[ZT] President Trump en de Amerikaanse politiek deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 124 Laatste
Acties:
  • 696.748 views

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12 21:49

Amphiebietje

In de blubber

Gaius schreef op maandag 30 september 2019 @ 08:42:
[...]

Kijk, en dit snap ik dus niet. De GOP doet alles om te winnen, of het nu legaal/moreel/ethisch is of niet. Waarom zijn die gesprekken opgeslagen in plaats van vernietigd? Die gesprekken zullen gevorderd worden door het huis van afgevaardigden, en ze zullen de gegevens toch niet overhandigen (of iig zo lang mogelijk uitstellen). Als je dat toch niet van plan ben, waarom dan überhaupt opslaan?
Gegevens overhandigen? Dat impliceert dat ze uberhaupt op de oproep van de onderzoekscommissieverraders 8)7 zullen ingaan:

https://www.theguardian.c...raine-impeachment-inquiry

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-12 05:15
Bewijs vernietigen is strafbaar, bewijs voor onbepaalde tijd verliezen niet?

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Kuch, Srebrenica fotorolletje, kuch.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-12 13:05

polthemol

Moderator General Chat
[...]

Kijk, en dit snap ik dus niet. De GOP doet alles om te winnen, of het nu legaal/moreel/ethisch is of niet. Waarom zijn die gesprekken opgeslagen in plaats van vernietigd? Die gesprekken zullen gevorderd worden door het huis van afgevaardigden, en ze zullen de gegevens toch niet overhandigen (of iig zo lang mogelijk uitstellen). Als je dat toch niet van plan ben, waarom dan überhaupt opslaan?
omdat ook een door de republikeinen aangestelde rechter gehakt maakt van het vernietigen van bewijs. Deze gesprekken moeten worden vastgelegd, met een 'oeps, waren we vergeten' kom je niet weg.

Er zijn grenzen, voorlopig dan, die worden gerespecteerd (ook voorlopig dan :P ).

@Amphiebietje dat is Giuliani. Vergeet niet dat die man de persoonlijke advocaat is van Trump, hij maakt geen deel uit van de regering en heeft geen bal te zeggen. Hij heeft ook niets te zeggen dus in het wel of niet overhandigen van gegevens. Sterker nog: zelfs Trump heeft daar de facto helemaal niets over te zeggen, ookal doet hij graag alsof dat wel zo zou zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door polthemol op 30-09-2019 12:31 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Randleman
  • Laatst online: 09-12 14:23
ph4ge schreef op maandag 30 september 2019 @ 08:41:
[...]

omdat objectief gezien Trump een hele slechte president is, die constant dingen doet die slecht zijn voor het land/de wereld(...)
Dat is wel erg makkelijk om te zeggen toch? Ik vind Trump maar een raar mannetje maar volgens mij doet hij objectief gezien niet alleen maar constant dingen die slecht zijn voor het land/de wereld toch?
Ik ben verder geen politicus of een geleerde in politiek maar ik zie vaak dingen voorbij komen die wel goed zijn.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-12 00:15
Randleman schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:31:
Dat is wel erg makkelijk om te zeggen toch? Ik vind Trump maar een raar mannetje maar volgens mij doet hij objectief gezien niet alleen maar constant dingen die slecht zijn voor het land/de wereld toch?
Ik ben verder geen politicus of een geleerde in politiek maar ik zie vaak dingen voorbij komen die wel goed zijn.
Het blijft akelig stil als je aan Trump aanhangers vraagt wat hij goed doet, dan komen ze meestal niet verder dan "libs ownen", "rechters aanstellen (wat met name de Senaat is en ook dubieus is)" en "drain the swamp". Ik vind het oprecht moeilijk om iets te bedenken. Waarbij je nog kan zeggen dat het gros van de problemen alleen maar Amerikanen treft en niet zo erg is, maar zijn milieu en buitenlandbeleid is natuurlijk een ramp voor iedereen in de wereld.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Randleman
ph4ge schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:41:
[...]

Het blijft akelig stil als je aan Trump aanhangers vraagt wat hij goed doet, dan komen ze meestal niet verder dan "libs ownen", "rechters aanstellen (wat met name de Senaat is en ook dubieus is)" en "drain the swamp". Ik vind het oprecht moeilijk om iets te bedenken. Waarbij je nog kan zeggen dat het gros van de problemen alleen maar Amerikanen treft en niet zo erg is, maar zijn milieu en buitenlandbeleid is natuurlijk een ramp voor iedereen in de wereld.
Maar waarom doe je zelf geen onderzoek dan? In mijn omgeving is (bijna) niemand met politiek bezig, en al helemaal niet met die van Amerika dus daar ga ik geen zinnig antwoord uit krijgen. En volgens de mensen die er wel iets over zeggen is hij op een of andere manier een racist en een white supremacist... Terwijl ik hem persoonlijk nog nooit iets racistisch heb zien doen/horen zeggen.

Doe ik echter zelf onderzoek dan kom ik zowel goede als slechte/minder goede dingen tegen. Het lijkt mij heel sterk dat je alleen maar slechte dingen leest over hem, tenzij dat je doel is en alles wat hij doet slecht vind omdat het Trump is :9.

[ Voor 8% gewijzigd door Randleman op 30-09-2019 12:51 ]

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Het is gewoon duidelijk dat Trump een slecht, kwaadaardig beleid voert.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Randleman schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:49:
[...]

Maar waarom doe je zelf geen onderzoek dan? In mijn omgeving is (bijna) niemand met politiek bezig, en al helemaal niet met die van Amerika dus daar ga ik geen zinnig antwoord uit krijgen. En volgens de mensen die er wel iets over zeggen is hij op een of andere manier een racist en een white supremacist... Terwijl ik hem persoonlijk nog nooit iets racistisch heb zien doen/horen zeggen.

Doe ik echter zelf onderzoek dan kom ik zowel goede als slechte/minder goede dingen tegen. Het lijkt mij heel sterk dat je alleen maar slechte dingen leest over hem, tenzij dat je doel is en alles wat hij doet slecht vind omdat het Trump is :9.
Ik zou zeggen doe eens goed onderzoek dan...

Trump heeft een PR-machine van hier tot tokio die claimt van alles goed te doen, maar als je dat gaat uitzoeken dan heeft of Trump er niets mee te maken, of het is toch compleet fout als je naar het grotere plaatje gaat kijken.

Trump doet een aantal goede dingen voor zijn eigen bedrijven en voor zijn 1% vriendjes. Maar de rest van de mensen daar doet Trump helemaal niets voor, alleen zijn PR-machine claimt een heleboel...

Wat de aanhangers veelal nog wel claimen zijn juist van die kortzichtige PR-claims.

[ Voor 3% gewijzigd door Gomez12 op 30-09-2019 12:57 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Terwijl ik hem persoonlijk nog nooit iets racistisch heb zien doen/horen zeggen.
"Ga terug naar je eigen land" tegen een zwart persoon die geboren is in de USA?

De enige manier waarop je dat soort zaken niet onder de noemer 'racisme' o.i.d. kunt zetten, is door te betogen dat het hem uiteindelijk helemaal niet gaat om huidskleur/achtergrond/persoonlijke zaken maar dat het gewoon gaat om scoren. Over "slechte dingen" gesproken...

[ Voor 33% gewijzigd door bwerg op 30-09-2019 13:00 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:23
[...]

Vertel mij eens wat echt een verbetering is geweest voor Amerika in zijn geheel. Graag ook bronvermeldingen toevoegen zodat we ook eea kunnen verifiëren.

Oh en wat betreft racisme, was je vergeten dat hij Mexicanen verkrachters had genoemd? En shit hole countries incident?

Nu ik dit zo aan het tikken ben bekruipt me het gevoel dat je of geen flauw benul hebt wat er speelt of aan het trollen bent. Ik hoop niet het laatste..

Is het anderen ook opgevallen dat de interviews bij Fox met WH leden minder één richtingsverkeer is geworden. Zowaar worden feiten neergelegd en doorgevraagd. Onder andere Chris Wallace en Sheppard Smith zijn flink aan het zagen de laatste tijd.

• Randleman
Cartoon schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:55:
Het is gewoon duidelijk dat Trump een slecht, kwaadaardig beleid voert.
Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
bwerg schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:57:
[...]

"Ga terug naar je eigen land" tegen een zwart persoon die geboren is in de USA?
Wait what? :o. Dat klinkt wel racistisch... Waar kan ik dat vinden?
Gomez12 schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:55:
[...]

Ik zou zeggen doe eens goed onderzoek dan...

Trump heeft een PR-machine van hier tot tokio die claimt van alles goed te doen, maar als je dat gaat uitzoeken dan heeft of Trump er niets mee te maken, of het is toch compleet fout als je naar het grotere plaatje gaat kijken.

Trump doet een aantal goede dingen voor zijn eigen bedrijven en voor zijn 1% vriendjes. Maar de rest van de mensen daar doet Trump helemaal niets voor, alleen zijn PR-machine claimt een heleboel...
Och, dat zijn eigen PR machine een boel claimt geloof ik wel. Daarom probeer ik ook verschillende media naast elkaar te leggen. En daaruit komen zowel goede als slechte/minder goede dingen. Ik wil alleen maar zeggen dat "trump is bad" een beetje makkelijk overkomt. Ik ben meer van het kamp "he's not that bad" :P
Miki schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:00:
[...]

Vertel mij eens wat echt een verbetering is geweest voor Amerika in zijn geheel. Graag ook bronvermeldingen toevoegen zodat we ook eea kunnen verifiëren.

Oh en wat betreft racisme, was je vergeten dat hij Mexicanen verkrachters had genoemd? En shit hole countries incident?

Nu ik dit zo aan het tikken ben bekruipt me het gevoel dat je of geen flauw benul hebt wat er speelt of aan het trollen bent. Ik hoop niet het laatste..

Is het anderen ook opgevallen dat de interviews bij Fox met WH leden minder één richtingsverkeer is geworden. Zowaar worden feiten neergelegd en doorgevraagd. Onder andere Chris Wallace en Sheppard Smith zijn flink aan het zagen de laatste tijd.
Ben aan het werk dus kan even niet op m'n gemakje alles gaan uitzoeken/sorteren.

Mexico is pushing some of its people into the US; not its best people, but people with lots of problems. Presumably some of them are good people, but others bring drugs, crime, or have been convicted of committing acts of sexual aggression, at least according to some US border guards.

Dat is wat Trump zei als je naar zijn speech hebt geluisterd. En dus niet "mexicans are rapists".

En dat shithole countries betreft. Tja, van sommige landen zou ik ook zeggen dat ze shithole countries zijn maar om dat zo en public te doen als president zijnde :+.

[ Voor 32% gewijzigd door Randleman op 30-09-2019 13:19 ]

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Randleman schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:00:
[...]

Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
Dit is een thread over US politics, Trump komt dus logischerwijs vaak zat aan bod. De afgelopen pagina's is het bijvoorbeeld gegaan over de oorzaak van de impeachment procedure en zo is er veel meer te vinden. Lees anders even terug.

• Randleman
Cartoon schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:05:
[...]

Dit is een thread over US politics, Trump komt dus logischerwijs vaak zat aan bod. De afgelopen pagina's is het bijvoorbeeld gegaan over de oorzaak van de impeachment procedure en zo is er veel meer te vinden. Lees anders even terug.
Dat snap ik :). Ik zeg ook nergens dat trump de beste president is of uberhaupt een goede.

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
alexbl69 schreef op zondag 29 september 2019 @ 11:20:
[...]

Toen had men nog vertrouwen in de media. Dat is nu voorbij.

MSNBC en CNN zijn Democraten, Fox is Republikeins. De beide stromingen kijken alleen nieuws dat in hun eigen bubble past en wantrouwen het nieuws van de ander.
MSNBC en fox ten dele, CNN niet echt of heel beperkt.
En dit is moeilijk te voorspellen echter zijn er veel zker van dat dit trump zal helpen.

• k995

https://www.vox.com/2019/...s-omar-aoc-tlaib-pressley

Donald J. Trump

@realDonaldTrump
Replying to @realDonaldTrump
....and viciously telling the people of the United States, the greatest and most powerful Nation on earth, how our government is to be run. Why don’t they go back and help fix the totally broken and crime infested places from which they came. Then come back and show us how....

Dit ging dus over 4 verkozene van het VS congress, 3 geboren in de VS 1 staasburger geworden die natuurlijk allemaal niet blank zijn.
Och, dat zijn eigen PR machine een boel claimt geloof ik wel. Daarom probeer ik ook verschillende media naast elkaar te leggen. En daaruit komen zowel goede als slechte/minder goede dingen. Ik wil alleen maar zeggen dat "trump is bad" een beetje makkelijk overkomt. Ik ben meer van het kamp "he's not that bad" :P
Op welke schaal of voor wie dan? VOor zijn rijke donors ongetwijfeld, hij ondermijnt te VS staat en heeft hun enorme belastingskortingen gegeven, voor al de rest: hoer dan wel? Zowat elke domein waar trumpa ctie in nam gaat het slecht door die acties. Ik ken weinig beleid dat effectief goed uitpakte voot de doorsnee VS burger dat van trump kwam.
Mexico is pushing some of its people into the US; not its best people, but people with lots of problems. Presumably some of them are good people, but others bring drugs, crime, or have been convicted of committing acts of sexual aggression, at least according to some US border guards.

Dat is wat Trump zei als je naar zijn speech hebt geluisterd. En dus niet "mexicans are rapists".

En dat shithole countries betreft. Tja, van sommige landen zou ik ook zeggen dat ze shithole countries zijn maar om dat zo en public te doen als president zijnde :+.
Sorry day trump racist is kan je gewoonweg niet meer ontkennen, je kan je eens verspreken of iemand verkeer quoten maar als je constant dergelijk uitspraken doet, constant racisten hertweet/napraat en constant dergelijk beleid voert dan is het wel duidelijk.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

In dit topic, natuurlijk. O-)

Maar ook hier (bijvoorbeeld, het stond op zo ongeveer elke nieuws-website).
Ik wil alleen maar zeggen dat "trump is bad" een beetje makkelijk overkomt. Ik ben meer van het kamp "he's not that bad" :p
Je hebt talloze schandalen, acties en uitspraken, en je hebt jaren van patronen. Enkele jaren van zo ongeveer elke maand (als niet week) van dit soort geintjes, en dan mag je toch wel eens harde conclusies trekken. Anders kun je alles wel normaliseren.

[ Voor 5% gewijzigd door bwerg op 30-09-2019 13:38 ]

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
[...]

Maar wel waar zijn

"Beautiful Clean Coal"

• k995
[...]

De VS heeft redekijk srenge wetgeving omtrent bewaren van data.
Het dus even kwijtgeraken/verstoppen kan nog door de beugel. Deleten zou met een heleboel heel ernstige gevolgen komen en als je alle domme dingen die trump zegt wel laten verdwijnen zouden er wel heel grote gaten komen in die overzictehn.

• Gomez12
[...]
[...]
Ben aan het werk dus kan even niet op m'n gemakje alles gaan uitzoeken/sorteren.

Nope, dat is de FOX News transscriptie...

Letterlijk was het meer :

In June 2015, while Trump was a presidential candidate, he said, “When Mexico sends its people, they’re not sending their best.”

