Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2018] Race 2 - GP van Bahrein Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1
Acties:
  • 55.718 views

Acties:
  • +13Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 23:09

nachtnet

Formula 1 Seizoen 2018 - GP-Topic Race 2

2. Bahrain Grand Prix
Data
vr 6 Apr
Free Practice 1:13:00https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(14:00)
Free Practice 2:17:00https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(18:00)
za 7 Apr
Free Practice 3:14:00https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(15:00)
Qualifying:17:00https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(18:00)
zo 8 Apr
Race:17:10https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(18:10)

CircuitBahrain International Circuit
LocatieSakhir, Bahrain
Lengte5412 m
Aantal race ronden57
Total race afstand307,238 km
Laatste winnaarSebastian Vettel (Ferrari) 1:33:53.374
Lap record1:31.447 - Pedro de la Rosa (2005)
LinksFormula1.com Google maps

Banden

Bandenkeuzes:
Beschikbaar zijn de volgende banden:
  • SuperSoft (SS) Rood
  • Soft (S) Geel
  • Medium (M) Wit

These are the tyres that Pirelli has said must be used at some point in the race:
One set of P Zero Soft and one set Medium.
Each driver must have both these sets available for the race, and must use at least one of them.

Following the regulations, each driver must save for Q3 one set of the softest of the three nominated compounds. This set will be given back to Pirelli after Q3 for those who qualify in the top 10, but the remaining drivers will keep it for the race.

Over the course of a race weekend the teams have to hand back tyres according to a certain schedule, though they can decide which tyres to give back at the following times:
- One set after the first 40 minutes of FP1
- One set at the end of FP1
- Two sets at the end of FP2
- Two sets at the end of FP3

nachtnet wijzigde deze reactie 03-04-2018 16:07 (1%)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1Henk 'm!

--->

* nachtnet gaat startpost maar voorzien van infographic.

nachtnet zonder hoofdletter

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Chrosser schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:06:
Heerlijk dat de race wat later is. Zit de hele dag in de auto terug vanuit Oostenrijk. Kan ik daarna lekker op de bank ploffen voor de race!

Nu hopen dat op een open Oostenrijks kanaal de kwalificatie wordt uitgezonden. Als het even mee zit zou ik die gezien de tijden wel moeten kunnen meepakken.
Ander topic maar: de ORF maakt prima F1 uitzendingen.

Acties:
  • +9Henk 'm!

VER bereid zich maar vast goed voor op de race.. -140oC ...

Of zoals Kimi zou zeggen "bwoah.. Finse Hottub.."

nachtnet wijzigde deze reactie 03-04-2018 10:32 (14%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
mark-k schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:35:
[...]
Is de start trouwens om 10 over 5 of 10 over 6?
quote:
alesandro_46 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:53:
[...]

Allebei correct, het juiste antwoord hangt af vanuit welke tijdzone je van plan bent te gaan kijken.
Nederlandse tijd start de GP in ieder geval om 17:10.
Wat @alesandro_46 zegt: 17:10 Nederlandse tijd..

* nachtnet dacht dat het met die vlaggetjes nu eindelijk wel eens duidelijk was.. :X :P

*Onder voorbehoud van eventuele spel, type en andere fouten overigens .. :+

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Woudloper schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:13:
Ben met name benieuwd naar de plannen die worden gepresenteerd voor de toekomst. Wanneer is deze presentatie en wordt deze informatie voor het grote publiek bekend?
Dit mag allemaal in het algemene topic blijven. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Smoes: @noo & @Soggney met lokale vlaggen &/of wereldbollen zit je weer met landen als Rusland die 11 tijdzones hebben.. :x

Werkelijke reden:
De GP startposts zijn deels copy paste uit het grote F1 2018 topic. Helaas zit ik daar al aan de postlimiet van 216-1 (65535 tekens) (vandaar dat die startpost al in 1 delen is geknipt..) extra plaatjes etc gaan ten koste van overige inhoud. (mogelijk is er nog wat ruimte te winnen door korte urls te gebruiken.. maar dan houdt het wel op.)

nachtnet wijzigde deze reactie 03-04-2018 13:15 (6%)

Acties:
  • +3Henk 'm!
@YakuzA +1 helemaal mee eens, link dumpen zonder beschrijving of enige indicatie wat/hoe..

dit is de tweet die @pilskes postte.

in vergelijking met AUS zou dit toch wat meer variatie moeten bieden in de strategie.

nachtnet wijzigde deze reactie 03-04-2018 16:14 (52%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Formula one schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 18:40:
Hoeveel inhaal acties waren vorig jaar ?
[img=800,411]https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2017/04/2017-Bahrain-Grand-Prix-lap-charts-·-F1-Fanatic.png[/img]

nachtnet wijzigde deze reactie 03-04-2018 19:11 (15%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Topicstarter
quote:
RobertMe schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:00:
[...]
Het probleem is dus dat de banden te lang mee gaan Pirelli in dit geval banden selecteert die lang mee gaan.
En dat is weer terug te voeren op veiligheidswensen van de teams zelf. USA 2005 nog in gedachte? ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
RobertMe schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:35:
[...]

