Maareh, PSV supporters gefeliciteerd. Verdiend kampioenschap, niks op af te dingen.
Wat een drama....Typhone schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:30:
Ten Hag heeft een groot probleem: wie gaat hij er nu inzetten in de 78e minuut tegen VVV?
Directeur die z'n lot aan een trainer verbindt... dus Sar nu ook wieberen ?
Trainer die onverstaanbaar en onbegrijpelijke dingen uitkraamt... moest Keizer nou echt weg ?
Technische directeur die wel winkelt, maar soort mentaal gehandicapte spelers koopt
Gefeliciteerd PSV, dat wel, maar denk dat AZ toch weer hoopt... Ajax in de playoffs, dat zou wat zijn... maar 3e worden ze nog wel.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
* NEC shirtje aan
Nou zul je zien dat (jong) Ajax wel z'n best doet in de Jupiler League ...
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Gaat met AZ is nog 5 punten, best redelijk. Al zou het me niet verbazen als dit armoedige Ajax dat ook nog verspeeld.loekf2 schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:40:
[...]
Wat een drama....
Trainer die onverstaanbaar en onbegrijpelijke dingen uitkraamt... moest Keizer nou echt weg ?
Technische directeur die wel winkelt, maar soort mentaal gehandicapte spelers koopt
Gefeliciteerd PSV, dat wel, maar denk dat AZ toch weer hoopt... Ajax in de playoffs, dat zou wat zijn... maar 3e worden ze nog wel.
Kom zeg, dat er nu weer een clown zit wil niet zeggen dat de vorige moest blijven.loekf2 schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:40:
[...]
Wat een drama....
XXXVI
Nou, inmiddels verlang ik terug naar Keizer....ephymerous schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:43:
[...]
Kom zeg, dat er nu weer een clown zit wil niet zeggen dat de vorige moest blijven.
Onder keizer was precies dezelfde slappe hap hoor.toolkist schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:43:
[...]
Nou, inmiddels verlang ik terug naar Keizer....
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dit is nog wel de overtreffende trap hoor. Keizer had iig nog een soort van idee en kon een beetje uitleggen wat ie wildeMartinusz schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:44:
[...]
Onder keizer was precies dezelfde slappe hap hoor.
Ja, donker rood. Misschien wel erger dan dat van Kramer gisteren aangezien het een bewuste aanslag was ipv een ongecontroleerde reactie.
Eigenlijk wel bijzonder dat Onana mocht blijven staan. Die kreeg volkomen terecht geel voor zijn verbale aanval. Maar na die gele kaart ging hij nog een tandje erger tekeer tegen Makkelie, had daar meteen zijn tweede kunnen/moeten krijgen.
Wat betreft die eerste rode kaart, dat zag er in eerste instantie erger uit dan in de herhaling. De scheids ziet het maar een keer. (hij kwam wel raar hoog invliegen met zijn been)
Neres had even later wel rood moeten krijgen voor die smerige tik op de achillespees.
Maar ach, wat maakt het ook uit. Het gaat niet om de kaarten maar om de punten. Een aantal spelers verloren duidelijk hun beheersing en Makkelie was mild. Misschien wel terecht.
alles kan off-topic
Vanaf november wel inderdaad. Ten Hag leeft bij het credo: Siem erin in de 75e minuut. Mazraoui erin in de 85e minuuut.toolkist schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:48:
[...]
Dit is nog wel de overtreffende trap hoor. Keizer had iig nog een soort van idee en kon een beetje uitleggen wat ie wilde
@Ankona zit Makkelie niet zo op te hemelen. Die gore lafbek gaat dapper met kaarten strooien om goodwill te krijgen als het allang beslist is. Geeft ook altijd penalties aan kleine clubs in de Kuip als Feyenoord op 5:0 staat. Bij 0:0 poept ie in z’n broek.
Terecht rood voor Siem de Jong, maar Onana die gewoon wat zegt meteen geel geven (Luuk de Jong hele jaar gezien?) in zo’n wedstrijd is kul.
[ Voor 36% gewijzigd door Typhone op 15-04-2018 18:51 ]
Maar zoals ik al zei: van harte PSV.
Niet altijd even fraai voetbal, maar doeltreffend en wel winnen.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Kramer gisteren ongecontroleerd?Ankona schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:49:
[...]
Ja, donker rood. Misschien wel erger dan dat van Kramer gisteren aangezien het een bewuste aanslag was ipv een ongecontroleerde reactie.

Het enige ongecontroleerde was dat ie zn noppen net niet in Buttner zn oog kon mikken.
De wel of niet rode kaarten voor Ajax weet ik niet, die heb ik niet gezien. Week of 6 geleden Fox opgezegd na weer een wanvertoning en dat bevalt prima
HahahahahaAnkona schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:49:
[...]

Oh, dankjewel. Na die deceptie van Ajax kan ik een goede grap wel waarderen. Haha, oh man. Kramer een ongecontroleerde actie. Goeie, hoe kom je er op
Humor of triest dat je zo'n actie probeert goed te praten..JanW schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:54:
[...]
Hahahahaha![]()
Oh, dankjewel. Na die deceptie van Ajax kan ik een goede grap wel waarderen. Haha, oh man. Kramer een ongecontroleerde actie. Goeie, hoe kom je er op
Ik verdedig Kramer niet, enige verschil is dat het bij Kramer een reactie was. Eigenlijk een soort reflex. Bij Kramer zit er een probleem in zijn bovenkamer waardoor hij dit soort domme dingen doet. Het was geen bewuste aanslag zoals bij De Jong wel. Gewoon zonder aanleiding een hele smerige overtreding maken.toolkist schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:54:
[...]
Kramer gisteren ongecontroleerd?![]()
Het enige ongecontroleerde was dat ie zn noppen net niet in Buttner zn oog kon mikken.
alles kan off-topic
Yes. En hard ook!Martinusz schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:58:
Zo....kampioen bekend, nu aan de degradanten werken, allen tegen Twente?
Ehm..... Ja. Het zal wel.Ankona schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:57:
[...]
