[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 36 Laatste
Acties:
  • 76.792 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
P.O. Box schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:22:
[...]
Dat gaat leuk worden volgend jaar... Ziyech weg, Onana weg, De Ligt denk ik ook weg... en weer van voor af aan beginnen....
Voor Onana en de Ligt is al vervanging, van Leer is een uitstekende keeper die je prima kan doorschuiven. Voor de Ligt heb je Schuurs die komend seizoen aansluit.
Baseman77 schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:26:
[...]

Onzin, hier is Ziyech helemaal zelf verantwoordelijk voor.
Wat je zelf overigens ook al aangeeft in dezelfde post: "Natuurlijk kan je achteruit voetballen maar daar is Ziyech de speler niet naar."

Ziyech is van mening dat een pass altijd vooruit en liefst beslissend moet zijn, waardoor er veel meer risico in ligt en hij daardoor dus ook veel meer balverlies lijdt. Dat heeft niets met zijn medespelers te maken, het is ook een vreemde mening aangezien zelfs (of juist) de wereldtoppers weten dat je soms moet kiezen voor zekerheid.

Ziyech en Neres waren veruit de gevaarlijkste spelers van Ajax gisteren, maar bij balverlies was Ziyech nergens te bekennen. En notabene Hendrix liet gisteren ook enkele geweldige passes over 40 meter zien, alleen rolde hij hiernaast ook zo ongeveer het hele Ajax middenveld op en ging hij voorop in de strijd _/-\o_
Er wordt in een gehele wedstrijd meer gevraagd dan enkele goede individuele acties (met matig vervolg dan weer) en enkele weergaloze passes...
Viel mij gisteren ook op Hendrix verstuurde ook 2 of 3 ballen over de hele precies in de voeten of de stropdas. Overigens is het versturen van die ballen niet eens zo'n uitdaging, meer dat je medespelers erop rekenen en die bal goed aannemen :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Nu online

Baseman77

We move

Han schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:29:
Maar van de Beek een betere voetballer noemen dan Klaassen gaat er bij mij niet in. Wellicht in potentie, maar zeker niet op basis van het huidige spel in de invulling van zijn rol.
Van de Beek is bezig met zijn eerste volledige seizoen in de Eredivisie en heeft inmiddels al 10 goals en 4 assists achter zijn naam. Dat is gewoon meer dan prima, zoals Van den Beek zijn spel dat ook is.
Hij is dan ook de enige middenvelder bij Ajax die wekelijks een voldoende scoort en altijd zijn taken uitvoert, erg knap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ik kan je echt aanraden om eens wat wedstrijden van Ajax te kijken en dan puur op van de Beek te letten; op zijn loopacties, hoe hij met dekking om gaat, hoe hij een bal aanneemt en hoe hij een pass geeft. Ondanks dat Klaassen een vrij beperkte speler is was hij wel de constante factor op het middenveld bij Ajax, de speler waar een bal naar toe kon in de drukte, waardoor spelers als Ziyech door middel van een goede één-twee gevaarlijk werden. Maar eerlijk is eerlijk, ook het ontbreken van een voetballende spits speelt een grote rol hier in.

Maar van de Beek een betere voetballer noemen dan Klaassen gaat er bij mij niet in. Wellicht in potentie, maar zeker niet op basis van het huidige spel in de invulling van zijn rol.q[uote]Ziyech heeft gewoon een aardig seizoen gehad. Helaas enkele uitschieters naar beneden, maar die had hij vorig seizoen ook. Door de resultaten lijkt het nu allemaal 10x zo slecht.[/quote]
Ik vind zijn huidig seizoen in schril contrast staan met vorig seizoen. Maar goed, zoals ik al aanhaalde, dat ligt in mijn ogen meer aan de spelers om hem heen dan aan Ziyech zelf. Je kan aan alles zien dat Ziyech het niet meer naar zijn zin heeft, zijn vechtlust afneemt en de wil minder wordt. Maar dat weet je van te voren bij een speler als Ziyech, wat geen dragende speler is.
vd Beek heeft juist een goede aanname en handelingssnelheid t.o.v Klaassen.

Hope vaak Klaassen de bal niet verliest in de opbouw. Maar meestal wilde hij niet aan de bal komen en posteerde hij zich bij de 16 van de tegenstander om te scoren. Dat scoren verbloemde overigens heel veel.

Scoren kan hij wel. Achter zal hij in de topcompetities daar niet aan toekomen door gebrek aan techniek en snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Nu online

Baseman77

We move

Dat is de opdracht die Ziyech mee krijgt, dat is DE reden dat hij gehaald is. Geen balletjes breed meer, geen balletjes achteruit.
De specifieke opdracht voor Ziyech is bijna wekelijks een recordaantal keer balverlies lijden?
Apart...
Dat is wat er massaal werd geroepen na het vierde seizoen onder de Boer.
Lekker makkelijk dat zwart-witte denken, realistisch is het echter niet.
Onder De Boer was balbezit het doel, dat is weer het andere uiterste dan koning balverlies zijn.
En vorig seizoen, met andere medespelers, ging dat prima.
En wat werd er toen gewonnen?
Toen speelde Ziyech overigens anders dan nu, aangezien hij toen wel meeverdedigde, keihard werkte en ook gewoon simpel kon spelen.

Als PSV wel iets heeft aangetoond dit seizoen dan is het dat voetbal een teamsport is, een belangrijke les die Ziyech nog steeds moet leren. En ook de belangrijkste reden dat zijn manager hem al 2 seizoenen overal in het buitenland aanbiedt, maar nog geen enkele club heeft gehapt.

[ Voor 6% gewijzigd door Baseman77 op 16-04-2018 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Hoe denken de PSV'ers hier denk ik over de selectie van PSV wat betreft leegloop?
Verwachten jullie een leegloop? (Zoet, Arias?, van Ginkel?, Lozano houdbaar?, Bergwijn?, Luuk nog keer buitenland?)
Je ziet natuurlijk vaak dat als een doel is bereikt, het voor spelers ook makkelijker is om weer verder te kijken.

[ Voor 22% gewijzigd door Martinusz op 16-04-2018 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Van Ginkel is toch gehuurd? Die vertrekt dan sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
JST94 schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:50:
Van Ginkel is toch gehuurd? Die vertrekt dan sowieso.
Ik hoop eigenlijk dat PSV die nu eindelijk vast gaat leggen. Daar zal dan wel CL-deelname voor vereist zijn, zodat het sportief interessant is voor hem en ze met de CL-miljoenen hem kunnen betalen.

Meer dan prima speler op de Nederlandse velden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:29

St@m

@ Your Service

Martinusz schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:49:
Hoe denken de PSV'ers hier denk ik over de selectie van PSV wat betreft leegloop?
Verwachten jullie een leegloop? (Zoet, Arias?, van Ginkel?, Lozano houdbaar?, Bergwijn?, Luuk nog keer buitenland?)
Je ziet natuurlijk vaak dat als een doel is bereikt, het voor spelers ook makkelijker is om weer verder te kijken.
Zoet gaat weg --> Vervanger(s) al in huis
Arias gaat weg --> Vervanger al in huis
Van Ginkel --> proberen over te nemen (ligt nog maar een jaar vast dus moet haalbaar zijn)
Lozano --> Blijft denk ik nog wel een jaartje, maar zal er niet rouwig om zijn als die weggaat --> Vervanger(s) al wel in huis
Bergwijn blijft
De Jong hoop ik dat ie blijft
Isimat gaat denk ik weg
Pereiro gaat denk ik weg

Sowieso nou eindelijk eens twee linksbacks halen. In de as 2 nieuwe spelers (achterin en op het middenveld (als Van Ginkel toch niet blijft).
Rechtsback voor concurrentie met Brenet.
Wellicht een vleugelaanvaller als Lozano weggaat.

