[ZT] President Trump en de Amerikaanse politiek deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 124 Laatste
Acties:
  • 695.712 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
incaz schreef op maandag 18 juni 2018 @ 19:16:
Ik snap eigenlijk niet wat onze ministerpresident te zoeken heeft bij een leider die, naast openlijk ambieren van een autoritair regime en het schofferen van de democratische leiders van de G7, jonge kinderen bij hun ouders weghaalt en opsluit in kampen en kooien.
De VS is niet meer onze geallieerde, maar een op grote schaal (veel groter dan voorheen) mensenrechtenschendend land dat meer dan duidelijk heeft gemaakt dat het onbetrouwbaar is. Bij uitstek een situatie om vooral even afstand van te houden.
Wellicht wil Trump weten hoe je het voor elkaar krijgt om wel legaal je burgers af te luisteren?
Verwijderd1 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 17:53:
[...]

Dat ligt er volgens mij heel erg aan naar welk programma je kijkt. Je hebt journaals waarbij elk puntje in minder dan een minuut langs komt, daarmee krijg je inderdaad inhoudelijk weinig mee. NBC en ABC hebben in ieder geval ook diepte programma's waarbij langer op een onderwerp ingegaan wordt, vaak met meerdere experts (advocaten, economen, hoogleraren, oud-bewindslieden en ex-ambtenaren). Hoe die experts op elkaar reageren geeft een goed beeld van de situatie.

Ook talkshows hebben vaak goede discussies, denk aan Real Time with Bill Maher (altijd politiek geladen, liberale insteek, vaak ook republikeinse gasten die dan aan de tand gevoeld worden.) Ook de mainstream talkshows hebben soms politieke interviews, denk aan Stephen Colbert met voormalig FBI director Comey (paar maanden terug?) en afgelopen week met de advocaat van Stormy Daniels en the Mooch.

Generaal Hayden (voormalig NSA director en voormalig CIA director) is ook 'vaak' (voor een general) te zien op te TV en heeft dan ook altijd interessante punten (ook over Trump en bepaalde beslissingen die hij neemt).
Er is vanuit de bevolking totaal geen interresse in de politiek. En ik snap dat wel, want wat je ook stemt je wordt toch wel belazerd. Op de 1 of ander manier is er een beweging ingezet in de jaren '80 die voor een disconnect heeft gezorgd bij de politiek naar het volk toe.

Het wordt ook steeds ingewikkelder. Vraag aan een voorbijganger maar eens wat dividendbelasting is. Alleen het woord al, daar moet je wel voor gestudeerd hebben om de definitie ervan te kennen.

Het is ook een ver-van-mijn-bed show, evenals 'het klimaat'. Want als de 'hoge heren' in Den Haag het niet oplossen, dan zal er wel niets aan de hand zijn. Dit is analoog aan 'daarom stem ik, zodat mensen die het beter weten, dat soort zaken regelen'. Dit statement vind je ook regelmatig terug in reacties op de frontpage.

Zelfs een Arjan Lubach haalt niet de cijfers die ertoe doen. Hell, vroegah hadden we Seth Gaaikema en een Freek de Jonge die politiek beladen onderwerpen, en dat houdt meer dan alleen immigratie in, onder het voetlicht brachten. Vooral Freek kon goed van leer trekken.

Vraag anders voor de lol eens wat er staat tegenover dat briefje van 50 wat iemand in zijn portemonnee heeft zitten. De meerderheid zal zeggen dat dat goud is wat opgeslagen ligt bij de Nederlandse Bank.

De Nederlandse burger heeft niet zoveel met politiek en financien. Zeker niet met de werking ervan.

[ Voor 64% gewijzigd door j-phone op 19-06-2018 00:00 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

incaz schreef op maandag 18 juni 2018 @ 19:16:
Ik snap eigenlijk niet wat onze ministerpresident te zoeken heeft bij een leider die, naast openlijk ambieren van een autoritair regime
Je bedoeld de gesprekken met Noord Korea? Tja, je zult toch wat moeten. Of je bent Hillary adapt en begint meteen een oorlog om regime change af te dwingen, maar NK weet dat ook en heeft er voor gezorgd dat ze hard kunnen terugslaan. Praten met een dictator is nog altijd beter dan een kernoorlog vind ik.
jonge kinderen bij hun ouders weghaalt en opsluit in kampen en kooien.
Tja, samen opsluiten was door de rechter verboden en hij vertikt het in te gaan op de morele chantage zodat de volgende groep weer een pardon krijgt. Illegale immigratie tegengaan werkt alleen als je het de immigranten heel duidelijk maakt dat ze het nog veel slechter gaan krijgen dan waar ze vandaan kwamen. De methode Trump kan werken, de methode Merkel levert alleen nog meer instroom op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
j-phone schreef op maandag 18 juni 2018 @ 23:36:
[...]

Er is vanuit de bevolking totaal geen interresse in de politiek. En ik snap dat wel, want wat je ook stemt je wordt toch wel belazerd. Op de 1 of ander manier is er een beweging ingezet in de jaren '80 die voor een disconnect heeft gezorgd bij de politiek naar het volk toe.
Ik weet het niet. Er is echt wel een deel van de bevolking dat wel interesse heeft. Dan is er nog een deel dat vooral onverschillig is (wat je beschrijft aan het einde van je post) maar ook niet zit te wachten op een rotzooitrapper als Trump. Dat zijn er natuurlijk nog figuren die het huidige beleid prima vinden.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 00:36:
[...]

Je bedoeld de gesprekken met Noord Korea? Tja, je zult toch wat moeten. Of je bent Hillary adapt en begint meteen een oorlog om regime change af te dwingen, maar NK weet dat ook en heeft er voor gezorgd dat ze hard kunnen terugslaan. Praten met een dictator is nog altijd beter dan een kernoorlog vind ik.
Trump is zelf ook een autocraat. Hij kijkt op naar andere dictators (Xi toen die president for life werd, gesprekjes met Putin, het enorm prijzen van KJU) maar openlijk allies aanvallen (Canada, de EU).

Andere dictator trekjes:
  1. Narcisist die z'n naam op gebouwen zet (Trump tower, etc.)
  2. Familieleden op machtsposities benoemen (Ivanka, Jared)
  3. Haat de pers en gebruikt eigen propagandakanalen (Fox en Twitter)
  4. Gebruikt zijn machtspositie voor persoonlijke financiële winst (hij neemt geen salaris maar namens de Trump company worden wel allerlei deals gedaan)
  5. Claimen dat minderheden de oorzaak van alle problemen zijn (de 'Mexican rapists')
  6. zoveel liegen dat mensen niet meer weten wat de waarheid is (alternative facts)
  7. Wil militaire parades
Deels van de Bill Maher dictator checklist. :9

Enige puntje wat nog niet voldoet is het dragen van een militair pak. :)B

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd1 op 19-06-2018 01:02 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Tja, samen opsluiten was door de rechter verboden en hij vertikt het in te gaan op de morele chantage zodat de volgende groep weer een pardon krijgt. Illegale immigratie tegengaan werkt alleen als je het de immigranten heel duidelijk maakt dat ze het nog veel slechter gaan krijgen dan waar ze vandaan kwamen. De methode Trump kan werken, de methode Merkel levert alleen nog meer instroom op.
Walgelijk. We hebben het hier over jonge kinderen. Kinderen bij hun ouders laten en niet in kooien opsluiten en hun kinderrechten respecteren is geen morele chantage, maar ongeveer de laagste lat om over te gaan om fatsoenlijk mens te zijn.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
[...]

Donald heeft al getoond een veel grotere havik te zijn dan hillary.
Overal heeft hij de oorlog uitgebreid en intensiever gemaakt.

[...]
Tja, samen opsluiten was door de rechter verboden en hij vertikt het in te gaan op de morele chantage zodat de volgende groep weer een pardon krijgt.
Niks te maken met pardon dit gaat om mensen de asiel aanvragen.

Dit walgelijk beleid is iets wat trump al van in het begin wil, puur om mensen zo walgelijk te behandelen dat ze niet meer naar de VS durven komen zelfs al vrezen ze voor hun leven in hun land.
Illegale immigratie tegengaan werkt alleen als je het de immigranten heel duidelijk maakt dat ze het nog veel slechter gaan krijgen dan waar ze vandaan kwamen. De methode Trump kan werken, de methode Merkel levert alleen nog meer instroom op.
Onzin, duitse instroom gaat naar beneden, VS instroom naar boven.

Dat zijn de simpele feiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:06
k995 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:42:

Europese instroom beperken heeft ook een prijs he. Wil je de situatie vergelijken tussen de VS en die van Noord Afrika en Turkije?

We zijn heel goed in het vinger wijzen, maar zijn geen haar beter. Maar ja als het niet op ons grondgebied gebeurt is het niet erg. En mocht de publieke opinie omslaan vanwege beelden oid. Tja. Ich habe es niet gewusst.
Regering van.... had ons verzekert dat.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:25

Met dank aan Turkije, Griekenland, Hongarije, Oostenrijk en Italië...

De grenzen zijn grotendeels dicht, ze kunnen Duitsland helemaal niet meer bereiken al zouden ze willen. Op de Duitse grensovergangen staan ondanks EU regels al jaren controles, die zijn behoorlijk effectief. Het beleid werkt.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
Russel88 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:47:
[...]

Europese instroom beperken heeft ook een prijs he. Wil je de situatie vergelijken tussen de VS en die van Noord Afrika en Turkije?
We zijn heel goed in het vinger wijzen, maar zijn geen haar beter.
False equivalence.
Moesten we migranten als stront behandelen n de hoop dat ze niet meer naar hier komen kan je vergelijken.

Betalen om ze in hun regio op te vangen valt dar echt niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
hoevenpe schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:49:
[...]

Met dank aan Turkije, Griekenland, Hongarije, Oostenrijk en Italië...

De grenzen zijn grotendeels dicht, ze kunnen Duitsland helemaal niet meer bereiken al zouden ze willen. Op de Duitse grensovergangen staan ondanks EU regels al jaren controles, die zijn behoorlijk effectief. Het beleid werkt.
Helemaal niet enkel met turkije is er een akkoord dat een deel tegenhoud.

Intern EU reizen migranten gewoon nog grotendeel door, duitsland heeft amper grenscontrole die die tegenhouden.

Nogmaals AUB niet doen alsof miganten als compleet vuil behandeld worden in de hoop dat ze wegblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
k995 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:49:
[...]

False equivalence.
Moesten we migranten als stront behandelen n de hoop dat ze niet meer naar hier komen kan je vergelijken.

