"Lekker genuanceerd verhaal"
[ Voor 20% gewijzigd door KleineJoop op 09-04-2018 00:53 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
"Lekker genuanceerd verhaal"
[ Voor 20% gewijzigd door KleineJoop op 09-04-2018 00:53 ]
Ik heb mijn twijfels over je eerste regel tekst, maar iedereen mag er van vinden wat ie wilburne schreef op maandag 9 april 2018 @ 00:30:
[...]
Eens even nadenken over hoe we dit netjes gaan verwoorden.
Max is bijzonder goed in zichzelf jinxen. Na Australië kon 'ie niet anders meer dan alles verliezen want 'Mercedes is voorlopig niet of nauwelijks te verslaan. Niet met de huidige motoren en de huidige regels. Dat kan nog wel twee jaar zo doorgaan[..]' dus de komende twee jaar is al duidelijk wie er wint in ieder direct conflict: Mercedes. En dat 'bewijst' ie door drie dagen later zichzelf stuk te rijden tegen de Mercedes van de uiteindelijke nummer drie.
Max heeft een hoop om over te klagen. En steeds minder om over op te scheppen.
China gaat dus veel geklaag worden over Mercedes en de slechte baan, en in ronde 7 parkeert 'ie z'n auto in de vangrail en kan 'ie lekker vroeg naar huis.
Ik ben geen fan van Max, dat is wel duidelijk. Z'n vader had vaak pech, maar Max is een geboren azijnpisser met een groot talent om iedereen behalve zichzelf de schuld te geven.
Testing, one, two ...
Bijzonder zure reactie. Mooi wel dat iedere keer dat er iets misgaat er gelijk weer een hele horde azijnpissers (see what I did there) klaarstaat om te zeggen dat het talent opraakt/Max weer eens boven zijn pet aan het rijden is/hij een brokkenpiloot is. Feit is dat hij een agressieve rijstijl heeft en daar horen nu eenmaal risico's bij. Gewoon pech met het van het gas gaan van Alonso en het wel heel scherp insturen van Hamilton. Kun je er artikelen bij gaan halen die er helemaal niets mee te maken hebben, maar dat maakt je punt echt niet beter. Een aantal pagina's terug had (ik geloof) onze favoriete mod Daniel een lijstje met incidenten waar Verstappen iets te verwijten was, en dat lijstje was niet heel erg lang.burne schreef op maandag 9 april 2018 @ 00:30:
[...]
Eens even nadenken over hoe we dit netjes gaan verwoorden.
Max is bijzonder goed in zichzelf jinxen. Na Australië kon 'ie niet anders meer dan alles verliezen want 'Mercedes is voorlopig niet of nauwelijks te verslaan. Niet met de huidige motoren en de huidige regels. Dat kan nog wel twee jaar zo doorgaan[..]' dus de komende twee jaar is al duidelijk wie er wint in ieder direct conflict: Mercedes. En dat 'bewijst' ie door drie dagen later zichzelf stuk te rijden tegen de Mercedes van de uiteindelijke nummer drie.
Max heeft een hoop om over te klagen. En steeds minder om over op te scheppen.
China gaat dus veel geklaag worden over Mercedes en de slechte baan, en in ronde 7 parkeert 'ie z'n auto in de vangrail en kan 'ie lekker vroeg naar huis.
Ik ben geen fan van Max, dat is wel duidelijk. Z'n vader had vaak pech, maar Max is een geboren azijnpisser met een groot talent om iedereen behalve zichzelf de schuld te geven.
There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night
| live and give like no one else |
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Jezus. En er staan 30 man te zwaaien dat ie aan de kant moet.Tommy The Cat schreef op maandag 9 april 2018 @ 06:57:
Zo. Bijna een tweede Ferrarimonteur die aangereden wordt.
https://streamable.com/sttui
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
PSN: IS_DJ
Meestal kan het juist niet een ronde later. Dit is het begin van de race: banden koud, nog geen raceritme, etc. Als je dan sneller bent, moet je dan je kans grijpen, want een ronde later lukt dat niet meer.jip_86 schreef op maandag 9 april 2018 @ 00:53:
Zo'n actie van hem was leuk geweest in je laatste bocht ofzo. Maar had best ook nog een ronde later gekund. Ric stond even later ook stil dus zo ver uit elkaar had het niet gelegen.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Ik niet... Bottas kan toch niet inhaleni-dj schreef op maandag 9 april 2018 @ 07:39:
We willen actie op de baan, die hebben we gisteren gekregen. Helaas zonder Max, maar ik heb genoten van de race en zat op het puntje van mijn stoel toen Bottas in de versnellingsbak van Vettel dook.
Volgende week nieuwe ronde ... nieuwe kansen!
[ Voor 29% gewijzigd door TommyGun op 09-04-2018 08:17 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Niet geheel mee eens, als ik RBR/Ferrari/Mercedes even wegdenkt dan zie je op de baan toch wel leuke gevechten. Gasly op p4 is echt top en Alonso deed het ook lekker in de McLaren. Die sprokkelt zijn puntjes wel bij elkaar en staat nu opeens op p4 in het kampioenschap (ook wellicht doordat RBR blijkbaar zijn zaakjes niet op orde heeft). De 2 puntjes voor Ericsson zijn ook verrassend. Force India vind ik echter wat tegenvallen en over Williams laat ik mij maar niet uit. Iets lijkt niet op orde te zijn daar. Beide rijden met die Mercedes motor maar zou hun chassis dan echt zo slecht zijn in vergelijking met Mercedes?Phusebox schreef op maandag 9 april 2018 @ 06:47:
Ik vond de race gisteren niet bijster interessant. Hamilton die met twee vingers in zijn neus overal langs kon. RBR compleet weg. Raikkonen die wilde gaan aanvallen ook eruit. Dan op het eind nog beetje spanning maar overall vrij saai.