Jeugd wordt rustig gebracht en er zitten een boel talenten te wachten.
Jahanbakhsh is echt een beest bij AZ, kijken of je die binnen kan halen (denk het niet), rest van de eredivisie zie ik niet direct meerwaarde (haalbare spelers dan he ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door St@m op 16-04-2018 11:03 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zullen allemaal wel weg gaan ja m.u.v Bergwijn. Die heeft toch dit seizoen eindelijk flitsen van kwaliteit laten zien. Nu tijd om dat een seizoen lang te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Ik keek net even de samenvatting van PSV - Ajax (Gister de eerste 85 minuten gemist ivm terugreis uit de Kuip). Ik zie dat Tagliafico zijn 5e (en 6e) gele kaart kreeg. Door je 5e gele kaart wordt je één duel geschorst. Aangezien Tagliafico twee keer geel had en dus rood krijgt hij hiervoor ook één duel. Betekend dat dan dat Tagliafico nu 2 duels is geschorst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:33:
[...]

Viel mij gisteren ook op Hendrix verstuurde ook 2 of 3 ballen over de hele precies in de voeten of de stropdas. Overigens is het versturen van die ballen niet eens zo'n uitdaging, meer dat je medespelers erop rekenen en die bal goed aannemen :P
Arias en Lozano blijven daar toch zeer fijne spelers voor. Beiden kunnen die crosspasses goed aannemen en direct aanvallend ingesteld zijn en dus veel dreiging creeeren. Arias is mijn inziens ook wel één van de betere rechtsbacks in Nederland. Heeft vrijwel alles wat een moderne verdediger moet hebben. Helaas niet goed genoeg voor de absolute top maar kan zeker nog wel een stap omhoog en in tegenstelling tot een Willems ook verdediged sterk en scherp met uitstekende - afgewogen - aanvallende impulsen.

Meest schrijnende was nog wel de eerste gele kaart gisteren voor Tagliafico. Je zou verwachten dat een scheidsrechter nog enig gezag heeft in een wedstrijd maar zodra je als scheidsrechter achter een speler aan moet gaan rennen om de kaart te geven doe je toch wel iets goed fout :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Michielgb schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:57:
[...]

Ik hoop eigenlijk dat PSV die nu eindelijk vast gaat leggen. Daar zal dan wel CL-deelname voor vereist zijn, zodat het sportief interessant is voor hem en ze met de CL-miljoenen hem kunnen betalen.

Meer dan prima speler op de Nederlandse velden.
Ik vraag mij af of hij nog een jaar PSV wil, ik denk dat hij toch ook een keer wil slagen in het buitenland. Dat zal ongetwijfeld niet bij Chelsea zijn.
St@m schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:59:
[...]

Zoet gaat weg --> Vervanger(s) al in huis
Arias gaat weg --> Vervanger al in huis
Van Ginkel --> proberen over te nemen (ligt nog maar een jaar vast dus moet haalbaar zijn)
Lozano --> Blijft denk ik nog wel een jaartje, maar zal er niet rouwig om zijn als die weggaat --> Vervanger(s) al wel in huis
Bergwijn blijft
De Jong hoop ik dat ie blijft
Isimat gaat denk ik weg
Pereiro gaat denk ik weg

Sowieso nou eindelijk eens twee linksbacks halen. In de as 2 nieuwe spelers (achterin en op het middenveld (als Van Ginkel toch niet blijft).
Rechtsback voor concurrentie met Brenet.
Wellicht een vleugelaanvaller als Lozano weggaat.

Jeugd wordt rustig gebracht en er zitten een boel talenten te wachten.
Jahanbakhsh is echt een beest bij AZ, kijken of je die binnen kan halen (denk het niet), rest van de eredivisie zie ik niet direct meerwaarde (haalbare spelers dan he ;) )
En zo'n Hendrix bijvoorbeeld? Zou die niet ook eens kijken naar buitenland?
Denk dat van Ginkel en Lozano een grote aderlating is mochten die niet nog een jaar bij PSV spelen.

Jahanbakhsh goede speler inderdaad, maar AZ he...altijd weer de vraag of ze ergens anders ook nog presteren.
Napo schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:10:
[...]

Meest schrijnende was nog wel de eerste gele kaart gisteren voor Tagliafico. Je zou verwachten dat een scheidsrechter nog enig gezag heeft in een wedstrijd maar zodra je als scheidsrechter achter een speler aan moet gaan rennen om de kaart te geven doe je toch wel iets goed fout :|
Doet mij terugdenken aan een oud voetbalspel waar je weg kon rennen van de scheids _O-

_O-

[ Voor 13% gewijzigd door Martinusz op 16-04-2018 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Martinusz schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:12:
[...]

Ik vraag mij af of hij nog een jaar PSV wil, ik denk dat hij toch ook een keer wil slagen in het buitenland. Dat zal ongetwijfeld niet bij Chelsea zijn.
Tja.. wie zal het zeggen.
En zo'n Hendrix bijvoorbeeld? Zou die niet ook eens kijken naar buitenland?
Denk dat van Ginkel en Lozano een grote aderlating is mochten die niet nog een jaar bij PSV spelen.

Jahanbakhsh goede speler inderdaad, maar AZ he...altijd weer de vraag of ze ergens anders ook nog presteren.
Dit was het eerste jaar dat Hendrix onbetwist basisspeler was, die zal denk ik het gevoel hebben dat ie nog niet klaar is. Denk ik.. hoop ik.

Edit: Ben wel benieuwd of Cocu blijft. Waar ik in het verleden toch wel regelmatig kritiek heb gehad op de slappe houding van alles en iedereen vind ik het sinds september een verademing (over het algemeen). Een ploeg die voor elkaar strijdt en alles geeft vind ik het belangrijkste en dat heeft Cocu er wel in gekregen. Ben benieuwd of hij dat nog een jaar voor elkaar kan krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door St@m op 16-04-2018 11:21 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
PWM schreef op maandag 16 april 2018 @ 08:59:
[...]

Oprechte vraag: Welke coach bij een van de traditionele top-3 die halverwege het seizoen instapt, heeft in de 2de seizoenshelft wel het tij doen keren?

Volgens mij zijn het er niet veel. Misschien moet je ook gewoon als coach zeggen: Bel maar na de competitie.
Frank de boer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77
  • Nu online

Baseman77

We move

Ja ik verwacht een leegloop, mede als gevolg van enkele uitblijvende transfers dit seizoen.

Zoet wil en mag weg --> daarvoor zal een vervanger moeten komen (Room is prima, maar niet van hetzelfde niveau).
Arias wil en mag weg --> daarvoor zal een vervanger moeten komen (als concurrent voor Brenet).
Van Ginkel wordt gehuurd en vertrekt dus sowieso --> daarvoor zal een vervanger moeten komen (met Erick Gutierrez als droomaankoop of Van Ginkel zelf maar dan zal hij gekocht moeten worden).
Lozano is alleen houdbaar als hij tegenvalt op het WK, speelt hij een goed WK dan gaat hij weg --> daarvoor hoeft geen vervanger gehaald te worden, gezien de overvloed aan aanvallende grote talenten bij PSV.
Bergwijn zal blijven.
Luuk wil en mag weg --> daarvoor is de vervanger eigenlijk al gehaald met Romero (mocht Luuk blijven dan is dat ook prima, al zal Lammers dan wel verhuurd moeten worden).
Brenet kon weg dit seizoen, Sevilla bood 5 miljoen -> voor dat bedrag meteen verkopen en dan een vervanger halen, anders behouden.
Isimat mag weg --> daarvoor zal een vervanger moeten komen, die met Obispo mag concurreren.
Pereiro mag weg --> daarvoor hoeft geen vervanger gehaald te worden, gezien de overvloed aan aanvallende grote talenten bij PSV.