Betalen om ze in hun regio op te vangen valt dar echt niet onder.
Denk je nou echt dat de migranten in de regio goed behandeld worden? Die willen net als Trump de zwerm aan migranten ontmoedigen om te komen.
Hoe verschrikkelijk de beelden van de VS ook zijn. Ik wil echt niet weten wat er in Libië gebeurt om die mensen te ontmoedigen om te komen.
Feit dat we mensen dagenlang rond laten dobberen zonder ze op te vangen zegt genoeg over ons. Geen noodzaak om een beletterende vinger te wijzen als we geen haar beter zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:35

boesOne

meuh

Het is ook dom gelul om inhumane Trump policies goed te gaan praten met migratieproblematiek in Europa. Het is een inhumane policy, ik dacht we daar niet aan deden?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Russel88 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:47:
[...]
We zijn heel goed in het vinger wijzen, maar zijn geen haar beter.
De negatieve whataboutism ten spijt, naast je afliedingspoging worden hier kinderen niet van ouders gescheiden. Daarmee maak je je als overheid verantwoordelijk voor de opvang en dus ook als er iets misgaat (kinderen die verkracht worden of zo). En dezelfde poltici vertellen daar trots op TV dat ze zoiets wel moeten doen of zo en verschuilen zich dan achter valse voorwendselen van bv dat Hillary het had uitgevonden.

Slecht verhaal trouwens. Verantwoordelijkheid nemen voor je eigen daden is wel het minste wat je kan doen en voor Trump's kinderconcentratiekampen kan je vast een nobelprijs krijgen.

Meegaan met chantage is trouwens ook zoiets, je verzint iets als dit en gebruikt het als onderhandelingsmiddel om iets te krijgen van je tegenstanders zodat je dit kan opgeven. Met wat voor monsters ben je dan aan het onderhandelen als dems zijnde? En wie chanteert er precies?
Russel88 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:56:
Feit dat we mensen dagenlang rond laten dobberen zonder ze op te vangen zegt genoeg over ons. Geen noodzaak om een beletterende vinger te wijzen als we geen haar beter zijn.
Van mij mogen ze opgevangen worden, maar bepaalde groepen Nederlanders beginnen dan te gillen.

[ Voor 15% gewijzigd door Delerium op 19-06-2018 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:25
k995 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:52:
Helemaal niet enkel met turkije is er een akkoord dat een deel tegenhoud.
Ben je recent wel eens bij de Duits-Oostenrijkse grens geweest..., Op de terugweg van de wintersport werd elke auto bekeken en stonden we mannen met machinegeweren. De hekken in de Balkan zijn neem ik aan bekend, de nieuwe Italiaanse regering is voortvarend begonnen deze route te sluiten en taxi-NGO's wordt het werken steeds meer onmogelijk gemaakt.
Nogmaals AUB niet doen alsof miganten als compleet vuil behandeld worden in de hoop dat ze wegblijven.
Natuurlijk speelt dat ook mee, als in Afrika of Mexico duidelijk wordt dat illegale economische migratie geen zin heeft dan nemen de aantallen vanzelf snel af. Ik kan me in de jaren '90 de lekkende tentjes op CNN nog herinneren, daarna nam de instroom in Nederland opvallend af.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
hoevenpe schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:59:
[...]

Ben je recent wel eens bij de Duits-Oostenrijkse grens geweest..., Op de terugweg van de wintersport werd elke auto bekeken en stonden we mannen met machinegeweren. De hekken in de Balkan zijn neem ik aan bekend, de nieuwe Italiaanse regering is voortvarend begonnen deze route te sluiten en taxi-NGO's wordt het werken steeds meer onmogelijk gemaakt.
Ooits eens de VS mexicaanse border gepaseerd? paenuts hoor.
Natuurlijk speelt dat ook mee, als in Afrika of Mexico duidelijk wordt dat illegale economische migratie geen zin heeft dan nemen de aantallen vanzelf snel af. Ik kan me in de jaren '90 de lekkende tentjes op CNN nog herinneren, daarna nam de instroom in Nederland opvallend af.
De EU werkt zo niet, zelfs niet individuele landen. Migranten hun kinderen worden niet gemarteld om andere af te raden naar de VS te komen. Dat er problemen zijn is iets anders dan effectief beleid .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Russel88 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:56:
[...]

Denk je nou echt dat de migranten in de regio goed behandeld worden?
Geef gerust voorbeelden van iets gelijkaardig in de EU voor mensen die asiel aanvragen.

Dit whataboutisme is niet enkel fout het is nog dom ook.

Trump veranderde het beleid om zo schadelijk mogelijk voor kinderen en hu families te zijn door dit plots en zonder voorbereiding in te voeren.

Walgelijk beleid waar ik echt niet bijkan dat sommige hier geen problemen mee hebben.
Hoe verschrikkelijk de beelden van de VS ook zijn. Ik wil echt niet weten wat er in Libië gebeurt om die mensen te ontmoedigen om te komen.
Onzin, europa heeft voor al dat programma's om op te vangen en naar eu te brengen EN wat in lybie gebuert of de rest van afrika is iets compleet anders. Excuses om op de een of ander rare reden trump buiten schot te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
k995 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:15:
[...]

Geef gerust voorbeelden van iets gelijkaardig in de EU voor mensen die asiel aanvragen.

[...]
Onzin, europa heeft voor al dat programma's om op te vangen en naar eu te brengen EN wat in lybie gebuert of de rest van afrika is iets compleet anders. Excuses om op de een of ander rare reden trump buiten schot te zetten?
Een willekeurige link.
https://www.amnesty.org/e...of-refugees-and-migrants/

Wij betalen de Libiers om de migranten tegen te houden. Lijkt mij dat wat daar gebeurt ons verantwoordelijkheid is.
Dat de mensonterende zaken niet op ons grondgebied gebeurt lijkt mij niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Russel88 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:26:
[...]

Een willekeurige link.
https://www.amnesty.org/e...of-refugees-and-migrants/

Wij betalen de Libiers om de migranten tegen te houden. Lijkt mij dat wat daar gebeurt ons verantwoordelijkheid is.
Hoe is het onze verantwoordelijkheid wat in lybie gebeurd?

Dat is als zeggen trump is verantwoordelijk dat El Salvador het hoogste aantal moorden/100 000 inw van de wereld heeft omdat de VS overheid ook samenwerkt met die van El Salvador .

Neen dat is niet de kritiek. De kritiek is dat je nieuw beleidregels opstelt die immigranten als dieren / criminelen behandeld , families uit elkaar trekt en kinderen vanaf 4 jaar in een kooi met vele anderen steekt omdat de tentenkampen nog niet klaar zijn.

Je kan blijven met je whataboutisme maar dar ging het over.

Start gerust een topic over de EU migratie problemen maar zou je eens kunnen zeggen wat je daarvan vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

incaz schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:31:
Walgelijk. We hebben het hier over jonge kinderen. Kinderen bij hun ouders laten en niet in kooien opsluiten en hun kinderrechten respecteren is geen morele chantage, maar ongeveer de laagste lat om over te gaan om fatsoenlijk mens te zijn.
Helaas leert de ervaring dat er maar een manier is om volksverhuizingen tegen te gaan en dat is de migranten duidelijk maken dat ze van de regen niet in de drup maar in de hel komen.Momenteel maken alle media reclame voor Trumps beleid, ontdanks de reclames van mensensmokkelaars zullen potentiele migranten nu te horen krijgen wat ze te wachten staat als ze het toch proberen.

Net als dat Aziatische land (ben de naam even kwijt) dat zoveel kritiek kreeg toen het weigerde migranten op bootjes toe te laten, bootjes terugsleepte naar buiten hun territoriale wateren en iedereen die het waagde ze zelfs maar eten te geven arresteerde. Nadat er de nodige migranten bezweken waren wegens water en voedselgebrek hield de stroom vanzelf op.

Het is uiteindelijk een kwestie van zelfbehoud. De EU zou ook veel harder moeten optreden: al die schepen van NGO's aan de ketting leggen of een "Rainbow Warrior" behandeling geven, en gammele bootjes die toch nog tot aan de Europese kust komen zonder te zinken terugslepen naar Libische territoriale wateren. En maak ik Afrika vooral veel reclame dat ze daar in de handen van slavenhandelaren terecht zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donald heeft al getoond een veel grotere havik te zijn dan hillary.
Overal heeft hij de oorlog uitgebreid en intensiever gemaakt.
Ik heb nog geen no-fly zone in Syrie met neergeschoten Russische vliegtuigen gezien, zo'n beetje de belofte van Hillary.
Niks te maken met pardon dit gaat om mensen de asiel aanvragen.
Dit gaat om volksverhuizers die de asielprocedure misbruiken omdat de EU gekke gerrit speelt.
Dit walgelijk beleid is iets wat trump al van in het begin wil, puur om mensen zo walgelijk te behandelen dat ze niet meer naar de VS durven komen zelfs al vrezen ze voor hun leven in hun land.
Dit is een zero-tolerance topic, dit soort reacties willen dus absoluut niet zien hier.

De Duitse instroom kon ook nauwelijks hoger worden. Maar zolang Merkel daar zit heeft ze al duidelijk gemaakt dat ze er alles aan zal doen de instroom niets in de weg te leggen. Haar laatste zet is, omdat ze al ziet aankomen dat ze het veld moet gaan ruimen of toegeven op dit punt, het uitbesteden aan de EU en daar haar wil doordrukken zodat regeringen die iets anders willen die mogelijkheid ontnomen gaat worden. Helaas heeft Seehofer haar die kans gegeven, nu maar hopen dat Orban en Conte er in slagen mogelijke EU wetgeving te vetoen.

[ Voor 7% gewijzigd door defiant op 19-06-2018 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:19:
[...]
Net als dat Aziatische land (ben de naam even kwijt) dat zoveel kritiek kreeg toen het weigerde migranten op bootjes toe te laten, bootjes terugsleepte naar buiten hun territoriale wateren en iedereen die het waagde ze zelfs maar eten te geven arresteerde. Nadat er de nodige migranten bezweken waren wegens water en voedselgebrek hield de stroom vanzelf op.
De "PNG oplossing" van Australie? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dat zou kunnen. Maar daar moet je een voldoende groot eiland voor hebben dat bovendien zo ver uit de kust ligt dat NGO's geen taxidienst met rubberbootjes kunnen inzetten, zoals ze hier zouden doen als we een waddeneiland zouden gebruiken. Misschien kan de EU iets doen in Groenland of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:29:
[...]

Ik heb nog geen no-fly zone in Syrie met neergeschoten Russische vliegtuigen gezien, zo'n beetje de belofte van Hillary.
Onzin, de no fly zone was tegen assad zijn regime niet rusland.