He added: “They’re sending people that have a lot of problems, and they’re bringing those problems with us. They’re bringing drugs. They’re bringing crime. They’re rapists. And some, I assume, are good people.”

En dat is dus letterlijk zeggen dat mexicanen verkrachters zijn.

En voor het geval dat je een quote niet geloof, wellicht geloof je het wel als Donald Trump het zelf ook toegeeft : https://eu.usatoday.com/s...on-washington-dc/91331486

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-11 10:18

matthewk

Ubernoob

k995 schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:28:
[...]

MSNBC en fox ten dele, CNN niet echt of heel beperkt.
En dit is moeilijk te voorspellen echter zijn er veel zker van dat dit trump zal helpen.
CNN heel beperkt democratisch?
Elke ochtend is Trump in het nieuws, heel vaak met sterk geedite fragments waarbij duidelijk aan framing wordt gedaan. Quotes worden afgekapt en compleet uit context genomen, of er wordt schande gesproken over dingen die onder Obama geen probleem waren. Het is zwaar irritant dat je gewoon geen ochtend doorkomt zonder dat er op CNN wordt geframed / genitpicked of gewoon andere verhalen geen prio hebben over wat Trump die ochtend heeft gegeten.

CNN is tegenwoordig even erg als Fox. Ik kijk dan ook gewoon beiden, dan krijg je best een goed idee van wat er daadwerkelijk speelt. Anders zou je geloven dat Trump een inherent slecht persoon is, of god op aarde.

[ Voor 11% gewijzigd door matthewk op 30-09-2019 14:00 ]

Consultant - Autogek

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-12 09:18
ph4ge schreef op maandag 30 september 2019 @ 08:41:
[...]

Het is altijd makkelijk om te doen alsof er 2 gelijk zijn. Dat kwaliteitsmedia als CNN en WaPo tegenwoordig een beetje democratisch leunen komt natuurlijk ook gewoon omdat objectief gezien Trump een hele slechte president is, die constant dingen doet die slecht zijn voor het land/de wereld en nog ergere dingen roept. Nogal logisch dat alles wat probeert objectief te zijn een negatief beeld geeft als de waarheid gewoon negatief is. Daarnaast merk je bijv. ook dat deze democratisch leunende kwaliteitsmedia veel openlijker en transparanter zijn als ze een keer een fout maken en een duidelijker onderscheid maken tussen opinie en nieuws, dan hun zogenaamde rechtse tegenhanger.
Eigenlijk is het nog erger. Want, ondanks dat CNN, WaPo, NYT, NPR e.d. zeker in opinie licht naar de democraten leunen en dat dat waarschijnlijk ook de persoonlijke politieke kleur van de meeste mensen die daar werken is, hebben professionele journalisten in de VS nog meer dan hier in NL er echt ingehamerd gekregen dat ze neutraal moeten zijn. Dat betekent dat ze de neiging hebben om beide kanten van het verhaal te belichten zonder een voorkeur door te laten schemeren. Maar als een van die kanten op onwaarheden en oneigenlijke motieven is gebaseerd, dan leidt dat dus juist niet tot een neutraal, feitelijk verhaal. Dit zag je ook lang in het anti-vax verhaal, bij klimaatverandering enz.

Na de verkiezingen van 2016 hebben ze dit wel ingezien en hebben ze uitgesproken niet meer in die valkuil te willen trappen, maar in de praktijk zie je daar weinig van. Ze zijn als de dood om voor partijdig uitgemaakt te worden en laten zich daardoor juist voor het karretje van de republikeinen spannen.

Dus als de "linker" kant van de mainstream media (zoals bovengenoemde), probeert neutraal te zijn en de "rechter" kant (Fox en alle lokale media onder de vlag van Sinclair, bijvoorbeeld) er keihard partijdig in gaat, dan slaat de balans nog verder naar rechts door voor iemand die er neutraal naar kijkt. En ondanks dat blijft rechts natuurlijk beweren dat links hen monddood probeert te maken, om lekker in die slachtofferrol te duiken.

Daarnaast heb je natuurlijk aan beide kanten nog allerlei pure internetmedia die echt rabiaat partijdig zijn.

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:52
Randleman schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:31:
Hm. Het lijkt mij vooral dat de man met zichzelf bezig is, en zijn imago, en zijn herverkiezing. En dat het niet veel moeite kost om zijn acties daarmee uit te leggen.

Maar wellicht zou je een paar zaken kunnen noemen die wat jou betreft Trump in een goed daglicht stellen

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-11 10:18

matthewk

Ubernoob

Helixes schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:00:
[...]

Hm. Het lijkt mij vooral dat de man met zichzelf bezig is, en zijn imago, en zijn herverkiezing. En dat het niet veel moeite kost om zijn acties daarmee uit te leggen.

Maar wellicht zou je een paar zaken kunnen noemen die wat jou betreft Trump in een goed daglicht stellen
Dat is niet moeilijk, de economie (nú). Geen enkele econoom die dat ooit zal ontkennen. Hoe je het ook draait of keert, zijn trade war met China is ook goed. Ook Europa begint nu eindelijk zijn kar te keren mbt China.
Verder heeft hij eindelijk Noord en Zuid korea kunnen laten praten, is hij voorzichtig op zoek naar een andere invulling van het 2nd amendment (al zal hier niets gebeuren tot zijn tweede term), pakt de border crisis aan dmv o.a. muur maar ook een focus op legal migration en indien dit niet mogelijk is resettlement, is business ownership onder zijn beleid vooral bij minderheden de hoogte ingeschoten, asian/hispanic/african american employment is het hoogste ooit, Obamacare eruit geflikkerd, focus op betaalbare generic drug approvals ooit, neemt de opioid crisis eindelijk serieus, nato landen investeren EINDELIJK meer in, ...

Je kunt wel even doorgaan. Het is een idioot, maar het is duidelijk dat hij het goed doet. Alleen is het ook duidelijk dat vrijwel elke republikeinse double term tot nog toe is geëindigd met een economisch "bloedbad". Ik vraag me af of dat bij Trump anders is. My guess; no.

[ Voor 4% gewijzigd door matthewk op 30-09-2019 14:12 ]

Consultant - Autogek

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

matthewk schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:11:
[...]

Dat is niet moeilijk, de economie (nú). Geen enkele econoom die dat ooit zal ontkennen.
En geen enkele econoom die zal bevestigen dat dat iets met de president te maken heeft.
Hoe je het ook draait of keert, zijn trade war met China is ook goed. Ook Europa begint nu eindelijk zijn kar te keren mbt China.
Dat is nogal subjectief, want het heeft duidelijke nadelen. Ironisch genoeg voor bijvoorbeeld de economie. Dus nee, niet "hoe je het ook draait of keert": dit is niet onvoorwaardelijk positief.
Verder heeft hij eindelijk Noord en Zuid korea kunnen laten praten,
Dat doen ze al decennia om de zoveel jaar. Kijk eens naar wat het resultaat is, en vergelijk dat met de golfbewegingen van diplomatie die er sowieso altijd al zijn. Laat staan dat dat iets zegt over daadwerkelijke afname van dreiging van NK, want daar heeft praten op de lange termijn ook nooit duidelijk iets aan verbeterd.

Gewoon op heel veel foto's met bekende mensen. Niets anders. Zijn schoonzoon staat ook mooi op de foto in de Gazastrook, die zou daar het conflict tussen Israël en Palestina even oplossen. Dat is ook een stille dood gestorven.
is hij voorzichtig op zoek naar een andere invulling van het 2nd amendment (al zal hier niets gebeuren tot zijn tweede term)
"Voorzichtig" is een mooi eufemisme voor wispelturigheid, PR en met de wind meewaaien, en uiteindelijk toch niet echt iets doen. Daadwerkelijke pogingen tot nu toe, laat staan resultaten: nul.

En zo kan ik wel even doorgaan.

[ Voor 17% gewijzigd door bwerg op 30-09-2019 14:33 ]

• ph4ge
Dat is niet moeilijk, de economie (nú).
Tja, dat Feyenoord wint is ook goed (vind ik), maar wat heeft Trump daarmee te maken? OK, een enorme lastenverlichting en een enorm begrotingstekort, maar is dat goed? Wat heeft hij verder gedaan?

Tenzij je concreet maatregelen van Trump kan noemen moeten we concluderen dat het eerder ondanks dan dankzij nog redelijk gaat met de economie, althans voor de rijke Amerikanen.
Geen enkele econoom die dat ooit zal ontkennen. Hoe je het ook draait of keert, zijn trade war met China is ook goed. Ook Europa begint nu eindelijk zijn kar te keren mbt China.
Er gebeurd echt helemaal niks met China. Die lachen Trump uit, het gaat vanzelf zoveel pijn doen dat hij ermee ophoudt. Europa is de lachende derde, dat wel.
Verder heeft hij eindelijk Noord en Zuid korea kunnen laten praten,
Onzin, daar heeft hij bijna niks mee te maken plus dat hij zn troefkaart heeft weggeven zonder iets voor terug te krijgen. Per saldo is NK helemaal niet veranderd, maar staan ze nu wel op gelijke voet met de VS.
is hij voorzichtig op zoek naar een andere invulling van het 2nd amendment (al zal hier niets gebeuren tot zijn tweede term),
Hij houdt het juist tegen. Hij zegt er wat aan te gaan doen, maar na een bezoekje van de NRA heeft hij die keutel ingetrokken. Er is waarschijnlijk een brede meerderheid in het Congress voor een groot aantal "common sense" maatregelen, het enige wat de republikeinen hier nodig hebben is een beetje rugdekking van Trump om het voor elkaar te krijgen.
pakt de border crisis aan dmv o.a. muur maar ook een focus op legal migration en indien dit niet mogelijk is resettlement,
De muur is geldverspeling, los van dat er amper muur komt heeft het 0 effect. Trump heeft hoogstpersoonlijk ervoor gezorgd dat werkelijke hervormingen die breed gedragen werden niet doorgingen door op het laatste moment zijn keutel in te trekken.

Als het gaat over wat Trump van "legal migration" vindt kan ik bijv. deze video van John Oliver aanbevelen die vrij simpel uitlegt wat er allemaal niet klopt aan wat Trump zegt over legal migration.
is business ownership onder zijn beleid vooral bij minderheden de hoogte ingeschoten, asian/hispanic/african american employment is het hoogste ooit,
Voor zover het waar is, wat heeft Trump hiermee te maken? Hij heeft 0 maatregelen die hier aan bijdroegen.
Dat is niet waar, dit hebben de republikeinen maar opgeven na 2 jaar proberen onder Trump. En het zou een ramp zijn als die wet wordt afgeschaft zonder dat er wat voor in de plaats komt
[quote]matthewk schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:11:
focus op betaalbare generic drug approvals ooit, [/qutoe]Welke focus? Hij roept af en toe wat, maar ondertussen doet hij er niets aan. Democratische plannen worden keer op keer afgeschoten en de prijzen stijgen nog steeds. Gelukkig is Obamacare er nog anders zou helemaal vrijwel niemand het nog in de VS kunnen betalen.
neemt de opioid crisis eindelijk serieus,
Niet waar, Trump doet hier helemaal niets aan en het is erger dan ooit. Het zijn de democraten die erin geslaagd zijn om hier meer geld voor vrij te maken.
nato landen investeren EINDELIJK meer in, ...
Klopt niet, de landen hebben alleen hun commitment aan Obama herhaald.
Je kunt wel even doorgaan. Het is een idioot, maar het is duidelijk dat hij het goed doet. Alleen is het ook duidelijk dat vrijwel elke republikeinse double term tot nog toe is geëindigd met een economisch "bloedbad". Ik vraag me af of dat bij Trump anders is. My guess; no.
Met heel veel moeite kan je vinden dat Trump wat bereikt heeft met wat extra geld voor de opioid crisis (wat lang niet compenseert voor zn genadeloze bezuinigingen op gezondheidszorg), maar verder heb je niks genoemd wat Trump heeft gepresteerd. Hooguit zijn er wat zaken die Trump nog niet succesvol kapot heeft gemaakt, en een stukje muur her en der ten koste van nuttige projecten.

Het is simpel, Trump heeft een enorm sterke economie geerfd en heeft er alles aan gedaan om die kapot te maken. Dat is nog niet gelukt, maar dat komt nog wel. In hoogconjuctuur een begrotingstekort dat rap oploopt is een prestatie op zich die zich natuurlijk gaat wreken zodra de positieve resultaten van Obama zijn uitgewerkt. Volgend jaar komt de federale regering dankzij Trump 1100 miljard dollar te kort, zonder dat er noemenswaardige additionele economische groei tegenover staat.

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 30-09-2019 14:35 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

<knip>

Je kaart een valide punt aan, maar dat hoor je met een TR aan te geven, en/of eventueel hier:

Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic

[ Voor 82% gewijzigd door Ramzzz op 30-09-2019 20:58 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Randleman
Gomez12 schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:48:
[...]

[...]

Nope, dat is de FOX News transscriptie...

Letterlijk was het meer :

In June 2015, while Trump was a presidential candidate, he said, “When Mexico sends its people, they’re not sending their best.”

He added: “They’re sending people that have a lot of problems, and they’re bringing those problems with us. They’re bringing drugs. They’re bringing crime. They’re rapists. And some, I assume, are good people.”

En dat is dus letterlijk zeggen dat mexicanen verkrachters zijn.

En voor het geval dat je een quote niet geloof, wellicht geloof je het wel als Donald Trump het zelf ook toegeeft : https://eu.usatoday.com/s...on-washington-dc/91331486
Ah, ik dacht dat ik een letterlijke quote aan het lezen was. Jouw quote klopt inderdaad. Het ligt er daarna maar aan hoe je het interpreteert. Naar mijn idee zegt hij niet "all mexicans are rapists".
bwerg schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:36:
[...]

In dit topic, natuurlijk. O-)

Maar ook hier (bijvoorbeeld, het stond op zo ongeveer elke nieuws-website).

[...]
Ugh, hij moet echt even 2x, nee 10x nadenken voordat hij wat zegt/tweet.. Wat die man soms de wereld in spuugt.. :F
Helixes schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:00:
[...]

Onderstaande zaken zou ik goed noemen. Of het allemaal waar is weet ik niet, want tja; internet..

- Right To Try
- First Step Act
- nieuwe trade deals met/tussen mexico en canada
- dat hij dus niet met rusland heeft samengewerkt is ook wel fijn :+
Werkelijk. Wat een script weer. Een puntje geven, zes puntjes er in gooien om te verdraaien voor repetitie.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Miki
Virtuozzo schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:49:
Werkelijk. Wat een script weer. Een puntje geven, zes puntjes er in gooien om te verdraaien voor repetitie.
Dit is zo typisch wat er nu weer gebeurd. Vanuit het niets duiken er plots nieuwe gezichten in dit topic op die letterlijk alleen maar bezig zijn met desinformatie en twijfel zaaien.

Trump niet racistisch willen noemen terwijl de feiten er gewoon liggen en enkele dagen het wereldnieuws hebben gehaald om vervolgens te zeggen dat je dat gemist hebt en je het even gaat opzoeken.
Hetzelfde geldt voor de economische voorspoed die Amerika nu heeft. Erfenisje van Obama + extra aangejaagd met belastingverlaging en extra uitgaven. Wel vergeten te vertellen dat de staatsschuld is verdubbeld en de gewone arbeider weinig van de verlagingen hebben gemerkt, sterker nog extra konden bijbetalen. Dat het land door de handelsoorlogen (China, India, EU, Canada en Mexico) nabij de rand van recessie verkeerd is toevalligerwijs ook ongenoemd gelaten.