Dit zal dan ook alleen werken op die circuits met een hogere slijtage. Ga je of voor 1 stint hypersoft en 1 stint medium of ga je voor 1 stint hypersoft en 3 stints ultrasoft bijvoorbeeld.

Op een circuit met een lage slijtage zal er inderdaad weinig variatie ontstaan, op een circuit met een hogere slijtage heb je wel de keuze tussen of 1x de langzame band, of een aantal keer een snelle band.

Het grootste probleem momenteel is dan ook dat de verschillen tussen de compounts te klein zijn, en ze te lang mee gaan. Daardoor is het niet meer rendabel om vaker te stoppen of een afwijkende strategie te hanteren.

Vergelijk dit met de tijd van bijtanken. Toen is er een race geweest waarin Schumacher ik meen 4x een pitstop heeft gemaakt. Gewoon elke keer een beetje benzine erbij doen waardoor je continu met een lege tank rijdt en daardoor (bv) 2s per ronde sneller bent dan de rest. Zo kun je inderdaad een gat opbouwen voor die extra stops elke keer. Maar met de huidige banden waarbij het verschil misschien max. 1,5s is en je alsnog 1 (of 2) stops moet maken net zoals de rest loont het zich niet om voor de hardere band te gaan.
Het werkt momenteel niet meer om meer stops te doen dan andere teams omdat je dan ondanks dat je sneller kunt zijn, nog steeds moeite zal hebben met inhalen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Fia Persconferenties:

ALO, BOT, RAI

Z. Brown, G. Steiner, C. Williams.

@Ome Ernst zonder te kijken naar de video. de "I-have-2-questions-.."-meneer? :+

of wat te denken van al die journalisten die de Engelse taal nauwelijks machtig zijn en met een vreselijk accent (Manuel uit Fawlty Towers.) vragen stellen.

edit: blijkbaar de "trained monkeys nikki lauda" vraag.... _O-

nachtnet wijzigde deze reactie 05-04-2018 10:48 (13%)

Het weer gaat iig niet spannend worden..

quote:
Stond vandaag in het lokale krantje Nice Matin Via @AuRupteur

* nachtnet heeft iig gezien dat Tobi Grunner met een artikeltje hierover bezig is.

nachtnet wijzigde deze reactie 05-04-2018 13:41 (3%)

@Gekkenhuis: Nee, het weer daar is regelmatiger dan mijn hartslag. :+

Acties:
  • +3Henk 'm!
Veel plezier met FP1.

Acties:
  • +1Henk 'm!
met een half oog naar de timing kijkend, denk ik steeds dat er een rode vlag gehesen is.. (Bahrein vlaggetje links boven.)

@LoeWn alle onderdelen tellen gewoon mee in de max hoeveelheden. ook tijdens fp1. (alleen test & filmdagen tellen niet mee.)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Max is weer even lekker baas aan het spelen. Die auto is zwaar hoor.
Het goede nieuws is dat de halo toch nog ergens goed voor is. :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Grimmie187 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:12:
Niet handig Max, gewoon blijven zitten en je laten duwen of uitstappen en laten wegslepen..
Dat heet competitief zijn...
Die auto weg laten slepen kost veel meer tijd en dan kan je niks testen of je afstelling van de auto goed krijgen. Dat ding een paar honderd meter duwen met hulp helpt je team enorm...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Nog even en dan spint niemand meer in die bocht. Ligt er zoveel rubber dat je er nooit meer grip kan verliezen. :+

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Sainz is ook blij. "The car is a mess". :+

Acties:
  • +1Henk 'm!
zie op twitter een replay van LEC die een potje aan het driften is.. en niemand die dat hier even gepost heeft? :X :N

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
nachtnet schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:43:
zie op twitter een replay van LEC die een potje aan het driften is.. en niemand die dat hier even gepost heeft? :X :N
quote:
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:32:
Nog even en dan spint niemand meer in die bocht. Ligt er zoveel rubber dat je er nooit meer grip kan verliezen. :+
O-)
Stroll ging net voor Leclerc er nog veel spectaculairder af. ;)
quote:
Twynn schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:43:
Red Bull heeft het over een electrical issue bij Max.
(maar dat kan natuurlijk ook de mgu-h + turbo zijn).
Ah, zo te zien weer de Fransen. }:|

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Nou, RIC zet even de snelste ronde neer, Max zijn auto ligt nog steeds in stukken en ze zijn aan het sleutelen. Die zien we niet meer voor P1.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Weer wat geleerd bij Ziggo.

Max praat dus wel Duits met Marko. Verder gaf hij net kennelijk hoe wat hij gaat rijden tijdens FP2 qua banden. Heb alsnog de helft gemist. :P

edit: Daar is Max. :Y

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 06-04-2018 17:09 (6%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Kimi kaput. -O-

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Kan iemand mij uitleggen waarom er nu al gridstraffen uitgedeeld zouden moeten worden? Geen enkel team zit tegen of over de limiet voor aandrijvingscomponenten heen. O-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Oke, ook weer duidelijk. :P
Maar op deze baan maakt het weinig uit als je een paar plaatsen verliest. Betekent wel dat we wat actie gaan zien. Ook lijkt er na jaren dan toch eens een haarscheurtje in de betrouwbaarheid van de Mercedes wagens te zitten. Is ook eens fijn. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Topicstarter
quote:
Die versnellingsbak-regel was vorig jaar ook al hoor. B) :P

Ik vind FP2 best een beetje zorgelijk, maar jah het blijven vrije trainingen. Vorig jaar waren de verschillen kleiner, though. Uiteindelijk wel een stuk sneller qua tijden, dus er lijkt me nog niets 'beslist', maar zorgen baart deze uitslag me wel :P

AGee wijzigde deze reactie 06-04-2018 22:12 (38%)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
AGee schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 22:08:
[...]