Verder moeten er sowieso 2 linksbacks aangetrokken worden, waarvan 1 hele goede.
Een extra middenvelder met passend vermogen is ook geen overbodige luxe, of Cocu moet Pereiro daarvoor blijven gebruiken (en Pereiro moet dan blijven natuurlijk).
St@m schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:18:
Edit: Ben wel benieuwd of Cocu blijft. Waar ik in het verleden toch wel regelmatig kritiek heb gehad op de slappe houding van alles en iedereen vind ik het sinds september een verademing (over het algemeen). Een ploeg die voor elkaar strijdt en alles geeft vind ik het belangrijkste en dat heeft Cocu er wel in gekregen. Ben benieuwd of hij dat nog een jaar voor elkaar kan krijgen.
Hij heeft het slechts 1 jaar niet voor elkaar gekregen, vreemde opmerking dus van je.
En Cocu zal (godzijdank) alleen vertrekken als er echt een buitenkans komt, wat een grote club betekent.

PS: Al die kneuzerige PSV'ers die dit seizoen #cocuout hebben gebruikt, moeten zich heel lang in een donker hoekje gaan schamen. Cocu verdient een standbeeld na dit kampioenschap _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Baseman77 op 16-04-2018 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:25
Baseman77 schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:55:
[...]

Ja ik verwacht een leegloop, mede als gevolg van enkele uitblijvende transfers dit seizoen.

Zoet wil en mag weg --> daarvoor zal een vervanger moeten komen (Room is prima, maar niet van hetzelfde niveau).
Arias wil en mag weg --> daarvoor zal een vervanger moeten komen (als concurrent voor Brenet).
Van Ginkel wordt gehuurd en vertrekt dus sowieso --> daarvoor zal een vervanger moeten komen (met Erick Gutierrez als droomaankoop of Van Ginkel zelf maar dan zal hij gekocht moeten worden).
Lozano is alleen houdbaar als hij tegenvalt op het WK, speelt hij een goed WK dan gaat hij weg --> daarvoor hoeft geen vervanger gehaald te worden, gezien de overvloed aan aanvallende grote talenten bij PSV.
Bergwijn zal blijven.
Luuk wil en mag weg --> daarvoor is de vervanger eigenlijk al gehaald met Romero (mocht Luuk blijven dan is dat ook prima, al zal Lammers dan wel verhuurd moeten worden).
Brenet kon weg dit seizoen, Sevilla bood 5 miljoen -> voor dat bedrag meteen verkopen en dan een vervanger halen, anders behouden.
Isimat mag weg --> daarvoor zal een vervanger moeten komen, die met Obispo mag concurreren.
Pereiro mag weg --> daarvoor hoeft geen vervanger gehaald te worden, gezien de overvloed aan aanvallende grote talenten bij PSV.

Verder moeten er sowieso 2 linksbacks aangetrokken worden, waarvan 1 hele goede.
Een extra middenvelder met passend vermogen is ook geen overbodige luxe, of Cocu moet Pereiro daarvoor blijven gebruiken (en Pereiro moet dan blijven natuurlijk).

[...]

Hij heeft het slechts 1 jaar niet voor elkaar gekregen, vreemde opmerking dus van je.
En Cocu zal (godzijdank) alleen vertrekken als er echt een buitenkans komt, wat een grote club betekent.

PS: Al die kneuzerige PSV'ers die dit seizoen #cocuout hebben gebruikt, moeten zich heel lang in een donker hoekje gaan schamen. Cocu verdient een standbeeld na dit kampioenschap _/-\o_
Zit even te kijken, maar hoop toch wel dat Pereiro blijft, die jongen heeft ook gewoon een enorm goeie pass en lijkt het de afgelopen wedstrijden die hij weer speelt iig goed te doen en zn arbeid te verzetten.
Verder vraag ik me wel nog een beetje af of Bergwijn het gaat redden, vind heb vaak toch niet zo geweldig. Ondanks dat dit seizoen 'zijn doorbraak' was. Zie iig geen toekomstig topper in hem.
Isimat mag van mij ook wel blijven, weinig spectaculair maar wel vrij degelijk (op die foute terugspeelbal een week of 2 geleden na) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Baseman77 schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:55:
[...]

Nou.. Ik weet het kampioenschap in 2016 nog wel hoor ;) Het is dat Ajax verliest van De Graafschap, dat seizoen was het echt niet heel goed.

Ik weet natuurlijk ook alle wedstrijden onder Cocu niet meer uit m'n hoofd. Maar hij zit er sinds seizoen
2013/2014: Toen werd PSV 4e, met de hakken over de sloot gekwalificeerd voor Europees voetbal.
2014/2015: Fluitend kampioen, was een goed seizoen.
2015/2016: Standaard wissel van Cocu bij een voorsprong: Aanvaller eraf, verdediger erin. Met mazzel kampioen geworden uiteindelijk. Over het algemeen slappe hap op het veld.
2016/2017: Niet geleerd van het jaar ervoor, standaard wisselen en niet meegedaan om het kampioenschap. Het hele jaar slappe hap op het veld.
2017/2018: Dramatisch begin met de uitschakeling in de EL. Wederom een apatisch PSV op het veld. En toen zag hij ineens het licht, liet de standaard opstelling met een Pereiro op rechtsbuiten los en het ging lopen.

Dus ja, Cocu heeft het dit seizoen heel erg goed gedaan en heeft een hecht team gefabriceerd. Maar de jaren ervoor waren echt niet om over naar huis te schrijven.

St@m in "[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016"
Even een voorbeeldje.. Zo zijn er vast nog wel meer posts van mij te vinden over Cocu in de afgelopen jaren :P

[ Voor 5% gewijzigd door St@m op 16-04-2018 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik vind overigens dat de Ligt zich er goed uitlaat in de media. Geen arrogantie, netjes, kritisch, redelijk. Het zou voor Ajax goed zijn als ze hem nog een paar jaar kunnen behouden.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:37
aicaramba schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:29:
Ik vind overigens dat de Ligt zich er goed uitlaat in de media. Geen arrogantie, netjes, kritisch, redelijk. Het zou voor Ajax goed zijn als ze hem nog een paar jaar kunnen behouden.
En gewoon eerste aanvoerder maken in plaats van Veltman met z'n praatjes zonder daden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Veltman, Kluivert en Ten Hag verbieden om te praten met de pers?