Ik stel voor dat we er geen energie in stoppen :)

• ph4ge
[quote]Randleman schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:47:
- Right To Try[/qutoe]In vrijwel alle staten was dit al geregeld. Een jaar naar invoer zijn er slechts 2 patienten geweest die van de federale wet gebruik hebben gemaakt.

De vraag is of het niet veel te ver gaat en het niet heel veel onnodig lijden en kosten met zich mee brengt. Nu wordt de dokter uit die afweging gehaald zolang de patient rijk genoeg is.
Een democratisch plan waar er alleen wat verzet van de republikeinen was. Je zou kunnen beargumenteren dat Trump hier de republikeinen de rugdekking heeft gegeven die ze zo hard nodig hebben om iets met wapenwetten te doen.
Randleman schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:47:
De wijzigingen tov de door Trump zo gehate wet die er vooraf ging moet je met een microscoop zoeken en zijn vaak niet in het voordeel van de VS. De diplomatieke en economische schade die Trump heeft veroorzaakt om die microscopische veranderingen voor elkaar te krijgen zal zeker niet gecompenseerd worden.

Dan nog, er waren dagen dat Obama 3 van dergelijke deals op 1 dag tekenden, Trump heeft er slechts 1 in 4 jaar... Maarja, Obama maakt er niet zo'n ophef over.

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat

Onderstaande zaken zou ik goed noemen. Of het allemaal waar is weet ik niet, want tja; internet..

- Right To Try
- First Step Act
1. twijfelachtig. Maar eerder afleiding. Bedrijven waarderen 'right to try' echter wel: je hebt genoeg testhamsters voor je nieuwe medicatie.
2. first step act: common sense wetgeving. De wetgeving is trouwens nodig vanwege een stortvloed aan misstanden dankzij nde privatisering van gevangenissen. Maar als daar de lat al ligt, goed, 1 puntje krijg die dan.
3. die deal was men al jaren eerder mee bezig en is volgens kenners vooral een rebranding door Trump met inhoudelijk weinig tot geen wijzigingen
4. dan zou ik Mueller zijn rapport nog eens lezen, want het staat nogal haaks op wat je stelt.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:48

Standeman

Prutser 1e klasse

- Right To Try
Daar heeft hij alleen zijn handtekening onder gezet, zijn werk als president. Verder heeft hij er 0,0 wat mee te maken. Hij wordt er niet rijker van en zijn vriendjes niet armer.. Dus waarom zou hij hem niet tekenen?
In January 2017, a federal right to try bill was introduced in the Senate by Republican Ron Johnson of Wisconsin.
- First Step Act
Ook alleen maar omdat Kanye West en Kim Kardashian aan het slijmen waren bij Trump en verder hetzelfde als het eerste punt.
Deze is nog niet geratificeerd. Dus eerst zien en dan geloven.
Ik werk ook niet met Rusland samen, ben ik nu ook goed :)

[ Voor 7% gewijzigd door Standeman op 30-09-2019 15:21 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Randleman
Miki schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:12:
[...]

Dit is zo typisch wat er nu weer gebeurd. Vanuit het niets duiken er plots nieuwe gezichten in dit topic op die letterlijk alleen maar bezig zijn met desinformatie en twijfel zaaien.

Trump niet racistisch willen noemen terwijl de feiten er gewoon liggen en enkele dagen het wereldnieuws hebben gehaald om vervolgens te zeggen dat je dat gemist hebt en je het even gaat opzoeken.
Hetzelfde geldt voor de economische voorspoed die Amerika nu heeft. Erfenisje van Obama + extra aangejaagd met belastingverlaging en extra uitgaven. Wel vergeten te vertellen dat de staatsschuld is verdubbeld en de gewone arbeider weinig van de verlagingen hebben gemerkt, sterker nog extra konden bijbetalen. Dat het land door de handelsoorlogen (China, India, EU, Canada en Mexico) nabij de rand van recessie verkeerd is toevalligerwijs ook ongenoemd gelaten.

Ik neem aan dat dit over mij gaat? Ik heb niks gezegd over de economische voorspoed want die was al bezig tijdens Obama en ook de werkeloosheid was al aan het verbeteren voordat Trump in beeld kwam.

Ik probeer me te verdiepen in de materie.
ph4ge schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:14:
[quote]Randleman schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:47:
- Right To Try[/qutoe]In vrijwel alle staten was dit al geregeld. Een jaar naar invoer zijn er slechts 2 patienten geweest die van de federale wet gebruik hebben gemaakt.

De vraag is of het niet veel te ver gaat en het niet heel veel onnodig lijden en kosten met zich mee brengt. Nu wordt de dokter uit die afweging gehaald zolang de patient rijk genoeg is.

[...]
Een democratisch plan waar er alleen wat verzet van de republikeinen was. Je zou kunnen beargumenteren dat Trump hier de republikeinen de rugdekking heeft gegeven die ze zo hard nodig hebben om iets met wapenwetten te doen.

[...]
De wijzigingen tov de door Trump zo gehate wet die er vooraf ging moet je met een microscoop zoeken en zijn vaak niet in het voordeel van de VS. De diplomatieke en economische schade die Trump heeft veroorzaakt om die microscopische veranderingen voor elkaar te krijgen zal zeker niet gecompenseerd worden.

Dan nog, er waren dagen dat Obama 3 van dergelijke deals op 1 dag tekenden, Trump heeft er slechts 1 in 4 jaar... Maarja, Obama maakt er niet zo'n ophef over.
Heb je goede punten! Ik zit er nog niet zo lang in dus hoor graag standpunten van anderen :)

De Right To Try vind ik wel goed. Als je geld hebt en iets wil proberen, go ahead.
polthemol schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:17:
[...]

1. twijfelachtig. Maar eerder afleiding. Bedrijven waarderen 'right to try' echter wel: je hebt genoeg testhamsters voor je nieuwe medicatie.
2. first step act: common sense wetgeving. De wetgeving is trouwens nodig vanwege een stortvloed aan misstanden dankzij nde privatisering van gevangenissen. Maar als daar de lat al ligt, goed, 1 puntje krijg die dan.
3. die deal was men al jaren eerder mee bezig en is volgens kenners vooral een rebranding door Trump met inhoudelijk weinig tot geen wijzigingen
4. dan zou ik Mueller zijn rapport nog eens lezen, want het staat nogal haaks op wat je stelt.
Bedankt voor je input. Ik heb het hele Mueller rapport niet gelezen maar er is toch geen enkel bewijs?
Correct me if i'm wrong..
Standeman schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:19:

[...]

Ik werk ook niet met Rusland samen, ben ik nu ook goed :)
Als jij president zou zijn en je wordt verdacht van samenwerken met Rusland en uiteindelijk blijkt er geen enkel bewijs te zijn dan ben je in ieder geval niet slecht op dat punt :+

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Randleman schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:22:

Bedankt voor je input. Ik heb hele Mueller rapport niet gelezen maar er is toch geen enkel bewijs?
vs.
Als jij president zou zijn en je wordt verdacht van samenwerken met Rusland en uiteindelijk blijkt er geen enkel bewijs te zijn dan ben je in ieder geval niet slecht op dat punt :+
Dus dan ga je het lezen me dunkt? Nogmaals: elke persoon die geen GOP-president was, had in de bak gezeten na Mueller zijn onderzoek. Informeer jezelf voor je een mening hebt...

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:28

Ik probeer me te verdiepen in de materie.
[...]
Ik zit er nog niet zo lang in dus hoor graag standpunten van anderen :)
Je er eerst iig een beetje in verdiepen voordat je vanalles gaat roepen zou ik je wel willen aanraden; dat helpt het discussiëren en niet in herhaling vallen behoorlijk ;)
Ik heb hele Mueller rapport niet gelezen maar er is toch geen enkel bewijs?
Er is voldoende bewijs; Mueller heeft letterlijk gezegd dat Trump niet onschuldig was.
En als Trump géén president zou zijn, dan zou hij hem aanklagen.
Randleman schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:27:
Ik ben ook nog van plan om het helemaal te gaan lezen, moet er wel even tijd voor maken. Wat een boekwerk :P
Door dit topic even links te laten liggen maak je meteen tijd vrij om je in te lezen.
Win-Win (y)

[ Voor 19% gewijzigd door Nnoitra op 30-09-2019 15:31 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Randleman
polthemol schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:24:
[...]

vs.

[...]

Dus dan ga je het lezen me dunkt? Nogmaals: elke persoon die geen GOP-president was, had in de bak gezeten na Mueller zijn onderzoek. Informeer jezelf voor je een mening hebt...
Ik ben ook nog van plan om het helemaal te gaan lezen, moet er wel even tijd voor maken. Wat een boekwerk :P
Nnoitra schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:27:
[...]

Je er eerst iig een beetje in verdiepen voordat je vanalles gaat roepen zou ik je wel willen aanraden; dat helpt het discussiëren en niet in herhaling vallen behoorlijk ;)

[...]

Er is voldoende bewijs; Mueller heeft letterlijk gezegd dat Trump niet onschuldig was.
En als Trump géén president zou zijn, dan zou hij hem aanklagen.
Dat probeer ik. Maar ik kan enkel lezen wat ik op internet kan vinden. En in discussie gaan hier leek me een goede plek om meer te weten te komen. Er zitten hier ongetwijfeld mensen die er veel meer vanaf weten.

Maar ook niet schuldig als ik het begrijp. "Mueller can't exonerate" oftewel "can't prove guilty"?
Dus "trump is niet onschuldig" is voor jou voldoende bewijs dat hij schuldig is?

[ Voor 49% gewijzigd door Randleman op 30-09-2019 15:32 ]

Dan zien we je na het lezen terug, geïnformeerd zijn is wel een dingetje 8)

• armageddon_2k1
Miki schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:12:
[...]

....
Even voor mezelf sprekende, maar ik merk zelf dat het ontiegelijk lastig is om feiten van fictie te scheiden. Ik ben nu als experimentje bezig met twee verschillende devices totaal verschillende filter bubbles te creeeren en het verschil is absurd.....

Op YouTube 1 heb ik gezocht op filmpjes van Ben Shapiro en Milo Yiannopoulos en op Youtube 2 op Trevor Noah (want die vind ik gewoon grappig) en AOC etc. Bij #1 krijg ik alleen maar filmpjes nu als "SJW totally destroyed by rational conservative" en bij #2 "Trump voters don't know how stupid they are".

Nu weet ik zelf dat ik die filmpjes niet te serieus moet nemen, maar ik zie ze soms wel en ik ben na een dag werken mentaal wel wat moe. Ik ga dan in de trein af en toe Youtuben en dan krijg ik info te verwerken. Die filter bubble duwt me een kant op en als je een paar weken lang alleen maar bubble items krijgt dan lijkt het alsof het ook echt zo is.

Dit topic is van een heel ander niveau dan het gemiddelde forumtopic of de gemiddelde comment-sectie op Youtube/Quora/Medium. Er zitten hier een paar mensen die ofwel zeer enthousiast geintresseerd zijn in geopolitieke ontwikkelingen of zelfs beroepsmatig ermee bezig zijn. Daarnaast zijn er ook mensen die kwa redeneren vanuit een puur rationeel kader sterker zijn dan anderen. Persoonlijk probeer ik zelf me te verbeteren om sterker te worden in rationeel discussieren, maar het is lastig. Rationeel discussieren is iets wat me opgevallen is dat zo onderbelicht is in de maatschappij en opleiding dat het je pas opvalt hoe slecht je bent erin of hoeveel drogredenen je gebruikt op het moment dat je iemand treft die er echt goed in is.

Dus, voordat je iedereen afdoet als trolls of mensen die desinformatie verspreiden, denk dat er ook mensen zijn als ik, die naast hun werk een interesse hebben om meer te leren van de wereld :) Af en toe kom je erachter dat je mening totaal op onzin gebaseerd is of je bepaalde standpunten nog nooit had bedacht. Maar zoals heel veel dingen heeft het ervaring en tijd nodig en een juiste bron van informatie om verder te komen. Het zorgt juist voor een averechts effect om de hoop maar op te geven :)

• Gomez12
[...]
De Right To Try vind ik wel goed. Als je geld hebt en iets wil proberen, go ahead.
Heb je wel enig besef over welke hoeveelheden geld je het hebt in de VS? Dit treft praktisch alleen maar de 1%.
[...]
Bedankt voor je input. Ik heb het hele Mueller rapport niet gelezen maar er is toch geen enkel bewijs?
Wrong, er is heel veel bewijs. Alleen Mueller en co zijn van mening dat zij geen zittende president kunnen aanklagen.

• Miki
[...]

[...]

Dat probeer ik. Maar ik kan enkel lezen wat ik op internet kan vinden. En in discussie gaan hier leek me een goede plek om meer te weten te komen. Er zitten hier ongetwijfeld mensen die er veel meer vanaf weten.

Maar ook niet schuldig als ik het begrijp. "Mueller can't exonerate" oftewel "can't prove guilty"?
Dus "trump is niet onschuldig" is voor jou voldoende bewijs dat hij schuldig is?
Ik quote mezelf maar even uit een Reddit draadje, want dit patroon zie je dus daar ook met enige regelmaat terugkomen.
FYI, Mueller got 34 indicted or guilty pleas and 3 companies. That group is composed of six former Trump advisers, 26 Russian nationals, three Russian companies, one California man, and one London-based lawyer. Seven of these people (including five of the six former Trump advisers) have pleaded guilty.

Also Mueller found out Russia meddled in the 2016 elections and till this day was active.

Just maybe, maybe you should read it yourself...
https://www.justice.gov/storage/report.pdf
De grootste fout die hierbij gemaakt wordt is dat men helemaal niet is nagegaan welke opdracht aan Mueller is meegeven. Mueller had een vrij beperkte opdracht namelijk. Hij werd alleen door de GOP en rechtse media perfect uitgespeeld door te doen geloven dat Mueller’s onderzoek om Trump alleen ging.

• Randleman
Gomez12 schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:35:
[...]

Heb je wel enig besef over welke hoeveelheden geld je het hebt in de VS? Dit treft praktisch alleen maar de 1%.

[...]

Wrong, er is heel veel bewijs. Alleen Mueller en co zijn van mening dat zij geen zittende president kunnen aanklagen.
Slecht kan ik het niet noemen ookal treft het weinig mensen.

Volgens mij is het zelfs zo dat een zittende president niet aangeklaagd mag worden? Wel bizar eigenlijk..

"Justice Department policy prohibits charging a sitting president with a crime"

En @armageddon_2k1 ,

Mijn "politieke zoektocht" begon inderdaad bij filmpjes die ik kreeg te zien van o.a. Ben Shapiro en Steven Crowder. Voor ik het wist stond mijn hele recommended lijst vol. Ik probeer nu dus beide kanten te bekijken, maar dat gaat erg lastig. Hier zijn hopelijk geen "kanten" en kijken we naar feiten :)
Miki schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:39:
[...]