Die versnellingsbak-regel was vorig jaar ook al hoor. B) :P

Ik vind FP2 best een beetje zorgelijk, maar jah het blijven vrije trainingen. Vorig jaar waren de verschillen kleiner, though. Uiteindelijk wel een stuk sneller qua tijden, dus er lijkt me nog niets 'beslist', maar zorgen baart deze uitslag me wel :P
Ik vergeet ook wel eens wat hoor. :P
quote:
Gekkenhuis schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 22:31:
[...]

Ik hoor hem alweer zeggen van "I can't pass that guy" :P
Op deze baan kan je inhalen hoor. Je kan met vier auto's breed naast elkaar op de rechte stukken en er zijn wel meer inhaalplekken.
quote:
RobertMe schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 22:44:
[...]

Als ik het goed begrijp is Bottas dus uitgesloten omdat nu pas het eerste event is? Melbourne is die (nieuwe) versnellingsbak niet het hele event ingezet dus telt die niet mee bij de '6 events'.

Lijkt mij dan sowieso een leuk trucje. Als je op zaterdag of zondag de bak wisselt de volgende race weer een nieuwe pakken. Waarom zou je immers met eentje starten die al een X aantal kilometers gelopen als je hem straffeloos kunt vervangen.

* Event is dan vrijdag, zaterdag en zondag, maar vrijdag is uitgesloten van versnellingsbak regel vziw.
Bottas kreeg ook een penalty. ;)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
RobertMe schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 23:14:
[...]

Dat weet ik ;) Maar ik ging er vanuit dat (het overblijvende gedeelte van) het event gewoon meetelde als 'moet 6 events mee gaan'. Maar dat is dus niet zo.

Maar is mij eerder dus niet opgevallen dat die regels zo in elkaar zitten, terwijl je toch zou verwachten dat iedereen dat doet. Dus dat als je op zaterdag of zondag bakwissel doet en straf hebt, dat je dan de race erop weer een nieuwe bak pakt. Want daarvoor krijg je dan dus geen straf (meer).
Of je bouwt gewoon een versnellingsbak die werkt, Mercedes. ;) :P
De auto's wegen minimaal 734kg. Dat is echt niet een gewicht waar frictie de versnellingen sloopt tenzij je een ontwerpfout hebt gemaakt. Versnellingsbakken zien we ook zelden kapot gaan buiten crashes om.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Bij Vettel viel een van de bargeboards er zowat af. :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Hippocampus schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 14:27:
[...]

De commentator op ziggo zegt dat het probleem bij VET wel snel zou zijn opgelost, maar volgens mij zag het eruit alsof er iets verbogen is tot scheuren, dus het zal mij benieuwen.
Mij ook. Maar het is Jack hé die nu commentaar geeft. Nee, daar gaan we niet verder op in, zie de veel te lange topicwaarschuwing. ;)
quote:
Overigens; gisteren was er een radio tussen een driver en monteur over de mate van afremmen van de motor. Ik hoor de coureur iets zeggen in de trend van; oh, thanks, lots better.
Nu vraag ik me af, mogen coureurs zelf niet hun motor settings kiezen?
Volgens mij niet. Het verschilt ook per team. Bij RBR lijkt het bijvoorbeeld vrijwel altijd nee te zijn, want Renault. Bij Mercedes hoor je Lewis ook wel eens vragen om meer vermogen, maar soms lijkt hij daar zelf wat meer vrijheid in te hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Die haal ik echt altijd door elkaar. :X

Maar Max zijn pace is uitstekend. Iets meer dan 0,1 sec van Bottas af, snelste S2 en S3 met soft banden terwijl Bottas op SS reed. d:)b

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Snowdog schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 14:39:
[...]

Heb alleen het idee dat S op t moment niet veel langzamer dan SS is. Evengoed een aardige tijd natuurlijk.
Kimi maar een seconde sneller op een nieuw setje SS. O-)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Nou kijken of Kimi eens een pole scoort of dat Mercedes alweer helemaal uit het niks gewoon weer de snelste is. O-)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Australië en Bahrein zijn echt niet de beste circuits van Max. :N

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik begin me ook wel af te vragen of deze auto niet een behoorlijke zwakte heeft in combinatie met Max. Max pakt vrijwel altijd de kerbs en hij gebruikt ze in zijn rijstijl. Nu spinde hij hier, in Melbourne en Barcelona als hij een kerb pakt zoals hij altijd doet.