Als RBR weg is haalt dat toch een hoop spanning uit de wedstrijd.
Maar hoe dan? Door die wagen weer naar achteren te duwen terwijl alles wat heet was (remmen e.d.) min of meer kapot aan het gaan was? Geen idee of dat kan/mag. Verder rijden met 2 verschillende compounds mag ook niet en daarnaast zou een unsafe-release ook reëel zijn doordat men niet zeker wist of de wiel linksachter er nog goed op zat. De wheelgun zat er tenslotte al op en je weet niet wat die monteur wel/niet heeft gedaan.TommyGun schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:04:
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom Raikkonen uit moest vallen. Monteurs genoeg toch die even dat laatste wiel kunnen fixen? Hopelijk komt alles goed met de betreffende monteur.
[ Voor 7% gewijzigd door vhal op 09-04-2018 08:16 ]
Hitte zal inderdaad wel een issue geweest zijn.vhal schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:16:
[...]
Maar hoe dan? Door die wagen weer naar achteren te duwen terwijl alles wat heet was (remmen e.d.) min of meer kapot aan het gaan was? Geen idee of dat kan/mag. Verder rijden met 2 verschillende compounds mag ook niet en daarnaast zou een unsafe-release ook reëel zijn doordat men niet zeker wist of de wiel linksachter er nog goed op zat. De wheelgun zat er tenslotte al op en je weet niet wat die monteur wel/niet heeft gedaan.
[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 09-04-2018 08:20 ]
Het gaat er toch niet om dat ‘ie snel stopt of niet, het gaat er om dat het licht op groen gaat terwijl een monteur nog bezig is en z’n been aan gort gereden wordt. Dat kun je toch moeilijk geen unsafe release noemenTommyGun schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:04:
Die boete voor de unsafe release vind ik overigens ook vreemd. Kimi stopt 5 meter van z'n plek, vind ik wat anders dan stil komen te staan op de baan waarbij onderdelen in het rond slingeren.
Ik ben toch malle pietje niet!
Ferrari heeft alleen zichzelf daarmee, alsof ze dit voor hun lol doenThe Legend schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:19:
[...]
Het gaat er toch niet om dat ‘ie snel stopt of niet, het gaat er om dat het licht op groen gaat terwijl een monteur nog bezig is en z’n been aan gort gereden wordt. Dat kun je toch moeilijk geen inzage release noemen
Ik ben toch malle pietje niet!
[ Voor 16% gewijzigd door TommyGun op 09-04-2018 08:26 ]
Absoluut, maar het blijft een unsafe release. Dat het onveilig is geweest is iedereen duidelijk. Daar hangt gewoon een boete aan, vrij stevig maar ook weer niet. Zoals je zelf al aangeeft is 't best peanuts voor een team als Ferrari.TommyGun schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:20:
[...]
Ferrari heeft alleen zichzelf daarmee, alsof ze dit voor hun lol doen
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Maar 50K is nogal veel als je het vergelijkt met die 10K voor de 2 HAAS auto's in Melbourne...Leoon. schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:30:
[...]
Absoluut, maar het blijft een unsafe release. Dat het onveilig is geweest is iedereen duidelijk. Daar hangt gewoon een boete aan, vrij stevig maar ook weer niet. Zoals je zelf al aangeeft is 't best peanuts voor een team als Ferrari.
Klopt, maar denk dat dat is omdat dat met een sisser afloopt en hier zeer zeker niet. Het wiel was er überhaupt nog niet eens af.vhal schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:32:
[...]
Maar 50K is nogal veel als je het vergelijkt met die 10K voor de 2 HAAS auto's in Melbourne...
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ik vind die 50k nog laag ook.. in dit geval is er iemand gewond geraakt.vhal schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:32:
[...]
Maar 50K is nogal veel als je het vergelijkt met die 10K voor de 2 HAAS auto's in Melbourne...
De boete is hoger dan bij Haas, omdat er nu letsel is ontstaan.vhal schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:32:
[...]
Nou hij verteld gewoon over hoe hij Max als coureur ziet (grotendeels dus gewoon zijn mening en imo terecht dat hij zijn mening geeft) en dat is inderdaad niet positief (is ook niet verplicht denk ik).Liveshort schreef op maandag 9 april 2018 @ 00:55:
[...]
Bijzonder zure reactie. Mooi wel dat iedere keer dat er iets misgaat er gelijk weer een hele horde azijnpissers (see what I did there) klaarstaat om te zeggen dat het talent opraakt/Max weer eens boven zijn pet aan het rijden is/hij een brokkenpiloot is. Feit is dat hij een agressieve rijstijl heeft en daar horen nu eenmaal risico's bij. Gewoon pech met het van het gas gaan van Alonso en het wel heel scherp insturen van Hamilton. Kun je er artikelen bij gaan halen die er helemaal niets mee te maken hebben, maar dat maakt je punt echt niet beter. Een aantal pagina's terug had (ik geloof) onze favoriete mod Daniel een lijstje met incidenten waar Verstappen iets te verwijten was, en dat lijstje was niet heel erg lang.