Ik quote mezelf maar even uit een Reddit draadje, want dit patroon zie je dus daar ook met enige regelmaat terugkomen.

[...]

De grootste fout die hierbij gemaakt wordt is dat men helemaal niet is nagegaan welke opdracht aan Mueller is meegeven. Mueller had een vrij beperkte opdracht namelijk. Hij werd alleen door de GOP en rechtse media perfect uitgespeeld door te doen geloven dat Mueller’s onderzoek om Trump alleen ging.
chapeau dat je het hele rapport gelezen hebt. Ik ga verder onderzoek doen.

[ Voor 28% gewijzigd door Randleman op 30-09-2019 15:42 ]

Youtube /= journalistiek. Het is zelfs geen verslaggeving. Het idee om het als een daarvan te gebruiken, laat staan als alternatief?

• Brent
  • Nu online
armageddon_2k1 schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:33:
[...]

Dus, voordat je iedereen afdoet als trolls of mensen die desinformatie verspreiden, denk dat er ook mensen zijn als ik, die naast hun werk een interesse hebben om meer te leren van de wereld :) Af en toe kom je erachter dat je mening totaal op onzin gebaseerd is of je bepaalde standpunten nog nooit had bedacht. Maar zoals heel veel dingen heeft het ervaring en tijd nodig en een juiste bron van informatie om verder te komen. Het zorgt juist voor een averechts effect om de hoop maar op te geven :)
Het is haast vakidiotie te noemen, maar zo nu en dan waait er weer iemand binnen die wel even komt vertellen hoe het zit (meestal zonder significante onderbouwing) en reageerd met korte reacties op lange epistels met zorg door sommige 'locals' samengesteld. Omgekeerd is het erg lastig om trol van oprecht ongeinformeerde belangstellende te onderscheiden en het kost veel energie korte one-liners grondig te weerleggen.

Je bubbel-experiment is leerzaam: het is wat mij betreft een teken dat op Youtube (et alli) vertrouwen voor nieuws onverstandig is: bubbeling is gegarandeerd (en het eigenlijke doel van het medium zou je kunnen zeggen). Vandaar dat Youtube-links hier doorgaan ook niet welkom zijn: het is meestal flauwe kul, zeker als de poster ze niet van beschrijving voorziet (weer: energie, het kost niets om zon link te posten, veel hem inhoudelijk te weerleggen).

Dat een rationele discussie moeilijk te vinden is klopt, vandaar dat men hier misschien bovengemiddeld argwanend heeft moeten worden tov. de flyby's. Volgens mij lukt hier het uiteindelijk vrij aardig de discussie rationeel te houden.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Randleman
Brent schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:44:
[...]

Het is haast vakidiotie te noemen, maar zo nu en dan waait er weer iemand binnen die wel even komt vertellen hoe het zit (meestal zonder significante onderbouwing) en reageerd met korte reacties op lange epistels met zorg door sommige 'locals' samengesteld. Omgekeerd is het erg lastig om trol van oprecht ongeinformeerde belangstellende te onderscheiden en het kost veel energie korte one-liners grondig te weerleggen.

Je bubbel-experiment is leerzaam: het is wat mij betreft een teken dat op Youtube (et alli) vertrouwen voor nieuws onverstandig is: bubbeling is gegarandeerd (en het eigenlijke doel van het medium zou je kunnen zeggen). Vandaar dat Youtube-links hier doorgaan ook niet welkom zijn: het is meestal flauwe kul, zeker als de poster ze niet van beschrijving voorziet (weer: energie, het kost niets om zon link te posten, veel hem inhoudelijk te weerleggen).

Dat een rationele discussie moeilijk te vinden is klopt, vandaar dat men hier misschien bovengemiddeld argwanend heeft moeten worden tov. de flyby's. Volgens mij lukt hier het uiteindelijk vrij aardig de discussie rationeel te houden.
Tot nu toe "maar" 2 posters die mij als troll beschouwen. Ik kan natuurlijk alleen voor mijzelf spreken maar ik ben geen troll. Ik vertrouw Youtube ook niet (volledig). Mede daarom ben ik hier. Youtube is leuk amusement ben ik achter gekomen maar vertrouwen kun je het niet.

Ook snap ik dat als iemand met een totaal andere mening/kijk op dingen hier binnen komt wandelen dat er argwaan is. Die mening/kijk op onderwerpen is natuurlijk ook gevoed door de bubbel waar je in terecht komt...

Bovendien probeer ik niemand te vertellen "hoe het zit" want ik heb zelf namelijk geen flauw idee hoe het zit. En ik denk dat merendeel niet weet "hoe het zit" ookal denken ze van wel. Daarom gaan we hier in discussie :).

[ Voor 6% gewijzigd door Randleman op 30-09-2019 15:50 ]

• Nnoitra

In discussie gaan is prima, maar zorg dan wel dat je op de hoogte bent over hetgeen waarover je wilt discussiëren.
Daarbij is hier destijds, toen het actueel was, volop over gediscussieerd. Om dat allemaal te herhalen, daar zit hoogstwaarschijnlijk niemand op te wachten.
Ga terug in het topic om die discussie terug te lezen, de kans is zeer groot dat alles wat je wilt weten al eens besproken is..
"Mueller can't exonerate" is zeker niet hetzelfde als "can't prove guilty".

"If we had had confidence that" President Donald Trump "clearly did not commit a crime, we would have said so".

At the start of the judiciary committee hearing, its chairman, Jerry Nadler, asked if Mueller’s report exonerated Trump, as the president has frequently claimed. Mueller answered: “No.”

Mueller was questioned on why he did not bring criminal charges against the president, who had refused to be interviewed. The congressman Ted Lieu of California asked: “The reason, again, that you did not indict Donald Trump is because of OLC [Office of Legal Counsel] opinion stating that you cannot indict a sitting president, correct?” Mueller replied: “That is correct.”

Mueller also acknowledged that a president could be prosecuted after he left office. The Republican congressman Ken Buck asked: “You believe that he committed … you could charge the president of the United States with obstruction of justice after he left office?”
Mueller replied: “Yes.”

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
Gomez12 schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:35:
[...]

Uit nieuwsgierig, maar houd dit niet simpelweg in dat Trump alsnog word aangeklaagd als hij geen President meer is hierbij aannemend dat hij als President een bepaalde bescherming geniet?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Randleman
Bossie schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:55:
[...]

Uit nieuwsgierig, maar houd dit niet simpelweg in dat Trump alsnog word aangeklaagd als hij geen President meer is hierbij aannemend dat hij als President een bepaalde bescherming geniet?
Ja dus. Of hij daadwerkelijk wordt aangeklaagd is afwachten maar het kan wel.

Mueller also acknowledged that a president could be prosecuted after he left office. The Republican congressman Ken Buck asked: “You believe that he committed … you could charge the president of the United States with obstruction of justice after he left office?”
Nnoitra schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:54:
[...]
In discussie gaan is prima, maar zorg dan wel dat je op de hoogte bent over hetgeen waarover je wilt discussiëren.
Daarbij is hier destijds, toen het actueel was, volop over gediscussieerd. Om dat allemaal te herhalen, daar zit hoogstwaarschijnlijk niemand op te wachten.
Ga terug in het topic om die discussie terug te lezen, de kans is zeer groot dat alles wat je wilt weten al eens besproken is..

[...]

"Mueller can't exonerate" is zeker niet hetzelfde als "can't prove guilty".

"If we had had confidence that" President Donald Trump "clearly did not commit a crime, we would have said so".

At the start of the judiciary committee hearing, its chairman, Jerry Nadler, asked if Mueller’s report exonerated Trump, as the president has frequently claimed. Mueller answered: “No.”

Mueller was questioned on why he did not bring criminal charges against the president, who had refused to be interviewed. The congressman Ted Lieu of California asked: “The reason, again, that you did not indict Donald Trump is because of OLC [Office of Legal Counsel] opinion stating that you cannot indict a sitting president, correct?” Mueller replied: “That is correct.”

Ik snap dat weinig mensen daar op zitten te wachten nu ze het net achter de rug hebben, ik kom helaas net kijken en heb e.e.a. gemist dus lees overal vlug doorheen om bij te komen. Ik mis de details dus.

Wat betreft Mueller.

"If we had had confidence that" President Donald Trump "clearly did commit a crime, we would have said so".

Ik blijf het een heel vaag verhaal vinden..

[ Voor 59% gewijzigd door Randleman op 30-09-2019 16:05 ]

• Brent
  • Nu online
Randleman schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:49:
[...]

Tot nu toe "maar" 2 posters die mij als troll beschouwen.
Nog een kenmerk van AWM: veel lezers ;) Die twee waren zeker niet de enigen B) Nogmaals, het is mooi als je geen trol bent/blijkt te zijn, maar uit pure noodzaak is men hier zuinig geworden met het voordeel van de twijfel. Vergeef dat ons dan maar even ;)
Youtube is leuk amusement ben ik achter gekomen maar vertrouwen kun je het niet.
Op zijn zachtst gezegd B)
Ook snap ik dat als iemand met een totaal andere mening/kijk op dingen hier binnen komt wandelen dat er argwaan is. Die mening/kijk op onderwerpen is natuurlijk ook gevoed door de bubbel waar je in terecht komt...
Het is een combo van stijl, tempo, blijk van kennis (blijk, dus niet je daadwerkelijke kennis, maar die kun je nu eenmaal nooit weten van een internetpersoon ;)). Als iemand comments en punten als met een machinegeweer afvuurt, dan is er een inherente frictie met een groep debaters die graag de tijd nemen, genuanceerd en daardoor vaak lange berichten plaatsen, etc.

Andere meningen zijn zeker welkom. Maar het gaat ons niet om de mening, maar om begrip. Daarvoor proberen we rationeel te discussieren, want immers, met de wetten van de logica kun je een eind komen met enigszins objectieve beoordeling van punten/zaken/personen. Het idee is juist om helemaal niet partijdig te zijn.
Bovendien probeer ik niemand te vertellen "hoe het zit" want ik heb zelf namelijk geen flauw idee hoe het zit. En ik denk dat merendeel niet weet "hoe het zit" ookal denken ze van wel. Daarom gaan we hier in discussie :).
Ons doel is niet de twist, maar begrip en een poging tot objectiviteit. Dat is dus net wat anders dan wat je voorstelt.

• Randleman
Brent schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:12:
[...]

Nog een kenmerk van AWM: veel lezers ;) Die twee waren zeker niet de enigen B) Nogmaals, het is mooi als je geen trol bent/blijkt te zijn, maar uit pure noodzaak is men hier zuinig geworden met het voordeel van de twijfel. Vergeef dat ons dan maar even ;)

[...]

Op zijn zachtst gezegd B)

[...]

Het is een combo van stijl, tempo, blijk van kennis (blijk, dus niet je daadwerkelijke kennis, maar die kun je nu eenmaal nooit weten van een internetpersoon ;)). Als iemand comments en punten als met een machinegeweer afvuurt, dan is er een inherente frictie met een groep debaters die graag de tijd nemen, genuanceerd en daardoor vaak lange berichten plaatsen, etc.

Andere meningen zijn zeker welkom. Maar het gaat ons niet om de mening, maar om begrip. Daarvoor proberen we rationeel te discussieren, want immers, met de wetten van de logica kun je een eind komen met enigszins objectieve beoordeling van punten/zaken/personen. Het idee is juist om helemaal niet partijdig te zijn.

[...]

Ons doel is niet de twist, maar begrip en een poging tot objectiviteit. Dat is dus net wat anders dan wat je voorstelt.
Bedankt voor je begrip!
Dat was mijn reactie op:
Het is haast vakidiotie te noemen, maar zo nu en dan waait er weer iemand binnen die wel even komt vertellen hoe het zit
Dit is dus helemaal niet mijn bedoeling, laat dat duidelijk zijn. Ik ben met een rap tempo door zo veel mogelijk materie heen gegaan maar helaas trekt mijn "bubbel" nu redelijk een kant. Objectiviteit is wat ik zoek want dat is wat er naar mijn mening mist in de media die ik nu bekijk.

• Nnoitra
Ondertussen brokkelt de Republikeinse loyaliteit, volkomen terecht(!), verder af.
Republican Rep. Adam Kinzinger (Ill.) on Sunday criticized President Trump for quoting a pastor saying impeachment could trigger a "Civil War-like fracture" in the country.

"I have visited nations ravaged by civil war," Kinzinger tweeted.

"I have never imagined such a quote to be repeated by a President. This is beyond repugnant."
https://thehill.com/homen...stor-warning-of-civil-war
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LRQwrVH.jpg

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Randleman schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:23:

Dit is dus helemaal niet mijn bedoeling, laat dat duidelijk zijn. Ik ben met een rap tempo door zo veel mogelijk materie heen gegaan maar helaas trekt mijn "bubbel" nu redelijk een kant. Objectiviteit is wat ik zoek want dat is wat er naar mijn mening mist in de media die ik nu bekijk.
Er is ook zat redelijke media op YouTube. Denk aan CNN / BBC / Channel 4 / NBC News. Wat meer naar links heb je MSNBC. Redelijk ver naar rechts heb je Fox News.

Een goede manier om verschillende denkbeelden te horen is door die te combineren op een podium met een kritische moderator. Denk aan Real Time met Bill Maher. Dan heb je vaak een aantal gasten waaronder tenminste iemand die Trump op een of andere manier wil verdedigen en iemand die flink anti-Trump is (allebei vanuit verschillende insteken). De moderator laat iedereen redelijk aan het woord maar is zelf ook anti-Trump (wat dus redelijk overeenkomt met de meesten hier, vermoed ik). Helaas staan die discussies (waarbij alle gasten tegelijk praten) niet op YouTube, behalve dan het 'vragen van social media' stukje op het einde.

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:58
Randleman schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:23:
[...]

Bedankt voor je begrip!

[...]

Dat was mijn reactie op:

[...]

Dit vind ik een aardige bron over alles wat met Trump te maken heeft: https://www.theguardian.com/us-news/donaldtrump

• armageddon_2k1
Virtuozzo schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:43:
Youtube /= journalistiek. Het is zelfs geen verslaggeving. Het idee om het als een daarvan te gebruiken, laat staan als alternatief?
Dat zeg ik volgens mij ook nergens of niemand niet. YouTube is een gewoon een mediakanaal.

Maar als ik even eerlijk mag zijn. Ik snap dat de hele geopolitieke wereld voor jou als gesneden koek is en de met door vakjargon doorspekte posts misschien jouw normale wereld, maar er is geen touw aan vast te knopen vaak door een leek als ik. Dat je je teksten niet simpeler wil maken is wel duidelijk geworden, en dat zal je misschien ook nooit doen. Daarmee creëer je bewust afstand en het nodigt niet echt uit tot deelname, als ik voor mezelf spreek. Maar misschien ben je dan ook helemaal niet geïnteresseerd in deelname door een leek als ik.

Niet iedereen heeft tijd om van serieuze onderwerpen een bloemlezing te doen van allemaal journalistieke bronnen. Vooral omdat de ontwikkelingen momenteel razendsnel gaan. Dan kijk ik in de trein een YouTube kanaal van iemand van wie ik hoop dat ie het goed samenvat. Of dit topic. Zou het zonde vinden als afwijkende meningen niet meteen afgedaan worden als trol maar ook weerlegt kunnen worden. Daar leer ik ook nog eens wat van en dat vind ik een groot goed. Anders is dit gewoon een oefening navelstaren.

