Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 - Deel 3 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1
Acties:
  • 68.707 views

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 12:43
Het heeft even geduurd, maar Feyenoord mag zich eindelijk weer eens kampioen van Nederland noemen. Vanaf dag één stond de club uit Rotterdam bovenaan en op de laatste speeldag werd er eenvoudig gewonnen van Heracles. Ajax en PSV maakten de top drie compleet.
In de Jupiler League wist VVV Venlo eenvoudig kampioen te worden. De club uit Limburg keert daarmee na vier jaar afwezigheid weer terug op het hoogste niveau. Verder promoveerde NAC Breda ook uit de Jupiler League, dit ging ten kostte van NEC.
Vitesse heeft met de winst in de bekerfinale de eerste prijs in de clubhistorie binnen. Na een tergend slechte finale was het Vitesse dat aan de hand van Ricky van Wolfswinkel aan het langste eind trok.
Wederom mag Real Madrid zich kronen tot de beste van Europa. In de finale hadden ze geen kind aan Juventus en was Cristiano Ronaldo met twee treffers de gevierde man. In de afgelopen vier finales was Real Madrid drie keer van de partij en wisten ze alle drie de keren te winnen. Ze zijn ook de eerste club die de Champions League twee keer achter elkaar weet te winnen.
De finale in de Europa League was er één tussen de miljoenen van Manchester United en het jeugdelftal van Ajax. Dat werd op het veld vrij snel duidelijk. Ajax had weinig in te brengen tegen een sterk Manchester United. Een lucky goal van Pogba en een vroege goal in de tweede helft zorgden ervoor dat het nooit een wedstrijd werd.

• JanW
Champions League, Europa League. Aanloop richting het WK, vriendschappelijke interlands van Oranje. En Feyenoord-fans die nog één keer een kampioensfoto van Feyenoord zien in een nieuw topic ;)

• JanW
Go Ahead mag nog een aantal minuten vol voetballen tegen Jong PSV. Duel is na iets meer dan 80 minuten gestaakt en kon gisteren niet worden uitgespeeld. Tussenstand, 6-0 :X Of je nog even 8 minuten vol wil maken. Waar gaat dit over KNVB? 8)7

Het is ook niet zo dat doelsaldo voor één van beide relevant is. Kowet kan niet meer de nacompetitie in en Jong PSV kan niet promoveren, dus ook daar lijkt het me niet heel boeiend voor.

Waarom zetten ze niet gewoon een streep onder die wedstrijd, 6-0 voor Jong PSV, klaar.

https://www.fcupdate.nl/v...en-uit-te-spelen-bij-6-0/

JanW wijzigde deze reactie 11-04-2018 16:10 (48%)

• JanW
UEFALona!!! 11!!

Oh wacht, andere club.

Nee, dit is 100% een penalty. Rood Buffon. Daar moet ik t nog eens voor terug zien. Hij gaat wel als een dol drieste tekeer tegen de scheidsrechter.

• JanW
Speler kan vrij inkoppen, tegenstander komt met twee handen in de rug ingevlogen en raakt nergens de bal. En dan durven hier nog mensen te beweren dat t geen penalty zou zijn :X

• JanW
quote:
Hoijong schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:50:
[...]

[verhaal]
Gewoon een onterechte strafschop.
Zo heel gewoon is dat dus schijnbaar niet, anders waren er niet al 50 posts aan gewijd. Ik vind het namelijk gewoon wel een strafschop, omdat Benatia een speler een kopkans ontneemt door onreglementair het duel in te gaan, twee armen vooruit in de rug van Vasquez en hij raakt nergens de bal. Dat is gewoon een overtreding volgens het grote spelregelboek en als dat in de 16 gebeurt is het een strafschop.

Het enige wat ik van jou tegen kom waarom het er geen zou zijn gaat in op emotie. Het team is al op zoek naar een strafschop en er waren schwalbes gemaakt zijn geen criteria voor het wel of niet geven van een penalty.

Linkje naar het hele incident: https://a.pomfe.co/ouxwy.mp4 Daar kan je ook duidelijk zien dat Benatia niet eens de bal raakt.

• JanW
quote:
repeP schreef op donderdag 12 april 2018 @ 19:12:
[...]

Wat supporters al niet allemaal doen om hun club te verdedigen! Fake twitterberichtjes... (zou dat ook het geval zijn met die van Trump?)

Scheidsrechter kan dat niet gezien hebben. Maar ach, gedane zaken nemen geen keer. Van mij had overigens Roma wel door mogen gaan, dat is wel zo. Real heeft al zoveel gewonnen.
Komt dat mooi uit, Roma is ook door ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JanW
Hele week grootspraak in de interviews en dan schotelen ze je dit voor. Die eerste goal staan er gewoon 3 te slapen volgens mij en die tweede is gewoon een goede aanval. Gefeliciteerd met 't kampioenschap alvast PSV-ers, en rustig aan met de biertjes, morgen is weer gewoon een werkdag ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanW
quote:
Ankona schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:49:
[...]