Ik verdedig Kramer niet, enige verschil is dat het bij Kramer een reactie was. Eigenlijk een soort reflex. Bij Kramer zit er een probleem in zijn bovenkamer waardoor hij dit soort domme dingen doet. Het was geen bewuste aanslag zoals bij De Jong wel. Gewoon zonder aanleiding een hele smerige overtreding maken.

Verwijderd
Waarom niet voor mijn part met 4-4-2 beginnen? Met voor mijn part Dolberg en Kluivert als meest vooruitgeschoven spelers? En Neres ala valse spits, inschuivend wanneer mogelijk?
Ten Hag moet zich schamen.
Oooooooh, was dat het. Gelukkig maarAnkona schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:57:
Ik verdedig Kramer niet, enige verschil is dat het bij Kramer een reactie was. Eigenlijk een soort reflex

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Kom op PSV , gun Roda drie punten de volgende wedstrijdMartinusz schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:58:
Zo....kampioen bekend, nu aan de degradanten werken, allen tegen Twente?
Also Cocu gecondol... Eeeeh proficiat met je komende huwelijk

[ Voor 12% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 15-04-2018 19:11 ]
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Gefeliciteerd PSV
Kampioen worden in de wedstrijd tegen Ajax lijkt me toch extra speciaal.
Ik zou het zelf zonde vinden als Twente degradeert, maar ik merk ook hier op het forum dat ze zoveel aversie hebben opgewekt, dat het misschien maar beter is. Als ze volgend jaar maar weer promoveren
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Hij zit in de vaatwasser, was een beetje viesHan schreef op zondag 15 april 2018 @ 19:14:
Ik ga er van uit dat @Leon Zwiers z’n glazen bol naar de glasbak heeft gebracht

Nu maar hopen op degradatie van Twente!
Een klein sterretje onder de andere 3
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
[Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2017/2018Verwijderd schreef op zondag 15 april 2018 @ 19:41:
Batsman gebleseerd van het veld gedragen.. Hopelijk is zijn WK niet in gevaar. Liever 1 Batshuayi dan een Origi en Benteke tesamen.
;-)
Toen ik vorige maand in de VS was liet Ajax 2x punten liggen en won PSV onder andere van Feyenoord. Nu zijn we op vakantie in Spanje en is de uitslag weer gunstig. * RobbertC overweegt te immigreren
Daar heb ik nog wel zin in, de bekerfinale. Heeft papier alles in zich om een leuke wedstrijd te worden. Maar het blijft een finale. Die zijn niet altijd je van hetJST94 schreef op zondag 15 april 2018 @ 20:47:
Ze wonnen alleen maar van Feyenoord omdat PSV ons liet winnen in de KNVB-beker hè.
De landskampioen wenst jullie veel plezier met de KNVB bekerJST94 schreef op zondag 15 april 2018 @ 20:47:
Ze wonnen alleen maar van Feyenoord omdat PSV ons liet winnen in de KNVB-beker hè.
Ik weet overigens niet of het door de nieuwe EU wetgeving kwam die bepaald dat je in heel de EU je NL content mag zien, maar ik kon hier in Spanje via 4G prima de wedstrijd bekijken op m’n telefoon (lang leve onbeperkt roamen!). Via de WiFi van het hotel weigerde Fox wel. Ik (en m’n vriendin die voor Willem II is ook) waren blij, die Spanjaarden vonden ons vast raar
En hoe was de stemming toen Willem II - PSV afgelopen was?RobbertC schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:15:
[...]
De landskampioen wenst jullie veel plezier met de KNVB beker![]()
Ik weet overigens niet of het door de nieuwe EU wetgeving kwam die bepaald dat je in heel de EU je NL content mag zien, maar ik kon hier in Spanje via 4G prima de wedstrijd bekijken op m’n telefoon (lang leve onbeperkt roamen!). Via de WiFi van het hotel weigerde Fox wel. Ik (en m’n vriendin die voor Willem II is ook) waren blij, die Spanjaarden vonden ons vast raar
Hij is vergeten 'ex-' voor vriendin te zettenMartinusz schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:23:
[...]
En hoe was de stemming toen Willem II - PSV afgelopen was?
Fleximex schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:28:
[...]
Hij is vergeten 'ex-' voor vriendin te zetten
We zijn samen in Spanje, dus niks geen ex
Ik zing nooit tegen Ajax (of welke club dan ook), ik zing alleen voor PSV, maar vanavond ben ik door het kinderachtige gedrag van de supporters toch van mijn trots geweken: He-le-maal niets in Amsterdam

[ Voor 3% gewijzigd door JdM op 15-04-2018 22:50 ]
Vergeet niet dat Bosz het pas ook na een half jaar op de rit had en halverwege een seizoen instappen is altijd moeilijk.Verwijderd schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:27:
[...]
Type trainer als Bosz liever goed spel en geen kampioen dan het gekloot van Ten Hag.
Vraag is ook wat Bosz met dit Ajax gedaan had. Ik denk persoonlijk dat het kwakkelen van Dolberg en het vertrek van Traore ook invloed had gehad op het spel onder Bosz. Je hebt het ook bij Feyenoord gezien wat het ontbreken van een goede kapstok met je team doet.
En nee: Huntelaar is geen goede kapstok meer en zeer ongeschikt voor het dynamische spel wat Bosz graag ziet in elk geval. Neres was een tijd heel goed bezig, Kluiver is een talentje maar de vraag is of de aanval van Ajax dan dus beter is dan die van PSV en Feyenoord.
De kampioenschappen van Ajax onder de Boer waren dan nog veel armoediger. Ook dat spel was vaak niet om aan te zien en er werden nog veel minder punten gehaald.dutchgio schreef op zondag 15 april 2018 @ 17:31:
Vorig jaar ook al, de Eredivisie wordt armoedig.
Dat vraag ik me nu ook altijd af. Volgens mij is het idee dat er altijd een speciale "Ajax-trainer" of "Ajax-speler" gehaald moet worden juist een probleem wat Ajax wel eens in de weg zit. Het is hetzelfde als dat gezeur over mentaliteit wat soms in Rotterdam de kop opsteekt. Dan halen we een speler als Bosschaart omdat het hoegenaamd een "echte Feyenoorder" is.carpebios schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:24:
[...]
Wie is dan wel geschikt? Wat is er zo anders aan Ajax dan een andere ploeg?
