Bij 110c grijpt vaak de regeling in en zal hij aftoeren, of een extra koeling bijzetten, bijvoorbeeld injectie in de kop. En vaak een melding geven, nog niet direct uitschakelen. Maar een simpele warmtepomp, huis tuin en keuken spul, heeft vaak maar beperkte beveiligingen en draait gewoon vrolijk verder.Rol-Co schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:34:
@Oxellaar
Hoe warm mag een compressor worden? Ik had niet het idee dat het nog een "werktemperatuur" is dus maar wat rustiger gezet, de leiding was ook ongeveer deze temperatuur. Snoeiheet.
[Afbeelding]
Bij 115c gaan eigenlijk alle compressoren echt in een vergerendelende storing, handmatig resetten is dan nodig.
95c is dus nog lang geen signaal om een probleem te hebben. Kan best zijn dat hij daalt na een half uurtje draaien. Daarom zijn draaiuren vs starts zo belangrijk. Het duurt zeker 20 minuten eer het lekker stabiel is. Hoe lang draaide hij al?
Feed en return, 3K, dat is te laag bij het juiste debiet. Is het debiet volgens opgave?
En wat is de condensatiedruk.....? Die hoort vlakbij de aanvoerT te liggen.
52Hz, weet niet wat max frequentie is.
EEV, 88 stappen open. Ik weet niet wat geheel open voor waarde heeft, verschilt per warmtepomp. Maar 88 lijkt mij verre van geheel open. Maar kan 400 zijn, maar ook 2000 stappen.
88 stappen geeft dus aan dat er waarschijnlijk nog voldoende reserve is, hij staat ver geknepen.
Maar dat moet wel bij hoog vermogen zijn, anders zegt het niet veel.
Pipe 6 is volgens mij zuiggas of condensor uit temperatuur. Geen vreemde waarde. 6c is ongeveer 8.5bar lage druk. Alleen de druk weet ik niet natuurlijk.
Out 9...buitenT, daar moet je mee leren leven.
@Grolsch toen ik het opschreef, vond ik het ook wat minder logisch allemaal. Maar het moet ook niet te logisch worden, straks snapt iedereen het
@webrazor Aan uit kan volgens mij op een Panasonic. Heb 0 ervaring met Panasonic in de praktijk, alleen forum ervaring.
Zijn er vast hier die dat beter weten.
[ Voor 4% gewijzigd door Oxellaar op 12-11-2018 23:28 ]
MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond