met uren terug te lopen. De hele week het gevoel gehad dat Ajax makkelijk over Feyenoord heen zal lopen, echter nu komt steeds meer de gedachte dat het een wedstrijd apart is en dat daadwerkelijk alles kan gebeuren.
Grapjas :+

In de Kuip... heel misschien. Maar verder, nee, geen illusie. Ajax is gewoon sterker. De selectie is breder en zit in een goede flow.

Natuurlijk, de wonderen zijn de wereld niet uit. Maar een wonder is wat er nodig is.

Dat is ook helemaal geen negatief doemdenken oid. Feyenoord staat 3de, precies waar het zou moeten staan.

Ik hoop alleen dat het een gewone nette wedstrijd is zonder gezeik. Vorig jaar had je na een struikel/valpartij opeens die vrije trap van Schone (die prachtig was maar niet gegeven mocht worden), waarna het meteen weer achter de feiten aanlopen was (Overigens was Ajax die wedstrijd sowieso ijzersterk).

Overigens zijn de kranten ook wel weer lekker bezig. Eentje had gisteren staan: "Na het kampioenschap, kan Feyenoord wel weer een opsteker gebruiken". Kijk, het is geen CL, maar om nou de beker vorig seizoen lager in te schalen dan alleen deze wedstrijd is ook wel wat 8)7

• Lekkerboeie86
13 jaar?! Zijn dingen waar we langer op hebben gewacht! Hoog tijd voor een resultaat, maar geen Feyenoorder gesproken die een overwinning serieus ziet gebeuren.

• Napo
  • Niet online
kazuka schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 08:24:
[...]

Maar dat is toch niets nieuws? Tegen PSV en Ajax kunnen dat soort clubs vrijuit spelen. Het thuispubliek gaat er vol achter maar als je verliest kijkt niemand er van op. Iedereen wilt toch graag punten afsnoepen van een titelkandidaat en loopt dan altijd een tandje harder tegen een topclub. Tegen Excelsior is het ineens 'moeten' en is de druk hoger en zijn je supporters een stuk kritischer.
Het is voor een groot deel inderdaad de manier waarop je een wedstrijd in gaat;

-Tegen een team sterker team kan je enkel winnen behalve als je met grote cijfers het veld af gaat
-Tegen een gelijkwaardig team moet je top presteren om als winnende partij van het veld te gaan
-Tegen een zwakker elftal kan je enkel verliezen tenzij je met gemak de wedstrijd wint

Probleem zit hem in mentaliteit, je ziet soms dat spelers tegen zwakkere teams opeens niet dezelfde drive lijken te hebben (en sommige spreken dat ook uit maar worden daardoor afgebrand). Ze spelen dus niet op 100% van hun kunnen maar net iets minder en dan zie je juist dat het fel erop zitten het verschil maakt.

Deels zie je dat ook met speelstijl als je opeens met een man meer of minder dan de tegenstander komt te staan. Het is vrij normaal dat de spelers in het team met 10 man allemaal een stapje extra doen terwijl in sommige gevallen het team met 11 man er een aantal spelers net een stap minder verzetten.

Spelers zijn nog net geen robots (al doet de mediatraining vaak genoeg anders denken)

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@Tomba
Nou had die 8 miljoen niet veel beter besteed kunnen worden in dat geval is de vraag. Is gekocht met het CL geld wat zeker was toen de voorronde overleefd werd. Doet mij een beetje denken, al was die goedkoper, aan Orejuela bij Ajax. Zowel Veltman, Mazraoui en Kristensen (ook gekocht) inzetbaar op die plaats en Mazraoui is gewoon zelfopgeleid en die had je wel mogen zien aankomen als rechtsback. Totaal nutteloze aankoop dus Orejuela. Kijk Bergwijn en Malen maar eens snel bepalend zijn geworden bij PSV. Er moeten toch mensen zijn geweest die dat zagen aankomen, denk ik.

@kazuka
Minder en minder de laatste jaren. Voor mn gevoel lijden beiden clubs steeds minder puntenverlies op of rond dergelijke wedstrijden. FC Utrecht trouwens ooit tegen PSV of Ajax zien spelen? Groter verschil kan ik me niet heugen.

[ Voor 17% gewijzigd door Typhone op 28-10-2018 10:51 ]

• Tomba

Tomba

Typhone schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:48:
@Tomba
Nou had die 8 miljoen niet veel beter besteed kunnen worden in dat geval is de vraag.
[..]
Kijk Bergwijn en Malen maar eens snel bepalend zijn geworden bij PSV. Er moeten toch mensen zijn geweest die dat zagen aankomen, denk ik.