Ja, donker rood. Misschien wel erger dan dat van Kramer gisteren aangezien het een bewuste aanslag was ipv een ongecontroleerde reactie.
Hahahahaha _o- :D

Oh, dankjewel. Na die deceptie van Ajax kan ik een goede grap wel waarderen. Haha, oh man. Kramer een ongecontroleerde actie. Goeie, hoe kom je er op :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanW
quote:
aicaramba schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:29:
Ik vind overigens dat de Ligt zich er goed uitlaat in de media. Geen arrogantie, netjes, kritisch, redelijk. Het zou voor Ajax goed zijn als ze hem nog een paar jaar kunnen behouden.
En gewoon eerste aanvoerder maken in plaats van Veltman met z'n praatjes zonder daden.

• JanW

• JanW
Het is allemaal maar weinig boeiend. Niet heel veel kansen, slordig. Wel iets beter dan vorig jaar, dat leek wel de bekerfinale van de kelderklasse :X

• JanW
AZ heeft de hele wedstrijd al weinig te vertellen. Vallen weer eens gigantisch door de mand tegen een topclub. Jammer voor de neutrale toeschouwer.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JanW
quote:
ST10©DE schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:33:
[...]

Inderdaad!

Typisch voor aanhangers van een bepaalde club. Prijzen die ze niet winnen bagatelliseren. (kampioen van de armoede, beker is bijzaak......)

Als je naar het buitenland kijkt, is elke topclub blij met elke prijs die ze kunnen winnen.

[...]

Haha, en de Ajax supporters zagen Ajax als DE titelkandidaat. Maar die hebben dan ook een jaar kunnen teren op een echte hoofdprijs. Verliezen in de EL finale.
Ik hoop dat dit soort duidelijk trollende posts beperkt blijven tot één negatieve uitschieter. Bewaar dat soort ongein gewoon voor Twitter/Facebook of de reacties op VI.nl of voetbalzone.

Maar Ajax is vier keer achter elkaar kampioen geworden waarvan twee keer met 70 punten om en nabij. Dat werd toen door supporters van andere clubs weggezet als kampioen van de armoede. Het is dus zeker niet alleen de Ajax-supporters die zich daar schuldig aan zouden maken.

En als ik mag kiezen tussen een prijs dan hoop ik altijd op de schaal, het landskampioenschap. De beker is leuk, maar hoeft van mij absoluut geen prioriteit te hebben. Eruit vliegen tegen Twente, zoals dit jaar, is dan wel ontzettend jammer :X

Sommige mensen leven nog steeds in zo'n anti club-X bubbel en zijn blind voor de kreten van hun eigen supporters. Laten we dat hier gewoon niet doen. Als je vaker in dit topic zou komen dan zou je ook weten dat dat hier niet gebeurt.

• JanW
Dat wordt dus op z'n vroegst oktober, anders misschien zelfs pas volgend jaar. Auw, dat komt aan bij hem. Hij had toch de hoop om in de zomer een transfer te maken, dat kan ie nu wel vergeten. Benieuwd hoe hij hier uit komt.

En Danny Blind in de RvC. Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Hij is destijds tijdens de fluwelen revolutie bijna binnen gekomen met Van Gaal mee. Dat is uiteindelijk niet doorgegaan, maar dan komt ie nu doodleuk in een andere functie binnen vallen.

Aan de ene kant heb ik wel respect voor Blind, dat hij het blijft proberen, ook al heeft hij in meerdere posities niet aangetoond geschikt te zijn. Beetje jammer dat ie dat nu weer bij Ajax moet doen. Laten we er maar het beste van hopen.

Kan iemand mij trouwens uitleggen wat een lid van de raad van commissarissen precies moet doen? Het klinkt heel gewichtig, maar wat heeft Danny Blind bijvoorbeeld nu precies voor een inbreng bij Ajax?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanW
KAMPIOENEN!!! *O* *O*

Van mij mogen ze het contract van Huntelaar laten aflopen. Dolberg is als het goed is bijna weer fit en hopelijk komt hij weer op niveau. Sierhuis en Cassiera erachter. Sowieso verdienen zij beide wel een kans in het eerste. Misschien niet vanmiddag, maar volgende week als hopelijk die tweede plek veilig is gesteld toch zeker wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanW
@Gynnad Hopelijk is de sfeer deze laatste wedstrijd wat beter in de JC Arena. Laatste keren was 't nogal bekoeld. Ergens wel begrijpelijk met de resultaten tegen PSV in 't achterhoofd, maar dat maakt zo'n wedstrijd er niet beter op.

