Ik wil er niet een hele politieke discussie van maken, maar mijn 2cts:
Ik vind het heel raar dat een jongen die hier geboren is, hier zijn carriere heeft opgebouwd, ook nog een paar wedstrijden in een Nederlands vertegenwoordigend jeugdelftal heeft gespeeld dan "op gevoel" voor Marokko kiest. Van huis uit krijgt hij natuurlijk veel Marokkaanse dingen mee, maar hoe hij het ook wendt of keert, hij is een Nederlander die door een idiote wet in Marokko een dubbel paspoort heeft.
Juist Marokkanen, die door onze geblondeerde vriend zo in het verdomhoekje worden gezet, hebben samen met de Turken het stigma zich als een buitenstaander binnen Nederland te begeven en meer te geven om hun roots-land dan hun geboorteland. En zo'n keuze "op gevoel" (wat is dat eigenlijk?) versterkt alleen maar hoe Henk en Ingrid tegen het Marokkanen-probleem aankijken. En als het bij 1-Marokkaan zou blijven. Maar Ziyech, El Ahmadi, Amrabat's broer, Mahi doen het allemaal. Natuurlijk zijn deze voetballers niet verantwoordelijk voor hoe Henk en Ingrid over Marokkanen denken, maar het zou wel een duw in de goeie richting zijn als er eens eentje "op gevoel" voor Nederland kiest. (en dit is bekeken vanuit de blanke Nederlandse man... wellicht dat de jongens in kwestie zullen zeggen: ja, maar Henk en Ingrid bezorgen ons juist "dit gevoel".... ik snap, het komt van twee kanten.... maar toch

)
[
Voor 8% gewijzigd door
P.O. Box op 02-11-2017 17:57
]