Kuubzakken grond verplaatsen naar achtertuin

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacey1989
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-06 12:54
Allen,

Ik hoop een beroep te kunnen doen op jullie creativiteit.

Ik heb een grote uitsparing in mijn achtertuin vanwege het verwijderen van een vijver. Nu wil ik deze graag vullen met grond. Mijn initiële idee was om een stel pallets klaar te zetten voor de leverancier en hem 10 kuubzakken grond hierop te zetten. Daarna kan ik met behulp van een pompwagen die zakken door mijn poort heen persen (deze is net een fractie krapper dan 100cm), vervolgens tot de rand van de oude vijver brengen en deze omduwen/trekken.
Nu is mijn vader bang dat vanwege de kleine hoeveel contact die een pompwagen met de grond maakt en het grote gewicht (1,5 ton per zak) dat je heel snel de tuinstenen de grond in duwt en je vast komt te zitten tegen de rest van de bestrating.

Hebben jullie misschien ideeën of ervaringen die mij hierbij kunnen helpen? De wens is natuurlijk om dit zo budgetvriendelijk mogelijk uit te voeren, maar om te voorkomen dat ik 1000 kruiwagens heen en weer moet lopen.

Beste antwoord (via Spacey1989 op 07-10-2019 21:40)

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12:06
Afbeeldingslocatie: https://thumbs.dreamstime.com/z/een-rij-van-tuinkruiwagens-op-de-straat-dichtbij-bouwopslag-die-worden-blootgesteld-st-petersburg-rusland-mei-148122788.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Je hebt zand genoeg om de tegeltjes weer recht te leggen toch? Anders gewoon even rijplaten huren.

[ Voor 22% gewijzigd door jeroen3 op 07-10-2019 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:58
Kan de leverancier ze niet gewoon meteen in je tuin zetten? Vaak komen ze met een flinke vrachtwagen met zo'n arm er aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
Nu is mijn vader bang dat vanwege de kleine hoeveel contact die een pompwagen met de grond maakt en het grote gewicht (1,5 ton per zak) dat je heel snel de tuinstenen de grond in duwt en je vast komt te zitten tegen de rest van de bestrating.
Verstandige vader heb je, die pompwagen gaat inderdaad zakken met 1,5ton op de lepels, en krijg je dan met geen mogelijkheid meer van de plek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:24

Fiber

Beaches are for storming.

Zoiets dus:

Afbeeldingslocatie: https://www.macamo.be/images/Alukraan-Over-Huis.jpg

:)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-06 09:57
Daarnaast vraag ik mij af of je een zak van 100cm x 100cm x 100cm die bol staat ooit door die deur gaat krijgen. Zand is weinig vormbaar met zo'n volume.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:39

wontcachme

You catch me? No you wont

Of een zand blaas wagen. Zal denk ik alleen wel flink wat kosten.

[ Voor 6% gewijzigd door wontcachme op 07-10-2019 21:08 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

En een pompwagen met 1500 kg krijg je sowieso niet van zijn plek, tenzij op een strakke betonvloer...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
https://www.boels.nl/hure...ranen/minikraan-135-meter :?

Ik vraag me echt af of je zo'n zak door < 100cm deur krijgt.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • Beste antwoord
  • +33 Henk 'm!

• Bushie
Afbeeldingslocatie: https://thumbs.dreamstime.com/z/een-rij-van-tuinkruiwagens-op-de-straat-dichtbij-bouwopslag-die-worden-blootgesteld-st-petersburg-rusland-mei-148122788.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Dat wat fiber laat zien is prima, of eventueel transportband huren via boels oid.
Afbeeldingslocatie: https://www.boels.nl/assets/modules/products/transportband_3_m_big_1.jpg
https://www.boels.nl/hure...cials-1/transportband-3-m

(ik heb toevallig afgelopen zomer 40m3 aarde laten storten voor zwembad te dempen).
Kon gelukkig achterom met vrachtwagen en klein gravertjee achterom.

[ Voor 53% gewijzigd door mvrhrln op 07-10-2019 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Gewoon kruien ja, potgrond is niet zo zwaar.
Twee maanden geleden nog 25 kuub zand gedaan, ging prima.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-06 22:54

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Tja, dit zie ik ook als de beste oplossing. Zo hebben zij het ook gedaan bij onze verbouwing van de tuin een jaar of 2 geleden. Ja het duurt even, maar met 4 man (2 opscheppen, 2 rijden) is dat in een middag echt wel geklaard.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

mvrhrln schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:10:
Dat wat fiber laat zien is prima, of eventueel transportband huren via boels oid.