Natuurlijk hardstikke dom om zo te spinnen, maar Max heeft al zo vaak laten zien dat hij onverwachte bewegingen met gemak kan opvangen. Met deze auto is het elke keer raak en spinnen maar. Nu ook vol de muur in. De RB14 lijkt de neiging te hebben om achteraan te uit te breken als je een kerb pakt, en dan kan je gewoon niks meer. Dat is iets waar ze mee aan de slag moeten bij RBR. :/

Maar dat was Q1.
-GRO faal.
-McLaren weer erg zwak.
-Yay STR-Honda.

Go Kimi. :D

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Ongeveer eentje, misschien twee per seizoen de afgelopen drie seizoenen. Wie doet dat beter? Ja Hamilton die hooguit een fout per seizoen maakt en dan in de muur parkeert, als hij al die fout maakt in een seizoen. Voor de rest echt niemand die niet een keertje de muur ingaat.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
McLaren got recked by Honda power. :D _/-\o_ _O-

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 07-04-2018 17:50 (6%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Maar Lewis stond P2 op soft bandjes. Die gaat pole pakken want nu gaat de partymode aan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
lochpatje schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 18:01:
Honda had sinds deze race weer een nieuwe motor toch?
Nieuwe turbo en MGU-H. Q3 knopje hadden ze al. ;)

Maar go Kimi. :D

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Grrrrrene schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 18:05:
Als Toro Rosso straks voor Renault en McLaren kwalificeert met een Honda-motor, wat zegt dat dan over het vermogen van een Honda vs. een Renault? Ik bedoel: ik schat Renault en McLaren qua chassis wel hoger in dan STR, gezien hun budgetten. Maar goed, Q3 is nog niet voorbij, Renault kan ze nog pakken. McLaren is in ieder geval al gezien :Y)
Dan lachen we Renault ook uit. ;)
Nu dus. :D _O-

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Grrrrrene schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 18:12:
OMG, STR gewoon op p6. Wat een held die Gasly :D Dat gat met de top is nog wel vrij groot, maar als dit met een Honda mogelijk is zullen ze zich bij McLaren nog wel even achter de oren krabben :D Zeker als deze motor betrouwbaar gemaakt kan worden. Geen GP2 engine iig :)
Helmut Marko heeft dan nog iets te vieren. :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Grrrrrene schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 18:24:
Max bij Sky: ineens had hij 150pk meer vermogen, blijkt uit de telemetrie... Misschien toch iets met de motor dus? Volgens hem is het trouwens geen flat out bocht...
Doornbos zij dat Max de controle verloor toen hij van de vierde naar vijfde versnelling ging. Komt daar ineens 150pk bij, dan kan je wel spinnen als je het niet verwacht en geen idee hebt wat er gebeurd.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Heeft iemand al een overzicht gezien van de banden die beschikbaar zijn voor de race? Vraag me af of Lewis en Max niet soft en medium kunnen gaan rijden terwijl anderen ss, soft, ss gaan rijden.

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 07-04-2018 18:58 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
RoD schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 18:59:
Als de berichtgeving klopt is het allemaal wel vrij bizar. De eerste race een zwabberende auto omdat er "iets" afbreekt, en bij de tweede race een spontane injectie van 150pk. Vorig jaar was het wat ongecompliceerder; toen stopte de motor er gewoon mee. Maar nu dus al twee keer op rij dat de auto rare dingen doet?

Maargoed, eerst eens even afwachten wat er nu precies gebeurd is. Ik heb nog nooit zoiets gehoord.
Het is de introductie van de Q3 knop bij Renault. :+
Enige probleem is dat die totaal willekeurig is, maar het knopje is er nu dan echt. :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Toto was trouwens ook weer boos. :P
https://streamable.com/iz5k4

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Kennelijk hebben die motoren zelfs al algoritme en leren ze de baan om te weten waar extra vermogen nodig is. Totaal van ze zotte als dat zo is, maar het zou het wel verklaren. Treed er een fout op en krijg je opeens enorm veel vermogen op je achterwielen dan kan je spinnen. Het zou passen omdat Max de controle verloor toen hij van de vierde naar vijfde versnelling ging.

Ik wil eigenlijk wel eens de interviews van Max met Ziggo en Sky zien. Kan ze nog niet vinden. :/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Kennelijk was dit ook niet de eerste keer tijdens de kwalificatie dat er opeens 150pk bijkwam, of verdween. Nu op totaal het verkeerde moment. Maar echt bizar dat dit kan gebeuren, of dat we tegenwoordig echt op het punt aanbeland zijn waar de motor moet bepalen hoeveel vermogen er nodig is doormiddel van een computerprogramma. :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
JustSomeone schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 19:33:
[...]

Had Alonso ook vorig jaar in Spa tijdens de kwalificatie, ging ineens in Pouhon volgas en was daardoor zijn ERS deployment kwijt in het latere deel van de ronde
Geen flauw idee. :P

Maar ik wil ook wel even gezegd hebben dat Gasly er ook heel goed uitziet, het hele weekend al. :Y
Ze hebben ook een flinke upgrade meegenomen bij STR en die lijkt zeer goed aan te slaan. Verder vraag ik me af of de nieuwe MGU-H en turbo van Honda niet ook wat extra brengen. Hartley viel eerst wat tegen maar heeft nu ook de nieuwe aero onderdelen. Hij viel met maar 0,019s buiten Q3. Deed het dus zeker niet slecht.

