Inmiddels alweer wat pagina's geleden, maar bedankt voor de reacties.
Voor de thermostaat voor beganegrond wil ik dan gebruik gaan maken van de controller die bij de warmtepomp komt.
Dan rust mij nog de volgende punten:
- Plaatsing losse circulatiepomp (1e en 2e verdieping).
- Aansturing van de circulatiepomp.
De verdeler (beganegrond) en warmtepomp komen dicht bij elkaar te staan met een 22 of 28mm leiding. Dezelfde leiding wordt gesplitst met een T stuk, welke vervolgens met ± 8 meter leiding naar de buffers toe loopt. Hiermee worden de buffers ook op temperatuur gehouden.
Vervolgens willen we ook dat de 1e en 2e verdieping (minimaal) bijverwarmt kunnen worden door middel van de radiatoren en vloerverwarming (badkamer). Voor dit circuit heb ik een losse circulatiepomp op het oog.
Ik wil niet dat de pomp continu draait en alleen met warmtevraag gaat lopen. Wij hebben nu beneden nog de Honeywell Lyric T6R die ik dan de losse circulatiepomp wil laten aansturen. Nu ben ik een beetje onwetend wat betreft dit nu wel of niet kan? Ik heb onderstaand aansluitschema van de Lyric T6R toegevoegd en vraag me dan ook af of de "ketelmodule" gewoon de "CV-module" in dit geval dus de circulatiepomp kan aan sturen? Of denk ik nu te makkelijk?
In onderstaande schema heb ik inmiddels ook de circulatiepomp toegevoegd:
Aansluitschema Lyric T6R:
Nu heb ik warmtepomp-weetjes ook al een paar keer bekeken en komt mijn systeem nog het meest overeen met type C al is de plaatsing t.o.v. de buffer(s) in mijn geval anders. Ook is de externe circulatiepomp in dit geval niet voor de VV maar voor een losse verdieping, dus ben benieuwd of iemand nog tips heeft aansluit technisch van de WP en/of VV.
(Circulatiepomp komt hoogst waarschijnlijk in de retour, ook al staat ie nu nog in de aanvoer

)
ZB: 60HP op 2x250L Orientatie: WZW 68°; Douche-WTW; PV: 18x QCell 6390Wp Noord/Zuid, APS QS1+YC600; WP: Panasonic 7kW J-gen ; Gasloos sinds 07-2020