(ik heb toevallig afgelopen zomer 40m3 aarde laten storten voor zwembad te dempen).
Kon gelukkig achterom met vrachtwagen en klein graverte achterom.
Moet je wel weten wat je doet, die dingen kunnen ook omvallen. Op je huis. O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 11:25
Ik zie een kans, 1000 120 kruiwagens is een geweldige workout. En een prima zaterdagmiddag activiteit voor vrienden en familie. Bammetjes erbij, biertje achteraf. Paar maanden terug nog een vriend geholpen met iets van 5 wagens van 8 kuub te verplekken de tuin in. Hij had wel een klein happertje geregeld om de kruiwagens te vullen, dat scheelde aanzienlijk scheppen.

Maargoed, tis de goedkoopste optie - de benenwagen.

Edit: oh tis zo te zien meer werk om dit topic te openen dan die kruiwagens heen en weer te slepen :)

[ Voor 12% gewijzigd door NiGeLaToR op 07-10-2019 21:21 ]

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:59

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

10m3 zijn grofweg 120 kruiwagens. Stroop je mouwen op en begin te schuppen en te rijden, paar uurtjes en je bent er ook vanaf.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Met dit model kan je slechts 1 zak over het huis zetten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spacey1989
Allen, bedankt voor de snelle reacties. Ik zie dat ik ook een 0 verkeerd geteld heb. Het is inderdaad geen 1000 maar 100 (plus/minus) kruiwagens. Hoewel een kraan makkelijk zou zijn, lijkt me dat geen optie, omdat deze minstens 8 meter moet kunnen overbruggen.

Ik zal dus het bier koud zetten en wat familie/vrienden uitnodigen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:18

Yucon

*broem*

Kruiwagens vallen inderdaad reuze mee, maar het is wel verstandig ze niet overvol te laden. 200 halve kruiwagens gaat echt stukken makkelijker dan 100 flink volle kruiwagens. Dat is namelijk het verschil tussen flink met zo'n wagen moeten slepen en kracht zetten om te kiepen, of gewoon heen en weer te lopen en rustig om te kiepen.

Ik ben zelf niet bijzonder sterk maar ik heb de afgelopen jaren een aantal keer in m'n eentje zonder problemen 5 kuub op een avondje weggereden. Vooraf leek het me een enorme klus maar achteraf stelde het eigenlijk helemaal niet veel voor.

Succes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik O
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-05 22:26
Rupsdumper kan 300L per keer aan. Gaat lekker snel. Moet je het wel nog in scheppen.
3 man scheppen, 1 man rijden. Ben je echt zo klaar. Scheelt enorm ten opzichte van kruiwagen.

En ik zou het zand los laten storten op een parkeerplek oid. Die zakken zitten alleen maar in de weg met scheppen.

(Zelf nog 40 kuub te gaan uit de toekomstige woonkamer...)

[ Voor 28% gewijzigd door Erik O op 07-10-2019 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dunnevandale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:36
Met een rupsdumper of een kleinere versie, de rupskruiwagen, draai je gegarandeerd de bestrating eruit.
Ik zou het gewoon met kruiwagens doen, en dan het grootste gewicht op de voorkant leggen, dat scheelt aanzienlijk gewicht aan je armen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:51
Ts, zie ook bericht van @Erik O

Zelf ook 12 kuub moeten verplaatsen van voor naar achter.
Met kruiwagens is het te doen, maar een rupsdumper is inderdaad ideaal.
(zeker als je niet 6 man en 3 kruiwagens regelen kan)

Zand inderdaad los laten storten, is inderdaad veel makkelijker spitten.
Het is nogal boven je macht scheppen aan het begin, en het laatste beetje is ook helemaal ruk.
Daarnaast is het nog goedkoper ook.

Met een kleine schranklader kan je het ook in je eentje.