Ik vraag me ook af hoe die twee zich gaan ontwikkelen in de Formule 1. In Gasly zou meer kunnen zitten omdat hij veel jonger en minder ervaren is. Dat kan interesant gaan worden omdat ik Ricciardo helaas zie vertrekken en ik echt geen zin heb in Sainz.

Verder lijkt die Honda motor ook leuk te zijn op het toch minder dan ideale chassis van STR. Lekker doorontwikkelen, Renault en McLaren nog een paar keer zo vernederen en dat weet ik wel wat Marko en Horner gaan beslissen in mei qua motoren. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Wom schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 19:53:
Honda heeft deze race zijn zaken goed voor elkaar zo lijkt het. Wel apart dat er zo'n groot verschil is tussen de twee rijders. Vraag me af waar dat vandaan komt.
Gasly was het hele weekend al sterker. Verder was het verschil in Q2 niet enorm. In Q3 heeft Honda ook een knopje. ;)

https://www.formula1.com/...0/bahrain/qualifying.html

Acties:
  • +5Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Kimi was ook pissig. Het lijkt erop dat Ferrari hem op een waardeloos moment de baan weer op hebben gestuurd waardoor die in het verkeer kwam. :/
https://streamable.com/67f4f

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 07-04-2018 23:02 (8%)

Acties:
  • +11Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Lekker Ventje schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 20:10:
[...]

Hij weet toch dat ie als tweede rijder niet mag winnen? Kom je voor de eerste rijder dan wordt je door het team vanzelf gepiepeld. Het is niet de bedoeling dat de sterkste rijder wint maar de rijder die contractueel behoort te winnen.
En dat is dus waarom alles en iedereen bij Ferrari, behalve Kimi, het bloed onder mijn nagels weghaalt. Leuk dat ze een sterk team zijn. Die mentaliteit die ze hebben, bah. }:|

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Spotmatic schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 20:22:
[...]

Wat bij mij dus de vraag opwerpt waarom Ricciardo naar Ferrari zou willen gaan. Lekker dan, een team dat je piepelt...
Ik zou het ook niet snappen maar dat zien we wel. Ik hoop het niet want als Honda hun zaakjes echt op orde krijgt, en daar begint het langzaam op te lijken, dan kan RBR zomaar echt meedoen in 2019. Nu kunnen ze vooral Ferrari saboteren omdat ze zo snel zijn in de bochten en dus punten kunnen pakken van circuits die Ferrari iets meer zullen liggen. >:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Vraag ik me nu wel af wat Max gaat doen qua strategie. Ongetwijfeld zal hij net als Lewis starten op soft banden. De vraag is dan wat de SS bandjes kunnen. Het zijn 57 ronde racen en veel hebben al een kwalificatie erop gereden. Ik vraag me af of de SS banden nog twintig ronden meegaan waarna de andere 37 op de softs moeten. Halen de banden dit niet, dan zou je een extra stop krijgen voor vrijwel iedereen omdat veel coureurs geen nieuwe medium banden hebben.

Lewis gaat waarschijnlijk dan soft --> medium doen en een pitstop overslaan. Max heeft geen nieuwe medium banden waardoor dat even wat lastiger is. Die moet eigenlijk soft --> SS --> SS gaan doen. Krijg je wel enorm veel actie, maar of het resultaten oplevert is de vraag. :/

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Grrrrrene schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 22:07:
[...]

...en dan blijkt dat de banden weer zo hard gekozen zijn dat S-SS gewoon mogelijk is 8)7 Vergeet niet dat hij met een veel lichtere auto op de SS rijdt dan de rest, met meer rubber op de baan, etc.
Mag van mij wel hoor. :P
Maar als ik een beetje goed op heb gelet tijdens de FP sessies dan betwijfel ik of een setje SS twintig rondjes kan doen in de race, en een deel van de kwalificatie. Deze baan heeft wel slijtage en is behoorlijk gevoelig voor eventuele remfouten omdat je een paar langzame bochten hebt tussen de rechte stukken. Zeker als je dan ook nog eens veel actie krijgt, en dat kan hier, dan gaan die banden eraan.

Dat is een. Tweede is of de slijtage het minder wordt als Max als een gek aan het stampen is om plaatsen goed te maken. Meer brandstof zit er ook wel een beetje in en dan ben je zwaarder. Dan pak je natuurlijk soft, maar je hebt nog steeds flink wat brandstof te verbranden als je naar SS gaat. Je moet namelijk nog steeds een hoger tempo zetten om in te lopen.

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 07-04-2018 22:15 (24%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
LopendeVogel schreef op zondag 8 april 2018 @ 12:39:
[...]