Daarbij heeft trump gewoonweg al syrie gebombardeerd en heeft hij in heel het midden oosten de "rules og engagement" versoepeld met grote gevolgen.
Dit gaat om volksverhuizers die de asielprocedure misbruiken omdat de EU gekke gerrit speelt.
Geen idee waar je het over hebt, nogmaals niks te maken met pardon, dit is veranderd beleid door de trump administratie omdat zijn vorige beleid (muur bouwen) duidelijk faalt, de migratie toeneemt en hij iets moet doen om zijn achterban tevreden te stellen.

Dit walgelijk kindermishandelen is dan het gevolg.
*knip*
Pleit je daar echt voor?
De Duitse instroom kon ook nauwelijks hoger worden. Maar zolang Merkel daar zit heeft ze al duidelijk gemaakt dat ze er alles aan zal doen de instroom niets in de weg te leggen. Haar laatste zet is, omdat ze al ziet aankomen dat ze het veld moet gaan ruimen of toegeven op dit punt, het uitbesteden aan de EU en daar haar wil doordrukken zodat regeringen die iets anders willen die mogelijkheid ontnomen gaat worden. Helaas heeft Seehofer haar die kans gegeven, nu maar hopen dat Orban en Conte er in slagen mogelijke EU wetgeving te vetoen.
Dan ken je niks van duits beleid ook, buiten wat trump er over verteld ongetwijfeld.

Merkel heeft al een aantal maatregelen genomen en zal er ongetwijfeld nog nemen , echter wil die liever een EU oplossing.

[ Voor 6% gewijzigd door defiant op 19-06-2018 11:31 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

@Verwijderd
En op welk moment heb jij 500 jaar humanisme en Europese waarden overboord gegooid omdat er geen alternatief is? Ook als je denkt dat de wereld bij de grens ophoudt is de prakijk weerbarstiger.

Ik ben dus eigenlijk meer benieuwd in hoeverre je betoog voor door soort maatregelen zich precies inpassen in het dagelijks bestaan. Of in hoeverre het niet als oplossing gezien gaat worden voor bv andere problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
Delerium schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:39:
@Verwijderd
En op welk moment heb jij 500 jaar humanisme en Europese waarden overboord gegooid omdat er geen alternatief is? Ook als je denkt dat de wereld bij de grens ophoudt is de prakijk weerbarstiger.
Omdat hij (zoals vele) zichzelf bang maken (of bang gemaakt worden) van die mensen die er wat anders uitzien natuurlijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nou ja, ergens in de bijbel staat iets over naastenliefde: Wikipedia: Gulden regel (leefregel)
Behandel anderen zoals je door hen behandeld wilt worden.
Inmiddels geloof ik dat je beter kan meegaan met negatieve verhalen dan ze te bestrijden. Als bepaalde mensen serieus pleiten voor concentratiekampen wil ik ze eigenlijk ook wel.... om precies dat soort mensen in op te sluiten. Wat is nou een glijdende schaal als je dit ook kan gebruiken om Trump+familie op Gitmo kan dumpen. Niet mijn idee, maar blijkbaar erg aantrekkelijk voor bepaalde mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:59
Tja, migratie is ook een lastig dilemma. Ik vermoed dat de meesten het ermee eens zijn dat migranten onbeperkt binnen laten geen goed idee is.

Dus dan zal je op de een of andere manier die migrantenstroom in moeten perken/ tegen moeten houden en daar stel je regels voor op. Als je uitzonderingen gaat maken op die regels, dan gaan migranten daar weer misbruik van maken. Als je een regel hebt "Je mag het land niet in, doe je het wel, dan ga je de bak in, tenzij je kids bij je hebt" dan heeft straks iedereen kids bij zich. Dus hoe ga je om met die situatie?

Ik vind de huidige reactie van de VS/Trump niet goed, maar ik weet ook niet 1-2-3 hoe je 't wel moet doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:35

boesOne

meuh

[...]

Helaas leert de ervaring dat er maar een manier is om volksverhuizingen tegen te gaan en dat is de migranten duidelijk maken dat ze van de regen niet in de drup maar in de hel komen.Momenteel maken alle media reclame voor Trumps beleid, ontdanks de reclames van mensensmokkelaars zullen potentiele migranten nu te horen krijgen wat ze te wachten staat als ze het toch proberen.

Het is uiteindelijk een kwestie van zelfbehoud. De EU zou ook veel harder moeten optreden: al die schepen van NGO's aan de ketting leggen of een "Rainbow Warrior" behandeling geven, en gammele bootjes die toch nog tot aan de Europese kust komen zonder te zinken terugslepen naar Libische territoriale wateren. En maak ik Afrika vooral veel reclame dat ze daar in de handen van slavenhandelaren terecht zullen komen.
Je hebt hier wel met mensen te maken. Jij wenst ze even de hel toe vanuit je luie stoel met een claim op zelfbehoud. Zelfbehoud? Zelfbehoud my ass, behoud van je luxe leventje in je luie stoel.

En let op, ik zeg nergens dat migratie zonder problemen is, ik zeg alleen dat wat jij propageert onmenseljik is, en dat is walgelijk. Dit soort maatregelen van Trump goedpraten is walgelijk. Zo ga je niet met mensen om. :r

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 15:43
Delerium schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:47:
Nou ja, ergens in de bijbel staat iets over naastenliefde: Wikipedia: Gulden regel (leefregel)

[...]

Inmiddels geloof ik dat je beter kan meegaan met negatieve verhalen dan ze te bestrijden. Als bepaalde mensen serieus pleiten voor concentratiekampen wil ik ze eigenlijk ook wel.... om precies dat soort mensen in op te sluiten. Wat is nou een glijdende schaal als je dit ook kan gebruiken om Trump+familie op Gitmo kan dumpen. Niet mijn idee, maar blijkbaar erg aantrekkelijk voor bepaalde mensen.
Het is toch iets van "love thy neighbor", Trump en Co hebben een loophole gevonden hiervoor, voorkomen dat ze je "neighbor" worden. Dan kun je als vuil behandelen terwijl je een goed bijbel volgend christen bent.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:50
Nee, ervaring leert juist dat volksverhuizingen alleen maar tegen te houden zijn door de oorzaak weg te nemen. 2000 jaar geleden slaagden de Romeinen er al niet in door met harde hand de grenzen te verdedigen en iedereen af te slachten die de grens over kwam om volksverhuizingen tegen te houden, en ze gingen uiteindelijk ten onder aan de weerstand die ze met dit beleid zelf creëerden. Geschiedenis leert juist dat dit niet werkt, zelfs niet als je bereidt bent zo ver te gaan als de Romeinen.

Syriërs kwamen niet massaal hier naar toe toen Syrie nog relatief veilig en welvarend was, maar op het moment dat er echt ergens oorlog is dan gaan mensen op zoek naar mogelijkheden om ten minste op korte termijn te overleven en dan houdt de door jouw gewenste hel ze ook echt niet tegen. 'Eerst maar eens overleven' en 'slechter dan hier kan niet' denken die mensen. Sowieso is er bar weinig bewijs dat mensen zich in hun handelen laten beïnvloeden door zeer zware en dus moeilijk te geloven/bevatten 'straffen'.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

rik86 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:53:
Tja, migratie is ook een lastig dilemma. Ik vermoed dat de meesten het ermee eens zijn dat migranten onbeperkt binnen laten geen goed idee is.

Dus dan zal je op de een of andere manier die migrantenstroom in moeten perken/ tegen moeten houden en daar stel je regels voor op. Als je uitzonderingen gaat maken op die regels, dan gaan migranten daar weer misbruik van maken. Als je een regel hebt "Je mag het land niet in, doe je het wel, dan ga je de bak in, tenzij je kids bij je hebt" dan heeft straks iedereen kids bij zich. Dus hoe ga je om met die situatie?

Ik vind de huidige reactie van de VS/Trump niet goed, maar ik weet ook niet 1-2-3 hoe je 't wel moet doen
En dat is eigenlijk een beetje wat in Europa het probleem is. Zo'n boot dat kan rond blijven varen is gewoon een probleem en niet makkelijk oplosbaar. Maar het Europese probleem is niet het Amerikaanse probleem.

Amerika is een land dat door migranten is ontstaan. Amerika heeft geen sociaal vangnet dat door migranten leeggegeten kan worden. Amerika draait op werk en banen en met een werkloosheid van ca 3.5% heeft men meer arbeiders nodig dan omgekeerd. Amerika is ook het land dat van dat soort werk economische groei kan bouwen. De migranten die in de VS aankomen spreken veelal Spaans en zijn christelijk enzovoort.
Het enige wat momenteel de drijvende kracht is, is dat Trump zoals gebruikelijk niet de Amerikaanse belangen bedient, maar de belangen (beeldvorming) voor zijn eigen achterban. En dat is keer op keer zuiver racistisch gebleken. Deze president is een zuivere racist en neemt het hele systeem mee. En daar is het verzet voor.

Zomaar een tweet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Df1DMN9WAAM1Tyg.jpg
Other governments have separated mothers and children
Van Hayden, CIA-chef onder Bush.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook lastig, als je heel slap bent wat betreft immigratie, krijg je een enorme ongecontroleerde instroom met alle gevolgen van dien (zie Duitsland en Zweden). Trump lijkt weer de andere kant op te slaan. Het beleid van Canada lijkt me meer een gulden middenweg. Gewoon menselijk, maar wel duidelijke eisen en limieten. En meer betaald door vrijwillige burgerinitiatieven, i.p.v alle kosten zomaar op de belastingbetaler af te schuiven. Communicatie is ook belangrijk, die van Trump is duidelijk erg onfatsoenlijk en onvriendelijk, dat kan veel beter. Ergens gek, want Trump is een kind van een immigrante (zijn moeder is Schots).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Delerium schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:07:
[...]

En dat si eigenlijk een beetje wat in Europa het probleem is. Zo'n boot dat kan rond blijven varen is gewoon een probleem en niet makkelijk oplosbaar. Maar het Europese probleem is niet het Amerikaanse probleem.

Amerika is een land dat door migranten is ontstaan. Amerika heeft geen sociaal vangnet dat door migranten leeggegeten kan worden. Amerika draait op werk en banen en met een werkloosheid van ca 3.5% heeft men meer arbeiders nodig dan omgekeerd. Amerika is ook het land dat van dat soort werk economische groei kan bouwen. De migranten die in de VS aankomen spreken veelal Spaans en zijn christelijk enzovoort.
Het enige wat momenteel de drijvende krracht is, is dat Trump zoals gebruikelijk niet de Amerikaanse belangen bedient, maar de belangen (beeldvorming) voor zijn eigen achterban. En dat is keer op keer zuiver racistisch gebleken. Deze president is een zuivere racist en neemt het hele systeem mee. En daar is het verzet voor.