[ Voor 6% gewijzigd door FRANQ op 08-10-2019 08:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dunnevandale schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 22:30:
Met een rupsdumper of een kleinere versie, de rupskruiwagen, draai je gegarandeerd de bestrating eruit.
mijn ervaring met een rupskruiwagen is dat de bestrating gewoon heel blijft: het gewicht is goed verdeeld over de rupsbanden. wel moet je altijd beide rupsbanden tegelijk laten bewegen: niet 1 stilhouden om een scherpe bocht te maken: dan schuur je je tegels wel wat kapot.

ik had zo'n soort:
Afbeeldingslocatie: https://www.harthoornvlissingen.nl/dynamisch/bibliotheek/cache/690_385_6_18_1_nl_zand_rijden_zeeland_seaport_007.jpg
die heeft ook een ingebouwde schep zodat je ook minder zelf hoeft te scheppen

is ook erg leuk om met zo'n ding aan de slag te gaan :)

ik had achteraf wel een niergordel willen hebben: een hele dag op dat trilding gaf me wandelende nieren :+

[ Voor 15% gewijzigd door Leipo op 08-10-2019 08:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zou het persoonlijk los laten storten en niet in big bags laten aanleveren. Kan wel de helft van het geld schelen.
Het schept ook makkelijker in de krui. Uit zo'n big bag scheppen is niet echt makkelijk.
Natuurlijk vooraf even een zeiltje neerleggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 1261828

Paar kratjes bier, paar kruiwagens en een paar vrienden, dat lijkt me het handigst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:36
Pompwagen gaat wegzakken op kleine tegels kan ik je uit persoonlijke ervaring vertellen. Lekker scheppen en kruien, ook hier was het binnen no-time weggereden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
onverdicht droog zand weegt 1400kg/m³. verdicht en/of vochtig zand gaat ruim over het draagvermogen van jouw pompwagen heen ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:59

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Cheesy schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:35:
Ik zou het persoonlijk los laten storten en niet in big bags laten aanleveren. Kan wel de helft van het geld schelen.
Het schept ook makkelijker in de krui. Uit zo'n big bag scheppen is niet echt makkelijk.
Natuurlijk vooraf even een zeiltje neerleggen.
Big bags opensnijden, is dat probleem ook ineens opgelost.

Zo heb ik het ook gedaan met 4 big bags aan kiezels.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 16:11
Ik moest 6 kuub geel zand de tuin in hebben en vervolgens 6 kuub zwart zand er uit, 12 kuub totaal. Ik had 4 kruiwagens geregeld en een man of 5-6. Paar scheppers en de rest lopen. Nadeel bij mijn tussenwoning / achtertuin is dat ik een heel stuk achterom moest tot bij garageboxen (60m). Maar toch was het klusje in een paar uurtjes geklaard. :)

Ik had mijn zand gewoon in een container laten komen, was voor het afvoeren van de overgebleven zwarte grond ook handig. Wellicht is een container zand op grote volumes ook wel goedkoper dan bigbags?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJlol
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-06 22:44
In tegenstelling tot alle andere hier, hoefde ik maar 1 kuub zand te verplaatsen. Wel een eindje lopen omdat ik in het midden van het rijtje woon. Dit heb ik grotendeels alleen gedaan, met een kruiwagen gekocht voor ~10 euro en was net zoals bij de anderen prima te doen. Het gaat wat dat betreft sneller dan je denkt. Uiteindelijk heb ik de kruiwagen weer voor 20 euro verkocht :).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 08:14
Ongeacht welke manier van sjouwen je kiest: Bevestig vooraf wat houten platen rondom je poort e.d. zodat die die beschermt. Met fanatiek sjouwen wil er anders weleens ergens een hoekje afgaan en bezorg je jezelf nog meer werk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 14:51
Rijplaten + pompwagen om de druk te verdelen is misschien ook een simpele optie..
Als rijplaten zou je ook gewoon 2 OSB platen kunnen gebruiken: begin op plaat 1, leg 2 ervoor, als je bij 2 bent schuif je 1 er weer voor etc.. zo heb je geen 20 platen nodig.
(Evt kun je stroken zagen van de OSB platen).

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justerik
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-06 13:54
Zelf laatst ook een vijver dicht gemaakt met 12 kuub zand, dit laten bezorgen op een grote bult. Dat schept makkelijker weg als in een zak. 3man 3uur waren we klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:28
soepah schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:13:
Rijplaten + pompwagen om de druk te verdelen is misschien ook een simpele optie..
Als rijplaten zou je ook gewoon 2 OSB platen kunnen gebruiken: begin op plaat 1, leg 2 ervoor, als je bij 2 bent schuif je 1 er weer voor etc.. zo heb je geen 20 platen nodig.
(Evt kun je stroken zagen van de OSB platen).
Die pompwagen een is al geen optie meer. De poort is te smal om een bigbag met zand doorheen te krijgen.

