Uhmmie schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:05:
[...]
Dat hebben we ook al geprobeerd

. Aangebeld, briefjes, maar ze willen gewoon geen contact. Ze wonen al 20+ jaar in die woning. En in de straat kent niemand ze. (Dat weten we omdat we een borrel voor de buurt georganiseerd hadden toen we er kwamen wonen en zij de enige waren die niet gekomen zijn).
Dreigen heb ik helemaal geen zin in. Het gaat om 90 euro (als ik zo snel even zie), dan bewaar ik liever de vrede. Want op dit probleem na heb ik helemaal geen last van ze. Nu maar hopen dat dit doek gaat werken

.
Maar bedankt voor de tip. Want dit spul ziet er echt wel beter uit dan de versie die ik gevonden had.
de rizomen van bamboe gaan niet al te diep, maar gebruik echt geen doek, maar een plastic plaat.
zoals aangegeven.
dan hou je het echt voor 99,99% tegen.
(er zijn altijd einde aan de plaat en daar kan de rizoom om heen groeien
bij het huis of achter bij de schutting, vandaar dat ik net geen 100% geef.)
tja het is wel dat eigenlijk je buren dit hadden moeten doen, maar als die 100€ je vrede geeft dan is het de best uitgegeven geld van je leven.
zo goedkoop is vrede normaal gezien niet.

Wackmack schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:27:
We willen graag enkele witte borders in de tuin. Dit kan je maken op verschillende manieren. Muur metselen, vrij veel werk en wat overdreven. De standaard grijze border wit verven en laten stucen. De grote witte plantenbakken van polyester echter zijn deze onbetaalbaar.
Weet iemand een goedkoper alternatief? Als het te duur is, stel ik het een jaartje uit.
ik zou niet met dat soort bakken in de tuin werken.
het word nat buiten en dan krijg je eigenlijk altijd wel mos of algen.
dit soort dingen zien er leuk uit in een reclame folder, maar naar een paar jaar is het poetsen poetsen en nog eens poetsen.
het kan zijn dat dat je hobby is, dan ga gerust je gang.

Leuke verhalen weer over de bamboe. Heb het idee om een zwarte niet woekerde bamboe in de tuin te zetten als afscheiding van de container. Wilde een speciekuip ingraven maar misschien is zelfs dat niet genoeg.
er zijn een paar soorten die je leuk in een speciekuip kunt houden, maar dat is niet die zwarte.
dat is een vrij grote soort die ruim uit elkaar wil staan, dus eigenlijk wil je die dan heb je al snel meer als 2m2+ nodig om hem leuk te krijgen.
beter kun je juist een flink woekerende bamboe gebruiken die wat lager is.

rechts achter de vijver staat er 1.
die maken een mooie bos om een container (voor mij de compostbak) te verbergen.
die moet je wel met een goede rand op zijn plek houden, maar is niet echt moeilijk.

(kan de soort wel opzoeken als je wil)
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)