We gaan het zien volgende week in China, ik hoop in ieder geval op een leuke race. En ja, vandaag was een uitstekende race (ondanks het uitvallen van Ricciardo en Verstappen).
Vooral dit inderdaad.i-dj schreef op maandag 9 april 2018 @ 07:39:
Typisch geval van 2 racers die niet onder willen doen voor elkaar. Max komt eraan, vorig jaar voelde Vettel de druk, nu Hamilton.
Had ik ook gezien, vroeg me alleen af wat de beweegreden zou kunnen zijn om Max als "verdachte" aan te merken in de investigation. (Omdat er eerst car 33 stond en daarna pas 44)Just_I schreef op zondag 8 april 2018 @ 23:56:
@Bastie-88 Was tijdens de race gemeld; incident noted, no further action
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Mijn gedachten gisteren;Bastie-88 schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:46:
[...]
Had ik ook gezien, vroeg me alleen af wat de beweegreden zou kunnen zijn om Max als "verdachte" aan te merken in de investigation. (Omdat er eerst car 33 stond en daarna pas 44)
De NOS moet weer gauw vertrekken bij de F1, stelletje glory hunters. Nu we een rijder hebben die races kan winnen geven ze F1 wel aandacht. Voorheen konden we het doen met een samenvattinkje van 30 seconden.3x3 schreef op maandag 9 april 2018 @ 01:00:
Journalistiek is dit artikel best smerig:
https://nos.nl/artikel/22...tappen-wat-een-eikel.html
Dekker pakt wel citaten van hamilton die de strijdlust van hamilton VS verstappen benadrukken. Maar verzuimt (bewust) de nuanceringen en verontschuldigen te noemen die hamilton ook noemde van zijn eigen 'eikel' uitspraak.
Jammer, je verwacht meer dan riool journalistiek van de nos.
Zou daar niet te veel achter zoeken. Misschien toeval, misschien omdat Max er nog niet geheel voorbij was en Hamilton leek te af te knijpen. Denk dat er ook no further action was gekomen als ze allebei verder hadden kunnen rijden en er geen lekke band was. Ze willen toch close racing promoten en een beetje contact is dan soms onvermijdelijk.Bastie-88 schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:46:
[...]
Had ik ook gezien, vroeg me alleen af wat de beweegreden zou kunnen zijn om Max als "verdachte" aan te merken in de investigation. (Omdat er eerst car 33 stond en daarna pas 44)
Ik denk dat de Mercedes motor niet meer sneller is dan de Renault en Ferrari, maar dat het chassis van Mercedes gewoon top is. Als je kijkt waar alle klantenteams rijden van Renault en Ferrari lijkt dit een logische conclusie.vhal schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:16:
[...]
Niet geheel mee eens, als ik RBR/Ferrari/Mercedes even wegdenkt dan zie je op de baan toch wel leuke gevechten. Gasly op p4 is echt top en Alonso deed het ook lekker in de McLaren. Die sprokkelt zijn puntjes wel bij elkaar en staat nu opeens op p4 in het kampioenschap (ook wellicht doordat RBR blijkbaar zijn zaakjes niet op orde heeft). De 2 puntjes voor Ericsson zijn ook verrassend. Force India vind ik echter wat tegenvallen en over Williams laat ik mij maar niet uit. Iets lijkt niet op orde te zijn daar. Beide rijden met die Mercedes motor maar zou hun chassis dan echt zo slecht zijn in vergelijking met Mercedes?
[...]
Maar hoe dan? Door die wagen weer naar achteren te duwen terwijl alles wat heet was (remmen e.d.) min of meer kapot aan het gaan was? Geen idee of dat kan/mag. Verder rijden met 2 verschillende compounds mag ook niet en daarnaast zou een unsafe-release ook reëel zijn doordat men niet zeker wist of de wiel linksachter er nog goed op zat. De wheelgun zat er tenslotte al op en je weet niet wat die monteur wel/niet heeft gedaan.
Helemaal eens eens. Ik geef Hamilton of Verstappen niet de schuld, dit is gewoon racen. En het moment dat men niet meer voor dit soort acties wil gaan, is de sport echt ten einde in mijn ogen. Lekker op de main straight DRS'en, wat spannend.albino71 schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:57:
Voor diegenen die vinden dat Max geduldiger moet worden....
Jullie snappen de F1 niet....
Ja, harde bewoordingen, maar ik zal mijn statement onderbouwen met een quote van een 4-voudig WK. Die snapt het wel namelijk...
“In my mind I knew that I had to get past that group of cars very early on. But by the time I did get past them the guys were 15 seconds ahead, so really the race was lost in those opening laps.”
bron
Om te winnen, moet je niet afwachten, maar voor elke mogelijkheid gaan, punt....
Er is geen andere manier.
Ja, als je de snelste auto hebt, nog twee GP's te gaan en je moet 4e worden om WK te worden. Dan kun je berekend rijden.
Voor de rest gewoon knallen, stelletje afwachtende watjes hier...
Ja, dat pakte goed uitalbino71 schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:57:
Om te winnen, moet je niet afwachten, maar voor elke mogelijkheid gaan, punt....