Haha waarom hij? Laten we hopen dat Max de eerste bocht heelhuids doorkomt, GAS komt er vast en zeker goed doorheen :D

Ook wel leuk om te zien dat iedereen Max verdedigd wegens het gedoe gisteren, deden de mensen dat hier ook maar eens een keer bij een andere coureur. Zodra een andere coureur een fout (technisch of de coureur zelf) maakt is het gelijk een kluns :D Bij Max moet er altijd verder gekeken worden terwijl andere coureurs direct afgeschreven worden hier (en bij f1today hetzelfde verhaal uiteraard).
Helemaal niet. Deze crash was zo vaag dat ik er al meteen vraagtekens bij stelde hoe dit kan. Dat bleek ook terecht. Vervolgens als Max iemand van de baan af beukt of zelf de auto in de muur parkeert dan ga ik dat echt niet lopen verdedigen, en met mij velen. Dat gebeurde bijvoorbeeld ook niet vorig jaar in Hongarije. ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:
Zullen we het gewoon gemoedelijk en gezellig houden mensen? :)
Al die zure reacties al voor de race terwijl we een mooi spektakel kunnen krijgen. Brede baan die inhalen makkelijk toestaat, twee top coureurs in topauto's die door tenminste een deel van het middenveld moeten en de baan zelf straft fouten ook af met grindbakken en de scherpe bochten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
sjaool schreef op zondag 8 april 2018 @ 16:52:
Ik hoop echt dat Toro Rosso voor McLaren weet te eindigen. :D
Dat hopen we volgens mij bijna allemaal. Niet vanwege Stoffel of Alonso, maar vanwege Honda. :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Dj Neo Ziggy schreef op zondag 8 april 2018 @ 16:59:
Ik weet dus nog steeds niet de reden waarom ze 10 minuten later beginnen
Extra reclame in de VS. ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
geennl schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:03:
Nu hopen dat mijn eten niet precies om 10 over wordt bezorgd :+
Juist wel. Om 17:10 krijg je de formatieronde en dan heb je nog een paar minuten. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Lewis en ook Max staan in ieder geval op soft. :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dom Max, heel erg dom. Nergens voor nodig. :N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Chiron schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:23:
Max rijdt nog, en hopelijk laat ie nog wat mooie dingen zien. Ik blijf wel even weg van dit draadje tot alle zeikreacties klaar zijn, want daar zit helemaal niemand op te wachten. :W
Max is ook kapot. :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En daar zagen we wat er met Ricciardo gebeurde. Gewoon elektra uit en klaar, meteen aan de kant gezet. Dat lijkt de eerste uitvaller voor de Renault PU te zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
JackBol schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:35:
[...]

Zag er meer uit als een elektronische storing dan een PU storing, in mijn ogen.
De elektronica van de PU doet Renault ook. Dit was een volledige shutdown van de gehele PU en dat kan heel goed Renault zijn geweest.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
JackBol schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:42:
[...]

Het kan best de Renault elektronica geweest zijn, maar ik heb nog geen indruk gekregen dat de PU schuldige is.

En Ricciardo denkt dat 't de batterij was :)
Dee batterij slaat ook de energie op van de hybride onderdelen. Die is dus van Renault. Beetje zinloos om apart een accu in te bouwen. Die heb je niet nodig omdat je er al eentje hebt voor al je aandrijving.

Ik wijs dus naar Renault. Doet ook wonderen voor mijn humeur. ;)

Max had ondertussen bij die botsing al zijn differentieel gebroken en een gat in de vloer. Dat was meteen klaar. Verder heb ik het nu een paar keer gezien dankzij linkjes. Inhaalactie was het probleem niet, gewoon race incident. Volgende keer beter.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
ricardo246 schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:54:
Shit happens.. Max heeft gegokt en verloren.. als je goed kijkt is er genoeg ruimte tussen hem en Alonso, zegt Max zelf ook. Probleem is dat Max dacht dat Ham zou wijken.... da's arrogant en niet slim, Ham wijkt niet..die vecht door.. World Champions...
Hamilton gaat wel aan de kant, maar net te laat. Gewoon een goede inhaalmanoeuvre van Max op Hamilton die net misging. Race incident en Max heeft weer eens nul geluk. Kan je niks aan doen.

Kijk zelf maar. Max zit er in de bocht naast en dan had Lewis in moeten houden. Deed hij net een fractie van een seconde te laat en dan raken ze elkaar. Max had die bocht ook niet scherper kunnen nemen omdat hij te snel ging. Ja, hij had kunnen lossen, maar Hamilton ook. Race incident dus.
https://streamable.com/24rfe
https://streamable.com/k8c4v

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
geennl schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:00:
Haas heeft zo te zien goed geoefend op de pitstops d:)b
Maar niet op installatie van onderdelen. Grosjean heeft problemen. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Mach schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:04:
[...]

Maar is het intussen toch niet een bewijsdrang dingetje van Max. Ik weet, als er een gat is kan je inhalen maar mist Max op dit moment toch niet nog het vermogen om in te schatten dat ie soms juist niet moet inhalen. Bijvoorbeeld zoals net in het erg drukke verkeer. Het lijkt een jonge honden probleem te worden. En dat moet er toch een keer vanaf. Iets meer brains dan branie.
Tja, het is zijn stijl en het werkt vrijwel altijd. Tegen Lewis werkte het bijna. Het is gewoon een hoge risico, hoge resultaten manier van racen. Een manier van racen die wel meer absolute grootheden hadden, en die crashten ook gewoon meer.

Ik zou het dus niet onvolwassen noemen. Het is gewoon zijn stijl en dat gaat niet veranderen. Met een auto met gelijk of meer vermogen zal het denk ik eerder minder gebeuren.