Onzin: goed genoeg is goed genoeg. En te slecht is gewoon te slecht. In het geval van Bosschaart dus
Die van De Jong was duidelijk rood wat mij betreft.
[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 15-04-2018 22:25 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Terranova op 15-04-2018 23:06 ]
Ach ja doorgesnoven en dronken idioten zitten bij elke club helaas. Zelfs in eigen huis hebben ze vanuit het toenmalige 410 wel eens vuurwerk in vak lager gegooid. Blijkbaar blijft het ook moeilijk om te voorkomen dat er vuurwerk het vak mee in genomen wordt. Hopelijk vallen de verwondingen mee van de mensen die geraakt zijn en worden de daders getrakteerd op een stadion verbod.JdM schreef op zondag 15 april 2018 @ 22:20:
Ik hoop bijna dat er Ajacieden hier in het topic komen die ook in het PSV stadion waren vanavond, misschien dat die kunnen uitleggen wat er leuk is om als je met 3-0 achter staat om brandende fakkels in het vak onder je te gooien. Mijn respect voor Ajax is nu compleet tot een nulpunt gedaald, nouja de spelers op het veld probeerden nog wat rust in het uitvak te brengen, maar de supporter die ook de uitwedstrijden bezoekt (althans vandaag) is echt triest met het getoonde gedrag.
Ik zing nooit tegen Ajax (of welke club dan ook), ik zing alleen voor PSV, maar vanavond ben ik door het kinderachtige gedrag van de supporters toch van mijn trots geweken: He-le-maal niets in Amsterdam
Names deze Ajax fan gefeliciteerd met jullie kampioenschap en maak er een mooi feestje van. Hopelijk kunnen we volgend jaar beter partij geven voor het kampioenschap.
Wat een idioten Ziyech was een van de weinige die nog een beetje niveau haalde vandaag. Die gaan we echt nog missen.Terranova schreef op zondag 15 april 2018 @ 23:06:
Gaat lekker bij Ajax, bus opgewacht om een woordje met vd Sar te spreken over zijn opstappen en gelijk geeist hebben dat Ziyech nooit meer voor Ajax mag spelen.
[ Voor 12% gewijzigd door ADDG op 15-04-2018 23:12 ]
Tja, ik weet het niet, als het echt klopt dat hij van die huilgebaren maakte naar de supporters vanuit dus bus dan kan ik mij die eis wel heel goed voorstellen. Maar dat hoeft natuurlijk niet gebeurd te zijn, al zijn er wel heel veel twitter berichten dat Ziyech iig uitdagend bezig was.ADDG schreef op zondag 15 april 2018 @ 23:08:
Wat een idioten Ziyech was een van de weinige die nog een beetje niveau haalde vandaag. Die gaan we echt nog missen.
Het kan wel zijn dat hij die gebaren maakte nadat die groep kwam eisen dat hij niet meer opgesteld zou worden want het botert natuurlijk al langer niet tussen een gedeelte van het publiek en Ziyech. Ik weet het niet maar het is absoluut ook niet slim van Ziyech. Net zoals als het niet slim was dat hij eerder dit seizoen gebaren maakte richting het publiek. Ik snap aan de ene kant wel dat hij irritatie opwekt maar als je aan de andere kant ook kijkt hoeveel goede acties hij dit seizoen gemaakt heeft dan denk ik dat we dat wel gaan missen maar Ziyech mag ook wel wat meer zelfkritiek hebben.Terranova schreef op zondag 15 april 2018 @ 23:21:
[...]
Tja, ik weet het niet, als het echt klopt dat hij van die huilgebaren maakte naar de supporters vanuit dus bus dan kan ik mij die eis wel heel goed voorstellen. Maar dat hoeft natuurlijk niet gebeurd te zijn, al zijn er wel heel veel twitter berichten dat Ziyech iig uitdagend bezig was.
Dat kan natuurlijk ook, ik heb ook geen idee wat er precies daar is gebeurd. Dat zal vast morgen wel duidelijk worden in de media.ADDG schreef op zondag 15 april 2018 @ 23:31:
[...]
Het kan wel zijn dat hij die gebaren maakte nadat die groep kwam eisen dat hij niet meer opgesteld zou worden want het botert natuurlijk al langer niet tussen een gedeelte van het publiek en Ziyech. Ik weet het niet maar het is absoluut ook niet slim van Ziyech. Net zoals als het niet slim was dat hij eerder dit seizoen gebaren maakte richting het publiek. Ik snap aan de ene kant wel dat hij irritatie opwekt maar als je aan de andere kant ook kijkt hoeveel goede acties hij dit seizoen gemaakt heeft dan denk ik dat we dat wel gaan missen maar Ziyech mag ook wel wat meer zelfkritiek hebben.
Edit:
http://www.soccernews.nl/...-wel-progressie-zeker-wel
Oh wow

Wat een droeftoeter is die Ten Hag. Ajax is allemaal achteruit gegaan onder zijn leiding
[ Voor 10% gewijzigd door Terranova op 15-04-2018 23:34 ]
Kunnen beter eisen dat ze zelf niet meer komen stelletje droeftoeters.Terranova schreef op zondag 15 april 2018 @ 23:06:
Gaat lekker bij Ajax, bus opgewacht om een woordje met vd Sar te spreken over zijn opstappen en gelijk geeist hebben dat Ziyech nooit meer voor Ajax mag spelen. Schijnt volgens diverse berichten de supporters uitgedaagd te hebben met jankgebaren. Al zijn dat niet bevestigde berichten, zou de eis wel verklaren dat ze willen dat hij nooit meer voor Ajax speelt.
PSV'ers gefeliciteerd, dik met overmacht gewonnen! Als iedereen in dit topic nou ook nog eens volgende week wilt duimen voor mijn cluppie?
Rotterdam
Misschien is dat z'n missie wel en wordt ie stiekem door Feyenoord en PSV betaald ipv door Ajax... Het zou in ieder geval een hoop verklarenTerranova schreef op zondag 15 april 2018 @ 23:33:
http://www.soccernews.nl/...-wel-progressie-zeker-wel
Oh wow![]()
![]()
![]()
Wat een droeftoeter is die Ten Hag. Ajax is allemaal achteruit gegaan onder zijn leiding
Tweede worden, wat een wanprestatie, niet waar?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Klopt, ze zaten een paar jaar geleden bij ons eerste in de competitie. Sindsdien elk jaar gepromoveerd. Ook niet gek als je ziet wat voor selectie ze hebben. Maar ze hebben een linksbuiten, die heeft een versnelling in z'n poten niet normaal meer! Elke keer met één tik 4/5 man voorbij en een strakke voorzet. Ik zei die kan zo mee bij Feyenoord 1.Verwijderd schreef op zondag 15 april 2018 @ 14:49:
[...]