Iedereen die die quote gebruikt is afFastFred schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:13:
"If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" blabla, maar slim en tactisch nadenken is ook racen.
Zeker mee eensalbino71 schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:57:
Voor diegenen die vinden dat Max geduldiger moet worden....
Jullie snappen de F1 niet....
Ja, harde bewoordingen, maar ik zal mijn statement onderbouwen met een quote van een 4-voudig WK. Die snapt het wel namelijk...
“In my mind I knew that I had to get past that group of cars very early on. But by the time I did get past them the guys were 15 seconds ahead, so really the race was lost in those opening laps.”
bron
Er is geen andere manier.
Ja, als je de snelste auto hebt, nog twee GP's te gaan en je moet 4e worden om WK te worden. Dan kun je berekend rijden.
Voor de rest gewoon knallen, stelletje afwachtende watjes hier...
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
ik denk juist eerder andersom. Max weet dat op racepace de RBR en de Mercedes niet veel voor elkaar onder doen en dat de Mercedes altijd een paar rondjes nodig heeft om zijn volledige potentieel te benutten. Als je dan in het begin van de race een kans krijgt er voorbij te gaan dan MOET je die pakken. Die kans krijg je later niet meer. Ook niet met DRS. Had hij nu achter een ander gezeten had hij wellicht wat voorzichtiger geweest.FastFred schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:13:
Laat ik het zo subtiel mogelijk zeggen, Max wordt geen wereldkampioen als ie zo door blijft gaan. De Mercedes is sneller, dus je kunt er wel voorbij, maar dan blijf je in gevecht met Hamilton en verlies je tijd op de auto's voor je. Had ie d'r achter gebleven dan had hij in de slipstream/DRS van Hamilton mee gekund naar voren.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Dat dus. Die jongen zit inmiddels in zijn vierde seizoen en dit beheerst hij nog steeds niet. Kan hij nog zo veel talent hebben. En ja, hij kan echt wel een potje sturen en zal nog wel eens een wedstrijd winnen zolang hij in een goede auto zit. Maar kampioensmateriaal is het nog niet en ik begin steeds meer te twijfelen of hij dat ooit zal worden.FastFred schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:13:
Laat ik het zo subtiel mogelijk zeggen, Max wordt geen wereldkampioen als ie zo door blijft gaan. De Mercedes is sneller, dus je kunt er wel voorbij, maar dan blijf je in gevecht met Hamilton en verlies je tijd op de auto's voor je. Had ie d'r achter gebleven dan had hij in de slipstream/DRS van Hamilton mee gekund naar voren.
"If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" blabla, maar slim en tactisch nadenken is ook racen.
Ja hij was er voorbij, dus Hamilton had de plek moeten afgeven, maar die actie van Max was gewoon niet handig. Die jongen moet eens geduld leren hebben, zoals Olav ook al zei, to finish first, you first have to finish. En dat dringt nog niet door blijkbaar.
Verder prima race, genoeg inhaalacties, spanning. Top race voor TR natuurlijk en prachtig om te zien dat die helemaal uit hun plaat gingen
alles kan off-topic
Een goed voorbeeld hiervan rijd rond in de MotoGP. Marc Marquez is een totaalidioot die geen rekening houd met anderen maar wel ontiegelijk hard kan rijden. En is daar al meermaals kampioen mee geworden. En ook al heel vaak onderuit gegaan. Die combinatie is dus wel mogelijk.Ankona schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:34:
[...]
Dat dus. Die jongen zit inmiddels in zijn vierde seizoen en dit beheerst hij nog steeds niet. Kan hij nog zo veel talent hebben. En ja, hij kan echt wel een potje sturen en zal nog wel eens een wedstrijd winnen zolang hij in een goede auto zit. Maar kampioensmateriaal is het nog niet en ik begin steeds meer te twijfelen of hij dat ooit zal worden.
[ Voor 44% gewijzigd door Jasphur op 09-04-2018 09:52 ]
Dat wiel is toch helemaal niet gewisseld? Is daar al iets meer over bekend?Jasphur schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:48:
De mechanic van Ferarri heeft een geslagde operatie gehad en maakt het naar omstandigheden goed
https://twitter.com/skysp...s/983248176609144832?s=21
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
alexbl69 schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:52:
[...]
Dat wiel is toch helemaal niet gewisseld? Is daar al iets meer over bekend?
[ Voor 12% gewijzigd door TommyGun op 09-04-2018 09:53 ]
Nee... Het wiel is niet verwisseld. Het oude wiel zat er nog op.TommyGun schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:53:
[...]
Je bedoelt de reden voor het te vroege groene licht?
Hij wil weten waarom dat wiel er niet af kwam en dus waardoor het ongeluk is kunnen ontstaan.TommyGun schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:53:
[...]
Je bedoelt de reden voor het te vroege groene licht?
[ Voor 10% gewijzigd door talkatoo op 09-04-2018 10:04 ]
Kost 0,7 seconde extra.talkatoo schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:03:
Hoeft allemaal niet ingewikkeld met sensoren..
Waarom moet elke monteur die een wiel verwisseld niet gewoon op een knopje drukken als hij klaar is. Bij 4 knopjes ingedrukt springt het licht op groen.
Had al vele incidenten kunnen voorkomen afgelopen twee races.
alles kan off-topic
Voorheen (?) staken ze gewoon hun hand op, als teken voor de lollypop-man dat men klaar is.talkatoo schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:03:
Hoeft allemaal niet ingewikkeld met sensoren..