En f*ck met Kimi en die monteur. :|
Ik snap Kimi nu ook niet. Ga kijken bij die man hoe het gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Exocet schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:20:
Hamilton is echt hulpeloos zonder zijn team...
Nee, Mercedes vermoedt dat Vettel nog moet pitten, en dat kan zomaar. Dan wil Hamilton voor Vettel zitten en pakken ze P1 en P2 bij Mercedes. Dat is wat ze spelen. Hamilton wil dus weten hoe groot het gat is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Ik betwijfel het een beetje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Op welke band staat Gasly?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Blue flag rage is back. :D

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 08-04-2018 18:31 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Dat gaat krap worden. :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Unleash the Mercedes. >:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Bij STR lijken ze ook blij. :P

Acties:
  • +5Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Gasly: Now we can fight. :D _O-

Acties:
  • +8Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Heerlijke race, ongelofelijk veel actie. Waardeloos van Ricciardo en Max, en al helemaal van die monteur. Beetje een domper op een van de beste races in jaren. :Y

Acties:
  • +7Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Godver. Dat was echt een typefout. :|

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ricciardo sprong ook uit de auto. Waarschijnlijk omdat die auto eventueel niet meer veilig was vanwege de batterij.

Verder staat McLaren nu boven RBR in het WCC. Gaat lekker. :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
sjaool schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:22:
[...]

Het is nog maar de tweede race. Er komen nog genoeg races om dat weer recht te trekken.
Dat weet ik, maar RBR heeft nu al heel veel punten weggegooid. Hebben ze eindelijk een auto in de eerste races waarmee ze wat kunnen en dan gaat het matig in Australië en hier helemaal mis. WCC ambities zoals P2 eindigen kunnen ze zo ook wel vergeten. Verder gaat Ricciardo zo echt vertrekken. Max ziet er ook niet goed uit. Het team draait om marketing en dit ziet er allemaal niet goed uit. :/
quote:
Jakkes, alle botten in zijn onderbeen en dat zijn niet het soort botten die snel breken, of snel genezen. Dat gaat lang en pijnlijk worden met meerdere operaties. :/

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 08-04-2018 19:31 (23%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
enchion schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:31:
[...]

Fernando Alonso naar Red Bull Honda ?
LOL. _O-

Acties:
  • +21Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
@LopendeVogel Kijk, ik vind dit argument dus niet eerlijk. Wij hier in Nederland leggen ook te veel nadruk op Max, zeker, maar dan mis je ook het totaalplaatje.

Ik heb eens wat filmpjes opgezocht en eens goed nagedacht waar Max bij betrokken is geweest qua crashes waar je ook wat van kan zetten. Ik kom uit op:

-Monaco 2015 met Grosjean. Lijkt op een braketest/heel raar remmen van Grosjean.
-Spa 2016 bij de start. Behoorlijk twijfelachtige actie die hem zijn race koste.
-Hongarije 2017, Ricciardo eraf gereden, onacceptabel.
-Monza 2017, een klein beetje Max, veel meer Massa.
-Singapore 2017, niet Max maar de Ferrari's.
-Bahrein 2018, onnodig dat Max niet een klein beetje scherper instuurde want dan had hij alsnog de binnenbocht en de positie. Maar ook niet zijn fout omdat Hamilton net zo goed te laat remde, de plaats al kwijt was, instuurde en Max raakte, niet andersom.

Dit is niet veel voor iemand met Max zijn rijstijl. Die is hardstikke agressief, daar kan niemand omheen. Max vraagt ook niet lief of je aan de kant wil gaan en geeft je de mogelijkheid hiertie. Nee, hij zet je systematisch voor het blok, ook al heb je vier WDC's. "Ik ben er al voorbij. Ik heb de volgende bocht al de betere positie. Kies maar tussen crashen of je verlies nemen." Gaat zeker niet altijd perfect, als hij er niet helemaal voorkomt. Het gebeurd alleen maar zelden dat hij eraf gaat, en nog minder dat Max iemand anders eraf beukt.

Daar kunnen veel coureurs niet tegen. Je kan je er ook nauwelijks tegen verdedigen als Max er echt voor gaat en gelegenheid heeft. Betekent niet dat Max hier uniek in is, of alleen afgerekend moet worden. Kijk naar Hamilton. Die pakt even drie auto's op een rechte stuk. Dat kan zomaar de inhaalactie van het jaar zijn. Hij had ook zomaar kunnen crashen. Moet Hamilton dat dan ook maar niet doen omdat het te agressief is?

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 09-04-2018 10:16 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Keida schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:27:
[...]

Zonder hele discussie los te laten barsten:

-Monaco 2015 was gewoon een vieze brake-test. Niets Max zijn fout.(en die straf ging al helemaal nergens over)
Net nog eens teruggekeken. Lijkt inderdaad ook op heel raar en veel te vroeg remmen. Afijn, discussie gaan we hier niet doen.
quote:
Wat er vandaag gebeurde was gewoon racing incident. Helaas voor Max een puncture en meer ellende met diff. Als dat niet gebeurt (en dat was natuurlijk gewoon pech), dan was het gewoon een goede inhaalactie (was het sowieso)
Het was ook een race incident. Anders had Max wel strafpunten gehad op zijn licentie.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
MrOleo schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:41:
Als je zo die handen van Hamilton ziet, dan begin ik Max zijn reactie wel wat meer te begrijpen.