[ Voor 10% gewijzigd door armageddon_2k1 op 30-09-2019 16:37 ]

• Randleman
Verwijderd1 schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:30:
[...]

Er is ook zat redelijke media op YouTube. Denk aan CNN / BBC / Channel 4 / NBC News. Wat meer naar links heb je MSNBC. Redelijk ver naar rechts heb je Fox News.

Een goede manier om verschillende denkbeelden te horen is door die te combineren op een podium met een kritische moderator. Denk aan Real Time met Bill Maher. Dan heb je vaak een aantal gasten waaronder tenminste iemand die Trump op een of andere manier wil verdedigen en iemand die flink anti-Trump is (allebei vanuit verschillende insteken). De moderator laat iedereen redelijk aan het woord maar is zelf ook anti-Trump (wat dus redelijk overeenkomt met de meesten hier, vermoed ik). Helaas staan die discussies (waarbij alle gasten tegelijk praten) niet op YouTube, behalve dan het 'vragen van social media' stukje op het einde.
CNN is volgens mijn bubble dus alles behalve redelijke media.. Bedankt voor de tips en ga ik meenemen!
Sir_Lion schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:32:
[...]

Dit vind ik een aardige bron over alles wat met Trump te maken heeft: https://www.theguardian.com/us-news/donaldtrump
Thanks, een handige bron inderdaad.

• Sir_Lion
Randleman schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:36:
[...]

CNN is volgens mijn bubble dus alles behalve redelijke media.. Bedankt voor de tips en ga ik meenemen!

[...]

Thanks, een handige bron inderdaad.
CNN is inderdaad links, maar zeker niet een bubble. Althans, niet zo als FN. Maar zoals iemand eerder ook al aangaf, het is daadwerkelijk lastig om ook positief over iemand te praten als er weinig tot geen positiviteit in te vinden is. Daardoor lijkt het sneller op een bubbel.

• Randleman
Sir_Lion schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:37:
[...]

CNN is inderdaad links, maar zeker niet een bubble. Althans, niet zo als FN. Maar zoals iemand eerder ook al aangaf, het is daadwerkelijk lastig om ook positief over iemand te praten als er weinig tot geen positiviteit in te vinden is. Daardoor lijkt het sneller op een bubbel.
Ik doelde op de media bubbel waar ik mijzelf nu in bevind. Die vinden CNN maar niks.. Er is over elk nieuws platform wel iets te zeggen en onafhankelijke media is schaars lijkt het :9 .

• Brent
  • Nu online
Verwijderd1 schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:30:
[...]

Het probleem van fastfood-media is dat hun incentive niet overeenkomt met wat je wil. Ja, een kroketburger van de McD is lekker, makkelijk, snel weg, maar is het ook vullend? M.i. is er een aardige correlatie met traagheid en informativiteit. Niet gek ook natuurlijk, voor een zorgvuldige uitleg moet je ook de tijd nemen, zeker van politiek wat eigenlijk altijd complex is.

Er zijn her en der uitzonderingen op de regel, maar dat neemt niet weg dat de het een nuttige regel is: ik vind het uiteindelijk zonde om mijn tijd te verspelen aan bronnen/websites die er makkelijk in gaan maar ook weinig achterlaten. Ieder zijn meug, maar denk er nog eens over na ;)
Een goede manier om verschillende denkbeelden te horen is door die te combineren op een podium met een kritische moderator.
Ook weer iets wat meestal toch niet goed uitpakt. Neutraliteit en objectiviteit worden stelselmatig verward in zulke debatten, ongeacht kwaliteit moderatie. Hoe verder 'de show' af gaat van het 'debat', hoe beter het doorgaans wordt. Niet gek ook: een (Angelsaksisch) debat heeft per definitie de vorm van twist. Die hoeft er, in een rationele discussie, helemaal niet te zijn. Het doel is niet twee of meer paarden te zien racen, maar om er wijzer uit te komen. Althans wat mij betreft.

• Gomez12
armageddon_2k1 schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:33:
[...]
Maar als ik even eerlijk mag zijn. Ik snap dat de hele geopolitieke wereld voor jou als gesneden koek is en de met door vakjargon doorspekte posts misschien jouw normale wereld, maar er is geen touw aan vast te knopen vaak door een leek als ik. Dat je je teksten niet simpeler wil maken is wel duidelijk geworden, en dat zal je misschien ook nooit doen. Daarmee creëer je bewust afstand en het nodigt niet echt uit tot deelname, als ik voor mezelf spreek. Maar misschien ben je dan ook helemaal niet geïnteresseerd in deelname door een leek als ik.

Niet iedereen heeft tijd om van serieuze onderwerpen een bloemlezing te doen van allemaal journalistieke bronnen. Vooral omdat de ontwikkelingen momenteel razendsnel gaan. Dan kijk ik in de trein een YouTube kanaal van iemand van wie ik hoop dat ie het goed samenvat. Of dit topic. Zou het zonde vinden als afwijkende meningen niet meteen afgedaan worden als trol maar ook weerlegt kunnen worden. Daar leer ik ook nog eens wat van en dat vind ik een groot goed. Anders is dit gewoon een oefening navelstaren.
Het probleem is dat voor een zinnige discussie er een bepaalde ondergrens nodig is, anders is er geen zinnige discussie mogelijk.
En iedereen kan die ondergrens behalen, door er gewoon wat tijd in te steken.

Wil jij die tijd er niet insteken, ook best. Maar verwacht dan niet dat je een serieus afwijkende mening discussie gaat krijgen want jouw "mening" is gewoon te zwak.

Zie ook de Topicwaarschuwing, waarin al wordt gezegd niet te reageren op bijv : overduidelijk slechte reacties... en/of ongefundeerde oneliners / generalisaties.

In wezen kan iedereen aan deze discussie meedoen, alleen wordt er wel een ondergrens gevraagd en die is niet zo af en toe een youtube filmpje in de trein. Daarvoor is het een te uitgebreid onderwerp.

• Lapa
Randleman schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:56:
[...]

Wat betreft Mueller.

"If we had had confidence that" President Donald Trump "clearly did commit a crime, we would have said so".

Ik blijf het een heel vaag verhaal vinden..
Ik begrijp niet helemaal wat je met die tweede "quote" bedoelt. Die twee zinnen betekenen door dat ene woordje not iets totaal anders. En die eerste versie is iets dat Mueller zowel letterlijk als in heel veel andere bewoordingen heeft gezegd. Als Trump onschuldig was, dan had dat in het rapport gestaan en als Trump geen president was geweest, dan hadden ze hem aangeklaagd.

Die tweede versie van de quote zou hem enigszins vrijpleiten, maar is dus nooit gezegd door Mueler of iemand anders die bij het rapport betrokken is. Door nu deze twee versies zonder uitleg onder elkaar te zetten, zaai je juist verwarring. Wat alleen maar olie op het vuur is voor mensen die denken dat je een troll bent.

[ Voor 0% gewijzigd door Lapa op 30-09-2019 16:57 . Reden: grammaticaal foutje ]

• Randleman
Lapa schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:54:
[...]

Ik begrijp niet helemaal wat je met die tweede "quote" bedoelt. Die twee zinnen betekenen door dat ene woordje not iets totaal anders. En die eerste versie is iets dat Mueller zowel letterlijk als in heel veel andere bewoordingen heeft gezegd. Als Trump onschuldig was, dan had dat in rapport gestaan en als Trump geen president was geweest, dan hadden ze hem aangeklaagd.

Die tweede versie van de quote zou hem enigszins vrijpleiten, maar is dus nooit gezegd door Mueler of iemand anders die bij het rapport betrokken is. Door nu deze twee versies zonder uitleg onder elkaar te zetten, zaai je juist verwarring. Wat alleen maar olie op het vuur is voor mensen die denken dat je een troll bent.
Dat was om te laten zien dat het een het ander niet uitsluit.

Mueller zegt dat als Trump duidelijk geen strafbaar feit heeft gepleegd hij dat zou zeggen.
Maar hij zegt dus ook niet dat Trump duidelijk wel een strafbaar feit heeft gepleegd.

Snap je mijn verwarring?
en als Trump geen president was geweest, dan hadden ze hem aangeklaagd.
We gaan het zien zodra hij geen president meer is of er nog wat van terecht komt.

[ Voor 7% gewijzigd door Randleman op 30-09-2019 17:00 ]

• Lapa
Randleman schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:59:
[...]

Mueller zegt dat als Trump duidelijk geen strafbaar feit heeft gepleegd hij dat zou zeggen.
Maar hij zegt dus ook niet dat Trump duidelijk wel een strafbaar feit heeft gepleegd.

Snap je mijn verwarring?

[...]

We gaan het zien zodra hij geen president meer is of er nog wat van terecht komt.
Ik snap je verwarring en heel veel mensen delen die ook. Hoe Mueller over dat tweede denkt wordt impliciet duidelijk door een aantal zaken, waarvan de twee meest in het oog springende zijn:

1) Hij geeft heel duidelijk aan dat ieder ander dan de president voor deze feiten aangeklaagd zou zijn
2) Andere betrokkenen bij dezelfde feiten (in ieder geval Manafort en Cohen) zijn voor dezelfde feiten wel aangeklaagd en ook veroordeeld. Feiten waarvan Mueller expliciet aangeeft dat Trump een niet-aangeklaagde medepleger is. En dus alleen maar niet aangeklaagd vanwege zijn presidentschap.

Het is wel heel frustrerend dat Mueller zich niet gemachtigd voelt om rechtstreeks de vraag over Trumps schuld te beantwoorden. Hij is van mening dat dat niet zijn plaats is en dat alles duidelijk in het rapport staat. En als je bovenstaande twee punten goed beschouwd, dan heeft hij daar gelijk in. Maar het geeft wel ruimte om twijfel te zaaien.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-12 04:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sir_Lion schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:32:
[...]

offtopic:
Mijn waardering van The Guardian heeft echt een enorme duik genomen nadat ik een artikel las over de "elfstedentocht" van Maarten van der Weijden die echt *compleet* de plank missloeg door te stellen dat we 'm nu maar zwemmen ipv schaatsen door global warming |:(. Wat betreft Trump nieuws kijk ik meer naar NYT en WaPo.

.edit: @Verwijderd1 Afgezien van wat overdrijvingen zie ik niet zoveel mis met dat artikel van het NYT?

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 30-09-2019 17:20 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Verwijderd1
  • Niet online
Brent schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:42:
[...]

Het probleem van fastfood-media is dat hun incentive niet overeenkomt met wat je wil. Ja, een kroketburger van de McD is lekker, makkelijk, snel weg, maar is het ook vullend? M.i. is er een aardige correlatie met traagheid en informativiteit. Niet gek ook natuurlijk, voor een zorgvuldige uitleg moet je ook de tijd nemen, zeker van politiek wat eigenlijk altijd complex is.

Er zijn her en der uitzonderingen op de regel, maar dat neemt niet weg dat de het een nuttige regel is: ik vind het uiteindelijk zonde om mijn tijd te verspelen aan bronnen/websites die er makkelijk in gaan maar ook weinig achterlaten. Ieder zijn meug, maar denk er nog eens over na ;)
Volgens mij is de kern eerder geld. Alle goede programma's zijn duur (eigen onderzoek, niet alleen journalisten maar ook vakinhoudelijke kennis) dus die zitten achter een paywall (premium cable in de VS, hier vaak achter bepaalde abonnementsmodellen). HBO heeft wat dat betreft wel een aantal goede programma's die hier volgens mij niet zo bekend zijn, bijvoorbeeld Vice (ook weer van Bill Maher, ik weet het en ook nog met iemand van CNN als consultant).

Dat het vaak flink ingekort is op YouTube klopt ook wel, vaak ook omdat de kijker weinig tijd heeft. En dan zijn er nog de late night shows die helemaal met soundbites werken, vaak wel gebaseerd op de realiteit, maar inderdaad niet nuttig om je in een onderwerp te verdiepen.
[...]

Snap je mijn verwarring?
Hij heeft daarover geen beslissing gemaakt, uit het rapport:
First, a traditional prosecution or declination decision entails a binary determination to
initiate or declin e a prosecution, but we determined not to make a traditional prosecutorial
judgment. The Office of Legal Counsel (OLC) has issued an opinion finding that "t he indictment
or criminal prosecution of a sitting President would impermissibly undermine the capacity of the
executive branch to perform its constitutionally assigned functions" in violation of "the
constitutional separation of powers." 1 Given the role of the Special Counsel as an attorney in the
Department of Justice and the framework of the Special Counsel regulations , see 28 U.S.C. § 515;
28 C.F .R. § 600.7(a), this Office accepted OLC's legal conclusion for the purpose of exerc ising
prosecutorial jurisdiction. And apart from OLC's constitutional view, we recognized that a federal
criminal accusation against a sitting President would place burdens on the President's capacity to
govern and potentially preempt constitutional processes for addressing presidential misconduct. 2
Second, while the OLC opinion concludes that a sitting President may not be prosecuted
Te vinden door hier te zoeken op 'we determined not'.

@.oisyn lees dan ook deze van de NYT. En de Twitter reacties van mensen die nu nog verdwaald zijn. ;)

@.oisyn ja het valt allemaal wel mee, maar toen het artikel uitkwam was het wel een punt van satire dat de NYT het wat overdreven sensationeel geschreven had. Dat van die schaatstocht klopt natuurlijk ook wel, het KNMI bericht dat immers ook met hun Kans op Elfstedentocht in een veranderend klimaat

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd1 op 30-09-2019 17:26 ]

• Gomez12
[...]

Snap je mijn verwarring?
Mueller is geen rechter, dus die kan niet zeggen of er een strafbaar feit gepleegd is. Dat kan alleen een rechter.
Mueller kan enkel bewijs aanleveren.

Als er geen bewijs is dan is er ook automatisch niets om aan een rechter over te laten oordelen.
Oftewel zonder bewijs is er geen strafbaar feit gepleegd.
Maar met bewijs is er nog niets bekend over of een strafbaar feit gepleegd is.

Dat is in ieder geval de theorie, alleen de praktijk is iets minder genuanceerd en dan zegt het al heel wat als een Mueller met bewijs aankomt...

• Sir_Lion
.oisyn schreef op maandag 30 september 2019 @ 17:07:
[...]

offtopic:
Mijn waardering van The Guardian heeft echt een enorme duik genomen nadat ik een artikel las over de "elfstedentocht" van Maarten van der Weijden die echt *compleet* de plank missloeg door te stellen dat we 'm nu maar zwemmen ipv schaatsen door global warming |:(. Wat betreft Trump nieuws kijk ik meer naar NYT en WaPo.

