Dat is bij mijn WP (Mitsu, waar de flow van de interne pomp niet dynamisch is) dus niet zo.
Hij kan terug moduleren tot +-4,5KW, in dat geval zal de Dt bij mijn WP (26 ltr/minuut) dus 2,47 zijn op laagste niveau.
Op vol vermogen (11,2KW) zal de Dt 6,15 zijn.
Uiteraard over het buffervat

Klopt, vanwege de hoge flow zal de Dt aan de opwekkant relatief klein zijn.
Aan de afgiftekant (na buffervat) kan de Dt groter zijn, maar dan is er minder flow aan de afgiftekant (Hoeft niet persé). Ik merk vooral bij een opstartende situatie dat de Dt aan de afgiftekant relatief groot is (logisch, veel afgifte, ruimte is koud.)
Mij is altijd geleerd dat er geen domme vragen bestaan, alleen domme antwoorden
Wat @
Oxellaar bedoelt met dynamisch / statisch is of er naregeling van toepassing is.
Dus staat altijd alles open (Statisch) of lopen er groepen dicht dmv naregeling / thermostaatkranen (dynamisch).
Als altijd alles open staat aan de afgifte kant, en er niet nageregeld wordt kies je voor een constante druk. De benodigde flow aan de afgiftekant wijzigt namelijk niet.
Als er zones / groepen / radiatoren dicht gaan, wijzigt dus de flow behoefte aan de afgiftekant. Stel je hebt vloerverwarming bestaande uit 10 groepen die elk een debiet van 2 ltr/minuut nodig hebben.
Als er niets dichtloopt heb je dus altijd 20 ltr/minuut nodig en kun je werken met een constante druk, die je dus moet instellen / afstellen op die 20 ltr/minuut.
Maar als de helft dichtloopt heb je nog maar 10 ltr/minuut nodig, en als je dan met constante druk zou werken blijft die pomp 20 ltr/minuut pompen wat verdeelt moet worden door "maar" 5 groepen.
Bij proportionele druk heb je hier geen / minder last van, omdat de pomp zich dan "automatisch" aanpast.
Dit is zoals ik het begrepen heb van @
Oxellaar , correct me if i'm wrong
Onderstaand berichtje heb ik destijds van @
Oxellaar ontvangen voor mijn situatie, en maakte voor mij veel duidelijk:
Voor jouw gebruik, met naregeling, verschilt het debiet continu. Proportionele drukregeling is dan het beste.
Gezien de omvang van het systeem zul je een vrij hoge stand moeten instellen.
Hij moet namelijk de gewenste flow over het meest ongunstig punt zien te halen.
Meestal is dit de meest verweg gelegen, langste vloerlus, die bepaalt de instelling van de pomp.
Om de juiste stand te vinden zet je alles vragend en je flowmeters flink ver open. Selecteer een bepaalde stand in PP, bijvoorbeeld PP4.
Groepen die nu ruim 2l/m krijgen ga je knijpen tot ongeveer 2l. Groepen die dit niet halen zet je verder open.
Haal je het bijna nergens, dan ga je hetzelfde op PP5 proberen.
Red je het makkelijk, ga dan naar PP3 en regel de boel in per zone.
1.8l/m is natuurlijk ook prima, als er een aantal groepen dicht zijn is de flow vanzelf overal iets hoger.
Even een stelregel, je probeert je flow te halen op een zo laag mogelijke pompsnelheid, dus de flowmeters zo ver mogelijk open om de pomp onnodig zwaar werk te geven.
En voor jouw info: mijn systeem bestaat uit 2 vloerverdelers van resp. 4 en 9 groepen, elk met ca. 60m buis van 16x2.
Ik heb geen inregel ventielen bij deze 2 groepen, maar waar zou ik die dan willen hebben? Ik zou denken aan een voetventiel in de 4 groepen verdeler; die heeft dan wel de meeste weerstand (slechts 4 groepen parallel), maar heeft ook een minder groot afgifte systeem.
Dus de 4 groeps gaan knijpen? Ik heb wèl flow checks op deze verdeler, die 3 ruimtes bedient; op de grote dus niet, die zijn allemaal voor 1 ruimte. Of kan ik de flow van de 4 groepen verdeler voldoende beperken door die in te regelen op bv. 2L/min?
Nog veel te leren hier.. dus veel vragen, sorry

Omdat je aan 1 verdeler helemaal niets kunt instellen verwacht ik dat je daar het beste een inregelafsluiter kunt plaatsen om "iets" te kunnen regelen.
Je kunt ook de winter afwachten en kijken of er problemen ontstaan.