• JanW
Nou zaten er in die jeugdteams niet al te veel hoogvliegers en is het een klein wonder dat ze met spelers als Maceo Rigters en Gianni Zuiverloon zo goed hebben gepresteerd. Van die selectie toen waren Maduro, Vlaar en Drenthe toch wel de echte uitblinkers, daarachter Babel en Donk, maar verder... Julian Jenner en Calvin Jong-A-Pin. Daar werd nou niet echt een grote voetbaltoekomst voor voorspeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanW
quote:
Ik hoop zo dat hij nog twee jaar bij Ajax blijft minstens. Maar als je ziet hoe hij nu al speelt, voor een knul van 18, ongekend goed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanW
quote:
Martinusz schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:50:
Pff met Kluivert wordt ook een soap als we de berichten mogen geloven, zou ook niet zo gek zijn met die debiel van een Raiola achter hem. Kluivert zou het salarisplafond willen doorbreken en de best betaalde Ajax speler willen worden om te blijven. Ik zou lekker zeggen je kan de pot op succes in het buitenland en vergooi je carriere maar :) Echt ongelooflijk dat die jongens nog steeds zo geloven in hun zaakwaarnemer, ook zou je verwachten dat Kluivert senior toch wel slimmer is dan dit.
Ik zou als Ajax zijnde dan gewoon dag zeggen en 'm deze periode proberen te verkopen. Al is het maar voor 10M of zo. Dit soort spelers, zeker met Raiola achter zich als zaakwaarnemer, moet je gewoon lozen. Jammer van het talent, had hem graag nog een paar jaar bij Ajax willen zien, maar jezelf zo goed voelen dat je ook denkt dat je ineens de grootverdiener moet worden, nope. Er is een hele lijst met spelers die ik waardevoller voor Ajax acht dan Kluiver jr. Ziyech, Onana, De Ligt, Tagliafico, Van De Beek, Neres en De Jong (Frenkie dan, niet Siem) misschien zelfs nog.

Dit wordt gewoon einde verhaal van Kluivert bij Ajax, of Overmars moet ineens besluiten dat het het waard is om Kluivert inderdaad grootverdiener te maken, of en die kans schat ik nog kleiner, Raiola/Kluivert komen tot inkeer en zien dat de eisen die ze stellen compleet debiel zijn.

JanW wijzigde deze reactie 01-05-2018 18:05 (11%)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• JanW
* JanW kijkt bovenaan in zijn browser, ziet Tweakers staan.

Bij sommige reacties zou je toch zweren dat je hier op voetbalzone zit. Wat een zielig geschreeuw zeg :X

Bayern heeft het gisteren zelf compleet af laten weten door die reeks kansen die ze kregen niet af te maken. Ribery is al genoeg over gezegd. Muller had ook iets doortastender kunnen zijn op bepaalde momenten en Lewandowski was een paar keer iets te nadrukkelijk op zoek naar een penalty. Die handbal van Marcelo had die 5de man moeten zien, maar na een paar jaar mag toch al duidelijk zijn dat die knakkers op de achterlijn echt 0,0 toevoegen. Kosten geld, je schept een verwachting dat ze iets doen, maar eigenlijk staan ze daar gewoon voor joker.

Die Shaqir is ook een bijzonder fenomeen. Zo'n geweldige scheidsrechter is het niet, maar hij blijft maar topwedstrijden krijgen. Al vond ik hem gisteren niet zo heel slecht fluiten. Richting het einde gingen een aantal spelers van Real iets te makkelijk naar de grond, maar dat liet hij gewoon doorspelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanW
Ga ik niet van uit. Atletico wint met 1-0 of 2-1 zonder al te veel moeite van Arsenal. Saaie wedstrijd waarin Atletico vooral zal gaan frustreren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JanW
Nijhuis met de hattrick

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JanW
Dit zijn schijnbaar de salariseisen van Kluivert/Raiola:
quote:
✔️ €1.500.000 gross wages per year
✔️ 20% of a possible transfer fee to the player
✔️ 20% of a possible transfer fee to his agent, Mino Raiola
Je moet maar durven, na 5 echt goede wedstrijden in het eerste elftal dit eisen :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanW
Ach, onder De Boer is Ajax wel van de 5 seizoenen 4 keer kampioen geworden. Mooie tijden waren dat wel ja, al was het voetbal de laatste 2,5 jaar niet het aanzien waard.