.edit: @Verwijderd1 Afgezien van wat overdrijvingen zie ik niet zoveel mis met dat artikel van het NYT?
Tja, rare jongens die nederlanders :+. Ik begrijp het wel en ik vind het hilarisch. Maar dit soort kleine dingetjes doet echt niets af van het serieuzere spul zoals de politiek. Daar zijn ze toch een stuk voorzichtiger.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd1 schreef op maandag 30 september 2019 @ 17:09:
@.oisyn ja het valt allemaal wel mee, maar toen het artikel uitkwam was het wel een punt van satire dat de NYT het wat overdreven sensationeel geschreven had. Dat van die schaatstocht klopt natuurlijk ook wel, het KNMI bericht dat immers ook met hun Kans op Elfstedentocht in een veranderend klimaat

offtopic:
Natuurlijk is de kans kleiner geworden, maar de kans was altijd al klein, en we hebben meerdere periodes van meer dan 15 jaar zonder tocht gehad. En met dat in het achterhoofd, lees nu dit: https://www.theguardian.c...-risk-from-global-heating. Het is niet even een passage, het is de kern van het artikel.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
[...]

Snap je mijn verwarring?

[...]

En daarom moet je je eerst informeren. Mueller heeft extreem duidelij kgesteld dat zijn onderzoek absoluut geen vrijspraak was voor Trump of bewijs dat hij onschuldig zou zijn, omdat het GOP en Trump zelf dat bleven roeptoeteren alsof hij dat had gezegd.

Er zijn genoeg mensen die met losse oneliners komen. Mueller zijn stuk is voor de rest doorgeplozen al maanden geleden. Gebruik de search, zoek op Mueller en begin met lezen, want dit begint (en dan spreek ik voor mijn eigen) irritant te worden op deze manier.

• Randleman
Lapa schreef op maandag 30 september 2019 @ 17:06:
[...]

Ik snap je verwarring en heel veel mensen delen die ook. Hoe Mueller over dat tweede denkt wordt impliciet duidelijk door een aantal zaken, waarvan de twee meest in het oog springende zijn:

1) Hij geeft heel duidelijk aan dat ieder ander dan de president voor deze feiten aangeklaagd zou zijn
2) Andere betrokkenen bij dezelfde feiten (in ieder geval Manafort en Flyn) zijn voor dezelfde feiten wel aangeklaagd en ook veroordeeld. Feiten waarvan Mueller expliciet aangeeft dat Trump een niet-aangeklaagde medepleger is. En dus alleen maar niet aangeklaagd vanwege zijn presidentschap.

Het is wel heel frustrerend dat Mueller zich niet gemachtigd voelt om rechtstreeks de vraag over Trumps schuld te beantwoorden. Hij is van mening dat dat niet zijn plaats is en dat alles duidelijk in het rapport staat. En als je bovenstaande twee punten goed beschouwd, dan heeft hij daar gelijk in. Maar het geeft wel ruimte om twijfel te zaaien.
Duidelijk. Hij is dus niet gemachtigd gezien hij geen rechter is. Hij praat er nu een beetje omheen wat mij betreft en dat schept geen duidelijkheid..
Gomez12 schreef op maandag 30 september 2019 @ 17:20:
[...]

Mueller is geen rechter, dus die kan niet zeggen of er een strafbaar feit gepleegd is. Dat kan alleen een rechter.
Mueller kan enkel bewijs aanleveren.

Als er geen bewijs is dan is er ook automatisch niets om aan een rechter over te laten oordelen.
Oftewel zonder bewijs is er geen strafbaar feit gepleegd.
Maar met bewijs is er nog niets bekend over of een strafbaar feit gepleegd is.

Dat is in ieder geval de theorie, alleen de praktijk is iets minder genuanceerd en dan zegt het al heel wat als een Mueller met bewijs aankomt...
Er is (op dit moment) dus geen strafbaar feit gepleegd omdat de zittende president niet aangeklaagd mag worden door een policy die dit tegenhoudt.
Vreemde policy naar mijn mening..
polthemol schreef op maandag 30 september 2019 @ 17:46:
[...]

En daarom moet je je eerst informeren. Mueller heeft extreem duidelij kgesteld dat zijn onderzoek absoluut geen vrijspraak was voor Trump of bewijs dat hij onschuldig zou zijn, omdat het GOP en Trump zelf dat bleven roeptoeteren alsof hij dat had gezegd.

Er zijn genoeg mensen die met losse oneliners komen. Mueller zijn stuk is voor de rest doorgeplozen al maanden geleden. Gebruik de search, zoek op Mueller en begin met lezen, want dit begint (en dan spreek ik voor mijn eigen) irritant te worden op deze manier.
Je hoeft het niet te lezen als je het irritant vindt. Als niemand op mij zou reageren zou het snel afgelopen zijn maar er zijn gelukkig mensen die mij op weg willen helpen of willen voorzien van meer informatie.
Mueller heeft extreem duidelij kgesteld dat zijn onderzoek absoluut geen vrijspraak was voor Trump of bewijs dat hij onschuldig zou zijn, omdat het GOP en Trump zelf dat bleven roeptoeteren alsof hij dat had gezegd.
Dat snap ik, maar de andere kant op dus ook niet. Er is gewoon nog geen eenzijdig antwoord..

Ik ga mij verder verdiepen in de materie. Bedankt allen die mij niet meteen aan de kant hebben gezet als troll.

• Verwijderd1
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 30 september 2019 @ 17:44:
[...]

offtopic:
Natuurlijk is de kans kleiner geworden, maar de kans was altijd al klein, en we hebben meerdere periodes van meer dan 15 jaar zonder tocht gehad. En met dat in het achterhoofd, lees nu dit: https://www.theguardian.c...-risk-from-global-heating. Het is niet even een passage, het is de kern van het artikel.
Meh, klimaat wordt twee keer genoemd, een keer in de titel en een keer in het verhaal. :P

Maar goed, in ander nieuws in de categorie buitenlanders over Nederland, heb je al wat gemerkt van het fantastische werk wat Pete Hoekstra hier doet? Trump wel.

• Miki
Randleman schreef op maandag 30 september 2019 @ 17:51:
[...]

Duidelijk. Hij is dus niet gemachtigd gezien hij geen rechter is. Hij praat er nu een beetje omheen wat mij betreft en dat schept geen duidelijkheid..

[...]

Er is (op dit moment) dus geen strafbaar feit gepleegd omdat de zittende president niet aangeklaagd mag worden door een policy die dit tegenhoudt.
Vreemde policy naar mijn mening..

[...]

Je hoeft het niet te lezen als je het irritant vindt. Als niemand op mij zou reageren zou het snel afgelopen zijn maar er zijn gelukkig mensen die mij op weg willen helpen of willen voorzien van meer informatie.

[...]

Dat snap ik, maar de andere kant op dus ook niet. Er is gewoon nog geen eenzijdig antwoord..

Ik ga mij verder verdiepen in de materie. Bedankt allen die mij niet meteen aan de kant schoven
Het begint mij ook te irriteren omdat we hier al heel inhoudelijk met elkaar hebben gesproken over dit onderwerp. Het is letterlijk de discussie opnieuw willen voeren terwijl iedereen er al lang en breed klaar mee is. Daarbij steek ik nu liever mijn tijd in de huidige actualiteit rondom Oekraïne en het ingang zetten van de afzettingsprocedure.

• Randleman
Miki schreef op maandag 30 september 2019 @ 17:56:
[...]

Het begint mij ook te irriteren omdat we hier al heel inhoudelijk met elkaar hebben gesproken over dit onderwerp. Het is letterlijk de discussie opnieuw willen voeren terwijl iedereen er al lang en breed klaar mee is. Daarbij steek ik nu liever mijn tijd in de huidige actualiteit rondom Oekraïne en het ingang zetten van de afzettingsprocedure.
Ook helemaal prima. Simpelweg niet op de "Quote" knop klikken is voldoende.
Daarbij steek ik nu liever mijn tijd in de huidige actualiteit rondom Oekraïne en het ingang zetten van de afzettingsprocedure.
Hier heb ik ook interesse in. Er is nu genoeg bewijs om de afzettingsprocedure in gang te zetten. Er is echter een meerderheid aan republikeinse senatoren. Ik ben benieuwd wat daar gaat gebeuren. Als ze achter hem blijven staan zoals ze tot nu toe hebben gedaan gaat het hele "feestje" niet door.
armageddon_2k1 schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:33:
[...]

Dat zeg ik volgens mij ook nergens of niemand niet. YouTube is een gewoon een mediakanaal.

Boehoe ik wil niet anders omgaan met informatie alsof het entertainment op het schap van de supermarkt is. Kom op, dit is a) niet gepast in dit topic en b) veel te makkelijk.

Je kan ook heel gewoon in die trein een stukje journalistiek erbij nemen. Er zit daar een keuzepunt. Zeker tegenwoordig is er best veel daarvan te vinden waar zaken heel netjes, nuchter en eenvoudig doorgespit worden.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Virtuozzo schreef op maandag 30 september 2019 @ 19:42:
Kom op, dit is a) niet gepast in dit topic en b) veel te makkelijk.
[meta-discussie]
Aan de andere kant: impliceren dat de lezer maar beter zijn best moet doen is ook erg makkelijk. Nou zit ik zelf niet in de politiek maar in de wetenschap, waar mensen er ook een handje van hebben om maar geen tijd te nemen voor een goede en duidelijke uitleg - als je het niet snapt moet je maar gewoon beter inlezen. En dan lees je je jaren in en dan kom je erachter dat mensen die hoog aangeschreven staan ook vaak geen gelijk hebben, maar slechts hoger van de toren blazen.

Weten waar je het over hebt is waardevol, goed uitleggen ook, maar de combinatie is goud.
[/meta-discussie]

Dit heeft niets met complexiteit te maken, het begint met keuze in consumptief gedrag.

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:52
Deze is alweer van een paar posts geleden, maar ik heb, het allemaal zo eens gelezen hebbende, niet het gevoel dat de discussie veel is opgeschoven....

- Right To Try
- First Step Act
Wat opvalt is wat je niet noemt. Als je de grote agendapunten van Trump er nog eens bijpakt, zouden dit zijn grote overwinningen moeten zijn:

- Nieuwe belastingwet;
- Herroepen Affordable Care Act;
- Fondsen regelen voor het bouwen/uitbreiden van een grensmuur;
- Strengere migratiewetten en strengere uitvoering daarvan;
- Handelsoorlog met China.

Ik weet niet zo goed of we hier op moeten letten, maar verder is er ook:

- Terugdringen milieuwetgeving;
- Uitkleden van overheidsinstanties;
- Opzeggen van een aantal fundamentele internationale verdragen.

Ik krijg het gevoel dat de zaken die je noemt leuk zijn, maar niet in de top tien gaan eindigen van opmerkelijke prestaties van Donald J. Trump. Anders, natuurlijk, dan wellicht je laatste punt. Het lijkt mij dat Trump wil dat wij dit zijn politieke nalatenschap vinden. Hoe plaats jij deze precies?

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• Miki
Axios.com is voor de snelle maar smaakvolle kroket. Al vind ik persoonlijk beter om specifiek de NYT, WaPo, BBC, Reuters en The Guardian er naast moet houden om ook context mee te krijgen en eventuele motieven/ nadere duiding.

Daarnaast zijn er ook verdomd goede podcasten te vinden. FiveThirtyEight Politics en The Daily zijn zeer waardevol naast alle leesbare content.

En vergeet Twitter ook niet, daar zitten ook echt pareltjes tussen. Voorbeeld is de man van Kellyanne Conway, die geeft soms echt hele goede duidingen of retweets van journalisten of politici. Hier en daar wel wat rants skippen al is het fascinerend hoe dat thuis er aan toe moet gaan.
Seth Abramson is ook interessant al lijkt hij nu wat door te slaan in het aanprijzen van zijn boek en theorieën. Kyle Griffin is altijd snel met actualiteiten en ontwikkelingen.

Wat ik persoonlijk teveel mis in de hedendaagse gesprekken met mensen is dat ze helemaal niet door hebben dat politiek bedrijven een zeer complex schaakspel is op verschillende borden in verschillende tempo’s.
Door het huidige populisme wordt dit volledig miskend en onderkend door het weg te zetten als achterkamertjes politiek of pluche kleven. Terwijl juist zoals in reële leven uitdagingen en beslissingen moeten worden genomen die voor de korte termijn of specifieke partij belang helemaal zeer onnatuurlijk overkomen. Als ook dat politici geïnformeerd worden door een gedegen ambtenaren apparaat en niet zomaar alleen acteren. Nou ja, er is eentje die dat wel doet en zo nu en dan pijnlijk zichtbaar is ;)

Ook leuk

Nog een klokkenluider :+

[ Voor 9% gewijzigd door Miki op 30-09-2019 22:12 ]

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Virtuozzo schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:09:
Dit heeft niets met complexiteit te maken
Als je doel is dat anderen iets van je opsteken, toch echt wel - als je het dan over 'gepast in dit topic' (of welk laagdrempelig publiek topic dan ook) hebt. ;)

• armageddon_2k1
@Virtuozzo
Stel je niet zo aan. Erg jammer om dan maar boehoe te gaan roepen.

• Randleman
Miki schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:16:
Axios.com is voor de snelle maar smaakvolle kroket. Al vind ik persoonlijk beter om specifiek de NYT, WaPo, BBC, Reuters en The Guardian er naast moet houden om ook context mee te krijgen en eventuele motieven/ nadere duiding.

Daarnaast zijn er ook verdomd goede podcasten te vinden. FiveThirtyEight Politics en The Daily zijn zeer waardevol naast alle leesbare content.

En vergeet Twitter ook niet, daar zitten ook echt pareltjes tussen. Voorbeeld is de man van Kellyanne Conway, die geeft soms echt hele goede duidingen of retweets van journalisten of politici. Hier en daar wel wat rants skippen al is het fascinerend hoe dat thuis er aan toe moet gaan.
Seth Abrahams is ook interessant al lijkt hij nu wat door te slaan in het aanprijzen van zijn boek en theorieën. Kyle Griffin is altijd snel met actualiteiten en ontwikkelingen.

Wat ik persoonlijk teveel mis in de hedendaagse gesprekken met mensen is dat ze helemaal niet door hebben dat politiek bedrijven een zeer complex schaakspel is op verschillende borden in verschillende tempo’s.
Door het huidige populisme wordt dit volledig miskend en onderkend door het weg te zetten als achterkamertjes politiek of pluche kleven. Terwijl juist zoals in reële leven uitdagingen en beslissingen moeten worden genomen die voor de korte termijn of specifieke partij belang helemaal zeer onnatuurlijk overkomen. Als ook dat politici geïnformeerd worden door een gedegen ambtenaren apparaat en niet zomaar alleen acteren. Nou ja, er is eentje die dat wel doet en zo nu en dan pijnlijk zichtbaar is ;)

Ook leuk
[Embed]
Nog een klokkenluider :+
Bedankt! Axios kende ik nog niet, ziet er erg smaakvol uit op het eerste oog. Die staan ondertussen op mijn lijstje ja.

Ga die podcasts ook een kans geven! Luister nu alleen enkele niet-politieke podcasts (voornamelijk historie).

Heb ze alle 3 meteen gevolgd :9.
Helixes schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:15:
Deze is alweer van een paar posts geleden, maar ik heb, het allemaal zo eens gelezen hebbende, niet het gevoel dat de discussie veel is opgeschoven....

[...]

