Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2018] Race 2 - GP van Bahrein Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste
Acties:
  • 55.721 views

• KleineJoop
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 23:29
quote:
"Lekker genuanceerd verhaal"

KleineJoop wijzigde deze reactie 09-04-2018 00:53 (20%)

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
burne schreef op maandag 9 april 2018 @ 00:30:
[...]
Eens even nadenken over hoe we dit netjes gaan verwoorden.

Max is bijzonder goed in zichzelf jinxen. Na Australië kon 'ie niet anders meer dan alles verliezen want 'Mercedes is voorlopig niet of nauwelijks te verslaan. Niet met de huidige motoren en de huidige regels. Dat kan nog wel twee jaar zo doorgaan[..]' dus de komende twee jaar is al duidelijk wie er wint in ieder direct conflict: Mercedes. En dat 'bewijst' ie door drie dagen later zichzelf stuk te rijden tegen de Mercedes van de uiteindelijke nummer drie.

Max heeft een hoop om over te klagen. En steeds minder om over op te scheppen.

China gaat dus veel geklaag worden over Mercedes en de slechte baan, en in ronde 7 parkeert 'ie z'n auto in de vangrail en kan 'ie lekker vroeg naar huis.

Ik ben geen fan van Max, dat is wel duidelijk. Z'n vader had vaak pech, maar Max is een geboren azijnpisser met een groot talent om iedereen behalve zichzelf de schuld te geven.
Ik heb mijn twijfels over je eerste regel tekst, maar iedereen mag er van vinden wat ie wil 8)

Ik lees artikelen liever in de origineel geschreven taal dan dat er een (soms ongelukkig) vertaald stuk tekst wordt geplaatst op een website die het vaak niet zo nauw neemt met de letterlijke inhoud van een oorspronkelijk geplaatst artikel.

https://www.gpfans.com/en...e-punished-for-dominance/

Even voor de goede orde. Het was toch werkelijk Hamilton die zijn auto "per ongeluk" tegen die van dick**** aanzette, niet andersom. Maar mogelijk staat het op nos.nl wel zo geschreven, heb niet gezocht.

A smile a day....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 20:38
Zo'n actie van hem was leuk geweest in je laatste bocht ofzo. Maar had best ook nog een ronde later gekund. Ric stond even later ook stil dus zo ver uit elkaar had het niet gelegen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17:23

Liveshort

Certified Crazy Person

quote:
burne schreef op maandag 9 april 2018 @ 00:30:
[...]

Eens even nadenken over hoe we dit netjes gaan verwoorden.

Max is bijzonder goed in zichzelf jinxen. Na Australië kon 'ie niet anders meer dan alles verliezen want 'Mercedes is voorlopig niet of nauwelijks te verslaan. Niet met de huidige motoren en de huidige regels. Dat kan nog wel twee jaar zo doorgaan[..]' dus de komende twee jaar is al duidelijk wie er wint in ieder direct conflict: Mercedes. En dat 'bewijst' ie door drie dagen later zichzelf stuk te rijden tegen de Mercedes van de uiteindelijke nummer drie.

Max heeft een hoop om over te klagen. En steeds minder om over op te scheppen.

China gaat dus veel geklaag worden over Mercedes en de slechte baan, en in ronde 7 parkeert 'ie z'n auto in de vangrail en kan 'ie lekker vroeg naar huis.

Ik ben geen fan van Max, dat is wel duidelijk. Z'n vader had vaak pech, maar Max is een geboren azijnpisser met een groot talent om iedereen behalve zichzelf de schuld te geven.
Bijzonder zure reactie. Mooi wel dat iedere keer dat er iets misgaat er gelijk weer een hele horde azijnpissers (see what I did there) klaarstaat om te zeggen dat het talent opraakt/Max weer eens boven zijn pet aan het rijden is/hij een brokkenpiloot is. Feit is dat hij een agressieve rijstijl heeft en daar horen nu eenmaal risico's bij. Gewoon pech met het van het gas gaan van Alonso en het wel heel scherp insturen van Hamilton. Kun je er artikelen bij gaan halen die er helemaal niets mee te maken hebben, maar dat maakt je punt echt niet beter. Een aantal pagina's terug had (ik geloof) onze favoriete mod Daniel een lijstje met incidenten waar Verstappen iets te verwijten was, en dat lijstje was niet heel erg lang.

We gaan het zien volgende week in China, ik hoop in ieder geval op een leuke race. En ja, vandaag was een uitstekende race (ondanks het uitvallen van Ricciardo en Verstappen).

Desktop - i7 6700 - GTX 960 4GB ||| Sony S15 - Full HD IPS - Crucial BX200 480 GB ||| Surface RT - Type cover

Acties:
  • +5Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 12-06 19:24
Journalistiek is dit artikel best smerig:
https://nos.nl/artikel/22...tappen-wat-een-eikel.html

Dekker pakt wel citaten van hamilton die de strijdlust van hamilton VS verstappen benadrukken. Maar verzuimt (bewust) de nuanceringen en verontschuldigen te noemen die hamilton ook noemde van zijn eigen 'eikel' uitspraak.

Jammer, je verwacht meer dan riool journalistiek van de nos.

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22:11

Rivanov

Apple freak

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Ik vond de race gisteren niet bijster interessant. Hamilton die met twee vingers in zijn neus overal langs kon. RBR compleet weg. Raikkonen die wilde gaan aanvallen ook eruit. Dan op het eind nog beetje spanning maar overall vrij saai.

Als RBR weg is haalt dat toch een hoop spanning uit de wedstrijd.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:23
Zo. Bijna een tweede Ferrarimonteur die aangereden wordt.

https://streamable.com/sttui

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 21:35
quote:
Tommy The Cat schreef op maandag 9 april 2018 @ 06:57:

Jezus. En er staan 30 man te zwaaien dat ie aan de kant moet.

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

Acties:
  • +15Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 20:09
Ik denk dat Max en Hamilton allebei niet willen opgeven. Het snelheidsverschil was er, Max had alle recht om een aanval in te zetten. Hij had pech dat Alonso er voor zat waardoor hij mijn inziens toch iets meer naar links moest sturen (onbewust wellicht) om zijn voorvleugel te sparen. Hij was er voorbij, Ham geeft ook niet op en stuurt gewoon in. Beide nemen het risico en het had zo maar in tranen voor beide kunnen eindigen. De Mercedes is een Tank en de RBR is een tere diva (met dito onvoorspelbaar gedrag).

Max maakt eenzelfde actie als in Maxico. Daar gooit hij de auto ook voor Ham en Vet. Ook daar stuurt Ham in en komt hij Vettel tegen. Dat liep voor Ham verkeerd af. Wie Won er toen, wie had toen de geniale actie? Ik zie dit als eenzelfde actie. Helaas pakt het dus verkeerd uit. Had Max moeten wachten? Nee ik denk het niet. Hij wil vooruit en neemt het risico. Had Ham niet moeten insturen? Nee, ik denk het niet, maar jij neemt het risico want je wilt niet klem zitten achter een RBR.

Typisch geval van 2 racers die niet onder willen doen voor elkaar. Max komt eraan, vorig jaar voelde Vettel de druk, nu Hamilton.

We willen actie op de baan, die hebben we gisteren gekregen. Helaas zonder Max, maar ik heb genoten van de race en zat op het puntje van mijn stoel toen Bottas in de versnellingsbak van Vettel dook.

Volgende week nieuwe ronde ... nieuwe kansen!