Zand kan het beste gewoon los gestort worden en dan met een kruiwagen aan de slag. Zoals eerder voorgesteld kun je de kruiwagens eventueel met een minigravertje vullen. Dan heb je met 3 á 4 personen die berg zand zo weg. Is nog gezellig ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
als je ooit een kruiwagen haalt, kies de twee wielen. Daarna wil je nooit meer anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Blasterxp schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:30:
als je ooit een kruiwagen haalt, kies de twee wielen. Daarna wil je nooit meer anders.
Een tweewielige kruiwagen is gemakkelijker in balans te houden. Een eenwielige kruiwagen is gemakkelijker te manoeuvreren in krappere ruimtes.

Het is maar net waar je het meeste belang aan hecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aergrimm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09-2022
NoepZor schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:11:
Ik moest 6 kuub geel zand de tuin in hebben en vervolgens 6 kuub zwart zand er uit, 12 kuub totaal. Ik had 4 kruiwagens geregeld en een man of 5-6. Paar scheppers en de rest lopen. Nadeel bij mijn tussenwoning / achtertuin is dat ik een heel stuk achterom moest tot bij garageboxen (60m). Maar toch was het klusje in een paar uurtjes geklaard. :)

Ik had mijn zand gewoon in een container laten komen, was voor het afvoeren van de overgebleven zwarte grond ook handig. Wellicht is een container zand op grote volumes ook wel goedkoper dan bigbags?
De optie van laten leveren in een container ben ik zelf nog niet tegengekomen. Mag ik vragen (evt via PB) waar die die vandaan had?

Moet zelf 15+ kuub zwarte grond van voor naar achter gaan lopen, en voor de deur storten is niet echt een optie, dus gaan er big bags komen. Maar een container zou (mits betaalbaar) ook goed alternatief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 16:11
Ik had mijn container via de lokale bestratingshandelaar. Zwarte grond af laten voeren is wel kostbaar, omdat dit als "vieze grond" wordt gezien (geen schone grond verkaring). Maar dat geldt voor alle vormen van afvoeren vrees ik :)

Voorbeeld bigbag: https://www.jonksierbestr...aatzand-incl.-big-bag-1-m
Voorbeeld container: https://www.containermaat.nl/15-m3-straatzand-in-container

Ik heb voor de voortuin 2 bigbags gehad a 35 euro. Kosten van de 6m container met geel zand weet ik zo niet uit mijn hoofd, ik dacht ergens in de 150-180 range. Ik denk dat dit voor zwarte grond aanleveren niet veel anders is qua prijsverhouding, transport is het duurste.

[ Voor 13% gewijzigd door NoepZor op 08-10-2019 11:27 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-06 10:48
Niet zo moeilijk doen op tweakers, laten storten en paar uurtjes beunen met de kruiwagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06 20:26

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Wat is de afstand van straat tot achtertuin?
Is er naast je schutting/erfscheiding de mogelijkheid om een schuttingpaneel te verwijderen zodat je er makkelijker bij kan?

Je kunt evt. een gravertje + het aantal kruiwagens dat je aan mensen kunt charteren huren, zodat je meer tijd kwijt bent met lopen/storten dan met scheppen.
Dat: en dan inderdaad het zand laten storten (als dat geen ruzie met de buurt geeft). Scheelt steeds langs het polyster van een bigbag heenwerken.

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacey1989
Aangezien mensen zich nog steeds graag willen bezig houden, iets meer situatie.

Ik woon aan een relatief kleine straat, een vrachtwagen kan er wel doorheen rijden, maar bij het draaien zal hij de straat kapot wringen. Daarom was ik bij kuubzakken uitgekomen. Nu lijkt het alsof de leverancier die ik voor ogen heb ook wel met een grijper de grond los kan dumpen op de oprit, dit is aanmerkelijk goedkoper en praktischer voor het scheppen.

De grond moet van de oprit, door het hek en langs de garage om in de achtertuin uit te komen. Dit hek is dus een fractie smaller dan 100 cm en het pad naast de garage is iets breder. Daarna komt een knik in het pad, dus de oplossing moet wel fatsoenlijk te manoeuvreren zijn.
Totale afstand van grond (oprit) naar dump (oude vijver) zal ongeveer 20 meter zijn. Dit is ook de enige plausibele route. Andere kant van het huis is niet mogelijk, en over het huis heen moet minstens 8 meter hemelsbreed kunnen overbruggen.