Ik moet het nog allemaal maar zien wat er gaat gebeuren. De Telegraaf is al een aantal jaar niet echt betrouwbaar meer als het op Ajax aan komt. Lijkt erop dat ze een bron hadden binnen Ajax en die kwijt zijn en eens in de zoveel tijd een keer om zich heen gaan schoppen als een klein kind. Nu ook weer dat hele verhaal over De Boer, en dan eindigen met het volgende:
quote:
Gezien de gevoeligheid van dit onderwerp zal het door betrokkenen in alle toonaarden worden ontkend.
Ja, zo kan ik ook nieuws maken :D Mooi man, sportjournalist zijn. Beetje wat dingen uit je pen zuigen en dan eindigen met zo'n regel. Hatsikidee, weer een halve pagina gevuld.

Wat ook bijzonder toevallig is, is dat de Telegraaf gisteren met Raiola heeft gesproken en nu ineens komt dit nieuws naar buiten en het nieuws rondom De Ligt. Van De Ligt is Raiola ook de adviseur (niet zaakwaarnemer, gelukkig). Ik vind het allemaal iets te toevallig.

Hoop wel dat dat verhaal over Labyad een mislukte grap is. Die jongen komt gewoon tekort voor Ajax en ben het met Han wel eens daarover verder. Leuke voetballer, maar op meerdere posities is ie 't net niet. Hij is geen nummer 10 zoals Ziyech is en als buitenspeler is ie 't ook net niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JanW
Bij ADO hadden ze al behoefte aan zomervakantie. 0-4 achter met rust en spelen waardeloos. Vitesse heeft 4 goede kansen gehad en daar er 3 van benut en zojuist nog een gescoord vanuit een corner.

Ik verwacht niet dat Erik Falkenburg voor de tweede helft nog het veld op mag komen.

Edit:
Called it! Falkenburg eruit, Duplan erin.

JanW wijzigde deze reactie 09-05-2018 19:34 (27%)

• JanW
quote:
Gynnad schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:37:
Ai ai ai, NEC 3-0 achter met de rust bij FC Emmen.
Toch zonde dat het zo slecht gaat met NEC. Heb altijd al een kleine zwak gehad voor NEC. Woonde in de buurt van Nijmegen en ben vaak genoeg in de stad geweest. Zo'n stad verdient eigenlijk een club in de Eredivisie.

Die voormalig assistent van Klopp pakt in ieder geval niet goed uit. Werd met veel bombarie aangekondigd en binnen gehaald, maar uiteindelijk is het onder hem niet beter gaan lopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanW
Gaat de grasmeester het bordes op met z'n hooivork?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JanW
quote:
Leon Zwiers schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:07:
Hup Marseille, fuck die Spaanse valballerina's!

Zou fijn zijn als Feyenoord een keer wat geluk heeft europees. Marseille winnen = geen voorronden

Edit: Laat maar :( :( Marseille doet een de Ligtje
Je obsessie met Ajax begint wel bijzondere vormen aan te nemen. Ik zou eens naar de dokter gaan als ik jou was.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanW
Voorheen was er een themaforum voor het WK. Geen idee of dat dit jaar weer op de planning staat. @DaniëlWW2 @AGee @Ramzzz kunnen daar vast wel antwoord op geven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JanW
PSV heeft toch Moreno (?) gekocht in de winter. Dat is toch een spits? Wel wat last gehad van blessures sinds hij hier is. Lijkt me daarom niet meteen iemand die er kan staan als vervanger van.

JanW wijzigde deze reactie 25-05-2018 08:49 (46%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanW
Blijft toch altijd frappant hoe geweldig goed de fans van andere clubs op de hoogte zijn van de gang van zaken binnen andere clubs :D Ziyech is zijn positie onhoudbaar aan het maken schijnbaar. Tweakers die doen voorkomen alsof ze aan de directietafel bij Ajax zitten.

Ziyech gaf bij zijn komst naar Ajax al aan dat dit een volgende stap is in zijn carrière. Dan is twee jaar wel te verwachten, hij is nu 25 jaar, één van de beste spelers in de Eredivisie al een paar jaar op rij, dus klaar voor een volgende stap. Het zou me niks verbazen als daar twee jaar geleden bij de contractonderhandelingen al over is gesproken, "Teken gewoon een contract voor vier jaar, maar als er na twee jaar een club komt gaan wij niet al te moeilijk doen."

Maar dat is te logisch gedacht waarschijnlijk en past niet in het negatieve beeld wat er graag wordt geschetst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JanW
quote:
chimera2 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:30:
nog geen WK topic?

WTF Sane van Duitsland thuis gelaten 8)7 |:(
Jawel, [Voetbal] Centraal WK 2018 discussie topic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JanW
quote:
Leon Zwiers schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:13:
Moeten we niet voor een eredivisie 2018-2019 topic gaan btw?
Ja :) [Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True