[..]
Ik zou niet weten hoe dat geld beter besteed had kunnen worden nee :) Persoonlijk vind ik het echt een top aankoop, sterker nog. Op dit moment vind ik de bank zelfs te smal dus ik had er graag nog meer aankopen bij gehad.
Wat 2 vleugel aanvallers met Guti te maken hebben mis ik denk ik even. Aangezien ze nu bij de selectie zaten heeft PSV het toch juist goed aan zien komen? Met 3 basiswaardige vleugelspelers vind ik de PSV selectie zelfs te mager en bovendien zat Bergwijn al bij de selectie toen Depay nog bij PSV rondliep...

• Napo
  • Niet online
Tomba schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:38:
[...]
Wat 2 vleugel aanvallers met Guti te maken hebben mis ik denk ik even.
Exact mijn gedachte. Je kan inderdaad prima twee linksbuitens aanhalen met vraag waarom een centrale middenvelder niet speelt maar dan ga je niet echt een geweldig antwoord krijgen. Er worden simpelweg appels met peren vergelijkt.

In het huidige elftal van PSV speelt Rosario op de beoogde plek van Gutirez en toevallig doet Rosario het boven verwachten. Iets wat positief is maar mocht dat anders uitvallen - een dip is niet abnormaal bij een jonge speler - dan moet je wel iets achter de hand hebben. De keuze om Rosario niet te slachtofferen is derhalve ook begrijpbaar met als gevolg dat Gutirez op de bank blijft.

De positie van Hendrix en Pereiro zie ik - op basis van zijn huidige optredens - Gutirez niet zo snel overnemen
Aangezien ze nu bij de selectie zaten heeft PSV het toch juist goed aan zien komen? Met 3 basiswaardige vleugelspelers vind ik de PSV selectie zelfs te mager en bovendien zat Bergwijn al bij de selectie toen Depay nog bij PSV rondliep...
De selectie is inderdaad niet bijzonder breed, met wat gisteren op de bank zit heb je wat jeugd (Mauro, Verreth, Gakpo) waar ze nog moeten laten zien dat ze het verschil maken, een aantal breedte spelers (Isimat, Ramselaar, Behich, Sainsbury). Dan blijft Gutirez natuurlijk nog steeds een vraagteken wat hij daadwerkelijk zal toevoegen.

• LZ86
Onana toch wel op goal. Geen Larsson maar Toornstra....... Kansloos straks. De vraag is niet of Ajax gaat winnen, maar met hoeveel.

• D-e-n
  • Laatst online: 19:02
@Leon Zwiers
Ik las dat het idee was de linkerkant open te laten. Ze hebben liever dat de back opbouwt dan De Jong, Blind of de Ligt. Maar vervolgens zou nu dus wel Verdonk spelen in plaats van Malacia. Dan gaat dat hele verhaal niet meer op want dan duikt er ook niemand meer in dat gat. Zijn wij nu zo slim of is ... ?

• Lekkerboeie86
Leon Zwiers schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:17:
Onana toch wel op goal. Geen Larsson maar Toornstra....... Kansloos straks. De vraag is niet of Ajax gaat winnen, maar met hoeveel.
Wat mij betreft bleef het gewoon 433. Maargoed ik ben nogsteeds licht optimistisch :p

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-01 19:25

Qu3st

Pfiew wat een opluchting voor Ajax! Met die Lamprou zou er zomaar een verdwaald schot in doel belanden. Met de huidige vorm van Onana niet zomaar, ook al is het in het begin van het seizoen wel gebeurd.
D-e-n schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:20:
@Leon Zwiers
Ik las dat het idee was de linkerkant open te laten. Ze hebben liever dat de back opbouwt dan De Jong, Blind of de Ligt. Maar vervolgens zou nu dus wel Verdonk spelen in plaats van Malacia. Dan gaat dat hele verhaal niet meer op want dan duikt er ook niemand meer in dat gat. Zijn wij nu zo slim of is ... ?
Ja laat Tagliafico maar lekker vrij, LOL Gio denkt zeker dat hij niks ervan kan hahahahaha

[ Voor 39% gewijzigd door Qu3st op 28-10-2018 13:27 ]

• D-e-n
Qu3st schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:25:
[...]
Ja laat Tagliafico maar lekker vrij, LOL Gio denkt zeker dat hij niks ervan kan hahahahaha
De linkerkant van Feyenoord. Larsson speelt niet. Berghuis staat gewoon op de linksback van Ajax.

• Qu3st

Qu3st

D-e-n schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:29:
[...]

De linkerkant van Feyenoord. Larsson speelt niet. Berghuis staat gewoon op de linksback van Ajax.
Aaah oke! Heb nog geen idee hoe Feyenoord staat dit seizoen.