Mocht ook wel met dat van de zondag- naar de zaterdagcompetitie gingen (of andersom, weet ik niet meer precies) gingen en moesten beginnen in de 4-de klasse...
Verwijderd
Zag eerst bij Studio Sport die overtreding van Kramer.OPSLAGHOND schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:56:
Kramer is een ongeleid projectiel zal hij bedoelen ...
Kramer is knettergek.
Heeft zijn eigen glazen ingegooid met een dergelijke krankzinnige actie. Zijn voetballoopbaan is voorbij. Geen club wil meer met hem in zee.
Het is de schuld van Cruijff.
Een goede piloot, is niet een juiste directeur van KLM. Een goede consultant, is niet de juiste directeur voor een IT bedrijf en een goede monteur is niet degene die BMW moet leiden.
De revolutie heeft mensen als Overmars en van der Sar gebracht (en Bergkamp, Jonk, Winter, etc). Allemaal mensen die geweldige voetballers waren. Van der Sar en Bergkamp zijn mijn helden, ook als Feyenoorder. Maar als bestuurder.....
Alles wat we nu zien is een resultaat van de mensen die Cruijff heeft aangesteld (indirect meestal). De Verlosser heeft het alleen maar slechter gemaakt. Een goede voetballer, is geen goede bestuurder blijkt.
EDIT:
Zelfs Edgar Davids werd door Johan in de RVC gezet. Die man kan zijn eigen auto niet vinden op het garagepad.
Daarbij natuurlijk ook het feit dat door cruijf 'verdedigen' een vies woord is geworden. Dit sijpelt natuurlijk door naar de jeugd in heel nederland, waardoor er veel minder jonge voetballers willen gaan verdedigen. Uiteindelijk zorgt dit voor een tekort aan goede verdedigers. Dat zie je bij het nederlands elftal en bij Ajax goed terug. (Al is de Ligt wel een erg talentvolle verdediger).PWM schreef op maandag 16 april 2018 @ 07:53:
Zo, eens de knuppel in het hoenderhok gooien:
Een goede piloot, is niet een juiste directeur van KLM. Een goede consultant, is niet de juiste directeur voor een IT bedrijf en een goede monteur is niet degene die BMW moet leiden.
De revolutie heeft mensen als Overmars en van der Sar gebracht (en Bergkamp, Jonk, Winter, etc). Allemaal mensen die geweldige voetballers waren. Van der Sar en Bergkamp zijn mijn helden, ook als Feyenoorder. Maar als bestuurder.....
Alles wat we nu zien is een resultaat van de mensen die Cruijff heeft aangesteld (indirect meestal). De Verlosser heeft het alleen maar slechter gemaakt. Een goede voetballer, is geen goede bestuurder blijkt.
EDIT:
Zelfs Edgar Davids werd door Johan in de RVC gezet. Die man kan zijn eigen auto niet vinden op het garagepad.
[ Voor 4% gewijzigd door aicaramba op 16-04-2018 08:02 ]
De achterstand 2x zo groot laten worden en wedstrijden spelen waar je van in slaap dreigt te vallen. Terwijl een "rookie" zoals Keizer het voorlopig even goed heeft gedaan(beiden 5 punten achterstand in hun deel) maar wel met beter spel, niet dat Keizer had moeten blijven, die kon het op een andere manier weer niet aan.gambieter schreef op maandag 16 april 2018 @ 00:10:
Tja, Ten Hag nam een failliete boedel over die hij niet zelf heeft gekozen. Hij heeft nu de kans om zijn eigen stempel te drukken, inclusief transfers (als de Ajax hierarchie dat toelaat), en moet dan presteren.
PSV is de meer dan terechte kampioen!

[ Voor 61% gewijzigd door Baseman77 op 16-04-2018 08:50 ]
Deels mee eens... maar er wordt vergeten dat voor de zogenaamde revolutie het ook geen hosanna was. De echte teloorgang van de club Ajax kwam met de beursgang. Daardoor zijn belangen anders dan die van het voetbal boven komen drijven en hebben die belangen de overhand gekregen. Ajax is een bedrijf geworden waarbij er geen sprake meer is van een gezonde piramide, die bij een voetbalclub op z'n kop dient te zijn; slechts een kleine staf met het grootste en breedste belang bovenaan, het voetbal. Deze is op dit moment door de omvang wel het breedst maar staat helaas onderaan die piramide. Bovenin staan tegenwoordig de staffuncties en allerlei commissariaten. Te veel machtsspelletjes en, vanwege het feit dat Ajax een beursgenoteerd bedrijf is, een veel te grote overhead.PWM schreef op maandag 16 april 2018 @ 07:53:
Zo, eens de knuppel in het hoenderhok gooien:
EDIT:
Net als bij het eerste elftal, waar er een mix tussen jeugd en ervaring zou moeten zijn, zou er in de belangrijkste laag van de organisatie een mix moeten zijn tussen oud-voetballers en mensen met verstand van besturen, financiën, commercie en people management. Deze cruciale functies worden nu bezet door oud-voetballers die daar niet voor opgeleid zijn en het van nature niet in zich hebben. Puur door het verleden zijn zij in die rol gedrukt, al dan niet door zichzelf.
De oud-voetballers moeten het uithangbord zijn van de club maar niet het gehele dagelijks bestuur. Een oud-voetballer hoeft geen technisch directeur te zijn als je goede scouts en trainers hebt. De functie van commercieel directeur moet niet enkel door een oud-voetballer worden bekleed, maar minimaal door twee personen waarvan de één daadwerkelijk verstand heeft van zaken en de ander vanwege zijn verleden partijen bij elkaar brengt.