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:15
Schone gaat ook mee in die grootspraak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:42

JdM

Humbled

Kan er hier niet een beetje rustiger gediscussieerd worden?? Ik heb nog een beetje hoofdpijn en nadorst van gisteren :+
En morgen waarschijnlijk weer :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77
  • Nu online

Baseman77

We move

St@m schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:24:
Nou.. Ik weet het kampioenschap in 2016 nog wel hoor ;) Het is dat Ajax verliest van De Graafschap, dat seizoen was het echt niet heel goed.
Niet heel goed???
PSV werd kampioen met 84 punten, dat is maar 4 punten minder dan het seizoen ervoor toen een puntenrecord werd gehaald. Ajax werd 2e met 82 punten, een aantal waarmee ze vaker wel dan niet kampioen zouden zijn geworden. En sowieso met 6 tot 11 (!) punten meer dan in de seizoenen onder Frank de Boer, waarmee 4 kampioenschappen op rij gehaald werden.

Als je je alleen richt op die allerlaatste wedstrijd en dat dan ook nog geluk noemt, dan snap je het in mijn ogen gewoon echt niet.
2013/2014: Toen werd PSV 4e, met de hakken over de sloot gekwalificeerd voor Europees voetbal.
Met het jongste team ooit. Hij begon geweldig, kreeg daarna te maken met het veel te jonge leeftijdsgemiddelde van de spelersgroep, zakte ver weg, maar presteerde ijzersterk na de winterstop.
2014/2015: Fluitend kampioen, was een goed seizoen.
Relatief makkelijk kampioen worden, overwinteren in de CL en (zelfs met de CL) een puntenrecord neerzetten. Dat noem jij slechts een goed seizoen? Hoe hoog leg jij in hemelsnaam de lat?
2015/2016: Standaard wissel van Cocu bij een voorsprong: Aanvaller eraf, verdediger erin. Met mazzel kampioen geworden uiteindelijk. Over het algemeen slappe hap op het veld.
Mede door die standaard wissels wordt PSV kampioen, mede door de constante uitspraken en het constant uitdragen van het geloof op het kampioenschap van Cocu wordt PSV kampioen, mede door een wederom ijzersterke serie na de winterstop wordt PSV kampioen, mede door constant de druk op Ajax te houden wordt PSV kampioen, ook hier was Cocu weer ontzettend belangrijk. Met "over het algemeen slappe hap" wordt een club geen kampioen, laat staan met 84 punten. En fuck mazzel, dat is voor mensen die niet weten hoe topsport werkt en een zwak excuus zoeken. Zo kan ik ook roepen dat Ajax mazzel had toen ze een onterechte strafschop kregen tegen Utrecht en daardoor de koppositie behielden. Dat werkt namelijk 2 kanten op, hoor ik je echter niet over.
2016/2017: Niet geleerd van het jaar ervoor, standaard wisselen en niet meegedaan om het kampioenschap. Het hele jaar slappe hap op het veld.
We zijn het zowaar een keer eens.
2017/2018: Dramatisch begin met de uitschakeling in de EL. Wederom een apatisch PSV op het veld. En toen zag hij ineens het licht, liet de standaard opstelling met een Pereiro op rechtsbuiten los en het ging lopen.
Je bedoelt dat Cocu weer een uitstekende tactische aanpassing deed, zoals wel vaker in de voorgaande seizoenen. Iedereen ging uit van een strijd om het kampioenschap tussen Ajax en Feyenoord, niemand hield rekening met PSV. De realiteit is dat PSV al 3 wedstrijden voor het einde kampioen is, dat het puntenrecord zelfs verbeterd kan worden en dat werkelijk iedereen het team en de eenheid looft, mag jij 1x raden wie daar hoofdverantwoordelijk voor is.

Echt, ik begrijp werkelijk niets van PSV'ers die de onder Cocu behaalde kampioenschappen naar beneden praten en vooral negatief naar het recente verleden kijken 8)7
De lat die je dan hanteert is te onzinnig voor woorden.

Cocu is 3x kampioen geworden in 5 jaar tijd, heeft heel veel en allerlei verschillende positieve records gebroken, heeft aangetoond tactisch de beste te zijn in de Eredivisie en zichzelf ieder jaar weer te verbeteren als coach, er is volgens mij geen speler te vinden die negatief is over hem, de latino's zijn erg belangrijk geweest voor de prestaties en die lopen allemaal weg met Cocu, en Cocu liet zien dat er nog wel degelijk overwintert kan worden in de CL.
Ik ben in ieder geval heel blij en heel trots dat hij onze coach is en ik hoop dat hij dat nog lang blijft!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
offtopic:
over welk puntenrecord gaat het steeds? Van PSV zelf? Las het gisteren ook al, maar 89 punten is geen algemeen eredivisie record in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ok, ik ben in ieder geval blij dat er dit seizoen een echt team staat wat voor elkaar werkt en wat 90 minuten lang wil knallen en niet denkt dat ze er na 70 minuten zijn. Dat is de verdienste van Cocu. Hij heeft geleerd van de vorige jaren waar hij vorige jaren alleen maar defensief dacht en na minuut 70 verdedigend ging wisselen en we daardoor heel vaak tegen een gelijkmaker in de laatste minuten (of zelfs verlies) zijn aangelopen zie je dat na een paar tactische aanpassingen het dit jaar heel goed heeft uitgepakt.

Top, dus van mij mag hij nog wel even blijven.
Ik heb me de afgelopen jaren heel vaak geërgerd aan het spel, de wil om te winnen ontbrak vaak imo. Blijkbaar heb jij de afgelopen jaren constant een gretig PSV gezien. Ik niet. Dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Dat is wat mij betreft hetzelfde als een persoonlijk record op de Olympische spelen, als je er niet mee op het podium komt kun je er beter over zwijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aicaramba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Baseman77 schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:28:
heel lang verhaal hoe briljant cocu is
Waarom is er nog nooit serieuze interesse geweest van de buitenlandse (sub)topteams, als Cocu zo'n briljante coach is? Of waarom werd hij nooit genoemd voor Oranje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77
  • Nu online

Baseman77

We move

Martinusz schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:33:
offtopic:
over welk puntenrecord gaat het steeds? Van PSV zelf? Las het gisteren ook al, maar 89 punten is geen algemeen eredivisie record in ieder geval :)
Yep, van PSV zelf.
Dat heeft Cocu op 88 gezet en zou nu dus verbroken kunnen worden (al verwacht ik dit niet).
St@m schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:45:
Hij heeft geleerd van de vorige jaren waar hij vorige jaren alleen maar defensief dacht en na minuut 70 verdedigend ging wisselen en we daardoor heel vaak tegen een gelijkmaker in de laatste minuten (of zelfs verlies) zijn aangelopen
Euhm, jaren? Welke dan?
Volgens mij blijf jij nogal hangen in vorig seizoen, wat werkelijk zaaddodend saai en flink tegenvallend was.
Maar met "heel vaak" een gelijkmaker in de laatste minuten word je echt geen kampioen. Al helemaal niet met 88 en 84 punten.
Ik heb me de afgelopen jaren heel vaak geërgerd aan het spel, de wil om te winnen ontbrak vaak imo. Blijkbaar heb jij de afgelopen jaren constant een gretig PSV gezien. Ik niet. Dat kan.
Ik val nu in herhaling, maar welke jaren dan? En wederom blijf je hangen in vorig seizoen.
Hoe kun je bijv. niet gretig zijn en het kampioenschap binnen halen in 2015/2016 terwijl je het hele seizoen achter Ajax staat en de slotdag de uiteindelijke beslissing brengt???
OPSLAGHOND schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:46:
Dat is wat mij betreft hetzelfde als een persoonlijk record op de Olympische spelen, als je er niet mee op het podium komt kun je er beter over zwijgen.
PSV is beide seizoenen kampioen geworden en is dat nu weer, dus wat je nu eigenlijk zeggen?