Wat ik nog wel interessant vind is een gravertje wat genoemd is om de kruiwagens makkelijker te vullen, maar ik kan online zo snel niets vinden. Als iemand een linkje heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:22
Alleen maar gedoe en extra kosten joh.
Regel een paar vrienden met kruiwagens en een paar scheppen en je hebt in een ochtend/middag klaar. Het lijkt een hele berg, maar je hebt het in no-time weg gewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13:35
Spacey1989 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:52:
Aangezien mensen zich nog steeds graag willen bezig houden, iets meer situatie.

Ik woon aan een relatief kleine straat, een vrachtwagen kan er wel doorheen rijden, maar bij het draaien zal hij de straat kapot wringen.
Daarvoor hebben zandboeren zijwaartse kippers. Die storten niet achter, maar naast de vrachtwagen.
en over het huis heen moet minstens 8 meter hemelsbreed kunnen overbruggen.
Met de juiste kraan, heb ik big bags over huizen van 13 meter diep/11 meter hoog zien gaan. En dat was geen losse kraan, gewoon een kraan op de vrachtwagen zelf.
Wat ik nog wel interessant vind is een gravertje wat genoemd is om de kruiwagens makkelijker te vullen, maar ik kan online zo snel niets vinden. Als iemand een linkje heeft?
bo-rent.nl ? Die hebben een aardige catalogus online staan met dat soort spul ? En andere verhuurboeren ook ? Je kunt wel beter naar een echte vestiging van de verhuurder gaan, in plaats van een vestiging aan de balie bij een bouwmarkt.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:51
schranklader:
https://www.boels.nl/hure.../schranklader-13-ton-02-m

0.2M3 per ritje naar achter.

of inderdaad in kruiwagen dumpen.

Maar spitten is best wel te doen hoor.
paar goeie kruiwagens of een rupsdumper en een paar vrienden...

Gemotoriseerde kruiwagen:
https://www.boels.nl/hure...ers/motorkruiwagen-03-ton

Rupsdumper:
https://www.boels.nl/huren/grondverzet/rupsdumpers#page-top

Zo'n schep blijft goed veel op liggen dus lekker veel zand verplaatsen per handeling:
https://www.gereedschapce...Kw66C1iW2VGxoCkyoQAvD_BwE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
FrankBlom schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:55:
*knip*
Zo'n schep blijft goed veel op liggen dus lekker veel zand verplaatsen per handeling:
https://www.gereedschapce...Kw66C1iW2VGxoCkyoQAvD_BwE
Die schep van jou is bedacht om licht spul te scheppen (bijvoorbeeld kuilvoer). Leuk bedacht, maar TS kan toch maar beter voor een "bats" gaan.

Afbeeldingslocatie: https://www.tuincentrumkolbach.nl/files/images/webshop/midi-bats-compleet_1_n.jpg

Kunst is om op een tempo te beginnen dat je 3 uur volhoudt. Dan krijg je het meeste verzet :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:14
Bij ons kon ooit eens de vrachtwagen de straat niet in en zijn alle big bags op pallets 200m verderop op de stoep neergezet. Heb ik een palletwagen geregeld en deze achter de auto over de stoep naar mn huis getrokken. Vond ik zelf wel geniaal.

Minder geniaal was de verzakking van het rijspoor op de stoep door de hoge belasting.
Buren boos en eisten dat het weer goed kwam. Kon ik 200m herstellen...

Geen aanrader dus 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06 20:26

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Joris748 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:18:
[...]

Die schep van jou is bedacht om licht spul te scheppen (bijvoorbeeld kuilvoer). Leuk bedacht, maar TS kan toch maar beter voor een "bats" gaan.

[Afbeelding]

Kunst is om op een tempo te beginnen dat je 3 uur volhoudt. Dan krijg je het meeste verzet :)
Een tendemasser (2 kuub oid) leegscheppen met een zandschep heb ik wel gedaan, maar daar loop je inderdaad op leeg. :D

@@Spacey1989: Zoiets? https://www.boels.nl/hure...hine-08-ton-conventioneel

Plan B: is inderdaad je een zaterdagje met vrienden boosmaken. Makkelijk verdiend. ;)

Opties als een verrijker, kooi-aap om de zakken achterin de tuin te zetten e.d. zijn alleen feasable als de formule tijd=geld geldt. Voor zo'n projectje zou ik misschien toch voor de voldoening van handwerk gaan. oOo

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@Spacey1989 & @aergrimm374
ik heb 8 kuub (ongeveer 13 kruiwagens = 1 kuub) verplaatst met 3 man door het huis heen met 2 kruiwagens. in een dagdeel (4 uur) 150 kruiwagens totaal. over een afstand van 40 meter.
Vergeet niet een trilplaat te huren .. tijdens het "lossen" 1 v.d vrienden ff laten trillen per aantal cm .. dit scheelt later inklinken.