Oprechte vraag: Welke coach bij een van de traditionele top-3 die halverwege het seizoen instapt, heeft in de 2de seizoenshelft wel het tij doen keren?gambieter schreef op maandag 16 april 2018 @ 00:10:
Tja, Ten Hag nam een failliete boedel over die hij niet zelf heeft gekozen. Hij heeft nu de kans om zijn eigen stempel te drukken, inclusief transfers (als de Ajax hierarchie dat toelaat), en moet dan presteren.
Volgens mij zijn het er niet veel. Misschien moet je ook gewoon als coach zeggen: Bel maar na de competitie.
Dit is ook gewoon de taak van zowel een (prof)speler als de technische staf om die spelers te motiveren.. En dat blijkt bij Ajax vaak erg lastig blijkbaar..
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
De Boer in zijn eerste seizoen bij AjaxPWM schreef op maandag 16 april 2018 @ 08:59:
[...]
Oprechte vraag: Welke coach bij een van de traditionele top-3 die halverwege het seizoen instapt, het in de 2de seizoenshelft wel het tij doen keren?
Volgens mij zijn het er niet veel. Misschien moet je ook gewoon als coach zeggen: Bel maar na de competitie.
Maar inderdaad, 9 van de 10 keer gaat het mis. Heb ook oprecht het idee dat ze beter Keizer hadden kunnen laten zitten. Het is alleen maar slechter geworden onder Ten Hag (voor zover dat mogelijk was

[ Voor 19% gewijzigd door Blauwschaap op 16-04-2018 09:08 ]
Mwoh... in 4 maanden tijd uit drie toernooien worden geknikkerd en in de competitie liep het ook alles behalve goed. En het belangrijkste, er was te weinig progressie. Natuurlijk was de voorbereiding alles behalve optimaal, maar Keizer was vanaf dag één al te licht en is enkel en alleen hoofdtrainer geworden vanwege persoonlijke belangen van Bergkamp en van der Sar. Zelfs Keizer zelf wist dat en wilde eigenlijk geen hoofdtrainer worden maar assistent naast een ervaren hoofdtrainer. Dat zegt alles volgens mij.Blauwschaap schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:07:
Heb ook oprecht het idee dat ze beter Keizer hadden kunnen laten zitten. Het is alleen maar slechter geworden onder Ten Hag (voor zover dat mogelijk was)
En dat het onder Ten Hag niet veel beter gaat is mede doordat die neerwaartse spiraal moeilijk om te buigen is halverwege het seizoen. Persoonlijk valt ten Hag mij ook tegen maar hem er nu op afrekenen zou niet eerlijk zijn. Een echt oordeel over hem vel ik pas halverwege seizoen 2018/19, dan heeft hij wel de tijd gekregen die nodig is. Lijkt mij namelijk erg stug dat hij het trainersvak plots is verleerd. Wat ik dan niet wil is dat ten Hag zeggenschap krijgt over aanstaande transfers, want dan komt er B-garnituur in de vorm van Labyad en dergelijke.
Advocaat bij Feyenoord. Heeft de boel in een paar weken neergezet op een manier die bijna een jaar bleef werken.PWM schreef op maandag 16 april 2018 @ 08:59:
[...]
Oprechte vraag: Welke coach bij een van de traditionele top-3 die halverwege het seizoen instapt, heeft in de 2de seizoenshelft wel het tij doen keren?
alles kan off-topic

Ik ga niet duimen voor Feyenoord, maar wel voor een mooie wedstrijd! Dat wordt een leuke pot voetbal.GS88 schreef op zondag 15 april 2018 @ 23:55:
Als Feyenoord fan zie ik dit sneue gedrag (even over dat vuurwerk gooien dus) ook wel eens.. het verpest het ook voor de vele fans die er wel "normaal" komen om van een wedstrijd te genieten.
PSV'ers gefeliciteerd, dik met overmacht gewonnen! Als iedereen in dit topic nou ook nog eens volgende week wilt duimen voor mijn cluppie?
In het eerste jaar van Cocu deed hij een bakkie met Hiddink. Toen werd PSV 2x kampioen.JST94 schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:30:
Ja, want Advocaat maakt het effe in orde omdat hij paar keer bij de training komt kijken en een bakkie doet met Gio.
Koffie is belangrijk
[ Voor 23% gewijzigd door Fleximex op 16-04-2018 09:35 ]
Poll: Wie wint de beker
• Feyenoord
• AZ
Ook een poll maken? Klik hier
Ik zat gisteren nog te vertellen dat ik zondag mooie plekken heb, op uitnodiging van een klant
Tot mijn vrouw mij er fijntjes aan herinnerde dat we zaterdag voor 2 weken naar Portugal op vakantie gaan
Ik heb Ten Hag ook zeker nog niet afgeschreven. Maar tot nu toe valt hij in ieder geval wel zwaar tegen. Dat ze geen kampioen worden reken ik hem niet aan, maar ik had er wel meer van verwacht qua spel en inzet. Juist ook omdat Ajax al uit alle toernooien was geknikkerd. Met 100% focus op de competitie had er volgens mij meer in gezeten.Han schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:19:
[...]
Mwoh... in 4 maanden tijd uit drie toernooien worden geknikkerd en in de competitie liep het ook alles behalve goed. En het belangrijkste, er was te weinig progressie. Natuurlijk was de voorbereiding alles behalve optimaal, maar Keizer was vanaf dag één al te licht en is enkel en alleen hoofdtrainer geworden vanwege persoonlijke belangen van Bergkamp en van der Sar. Zelfs Keizer zelf wist dat en wilde eigenlijk geen hoofdtrainer worden maar assistent naast een ervaren hoofdtrainer. Dat zegt alles volgens mij.
En dat het onder Ten Hag niet veel beter gaat is mede doordat die neerwaartse spiraal moeilijk om te buigen is halverwege het seizoen. Persoonlijk valt ten Hag mij ook tegen maar hem er nu op afrekenen zou niet eerlijk zijn. Een echt oordeel over hem vel ik pas halverwege seizoen 2018/19, dan heeft hij wel de tijd gekregen die nodig is. Lijkt mij namelijk erg stug dat hij het trainersvak plots is verleerd. Wat ik dan niet wil is dat ten Hag zeggenschap krijgt over aanstaande transfers, want dan komt er B-garnituur in de vorm van Labyad en dergelijke.