[ Voor 10% gewijzigd door Baseman77 op 16-04-2018 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Maar dat is toch een verzonnen quote?
Dit is een citaat uit de column van Frank Heijnen, Jack. Ten Hag zou er toe in staat zijn maar hij heeft t (nog) niet gezegd.
Edit: Sterker nog. Die quote komt uit het satire stuk dat ik net plaatste :P

Maar wel grappig dat jack van gelder er serieus op in gaat :P

Edit2: Of is dat wat je zo grappig vind.. In dat geval ging het even helemaal langs me heen.

[ Voor 23% gewijzigd door aicaramba op 16-04-2018 14:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JST94
Ja, de verzonnen quote is al grappig, maar dat Jack van Gelder er vervolgens nog serieus op in gaat maakt het nog leuker. Net zo leuk als op Facebook de reacties op artikelen van de Speld bekijken ofzo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Baseman77 schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:57:
[...]

Euhm, jaren? Welke dan?
Volgens mij blijf jij nogal hangen in vorig seizoen, wat werkelijk zaaddodend saai en flink tegenvallend was.
Maar met "heel vaak" een gelijkmaker in de laatste minuten word je echt geen kampioen. Al helemaal niet met 88 en 84 punten.

Ik val nu in herhaling, maar welke jaren dan? En wederom blijf je hangen in vorig seizoen.
Hoe kun je bijv. niet gretig zijn en het kampioenschap binnen halen in 2015/2016 terwijl je het hele seizoen achter Ajax staat en de slotdag de uiteindelijke beslissing brengt???
Wellicht blijf ik wat teveel hangen in vorig seizoen, statistieken zien er goed uit. Neemt niet weg dat ik even wat posts van mezelf heb opgezocht uit die tijd.. en tja.. het gevoel wat ik nu heb uit ik daar ook. Nogmaals, ik weet natuurlijk lang niet meer alle wedstrijden uit mijn hoofd.. dus wellicht was het wedstrijden ook wel goed. Maar Cocu was voor mij echt wel de faalhaas coach die één kunstje kon: bij een voorsprong na 70 minuten verdedigend wisselen en vervolgens billeknijpen. Nooit tactische verrassingen.

Dat is dit jaar wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Dit jaar was het billenknijpen vooral voor de tegenstanders om vervolgens in de laatste minuut of seconden de genadeklap te ontvangen.

Edit: Maar 40 tot 50 duizend supporters na de wedstrijd in het centrum op een zondag? Jeetje ... Uitbreiding van het relatief kleine stadion van PSV lijkt me nog steeds niet nodig.

[ Voor 40% gewijzigd door OPSLAGHOND op 16-04-2018 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 22:58
Ajax bevestigt: Ziyech kreeg inderdaad duw van fan

Dit is Hakim, Hakim leeft in Amsterdam onder armoedige omstandigheden. Geef deze man 2 euro per week, zodat we hem tevreden houden. Laat Hakim niet in de steek, hij heeft het enorm zwaar..

:+ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 22:49
Kramer ontvangt een schikkingsvoorstel van 7 wedstrijden. Ondanks dat het een belachelijke actie is is dat wel vrij fors.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
ph4ge schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:51:
Kramer ontvangt een schikkingsvoorstel van 7 wedstrijden. Ondanks dat het een belachelijke actie is is dat wel vrij fors.
Vind je ? :?
Hij trapt iemand bewust tegen het hoofd met 2 voeten :?

https://www.bndestem.nl/o...-in-voetballand~aefe39b0/
Hansie Hansie had ook een mooie schorsing destijds :P

[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 16-04-2018 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
*knip* Je kunt ook normaal reageren.

[ Voor 90% gewijzigd door naitsoezn op 16-04-2018 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Helemaal mee eens. Zowel dat het een belachelijke actie was als dat deze straf erg fors is. 4 Wedstrijden lijkt mij meer in lijn met wat gebruikelijk is.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

toolkist schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:52:
[...]

Waarom is er nog nooit serieuze interesse geweest van de buitenlandse (sub)topteams, als Cocu zo'n briljante coach is? Of waarom werd hij nooit genoemd voor Oranje?
Wat het grooste probleem lijkt te zijn is zijn gebrek spelers te motiveren. Als ik die man hoort praten wordt ik altijd een beetje suicidaal, ik vraag me af of spelers van PSV dat ook hebben. Hij heeft echt geen goede uitstraling wat mij betreft. Een soort van der Sar.Maar dan als hoofdtrainer.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

7 wedstrijden. Dat is precies de rest van de competitie + nacompetitie. Een op maat gemaakte straf lijkt het wel? Dat zou niet handig zijn in de eventuele beroepsprocedure.

Hadden er wat mij betreft overigens 10 mogen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
PWM schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:14:
7 wedstrijden. Dat is precies de rest van de competitie + nacompetitie. Een op maat gemaakte straf lijkt het wel? Dat zou niet handig zijn in de eventuele beroepsprocedure.

Hadden er wat mij betreft overigens 10 mogen zijn.
Nee hoor, Suarez kreeg ook 7 wedstrijden voor zijn beet bij Bakkal. En volgens de link die gepost werd hierboven door Martinusz, zijn er wel meer met 7 wedstrijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
Wat mij bijstaat was er bij Suarez ook sprake van een nog openstaande voorwaardelijke schorsing waardoor die op 7 kwam.

(Kramer bashen is altijd wel populair. Persoonlijk vind ik die actie recent van Bilal tegen Vitesse veel ernstiger. Of die van De Jong en Neres gisteren. Dat zijn acties uit het niets puur op de man. Maar ja, Kramer is al uitgeroepen tot nationale volksidioot. Die mag aan de hoogste boom en daar moet iedereen het mee eens zijn.)

[ Voor 58% gewijzigd door Ankona op 16-04-2018 15:31 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 09:57
Ankona schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:27:
Wat mij bijstaat was er bij Suarez ook sprake van een nog openstaande voorwaardelijke schorsing waardoor die op 7 kwam.

(Kramer bashen is altijd wel populair. Persoonlijk vind ik die actie recent van Bilal tegen Vitesse veel ernstiger. Of die van De Jong en Neres gisteren. Dat zijn acties uit het niets puur op de man. Maar ja, Kramer is al uitgeroepen tot nationale volksidioot. Die mag aan de hoogste boom en daar moet iedereen het mee eens zijn.)
Volgens mij was dit precies wat Kramer ook deed.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Curva schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:47:
[...]

Volgens mij was dit precies wat Kramer ook deed.
Met dat verschil dat het bij Kramer een reactie was op een elleboogstoot. Tenminste, zo heeft Kramer het zelf ervaren, kortom, er was al min of meer een gevecht gaande. Niet dat dat hem vrijpleit, maar het is wel een relevante context.

Blijft een idiote actie en zonder twijfel rood en een schorsing waard. Maar voor 7 wedstrijden moet je wel heel ver buiten het boekje gaan. Maar ach, het is maar Kramer en het is maar Sparta. Dan durft de aanklager het wel.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Even niet vergeten dat Kramer een recidivist is met een dik dossier van eerdere incidenten...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
gambieter schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:52:
Even niet vergeten dat Kramer een recidivist is met een dik dossier van eerdere incidenten...
Is dat wel zo of is dat jouw perceptie? Als ik er even op zoek kom ik op een schorsing van 3 wedstrijden na een rode kaart en dat was in 2013.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Ankona schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:52:
[...]