Zomaar een tweet
[afbeelding]

[...]

Van Hayden, CIA-chef onder Bush.
Je hebt in Amerika wel uitkeringen en subsidies, alias Social Security. Op Wikipedia: Social security lees je er meer over. Dat er geen sociaal vangnet zou zijn in Amerika is feitelijk onjuist (en een populaire mythe in Nederland). Dat die daarentegen minder is dan we in Nederland kennen is duidelijk, maar hij is er wel. Verschilt ook per staat overigens. Dat Trump een zuivere racist is, is in mijn ogen ook onjuist. Feit is dat miljoenen zwarte mensen, latino's en niet-blanken op Trump hebben gestemd, waarom zouden die op een racist stemmen? In the end gaat het om de economie en veiligheid, daar baseren veruit de meeste mensen hun stem op, wat je huidskleur is doet er niet toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

De foto van dat meisje, gescheiden van haar ouders, maakt me ziek en verdrietig. Steeds vraag ik me af; gaat zij haar ouders ooit nog zien? ;(

En natuurlijk al die andere kinderen. Wat een vreselijk inhumaan beleid. Je zou je moeten schamen als je daarop hebt gestemd.

[ Voor 31% gewijzigd door Gunner op 19-06-2018 11:14 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
rik86 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:53:
Dat gebeurt dan ook nergens, ik weet dat dit argument gemaakt word maar dat is niet juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:13:
Dat Trump een zuivere racist is, is in mijn ogen ook onjuist.
Leesvoer: Wikipedia: Racial views of Donald Trump
Gunner schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:14:
De foto van dat meisje, gescheiden van haar ouders, maakt me ziek en verdrietig. Steeds vraag ik me af; gaat zij haar ouders ooit nog zien? ;(
Misschien.....
En dat is eigenlijk al erg zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:25
Maar even tussendoor.

Ook wij in NL sluiten kids op, het heet dan in een gesloten instelling. Vorig jaar 2710, 8% meer dan het jaar er voor. En weet je, daar zitten veel kids tussen voor wie het eigenlijk heel slecht is om dat te doen (is het bijna altijd) en waarvoor een betere oplossing zou betsaan als we
a- minder regelgeving in de zorg zouden hebben
b- we buiten de lijntjes durven te kleuren

Dus behalve om ons, terecht, druk maken over wat Trump uit pure chantage doet, moeten we ook geen boter op ons hoofd hebben. Maar dat wil dus niet zeggen dat we ok geen mening over anderen mogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:59
Ik geloof trouwens best dat Trump geen racist is, ik denk dat hij geen enkele mening over dat onderwerp heeft, behalve dat hij een mening wil uitten die hem populair maakt.

Wat in mijn ogen best zorgelijk is over zoiets fundamenteels

[ Voor 15% gewijzigd door rik86 op 19-06-2018 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Delerium schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:19:
[...]

Leesvoer: Wikipedia: Racial views of Donald Trump

[...]

Misschien.....
En dat is eigenlijk al erg zat
Gelezen maar zelf niet helemaal overtuigd. Zou zelf niet op hem stemmen, maar hebben miljoenen niet-blanke Amerikanen dat dan wel gedaan? Check bijvoorbeeld latino's, een derde van hen heeft op Trump gestemd. Idem voor Aziatische Amerikanen. Lijkt me nogal sterk dat die op een 'zuivere racist' zouden stemmen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Er zijn twee dingen die je los van elkaar kunt beschouwen: de immigratieproblematiek én hoe je ermee om gaat. Dat de VS (ook) last heeft van immigratie is dan wellicht een feit, maar de beestachtige wijze waarop ze nu met kinderen om gaan is gewoon ziek en afkeurenswaardig.

Gelukkig staat het WH er nu ook écht alleen voor, op een aantal hardnekkige racisten na. Dit is op z'n minst een stap richting een kantelpunt in de support die Trump tot dusverre nog kreeg ondanks z'n bizarre beleid en handelen.

Maargoed, zoals ook in NL, en zelfs in dit topic gebeurt - FUD viert hoogtij en dus accepteren velen dit bizarre gedrag in het kader van zelfbescherming.. of wat dan ook.

@Verwijderd ze konden kiezen tussen een politiek beschadigde vrouw én een oranje brullende (zaken)man. Zeg het maar, voor wie zou je kiezen? Ik denk dat je statement over 'ze zouden toch niet kiezen voor een .. ' iets te simplistisch is. Bovendien was Trump in zijn campagne nog niet helemaal uit de white supremacy kast geklommen.. daar is ie nochtans nog steeds mee bezig.

[ Voor 22% gewijzigd door NiGeLaToR op 19-06-2018 11:30 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:24
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:25:
[...]

Gelezen maar zelf niet helemaal overtuigd. Zou zelf niet op hem stemmen, maar hebben miljoenen niet-blanke Amerikanen dat dan wel gedaan? Check bijvoorbeeld latino's, een derde van hen heeft op Trump gestemd. Idem voor Aziatische Amerikanen. Lijkt me nogal sterk dat die op een 'zuivere racist' zouden stemmen, toch?
Dat is geen argument. Want dan komt de VVD op voor de belangen van arme gezinnen in nederland watn die stmmen soms ook op de VVD.

Misschien stemmen die mensen wel om heel andere redenen op Trump of weten ze niet zo veel van dat racisme af omdat de media het daar niet over hebben (Fox in ieder geval niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
maartend schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:20:
Maar even tussendoor.

Ook wij in NL sluiten kids op, het heet dan in een gesloten instelling. Vorig jaar 2710, 8% meer dan het jaar er voor. En weet je, daar zitten veel kids tussen voor wie het eigenlijk heel slecht is om dat te doen (is het bijna altijd) en waarvoor een betere oplossing zou betsaan als we

Dus behalve om ons, terecht, druk maken over wat Trump uit pure chantage doet, moeten we ook geen boter op ons hoofd hebben. Maar dat wil dus niet zeggen dat we ok geen mening over anderen mogen hebben.
Een groot deel van nederland heeft echter niet op de partijen gestemd die dat soort beleid maken. Dat deel van nederland (toch al snel bijna 50%) mag dus prima klagen over Trump zonder hypocriet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Philip Ross schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:33:
[...]

Een groot deel van nederland heeft echter niet op de partijen gestemd die dat soort beleid maken. Dat deel van nederland (toch al snel bijna 50%) mag dus prima klagen over Trump zonder hypocriet te zijn.
Mag van mij heel erg, maar vergeet even hier niet. Niet zo hard als bij Trump, maar gesloten is gesloten. Ook al heb je TV, activiteiten en hulpverlebers die hun stinkende best doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:08:
Het is ook lastig, als je heel slap bent wat betreft immigratie, krijg je een enorme ongecontroleerde instroom met alle gevolgen van dien (zie Duitsland en Zweden). Trump lijkt weer de andere kant op te slaan. Het beleid van Canada lijkt me meer een gulden middenweg. Gewoon menselijk, maar wel duidelijke eisen en limieten. En meer betaald door vrijwillige burgerinitiatieven, i.p.v alle kosten zomaar op de belastingbetaler af te schuiven. Communicatie is ook belangrijk, die van Trump is duidelijk erg onfatsoenlijk en onvriendelijk, dat kan veel beter. Ergens gek, want Trump is een kind van een immigrante (zijn moeder is Schots).
Canada heeft de luxe dat migranten cq vluchtelingen het land niet over land kunnen bereiken. Wat werkt voor Canada werkt per definitie niet voor Europa en de VS.

Vrijwilligheid gaat ook niet werken, omdat het algemeen belang is en de meeste mensen er inderdaad niet op zitten te wachten. Bovendien zijn er mensen die er relatief meer last van hebben (arm cq laagopgeleid) en mensen die er meer profijt van hebben (rijken die goedkope arbeidskrachten kunnen gebruiken).

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
maartend schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:40:
[...]

Mag van mij heel erg, maar vergeet even hier niet. Niet zo hard als bij Trump, maar gesloten is gesloten. Ook al heb je TV, activiteiten en hulpverlebers die hun stinkende best doen.
Ook daarover word in nederland geklaagd. In ieder geval door bepaalde partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

En ondertussen; ook bij Trump : Trump escalates China trade war, threatens tariffs on $200 billion in products
President Trump threatened Monday to levy tariffs on nearly all of China’s products shipped to the United States unless Beijing agrees to a host of sweeping trade concessions, a dramatic escalation that would enlist American consumers in the brewing U.S.-China commercial conflict.

In a statement, Trump said he had ordered his chief negotiator, U.S. Trade Representative Robert E. Lighthizer, to draw up a list of $200 billion in Chinese products that will be hit with tariffs of 10 percent if China refuses his demands to narrow the yawning U.S. trade deficit and change its industrial policies.
Uiterst capabele man:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DgCYIwLVQAA0v74.jpg

Straks met de verkiezingen in November is er voor de GOP geen flinter meer over van hun 'succesvolle' belastingverlaging. Stuur die president naar Dallas voor het te laat is.

[ Voor 12% gewijzigd door Delerium op 19-06-2018 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Wel goed om te lezen dat golfkarretjes uitgesloten waren van de importheffing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:17
Delerium schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:16:
En ondertussen; ook bij Trump : Trump escalates China trade war, threatens tariffs on $200 billion in products

[...]

Uiterst capabele man:
[afbeelding]

Straks met de verkiezingen in November is er voor de GOP geen flinter meer over van hun 'succesvolle' belastingverlaging. Stuur die president naar Dallas voor het te laat is.
De links gaan nog naar de racial views van Trump... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
maartend schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:20:
Maar even tussendoor.

Sorry maar dat is niet te vergelijken, daar gaat het om kinderen die opgesloten worden om de maatschappij tegen hen te beschermen.

Hoeveel 4 jarigen zitten daartussen? Hoeveel daarvan zitten er in een kooi met 20 bij elkaar ?

Hoeveel in tentenkampen (dat gaat de "permanente" oplossing worden).

Om te vergelijken inde VS zijn er dagelijks een 50 000 kinderen opgesloten, dat staat hier compleet buiten van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
k995 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:58:
[...]