• LZ86
En ook Verdonk nog. Nou, gefeliciteerd Ajax

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-01 23:15
Leon Zwiers schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:32:
En ook Verdonk nog. Nou, gefeliciteerd Ajax
Dat is ook wel een verschil tussen Feyenoord en Ajax. De Ligt maakt/maakte ook heel wat fouten, maar mocht blijven staan en kreeg het vertouwen. Malacia speelt 1 mindere wedstrijd en verdwijnt gelijk tot nader orde op de bank. Dat terwijl Verdonk best een bruikbare centrale verdediger is, maar geen back, en zeker geen back die opkomt bij gebrek aan buitenspeler voor hem.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• D-e-n
Een meer verdedigende back voor een aanvallende dus. Het is een euvel van Gio en van meer Nederlandse trainers in het algemeen: we flikkeren er wat verdedigend sterkere spelers in vanwege een sterke tegenstander maar over hoe je die tegenstander in de omschakeling dan pijn gaat doen wordt blijkbaar niet nagedacht.

• LZ86
Toornstra tegen Tagliafico. Die gaat daar niet langskomen

[ Voor 15% gewijzigd door Ramzzz op 28-10-2018 13:55 ]

• D-e-n
@Leon Zwiers
Ik denk niet dat Toornstra op rechts staat. Dan moet Clasie in zijn uppie het hele Ajax-middenveld tegenhouden. Zo dom kan zelfs onze trainer niet zijn

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 16:07

OMX2000

By any means necessary...

Nee Leon we gaan ze OPVRETEN!!!!! :P 8)7

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 16:07

OMX2000

By any means necessary...

Tactisch zou je Ajax te slim af kunnen zijn, mits je een goede trainer hebt. En tja...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Qu3st

Qu3st

OMX2000 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:45:
[...]

Nee Leon we gaan ze OPVRETEN!!!!! :P 8)7
Kijk iemand met Amsterdamse bluf! Goed zo, je nooit al gewonnen geven voordat er maar een seconde is gespeeld. :P

• LZ86
Het gaat zoals gewoonlijk. Je denkt, ze gaan best aardig mee. En dan een of andere pegel vanaf de middenlijn zo in de kruising :P

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

OMX2000 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:47:
Tactisch zou je Ajax te slim af kunnen zijn, mits je een goede trainer hebt. En tja...
Gio zei net in de voorbeschouwing dat hij een plan heeft, dus wie weet :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Vos

Vos

AFCA

Dolberg speelt, die scoort sowieso niet ;)

Al kan ik mij wel een mooie goal herinneren tegen Feyenoord...

Ajax is favoriet, maar echt niet dik imo.

[ Voor 57% gewijzigd door Vos op 28-10-2018 14:05 ]

Verwijderd

Han schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 14:03:
[...]

Gio zei net in de voorbeschouwing dat hij een plan heeft, dus wie weet :P
Haha als ik Ten Hag net hoor praten weet die ook niet waar die mee bezig is :X

Verwijderd

Hup Feyenoord! *O* :Y

• Lekkerboeie86
Geen woorden maar daden!!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Deze keer hebben we ook geen woorden gehad ;)

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:24

Grudgie

PSN: Grudgie7

Wordt echt wel een makkie voor Ajax. De vraag is gewoon hoeveel Ajax gaat scoren tegen Feyenoord. Heb zulke lage verwachtingen van Feyenoord dat het eigenlijk alleen maar mee kan vallen. Ik verwacht gewoon het ergste.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3iJGt17fgz6CFBQ7x7a61hNS/full.png?nohitcount=1
Veel kijkplezier allen!

Verwijderd

Davy Klaassen kan geen reden bedenken waarom Ajax niet zou winnen tegen Feyenoord.

Benieuwd wat hij na afloop zegt.

• Vos

Vos

AFCA

Dat jankende kereltje in de catacomben haha.

Verwijderd

Vos schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 14:28:
Dat jankende kereltje in de catacomben haha.
Dacht dat dat Luuk de Jong was :+

Verwijderd

Waar is het Feyenoord vlaggetje?

Mijn lief is voor Ajax, helemaal fout natuurlijk.

• Vos

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 14:29:
[...]

Waar is het Feyenoord vlaggetje?

Mijn lief is voor Ajax, helemaal fout natuurlijk.
Mijn schoonpa voor Feyenoord, heb jij het net iets slechter :p

• Vos

Vos

AFCA

En dat is geen geel? Ow wel.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Smerige overtreding.

Verwijderd

Donkerrood had dat moeten zijn pfff

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:08

Hupske

AFCA

Poeh, had ook rood kunnen zijn :X Menig kuitbeen kan je ermee breken.

[ Voor 34% gewijzigd door Hupske op 28-10-2018 14:34 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Pagina: 1 ... 128 ... 211 Laatste

Dit topic is gesloten.