PSN: IS_DJ

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 10-06 17:28

MrSleeves

You'll thank me later.

quote:
jip_86 schreef op maandag 9 april 2018 @ 00:53:
Zo'n actie van hem was leuk geweest in je laatste bocht ofzo. Maar had best ook nog een ronde later gekund. Ric stond even later ook stil dus zo ver uit elkaar had het niet gelegen.
Meestal kan het juist niet een ronde later. Dit is het begin van de race: banden koud, nog geen raceritme, etc. Als je dan sneller bent, moet je dan je kans grijpen, want een ronde later lukt dat niet meer.

Hier kijken we toch voor, of niet?
En ja, gaat soms mis, maar die keren dat het lukt is hij wel een baas.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:42

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
i-dj schreef op maandag 9 april 2018 @ 07:39:

We willen actie op de baan, die hebben we gisteren gekregen. Helaas zonder Max, maar ik heb genoten van de race en zat op het puntje van mijn stoel toen Bottas in de versnellingsbak van Vettel dook.

Ik niet... Bottas kan toch niet inhalen :+

En idd hopelijk een keer 4 Red Bulls in de top 10 deze week. :9

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 18-06 15:06

TommyGun

Stik er maar in!

Max is nog steeds veel te wild, zeker in het begin van zo'n race... Ik ben absoluut geen fan van Ham maar hij deed hier niets verkeerd.

Anyhow, prachtige race van Vettel. Hopelijk maakt Ferrari het niet meer zo spannend qua banden want ik kreeg al flashbacks naar Silverstone vorig jaar :P

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom Raikkonen uit moest vallen. Monteurs genoeg toch die even dat laatste wiel kunnen fixen? Hopelijk komt alles goed met de betreffende monteur. Ik vond de reactie van Kimi wel erg zwak, zowel na het uitvallen als voor de camera's. Valt me best wel tegen van hem, maar goed.

Die boete voor de unsafe release vind ik overigens ook vreemd. Kimi stopt 5 meter van z'n plek, vind ik wat anders dan stil komen te staan op de baan waarbij onderdelen in het rond slingeren.

TommyGun wijzigde deze reactie 09-04-2018 08:17 (29%)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21:31

vhal

ಠ_ಠ

quote:
Phusebox schreef op maandag 9 april 2018 @ 06:47:
Ik vond de race gisteren niet bijster interessant. Hamilton die met twee vingers in zijn neus overal langs kon. RBR compleet weg. Raikkonen die wilde gaan aanvallen ook eruit. Dan op het eind nog beetje spanning maar overall vrij saai.

Als RBR weg is haalt dat toch een hoop spanning uit de wedstrijd.
Niet geheel mee eens, als ik RBR/Ferrari/Mercedes even wegdenkt dan zie je op de baan toch wel leuke gevechten. Gasly op p4 is echt top en Alonso deed het ook lekker in de McLaren. Die sprokkelt zijn puntjes wel bij elkaar en staat nu opeens op p4 in het kampioenschap (ook wellicht doordat RBR blijkbaar zijn zaakjes niet op orde heeft). De 2 puntjes voor Ericsson zijn ook verrassend. Force India vind ik echter wat tegenvallen en over Williams laat ik mij maar niet uit. Iets lijkt niet op orde te zijn daar. Beide rijden met die Mercedes motor maar zou hun chassis dan echt zo slecht zijn in vergelijking met Mercedes?
quote:
TommyGun schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:04:
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom Raikkonen uit moest vallen. Monteurs genoeg toch die even dat laatste wiel kunnen fixen? Hopelijk komt alles goed met de betreffende monteur.
Maar hoe dan? Door die wagen weer naar achteren te duwen terwijl alles wat heet was (remmen e.d.) min of meer kapot aan het gaan was? Geen idee of dat kan/mag. Verder rijden met 2 verschillende compounds mag ook niet en daarnaast zou een unsafe-release ook reëel zijn doordat men niet zeker wist of de wiel linksachter er nog goed op zat. De wheelgun zat er tenslotte al op en je weet niet wat die monteur wel/niet heeft gedaan.

vhal wijzigde deze reactie 09-04-2018 08:16 (7%)

Mijn pas gekochte auto vertoont een gebrek, wat nu?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
vhal schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:16:
[...]

Maar hoe dan? Door die wagen weer naar achteren te duwen terwijl alles wat heet was (remmen e.d.) min of meer kapot aan het gaan was? Geen idee of dat kan/mag. Verder rijden met 2 verschillende compounds mag ook niet en daarnaast zou een unsafe-release ook reëel zijn doordat men niet zeker wist of de wiel linksachter er nog goed op zat. De wheelgun zat er tenslotte al op en je weet niet wat die monteur wel/niet heeft gedaan.
Hitte zal inderdaad wel een issue geweest zijn.

En ik heb eerder auto's gezien met verschillende compounds. België anyone? Maar ik doelde op terugduwen ja.

De boete voor een unsafe-release hebben ze al dus dat maakte dan niet uit.

TommyGun wijzigde deze reactie 09-04-2018 08:20 (5%)

• The Legend
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 18:42
quote:
TommyGun schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:04:
Die boete voor de unsafe release vind ik overigens ook vreemd. Kimi stopt 5 meter van z'n plek, vind ik wat anders dan stil komen te staan op de baan waarbij onderdelen in het rond slingeren.
Het gaat er toch niet om dat ‘ie snel stopt of niet, het gaat er om dat het licht op groen gaat terwijl een monteur nog bezig is en z’n been aan gort gereden wordt. Dat kun je toch moeilijk geen unsafe release noemen 8)7

Ik ben toch malle pietje niet!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
The Legend schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:19:
[...]

Het gaat er toch niet om dat ‘ie snel stopt of niet, het gaat er om dat het licht op groen gaat terwijl een monteur nog bezig is en z’n been aan gort gereden wordt. Dat kun je toch moeilijk geen inzage release noemen 8)7
Ferrari heeft alleen zichzelf daarmee, alsof ze dit voor hun lol doen :?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: mei 2000
Die regels zijn er toch niet alleen om andere deelnemers op de baan te beschermen..

Ik ben toch malle pietje niet!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Achja 50k is toch peanuts. De kosten qua zorg/uitval van/voor de monteur zullen hoger zijn.

Gelukkig geen sancties voor RAI.

TommyGun wijzigde deze reactie 09-04-2018 08:26 (16%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:00

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
TommyGun schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:20:
[...]

Ferrari heeft alleen zichzelf daarmee, alsof ze dit voor hun lol doen :?
Absoluut, maar het blijft een unsafe release. Dat het onveilig is geweest is iedereen duidelijk. Daar hangt gewoon een boete aan, vrij stevig maar ook weer niet. Zoals je zelf al aangeeft is 't best peanuts voor een team als Ferrari.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 18-06 15:17
Hadden ze kimi niet terug kunnen drukken en die band omwisselen ?

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21:31

vhal

ಠ_ಠ

quote:
Leoon. schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:30:
[...]

Absoluut, maar het blijft een unsafe release. Dat het onveilig is geweest is iedereen duidelijk. Daar hangt gewoon een boete aan, vrij stevig maar ook weer niet. Zoals je zelf al aangeeft is 't best peanuts voor een team als Ferrari.
Maar 50K is nogal veel als je het vergelijkt met die 10K voor de 2 HAAS auto's in Melbourne...

Mijn pas gekochte auto vertoont een gebrek, wat nu?

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:00

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
vhal schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:32:
[...]

Maar 50K is nogal veel als je het vergelijkt met die 10K voor de 2 HAAS auto's in Melbourne...
Klopt, maar denk dat dat is omdat dat met een sisser afloopt en hier zeer zeker niet. Het wiel was er überhaupt nog niet eens af.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Jelmer93
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 21:51
quote:
[...]

Ik vind die 50k nog laag ook.. in dit geval is er iemand gewond geraakt.

• DJTimo
  • Registratie: november 2001
quote:
[...]

De boete is hoger dan bij Haas, omdat er nu letsel is ontstaan.

• LopendeVogel
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 18-06 06:57
quote:
Liveshort schreef op maandag 9 april 2018 @ 00:55:
[...]

Bijzonder zure reactie. Mooi wel dat iedere keer dat er iets misgaat er gelijk weer een hele horde azijnpissers (see what I did there) klaarstaat om te zeggen dat het talent opraakt/Max weer eens boven zijn pet aan het rijden is/hij een brokkenpiloot is. Feit is dat hij een agressieve rijstijl heeft en daar horen nu eenmaal risico's bij. Gewoon pech met het van het gas gaan van Alonso en het wel heel scherp insturen van Hamilton. Kun je er artikelen bij gaan halen die er helemaal niets mee te maken hebben, maar dat maakt je punt echt niet beter. Een aantal pagina's terug had (ik geloof) onze favoriete mod Daniel een lijstje met incidenten waar Verstappen iets te verwijten was, en dat lijstje was niet heel erg lang.

We gaan het zien volgende week in China, ik hoop in ieder geval op een leuke race. En ja, vandaag was een uitstekende race (ondanks het uitvallen van Ricciardo en Verstappen).
Nou hij verteld gewoon over hoe hij Max als coureur ziet (grotendeels dus gewoon zijn mening en imo terecht dat hij zijn mening geeft) en dat is inderdaad niet positief (is ook niet verplicht denk ik).

Mij leek het ook leuk indien een Nederlandse F1 coureur de jongste wereldkampioen ooit zou worden, maar die kans wordt steeds kleiner.
Niet alleen Mercedes en Ferrari die beter lijken te zijn, waarvan Mercedes simpelweg beter is. Maar vorig jaar was het vooral de pech met de auto, had Max eindelijk de kans om een leuke plek te score in de rangorde dan viel hij wel uit door een gebrek aan de auto.
Deed de auto het goed was er weer een kans op schade door te botsen, enkele races gingen uiteindelijk goed waarbij Max zich van zijn goede kant heeft laten zien.

Echter met die enkele races zul je geen kampioen worden en beland je ook niet op het podium (want dat vinden de meeste al leuk!).

Gisteren had ik alle hoop dat Max er iets van kon maken, wat problemen voor de race met de auto (liever ervoor dan tijdens de race), maar de auto en dit circuit zou Max op het podium kunnen brengen (moeilijk wegens het niet doorgaan naar Q2 maar goed haha). Ipv het podium krijg je wel weer iets anders te zien, in dit geval geen technische pech maar een tik tegen een andere coureur.

Over gisteren heb ik mbt Max een klein beetje een dubbel gevoel, van de ene kant vond ik dat Max de bocht scherper had moeten nemen, wetende dat Lewis voor niemand opschuift.
Van de andere kant, Max nam de bocht niet scherper dus moest het wel op Lewis aankomen. Lewis deed hier ook niks mee, hij kon offtrack gaan en dan kwam er misschien een straf voor Max.

Het was een zeer toffe race met (vond ik) veel spektakel, dan is het gewoon zuur indien Max het na 1-2 rondjes voor gezien houd (of het nu technische pech is, de schuld van een ander of van hemzelf).

Nu kan je zijn reactie wel zuur noemen, maar het begint (qua dnf) wel steeds meer op Jos te lijken, waarbij Jos vooral de pech kende. Max heeft gelukkig wel laten zien dat hij het kan door een aantal keer GP winnaar te worden maar qua raceresultaten/punten schiet het nog niet op. Hopelijk wordt China de eerste GP van dit seizoen die hij gewoon normaal uit kan rijden, liever P5-P6 dan een DNF (om welke reden dan ook) :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 18-06 08:17
quote:
Typisch geval van 2 racers die niet onder willen doen voor elkaar. Max komt eraan, vorig jaar voelde Vettel de druk, nu Hamilton.
Vooral dit inderdaad.
En die opmerkingen bij de interviews e.d... Dat is natuurlijk ook gewoon de psychische druk die de coureurs gaan uitoefenen (waar vooral Ham heel goed in is).
Zowel Ham als Ver hadden nog ruimte om uit te wijken, maar geven elkaar gewoon geen ruimte. Diegene die het eerst opgeeft heeft automatisch dit duel verloren, maar heeft ook een achterstand in toekomstige duels. Nu was er schade bij Ver, volgende keer heeft Ham misschien pech.

• Bastie-88
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 17:24
quote:
Just_I schreef op zondag 8 april 2018 @ 23:56:
@Bastie-88 Was tijdens de race gemeld; incident noted, no further action
Had ik ook gezien, vroeg me alleen af wat de beweegreden zou kunnen zijn om Max als "verdachte" aan te merken in de investigation. (Omdat er eerst car 33 stond en daarna pas 44)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• LopendeVogel
quote:
Bastie-88 schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:46:
[...]

Had ik ook gezien, vroeg me alleen af wat de beweegreden zou kunnen zijn om Max als "verdachte" aan te merken in de investigation. (Omdat er eerst car 33 stond en daarna pas 44)
Mijn gedachten gisteren;
Nja hoeveel asfalt was er naast Max en hoeveel asfalt was er naast Lewis? Dat was natuurlijk iets wat direct opviel, wellicht als je verder gaat kijken (wat ze dus zijn gaan doen) ligt de situatie misschien anders.
Maar de meeste dachten volgens mij direct aan Max als schuldige, juist omdat hij nog heel veel asfalt had om naar uit te wijken (moeilijk, maar goed, dat waren wel de beelden op dat moment).

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 18-06 16:15
quote:
3x3 schreef op maandag 9 april 2018 @ 01:00:
Journalistiek is dit artikel best smerig:
https://nos.nl/artikel/22...tappen-wat-een-eikel.html

Dekker pakt wel citaten van hamilton die de strijdlust van hamilton VS verstappen benadrukken. Maar verzuimt (bewust) de nuanceringen en verontschuldigen te noemen die hamilton ook noemde van zijn eigen 'eikel' uitspraak.

Jammer, je verwacht meer dan riool journalistiek van de nos.
De NOS moet weer gauw vertrekken bij de F1, stelletje glory hunters. Nu we een rijder hebben die races kan winnen geven ze F1 wel aandacht. Voorheen konden we het doen met een samenvattinkje van 30 seconden.

In Australie ook al die rare vraag of de nieuwe wereldkampioen aan de desk zat of buiten was ofzoiets. :'(

• Snowdog
  • Laatst online: 18-06 11:20
quote:
Bastie-88 schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:46:
[...]

Zou daar niet te veel achter zoeken. Misschien toeval, misschien omdat Max er nog niet geheel voorbij was en Hamilton leek te af te knijpen. Denk dat er ook no further action was gekomen als ze allebei verder hadden kunnen rijden en er geen lekke band was. Ze willen toch close racing promoten en een beetje contact is dan soms onvermijdelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
quote:
vhal schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:16:
[...]

Niet geheel mee eens, als ik RBR/Ferrari/Mercedes even wegdenkt dan zie je op de baan toch wel leuke gevechten. Gasly op p4 is echt top en Alonso deed het ook lekker in de McLaren. Die sprokkelt zijn puntjes wel bij elkaar en staat nu opeens op p4 in het kampioenschap (ook wellicht doordat RBR blijkbaar zijn zaakjes niet op orde heeft). De 2 puntjes voor Ericsson zijn ook verrassend. Force India vind ik echter wat tegenvallen en over Williams laat ik mij maar niet uit. Iets lijkt niet op orde te zijn daar. Beide rijden met die Mercedes motor maar zou hun chassis dan echt zo slecht zijn in vergelijking met Mercedes?

[...]

Ik denk dat de Mercedes motor niet meer sneller is dan de Renault en Ferrari, maar dat het chassis van Mercedes gewoon top is. Als je kijkt waar alle klantenteams rijden van Renault en Ferrari lijkt dit een logische conclusie.

Acties:
  • +17Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Voor diegenen die vinden dat Max geduldiger moet worden....

Jullie snappen de F1 niet....

Ja, harde bewoordingen, maar ik zal mijn statement onderbouwen met een quote van een 4-voudig WK. Die snapt het wel namelijk...

“In my mind I knew that I had to get past that group of cars very early on. But by the time I did get past them the guys were 15 seconds ahead, so really the race was lost in those opening laps.”

bron

Om te winnen, moet je niet afwachten, maar voor elke mogelijkheid gaan, punt....

Er is geen andere manier.

Ja, als je de snelste auto hebt, nog twee GP's te gaan en je moet 4e worden om WK te worden. Dan kun je berekend rijden.

Voor de rest gewoon knallen, stelletje afwachtende watjes hier... ;)

V&A - P30 Pro - Seagate 500GB Thin ST500LT012 / Intel Core i3-4130 Boxed

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23:57
quote:
albino71 schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:57:

Ja, harde bewoordingen, maar ik zal mijn statement onderbouwen met een quote van een 4-voudig WK. Die snapt het wel namelijk...

“In my mind I knew that I had to get past that group of cars very early on. But by the time I did get past them the guys were 15 seconds ahead, so really the race was lost in those opening laps.”

bron

Om te winnen, moet je niet afwachten, maar voor elke mogelijkheid gaan, punt....

Ja, als je de snelste auto hebt, nog twee GP's te gaan en je moet 4e worden om WK te worden. Dan kun je berekend rijden.

Helemaal eens eens. Ik geef Hamilton of Verstappen niet de schuld, dit is gewoon racen. En het moment dat men niet meer voor dit soort acties wil gaan, is de sport echt ten einde in mijn ogen. Lekker op de main straight DRS'en, wat spannend. :+ .

Tech-> i5 6600K-GTX1070 Gamebak // iPhone XR 64Gb // HP Elitebook 830 G5
Vervoer -> 2018 Ford Fiesta Titanium 1.0 Ecoboost First Edition // 2015 Yamaha MT09

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Vervelende aan de discussie bij zo'n actie van Max is dat in het geval het mislukt zoals gisteren hij er ineens niks meer van kan en veel te wild en ongeduldig is. Lukt de actie wel, dan is het de nieuwe Senna. Kennelijk valt het niet mee om dit gewoon als race incident te beschouwen voor een heleboel mensen.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:

Ja, dat pakte goed uit :+

Acties:
  • +8Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:56
Laat ik het zo subtiel mogelijk zeggen, Max wordt geen wereldkampioen als ie zo door blijft gaan. De Mercedes is sneller, dus je kunt er wel voorbij, maar dan blijf je in gevecht met Hamilton en verlies je tijd op de auto's voor je. Had ie d'r achter gebleven dan had hij in de slipstream/DRS van Hamilton mee gekund naar voren.

"If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" blabla, maar slim en tactisch nadenken is ook racen.

Ja hij was er voorbij, dus Hamilton had de plek moeten afgeven, maar die actie van Max was gewoon niet handig. Die jongen moet eens geduld leren hebben, zoals Olav ook al zei, to finish first, you first have to finish. En dat dringt nog niet door blijkbaar.

Verder prima race, genoeg inhaalacties, spanning. Top race voor TR natuurlijk en prachtig om te zien dat die helemaal uit hun plaat gingen

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

• Tleilaxu
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online
quote:
FastFred schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:13:

"If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" blabla, maar slim en tactisch nadenken is ook racen.
Iedereen die die quote gebruikt is af :P
https://www.racefans.net/...o-longer-a-racing-driver/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 18-06 16:15
Ik zie het meer als effe aftasten wie de langste heeft. Max laat ´m staan, Hamilton laat ´m staan. Die 2 hebben nog niet veel duels uitgevochten. De verhoudingen zijn nu duidelijk.

• LopendeVogel
quote:

bron

Zeker mee eens :D De volgende vind ik dan ook wel leuk en passend: to finish first, first you have to finish

Voor de rest klopt het uiteraard wel wat je zegt, vooral de eerste paar rondes zit iedereen nog dicht op elkaar dus dan heb je de meeste kansen :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 17-06 20:42
Er is in mijn ogen niet echt een schuldige. Verstappen heeft gegokt en verloren maar hij is, in mijn ogen, niet "schuldig" aan iets.
Hij wou Hamilton naar buiten drijven, misschien met het idee van "hij heeft meer te verliezen dan ik". En het is mislukt.
Het naar buiten drijven, is hier wel redelijk duidelijk te zien

Begrijp niet hoe mensen erbij komen dat Verstappen er voorbij was. Op geen enkel moment was Verstappen Hamilton voorbij.
Tot op het moment dat Hamilton gas loste om binnen de track limits te blijven, ging het volledig gelijk op in de bocht

Voor de rest heeft Bottas te lang gewacht met de aanval in te zetten. Er moest meer continu druk gezet worden zodat de banden meer belast werden.

Vettel heeft een bijna perfecte race gereden. Je kon er geld op inzetten dat de regie er ergens een team radio over blauwe vlaggen gingen tussen gooien. De oproep was ook wel terecht, net als bij Hamilton.

Het lijkt me dat Mercedes iets onzekerder is dan vorig jaar. In Australië ook al op safe spelen en nu konden ze geen duidelijke strategie doorgeven aan Hamilton. Hoe moet je als piloot goed presteren als het team niet zeker is

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P.O. Box
  • Laatst online: 00:24
quote:
Laat ik het zo subtiel mogelijk zeggen, Max wordt geen wereldkampioen als ie zo door blijft gaan. De Mercedes is sneller, dus je kunt er wel voorbij, maar dan blijf je in gevecht met Hamilton en verlies je tijd op de auto's voor je. Had ie d'r achter gebleven dan had hij in de slipstream/DRS van Hamilton mee gekund naar voren.
ik denk juist eerder andersom. Max weet dat op racepace de RBR en de Mercedes niet veel voor elkaar onder doen en dat de Mercedes altijd een paar rondjes nodig heeft om zijn volledige potentieel te benutten. Als je dan in het begin van de race een kans krijgt er voorbij te gaan dan MOET je die pakken. Die kans krijg je later niet meer. Ook niet met DRS. Had hij nu achter een ander gezeten had hij wellicht wat voorzichtiger geweest.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

Of het nu Vettel, HAM of Max is, elke topcoureur heeft wel van zulke (onbesuisde) acties. Ook daar reageert iedereen op. Met vallen en opstaan bereik je je doel zullen we maar zeggen. Als hij tussendoor stak zonder schade was het de mooiste actie van de dag :)
Een rijder die keurig zijn rondjes rijdt is saai en zal buiten de top3 eindigen. Zo is het in mijn ogen nu eenmaal. De drive om sneller te zijn wint het van de verstandige actie.

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:05
Ik zal moeten accepteren als RBR fan dat het een team van uitersten is. Bijna nooit gaat het om gemiddelden, maar het gaat OF perfect, OF is het compleet ruk. Het gevoel wat ik gisteren had bij het uitvallen van RIC en VER is precies hetzelfde dat ik gedurende het 2017 seizoen had. Ik zal ermee moeten leren leven. ;-)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 22:08
quote:

Ja hij was er voorbij, dus Hamilton had de plek moeten afgeven, maar die actie van Max was gewoon niet handig. Die jongen moet eens geduld leren hebben, zoals Olav ook al zei, to finish first, you first have to finish. En dat dringt nog niet door blijkbaar.

Verder prima race, genoeg inhaalacties, spanning. Top race voor TR natuurlijk en prachtig om te zien dat die helemaal uit hun plaat gingen
Dat dus. Die jongen zit inmiddels in zijn vierde seizoen en dit beheerst hij nog steeds niet. Kan hij nog zo veel talent hebben. En ja, hij kan echt wel een potje sturen en zal nog wel eens een wedstrijd winnen zolang hij in een goede auto zit. Maar kampioensmateriaal is het nog niet en ik begin steeds meer te twijfelen of hij dat ooit zal worden.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18-06 15:49
quote:
Ankona schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:34:
[...]

Dat dus. Die jongen zit inmiddels in zijn vierde seizoen en dit beheerst hij nog steeds niet. Kan hij nog zo veel talent hebben. En ja, hij kan echt wel een potje sturen en zal nog wel eens een wedstrijd winnen zolang hij in een goede auto zit. Maar kampioensmateriaal is het nog niet en ik begin steeds meer te twijfelen of hij dat ooit zal worden.
Een goed voorbeeld hiervan rijd rond in de MotoGP. Marc Marquez is een totaalidioot die geen rekening houd met anderen maar wel ontiegelijk hard kan rijden. En is daar al meermaals kampioen mee geworden. En ook al heel vaak onderuit gegaan. Die combinatie is dus wel mogelijk.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:39
Mijn observaties m.b.t. Max en Ham confrontatie:

— Max komt uit de slipstream met meer snelheid als Ham.
— Max schiet Ham voorbij.

— Alonso zit in de bocht waardoor Max extra moet remmen om niet tegen Alonso aan te komen.
— Hierdoor schiet Ham iets voor Max.

— Max en Ham gaan wiel aan wiel door de bocht buitenom Alonso.
— Max stuurt bijna full lock maar laat hem discutabel iets uitlopen (met terug stuur momenten) om Ham af te blokkeren. Dit zou naar mijn mening ook kleine overstuur momentjes kunnen zijn.

— Ham had (in een ander universum) meer naar buiten kunnen sturen. Maar je wordt geen meervoudig wereldkampioen door iedereen maar te laten leven.

Mijn conclusie: niemand zit fout. We willen toch spectaculaire inhaal acties zien? Gebeurde dit soort dingen maar meer, lekker wheel bangen en millimeter racen. Soms gaat het fout, dat is race.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Jasphur
De mechanic van Ferarri heeft een geslaagde operatie gehad en maakt het naar omstandigheden goed

https://twitter.com/skysp...s/983248176609144832?s=21

Jasphur wijzigde deze reactie 09-04-2018 09:52 (44%)

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

Acties:
  • +2Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:20
Gevalletje Verstappen/Hamilton was een race incident, wat niet wil zeggen dat Verstappen daar niet slimmer had kunnen handelen. Dit is nu de zoveelste keer dat hij bij een dergelijk incident betrokken is, als het lukt is hij de held van de wedstrijd en zoals gisteren val je dus gewoon uit.
Dit soort acties smullen we van (als het lukt), maar als het te vaak mislukt wordt je idd geen wereldkampioen.

Verder wel genoten van de race. De strijd in het middenveld is erg leuk om te volgen en zit het best dicht bij elkaar. Dat belooft nog wat voor de rest van het seizoen!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:35
quote:
Jasphur schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:48:
De mechanic van Ferarri heeft een geslagde operatie gehad en maakt het naar omstandigheden goed

https://twitter.com/skysp...s/983248176609144832?s=21
Dat wiel is toch helemaal niet gewisseld? Is daar al iets meer over bekend?

iRacing Profiel

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
alexbl69 schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:52:
[...]

Dat wiel is toch helemaal niet gewisseld? Is daar al iets meer over bekend?
:?

Je bedoelt de reden voor het te vroege groene licht?

TommyGun wijzigde deze reactie 09-04-2018 09:53 (12%)

• alexbl69
quote:
TommyGun schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:53:
[...]

Nee... Het wiel is niet verwisseld. Het oude wiel zat er nog op.

Zie: https://streamable.com/uev7e

iRacing Profiel

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 22:27

mark-k

AKA markkNL

quote:
TommyGun schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:53:
[...]

Hij wil weten waarom dat wiel er niet af kwam en dus waardoor het ongeluk is kunnen ontstaan.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Daar is niets over naar buiten gebracht, volgens mij.

Kan van alles zijn.

• alexbl69
Wat ook de reden is dat het wiel niet gewisseld is; er is mijns inziens nog wel een flinke verbetering mogelijk op dit gebied.

Die wagens hebben 80 miljoen sensoren. Het moet toch mogelijk zijn om middels een sensor duidelijkheid te krijgen of een wiel wel of niet juist gemonteerd is?

En dat pas als alle 4 sensoren dit correct aangeven de coureur überhaupt pas weer gas kan geven.

En dan als extra-gratis functie de optie dat als je de pits inrijdt een wiel er ook daadwerkelijk af moet zijn geweest om deze clearance te krijgen.

iRacing Profiel

• talkatoo
Hoeft allemaal niet ingewikkeld met sensoren..

Waarom moet elke monteur die een wiel verwisseld niet gewoon op een knopje drukken als hij klaar is. Bij 4 knopjes ingedrukt springt het licht op groen.

Had al vele incidenten kunnen voorkomen afgelopen twee races.

talkatoo wijzigde deze reactie 09-04-2018 10:04 (10%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ankona
quote:
talkatoo schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:03:

Waarom moet elke monteur die een wiel verwisseld niet gewoon op een knopje drukken als hij klaar is. Bij 4 knopjes ingedrukt springt het licht op groen.

Kost 0,7 seconde extra.

alles kan off-topic

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:

Voorheen (?) staken ze gewoon hun hand op, als teken voor de lollypop-man dat men klaar is.

• michelwuyts
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 18-06 13:50
'vroeger' toen het minder veilig zou moeten zijn ging het amper mis zoals ik me kan herinneren. Toen duurder pitstops door het tanken ca. 10 seconden. Dat is het verschil aangezien het nu in een paar seconden kan. Helaas gaat het nu vrij vaak mis.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Tanken moet gewoon terug, heeft men ook meer tijd voor de bandjes.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• talkatoo
quote:
Ankona schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:04:
[...]

Kost 0,7 seconde extra.
Klopt, bij iedereen.

• Stoelpoot
  • Niet online
quote:
alexbl69 schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:00:
Wat ook de reden is dat het wiel niet gewisseld is; er is mijns inziens nog wel een flinke verbetering mogelijk op dit gebied.

Die wagens hebben 80 miljoen sensoren. Het moet toch mogelijk zijn om middels een sensor duidelijkheid te krijgen of een wiel wel of niet juist gemonteerd is?

En dat pas als alle 4 sensoren dit correct aangeven de coureur überhaupt pas weer gas kan geven.

En dan als extra-gratis functie de optie dat als je de pits inrijdt een wiel er ook daadwerkelijk af moet zijn geweest om deze clearance te krijgen.
Dat lijkt me weer andere problemen te geven. Bijvoorbeeld: Wat er als een wiel is afgetrokken in een aanrijding, maar je nog wel de mogelijkheid hebt om naar de rand van de baan te rijden? Zo'n sensor had ook best beschadigd kunnen raken bij een aanrijding als die van VER. Dan sta je daar midden op de baan, met Hamilton er ook direct af getorpedeerd omdat je opeens de controle over de motor verloor.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ankona
quote:
TommyGun schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:05:
idd, tanken is ook het enige waarmee normaal strategie bepaald kan worden. Kan die flauwekuk met DRS en verplichte banden geneuzel weg.

alles kan off-topic

• koli-man
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 17-06 11:33

koli-man

Bartender!!!!

Ben blij dat er volgende week weer een race is. Zijn we tenminste af van het geneuzel HAM/VER. Kunnen we het tenminste weer over nieuwe actie hebben.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
quote:
TommyGun schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:05:
Dat zou inderdaad wel een goed idee zijn ja. Eeuwig zonde dat ze dat hebben laten schieten.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
talkatoo schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:43:

Mijn conclusie: niemand zit fout. We willen toch spectaculaire inhaal acties zien? Gebeurde dit soort dingen maar meer, lekker wheel bangen en millimeter racen. Soms gaat het fout, dat is race.
Kennelijk willen heel veel mensen dit niet zien. Tenminste niet van Max want dan is het allemaal wild en gevaarlijk. Doet Vettel, Hamilton of Ricciardo het, dan is het geweldig. Voor elk van die coureurs kan je zo zeer twijfelachtige manoeuvres opzoeken, maar alleen bij Max is het altijd gevaarlijk en zal hij er geen wereldkampioen van worden. Hij rijdt natuurlijk ook elke paar races zichzelf of iemand anders eraf alsof hij de "Maldonator 2.0" is...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: november 2001
quote:

Als ik Marc Priestly moet geloven is dat ook precies hoe het normaal gesproken werkt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robin_sf
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 12-03 15:22
deze heb ik hier nog niet gezien meen ik.
als dit er achteraan ook nog fout was gegaan..

robin_sf wijzigde deze reactie 09-04-2018 10:12 (6%)

• michelwuyts
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 18-06 13:50
quote:
B-Real schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:49:
Gevalletje Verstappen/Hamilton was een race incident, wat niet wil zeggen dat Verstappen daar niet slimmer had kunnen handelen. Dit is nu de zoveelste keer dat hij bij een dergelijk incident betrokken is, als het lukt is hij de held van de wedstrijd en zoals gisteren val je dus gewoon uit.
Dit soort acties smullen we van (als het lukt), maar als het te vaak mislukt wordt je idd geen wereldkampioen.

Verder wel genoten van de race. De strijd in het middenveld is erg leuk om te volgen en zit het best dicht bij elkaar. Dat belooft nog wat voor de rest van het seizoen!
klopt.

Het grotere probleem is dat die auto's zo fragiel zijn. Zeker bij de banden. het was eigenlijk een relatieve aanraking van niks. Wel uiteraard met hoge snelheid, maar met een Suzuki alto zou je bwvs zo verder rijden.

• Stoelpoot
  • Niet online
quote:
DaniëlWW2 schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:09:
[...]

Kennelijk willen heel veel mensen dit niet zien. Tenminste niet van Max want dan is het allemaal wild en gevaarlijk. Doet Vettel, Hamilton of Ricciardo het, dan is het geweldig. Voor elk van die coureurs kan je zo zeer twijfelachtige manoeuvres opzoeken, maar alleen bij Max is het altijd gevaarlijk en zal hij er geen wereldkampioen van worden. Hij rijdt natuurlijk ook elke paar races zichzelf of iemand anders eraf alsof hij de "Maldonator 2.0" is...
Nouja, tenzij het Max lukt. Dan is hij de reïncarnatie van Senna.

Het blijft gewoon een raceincident. Jammer dan, nog mooie gevechten gehad in de rest van de race. NOS heeft weer bewezen dat we het helemaal niet slecht hebben met Jack Plooij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
quote:
DaniëlWW2 schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:09:
[...]

Het is gewoon commentaar op basis van het resultaat. Als het wel lukt dan zijn de superlatieven niet aan te slepen, mislukt het dan is het een prutser... terwijl het gewoon 2 keer dezelfde actie is met echt minieme variabele verschillen.

Gewoon discussie verder laten liggen, niemand komt hier nader tot elkaar.

I got a bad feeling about this.

• De_Bastaard
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

Was verder wel een spannende race, vooral middenveld idd. Het verschil tussen Ferrari, MB, RB en de rest is echt bizar groot. Die hebben nog veel werk te verrichten om überhaupt maar in de buurt te komen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Stoelpoot schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:16:
[...]

Nouja, tenzij het Max lukt. Dan is hij de reïncarnatie van Senna.
Maar Max is ook de reïncarnatie van Senna. Dat weet je toch? :>
quote:
Het blijft gewoon een raceincident. Jammer dan, nog mooie gevechten gehad in de rest van de race. NOS heeft weer bewezen dat we het helemaal niet slecht hebben met Jack Plooij.
Dat is het ook. Punt blijft dat er altijd zo belachelijk veel wordt gezeurd over Max, zelden terecht. Het is allemaal zo belachelijk subjectief, vaak zelfs onredelijk. Stel dat Max ooit naar Ferrari gaat en er een WDC/WCC binnensleept. Hoor je alle tifosi nooit meer over Max, terwijl dat de groep is die nu vooral op hem in aan het hakken is. Precies dezelfde groep die je steeds op Hamilton hoort inhakken. Verder durf ik te wedden dat ze een paar jaar geleden ook geen goed woord over hadden voor Vettel...

Zeker als je vervolgens bedenkt dat het ook weer niet goed is als er niks gebeurd. Met Max weet je gewoon dat er actie is. Veel denken dat het ook alleen Nederlanders zijn die Max geweldig vinden, en de rest niet. Daar durf ik twijfels bij te plaatsen als je reacties leest en naar de namen van deze mensen kijkt. Het zijn echt niet alleen maar Nederlanders.

Is er dan geen actie met Max, dan weet je dat er iets heel goed mis is met de race/en of reglementen. Zie Toto zijn uitspraak na Australië. Als Max niet in kan halen... :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• timmie271
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 21:40
quote:
robin_sf schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:11:
Die heeft ook gewoon niet zitten op te letten :+
Uiteindelijk heeft ie voor niks gelopen, maar goed..

Hopelijk blijven die battles in het middengebied ook flink aanwezig de komende 19 races want dat maakt het wel een heel stuk beter dan wat treintjes van vorig jaar...

XBOX live: timmie271 add me for FM7 and other games :)

• hansvk
  • Laatst online: 17-06 13:45
quote:
DaniëlWW2 schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:26:
[...]

Maar Max is ook de reïncarnatie van Senna. Dat weet je toch? :>

[...]

Dat is het ook. Punt blijft dat er altijd zo belachelijk veel wordt gezeurd over Max, zelden terecht. Het is allemaal zo belachelijk subjectief, vaak zelfs onredelijk. Stel dat Max ooit naar Ferrari gaat en er een WDC/WCC binnensleept. Hoor je alle tifosi nooit meer over Max, terwijl dat de groep is die nu vooral op hem in aan het hakken is. Precies dezelfde groep die je steeds op Hamilton hoort inhakken. Verder durf ik te wedden dat ze een paar jaar geleden ook geen goed woord over hadden voor Vettel...

Zeker als je vervolgens bedenkt dat het ook weer niet goed is als er niks gebeurd. Met Max weet je gewoon dat er actie is. Veel denken dat het ook alleen Nederlanders zijn die Max geweldig vinden, en de rest niet. Daar durf ik twijfels bij te plaatsen als je reacties leest en naar de namen van deze mensen kijkt. Het zijn echt niet alleen maar Nederlanders.

Is er dan geen actie met Max, dan weet je dat er iets heel goed mis is met de race/en of reglementen. Zie Toto zijn uitspraak na Australië. Als Max niet in kan halen... :P
Precies ja. Als je bijv. de reacties op twitterberichten leest zou je denken dat Max als een kamikazecoureur rond rijdt. Dat vele andere coureurs veel vergelijkbare incidenten hebben veroorzaakt is dan blijkbaar even 'vergeten'.

• Ari Gold
  • Laatst online: 00:16
quote:
robin_sf schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:11:
quote:
Tommy The Cat schreef op maandag 9 april 2018 @ 06:57:

Bwoah

• robin_sf
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 12-03 15:22

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 23:30

Martinspire

Awesomeness

quote:
Bastie-88 schreef op zondag 8 april 2018 @ 23:50:
[...]

Vraagje, volgens mij lieten ze op tv zien dat car 33 en 44 under investegation waren.
Het eerste nummer is toch altijd de "verdachte", wat zou max dan verkeerd hebben gedaan? Forcing a driver offtrack, ofzoiets?
"Forcing a driver off the track" geldt alleen voor rechte stukken. Je kunt hoogstens iets krijgen voor "causing a collision" maar zelfs dan is het nog maar de vraag. Rosberg Oostenrijk 2016 was zo'n geval, maar die was ook wel overduidelijjk. Nu kon Hamilton er zelf ook wel wat aan doen.

quote:
Kenhas schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:23:
Er is in mijn ogen niet echt een schuldige. Verstappen heeft gegokt en verloren maar hij is, in mijn ogen, niet "schuldig" aan iets.
Hij wou Hamilton naar buiten drijven, misschien met het idee van "hij heeft meer te verliezen dan ik". En het is mislukt.
Het naar buiten drijven, is hier wel redelijk duidelijk te zien
[afbeelding]

Begrijp niet hoe mensen erbij komen dat Verstappen er voorbij was. Op geen enkel moment was Verstappen Hamilton voorbij.
Tot op het moment dat Hamilton gas loste om binnen de track limits te blijven, ging het volledig gelijk op in de bocht
[afbeelding]

Voor de rest heeft Bottas te lang gewacht met de aanval in te zetten. Er moest meer continu druk gezet worden zodat de banden meer belast werden.

Vettel heeft een bijna perfecte race gereden. Je kon er geld op inzetten dat de regie er ergens een team radio over blauwe vlaggen gingen tussen gooien. De oproep was ook wel terecht, net als bij Hamilton.

Het lijkt me dat Mercedes iets onzekerder is dan vorig jaar. In Australië ook al op safe spelen en nu konden ze geen duidelijke strategie doorgeven aan Hamilton. Hoe moet je als piloot goed presteren als het team niet zeker is
Je hebt je foto's zeker van een Hamilton Facebook pagina? Hamilton ging pas op de curb zodra er contact was geweest, daarvoor had ie er prima op kunnen gaan. Die eerste foto is dus pas na contact

De tweede foto is ook vertekend. Net nadat Max moest inhouden voor Alonso, maar voordat de bocht klaar is.

Zie video: https://streamable.com/a0gt4

Het gaat in deze situatie vooral om het punt tussen 18 en 20 seconden en of Hamilton meer had kunnen doen. Dan kun je heel selectief gaan knippen, maar dat is niet het hele verhaal.

Max was er in ieder geval niet ver genoeg langs om zijn positie op te eisen en duwt Hamilton te ver naar buiten, maar Hamilton is net zo fout in het laten staan van zijn auto en zijn race riskeren.

Ik weet vrij zeker dat als dit geen Max vs Hamilton maar een Ericsson vs Magnussen was geweest, er hele andere geluiden waren gekomen vanuit veel kanten.

Martinspire wijzigde deze reactie 09-04-2018 11:05 (66%)

Martinspire - PC, PS4, X1

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 00:41
quote:
DaniëlWW2 schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:26:
Punt blijft dat er altijd zo belachelijk veel wordt gehyped over Max. Het is allemaal zo belachelijk subjectief, vaak zelfs onredelijk.
Een paar kleine aanpassingen in je betoog en het is net zo waar als wat jij claimt...

• Pos2007
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
quote:
talkatoo schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:43:
Mijn observaties m.b.t. Max en Ham confrontatie:

— Max komt uit de slipstream met meer snelheid als Ham.
— Max schiet Ham voorbij.

— Alonso zit in de bocht waardoor Max extra moet remmen om niet tegen Alonso aan te komen.
— Hierdoor schiet Ham iets voor Max.

— Max en Ham gaan wiel aan wiel door de bocht buitenom Alonso.
— Max stuurt bijna full lock maar laat hem discutabel iets uitlopen (met terug stuur momenten) om Ham af te blokkeren. Dit zou naar mijn mening ook kleine overstuur momentjes kunnen zijn.

— Ham had (in een ander universum) meer naar buiten kunnen sturen. Maar je wordt geen meervoudig wereldkampioen door iedereen maar te laten leven.

Maar waar schiet Max Hamilton dan voorbij? Hij is er pas een beetje langs als de botsing (het insturen van Hamilton) ook al is. Volgens mij raakt Max ook met zijn voorbanden al Hamilton een beetje, die daardoor ook weer moet reageren. Dit alles in een tijdsbestek van een paar seconden.
Max geeft ook aan geen last te hebben gehad van Alsonso, de intentie was de gehele tijd om de buitenkant af te dekken en Hamilton te dwingen er achter te blijven. Ook zonder Alonso was die lijn gekozen. Volgens mij een soort kopie van de regenrace in Brazilië waarbij Vettel dit een keer bij hem deed en andersom.

Ik juich voor Max hoor en heb niks met Hamilton maar kreten als "Hij was er ruim voorbij" / "last van Alonso", dit blijkt gewoon niet uit de beelden en de interviews.

Overigens zo gemakkelijk als het lijkt in de slomo waarbij je goed zicht hebt, in de versie met echte racesnelheid maar minder goed beeld speelt dit zich af een een paar seconden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 23:30

Martinspire

Awesomeness

quote:
Pos2007 schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:05:
[...]

Maar waar schiet Max Hamilton dan voorbij? Hij is er pas een beetje langs als de botsing (het insturen van Hamilton) ook al is. Volgens mij raakt Max ook met zijn voorbanden al Hamilton een beetje, die daardoor ook weer moet reageren. Dit alles in een tijdsbestek van een paar seconden.
Max geeft ook aan geen last te hebben gehad van Alsonso, de intentie was de gehele tijd om de buitenkant af te dekken en Hamilton te dwingen er achter te blijven. Ook zonder Alonso was die lijn gekozen. Volgens mij een soort kopie van de regenrace in Brazilië waarbij Vettel dit een keer bij hem deed en andersom.

Ik juich voor Max hoor en heb niks met Hamilton maar kreten als "Hij was er ruim voorbij" / "last van Alonso", dit blijkt gewoon niet uit de beelden en de interviews.

Overigens zo gemakkelijk als het lijkt in de slomo waarbij je goed zicht hebt, in de versie met echte racesnelheid maar minder goed beeld speelt dit zich af een een paar seconden.
Hoewel "ruim voorbij" overdreven is, is "een beetje" ook overdreven. Als je met je rechter voorwiel het linker achterwiel raakt van een andere rijder, dan is dat niet "een beetje". Juist op dat punt zal Hamilton moeten toegeven dat ie is ingehaald. Gezien je in bochten niet verplicht bent om voldoende ruimte hoeft te geven aan de concurrentie, staat Verstappen in zijn recht. Daarentegen laat het Hamilton vrij om meer af te remmen en terug te kruisen bij Verstappen voor het volgende rechte stuk. Iets wat veel slimmer was geweest.

