Ja, ik draai op kamerthermostaat. De kamerthermostaat zegt alleen warmtevraag ja/nee en de warmtepomp doet vervolgens volgens stooklijn of vaste temperatuur stoken en moduleren op basis van dT. Ik heb nu een vaste temperatuur van 41 graden ingesteld met een dT van 2 (of 3 net na de nachtverlaging) graden.
@
Tomexergie radiatoren staan inderdaad helemaal open (thermostaat eraf gehaald) en 1 wordt met een 160cm climatebooster geboost.
Totaal COP voor november was meen ik 4 tot nu toe, zal dadelijk eens kijken. Maar nogmaals, ik hoef niet mee te doen aan de COP race. Huis is lekker warm tegen lage verbruikskosten dus mijn doel is gehaald

Het kan altijd beter maar mijn WP is ook gewoon te zwaar voor mijn situatie waardoor alle dingen die er voor zorgen dat ik een lagere Ta Kan draaien er ook voor gaan zorgen dat ie meer gaat pendelen.
[edit]
COP van november is 3,7. Vanmorgen ook een vrij lage van 2,nogwat maar dat komt omdat de buitenunit langzaam aan het dichtvriezen is

Dat is de 2e keer dat ik het zie (en ik kijk toch echt dagelijks), maar setpoint is bijna gehaald en dan ontdooid ie vanzelf weer (41 graden is dus nog steeds genoeg om te stijgen van 18 om 6:00 naar 19,8 om 09:15).
[edit2] En de te zware WP is overigens gewoon mijn eigen schuld. Ik heb 2 offertes gehad van een 7 en 8kW model die beide welliswaar minder power leveren bij -15 maar ook verder terug kunnen moduleren dan de 9kW nu. Dat ik de 9kW heb gekozen is toch de drang naar zekerheid terwijl de leverancier dat vast ook al in zijn offerte had meegenomen en dat is in de openingspost ook aangehaald om dat niet te doen maar ik ben niet voor niets eigenwijs
Ik had ook een offerte voor een 14kW model maar die verkoper had het niet helemaal begrepen volgens mij

Ging mijn geïsoleerde jaren 90 huis vergelijken met een niet geïsoleerd 1917 huis maar wel evenveel m2 vloeroppervlak
[
Voor 31% gewijzigd door
Felicia op 23-11-2018 09:22
]