Met dat verschil dat het bij Kramer een reactie was op een elleboogstoot. Tenminste, zo heeft Kramer het zelf ervaren, kortom, er was al min of meer een gevecht gaande. Niet dat dat hem vrijpleit, maar het is wel een relevante context.

Blijft een idiote actie en zonder twijfel rood en een schorsing waard. Maar voor 7 wedstrijden moet je wel heel ver buiten het boekje gaan. Maar ach, het is maar Kramer en het is maar Sparta. Dan durft de aanklager het wel.
Hoeveel verder moet ie gaan dan? :? Of is trappen tegen een hoofd tegenwoordig gemeengoed door de kopschoppers in deze wereld?
Of wacht nee hij raakte hem niet heel goed, 4 wedstrijden dan maar 8)7

Er is er maar 1 persoon die wat kan doen aan al het "bashen" en dat is meneer Kramer zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ankona schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:56:
[...]

Is dat wel zo of is dat jouw perceptie? Als ik er even op zoek kom ik op een schorsing van 3 wedstrijden na een rode kaart en dat was in 2013.
https://www.volkskrant.nl...nieuw-in-beroep~a4159711/
https://www.nu.nl/sport/4...oep-schorsing-kramer.html
https://nl.soccerway.com/players/michiel-kramer/19677/

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
1 directe rode kaart in 237 wedstrijden. :+
'

Hiervoor is hij later vrijgesproken..

Wat ik overigens jammer vind is dat men niet meer kan schorsen na het geven van een gele kaart of wanneer het is waargenomen. Kramer krijgt (terecht) een dikke schorsing aan zijn broek, maar Büttner mag gewoon blijven voetballen. 8)7

[ Voor 61% gewijzigd door JST94 op 16-04-2018 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Martinusz schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:56:
[...]

Hoeveel verder moet ie gaan dan? :? Of is trappen tegen een hoofd tegenwoordig gemeengoed door de kopschoppers in deze wereld?
Of wacht nee hij raakte hem niet heel goed, 4 wedstrijden dan maar 8)7

Er is er maar 1 persoon die wat kan doen aan al het "bashen" en dat is meneer Kramer zelf.
Viel toch wel mee, hij trapt hem met maar 1 voet vol in het gezicht. Maar Buttner rolde ook wel zijn kant op. En met de andere voet raakt hij hem amper. Is ook gewoon reactie he. Het is niet alsof hij Buttner met een kapot bierglas in de nek steekt, dat is 7 wedstrijden.

Denk als Buttner aangifte doet vanwege mishandeling Kramer zich ook nog wel mag verantwoorden voor de rechter.

------
Zou Ziyech uberhaupt nog een Ajaxshirt aanttrekken?

[ Voor 10% gewijzigd door St@m op 16-04-2018 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Kramer en Sparta hebben de schorsing geaccepteerd komt net naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JST94 schreef op maandag 16 april 2018 @ 16:15:
Kramer en Sparta hebben de schorsing geaccepteerd komt net naar buiten.
Gok dat Dickie gezegd heeft dat ie em op deze manier niet meer nodig heeft. Als ie dan dit seizoen toch niet meer speelt en na afloop van het seizoen geen schorsing meer heeft staan, dan maakt het weinig uit of je 2 wedstrijden accepteert of 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:21
Inmiddels is een groep supporters er niet mee eens dat ze het plein niet op mogen in Eindhoven -> https://twitter.com/cornehendriks/status/985905910672392194

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
En De Jong krijgt maar liefst 3 wedstrijden schorsing waarvan een voorwaardelijk voor een hele smerige overtreding. Verschil moet er wezen, spelers van iedere willekeurige andere club hadden minimaal een wedstrijd meer gekregen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 22:53
Ankona schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:27:
[...]

En De Jong krijgt maar liefst 3 wedstrijden schorsing waarvan een voorwaardelijk voor een hele smerige overtreding. Verschil moet er wezen, spelers van iedere willekeurige andere club hadden minimaal een wedstrijd meer gekregen.
_O- _O- _O- _O-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aicaramba
[...]

Bén jij Kramer ofzo? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verveelde mij en zette eens Jong Ajax-NEC op.

Daar kijk je ook niet voor je plezier naar. En dat zijn de beste ploegen in de 1ste divisie..... Wel een rode kaart voor Matusiwa van Ajax voor een belachelijke overtreding. Niet dat hij die kreeg natuurlijk. Het is minuut 20 en dan kan een scheidsrechter alleen nog geel geven.

EDIT:

En 1-0. Gelukkig voor Fortuna. Heb ik ook niets mee, maar die zouden wel erg genaaid worden anders.

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 16-04-2018 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
PWM schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:26:
Verveelde mij en zette eens Jong Ajax-NEC op.

Daar kijk je ook niet voor je plezier naar. En dat zijn de beste ploegen in de 1ste divisie..... Wel een rode kaart voor Matusiwa van Ajax voor een belachelijke overtreding. Niet dat hij die kreeg natuurlijk. Het is minuut 20 en dan kan een scheidsrechter alleen nog geel geven.

EDIT:

En 1-0. Gelukkig voor Fortuna. Heb ik ook niets mee, maar die zouden wel erg genaaid worden anders.
Dat was een rood kaartje waard ja, had wel apart geweest, eerste wedstrijd gemist door een schorsing, maar door de fuck up van de KNVB mocht ie nu opeens wel spelen.

Het is overigens wel echt een heerlijke voetballer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Terranova schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:33:
[...]

Dat was een rood kaartje waard ja, had wel apart geweest, eerste wedstrijd gemist door een schorsing, maar door de fuck up van de KNVB mocht ie nu opeens wel spelen.

Het is overigens wel echt een heerlijke voetballer
Dat was een hele andere speler, en die mag vandaag niet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
toolkist schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:39:
[...]

Dat was een hele andere speler, en die mag vandaag niet spelen.
Nee, Matusiwa en Bijleveld waren geschorst voor de 1e NEC wedstrijd, Bijlveld speelde wel dus nu nog een poging. Maar Matusiwa heeft z'n schorsing tegen Den Bosch uitgezeten en mag dus nu spelen tegen NEC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
[...]

Het begint nu wel een beetje zielig te worden, zou haast denken dat je familie bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Terranova schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:40:
[...]

Nee, Matusiwa en Bijleveld waren geschorst voor de 1e NEC wedstrijd, Bijlveld speelde wel dus nu nog een poging. Maar Matusiwa heeft z'n schorsing tegen Den Bosch uitgezeten en mag dus nu spelen tegen NEC
Ah ok, dan begreep ik je verkeerd ;) Dacht dat je Bijleveld bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Nou daar is het ontsnappen aan de rode kaart van NEC, staat weer in evenwicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nu een dag later, ik zou bijna Feyenoord fan worden 😊
Wat een spul is het toch bij Ajax. Ik hoop dat er eindelijk iemand opstaat en sowieso Van der Sar eruit kickt, mag ie gelijk Ten Hag en aanhang meenemen bah.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:21
Wij staan bovenaan, ja wij staan bovenaan! :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2ua9JubwJ0zkt4U4fJf4ZOFg/full.png?nohitcount=1

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Verd*mme Ajax ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Volgend seizoen selectie omruilen :P

Edit:

Oh, nee, wacht! We ruilen de trainers om! De trainer van Jong Ajax naar Ajax 1, zou dat wat zijn? :P