Sorry maar dat is niet te vergelijken, daar gaat het om kinderen die opgesloten worden om de maatschappij tegen hen te beschermen.
Nee, daar gaat het vaak niet om. Het gaat veelal om kinderen die ergens gesloten terecht komen omdat
- de wachtlijst voor normale zorg verstopt zijn
- gemeentes niet weten van hoe en wat
- iedereen naar elkaar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
maartend schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:01:
[...]

Nee, daar gaat het vaak niet om. Het gaat veelal om kinderen die ergens gesloten terecht komen omdat
- de wachtlijst voor normale zorg verstopt zijn
- gemeentes niet weten van hoe en wat
- iedereen naar elkaar kijkt.
In belgie komen die in een open instelling, waarom gesloten voor dergelijke gevallen in nederland?

En off topic, dat is iets heel anders dan het systematische oplsuiten in kooien omdat de voorzienignen niet klaar zijn, wat trump nu invoerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:36

vectormatic

Warlock of the doorlock

[...]

Uiterst capabele man:
[afbeelding]

Vraag me echt af hoe china hier op gaat reageren...

Zit me stiekem af te vragen hoeveel amerikaanse import producten china nu echt nodig heeft?

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

https://www.huffingtonpos..._5b2887e1e4b0f0b9e9a43e7d
Sessions spoke with Fox News’ Laura Ingraham on Monday and defended his agency amid a growing outcry over family separations at the U.S.-Mexico border under the new DOJ policy.

Last week, the Department of Homeland Security said nearly 2,000 children had been separated from their parents over a six-week period ending in May. Many of these children are being held in juvenile detention centers.

Sessions said comparisons of those centers to the Nazis camps wasn’t fair because the Justice Department was simply trying to deter people from crossing the border, not keep them in the U.S.

Well, it’s a real exaggeration, of course. In Nazi Germany, they were keeping the Jews from leaving the country,” Sessions said. “We need to think it through, be rational and thoughtful about it. We want to allow asylum for people who qualify for it, but people who want economic migration for their personal financial benefit, and what they think is their families’ benefit, is not a basis for a claim of asylum.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philip Ross schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:31:
[...]

Dat is geen argument. Want dan komt de VVD op voor de belangen van arme gezinnen in nederland watn die stmmen soms ook op de VVD.

Misschien stemmen die mensen wel om heel andere redenen op Trump of weten ze niet zo veel van dat racisme af omdat de media het daar niet over hebben (Fox in ieder geval niet).
Of misschien hebben ze daar gewoon wel goede redenen voor, weet jij veel. Alleen die mensen worden nooit geinterviewd, want de frame is dat alleen 'boze blanke mannen' op Trump hebben gestemd. Dat een zwarte vrouw op Trump stemt past niet in de frame, terwijl toch, absoluut gezien, aardig wat donkere vrouwen op Trump hebben gestemd. Ik weet ook wel dat meer op Clinton hebben gestemd, maar het is zeker niet 100 om 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Uiterst capabele man:
[afbeelding]

Sinds de aantreding van Trump zijn de beurzen keihard gestegen. Feit. Dat de afgelopen paar dagen de beurzen wat daalden doet daar weinig aan af. Joost mag weten wat de beurzen de komende tijd doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:32

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:37:
[...]

Of misschien hebben ze daar gewoon wel goede redenen voor, weet jij veel. Alleen die mensen worden nooit geinterviewd, want de frame is dat alleen 'boze blanke mannen' op Trump hebben gestemd. Dat een zwarte vrouw op Trump stemt past niet in de frame, terwijl toch, absoluut gezien, aardig wat donkere vrouwen op Trump hebben gestemd. Ik weet ook wel dat meer op Clinton hebben gestemd, maar het is zeker niet 100 om 1.
Dat is ook precies n3otthebest zei: Ze kunnen hele (in hun ogen) goede redenen hebben gehad en het verder totaal niet interesseren of het een racist is of niet. Een hoop Filippino's vinden Duterte ook een eikel en een moordlustige zak, maar hij boekt wel resultaat in zijn drugsoorlog.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Uiteindelijk zijn ook veel zwarten gewoon conservatief christelijk en stemmen ze daarom republikeins. Net als dat er genoeg boze blanke mannen zijn die niet op Trump stemmen omdat ze bijv. al slachtoffer van hem waren. Het is inderdaad niet zo simpel.

Overigens zie ik juist veel aandacht voor zwarte Trump stemmers, denk bijv. aan Kanye West die op een schild werd gehesen door de Trump media, want een zwarte man die Trump steunt (en aangezien hij steenrijk is is dat wel te verklaren).
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:39:
Sinds de aantreding van Trump zijn de beurzen keihard gestegen. Feit. Dat de afgelopen paar dagen de beurzen wat daalden doet daar weinig aan af. Joost mag weten wat de beurzen de komende tijd doen.
Zeker, vanaf het moment dat hij verkozen werd rekenden de beurzen op beleid wat keihard is voor werknemers en positief voor grote bedrijven. De belastingverlaging en deregulering van banken, farmaceutische industrie en energie legt natuurlijk de grote bedrijven geen windeieren, en dus stijgen de koersen. Het zegt wel veel dat ondanks al dat beleid dat rampzalig is voor de gewone Amerikaan en goed voor de multinationals hun koersen aan het dalen zijn. Dan moet Trump het op andere fronten heel slecht doen voor de economie, althans dat is de verwachting.

Overigens is Trump de enige president die ooit succes heeft geclaimd op basis van beurskoersen. De meeste mensen weten wel beter dan de waan van de dag te claimen, want dan krijg je het ook om je oren zodra die waan draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
ph4ge schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:47:
[...]
Overigens is Trump de enige president die ooit succes heeft geclaimd op basis van beurskoersen. De meeste mensen weten wel beter dan de waan van de dag te claimen, want dan krijg je het ook om je oren zodra die waan draait.
Als het beursklimaat negatief wordt is het de schuld van die obstructionist democrats! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
[...]

Dat was precies wat ik zei. Misschien hebben ze wel hele goede redenen om op Trump te stemmen. Maar het is gewoon niet zo dat je geen racist kan zijn als er ook zwarte mensen op je stemmen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08:24
[...]

Keihard gestegen valt wel mee. Het eerste jaar van Trump steeg de Dow Jones net iets harder dan de trend onder Obama. Sinds de grote dip eind januari is er van een stijgende trend niet echt meer sprake. Elke keer dat de beurs weer lijkt te stijgen komt Trump weer met een domme uitspraak en daalt de beurs weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:26

polthemol

Moderator General Chat
[...]

al zolang ik me kan herinneren komt de zon elke dag op nadat mijn oma heeft gebeden ;) Trump zijn beleid vs. stijging beurs is niet perse een causaal verband op dit moment. De complete wereldeconomie kent namelijk die stijgingen veelal (zelfs de VK heeft een stijging).

De meest plausibele uitleg voor de stijgende beurzen is nog altijd dat het de vruchten zijn van Obama zijn beleid (toen was die stijging al ingezet) in combinatie met een aantrekkende wereldeconomie. Dat is ook het grote probleem in hoe het continu een spin krijgt nu, alsof het rechtstreeks aan zijn beleid te linken is, of sterker nog: aan zijn persoon alleen.

Je kunt kijken naar Bush junior zijn presidentschap: de rekening daarvan is pas parten beginnen te spelen nadat hij geen president meer was.

Nog een dingetje is ook dat er behoorlijk wat geld de economie in wordt gepompt, waarbij hun begrotingstekort immens hard aan het oplopen is: dit is gewoon op de pof leven, want vroeg of laat zul je terug moeten betalen. Ter vergelijking: het nederlandse schuldpapier is ~60%ish van ons bnp. De VS zit op een ~105%ish van hun bnp momenteel (ik kan er een paar procent naastzitten, maar goed, er is een 40% verschil tussen beide, wat meer mijn punt was :) ). Nu ben ik geen econoom en heb ik maar een heel basaal begrip van economie: ik zou echter zeggen dat de verhouding schuld/gdp een dingetje is wat je binnen bepaalde grenzen wil houden, waar bij de VS geen sprake van is momenteel.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 15:43
[...]

Sinds Trump is aangetreden zijn de beurzen inderdaad gestegen. Laat dit nou net niets zeggen over hoe het met de gewone man/vrouw fincieel gaat. Beurzen zijn een goede indicator voor de top 1% niet voor het normale 95% van het volk.

Daarnaast de manier hoe die stijging voor elkaar gekregen is, deregulatie van wallstreet, iets wat meerdere republikeinen in de geschiedenis gedaan hebben wat elke keer zorgde voor een "boom bust" cycle. Dit is niet de eerste keer, ga maar even op onderzoek uit wat de triggers waren voor de vorige economische crashes. Daarnaast komt de rekening van de crash ook bij het normale volk terecht, er zullen weer bedrijven zijn die met overheid geld gered moeten worden wat uiteindelijk het volk mag betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Tja als de beurzen stijgen dan is het gevolg van de trend etc.etc. dalen de beurzen dan komt het door Trump... wat een heerlijke discussie is dit toch...

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Je kan gelukkig wel zien dat de 10-jarige trend van de beurs van stabiel omhoog naar stabiel veranderde zo rond de tijd dat Trump/GOP hun eerste budget erdoorheen ramde.

Dus wanneer je krediet wil pakken op iets, dan moet je ook de negatieve consequenties accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

We moeten niet vergeten dat de tax cuts ook voor een enorme boost in de beurs heeft gezorgd. Het gros van de cuts is immers gebruikt voor aankoop van eigen aandelen e.d.

Valt me eigenlijk tegen dat de beurzen niet verder stegen na effe anderhalf biljoen aan geld te lenen om rijke mensen rijker te maken.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
https://www.nu.nl/buitenl...mensenrechtenraad-vn.html

en het verder terugtrekken uit de internationale wereld gaat verder. De taktiek is vrij helder: 'of je doet wat ik zeg, of ik loop boos weg!'.

De reden was dus een onderzoek naar de inzet van geweld door Israel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:58

Amphiebietje

In de blubber

Kijk, wat een positieve invloed:

Financiële markten vervolgen hun stijging richtig het negatieve

Delerium schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:36:
“Well, it’s a real exaggeration, of course. In Nazi Germany, they were keeping the Jews from leaving the country,”
...by mass-murdering them. :X

Zou hij dat weten? |:(

[ Voor 27% gewijzigd door Amphiebietje op 19-06-2018 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:08

Standeman

Prutser 1e klasse

polthemol schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:04:
https://www.nu.nl/buitenl...mensenrechtenraad-vn.html

en het verder terugtrekken uit de internationale wereld gaat verder. De taktiek is vrij helder: 'of je doet wat ik zeg, of ik loop boos weg!'.

