Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Nu alleen nog wat sneller herhalingen.
Inderdaad, is vrij standaard procedure: binnenkant voorbij en de wagen de bocht uit laten lopen zodat de ander er niet naast kan blijven. Eerste klas lager kleutercoureuronderwijs.BrockOlee schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:39:
Hamilton zou de deur ook dichtgegooid hebben op max, naar buiten drukken hoort er gewoon bij.
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Heeft Max toch ook wel gehad vorig jaar. In de garage deed die het al weer toen.DaniëlWW2 schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:39:
[...]
De elektronica van de PU doet Renault ook. Dit was een volledige shutdown van de gehele PU en dat kan heel goed Renault zijn geweest.
[ Voor 66% gewijzigd door jip_86 op 08-04-2018 17:41 ]
Het kan best de Renault elektronica geweest zijn, maar ik heb nog geen indruk gekregen dat de PU schuldige is.DaniëlWW2 schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:39:
[...]
De elektronica van de PU doet Renault ook. Dit was een volledige shutdown van de gehele PU en dat kan heel goed Renault zijn geweest.
En Ricciardo denkt dat 't de batterij was
[ Voor 6% gewijzigd door JackBol op 08-04-2018 17:42 ]
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Gaaf ook die meebewegende stuurtjes zonet onder in beeld... jammer dat het alleen wat lastig te volgen is... maar het ziet er wel geinig uit....PWM schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:40:
Moet wel zeggen dat de beelden en info dit jaar erg mooi is. Goede beelden met mooier kleuren (beetje verzadigde kleuren, maar oogt wel lekker). Goede beelden, scherpe regie en mooie graphics op het scherm. Echt een vooruitgang.
Nu alleen nog wat sneller herhalingen.
Onboard van Max.
Alonso was idd een factor. Ham onschuldig.
[ Voor 27% gewijzigd door PjotrStroganov op 08-04-2018 17:44 ]
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
vorige race stuurde de stuurtjes de verkeerde kant opP.O. Box schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:42:
[...]
Gaaf ook die meebewegende stuurtjes zonet onder in beeld... jammer dat het alleen wat lastig te volgen is... maar het ziet er wel geinig uit....
Er is gewoon superveel info. Misschien iets te veel, maar denk dat we over een paar races wel gewend zijn en het beter kunnen volgen.P.O. Box schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:42:
[...]
Gaaf ook die meebewegende stuurtjes zonet onder in beeld... jammer dat het alleen wat lastig te volgen is... maar het ziet er wel geinig uit....
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
dus hij moest wel naar links om niet bij alonso naar binnen te rijden..PjotrStroganov schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:43:
[video]
Onboard van Max.
racing incident..
Niemand schuldig. Gewoon race incident.PjotrStroganov schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:43:
[video]
Onboard van Max.
Pech voor Max, geluk voor Hamilton.
[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 08-04-2018 17:46 ]
Remmen of gas los was ook een optie, dus “moest” is wellicht iets te stellig...demonic schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:44:
[...]
dus hij moest wel naar links om niet bij alonso naar binnen te rijden..
racing incident..
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Als er iemand had moeten remmen was het HAM. Verstappen zat er duidelijk vóór.Breezers schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:46:
[...]
Remmen of gas los was ook een optie, dus “moest” is wellicht iets te stellig...
Ook Hamilton zou in zo'n geval de tegenstander naar buiten drukken. Wat dat betreft doet Verstappen niets anders of vreemds.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
dat had HAM ook kunnen doen... dus ja...Breezers schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:46:
[...]
Remmen of gas los was ook een optie, dus “moest” is wellicht iets te stellig...
https://streamable.com/24rfeLiveshort schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:35:
[...]
Had het idee dat Alonso aan de binnenkant enigzins in de weg zat om hem heel ver naar binnen te sturen. Hopelijk laten ze zo de herhaling nog een keer mooi met een slomo zien, zou hem nog wel een keer goed willen bekijken. Verder eigen schuld Max, maar op zich een actie die gewoon had moeten kunnen. Beetje minder pech en je bent er langs.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Als dat zo duidelijk was, zou Hamilton hiervoor een straf hebben gekregen, wat niet is gebeurtGAIAjohan schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:47:
[...]
Als er iemand had moeten remmen was het HAM. Verstappen zat er duidelijk vóór.
Ook Hamilton zou in zo'n geval de tegenstander naar buiten drukken. Wat dat betreft doet Verstappen niets anders of vreemds.
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Ferrari kan het weggooien, moeten de snelheid er goed in houden. Ga er vanuit dat hun 1 stop meer moeten.