[ Voor 61% gewijzigd door Han op 16-04-2018 22:17 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Das toch Reiziger op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dat ging met Keizer ook erg goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je al niet tegen komt op de diverse voetbalgerelateerde sites! Een kraai die van Feyenoord houdt:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Da0MkjuXcAEdP2K.jpg:large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:51
Beetje jammer van die Philips tv :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
En dan zeggen ze dat kraaien zo'n slimme vogels zijn 8)7

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Heeft dat beest wel een seizoenskaart?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:51
Damn die telegrof gaat helemaal los op alle lagen binnen Ajax zeg. Die hebben hier op gewacht lijkt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Leon Zwiers schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:13:
Damn die telegrof gaat helemaal los op alle lagen binnen Ajax zeg. Die hebben hier op gewacht lijkt wel.
Dat was te verwachten natuurlijk, waarschijnlijk komt er ook nog een blog van Jaap de Groot over hoe Ajax wel niet bezig is in de visie van Cruijff. Mark my words.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77
  • Nu online

Baseman77

We move

Outerspace schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:16:
Dat was te verwachten natuurlijk, waarschijnlijk komt er ook nog een blog van Jaap de Groot over hoe Ajax wel niet bezig is in de visie van Cruijff. Mark my words.
Lijkt me ook ja.
Waarbij men dan 'toevallig' negeert dat Cruijff juist een belangrijke oorzaak is voor de huidige ellende bij Ajax...ex-topvoetballers aanstellen als bestuurders, want ex-topvoetballers :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Baseman77 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:19:
[...]

Lijkt me ook ja.
Waarbij men dan 'toevallig' negeert dat Cruijff juist een belangrijke oorzaak is voor de huidige ellende bij Ajax...ex-topvoetballers aanstellen als bestuurders, want ex-topvoetballers :F
Vergeet die ellende met dat technisch hart niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Nu online

Baseman77

We move

D-e-n schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:35:
Vergeet die ellende met dat technisch hart niet.
Dat is inderdaad ook een briljant idee geweest van Cruijff.
Al hoor je mij niet klagen :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het lullige is dat als het daarvoor allemaal zo spatzuiver ging had Cruijff zoiets er nooit doorheen kunnen krijgen. Ook toen was er gerommel. Ik vraag mij af of het überhaupt mogelijk is rust te creëren met zoveel bemoeizucht rondom de club.

Van der Sar ligt al langer onder vuur en heeft zelf ook aangegeven conclusies te trekken als het met Ten Hag ook niet lukt. Die eruit wippen zou dan ook een logisch en in mijn ogen geen verkeerde optie zijn.
Het probleem is dan wel weer, wie zet je er neer? Want als het weer wordt opgevuld met iemand waar half Nederland weer z'n vraagtekens bij zet dan zijn we natuurlijk een stap verder.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
gambieter schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:52:
Net als nerez die de afgelopen weken met zijn armen zwaait?

Tuurlijk was het rood maar de afgelopen 3 seizoenen is iedereen bovenop Kramer. Beetje opvallend dat et met 2 maten wordt gemeten. Nogmaals ja diep rood maar als sommige spelers voor soort gelijke zaken zelf met videobeelden niets krijgen, dan is 7 wedatrijden veel te hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 16:02
Wat een verschil in beleving van het landskampioenschap. Het is een beetje feest in Eindhoven waar het lokale provincieclubje weer eens een titel pakt :+ Dat is een beeld wat we wel gewend zijn natuurlijk.

Vorig jaar eindelijk een titel voor Feyenoord en 150.000 man op de Coolsingel.

Heb hier 3 PSV collega's rondlopen... Praatjes dat ze hebben joh :P

[ Voor 11% gewijzigd door Vlassie1980 op 17-04-2018 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Gonadan schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:48:
Het lullige is dat als het daarvoor allemaal zo spatzuiver ging had Cruijff zoiets er nooit doorheen kunnen krijgen. Ook toen was er gerommel. Ik vraag mij af of het überhaupt mogelijk is rust te creëren met zoveel bemoeizucht rondom de club.
Dat zie je bij Feyenoord ook, die hebben last van het old boys network in de STICO (Stichting Continuïteit). Je ziet het zelden voorbij komen, maar volgens mij weten velen ook niet dat dit het hoogste orgaan is binnen Feyenoord.

tl;dr - Het gaat al jaren bij Feyenoord om hetzelfde groepje oude mannen die een beetje van stokje wisselen. Heb je niet dezelfde mening dan wordt je eruit gewerkt. Club is als het ware gegijzeld door deze mannen.
Via de Vrienden van Feyenoord is Hoetmer binnengekomen bij Feyenoord, Hoetmer is nu diegene die Blokland (initiatiefnemer VvF) de deur uit werkt. Hoetmer wordt nu op zijn beurt weer weggewerkt. Hoetmer heeft voorkomen dat Kerkum de macht kreeg binnen Feyenoord door van Well aan te stellen. Nu Hoetmer weg gaat is het wachten tot Kerkum van Well toe gaat voegen.

STICO moet nu een nieuw lid voor de RvC aanwijzen (Aangezien Hoetmer er mee stopt). Een persoon die hier invloed op heeft is Rijneveld, Rijneveld neemt onrechtmatig plaats in de STICO, aangezien hier een bepaalde 'zit termijn' aan zit. Die van Rijneveld is al verlopen.

Daarnaast is Oud-politicus Ivo Opstelten is zonder enig bericht of iets toegevoegd aan de STICO. Opstelten was mede-verantwoordelijk voor het onrechtmatig oppakken van 799 supporters. De ombudsman gaf hem een tik op de vinger, echter heeft Opstelten nooit zijn excuses aangeboden.

Kerkum is nu de voorzitter van de STICO. Vriendje Moussault zit in de RvC en bestuur van Het Legioen. Moussault bedacht de talentpools (die later Feyenoord ontzettend veel geld hebben gekost) en hij was al bestuurder binnen STICO.
Vlassie1980 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:51:
Vergeet dan ook niet dat Feyenoord een vele male grotere achterban heeft en al veel langer geen kampioen is geworden. Niet meer dan logisch dat het dan uitbundiger gevierd word toch?

[ Voor 8% gewijzigd door JST94 op 17-04-2018 10:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MPM
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07-2024

MPM

Wat een verschil in beleving van het landskampioenschap. Het is een beetje feest in Eindhoven waar het lokale provincieclubje weer eens een titel pakt :+ Dat is een beeld wat we wel gewend zijn natuurlijk.

Heb hier 3 PSV collega's rondlopen... Praatjes dat ze hebben joh :P
Ach, het verschil in bezoekersaantallen is ook wel te begrijpen, voor Feyenoord was het voor het eerst in 18 jaar dus iedereen die ook maar een beetje gevoel heeft voor de club ging naar Rotterdam. En Rotterdam is ook simpelweg groter en kan meer mensen aan (totaal 140.000 bij de huldiging)

Voor PSV is het gemiddeld om het jaar feest, dus meer mensen die ervoor kiezen om thuis te blijven (de "oudere" garde). En dan nog waren er 3 pleinen met festiviteiten waarvan er 2 sowieso vol waren en afgesloten door de organisatie.

Trouwens::
Rotterdam: 140.000 mensen -> 79 aanhoudingen
Eindhoven: 65.000 mensen -> 9 aanhoudingen

Toch fijn om te zien dat zo'n dag in beide gevallen soepel verloopt en dat 99.9% van de mensen zich kan gedragen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:27
Vanavond kunnen we gaan genieten van 1 van de laatste wedstrijden van Twente in de Eredivisie. Misschien moet de laatste wedstrijd maar in een groter stadion gespeeld gaan worden, ik denk er ze makkelijk 50.000 mensen gaan vinden die ze willen uitzwaaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JST94 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:03:
[...]