Wat ik gedaan heb is de tuin voorbereid, dus eerst alle werkzaamheden gedaan die ik kon doen voordat ik het zand ging "storten"

Tegen verzakking kan je eerst EPS platen neerleggen in de tuin .. ik heb 10 dikke EPS 100 platen neergelegd door heel de tuin, een houtenschuur van 3m x 7m (3m hoog) op een dubbele laag en dit scheelt ook een paar kuub zand) .

Nu hebben we laatst gemeten tegenover het eikpunt van 3 jaar geleden .. 0,5cm ingeklinkt /verzakt. erg netjes ..

ik heb transportband(en), spuiten overwogen maar wat stuckloper(s) en kruiwagens en wat isolatie/ijzeren randen tegen deurposten is veel goedkoper .. ja het is fysiek wat meer werk maar het resultaat scheelt wel.

[ Voor 11% gewijzigd door vso op 08-10-2019 16:30 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

World Citizen

FreeReef.nl

Lokale scoutinggroep.

Althans, wij zouden het voor een leuke bijdrage graag komen doen met een paar man.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Boels -> gemotoriseerde kruiwagen.

Zo moeilijk is het toch niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
12 volle diepe kruiwagens per kuubzak.

Met 2e deden we 45 minuten per kuub met 2 kruiwagens, 1 loper en 1 schepper dus. 2x35mtr lopen.

Kosten: Onbetaalbare teambuilding met je partner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Rijplaten van kunstof huren en over je straat werk leggen .

Of je belt een blazer voor grind zand en aarde die blaast het vanauit de tank zo je tuin in .

Hoef je ook geen big bags om te gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Vraag gewoon een mobiele torenkraan of een telekraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

Hoeveel weegt zo'n bigbag? Je kan ze misschien ook aan een heftruck hangen ( kan je gelijk de hoogte in, heb je wat meer bewegingsruimte met dat spul) en ze dan zo eruit rijden. Als 'ie klein genoeg is krijg je een heftruck misschien ook nog wel door je tuindeur heen ( en de zak zelf eroverheen, dan is de breedte geen probleem).

[ Voor 10% gewijzigd door Helgie op 08-10-2019 22:41 ]

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:51
Oproep op de lokale facebook groep van het dorp/stad doen voor een paar scholieren. Heb toen 2 jongens van 18 jaar geregeld die kwamen helpen (in mijn geval was het 30m2 stenen ophalen en naar mijn huis brengen in een avondje gedaan en koste me iets van 60 euro) die jongens mooi geld voor de bar zaterdag avond en ik alles in 1 avond gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik las dat er niet zoveel ruimte is. Dan is zo'n kraantje een slecht idee. Tenzij je goed met het kraantje overweg kunt, is er een goede kans dat je iets raakt en uiteindelijk veel meer werk hebt. Bovendien is het voor 10 m³ niet de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tegen de tijd dat je als iemand die de besturing niet kent met zo’n kraantje 1 kruiwagen hebt kunnen vullen heeft een gezonde Hollandse jongen de eerste kuub al achter het huis liggen met bats en kruiwagen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sj0ertum
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-05 14:05
Ik heb bij een bouwmaterialenhandel gewerkt en heel wat aanhangertjes en big bags (zoals die kuub zakken heten) gevuld. Ik kan je vertellen, als het geen electrisch aangedreven pompwagen is, dan ga je die zak nog geen centimeter kunnen bewegen.

Los gestort is inderdaad een stuk goedkoper, want die zakken mogen maar één keer gebruikt worden, dus dat is afval. Een kuub bestaat uit 12 kruiwagens overigens, dus het zou om 100-120 kruiwagens gaan. Ik zou lekker gaan kruien en achteraf met een biertje in de hand voldaan neerploffen. Een minigraver gebruiken om een kruiwagen te vullen is totaal niet efficient. Je kunt niet goed afmeten wanneer je bak lekker vol zit om er mee te gaan lopen, dus ze zijn of te vol, of te leeg en je loopt te vaak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spacey1989
Allen, ik ben overtuigd, het gaat ouderwetse inspanning worden. Bedankt voor al jullie meedenken!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-06 10:48
Als iedereen die hier tikt zijn tijd had besteed aan scheppen en rijden was het al klaar/
Pagina: 1