De reden was dus een onderzoek naar de inzet van geweld door Israel.
Het is niet de eerste keer dat ze zich terug trekken uit die raad. Volgens mij hebben ze dat onder bush ook gedaan.

En ergens hebben ze wel een punt, er zitten landen in de raad die zelf mensenrechten schenden en zich er geen reet van aantrekken, wat op zich bedenkelijk is. Dat nog buiten het feit dat Gitmo nou ook geen mensenrechtenparadijs is :p

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Standeman schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:21:
[...]

Het is niet de eerste keer dat ze zich terug trekken uit die raad. Volgens mij hebben ze dat onder bush ook gedaan.

En ergens hebben ze wel een punt, er zitten landen in de raad die zelf mensenrechten schenden en zich er geen reet van aantrekken, wat op z'n bedenkelijk is. Dat nog buiten het feit dat Gitmo nou ook geen mensenrechtenparadijs is :p
Zegt het regime dat net 1 van de grootste mensenschenners als een held heeft ontvangen.

Maar oke, ik weet niet zeker of NL er wel bij zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Standeman schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:21:
[...]

En ergens hebben ze wel een punt, er zitten landen in de raad die zelf mensenrechten schenden en zich er geen reet van aantrekken, wat op zich bedenkelijk is. Dat nog buiten het feit dat Gitmo nou ook geen mensenrechtenparadijs is :p
ze hebben geen enkel punt met zich terug te trekken: hun punt is dat de raad in een stemming iets aanneemt wat hun niet aan staat. Hierbij trekken ze nu in feite de antisemitisme kaart (wat een behoorlijk zielige vertoning is).

Een groot punt van de VN is ook dat je wil praten met landen en partijen, als je de raad gaat gebruiken voor slechts landen die moreel en ethisch perfect zijn, nou ja, dan heb je dus een lege zaal. Tot nu toe is de trackrecord op een hoop zaken dat een pragmatische aanpak en vooral in overleg blijven met elkaar, vele malen beter werkt dan de havik uithangen en je complete eigen zin doorduwen/opdringen.

Dit zie je dus nu met de VS hun actie: ze willen slechts hun mening horen en anders lopen ze weg. Herken je dat ergens van? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het zal vast hebben meegewerkt dat dezelfde raad de VS eergisteren veroordeelde voor hun kinderscheidingen. Fout werk, dat zijn altijd de anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
polthemol schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:12:
[...]

ze hebben geen enkel punt met zich terug te trekken: hun punt is dat de raad in een stemming iets aanneemt wat hun niet aan staat. Hierbij trekken ze nu in feite de antisemitisme kaart (wat een behoorlijk zielige vertoning is).

Een groot punt van de VN is ook dat je wil praten met landen en partijen, als je de raad gaat gebruiken voor slechts landen die moreel en ethisch perfect zijn, nou ja, dan heb je dus een lege zaal. Tot nu toe is de trackrecord op een hoop zaken dat een pragmatische aanpak en vooral in overleg blijven met elkaar, vele malen beter werkt dan de havik uithangen en je complete eigen zin doorduwen/opdringen.

Dit zie je dus nu met de VS hun actie: ze willen slechts hun mening horen en anders lopen ze weg. Herken je dat ergens van? ;)
Dat zal dan wel de reden zijn dat ze eruit zijn gestapt, maar het veranderd niet het feit dat het een raad is die voor flink gedeelte gevuld is met derde wereldlanden die complete lak hebben aan mensenrechten maar het wel grappig vinden om te klagen dat we in Nederland racistisch zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Sissors schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:24:
[...]

Dat zal dan wel de reden zijn dat ze eruit zijn gestapt, maar het veranderd niet het feit dat het een raad is die voor flink gedeelte gevuld is met derde wereldlanden die complete lak hebben aan mensenrechten maar het wel grappig vinden om te klagen dat we in Nederland racistisch zijn.
kan zijn, maar al bedacht wat het alternatief is? Een raad met slechts deelnemers uit landen die zichzelf als lichtend voorbeeld zien en de rest van de wereld wel opleggen wat ze denken dat correct is. Dat zorgt er slechts voor dat je nog eens niet meer kunt gaan praten met deze of gene natie. Hoezeer het streven naar een moreel totaal schone groep misschien ook goed klinkt, dat is een extreem slecht idee, je gaat _altijd_ een stok vinden om wie dan ook mee te slaan, buiten het punt dat het heel veel extreem discutabel is wat het juiste is, dat is een kwestie van perspectief.

Dus of het een feit is of niet wat je stelt, het is iets waar je heel weinig mee kunt. Voor de rest schieten we ook erg door continu met het 'ja maar hunnie klagen dat we racistisch zijn', lekker belangrijk, zinvoller is het om dan een dialoog aan te gaan, anders hou je slechts het over en weer gooien van wat loze argumenten en 2 kanten die zich totaal ingraven in hun eigen gelijk :) Je krijgt de situatie die de VS uitdraagt: we staan altijd open voor een dialoog en een discussie, zolang je maar dezelfde mening hebt als ons, dat schiet natuurlijk voor geen ene meter op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Onze premier heeft zich flink laten horen, de held:

Rutte zei dat het kabinet over de kwestie met de Amerikanen in contact staat, maar hij wilde niet zeggen hoe. "Ik denk dat we allemaal die beelden van dat huilende meisje hebben gezien, en ook de verhalen hebben gelezen. Dat is toch allemaal wel schrijnend."

....maar de CDA en de VVD willen de ambassadeur niet op het matje roepen...

Ik denk dat Trump nu wel onder de indruk is.

[ Voor 9% gewijzigd door Witte op 20-06-2018 10:46 ]

Houdoe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Delerium schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:38:
Het zal vast hebben meegewerkt dat dezelfde raad de VS eergisteren veroordeelde voor hun kinderscheidingen. Fout werk, dat zijn altijd de anderen.
Die raad is zinloos. Al tientallen jaren zitten notoire mensenrechtenschenders zoals Afghanistan (ja heus) in die raad, terwijl met de mensenrechten in die landen niets verbetert. Met name in het Midden-Oosten heb je zeer grove mensenrechtenschendingen, zoals dood op homofilie of levenslange gevangenisstraffen als je gewoon zegt dat je niet meer gelovig bent. Aantal resoluties daartegen: 0.

Kortom, die hele raad moet hervormd worden. Dat is ook de oproep geweest van Nederland onlangs. Nu Amerika zich terugtrekt krijg je hopenlijk die discussie weer. Trump is een gek, maar hij schopt wel heilige huisjes omver die nodig omver moeten worden geschopt (waar Trump geen onderdeel moet zijn van de oplossing overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Witte schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:45:

Rutte zei dat het kabinet over de kwestie met de Amerikanen in contact staat, maar hij wilde niet zeggen hoe. "Ik denk dat we allemaal die beelden van dat huilende meisje hebben gezien, en ook de verhalen hebben gelezen. Dat is toch allemaal wel schrijnend."

Misschien kunnen we Kim Jong-un vragen of hij even met Trump wil praten, naar hem lijkt Trump wel te luisteren en Kim zal dit beleid ook wel wat ver vinden gaan.
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:54:
Die raad is zinloos. Al tientallen jaren zitten notoire mensenrechtenschenders zoals Afghanistan (ja heus) in die raad, terwijl met de mensenrechten in die landen niets verbetert. Met name in het Midden-Oosten heb je zeer grove mensenrechtenschendingen, zoals dood op homofilie of levenslange gevangenisstraffen als je gewoon zegt dat je niet meer gelovig bent. Aantal resoluties daartegen: 0.

Kortom, die hele raad moet hervormd worden. Dat is ook de oproep geweest van Nederland onlangs. Nu Amerika zich terugtrekt krijg je hopenlijk die discussie weer. Trump is een gek, maar hij schopt wel heilige huisjes omver die nodig omver moeten worden geschopt (waar Trump geen onderdeel moet zijn van de oplossing overigens).
De raad is nog niet zo oud. Bush Jr wilde ook niet deelnemen en dat heeft niets veranderd, Trump zegt zelf ook dat als je verandering wil je wel moet blijven praten. Boos weg lopen gaat het zeker niet oplossen. Bovendien zijn de resoluties tegen Israel wel terecht, ze worden ook gesteund door de landen die hun mensenrechten wel op orde hebben. Het lijkt er gewoon heel erg op dat de VS mensenrechtenschending goed aan het praten is, cq zelf ook onder het tapijt wil vegen.

[ Voor 48% gewijzigd door ph4ge op 20-06-2018 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rutte is binnenkort in het Witte Huis. Overigens handelt Nederland met iedereen, hoe erg de mensenrechten ook worden geschonden in dat land. Zelfs ons koningshuis onderhoudt nauwe banden met regimes voor wie een mensenleven niets waard is. Gewoon een constatering, geen waardeoordeel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Trump is een gek, maar hij schopt wel heilige huisjes omver die nodig omver moeten worden geschopt (waar Trump geen onderdeel moet zijn van de oplossing overigens).
Een heilig huisje omver schoppen omdat er iets beter is, is een erg goed plan
Heilige huisjes omver schoppen en ze vervangen met een berg puin is over het algemeen geen goed idee.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

superwashandje

grofheid alom

ph4ge schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:55:
[...]
Kim zal dit beleid ook wel wat ver vinden gaan.
ja want als je in je eentje van noord naar zuid korea verhuisd word gewoon je hele familie in een strafkamp gezet in plaats van uit elkaar gehaald. veel familie vriendelijker natuurlijk :P

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:57:
[...]

Een heilig huisje omver schoppen omdat er iets beter is, is een erg goed plan
Heilige huisjes omver schoppen en ze vervangen met een berg puin is over het algemeen geen goed idee.
Nou, die VN raad mag wel omver worden geschopt hoor. Check dit lijstje van resoluties:

UN Human Rights Council Condemnations, 2006-16:
Israel 68
Syria 20
Burma 11
North Korea 9
Belarus 6
Iran 6
Eritrea 5
Sudan 3
Sri Lanka 3
Libya 2
Burundi 1
Honduras 1
Algeria 0
China 0
Iraq 0
Pakistan 0
Russia 0
Somalia 0
Turkey 0
Venezuela 0
Vietnam 0
Yemen 0
Zimbabwe 0

De ergste mensenrechtenschenders hebben nog nooit een resolutie tegen zich gekregen!!!!!! Dat is toch lachwekkend tot en met?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:33
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:11:
[...]

De ergste mensenrechtenschenders hebben nog nooit een resolutie tegen zich gekregen!!!!!! Dat is toch lachwekkend tot en met?
De vraag moet zijn: verbeterd de situatie van het rechtenschenden met deze move? De verwachting is alleszins nee.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brent schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:18:
[...]