Dat zie je bij Feyenoord ook, die hebben last van het old boys network in de STICO (Stichting Continuïteit). Je ziet het zelden voorbij komen, maar volgens mij weten velen ook niet dat dit het hoogste orgaan is binnen Feyenoord.

tl;dr - Het gaat al jaren bij Feyenoord om hetzelfde groepje oude mannen die een beetje van stokje wisselen. Heb je niet dezelfde mening dan wordt je eruit gewerkt. Club is als het ware gegijzeld door deze mannen.

[...]

In EHV zijn er ook meer mensen die moeten werken :+

[...]

Vergeet dan ook niet dat Feyenoord een vele male grotere achterban heeft en al veel langer geen kampioen is geworden. Niet meer dan logisch dat het dan uitbundiger gevierd word toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Lol deze al gezien?
https://www.telegraaf.nl/...dkamer-waanzin-natuurlijk

Videoref grijpt in, terwijl het team al in de kleedkamer zit voor de rust _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:29:
Vanavond kunnen we gaan genieten van 1 van de laatste wedstrijden van Twente in de Eredivisie. Misschien moet de laatste wedstrijd maar in een groter stadion gespeeld gaan worden, ik denk er ze makkelijk 50.000 mensen gaan vinden die ze willen uitzwaaien.
Laat ik het zo stellen: Ik ben blij dat Twente nog onder ons staat en dat wij waarschijnlijk niet rechtstreeks degraderen.

Voor de fans van Twente vind ik het wel klote, Twente heeft een grote achterban en die gun je gewoon meer dan de Jupiler League. Maar het bestuur heeft dit gewoon helemaal verkloot natuurlijk, Verder ook een prachtig stadion natuurlijk ( als we het WK hadden mogen organiseren was het nog groter geweest )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Martinusz schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:32:
Lol deze al gezien?

Een vrouw zeker? :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 09:57
Martinusz schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:32:
Lol deze al gezien?

Dit is echt belachelijk. Het filmpje in jouw link laat het lijken dat de spelers bijna allemaal nog op het veld stonden, maar op Voetbalzone stond dit:
Na zes minuten in de rust besloot de VAR echter dat er een strafschop moest worden genomen door Mainz na een handsbal van Marc-Oliver Kampf in het zestienmetergebied.
Volgens mij hebben we het hier vaker geopperd, er moet een tijdslimiet zijn waarin een beslissing heroverwogen kan worden.
In dit geval had de scheids na het fluiten voor de rust een signaal moeten afgeven dat de VAR wordt geraadpleegd en de spelers moeten wachten. Dan is het duidelijk voor spelers en publiek. Maar om nu halverwege de ploegen terug te halen.....
Straks ga je de rust in met 11 man, mag je er maar met 9 terugkomen aangezien de scheidsrechter een paar overtredingen over het hoofd heeft gezien >:)

[ Voor 20% gewijzigd door Curva op 17-04-2018 11:58 ]

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Hier meer beelden:
YouTube: BIZAR | Scheidsrechter geeft penalty in de rust
Het was echt al rust, spelers waren al naar binnen.
Lijkt me dan ook wat te laat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Curva schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:56:
[...]
Volgens mij hebben we het hier vaker geopperd, er moet een tijdslimiet zijn waarin een beslissing heroverwogen kan worden.
Als ik het goed begrepen heb was de overtreding vlak voor rust en was er voor het rustsignaal geen doodspelmoment weer. Dat schijnt ook het moment te zijn dat de videoref zijn ding pas mag gaan doen. Dus het is ergens wel begrijpbaar. Of dat echt 6 minuten heeft geduurd of dat iedereeen na 6 minuten weer het veld was is mij niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dat heet ‘ramptoerisme’, vrij normaal wanneer er in Nederland iets uitzonderlijks voor valt dat er mensen komen kijken. Net als bij een zonsverduistering, dan staat iedereen ook buiten. Al komt dat laatste wel iets vaker voor :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:47

FreakNL

Well do ya punk?

Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:29:
Als Twente hem wint halen ze Sparta nog in. Met de schorsing van Kramer erbij gaan wij echt geen punt meer pakken. Juist toen Kramer kwam zijn we punten gaan pakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dost stopt als international
https://www.ad.nl/nederla...atste-interland~a6f84137/

Aparte beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Inderdaad apart, en ik vind het ook jammer. Hij kan zich blijkbaar er niet in vinden dat hij niet in de basis staat. Als pinchhitter zou hij nog steeds van waarde kunnen zijn. Bij Sporting rost hij de ene na de andere bal erin maar die spelen nu eenmaal ook anders.

Dan moeten we het maar met Woutje Weghorst doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

FreakNL schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:00:
[...]

Als Twente hem wint halen ze Sparta nog in. Met de schorsing van Kramer erbij gaan wij echt geen punt meer pakken. Juist toen Kramer kwam zijn we punten gaan pakken...
Bij NAC is de complete voorhoede niet fit of geblesseerd. Topscoorder Ambrose zien we niet meer terug dit seizoen, Sadiq heeft last van z'n scheenbeen, Fernandes had zondag na 60 min. al kramp, Te Vrede net terug van een blessure, Manu Garcia niet topfit. Daarnaast heeft NAC tegen directe concurrenten dit seizoen slechts 2 van de 18 mogelijke punten gepakt, speelt Roda morgen thuis tegen een dronken PSV en moet NAC de laatste pot ook nog uit naar Twente.

Sparta-NAC morgenavond gaat hoe dan ook super interessant worden. Ik vrees dat wij alsnog op een nacompetitie plek terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Laatst online: 12-06 14:55
Zonder behoorlijke voorzetten heb je niet zo veel aan Dost.. Hetzelfde geldt voor hoe bijvoorbeeld Ajax voetbalt. Zo ontzettend zonde dat tegenwoordig zoveel clubs op deze rare manier voetballen..

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Vlassie1980 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:07:
Hij kan zich blijkbaar er niet in vinden dat hij niet in de basis staat.
Nou ik lees wat verder en merk dat hij zich gewoon niet serieus genomen voelt. Dat sentiment begrijp ik wel want of hij nu in de basis begon of als 'pinch hitter' gebruikt werd, afgezeken werd hij toch wel.

Persoonlijk vind ik dat je nooit zou moeten willen bedanken voor de eer om voor je land uit te komen, zeker niet als professional. Maar de redenatie dat hij geen perspectief ziet om wél serieus genomen te worden kan ik ook wel volgen.

Ik vind het wel jammer, denk dat hij wel van meerwaarde kan zijn. Maar dit zegt ook wel iets over mentaliteit en emotionele stabiliteit. Het zij zo.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
https://nos.nl/artikel/22...tegen-uitbreiding-wk.html

De organisatie van Qatar in 2022 is al een en al drama en we gaan al in november-december spelen met de kerstboom naast de tv.... Komen er een paar aanzetten met het idee om nog meer landen toe te laten.

Wat is dat toch een k*t WK daar in Qatar. Landje is 1/4 van Nederland qua oppervlakte en er wonen 2 miljoen mensen. Hoe kan je daar in godsnaam een wk organiseren voor 48 landen? Die 32 landen die nu al meedoen moet ik ook nog maar zien :')
Pagina: 1 ... 8 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.