Waarom moet elke monteur die een wiel verwisseld niet gewoon op een knopje drukken als hij klaar is. Bij 4 knopjes ingedrukt springt het licht op groen.
Had al vele incidenten kunnen voorkomen afgelopen twee races.
Verwijderd
Dat lijkt me weer andere problemen te geven. Bijvoorbeeld: Wat er als een wiel is afgetrokken in een aanrijding, maar je nog wel de mogelijkheid hebt om naar de rand van de baan te rijden? Zo'n sensor had ook best beschadigd kunnen raken bij een aanrijding als die van VER. Dan sta je daar midden op de baan, met Hamilton er ook direct af getorpedeerd omdat je opeens de controle over de motor verloor.alexbl69 schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:00:
Wat ook de reden is dat het wiel niet gewisseld is; er is mijns inziens nog wel een flinke verbetering mogelijk op dit gebied.
Die wagens hebben 80 miljoen sensoren. Het moet toch mogelijk zijn om middels een sensor duidelijkheid te krijgen of een wiel wel of niet juist gemonteerd is?
En dat pas als alle 4 sensoren dit correct aangeven de coureur überhaupt pas weer gas kan geven.
En dan als extra-gratis functie de optie dat als je de pits inrijdt een wiel er ook daadwerkelijk af moet zijn geweest om deze clearance te krijgen.
idd, tanken is ook het enige waarmee normaal strategie bepaald kan worden. Kan die flauwekuk met DRS en verplichte banden geneuzel weg.TommyGun schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:05:
Tanken moet gewoon terug, heeft men ook meer tijd voor de bandjes.
alles kan off-topic
Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff
Dat zou inderdaad wel een goed idee zijn ja. Eeuwig zonde dat ze dat hebben laten schieten.TommyGun schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:05:
Tanken moet gewoon terug, heeft men ook meer tijd voor de bandjes.
Kennelijk willen heel veel mensen dit niet zien. Tenminste niet van Max want dan is het allemaal wild en gevaarlijk. Doet Vettel, Hamilton of Ricciardo het, dan is het geweldig. Voor elk van die coureurs kan je zo zeer twijfelachtige manoeuvres opzoeken, maar alleen bij Max is het altijd gevaarlijk en zal hij er geen wereldkampioen van worden. Hij rijdt natuurlijk ook elke paar races zichzelf of iemand anders eraf alsof hij de "Maldonator 2.0" is...talkatoo schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:43:
Mijn conclusie: niemand zit fout. We willen toch spectaculaire inhaal acties zien? Gebeurde dit soort dingen maar meer, lekker wheel bangen en millimeter racen. Soms gaat het fout, dat is race.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Als ik Marc Priestly moet geloven is dat ook precies hoe het normaal gesproken werkt.talkatoo schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:03:
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2018 10:12 ]
Verwijderd
klopt.B-Real schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:49:
Gevalletje Verstappen/Hamilton was een race incident, wat niet wil zeggen dat Verstappen daar niet slimmer had kunnen handelen. Dit is nu de zoveelste keer dat hij bij een dergelijk incident betrokken is, als het lukt is hij de held van de wedstrijd en zoals gisteren val je dus gewoon uit.
Dit soort acties smullen we van (als het lukt), maar als het te vaak mislukt wordt je idd geen wereldkampioen.
Verder wel genoten van de race. De strijd in het middenveld is erg leuk om te volgen en zit het best dicht bij elkaar. Dat belooft nog wat voor de rest van het seizoen!
Nouja, tenzij het Max lukt. Dan is hij de reïncarnatie van Senna.DaniëlWW2 schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:09:
[...]
Kennelijk willen heel veel mensen dit niet zien. Tenminste niet van Max want dan is het allemaal wild en gevaarlijk. Doet Vettel, Hamilton of Ricciardo het, dan is het geweldig. Voor elk van die coureurs kan je zo zeer twijfelachtige manoeuvres opzoeken, maar alleen bij Max is het altijd gevaarlijk en zal hij er geen wereldkampioen van worden. Hij rijdt natuurlijk ook elke paar races zichzelf of iemand anders eraf alsof hij de "Maldonator 2.0" is...
Het is gewoon commentaar op basis van het resultaat. Als het wel lukt dan zijn de superlatieven niet aan te slepen, mislukt het dan is het een prutser... terwijl het gewoon 2 keer dezelfde actie is met echt minieme variabele verschillen.DaniëlWW2 schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:09:
[...]
Kennelijk willen heel veel mensen dit niet zien. Tenminste niet van Max want dan is het allemaal wild en gevaarlijk. Doet Vettel, Hamilton of Ricciardo het, dan is het geweldig. Voor elk van die coureurs kan je zo zeer twijfelachtige manoeuvres opzoeken, maar alleen bij Max is het altijd gevaarlijk en zal hij er geen wereldkampioen van worden. Hij rijdt natuurlijk ook elke paar races zichzelf of iemand anders eraf alsof hij de "Maldonator 2.0" is...
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Maar Max is ook de reïncarnatie van Senna. Dat weet je toch?Stoelpoot schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:16:
[...]
Nouja, tenzij het Max lukt. Dan is hij de reïncarnatie van Senna.