Die kun je zo de mond snoeren. Nog 17 jaartjes wachten dan mogen zij weer feesten.Martinusz schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:40:
Heb eigenwijs voor AZ gekozen, gewoon puur omdat mijn Feyenoord collega's vandaag vervelend doen
Zaterdag naar Portugal?? Maar je had toch 40 graden koorts zaterdagochtend? Dan mag je het vliegtuig niet in hoorPWM schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:39:
Nu de troostprijs van het seizoen vergeven is, maken we ons op voor het echte werk inderdaad:
Poll: Wie wint de beker
• Feyenoord
• AZ
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik zat gisteren nog te vertellen dat ik zondag mooie plekken heb, op uitnodiging van een klantVriend uitgenodigd, dat zou een fijne middag worden.
Tot mijn vrouw mij er fijntjes aan herinnerde dat we zaterdag voor 2 weken naar Portugal op vakantie gaan
Rotterdam
Vroeger zou ik dat zo gedaan hebben. Maar nu bij Feyenoord de prijzen ons tegenwoordig om de oren vliegen laat ik het even. Feyenoord kan zondag de echte enige dubbel zelfs halen.GS88 schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:46:
[...]
Zaterdag naar Portugal?? Maar je had toch 40 graden koorts zaterdagochtend? Dan mag je het vliegtuig niet in hoor
Schijnbaar heeft ziyech een 'zwiep' gekregen van een support en heeft ziyech alle verwijzingen naar Ajax van z'n instagram gehaald.. Zou wel echt schandalig zijn als Ziyech echt is geslagen.
Da's niet goed maar de heer wil toch weg. Zelfreflectie ook niet echt z'n sterkste punt dus twee wegen gaan elkaar scheiden. Hopelijk staat de heren een warm welkom te wachten in de Arena a.s. donderdag. Al die grootspraak vooraf maar als een stel makke lammeren voetballen slaat nergens op.aicaramba schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:56:
https://www.voetbalprimeu...-van-spelersbus-ajax.html
Schijnbaar heeft ziyech een 'zwiep' gekregen van een support en heeft ziyech alle verwijzingen naar Ajax van z'n instagram gehaald.. Zou wel echt schandalig zijn als Ziyech echt is geslagen.
Denk dat zoiets ook wel flinke invloed zal hebben op de transfersom. Aangezien ze hem eigenlijk wel moeten verkopen.
Dus omdat hij weg wil bij ajax is het niet zo erg om fysiek geweld te gebruiken? Sorry, maar dat mag never nooit gebeuren.Typhone schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:01:
[...]
Da's niet goed maar de heer wil toch weg. Zelfreflectie ook niet echt z'n sterkste punt dus twee wegen gaan elkaar scheiden. Hopelijk staat de heren een warm welkom te wachten in de Arena a.s. donderdag. Al die grootspraak vooraf maar als een stel makke lammeren voetballen slaat nergens op.
Verwijderd
Sowieso snap ik het Ajax publiek niet. Klaassen en Siem de jong worden op handen gedragen. Ziyech wordt uitgefloten. Zonder denigrerend te zijn: de eerste 2 zijn meer 'Feyenoordvoetballers' (harde werkers) en Ziyech een Ajaxvoetballer (nonchalant, tikje arrogant).PWM schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:03:
Snap die haat ook niet zo richting hem gisteren. Hij had een paar waanzinnige passes, die voorin verprutst werden.
Om zijn voetbalkwaliteiten jammer dat hij gaat, maar voor de rust wellicht beter.
En ja, van der Sar mag zijn conclusies gaan trekken, dat had hij al moeten doen na het ontslag van Keizer en Bergkamp. Zijn positie was al langer onhoudbaar.
aicaramba schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:03:
[...]
Dus omdat hij weg wil bij ajax is het niet zo erg om fysiek geweld te gebruiken? Sorry, maar dat mag never nooit gebeuren.
Na de maar volgt iets over de toekomst. Ik zeg nergens dat fysiek geweld goed is.Typhone schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:01:
[...]
Da's niet goed maar de heer wil toch weg.
@Han
Niet helemaal eens. Record aantal keren balverlies kan nooit goed zijn. Dat waren niet de zaken waar hij bij FC Twente door opviel in elk geval.
[ Voor 14% gewijzigd door Typhone op 16-04-2018 10:08 ]
Tja, als ik heel eerlijk ben zou ik Ziyech het lieft ook nooit meer in een Ajax shirt willen zien na z'n eerdere gedrag al richting de supporters, heeft helemaal niets met z'n spel te maken, maar echt puur met zijn gedrag.Han schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:07:
Alleen achterlijke debielen gaan een spelersbus opwachten... normale supporters doen dat niet. Die sukkels hadden beter de beelden van de wedstrijd kunnen gaan terugkijken. Dan hadden ze gezien dat de grootste kansen die Ajax in de eerste helft kreeg voortkwamen uit sublieme passes over 50 meter door, jawel; Ziyech. Die knakkers die roepen dat Ziyech moet oprotten zijn niet goed bij hun hoofd, het is de beste speler van Ajax. Dat hij dit seizoen minder speelt is hoofdzakelijk te wijten aan goede ploeggenoten waardoor hij te vaak het in zijn eentje moet opknappen en daar is het de speler niet naar, dan lijdt hij balverlies en zit hij niet in de wedstrijd. Of denken die sukkels werkelijk dat een speler als Ziyech het niveau van vorig seizoen is kwijt geraakt?
En ja, van der Sar mag zijn conclusies gaan trekken, dat had hij al moeten doen na het ontslag van Keizer en Bergkamp. Zijn positie was al langer onhoudbaar.
Ik zou Ziyech nooit een duw gaan geven, dat gaat echt veel te ver, maar als de berichten die gister ook veel voorbij kwamen dat Ziyech de fans nog eens extra aan het uitdagen was dan snap ik die eis echt wel.
Hij geeft in de week voor een hele belangrijke wedstrijd aan dat hij wel klaar is bij Ajax om dan vervolgens na een vernedering ook nog eens te doen alsof het je helemaal niets boeit en dat de supporters die bij de bus stonden zich aanstelden(Mits die berichten wel kloppen natuurlijk).
