Helaas zegt die zin dus niet alles. Vaak (zoals bij ABN), staat in de voorwaaren dat het aard- en nagelvast aan de woning bevestigd moet zijn. Helaas, een stellage met betontegels valt daar bij ABN *niet* onder. Dus zonnepanelen zijn daar wel verzekerd, mits ze vastgeschroefd zitten aan je huis.stormfly schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:33:
[...]
Interpolis, glashelder![]()
https://www.interpolis.nl...op-de-woonhuisverzekering
Ja. Alle soorten zonnepanelen zijn standaard verzekerd op uw Woonhuisverzekering.
De catch: Schroef ik mijn panelen vast aan het dak, is lekkage niet verzekerd omdat ik door mijn dak heb zitten schroeven.
Even door de voorwaaren gesnuffeld van Interpolis, maar daar hebben ze het ook over "• Zaken die in of aan de woning vastzitten." Ik kan niet vinden wat ze daaronder verstaan en het kán zijn dat het dus idd gewoon verzekerd is, het kan ook zijn dat ze net als ABN, tegelverzwaarde constructies uitsluiten.
Interpolis, toch niet zo glashelder als ze zeggen.
Klopt. Willen we ook. Maar we hoopten dat ABN zou bijdraaien. Op dit moment zijn we op dit gebied dubbel verzekerd. Zonde. Dus gaan we als het even kan met alles naar één club. Welke dat word weten we nog niet.PS: we hebben allemaal een verhoogde kans op brand we hebben allemaal panelen hierDenk ook goed na over het onderbrengen van opstal en inboedel bij één club. Zodat je niet in een verzekeraars "getrouwtrek" terecht komt op het moment dat je het juist niet kunt gebruiken en het dak van je crib is gebrand.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.