Dat is het ook. Punt blijft dat er altijd zo belachelijk veel wordt gezeurd over Max, zelden terecht. Het is allemaal zo belachelijk subjectief, vaak zelfs onredelijk. Stel dat Max ooit naar Ferrari gaat en er een WDC/WCC binnensleept. Hoor je alle tifosi nooit meer over Max, terwijl dat de groep is die nu vooral op hem in aan het hakken is. Precies dezelfde groep die je steeds op Hamilton hoort inhakken. Verder durf ik te wedden dat ze een paar jaar geleden ook geen goed woord over hadden voor Vettel...Het blijft gewoon een raceincident. Jammer dan, nog mooie gevechten gehad in de rest van de race. NOS heeft weer bewezen dat we het helemaal niet slecht hebben met Jack Plooij.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Die heeft ook gewoon niet zitten op te lettenVerwijderd schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:11:
deze heb ik hier nog niet gezien meen ik.
als dit er achteraan ook nog fout was gegaan..
Gamertag: timmie271
Precies ja. Als je bijv. de reacties op twitterberichten leest zou je denken dat Max als een kamikazecoureur rond rijdt. Dat vele andere coureurs veel vergelijkbare incidenten hebben veroorzaakt is dan blijkbaar even 'vergeten'.DaniëlWW2 schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:26:
[...]
Maar Max is ook de reïncarnatie van Senna. Dat weet je toch?![]()
[...]
Dat is het ook. Punt blijft dat er altijd zo belachelijk veel wordt gezeurd over Max, zelden terecht. Het is allemaal zo belachelijk subjectief, vaak zelfs onredelijk. Stel dat Max ooit naar Ferrari gaat en er een WDC/WCC binnensleept. Hoor je alle tifosi nooit meer over Max, terwijl dat de groep is die nu vooral op hem in aan het hakken is. Precies dezelfde groep die je steeds op Hamilton hoort inhakken. Verder durf ik te wedden dat ze een paar jaar geleden ook geen goed woord over hadden voor Vettel...
Zeker als je vervolgens bedenkt dat het ook weer niet goed is als er niks gebeurd. Met Max weet je gewoon dat er actie is. Veel denken dat het ook alleen Nederlanders zijn die Max geweldig vinden, en de rest niet. Daar durf ik twijfels bij te plaatsen als je reacties leest en naar de namen van deze mensen kijkt. Het zijn echt niet alleen maar Nederlanders.
Is er dan geen actie met Max, dan weet je dat er iets heel goed mis is met de race/en of reglementen. Zie Toto zijn uitspraak na Australië. Als Max niet in kan halen...
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Verwijderd schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:11:
deze heb ik hier nog niet gezien meen ik.
als dit er achteraan ook nog fout was gegaan..
Tommy The Cat schreef op maandag 9 april 2018 @ 06:57:
Zo. Bijna een tweede Ferrarimonteur die aangereden wordt.
"Forcing a driver off the track" geldt alleen voor rechte stukken. Je kunt hoogstens iets krijgen voor "causing a collision" maar zelfs dan is het nog maar de vraag. Rosberg Oostenrijk 2016 was zo'n geval, maar die was ook wel overduidelijjk. Nu kon Hamilton er zelf ook wel wat aan doen.Bastie-88 schreef op zondag 8 april 2018 @ 23:50:
[...]
Vraagje, volgens mij lieten ze op tv zien dat car 33 en 44 under investegation waren.
Het eerste nummer is toch altijd de "verdachte", wat zou max dan verkeerd hebben gedaan? Forcing a driver offtrack, ofzoiets?
Je hebt je foto's zeker van een Hamilton Facebook pagina? Hamilton ging pas op de curb zodra er contact was geweest, daarvoor had ie er prima op kunnen gaan. Die eerste foto is dus pas na contactKenhas schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:23:
Er is in mijn ogen niet echt een schuldige. Verstappen heeft gegokt en verloren maar hij is, in mijn ogen, niet "schuldig" aan iets.
Hij wou Hamilton naar buiten drijven, misschien met het idee van "hij heeft meer te verliezen dan ik". En het is mislukt.
Het naar buiten drijven, is hier wel redelijk duidelijk te zien
[afbeelding]
Begrijp niet hoe mensen erbij komen dat Verstappen er voorbij was. Op geen enkel moment was Verstappen Hamilton voorbij.
Tot op het moment dat Hamilton gas loste om binnen de track limits te blijven, ging het volledig gelijk op in de bocht
[afbeelding]
Voor de rest heeft Bottas te lang gewacht met de aanval in te zetten. Er moest meer continu druk gezet worden zodat de banden meer belast werden.
Vettel heeft een bijna perfecte race gereden. Je kon er geld op inzetten dat de regie er ergens een team radio over blauwe vlaggen gingen tussen gooien. De oproep was ook wel terecht, net als bij Hamilton.
Het lijkt me dat Mercedes iets onzekerder is dan vorig jaar. In Australië ook al op safe spelen en nu konden ze geen duidelijke strategie doorgeven aan Hamilton. Hoe moet je als piloot goed presteren als het team niet zeker is
[ Voor 66% gewijzigd door Martinspire op 09-04-2018 11:05 ]
Een paar kleine aanpassingen in je betoog en het is net zo waar als wat jij claimt...DaniëlWW2 schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:26:
Punt blijft dat er altijd zo belachelijk veel wordt gehyped over Max. Het is allemaal zo belachelijk subjectief, vaak zelfs onredelijk.