Wat opvalt is wat je niet noemt. Als je de grote agendapunten van Trump er nog eens bijpakt, zouden dit zijn grote overwinningen moeten zijn:

- Nieuwe belastingwet;

Ik krijg het gevoel dat de zaken die je noemt leuk zijn, maar niet in de top tien gaan eindigen van opmerkelijke prestaties van Donald J. Trump. Anders, natuurlijk, dan wellicht je laatste punt. Het lijkt mij dat Trump wil dat wij dit zijn politieke nalatenschap vinden. Hoe plaats jij deze precies?
Ik noemde een paar van zijn punten die ik zo 1,2,3 kon bedenken die "goed" leken op dat moment, en niet persé zijn grootste of beste. Het zijn inderdaad leuke punten zoals je zegt maar zullen waarschijnlijk niet als eerste in ons opkomen wanneer we terugdenken aan Trump. Wellicht gaat hij nog gekkere dingen doen of zeggen.

De punten die jij noemt zijn inderdaad groter. Of het ook overwinningen zijn...

Naar mijn idee ben ik er zelf wel wat mee opgeschoten. Heb een aantal goede media platform gekregen die ik aan mijn lijst toevoeg en weer heel wat nieuwe informatie gelezen die ik in mijn "mediabubbel" niet heb gezien. Ik weet nu ook dat in dit topic een iets uitgebreider en gefundeerd antwoord wordt verwacht.

[ Voor 35% gewijzigd door Randleman op 30-09-2019 20:57 ]

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-12 01:05

burgt

Starbass

Helixes schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:15:

[...]

- Nieuwe belastingwet;
Waar dus vooral de rijke paar procent mee vooruit gaat, niet de middle class zoals zo hard door Trump geroepen wordt. Voor het overgrote deel van het land pakt het niet zo lekker uit.
Wat niet gelukt is en een replacement is er al helemaal niet. Ook al heel lang niets meer van vernomen
Eerst een deal afslaan met de Demoncraten, daarna geen geld vrij krijgen, dan maar de noodfondsen en het leger plunderen om verder te kunnen bouwen. Ik begreep dat er nog geen/nauwelijks nieuwe stukken muur gebouwd zijn, alleen wat muur delen die er al waren vervangen door nieuwe.
Tevens het leger inzetten voor grensbewaking..
Inclusief kinderen weghalen bij hun ouders en gevangen zetten in detentie centra. Daar zal hij zeker voor herinnerd worden.
Wat inderdaad erg goed uitpakt voor de US. Vraag maar aan de soyaboeren die op hem gestemd hebben.

Ik denk dat hij vooral herinnerd zal worden om de corruptie en incompetentie en pogingen om zo'n beetje alles terug te willen draaien wat Obama voor elkaar heeft gekregen. en totaal disrespect voor het milieu.
:)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• Miki
We mogen weer los, Giuliani is opgeroepen om specifieke documenten aan te leveren. Zie: https://oversight.house.g...I%20Subpoena%20Letter.pdf

En: https://intelligence.hous...ingle.aspx?DocumentID=711

De zoete ironie wil dat hij door zijn grote waffel nu geconfronteerd wordt om eea op te gaan hoesten, zie laatste alinea van de brief refererend aan zijn interview met Cuomo.

Ik ben heel benieuwd of opnieuw de executive privilege van stal wordt gehaald. Op een gegeven moment kunnen ze niet meer terug doordat dan zichtbaar wordt dat ze wat te verbergen hebben. Heel benieuwd waar dit naar toe gaat :9

Edit: en we zijn nog niet klaar, wat te denken van deze:
Als dit klopt is Pompeo exit :>

Edit 2:
Het begint wat te lekken, binnen 30min vliegen er 3 grote klonten stront naar de ventilator. Je zult nu maar communicatiemedewerker zijn op het WH.

[ Voor 22% gewijzigd door Miki op 30-09-2019 23:03 ]

• Lapa
Miki schreef op maandag 30 september 2019 @ 22:27:
We mogen weer los, Giuliani is opgeroepen om specifieke documenten aan te leveren.
[...]
De zoete ironie wil dat hij door zijn grote waffel nu geconfronteerd wordt om eea op te gaan hoesten, zie laatste alinea van de brief refererend aan zijn interview met Cuomo.

[...]
Ik krijg steeds meer het gevoel dat het zwakste punt in het kaartenhuis van Trumps macht bestaat uit de combinatie van Giuliani als zijn persoonlijke advocaat, die niets liever lijkt te doen dan per ongeluk belastende verklaringen voor zijn cliënt afleggen tijdens interviews, gecombineerd met Trumps onvermogen om het verschil te zien tussen het openbaar ministerie (met ander zwak punt Barr aan het hoofd) en zijn persoonlijke advocatuur.

[ Voor 8% gewijzigd door Lapa op 30-09-2019 23:22 ]

• Nnoitra
Miki schreef op maandag 30 september 2019 @ 22:27:

Edit: en we zijn nog niet klaar, wat te denken van deze: [Embed]
Als dit klopt is Pompeo exit :>
It appears Pompeo’s involvement may go far deeper than this, though. On Sunday, Rudy Giuliani, Trump’s personal lawyer who has no official government role, said on Face the Nation that Pompeo knew of his efforts to convince Ukraine to look into the Bidens, and that he did so with the State Department’s blessing. “I did not do this on my own,” he said. “I did it at the request of the State Department and I have all of the text messages to prove it. And I also have a thank you from them from doing a good job. When I talked to the secretary last week, he said he was aware of it.”

House Democrats have already taken steps to uncover the extent of Pompeo’s involvement. On Friday, three committee chairmen subpoenaed him after he failed to voluntarily provide documents related to Ukraine. “The subpoenaed documents shall be part of the impeachment inquiry and shared among the Committees,” wrote Reps. Adam Schiff (D-Calif.), Eliot Engel (D-N.Y.), and Elijah Cummings (D-Md.). “Your failure or refusal to comply with the subpoena shall constitute evidence of obstruction of the House’s impeachment inquiry.”
https://www.rollingstone....-call-impeachment-893033/

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2019 @ 16:43:
Kan iemand me eens uitleggen wat Oekraïne juist moest onderzoeken aan Biden, en waarom zij daar geschikt voor zijn? Dat snap ik momenteel niet echt.
Ik zie dat je nog geen goed antwoord hebt gehad. Zie deze filmpjes over het magische verhaal van Joe en Hunter Biden in Oekraïne:
Zeer kort samengevat: Vader gaat over contacten tussen een groot land en een klein land, en even later heeft onervaren zoon daar een duurbetaalde baan. Vader beslist zo over een miljard. Tsja, vast toeval allemaal..

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:22
pedorus schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 01:10:
Zeer kort samengevat: Vader gaat over contacten tussen een groot land en een klein land, en even later heeft onervaren zoon daar een duurbetaalde baan. Vader beslist zo over een miljard. Tsja, vast toeval allemaal..
Nou dit mist de plank ontzettend. Het interesseert Trump helemaal niks dat kinderen van rijken mensen daarvan profiteren. Gezien dat de enige reden is dat hij rijk is (zijn pappie heeft hem gelift) en al zijn kinderen zitten op belangrijke plaatsen. Als dit al waar zou zijn zou Trump dit helemaal niet interessant, zelfs normaal vinden. Het gaat echt helemaal niet over hoe Biden jr aan een baan kwam.

De situatie is dat Biden Sr nog werkend voor de Obama administration, er internationaal opaan drong de Prosecutor general van Ukraine weg te werken, die corrupt zou zijn.
Volgens Trump echter omdat die prosecutor Biden jr aan het onderzoeken zou zijn. Die had toen een baan voor een (corrupt) Ukrainsch bedrijf.
Helaas gaat die vlieger niet op omdat die al had gezegd dat Biden jr niks fout had gedaan. En het was het hele Westen niet alleen Biden of de VS ofzo die de prosecutor weg Wilden.
Maar Trump wilde dat Ukraine hier toch bewijs voor zou leveren of Trump zou de geldkraan naar Ukraine stoppen.

Daarom gaat het om Ukraine en Biden en zijn zoon.

Only when it is dark enough, can you see the stars

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Semyon schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 01:36:
De situatie is dat Biden Sr nog werkend voor de Obama administration, er internationaal opaan drong de Prosecutor general van Ukraine weg te werken, die corrupt zou zijn.
Volgens Trump echter omdat die prosecutor Biden jr aan het onderzoeken zou zijn. Die had toen een baan voor een (corrupt) Ukrainsch bedrijf.
Helaas gaat die vlieger niet op omdat die al had gezegd dat Biden jr niks fout had gedaan.
Nu sla je zelf ook een beetje de plank mis ;)
• Het ging niet om onderzoek naar Hunter Biden zelf, maar naar het bedrijf waar hij voor werkte
• Het was niet de oude prosecutor general, de corrupte Viktor Shokin, die beweerde dat Biden niets fout heeft gedaan, dat was de húidige prosecutor general, Yuriy Lutsenko, en dat was pas in een interview naar aanleiding van dit hele gedoe.

• Verwijderd1
  • Niet online
[...]

Ik zie dat je nog geen goed antwoord hebt gehad. Zie deze filmpjes over het magische verhaal van Joe en Hunter Biden in Oekraïne:
[YouTube: Biden's Ukraine Scandal Explained I Glenn Beck]
[YouTube: Joe Biden Brags about getting Ukranian Prosecutor Fired]
Dan geef je dat toch aan bij relevante Amerikaanse autoriteiten zodat ze onderzoek gaan doen. Maar nee, Trump stuurt z'n onbetaalde persoonlijke advocaat naar Spanje om te ontmoeten met een vertegenwoordiger van de Oekraïense overheid waarbij hij claimt dat hij voor het Amerikaanse State Department werkt.

Je vraagt je echt af hoe die ontmoeting gegaan is want als die gaan zoals z'n tv optredens dan is het echt een prachtige vertoning:

Maar goed, nu is het een frame job van de Dems:
During a contentious interview on ABC’s “This Week,“ Giuliani said, “I am defending my client the best way I know how. This is not about getting Joe Biden in trouble, this is about proving that Donald Trump was framed by the Democrats.”

https://www.politico.com/...rump-biden-ukraine-009765
Mijn gok is dat Rudi disbarred wordt en mogelijk een rechtszaak aan z'n broek krijgt. Daarmee zou Trump toe zijn aan z'n derde persoonlijke advocaat, de eerste was natuurlijk Cohen die nog vastzit in een zaak waarbij z'n client de unindicted co-conspirator was.

• RM-rf
  • Laatst online: 19:30

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

[...]

Hunter Biden was aangesteld als commissaris bij het oekrainische gasbedrijf Burisma na de Maidan-revolutie, waar het pro-russische regime viel en een pro-westerse regering de macht in handen kreeg.

Aanklager Shokin klaagde hierna gasbedrijf Burisma aan in een corruptie-zaak, die betrekking had op corruptie onder voorgaande president Yanukovych (de pro-russische president die ten val gebracht werd tijdens de Maidan-revolutie).

Shokin liet echter kort hierop deze zaak en enkele andere anti-corruptie zaken plots vallen, zonder goede verklaring, waardoor Burisma geen verdere vervolging moest vrezen.

Hierover ontstond bij westerse landen zeer veel zorgen, men vermoedde corrruptie bij deze aanklager en uiteindelijk reisde vice-president Biden af naar Oekraine om bij president Poroshenko aan te dringen deze aanklager te ontslaan, waarbij hij een door amerika beloofde miljard dollar steungelden als dreigmiddel kon gebruiken, in samenspraak met de EU en het IMF.

Had dat enig 'voordeel' voor zijn zoon of het gasbedrijf Burisma?
Niet bepaald, integendeel zelfs, dat conflict ging juist over onmoed wegens het laten vallen van de aanklacht, al dan niet wegens smeergeld-betalingen... vice-president Biden ging daarin juist faliekant in tegen de belangen van zijn zoon als commissaris van het bedrijf dat juist een voordeel eraan had dat die aanklacht was laten vallen.

Het was ook geen vrije eigen keuze van vice-president Biden, maar in overleg met westerse landen, de EU en het IMF en de eigen regering die op dat moment extra steun gaven aan de Oekraine en die juist corruptie wilden bestrijden, waardoor het ontslag van aanklager Shokin wenselijk geacht werd.

Zijn zoon had daar verder geen invloed op of voordeel aan.
Hooguit kun je inderdaad denken dat de aanstelling bedoeld was om vanuit dat gasbedrijf invloed op de westerse politiek uit te oefenen, zoals ze dat voorheen ook gedaan hebben met de pro-russische heersers, die je gunstig kon stemmen door hun kinderen bantjes te geven..
maar juist in het verloop kun je zien dat deze vorm van corruptie in de westerse politiek niet zo makkelijk werkt.. de amerikaanse politiek niet beinvloed kan worden door een kind van een politicus een baantje te geven....
althans, onder de -vorige- amerikaanse regering... of dat ook nu nog het geval is nog zeer de vraag, als een regering een grote verdenking op nepotisme heeft is het wel de huidige.

[ Voor 3% gewijzigd door RM-rf op 01-10-2019 02:25 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Verwijderd1
  • Niet online
RM-rf schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 02:22:

maar juist in het verloop kun je zien dat deze vorm van corruptie in de westerse politiek niet zo makkelijk werkt.. de amerikaanse politiek niet beinvloed kan worden door een kind van een politicus een baantje te geven.
Bron? Volgens mij kan dat prima:
Donald Trump has been accused of taking nepotism to alarming new depths after giving his daughter, Ivanka, a prominent role in meetings with the G20 and Kim Jong-un.

https://www.theguardian.c...-g20-north-korea-nepotism
Maar niet tot in jobs waar haar incompetentie teveel duidelijk wordt:
Her name came up when the President was initially looking for a United Nations Ambassador replacement for Nikki Haley last year, but he dismissed the speculation, tweeting: "She would be incredible, but I can already hear the chants of Nepotism! We have great people that want the job."

https://edition.cnn.com/2...ce-white-house/index.html
Of toch wel? De schoonzoon:
During the weekend, Trump confirmed in an interview with the Times of London that Kushner, an Orthodox Jew, will be used by his administration to try and broker a peace agreement between Israel and the Palestinians. "If you can't produce peace in the Middle East, nobody can," he told Kushner at the Union Station event.

https://www.haaretz.com/u...eace-nobody-can-1.5488261

In the end, the ‘deal of the century’ was little more than a failed clearance sale. Jared Kushner arrived in Bahrain touting bedrock principles at untenable discounts. And even then there were no buyers.

The conference that was supposed to offer a new way out of the malaise of the Israel/Palestine conflict provided little of the sort. Its central premise of prosperity as a precursor to a lasting solution barely appeared to register on either side of the separation wall.

https://www.theguardian.c...-israel-palestine-bahrain
Maar het is niet alleen nepotisme, ze zijn ook heel speciaal:
“Nepotism is kind of a factor of life,” said Eric Trump, sitting in an office on the 25th floor of his father’s famous Trump Tower, just down the hall from his brother Don Jr. “We might be here because of nepotism, but we’re not still here because of nepotism. You know, if we didn’t do a good job, if we weren’t competent, believe me, we wouldn’t be in this spot.”

https://www.forbes.com/si...white-house/#2c2fecf12e55
En zoals je eerder ziet heeft hij helemaal gelijk, de president weet precies hoe hij het beste moet krijgen. De beste advocaat, de beste fixer, of zoals ze in Amerika zeggen: Be Best:

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12 21:49

Amphiebietje

In de blubber

Dat met Australië wordt nog veel mooier:

https://www.nu.nl/buitenl...ruk-voor-eigen-gewin.html
De Amerikaanse president Donald Trump heeft tijdens een recent telefoongesprek met de Australische premier Scott Morrison gevraagd om informatie waarmee hij hoopt het Ruslandonderzoek van Robert Mueller te ondergraven. Dat meldt The New York Times maandag op basis van twee anonieme Amerikaanse overheidsfunctionarissen.

