[F1 2018] Race 3 - GP van China Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 23 Laatste
Acties:
  • 68.681 views

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:42

nachtnet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EFETuHVubVZDFRA8AXnYwLQB/full.jpg

Formula 1 Seizoen 2018 - GP-Topic Race 3

3. Chinese Grand Prix
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/CMTmxOiLd4JK4AuOe9run2T1/full.jpg

Data

vr 13 Apr
Free Practice 1:04:00Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(10:00)
Free Practice 2:08:00Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(14:00)
za 14 Apr
Free Practice 3:06:00Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(12:00)
Qualifying:08:00Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(14:00)
zo 15 Apr
Race:08:10Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(14:10)

CircuitShanghai International Circuit
LocatieShanghai, China
Lengte5415 m
Aantal race ronden56
Total race afstand306,066 km
Laatste winnaarLewis Hamilton (Mercedes) 1:37:36.158
Lap record1:32.238 - Michael Schumacher (2004)
LinksFormula1.com Google maps

Banden

Bandenkeuzes:
Beschikbaar zijn de volgende banden:
  • UltraSoft (US) Paars
  • Soft (S) Geel
  • Medium (M) wit

These are the tyres that Pirelli has said must be used at some point in the race:
One set of P Zero Medium and one set Soft.
Each driver must have both these sets available for the race, and must use at least one of them.

Following the regulations, each driver must save for Q3 one set of the softest of the three nominated compounds. This set will be given back to Pirelli after Q3 for those who qualify in the top 10, but the remaining drivers will keep it for the race.

Over the course of a race weekend the teams have to hand back tyres according to a certain schedule, though they can decide which tyres to give back at the following times:
- One set after the first 40 minutes of FP1
- One set at the end of FP1
- Two sets at the end of FP2
- Two sets at the end of FP3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/T7G7CO5D5sNpWTCEhMU0jNQH/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://d2snyq93qb0udd.cloudfront.net/prod/20736_03-CN-Preview-EN-750.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door nachtnet op 10-04-2018 11:47 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Om dit topic maar eens op een goede manier te openen. Ricciardo being Ricciardo. :Y)
https://streamable.com/dmkoe

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:14
Zo daar zijn we weer! Lekker die back-to-back races! En laat de weersvoorspellingen maar komen :P

Nu hopen dat RBR het iets beter zal doen dit weekend.

Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 891931

oow heerlijk, gewoon aansluitend door naar China
Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/GyX9_a-P1uHEKArKVVhZzfkWVaaPtOflAb7XtsE_m2w.jpg?w=624&s=44088977ac1ed1a98f6bda49201d11c6

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 891931 op 10-04-2018 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:51
Mooi circuit zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-05 10:27

koli-man

Bartender!!!!

Zeau, nieuwe week, nieuwe kansen. Afgelopen twee races had ik een minder voorgevoel. Dit wordt een steady race. Ik voel het aan mijn water. Hier en daar wat gruis ertussen mag de pret niet drukken.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
@DaniëlWW2 de banden keuzes zijn bekend:
Afbeeldingslocatie: https://d2snyq93qb0udd.cloudfront.net/prod/20658_03-CN-Selected-Sets-Per-Driver-EN.jpg

Ook de nieuwe infographic is aanwezig:
Afbeeldingslocatie: https://d2snyq93qb0udd.cloudfront.net/prod/20736_03-CN-Preview-EN-750.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Extigo op 10-04-2018 08:15 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 08:03
Na de eerste twee races in een brakke stream gezien te hebben eindelijk full HD!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:15

Oekol

waka waka hey hey

Boinkie schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:13:
Na de eerste twee races in een brakke stream gezien te hebben eindelijk full HD!
Hear hear, ik heb ze wel gezien op een 32 inch TV, maaaaar morgen wordt een nieuwe 65innch bakbeest geleverd. Ik ben zo benieuwd hoe dat is qua kijken *O*

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
demo31051987 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:01:

Dat zal niet zo heel moeilijk zijn.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:22
demo31051987 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:01:
Zo daar zijn we weer! Lekker die back-to-back races! En laat de weersvoorspellingen maar komen :P

Weersvoorspellingen zijn tot zover warm met in de ochtend volle bak zon :D Volgens metcheck wordt het wel wat kouder en licht bewolkt (zaterdag + zondag), jammer want bij de vrije training wordt wel regen voorspelt.
Volgens https://www.theweatherout...&name=Shanghai,China,Asia gaat het weer regenen tijdens de kwali..