[ Voor 60% gewijzigd door Vos op 08-04-2018 17:50 ]
Vind het wel een vermakelijke race tot nog toe! Gebeurt genoeg!
Waiting on the world to change
reed top en nu laatst...
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik vind het tot nu toe ook een prima racepinda powerrr schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:50:
Gaan we al TIJDENS de race de ja/nee discussie houden? Dat is toch iets voor de maandag? (en de reden waarom ik dan niet meer reageer).....pfffffffff..........
Vind het wel een vermakelijke race tot nog toe! Gebeurt genoeg!
Dat het je na al die jaren niet duidelijk is dat Hamilton nogal een voorkeursbehandeling krijgt is opvallend.Breezers schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:49:
[...]
Als dat zo duidelijk was, zou Hamilton hiervoor een straf hebben gekregen, wat niet is gebeurt
Verstappen zou in dit geval gewoon een penalty hebben gekregen.
Maar dit is verder gewoon een incident
[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 08-04-2018 17:51 ]
Wat snap je niet aan "RACING INCIDENT"?Breezers schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:49:
[...]
Als dat zo duidelijk was, zou Hamilton hiervoor een straf hebben gekregen, wat niet is gebeurt
Ja verstappen had kunnen remmen.
Had HAM ook kunnen doen.
Of als Alonso nou meer gas had gegeven, had het ook niet gebeurd.
Maar het is wel gebeurt, maar er zijn geen straffen uitgedeeld omdat het een racing incident is.
[ Voor 30% gewijzigd door Vos op 08-04-2018 17:53 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
Dee batterij slaat ook de energie op van de hybride onderdelen. Die is dus van Renault. Beetje zinloos om apart een accu in te bouwen. Die heb je niet nodig omdat je er al eentje hebt voor al je aandrijving.JackBol schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:42:
[...]
Het kan best de Renault elektronica geweest zijn, maar ik heb nog geen indruk gekregen dat de PU schuldige is.
En Ricciardo denkt dat 't de batterij was
Ik wijs dus naar Renault. Doet ook wonderen voor mijn humeur.
Max had ondertussen bij die botsing al zijn differentieel gebroken en een gat in de vloer. Dat was meteen klaar. Verder heb ik het nu een paar keer gezien dankzij linkjes. Inhaalactie was het probleem niet, gewoon race incident. Volgende keer beter.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Eigen schuld van ze.Vos schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:52:
De snelheid van Williams, auw!
Matige pay drivers zonder ervaring om te ontwikkelen.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
[ Voor 67% gewijzigd door Jasphur op 08-04-2018 17:54 ]
Ferrari ook 1 stop? Hebben wel andere strategie dan Mercedes.-Sander- schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:53:
Nou joepie, allemaal 1 stopper. Bah die medium kan er ook wel uit.
38 rondes op soft?
[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 08-04-2018 17:56 ]
I have no special talent. I am only passionately curious.
Massa wist wel hoe met het team de auto te verbeteren.Hupske schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:53:
Williams is niet vooruit te branden. Ongelooflijk. Zorgde Massa er dan toch voor dat het team nog enigszins goed presteerde?
Vorig jaar heeft hij Stroll op een gegeven moment geholpen met de setup. Canada meen ik? Want Stroll was de verkeerde richting uitgegaan waarna de drivability bagger was.
Hierna was Stroll plotseling veel sneller.
[ Voor 33% gewijzigd door Hupske op 08-04-2018 17:56 ]
Banden gaarHupske schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:56:
Wow Hamilton word in gehaald en laat ook gelijk een gat van 1 seconde.
Gaat nu op hard rubber rijden, Vettel wint.Hupske schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:56:
Wow Hamilton word in gehaald en laat ook gelijk een gat van 1 seconde.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Het geeft wel de vechtlust weer van Max, en het lak watie heeft aan reputaties. Het zou zwak zijn om als een mak lammetje maar te buigen voor Lewis, dat doet ie andersom ook niet.ricardo246 schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:54:
Shit happens.. Max heeft gegokt en verloren.. als je goed kijkt is er genoeg ruimte tussen hem en Alonso, zegt Max zelf ook. Probleem is dat Max dacht dat Ham zou wijken.... da's arrogant en niet slim, Ham wijkt niet..die vecht door.. World Champions...
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Mercedes moet wel op Medium anders moeten ze een 3 stopper doen, dat ding vreet banden..Vos schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:54:
[...]
Ferrari ook 1 stop? Hebben wel andere strategie dan Mercedes.
38 rondes op soft?
Hamilton is over de jaren ten prooi gevallen aan een aantal zeer twijfelachtige beslissingen van de stewards.GAIAjohan schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:51:
[...]