[video]
Oh dat is scherp. Lewis stuurt gewoon wel in nadat hij de positie al verloor. :/

Acties:
  • +5Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Humor: De Speld recyclet ondertussen weer eens een gouden ouwe. :P
https://speld.nl/2016/10/...ule-1-als-wedstrijd-ziet/

Acties:
  • +16Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Louis Dekker, NOS.
Making Dutch F1 fans look bad since 2015. O-)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
talkatoo schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:43:

Mijn conclusie: niemand zit fout. We willen toch spectaculaire inhaal acties zien? Gebeurde dit soort dingen maar meer, lekker wheel bangen en millimeter racen. Soms gaat het fout, dat is race.
Kennelijk willen heel veel mensen dit niet zien. Tenminste niet van Max want dan is het allemaal wild en gevaarlijk. Doet Vettel, Hamilton of Ricciardo het, dan is het geweldig. Voor elk van die coureurs kan je zo zeer twijfelachtige manoeuvres opzoeken, maar alleen bij Max is het altijd gevaarlijk en zal hij er geen wereldkampioen van worden. Hij rijdt natuurlijk ook elke paar races zichzelf of iemand anders eraf alsof hij de "Maldonator 2.0" is...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Stoelpoot schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:16:
[...]

Nouja, tenzij het Max lukt. Dan is hij de reïncarnatie van Senna.
Maar Max is ook de reïncarnatie van Senna. Dat weet je toch? :>
quote:
Het blijft gewoon een raceincident. Jammer dan, nog mooie gevechten gehad in de rest van de race. NOS heeft weer bewezen dat we het helemaal niet slecht hebben met Jack Plooij.
Dat is het ook. Punt blijft dat er altijd zo belachelijk veel wordt gezeurd over Max, zelden terecht. Het is allemaal zo belachelijk subjectief, vaak zelfs onredelijk. Stel dat Max ooit naar Ferrari gaat en er een WDC/WCC binnensleept. Hoor je alle tifosi nooit meer over Max, terwijl dat de groep is die nu vooral op hem in aan het hakken is. Precies dezelfde groep die je steeds op Hamilton hoort inhakken. Verder durf ik te wedden dat ze een paar jaar geleden ook geen goed woord over hadden voor Vettel...

Zeker als je vervolgens bedenkt dat het ook weer niet goed is als er niks gebeurd. Met Max weet je gewoon dat er actie is. Veel denken dat het ook alleen Nederlanders zijn die Max geweldig vinden, en de rest niet. Daar durf ik twijfels bij te plaatsen als je reacties leest en naar de namen van deze mensen kijkt. Het zijn echt niet alleen maar Nederlanders.

Is er dan geen actie met Max, dan weet je dat er iets heel goed mis is met de race/en of reglementen. Zie Toto zijn uitspraak na Australië. Als Max niet in kan halen... :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Gynnad schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:41:
Ongeacht wie er fout was gisteren tijdens de race, het is leuk dat Verstappen probeert zo veel mogelijk inhaalacties te maken, echter heeft zijn agressieve rijhouding nu al twee races geen punten opgeleverd. Het zou wat mij betreft goed zijn wanneer het team tegen Max zou zeggen dat hij in de openingsfase wat voorzichtiger te werk moet gaan, aangezien punten voor het team belangrijk zijn.
Wie denk je dat tegen Max zegt dat hij zo snel mogelijk alle "backmarkers" moet inhalen om voor een resultaat te gaan in de race? Wie denk je dat precies hetzelfde zegt tegen Hamilton? ;)

Juist ja, dat zeggen de strategen in de teams. Hamilton was ook met een gigantische inhaalrace bezig en die kon Max er echt niet zomaar langs laten. Dat comprimeert je strategie omdat je een andere van de zes top auto's laat passeren. Eentje waar je niet zomaar meer voorbij komt.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Iets heel anders dan. Ricciardo zijn wagen ging inderdaad kapot vanwege een probleem met de energy store aldus Horner. Renault dus...

YouTube: F1 Paddock Pass: Post-Race at the 2018 Bahrain Grand Prix

Dan nog even een huishoudelijke mededeling. China staat ook allang klaar op de timer dus deze gaat uiterlijk over een paar uur dicht. Dan is het ook afgelopen met Max vs. Lewis. ;)

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 09-04-2018 16:04 (23%)

Acties:
  • +11Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Toch ben ik een dag later enigszins teleurgesteld dat Vettel zijn banden niet vlak voor het einde klapte. Waarom? Nou, omdat Gasly met zijn Honda PU dan op het podium had gestaan in de "thuisrace" van McLaren met als toeschouwers de eigenaren van McLaren. :+ >:)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
JvS schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:09:
Was deze al geplaatst? Mooi onboard bij Max en Lewis:
https://streamable.com/ealu5

[video]
Ja, maar totaal ondergesneeuwd. :)
Demonstreert wel aardig dat Max er niet fout zat.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Bij deze hang ik er een slotje aan. Morgen om 8:00 gaat China open. Hopelijk dan eens een race met actie, en zonder controverse rond Max. Maakt het topic voor iedereen een stuk leuker. :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True