Bedankt voor de reacties. Heel fijn.
De situatie is inderdaad dat ik door het huis moet. Dit is van straat tot tuin gepolierde beton, die ik plan te beschermen met OSB platen op rubbers. Het is een rechte lijn, maar ik moet 2 dorpels over, een deur van 1m breed door en door de keuken. Aan de straat zijde heb ik een grote dubbele deur en achteraan is een schuifraam zonder dorpel.
Niet ideaal, maar door last minute aanpassingen is het niet anders. We wisten dus dat er ons een stevig klus te wachten stond.
Grote machines zijn daarom geen optie.
@
Woody179 Goede tip van de afzetcontainer. Ga ik eens bekijken of het niet een betere optie is dan met een zeil en losgestort.
@
HiBe Bigbags zijn zeker een optie die ik overwegen heb, maar 3x duurder. Met een kraan erbij die hoog en ver genoeg reikt lijkt me dit niet echt een optie. We hebben in het verleden wat stabilisé laten leveren in bigbags en dit onhandig om te scheppen.
@
Teijgetje Zo'n skidsteer is inderdaad ideaal, maar dus net iets te breed.
@
henkie196 Er kunnen inderdaad geen al te grote vrachtwagens hier door de straten. Een vrachtwagen 'grootorde: containers laden' kan wel. Dus lijkt me inderdaad dat 15m3 per keer sowieso de max is.
Samengevat lees ik 10-12 kruiwagens/kuub.
5 min per ritje, lijkt me redelijk. Voor een rit heb ik 2 mensen nodig: 1 scheppen en 1 rijden. UIteraard gebeurd dit parallel.
Realistisch lijkt me dit scenario:
- 12 kruiwagens x 50 kuub = 600 keer heen en weer
- 5 min (lijkt me inderdaad redelijk) x 600 = 3.000min of 50u
- Werken in 2 duo's geeft 25u per duo = 3-4 stevige dagen werk
@
pjot1 Ik heb een goede conditie en vind wel mensen die wat aankunnen, maar dit wordt misschien wel heel pittig. Zo'n knikmops is inderdaad ideaal en ook de manier waarop de arme grond werd afgevoerd. Alleen is is momenteel geen optie meer.
Het lijkt me dus noodzakelijk om een betere en vooral machinale manier te zoeken om de klus te klaren.
Ik heb wat opgezocht en
dit lijkt me wel een goede oplossing. Niet te breed, zelfladend en 1/3 kuub per keer. Daarmee zou ik dan 2 ladingen van 15m3 per dag kunnen naar achter brengen, zonder mijn rug te breken.
Een andere oplossing kan zijn om met een
transportband door het huis te gaan. Van straat tot in de tuin wordt dan met een transportband gedaan en in de tuin kan ik het dan nog met kruiwagens (rustig aan, geen rush) verspreiden. Iemand ervaring met zo'n transportbanden?
Ook zoiets kan een oplossing zijn:
https://www.eurorent.be/n...r-450-kg-elektrisch-knik/
Daar kan ik er dan bv 2 van huren en dan kan ik ook 2 x 15m3 per dag laten komen. Is het wel scheppen...