Dat het je na al die jaren niet duidelijk is dat Hamilton nogal een voorkeursbehandeling krijgt is opvallend.
Verstappen zou in dit geval gewoon een penalty hebben gekregen.
Maar dit is verder gewoon een incident
Dat sowieso.iTeV schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:56:
HAM naar de mediums, 1 stop?
Radio van HAM; What happened, guys? Was it my fault?Jasphur schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:53:
Weinig teamradios. En wat een rust op in dit topic haha. Iedereen buiten aan het spelen?
Die vechtlust heeft hem ver gebracht deze race... dom en onnodigChiron schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:57:
[...]
Het geeft wel de vechtlust weer van Max, en het lak watie heeft aan reputaties. Het zou zwak zijn om als een mak lammetje maar te buigen voor Lewis, dat doet ie andersom ook niet.
Wie niet waagt wie niet wint.ricardo246 schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:58:
[...]
Die vechtlust heeft hem ver gebracht deze race... dom en onnodig
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
- DaniëlWW2
- Niet online
Hamilton gaat wel aan de kant, maar net te laat. Gewoon een goede inhaalmanoeuvre van Max op Hamilton die net misging. Race incident en Max heeft weer eens nul geluk. Kan je niks aan doen.ricardo246 schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:54:
Shit happens.. Max heeft gegokt en verloren.. als je goed kijkt is er genoeg ruimte tussen hem en Alonso, zegt Max zelf ook. Probleem is dat Max dacht dat Ham zou wijken.... da's arrogant en niet slim, Ham wijkt niet..die vecht door.. World Champions...
Kijk zelf maar. Max zit er in de bocht naast en dan had Lewis in moeten houden. Deed hij net een fractie van een seconde te laat en dan raken ze elkaar. Max had die bocht ook niet scherper kunnen nemen omdat hij te snel ging. Ja, hij had kunnen lossen, maar Hamilton ook. Race incident dus.
https://streamable.com/24rfe
https://streamable.com/k8c4v
[ Voor 17% gewijzigd door LA-384 op 08-04-2018 18:01 ]
28 laps verschil in banden.Hupske schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:56:
Wow Hamilton word in gehaald en laat ook gelijk een gat van 1 seconde. Wel meer dan een seconde. Wel heel erg groot verschil. Auto niet best?
Dom en onnodig... naar binnen sturen en mogelijk had je de positie gehouden.. of verloren.. maar je zat dan nu wel rond p4 of p5 te racen ipv te huilen langs de baan.. punten scoren is het doel van dit spelletje...
De ogen waren me dicht gevallen, hahaha, maar dat had niets te maken met het uitvallen van VER en RIC.Jasphur schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:53:
Weinig teamradios. En wat een rust op in dit topic haha. Iedereen buiten aan het spelen?
Alonso zat aan de binnenkant van Max.ricardo246 schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:00:
[...]
Dom en onnodig... naar binnen sturen en mogelijk had je de positie gehouden.. of verloren.. maar je zat dan nu wel rond p4 of p5 te racen ipv te huilen langs de baan.. punten scoren is het doel van dit spelletje...
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Natuurlijk want er is een bepaald team dat nog meer geholpen wordt. Maar het is wel een feit dat de FIA de afgelopen jaren nauwelijks durfde te straffen als het kampioenschap erdoor beslist kon worden.PjotrStroganov schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:57:
[...]
Hamilton is over de jaren ten prooi gevallen aan een aantal zeer twijfelachtige beslissingen van de stewards.
Vettel had bv afgelopen jaar gewoon gediskwalificeerd voor het seizoen moeten worden na Bakoe.
Kijk eens terug... begin vd bocht ja... half wat komt het punt dat Max naar buiten kon, net voor de touché
- DaniëlWW2
- Niet online
Maar niet op installatie van onderdelen. Grosjean heeft problemen.Dijkstraat schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:00:
Haas heeft zo te zien goed geoefend op de pitstops
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
100%GAIAjohan schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:01:
[...]
Vettel had bv afgelopen jaar gewoon gediskwalificeerd voor het seizoen moeten worden na Bakoe.
het ergste was nog wel dat vettel het gewoon glashard ontkennen.. wat een kwal...
Ja, dat was nadat Max door pushte. Als hij gewoon ruimte voor zichzelf maakte, omdat hij dat niet kreeg van Ham...dan zat hij achter Alo en was z'n auto nog heel.