Zijn tijd bij Twente kan en mag je sowieso niet vergelijken. Maak dan een eerlijke vergelijking; die tussen vorig seizoen en het huidige. Vaak wordt het balverlies van Ziyech veroorzaakt door het gebrek aan fatsoenlijke afspeelpunten. Natuurlijk kan je achteruit voetballen maar daar is Ziyech de speler niet naar. En dat korte passes mislukken heeft ook te maken met te statische medespelers. Ziyech legt dynamiek in het spel, geeft passes in de loop, wil één-twee'tjes aan gaan. Maar spelers als bijvoorbeeld Donny van der Beek en Huntelaar, die zijn dramatisch slecht in het aannemen, kaatsen en vrijlopen. Ga er maar eens op letten, daar springen de tranen van in je ogen. Vorig seizoen kon Ziyech wel zo spelen, met een Klaassen in zijn buurt. Daarmee kon hij wel kaatsen, het dynamische spel spelen. Nee, het ligt echt niet aan Ziyech maar aan het te beperkte materiaal om hem heen.Typhone schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:07:
@Han
Niet helemaal eens. Record aantal keren balverlies kan nooit goed zijn. Dat waren niet de zaken waar hij bij FC Twente door opviel in elk geval.
Ik kan serieus veel mensen aanraden om eens anders naar een wedstrijd te kijken. Voor de buis is dat wellicht wat lastiger, maar in het stadion prima te doen. Volg in plaats van de bal eens enkele spelers die naast Ziyech een belangrijke rol vervullen in de wedstrijd, zoals een Huntelaar of een van de Beek. Dan zie je pas waar het mis gaat. Het gaat niet mis aan de bal maar juist zonder bal. Te weinig beweging, te weinig afspeelmogelijkheden, geen kaatsopties, etc.
[ Voor 17% gewijzigd door Han op 16-04-2018 10:17 ]
[ Voor 27% gewijzigd door OPSLAGHOND op 16-04-2018 10:17 ]
Verwijderd
van de Beek is een veel betere voetballer dan Klaassen. Bovendien is er op de vleugels meer diepgang, dus dat zou juist in zijn voordeel moeten zijn.Han schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:14:
[...]
Zijn tijd bij Twente kan en mag je sowieso niet vergelijken. Maak dan een eerlijke vergelijking; die tussen vorig seizoen en het huidige. Vaak wordt het balverlies van Ziyech veroorzaakt door het gebrek aan fatsoenlijke afspeelpunten. Natuurlijk kan je achteruit voetballen maar daar is Ziyech de speler niet naar. En dat korte passes mislukken heeft ook te maken met te statische medespelers. Ziyech legt dynamiek in het spel, geeft passes in de loop, wil één-twee'tjes aan gaan. Maar spelers als bijvoorbeeld Donny van der Beek en Huntelaar, die zijn dramatisch slecht in het aannemen, kaatsen en vrijlopen. Ga er maar eens op letten, daar springen de tranen van in je ogen. Vorig seizoen kon Ziyech wel zo spelen, met een Klaassen in zijn buurt. Daarmee kon hij wel kaatsen, het dynamische spel spelen. Nee, het ligt echt niet aan Ziyech maar aan het te beperkte materiaal om hem heen.
Ik kan serieus veel mensen aanraden om eens anders naar een wedstrijd te kijken. Voor de buis is dat wellicht wat lastiger, maar in het stadion prima te doen. Volg in plaats van de bal eens enkele spelers die naast Ziyech een belangrijke rol vervullen in de wedstrijd, zoals een Huntelaar of een van de Beek. Dan zie je pas waar het mis gaat. Het gaat niet mis aan de bal maar juist zonder bal. Te weinig beweging, te weinig afspeelmogelijkheden, geen kaatsopties, etc.
Ziyech heeft gewoon een aardig seizoen gehad. Helaas enkele uitschieters naar beneden, maar die had hij vorig seizoen ook. Door de resultaten lijkt het nu allemaal 10x zo slecht.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Helemaal mee eens..Han schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:07:
Alleen achterlijke debielen gaan een spelersbus opwachten... normale supporters doen dat niet. Die sukkels hadden beter de beelden van de wedstrijd kunnen gaan terugkijken. Dan hadden ze gezien dat de grootste kansen die Ajax in de eerste helft kreeg voortkwamen uit sublieme passes over 50 meter door, jawel; Ziyech. Die knakkers die roepen dat Ziyech moet oprotten zijn niet goed bij hun hoofd, het is de beste speler van Ajax. Dat hij dit seizoen minder speelt is hoofdzakelijk te wijten aan het gebrek aan goede ploeggenoten waardoor hij te vaak het in zijn eentje moet opknappen en daar is het de speler niet naar, dan lijdt hij balverlies en zit hij niet in de wedstrijd. Of denken die sukkels werkelijk dat een speler als Ziyech het niveau van vorig seizoen is kwijt geraakt?
Het is opvallend dat Ajax sinds Ten Hag meer moeite heeft met scoren dan onder Keizer. De drie voorwaartsen zijn sinds de winterstop ronduit zwak en veel goals moeten van andere spelers komen (Van de Beek en de verdedigers). Huntelaar krijgt nauwelijks een fatsoenlijke bal van de zijkant en als hij hem krijgt, dan mist hij on-Huntelaars. Kluivert heeft nog af en toe een goede helft, maar soms zie je hem niet (deed hij gisteren mee?) en Neres is het sinds de winterstop helemaal kwijt. Dan krijg je zulk gepruts. Ziyech nam in mijn ogen in de winter wel erg veel risico met zijn passing, maar sinds het fluitconcertje is hij wel weer beter gaan spelen en gisteren was hij gewoon de beste speler van Ajax.
Mensen die de bus op gaan wachten. Hoe sneu. Dat zijn diezelfde supporters die roepen dat geen speler groter is dan Ajax, maar ondertussen vinden ze zichzelf wel oh zo belangrijk. Flikker toch op.
Dat gaat leuk worden volgend jaar... Ziyech weg, Onana weg, De Ligt denk ik ook weg... en weer van voor af aan beginnen....
Juist dat. Elke speler met zo'n instelling wordt in Amsterdam uitgekotst. Er zijn heel wat mindere goden die altijd 100% gaven en nooit door het publiek afgevallen zijn.Terranova schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:13:
[...]