De vraag moet zijn: verbeterd de situatie van het rechtenschenden met deze move? De verwachting is alleszins nee.
En anderen hebben andere verwachtingen. Die raad moet hervormd worden, dat is wel duidelijk. Hoe en wat is nog niet duidelijk, maar wat je wilt is dat landen met grove mensenrechtingen (zoals Pakistan) niet overal mee wegkomen, alleen maar omdat ze collectief met hun vingertje wijzen naar Israel. Dat hebben ze met succes 30 jaar lang gedaan, en nu houdt dat spelletje op. Dankzij Trump.

Laten we het zo stellen, erop achteruit gaan lijkt me bijna onmogelijk gezien hoe disfunctioneel deze raad al 30 jaar lang opereert. Obama heeft 8 jaar lang geen drol gedaan aan de mensenrechten schendingen van met name Arabische landen, about time for a change.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

[...]
Trump is een gek, maar hij schopt wel heilige huisjes omver die nodig omver moeten worden geschopt
Sinds wanneer is weglopen een optie? En wanneer gaat Trump eindelijk een echt huis bouwen?

Je loftrompet is best ongepast. Je whataboutisme is trouwens ongewenst. Dat de VS met IS of Eritrea vergeleken kan worden is al veelzeggend zat.
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:30:
ol gedaan aan de mensenrechten schendingen van met name Arabische landen, about time for a change.
Volgens mij ben je die andere republikein voor Obama vergeten, die heeft zich actief bemoeid met het Midden-Oosten. Sindsdien wil niemand er iets mee te maken hebben.
Sailliant detail: diezelfde Bush is natuurlijk de bakermat van liegen om je zin te krijgen en de puinhoop in het Midden-Oosten zegt genoeg. Je bewering dat het niet erger kan is weer zo'n misplaatste loftrompet, het kan altijd erger.

[ Voor 40% gewijzigd door Delerium op 20-06-2018 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:11:
[...]

Nou, die VN raad mag wel omver worden geschopt hoor. Check dit lijstje van resoluties:

UN Human Rights Council Condemnations, 2006-16:
Israel 68
Syria 20
Burma 11
North Korea 9
Belarus 6
Iran 6
Eritrea 5
Sudan 3
Sri Lanka 3
Libya 2
Burundi 1
Honduras 1
Algeria 0
China 0
Iraq 0
Pakistan 0
Russia 0
Somalia 0
Turkey 0
Venezuela 0
Vietnam 0
Yemen 0
Zimbabwe 0

Dat was geen goed voorbeeld van een heilig huisje :P De VS heeft die kaart al eerder uitgespeeld. Daarnaast, wel iets om goed in het achterhoofd te houden, Trump zet als focus het verwijderen van mensenrechten als onderdeel van Internationale Betrekkingen. Dat is voor het eerst sinds Neurenberg.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Laatst online: 21-08 15:52

Ik had gelezen dat de wet waar kinderen en ouderen gescheiden worden al dateert uit 1996 en nog een keer bekrachtigd is in 2013. Als een groep een misdrijf pleegt wil je hun individuele verklaringen horen, regelmatig zijn het niet hun kinderen of zijn er andere tegenstrijdigheden.
Wanneer immigranten de grens over gaan en zij direct naar de autoriteiten gaan, worden zij niet gescheiden en kunnen zij samen het oordeel van de rechter afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

[...]

En anderen hebben andere verwachtingen. Die raad moet hervormd worden, dat is wel duidelijk. Hoe en wat is nog niet duidelijk, maar wat je wilt is dat landen met grove mensenrechtingen (zoals Pakistan) niet overal mee wegkomen, alleen maar omdat ze collectief met hun vingertje wijzen naar Israel. Dat hebben ze met succes 30 jaar lang gedaan, en nu houdt dat spelletje op. Dankzij Trump.
Dus nu gaat niemand er meer op aangesproken worden. Ook niet de landen die er wel zich iets van aantrokken. Dat is echt voor-uitgang dankzij Trump.

Ik snap deze redenatie die voortdurend gevoerd wordt in vele varianten niet. Je hebt een huis. Daarin woont 10 man. 2 houden zich niet aan de regels. En dan is het vooruitgang om ze alle 10 eruit te schoppen en dakloos laten worden??

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Delerium schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:31:
[...]

Sinds wanneer is weglopen een optie? En wanneer gaat Trump eindelijk een echt huis bouwen?

Je loftrompet is best ongepast. Je whataboutisme is trouwens ongewenst. Dat de VS met IS of Eritrea vergeleken kan worden is al veelzeggend zat.

[...]

Volgens mij ben je die andere republikein voor Obama vergeten, die heeft zich actief bemoeid met het Midden-Oosten. Sindsdien wil niemand er iets mee te maken hebben.
Sailliant detail: diezelfde Bush is natuurlijk de bakermat van liegen om je zin te krijgen en de puinhoop in het Midden-Oosten zegt genoeg. Je bewering dat het niet erger kan is weer zo'n misplaatste loftrompet, het kan altijd erger.
Die VN raad moet hervormd worden, dat is het doel. En de kans daarop lijkt nu groter. Vergeet niet, ook onze minister Kaag riep op tot hervorming.

Lees: https://www.elsevierweekb...anders-vindt-kaag-590476/

Maar wat roepen van Nederland sorteert weinig effect, de VS die uit de raad stapt waarschijnlijk wel. Kan een strategische stap zijn, wat jij dan weglopen noemt. We gaan het zien.

De raad hervormen is juist nodig om dat whataboutisme te stoppen. Nu is het continu 'what about Israel' in de raad, terwijl landen als Eritrea (jij noemt ook IS, maar die zit niet in de raad) continu de dans ontspringen, omdat deze landen continu de whaboutism aandraagt om maar niet de schijnwerpers op zich te krijgen, wat broodnodig is. De mensenrechtenschendingen in Eritrea zijn nogal bedroevend. Zolang die niet worden aangepakt, blijf je vluchtelingen houden uit dat land. De bron moeten worden aangepakt!

Ik heb zelf al een idee om de raad beter te laten functioneren: iedereen die met de vinger wijst naar een ander land (vaak Israel in de praktijk) moet tegelijkertijd zelf onderzocht worden. Als Israel een resolutie tegen zich krijgt, krijgt het wijzende land zelf ook een resolutie tegen, omdat juist de meest ernstige landen, zoals Eritrea, met dat vingertje wijzen. Just an idea.

Verder, feit is dat Obama 8 jaar geen drol hier aan heeft gedaan, dat neemt toch wat glans af van zijn persoonlijkheidscultus. Ik had hogere verwachtingen van hem. Jammer. Maar goed, we leven nu met Trump, en die zet in elk geval een krachtige stap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:33
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:56:
[...]

Die VN raad moet hervormd worden, dat is het doel.
Nee, het doel is betere mensenrechten.
En de kans daarop lijkt nu groter.
Nee, die lijkt kleiner. Stap 1 is landen aan boord krijgen, die stap is nu ongedaan gemaakt. De rest van de wereld zit er nog, weet je wel?
Vergeet niet, ook onze minister Kaag riep op tot hervorming.
Hervormen betekent wat er is verbeteren, niet afbreken en vervolgens 0,0 plannen tonen voor wat erna komt.
Verder, feit is dat Obama 8 jaar geen drol hier aan heeft gedaan, dat neemt toch wat glans af van zijn persoonlijkheidscultus. Ik had hogere verwachtingen van hem. Jammer. Maar goed, we leven nu met Trump, en die zet in elk geval een krachtige stap.
Immers, kracht tonen is het voornaamst :F

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

@Verwijderd
Hoe kom je eigenlijk op het idee dat het Trump om mensenrechten te doen is? Zelfs bij zijn meeting met Kim kwam het nauwelijks ter sprake, dus vanwaar je betogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:50
Nature schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:47:
[...]

Ik had gelezen dat de wet waar kinderen en ouderen gescheiden worden al dateert uit 1996 en nog een keer bekrachtigd is in 2013. Als een groep een misdrijf pleegt wil je hun individuele verklaringen horen, regelmatig zijn het niet hun kinderen of zijn er andere tegenstrijdigheden.
Wanneer immigranten de grens over gaan en zij direct naar de autoriteiten gaan, worden zij niet gescheiden en kunnen zij samen het oordeel van de rechter afwachten.
Heb je hier een bron van? En is er wellicht ook informatie over het scheiden van familieleden tijdens het bewind van Clinton en Obama?

Wil het niet opnemen voor Trump maar erger me wel dood aan de enorme media hetze tegen republikeinse presidenten en de verheerlijking van democratische (wat hier ook de gemiddelde tendens is overigens).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Malt007 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:04:
[...]

Heb je hier een bron van? En is er wellicht ook informatie over het scheiden van familieleden tijdens het bewind van Clinton en Obama?

Wil het niet opnemen voor Trump maar erger me wel dood aan de enorme media hetze tegen republikeinse presidenten en de verheerlijking van democratische (wat hier ook de gemiddelde tendens is overigens).
Onder Obama gebeurde het ook al, maar in mindere mate en het was geen bewuste politiek, maar een vervelende bijkomstigheid.

Het verschil is nu, dat door 'illegal entry in the US' als misdaad te bestempelen, dit automatisch tot gevolg heeft dat AL die kinderen apart moeten worden gezet.
Dit is HEEL eenvoudig op te lossen door ff wat wetgeving (democraten hebben al met iedereen-0 voorgestemd voor dergelijke wetgeving begreep ik, maar de republikeinen+ Trump blokkeren het momenteel) door het huis te jassen of een executive order te tekenen, Maar dit wordt bewust niet gedaan omdat Trump deze schrijnende vertoning wel goed uitkomt: het afschrik-effect zal groot zijn.

En ergens in zijn hoofd heeft hij de frame verzonnen dat de democraten deze regel hebben bedacht en dus schuldig zijn. Dat roept hij overal en nergens. Terwijl het natuurlijk onzinnig is.

[ Voor 5% gewijzigd door FunkyTrip op 20-06-2018 12:12 ]

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
Hoewel er inderdaad redelijk wat kritiek op Trump is (vaak met argumenten en bronnen) kan het zijn dat het soms wwat lijkt alsof er een hetze gaande is. Maar door het een hetze te noemen schrijf je terechte en onderbouwde kritiek al snel af als onderdeel van die hetze en niet als terechte kritiek.

Ik zie inderdaad meer kritiek op Trump dan op Obama/Hillary maar de kritiek op Trump is over het algemeen dan wel veel beter onderbouwd dan de kritiek op Obama/Hillary.

