Wellicht wil Trump weten hoe je het voor elkaar krijgt om wel legaal je burgers af te luisteren?incaz schreef op maandag 18 juni 2018 @ 19:16:
Ik snap eigenlijk niet wat onze ministerpresident te zoeken heeft bij een leider die, naast openlijk ambieren van een autoritair regime en het schofferen van de democratische leiders van de G7, jonge kinderen bij hun ouders weghaalt en opsluit in kampen en kooien.
De VS is niet meer onze geallieerde, maar een op grote schaal (veel groter dan voorheen) mensenrechtenschendend land dat meer dan duidelijk heeft gemaakt dat het onbetrouwbaar is. Bij uitstek een situatie om vooral even afstand van te houden.
Er is vanuit de bevolking totaal geen interresse in de politiek. En ik snap dat wel, want wat je ook stemt je wordt toch wel belazerd. Op de 1 of ander manier is er een beweging ingezet in de jaren '80 die voor een disconnect heeft gezorgd bij de politiek naar het volk toe.Verwijderd1 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 17:53:
[...]
Dat ligt er volgens mij heel erg aan naar welk programma je kijkt. Je hebt journaals waarbij elk puntje in minder dan een minuut langs komt, daarmee krijg je inderdaad inhoudelijk weinig mee. NBC en ABC hebben in ieder geval ook diepte programma's waarbij langer op een onderwerp ingegaan wordt, vaak met meerdere experts (advocaten, economen, hoogleraren, oud-bewindslieden en ex-ambtenaren). Hoe die experts op elkaar reageren geeft een goed beeld van de situatie.
Ook talkshows hebben vaak goede discussies, denk aan Real Time with Bill Maher (altijd politiek geladen, liberale insteek, vaak ook republikeinse gasten die dan aan de tand gevoeld worden.) Ook de mainstream talkshows hebben soms politieke interviews, denk aan Stephen Colbert met voormalig FBI director Comey (paar maanden terug?) en afgelopen week met de advocaat van Stormy Daniels en the Mooch.
Generaal Hayden (voormalig NSA director en voormalig CIA director) is ook 'vaak' (voor een general) te zien op te TV en heeft dan ook altijd interessante punten (ook over Trump en bepaalde beslissingen die hij neemt).
Het wordt ook steeds ingewikkelder. Vraag aan een voorbijganger maar eens wat dividendbelasting is. Alleen het woord al, daar moet je wel voor gestudeerd hebben om de definitie ervan te kennen.
Het is ook een ver-van-mijn-bed show, evenals 'het klimaat'. Want als de 'hoge heren' in Den Haag het niet oplossen, dan zal er wel niets aan de hand zijn. Dit is analoog aan 'daarom stem ik, zodat mensen die het beter weten, dat soort zaken regelen'. Dit statement vind je ook regelmatig terug in reacties op de frontpage.
Zelfs een Arjan Lubach haalt niet de cijfers die ertoe doen. Hell, vroegah hadden we Seth Gaaikema en een Freek de Jonge die politiek beladen onderwerpen, en dat houdt meer dan alleen immigratie in, onder het voetlicht brachten. Vooral Freek kon goed van leer trekken.
Vraag anders voor de lol eens wat er staat tegenover dat briefje van 50 wat iemand in zijn portemonnee heeft zitten. De meerderheid zal zeggen dat dat goud is wat opgeslagen ligt bij de Nederlandse Bank.
De Nederlandse burger heeft niet zoveel met politiek en financien. Zeker niet met de werking ervan.
[ Voor 64% gewijzigd door j-phone op 19-06-2018 00:00 ]
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."