Gewoon de weersites volgen waarvan de voorspellingen je het meeste trekt :D
Andere tip: blijf zoeken naar f1 weerberichten/sites, ze worden steeds natter en natter hoe verder je kijkt :P

[ Voor 19% gewijzigd door LopendeVogel op 10-04-2018 08:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Met frisse moed weer present!

Leuk detail: Vorig jaar reden ze op Supersoft als zachste band in China, Ultrasoft dit jaar is in principe 2 compounds zachter dus dat moet haast wel een aardig verschil worden in Q3 tijd vergeleken met vorig jaar.

[ Voor 78% gewijzigd door Jackson6 op 10-04-2018 08:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
demo31051987 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:13:
[afbeelding]

[afbeelding]
Nope, nope, nope. Ben te stupid om die erin te krijgen. Het is nog vroeg. :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:17

Spotmatic

Ken sent me

Mooi! Ik zie het van de zonnige kant; RBR heeft praktisch geen motorslijtage gehad dus daar gaan ze de komende races veel profijt van hebben. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
Ik zag dat Pirelli nu geen 3 opeenvolgende bandencompounds gekozen heeft, maar dat er een gat zit tussen 2 compounds. Ben heel benieuwd wat dat doet voor de verschillende strategieën.

Steam

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:38
Hallo China!

Afbeeldingslocatie: https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.thatsmags.com%2Fimage%2Fview%2F201704%2Ff1-antonio-crash.jpg&f=1

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-05 19:19
Och wat heerlijk dat dit weekend gewoon alweer race-weekend is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
demo31051987 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:32:
Ik zag dat Pirelli nu geen 3 opeenvolgende bandencompounds gekozen heeft, maar dat er een gat zit tussen 2 compounds. Ben heel benieuwd wat dat doet voor de verschillende strategieën.
Top tien zal in ieder geval vroeg moeten stoppen en later in de race nog een pitstop moeten maken. Waarschijnlijk krijg je dus US --> S --> S, maar US --> M kan ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:37:
[...]

Top tien zal in ieder geval vroeg moeten stoppen en later in de race nog een pitstop moeten maken. Waarschijnlijk krijg je dus US --> S --> S, maar US --> M kan ook. :)
Dat klinkt inderdaad logisch. Ik ben dus benieuwd of er teams van buiten de top 10 zullen starten op de Medium en vervolgens over gaan naar de UltraSoft om de race op het einde uit te rijden. Al deze mogelijkheden van strategieën zorgt er wel voor dat ik goed moet opletten :P

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:14
Als ik naar de bandenkeuze van Ferrari kijk gaan die zeker US-US-S of US-S-US proberen met 1 of allebei de autos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:22
Grimmie187 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:44:
Als ik naar de bandenkeuze van Ferrari kijk gaan die zeker US-US-S of US-S-US proberen met 1 of allebei de autos.
Dat lijkt mij ook inderdaad, dit om 2x een aanval te kunnen doen naar voren (of om uiteraard hun voorsprong te vergroten). Dit lukt alleen met 2x US en niet met een medium of S.
Ik verwacht persoonlijk je 2e gedachten: US-S-US.
Eerst om een voorsprong te maken, vervolgens voor een langere run en daarna nog een attack op de US.
Ferrari heeft een groot voordeel; top auto met een top coureur (vooral Vettel) die goed met de banden overweg kan. Een agressieve tactiek / bandenkeuze moet dan ook voor hun geen probleem zijn :D

Maar goed je weet natuurlijk nooit hoe de race verloopt en wat er met de banden gebeurt door bepaalde situaties :D Hoe dan ook, er staat een heel mooi weekend voor de boeg voor de Ferrari fans :D Ook RB-Honda verwacht ik weer veel van, het minste zie ik helaas bij RBR en Sauber gebeuren (gewoon een voorgevoel haha).

[ Voor 21% gewijzigd door LopendeVogel op 10-04-2018 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:30
Hoppa, nieuwe week nieuwe start.

Edit: vergeet bijna m'n stoeltje!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tmJrv6Z.gif

[ Voor 58% gewijzigd door Ari Gold op 10-04-2018 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 21:41

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:37

Pierre

Van nature lui!

En niet vergeten aub alle laptops/mobiele toestellen leeg maken :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Kan het hele back-to-back wel waarderen. Lekker doorgaan en weinig ruimte om updates mee te nemen door de teams. Sinds Australië hebben veel rijders geen bezoek meer gebracht aan de fabriek om nog in de simulator te testen. Gaat bij China dus veelal om dezelfde auto (zonder noemenswaardige updates) en lange tijd zonder simulator testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:16
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:37:
[...]

Ik zie de top teams misschien ook nog wel Q2 op softs doen en dan Soft > Medium misschien. Tenzij een 2 stopper duidelijk de snelste tactiek zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:06

AzzKickah

06-CENSORED

Nou daar gaan we weer dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691473

Ben benieuwd, vorig jaar heeft RBR goed gereden in China. Hopen dat ze nu wat langer kunnen blijven rijden dan Bahrain.
8:10 is toch nog redelijk vroeg, maar moet lukken na een paar bakken koffie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
CFC-Mathijs schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:35:
Och wat heerlijk dat dit weekend gewoon alweer race-weekend is :)
Elk weekend is race weekend als je ook andere series dan alleen F1 volgt.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 23:30
Afbeeldingslocatie: https://www.007james.com/i/gadgets/aston-martin-db5/tire-slashers.jpg

Hopelijk laten ze deze thuis dit weekend. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:58

Damian

Insane Obtrusion

Laten we hopen op een clean start en daarna gewoon lekker inhaal acties voor en achter in het veld...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:04
Prima tijdstip weer, had een uurtje later gemogen voor de zondag maar ik vind het wel prettig de race zo 's ochtends vroeg of in de avond :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-06 09:08
Om vast op te warmen even de highlights van vorig jaar:

En natuurlijk de eerste lap van Verstappen omdat het zo mooi was:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 01-06 10:06
Weer 2 dagen redelijk vroeg opstaan in het weekend, maar na zo'n race heb ik altijd echt zoiets van "wow, wat een lange vrije dag heb ik nog, wat zal ik eens gaan doen"

Laat maar komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sniffels schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:29:
Weer 2 dagen redelijk vroeg opstaan in het weekend, maar na zo'n race heb ik altijd echt zoiets van "wow, wat een lange vrije dag heb ik nog, wat zal ik eens gaan doen"

Laat maar komen
Moet eerlijk zeggen dat 1700 me ook prima beviel. Misschien nog wel beter.

Circuit zou RB moeten liggen lijkt me. Zitten een paar hele mooie bochtencombinaties in dit circuit. Remmend insturen is altijd wel een leuke.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 10-04-2018 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 01-06 10:06
MikeyMan schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:31:
[...]

Moet eerlijk zeggen dat 1700 me ook prima beviel. Misschien nog wel beter.

Circuit zou RB moeten liggen lijkt me. Zitten een paar hele mooie bochtencombinaties in dit circuit. Remmend insturen is altijd wel een leuke.
Ja, maar met de Formule2, UFC van de nacht ervoor en de MotoGP erna was wellicht een beetje TE ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-03 22:59

Tylocke

[Team Carrack]

Lekker zo'n back-to-back periode! Wel even vroeg opstaan op zondag maar dat komt wel goed!

Ik hoop dat we weer een mooie race krijgen (Bahrein was een mooie race ondanks resultaten RBR) zonder gewonden.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 15:48
We zijn er weer bij :w

Met betrekking tot de bandenstrategie, ben ik benieuwd of er teams voor een één-stopper gaan met soft. Vorig weekend was de soft degradatie op Vettel's auto ook minder dan verwacht... Echter ben ik dit weekend het meest benieuwd naar de versnellingsbak van Mercedes. Zal deze nu wel heel blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-06 20:38

mark-k

AKA markkNL

alex3305 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:50:
We zijn er weer bij :w

Met betrekking tot de bandenstrategie, ben ik benieuwd of er teams voor een één-stopper gaan met soft. Vorig weekend was de soft degradatie op Vettel's auto ook minder dan verwacht... Echter ben ik dit weekend het meest benieuwd naar de versnellingsbak van Mercedes. Zal deze nu wel heel blijven?
Maar vettel zei ook dat die banden de laatste 10 ronden echt op waren, was dus meer geluk dan iets anders. Grote kans dat als meerderen het proberen er klapbanden gaan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
mark-k schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:11:
[...]

Maar vettel zei ook dat die banden de laatste 10 ronden echt op waren, was dus meer geluk dan iets anders. Grote kans dat als meerderen het proberen er klapbanden gaan komen.
Vettel zijn strategie was ook min of meer noodgedwongen idd. Doordat Bottas zo snel was op de mediums kon Vettel nooit meer zijn 2e stop maken zoals gepland. Feit dat de banden het 39 ronden hebben uitgehouden was echt een flinke gok (zie ook Silverstone en Spielberg afgelopen seizoenen)!

Wel leerzaam voor China aangezien het daar zo weer zou kunnen gebeuren, denk alleen niet dat je het daar gaat redden met 1 stop US-S.

Opties:
US-S-US
US-US-S
US-M
US-S (niet echt mogelijk)

of evt:

S-M
S-US-US
S-S-US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:04
Vettel had inderdaad weinig keus. Of een extra pitstop en terugvallen naar de derde plek, waarbij het inhalen van Hamilton/Bottas ook zo goed als onbegonnen werk was.
Of, zoals hij nu gedaan heeft, zo netjes mogelijk rijden en zorgen dat hij de race op deze banden kon uitrijden. Meer kans op een overwinning, lekke band zou er voor zorgen dat hij alsnog een pitstop moest doen en derde zou worden.

Ik denk overigens dat Mercedes er dit weekend weer wat beter bij zit. Bahrein was natuurlijk vrij warm en in China is het een graad of 20, waarschijnlijk gaan de banden het bij Mercedes veel beter doen in de koelere omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
China is volgens de infographics veel minder belastend voor de banden dna Barhein. Dus een s-us strategie zo moeten lukken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Jasphur schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:32:
China is volgens de infographics veel minder belastend voor de banden dna Barhein. Dus een s-us strategie zo moeten lukken toch?
Denk het niet. In Bahrein waren de SuperSofts er en in China zijn het de UltraSofts. Dus een US-S strategie zie ik eigenlijk niet gebeuren.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:06
Mooi vlot achterelkaar zo deze races :) Ben benieuwd naar de bandenstrategie.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DaV1MI0X4AAMjt-.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
demo31051987 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:34:
[...]

Denk het niet. In Bahrein waren de SuperSofts er en in China zijn het de UltraSofts. Dus een US-S strategie zie ik eigenlijk niet gebeuren.
Ik zei s-us geen us-s :P
Zo kun je hopelijk met de S een flinke voorsprong pakken en met de US een goede sprint naar de finish maken.

Edit nvm. Even vergeten dat je rijdt met de bandjes uit Q2. En dat zullen geen softs zijn

[ Voor 10% gewijzigd door Jasphur op 10-04-2018 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Leuke bandenkeuze zo. Moeten ze vaker doen, dat scheelt 1stoppers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Present

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 21:49

Martinspire

Awesomeness

Hopelijk een topweekend voor RBR. Hebben ze wel nodig. Achterstand in het kampioenschap begint te groot te worden om nog aansluiting te houden. Tuurlijk, het seizoen duurt nog lang, maar betrouwbaarheid wordt dit jaar key. Vorig jaar won Hamilton tenslotte ook na elke race in de punten te finishen.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jasphur schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:39:
[...]

Edit nvm. Even vergeten dat je rijdt met de bandjes uit Q2. En dat zullen geen softs zijn
Zou voor de top6 nog best een optie kunnen zijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Hopelijk kan Vet 'm weer binnenslepen :D

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Goed om te zien dat Vettel weer wat beter in zijn vel zit. Samen met Hamilton en Alonso op dit moment toch echt wel de beste/meest ervaren coureurs.

Ik hoop dat de top 6 lekker dicht bij elkaren zit. Ricciardo mag van mij wel weer een keer winnen.
Verder ben ik heel benieuwd hoe Toro Rosso het in China gaat doen. (Podium voor Hartley :P )
Al ben ik bang dat van de top 6 er toch een stuk of 2 gaan uitvallen.

Ik hoop i.i.g. op meer gevechten zoals HAM vs VER. Maar dan tussen iedereen in de Top 6 :D

Is het trouwens al Zondag? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyumia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-02 20:22
In TS staat een foutje :X :
Bandenkeuzes:
Beschikbaar zijn de volgende banden:
UltraSoft (US) Paars
Soft (S) Rood
Medium (M Geel
Moet zijn:

Soft (S) Geel
Medium (M) Wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-06 10:18

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Zin in!
Hopelijk zien we eindelijk een race lang de potentie van de RBR waar ze het al de hele tijd over hebben.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:00
hmm hoop wel dat deze US banden niet meer rondes gaan rijden dan de medium banden:)

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:25
Ik hoop ook op eindelijk een goede race van RBR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Crashhill schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:07:
Ik hoop i.i.g. op meer gevechten zoals HAM vs VER. Maar dan tussen iedereen in de Top 6 :D
Een podium van Gasly, Alonso en Magnussen oid dus? He, waarom ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
Stoelpoot schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:15:
[...]

Een podium van Gasly, Alonso en Magnussen oid dus? He, waarom ook niet.
Het zou extreem mooi zijn voor de teams / de sport natuurlijk.
Moet wel even 4 man van de top 6 uitvallen, dat kan natuurlijk ook zomaar gebeuren in de 1e ronde :).

Ik snap nu waar je op doelt, (hij lande met een paraplutje) omdat ze uitgevallen zijn. Ik doelde meer op dat er wat inhaalpogingen zijn in de top 6 :P.

[ Voor 18% gewijzigd door Crashhill op 10-04-2018 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Crashhill schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:18:
[...]

Het zou extreem mooi zijn voor de teams / de sport natuurlijk.
Moet wel even 4 man van de top 6 uitvallen, dat kan natuurlijk ook zomaar gebeuren in de 1e ronde :).
Zou tof zijn. Maar geloof niet dat die teams trek hebben in een sandwich

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Kyumia schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:07:
In TS staat een foutje :X :

[...]

Moet zijn:

Soft (S) Geel
Medium (M) Wit
Nu niet meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Laatst online: 01-06 16:28
YouTube: Max Verstappen's Incredible Opening Lap | 2017 Chinese Grand Prix

Als dat HAM (ipv zo te zien Massa) was geweest had VER een lekke band gehad en een kapotte diffuser :D .

[ Voor 5% gewijzigd door floriz87 op 10-04-2018 11:34 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
floriz87 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:32:
YouTube: Max Verstappen's Incredible Opening Lap | 2017 Chinese Grand Prix

Als dat HAM (ipv zo te zien Massa) was geweest had VER een lekke band gehad en een kapotte diffuser :D .
Nee, die discussie gaan we hier niet voortzetten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
demo31051987 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:13:
[afbeelding]

[afbeelding]
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:19:
[...]

Nope, nope, nope. Ben te stupid om die erin te krijgen. Het is nog vroeg. :P
@DaniëlWW2 gefixed.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Probeer ik het helemaal passend te krijgen en dan gooi jij de formattering gewoon over hoop met te grote afbeeldingen. Zo kan ik het ook hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
@DaniëlWW2 Wacht even :.. :P
* nachtnet klikt op resize.. copy-paste etc..

@Kyumia top, stond ook nog foutje in de verplichte banden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
nachtnet schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:45:
@DaniëlWW2 Wacht even :.. :P
* nachtnet klikt op resize.. copy-paste etc..
Nu is het plaatje lelijk joh. :> :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
@DaniëlWW2 Lelijk? het gaat om de inhoud toch?

* nachtnet gaat dit weekeinde eindelijk wel eens kijken.. (Helaas alleen via RTL, mw. nachtnet heeft nieuwe tv-provider. Dag tele2 hallo Xs4all.)

* nachtnet moet zelfs nog de uitslag van de vorige race (Bahrain) ontdekken.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik91
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-06 21:00
nachtnet schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:51:
* nachtnet moet zelfs nog de uitslag van de vorige race (Bahrain) ontdekken.. :X
Dan ben je wel goed in het ontwijken van uitslagen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Je bent een perfectionistisch ingestelde autist of niet. ;)
* nachtnet gaat dit weekeinde eindelijk wel eens kijken.. (Helaas alleen via RTL, mw. nachtnet heeft nieuwe tv-provider. Dag tele2 hallo Xs4all.)

Deze race moet je gewoon zien. Spektakel alom en spannend tot de laatste bocht. Met gemak de beste race sinds Baku vorig seizoen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:54:
[...]

Je bent een perfectionistisch ingestelde autist of niet. ;)

[...]

Deze race moet je gewoon zien. Spektakel alom en spannend tot de laatste bocht. Met gemak de beste race sinds Baku vorig seizoen. ;)
Als @Crashhill z'n zin krijgt, zal de race nog echt #WellDoneBaku overtreffen ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
@DaniëlWW2 zo beter? witregeltje tussen de plaatjes..

@erik91 zondag een verjaardag gevierd, gisteren geen internet/televisie.vandaag nieuwe provider..

@DaniëlWW2 Hoe laat is de race ook al weer? Staat meestal toch verkeerd in de TS? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
nachtnet schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:58:
@DaniëlWW2 zo beter? witregeltje tussen de plaatjes..

@erik91 zondag een verjaardag gevierd, gisteren geen internet/televisie.vandaag nieuwe provider..

@DaniëlWW2 Hoe laat is de race ook al weer? Staat meestal toch verkeerd in de TS? :+
Volgens mij klopt het. Verder is het nooit goed genoeg voor mij, dus doe geen moeite. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Lekker hoor, vorige race vergeten en doorgaan naar de volgende :)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Laatst online: 01-06 16:28
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:38:
[...]

Nee, die discussie gaan we hier niet voortzetten. :/
Sorry, het was bedoeld als flauwe grap ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-06 17:08
nachtnet schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:51:
@DaniëlWW2 Lelijk? het gaat om de inhoud toch?

Dat is gewoon effe het Ziggo sport pakket effe aanvragen :P
Duurt een paar uur max dus dit weekend kun jij dan kijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:07
Heerlijke tijd, 08:10 op zondagochtend. Mooi met het ontbijt F1 kijken, heb er al zin in :)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
17:10 beviel hier anders ook prima, TV naar buiten verplaatst, BBQ aan, flesje bier erbij. Dikke PRIMA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
B-Real schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:30:
Vettel had inderdaad weinig keus. Of een extra pitstop en terugvallen naar de derde plek, waarbij het inhalen van Hamilton/Bottas ook zo goed als onbegonnen werk was.
Of, zoals hij nu gedaan heeft, zo netjes mogelijk rijden en zorgen dat hij de race op deze banden kon uitrijden. Meer kans op een overwinning, lekke band zou er voor zorgen dat hij alsnog een pitstop moest doen en derde zou worden.

Ik denk overigens dat Mercedes er dit weekend weer wat beter bij zit. Bahrein was natuurlijk vrij warm en in China is het een graad of 20, waarschijnlijk gaan de banden het bij Mercedes veel beter doen in de koelere omstandigheden.
Vettel had het geluk dat Mercedes lag te slapen en Bottas niet druk heeft laten zetten.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

Bensimpel schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:02:
Lekker hoor, vorige race vergeten en doorgaan naar de volgende :)
Dat is wel zonde, was een erg mooie race. Misschien nog een keer kijken als je het nu alweer vergeten bent. :+

Altijd lekker twee race weekenden achter elkaar. 8:10 mooie tijd, met koffie F1 kijken. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grimmie187
Ankona schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:25:
[...]

Vettel had het geluk dat Mercedes lag te slapen en Bottas niet druk heeft laten zetten.
Ik denk niet dat dat het was?

Direct na de stops was Vettel gewoon sneller op soft t.o.v. Bottas op Medium, het gat liep toen van 3 sec op tot max. 8 sec. Daarna begonnen de softs van Vettel er langzaam aan te gaan en kon Bottas pas het gat dichtrijden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
Levensgevaarlijk, zo zonder helm en Halo

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Daaik0MX4AAY1s7?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Grimmie187 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:33:
Ik denk niet dat dat het was?

