Niet heel goed???
PSV werd kampioen met 84 punten, dat is maar 4 punten minder dan het seizoen ervoor toen een puntenrecord werd gehaald. Ajax werd 2e met 82 punten, een aantal waarmee ze vaker wel dan niet kampioen zouden zijn geworden. En sowieso met 6 tot 11 (!) punten meer dan in de seizoenen onder Frank de Boer, waarmee 4 kampioenschappen op rij gehaald werden.
Als je je alleen richt op die allerlaatste wedstrijd en dat dan ook nog geluk noemt, dan snap je het in mijn ogen gewoon echt niet.
2013/2014: Toen werd PSV 4e, met de hakken over de sloot gekwalificeerd voor Europees voetbal.
Met het jongste team ooit. Hij begon geweldig, kreeg daarna te maken met het veel te jonge leeftijdsgemiddelde van de spelersgroep, zakte ver weg, maar presteerde ijzersterk na de winterstop.
2014/2015: Fluitend kampioen, was een goed seizoen.
Relatief makkelijk kampioen worden, overwinteren in de CL en (zelfs met de CL) een puntenrecord neerzetten. Dat noem jij slechts een goed seizoen? Hoe hoog leg jij in hemelsnaam de lat?
2015/2016: Standaard wissel van Cocu bij een voorsprong: Aanvaller eraf, verdediger erin. Met mazzel kampioen geworden uiteindelijk. Over het algemeen slappe hap op het veld.
Mede door die standaard wissels wordt PSV kampioen, mede door de constante uitspraken en het constant uitdragen van het geloof op het kampioenschap van Cocu wordt PSV kampioen, mede door een wederom ijzersterke serie na de winterstop wordt PSV kampioen, mede door constant de druk op Ajax te houden wordt PSV kampioen, ook hier was Cocu weer ontzettend belangrijk. Met "over het algemeen slappe hap" wordt een club geen kampioen, laat staan met 84 punten. En fuck mazzel, dat is voor mensen die niet weten hoe topsport werkt en een zwak excuus zoeken. Zo kan ik ook roepen dat Ajax mazzel had toen ze een onterechte strafschop kregen tegen Utrecht en daardoor de koppositie behielden. Dat werkt namelijk 2 kanten op, hoor ik je echter niet over.
2016/2017: Niet geleerd van het jaar ervoor, standaard wisselen en niet meegedaan om het kampioenschap. Het hele jaar slappe hap op het veld.
We zijn het zowaar een keer eens.
2017/2018: Dramatisch begin met de uitschakeling in de EL. Wederom een apatisch PSV op het veld. En toen zag hij ineens het licht, liet de standaard opstelling met een Pereiro op rechtsbuiten los en het ging lopen.
Je bedoelt dat Cocu weer een uitstekende tactische aanpassing deed, zoals wel vaker in de voorgaande seizoenen. Iedereen ging uit van een strijd om het kampioenschap tussen Ajax en Feyenoord, niemand hield rekening met PSV. De realiteit is dat PSV al 3 wedstrijden voor het einde kampioen is, dat het puntenrecord zelfs verbeterd kan worden en dat werkelijk iedereen het team en de eenheid looft, mag jij 1x raden wie daar hoofdverantwoordelijk voor is.
Echt, ik begrijp werkelijk niets van PSV'ers die de onder Cocu behaalde kampioenschappen naar beneden praten en vooral negatief naar het recente verleden kijken
De lat die je dan hanteert is te onzinnig voor woorden.
Cocu is 3x kampioen geworden in 5 jaar tijd, heeft heel veel en allerlei verschillende positieve records gebroken, heeft aangetoond tactisch de beste te zijn in de Eredivisie en zichzelf ieder jaar weer te verbeteren als coach, er is volgens mij geen speler te vinden die negatief is over hem, de latino's zijn erg belangrijk geweest voor de prestaties en die lopen allemaal weg met Cocu, en Cocu liet zien dat er nog wel degelijk overwintert kan worden in de CL.
Ik ben in ieder geval heel blij en heel trots dat hij onze coach is en ik hoop dat hij dat nog lang blijft!