Tja, als ik heel eerlijk ben zou ik Ziyech het lieft ook nooit meer in een Ajax shirt willen zien na z'n eerdere gedrag al richting de supporters, heeft helemaal niets met z'n spel te maken, maar echt puur met zijn gedrag.
Ik zou Ziyech nooit een duw gaan geven, dat gaat echt veel te ver, maar als de berichten die gister ook veel voorbij kwamen dat Ziyech de fans nog eens extra aan het uitdagen was dan snap ik die eis echt wel.
Hij geeft in de week voor een hele belangrijke wedstrijd aan dat hij wel klaar is bij Ajax om dan vervolgens na een vernedering ook nog eens te doen alsof het je helemaal niets boeit en dat de supporters die bij de bus stonden zich aanstelden(Mits die berichten wel kloppen natuurlijk).
Helemaal eens. Echter ook een stukje boter op het hoofd, vorig jaar deden de PSV 'supporters' ook idioot: https://nos.nl/video/2169...-af-tijdens-psv-ajax.htmlJdM schreef op zondag 15 april 2018 @ 22:20:
Ik hoop bijna dat er Ajacieden hier in het topic komen die ook in het PSV stadion waren vanavond, misschien dat die kunnen uitleggen wat er leuk is om als je met 3-0 achter staat om brandende fakkels in het vak onder je te gooien. Mijn respect voor Ajax is nu compleet tot een nulpunt gedaald, nouja de spelers op het veld probeerden nog wat rust in het uitvak te brengen, maar de supporter die ook de uitwedstrijden bezoekt (althans vandaag) is echt triest met het getoonde gedrag.
Klaassen heeft 20x meer diepgang en loopvermogen dan vd Beek. En Schone heeft natuurlijk geen enkele diepgang, dus dan heb je een redelijk statisch middenveld. Met Ziyech die meer in de ruimtes inspeelt dan dat ie iemand steeds precies in de voeten aanspeelt gaat dat dus niet werken.Verwijderd schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:19:
[...]
van de Beek is een veel betere voetballer dan Klaassen. Bovendien is er op de vleugels meer diepgang, dus dat zou juist in zijn voordeel moeten zijn.
Ziyech heeft gewoon een aardig seizoen gehad. Helaas enkele uitschieters naar beneden, maar die had hij vorig seizoen ook. Door de resultaten lijkt het nu allemaal 10x zo slecht.
Onzin, hier is Ziyech helemaal zelf verantwoordelijk voor.Han schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:14:
Vaak wordt het balverlies van Ziyech veroorzaakt door het gebrek aan fatsoenlijke afspeelpunten.
Wat je zelf overigens ook al aangeeft in dezelfde post: "Natuurlijk kan je achteruit voetballen maar daar is Ziyech de speler niet naar."
Ziyech is van mening dat een pass altijd vooruit en liefst beslissend moet zijn, waardoor er veel meer risico in ligt en hij daardoor dus ook veel meer balverlies lijdt. Dat heeft niets met zijn medespelers te maken, het is ook een vreemde mening aangezien zelfs (of juist) de wereldtoppers weten dat je soms moet kiezen voor zekerheid.
Ziyech en Neres waren veruit de gevaarlijkste spelers van Ajax gisteren, maar bij balverlies was Ziyech nergens te bekennen. En notabene Hendrix liet gisteren ook enkele geweldige passes over 40 meter zien, alleen rolde hij hiernaast ook zo ongeveer het hele Ajax middenveld op en ging hij voorop in de strijd
Er wordt in een gehele wedstrijd meer gevraagd dan enkele goede individuele acties (met matig vervolg dan weer) en enkele weergaloze passes...
Ik kan je echt aanraden om eens wat wedstrijden van Ajax te kijken en dan puur op van de Beek te letten; op zijn loopacties, hoe hij met dekking om gaat, hoe hij een bal aanneemt en hoe hij een pass geeft. Ondanks dat Klaassen een vrij beperkte speler is was hij wel de constante factor op het middenveld bij Ajax, de speler waar een bal naar toe kon in de drukte, waardoor spelers als Ziyech door middel van een goede één-twee gevaarlijk werden. Maar eerlijk is eerlijk, ook het ontbreken van een voetballende spits speelt een grote rol hier in.Verwijderd schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:19:
van de Beek is een veel betere voetballer dan Klaassen. Bovendien is er op de vleugels meer diepgang, dus dat zou juist in zijn voordeel moeten zijn.
Maar van de Beek een betere voetballer noemen dan Klaassen gaat er bij mij niet in. Wellicht in potentie, maar zeker niet op basis van het huidige spel in de invulling van zijn rol.q[uote]Ziyech heeft gewoon een aardig seizoen gehad. Helaas enkele uitschieters naar beneden, maar die had hij vorig seizoen ook. Door de resultaten lijkt het nu allemaal 10x zo slecht.[/quote]
Ik vind zijn huidig seizoen in schril contrast staan met vorig seizoen. Maar goed, zoals ik al aanhaalde, dat ligt in mijn ogen meer aan de spelers om hem heen dan aan Ziyech zelf. Je kan aan alles zien dat Ziyech het niet meer naar zijn zin heeft, zijn vechtlust afneemt en de wil minder wordt. Maar dat weet je van te voren bij een speler als Ziyech, wat geen dragende speler is.
Hoezo onzin? Dat is de opdracht die Ziyech mee krijgt, dat is DE reden dat hij gehaald is. Geen balletjes breed meer, geen balletjes achteruit. Dat is wat er massaal werd geroepen na het vierde seizoen onder de Boer. En vorig seizoen, met andere medespelers, ging dat prima. Alleen met het vertrek van Traoré, Klaassen en het wegvallen van Dolberg (door de vorm en zijn blessure) heeft Ajax geen gogme meer op het middenveld naast Ziyech.Baseman77 schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:26:
Onzin, hier is Ziyech helemaal zelf verantwoordelijk voor.
Wat je zelf overigens ook al aangeeft in dezelfde post: "Natuurlijk kan je achteruit voetballen maar daar is Ziyech de speler niet naar."
[ Voor 19% gewijzigd door Han op 16-04-2018 10:33 ]
Dit topic is gesloten.