Volgens mij waren de getallen de interval tussen de snelste ronde op een bepaalde compound en de snelste ronde die die coureur op dezelfde compound heeft gereden. Of zoietsLA-384 schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:00:
Wat was dat overzicht net? Bandensoort werd getoont met daarachter een getal onder het kopje "int". Gasly was de enige met een hoog getal >30
Wat een negativiteit. In elke race klasse wordt zo ingehaald, misschien wat vaker een wedstrijdje kijken, want dit is een race incident wat 1000x gebeurd in alle klassen.ricardo246 schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:00:
[...]
Maar is het intussen toch niet een bewijsdrang dingetje van Max. Ik weet, als er een gat is kan je inhalen maar mist Max op dit moment toch niet nog het vermogen om in te schatten dat ie soms juist niet moet inhalen. Bijvoorbeeld zoals net in het erg drukke verkeer. Het lijkt een jonge honden probleem te worden. En dat moet er toch een keer vanaf. Iets meer brains dan branie.DaniëlWW2 schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:53:
[...]
Dee batterij slaat ook de energie op van de hybride onderdelen. Die is dus van Renault. Beetje zinloos om apart een accu in te bouwen. Die heb je niet nodig omdat je er al eentje hebt voor al je aandrijving.
Ik wijs dus naar Renault. Doet ook wonderen voor mijn humeur.![]()
Max had ondertussen bij die botsing al zijn differentieel gebroken en een gat in de vloer. Dat was meteen klaar. Verder heb ik het nu een paar keer gezien dankzij linkjes. Inhaalactie was het probleem niet, gewoon race incident. Volgende keer beter.
DUGG
Vroeger gebeurde het weleens met achterhoede teams.
Terecht!Goron schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:05:
Magnussen is een beetje boos
Terecht, na wat GRO deed.Goron schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:05:
Magnussen is een beetje boos
Haha, Mol is het met me eens
[ Voor 50% gewijzigd door CyBeRSPiN op 08-04-2018 18:06 ]
Dat klinkt echt als een onnodige statistiek, maar ik geloof je meteen. Blijven Amerikanen hèJasphur schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:03:
Volgens mij waren de getallen de interval tussen de snelste ronde op een bepaalde compound en de snelste ronde die die coureur op dezelfde compound heeft gereden. Of zoiets
Nee, maar wel rijders en auto’s. Dus later het jaar Ver en Ric in de Toro RossoGAIAjohan schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:05:
Mag een team tijdens het seizoen van motor wisselen? Dus rbr naar Honda als het zo doorgaat
Vroeger gebeurde het weleens met achterhoede teams.
Ja als dit of dat... dat is dus niks.
Als Schumacher in 97 gediskwalificeerd werd, had Vettel dat ook moeten gebeuren.
Ik snap serieus niet hoe je

Er was een gat, waarom zou hij het niet proberen? Het is niet alsof Hamilton een ronde later voor Max aan de kant zou gaan.Mach schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:04:
maar mist Max op dit moment toch niet nog het vermogen om in te schatten dat ie soms juist niet moet inhalen.
EENS!

En jongens, kappen nou met die welles/nietes discussies.
Waiting on the world to change
Was toch overduidelijk dat ze bedoelde dat Vettel niet safe was voor een pitstop tov HamiltonJackBol schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:08:
Het is dat we niet mogen zeuren over Olav, maar man man man...
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Bij de start zie je Hamilton op een gegeven moment inhouden en 2 man voor laten, omdat ie anders zn wagen gesloopt zou hebben. Hamilton rijdt nog steeds...JackBol schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:07:
[...]
Er was een gat, waarom zou hij het niet proberen? Het is niet alsof Hamilton een ronde later voor Max aan de kant zou gaan.
Omdat er in dit geval met Alonso een derde variabele was?JackBol schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:07:
[...]
Er was een gat, waarom zou hij het niet proberen? Het is niet alsof Hamilton een ronde later voor Max aan de kant zou gaan.
Ik filosofeer maar wat. Max is een kei van een driver maar dit soort pech overkomt hem vaker.
DUGG
Als je meedoet om de titel neem je ook iets minder risico'stoolkist schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:10:
[...]
Bij de start zie je Hamilton op een gegeven moment inhouden en 2 man voor laten, omdat ie anders zn wagen gesloopt zou hebben. Hamilton rijdt nog steeds...
Max moet met zijn auto helaas wel meer risico nemen.
[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 08-04-2018 18:11 ]
Ik snap serieus niet hoe je geen verschil tussen beide incidenten zietGAIAjohan schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:07:
[...]
Als Schumacher in 97 gediskwalificeerd werd, had Vettel dat ook moeten gebeuren.
Ik snap serieus niet hoe jekan doen.
Dit topic is gesloten.
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1