Maar waar schiet Max Hamilton dan voorbij? Hij is er pas een beetje langs als de botsing (het insturen van Hamilton) ook al is. Volgens mij raakt Max ook met zijn voorbanden al Hamilton een beetje, die daardoor ook weer moet reageren. Dit alles in een tijdsbestek van een paar seconden.talkatoo schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:43:
Mijn observaties m.b.t. Max en Ham confrontatie:
— Max komt uit de slipstream met meer snelheid als Ham.
— Max schiet Ham voorbij.
— Alonso zit in de bocht waardoor Max extra moet remmen om niet tegen Alonso aan te komen.
— Hierdoor schiet Ham iets voor Max.
— Max en Ham gaan wiel aan wiel door de bocht buitenom Alonso.
— Max stuurt bijna full lock maar laat hem discutabel iets uitlopen (met terug stuur momenten) om Ham af te blokkeren. Dit zou naar mijn mening ook kleine overstuur momentjes kunnen zijn.
— Ham had (in een ander universum) meer naar buiten kunnen sturen. Maar je wordt geen meervoudig wereldkampioen door iedereen maar te laten leven.
Mijn conclusie: niemand zit fout. We willen toch spectaculaire inhaal acties zien? Gebeurde dit soort dingen maar meer, lekker wheel bangen en millimeter racen. Soms gaat het fout, dat is race.
Hoewel "ruim voorbij" overdreven is, is "een beetje" ook overdreven. Als je met je rechter voorwiel het linker achterwiel raakt van een andere rijder, dan is dat niet "een beetje". Juist op dat punt zal Hamilton moeten toegeven dat ie is ingehaald. Gezien je in bochten niet verplicht bent om voldoende ruimte hoeft te geven aan de concurrentie, staat Verstappen in zijn recht. Daarentegen laat het Hamilton vrij om meer af te remmen en terug te kruisen bij Verstappen voor het volgende rechte stuk. Iets wat veel slimmer was geweest.Pos2007 schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:05:
[...]
Maar waar schiet Max Hamilton dan voorbij? Hij is er pas een beetje langs als de botsing (het insturen van Hamilton) ook al is. Volgens mij raakt Max ook met zijn voorbanden al Hamilton een beetje, die daardoor ook weer moet reageren. Dit alles in een tijdsbestek van een paar seconden.
Max geeft ook aan geen last te hebben gehad van Alsonso, de intentie was de gehele tijd om de buitenkant af te dekken en Hamilton te dwingen er achter te blijven. Ook zonder Alonso was die lijn gekozen. Volgens mij een soort kopie van de regenrace in Brazilië waarbij Vettel dit een keer bij hem deed en andersom.
Ik juich voor Max hoor en heb niks met Hamilton maar kreten als "Hij was er ruim voorbij" / "last van Alonso", dit blijkt gewoon niet uit de beelden en de interviews.
Overigens zo gemakkelijk als het lijkt in de slomo waarbij je goed zicht hebt, in de versie met echte racesnelheid maar minder goed beeld speelt dit zich af een een paar seconden.
[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 09-04-2018 11:10 ]
Hopen dat ie met Abu Dahbi weer mee kan doen.Grimmie187 schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:10:
Slightly off-topic:
Zijn been staat weer recht en hij kan weer lachen
https://www.instagram.com/p/BhVIb4KltMR/
Ja daar heb je gelijk in dat Max er daar ruim voorbij is. Maar het tijdsbestek waarin juist dat zich afspeelt (het zat er wel aan te komen natuurlijk) is zo klein. Dat "beetje" slaat bij mij op het moment dat Hamilton zich gewonnen moet geven, waarbij Max er dus net voorbij is. Dan zijn ze de halve bocht al door. En volgens mij krijgt Hamilton van Max zijn voorbanden ook al een klein tikje (voorband op voorband, er dus een beetje voorbij) en moet dat ook corrigeren. Ik lees het zo dat veel mensen typen dat Max al voor de bocht er ruim voorbij was. Maar zoals jij het typt is in dat opzicht er wel voorbi natuurlijk.Martinspire schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:10:
[...]
Hoewel "ruim voorbij" overdreven is, is "een beetje" ook overdreven. Als je met je rechter voorwiel het linker achterwiel raakt van een andere rijder, dan is dat niet "een beetje". Juist op dat punt zal Hamilton moeten toegeven dat ie is ingehaald. Gezien je in bochten niet verplicht bent om voldoende ruimte hoeft te geven aan de concurrentie, staat Verstappen in zijn recht. Daarentegen laat het Hamilton vrij om meer af te remmen en terug te kruisen bij Verstappen voor het volgende rechte stuk. Iets wat veel slimmer was geweest.
Pos2007 schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:05:
[...]
Maar waar schiet Max Hamilton dan voorbij? Hij is er pas een beetje langs als de botsing (het insturen van Hamilton) ook al is. Volgens mij raakt Max ook met zijn voorbanden al Hamilton een beetje, die daardoor ook weer moet reageren. Dit alles in een tijdsbestek van een paar seconden.
Max geeft ook aan geen last te hebben gehad van Alsonso, de intentie was de gehele tijd om de buitenkant af te dekken en Hamilton te dwingen er achter te blijven. Ook zonder Alonso was die lijn gekozen. Volgens mij een soort kopie van de regenrace in Brazilië waarbij Vettel dit een keer bij hem deed en andersom.