Martinspire wijzigde deze reactie 09-04-2018 11:10 (5%)

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 23:32
Slightly off-topic:

Zijn been staat weer recht en hij kan weer lachen :)
https://www.instagram.com/p/BhVIb4KltMR/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jasphur
quote:
Grimmie187 schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:10:
Slightly off-topic:

Zijn been staat weer recht en hij kan weer lachen :)
https://www.instagram.com/p/BhVIb4KltMR/
Hopen dat ie met Abu Dahbi weer mee kan doen.

• Pos2007
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
quote:
Martinspire schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:10:
[...]

Hoewel "ruim voorbij" overdreven is, is "een beetje" ook overdreven. Als je met je rechter voorwiel het linker achterwiel raakt van een andere rijder, dan is dat niet "een beetje". Juist op dat punt zal Hamilton moeten toegeven dat ie is ingehaald. Gezien je in bochten niet verplicht bent om voldoende ruimte hoeft te geven aan de concurrentie, staat Verstappen in zijn recht. Daarentegen laat het Hamilton vrij om meer af te remmen en terug te kruisen bij Verstappen voor het volgende rechte stuk. Iets wat veel slimmer was geweest.
Ja daar heb je gelijk in dat Max er daar ruim voorbij is. Maar het tijdsbestek waarin juist dat zich afspeelt (het zat er wel aan te komen natuurlijk) is zo klein. Dat "beetje" slaat bij mij op het moment dat Hamilton zich gewonnen moet geven, waarbij Max er dus net voorbij is. Dan zijn ze de halve bocht al door. En volgens mij krijgt Hamilton van Max zijn voorbanden ook al een klein tikje (voorband op voorband, er dus een beetje voorbij) en moet dat ook corrigeren. Ik lees het zo dat veel mensen typen dat Max al voor de bocht er ruim voorbij was. Maar zoals jij het typt is in dat opzicht er wel voorbi natuurlijk.

• Ari Gold
  • Laatst online: 00:16
quote:
Pos2007 schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:05:
[...]

quote:
MrOleo schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:41:
Als je zo die handen van Hamilton ziet, dan begin ik Max zijn reactie wel wat meer te begrijpen.

[video]
Ruim voorbij is wel overdreven.

Bwoah

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 22:59

• Bansheeben
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 18-06 12:24

Bansheeben

There never was any cake...

quote:

Eens en wellicht was het nog een echt mooi einde geworden ook als die MERCs wat beter konden volgen. Was iig wel oprecht een spannende finish.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• P.O. Box
quote:
Als ik het zo uit de cockpit van HAM bekijk dan lijkt het alsof HAM wel genoeg ruimte wil geven, maar verkeerd ingeschat heeft hoever VER naar buiten zou komen. Vanuit de cokcpit van VER lijkt VER een tikkeltje onderstuur te hebben waardoor hij iets verder uitkomt dan gewild. En dan is contact dus onvermijdelijk.

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
Je zag het gisteren slecht, maar Hamilton had toch echt ruimte over, tis dat z'n voor ophanging niet afbrak :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• demo31051987
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18-06 15:34

demo31051987

a.k.a. Extigo

quote:
ArcticWolf schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:44:
[...]

Je zag het gisteren slecht, maar Hamilton had toch echt ruimte over, tis dat z'n voor ophanging niet afbrak :X
Hamilton zit volgens mij al op de kerbs, en Max heeft aan de rechterkant ruimte genoeg. De vraag is alleen of hij daarheen had kunnen sturen met die snelheid.

Ik zie het echt als een raceincident waar geen van beide 100% schuldig is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:16
quote:
geennl schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 17:48:
McLaren gaat ook weer lekker, ze wouden toch met de top 3 meedoen :X
Mag ik deze even quoten samen met de stand van de constructeurs? :+
quote:
Pos Team Pts
1 Ferrari 65
2 Mercedes 55
3 McLaren Renault 22
4 Red Bull Racing TAG Heuer 20
Ze zullen er niet blijven staan gok ik, al zit er misschien wel meer potentieel in de wagen dan bij de concurrentie. Ik sluit niet uit dat ze tegen de helft van het seizoen dicht bij RBR komen wat de snelheid betreft.

• Tleilaxu
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online
quote:
P.O. Box schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:43:
[...]

Als ik het zo uit de cockpit van HAM bekijk dan lijkt het alsof HAM wel genoeg ruimte wil geven, maar verkeerd ingeschat heeft hoever VER naar buiten zou komen. Vanuit de cokcpit van VER lijkt VER een tikkeltje onderstuur te hebben waardoor hij iets verder uitkomt dan gewild. En dan is contact dus onvermijdelijk.
Hamilton gaat vol op de rem, wat had hij anders moeten doen, verdwijnen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
Tleilaxu schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:50:
[...]

ja

• 210667
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
quote:
LopendeVogel schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:41:
[...]

Nou hij verteld gewoon over hoe hij Max als coureur ziet (grotendeels dus gewoon zijn mening en imo terecht dat hij zijn mening geeft) en dat is inderdaad niet positief (is ook niet verplicht denk ik).
Allemaal wel leuk en aardig al die meningen al dan niet gebaseerd op wat dan ook. Maar meningen zijn net anale sluitspieren. Iedereen heeft er wel één en er komt altijd een broodje poep uit.

• novuX
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 02-02 11:26
Ik ben zo benieuwd naar de reacties als de VES/HAM actie net andersom was geweest...

De Max-bashers zouden waarschijnlijk HAM de lucht in prijzen voor zijn geweldige actie en VES met dezelfde argumenten bekritiseren, waarmee ze nu het 'gelijk' van Hamilton 'bewijzen'.

Lees nu: mijn ei en ik

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 23:32
quote:
novuX schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:53:
Ik ben zo benieuwd naar de reacties als de VES/HAM actie net andersom was geweest...

De Max-bashers zouden waarschijnlijk HAM de lucht in prijzen voor zijn geweldige actie en VES met dezelfde argumenten bekritiseren, waarmee ze nu het 'gelijk' van Hamilton 'bewijzen'.
Wie is er aan het bashen dan? Volgens mij zijn we het redelijk eens over een race incident.

En als de rollen omgedraaid waren had Max waarschijnlijk Lewis voor eikel uitgemaakt omdat hij hem niet meer ruimte liet.. ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
quote:
Grimmie187 schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:57:
[...]

Wie is er aan het bashen dan? Volgens mij zijn we het redelijk eens over een race incident.

En als de rollen omgedraaid waren had Max waarschijnlijk Lewis voor eikel uitgemaakt omdat hij hem niet meer ruimte liet.. ;)
En als het Vettel was geweest ook, en als het Alonso was geweest ook.

Wmb is alles wat de coureurs gedaan en gezegd hebben te begrijpen. Jammer, race incident. Volgende keer beter.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
quote:
Grimmie187 schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:57:
[...]

Klopt, en ondertussen Ham Max ook. Net als nu.

Maar mensen hebben blijkbaar moeite met een situatie als deze zonder 'dader'. Zie je op veel andere plekken en situaties ook. Er moet gewoon een schuldige zijn als er iets gebeurd. Is die er niet, dan maken we er wel een.

I got a bad feeling about this.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: mei 2011
Max is gewoon nog steeds aan het investeren wat mij betreft, Hamilton weet dat hij de volgende keer gewoon het gras op moet ;)

• P.O. Box
quote:
Tleilaxu schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:50:
[...]

Ik snap je reactie niet... althans, niet als ik het afzet tegen wat ik zeg?
Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True