Ik zie overigens geen verheerlijking van de democratische partij of presidenten hier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
[...]

Laten we het zo stellen, erop achteruit gaan lijkt me bijna onmogelijk gezien hoe disfunctioneel deze raad al 30 jaar lang opereert. Obama heeft 8 jaar lang geen drol gedaan aan de mensenrechten schendingen van met name Arabische landen, about time for a change.
Je bent een beetje een rant aan het doen.

- obama heeft 8 jaar lang geen drol gedaan aan de mensenrechten schendingen: feitelijk onjuist. Maar het punt is dat je een absoluut ervan maakt en dan ga je met wat semantisch gedoe altijd iets kan vinden dat je een argument zou geven. Obama heeft zich oa. met Noord-Korea bemoeit, Afghanistan zijn verbeteringen ingezet, Iran was bezig zich wat aan te passen en ook Israel heeft meningen en acties gekregen. Het steeds terugverwijzen naar Obama is geen argument, het is vooral een whataboutism en daarbij blijf je dan hangen in 'ja maar het is niet perfect, dus hij heeft niets gedaan!'. De wereld is niet perfect, maatregelen zijn niet perfect.
- Hervormen: Dat doe je niet door ergens van weg te lopen, het enige wat je dan doet is weglopen;
- heilige huisjes omschoppen: Israël staat zo hoog op die lijst omdat ze doorlopend schendingen blijven uitvoeren, bovenal omdat de VS met veto's blijft zwaaien;
- landen en culturen hervormen langzaam. Je kunt simpelweg niet zeggen 'vanaf morgen ga jij alle homoseksuelen perfect volwaardig en gelijkwaardig laten meedraaien in de maatschappij!', zo werkt het simpelweg niet. Anders denken dan dat is naïef at best. Je hebt te maken met een meme die je moet wegwerken om maar eens te beginnen;
- er zijn wat landen wegkomen met schendingen omdat veto-landen (hey, daar is de VS weer, al had Obama de VS een keer laten onthouden bij een stemming over Israël) ze de hand boven het hoofd blijven houden. Rusland is er ook heel erg goed in trouwens. Maar je gaat dat probleem niet van tafel halen door weg te lopen. Als je in een gesprek weg loopt, dan resulteert dat slechts in geen gesprek meer;

Je visie op de VN is nogal extremistisch te noemen in mijn ogen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
[...]

https://www.snopes.com/fa...aration-detention-minors/

Snopes heeft het uitgezocht: conclusie is dat dit volledig op het bordje van Trump/Sessions/GOP komt en niemand anders. Trump en Sessions kunnen dit met 1 telefoontje per direct laten stoppen (letterlijk 1 telefoontje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:56:
[...]

Die VN raad moet hervormd worden, dat is het doel. En de kans daarop lijkt nu groter. Vergeet niet, ook onze minister Kaag riep op tot hervorming.

Lees: https://www.elsevierweekb...anders-vindt-kaag-590476/

Maar wat roepen van Nederland sorteert weinig effect, de VS die uit de raad stapt waarschijnlijk wel. Kan een strategische stap zijn, wat jij dan weglopen noemt. We gaan het zien.

De raad hervormen is juist nodig om dat whataboutisme te stoppen. Nu is het continu 'what about Israel' in de raad, terwijl landen als Eritrea (jij noemt ook IS, maar die zit niet in de raad) continu de dans ontspringen, omdat deze landen continu de whaboutism aandraagt om maar niet de schijnwerpers op zich te krijgen, wat broodnodig is. De mensenrechtenschendingen in Eritrea zijn nogal bedroevend. Zolang die niet worden aangepakt, blijf je vluchtelingen houden uit dat land. De bron moeten worden aangepakt!

Ik heb zelf al een idee om de raad beter te laten functioneren: iedereen die met de vinger wijst naar een ander land (vaak Israel in de praktijk) moet tegelijkertijd zelf onderzocht worden. Als Israel een resolutie tegen zich krijgt, krijgt het wijzende land zelf ook een resolutie tegen, omdat juist de meest ernstige landen, zoals Eritrea, met dat vingertje wijzen. Just an idea.

Als ad interim, ik wil best met je in discussie gaan, maar het is mij onduidelijk wat je wenst te bereiken. In die zin dat je berichten weinig tot geen ingang bieden voor uitwisseling, het komt enorm over als een oefening in herhaling van dezelfde basale concepten ter ondersteuning van een specifieke perceptie. Dat is vasthouden aan een platform of podium, het is niet een ingang voor gesprek.

Ik zou op je bericht in kunnen gaan, zaken zijn immers niet enkel niet zo eenvoudig, ze zijn op punten ook incorrect - zoals je ze aanstipt. Ik zie echter vooralsnog weinig nut daarvan.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
FunkyTrip schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:11:
[...]

En ergens in zijn hoofd heeft hij de frame verzonnen dat de democraten deze regel hebben bedacht en dus schuldig zijn. Dat roept hij overal en nergens. Terwijl het natuurlijk onzinnig is.
Dat heeft hij natuurlijk zelf niet verzonnen. Daar is hij te dom voor.

In mijn ogen is het van een zo ontzettend laag niveau wat hij doet dat ik niet snap dat de Fox-kijker dat allemaal maar slikt. Dat iets ergens in een wet staat die ooit door de Democraten bedacht is, betekent niet dat je die perse tot op de letter moet uitvoeren. Het zou wat zijn. Neem bijvoorbeeld: https://www.nutteloze-fei...tten/rare-wetten-amerika/

Wat Trump en zijn vrinden nu doen is bijna te vergelijken met (ik pak er een willekeurige regel uit van de zojuist geciteerde site):
Brandweerwagens zijn bij wet verplicht bij elk rood stoplicht te stoppen in New Orleans. En dan lekker een in de fik staand detentiecentrum af laten fakkelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nature
[...]

Het gebeurde wel maar veel minder, maar we leven in een andere wereld nu. Het is in de VS en in in Europa gebleken dat ongecontroleerde immigratie desastreus is voor de samenleving, het zaagt aan de stoelpoten van de democratie en rechtstaat. Vertrouwen in de overheid erodeert en alle westerse landen hebben er mee te maken.
Mensen kunnen een probleem hebben in hun land van herkomst zij kunnen Amerika vragen om hulp, maar zij kunnen niet de behandeling kiezen, wellicht kan Amerika bemiddelen of iets anders doen maar er blindelings van uitgaan dat jij de behandeling kan kiezen namelijk verblijf in de VS is achterhaald.
Er zijn veel mogelijkheden die niet hun verblijf in de VS vereisen, en mensen die zich gewoon meteen melden bij de autoriteiten hoeven niet te vrezen om gescheiden te worden van hun kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Nature schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:03:
en mensen die zich gewoon meteen melden bij de autoriteiten hoeven niet te vrezen om gescheiden te worden van hun kinderen.
incorrect, ook die mensen zijn instant de sjaak. Sterker nog, een kleine steekproef van Amnesty International toonde aan dat het merendeel zelfs gewoon mensen waren die legaal een aanvraag wilden komen doen.

Het beleid wordt dus op 100% van de asielzoekers, zonder te kijken of ze terecht of onterecht asiel aanvragen, toegepast, nog _voor_ er een horing of rechtzaak is geweest.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

FunkyTrip schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:11:
Dit is HEEL eenvoudig op te lossen door ff wat wetgeving (democraten hebben al met iedereen-0 voorgestemd voor dergelijke wetgeving begreep ik, maar de republikeinen+ Trump blokkeren het momenteel) door het huis te jassen of een executive order te tekenen, Maar dit wordt bewust niet gedaan omdat Trump deze schrijnende vertoning wel goed uitkomt: het afschrik-effect zal groot zijn.

Het is erger: hij wil de Democraten dwingen zijn hele pakket, alles of niets te accepteren. Dus alleen als de muur en al zijn andere haat en onzin wordt geaccepteerd, dan wil hij het stoppen.

Hij is als de vrouwenmishandelaar die zegt "zie wat je me dwingt te doen".

Het werkt omdat er heel ambtenaartjes zijn die gewoon doen wat ze opgedragen wordt. De parallelen met de Nazi's zijn heel treffend, ook daar waren zat gewone mensen die doorgingen met dat gedrag en het overnamen.

En voor iemand Godwin's Law noemt: https://twitter.com/sfmnemonic/status/896884949634232320
Mike Godwin (Verified account) @sfmnemonic

By all means, compare these shitheads to Nazis. Again and again. I'm with you.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
polthemol schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:08:
[...]

incorrect, ook die mensen zijn instant de sjaak. Sterker nog, een kleine steekproef van Amnesty International toonde aan dat het merendeel zelfs gewoon mensen waren die legaal een aanvraag wilden komen doen.

Het beleid wordt dus op 100% van de asielzoekers, zonder te kijken of ze terecht of onterecht asiel aanvragen, toegepast, nog _voor_ er een horing of rechtzaak is geweest.
Het is een methode om er voor te zorgen dat migranten gegarandeerd hun kinderen kwijtraken en eigenlijk ook geen kans op asiel hebben. Ik vind dit onmenselijk.

Maar op basis van besmette nieuwsbronnen is het vrijwel onmogelijk om door te krijgen wat er echt speelt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
polthemol schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:08:
[...]

Ik zie niet in wat voor autoriteit Amnesty heeft, wat wel duidelijk is is dat je alleen gescheiden wordt wanneer je gearresteerd wordt. Het kan zijn dat je asiel aanvraagt maar je verhaal rammelt en dat je toch gearresteerd wordt, maar als je oprecht bent, niet eerder hebt geprobeerd asiel aan te vragen, de kinderen werkelijk van jou zijn je geen eerdere misdaden hebt begaan etc je niet gescheiden zal worden.
Pagina: 1 ... 11 ... 124 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=26]Zero Tolerance [/font]

Stel je ziet dit topic als nieuwe deelnemer en je bent het oneens met de consensus, dan verwachten we dat je je standpunten onderbouwt met betrouwbare bronnen, zo ontstaat er een constructieve wederzijdse discussie. Het is niet de bedoeling om in dit topic te gebruiken om direct de confrontatie op te zoeken. Neem bij twijfel contact op moderatie. Bij overtreding behouden we het recht voor berichten te verwijderen

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Aanvullend hierop is het topic vanaf nu Zero Tolerance. Dat houdt in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren. Daaronder vallen bijvoorbeeld ook:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
We hanteren hier verder een "Amerikaanse" manier van sturing namelijk; three strikes and you are out.