De onthulling komt daags nadat de Democraten in het Huis van Afgevaardigden een afzettingsprocedure zijn begonnen vanwege een soortgelijk telefoongesprek tussen Trump en zijn Oekraïense ambtsgenoot, president Volodymyr Zelensky. Het Oekraïne-gesprek kwam aan het licht door een klokkenluider binnen de Amerikaanse inlichtingendiensten. In beide gevallen zou er sprake zijn van het misbruiken van het Amerikaanse presidentschap voor Trumps eigen politieke doeleinden.

Het Witte Huis heeft de toegang tot de notulen van het gesprek met de Australische premier beperkt tot een zeer kleine groep binnen Trumps entourage, meldt een van de twee overheidsfunctionarissen aan The New York Times. Het is een handeling die doet denken aan hoe de notulen van het gesprek met de Oekraïense president door het Witte Huis een flink hogere geheimhoudingsstatus kregen toegeschreven dan gewoonlijk is.

'Trump ziet Barr als cruciale partner'

Trump zou Morrison in het gesprek hebben gevraagd de Amerikaanse procureur-generaal William P. Barr te helpen, die momenteel onderzoek doet naar het Ruslandonderzoek van Mueller. Mueller onderzocht mogelijke Russische inmenging in de Amerikaanse verkiezingen van 2016, waar Trump werd verkozen tot president.

Volgens de bronnen van The New York Times zou uit het gesprek onder meer blijken dat Trump de procureur-generaal ziet als een cruciale partner in zijn doel om aan te tonen dat het Ruslandonderzoek partijdig was. Ook zou het wederom aantonen dat Trump diplomatie op het hoogste internationale niveau misbruikt voor zijn eigen politieke gewin.

Australië bood per brief hulp aan

Een anonieme bron binnen de Australische overheid bevestigt tegen persbureau Reuters dat Trump inderdaad heeft gesproken met Morrison. Voordat het gesprek plaatsvond, heeft de Australische regering al hulp aangeboden aan Trump via een brief die geschreven is door de Australische ambassadeur in de VS.

The Washington Post meldt dat Barr ook contact heeft gehad met de Engelse en Italiaanse geheime dienst om achter de bronnen te komen van Robert Muellers onderzoek.

Wat heeft Australië met het Ruslandonderzoek te maken?

Het waren Australische overheidsfunctionarissen die in 2016 de FBI op de hoogte stelden dat de Russische overheid Trumps campagneteam belastende politieke informatie had aangeboden over de voormalig Democratische presidentskandidaat Hilary Clinton. De Australiërs kregen dit op bezoek in Londen te horen van George Papadopoulos, die het campagneteam van Trump adviseerde over buitenlandse politiek.

Papadopoulus zei daarnaast dat de Russen "duizenden" e-mails van Clinton hadden gekregen via de academicus Joseph Mifsud die sindsdien verdwenen is en voor het laatst is gezien in Rome. Aanhangers van Trump, onder wie zijn advocaat Rudy Giuliani, claimen dat westerse inlichtingendiensten Misfud hebben gebruikt om Papadopoulos in de val te lokken.

Guiliani gedagvaard

Trumps advocaat Rudy Giuliani is maandag gedagvaard door drie commissies in het Huis van Afgevaardigden die onderzoeken of Trump afgezet kan worden. De voormalig burgemeester van New York, die wereldwijd werd gelauwerd om zijn optreden na de aanslagen op de Twin Towers in 2001, is een van de hoofdrolspelers in de klokkenluidersaffaire rondom het telefoongesprek tussen Trump en zijn Oekraïense ambtsgenoot Zelensky.

Trump zette Zelensky in het telefoongesprek aan om een corruptieonderzoek in te stellen naar de zoon van zijn politieke rivaal en Democratische presidentskandidaat Joe Biden. Een aantal commissies binnen het Huis van Afgevaardigden onderzoekt nu of Trump misbruik heeft gemaakt van zijn presidentschap om de aankomende verkiezingen te beïnvloeden.
Dus een ander land heeft Trump aangeboden te helpen om beschuldigingen tegen hem ongeldig te laten verklaren, nog voordat hij contact met ze zocht om datzelfde te bereiken. Ik vraag me af hoelang de premier van Australië er nog zit...

• k995
matthewk schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:59:
[...]

CNN heel beperkt democratisch?
Elke ochtend is Trump in het nieuws, heel vaak met sterk geedite fragments waarbij duidelijk aan framing wordt gedaan. Quotes worden afgekapt en compleet uit context genomen, of er wordt schande gesproken over dingen die onder Obama geen probleem waren. Het is zwaar irritant dat je gewoon geen ochtend doorkomt zonder dat er op CNN wordt geframed / genitpicked of gewoon andere verhalen geen prio hebben over wat Trump die ochtend heeft gegeten.

CNN is tegenwoordig even erg als Fox. Ik kijk dan ook gewoon beiden, dan krijg je best een goed idee van wat er daadwerkelijk speelt. Anders zou je geloven dat Trump een inherent slecht persoon is, of god op aarde.
Neen, fox is van een heel ander niveau daar zie je gewoon dat het doelbewust is: van geruchten in de ochtend tot "beverstiging" van die geruchten in de middag tot "nieuws" in de avand dat dan spreekt van "men sp^reek van dit gerucht" ja duh je eigen zender doet dit.

CNN heeft dat gewoonweg niet, dat ze vooral negatief bezig zijn over trump is vooral omdat die gast nu eenmaal zoveel onzin uitsteekt, daar hoef je echt zijn quotes niet uit context te nemen of af te kappen.

Het laatste oekraine verhaal is daar een perfect voorbeeld van: totale clusterfuck en louter omdat trump denkt dat hij kan doen wat hij wil. Moet CNN daar dan niet op reageren?

• ph4ge
Amphiebietje schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 07:05:
Dus een ander land heeft Trump aangeboden te helpen om beschuldigingen tegen hem ongeldig te laten verklaren, nog voordat hij contact met ze zocht om datzelfde te bereiken. Ik vraag me af hoelang de premier van Australië er nog zit...
Ik vind het lastig om het andere landen kwalijk te nemen dat ze Trump bespelen. Dit is vanuit Australisch perspectief een hele goedkope manier om iets gedaan te krijgen van de Amerikanen. Het kost ze geen Australische dollar om Trump persoonlijk wat toezeggingen maar ze krijgen er concrete concessies van het Amerikaanse volk voor terug, en als het niet werkt heb je mooi materiaal wat je selectief kan lekker als het je uitkomt of waarmee je Trump kan proberen af te persen. Zolang de premier van Australië maar niet ook probeert zichzelf te verrijken in ruil voor Australische belangen zou ik er misschien niet eens echt een probleem mee hebben.

Het is verder buitengewoon dom van Trump dat hij Mueller niet laat rusten. Hoe dom kan je zijn om zelf de doofpot weer open te trekken? Het is een ongekend staaltje propaganda geweest dat hij er mee weggekomen is, het laatste wat je wil is dat mensen er nog eens naar kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door ph4ge op 01-10-2019 09:40 ]

• RM-rf
  • Laatst online: 19:30

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd1 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 02:50:
[...]

Bron? Volgens mij kan dat prima:
Waarom vraag je over een bron als ik een bepaalde stelling poneer waar ik zelf juist ook een voorbeeld voor geef?

Verder zeg ik niet dat corruptie en nepotisme _niet_ mogelijk zou zijn(de huidige amerikaanse regering geeft daartoe juist genoeg argumenten dat het an sich zeker blijft bestaan), maar dat in een democratie een automatisme bestaat dat het moeilijker maakt dan in autocratische bestuurssystemen, waar dictatoriale bestuurders alles vrij kunnen beslissen.

Democratie en transparantie is een beveiliging tegen machtsmisbruik... het voorkomt het niet, maar maakt afstraffing eenvoudiger en sneller, en vaak ook geweldlozer (in democratieen wisselt de macht tussen partijen zonder dat er eerst doden hoeven te vallen)

Ik geef aan dat nepotisme en corruptie in een democratisch bestuursysteem 'niet zo makkelijk gaat' en er een grote kans is in een democratie dat de huidige generatie bestuurders relatief snel uit hun ambt gekozen kunnen worden en dan de oppositionele partijen meer macht winnen, waardoor deze snel en effectief ook illegale structuren kunnen afstraffen.
In een democratie gaan deze machtswisselingen zeer snel en ook geweldloos, in tegenstelling tot autocratische bestuurssystemen waar dat vaak met geweld gaat, maar politici en ebstuurders moeten daarom ook veel meer opletten op het naleven van regels en wetten, en hun handelen is vaak veel transparanter en controleerbaarder.

Om die reden zou Biden nooit zomaar als vice-president ongestrafd een miljard dollar aan westerse hulp kunnen inhouden om zijn eigen familie te bevooordelen, en dat heeft hij ook aantoonbaar niet gedaan.

(Burisma was net door aanklager Viktor Shokin vrijgelaten van verdere vervolging, wat exact de grond was dat Westerse sponsoren protesteerden, die corruptie daarbij vermoedden ... Als Biden iets in het voordeel van zijn zooon had willen doen had hij juist de boel in de doofpot willen stoppen, maar hij deed het tegengestelde en drong aan op verder onderzoek naar de corruptie van die aanklager die van Burisma mogelijk smeergeld aangenomen had)

Dat dat niet zo makkelijk gaat bewijst ook juist de huidige president; het is een zeer zwaar laakbaar bestuurdersgedrag om dit uit politieke of persoonlijke gewin te doen, maar ook iets dat niet zomsaar onmgestrafd kan gebeuren en grote consequenties kan hebben...
Iedere zinnige politicus zal zich bewust ver van houden van zulke opzichtige frauduleuze handelingen (wat niet wil zeggen dat zinnige politici altijd verkiezingen winnen)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• FunkyTrip
  • Laatst online: 18:29

FunkyTrip

Funky vidi vici!

https://www.reddit.com/r/...lian_leader_to_help_barr/

Hier een verontrustend beeld van hoe de andere kant e.e.a. opvat.
Dit komt toch nooit meer bij elkaar? Twee werelden die volstrekt langs elkaar heen leven. Ik zit in de ene wereld, die hopelijk het dichtst de werkelijkheid benadert (juist omdat vrijwel alle rationele mensen en rationele media zich naar mijn mening in dezelfde wereld bevinden).

Maar hoe mensen uit die andere wereld te laten oversteken? Ik zie het eigenlijk niet meer gebeuren. Burgeroorlog over een aantal jaartjes? Uiteindelijk gaat er onherroepelijk een gekkie aan de andere zijde, of een gekkie aan de extreme kant van 'onze' zijde tot actie over. Een aanslag op Trump of iemand rond Trump ofwel een aanslag op prominente figuren aan de andere kant.

En dan? Totale chaos.

Dit dus.

Verwijderd

FunkyTrip schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:22:

Dit komt toch nooit meer bij elkaar? Twee werelden die volstrekt langs elkaar heen leven. Ik zit in de ene wereld, die hopelijk het dichtst de werkelijkheid benadert (juist omdat vrijwel alle rationele mensen en rationele media zich naar mijn mening in dezelfde wereld bevinden).

Maar hoe mensen uit die andere wereld te laten oversteken? Ik zie het eigenlijk niet meer gebeuren. Burgeroorlog over een aantal jaartjes? Uiteindelijk gaat er onherroepelijk een gekkie aan de andere zijde, of een gekkie aan de extreme kant van 'onze' zijde tot actie over. Een aanslag op Trump of iemand rond Trump ofwel een aanslag op prominente figuren aan de andere kant.

En dan? Totale chaos.
Stel je nou "de andere zijde" gelijk aan enkel de "extreme kant" van "jouw zijde"? Wat voor invloed denk je dat die instelling heeft op de verhoudingen tussen de kanten?

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-12 07:51

Player1S

Probably out in the dark

En dan? Totale chaos.
Ene kant denk ik inderdaad dat de VS, zoals wij die kennen, haar beste tijd heeft gehad en de boel langzaam uit elkaar gaat vallen. Waarbij aantal aansluitende progressieve staten zich samen gaan afsplitsen en idem voor aantal conservatieve staten.

Aan de andere kant, de hardste schreeuwers op internet representeren vaak maar een heel klein clubje dus of alles echt zo'n vaart loopt?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 18:29

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Verwijderd schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:28:
[...]

Stel je nou "de andere zijde" gelijk aan enkel de "extreme kant" van "jouw zijde"? Wat voor invloed denk je dat die instelling heeft op de verhoudingen tussen de kanten?
Je hebt gelijk. Ik had moeten zeggen 'extreme kant van beide zijdes'. Genoeg mensen aan de andere zijde die verder niet extreem zijn, alleen een wat mij betreft volledig verkeerd beeld van de werkelijkheid hebben.

Al zit je bij de republikeinen inmiddels heel, heel erg rechts. Wat mij betreft ben je als trouwe republikein bijna al extreem rechts. Ik kan zo gauw geen enkel progressieve of liberale policy aan die zijde opnoemen die een positief effect heeft op de gewone burger (op de lange termijn).

[ Voor 22% gewijzigd door FunkyTrip op 01-10-2019 11:34 ]

Dit dus.

Player1S schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:28:
[...]

Aan de andere kant, de hardste schreeuwers op internet representeren vaak maar een heel klein clubje dus of alles echt zo'n vaart loopt?
Dat is altijd een factor. Te vaak is dat disproportioneel signaal wel bepalend, omdat mensen anders in elkaar zitten dan ze denken. Zeker wanneer er sprake is van het kanaliseren en richten daarvan, als machtstoepassing en hefboom op de veel bredere - vaak conformistische - segmenten (van bevolking, sectorale economie, politiek e.d.).

Het is waarom breed onderwijs een maatschappelijke investering van immunisatie is, maar goed, dan komen we al snel weer uit bij de aannames van ideologie en individualisme.

• Gaius
  • Niet online

En dan? Totale chaos.
Andere optie: De GOP (Mitch McConnell) laat Trump vallen, stemt voor impeachment in de senaat en zet hem daarna weg als Democraat/links in een poging te overleven.
Pagina: 1 ... 75 ... 124 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=26]Zero Tolerance [/font]

Stel je ziet dit topic als nieuwe deelnemer en je bent het oneens met de consensus, dan verwachten we dat je je standpunten onderbouwt met betrouwbare bronnen, zo ontstaat er een constructieve wederzijdse discussie. Het is niet de bedoeling om in dit topic te gebruiken om direct de confrontatie op te zoeken. Neem bij twijfel contact op moderatie. Bij overtreding behouden we het recht voor berichten te verwijderen

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Aanvullend hierop is het topic vanaf nu Zero Tolerance. Dat houdt in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren. Daaronder vallen bijvoorbeeld ook:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
We hanteren hier verder een "Amerikaanse" manier van sturing namelijk; three strikes and you are out.