Direct na de stops was Vettel gewoon sneller op soft t.o.v. Bottas op Medium, het gat liep toen van 3 sec op tot max. 8 sec. Daarna begonnen de softs van Vettel er langzaam aan te gaan en kon Bottas pas het gat dichtrijden.
Dit inderdaad. Bottas kon er alleen bijkomen doordat de banden van Vettel aan het degraderen waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:56

SuBBaSS

-has Ryzen

Yay, China alweer!

Nog wat gebeurd afgelopen weekend? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:41
Crashhill schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:20:
17:10 beviel hier anders ook prima, TV naar buiten verplaatst, BBQ aan, flesje bier erbij. Dikke PRIMA!
Dat niet alleen: eerst een stukje fietsen (2, 2.5 uurtjes), finish PR, daarna F1, daarna Eredivisie samenvatting. Dat was een heerlijk sportieve dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Gynnad schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:19:
Heerlijke tijd, 08:10 op zondagochtend. Mooi met het ontbijt F1 kijken, heb er al zin in :)
+ 's middags een feestje, dus hoef ik nu geen herhaling te kijken en de hele dag neurotisch het nieuws te ontwijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:35

Polycom

Poes van goud

Die optocht in Australië was al om 06:00 (even die zomer/winter tijd niet meegerekend) dus dan is 08:10 uitslapen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Gynnad schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:19:
Ontbijt? Dat heet bij mij lunch en is op z'n vroegst om 12u in het weekend :+

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 10-04-2018 15:19 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Heel benieuwd naar de Honda update!

Heel benieuwd naar het volgende Honda avontuur!

[ Voor 45% gewijzigd door Jasphur op 10-04-2018 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-06 10:47

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Jasphur schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:23:
Heel benieuwd naar de Honda update!
Heb ik wat gemist? Wat voor update?

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Barres B. schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:35:
[...]

Heb ik wat gemist? Wat voor update?
Update is een verkeerd gekozen woord. Haha sorry. Honda is gewoon heel erg blij haha

https://nl.motorsport.com...eft-veel-energie-1024462/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-06 23:54
garriej schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:33:
Altijd lekker twee race weekenden achter elkaar. 8:10 mooie tijd, met koffie F1 kijken. :)
Ja, ik vind het ook altijd de meest relaxte raceweekenden. Heerlijk 's ochtends vanuit mijn bed de tv aan en als het hele circus klaar is is de dag nog jong. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:03

The_Scarabial

MTB for life!

Ah mooie racetijd ook, lekker vanuit bed kijken en als het saai wordt weer ff verder slapen :D, beviel me met die AussieGP ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1051667

The_Scarabial schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:22:
Ah mooie racetijd ook, lekker vanuit bed kijken en als het saai wordt weer ff verder slapen :D, beviel me met die AussieGP ook goed.
Man man, wat kijk ik er naar uit om dat ook te hebben. Eerst maar even wachten tot de kleine groot is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-03 22:59

Tylocke

[Team Carrack]

Anoniem: 1051667 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:13:
[...]

Man man, wat kijk ik er naar uit om dat ook te hebben. Eerst maar even wachten tot de kleine groot is...
Gewoon samen met de kleine kijken. :) Toekomstige F1 fan.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:07
Haha die kleine meid (8 maanden) van me moest tijdens de race afgelopen weekend haar hapje krijgen. Hoofd stond maar één kant op gericht, en dat was niet de richting van mama met de lepel :o.

Voorbij flitsende F1 wagens is veel interessanter _O-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:45

p0st

Dutch Reefer

Heerlijk die back2back races, ben er nu alweer aan gewend :Y

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NsVYpcPSYNe4MIz6besker8u/full.jpg

Zegt geen bal verder...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Online programmaboek voor China staat online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:10
Heerlijk de b2b races!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-05 13:33
Jasphur schreef op woensdag 11 april 2018 @ 09:22:
Online programmaboek voor China staat online
Heb deze en die van Bahrain even snel doorgelezen maar volgens mij zijn ze bijna identiek gelijk aan elkaar :+ . Desondanks staan er wel leuke dingetjes in :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockabilly_1991
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 03-06 08:58
Pagina: 1 2 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Gewoon zeuren, maakt niet over waarover. Hou het nou eens gezellig.
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/NOS/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1