Ik juich voor Max hoor en heb niks met Hamilton maar kreten als "Hij was er ruim voorbij" / "last van Alonso", dit blijkt gewoon niet uit de beelden en de interviews.
Overigens zo gemakkelijk als het lijkt in de slomo waarbij je goed zicht hebt, in de versie met echte racesnelheid maar minder goed beeld speelt dit zich af een een paar seconden.
Ruim voorbij is wel overdreven.MrOleo schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:41:
Als je zo die handen van Hamilton ziet, dan begin ik Max zijn reactie wel wat meer te begrijpen.
[video]
Eens en wellicht was het nog een echt mooi einde geworden ook als die MERCs wat beter konden volgen. Was iig wel oprecht een spannende finish.i-dj schreef op maandag 9 april 2018 @ 07:39:
We willen actie op de baan, die hebben we gisteren gekregen. Helaas zonder Max, maar ik heb genoten van de race en zat op het puntje van mijn stoel toen Bottas in de versnellingsbak van Vettel dook.
Volgende week nieuwe ronde ... nieuwe kansen!
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Als ik het zo uit de cockpit van HAM bekijk dan lijkt het alsof HAM wel genoeg ruimte wil geven, maar verkeerd ingeschat heeft hoever VER naar buiten zou komen. Vanuit de cokcpit van VER lijkt VER een tikkeltje onderstuur te hebben waardoor hij iets verder uitkomt dan gewild. En dan is contact dus onvermijdelijk.Pannekoek81 schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:33:
Onboard beeld van Max en Ham
https://twitter.com/ZiggoSportF1/status/983253326476095489
Je zag het gisteren slecht, maar Hamilton had toch echt ruimte over, tis dat z'n voor ophanging niet afbrakPannekoek81 schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:33:
Onboard beeld van Max en Ham
https://twitter.com/ZiggoSportF1/status/983253326476095489
Hamilton zit volgens mij al op de kerbs, en Max heeft aan de rechterkant ruimte genoeg. De vraag is alleen of hij daarheen had kunnen sturen met die snelheid.ArcticWolf schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:44:
[...]
Je zag het gisteren slecht, maar Hamilton had toch echt ruimte over, tis dat z'n voor ophanging niet afbrak
Mag ik deze even quoten samen met de stand van de constructeurs?Dijkstraat schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 17:48:
McLaren gaat ook weer lekker, ze wouden toch met de top 3 meedoen
Ze zullen er niet blijven staan gok ik, al zit er misschien wel meer potentieel in de wagen dan bij de concurrentie. Ik sluit niet uit dat ze tegen de helft van het seizoen dicht bij RBR komen wat de snelheid betreft.Pos Team Pts
1 Ferrari 65
2 Mercedes 55
3 McLaren Renault 22
4 Red Bull Racing TAG Heuer 20
Hamilton gaat vol op de rem, wat had hij anders moeten doen, verdwijnen?P.O. Box schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:43:
[...]
Als ik het zo uit de cockpit van HAM bekijk dan lijkt het alsof HAM wel genoeg ruimte wil geven, maar verkeerd ingeschat heeft hoever VER naar buiten zou komen. Vanuit de cokcpit van VER lijkt VER een tikkeltje onderstuur te hebben waardoor hij iets verder uitkomt dan gewild. En dan is contact dus onvermijdelijk.
jaTleilaxu schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:50:
[...]
Hamilton gaat vol op de rem, wat had hij anders moeten doen, verdwijnen?
Verwijderd
Allemaal wel leuk en aardig al die meningen al dan niet gebaseerd op wat dan ook. Maar meningen zijn net anale sluitspieren. Iedereen heeft er wel één en er komt altijd een broodje poep uit.LopendeVogel schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:41:
[...]
Nou hij verteld gewoon over hoe hij Max als coureur ziet (grotendeels dus gewoon zijn mening en imo terecht dat hij zijn mening geeft) en dat is inderdaad niet positief (is ook niet verplicht denk ik).
Verwijderd
Wie is er aan het bashen dan? Volgens mij zijn we het redelijk eens over een race incident.Verwijderd schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:53:
Ik ben zo benieuwd naar de reacties als de VES/HAM actie net andersom was geweest...
De Max-bashers zouden waarschijnlijk HAM de lucht in prijzen voor zijn geweldige actie en VES met dezelfde argumenten bekritiseren, waarmee ze nu het 'gelijk' van Hamilton 'bewijzen'.
En als het Vettel was geweest ook, en als het Alonso was geweest ook.Grimmie187 schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:57:
[...]
Wie is er aan het bashen dan? Volgens mij zijn we het redelijk eens over een race incident.
En als de rollen omgedraaid waren had Max waarschijnlijk Lewis voor eikel uitgemaakt omdat hij hem niet meer ruimte liet..
Klopt, en ondertussen Ham Max ook. Net als nu.Grimmie187 schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:57:
[...]
Wie is er aan het bashen dan? Volgens mij zijn we het redelijk eens over een race incident.
En als de rollen omgedraaid waren had Max waarschijnlijk Lewis voor eikel uitgemaakt omdat hij hem niet meer ruimte liet..
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik snap je reactie niet... althans, niet als ik het afzet tegen wat ik zeg?Tleilaxu schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:50:
[...]
Hamilton gaat vol op de rem, wat had hij anders moeten doen, verdwijnen?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq